خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

دوره مقدماتی php
خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان
خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

بیشترین مقدار محتوای روغن کرچک، اسید چربی به نام ریسینولئیک اسید است که سطح عضلات روده‌ها را نرم و روان می‌کند. این روغن با گیرنده‌های روده ترکیب شده و انقباضات شدید ایجاد می‌کند


مراقب باشید…

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تنها کافی است بهداشت فردی را رعایت کنید.

در خانه بمانید. مسافرت نکنید. به روش صحیح ماسک بزنید. با دیگران دست ندهید و روبوسی نکنید. به دفعات دست و روی خود را بخوبی بشویید.


تنها باید زنجیره انتقال را قطع کنیم.

هیچ شکی وجود ندارد که همه ی افراد صاحب نوزاد تمامی فکر و نگرانیشان معطوف به مراقبت بهتر از نوزادشان است. در بین هزاران سوالی که در ذهن پدران و مادران در رابطه با نحوه ی مراقبت صحیح کودک موج می زند، روغن کرچک بیشترین نگرانی را دارد. زیرا بعضی افراد معتقدند برای کودک ضرر داشته و دارای عوارض جانبی می باشد و بعضی ها آن را مفید و بی ضرر می دانند. به همین دلیل بسیاری از مادران مایلند بدانند آیا روغن کرچک برای نوزاد مفید بوده یا نه؟ آیا بچه ها می توانند آن را بخورند؟ و چقدر برای کودک سالم است؟

دوره مقدماتی php
خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

روغن کرچک به ایجاد لقاح و حاملگی بسیار کمک کرده و بسیاری از زنان باردار این درمان را امتحان می کنند. با این حال از برخی عوارض جانبی مثل انقباض و اسهال نیز رنج می برند. البته این گفته از نظر علمی ثابت نشده و هیچ پشتوانه ی علمی به دنبال آن نیست. به همین دلیل تاثیر روغن کرچک تا حدی زیر سوال رفته و همین باعث می شود که بی ضرر بودن آن برای کودکان و نوزادان نیز جای سوال داشته باشد. در ادامه با ما در فن تریکس همراه باشید تا در مورد این امر اطلاعات بیشتری به دست آورید.

1- روغن کرچک به پاکسازی روده کمک می کند.

آیا تاکنون از روغن کرچک برای درمان یبوست نوزاد استفاده کرده اید؟ یکی از کاربردهای سنتی روغن کرچک استفاده از آن به عنوان ملین است. روغن کرچک یکی از عجیب ترین مواد معدنی شناخته شده برای انسان می باشد. بنابراین می توان برای نوزادان مبتلا به یبوست مزمن، روزانه دوز معینی را مصرف کرده و به مرور زمان دوز را پایین آورده و کاهش داد. روغن کرچک حاوی اسید ریکینولئیک می باشد که به گیرنده پروستاگلاندین EP3 متصل می شود. این ترکیب باعث انقباضات در روده ها می شود. بنابراین ملینی موثر است.

برای اطلاع بیشتر درباره پاکسازی روده بزرگسالان به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> روش تنقیه و پاکسازی روده <<<

2- روغن کرچک برای نوزادان سالم نیست.

در هندوستان و بسیاری از کشورهای دیگر به نوزادان در 2 تا 3 روز اول زندگی خود روغن کرچک داده می شود. اما بر خلاف باور عموم این عمل می تواند اثرات نامطلوبی داشته و در برخی موارد باعث فلج روده ای شده و شرایط بسیار دردناکی که باعث انسداد روده ها می شود را به وجود می آورد. استفاده روغن کرچک با بیماری های برونشیتی مثل پنومونی آسپیراسیون یا عفونت ریه نیز رابطه مستقیم دارد. هیپرالابینمی بیماری است که در آن سطح سرم خون بسیار پایین آمده و ثابت شده که از عوارض منفی استفاده از روغن کرچک می باشد.

به همین دلیل می توان گفت که اثرات منفی و دراز مدت دوزهای روغن کرچک را که روزانه به کودک داده می شود، باید درنظر گرفت.

گرچه روغن کرچک به عنوان یک ملین قوی سبب تحریک روده می شود، اما شواهدی نیز وجود دارد که نشان می دهد برای یک کودک چندان هم سالم نیست. پس برای نوزادان مناسب نبوده و از استفاده ی آن برای کودکان و نوزادان بهتر است خودداری شود.

روغن کرچک باعث مرطوب شدن پوست خشک کودک شده و همچنین رنگ پریدگی و زخم های کودک را نیز درمان می کند. زیرا اسید ریکینولئیک آن به همراه مقدار کمی از اسیدهای چرب امگا 3 رطوبت پوست را حفظ می کند. البته به شرطی که روغن کرچک روی سطح پوست کودک تماس پیدا کرده و با ماساژ پوست او، آن را نرم و لطیف می کند. این روغن همچنین باعث ضخیم شدن موها و رطوبت پوست سر شده که باعث رشد مو می گردد. همچنین می تواند در کاهش مشکلات و درد کولیک نوزادان نیز موثر باشد.

برای درمان کولیک در نوزادان مقداری از روغن را در کاسه ای ریخته و گرم کنید. با انگشتتان دمای آن را تست کنید. زمانی که روغن گرم شد، به طوری که پوست را نمی سوزاند، حرارت آن را خاموش کنید. روغن را با فشاری ملایم روی شکم نوزاد ماساژ دهید. روغن کرچک به خاطر خواص منحصر به فرد و مسهل خود از کولیک جلوگیری کرده و گاز معده را آزاد می کند.

گرچه روغن کرچک زمانی که به صورت خوراکی مصرف می شود چندان خطرناک و مضر نیست، اما بیشتر مزایای آن در استفاده ی موضعی از آن است. مفید ترین راه استفاده از روغن کرچک برای نوزادان استفاده از آن روی پوستی تمیز، خشک و آسیب ندیده است.

به یاد داشته باشید که از درمان خودسرانه با روغن کرچک برای نوزاد خودداری کرده و حتماً برای استفاده از آن با پزشک مشورت کنید.

فقط با آموزش و یادگیری می تونیم آینده رو بسازیم.

پس اگه مطلب مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت نظرات با دوستان خودتون در میون بذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

خودت برا چی اومدی تو این سایت…

خوب بود 😜…

از چه کاغذایی میشه استفاده کرد اسمشو بگید لطفا…

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

سلام از کجا خریداری کنم؟…

من از اسپند استفاده کردم خوب بود…

آشنایی و ارتباط با فن تریکس | تبلیغات در فن ریکس | سلب مسئولیت

فن تریکس در شبکه های اجتماعی

نوع عادات غذایی روزانه، سلامت کلی کودک را رقم می‌زند. کودکی که رژیم غذایی او به شیر مادر وابسته  بوده است در زمانی که بخواهیم غذای کمکی و تکمیلی را شروع کنیم ممکن است در ابتدا تغییرات قابل توجهی در کودک دیده شود، تا حدی که دادن برخی از غذاهای خاص می‌تواند منجر به یبوست در کودک شود. بنابراین کودک ممکن است به مدت چند روز دفع مدفوع نداشته باشد و ممکن است مدفوع کودک بسیار خشک باشد یا گاهی کودک دچار دل درد و کم اشتهایی شود که همه این علائم نشان دهنده یبوست در کودک است. اما نگران نباشید ملین‌های گیاهی و طبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند در خروج مدفوع به کودکتان کمک کنند و برای درمان یبوست در کودکان مفید باشند.

فیتولند در این مقاله به چند مورد از درمان‌های طبیعی و گیاهی برای درمان یبوست در کودکان اشاره می‌کند.

آب لیمو، درمان طبیعی یبوست درکودکان می‌باشد. آب لیمو خواص بسیار زیادی دارد. می‌توانید مقداری عسل را به آب لیمو اضافه کنید و آن را به کودک بدهید. این مخلوط باعث تحریک حرکات روده‌ای کودک می‌شود و در درمان یبوست در کودکان بسیار موثر است. بهتر است آب لیمو را اول صبح و با معده خالی به کودک بدهید. آب آلو نیز می‌تواند در درمان یبوست کودکان بسیار موثر باشد. وازلین گرچه کاربرد‌های کاملا متفاوتی دارد ولی به طور طبیعی می‌تواند به عنوان نرم کننده در ناحیه مقعد کودک استفاده شود. این کار به حرکات روده‌ای کمک می‌کند، در ضمن فشار کمتری در هنگام خروج مدفوع به کودک وارد می‌شود.

روغن زیتون نیز یک درمان طبیعی یبوست در کودکان می‌باشد. مناسب‌ترین روش مصرف روغن زیتون این است که آن را با مقداری آب پرتقال مخلوط کنید. می‌توانید یک چهارم فنجان روغن زیتون را با یک چهارم فنجان آب پرتقال مخلوط کنید. این مخلوط می‌تواند تا اندازه‌ای در درمان یبوست موثر باشد. ترکیبات حاصل از کشمش نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد. کشمش را تمام طول شب در آب بخیسانید و در هنگام صبح آن را در آب، له کنید و با هم مخلوط کنید. این مخلوط می‌تواند به درمان طبیعی یبوست کودکان کمک کند.

روغن کرچک فواید بسیار زیادی دارد، یکی از خواص آن درمان یبوست در کودکان است. روغن کرچک یک درمان گیاهی کاملا سودمند است. اولین عملکرد روغن کرچک، ملین بودن آن است و به حرکات روده‌ای کمک بسیاری می‌کند و باعث می‌شود خروج مدفوع برای کودک راحت تر انجام شود. بهترین روش استفاده روغن کرچک با شیر می‌باشد. اضافه کردن یک قاشق روغن کرچک در یک لیوان شیر کمک زیادی به درمان یبوست کودک، مخصوصا کودکان بالای دو سال می‌کند.

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

آب اهمیت فوق العاده‌ای در کمک به هضم  بهتر مواد غذایی دارد و باعث عبور راحت‌تر مواد غذایی از درون روده می‌شود. به علاوه نوشیدن آب کافی در کودکان از خشکی مدفوع جلوگیری می‌کند. نوشیدن آب قبل از خواب در کودکان جهت دفع مدفوع صبحگاهی کودک بسیار مفید است.

نوع دیگری از درمان گیاهی و طبیعی، استفاده از عسل و بذر کتان می‌باشد. عسل یک درمان طبیعی بسیار معروف برای انواع مشکلات می‌باشد و شامل خواص بسیاری است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین به همان اندازه در عملکرد سیستم گوارشی تاثیر گذار است. یک تا دو قاشق پر عسل را می‌توانید در یک لیوان شیر حل کنید و در زمانی که معده کودک خالی است به او بدهید. از طرف دیگر بذر کتان به همان اندازه که برای کودکان مفید است برای بزرگسالان نیز سودمند است. زمانی که کودک دچار یبوست می‌شود می‌توانید از بذر کتان استفاده کنید. می‌توانید بذر کتان را در آب بجوشانید سپس آن را در اب له کنید و به عنوان یک نوشیدنی به کودک بدهید. این نوشیدنی از یبوست بیشتر در کودک جلوگیری خواهد کرد.

کمبود فعالیت‌های فیزیکی باعث هضم نامناسب و کاهش متابولیسم بدن می‌شود که در نهایت منجر به ایجاد علائم یبوست خواهد شد. سعی کنید هر روز کودک را کمی درگیر فعالیت‌های فیزیکی کنید زیرا این امر به حرکات روده‌ای کمک خواهد کرد. کودک در هر روز باید حداقل یک ساعت بازی کند تا از یبوست نجات پیدا کند. همچنین حمام آب گرم نیز بسیار کمک کننده می‌باشد. تکرار اینکار در طول هفته یک درمان طبیعی یبوست در کودکان می‌باشد.

شربت ذرت حاوی پروتئین‌هایی است که نقش بسیار مهمی در تحریک حرکات روده‌ای بازی می‌کند. یک عامل کمک کننده دیگر به حرکات روده‌ای، مصرف میوه‌ها و غذاهایی است که مقدار قابل توجهی فیبر دارند. اگر بخش اعظم رژیم غذایی کودک را برنج تشکیل می‌دهد بهتر است آن را با غلات جو جایگزین کنید. مخلوط کردن این نوع غلات با آب میوه، روش درمان طبیعی یبوست در کودکان می‌باشد. سبزیجاتی از قبیل اسفناج، سیب زمینی شیرین، کلم بروکلی، غلات و میوه‌هایی از قبیل پرتقال و زردآلو برای درمان یبوست کودکان بسیار مفیدند.

توت سیاه نیز در تحریک حرکات کرمی شکل روده بسیار موثر است. این حرکات غیر ارادی در عمل هضم و جلو بردن غذا در روده، در طول فرآیند هضم کمک کننده است. توت سیاه به بازگشت حرکات روده‌ای به حالت طبیعی و منظم و عبور مدفوع کمک می‌کند. مخلوط توت سیاه با آب و دادن آن به کودک با معده خالی می‌تواند نتیجه مطلوبی در درمان یبوست کودکان داشته باشد.

این مخلوط یک درمان سنتی است که در ژاپن برای درمان یبوست در کودکان استفاده می‌شود. مخلوط موز با آب داغ و استفاده از آن در اول صبح به هضم غذای کودک کمک می‌کند و می‌تواند در درمان یبوست کودکان موثر باشد.

اگر هیچ‌کدام از درمان‌های گیاهی و خانگی موثر واقع نشد یا اینکه تنها هر از گاهی مشکل کودک بر طرف می‌شود و دوباره برمی‌گردد و کودک همچنان برای چند روز متوالی مدفوع ندارد، در این موقعیت ضرورت دارد که به طور مصنوعی به تحریک حرکات روده‌ای کمک شود. تنقیه بهتر است در شب انجام شود و درون مقعد از روان کننده استفاده شود تا حرکات روده‌ای بهترانجام شود. استفاده از روغن نارگیل یا کرچک برای تنقیه بهترین روش است. می‌توانید توسط یک سرنگ، روغن را وارد مقعد کودک کنید. این عمل باعث تحریک حرکات روده‌ای می‌شود. این روش برای درمان یبوست کودکان با نظر پزشک قابل انجام است.

سخن پایانی

درمان طبیعی یبوست در کودکان، نه تنها بهترین درمان یبوست کودک می‌باشد بلکه برای فرآیند هضم نیز بسیار مفید است. درمان‌های گیاهی و خانگی ذکر شده باعث نرم شدن و مرطوب شدن مدفوع کودک و در نتیجه کاهش درد هنگام خروج مدفوع در کودک می‌شوند. توجه داشته باشید که برای هرگونه اقدام درمانی حتما با پزشک مشورت نمایید.

به یاد داشته باشید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و این جز با رژیم غذایی مناسب و مقداری فعالیت روزانه به دست نمی‌آید.

فیتولند توصیه می‌کند برای دریافت اطلاعات بیشتر مقالات “بهترین درمان یبوست کودک“و”پروبیوتیک هایی که از رفلاکس و یبوست در کودکان جلوگیری می کنند” را مطالعه بفرمایید.

منبع:

http://www.parenting.firstcry.com

PN:0114

بیشتر یبوست کودکان مال تغذیه غلطه. بچه های من هر وقت شکلات می خوردن ما همین برنامه رو داشتیم.

قطعا یبوست چه در کودکان چه بزرگسالان به خاطر تغذیه بد و یا سیتم گوارشییشونه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

تصویر امنیتی *

دیدگاه

فیتولند با هدف افزایش آگاهی افراد جامعه در گروه‌های سنی مختلف به خصوص مادران و افراد تاثیرگذار در خانواده سعی بر آن دارد تا در رسیدن به یک خانواده سالم و در نهایت جامعه‌ای سالم‌تر به هموطنان خود کمک کند. فیتولند با بهره‌گیری از تجارب پزشکان و متخصصان برجسته در این زمینه و همسو با تغییرات جهانی و علم پیشرفته سعی دارد جدیدترین و کاربردی ترین موضوعات مرتبط را در طبقه‌بندی‌های متنوع در اختیار علاقمندان قرار دهد.

امید که هر کدام به سهم خود بتوانیم در ساختن یک جامعه سالم قدمی مثبت برداریم.

از ساعت 8 الی 18 هر روز پاسخگوی شما هستیم

آدرس ایمیل ما : info@fitoland.com

پشتیبانی و خدمات پس از فروش تضمینی

در عصر حاضر،‌ تغییرات تکنولوژی و رشد جمعیت و شکل‌گیری زندگی‌ها در شهرهای متراکم از جمعیت، ترافیک و آلودگی باعث تغییر قابل توجه در سبک و شیوه زندگی انسان‌ها شده است. به طوریکه سرعت این تغییرات بیش از سرعت انطباق و درک بشریت از التزامات مورد نیاز این تغییرات برای داشتن سبک زندگی سالم بوده است. با پیشرفت علم، تجربه بشریت از نتایج ناشی از این تغییرات بر زندگی بشریت، امروزه برخورداری از یک سبک زندگی سالم از اهداف اصلی انسان‌ها شده است. به گونه‌ای که هر فردی سعی بر آن دارد با مطالعه اخبار از منابع مختلف به افزایش علم و آگاهی خود در این زمینه کمک کند. اهمیت این موضوع وقتی خود را نشان می‌دهد که بدانیم داشتن یک جامعه سالم در گروه داشتن خانواده‌های سالم می‌باشد و بدون داشتن یک سبک زندگی سالم نمی‌توان به پرورش و شکل‌گیری افرادی سالم امیدوار بود.

10,080
5,040
تومان

روغن کرچک  Ricinius Communis فاقد اسانس

روغن کرچک روغن ثابتی است که از دانه های گیاه کرچک (Ricinius Communis) از
خانواده فرفیون (Euphorbiaceae) بدست می آید. روغن مایع بی رنگ است یا زرد
کم رنگ بوده که بوی ملایم و مزه کمی اسیدی دارد. دانه های کرچک واجد 46-
53 درصد روغن ثابت متشکل از اسیدهای ریسینیولئیک و استئاریک است. اثر مسهلی
روغن را به ریسینیولئیک و ایزوریسینولئیک و استئاریک نسبت می دهند که طی
فرآیند هیدرولیز داخل روده باریک اعمال می شود.

عوارضی که در صورت تداوم و یا مزاحمت نیاز به توجه پزشکی دارند:

کرامپ شکمی، اسهال، آروغ زدن، تهوع، تحریک پوست اطراف ناحیه مقعد و بثورات جلدی

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

عوارضی که نیاز به توجه پزشکی دارند:

مصرف روغن کرچک با مقادیر زیاد و به مدت طولانی ندرتاً ممکن است سبب بهم خوردن تعادل الکترولیتها (اغتشاش شعور، ضربان نامنظم قلب، کرامپهای عضلانی، ضعف یا خستگی غیرعادی) شود.

شیشه حاوی 40 گرم روغن کرچک طبی

اغلب افراد با فواید مصرف روغن کرچک به عنوان ملین و جهت درمان یبوست آشنایی دارند. این روغن گیاهی که از دانه های گیاه کرچک (Ricinius Communis) به دست می آید، روده کوچک و بزرگ را تحریک کرده و از این طریق موجب دفع راحت تر ضایعات بدن و پاک شدن کولون از مدفوع می شود.

این روغن گیاهی حاوی اسید چربی به نام ریسینولئیک اسید است که به طور طبیعی خواص ملین داشته و سطح عضلات روده ها را نرم می کند. یکی از مهم ترین کاربرد های روغن کرچک جهت تخلیه کامل روده پیش از انجام رادیوگرافی، وکولونوسکوپی و یا عمل جراحی شکمی است. این روغن همچنین به بهبود یبوست و رفع مسمومیت های غذایی کمک می کند.

روغن کرچک به دلیل آنکه سرشار از اسید های چرب و ویتامین هایی چون ویتامین E می باشد، به عنوان یک روغن پر کاربرد در تولید فرآورده های مراقبت از پوست و مو نیز شناخته می شود. این روغن مرطوب کننده بسیار قوی پوست بوده و با نفوذ به عمق پوست موجب رفع خشکی آن و ایجاد نرمی و درخشندگی می شود.

شرکت داروسازی مهدارو از جمله تولید کنندگان ایرانی دارو های گیاهی است که اقدام به تولید روغن کرچک طبی (مهداکاسترایل) مرغوب کرده است. این محصول فاقد هرگونه اسانس می باشد. استفاده از این فرآورده در دوران بارداری و در صورت وجود درد های شکمی با دلیل نامشخص، انسداد روده، آپاندیسیت و نشانه های آن، تهوع، استفراغ و حساسیت به روغن کرچک ممنوع است. همچنین در دروان قاعدگی و برای کودکان کمتر از 6 سال این محصول باید با احتیاط مصرف گردد.

پیش از مصرف این محصول بطری را با آب جوش پر کرده و کاملا بهم بزنید، سپس آن را مصرف نمایید. توصیه می شود پس از آن بیماران حتما دو لیوان آب میل نمایند.

روغن کرچک به طور طبیعی بوی نامطبوعی داشته و پس از مصرف طعم نامطلوبی روی حلق و زبان باقی می گذارد، به همین دلیل مصرف حتی یک قاشق کوچک از آن به ویژه برای کودکان و افراد حساس دشوار است. شرکت مهدارو با توجه به این مسئله اقدام به تولید روغن کرچک طبی معطر نیز کرده است که حاوی اسانس ها و شیرین کننده های طبیعی چون اسانس نعنا می باشد.

وجود این اسانس های گیاهی باعث شده است تا روغن کرچک طعم مطلوب و مطابق ذائقه افراد پیدا کرده و همچنین اثرات ضد نفخ داشته باشد. شما می توانید در صورت تمایل این محصول را نیز از طریق فروشگاه دارو و محصولات گیاهی مفید طب خریداری کنید.

ضد چروک و آبرسان پوست

9,500
9,025
تومان

درمان یبوست

7,300
6,935
تومان

ملین و مسهل

11,500
10,925
تومان

یبوست، رادیوگرافی شکمی

12,000
11,400
تومان

ملین و درمان یبوست

9,800
9,310
تومان

مسهل، رادیوگرافی

12,240
11,628
تومان

مورد تایید سازمان غذا و دارو

تلفن تماس:
۰۵۱−۹۱۰۰۳۱۶۵ داخلی ۱

۰۵۱−۳۱۶۵ داخلی ۱

آدرس داروخانه: مشهد- بلوار شهید آوینی – بین آوینی 1 و 3

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

تمامی حقوق برای مفید طب محفوظ می باشد .


جستجو

هنگامی که یبوست دارید، حرکات روده ای به صورت معمول رخ نمی دهد، یا مدفوع شما سفت است و به سختی دفع می شود. تعریف استاندارد یبوست داشتن کمتر از سه حرکت روده در هفته است. البته بعضی افراد روزانه حرکات روده ای زیادی دارند و برخی دیگر فقط یک حرکت روده ای در روز یا روز در میان دارند. هر گونه کاهش حرکات روده ای که از حد طبیعی برای شما کمتر است نشانه یبوست است.

مدفوع سخت به سختی دفع می شود. یبوست مزمن باعث علائمی مانند درد شکم و نفخ می شود. روغن کرچک می تواند به عنوان درمان گاه به گاه برای یبوست مفید باشد.

علت یبوست اغلب مربوط به رژیم غذایی است. اگر فیبر و آب کافی نداشته باشید، مدفوع شما سفت و خشک می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، مدفوع شما نمی تواند به راحتی از طریق روده حرکت کند. برخی از داروها می توانند باعث یبوست شوند (عوارض جانبی برخی داروها). این داروها عبارتند از:

بعضی از بیماری ها نیز ممکن است منجر به یبوست شود. این بیماری ها عبارتند از:

برخی افراد متوجه می شوند که اغلب دچار یبوست میشوند. زنان باردار به علت تغییرات هورمونی دچار یبوست می شوند. حرکات روده با افزایش سن کاهش مییابد، و بعضی از افراد سالخورده به طور مداوم مبتلا به یبوست میشوند.

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

روغن کرچک از لوبیا کرچک گرفته می شود. این روغن از هزاران سال پیش به عنوان ملین استفاده می شده است، اما اخیرا دانشمندان متوجه روش تاثیر این روغن بر یبوست شده اند. محققان کشف کردند که اسید ریسینولئیک، اسید چرب اصلی در روغن کرچک، به گیرنده های سلولی عضله دیواره روده شما متصل می شود.

هنگامی که اسید ریکینولئیک به این گیرنده ها متصل می شود، باعث می شود این عضله ها منقبض شوند و مدفوع را دفع کنند، همانطور که سایر مواد معدنی محرک این کار را انجام می دهند. روغن کرچک اثر مشابهی روی رحم دارد، به همین دلیل است که آن را برای تحریک درد زایمان استفاده می کنند.

شواهدی وجود دارد که روغن کرچک در کاهش یبوست موثر است و به سرعت عمل می کند. مطالعه ای در سال 2011 نشان داد هنگامی که بزرگسالان سالخورده با یبوست مزمن از روغن کرچک استفاده می کنند شاهد کاهش فشار و بهبود علائم یبوست می شوند.

روغن کرچک مایعی است که به صورت خوراکی مصرف می شود. این روغن به طور معمول در طول روز مصرف می شود زیرا به سرعت عمل می کند. دوز روغن کرچک برای درمان یبوست در بزرگسالان 15 میلی لیتر است. برای کم کردن طعم و مزه می توانید روغن کرچک را حداقل یک ساعت در یخچال نگهداری کنید. سپس آن را به یک لیوان آب میوه مخلوط کنید. 

 دوز مصرفی آن معمولاً حدود یک قاشق غذاخوری برای بزرگسالان و یک قاشق چای‌خوری برای کودکان است. روغن کرچک، طعم تلخی دارد و ممکن است نوشیدن و بلعیدن آن دشوار باشد، چون طعم بدی روی زبان و در حلق باقی می‌گذارد. 

روغن کرچک خیلی سریع اثر می کند و ممکن است 4 تا 6 ساعت بعد اسهال شوید. نتایج را در عرض دو تا شش ساعت پس از مصرف مشاهده می کنید. از آنجا که روغن کرچک خیلی سریع اثر می کند، بهتر است قبل از خواب آن را مصرف نکنید. مانند ملین های دیگر، روغن کرچک نباید به صورت طولانی مدت مصرف شود. با گذشت زمان، این روغن باعث کاهش ماهیچه های روده می شود و منجر به یبوست مزمن می شود. اگر همچنان یبوست دارید، به پزشک مراجعه کنید.

روغن کرچک برای هر کسی مناسب نیست. این روغن برای زنان باردار و افرادی که دارای بیماری های خاص هستند توصیه نمی شود. از آنجا که روغن کرچک باعث انقباض رحم می شود، در دوران بارداری توصیه نمی شود.

 

 

همچنین برای استفاده منظم در کودکان زیر 12 سال توصیه نمیشود. اگر میخواهید روغن کرچک را به کودک خود بدهید، ابتدا با متخصص اطفال مشورت کنید. در بزرگسالان بالای 60 سال، روغن کرچک ممکن است مشکلات روده ای را بدتر کند به خصوص اگر در مدت طولانی استفاده شود. همچنین می تواند میزان پتاسیم بدن را کاهش دهد. اگر داروهای خاصی مانند داروهای زیر مصرف می کنید، ممکن است لازم باشد از مصرف روغن کرچک اجتناب کنید: 

علاوه بر طعم ناخوشایند، روغن کرچک عوارض جانبی نیز دارد. مانند سایر ملین ها، این روغن می تواند باعث گرفتگی و اسهال شود. همچنین می تواند جذب مواد مغذی را در روده کاهش دهد.

اغلب بهترین راه برای جلوگیری از یبوست استفاده از رژیم غذایی و ورزش است. با افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات و دانه های غلات به وعده های غذایی خود فیبر بیشتری دریافت کنید. فیبر، مدفوع شما را نرم می کند و باعث می شود مدفوع به راحتی از روده های شما عبور کند. سعی کنید به ازای هر 1000 کالری 14 گرم فیبر مصرف کنید. همچنین، مایعات بیشتری برای نرم شدن مدفوع مصرف کنید.

در بیشتر روزهای هفته فعالیت بیشتری داشته باشید. درست همانطور که ورزش باعث فعالیت عضلات بازوها و پاها می شود، باعث قوی شدن ماهیچه های روده ها نیز می شود. سعی کنید هر روز در یک زمان خاص دستشویی بروید. هنگامی که دستشویی می روید، عجله نکنید. بگذارید روده کار خود را انجام دهد.

انواع مختلف ملینهای مورد استفاده برای درمان یبوست وجود دارد. چند گزینه در ادامه ذکر شده است:

این مکمل ها شامل مارک هایی مانند Metamucil، FiberCon و Citrucel است. مکمل های فیبر، مدفوع شما را به میزان زیادی توده ای می کند و باعث می شود راحت تر خارج شود.

شیر مگنزیا و پلی اتیلن گلیکول (MiraLAX) نمونه هایی از اسمزی هستند. این مواد کمک می کند مایع در مدفوع بماند و مدفوع نرم شود.

نرم کننده مدفوع، مانند کولاس و سورفاك، مایع را به مدفوع اضافه می كنند تا آن را نرم كنند و از تنش در هنگام حركات روده جلوگیری می كنند.

تحریک کننده ها از طریق انقباض روده باعث خروج مدفوع می شود. این نوع مسهل ها موثر هستند اما می توانند عوارض جانبی مانند اسهال ایجاد کنند. مارک های رایج عبارتند از Dulcolax، Senokot، و Purge.

خلاصه

روغن کرچک یکی از گزینه هایی است که باعث می شود از یبوست نجات پیدا کنید. این روغن باعث می شود عضلات در روده منقبض شوند و باعث خروج مدفوع می شود. اما این روغن عوارض جانبی دارد و برای همه افراد مناسب نیست. روغن کرچک به عنوان یک درمان طولانی مدت برای یبوست توصیه نمی شود. اگر اغلب مبتلا به یبوست هستید و نمی توانید از یبوست خلاص شوید، با پزشک خود در مورد سایر گزینه های درمان صحبت کنید.

Stephanie Watson. How to Use Castor Oil to Relieve Constipation. on December 14, 2018

یبوست یک اختلال گوارشی بسیار رایج است که افراد در سنین مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد. یبوست به صورت پزشکی یعنی حرکت روده سه بار یا کمتر در یک هفته ، در یبوست شدید، حرکت روده به یک بار و کمتر در هفته کاهش می یابد.

این اتفاق به علت مشکل در عبور مدفوع است به این دلیل که کولون آب بیشتری از غذا در روده بزرگ جذب کرده و مدفوع بسیار خشک و سخت است و این حالت فرد را به فشار بیش از حد برای خالی کردن مدفوع خیلی سختش مجبور می کند.

همانطور که در این بخش از سلامت نمناک خواهیم گفت برخی از علل اصلی یبوست عبارتند از رژیم غذایی ضعیف با مصرف کم فیبر، مصرف آب کم، عادت بی نظمی دفع مدفوع، عدم فعالیت بدنی، بارداری، پیری، تغییرات روتین زندگی، ضعف عضلات شکمی، هموروئید، استرس، مصرف داروهای خاص، سوءتغذیه کمکی و شرایط خاص بیماری ها. این مشکل می تواند بسیار ناخوشایند باشد و باعث ناراحتی فرد می شود.

بسیاری از درمان های خانگی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان یبوست وجود دارد ؛ این روش ها بسیار آسان و بسیار قدرتمند هستند و ما لیستی از موثرترین های آنها برای درمان سریع یبوست شدید در ادامه آورده ایم.

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

روش اول :

روش دوم :

در عرض چند ساعت شما متوجه خواهید شد که پیشرفت زیادی در وضعیت شما بوجود آمده است. 

توجه:

روش اول:

روش دوم:

توجه:هنگام خوردن تخم کتان، لطفا مقدار زیادی آب بنوشید زیرا ممکن است باعث ناراحتی شکمی شود.

احتیاط:

برای از بین بردن یبوست، باید اسفناج را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

در عرض چند روز بهتر خواهید شد.

یکی دیگر از درمان ها این است که دو تا سه قاشق غذاخوری شیره را با مقدار مساوی کره بادام زمینی مخلوط کرده و آن را در صبح بخورید. شیره دارای کالری زیادی است و نباید از این روش به صورت روزانه استفاده کنید. 

توجه:انگور گزینه خوبی برای کسانی که میزان قند بالایی دارند و دچار دیابت هستند مناسب نیست. قبل از مصرف، انگور را به طور کامل با آب و سرکه شستشو دهید، زیرا می توانند شامل آفت باشند. بهتر است از انگورهای آلی استفاده شود. 

به یاد داشته باشید که چندین بار باید این راههای درمان را دنبال کنید تا بتوانید بهترین نتایج را ببینید. با این حال، اگر مشکلتان با این درمان های طبیعی حل نشد، با پزشک خود تماس بگیرید.

سنا یک گیاه است و برگ و میوه آن به عنوان یک ملین طبیعی استفاده می شود و به طور گسترده ای در دسترس است.

این گیاه حدود 8 ساعت طول می کشد تا کار کند. اگر فردی تصمیم بگیرد قبل از خواب از آن استفاده کند، نصف شب عمل خواهد کرد. این به این معنی است که آنها می توانند در صبح حرکت روده ای داشته باشند. 

خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

میوه کیوی دارای فیبر زیادی هستند و تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد نشان داد که آنها می توانند هضم را تسکین دهند. این بدان معنی است که این میوه یک ملین مفید طبیعی است.

برخی از تحقیقات قدیمی نشان می دهد که قهوه می تواند به افراد کمک کند که حرکت روده ای بهتری داشته باشند.یک مطالعه منتشر شده در سال 2006 نشان داد که زنانی که مبتلا به یبوست بودند، قهوه کمی مصرف می کردند. 

تحقیقات اخیر کمی در این زمینه وجود دارد، اگر چه مطالعات سال 2015 نشان می دهد که قهوه بدون کافئین با زمان کاهش یافته به حرکت روده بعد از عمل جراحی روده ارتباط دارد.روشن نیست که چرا قهوه این اثر را دارد، اما نوشیدن یک فنجان ممکن است به به دفع مدفوع کمک کند. 

گلابی دارای مقدار کافی فیبر غیر محلول است که برای فرآیند هضم خوب است. گلابی یکی از بهترین منابع فیبری است که کمک می کند تا از یبوست خلاص شوید. گلابی حاوی بسیاری از مواد زیستی مانند پکتین، سوربیتول و غیره، در درمان یبوست مفید هستند. می توان به منظور جلوگیری از یبوست کودکان، به آنها گلابی داد. 

پاپایا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک مانند پاپائین و چیپاپائین است که هضم را بهتر و تسهیل می کند و به عنوان داروی طبیعی برای یبوست استفاده می شود. درصد بالای فیبر غذایی نیز باعث کاهش علائم و نشانه های یبوست می شود. همچنین پیشنهاد می شود که سیب و پاپایا را باید با معده خالی خورده شود تا نتیجه خوبی داشته باشند.

پرتقال برای فیبر زیادش شناخته شده است، که در مدیریت مشکلات مرتبط با یبوست موثر است و هضم را آسان می کند. 

همه این ضرب المثل را می شناسند ” خوردن روزانه یک سیب شما را از پزشک دور نگه می دارد”. سیب در درمان و مدیریت بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل ماهیت فیبری زیادش، حرکت روده را بهبود می بخشد.

  • عوارض هاشورکردن ابروها
  • آب آناناس حاوی برملائین است که برای هضم و عملکرد صحیح دستگاه گوارش مفید است. آن را برای حل مشکل سوء هاضمه و نیز کنترل اسیدیته بیشتر در معده کمک می گیرند. بنابراین، این کمک می کند یبوست را کاهش دهید. 

    نوشیدن آب ولرم در پیاده روی صبحگاهی می توانپ مانند پاناساکت برای یبوست عمل کند. اگر کسی در صبح راه برود یا تند راه یرود می تواند حرکات روده اش را بهبود ببخشد.

    شیر همچنین می تواند یبوست را کاهش دهد. برای گرفتن نتیجه خوب، شیر را باید بعد از شام در شب بخورید. 

    برای مدیریت موثر و درمان مشکلات یبوست و مناسب است. یوگاهایی مانند بوه یانسانانا، پکن مکتسانا، هالازانا، نواکاسانا، تریکوناسانا، کافالفاتی و پرانایاما در درمان یبوست بسیار مفید هستند. 

    روغن نارگیل در رژیم غذایی یکی از موارد خوب برای از بین بردن یبوست است و آب این میوه نیز در این شرایط مفید است.

    ظرف آب مسی باید یک شب در آب نگهداری شود زیرا برای یبوست سودمند است.

    سبزیجات سبز و برگ سبز تازه در درمان یبوست بسیار مفید هستند. این سبزیجات تازه دارای مقدار فراوانی فیبر و مواد زیری هستند که هضم آن را آسان می کنند و به درمان یبوست کمک می کنند.

    خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

    به علت وجود پکتین به عنوان هیدروکلوئید و مقدار زیادی از فیبر، موز کمک می کند تا حرکت روده آسان شود و به این ترتیب یبوست درمان شود.

     

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    سلام و شب بخير، خانوماي عزيز ني ني سايتي، پسرم شش ساله است. خيلي وقته بخاطر اينكه خودشو نگه ميداره يبوست مزمن داره، هر دارو و مليني كه فكر كنين و رژيم غذايي مناسب رو امتحان كردم، بهترين دكترا بردمش، اينكه بايد ببرمش مشاوره برام ثابت شده، سوال الانم اينه ، با وجود اينكه كاملا اماده دستشويي رفتنه امروز چتد ساعت به خودش بيچيد و عذاب كشيد كه نزاره دفع انجام بشه، بنظرتون روغن كرچك بهش بدم در حد يه قاشق ، چند شب، براش مضره؟ كسي تا حالا به بچه اش داده؟ ميخوام فعلا از اختيارش خارج بشه تا روده هاش تخليه باشه تا بعد يه تصميم اساسي بگيرم، ببخشين كه طولاني شد، باور كنين امشب باهاش گريه كردم، ممنون از حوصله اتون

    خب روغن زیتون بده

    کره بده بخوره

    خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

    من پسرم حدود دوسالش بود خودشو نگه میداشت تا یبوست شدید میشد،دکتر گفت برای تخلیه شیاف بیزاکودیل بذارم،پشتشم پماد لیدوکائین بزنم تا موقع دفع درد نداشته باشه اگه شما شیاف نمیتونید بذارید فکر کنم قرصش باشه

    اخی تو روغن زیتون اب جوش بریز بهش بده،،به شکمشم روغن کرچک بمال ماساژ بده

    خانم های عزیز این فرصت از دست ندید

    لیزر بدن فول بادی فقط 239 هزار تومن

    روغن کرچک خودنش سخت نیست؟ چندتا دونه گل محمدی بنداز توی آب جوش با چندتا قند اونو بده بخوره ببین نتیجه می ده. 

    کمپوت گلابی خییییلی خوبه 

    دقيقا چون بزرگ شده ، متوجه ميشه و نميزاره شياف بزارم، وگرنه با شياف گليسيرين يه كم كمكش ميكنه، اما باز با درد و گريه

    كار از روغن زيتون و … گذشته، انواع پودرها رو كه دكتر داده روزي دو بار ميخوره، در واقع شكمش آماده است براي كار كردن ولي خودش خودش رو نگه ميداره

    منم خیلی درگیرش بودم،این مسئله به نظر من کاملا روحیه،مگر اینکه تو معاینه و آزمایش مشخص بشه روده هاش مشکل دارن،من از روزی که از شیر گرفتمش اینجوری شد،و حدود ۲ سال درگیرش بودم،الان که دیگه عاقل شده با تشویق و…ترغیبش میکنیم میره دستشویی،باید ببینی مشکل پسرت کجاست،از چیزی ناراحته،یا مثلا موقع دفع درد داره،یا خاطره بدی از دفع تو ذهنش مونده،از کی اینطوری شده؟

    ميخوام از كنترلش خارج بشه، هيچكدوم اينا انقدر كه پيدرولاكس و لاكس اكتيو و … موثره ، تاثيرشون زياد نيست، ممنون از خانومايي كه كمك كردن

    بنظرتون ضرر داره؟ روغن كرچك بدم موقت؟

    وااای دقیقا پسر منم   همسن پسر شماس   همینه😢   شربت لاکتولوز میدم   خوبه.    ولی اونم خودشو   نگه میداره    میدونم چی میکشی عذاب آوره،  انقد بهش میگم که   تا بیاد      میگه کاش دسشویی کردن  نبود😢  انقد بدش میاد

    من اطلاع ندارم     بزن نت ببین برای کودکان داره.   از دکتر  داروخونه هم   میتونی بپرسی.   سر خود نده    

    يه مدت خوبه، به راحتي ميره دستشويي، دوباره  از روي تنبلي يا بازيگوشي يه كم عقب ميندازه، باعث سفتي مدفوع ميشه، دوباره احساس درد باعث ميسه تا مدتي عقب بندازه، و اين سيكل هي ادامه داره تا باز انقدر دارو بدم كه ناچارا بره دستشويي با گريه و زاري، دوباره چند روز شكمش نرم ميشه و باز داستان شروع ميشه

    متاسفانه گاهی اوقات آدم گرفتار چیزایی میشه که خودشم باورش نمیشه،منم مینشستم گریه میکردم،میگفتم خدایا چرا باید مشکل زندگی من این موضوع مسخره بشه،اما خوب چاره هم نداره جز صبوری،ان شا اله مشکل پسرت هر چه زودتر برطرف میشه.

    فکر کنم قرص بیزاکودیل از پیدرولاکس اثرش بیشتر باشه،اینو امتحان کن

    ديماهي جان، بخدا پا به پاش گريه ميكنم، الان بغض كردم بخدا، پسرم موقع دفع گريه ميكنه ميگه خدايا چرا دستشويي رو درست كردي، من ديگه غذا نميخورم، بعضي وقتا ميگه كاش بميرم ولي راحت بشم از دستشويي رفتن

    تو باید یاد آوری کنی و تشویقش کنی،مثلا بگی اگه امروز پ پ کنی میبرمت فلان جا یا فلان چیزو برات میخرم،هر ساعت یادآوریش کن

    پوپك جان، اثر بيزاكوديل خيلي سريع و بيشتره، ولي تا حالا ندادم، ميترسم، به بچه ها ميدن در مواقع حاد؟ 

    خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان

    الهی بمیرم😢  میدونم،   جایزه  براش امتحان کردی،  پسر من   چندوقتی   بخاطر جایزه    زود میگفت،    باز جایره رو   میگیره  و    دوباره    انقد خودشو   نگه میداره    تا ببخشید به لباسش هم میخوره،   بعد مدرسه میخوام  ببرمش مشاوره   ببینم چی میشه،  واسه مدرسه ش   خیلی نگرانم

    چون گفتی بقیه اثری ندارن،آره خیلی اثرش زیاده،میخوای از داروخانه بپرس،وقتی شیاف کودکانش هست حتما قرصشونم هست،اونا باز بهتر میدونن

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان
    خوردن روغن کرچک برای یبوست کودکان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *