خوردن موز برای دیابت بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن موز برای دیابت بارداری
خوردن موز برای دیابت بارداری



میوه های مفید برای دیابت

 

خوردن میوه روشی دلپذیر برای رفع گرسنگی و رفع نیازهای روزانه غذایی است. با این حال ، بیشتر میوه ها حاوی قند هستند. این سوالاتی را ایجاد کرده است که آیا میوه برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند مناسب است یا خیر.

دوره مقدماتی php

خوردن موز برای دیابت بارداری

 

دیابت یک بیماری مزمن اما قابل کنترل است که در آن بدن برای کنترل سطح قند خون تلاش می کند. 

 

افراد مبتلا به دیابت می توانند میوه بخورند:

طبق گزارشات انجمن دیابت آمریكا (ADA) خوردن هر نوع میوه برای افراد مبتلا به دیابت خوب است ، تا زمانی كه آن فرد به میوه خاصی حساسیت نداشته باشد.

با این وجود تهیه میوه می تواند بر قند خون تأثیر بگذارد. میوه های تازه یا یخ زده بهتر از میوه های فرآوری شده و کنسروی هستند. میوه های فرآوری شده همچنین شامل میوه های خشک شده و آبمیوه هستند.

 

افراد مبتلا به دیابت باید مصرف میوه های فرآوری شده خودداری کنند. بدن میوه های فرآوری شده را با سرعت بیشتری جذب می کند و منجر به افزایش قند خون می شود. فرآوری میوه ها همچنین سطح برخی از مواد مغذی کلیدی از جمله ویتامین ها و فیبر را از بین می برد و یا کاهش می دهد.

 

موسسه ملی بیماریهای دیابتی و گوارشی و کلیوی (NIDDK) توصیه می کند افراد مبتلا به دیابت از مصرف آب میوه یا کمپوت میوه های حاوی قند اضافه شده خودداری کنند.

مخلوط میوه مانند اسموتی ها نیز قند بالایی دارند و سریعتر جذب می شوند که منجر به افزایش قند خون می شود.

 

خوردن هر نوع میوه برای افراد مبتلا به دیابت خوب است

 

شاخص گلیسمی چیست؟

روش انتخاب میوه های سالم و مناسب و دیگر مواد غذایی با کربوهیدرات بالا برای فرد مبتلا به دیابت، بررسی شاخص گلیسمی (GI) است. GI امتیاز مواد غذایی در مقیاس 1 تا 100 است. این مقیاس نشان می دهد چقدر سریع مواد غذایی می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. غذاهایی که GI بالا دارند سریعتر از مواد غذایی با GI متوسط یا کم جذب می شوند.

 

بار گلیسمی(GL) مواد غذایی را با تعداد کربوهیدرات ها در غذا در نظر می گیرد .ممکن است یک روش دقیق تر برای ارزیابی چگونگی تاثیر غذا بر قند خون در طول زمان باشد. غذاهای کم GI و کم GL برای کنترل قند خون بهتر هستند.

 

شاید تعجب کنید اما بسیاری از میوه ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند. معمولاً سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و دانه ها سریع تر هضم می شوند بنابراین شاخص  GI بالاتری دارند. هر چقدر یک غذای غنی از کربوهیدرات پخته شود، ارزش GI آن بالاتر می رود.

 

بسیاری از میوه ها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند

 

میوه های مناسب برای دیابت:

در زیر لیستی از میوه های تقسیم شده براساس شاخص GI قرار داده ایم ، همانطور که توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) گزارش شده است.

خوردن موز برای دیابت بارداری

 

میوه های با GI و GL کم :

برخی از میوه ها دارای GI زیر 55 و یک GL زیر 10 هستند.

سیب

آووکادو

موز

انواع توت ها

گیلاس

گریپ فروت

انگور

  • مدل موی فر دخترانه
  • کیوی

    شلیل

    پرتقال

    هلو

    گلابی 

    آلو

    توت فرنگی 

     

    میوه های با ​​GI متوسط (56 تا 69) :

    میوه ای با ​​GI بین 56 تا 69 یک غذا با ​​GI متوسط است. تمام میوه های ذکر شده در زیر هنوز سطح GL زیر 10 دارند.

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    خربزه عسلی

    انجیر

    پاپایا

    آناناس 

     

    میوه های با GI بالا :

    میوه هایی که دارای GI بالاتر از 70 هستند، دارای GI بالا هستند و GL بیش از 20 GL بالا را نشان میدهد.در حالی که خوردن این میوه ها برای افراد دیابتی بی خطر است ، اما بهتر است به جای اینها از میوه های با GI پایین تر مصرف کنید.

    خرما (GL بالا)

    هندوانه (GL کم) 

     

    میوه نقش اساسی در کمک به افراد مبتلا به دیابت دارد

     

    فواید میوه برای افراد دیابتی :

    میوه نقش اساسی در کمک به افراد مبتلا به دیابت دارد و قند به آرامی جذب می کند.

    خوردن مقدار کافی فیبر نقش مهمی در مدیریت دیابت دارد.

    یک رژیم غذایی پر فیبر محلول می تواند جذب قند را کند کرده و میزان آن را در خون کنترل کند. بسیاری از میوه ها از نظر فیبر سرشار هستند ، به ویژه آنهایی که پوست یا پالپ مصرف می شوند. 

    بسیاری از میوه ها به دلیل داشتن فیبر و آب زیاد سیر کننده هستند.

     

    رژیم های غذایی حاوی میوه و سبزیجات کافی می توانند خطر چاقی ، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهند . چاقی به دیابت نوع 2 مرتبط بوده است.

    میوه ها از نظر فیبر و مواد مغذی سرشار هستند ، بنابراین در برنامه غذایی انتخاب خوبی هستند. میوه هایی که فرآوری شده اند مانند آب سیب و آب میوه ها باعث شده اند که فیبر آنها از بین برود و باید مصرف آنها محدود شود.

     

    سایر مزایای میوه برای سلامتی :

    به گفته NIDDK ، خبر خوب این است که میوه برای افراد مبتلا به دیابت سالم است.

    مبتلایان به دیابت باید یک رژیم غذایی متعادل مصرف کنند که انرژی کافی را فراهم می کند و به حفظ وزن سالم کمک می کند. بعضی از میوه ها از نظر قند، مانند انبه سرشار از قند هستند اما می توانند در مقادیر متوسط ​​بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند.

     

    میوه ها همچنین می توانند نیاز یک فرد، شیرینی دوست را بدون خوردن آب نبات و سایر غذاهای دارای ارزش غذایی کم ، برآورده کنند. بیشتر میوه ها از نظر مواد مغذی سرشار از چربی و سدیم کم هستند. میوه ها همچنین غالباً حاوی مواد مغذی هستند که در غذاهای دیگر یافت نمی شوند. 

    موز حاوی پتاسیم و تریپتوفان ، یک اسید آمینه مهم است. مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت حاوی ویتامین های A و C هستند که آنتی اکسیدان قدرتمندی هستند.

     

    رژیم های غذایی حاوی میوه و سبزیجات کافی می توانند خطر چاقی را کاهش دهند

     

    افراد دیابتی چه مقدار میوه مصرف کنند؟

    اکثر رهنمودها توصیه می کنند بزرگسالان و کودکان روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات میل کنند. این مقدار برای افراد مبتلا به دیابت تغییر نمی کند.

    دستورالعملهای ایالات متحده توصیه می کند که مردم نیمی از بشقاب خود را در هر وعده غذایی با میوه و سبزیجات پر کنند.

     

    افراد مبتلا به دیابت به جای اینکه به میوه وابسته باشند ، باید بیش از 50 درصد وعده غذایی خود را روی سبزیجات غیر نشاسته متمرکز کنند. نیم دیگر غذا باید دارای پروتئین و نشاسته های پر فیبر مانند لوبیا یا غلات کامل باشد. بسیاری از متخصصان همچنین توصیه می کنند که چربی سالم را در هر وعده غذایی قرار دهید تا جذب کامل آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها را تقویت کنید.

    افراد برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود و همچنین برای لذت بردن از طعم های متنوع بهتر است که میوه های مختلفی بخورند.

     

    میوه های مضر برای دیابت

     

    نکات مربوط به رژیم غذایی :

    برای مصرف پنج وعده میوه و سبزیجات در روز، باید میوه یا سبزیجات را در طول روز مصرف کنید. در اینجا چند ایده برای کمک به برنامه ریزی منوی غذایی وجود دارد:

     

    میوه های خانواده مرکبات :

    مرکبات بسیار متنوع و آسان برای اضافه کردن به وعده های غذایی هستند. لیمو را به غذاهای دریایی ، سس ها ، چای یا آب اضافه کنید.

    مردم می توانند با اضافه کردن برش مرکبات به پارچ آب ، آب میوه خود را تهیه کنند. بگذارید آب یک شب بماند تا نوشیدنی خوشمزه ای میل کنید.

     

    انواع توت ها :

    انواع توت ها به صورت خام خوشمزه است. توت تازه یا یخ زده را با یک یا دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را در دمای متوسط یا کم بپزید، تا زمانی که توت ها به سس غلیظی تبدیل شوند.در هر وعده نصف فنجان مناسب است.

     

    سیب :

    سیب یک میوه خوشمزه و محبوب است. سیب خام برای میان وعده یا دسر مناسب است. سیب پخته دارای طعم قوی تری است که باعث می شود دسر مناسبی همراه با دارچین یا زنجبیل باشد.

     

    آووکادو:

    آووکادو دارای چربی زیاد است اما حاوی چربی اشباع نشده ، نوع چربی ای است که برای بدن مفید است. 

    آنها به صورت خام خورده می شوند و به صورت خرد شده ، در سالاد یا به عنوان سس گواکامول سرو می شوند. تهیه برش آووکادو به راحتی با برش دادن آنها در وسط اطراف هسته. هسته را دور ریخته و آووکادو را خرد کنید.

     

     

    گردآوری:بخش سلامت بیتوته

     

    آخر هفته کجا بریم غذا بخوریم؟

    بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

    درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

    از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

    محصولات معجزه آسا طبیعی برای پوست

    کم شوایی و ناشنوایی در میانسالان

    دیگه غذات نمی سوزه! تايمر ديجيتال شعله ها

    لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

    دوره های های آموزشی پوست و مو

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان

    این بار دیگه میتونی راحت ازسیگارخلاص بشی

    دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

    چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    موز میوه ای خوب برای زنان باردار در رژیم غذایی و میان وعده است. در توصیه موسسات ملی بهداشت گفته شده زنان باردار، هر روز 3 تا 4 عدد موز بخورند. به دلیل مواد مغذی موجود در آن که مورد نیاز مادر و جنین است. موز متوسط 105 کالری دارد که برای برطرف کردن نیازهای زنان باردار کافی است. این به خاطر این است که موز طعم خوب و چربی پایینی دارند.

    1. غنی در فولیک اسید

    همانطور که اغلب می دانیم، فواید اسید فولیک برای زنان باردار اهمیت دارد. اسید فولیک نقش مهمی در رشد عصب و مغز و نخاع دارد. کمبود اسید فولیک باعث می شود که نوزاد نارس به دنیا بیاید همچنین خطر نقص های مادرزادی را نیز در بر دارد اما موز از آن جلوگیری می کند.

    2. موز و کم خونی

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    کم خونی در زنان باردار بسیار رایج است نتیجه کم خونی مادر باردار می تواند در طول مراحل آخر بارداری و زایمان مشکلات ایجاد کند. بنابراین نیاز به استفاده از آهن کافی برای برطرف کردن نیازها وجود دارد . موز به طور متوسط حاوی 3 % آهن در 225 گرم موز است. بنابراین آهن موجود در موز قادر به تولید هموگلوبین است تا کم خونی را کاهش دهد.

    3. فواید ویتامین ب6

    موزحاوی ویتامین ب6 محلول در آب است. ویتامین ب6 می تواند به بهبود رشد سلول های عصبی مرکزی در جنین کمک کند. مقدار مناسب ویتامین ب6، بیماری صبحگاهی را کاهش می دهد. مقدار روزانه مورد نیاز برای برآورده کردن ویتامین ب6، 1.9 میلی گرم است. موز متوسط می تواند حاوی 4 میلی گرم باشد.

    4. رشد هموگلوبین را افزایش دهید

    در رشد هموگلوبین و یا گلبول های قرمز خون نقش دارند. علاوه بر آهن، موز حاوی ویتامین ب6 است که در انتقال دهنده عصبی نقش بازی می کند که قادر به افزایش رشد هموگلوبین موجود در بدن است.

    5. غلبه بر اختلالات یبوست

    یبوست به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به اختلالات رایج دوران بارداری است. موز نفخ شکم را کاهش دهد و می تواند حرکت روده را آسان کند. این به خاطر این است که موز حاوی فیبر است که باعث ایجاد روده ای صاف می شود. موز متوسط 6 گرم فیبر دارد.

    6. کمک به هضم غذا

    زنان باردار اغلب در طول دوران بارداری، سوزش معده و گوارش نامناسب را تجربه می کنند که باعث رشد جنین می شود و فشار بیشتری روی شکم خواهد داشت. زنان باردار باید غذاهای سالم بخورند تا مشکلات را کم کنند. موز حاوی آنتاسید است که ترشح اسیدی را سرکوب می کند. هم چنین موز نیز غنی در پکتین هستند که به نرمال کردن هضم در روده کمک می کند.

    7. تسکین اسهال

    موز نیز حاوی پکتین و نیز کاهش فیبر محلول است. فیبر در زنان باردار ، می تواند به تسکین اسهال از طریق جذب آب اضافی که درون بدن است، کمک کند. پتاسیم موجود در آن نیز عوارض روده ای را رفع می کند .

    8. به عنوان او آر اس طبیعی برای مادر و کودک

    معمولا وقتی زن مایعات زیادی را از دست می دهد. در رفتار محافظه کارانه، الکترولیت های از دست رفته باید از نمک استفاده کنند. با این حال، موز می تواند برای زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد، چون حاوی پتاسیم است، اما همچنین می تواند مدفوع را بصورت اسهال حاد تولید کند.

    برای اسهال در نوزادان می توانید روز اول موز مصرف کنید (این برای کودکان بیش از 1 سال و بیش از 7 کیلوگرم)به علاوه بیسکویت، فرنی و شیر است.

    9. منبع کلسیم

    کلسیم به طور کلی برای رشد استخوان ها و سیستم اسکلتی در تمام سنین شناخته شده است. هر 200 گرم موز حاوی 10 میلی گرم کلسیم طبیعی است. آنطور که در بخش نکات دوران بارداری در نمناک گفته ایم میوه موز برای کنترل عصبی کلسیم برای تسریع انتقال دهنده عصبی در فرآیند انقباض ماهیچه در رشد جنین در رحم مفید است.

    10.آنتی اکسیدان موجود در موز

    ویتامین ث در موز بسیار بالا است و تقریبا در هر موز به میزان 33 درصد می رسد. که می تواند با فرآیند سالخوردگی یک مادر مبارزه و همچنین سیستم ایمنی زنان باردار و جنین ها را بهبود بخشد.

    11. غنی از پروتئین

    موز میوه ای غنی از پروتئین است. پروتیین ها به عنوان منبع کالری و همچنین برای تشکیل آنتی بادی در جنین و مادر عمل می کنند. میان وعده موز انتخاب خوبی برای زنان باردار است و کمبود پروتئین می تواند باعث شود که کودکان با شکاف لب به دنیا بیایند. به طور طبیعی پروتئین در موز، 2.5گرم در هر 225 گرم موز است. علاوه بر موز، پروتئین نیز در آوکادو برای زنان باردار نیز فراوان است.

    12. کاهش حالت تهوع و استفراغ

    زنان باردار اغلب صبح ها احساس تهوع و استفراغ می کنند. این موضوع در طول سه ماهه اول بارداری دیده می شود. موزهایی که در مراحل اولیه بارداری مصرف می شوند قادر به کمک و کاهش بیماری صبحگاهی خواهند بود.

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    13. غنی در کلسیم

    در دوران بارداری، زنان تورم را به دلیل پتاسیم ناکافی تجربه کردند که توسط انجمن بارداری آمریکا کشف شد. مصرف پتاسیم به کاهش تورم در دوران بارداری کمک خواهد کرد. موز به جلوگیری و کاهش تورم طبیعی کمک می کند.

    14. متعادل کردن خون

    یکی از موارد نگرانی عمده در زنان باردار، نوسانات مربوط به فشار خون است. البته، رژیم غذایی سالم می تواند فشار خون را ثابت کند پتاسیم در موز به حفظ فشار خون مادر در دوران بارداری کمک خواهد کرد.

    پتاسیم نیز در طول دوران بارداری عضلات ماهیچه و پا درد را کاهش می دهد. زن باردار باید حداقل 4700 میلی گرم پتاسیم را مصرف کند. مواد معدنی عوارض جانبی را که در دوران بارداری خوب نیست از جمله گرفتگی عضلات شدید را کاهش می دهند.

    15. افزایش انرژی

    در یک لحظه موز می تواند به سرعت انرژی را تامین کند. به خصوص موز با شیر مخلوط شده. موز حاوی سه قند طبیعی به نام گلوکز، فروکتوز و ساکاروزاست. در هر 225 گرم موز حاوی 28 گرم شکر است.

    به خصوص برای مادرانی که در طول سه ماهه آخر و پس از زایمان هستند. موز حاوی قند طبیعی است،که هضم آن آسان خواهد بود، بنابراین هضم سریع می تواند به سرعت انرژی را برای زنان باردار تامین کند.

    16. غنی از کربوهیدرات

    با درست کردن موز به عنوان میان وعده برای زنان باردار در هر چند ساعت، آنگاه نیازهای کربوهیدرات برآورده خواهد شد. در هر 225 گرم موز51 گرم کربوهیدرات وجود دارد. این چیزی است که باعث می شود به زودی سیری شوید

  • عکس ضد حال دخترانه
  • 17. کنترل قند خون و کلسترول

    موز نیز برای حفظ سطح کلسترول و قند خون در دوران بارداری بسیار مهم است. مخصوصا برای زنانی که دیابت را در دوران بارداری دارند. موز اگر به طور منظم مصرف شود از دیابت و کلسترول جلوگیری می کند. برای زنان باردار با سطح قند خون پایین که به راحتی کج خلق می شوند، بنابراین می توان این کار را با خوردن موز کاهش داد.

    18. مناسب برای شیردهی

    موز به مادران شیرده و بازیابی مواد معدنی از دست رفته کمک خواهند کرد. موز گونه ای است که به راحتی در مناطق مختلف اندونزی یافت می شود تا زنان باردار به آسانی دریافت کنند. کلسیم به اندازه 100 میلی گرم در هر 100 گرم موز است.

    19. افزایش اشتها

    موز حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که می توانند به بدن زن باردار کمک کنند تا سالم باشند و تمایل به خوردن داشته باشند. روزانه زنان باردار باید مقدار زیادی موز بخورند تا اشتهای بهتری به دست آورند. زیرا انرژی موجود در موز برای رسیدن به تعادل است.

    20. کاهش وزن پس از زایمان

    در موز، عناصر معدنی نظیر پتاسیم، منیزیم وجود دارد. بنابراین برای مادرانی که شیردهی می کنند خوب است. موز برای زنان باردار به طور مرتب می تواند به کاهش چاقی در شکم کمک کند.

    این به این دلیل است که موز می تواند باعث متابولیسم سریع تر شود. علاوه بر این، موز می تواند غشا تولید کند که روده ها را محافظت می کند و به نابود کردن سموم در بدن کمک می کند و می تواند به منظور هضم آن، آن را تحریک کند.

    می توانید روزانه 1یا 2 عدد موز متوسط بخورید و مقدار زیادی از مواد مغذی بدن را تامین کنید اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک در این رابطه صحبت کنید.

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    موارد وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید :

    برخی افراد نسبت به ترکیبات موز حساسیت دارند که باید از خوردن آن اجتناب کرد.

    *** تمامی موارد گفته شده در این بخش از نکات دوران بارداری نمناک ریشه ی علمی دارد اما هرگز بدون مشورت با پزشکی که بهتر از همه از وضعیت جسمی شما و جنین تان آگاهی دارد نه تنها از موز بلکه از هیچ ماده غذایی استفاده نکنید و در مجموع بخور نخورهای دوران بارداری را تحت نظر پزشک انتخاب کنید.***

     

    اگر در معرض خطر دیابت قرار دارید، کنترل سطوح قند خون از طریق رژیم غذایی و تمرینات ورزشی بسیار مهم است. موادغذایی مختلف تاثیرات متفاوتی بر سطوح قندخون دارند، همچنین هر فرد مبتلا به دیابت نیز پاسخ منحصربه فردی به موادغذایی دارد. یک رژیم درمانگر می تواند در تنظیم برنامه غذایی روزانه به شما کمک کند. همچنین موادغذایی سالمی از جمله موز می تواند باعث افزایش سطوح قندخون شود.

    بعد از مصرف موادغذایی، بدن برای تامین انرژی غذا را به گلوکز یا قند خون تجزیه می کند. هورمون انسولین نیز باید برای سلول ها در جهت استفاده گلوکز موجود باشد. ابتلا به دیابت به این معناست که بدن انسولین تولید نمی کند یا قادر به استفاده ی درست از آن نیست که افزایش بسیار زیاد سطوح قند خون را به دنبال دارد. با گذشت زمان نیز سطوح بالای قندخون می تواند منجر به مشکلات بینایی، بیماری قلبی، آسیب رسانی به کلیه ها و سیستم عصبی شود.

    کربوهیدرات ها نوعی از موادغذایی تاثیرگذار بر سطوح قندخون می باشند. کربوهیدرات ها در فرم غلات فرآوری شده یا تصفیه شده از جمله نان سفید، برنج سفید، سیب زمینی و محصولات پخته خیلی سریع گوارش می یابند. این موادغذایی می توانند موجب افزایش سریع و سپس افت قند خون شوند که کنترل این شرایط برای افراد مبتلا به دیابت مشکل است. اما از طرفی گوارش و هضم منابع کربوهیدارتی از جمله میوه ها، سبزیجات و غلات کامل به آهستگی صورت می گیرد و در کمک به کنترل سطوح قند خون موثر است. همچنین مصرف کربوهیدرات های سالمی از جمله موز باید در حد تعادل باشد و بهترین راه برای چگونگی تاثیر موادغذایی بر سطوح قندخون، آزمایش شخصی قندخون خون بعد از مصرف موادغذایی است. براساس موسسه ملی دیابت اینفورمیشن کلرینگ هاوس، حفظ سطوح قندخون تا کمتر از ۱۸۰ در یک تا دو ساعت بعد از غذا توصیه می شود.

    افراد دیابتی نباید بیشتر از ۴۵ گرم کربوهیدرات در هر وعده غذایی استفاده کنند و حتی در برخی از شرایط ممکن است مصرف کمتر کربوهیدرات مورد نیاز باشد. موز جزئی از یک رژیم غذایی سالم به حساب می آید، زیرا حاوی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است، اما این میوه محتوی کربوهیدرات نیز می باشد. براساس انجمن دیابت امریکا، یک عدد موز ۶ اینچی در حدود ۱۸.۵ گرم کربوهیدرات دارد، همچنین موز ۷ تا ۸ اینچی می تواند بین ۲۷ تا ۳۱ گرم کربوهیدرات و موز بزرگتر نیز ۳۵ گرم کربوهیدرات یا بیشتر برای بدن فراهم می کند. بنابراین مصرف موز می تواند موجب افزایش سطوح قندخون شود.

    موز دارای نمایه گلیسمی پایین ۴۷ و بار گلیسمی متوسط ۱۱ است. نمایه گلیسمی و بار گلیسمی هر دو نشان دهنده ی تاثیر موادغذایی بر قند خون می باشند. موادغذایی با نمایه و بار گلیسمی بالا تاثیر سریعی بر قندخون دارند که منجر به افزایش سریع سطوح قند خون می شوند. درحالیکه موادغذایی با نمایه و بار گلیسمی متوسط به تنظیم سطوح قند خون و همچنین کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کنند.

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    ترجمه شده از وب سایت: www.livestrong.com

    آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    یکی از اولین چیزهایی که افراد هنگام بارداری به آن توجه می‌کنند، این است که چه چیزی نمی توانند بخورند […]

    کبد چرب یا استاتوز کبدی در اثر تجمع بیش از حد چربی در کبد ایجاد می شود. داشتن مقادیر کم […]

    اغلب انسان ها از افزایش قند خون رنج می برند، اما این را بدانید که استفاده از دارچین بهترین راه […]

    ویتامین ها یکی از مفید ترین مواد مغذی می باشند که برای بدن بسیار ضروری هستند. تحقیقات جدید نشان داده […]

    در حال حاضر پرداختن به مقوله افسردگی بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که افسردگی حدودا ۲۰ تا ۲۵ درصد […]

    پروتئین یک ماده مغذی اساسی است که عملکردهای زیادی در بدن بر عهده دارد. مقدار پروتئین توصیه شده برای یک […]


    وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است


    العالم- گوناگون

    آیا میوه برای افراد دیابتی ممنوع است؟ میوه برای افراد دیابتی ممنوع نیست اما قند برخی میوه‌ها زیاد می‌باشد که استفاده از این میوه‌ها می‌تواند برای افراد دیابتی خطرناک باشد.

    اگر دچار دیابت هستید احتمال دارد که تصور نمائید که شما مجاز به خوردن میوه نمی‌باشید.

    این فرضیه درست نمی‌باشد، چرا که افراد مبتلا به دیابت می‌توانند بخشی از برنامه تغذیه سالم خود را بخورند.
    میوه‌ها حاوی کربوهیدرات می‌باشند

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    با توجه به اینکه میوه یک کربوهیدرات است، قند خون را تحت تأثیر قرار می‌دهد و شما نمی‌توانید مقادیر نامحدود از انواع میوه‌ها مصرف نمائید.

    اما باید به این نکته توجه نمایم که افراد پاسخ‌های متفاوتی به خوردن انواع میوه‌ها از نظر افزایش قند نشان می‌دهند

    و آزمایش قند خون قبل و بعد از خوردن میوه می‌تواند به شما کمک نماید تا مشخص شود کدام میوه برای شما بهتر است.

    از خوردن بیشتر از ۲ تا ۳ میوه در روز که معادل ۱۵ گرم کربوهیدرات است اجتناب نمائید.

    در این مقاله به معرفی میوه‌های مضر برای افراد دیابتی می‌پردازیم که دارای شاخص گلیسمی بالاتری هستند و یا اینکه افراد از آنها در حد سیر شدن استفاده می‌نمایند که منجر به افزایش قند خون می‌شوند.

    ۱) انگور
    یک انگور کوچک حاوی یک گرم کربوهیدرات است.

    این بدان معنا است که با خوردن ۱۵ دانه انگور واحد کامل میوه خود در روز را دریافت نموده‌اید.

    برای خوردن کمتر آن بهتر است انگو را دانه نموده و در یک کاسه کوچک قرار دهید.

    اما به طور کلی در صورتی که دیابت دارید در خوردن انگور دقت زیادی نمایید.

    ۲) گیلاس
    بسیاری از افراد یک ظرف را پر از گیلاس می‌نمایند و در هنگام شروع به خوردن دست از آن نمی کشند.

    که این امر این میوه باعث افزایش قند خون می‌گردد.

    همانند انگور یک گیلاس حاوی یک گرم کربوهیدرات است و افراد دیابتی از مصرف زیاد آن باید پرهیز نمایند.

    ۳) آناناس
    آناناس تازه خوشمزه و شیرین است، به ویژه هنگامی که بسیار رسیده باشد.

    که باعث می‌شود شاخص گلیسمی بالایی داشته باشد.

    برای کاهش مقدار قند مصرفی می‌توانید ضخامت برش‌های خود را کاهش دهید.

    از مصرف آناناس‌های کنسرو شده که با شکر شیرین شده‌اند نیز اجتناب نمائید.

    ۴) انبه
    انبه حاوی فیبر و دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

    اما این میوه حاوی قند طبیعی نیز هم می‌باشد که تا حدی میزان قند آن بیشتر از سایر میوه‌ها است.

    یک انبه حدود ۳۰ گرم کربوهیدرات و حدود ۲۶ گرم قند دارد.

    ۵) موز
    ممکن است شنیده باشید که موز خیلی شیرین است.


    یک موز متوسط حاوی ۱۴ گرم قند است.

    با توجه به اینکه موز از جمله میوه‌های مضر برای افراد دیابتی می‌باشد بهتر است نصف یک موز را در وعده صبحانه مصرف نمائید.

    ۶) میوه‌های خشک شده
    کالری و کربوهیدرات موجود در میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه (با وزن برابر) چهار تا پنج برابر بیشتر است.

    چنانچه مقدار کربوهیدراتهای موجود در آنها به درستی شمارش نشود، می‌توانند باعث افزایش قند خون گردند.

    سعی کنید میوه‌های خشکی را انتخاب کنید که به آن شکر اضافه نشده یا مقدار بسیار کمی شکر افزوده شده باشد.

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    زغال اخته ی خشک و کشمش معمولاً بالاترین محتوای کربوهیدرات را دارند، در حالی که نارگیل خشک حاوی حداقل مقدار کل کربوهیدرات است.

    ۷) آب میوه
    گرفتن آب‌میوه‌ها باعث غلیظ شدن میوه می‌شود.

    یک فنجان آب پرتقال حاوی ۳۰ گرم کربوهیدرات، ۳۰ گرم قند و بدون فیبر است.

    در هنگام مصرف آب میوه بدن لازم نیست کار زیادی انجام دهد تا شکر را در آب حل کند، بنابراین به سرعت متابولیزه می‌شود و ظرف چند دقیقه باعث افزایش قند خون می‌شود.

    درمان دیابت در طب سنتی

    درمان دیابت با استفاده از مقطر شلیور
    با توجه به اینکه یکی از علل ایجاد دیابت کبد چرب می‌باشد و هنوز درمان قطعی برای بیماری‌های کبد و خصوصاً کبد چرب در طب نوین وجود ندارد، تاکید پزشکان برای درمان این بیماری‌ها اغلب بر رعایت مواردی از قبیل کاهش وزن و چربی خون و کنترل دیابت است. از طرف دیگر مصرف بسیاری از داروهای شیمیایی در طولانی مدت سبب ایجاد بیماری‌های کبدی می‌گردد. اما در طب سنتی با استفاده از خواص بعضی گیاهان دارویی و فرآوری آنها محصولاتی تهیه شده که از این طریق به آسانی و با موفقیت زیادی کبد چرب درمان می‌شود. از جمله این محصولات می‌توان به شلیور اشاره نمود. اما باید توجه داشت که تنها مصرف دارو کافی نیست و برای تنیجه بهتر باید پیش نیازهای درمانی نیز رعایت شود.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله شلیور را مطالعه کنید و یا از مشاورین ما بهره گیرید.

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
    زیر استفاده کنید

    https://ninisoal.com/

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    خواص موز در بارداری را بشناسیددوران بارداری یک دوره حساس و در عین حال زیباست که نیاز به مراقبت های پزشکی و غذایی فراوانی در آن برای حفظ سلامت مادر و جنین می باشد. اینکه ما قبل از مصرف هر ماده غذایی خواص آن را بشناسیم یک مزیت مثبت در این دوران به شمار می آید. یبوست یکی از مشکلات زن حامله است که با قرار دادن موز در برنامه غذایی خود به علت داشتن فیبر می تواند به درمان یبوست در بارداری بپردازد و دفع مدفوع راحت تری با فشار کمتری بر رحم داشته باشد.

    دریافت پروتئین در رشد یک عامل بسیار مهم است و با مصرف موز می توانید به پروتئین لازم برای بدن در بارداری دست پیدا کنید.در خواص موز سه نوع قند فروکتوز، گلوکز و ساکروز موجود است که منجر به افزایش انرژی در بدن می شوند و مادر باردار اگر روزانه یک عدد موز را به همراه شیر مصرف کند علاوه بر اینکه غذای کاملی است به تامین انرژی خود نیز کمک شایانی کرده است.

    اگر در تمام طول بارداری، روزانه یک عدد موز بخورید به کنترل سطح قند و کلسترول خون خود در این دوران پرداخته اید ویتامین B به عنوان انتقال دهنده عصبی و کمک کننده رشد گلبول های قرمز یک عامل مهم در بدن به شمار می آید که میوه موز غنی از این ویتامین می باشد.

    برای رفع استرس در دوران بارداری موز بخورید زیرا برطرف کننده نگرانی و استرس می باشد.موز منبع خوبی از کربوهیدرات می باشد و فواید موز از گرسنگی های مداوم در شما در دوران بارداری پیشگیری می کند.از همین حالا در برنامه غذایی خود جا برای صرف روزانه یک عدد موز باز کنید و از این میوه خوشمزه و خواص بی نظیر آن بهره مند شوید تا به شما در تولد یک نوزاد سالم کمک کند.

    مهم‌ترین مطالب در این‌باره: موز میوه ای خوب برای زنان باردار در رژیم غذایی و میان وعده است. در توصیه موسسات ملی بهداشت گفته شده زنان باردار، هر روز 3 تا 4 عدد موز بخورند. به دلیل مواد مغذی موجود در آن که مورد نیاز مادر و جنین است. موز متوسط 105 کالری دارد که برای برطرف کردن نیازهای زنان باردار کافی است. این به خاطر این است که موز طعم خوب و چربی پایینی دارند.رشد هموگلوبین را افزایش دهیددر رشد هموگلوبین و یا گلبول های قرمز خون نقش دارند. علاوه بر آهن، موز حاوی ویتامین ب6 است که در انتقال دهنده عصبی نقش بازی می کند که قادر به افزایش رشد هموگلوبین موجود در بدن است.کمک به هضم غذازنان باردار اغلب در طول دوران بارداری، سوزش معده و گوارش نامناسب را تجربه می کنند که باعث رشد جنین می شود و فشار بیشتری روی شکم خواهد داشت. زنان باردار باید غذاهای سالم بخورند تا مشکلات را کم کنند. موز حاوی آنتاسید است که ترشح اسیدی را سرکوب می کند. هم چنین موز نیز غنی در پکتین هستند که به نرمال کردن هضم در روده کمک می کند.تسکین اسهالموز نیز حاوی پکتین و نیز کاهش فیبر محلول است. فیبر در زنان باردار ، می تواند به تسکین اسهال از طریق جذب آب اضافی که درون بدن است، کمک کند. پتاسیم موجود در آن نیز عوارض روده ای را رفع می کند.به عنوان او آر اس طبیعی برای مادر و کودکمعمولا وقتی زن مایعات زیادی را از دست می دهد. در رفتار محافظه کارانه، الکترولیت های از دست رفته باید از نمک استفاده کنند. با این حال، موز می تواند برای زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد، چون حاوی پتاسیم است، اما همچنین می تواند مدفوع را بصورت اسهال حاد تولید کند.برای اسهال در نوزادان می توانید روز اول موز مصرف کنید (این برای کودکان بیش از 1 سال و بیش از 7 کیلوگرم)به علاوه بیسکویت، فرنی و شیر است.

    خوردن موز برای دیابت بارداری

    آنتی اکسیدان موجود در موزویتامین ث در موز بسیار بالا است و تقریبا در هر موز به میزان 33 درصد می رسد. که می تواند با فرآیند سالخوردگی یک مادر مبارزه و همچنین سیستم ایمنی زنان باردار و جنین ها را بهبود بخشد.کاهش حالت تهوع و استفراغزنان باردار اغلب صبح ها احساس تهوع و استفراغ می کنند. این موضوع در طول سه ماهه اول بارداری دیده می شود. موزهایی که در مراحل اولیه بارداری مصرف می شوند قادر به کمک و کاهش بیماری صبحگاهی خواهند بود.متعادل کردن خونیکی از موارد نگرانی عمده در زنان باردار، نوسانات مربوط به فشار خون است. البته، رژیم غذایی سالم می تواند فشار خون را ثابت کند پتاسیم در موز به حفظ فشار خون مادر در دوران بارداری کمک خواهد کرد.پتاسیم نیز در طول دوران بارداری عضلات ماهیچه و پا درد را کاهش می دهد. زن باردار باید حداقل 4700 میلی گرم پتاسیم را مصرف کند. مواد معدنی عوارض جانبی را که در دوران بارداری خوب نیست از جمله گرفتگی عضلات شدید را کاهش می دهند.غنی از کربوهیدراتبا درست کردن موز به عنوان میان وعده برای زنان باردار در هر چند ساعت، آنگاه نیازهای کربوهیدرات برآورده خواهد شد. در هر 225 گرم موز51 گرم کربوهیدرات وجود دارد. این چیزی است که باعث می شود به زودی سیر شوید.مناسب برای شیردهیموز به مادران شیرده و بازیابی مواد معدنی از دست رفته کمک خواهند کرد. موز گونه ای است که به راحتی در مناطق مختلف اندونزی یافت می شود تا زنان باردار به آسانی دریافت کنند. کلسیم به اندازه 100 میلی گرم در هر 100 گرم موز است.افزایش اشتهاموز حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که می توانند به بدن زن باردار کمک کنند تا سالم باشند و تمایل به خوردن داشته باشند. روزانه زنان باردار باید مقدار زیادی موز بخورند تا اشتهای بهتری به دست آورند. زیرا انرژی موجود در موز برای رسیدن به تعادل است.کاهش وزن پس از زایماندر موز، عناصر معدنی نظیر پتاسیم، منیزیم وجود دارد. بنابراین برای مادرانی که شیردهی می کنند خوب است. موز برای زنان باردار به طور مرتب می تواند به کاهش چاقی در شکم کمک کند. این به این دلیل است که موز می تواند باعث متابولیسم سریع تر شود. علاوه بر این، موز می تواند غشا تولید کند که روده ها را محافظت می کند و به نابود کردن سموم در بدن کمک می کند و می تواند به منظور هضم آن، آن را تحریک کند.چه مقدار موز در طول دوران بارداری می توانید مصرف کنید؟می توانید روزانه 1یا 2 عدد موز متوسط بخورید و مقدار زیادی از مواد مغذی بدن را تامین کنید اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک در این رابطه صحبت کنید.هشدارهایی که باید برای مصرف موز در بارداری در نظر بگیرید -از موز ارگانیک استفاده کنید زیرا سایرآنها با مواد شیمیایی رشد کرده اند که برای سلامت مادر و جنین خوب نیست.-موزهای تازه و تمیز بخورید و از خوردن آنهایی که بیرون از یخچال مانده اند اجتناب کنید.-از خوردن موزهای خیلی رسیده و نارس اجتناب کنید.- برخی افراد نسبت به ترکیبات موز حساسیت دارند که باید از خوردن آن اجتناب کرد.

    خوردن موز برای دیابت بارداری
    خوردن موز برای دیابت بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *