داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

دوره مقدماتی php
داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد
داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید.

 

داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

سرماخوردگی، آنژین، لارنژیت و …. از بیماری‌های شایع فصل سرما محسوب می‌شود. اگر سرما خورده‌اید و گلویتان درد می‌کند و وقت دکتر رفتن ندارید یا اهل دارو و به خصوص آمپول زدن نیستید نگاهی به این مقاله بیندازید. ما 8 روش کاملاً طبیعی برای حل مشکلتان ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

 

1- لیموترش، گلودرد را درمان و بدن را تقویت می‌کند

لیموترش، درمان طبیعی و موثری است. لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند.

 

روش استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

 

 

2- درخت چای: ضدعفونت و ضدویروس

درخت چای گلودرد را درمان می‌کند. معمولاً از روغن ضروری این گیاه بیشتر استفاده می‌کنند چون ضد قارچ، ضد ویروس و ضدباکتری خوبی است.

 

روش استفاده: دو قطره روغن ضروری درخت چای را با کمی عسل مخلوط کنید و قبل از این که قورتش دهید چند لحظه در دهان خود نگه دارید. هر روز سه مرتبه این کار را انجام دهید تا علائم بیماری کاملاً از بین برود.

 

توجه داشته باشید که روغن ضروری این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال مورد منع مصرف دارد.

 

 

3- عسل، تسکین دهنده و تقویت کننده است

وقتی دچار گلودرد و التهاب در این ناحیه می‌شوید بدون معطلی سراغ عسل بروید. علاوه بر این، عسل «تقویت کننده‌ی» طبیعی محسوب می‌شود و برای تقویت بدن ایده‌آل است. زمانی که بدن شما قوی‌تر باشد بیماری‌تان زودتر بهبود می‌یابد.

 

روش استفاده: لیموترش را در آب داغ بچکانید و به آن عسل اضافه کنید، هم بزنید و میل کنید.

 

علاوه بر این می‌توانید 250 میلی لیتر آب گرم را با دو قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و هم بزنید. در ظرف بپوشانید و اجازه دهید خنک شود. در روز چند بار با محلولی که آماده کرده‌اید قرقره کنید.

 

لیموترش خواص اعجاب‌انگیزی دارد که درمان گلودرد یکی از آن‌هاست. این ترش خوشمزه و پرخاصیت ضدعفونی کننده است، تولید گلبول‌های سفید را فعال می‌سازد.

 

و به این ترتیب قدرت دفاعی طبیعی بدن را تحریک می‌کند

 

 

 

 

4- گیاه مریم گلی؛ تسکین گلودرد

گیاه مریم گلی برای درمان گلودرد موثر عمل می‌کند. در سال 2009 پژوهشی انجام شد که نشان می‌دهد دهان‌شویه‌ای که از گیاه مریم گلی تهیه شده است برای تسکین گلودرد به اندازه‌ی داروهای موجود موثر عمل می‌کند. برگ‌های این گیاه خواص ضدالتهابی و ضدعفونی دارد.داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

 

روش استفاده: 1 تا 3 گرم برگ خشک مریم گلی را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. روزانه 5 مرتبه با این محلول قرقره کنید.

 

گیاه مریم گلی برای زنان باردار، شیرده، کودکان زیر 18 ماه و افرادی که دچار سرطان سینه و صرع هستند مورد منع مصرف دارد.

 

 

5- آویشن: التیام بخش و ضد سرفه

آویشن برای مقابله با آنژین، گریپ، برونشیت و .. موثر است. این گیاه معطر، تقویت کننده‌ی سیستم دفاعی بدن و ضدسرفه بوده و برای درمان گلودرد بسیار موثر است.

 

روش استفاده: 150 میلی‌لیتر آب جوش را روی یک قاشق چای‌خوری پُر آویشن بریزید. در ظرف را بپوشانید و اجازه دهید به مدت 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. سپس محلول را از صاف کنید و روزانه بعد از غذا 3 فنجان از این دم کرده را میل کنید.

 

توجه داشته باشید نباید بیش از 3 هفته‌ی مدام از دم کرده‌ی آویشن استفاده کرد.

 

توجه داشته باشید روغن ضروری آویشن برای زنان باردار و شیرده و همچنین برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک مورد عدم مصرف دارد.

 

در مصرف این گیاهان نیز افراط نکنید و اگر به گیاهان حساسیت دارید قبل از مصرف این گیاهان با پزشک یا عطار مشورت کنید.

 

 

 

 

6- پوست درخت بلوط با آنژین مقابله می‌کند

پوست درخت بلوط برای درمان گلودرد موثر است. درخت بلوط برای درمان زکام، آنژین، لارنژیت مفید است.

 

روش استفاده:  80 تا 100 گرم پوست درخت بلوط خرد شده را با یک لیتر آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس محلول را از صاف کنید. هر روز 3 تا 4 مرتبه با این محلول قرقره کنید. این کار را حداکثر 5 تا 6 روز ادامه دهید.

 

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند

 

7- سرکه‌ی سیب: ضدباکتری و سرشار از ویتامین

سرکه‌ی سیب سرشار از ویتامین، ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. سرکه سیب درمان موثر و ارزان قیمتی برای گلودرد محسوب می‌شود.

 

روش استفاده: یک قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را در یک لیوان آب گرم بریزید و روزانه 2 تا 3 مرتبه قرقره کنید. اگر گلودردتان شدید است هر ساعت این کار را تکرار کنید.

 

8- اسطوخودوس: ضدالتهاب

اسطوخودوس ضددرد و ضدالتهاب است و برای درمان بیماری‌های تنفسی مثل برونشیت، رینیت و غیره بسیار موثر است. این گیاه گلودرد و سرفه را درمان می‌کند.

 

روش استفاده: 20 گرم اسطوخودوس را با یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه بجوشانید. محلول را از صافی رد کنید و روزانه 3 فنجان بنوشید. این کار را حداکثر 5 تا 7 روز تکرار کنید.

 

توجه داشته باشید که از روغن ضروری این گیاه بدون نظر پزشک استفاده نکنید.

 

 

 

چند توصیه‌ی کلی

* اگر تا دو روز بیماری‌تان بهبود نیافت و یا تب داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

 

* برخی معتقدند که درمان‌های گیاهی کاملاً بی‌خطر هستند و از هر گیاهی و به هر میزانی می‌شود استفاده کرد. توجه داشته باشید گیاهان، داروهای بی‌خطری نیستند و نباید در مصرف آن‌ها دچار افراط شد. بعضی مواقع مورد منع مصرف وجود دارد.

 

* اگر در مصرف یک گیاه دچار شک شده‌اید حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنید.


خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

دارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.دارچین یکی از آن ادویه های خوش عطر و البته بسیار مفید است که برای سلامتی فوق العاده است.این ادویه سرشار از «آلدئید سینامیک» است که به عنوان یک ترکیب ضدباکتری، ضدویروس و ضدانگل شناخته شده است.باید بدانید که دارچین کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌کند و بیماری های زیادی را از شما دور می سازد.این ادویه ی معطر باعث افزایش انرژی شده و خستگی و کسالت را از شما دور می‌کند.علاوه بر این‌ها نوشیدنی دارچین تاثیر زیادی در درمان گلودرد دارد. این روزها که با آغاز فصل سرما، مشکل گلودرد گریبان خیلی ها را گرفته است توصیه می کنیم به سراغ این درمان موثر پیشنهادی مادربزرگ‌ها بروید.مصرف نوشیدنی دارچینی تهیه شده از دارچین و عسل یکی از طبیعی ترین روش های ممکن برای درمان گلودرد است. خداحافظ گلودرددارچین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی است. ترکیب آن با عسل که یک ماده ی ضدعفونی کننده ی قوی و طبیعی است کمک زیادی به تسکین و درمان گلودرد می کند.مواد لازمشیر :  200 میلی لیترچوب دارچین :1 عددعسل :  2 قاشق چایخوری روش تهیهشیر را داغ کنید و داخل یک لیوان بریزید. سپس دارچین را داخل آن بیاندازید و عسل را اضافه کنید. به همین راحتی یک نوشیدنی دارچینی معجزه گر خواهید داشت که گلویتان را تسکین می دهد. توصیه می کنیم به محض احساس اولین علائم گلودرد یا آنفلوانزا و سرماخوردگی به سراغ این نوشیدنی مفید بروید. اگر مشکل تان بیش از یک هفته طول کشید و یا با تب زیاد همراه بود حتما به پزشک مراجعه کنید.منبع: plasirssantetebyan.net


داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

خمیر دندان ژله ایی + تخفیف

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

کامل یک خانه مدرن + تصاویر-*-

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

سایش شیمیایی دندان شامل از بین رفتن تدریجی و برگشت ناپذیر لایه سخت دندان است. در اکثر موارد، سایش شیمیایی دندان توسط یک فرایند شیمیایی به وجود می آید و باکتری ها نقشی در این فرسایش ندارند. سایش شیمیایی دندان نه تنها بر زیبایی دندان ها تاثیر می گذارد، بلکه موجب بروز عوارضی مانند حساسیت شدید دندان و سایش شیمیایی تدریجی دندان ها می شود. در این مقاله از بخش دندانپزشکی دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم و علائم و علل آن را …

بیماری کرون روده بیماری التهاب روده (IBD) است. این یک بیماری مزمن است که ممکن است در زمان ‌های مختلفی در طول عمر تکرار شود. این بیماری معمولا روده کوچک و اغلب قسمت پایینی به نام دراز روده را درگیر می کند. با این حال، التهاب ممکن است بر کل دستگاه گوارش، از جمله دهان، مری، معده، روده اثنی عشر، آپاندیس یا مقعد تاثیر بگذارد. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این موضوع می پردازیم. چه چیزی موجب بیماری کرون …

سیاهی زیر بغل ، گردن، زانوها و آرنج ها معمولا نشانه یا علائم چیز جدی و خاصی نیستند. با این حال، این وضعیت در برخی افراد ممکن است باعث خجالت آنها شود به ویژه در هنگام پوشیدن مایو یا لباس رکابی. سیاهی زیر بغل باعث می شوند تا از پوشیدن لباس های بدون آستین و تاپ خجالت و ناراحت شویم. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام بهترین درمان های خانگی برای رفع تیرگی زیر بغل، زانوها، گردن و آرنج ها …

به نظر شما گیاهخواری همان وگان است؟ تا به حال سعی کرده اید یکی از این رژیم های غذایی را دنبال کنید؟ آیا با فواید و عوارض آنها آشنایی دارید؟ در هر کدام از این رژیم ها، شما مجاز به مصرف بعضی از مواد غذایی خاص هستید. اگر شما هم می خواهید درباره همه چیزهایی را که به رژیم و گیاهخواری و وگان مربوط است؛ مثل تفاوت های بین آنها، اینکه کدام یک برای سلامتی مفیدتر است، منافع، عوارض جانبی و سایر موارد، اطلاعاتی کسب …

برای مراقبت از پوست به طور طبیعی و عادی، اکثر ما بر روی استفاده از مرطوب کننده ها، کرم ها، سرم ها و تونرها تمرکز می کنیم. این ها اگر چه مهم هستند، ولی راز واقعی سلامت پوست، فراتر از نمای بیرونی آن می باشد. در واقع، رساندن ویتامین پوست به بدن، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق مکمل، مانند چیزهایی که در کمد لوازم آرایشی خود قرار داده اید بسیار مهم است. در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی …داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

بیماری کرون روده بیماری التهاب روده (IBD) است. این یک بیماری مزمن است که ممکن است در زمان ‌های مختلفی در طول عمر تکرار شود. این بیماری معمولا …

اختلال سیاهرگ ترومبوز عمیق وريدی (DVT) يک وضعيت جدی است و زمانی اتفاق می افتد که لخته خون در عمق وريد داخل سیاهرگ های بدن شما، جای می …

سایش شیمیایی دندان شامل از بین رفتن تدریجی و برگشت ناپذیر لایه سخت دندان است. در اکثر موارد، سایش شیمیایی دندان توسط یک فرایند شیمیایی به وجود می …

وقتی سخن از واژینوز باکتریایی به میان می آید، دقیقا می دانید چیست؟ روزانه، چندین زن، با آن مواجه می شوند؟ آیا فکر می کنید مشکلی است که …

با رژیم کم کربوهیدرات آشنایی دارید؟ آیا می دانید این رژیم غذایی تا چه اندازه در روند سلامتی شما نقش آفرین می باشد؟ شما می توانید با پیروی کردن …

اختلالات گوارشی در طول دوران بارداری رایج و شایع می باشد. علاوه بر بروز یبوست، ناراحتی معده یا شل شدن مدفوع نیز مشکلات دیگری …

گوش دادن آهنگ در بارداری چه فوایدی دارد؟ گفته می ‌شود که موسیقی قابلیت‌ های شفا بخشی دارد و تاثیر آرامش ‌بخشی بر روی …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

آمینو اسیدهای زنجیره ای (BCAAs) به تازگی به عنوان یک مکمل ورزشی که می تواند ساختار عضلانی را افزایش دهد و بهبود سریع تر …

تمرینات کگل معکوس یک تمرین کششی ساده است که به شما کمک می کند که کف لگن خود را شل و آرام کنید. انجام …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

درمان سریع سرماخوردگی

 سرماخوردگی به طور کلی بیماری خطرناکی نیست اما هنگام سرماخوردگی در بارداری احتمال دارد مشکل حاد تر و شدیدتر شود و البته به دلیل محدودیت های مصرف دارو زنان باردار با مشکلات بیشتری نسبت به سایر افراد دست و پنجه نرم می کنند. ناراحتی های مربوط به بینی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که در طول دوره بارداری به علت تاثیر هورمون ها بر مجرای تنفسی و بینی معمول است.در زمان بارداری سیستم بدن خانم باردار تمام تلاش خود را برای رشد جنین متمرکز می کند. بنابراین بدن شما بیشتر در معرض ویروسهای سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می گیرد.

در ابتدا باید زنان باردار مراقب باشند تا مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی نشوند زیرا که پیشگیری بسیار راحت تر از درمان است. مصرف میوه و سبزیجات تازه به مقدار زیاد و غلات کامل. این دسته از غذاها به بدن شما مواد معدنی و ویتامین های آنتی اکسیدان از قبیل ویتامین سی را می رسانند و به کشتن عفونتها در بدن کمک می کنند.

خوردن آب، آبمیوه و چای های گیاهی ، باعث بهبود حجم ویتامین و مواد معدنی در بدن است. سعی کنید میزان مصرف کافئین و نوشیدنی های شیرین را در دوران بارداری محدود کنید. زمانی احساس می کنید نیاز است، استراحت کرده تا میزان استرس را تا جایی که ممکن است به حداقل برسانید.

نرمش های سبک انجام دهید. این کار باعث گردش بهتر خون در بدن شده . به بدن کمک می کند تا بهتر با عفونتها مبارزه کند.

در صورت ابتلا به سرماخوردگی بدون تجویز پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید و در صورت مراجعه به پزشک حتما وی را از بارداری خود مطلع سازید و حتی المقدور از روش های طبیعی برای درمان بیماری خود استفاده کنید.

نوشیدن آب، بدن را تمیز می کند. در واقع نوشیدن آب توکسین ها یا همان سموم بدن و باکتری ها و ویروس ها را دفع می کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود. در دوره ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می کند. توصیه می کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

پیاز ضدعفونی کننده ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد.

۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای خوری از این شربت میل کنید.

بخور دادن در دوره ی سرماخوردگی باعث می شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ های خونی و افزایش سرعت جریان خون می شود و به این ترتیب سرعت عکس العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می شود.

یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می دهد.

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول های برونشیت تأثیر می گذارد.

پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می برد.

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن ها را آسان تر می سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می کند.زمانی که سرما می خورید ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۲۵ میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه تان را با آن ماساژ دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می آید که میکروب ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری تان رفع خواهد شد.

به محض بروز علائم سرماخوردگی ازاین خوراکی های مصرف کنید :

درمان سرماخوردگی در بارداری

داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد

نعناع : بهتر است هنگام سرماخوردگی برگ نعناع را به آب جوش اضافه و مصرف کنید تا گلودرد شما را تسکین دهد. عصاره آن را به آبی که در حالت بخار کردن است اضافه کنید تا هوای خشک را مرطوب کند.

درمان سرماخوردگی در بارداری

فلفل: ماده ای به نام «capsaicin» موجود در فلفل تند عملکردی شبیه یک ماده محرک را دارد که باعث تحریک ترشح خلط و ترشحات بینی می شود.

درمان سرماخوردگی در بارداری

زنجبیل: زنجبیل دم کرده در صورتی که  تب و لرز  کرده اید بدن را گرم می کند. یک قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک لیوان آب داغ اضافه و مصرف کنید.

درمان سریع سرماخوردگی

دارچین: همانند زنجبیل طعم تندی دارد و احساس گرمی ایجاد می کند. کمی پودر دارچین به آب داغ اضافه کنید یا چند چوب دارچین بجوشانید تا بخار آن گرفتگی بینی را برطرف کند. از این مایع به عنوان نوشیدنی هم می توانید استفاده کنید.

سرماخوردگی در بارداری

عسل: عسل را هرطور که استفاده کنید، درمانی برای سرماخوردگی به حساب می آید. بررسی ها نشان می دهد کودکانی که روزی یک قاشق چای خوری عسل مصرف می کنند هنگام سرماخوردگی کمتر سرفه می کنند و خواب بهتری دارند.

سرماخوردگی در بارداری

لیمو: ویتامین c موجود در آن برای درمان این بیماری موثر است. از آن جا که مصرف آب لیمو هنگام سرماخوردگی اهمیت زیادی دارد، برای طعم دار کردن آب از لیمو استفاده کنید. برای رفع گلودرد، کمی لیمو در یک لیوان آب جوش بریزید و یک قاشق چای خوری عسل و یا کمی زنجبیل به آن اضافه و مصرف کنید.

درمان سریع سرماخوردگی

آب نمک: قرار دادن نمک روی زخم می تواند آزاردهنده باشد اما غرغره کردن آب نمک می تواند تسکین دهنده گلودرد باشد. زیرا آب نمک التهاب گلو را کاهش می دهد. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیوان آب مخلوط کنید و آرام غرغره کنید. این کار را بر حسب نیاز تکرار کنید.

سرماخوردگی در بارداری

سوپ مرغ: مایعات داغ و مغذی تاثیر مثبتی روی بیماری سرماخوردگی دارند. به خصوص سوپ مرغ. محققان معتقدند که مواد موجود در سوپ مرغ برای مقابله با واکنش التهابی بدن هنگام سرماخوردگی مفید و موثر است.

گردآوری پرتال آکاایران

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

درمان قطعی سینوزیت و چرک سر حین سرماخوردگی , برطرف كردن گرفتگي بيني هنگام سرماخوردگی , قوی ترین قرص ها برای درمان سرما خوردگی , با چه داروی محلی بخوریم تا باردار شویم , بهترین دمنوش برای سرماخوردگی آنفولانزا , درمانی قطعی برای رفع گرفتگی صدا با عسل , درمان خانگی سرماخوردگی در دوران شیردهی , برطرف كردن گرفتگي بيني هنگام سرماخردگی , داروهای گیاهی برای سرماخوردگی کودکان , درمان تب و لرز با روشهای سریع و آسان , برای جلوگیری از سرماخوردگی چه بخوریم , درمان سریع سرفه های شدید سرما خوردگی , دارو های گیاهی برای درمان سرماخوردگی , راه برطرف کردن سرماخوردگی در بارداری , بهترین روش خوابیدن هنگام سرما خوردگی , یک راه سریع برای خوب شدن سرماخوردگی , توصیه های تغذیه ای هنگام سرماخوردگی , داروی مجاز سرما خوردگی بارداری چیه؟ , درمان سریع سرما خوردگی و آنفولانزا , دم کردنی برای چرک گلو و سرماخوردگی , داروهای مجاز سرماخوردگی در بارداری , فواید شربت ابلیمو برای سرما خوردگی , برای درمان سرماخوردگی چه باید کرد؟ , ۸ خوراکی مناسب برای دوران سرماخورد , دارو برای سرفه و گلودرد سرماخوردگی , درمان سرماخوردگی با گیاهان دارویی , با سرماخوردگی در بارداری چه کنیم؟ , اقدامات اورژانسی برای سرما خوردگی , مظرات عفونت در بارداری سرماخوردگی , فواید شربت ابلیمو برای سرماخوردگی , درمان اورژانسی سرماخوردگی بارداری , درمان سرماخوردگی با داروهای گیاهی , بهترین بخور گیاهی برای سرماخوردگی , بهترین دارو برای عفونت سرماخوردگی , سریع ترین راه نجات ماهی از سفیدک , بهترین روش برای درمان سرماخوردگی , داروی گیاهی برای سرماخوردگی شدید , پیشگیری از سرماخوردگی در طب سنتی , بهتری راه برای درمان سرما خوردگی , عسل بهترین درمان برای سرماخوردگی , چگونه با سرماخوردگي مقابله کنيم , برای درمان سرماخوردگی چه بخوریم , درمان صحیح سرماخوردگی در یک روز , درمان گیاهی سرماخوردگی زن شیرده , برای رفع سرماخوردگی چه باید کرد , داروی محلی قوی برای باردار شدن , طرز تهیه بخور گیاهی سرماخوردگی , سرفه های زیاد زمان سرما خوردگی , درمان کوفتگی بدن در سرماخوردگی , دارو های گیاهی برای سرماخوردگی , درمان سریع سرماخوردگی و گلودرد , درمان سریع گلودرد و سرماخوردگی , ویروس سرما خوردگی چی کار کنیم , درمان گیاهی سرماخوردگی کودکان , بهترین درمان برای سرما خوردگی , دراروی گیاهی برای سرما خوردگی , روشهایی برای درمان سرماخوردگی , سرفه های زیاد زمان سرماخوردگی , داروهای خانگی برای سرماخوردگی , راهنمای سفر گلودرد در بارداری , درمان فوری سرماخوردگی در خانه , درمان خانگی سرماخوردگی کودکان , سریعترین راه درمان سرماخوردگی , راه حل سریع درمان سرماخوردگی , درمان سنتی سرماخوردگی کودکان , داروی گیاهی برای سرما خوردگی , درمان سریع سرماخوردگی کودکان , داروهای مفید برای سرماخوردگی , سرما خوردگی در دوران بارداری , بهترین دمنوش برای سرماخوردگی , کپسول پیشگیری از سرما خوردگی , مضرات سرما خوردی بر روی جنین , داروی گیاهی برای سرماخوردگی , برای سرماخوردگی چه باید کرد , بهترين روش درمان سرماخوردگي , بهترین راه درمان سرماخوردگی , برای درمان سرفه شغلم بخوریم , بهترین دارو برای درمان سرما , خواب برای درمان سرماخوردگی , بخور گیاهی برای سرماخوردگی , درمان سریع سرماخوردگی شدید , درمان های خانگی سرماخوردگی , گیاهی چرک گلو و سرماخوردگی , درمان آنفولانزا در بارداری , پیاز برای سرماخوردگی مفید , آب انار سرماخوردگی حساسیت , برای سرماخوردگی چه بخوریم , برای سرماخوردگی چی بخوریم , چطور بخور برای سرماخوردگی , درمان سرماخوردگی و گلودرد , درمان بدن درد سرماخوردگی , درمان سرماخوردگی کتوتیفن , راه های درمان سرماخوردگی , درمان سریع سرفه و گلودرد , درمان سرماخوردگی در خانه , قویترین داروی سرماخوردگی , درمان سرماخوردگی ویروسی , بهترين داروي سرماخوردگي , بهترین داروی سرماخوردگی , بهترین درمان سرماخوردگی , چه کنیم تا سرما بخوریم؟ , درمان سرماخوردگی با دست , درمان سریع سرماخورده گی , درمان سرما خوردگی خانگی , درمان سریع سرما خوردگی , درمان طبیعی سرماخوردگی , درمان سرما خوردگی شدید , شربت گیاهی سرما خوردگی , آموزش درمان سرماخوردگی , درمان خانگی سرماخوردگی , داروی گیاهی سرماخوردگی , سرماخوردگی داروی گیاهی , درمان سرماخوردگی عفونی , درمان گیاهی سرماخوردگی , دلیل بر فوری بودن حدود , سرما خوردگی در بارداری , داروی طبیعی سرماخوردگی , طب سنتی و بارداری سریع , سرماخوردگی زنان حامله , درمان سریع سرما وردگی , درمان فوری سرماخوردگی , درمان سرماخوردگی شدید , درمان سرماخوردگی سریع , درمان سریع سرناخوردگی , بهبود سریع سرماخوردگی , شربت سرماخوردگی گیاهی , حکم روزه سرما خوردگی , سرماخوردگی زن باردار , بخور برای سرماخوردگی , روش درمان سرماخوردگي , درمان فوری آنفولانزا , رفع سریع سرماخوردگی , دوای درد سرماخوردگی , حل مشکل سرما خوردگی , گلو در د در بارداری , درمان سرماخوردگی سر , درمان از سرماخوردگی , دارو گلو درد شیردهی , سرماخوردگی بدن درد , درمان لحظه ای آپسه , سرماخوردگی بهترنی , معالجه سرماخوردگی , قهوه و سرماخوردگی , لواشک سرماخوردگی , داروی سرماخوردگی , سرما خوردگی دارو , دفع ناشی از سرما , علاج سرما خوردگی , دارو سرما خودگی , بخور سرماخوردگی , رفع سرماخوردگی , درمان آنفلونزا , آب نمک خلط آور , سرماخوردگی خشک , درمان سرما , زکام فوری

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد
داروهاي گياهي براي سرماخوردگي و گلودرد
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *