درمان تيرگي دور چشم کودکان

دوره مقدماتی php
درمان تيرگي دور چشم کودکان
درمان تيرگي دور چشم کودکان

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

سیاهی دور چشم اغلب به عنوان حلقه یا سایه‌ی دور چشم نیز شناخته می‌شود. برای رفع سیاهی دور چشم باید اول دلایل آن را بشناسید. دلایل اصلی ایجاد این حلقه‌ در دور چشم‌ها را می‌توان عوامل ارثی، بالا رفتن سن، خشکی پوست، گریه‌های طولانی‌مدت، ساعات طولانی کار مقابل کامپیوتر، استرس‌ روانی و فیزیکی، کم خوابی و رژیم غذایی نامناسب دانست که هم مردان و هم زنان را در گروه‌های سنی مختلف درگیر می‌کند.درمان تيرگي دور چشم کودکان

برای آشنایی با درمان سیاهی دور چشم همراه این مقاله از «چطور» باشید.

دوره مقدماتی php

حلقه‌های تیره‌ی دور چشم، مشکل پوستی جدی و مهمی نیستند اما باعث می‌شوند تا افراد خسته، بی‌حوصله، بیمار و پیرتر به نظر برسند، شما می‌توانید به سادگی و با به کارگیری برخی از درمان‌های خانگی از شر حلقه‌های دور چشم خلاص شوید. در ادامه ۱۰ راهکار را برای از بین بردن سریعِ این حلقه‌ها بیان می‌کنیم.

روغن بادام، ترکیبِ طبیعیِ فوق‌العاده‌ای برای رفع سیاهی دور چشم است. چرب کردن اطراف چشم با روغن بادام به حذف این حلقه‌های چشمی کمک می‌کند، علاوه بر روغن بادام باید از ویتامین E هم برای حذف این حلقه‌ها استفاده کنید.

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

سیب‌زمینی خاصیت سفیدکنندگی دارد و به روشن کردن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم و از بین بردن پف چشم‌ها کمک می‌کند.

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

گوجه فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد و تا حد زیادی به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

ویتامین ‌‌C موجود در آب‌ لیمو به دلیل خاصیت روشن‌کنندگی به برطرف کردن تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

توجه: اگر آب‌ لیمو باعث احساس سوزش روی پوست‌تان می‌شود از مصرف آن خودداری کنید.

ماساژ دادن دور چشم با روغن نارگیل روشی مؤثر و طبیعی برای برطرف کردن سیاهی دور چشم است. با توجه به خاصیت مرطوب‌کنندگی این روغن، استفاده از آن باعث نرمی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوستی است و خطوط زیر چشم را محو می‌کند.

کافئین و آنتی‌اکسیدان های موجود در چای از طریق کوچک‌ کردن رگ‌های خونی و کاهش احتباس مایعات موجب از بین رفتن حلقه‌های دور چشم و پف چشم می‌شوند. بخصوص تانین موجود در چای باعث کاهش تورم و تغییر رنگ پوست می‌گردد.

توجه: مراقب باشید چای وارد چشم‌تان نشود.

کمپرس سرد موجب انقباض رگ‌های خونی زیر چشم شده و به کاهش پف چشم و حذف حلقه‌های دور چشم کمک می‌کند.

زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است که به کوچک شدن حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. همچنین پوست اطراف چشم را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات هستم و همون طور که اقتضای گرایش تحصیلیم بوده به مدیریت دانش علاقمندم و دوست دارم دانش خودم رو با بقیه به اشتراک بگذارم و متقابلا از دانش شما هم استفاده کنم.

ممنون. خیلی کاربردی بود واسه من.

سلام خوشحالم که براتون مفید بوده

سلام عالیه مطالبتون خداییش من ازطریق تلگرام دنبال میکنم مطالبتونو
من سیاهی ارثی دارم واسه زیرچشمام انشالله که جواببدن این راهکارهادرمان تيرگي دور چشم کودکان

سلام خوشحالم که با ما همراه هستید امیدوارم این مقاله براتون مفید باشه و مشکل تون حل بشه ?

آدرس اینستاگرامتون لطفا

https://www.instagram.com/chetorestan/

مد و زیبایی

درمان جوش زیر پوستی با ۶ روش‌ خانگی موثر

۱۱ ماسک روغن زیتون برای مراقبت از پوست و تقویت مو

قرمزی پوست صورت؛ دلایل و روش‌های درمان آن در خانه


علت جوش روی سینه و ۸ روش درمان خانگی آن

اگر مدام جوش می‌زنید این کارها را انجام ندهید

آخرین مطالب


چطور ایمیل تأثیرگذارتری بنویسیم؟

خواص کرن بری؛ ۴ خاصیت درمانی این سوپر غذای سرشار از انواع ویتامین

۱۰ اشتباهی که شرکت‌های کوچک و متوسط مرتکب می‌شوند

پاک کردن تتو با لیزر؛ مراحل، روش‌های جایگزین و عوارض آن

انواع پنیر؛ ۱۵ نوع پنیر خوشمزه و محبوب در دنیا

ترین های جهان

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

عجیب ترین مکان های دنیا که شما را شگفت‌زده خواهند کرد

عجیب ترین خانه های دنیا که شما را بهت‌زده می‌کنند

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز


۵۰ درصد از کودکانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند با آلرژی‌های راه‌های تنفسی درگیر شده و این امر موجب سیاهی و گودی زیر چشمانشان می‌شود.

یکی از مواردی که اغلب باعث نگرانی والدین کودک می گردد کبودی زیر چشم کودک است که گاهأ والدین آن را به مشکلاتی نظیر کم خونی یا اختلالات کلیوی در طفل نسبت می دهند.

شایان ذکر است که هرچند کم خونی و مشکلات کلیوی و حتی ابتلا به ژیاردیا (انگل خونخوار) از علل این عارضه هستند.

ولی علت اصلی کبودی زیر چشم کودکان پر خونی عروق ناحیه مذکور به علت ابتلا کودک به آلرژیهای فصلی بخصوص تب یونجه می باشد که علی رغم فصلی بودن آلرژی اغلب در تمام طول سال وجود دارد و به عنوان علامت غروب آلرژی خوانده می شود.درمان تيرگي دور چشم کودکان

وجود چین های اضافه ناحیه پلک تحتانی و خط عرضی پل بینی نیز از علائم دیررس تر ظاهری تب یونجه می باشد. این کودکان اغلب از عوارض دیگری نظیر آبریزش های مداوم بینی و چشم ها وسرفه های خشک شبانه همراه با خارش چشم و بینی و بی قراری در طول شب رنج می برند.

یکی از علائم بارز تب یونجه در کودکان بیقراری در طول شب به صورت جا به جا شدن مداوم در رختخواب و صحبت کردن در خواب همراه با گریز از مکانهای گرم است بطوریکه اغلب این کودکان از انداختن پتو بروی خود بیزارند و تمایل به خوابیدن در نواحی سردتر اطاق نظیر موزاییک و کناره های اطاق را دارند.

گرفتگی بینی خروپف وخوابیدن با دهان باز از علائم جدی و آسیب رسان به زیبایی چهره و سلامت دندان های این کودکان است.

به علاوه ابتلا کودک به بیماری تب یونجه می تواند سبب عصبانیت پرخاشگری و بی اشتهایی او در طول روز گردد و حتی به آفت تحصیلی او بیانجامد.

با تشخیص به موقع و درمان مناسب کودک میتوان جلوی عوارض بالقوه مشروحه فوق را گرفت ولی اغلب موارد کبودی های زیر چشم تا مدتها باقی خواهد ماند.

در حالیکه تعیین و اجتناب از آلرژن های مسبب بیماری گام اول در درمان شرایط آلرژیک تلقی می شود ولی این مورد همیشه ممکن یا عملی نیست. برای کودکانی که به ذرات گرد و خاک آلرژی دارند، پوشش های خاص برای تشک و بالش می تواند برای کاهش علائم آلرژی بینی مزمن بسیار کارآمد باشد. به خاطر اینکه ذرات گرد و خاک در رطوبت نسبی بالای ۵۰ درصد رشد می کند، استفاده از مرطوب کننده در واقع باعث آسیب بیشتر می شود به جای اینکه سودی برساند. کودکانی که به موهای حیوانات آلرژی دارند ممکن است از حذف حیوانات متهم از خانه سود ببرند. با این حال فرد باید درک کند که بدون تمیز کردن کامل مواد خانه مو می تواند باقی بماند و باعث علائم مداوم برای شش ماه بعد از رفتن حیوان خانگی شود.

نهایتا، کشیدن سیگار که باعث تحریک راه تنفسی می شود ( و مدتها بعد از خاموش کردن سیگار باقی می ماند) باید از خانه و ماشین در تمام اوقات حذف شود.

چه مدت این شرایط طول خواهد کشید؟
متاسفانه بسیاری از کودکانی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به آلرژی ها هستند به کسب حساسیت های آلرژیک بیشتر در دهه اول زندگی خود ادامه خواهند داد. علائم آلرژی بینی می تواند در تمام دهه های زندگی اذیت کننده باشد. در حالیکه دوره و شدت شرایط آلرژیک غیر قابل پیش بینی است، الگوی علائم آلرژی شدید معمولا مشکلات مشابه را در تمام اوقات نشان خواهد داد.

عوارض تب یونجه در کودک من چیست؟
طیف مشکلات ناشی از آلرژی های بینی درمان نشده گسترده است و شامل عفونت های سینوس و گوش به صورت راجعه، آسم برونشیال، راستای نادرست دندان که نیاز به ارتودنسی دارد، اختلالات خواب که منجر به مشکلات رفتاری و یا یادگیری می شود، می باشد.

۵۰ درصد از کودکانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند با آلرژی‌های راه‌های تنفسی درگیر شده و این امر موجب سیاهی و گودی زیر چشمانشان می‌شود.

عباس مومن‌زاده متخصص اطفال گفت: گودی و سیاهی زیر چشم کودکان دلایل مختلفی نظیر دخالت ژنتیک و ارث را همراه دارد که مربوط به زندگی در بعضی از مناطق جنوبی ایران می‌شود.

وی گفت: ۵۰ درصد از افراد به خصوص کودکان که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و به آلرژی‌های راه‌های تنفسی مبتلا می‌شوند زیر چشمانشان کبود و سیاه است، کبودی و سیاه چشمی اغلب کودکان زیر ۵ سال اگر به دلیل آلاینده‌ها و آلرژی باشد درمان پذیر است اما به دلایل ارثی و فامیلی درمانی ندارد.

مومن‌زاده تصریح کرد: تعیین نوع آلرژی و تشخیص زود هنگام در درمان بسیار کمک کننده است.

این متخصص اطفال خاطرنشان کرد: تماس بیش از جد چشم با موبایل، کامپیو‌تر و تلویزیون موجب گودی و سیاهی زیر چشم کودکان نیز می‌شود که باید با راهنمایی درست از طرف والدین و کار کردن کمتر از ۱ الی ۲ ساعت با کامپیو‌تر این مشکل را حل کرد.

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

پروسه درمان گودی و سیاهی زیر یا اطرف چشم نسبتا طولانی میباشد . بعضی از این گودی و سیاهی ها کمتر شده و بعضی از آنها کاملا از بین میرود . البته بعضی از آنها که نادر هم هستند کلا نه کم میشوند و نه از بین نمیروند که در ادامه مقاله همه موارد را بررسی میکنیم .

برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم موارد زیر را رعایت کنید : 

 

خواب شبانه کافی داشته باشید . علت رابطه نداشتن خواب کافی با سیاهی دور چشم معلوم نیست اما کم خوابی باعث افزایش کبودی زیر چشم و کاهش جریان خون در آن میشود . نکات زیر را رعایت کنید :درمان تيرگي دور چشم کودکان

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید .

۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید .

کافئین و سیگار قبل از خواب مصرف نکنید .

آلرژی خود را درمان کنید . آلرژی یکی از علت های شایع درتغییر رنگ پوست زیر چشم میباشد . آلرژی میتواند به مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، گرد و خاک و بسیاری از چیزهای دیگر باشد که پیدا کردن آن بسیار سخت است . مواردی که مشکوک به داشتن حساسیت به آنها هستید را حذف کنید و نتیجه را ببینید . اگر به نتیجه خاصی نرسیدید به متخصص پوست مراجعه کنید .

گرفتگی بینی را از بین ببرید . بینی گرفته میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود زیرا رگ های اطراف سینوس بزرگتر و سیاهتر میشوند . از اسپری های بینی برای باز کردن بینی استفاده کنید .

مواد غذایی سالم بخورید و بنوشید . غذای سالم ، رژیم غذایی مناسب ، استفاده از همه ویتامین ها و نوشیدن مقدار مناسب آب میشود یک رژیم غذایی مناسب ، که باید هر روز رعایت کرد . کمبود ویتامین K و B12 ممکن است باعث سیاهی و پف زیر چشم شود . مصرف نمک را کاهش دهید زیرا باعث نگه داشتن آب بدن در مکان های غیر طبیعی و همچنین آبی رنگ تر شدن رگ های خونی میشود .

سیگار نکشید . سیگار باعث واضح تر شدن رگ ها و آبی تر شدن آنها خواهد شد . که یکی از دلایل سیاهی زیر چشم میباشد .

ریلکس باشید . ریلکس بودن باعث می شود خواب شبانه بهتری داشته باشید و درست غذا بخورید . ریلکس بودن باعث سلامتی بیشتر پوست و چشم میشود .

بعضی از این سیاهی را نمیتوان از بین برد . علت هایی هستند که شما نمیتوانید آنها را تغییر داده و سیاهی زیر چشم را از بین ببرید . عواملی مانند :

بی نظمی های رنگدانه : باعث سیاه تر شدن زیر چشم خواهد شد .

بالا رفتن سن : بالا رفتن سن باعث نازک شدن پوست و باعث بیشتر نشان دادن رگ ها خواهد شد .

نور آفتاب : باعث افزایش ملانین خواهد شد .

وراثت : اگر در خانواده کسی این مشکل را دارد شما بیشتر مستعد دچار شدن به آن هستید .

خصوصیات ظاهری : در بعضی از افراد این سیاهی جزئی از خصوصیات ظاهری فرد میباشد .

هورمون : تغییرات هورمونی مانند بارداری و قاعدگی میتواند باعث سیاهی زیر چشم بشود .

روش های خانگی درمان سیاهی دور چشم : 

از خیار استفاده کنید . خیار را حلقه حلقه کنید و داخل یخچال بگذارید تا خنک شود . خیار را روی چشمان و روی سیاهی ها بگذارید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید . خیار باعث کاهش پف چشم و رفرش کردن پوست آن خواهد شد .

از یخ و چای کیسه ای نیز می توانید استفاده کنید . ترجیحا در صبح یک عدد چای کیسه ای خنک و نم دار را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی چشمان خود بگذارید . تانن موجود در چای باعث کاهش تورم و سیاهی دور چشم خواهد شد . میتوانید مقداری یخ را نیز داخل پارچه پیچیده و روی چشمان خود قرار دهید .

از نمک استفاده کنید . ۲ استکان آب ، ¼ قاشق چایخوری نمک دریا و/یا نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید . مخلوط را داخل یکی از سوراخ های بینی ریخته و سعی کنید از سوراخ دیگر آن را خارج کنید .

از سیب زمینی کمک بگیرید . یک سیب زمینی خام را داخل مخلوط کن ریخته یا با گوشت کوب کاملا له کنید . دراز بکشید و مقداری از آن را برداشته سپس روی چشمان بسته و زیر چشم خود بزنید . بعد از ۳۰ دقیقه با آب گرم آبکشی نمایید .

از قاشق سرد شده استفاده کنید . ۲ عدد قاشق را داخل فریزر بگذارید تا خنک شود سپس ترجیحا صبح ها بعد از خیس کردن صورت قاشق را روی چشم خود بگذارید تا زمانیکه گرم شوند .

روغن بادام درمان سیاهی دور و زیر چشم است . ویتامین E موجود در این روغن باعث خنثی کردن سیاهی چشم ، روشن شدن و جوان شدن پوست خواهد شد . برای تاثیر بیشتر روغن بادام را قبل از خواب استفاده کنید .

درمان تيرگي دور چشم کودکان

حواستان به حساسیت به لوازم آرایشی باشد . بسیاری از افراد به لوازم مصرفی و مخصوصا آرایشی حساسیت دارند که متوجه نمیشوند . همیشه قبل از شروع مصرف آنها را روی پوست دست خود تست کنید .

از کرم های دور چشم حاوی ویتامین K و رتینول استفاده کنید . سیاهی زیر چشم میتواند از کمبود ویتامین K باشد . استفاده از کرم های حاوی این ۲ ماده باعث کاهش پف و سیاهی زیر چشم خواهد شد . برای دیدن اثر بخشی بیشتر آن ، در دراز مدت مصرف شود .

نکات مهم

آب زیاد بنوشید .

چشمان خود را نمالید . مالیدن چشم باعث تحریک پوست میشود . مالیدن چشم ممکن است باعث پارگی مویرگ و ایجاد پف و سیاه شدن زیر چشم بشود .

آلوورا هم برای سیاهی زیر چشم مفید میباشد .

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷ در ۱۰:۱۷ ق.ظ

ممنون از سایتخوب و عالی شما تشکر

پاسخ دادن

مرداد ۱۹, ۱۳۹۷ در ۴:۲۱ ب.ظ

سلام ،ممنون بسیار خوب بود.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

پوست اطراف چشم نازک تر و بسیار حساس تر از دیگر مناطق بدن است . درو چشم ممکن است پف کند ، خ…

لکه های زیر بغل لباس و زرد شدن آن واقعا برای انسان خجالت آور …

صورت خود را به صورت اصولی و علمی استخوانی کنید !!! صورت استخوانی می‌تواند …

سلولیت یکی دیگر از عوارض تجمع چربی در شکم ، باسن و ران می‌باشد …

آیا میخواهید به سگ خود آموزش درست نشستن بدهید ؟ در ادامه مطلب شما …

چربی شکمی یا چربی احشایی ، یکی از انواع مضر چربی است که در …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند:
ehow و
wikihow میباشد ،
بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

درمان تيرگي دور چشم کودکان
درمان تيرگي دور چشم کودکان
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *