دارو گياهي براي باز شدن دهانه رحم

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


مجله پزشکی   تاریخ دوم اسفند ماه سال آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت با بیش از پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

زایمان طبیعی و طریقه القا کردن آن که در این مقاله به آن اشاره شده است.اکثر مادران در ماه نهم بارداری با استرس منتظر روز زایمان هستند.حقیقت این است که نوزاد زمانی که آماده باشد بدنیا می آید ولی با این وجود کار مادر این است که نوزاد را تشویق به بدنیا آمدن کند.پس اگر در هفته ی بارداریتان هستید،ممکن است بخواهید از این ایده ها برای تشویق نوزادتان به سریعتر بدنیا آمدن، استفاده کنید.

روش اول راههای پیشنهاد شده ی پزشکی

)طب سوزنی را امتحان کنید.

در آسیا،طب سوزنی برای مدت زیادی،راهی پرطرفدار برای القای زایمان بوده است و تاثیرات آن در ایالات متحده بررسی شده است.در تحقیقی در دانشگاه کوچکی در شمال کارولینا برای زنانی در هفته ی -. بارداری،نشان داده شد که % آنهایی که فقط جلسه طب سوزنی انجام دادند و با % کسانی که طب سوزنی انجام ندادند مقایسه شدند،زایمان طبیعی آن ها با موفقیت انجام گرفته شده است.

)رابطه ی جنسی برقرار کنید.

دوره مقدماتی php

در رابطه ی جنسی موادی هورمون مانند،مشابه به داروهایی که برای القای زایمان استفاده میشود،آزاد میشود.نکته ی مهم این است که مطمئن شوید انزال داخل واژن اتفاق می افتد.مایع منی حاوی آن ماده ی هورمون مانند به نام prostaglandins است.prostaglandis به نرم شدن دهانه ی رحم و تشویق به باز شدن آن کمک میکند.سایر نظرات بیان میکنند که ارضا شدن نقش مهمی دارد،زیرا حین اُرگاسم،هورمون اُکسی توسین آزاد میشود.این هورمون نیز مسئول تحریک انقباضات زایمان است.

)تحریک کردن نوک سینه ها را امتحان کنید.

تحریک نوک سینه ها نیز اُکسی توسین،هورمونی که انقباضات زایمان را تحریک میکند،تولید میکند.سعی کنید هر بار نوک یکی از سینه هایتان را به روشی که نوزاد آن را میمکد،تحریک کنید.تقریبا دقیقه آنها را ماساژ دهید و دقیقه صبر کنید تا ببینید انقباضات شروع میشوند یا نه.اگر شروع نشدند،دوباره امتحان کنید.راه دیگر این است که اگر نوزادی دارید که هنوز شیرمیخورد،بگذارید نوزادتان شیر بخورد و ببینید نتیجه میدهد یا نه.اگر انقباضات شروع شدند،تحریک سینه ها را متوقف کنید.

روش دوم راههای خانگی تائید نشده

)از نوعی ماساژ چینی استفاده کنید.

این نوع ماساژ میتواند برای ایجاد انقباضات و تشویق باز شدن دهانه ی رحم کمک کند.اگر بارداریتان به مرحله ای رسیده است که مقدمات پزشکی دستور داده شده است،یک دوره این ماساژ، روز قبل از انجام مقدمات پزشکی،میتواند کمک کند.زایمان ممکن است خود به خود شروع شود،اما حتی اگر نشد،ماما ها گزارش کرده اند که این ماساژ به زنان اجازه میدهد که در طول مقدمات،با کمترین دخالت،زایمان را انجام دهند.

)گیاه توت مار را بررسی کنید.

نوع توت مار وجود دارد.آبی و سیاه که هردوی آنها برای القای زایمان در زنان استفاده میشوند.استفاده از توت مار آبی به صدها سال قبل برمیگردد.توت مار سیاه اصولا برای برای کنترل علائم یائسگی استفاده میشود.استفاده از آنها بعضی پزشکان را متوقف میکند،زیرا این گیاهان حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند که ممکن است در بدن مانند استروژن عمل کنند.این گیاهان را فقط تحت نظر پزشک مصرف کنید.

)غذاهای تند و به مقدار زیاد از آنها بخورید.

ممکن است باعث زایمان یا فقط باعث سوءهاضمه شود.اگرچه مدرک پزشکی برای حمایت از این مورد وجود ندارد،بسیاری از زنان باور دارند که خوردن غذاهای تند(مرغ vindaloo،jalapeno-filled salsa،یا یک کاسه چیلی تند و ق)باعث القای زایمانشان شده است.سایر غذاهایی که زنان گزارش داده اند که باعث القای زایمانشان شده است شامل اُرگانو و ریحان،فلفل تند،آناناس و شیرین بیان هستند.

)از روغن پامچال عصرانه استفاده کنید.

 

)به پیاده روی بروید.

اگر بدنتان آماده ی زایمان است،پیاده روی میتواند به القای زایمان یا انقباضات قویتر و منظم تر هنگام زایمان،کمک کند.پیاده روی از نیروی جاذبه برای پایین کشیدن نوزاد و فشار آرام روی دهانه ی رحم که باز شدن آن را تشویق میکند،استفاده میکند.همچنین به حرکت نوزاد برای قرار گیری در پوزیشن مناسب تولد،کمک میکند.پرستاران در بخش زایمان،شما را به پیاده روی زیاد برای کمک به زایمان،تشویق خواهند کرد.

)مزایا و معایب روغن کرچک را در نظر بگیرید.

روغن کرچک روی رحم زنان هیچ تاثیری ندارد.در عوض،روده ها را تحریک میکند که روی رحم تکیه دارند.اگرچه ممکن است فقط باعث شروع زایمان شوند،ممکن است باعث اسهال مزمن نیز بشود که منجر به خشکی آب بدن میشود که برای زنان باردار خطرناک است.

)ماساژ انجام دهید.

ماساژ برای ریلکسیشن بسیار خوب است و برای زنانی که منتظر تولد نوزاد هستند،یک بدن آرام و نفس عمیق و دیفراگمِ بازی که توسط آن ایجاد میشود،میتواند ایجاد احساس امنیت کند و شرایط را برای شروع طبیعی زایمان آماده کند.

 

روش کلی کار از این قرار است خود را با میوه ها، سبزیجات، پروتئین های لخم، و دانه های کامل…

شاید فکر می کنید همه چیز را درباره رابطه جنسی و عشق میان زن و شوهر می دانید، اما نگرانی…



زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می باشد زعفران موجب كاهش چربی و كلسترول خون می گردد. زعفران آرام بخش، اشتها آور، ضد اسپاسم، پيشگيری كننده از بيماريهای قلبی و سرطان، تقويت کننده حافظه و كاهش دهنده فشار خون است. از گیاه زعفران در درمان بیماری آسم، بيماريهاي پوستی، بیماری های چشم، عفونت ادراری، يرقان، پيش انداختن قاعدگی، رفع نفخ شكم ، درمان معده درد و درمان کم خونی استفاده می شود.

زعفران به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده معده می باشد و به عنوان مسکن بویژه در دردهای لثه کاربرد دارد.

زعفران گیاه ضد افسردگی
مصرف زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است. بر اساس تحقیقات امروزی نیز نتیجه گرفته شده است که زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و این در حالی است که بر اساس تب سنتی به زعفران خواص فرح بخشی و خنده آوری نیز نسبت داده اند. بر طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یك فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون موثر می باشد زعفران در درمان دردهای عصبی و کم خوابی موثر می باشد.

زعفران عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی
بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلولهای بینایی موثر است و سلولهای بینایی را در مقابل آسیبها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلولهای آسیب دیده چشم می شود. زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماریهای ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

خواص ضد سرطانی زعفران
زعفران خواص ضد سرطاني دارا می باشد و به عنوان يك داروي ضد تومور و جمع كننده راديكالهاي آزاد عمل مي‌كند. بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اكسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانی دارا می باشند. بر اساس نتایج این بررسی بنظر می رسد که استفاده از زعفران، از بروز توالی های ژنی سرطان زا جلوگیری می كند و در ترمیم مولكول های دی ان ای آسیب دیده تاثیر بسزایی دارد.

مضرات مصرف بی رويه زعفران:
مصرف بی رويه زعفران مضر می باشد و باعث استفراغ، كاهش ضربان قلب، خون ريزي از بيني، خون ریزی از پلك ها و لب و موجب سر گيجه، بي حالي، زردي پوست و عوارض خطرناك ديگر می شود که این عواقب حتی می تواند منجر به مرگ شود.

زعفران عامل سقط جنین و یا برطرف کننده سخت زایی :
رقیه و سحر کامران سامانی در پژوهش خود با موضوع درمان سخت زائی با مصرف زعفران در همایش زعفران داروی گیاهی هزاره سوم ارائه شد، نشان دادند که خوردن زعفران در زمان حاملگی، شخص را برای زایمان آسان آماده می کند. بر طبق پژوهش آنان مصرف زعفران در دوران بحرانی بارداری یعنی سه ماه اول که دوران تشکیل اندام‌ها ست می‌تواند به جنین صدماتی وارد نماید. مصرف زعفران در سه ماه اول حاملگی باعث افزایش هورمون پروستاگلاندین در رحم شده و اثرتحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم دارد و در نتیجه احتمال سقط جنین را به همراه دارد اما مصرف متعادل آن پس از سه ماه اول دوران بارداری مفید است و مادر را برای زایمان آسان آماده می کند. زعفران موجب خاصیت ارتجاعی در نسوج رحم می گردد و زایمان را آسانتر می سازد.

زعفرانی که پس از سه ماه اول حاملگی مصرف شده است تاثیر خود را چند ساعت قبل از زایمان با شروع شدن درد و با دریافت عصبی گیرنده های درد و تولید هورمون پروستا گلاندین که درهنگام وضع حمل باعث انقباض ماهیچه های دیواره رحم می‌شوند و اثرتحریکی مستقیم روی عضلات صاف رحم و اثر شل کنندگی سرویکس دارد می‌ گذارد بنابراین با مصرف صحیح زعفران میزان پروستا گلاندین در رحم در زمان تولد نوزاد را افزایش داد و از سخت زائی جلوگیری کرد.

مقدار مناسب و مجاز مصرف زعفران در ماه:
مصرف سه گرم زعفران برای هر نفر در ماه بسیار سالم و سودمند می باشد و مصرف بیش از 5 گرم آن برای هر نفر در ماه مضر می باشد. اما مصرف 5 گرم زعفران در يك وعده غذائی می تواند منجر به مرگ انسان گردد.

نگهداری از زعفران:
زعفران را بايد دور از نور و رطوبت نگهداری کرد زعفران را درظروف شيشه اي يا فلزي دربسته نگهداري نمایید. توجه داشته باشید اسانس زعفران قابل تبخير شدن است، بنابر این درب ظرف زعفران را ببندید درصورت باز ماندن درب ظرف زعفران اثرات داروئی و کیفیت آن كاهش می یابد.

مصارف زعفران :
زعفران به مواد غذایی عطر و رنگ مخصوص می دهد و به همین جهت از زعفران در صنايع غذایی مانند سوسیس سازی، در شيرينی سازی مانند تهیه پودرهای کیک، در داروسازی مانند داروهای ضد افسردگی، در نساجی مانند رنگ کردن پارچه های ابریشمی، در تولید مشروبات الکلی و غیر الکلی بعنوان طعم دهنده طبیعی و در صنايع لبنی و غیره استفاده می شود.

زخم دهانه رحم، یک بیماری خوش خیم است که در اثر برخی تغییرات ساختاری در سلول‌های دهانه رحم ایجاد می‌شود. زخم دهانه رحم در تمام گروه‌های سنی رایج است و از میان تمام بیماری‌های زنان، بیشترین شیوع را در خانم‌ها دارد. آسیب‌ها و جراحت‌های وارد شده به دهانه رحم در اثر زایمان، سقط جنین، بیماری‌های التهابی واژن و رحم از جمله علت‌های زخم دهانه رحم هستند. برقراری روابط جنسی در سن پایین، می‌تواند باعث ایجاد زخم دهانه رحم در دختران جوان شود. عوامل خارجی می‌توانند منجر به زخم دهانه رحم شوند. برخورد فیزیکی هنگام برقراری روابط جنسی و انواع عفونت واژینال مانند عفونت سیفلیس، سوزاک‌، تریکوموناس و هرپس تناسلی از جمله این عوامل هستند. برخی از روش‌های سنتی و گیاهی در درمان زخم دهانه رحم در ادامه معرفی می‌شوند.

یکی از متداول‌ترین روش‌های سنتی در درمان زخم دهانه رحم، استفاده از دریای نفت خولان است. دریای نفت خولان غنی‌ترین منبع ویتامین‌های طبیعی، مواد معدنی و اسیدهای چرب است. این ماده از زمان‌های قدیم به عنوان یک داروی قوی و مکمل غذایی بیولوژیک استفاده می‌شده و امروزه نیز متخصصان طب سنتی و برخی پزشکان استفاده از آن را توصیه می‌کنند. جهت درمان زخم دهانه رحم با دریای نفت خولان، باید با استفاده از یک سواپ پنبه‌ای آغشته به دریای نفت خولان، این ماده را وارد واژن کرد. خانم‌ها باید این کار را شب‌ها انجام دهند و بلافاصله به بستر بروند. دوره درمانی شامل تا شب پشت سر هم است.

آلوئه ورا و عسل نیز، به اندازه دریای نفت خولان در درمان زخم دهانه رحم مؤثر هستند. برای استفاده از گیاه آلوئه ورا، یک برگ گوشتی آلوئه ورا را با استفاده از آب گرم بشویید؛ در یک پارچه توری قرار دهید و تا زمان استفاده، آن را در یخچال نگهداری کنید. جهت استفاده‌های درمانی، هم می‌توان برگ آلوئه ورا را چرخ کرد و هم پوست کند و ژل داخل آن را استفاده نمود. برای درمان زخم دهانه رحم با عسل و آلوئه ورا، عسل طبیعی و آلوئه ورا را به نسبت یک به دو با هم مخلوط کنید؛ این مخلوط را پیش از خوابیدن از طریق یا سواپ پنبه‌ای وارد واژن کنید و بلافاصله دراز بکشید. دوره درمان زخم دهانه رحم با عسل و آلوئه ورا شامل چهارده شب است. مخلوط عسل و آلوئه ورا را می‌توان به مدت سه روز در یخچال نگهداری کرد.

در اواخر بهار و تابستان، می‌توان از گیاه گزنه نیز برای درمان گیاهی زخم رحم استفاده کرد. برای استفاده، برگ‌های گیاه گزنه را پس از شست‌وشو خرد کنید و آب حاصل از آن را با استفاده از سواپ پنبه‌ای وارد واژن کنید و به مدت هفت تا دقیقه دراز بکشید تا درمان انجام شود. درمان زخم دهانه رحم با استفاده از گیاه گزنه را می‌توان در هر ساعتی از شبانه‌روز انجام داد. دوره درمان سه هفته طول می‌کشد؛ به همین خاطر لازم است درمان بلافاصله پس از پایان قاعدگی آغاز شود. برای هر روز استفاده از آب گیاه گزنه، باید همان روز برگ‌های آن را چید و از آب برگ‌ها به‌صورت تازه، استفاده کرد.

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...