خوردن قهوه تپش قلب

دوره مقدماتی php
خوردن قهوه تپش قلب
خوردن قهوه تپش قلب

چه قدر به قلب تان توجه می کنید؟ ضربان قلب! حتما برای همه مهم است که قلب شان درست کار کند. با مصرف متعادل قهوه، احتمال آسیب رساندن آن به بدن خیلی کم است  و بر عکس کلی شواهد نشان از مزایای فراوان این نوشیدنی دارند.  نوشیدن ۳ الی ۵ فنجان قهوه در رابطه است با کاهش خطر برخی بیماری های قلبی از جمله نارسایی قلبی.

این درست است که کافئین می تواند فشار خون را در یک بازه زمانی کوتاه افزایش دهد اما!!! نتایج مطالعات طولانی مدت نشان داده است که نوشیدن قهوه، فشار خون را در طول زمان افزایش نمی دهد این یعنی نوشندگانی که به طور منظم قهوه می نوشند می توانند کاملا از مزایای قهوه بهره مند شوند. البته این را فراموش نکنید که نوشیدن قهوه وقت و زمان دارد! وقت مناسب نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

در این مقاله اشاره می کند افرادی که روزانه  ۳ الی ۵ فنجان قهوه نوشیدند، احتمال کمتری دارد که آن ها، به هر علتی مرگ زودرس داشته باشند، هم چنین این را نیز دریافتند که آن ها به طور خاص در مقایسه با کسانی که اصلا قهوه نمی نوشند یا کم مصرف می کنند، احتمال کمتری دارند که با بیماری های قلبی یا سکته مغزی بمیرند.

این آنالیز نتیجه ۳۶ مطالعه بر روی قهوه بوده است که بر روی بیش از یک میلیون بیمار انجام شد. محققان نتیجه گرفتند مردمی که قهوه را در حد اعتدال می نوشند به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در آن ها نسبت به کسانی که نمی نوشند کاهش می یابد.

نارسایی قلبی از ۵ مطالعات بالینی که بر روی بیش از ۱۴۰۰۰۰ بیمار بود، نشان داد کسانی که روزانه ۴ فنجان قهوه می نوشند احتمال کمتری دارد که نارسایی قلبی در آن ها بوجود آید.

با وجود اینکه قهوه باعث افزایش جزئی فشار خون می‌شود که این اثر به مرور زمان از بین می‌رود ، قهوه باعث افزایش خطر بیماری قلبی نیست و حتی میتوان گفت خطر سکته در افرادی که قهوه مصرف می‌کنند کمتر هم می‌باشد

دوره مقدماتی php

البته که مهمه! قهوه دارای صدها فیتوکمیکال منحصربه فرد است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند اما اگر شما مستعد اضطراب هستید، نوشیدن در حد اعتدال نیز ممکن است برای سلامتی تان خوب نباشد. با خواص قهوه آشنا شوید.

در یک بررسی بزرگ از اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در رابطه با قلب که بر روی بیش از ۱۱۵۰۰۰ نفر انجام شده بود محققان دریافتند که نوشیدن قهوه خطر نامنظم شدن ضربان قلب را بالا نمی برد.

بسیاری از پزشکان به بیماران شان که بیماری های قلبی دارند یا ریتم قلب شان نامیزان است، توصیه می کنند که مصرف کافئین و نوشیدنی های کافئین دار را محدود کنند یا به صورت کامل از آن اجتناب کنند اما می توانید چند فنجان روزانه مصرف کنید و از آن کلی لذت ببرید اگر!!! احساس می کنید که ریتم قلب تان را به هم نمی زند.

اگر شما بعد از مصرف کافئین احساس می کنید که تپش قلب یا اضطراب یا علائم دیگری دارید، بهتر است دیگر قهوه ننوشید. اگر روزانه قهوه می نوشید حتما نحوه و میزان نوشیدن قهوه را مطالعه کنید.

قهوه تازه ترک – 250 گرم

 

هنگام نوشیدن قهوه ابتدا طعم و مزه آن حس می شود و 10 دقیقه بعد کافئین با واردشدن به جریان خون، باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه افزایش فشار خون می‌شود.

ده دقیقه دیگر که بگذرد، سطح هوشیاری افزایش می یابد و می‌توان با وضوح بیشتر فکر کرد و قادر به حل بهتر مسائل بود.  نیم ساعت که زمان نوشیدن قهوه بگذرد، بدن شروع به تولید هورمون آدرنالین بیشتر از سطح طبیعی می‌کند. گشاد شدن مردمک تحت تاثیر افزایش این هورمون باعث می‌شود، دید بهتر شود.

چهار ساعت که بگذرد، سلول‌های بدن سریع‌تر از حد معمول انرژی آزاد می‌کنند. این شرایط باعث تحریک اسید معده می‌شود و سرعت هضم افزایش می‌یابد.خوردن قهوه تپش قلب

نوشیدن یک فنجان قهوه در روز نمی‌تواند آسیب زیادی به سلامت شما وارد کند. بعلاوه قهوه فواید زیادی نیز دارد، ازجمله این که بیشتر از میوه و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ است و می‌تواند علائم بیماری‌هایی مانند سرطان پوست، سرطان روده بزرگ، بیماری‌های قلبی، فلج چندگانه، پارکینسون و دیابت نوع 2 را کاهش دهد و برای سلامت مغز، کاهش استرس و تقویت روحیه مفید واقع شود. بنابراین مصرف یک فنجان قهوه، سه تا چهار بار در هفته، گزینه خوبی است.

 

 

 

 

اطلاعیه اسپوتنیک

 

ثبت نام و گرفتن اجازه دسترسی کاربران در وبسایت های “اسپوتنیک” از طریق حساب یا حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی حاکی از قبول این مقررات خواهد بود.

کاربران ملزم هستند قوانین ملی و بین المللی را رعایت کنند. کاربران موظف هستند با دیگر شرکت کنندگان در بحث ها و خوانندگان محترمانه صحبت کنند.

مدیریت سایت حق دارد کامنت های نوشته شده به زبان های دیگر متفاوت با زبان سایت را حذف کند.

هرگونه کامنت درج شده درسایت های sputniknews.com به هر زبانی قابل تغییر است.

کامنت های کاربران در حالات زیر حذف می شود:

 

مدیریت حق دارد در صورت نقض این مقررات دسترسی کاربر به صفحه را مسدود کرده یا حساب کاربری وی را بدون اطلاع دهی از قبل، حذف کند.

کاربر می تواند با برقراری تماس با ناظمان از طریق پست الکترونیکی زیر پیشنهاد احیای حساب / آزاد کردن دسترسی را مطرح کند: moderator.ir@sputniknews.com

نامه باید حاوی نکات زیر باشد:

 

اگر ناظمان احیای حساب کاربری / آزاد کردن دسترسی را ممکن تشخیص دهند، این کار انجام خواهد شد.

در صورت نقض دوباره مقررات از جانب کاربر، دسترسی دیگر احیا نخواهد شد. برای برقراری تماس با گروه ناظمان به نشانی زیر نامه بنویسید: moderator.ir@sputniknews.com

شما می توانید برای دریافت اطلاعیه های اسپوتنیک مشترک شوید

به گزارش تهران نیوز،  تپش قلب (Heart palpitations) به انقباض و انبساط قلب یا به عبارتی به باز و بسته شدن قلب گفته می شود. تعریف دیگری که برای تپش قلب به کار می رود احساس آگاهی فرد از تپش قلبش است. زیرا در حالت عادی تپش قلب احساس نمی شود و به صورت تپیدن و لرزیدن بروز می کند.

هرگاه فرد ضربان قلب خود را احساس می‌کند لازم است به پزشک مراجعه کند که در مواردی که این تپش قلب ناشی از بیماری‌های قلبی همچون افتادگی دریچه پرولاپس و یا فشارخون باشد، نگران کننده است. در غیر این صورت در سایر موارد که ناشی از استرس یا رژیم غذایی خاصی باشد، جای نگرانی وجود ندارد.

دلایل تپش قلب ناگهانی

 

استرس
ورزش
سیگار کشیدن
مصرف کافئین
مصرف دارو یا در موارد خاص برخی بیماری ها

تپش قلب در برخی موارد خاص نگران کننده است (گاهی نشانه آریتمی قلبی است) اما در اکثر موارد مشکل جدی وجود ندارد.
تپش قلب هم در زنان وهم مردان دیده می‌شود اما به علت شیوع بیماری‌هایی مانند کم خونی، اضطراب و پرکاری تیروئید در زنان، تپش‌ قلب هایی که علت‌های غیرقلبی دارند در زنان بیشتر است. تپش قلب بیماری محسوب نمی‌شود بلکه نشانه یک بیماری است که ممکن است علت آن بیماری قلبی باشد، تپش قلب یک هشدار است و باید جدی گرفته شود.خوردن قهوه تپش قلب

معمولا تپش قلب موجب می شود افراد به پزشک قلب مراجعه کنند اما یک شرح حال ساده از بیمار می‌تواند از ابتلا یا عدم ابتلای او به بیماری قلبی را نشان دهد. تپش قلب در بیمارانی که سابقه ابتلا به تنگی عروق کرونر یا نارسایی قلبی دارند یک هشدار به حساب می‌آید و باید جدی گرفته شود.

برای تشخیص بروز دلایل تپش قلب، کنترل شرح حال بیمار و نوع تپش قلبش بسیار اهمیت دارد. تپش‌ قلب ناگهانی معمولا منشا قلبی دارد، اگر دلیل تپش‌ قلب بیماری قلبی باشد منجر به سرگیجه و تنگی نفس می شود و زمان دقیق آغاز و پایان تپش مشخص است در حالی که اگر تپش قلب به یکی از دلایل استرس، کم خونی، پرکاری یا کم کاری تیروئید باشد در طول روز زمان مشخصی ندارند.

بروز تپش قلب بیماری شایعی است و حدود 20 درصد افرادی که به کلینیک‌های سرپایی مراجعه می‌کنند از تپش قلب شکایت دارند و تپش یکی از بیماری‌های شایع قلبی است.

تپش قلب‌های ناگهانی خطرناک هستند، نه آنهایی که به ‌خاطر اضطراب، دویدن و دلایل دیگر. در تپش قلب‌های مهم از لحاظ پزشکی معمولا فرد در حالت نشسته بدون اینکه هیچ مشکل و استرسی داشته باشد ناگهان دچار حمله تپش قلب می‌شود و همزمان با آن ممکن است افت فشار پیدا کند.

اما نباید به‌صرف اینکه فرد مبتلا به تپش قلب این علائم را نداشته باشد، بگوییم وضعیتش اصلا مهم نیست.

برای تشخیص خطرناک بودن نوع تپش قلب، می‌توان دقیقا آن زمانی که حمله تپش شروع می‌شود نوار قلب گرفت. اگر هم بیمار نتوانست در آن لحظه نوار قلب بگیرد می‌تواند از دستگاه Holter Monitoring استفاده کند.

تپش قلب می تواند همراه با درد قفسه سینه ، احساس تنگی نفس یا احساس سرگیجه، تاری دید یا اختلال تعادل باشد.

چه افرادی در خطر ابتلا به تپش قلب هستند؟
اگر:

 

به پرکاری تیروئید مبتلا هستید.
داروهای محرک مانند داروهای آسم و سرماخوردگی مصرف می کنید.
به شدت استرس و اضطراب و یا سایر مشکلات روانی دارید.
سابقه ابتلا به سایر بیماری های قلبی همچون آریتمی قلبی، نارسایی قلبی و یا سکته قلبی دارید.

اصل درمان تپش قلب بر حذف عامل به وجود آورنده (دارو، تنباکو، قهوه، چای و الکل) تشخیص و درمان بیماری های همراه (پرکاری تیروئید، افت قند خون، علائم یائسگی و اضطراب) استوار است که غالبا با رعایت عادات مناسب زندگی و تغذیه، کاهش استرس، هیجانات و انجام فعالیتهای ورزشی نامتناسب تپش قلب فرد بهبود می‌یابد.

مصرف برخی مواد غذایی مانند چای و قهوه، سیگار و نوشابه گازدار باعث تپش قلب می‌شوند که در چنین مواردی رعایت یک رژیم غذایی خاص به افراد توصیه می‌شود.

غذاهای نفخ دار، سبزیجات و میوه‌های خام ممکن است موجب بروز تپش قلب در افراد شود.

درمان تپش قلب ناگهانی چگونه است؟

 

در بیشتر بیمارانی که برای تپش قلب به پزشک مراجعه می‌کنند درمان قطعی است. در برخی موارد تپش قلب مادرزادی است و در این بیماران به دلیل مشکل ساختاری در سیستم‌های هدایتی قلب حملات تپش قلب ناگهانی اتفاق می‌افتد و بیمار با مشکل مواجه می شود.
با استفاده از روش راه‌های هدایتی بیشتر قابل تشخیص است و در اکثر موارد پزشکان می‌توانند با امواج رادیو فرکانسی مسیرهای هدایتی را بسوزانند و تپش‌های سریع قلب بیمار درمان قطعی یابد.

 

 

 

 

 

 

م

در اغلب موارد زمانی که قلب سالم باشد، تپش قلب مشکلی به بار نمی آورد، اما با این حال نباید تپش های تند، مداوم و طولانی مدت را نادیده گرفت.در این مطلب چند راهکار ساده برای کاهش و آرام کردن تپش قلب داریم. لطفا با ما همراه باشید.

۱- بنشینید و نفس عمیق بکشید

خوردن قهوه تپش قلب

اگر احساس می کنید که بدون انجام فعالیت بدنی خاصی، قلب تان تند می زند و اگر سابقه ی بیماری قلبی ندارید، اولین کاری که برای غلبه بر این وضعیت باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید.

در حالت کلی افراد آرام کمتر دچار تپش قلب می شوند.اگر بدون دلیل خاصی دچار تپش قلب می شوید و این مشکل به طور مکرر بروز می کند و شما را از کار و زندگی می اندازد یا اینکه باعث نگرانی تان می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت تپش قلب تان را بررسی کند، چون احتمال دارد در معرض بیماری های قلبی باشید

چه باید کرد؟

 

بنشینید و به آرامی نفس عمیق بکشید، به طوری که در هر بار تنفس شکمتان کاملا حجیم شود. چند دقیقه تنفس آرام و منظم باعث می شود که ضربان قلب به حالت عادی برگردد.تنفس روی سیستم عصبی خودکار که ضربان قلب را تنظیم می کند، تاثیر می گذارد. باید بدانید که هنگام دم ضربان قلب به آرامی افزایش یافته و هنگام بازدم ضربان قلب کاهش می یابد.

۲- از نوشیدن قهوه بپرهیزید

 

در بین برخی افراد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و کولاها و حتی شکلات سیاه باعث بروز تپش قلب می شود و یا آن را تشدید می کند.توجه داشته باشید که مصرف الکل و دخانیات نیز می توانند جزو این عوامل باشند.

چه باید کرد؟

 

اگر افزایش ضربان قلب تان بعد از مصرف این قبیل نوشیدنی ها اتفاق می افتند، بهتر است بعد از این نوشیدنی ها آب مصرف کنید تا راحت تر و زودتر دفع شوند.توصیه می کنیم از مصرف سیگار و الکل به شدت بپرهیزید.

۳- از گیاه زالزالک استفاده کنید

 

برای کاهش تپش قلب (در صورتی که قلب سالم باشد)، مصرف برخی از گیاهان مانند زالزالک موثر است. اگر تپش قلبتان به دلیل استرس و مشکلات عصبی باشد، می توانید به این گیاه اعتماد کنید.مزیت زالزالک این است که مورد منع مصرف خاصی ندارد.

روش استفاده

 

برای هر فنجان آب جوش، یک تا دو قاشق غذاخوری گل خشک زالزالک بریزید و اجازه دهید دم بکشد. می توانید روزانه بین ۲ تا ۳ بار از این دم کرده میل کنید.توجه داشته باشید که حدود شش هفته طول می کشد تا این گیاه، تاثیر مثبت خود را نشان دهد.توصیه می کنیم زمانی که برای اولین بار دچار تپش قلب شدید، به پزشک مراجعه کنید و قبل از مصرف هر نوع گیاه یا دارویی، از بی خطر بودن تپش قلب تان مطمئن شوید.

۴- پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید

 

ورزش منظم برای قلب مفید است و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نجات می دهد.علاوه بر این ورزش باعث گشادتر شدن رگ ها شده و فشار خون و میزان هورمون های استرس را کاهش می دهد.

چه باید کرد؟

 

برای تقویت قلب تان بهتر است ورزش های سبک و طولانی (حداقل نیم ساعت) مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا انجام دهید تا مقاومت بدن و بخصوص قلب تان بالا برود.

۵- ماهی چرب بیشتری میل کنید

 

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی و ساردین سرشار از امگا۳ ها بوده و برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق بسیار مفید هستند.این ماهی ها مانع از چسبندگی پلاکت های خون می شوند و از تشکیل لخته های خونی و خطر بروز آنفارکتوس میوکارد(سکته قلبی) پیشگیری می کنند.

چه باید کرد؟

 

مصرف منظم ماهی برای قلب و عروق شما مفید است و تپش قلب نازنین تان را آرام می کند.

بیماری مردان

 

۶- تپش قلب به همراه علائم دیگر: حتما به پزشک مراجعه کنید

در اغلب موارد، تپش قلب اگر بدون بروز علائم دیگر باشد، خطرناک نیست. این مسئله معمولا بعد از ورزش یا احساسات شدید بروز می کند و طبیعی است.

با این حال اگر بدون دلیل خاصی دچار تپش قلب می شوید و این مشکل به طور مکرر بروز می کند و شما را از کار و زندگی می اندازد یا اینکه باعث نگرانی تان می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت تپش قلب تان را بررسی کند، چون احتمال دارد در معرض بیماری های قلبی باشید.

توجه داشته باشید اگر تپش قلب تان با علائم دیگری مانند سرگیجه، درد قفسه سینه یا مشکلات تنفسی همراه باشد، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید، چون تمام این علائم نشان دهنده بروز آنفارکتوس میوکارد است.در صورت مشاهده این علائم در خود و اطرافیان تان، بدون فوت وقت با اورژانس (۱۱۵) تماس بگیرید.

آزمایشات پزشکی برای تشخیص تپش قلب

 

رایج ترین روش برای تشخیص دلیل تپش قلب، الکتروکاردیوگرام یا همان نوار قلب است. با این روش می توان فعالیت های الکتریکی قلب را ثبت کرد.از دیگر روش های تشخیصی تکمیلی می توان به اکوکاردیوگرافی اشاره کرد.البته روش های دیگری نیز وجود دارد که پزشک بر حسب شرایط شما تجویز خواهد کرد.اگر تپش قلب خود را غیرعادی ارزیابی می کنید، حتما به پزشک مراجعه کرده و سلامت قلب تان را بررسی کنید

 

 

 

 

 

 

متخصصان قلب طبق عرف همیشگیشان به بیماران توصیه می کنند که قهوه ننوشند. فرض آن ها بر این است که کافئین موجود می تواند زمینه ساز ایجاد یا گسترش بیماری های قلبی و عروقی باشد و علاوه بر آن احتمال حملات قلبی را افزایش دهد.
ولی، مطالعات اخیر پزشکی نشان می دهد که مصرف معتدل قهوه می تواند حتی مفید باشد. مزیت های قهوه را معمولاً به مقدار زیاد پلی فنول ها در آن ربط میدهند. مواد انتی اکسیدان موجود میتواند در مقابل التهاب های موجود در خون یا در مقابل هرنوع بیماری دیگری از بدن محافظت کند و فایده آن فقط به بیماری قلبی خلاصه نمیشود. برای درک بهتر خطرات و مزایای قهوه نگاهی به تحقیقات پزشکی در این زمینه داریم.خوردن قهوه تپش قلب

با توجه به دو فرا آزمایشی که در این زمینه انجام شد (یکی از آن ها روی یک گروه ۴۰۰۰۰۰ نفری و دیگری روی یک گروه بیش از یک میلیونی انجام شد) محققان به این نتیجه رسیدند که هیچ ارتباطی بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به بیماری قلبی در دراز مدت وجود ندارد. اولین بررسی ثابت کرد مصرف قهوه باعث کاهش این خطر در زنان می شود و دومین بررسی نشان داد که خوردن روزی ۳ تا ۵ فنجان قهوه از خطر ابتلا به بیماری قلبی می کاهد.

احتمال مرگ مصرف کنندگان قهوه بر اثر حملات قلبی، نارسایی های قلبی، سکته مغزی، بیماری الزایمر و حتی سرطان ها کمتر است. مطالعه طولانی که Nurses Health study روی بیش از ۸۰۰۰۰ زن انجام داد نشان داد که زنانی که ۲-۳ فنجان یا بیشتر از ۴ فنجان قهوه در هفته می نوشند کمتر به سکته مغزی دچار می شوند. یک بررسی مشابه دیگر هم بدون در نظر گرفتن جنسیت انجام شده و نتایج با مشابهی با این بررسی داشته است. کاهش ابتلا به سرطان هم توسط محققان یونانی مورد بررسی قرار گرفت و انها در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که قهوه باعث بهبود عملکرد اندوتلیال می شود. وقتی سلول های اندوتلیال که عروق خونی بدن را در برمیگیرند سالم باشند، گردش خون راحت تر صورت می گیرد و البته قلب مجبور نیست به سختی کار کند و درنتیجه احتمال ابتلا به آترواسکرولز (تصلب شریان) کمتر می شود.

در اینجا من با مطالعه ای که در آن ارتباط بین کافئین و آریتمی و به ویژه آتریال فیبریلیشن را رد کرد مخالفم. تجربه بالینی من به طور مداوم نشان داده است که کافئین واقعا برای افراد مبتلا به ضربان قلب ضعیف یا افرادی که قبلا حمله قلبی داشته اند خوب نیست. وقتی کافئین وارد بدن می شود سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند و این باعث می شود فشار خون افزایش یابد و آدرنالین آزاد شود و قلب نیاز دارد که سریعتر و شدیدتر بتپد.

تا مدتها پزشکان تصور می کردند که مصرف بلند مدت کافئین می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری فشار خون شود اما مطالعات متعدد ثابت کرده است که این ایده درست نبوده است با این حال مطالعاتی هم وجود دارد که نشان می دهد اگر شما مبتلا به فشار خون هستید با مصرف کافئین ممکن است در معرض خطر قرار بگیرید. محققان ایتالیایی چند وقت پیش روی ۱۲۰۰ بزرگسال که در سنین ۱۸ تا ۴۵ بودند و از پرفشاری خون خفیفی رنج می بردند مطالعه ای انجام دادند و در نهایت فهمیدند که آنهایی که قهوه سنگین می نوشند چند برابر امکان مبتلا شدنشان به بیماری های قلبی بیشتر از افرادی است که فشار خون دارند و قهوه نمی نوشند.

 

قهوه با وجود فواید زیادی که دارد ولی در برخی افراد باعث تپش قلب و دلشوره می شود

چرا قهوه باعث تپش قلب و دلشوره می شود؟اگر به تازگی فنجان قهوه صبح گاهی خود را بهپایان رسانده اید عجیب نیست که احساس دلشورهیا تپش قلب داشته باشید. این تپش قلب مثل ایناست که احساس کنید قلبتان در تپیدن مسابقهگذاشته است و نمیتوانید ضربان قلب خود راکنترل کنید. تپش قلب با خوردن قهوه یااحساس دلشوره برای برخی افراد ایجادمی شود.

برخی از شما ممکن است بلافاصله بعد ازنوشیدن قهوه علامتی نداشته باشید ولی اگرناگهانی از خواب بیدار شوید با تپش قلبروبرو گردید که ناشی از مصرف قهوه درهمان روز است.

کافئین می تواند ترشح هورمون آدرنالین که هنگامترس ترشح می شود را افزایش دهد و منجر بهتپش قلب سریعتر شود.

از آنجا که قهوه حاوی مواد شیمیایی است کهخاصیت تحریک کنندگی دارند، می تواند باعثایجاد برخی علایم از جمبه تغییر در عملکرد قلب شماشود.خوردن قهوه تپش قلب

برخی تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن زیادهقهوه کافئین دار می تواند منجر به مشکلات قلبیاز جمله تپش قلب شود.

قهوه حاوی کافئین است یک ماده تحریک کنندهطبیعی. زمانی که قهوه می نوشید سیستم عصبیمرکزی شما تحریک میشود که می تواند منجر بهایجاد علایمی مانند افزایش احساس خطر، سردرد،عصبی شدن، تگش قلب یا سرگیجه شود.

افراد به روش های مختلف به کافئین واکنش نشان می دهند.بری هیچ گونه علامتی مشاهده نمی کنند ولی برخی ممکناست با علایم مختلف روبرو شوند. این علایم ارتباط مستقیمیبا عادت نوشیدن و مقدار قهوه ای که می نوشید دارند.

اگر قهوه نوشیدنی معمول شما نیست و در یک روزچند فنجان قهوه میل کنید احتمال این که تپش قلب را تجربهکنید بیشتر است.

اثر محرک قهوه در برخی افراد باعث افزایش احساسدلشوره می شود که مانع از تمرکز شما یا حتی خوابکافی می شود.

شما باید با بررسی خودتان مقدار مناسب قهوه برایشخص خودتان را تشخیص دهید تا از ایجاد دلشورهبا خوردن قهوه پیشگیری نمایید.

تپش قلب با خوردن قهوه نشان مید هد کهشاید بدن شما واکنش مناسبی به قهوه ندارد و بهترباشد نوشیدن قهوه را کنار بگذارید تا احساس بهتریداشته باشید.

قهوه می تواند روی انتقال دهنده های عصبی تاثیربگذارد و عروق خونی ار منبسط کرده وخون و اکسیژن بیشتری به مغز برساند تا احساسهوشیاری بیشتری برای مقابله با خطر داشته باشیدحال اگز شما به طور عادی فردی استرسی و مضطربباشید مصرف قهوه در شما می تواند این علایم راتشدید کند.

با این که کافئین می تواند باعث تپش قلب سریعتر شماشود ولی بعید به نظر می شود که خطری برای سلامتقلب محسوب شود. کافئین زمانی برای بدن شما خطرناکمی شود که ۸۰ تا ۱۰۰ فنجان قهوه در روز مصرف کنید.بنابراین مصرف قهوه به صورت متعادل مشکلی برای شماایجاد نمی کند.

با این حال اثرات محرک قهوه می تواند باعث ایجادمشکلات خواب و ناراحتی معده در برخی افراد شودکه میتواند روی سلامت کلی تاثیر گذار باشد.

اگر با مشکلاتی از جمله آنژین یا حمله قلبیروبرو بوده اید بهتر است مصرف قهوه خود رامحدود کنید.

مطالعه ای که سال ۲۰۱۱۱ روی ۱۳۰۰۵۴نفر بزرگسال انجام شد و در مجله  Permanenteمنتشر شد نشان داد ، افرادی که روزی ۴ بار یا بیشتردر روز قهوه می نوشند ۱۸ درصد کمتر از افرادیکه قهوه نوشیدنی روزانه شان نیست، دچار تپشقلب می شوند.

نوشیدنی ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز باعث عادتکردن سیستم بدن به اثر قهوه و پیشگیری از بروزعلایم دارد.

اگرچه قهوه می تواند اثرات تحریک کننده بر قلبداشته باشد ولی نوشیدن قهوه با مزایایی همراه استاز جمله کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان رودهبزرگ و سنگ های صفراوی، بیماری کبد و پارکینسون.

اگر بیش از حد به قهوه حساس نیستیدبرای دریافت مرایای سلامت قهوه باید مصرف خود رابه روزانه ۳ – ۴  فنجان قهوه محدود کنید. ین مقدار قهوهحدود ۲۵۰ – ۴۰۰  میلی گرم کافئین را به بدن می رساند.

از یک آزمایش ساده می توانید استفاده کنید تا متوجه شویدکه در مورد اثرات کافئین حساسیت دارید یا خیر.

=

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر یک فرد ضربان قلب خود را احساس می‌ کند لازم است به پزشک مراجعه کند، زیرا در مواردی که این تپش قلب ناشی از بیماری ‌های قلبی همچون افتادگی دریچه پرولاپس و یا فشار خون باشد، نگران کننده است. در غیر این صورت در سایر موارد که ناشی از استرس یا رژیم غذایی خاصی باشد، جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، اگر شما جزء افرادی هسید که بطور متناوب دچار تپش قلب می شوید می توانید از راهکارهای زیر برای برای کاهش و آرام کردن ضربان قلب خود استفاده کنید:

۱- بنشینید و نفس عمیق بکشید

 

اگر احساس می کنید که بدون انجام فعالیت بدنی خاصی، قلب تان تند می زند و اگر سابقه ی بیماری قلبی ندارید، اولین کاری که برای غلبه بر این وضعیت باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید. در حالت کلی افراد آرام کمتر دچار تپش قلب می شوند.خوردن قهوه تپش قلب

اگر بدون دلیل خاصی دچار تپش قلب می شوید و این مشکل به طور مکرر بروز می کند و شما را از کار و زندگی می اندازد یا اینکه باعث نگرانی تان می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت تپش قلب تان را بررسی کند، چون احتمال دارد در معرض بیماری های قلبی باشید

چه باید کرد؟

 

بنشینید و به آرامی نفس عمیق بکشید، به طوری که در هر بار تنفس شکمتان کاملا حجیم شود. چند دقیقه تنفس آرام و منظم باعث می شود که ضربان قلب به حالت عادی برگردد.

تنفس روی سیستم عصبی خودکار که ضربان قلب را تنظیم می کند، تاثیر می گذارد. باید بدانید که هنگام دم ضربان قلب به آرامی افزایش یافته و هنگام بازدم ضربان قلب کاهش می یابد.

کافئین

 

۲- از نوشیدن قهوه بپرهیزید

 

در بین برخی افراد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و کولاها و حتی شکلات سیاه باعث بروز تپش قلب می شود و یا آن را تشدید می کند.

توجه داشته باشید که مصرف الکل و دخانیات نیز می توانند جزو این عوامل باشند.

چه باید کرد؟

 

اگر افزایش ضربان قلب تان بعد از مصرف این قبیل نوشیدنی ها اتفاق می افتند، بهتر است بعد از این نوشیدنی ها آب مصرف کنید تا راحت تر و زودتر دفع شوند.

توصیه می کنیم از مصرف سیگار و الکل به شدت بپرهیزید.

۳- از گیاه زالزالک استفاده کنید

 

برای کاهش تپش قلب (در صورتی که قلب سالم باشد)، مصرف برخی از گیاهان مانند زالزالک موثر است. اگر تپش قلبتان به دلیل استرس و مشکلات عصبی باشد، می توانید به این گیاه اعتماد کنید.

برای هر فنجان آب جوش، یک تا دو قاشق غذاخوری گل خشک زالزالک بریزید و اجازه دهید دم بکشد. می توانید روزانه بین ۲ تا ۳ بار از این دم کرده میل کنید.

توجه داشته باشید که حدود شش هفته طول می کشد تا این گیاه، تاثیر مثبت خود را نشان دهد.

توصیه می کنیم زمانی که برای اولین بار دچار تپش قلب شدید، به پزشک مراجعه کنید و قبل از مصرف هر نوع گیاه یا دارویی، از بی خطر بودن تپش قلب تان مطمئن شوید.

۴- پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید

 

ورزش منظم برای قلب مفید است و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نجات می دهد.

علاوه بر این ورزش باعث گشادتر شدن رگ ها شده و فشار خون و میزان هورمون های استرس را کاهش می دهد.

برای تقویت قلب تان بهتر است ورزش های سبک و طولانی (حداقل نیم ساعت) مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا انجام دهید تا مقاومت بدن و بخصوص قلب تان بالا برود.

۵- ماهی چرب بیشتری میل کنید

 

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی خال مخالی و ساردین سرشار از امگا۳ ها بوده و برای بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق بسیار مفید هستند.

این ماهی ها مانع از چسبندگی پلاکت های خون می شوند و از تشکیل لخته های خونی و خطر بروز آنفارکتوس میوکارد(سکته قلبی) پیشگیری می کنند.

چه باید کرد؟

 

مصرف منظم ماهی برای قلب و عروق شما مفید است و تپش قلب نازنین تان را آرام می کند.

۶- تپش قلب به همراه علائم دیگر: حتما به پزشک مراجعه کنید

در اغلب موارد، تپش قلب اگر بدون بروز علائم دیگر باشد، خطرناک نیست. این مسئله معمولا بعد از ورزش یا احساسات شدید بروز می کند و طبیعی است.

با این حال اگر بدون دلیل خاصی دچار تپش قلب می شوید و این مشکل به طور مکرر بروز می کند و شما را از کار و زندگی می اندازد یا اینکه باعث نگرانی تان می شود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت تپش قلب تان را بررسی کند، چون احتمال دارد در معرض بیماری های قلبی باشید.

توجه داشته باشید اگر تپش قلب تان با علائم دیگری مانند سرگیجه، درد قفسه سینه یا مشکلات تنفسی همراه باشد، بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید، چون تمام این علائم نشان دهنده بروز آنفارکتوس میوکارد است.

 

 

 

 

 

خوردن قهوه تپش قلب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قلب نیز مانند هر عضو دیگری احتیاج به مراقبت دارد. شما می توانید با خوردن برخی مواد غذایی سلامت قلب را بهبود بخشید. قهوه تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد قلب دارد و خوردن آن می تواند تا حد زیادی فعالیت قلب را بهبود بخشد.
تحقیقات نشان داده است که قهوه یک لیست طولانی از مزایای بالقوه سلامت، از جمله احتمالا کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی، بیماری پارکینسون، سیروز کبد و حتی آلزایمر است را ارائه می دهد. چرا؟پاسخ ممکن است در مجموعه آنتی اکسیدان های موجود درآن نهفته است.
“دکتر دونالد هنسرود، رئیس طب پیشگیری، حرفه ای و هوافضا، در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا می گوید: بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذاییشان می باشد.

پژوهش
مطالعات متعدد نشان داده اند که قهوه برای قلب خوب است. مطالعات سلامتی بانوان آیووا، مطالعه مداوم تا ماه مه ۲۰۱۱، بر روی ۲۷،۰۰۰ زن از سن ۵۵ تا ۶۹ انجام داد. محققان در دانشگاه مینه سوتا در این مطالعه دریافتند که زنانی که یک تا سه فنجان قهوه در روز می نوشند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها ۲۴ درصد در مقایسه با کسانی که از نوشیدن قهوه پرهیز می کنند کاهش یافته است.
در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه مستقل اسپانیا از رئال مادرید، محققان پژوهشی بر روی ۱۲۹.۰۰۰ مردان و زنان بالای ۲۰ سال انجام دادند و متوجه شدند که شرکت کنندگان در مطالعه که چند فنجان قهوه در روز مصرف می کنند از کسانی که قهوه هیچ نمی نوشند احتمال کمتری دارد که بر اثر بیماری های قلبی بمیرند. در میان زنانی که در این مطالعه، افرادی که چهار تا پنج فنجان در روز می نوشند ۳۴ درصد کمتر احتمال دارد که نسبت به زنانی که قهوه هیچ نمی نوشند بر اثر بیماری های قلبی بمیرند. مردانی که پنج فنجان در روز می نوشند ، ۴۴ درصد کمتر احتمال دارد که از مردان که هیچ قهوه را نمی نوشند بر اثر بیماری های قلبی بمیرند.
کاهش اساسی در میزان مرگ و میر شرکت کنندگان در این پژوهش که قهوه مصرف می کردند اهمیت بسیار زیادی داشت.
با توجه به مقاله منتشر شده توسط NewScientist.com، محققان، به این نتیجه رسیدند که مرگ و میر به هر علت در همان گروه از زنان که در طول دوره مطالعه قهوه مصرف کرده اند ۲۶ درصد کاهش یافته است و در میان همان گروه از مردان مرگ و میر به هر دلیل ۳۵ درصد کاهش یافته است.
گزارش های زیادی در ارتباط با نتایج این مطالعه در طول تابستان سال ۲۰۰۸ بیان شد. در آن زمان، استر، لوپز گارسیا اپیدمیولوژی در دانشگاه مستقل و رهبر این مطالعه، علیه اقدامات مبنی بر این یافته هشدار داد تا تحقیقات بیشتری انجام شد.
محققان در حال تلاش هستند دقیقا تعیین کنند که چرا قهوه ممکن است مفید باشد، اما به نظر می رسد که آنتی اکسیدان ها ممکن است منجر به التهاب و محدودیت صدمه سلول، که هر دوعامل ابتلا به بیماری قلبی عروقی می باشند، شوند.
آنتی اکسیدان موجود در قهوه به عنوان پلی فنول ها شناخته شده اند و نیز در میوه ها، سبزیجات، و شکلات یافت می شود.

هفته ای دو کیلو وزن کم کنید !

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید
کلیک کنید .

می خواهم هفته ای دو کیلو وزن کم کنم

چه مقدار؟
پزشکان می گویند که مقدار مشخصی وجود ندارد اما به نظر می رسد مزایای نوشیدن قهوه پس از شش فنجان دیگر دیده نمی شود.دکتر جان P. هیگینز، متخصص قلب و عروق و استادیار پزشکی در دانشگاه دانشکده پزشکی تگزاس در هوستون می گوید: این بدان معنی نیست که همه باید شش فنجان در روز بنوشند.
در یک مطالعه اخیر، هیگینز یافت بیش از ۲۰۰ میلی گرم کافئین، در دو فنجان قهوه وجود دارد که این مقدار می تواند موجب تپش قلب و افزایش فشار خون شود.
هیگینز می گوید: ” مصرف قهوه در حد متعادل هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. اما کافئین بیش از حد می تواند اثرات جانبی حتی در افراد سالم و جوان داشته باشد. ”
دکتر ریچارد کاستریوتا، مدیر پزشکی مرکز اختلالات خواب بیمارستان یادبود هرمان هوستون: کافئین می تواند باعث بی خوابی شود،به این دلیل که مانع انتشار آدنوزین، یک ماده شیمیایی که اعتقاد بر این است عامل القاء خواب است می شود. برخی بیش از دیگران تحت تاثیر قرار می گیرند، با نیمی از اثر یک فنجان قهوه به طور متوسط ​​سه تا هفت ساعت است. ئر برخی از افراد تا ۱۴ ساعت اثر آن باقی می ماند.
دکتر ریچارد کاستریوتا، استاد پزشکی در دانشگاه مرکز علوم بهداشت تگزاس در هوستون: ما می بینیم کسانی که از بی خوابی رنج می برند در چرخه نادرستی گیر کرده اند. آنها در طول روز نیاز به کافئین دارند اما کافئین باعث اخلال در چرخه خوابشان در شب می شود.
دکتر ریچارد کاستریوتا توصیه کرده است که بیمارانی که از بی خوابی رنج می برند، از تمام مواد کافئین داراجتناب کنند.
نوجوانان گروه دیگری است که بیشتر در معرض اثرات منفی کافئین، مانند کج خلقی یا بی خوابی می با شد. اگر بچه ای در همه زمان ها در حال نوشیدن قهوه به جای شیر و آب است، می تواند مشکل باشد.

تغییر علم
برای سالیان، قهوه با افزایش میزان ابتلا به سرطان لوزالمعده، بیماری های قلبی و فشار خون بالا در ارتباط بود.
چرا این ناگهانی تغییر کرد؟ پزشکان و محققین به چند دلیل استناد کرده اند. پزشکی، به خصوص علم تغذیه، در حالی که بیشتر یاد می گیریم به طور مداوم در حال تغییر است.
قهوه به طور خاصی پیچیده است،حاوی صدها ترکیبات مختلف از برخی آنتی اکسیدان های مفید است. برخی، با این حال، برخی سودمند نیستند. و افراد مختلف سوخت و ساز متفاوتی نسبت مواد مشابه دارند.

“دکتر دونالد هنسرود، رئیس طب پیشگیری، حرفه ای و هوافضا، در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا می گوید: بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدان ها در رژیم غذاییشان می باشد.
خوردن قهوه تپش قلب

 

 

در میان نوشیدنی‌های کافئینی، چای، قهوه، قهوه‌سبز و نوشابه‌های کولادار بیشترین طرفدار را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش جی پلاس، در مورد این نوشیدنی‌ها و خصوصیات کافئینی آنها عقاید و باورهای مختلفی مطرح است. برای دستیابی به صحت و سقم این باورها به سراغ چند کارشناس رفتیم.

علی شفیعی – کارشناس ارشد تغذیه و بیوشیمی: مصرف مستمر و طولانی مدت نوشیدنی‌های پرکافئین می‌تواند مصرف‌کننده را با عوارضی مواجه کند، اما در مقابل همین نوشیدنی‌ها اگر از نوع کم کافئین و به میزان کم و در زمان مناسب مصرف شوند می‌توان از خواص درمانی و فواید آنها سود برد.

کافئین، برطرف‌کننده خستگی و انرژی زا

خوردن قهوه تپش قلب

کافئین، محرک خفیف سیستم عصبی بدن است که با مهار میانجی‌های عصبی می‌تواند القاکننده آرامش باشد.

نوشیدنی‌های کافئین دار اگر روزانه به میزان کمتر از سه فنجان مصرف شوند اثرات کوتاه مدتی در انرژی زایی، رفع خستگی و شادابی دارند، اما به‌دلیل ادرارآور بودن نیاز فرد به نوشیدن آب را افزایش می‌دهند. در صورتی که از این نوشیدنی‌ها به میزان بیشتر و از نوع پرکافئین آن استفاده شود عوارض سوءکافئین با علائمی در بدن تظاهر خواهد کرد.

رفع بی‌خوابی با نوشیدنی‌های کافئین‌دار!

 

گاهی برخی افراد با نوشیدن قهوه خواب شبانه خود را به تعویق می‌اندازند، اما در مقابل تعدادی هستند که با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به خوابی آرام و عمیق می‌روند.

شفیعی می‌گوید نوشیدنی‌های کافئین‌دار بخصوص قهوه اگر در زمان مناسب یعنی چهار پنج ساعت پیش از زمان خواب مصرف شوند می‌توان از آنها برای درمان اختلالاتی چون بد‌خوابی یا بی‌خوابی استفاده کرد. اما اگر مصرف این نوشیدنی‌ها زمان‌بندی خاصی نداشته باشد و بلافاصله قبل از خواب شبانه مصرف شوند به دلیل افزایش تجمع سروتونین ـ هورمون شادی‌بخش ـ در مغز باعث افزایش هوشیاری و کاهش خواب‌آلودگی می‌شوند و در مواردی برای کنترل سردردهای عصبی و میگرنی موثرند.

مصرف قهوه اسپرسو قبل از ورزش

 

برخی افراد قبل از شروع ورزش یک فنجان قهوه اسپرسو می‌نوشند و بر این عقیده‌اند که این نوشیدنی طی ورزش به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

واقعیت این است که نوشیدن یک فنجان قهوه از هر نوعی که باشد قبل از تمرینات ورزشی می‌تواند به مدت یکی دو ساعت 25-20 درصد کارایی ورزشی را افزایش دهد و باعث تسریع چربی‌سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن شود.

همچنین مصرف روزانه دو سه فنجان چای می‌تواند به میزان 10 درصد متابولیسم بدن را افزایش داده و حدود 150-100 کالری از انرژی دریافتی را بسوزاند.

دیابتی‌ ها قهوه سبز و تلخ بخورند

 

تحقیقات نشان داده قهوه‌های کم‌کافئین همچون قهوه‌های نارس و سبز و تلخ اگر بدون شکر مصرف شوند در بهبود علائم دیابت بخصوص تیپ دو کمک‌کننده هستند و اگر طی روز و بخصوص هنگام صبح مصرف شوند به‌دلیل دارا بودن کروم، پتاسیم، منیزیم، برخی آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های
گروهB، به افزایش سوخت و ساز بدن و مهار قند خون کمک می‌کنند. البته گفتنی است که قهوه می‌تواند با افزایش هورمون آدرنالین منجر به افزایش قند خون شود و معمولا افرادی می‌توانند از مزایای درمانی قهوه سود ببرند که به صورت مستمر و روزانه دو سه فنجان قهوه و در زمان مناسب میل کنند.

این نوشیدنی‌های کافئینی را محدود کنید

 

از مصرف بیش از حد قهوه‌های پرکافئین همچون قهوه ربوستا که دو برابر قهوه عربیکا کافئین دارد اجتناب کنید.

مبتلایان به چربی بالای خون و دیابت از مصرف قهوه‌های پرکافئین و نوشیدنی‌های کافئین‌دار پرشیرین به‌دلیل اثرات نامطلوبی که بر سطح چربی سرم خون دارند و باعث افزایش‌تری گلیسیرید و کلسترول بد خون(LDL) می‌شوند پرهیز کنند.

توصیه می‌شود مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی را به حداقل برسانید، زیرا احتمال حساسیت‌زایی و بروز آلرژی‌ها را افزایش می‌دهند.

کافئین برای چه کسانی ضرر دارد؟

 

بیشتر نوشیدنی‌ها و قرص‌های کافئین دار باعث افزایش تپش قلب می‌شوند و بیماران قلبی ـ عروقی، مبتلایان به پرفشاری خون، افراد دچار سردرد‌ها و بی خوابی‌های مزمن، افراد سیگاری و کسانی که دچار اختلالات روانی همچون استرس و اضطراب شدید هستند، افراد با ناراحتی‌های گوارشی، مبتلایان به اختلالات کبدی و کلیوی و کسانی که مشکلات مفصلی و تراکم استخوان پایینی دارند و زنانی که مبتلا به فیبروکیستیک سینه هستند، نباید از نوشیدنی‌های پرکافئین حتی نوشیدنی‌های کولادار استفاده کنند. البته این قبیل مبتلایان می‌توانند به میزان کم از قهوه سبز استفاده کنند. افراد سالم می‌توانند روزانه سه چهار فنجان نوشیدنی‌های کم کافئین از هر نوع که باشد استفاده کنند.

صحت و سقم لاغری با قهوه سبز

 

قهوه سبز، قهوه کال و بو نداده است که گفته می‌شود این نوع قهوه برای لاغری معجزه می‌کند. این قهوه در مقایسه با دیگر قهوه‌ها نظیر ربوستا، کافئین کمتر و ضمنا ترکیبات غیرکافئینی سرشاری دارد که کمتر در مواردی نظیر فشارخون و تپش قلب آسیب‌رسان است.

این قهوه باعث کاهش اشتها شده و به افزایش سوخت و ساز بدن و لاغری کمک می‌کند. اما این به آن معنا نیست که فرد با نوشیدن آن لاغر شود. مصرف نوشیدنی قهوه سبز می‌تواند در رژیم‌های لاغری همراه با دیگر پرهیزهای غذایی کمک‌کننده باشد.

نوشیدنی‌های کافئینی از دیدگاه طب سنتی

 

محمدعلی زارعیان – متخصص طب سنتی: کافئین از اجزای گرم و خشک موجود در قهوه و چای و تمامی نوشیدنی‌های کافئین دار است. میزان کافئین موجود در قهوه و دیگر فرآورده‌های آن از چای بیشتر است و افراط در آن می‌تواند عوارض زیادتری در مصرف کننده ایجاد کند.

عارضه مهمی که در اثر افراط در مصرف قهوه در منابع طب ایرانی مطرح شده است اثر منفی آن بر قوای جنسی اعم از میل جنسی و تولید نطفه است که عمدتا در مصرف‌کنندگان دانه‌های کهنه و بریان شده قهوه بیشتر دیده می‌شود.

برای کاهش عوارض قهوه افزودن زنجبیل، نبات، گلاب و بویژه زعفران توصیه شده است. به غیر از چای و قهوه و فرآورده‌های آن ترکیبات حاوی کافئین در بازار زیاد هستند. بسیاری از نوشابه‌های انرژی زا، انواع ترکیبات و نوشیدنی‌های شکلاتی و کاکائویی، بعضی از انواع قرص‌های لاغری و مسکن‌ها، برخی از آدامس‌های خوشبوکننده دهان و انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که به نوعی باعث افزایش هوشیاری و کاهش خواب‌آلودگی می‌شوند از این جمله‌اند که مداومت بر مصرف این ترکیبات یا افراط در مصرف آنها می‌تواند عوارض سوء کافئین را به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

خوردن قهوه تپش قلب
خوردن قهوه تپش قلب

0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...