درمان جوش سر سياه پوست صورت

دوره مقدماتی php
درمان جوش سر سياه پوست صورت
درمان جوش سر سياه پوست صورت

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش سرسیاه و آزاردهنده زمانی به‌وجود می‌آید که منافذ پوستی با سبوم (sebum، نوعی چربی که توسط غدد سباسه (sebaceous) برای نرمی پوست ترشح می‌شود) و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می‌شوند. فرق بین جوش سرسیاه و دیگر جوش‌های صورت در باز یا بسته بودن منافذ پوستی است. اگر منافذ باز باشند، سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم در معرض اکسیژن هوا قرار می‌گیرند، اکسید می‌شوند و رنگ‌شان سیاه می‌شود. همراه ما باشید، در این مقاله می‌خواهیم ۱۱ روش خانگی برای درمان جوش سرسیاه را با هم مرور می‌کنیم.

درمان جوش سر سياه پوست صورت

دوره مقدماتی php

جوش سرسیاه در اثر آلودگی ایجاد نمی‌شود، پس لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست روش مناسبی برای رهایی از شر این نوع جوش نیست و حتی ممکن است باعث بدتر شدن آن شود، زیرا این کار باعث خشکی پوست می‌شود و موجب می‌شود تا چربی بیشتری ترشح شود،‌ پس این کار درست نیست. به همین دلیل نباید هیچ‌یک از روش‌های از بین بردن جوش سرسیاه را بیشتر از ٢ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.

خاک رسِ بنتونیت ماده‌ای معدنی، غنی و التیام‌بخش است که در برخی کشورها عمدتا برای درمان بیمار‌ی‌های پوستی از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که مولکول‌های آن وقتی خیس می‌شوند بار الکتریکی دارند که باعث می‌شود چربی و سایر ناخالصی‌های منافذ پوست بیرون کشیده شود. وقتی ماسک خاک رس را روی پوست‌تان می‌گذارید، هم مواد معدنی آن جذب پوست می‌شود و هم جوش سرسیاه از پوست خارج می‌شود،‌ همچنین این ماده به گردش خون کمک می‌کند و موجب روشن شدن پوست می‌شود و پوستی سالم و بدون لک را برای‌تان به ارمغان می‌آورد.

می‌توانید خاک رس را با آب یا سرکه سیب مخلوط کنید که البته برای پوست‌های حساس و خشک ممکن است مناسب نباشد. زمانی که این ماسک را می‌گذارید، حس می‌کنید صورت‌تان در حال سفت و خشک شدن است، می‌توانید اجازه بدهید ماسک روی صورت‌تان به‌طور کامل خشک شود یا نه، البته می‌توانید بعد از شست‌وشو از مرطوب‌کننده استفاده کنید اما ممکن است این ماسک برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب نباشد و آنها را اذیت کند.

خاک رس را با مقداری آب یا سرکه سیب مخلوط کنید تا به‌صورت خمیری سفت دربیاید. با نوک انگشتان‌تان لایه‌ای نازک از این خمیر را روی صورت بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (با توجه به میزان خشکی پوست‌تان) روی صورت‌ بماند، سپس صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و روی آن مرطوب‌کننده بمالید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ ماسکی ساده است که برای پر کردن موقت منافذ پوست استفاده می‌شود،‌ بنابراین هم جوش سرسیاه را از بین‌ می‌برد هم مانع از ایجاد آن می‌شود. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی برای پوست است و نسبت به سایر درمان‌های جوش سرسیاه خشکی کمتری ایجاد می‌کند.

زرده و سفیده‌ی تخم‌مرغ را از هم جدا کنید و صورت‌تان را بشویید،‌ سپس صورت را خشک کنید و لایه‌ای نازک از سفیده‌ی تخم‌مرغ را روی آن بمالید. در اینجا دو روش وجود دارد:

شیر و عسل هر دو خواصی دارند که برای پوست خوب است. عسل خاصیت ضدباکتریایی دارد و اسید لاکتیک موجود در شیر موجب نرمی و لطافت پوست می‌شود. در اینجا این دو ماده‌ی مفید با هم ترکیب می‌شوند تا حالت چسبناک پیدا کنند.

یک قاشق سوپ‌خوری عسل خام و ارگانیک را با یک قاشق چای‌خوری شیر مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه در مایکروویو بماند تا گرم شود سپس دوباره آن را هم بزنید. وقتی به دمای مناسب رسید، یک لایه‌ی نازک از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و به آرامی اما محکم یک نوار پارچه‌ای و نخی روی آن بگذارید، بعد از ۲۰ دقیقه پارچه‌ها را به آرامی بردارید، صورت را با آب سرد بشویید و آن را مرطوب کنید.

این ماسک مثل یک شیرینی خوشمزه به نظر می‌رسد، اما مخلوط عسل و دارچین ترکیبی فوق‌العاده برای رهایی از جوش سرسیاه است. خواص ضد باکتریایی عسل موجب از بین رفتن باکتری‌های ایجاد‌کننده‌ی آکنه می‌شود و به‌طور کلی مانند یک چسب، هر چیزی که منافذ پوستی را پر کرده است، بیرون می‌کشد. دارچین هم برای بهبود جریان خون مفید است و موجب سلامتی، نرمی و درخشش پوست می‌شود.

عسل و دارچین را به مقداری مخلوط کنید که برای نواحی موردنظر روی صورت‌تان کافی باشد. مقداری از آن را روی جوش‌های سرسیاه بمالید و با نوار پارچه‌ای روی آن را بپوشانید و بگذارید به مدت ٣ تا ۵ دقیقه بماند و سپس آن را بردارید و صورت‌تان را بشویید. پس از شستن صورت، مرطوب‌کننده را فراموش نکنید.

وقتی ماسک‌ها و نوارها را برای پر کردن منافذ پوستی استفاده می‌کنید نتایج فوق‌العاده‌ای دارند اما برای جلوگیری از خشکی پوست بیشتر از چند بار در هفته نمی‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر می‌خواهید درمانی روزانه برای جلوگیری از ایجاد جوش سرسیاه داشته باشید، یک یا دو بار شست‌وشوی صورت با آب در روز، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، این کار به برطرف کردن زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی کمک می‌کند و باعث تمیز شدن منافذ پوست می‌شود. اما بعد از شست‌وشوی صورت با آب، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید تا از خشکی پوست و ایجاد سبوم اضافی جلوگیری کنید.

دو بار در روز صورت‌تان را با آب خنک و تمیز بشویید، با یک حوله‌ی تمیز به آرامی صورت‌تان را خشک و سپس از مرطوب‌کننده استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که این کار را بعدازظهرها انجام بدهید (تا هر چیزی را که در ابتدای روز روی صورت‌تان نشسته است، پاک کنید) و بار دیگر این کار را هنگام غروب انجام بدهید. صبح و غروب هم زمان‌های مناسبی برای شستن صورت هستند.

جوش سرسیاه به‌دلیل واکنش منافذ باز پوست با اکسیژن هوا ایجاد می‌شود، پس کوچک شدن منافذ پوستی به بهبود این جوش‌ها کمک می‌کند. آب‌لیمو ماده‌ای جمع‌کننده است و برای این کار مناسب است، به هرحال این ماده به روشن شدن پوست هم کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست به نور خورشید حساس شود، بنابراین اگر می‌خواهید در تابستان از آب‌لیمو برای پوست استفاده کنید، حتما از کرم ضدآفتاب هم استفاده کنید. اگر پوست حساسی دارید، آب‌لیمو را با آب رقیق کنید.

صورت‌تان را با آب بشویید و خشک کنید، آبِ لیمو را بگیرید و در یک بطری کوچک بریزید سپس مقداری پنبه را با آن مرطوب کنید و آن را به صورت‌تان بزنید. این کار را ٣ یا ۴ بار در هفته موقع خواب انجام بدهید، وقتی از خواب بیدار شُدید، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید. بقیه‌ی آب‌لیمو را می‌توانید تا یک هفته در یخچال نگهدارید. مراقب باشید گاهی آب‌لیمو می‌تواند برای پوست سوزش ایجاد کند.

اگرچه غدد عرق و منافذ فولیکول مو با هم متفاوت هستند، اما عرق کردن به کوچک شدن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کند. وقتی مشغول کار هستید و عرق می‌کنید، این مایع جاری می‌شود و هر چیزی که منافذ پوست را مسدود کرده است، با خود می‌برد. بهتر است قبل و بعد از هر کاری که موجب عرق کردن می‌شود، صورت‌تان را بشویید، زیرا اگر قبل از آن صورت را نشویید، عرق کردن باعث می‌شود که مواد آرایشی باقی‌مانده روی پوست وارد منافذ پوست شوند و آن را مسدود کنند و اگر بعد از آن صورت را نشویید علاوه بر باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست، عرق خشک‌شده نیز باعث مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود. بنابراین عرق کردن هم ‌می‌تواند به پاک کردن منافذ پوستی کمک کند و هم می‌تواند باعث مسدود شدن آنها شود. پس همیشه قبل و بعد از عرق کردن صورت‌تان را بشویید.

صورت‌تان را تمیز بشویید و سپس ورزش کنید یا به سونا بروید، پس از آن نیز مجددا صورت را بشویید و با یک حوله‌ی تمیز خشک کنید. بعد از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

جوش شیرین برای از بین بردن جوش های سرسیاه خیلی مفید است، اما نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، زیرا باعث خشکی پوست می‌شود. تغییر PH تأثیر زیادی روی جوش‌های سرسیاه ندارد و مهم‌ترین دلیل مفید بودن جوش‌شیرین برای جوش‌های سرسیاه این است که روشی ارزان و طبیعی برای لایه‌برداری و حذف چیزهایی است که منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شوند.

آب و جوش‌شیرین را با هم مخلوط کنید تا خمیری نسبتا سفت و قابل پخش شدن به‌دست بیاید، آن را با ماساژ و حرکات دورانی به آرامی روی پوست‌تان بمالید سپس با آب بشویید و بعد از خشک کردن صورت، پوست را مرطوب کنید.

گاهی اوقات همه‌ی چیزی که نیاز دارید لایه‌برداری مناسب همراه با مرطوب‌سازی پوست است. لایه‌برداری کار بسیار مهمی انجام می‌دهد و آن حذف سلول‌های مرده و پوسته‌های اضافی است، زیرا این سلول‌های مرده می‌توانند موجب مسدود کردن منافذ پوست و ایجاد آکنه، جوش صورت و جوش سرسیاه شوند. همچنین لایه‌برداری موجب بهبود گردش‌خون در صورت و شادابی و نرمی پوست می‌شود. اگر برای‌تان مقدور است از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا شبیه سبوم‌های خود پوست است، اگر روغن جوجوبا ندارید می‌توانید از روغن دانه‌ی ‌انگور، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید.

۴ قاشق غذاخوری روغن را با یک فنجان شکر خوب مخلوط کنید. اگر دوست دارید چند قطره عطر هم به آن اضافه کنید. این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای در محلی خنک و تاریک نگهدارید تا ماندگاری روغن افزایش یابد. پیش از مصرف آن را هم بزنید و سپس صورت را مرطوب کنید و یک قاشق از این لایه‌بردار را روی نوک انگشتان خود بمالید و به آرامی با حرکات دورانی روی صورت ماساژ بدهید. بعد از آن صورت را بشویید و مرطوب کنید. این کار را بیش از ۲ یا ۳ بار در هفته تکرار نکنید، در غیر این صورت موجب خشکی و حساسیت پوست می‌شود.

بخور دادن به‌خودیِ‌خود موجب باز کردن منافذ پوستی نمی‌شود اما با نرم کردن سلول‌های مرده‌ی پوست و سبوم، به خارج کردن آنها از منافذ پوست کمک می‌کند که موجب می‌شود پوست ظاهر بهتری داشته باشد.

یک کاسه را با آب داغ پر کنید و بگذارید کمی خنک شود، سپس روی سرتان یک حوله بیندازید و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه روی ظرف خم شوید تا بخار به صورت‌تان برسد. مراقب باشید که زیاد به آب جوش نزدیک نشوید که صورت‌تان نسوزد. بعد از بخور دادن صورت را با آب گرم بشویید و با ضربات آرام حوله را روی صورت بزنید تا صورت خشک شود و بعد آن را مرطوب کنید. این کار را چند بار انجام بدهید تا به نتیجه‌ی موردنظر برسید.

هر زمان که برای پاک‌سازی یا شستن پوست خود اقدام می‌کنید به‌خاطر داشته باشید که برای مراقبت از پوست باید تعادل را رعایت کنید. استفاده‌ی زیاد از ماسک‌ها در درازمدت موجب خشکی پوست می‌شود. ماسک‌ها برای منافذ پوستی بسیار مفید هستند، اما یک برنامه‌ی مناسبِ مراقبت از پوست، بهترین راه پیشگیری از بروز جوش سرسیاه است.

با ترکیب کردن سرکه سیب و برگ‌های خردشده‌ی نعناع می‌توانید یک تونر بسازید، سرکه سیب باعث از بین رفتن عوامل ایجاد جوش‌های سرسیاه می‌شود و نعناع یک خنک‌کننده‌ و سفت‌کننده‌ی پوست است. اگر نواحی اطراف جوش‌های سرسیاه متورم یا زخمی باشند، منتول (menthol) می‌تواند به کاهش التهاب آن کمک کند، زیرا التهاب موجب می‌شود تا بیرون کشیدن موادی که در منافذ پوستی هستند، مشکل‌تر شود.

برگ‌های نعناع و سرکه سیب را در یک کاسه ترکیب کنید و آن را یک هفته در یک مکان سرد و تاریک قرار بدهید. سپس یک فنجان آب به آن بیفزایید و آن را ۶ روز در یخچال بگذارید. شب‌ها ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس با استفاده از پنبه این تونر را به صورت بمالید و بگذارید در طول شب روی صورت بماند (اگر پوست حساسی دارید،‌ نباید زیاد روی پوست‌تان بماند). صبح صورت‌تان را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

درمان جوش سر سياه پوست صورت

با سلام
احتراما منظور از خاک رس بتُنی، همون بنتونیت هست؟ اگه آره که معادلش به فارسی میشه گل حفاری. خاک رس بتنی نمنه

سلام سایه جان
بله منظور همون بنتونیت هست. ممنون از تذکرتون

ممنون از مطلبتون مفید بود

خواهش می کنم ممنون از همراهی شما

با سلام خدمت شما و تشکر از مقاله خوب و کاربردیتون .

سلام خوشحالم که این مطلب براتون مفید بوده ?

مد و زیبایی

کلاژن سازی پوست؛ ۱۱ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه‌‌ می‌دارد

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو


علت سیاه شدن ناخن پا و روش‌های درمان آن

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

آخرین مطالب

قرص رانیتیدین چیست؛ نحوه مصرف و عوارض رانیتیدین

دفتر کار خانگی؛ ۵۰ ایده برای داشتن یک دفتر کار الهام‌بخش و پر از آرامش

علائم اولیه ام اس؛ بیماری ام اس کدام قسمت‌های بدن را درگیر می‌کند؟

مکمل ال کارنیتین چیست؛ فواید، عوارض ال کارنیتین و تاثیر آن بر لاغری

تقویت اعتماد به نفس با ۱۴ کار کوچک که می‌توانید هر روز انجام دهید

ترین های جهان


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

بهترین فیلم های ۲۰۱۷ که در ذهن شما ماندگار خواهند شد

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز




خانه

موبایل

جوش‌های سرسیاه یکی از انواع آکنه هستند. آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد برای درمان آن به متخصص پوست مراجعه می‌کنند. جوش‌های سرسیاه را باید از جوش‌های سرسفید تفکیک کرد زیرا روش درمان آنها با یکدیگر متفاوت است. جوش‌های سرسیاه فولیکول‌هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست پر شده‌اند و در نتیجه یک واکنش شیمیایی به اکسیده شدن ملانین در پوست منجر می‌شوند. راه‌های گوناگونی برای درمان جوش‌های سرسیاه وجود دارند. اما کلید هر روش درمانی، دوام و پشتکار است. هیچ یک از انواع آکنه را نمی توان یک شبه درمان کرد. اما استفاده از روش‌های صحیح و اصلاح الگوی زندگی به از بین رفتن این مشکل پوستی کمک بسیاری می‌کند. برای مثال نمی‌توان گفت تغذیه یا بهداشت تنها عوامل مهم در ایجاد آکنه هستند. آکنه عوامل گوناگونی دارد که برای درمان آن علاوه بر این دو مورد، باید به نکات دیگر نیز توجه کرد.معمولا یکی از عمده‌ترین دلایل ایجاد جوش‌های سرسیاه، چربی پوست و منافذ باز آن است. با استفاده از روش‌های درمانی، نمی‌توان چربی پوست را از بین برد اما می‌توان آن را کنترل کرد و در نتیجه جوش‌های سرسیاه را کاهش داد. در حالیکه بسیاری افراد برای درمان این جوش‌ها به پزشک متخصص مراجعه کرده و از محصولات و داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند، برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با این مشکل از طریق روش‌های درمانی طبیعی مقابله کنند. در ادامه به برخی از این نکات و روش‌ها اشاره می‌کنیم.به جوش‌های سرسیاه دست نزنیدتلاش برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه با استفاده از دست نه تنها به بهبود آنها کمکی نمی‌کند، بلکه موجب ورود باکتری به منافذ پوست شده و وضعیت جوش‌ها را وخیم‌تر می‌کند. شاید ابتدا به نظر برسد جوش‌های‌تان محو شده‌اند اما مطمئن باشید پس از چند روز، جوش‌های بزرگ‌تری بر پوستتان ایجاد می‌شوند. می‌دانم که گاه مبارزه با این وسوسه بسیار دشوار است، اما اگر به دنبال داشتن پوستی شفاف هستید، باید بر این وسوسه غلبه کنید. همچنین به تازگی برخی داروخانه‌ها اقدام به فروش ابزار مخصوص برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه نموده‌اند. از این ابزارها نیز نباید در خانه استفاده کرد زیرا احتمال ورود باکتری به پوست در این روش نیز بسیار زیاد است. اگر به دنبال پاکسازی عمقی پوست‌تان هستید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.از شوینده‌های قوی استفاده نکنیدبرخی افراد تصور می‌کنند چون پوست آنها چرب و جوش‌دار است، مجاز به استفاده از شوینده‌هایی قوی هستند. اما این تصور غلط است. این شوینده‌ها موجب خشکی بیش از حد پوست می‌شوند و در نتیجه پوست برای جبران این خشکی چربی بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه آن وضعیت جوش‌ها وخیم‌تر خواهند شد.همیشه برای شست‌وشوی پوست صورت‌تان از یک شوینده ملایم استفاده کنید و بلافاصله پس از آن پوست‌تان را با یک مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. کرم‌های ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید زیرا سوختگی پوست منجر به خشکی و در نتیجه افزایش چربی و نهایتا تشدید جوش‌های سرسیاه می‌شود.روزی دوبار صورت‌تان را بشویید

یکی از علل اصلی جوش‌های سرسیاه، باکتری‌ها هستند. با توجه به این نکته، تمیز نگه داشتن پوست خیلی مهم است. روزی دوبار، ترجیحاً صبح و شب پوست صوررتان را بشویید. اگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، حتما پیش از شست‌وشو، مواد را با محلول‌ها و کرم‌های مخصوص کاملا از پوستتان پاک کنید. البته به افرادی که دارای جوش‌های سرسیاه هستند توصیه می‌شود به‌طور کلی از مواد آرایشی استفاده نکنند زیرا این مواد منافذ صورت آنها را می‌بندد و رشد جوش‌ها را تشدید می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از لوازم آرایش استفاده کنید، حتما هنگام انتخاب و خرید آن توجه داشته باشید که گزینه مورد نظرتان بدون چربی باشد.از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنیدعسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و برای خارج کردن آلودگی‌ها از منافذ باز پوست بسیار مفید است. یک قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید و بر پوست صورت‌تان، درحالی‌که خشک است، بمالید. به مدت ۳ دقیقه ترکیب را بر پوست‌تان ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.روبالشی‌های‌تان را همیشه تمیز نگهداریدروبالشی‌های شما سلول‌های مرده و چربی پوست را بر خود نگه می‌دارند و پس از مدتی مرکز تجمع باکتری‌ها می‌شوند. در نتیجه اگر پوست صورت شما هنگام خواب با آن تماس پیدا کند، هر چند صورت‌تان را پیش از خواب شسته باشید، دوباره آلوده شده و فرصت رشد جوش‌های سرسیاه فراهم می‌شود. به‌منظور جلوگیری از این مشکل، حداقل هفته‌ای یکبار روبالشی‌های خود را بشویید.استفاده از آب لیمو ترش و نمکخاصیت پاک کنندگی لیمو ترش و سایندگی نمک باعث می‌شود پوست‌های مرده از صورت شما جدا شوند و منافذ باز پوست‌تان عمیقا پاک شوند. مقداری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا‌خوری نمک و مقداری عسل مخلوط کنید و بر روی جوش‌ها بمالید. ترکیب را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با انگشتان خود بر روی پوست بمالید و نهایتا با آب گرم بشویید.جوش شیرین را فراموش نکنیدجوش شیرین یکی از آن ماده‌های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه‌برداری سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش وار آن را بر روی پوست‌تان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.ترکیب شیر و جوز هندیاین ترکیب علاوه بر بوی خوش، برای جوش‌های سرسیاه نیز بسیار مفید هستند. اسید لاکتیک موجود در شیر در کنار دانه‌های سخت جوز هندی باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و پاک شدن پوست می‌شوند. یک قاشق شیر را با مقداری جوز هندی مخلوط کنید. مقدار جوز هندی باید به اندازه‌ای باشد که یک خمیر حاصل شود. سپس این ترکیب را بر پوست‌تان مالیده و به آرامی آن را مالش دهید. نهایتا پس از چند دقیقه پوست‌تان را با آب گرم بشویید.ماسکی از سفیده تخم مرغ تهیهسفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می‌شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می‌کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوست‌تان بمالید. اجازه دهید سفیده‌ها خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوست‌تان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورت‌تان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید.منبع:مجله دنیای سلامت/زیبــاشـو دات کام

درمان جوش سر سياه پوست صورت

 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

جوش‌های سرسیاه، جوش‌های زیرپوستی است که به عقیده متخصصان پوست کاملا قابل درمان است

 

درمان جوش سر سياه پوست صورت

 

برای درمان به جای استفاده از کرم های شیمیایی با مواد طبیعی خانگی می توانید جوش های سرسیاه صورت تان را از بین ببرید.

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

– آبلیمو حاوی ویتامین C می‎باشد، اثر آن روی جوش‎های سرسیاه شگفت‎انگیز است. اسید سیتریک موجود در آبلیمو  سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به رشد سلول‎‎‎‎‎‎های جدید و افزایش شفافیت پوست کمک می‎کند. اسید سیتریک فقط در حذف جوش‎های سرسیاه نقش ندارد بلکه جای جوش‎های آکنه و چین و چروک پوست را نیز از بین می‎برد. استفاده از آبلیمو ممکن است قرمزی و سوزش موقت را به دنبال داشته باشد. بنابرین توصیه می‎شود قبل از اینکه آن را روی پوست صورت به کار ببرید ابتدا روی سایر بخش‎های بدن امتحان کنید.- یکی از روش‎های محبوب برای از بین بردن لکه‎های پوست پاپایا می‎باشد، این ماده تاثیر بسزایی در داشتن صورت یک‎ دست و محو کردن جوش‎های سرسیاه دارد. ماده‎ای به نام آنزیم پاپایین در پاپایا دارای خواص لایه برداری از پوست می‎باشد. آنزیم پاپایین در ایجاد سلول‎های جدید پوست و حذف سلول‎های مرده نقش دارد. فقط کافی‎ است میوه‎ی پاپایا را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید.- یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی پوست جودوسر است. به همین دلیل میزان فروش جو دوسر خیلی افزایش یافته است. دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از آسیب رادیکال‎های آزاد به پوست جلوگیری می‎کند و موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود. همچنین این ماده دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای رفع اسکارهای پوستی و لک‎ها مفید است. بلغور یا جو دوسر روغن پوست را جذب می‎کند و با حذف سلول‎های مرده‎ پوست، پوستی صاف و انعطاف پذیر را به ارمغان می‎آورد.- آلوئه‎ ورا شفافیت پوست را به دنبال دارد و یک ضد عفونی کننده و بی حس کننده‎ فوق ‎العاده برای پوست است. این گیاه رطوبت پوست را تامین می‎کند. آلوئه‎ورا یک درمان خانگی موثر برای رفع لکه های تیره پوست و از بین بردن آفتاب سوختگی‎ها، جوش‎های آکنه، رفع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن  است. همه‎ این ‎ها موجب پیری زودرس پوست شده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارند. شما می‎توانید ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی پوست بمالید و سپس پوست خود را ماساژ دهید. – سیب زمینی به علت وجود مواد معدنی ضروری، اسیدهای چرب و مواد شیمیایی گیاهی (پلی فنول و کارتنوئیدها) یک ماده‎ی مفید برای حفظ سلامت پوست است. سیب زمینی دارای چند نوع ویتامین B و C است که برای رفع سلول‎های مرده‎ پوست مفید است. مواد معدنی مانند روی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر موجب افزایش انعطاف‎پذیری پوست و افزایش تولید کلاژن می‎شود که به دنبال آن حذف جوش‎های سرسیاه دیده می‎شود. قرار دادن آب سیب‎ زمینی روی پوست باعث می‎شود نشاسته‎ آن لایه برداری مناسبی از پوست داشته باشد.- دوغ یکی از بهترین راه‎های خانگی است که نه تنها موجب حذف جوش‎های سرسیاه می‎شود، همچنین لک‎ها را از بین می‎برد. نکته‎ مثبت آن این است که مثل آبلیمو حس سوزن ندارد. دوغ دارای اسیدلاکتیک است که این ماده برای لایه برداری شیمیایی پوست و درمان جوش سرسیاه مفید است. اسیدلاکتیک همچنین سلول‎های مرده‎ پوست را حذف می‎کند و به شما کمک می‎کند از شر جوش‎های سرسیاه خود راحت شوید. هم می‎توان دوغ را مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه یک ماسک ترکیبی با افزودن 4 قاشق دوغ به 2 قاشق آب گوجه‎فرنگی به دست آورید، این ماسک را روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه پوست خود را بشویید. – خواص شگفت ‎انگیز زرد چوبه در شفاف کردن پوست آن را به یکی از درمان‎های خانگی برای رفع جوش‎های سرسیاه تبدیل کرده است. ماده‎ی فعال موجود در زردچوبه کورکومین است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از سلول‎های پوست در برابر رادیکال‎های آزادی که جوش‎های سرسیاه را ایجاد می‎کنند محافظت می‎کند.- به روش‎های سنتی روی آورید، چوب صندل خیلی مفیدتر از چیزی است که فکرش را کنید. این چوب خاصیت ضدعفونی کنندگی حیرت‎انگیزی دارد و با حذف جوش‎های سرسیاه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‎کند. شما می‎توانید پودر آماده‎ی این چوب را با گلیسیرین و آب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.- نخود با خواص عالی خود تبدیل به یکی از مواد پرمصرف جهانی شده است. یکی از اولین فواید آن، خاصیت لایه برداری قوی می‎باشد که حذف سلول‎های مرده و جوش‎های سرسیاه را به دنبال دارد. نخود باعث روشن شدن پوست و یک‎دست شدن رنگ آن می‎شود.- ماهیت اسیدی آب پیاز برای حذف جوش‎های سرسیاه از صورت شما عالی است. پیاز صورت شما را به صورت طبیعی روشن می‎کند و خواص سفیدکنندگی بالایی دارد. یک پیاز را ببرید، آب آن را بگیرید، سپس با یک پنبه آن را روی صورت خود بمالید.- نود درصد از مواد تشکیل دهنده‎ هندوانه آب بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‎کند. علاوه بر این، دارای فیبرهایی است که شامل ویتامین‎های B،C و A می‎باشد و برای درخشندگی پوست ضروری است. این ماده دارای خاصیت ضد درد می‎باشد که التهاب ناشی از آفتاب‎ سوختگی را تسکین می‎دهد.- نباید تعجب کنیم که که جعفری یکی از ترکیبات موجود در روشن‎کننده های آرایشی – بهداشتی است. جعفری با داشتن ویتامین C فراوان تحریک تولید کلاژن را به دنبال دارد و از این طریق لکه‎های پوستی را حذف می‎کند. همچنین دارای ویتامین K است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‎دهد. همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی در مقابل رادیکال‎های آزاد پوست است. این ماده مانع از رشد آکنه‎های مکرر روی پوست می‎شود و با خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری خود از ایجاد جوش‎های سرسیاه جلوگیری می‎کند.- روغن کرچک دارای اسید چرب ضروری بوده که به بافت پوست نفوذ می کند و اسکار و جای زخم را درمان می‎کند. همچنین با داشتن امگا 3 در کنار اسید چرب تقویت رشد سلول‎های سالم پوست را به دنبال دارد. علاوه بر این با ایجاد رطوبت پوست از جوش‎های سرسیاه جلوگیری کرده و اجازه نمی‎دهد پوست شادابی خود را از دست دهد.

 

– مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

 

– دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از ۷ تا۵ دقیقه بشویید.

 

– مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

 

– قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

 

– یک خمیر از دانه‌های آسیاب شده شنبلیله و آب تهیه کنید و آن را هر شب به مدت۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.  دو قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم را در سه تا چهار فنجان آب‌جوش بجوشانید و یک حوله تمیز را با آن مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. این عمل را پنج تا شش بار در روز تکرار کنید.

 

– بادام پودر شده را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و روی لکه‌ها قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.  ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری دارچین مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

 

به جای استفاده از کرم های شیمیایی با مواد طبیعی خانگی جوش های سرسیاه را از بین ببرید

 

روش‌های پیشگیری از ایجاد جوشقبل از اشاره به روش‌های پیشگیری ، باید گفت که علت اصلی ایجاد این لکه‌ها تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست ،مسدود شدن روزنه‌ها، همراه بازیادی تولید چربی در پوست است. بنابراین تمیز کردن صحیح پوست در پیشگیری از ایجاد آنها موثر است. هیچ‌گاه شب با آرایش نخوابید و حتماً قبل از خوابیدن پوست خود را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد پوست (بیشتر از روزی دوبار) نیز موجب تحریک و ترشح بیش از حد چربی و تشدید دانه‌های سرسیاه می‌شود.استفاده از یک صابون و پاک کننده ملایم نیز بسیار مهم است؛ به خصوص در افراد مستعد آکنه، زیرا موجب حذف سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود. همیشه آب زیادی بنوشید و پوست خود را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای چرب و استفاده از کرم‌ها با پایه چرب را به‌طور کلی فراموش کنید. دوش آب گرم و بخار موجب شل شدن چربی محل و باز شدن روزنه‌های مسدود پوست می‌شود.این نقاط سیاه رنگ چه مدتی بر روی پوست شما باقی می مانند ؟ چگونه صورت خود را عاری از هر گونه نقاط سیاه کنیم ؟وقتی که سبوم مازاد و بیش از حد بر روی روزنه های پوستی شما قرار بگیرد ، باعث به وجود آمدن کومدن می شود و این کومدن های به مرور زمان بر روی پوست تغییر شکل می دهند و تبدیل به نقاط و جوش های سر سیاهی می شوند که شما را آزار می دهند . بنابراین لازم است که به فکر پوست خود باشید قبل از اینکه تمام نواحی پوست صورت شما با این نقاط سیاه رنگ پوشیده شود و مسلما از زیبایی و اعتماد نفس شما بکاهند .- هر روز پوست خود را در چند نوبت بشویید.- اگر در طول روز آرایش می کنید ، شب هنگام و قبل از اینکه به بستر بروید حتما پوست خود را کاملا با صابون یا شیر پاک کن تمیز کنید تا پوست شما در شب استراحت کند و روزنه های پوست شما نفس بکشند.- از استعمال کرم هایی که پوست را خیلی خشک یا چرب می کنند اجتناب کنید.- جوش های صورت و یا نقاط سر سیاه را مدام و پشت سر هم فشار ندهید و یا به اصطلاح با جوش های صورت خود کاری نداشته باشید. زیرا بعضی از افراد اینقدر به جوش های چرکی  یا جوش های سر سیاه صورت خود دست می زنند که بعد از مدتی اثر و جای تمام این جوش های بر پوست صورتشان باقی می ماند .- به مدت طولانی در معرض نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید زیرا باعث بوجود امدن جوش های سر سیاه می شوند .- اگر می خواهید همیشه پوست تان شفاف باشد توصیه اکید می کنیم که هفته ای یک یا دو بار از ماسک و ماساژهای صورت استفاده کنید تا عضلات و روزنه های پوست صورت تان نفس بکشند و همین طور از آلودگی هایی که با آنها مواجه هستید رهایی یابند.

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

منابع:

سیمرغ

پارسی طب 


رازهای زیبایی

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

تقریبا همه ی ما ویدئوهایی از نحوه ی استفاده ی ماسک های صورت برای درمان جوش سر سیاه دیده ایم و می دانیم که این کار انقدر آزاردهنده است که با جیغ زدن و ناسزا گفتن همراه است! گرچه شاید بسیاری از شما این اتفاقات عجیب و شگفت آور را تجربه نکرده باشید، اما مطمئنا در هنگام خارج کردن این ماده های چرب و کثیف از منافذ پوست خود، دچار اشتباهات زیادی شده اید.

درست است که در مسیر مراقبت از پوست، با شکست هایی مواجه شده اید و این شکست ها منجر به درد و آسیب دیدگی پوست شما شده اند؛ اما به عنوان یک نگرانی همیشگی باید بتوان روند کنترل آن را به سمت روش های آسان تری سوق داد. برای این کار با تعدادی متخصص مشورت کردیم تا اشتباهات رایج در از بین بردن و درمان جوش سر سیاه را برای ما مشخص کنند. اگر به این توصیه ها عمل کنید و اشتباهات ذکر شده را انجام ندهید، می توانید پوست خود را بدون هیچ دردی پاکسازی کنید. فقط توقع خود را پایین بیاورید.

یکی از روش های درمان جوش سر سیاه استفاده از لایه بردار است. اسکراب های فیزیکی منافذ پوست شما را تمیز نگه می دارند و لایه بردارهای شیمیایی راه بسیار خوبی برای از بین بردن چربی های اضافه ی پوست به شمار می روند. اما استفاده ی بیش از حد از هر دوی اینها، بیشتر از مؤثر بودن، می تواند آسیب رسان باشد. یک پوست قرمز، ملتهب و در عین حال خشک را تصور کنید. مسلما با استفاده ی افراطی از لایه بردار و به خصوص اسکراب، این وضعیت در پوست شما دو چندان می شود. متخصصین پوست بر این باورند که ترکیباتی مثل سالیسیک اسید می تواند به ازبین بردن سلول های مرده وحذف چربی اضافه از پوست و در ننتیجه درمان جوش سر سیاه کمک کند؛ اما اگر پى در پى و یا به طور خشن به کاربرده شود، می تواند باعث زبری به همراه سوزش پوست شود. لایه برداری بیش ازحد حتی می تواند مشکلات پوستی را بدتر کند. آن ها همچنین توصیه می کنند که از محکم مالیدن صورت خود هنگام لایه برداری خودداری کنید، چرا که این کار علاوه بر ایجاد التهاب و سوزش، می تواند آكنه و جوش های سرسیاه را تشدید کرده و تولید چربی را افزایش دهد. بنابراین باید بتوانید از فشار دست خود هنگام مالیدن پوست در لایه برداری، کم کنید و فقط یک تا دو مرتبه در هفته این کار را انجام دهید. حتی اگر فکر می کنید پوست شما به لایه برداری بیشتری نیاز دارد.

عبارت “جوش را نباید دستکاری کرد” را همه قبلاً شنیده اند، یا ازیک متخصص پوست یا از مادر و یا از دوستان خود. مسلم است که ناخنک زدن کاری وسوسه کننده است، اما باعث تشدید مشکلات پوستی می شود. دستکاری جوش های سر سیاه به پوست شما صدمه می زند. متخصصین می گویند، ترکاندن جوش های سرسیاه می تواند باعث آسيب های جدی به پوست شود که منجر به بازشدن پوست، زخم شدن و حتی ایجاد عفونت می شود. وقتی روش های درستی برای تخلیه ی این جوش ها وجود دارد، دستکاری نا آگاهانه ی آن ها کاری غیر منطقی است.

در حالی که دستکاری کردن جوش کار اشتباهی است، تخلیه کردن آن، زمانی که درست انجام شود، کار درستی خواهد بود. قبل از این کار بهتر است پوست خود را آماده کنید. این آماده سازی یک شروع خوب محسوب می شود. برای این کار می توانید صورت خود را با یک پاک کننده ی ملایم تمیز کنید و یا از بخار برای باز کردن و نرم کردن چربی های سفت شده در منافذ پوست خود استفاده کنید. متخصصین پوست توصیه می کنند که بلافاصله بعد از استحمام عمل تخلیه را انجام دهید. همچنین شاید کاربرد یک لایه ی نازک از مرطوب کننده ای قوی، آماده سازی خوبی باشد. این مرطوب کننده می تواند یک مسدود کننده ی موقت به وجود بیاورد تا گرمای مورد نیاز برای استخراج را که در منافذ به دام افتاده است، نگه دارد. کارشناسان پوست می گویند بلافاصله بعد از حمام از یک مرطوب کننده ی قوی استفاده کنید تا پوست شما برای تخلیه آماده شود.

درمان جوش سر سياه پوست صورت

یکی دیگر از روش های درمان جوش سر سیاه ، تخلیه ی آن می باشد. عملیات تخلیه ی جوش، هم با کاربرد ابزار مخصوص و هم استفاده از انگشت ها، می تواند انجام شود. برای هر دوی این ها، تکنیک های مناسبی وجود دارد که باعث می شود پوست شما کمترین آسیب ممکن را ببیند. زمانی که خارج سازی اشتباه صورت گیرد، پوست ممکن است تیره شده و در آن لک های قرمزی ایجاد شود که دلیل آن می تواند آسیب و تحریک جزئی از طرف سلول های ملانین باشد. ممکن است بعد از استخراج جوش ها، بسته به شدتی که داشته اند جای آن ها روی پوست تا مدت کوتاهی باقی بماند و پوست برای مدت ۵ روز یا یک ماه، ناصاف به نظر بیاید. بنابراین می توانید یک محصول خارج کننده ی جوش تهیه کنید و از آن استفاده کنید. به این صورت که آن را رو به پایین، بر روی جوش فشار دهید و سپس با یک پنبه ی مخصوص جوش را پاک کنید.

اگر مایل به استفاده از ابزار مخصوص برای درمان جوش سر سیاه نیستید، می توانید از انگشتان خود استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که انگشت هایتان را خیلی نزدیک به اطراف جوش ها فشار ندهید؛ اینگونه جوش ها از عمیق ترین قسمت پوست خارج می شوند و برای مدتی طولانی جای آن روی پوست تان خواهد ماند. هنگام فشار دادن، انگشت ها را جابه جا کنید تا كار شما راحت تر شود و جای آن ها باقی نماند. برای این کار، انگشت ها را در حالت ساعت ٣ و ٩ قرار دهید و سپس ٥ و بعد ١٠، ٢و٧. دقت کنید که از ناخن های خود استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است پوست شما سوراخ شود.

در ابتدای عملیات خارج سازی جوش ها، باید توجه داشته باشید که این کار را با سیاه ترین و برجسته ترین جوش ها شروع کنید. اما اگر بعضی از آن ها نمی ترکند، سراغ بقیه ی جوش ها بروید. متخصصین می گویند این کار را بر اساس یک قانون کلی انجام دهید و آن هم این است که سه بار آن را فشار دهید و اگر جوشی بعد از سه بار امتحان کردن، تخلیه نشد دیگر ادامه ندهید چون در این صورت پوست خود را دچار آسیب دیدگی و پارگی مویرگ ها خواهید کرد.

خارج نشدن یک جوش، به این معناست که وقت تخلیه ی آن فرا نرسیده است. بهتر است روز دیگری سراغ آن بروید و با این کار به پوست خود کمتر صدمه  بزنید.

هرچند این موضوع ممکن است عجیب به نظر برسد، اما باید بدانید که متعادل نگه داشتن چربی پوست، باعث می شود جوش های سرسیاه کمتری به وجود آیند. چربی درون موادی مغذی و غنی مانند آووکادو، منافذ پوست را پر می کنند و در مقابل، کمبود چربی باعث می شود پوست شما مجبور به تولید چربی بیشتر و در نتیجه خروج بیشتر آن از پوست شود. در واقع پوست های خشک، خودشان تولید چربی می کنند که این کار باعث ایجاد جوش های سرسیاه می شود. باید بتوانید با متعادل نگه داشتن رطوبت پوست، روندی عادی از چربی را در منافذ پوست خود نگه دارید.

یک آیینه ی بزرگ نما، ایده ی خوبی برای واضح به نظر رسیدن جوش ها است. اما نمای بیش از حد نزدیک آن ها احساسات شما را در از بین بردن جوش ها، بیش از اندازه بر می انگیزد. در نتیجه آخرین اشتباه در درمان جوش سر سیاه استفاده از این آینه ها می باشد. پزشکان عقیده دارند، بیشترین جوش های سرسیاه بر روی بینی و چانه ایجاد می شود؛ چراکه این قسمت ها محل تجمع بیشترین غدد چربی در بدن هستند. آن ها می گویند اگر در خانه، آینه ی بزرگ نما دارید، آن را دور بیندازید. درواقع باید به یاد داشته باشید که این آینه ها، فقط می توانند مشکل را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهند.

 

این وبسایت تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

درمان جوش سر سياه پوست صورت
درمان جوش سر سياه پوست صورت
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *