درمان جوش زير پوستي دردناک

دوره مقدماتی php
درمان جوش زير پوستي دردناک
درمان جوش زير پوستي دردناک

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

جوش زیر پوستی، جوشی است که در زیر و عمق پوست به‌وجود می‌آید و معمولا از کمی فاصله دیده نمی‌شود. اما اگر فرد با انگشت خود روی سطح پوست بکشد، وجود آن را کاملا حس می‌کند. این جوش‌های زیر پوستی معمولا بر اثر کیست یا غده‌ای ریز به وجود می‌آیند. این نوع جوش از ترکیب سبوم (چربی) و آلودگی که وارد منافذ باز پوست شده، تشکیل می‌شود. نتیجه‌ی نهایی وجود غده‌ای دردناک زیر پوست است که مانند جوش‌های دیگر، سر آن بیرون از پوست نیست. این مشکل پوستی بسیار رایج است و افراد بسیاری را در سراسر دنیا به خود گرفتار می‌کند. در این مقاله علت وجود جوش زیر پوستی، روش‌های پیشگیری و ۶ روش درمان جوش زیر پوستی را بررسی می‌کنیم.

درمان جوش زير پوستي دردناک

دوره مقدماتی php

وقتی این جوش‌های زیر پوستی به شکلی خفیف و مانند جوش‌ سرسفید و یا جوش سرسیاه مشاهده شوند، «کومدون» نامیده می‌شوند. درواقع هنگامی‌که جوش زیر پوست، بسته باقی می‌ماند، جوش سرسفید است و وقتی سر باز می‌کند و به سطح پوست می‌رسد، جوش سرسیاه نامیده می‌شود.

جوش‌های زیر پوستی معمولا در آن بخش از پوست که حاوی غدد چربی بیشتری است، مانند صورت، گردن، شانه‌ها، کمر و قفسه‌ی سینه، پدیدار می‌شوند. غده‌های چربی پوست را غده‌های «سباسه» نیز می‌نامند. حفره‌های کوچک درون پوست، به نام منافذ پوست، به‌وسیله‌ی کانالی به نام فولیکول، به غده‌های سباسه متصل هستند. این غدد، نوعی چربی به نام «سبوم»، ازطریق بازشدن یک فولیکول ترشح می‌کند و بدین ترتیب پوست را مرطوب می‌کنند و نیز در مراقبت از پوست مؤثرند.

با بسته‌شدن منافذ پوست به‌وسیله‌ی سلول‌های مرده‌، سبوم نمی‌تواند به سطح پوست برسد و چون جایی برای رفتن پیدا نمی‌کند، در غده‌ی سباسه جمع و تبدیل به جوش می‌شود. در شرایط بدتر، ترکیب سلول‌های مرده و سبوم با باکتری‌هایی که به‌طور طبیعی روی پوست رشد می‌کنند، اجازه‌ی ورود به فولیکول بسته و تجمع در آن را می‌دهد. این باکتری، «پروپیونی باکتریوم» نام دارد. وقتی این وضعیت پیش می‌آید، باکتری شروع به تولید آنزیم و مواد شیمیایی می‌کند و سلول‌های سفید خون را به سمت خود جذب می‌کند. در نتیجه موجب قرمزی پوست، تورم، حرارت و درد که به‌طور کل به آن التهاب می‌گویند، می‌شود.

جوش‌ زیر پوستی را می‌توان به راحتی در خانه درمان کرد؛ البته زمانی‌که بسیار خفیف هستند، خودشان ناپدید می‌شوند. اما برخی از درمان‌های خانگی سرعت برطرف‌شدن آنها را بالا می‌برند. اما پیش از ارائه‌ی روش‌های درمان، باید گفت که هرگز نباید جوش‌های زیر پوستی را فشار دهید. این جوش‌ها معمولا نزدیک سطح پوست نیستند و نمی‌توانید آنها را مانند جوش‌های سرسفید فشار دهید و تخلیه کنید. ترکاندن این جوش‌ها، اثری دایمی از آنها به جای می‌‌‌گذارد که آنها را مشخص‌تر و حتی دردناک‌تر از قبل و گاهی عفونی می‌کند. همچنین فشردن جوش‌های زیر پوستی، خطر هل‌دادن محتویات آن که ترکیبی از چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌اند، به بخش عمیق‌تر پوست را دربردارد که در نتیجه، التهاب آن را افزایش می‌دهد. با درمان‌های خانگی و کمی صبر و حوصله می‌توانید از شر این جوش‌های زیر پوستی خلاص شوید.

کمپرس آب گرم می‌تواند در درمان جوش زیر پوستی مؤثر باشد. حرارت منافذ پوست را باز و جوش را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود سر آن معلوم شود. وقتی سر جوش باز شود؛ چربی، سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها از درون جوش خارج می‌شوند و جوش از بین می‌رود. درضمن حرارت ناشی از کمپرس گرم می‌تواند از درد آن بکاهد.

برای استفاده از کمپرس گرم، ابتدا لیف تمیز حمامی را برداشته و درون آب داغ، البته نه آنقدر داغ که نشود به آن دست زد، فرو کنید. سپس کمپرس را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی جوش زیر پوستی قرار دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید، تا زمانی‌که جوش زیر پوستی به روی سطح پوست آمده و سر باز کند و چرک‌های درون آن بیرون بریزد. اکنون اطراف جوش را تمیز نگهدارید و از تماس با آن پرهیز کنید و تاوقتی‌که جوش خوب نشده است، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

چسب پاک‌کننده‌ی جوش، درواقع چسب کوچکی است که روی جوش زیر پوستی قرار می‌گیرد. این نوع چسب معمولا حاوی ماده‌ای درمانی، مانند «اسیدسالیسیلیک»، است که جوش‌ها را درمان می‌کند. این چسب‌ها چربی و روغن اضافی درون جوش را بیرون می‌کشند و از تورم می‌کاهند. بدین ترتیب می‌توانند از اندازه‌ی جوش و اثر آن تاحد چشمگیری بکاهند.

چسب‌های پاک‌کننده از داروخانه‌‌ها خریداری شده و آنقدر کوچک هستند که به‌ندرت باعث جلب توجه می‌شوند. از این چسب‌ها می‌توان شب‌ها یا کل روز استفاده کرد. همچنین مدت زمان استفاده از این چسب‌ها میان افراد فرق می‌کند، اما معمولا باید هر ۲۴ ساعت یکبار تعویض شوند.

روغن درخت چای، خواص ضدباکتریایی داشته و می‌تواند باکتری‌هایی را که در تولید جوش‌های زیر پوستی دخالت دارند، از بین ببرد. محققان در دو آزمایش بالینی متوجه شدند که ژل حاوی ۵ درصد روغن درخت چای، برای درمان جوش زیر پوستی خفیف تا متوسط ماده‌ی مؤثری محسوب می‌شود. در یک بررسی دیگر نیز مشخص شد، مالیدن روزانه، دوبار به مدت ۱۲ هفته روغن درخت چای به روی جوش‌های زیر پوستی صورت می‌تواند جوش‌های خفیف تا متوسط را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد.

روغن درخت چای را می‌توان از عطاری‌ها و همچنین داروخانه‌ها تهیه کرد. برای استفاده از این روغن، ابتدا باید آن را رقیق کنید. برای انجام این کار، یک قسمت روغن درخت چای را با یک قسمت روغن حامل مخلوط کنید. از روغن‌های حامل معروف و محبوب می‌توان به روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن زیتون اشاره کرد. پس از آماده‌سازی روغن، آن را به روی جوش‌ها بمالید و یک شب روی پوست بماند. سپس صبح روز بعد صورت‌تان را بشویید. استفاده‌ی موضعی روغن درخت چای ضرری ندارد، اما نباید به صورت خوراکی مصرف شود که در آن صورت به بدن صدمه می‌رساند.

بسیاری از افراد این روغن را استفاده می‌کنند و آن را مفید می‌دانند، اما آکادمی پوست آمریکا می‌گوید، هنوز برای توصیه‌ی درمان جوش با روغن درخت چای شواهد کمی وجود دارد.

عسل خام هم ماده‌ی طبیعی دیگری است که برای درمان جوش زیر پوستی بسیار مفید است. عسل دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی طبیعی است و می‌تواند باکتری‌ها را از میان بردارد. برای استفاده از عسل، مطمئن باشید که نوع خام آن را به‌کار ببرید. عسل‌های موجود در فروشگاه‌ها مناسب این درمان نیست. مقداری عسل خام را روی جوش بمالید و یک شب به حال خود رها کنید و صبح روز بعد آن را بشویید. همچنین عسل خام را می‌توانید در کنار آب به عنوان یک پاک‌کننده استفاده کنید.

درمان‌های موضعی متعددی برای جوش وجود دارند. اگر یکی از این محصولات کمکی به فرد نکرد، او می‌تواند از محصول دیگری استفاده کند و یا آن را در کنار درمان فعلی خود به‌کار ببرد. هر محصول می‌تواند یکی از دلایل ایجاد جوش را از میان بردارد. به‌طور مثال، اگر از محصولی استفاده کردید که حاوی «بنزوئیل پروکساید» است، محصول دیگر باید حاوی ماده‌ی دیگری باشد که به درمان جوش می‌پردازد.

محصولات متفاوتی وجود دارد که هریک، یکی از دلایل ایجاد جوش را از میان برمی‌دارد:

محصولات فوق به شکل شوینده‌های ضدجوش، کرم، ژل، لایه‌بردارهای صورت، لوسیون و دستمال‌های مرطوب پاک‌کننده یافت می‌شوند. استفاده از درمان‌های فوق نیازی به تجویز پزشک ندارد.

از آنتی بیوتیک های موضعی که می‌توانند از التهاب بکاهند و جوش‌ها را درمان کنند و جلوی بازگشت آنها را بگیرند، می‌توان به «کلیندامایسین» و «اریترومایسین» اشاره کرد. این آنتی بیوتیک‌ها را می‌توان به شکل ژل، روزی دوبار به روی جوش‌ها مالید. اگر هم پوست فردی حساس بود، ابتدا روزی یکبار و پس از مشاهده‌ی واکنش پوست، آن را به روزی دوبار برساند. البته خود آنتی بیوتیک‌ها به تنهایی چندان مؤثر نیستند و بهتر است، به همراه یکی از درمان‌های موضعی که از آنها نام برده شد، استفاده شوند. بدین ترتیب با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، باکتری‌ها از بین می‌رود و التهاب‌ برطرف می‌شود و سپس پمادهای موضعی محتویات جوش را خشک می‌کنند.

یک بسته‌ی یخ برای کاهش قرمزی، التهاب و تورم موجود پس از تخلیه‌ی جوش، مفید است. هنگام استفاده از یخ برای کاهش تورم و قرمزی پوست صورت، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

سروکله جوش‌های زیر پوستی معمولا به‌صورت غیرمنتظره پیدا می‌شود، اما با روش‌هایی می‌توان جلوی بروز آنها را گرفت:

فقط روزی دوبار یا زمانی که عرق کرده‌اید، صورت‌تان را بشویید. شستن مکرر صورت، پوست را حساس و مستعد تولید جوش زیر پوستی می‌کند.

پوستی که دایم جوش می‌زند، ممکن است چرب یا کثیف شود، اما نباید آن را با استفاده از لایه‌بردارها تمیز کرد. این کار وضعیت جوش‌ها را بدتر می‌کند.

نباید از محصولاتی که موجب تولید جوش می‌شوند، استفاده کرد. هنگام خرید محصول به برچسب آن دقت کنید و مراقب باشید روی آن ضدکومدون، ضدجوش یا عاری از چربی نوشته باشد.

ملحفه‌ی بالش‌ها و دیگر اقلامی را که با صورت در تماس است، مرتب بشویید. سلول‌های مرده‌ی پوست و باکتری‌ها معمولا به روی پارچه‌ی بالش‌ها جمع می‌شوند و می‌توانند درون منافذ پوست نفوذ کنند و آنها را ببندند.

اگر در خانه موفق به درمان جوش زیر پوستی خود نشدید، به متخصص پوست مراجعه کنید. همچنین آنها ممکن است به شما داروهای دیگری بدهند که در درمان جوش زیر پوستی مؤثر باشند. به‌طور مثال تزریق کورتیزون می‌تواند از تورم بکاهد و سرعت درمان جوش زیر پوستی را افزایش دهد. همچنین اگر پس از بهبود جوش، سروکله‌شان دوباره پیدا شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. گاهی‌اوقات داروهای خوراکی در کنار دیگر داروها لازم است.

اگر بدون اینکه دست‌به‌کار درمان خاصی شوید، منتظر بمانید تا جوش‌ها خودبه‌خود ناپدید شوند، ناامیدکننده است. کمپرس‌های آب گرم و چسب‌های پاک‌کننده برای درمان جوش زیر پوستی مؤثرند. آنها می‌توانند جوش‌های زیر پوستی را به سطح آورده و شما به‌راحتی سبوم، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها را از درون جوش‌ها تخلیه کنید. استفاده از یخ هم از التهاب و درد می‌کاهد. مشورت با متخصص پوست هم می‌تواند مشکل جوش‌ها را برطرف کند. بنابراین با مشاهده‌ی جوش‌های زیر پوستی، آنها را به حال خود رها نکنید و حتما یکی از روش‌های مناسب پوست‌تان را به‌کار برید تا پوستی سالم و صاف داشته باشید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک نتایج یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

40000تومان

40000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

درمان جوش زير پوستي دردناک

مد و زیبایی


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه

۵ روغن ماساژ که بیشترین کاربرد را در ماساژ درمانی دارند

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

آخرین مطالب

۷ دروغ بزرگ در مورد موفقیت که نباید باور کنید

چگونه یک برنامه عملیاتی کاربردی بنویسیم؟

بیماری های سگ؛ ۶ بیماری رایج، علائم و درمان آن‌ها

روش داده پردازی آلن؛ ابزاری برای مدیریت مؤثر گردش کار

آنژیوگرافی قلب چیست؛ مراحل انجام و عوارض آنژیوگرافی

ترین های جهان

۱۰ عبارتی که بهتر است هرگز در گوگل جستجو نکنید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

بهترین فیلم های تاریخی جهان که حقیقت را به شما نمایش می‌دهند


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان جوش های چرکی و دردناک آشنا شوید.

درمان جوش زير پوستي دردناک

اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از شر جوش‌ خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید باید ابتدا درباره‌ی دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش‌ تنها نشانه‌ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه‌ی اختلال بخش‌های تولید‌کننده‌ی چربی پوست به وجود آمده‌ است.

به طور کلی این بخش‌ها به دلایلی بیش‌فعال می‌شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می‌کنند که در نتیجه‌ی آن این بخش‌ها در چربی غوطه‌ور می‌شوند.ارگانیسم‌های زنده‌ی میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند در این حجم زیادِ چربی به دام می‌افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می‌شوند. این اتفاقی است که نقطه‌ی برآمده‌ی روی پوست که آن را جوش می‌نامیم ایجاد می‌کند.

———————————————————

جوش یک زائده‌ی کوچک پوستی است. جوش‌ها، جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به وسیله‌ی میکروب‌ها آلوده و ملتهب شده و در مرحله‌ی بعد ترشحات سطح آنها را پر می‌کند.

———————————————————

وقتی غدد چربی پوست که در انتهای فولیکول مو قرار دارند بیش‌فعال شوند جوش ظاهر می‌شود. نقاطی از بدن که بیشتر در معرض جوش زدن هستند عبارت است از: صورت، بالای کمر، سینه و شانه‌. جوش علامت واضحی از التهاب پوستی است به خصوص زمانی که روی پوست ظاهر می‌شود. انواع مختلفی از جوش‌ها وجود دارند:

جوش‌های زیرپوستی کمودون‌ (Comedone)

کمودون یا به صورت مفرد کمودو (comedo) زمانی ایجاد می‌شود که فولیکول مو بر اثر افزایش چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود شود. دو نوع از کمودون وجود دارد: سرسیاه و سرسفید.

جوش سرسفید (Whiteheads)

با نام کمودون‌ بسته نیز شناخته می‌شوند، زیرا چربی و سلول‌های مرده‌ی پوست از باز شدن مجرای بسته شده جلوگیری می‌کنند و التهاب در زیر پوست باقی می‌ماند. اگر سر این التهاب بیرون بیاید شبیه دانه‌ای کوچک با حبابی از چرک است.

جوش سرسیاه (Blackheads)

به کمودون‌های باز معروفند. این جوش‌ها به راحتی به چشم می‌آیند. رنگ تیره‌ای دارند و روی سطح پوست ظاهر می‌شوند. برخی به اشتباه گمان می‌کنند که این جوش‌ها در اثر آلودگی به وجود آمده‌اند و با شدت سعی در پاک کردن آنها می‌کنند. این کار فایده‌ای ندارد و ممکن است پوست را آزار داده و مشکلات دیگری ایجاد کند. سیاهی سر این جوش‌ها ملانین‌ِ غدد چربی پوست است که وقتی در معرض هوا قرار گرفته‌اند اکسید شده‌ و به این رنگ درمی‌آیند. برای مطالعه در مورد درمان این نوع جوش می‌توانید به مقاله درمان جوش سرسیاه مراجعه کنید.

سفت‌دانه یا پاپول (Papules)

سفت‌دانه‌ها یا پاپول‌ها برآمدگی‌هایی سفت روی پوست هستند که در آنها مایع واضحی وجود ندارد. به رنگ‌های قهوه‌ای، بنفش، قرمز و اکثرا صورتی رنگ هستند. اگر آنها را لمس کنید ممکن است دردناک باشند. سعی نکنید آنها را فشار دهید چون ممکن است جای زخم‌شان باقی بماند.

پاسچول (Pustules)

این جوش‌ها بر خلاف پاپول‌ها دارای چرکی هستند که روی سطح پوست به وضوح دیده می‌شود. قاعده‌ی این جوش‌ها قرمز و سطح رویی آنها چرک‌آلود است. این چرک سفید یا زرد رنگ است که معمولا مخلوطی از باکتری، گلبول‌سفید و سلول‌های مرده‌ی پوستی است. دستکاری این جوش‌ها به باقی ماندن جای جوش تیره‌رنگ و جای زخم منتهی می‌شود.

ناب (Knobs)

از لحاظ ریخت‌شناسی شبیه به سفت‌دانه‌ها اما بزرگ‌تر از آنها هستند. این جوش‌ها دردناک هستند و در زیر پوست قرار دارند.

کیست‌ (Cysts)

به راحتی روی پوست قابل تشخیص هستند. این زائده‌ها مانند پاسچول‌ها پر از چرک هستند، اما اندازه‌ی بزرگ‌تری دارند و دردناک بوده و معمولا جای‌شان روی پوست باقی می‌ماند.

———————————————————

كورك اصولا شایع و تا حدی مسری است. امكان دارد در هر نقطه‌ای از پوست ظاهر شود، اما اغلب بر روی گردن، صورت، باسن و پستان‌ها پدید می‌آید. كورك از همه بیشتر در افرادی دیده می‌شود كه مقاومت‌شان در برابر عفونت به دلیل اختلالاتی همچون مرض قند و ایدز كاهش یافته است، اما در افرادی كه هیچ‌گونه مشكل ایمنی ندارند هم می‌تواند به وجود آید.

كورك به شكل یك جوش بزرگ و برجسته گنبدی شكل دردناك، حساس به لمس و قرمز خود را نشان می‌دهد. روی سطح آن چرك وجود دارد. امكان دارد كورك به طور ناگهانی ظاهر شود و در عرض 24 ساعت برسد.كورك معمولا بین 1.5 تا 3 سانتیمتر قطر دارد؛ گاهی ممكن است بزرگ‌تر هم باشد. تب در این بیماری نادر است.گاهی تجمع تعدادی كورك در اثر گسترش عفونت از راه مجراهای كوچك زیر پوست رخ‌ می‌دهد كه به آن كفگیرك می‌گویند.

———————————————————

اگر عفونت شدید باشد یا بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد امكان دارد پزشك آنتی بیوتیك تجویز كند. گاهی پزشك ممكن است چرك را با ایجاد یك برش كوچك در مركز كورك با استفاده از یك سوزن استریل‌ تخلیه كند. این كار معمولا‌ بدون درد است.

احتمال دارد كورك‌های بزرگ، تحت بی‌حسی موضعی، نیاز به شكافته شدن توسط چاقوی جراحی داشته باشد. البته هیچ‌گاه نخواهید كه خودتان این‌كار را انجام دهید. بدون درمان نیز كورك در عرض 20-10 روز بهبود می‌یابد.با درمان، قاعدتا كورك در مدت زمان كمتری خوب می‌شود، شدت علائم كمتر است و احتمال بروز كورك‌های جدیدتر نیز كمتر می‌شود. توجه داشته باشید چركی كه به هنگام باز شدن خود به خودی كورك به بیرون می‌ریزد امكان دارد پوست همجوار را آلوده سازد و باعث پدید آمدن كورك‌های جدید شود.

درمان جوش زير پوستي دردناک

توصیه‌های لازم

کاربر گرامي لطفا نظرات خود را در مورد مطالب دلگرم بيان نماييد.

منبع:سیمرغ

———————————————————

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

جوش های سفت ممکن است دردناک باشند و مدت زمان طولانی تری بر روی بدن باقی بمانند. این نوع جوش ها جزو جوش هایی هستند که به سختی می توان از شرشان خلاص شد. بیشتر انواع جوش ها زمانی تشکیل می شوند که سلول های مرده پوست، روغن، باکتری منافذ موجود را مسدود می کند. جوش های سفت، همچون کیست ها، اغلب در قسمت های عمیق تر پوست قرار دارند و بیشتر ملتهب می شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه درمان و پیشگیری از این جوش های سفت صحبت کنیم.

راههای درمان جوش سفت دردناک

از بین بردن جوش های سفت بسیار دشوارتر از انواع دیگر است زیرا این ها بزرگ تر و عمیق تر هستند. آن ها اغلب جوش های کوری هستند که هیچ سری ندارند. بسته به شدت جوش، فرد می تواند آن را در منزل درمان کند یا از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده نماید. برای درمان این جوش ها در منزل، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

ترکاندن جوش می تواند وضع را بدتر کند به خصوص اگر این جوش ها سفت و عمیق باشند. انجام اینکار می تواند:

اگر جوش سفت باعث ناراحتی شود، پزشک می تواند آن را به طور موثر و البته امن بردارد. او می تواند جوش را تخلیه کند یا اگر عمیق تر بود از تزریق کورتیکو استروئید استفاده نماید.

درمان جوش زير پوستي دردناک

عضویت در خبرنامه مجله سلامت

جوش‌های زیرپوستی جوش‌هایی هستند که در لایه‌های عمیق‌تر پوست به وجود می‌آیند و نمی‌توانند چرک خود را خارج کنند . به دلیل التهاب زیرپوست و نزدیک بودن به اعصاب این‌گونه  جوش‌ها معمولاً درد زیادی دارند . اگر اقدام به ترکاندن آن‌ها درزمانی که زیرپوست هستند و نوک آن‌ها از پوست بیرون نزده کنید باعث زخم شدن صورت خواهید شد .

از کرم‌های موضعی استفاده کنید . یکی از راه‌های درمان خوب جوش‌های زیرپوستی استفاده از کرم‌های موضعی می‌باشد . از کرم‌های آنتی‌بیوتیک به همراه خواص ضدالتهاب یا کرم‌های آکنه حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پروکساید استفاده کنید .

همچنین می‌توانید از شوینده‌های صورت حاوی اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پروکساید استفاده کنید که باعث کاهش تورم و پاک کردن باکتری‌های جوش زا می‌شوند .

درمان جوش زير پوستي دردناک

از کمپرس گرم استفاده کنید . گرم کردن جوش زیرپوستی باعث سریع‌تر رسیدن آن به سطح پوست می‌شود که درمان آن راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود . یک‌تکه پارچه یا یک گوله پنبه را در آب گرم خیس کنید و روی جوش به مدت چند دقیقه فشار دهید . روزی ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید .

کمپرس سرد را تست کنید . یخ برای کمک به جوش‌های زیرپوستی دردناک مفید می‌باشد . یخ را داخل یک پارچه یا نایلون بگذارید و روی پوست قرار دهید . از استفاده مستقیم یخ روی پوست اجتناب کنید . روزی چند بار می‌توانید این کار را انجام دهید .

روغن درخت چای مؤثر است . روغن درخت چای یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین درمان‌ها برای جوش است . روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضدالتهابی می‌باشد . این بدان معنا می‌باشد که به کاهش تورم کمک کرده و با باکتری‌ها مبارزه می‌کند .

۱ قطره روغن درخت چای را با ۹ قطره آب مخلوط کرده و به‌وسیله یک گوله پنبه روی جوش بزنید و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی نمایید .

در اطراف چشم استفاده نشود . برای تست حساسیت قبل از مصرف ۱ قطره روی مچ دست بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید .

از چای گرم بهره ببرید . چای در درمان جوش‌های زیرپوستی می‌تواند مفید باشد . چای سبز و سیاه هر دو دارای تنین هستند که خواص ضدالتهابی دارند و با ترکیب آن با گرما می‌توانید تأثیر آن را بیشتر کند .

چای کیسه‌ای را داخل آب گرم خیسانده سپس درحالی‌که هنوز گرم است روی جوش قرار دهید . چای همانند آستریجنت عمل کرده و باعث بیرون کشیدن جوش می‌شود .

از عسل استفاده کنید . عسل یک درمان مرسوم برای درمان جوش زیرپوستی می‌باشد . عسل آنتی‌بیوتیک و آنتی باکتریال می‌باشد که باعث از بین بردن باکتری‌های گیرکرده در منافذ پوست می‌شود . روی جوش‌های زیرپوستی عسل بزنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم بکشی نمایید .

همچنین می‌توانید از ماسک عسل و سیب نیز استفاده نمایید . این ماسک حاوی نالید اسید است که باعث سفت شدن پوست می‌شود . سیب را به همراه عسل داخل مخلوط‌کن بریزد و مخلوط‌ کنید تا حالت خمیری بگیرد . ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید .

از خواص شیر استفاده کنید . شیر یک درمان خانگی سنتی برای درمان جوش است . شیر دارای آلفا هیدروکسی اسید می‌باشد که به برداشتن لایه مرده پوست و باز کردن منافذ پوست کمک می‌کند .

یک گوله پنبه را به شیر آغشته کرده و مستقیماً روی جوش زیرپوستی قرار دهید . بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید . روزانه ۳ تا ۴ مرتبه این کار را انجام دهید .

آلوئه ورا بزنید . آلوئه ورا یک درمانی عالی می‌باشد مخصوصاً برای کسانیکه پوست حساسی دارند . آلوئه ورا آنتی باکتریال و ضدالتهاب می‌باشد که باعث کاهش تورم ، قرمزی و از بین برنده باکتری می‌باشد .

ژل آلوئه ورا را روی جوش مالیده و ۲۰ دقیقه بگذارید بماند سپس آبکشی نمایید .

تونر سرکه سیب درست کنید . سرکه سیب آنتی باکتریال و ضدعفونی‌کننده می‌باشد که باعث از بین بردن باکتری‌ها و کمک به آمدن جوش به سطح پوست می‌کند .

مقداری سرکه سیب را به‌وسیله گوله پنبه روی جوش بزنید .

نکات مهم در شستشوی پوست را رعایت کنید . بهترین راه جلوگیری از جوش زیرپوستی مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌باشد که با شستشوی صورت به ارمغان می‌آید ولی نکات زیر را مدنظر داشته باشید :

روزی ۲ بار بیشتر صورت خود را نشورید .

همیشه بعد از عرق کردن صورت خود را بشورید .

به‌صورت خود دست نزنید .

از شستشو دهنده‌های ضد جوش یا  ” Non-comedogenic ” استفاده کنید .

از محصولات بدون الکل استفاده کنید .

با دست به‌جای لیف یا اسفنج صورت خود را بشورید .

صورت خود را بخور دهید . بخور با عصاره‌های زیر برای کمک به درمان جوش عالی می‌باشند :

نعناع

اسطوخودوس

کالاندولا

درمان جوش زير پوستي دردناک

طرز بخور دادن : اول‌ازهمه صورت خود را بشورید تا تأثیر بخور را بیشتر کنید . سینک را پر از آب داغ کنید حتی می‌توانید از آب جوش هم استفاده کنید . مقداری از عصاره‌های گفته‌شده داخل سینک بریزید . یک حوله روی سرخود گذاشته و بافاصله ۳۰تا ۳۸ سانتی‌متری از آب به مدت ۱۵ دقیقه صورت را بخور دهید .

استرس خود را کاهش دهید . استرس زیاد باعث بدتر شدن آکنه می‌شود . سعی کنید سطح استرس خود را پایین بیاورید . کارهای زیر می‌توانند مفید باشند :

ورزش

یوگا

پیداکردن سرگرمی

نفس عمیق کشیدن ( تکنیک )

نکات مهم

جوش را نتکانید زیرا باعث زخم شدن و چرک کردن آن می‌شوید .

مقدار کمی نور آفتاب باعث بهتر شدن جوش صورت خواهد شد .

در صورت موفق نشدن با درمان‌های گفته‌شده بعد از چند هفته به دکتر مراجعه کنید .

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۱۲:۴۲ ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشی خدمت دوستان عزیزو بزرگوار من در صورتم جوش های زیادی وجود دارد اما نمی دونم باید چه کار کنم بعضی میگن حنا بخور خوب میشه اما دکترا میگن این جوش های غرو ر جوانیست ولی اقوام نزدیکم بهم میگن این همه پول زیادی خرج نکن تو ادم عشقی هستی و هنوز هم سن بلوغ رو رد نکردی این جوش ها دلیلش اینه عزیزم مامانمم خیلی ناراحته لطفاااااا کمکم کنید

با تشکر

پاسخ دادن

شهریور ۵, ۱۳۹۷ در ۴:۲۰ ق.ظ

بله این جوش ها مربوط به بلوغ هستش. ولی در صورتی که بهبود پیدا نکنه برید دکتر برای حجامت. حتما خوب میشید.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

جوش‌های سرسیاه مانند کثیفی‌های گیرکرده در پوست هستند ، اما درواقع نوعی جوش هستند . جوش‌های…

هدفون خوب و با کیفیت به برند و قیمت هیچ ارتباطی ندارد . شما …

کک و مک ( به انگلیسی : Freckles ) می‌تواند به‌طور طبیعی یا به …

پیاز ترشی را اصولا با پیاز قرمز درست میکنند اما با پیاز سفید یا …

اگر بخواهید یخچال را اصولی و کامل تمیز و بوگیری نمایید باید تمام یخچال …

جوان‌سازی پوست بدون هزینه !!! چه اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید بسیاری از …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

جوش‌های زیرپوستی که به آن‌ها جوش‌های بدون سر نیز گفته می‌شود ، در لایه‌های عمیقی از پوست هستند و روی اعصاب فشار می‌آورند ، همچنین باعث ورم کردن ، ناراحتی و درد نیز خواهند شد .

ممکن است که زمان زیادی طول بکشد تا جوش‌های زیرپوستی به سطح پوست بیایند و باعث قرمزی ناحیه بزرگی در پوست شوند .

عموماً جوش‌های زیرپوستی روی بینی ، پیشانی ، گردن ، گونه ، چانه و پشت گوش ظاهر می‌شوند .

برای خلاص از شر جوش‌های زیرپوستی شما نیاز به کاهش چربی پوست ، کاهش سلول‌های مرده روی پوست و کاهش التهاب پوست‌ دارید ، همچنین با داشتن برنامه روزانه تمیز کردن صورت ، بخور دادن صورت و تنظیم رژیم غذایی می‌توان به درمان این نوع جوش کمک کرد .

درمان جوش زير پوستي دردناک

روزی ۲ بار صورت خود را تمیز کنید . برای از بین بردن کثیفی و چربی روی پوست باید به‌صورت منظم ، به‌صورت روی ۲ بار صورت را شستشو داد .

از شوینده‌های گیاهی استفاده کنید که روی آن‌ها نوشته‌شده باشد ” ضد جوش ” ( non-comedogenic ) ، این یعنی اینکه باعث مسدود کردن منافذ پوست نمی‌شوند . از محصولات حاوی الکل استفاده نکنید ، زیرا می‌توانند باعث تحریک کردن و خشک شدن پوست شوند .

تمیزکننده صورت ( صابون ، شامپو و غیره ) را با نوک انگشتان و به‌صورت ملایم روی صورت بزنید . بجای ساییدن صورت ، صورت را ماساژ دهید ، ساییدن صورت می‌تواند باعث ایجاد جای زخم دائمی روی پوست شود .

بعد از تعریق زیاد مثلاً بعد از ورزش کردن ، صورت و بدن را شستشو دهید .

از فشار دادن ، چلاندن و ترکاندن جوش زیرپوستی اجتناب کنید . ممکن است فکر کنید که با این کار می‌توانید زودتر از شر جوش‌های زیرپوستی خلاص شوید ، اما این کار باعث تحریک کردن جوش‌های عمیق شده که می‌تواند پوست را به‌سوی ایجاد جوش‌های بیشتر و ایجاد جای زخم سوق دهد .

از آفتاب دوری‌کنید . بدون استفاده از کرم ضد آفتاب بیرون نروید و از سولاریوم استفاده نکنید . اشعه‌های UV آفتاب می‌توانند به سلول‌های پوست آسیب‌زده و آن‌ها را ضعیف کنند .

۱ – مواد موردنیاز را جمع‌آوری کنید . تمیز کردن با بخار می‌تواند باعث تازه‌سازی پوست و کمک به رفع مشکلات پوستی مانند جوش زیرپوستی شود .

همچنین می‌توانید با استفاده از عصاره‌های گیاهی در هنگام بخور ، جوش‌های زیرپوستی را بیرون بکشید .

مواد لازم :

۲ – عصاره‌های گیاهی مناسب کدام‌اند ؟

شما باید از عصاره‌های گیاهی دارای خواص آنتی‌باکتریال یا ضدعفونی‌کنندگی استفاده کنید گه می‌تواند به آرام کردن جوش‌های زیرپوستی کمک کنند .

از عصاره های زیر میتوانید استفاده کنید

نعناع : به دلیل داشتن درصد بالایی از منتول ، نعناع دارای خواص ضدعفونی‌کنندگی بوده و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد .

آویشن : این گیاه باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود و همچنین دارای خواص آنتی‌باکتریال نیز هست . این گیاه باعث افزایش گردش خون نیز می‌شود .

اسطوخودوس : این گیاه دارای خواص تسکین‌دهنده و آرام‌سازی است . همچنین دارای خواص آنتی‌باکتریال بوده و می‌تواند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند .

کالندولا : این گیاه می‌تواند باعث افزایش سرعت بهبودی شده و همچنین دارای خواص ضد‌میکروبی نیز می‌باشد .

همیشه قبل از مصرف عصاره‌ها تست حساسیت بگیرید ، زیرا ممکن است به آن حساسیت داشته باشید .

روش تست حساسیت :

یک قطره از عصاره گیاهی موردنظر را روی مچ دست بزنید و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید . درصورتی‌که واکنشی روی پوست دیده نشد از آن عصاره گیاهی می‌توانید استفاده کنید .

۳ – صورت را با محصولات پایه گیاهی بشورید . درصورتی‌که موی بلندی دارید ، آن را از پشت ببندید تا با صورت تماس نداشته باشد . سپس ، صورت را با محصولی که پایه آن‌ها روغن گیاهی است ، بشورید .

این کار باعث تمیز کردن و آماده کردن صورت برای بخور می‌شود . از روغن‌هایی مانند : گلیسیرین ، روغن هسته انگور و روغن دانه آفتابگردان می‌توانید استفاده کنید .

به‌وسیله نوک انگشتان محصول موردنظر را روی صورت بزنید ، با ملایمت و با حرکات دایره‌ای شکل ماساژ دهید . بعد از حدود ۱ دقیقه به‌وسیله آب ولرم صورت را آبکشی نمایید .

در آخر نیز صورت را با حوله تمیز خشک‌کنید .

۴ – عصاره موردنظر را به آب در حال جوش اضافه کنید . یک قابلمه ۱ لیتری برداشته و آن را تا نصف پرکنید و بگذارید تا جوش بیاید .

بعد از جوش آمدن ۱ تا ۲ قطره عصاره گیاهی به آن اضافه کنید . درصورتی‌که عصاره گیاهی ندارید ، می‌توانید از نصف قاشق چای‌خوری از گیاه خشک‌شده آن‌ها را استفاده کنید .

بگذارید ۱ دقیقه عصاره با آب بجوشد ، سپس زیر آن را خاموش‌کنید .

۵ – با حوله روی سر خود را بپوشانید و صورت را در فاصله ۳۰ تا ۳۸ سانتی‌متری از آب قرار دهید . بخور باعث گشاد کردن رگ‌های خونی و باز کردن منافذ پوست می‌شود ، بدون اینکه آسیبی به پوستتان برساند .

چشمان خود را ببنید و نفس عمیق بکشید . ریلکس باشید و بگذارید بخارآب روی صورت شما جریان داشته باشد .

درمان جوش زير پوستي دردناک

۶ – به مدت ۱۰ دقیقه صورت را بخور دهید . اول‌ازهمه ، ۱ دقیقه صورت را بخور دهید ، سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید تا ببینید واکنش حساسیتی ایجاد می‌شود یا خیر . اگر واکنشی ایجاد نشد به مدت ۱۰ دقیقه صورت را بخور دهید سپس با آب ولرم ، صورت را آبکشی نمایید .

تست واکنش حساسیت را فقط یکبار انجام دهید . در دفعات بعد که از همان عصاره گیاهی استفاده میکنید ، نیازی به تست حساسیت نیست .

۷ – صورت را مرطوب کنید . بعد از تمام شدن بخور ، به‌وسیله روغن‌های طبیعی یا مرطوب‌کننده های ضد جوش (non-comedogenic ) پوست را مرطوب کنید . این کار باعث نرم کردن پوست و جلوگیری از آسیب دیدن آن می‌شود .

به دنبال مرطوب‌کننده های ضد جوش یا ضد مسدودسازی منافذ پوست باشید .

مرطوب‌کننده های طبیعی ضد جوش نیز وجود دارند مانند : روغن آرگان ، روغن کالندولا ، روغن کرچک ، روغن دانه آفتابگردان ، روغن شاه‌دانه و کره شیا که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید .

روزی ۲ بار صورت خود را با مرطوب‌کننده های طبیعی ، یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب مرطوب کنید .

فقط روزی ۱ بار صورت را بخور دهید ، یا صبح یا شب .

چای سبز کیسه‌ای روی جوش زیرپوستی قرار دهید . چای سبز می‌تواند به‌عنوان قابض عمل کند و به نرم کردن جوش کمک کند ، درحالی‌که باکتری‌ها را کشته و کثیفی‌ها را دور می‌کند .

چای سبز کیسه‌ای را در آب گرم خیس کنید ، سپس مستقیماً روی جوش زیرپوستی قرار دهید تا جوش‌ها را بیرون بکشید .

از سرکه سیب روی جوش زیرپوستی استفاده کنید . سرکه سیب یکی دیگر از درمان‌های راحت و ارزان است که می‌توان از آن به‌عنوان قابض استفاده کرد . سرکه سیب را باید مستقیماً روی جوش زیرپوستی بزنید ، بنابراین به‌وسیله گوش پاک‌کن یا پنبه ، سرکه سیب خالص را روی جوش زیرپوستی بزنید .

از روغن درخت چای استفاده کنید . روغن درخت چای یک روغن گیاهی طبیعی است که خواص آنتی‎باکتریال و ضد‌قارچی دارد ، همچنین قابض نیز است .

به‌وسیله گوش پاک‌کن یا پنبه ، روغن درخت چای را روی جوش زیرپوستی بزنید .

ماسک گیاهی درست کنید . از این ماسک می‌توانید روی کل صورت استفاده کنید یا اینکه به‌صورت درمان نقطه‌ای ، فقط روی جوش‌های زیرپوستی بزنید .

طرز تهیه و استفاده :

۱ قاشق غذاخوری عسل ، ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ ، ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو و نصف قاشق چای‌خوری عصاره گیاهی را با یکدیگر مخلوط‌کنید . از عصاره‌های گیاهی مانند : نعنا ، اسطوخودوس ، کالندولا و آویشن می‌توانید استفاده کنید .

با دست تمیز و به‌وسیله انگشتان ، ماسک را روی صورت و گردن یا اینکه فقط روی جوش‌های زیرپوستی بزنید . ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود سپس با آب ولرم آبکشی نمایید . صورت را خشک کرده و از مرطوب‌کننده ضد جوش استفاده کنید .

از فشار دادن یا ترکاندن جوش‌های زیرپوستی اجتناب کنید . اگر جوش زیرپوستی به سطح پوست رسید ، آن را فشار ندهید یا نترکانید . این کار می‌تواند باعث ایجاد التهاب ، عفونت و ایجاد جای زخم شود ، بنابراین بگذارید جوش به‌خودی‌خود خوب شود .

اگر نمی‌توانید جوش رسیده به سطح پوست را تحمل‌کنید ، می‌توانید با استفاده از لایه‌برداری ضعیف به تخلیه چرک داخل جوش یا موی گیرکرده داخل آن کمک کنید . هرچند متخصصین پوست لایه‌برداری جوش را پیشنهاد نمی‌کنند .

از لایه‌بردار عسل و جوش‌شیرین کمک بگیرید . ترکیب این ۲ ماده می‌تواند باعث لایه‌برداری جوش‌های زیرپوستی شود .

طرز تهیه و استفاده :

¼ پیمانه عسل را با ۱ قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین مخلوط‌کنید . آن‌قدر جوش‌شیرین اضافه کنید تا خمیری به دست بی‌آید . به‌آرامی خمیر را با حرکات دایره‌ای شکل روی جوش‌های زیرپوستی بزنید ، همچنین می‌توانید به‌وسیله گوش پاک‌کن نیز خمیر را روی جوش بزنید . بعد از ۲ الی ۳ دقیقه ماساژ دادن ، با آب گرم آبکشی نمایید .

با بلغور جو دوسر لایه‌برداری کنید . استفاده از این لایه‌بردار ملایم ، یک‌راه طبیعی دیگر برای از بین بردن کثیفی ، سلول‌های مرده یا موهای گیرکرده در جوش‌های زیرپوستی است .

طرز تهیه و استفاده :

¼ یا ½ پیمانه بلغور جو دوسر را به‌وسیله غذا ساز یا قهوه ساز خردکنید . مقدار کافی روغن‌زیتون ، روغن جوجوبا ، روغن ویتامین E ، روغن آووکادو یا روغن بادام به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود .

به‌آرامی و حرکات دایره‌ای شکل ، خمیر را روی جوش‌های زیرپوستی بزنید . همچنین می‌توانید به‌وسیله گوش پاک‌کن خمیر را روی جوش بزنید . به مدت ۲ الی ۳ دقیقه خمیر را روی جوش زیرپوستی ماساژ دهید ، سپس با آب گرم آبکشی نمایید .

از لایه‌بردار شکر و روغن‌زیتون استفاده کنید . روغن‌زیتون برای لایه‌برداری پوست پیشنهاد می‌شود ، اما شما می‌توانید از روغن کرچک ، روغن جوجوبا ، روغن ویتامین E ، روغن آووکادو یا روغن بادام نیز به‌جای روغن‌زیتون استفاده کنید .

طرز تهیه و استفاده :

۱ قاشق چای‌خوری شکر را با ½ پیمانه روغن را با یکدیگر مخلوط‌کنید تا خمیری شکل بگیرد . خمیر را به‌آرامی و با حرکات چرخشی روی جوش زیرپوستی بزنید یا اینکه با گوش پاک‌کن خمیر را روی جوش بزنید . بعد از ۲ الی ۳ دقیقه ماساژ ملایم ، با آب گرم آبکشی نمایید .

لایه‌برداری با نمک دریا را امتحان کنید . نمک دریا به‌عنوان کمک کننده به بهبود ظاهر پوست و از بین بردن کثیفی معروف است که می‌تواند باعث ایجاد جوش زیرپوستی شود .

طرز تهیه و استفاده :

۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری نمک دریا را با مقدار کافی روغن‌زیتون مخلوط‌کنید تا خمیری شکل شود . خمیر را به‌آرامی و با حرکات چرخشی روی جوش زیرپوستی بزنید ، یا اینکه با گوش پاک‌کن خمیر را روی جوش بزنید . بعد از ۲ الی ۳ دقیقه ماساژ ملایم ، با آب گرم آبکشی نمایید .

از مواد غذایی دارای شاخص گلیسمی پایین مصرف کنید . مصرف مواد غذایی دارای گلیسمی پایین باعث آزادسازی آرام قند در خون می‌شود که این کار به بدن اجازه می‌دهد تا قند را راحت‌تر پردازش کند .

مواد غذایی دارای گلیسمی پایین :

از مواد غذایی دارای ویتامین A بالا استفاده کنید . ویتامین A می‌تواند به داشتن پوستی سالم کمک و از ایجاد جوش مانند جوش زیرپوستی جلوگیری کند .

مواد غذایی غنی از ویتامین A :

ویتامین D بیشتری مصرف کنید . این ویتامین می‌تواند به سالم ماندن و تازه نگه‌داشتن پوست کمک کند .

مواد غذایی غنی از ویتامین D :

امگا۳ مصرف کنید . امگا۳ می‌تواند باعث درخشش طبیعی پوست شده و از ایجاد جوش جلوگیری کند که جوش زیرپوستی را نیز شامل می‌شود .

مواد غذایی غنی از امگا۳ :

غذاهای دارای قند مصنوعی و تصفیه‌شده مصرف نکنید . باکتری‌ها قند را دوست دارند و از آن تغذیه می‌کنند ، بنابراین ازاین‌گونه مواد غذایی دوری‌کنید ، زیرا می‌توانند باعث ایجاد جوش‌های جدید شوند .

قبل از خرید کردن مواد غذایی مختلف ، برچسب روی آن‌ها را مطالعه کنید تا از قند مصنوعی و تصفیه‌شده در آن‌ها استفاده نشده باشد .

نکات مهم

اگر بعد از ۲ تا ۳ هفته استفاده از روش‌های گفته‌شده ، جوش‌های زیرپوستی از بین نرفتند ، به متخصص پوست مراجعه کنید .

قبل از شروع هر روش درمانی با متخصص پوست مشورت کنید .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

جوش‌های سرسیاه مانند کثیفی‌های گیرکرده در پوست هستند ، اما درواقع نوعی جوش هستند . جوش‌های…

با این روش‌ها کلوئید را ۳ سوته درمان کنید !!! اسکار ( جای زخم …

پسوریازیس یک بیماری پوستی متداول است که باعث می‌شود سلول‌های پوست به‌سرعت رشد کنند …

خارش سر را با این روش به راحتی درمان کنید !! خارش پوست سر …

سنگ کلیه بسیار دردناک است . درصورتی‌که سنگ کلیه دارید و از درد آن …

ترک های پوستی در هنگام بارداری ، اضافه کردن وزن یا کاهش وزن بوجود …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

درمان جوش زير پوستي دردناک
درمان جوش زير پوستي دردناک
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *