خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

دوره مقدماتی php
خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر
خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

گیاه رازیانه با نام علمی Foeniculum vulgare یکی از متداولترین گیاهانی است که در پزشکی و آشپزی کاربرد دارد. ریشه استفاده از این ادویه شیرین به  مصر باستان می رسد. در واقع بیش از 2000 سال است که رازیانه درمانی برای مشکلات گوارشی و قاعدگی به شمار می آید. همچنین خوردن عرق رازیانه در دوران شیردهی بسیار کمک کننده است و مادران شیرده برای افزایش شیر مادر از آن استفاده می کنند. رازیانه مانند هر گیاه و دارویی دیگر علاوه بر فواید متعدد عوارض جانبی دارد. در این مقاله درباره خواص عرق رازیانه در دوران شیردهی، طریقه مصرف عرق رازیانه در شیردهی، ایمنی مصرف رازیانه در دوران بارداری و نیز مکانیسم عمل عرق رازیانه در دوران شیردهی در افزایش شیر مادر گفتگو می کنیم.

رازیانه یک گیاه شیرآور است و موجب افزایش شیرمادر می شود. گیاه رازیانه دارای خواص استروژنی بوده و می توان از آن به عنوان درمان گیاهی برای کمک به مادران شیرده استفاده کرد.

نحوه استفاده از رازیانه در دوران شیردهی برای افزایش ذخیره شیر

می توان رازیانه را به عنوان دمنوش، سبزی و یا ادویه روی غذا استفاده کرد، به روشهای مصرف رازیانه توجه کنید:

دوره مقدماتی php

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

همچنین می توان رازیانه را در ترکیب با سایر گیاهان شیرآور، مانند شنبلیله، یونجه، گزنه،گشنیز و خارمریم استفاده کرد. برخی از مکمل ها و داروهایی که برای افزایش شیر مصرف می شوند، حاوی رازیانه هستند.  

درمورد مقدار مصرف عرق رازیانه در دوران شیردهی می توانیم بگوییم که نیازی نیست زیاده روی کنید، اگر روزانه نصف فنجان عرق رازیانه در دوران شیردهی مصرف کنید تاثیر کافی را خواهد داشت. به یاد داشته باشید که یکی از نکات مهم برای افزایش شیر مادر مصرف کافی مایعات و دریافت روزانه 8 تا 10 لیوان آب است.

آیا مصرف رازیانه در شیردهی مضر است؟

از آنجا که رازیانه تاثیری بر خواص شیر مادر ندارد به طور کلی مصرف آن در شیردهی بی خطر تلقی می شود. مطمئن ترین راه استفاده از رازیانه همراه غذا است. به طور معمول می توان به عنوان دمنوش نیز از آن استفاده کرد. البته همیشه باید اعتدال در مصرف را رعایت کرد، رازیانه نیز در صورت استفاده بیش از حد با عوارض جانبی دیگری همراه خواهد بود.

اگرچه مصرف رازیانه در دوران شیردهی بی خطر است اما در دوران بارداری می تواند خطرناک باشد زیرا خاصیت قاعده آوری داشته و ممکن است سبب سقط جنین گردد. معمولا مقدار کمی رازیانه در غذاهایی مانند کالباس یا نان ایتالیایی استفاده می شود، بهتر است در دوران بارداری به همین مقدار بسنده کنید. از مصرف دمنوش یا مکمل های حاوی رازیانه در دوران بارداری اکیداً پرهیز نمائید.

رازیانه علاوه بر افزایش و تحریک شیر مادر، فواید دیگری دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

داروهای گیاهی هزاران سال است که به عنوان درمان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، امروزه بسیاری از داروهای شیمیایی از گیاهان دارویی تهیه می شوند. گیاهان دارویی می توانند بسیار قوی، خطرناک و حتی سمی باشند. بیشتر گیاهان دارویی عوارض جانبی دارند. به همین دلیل، همیشه قبل از بکارگیری روشهای درمانی گیاهی و استفاده از روغنهای اسانس گیاهی با پزشک یا متخصص گیاهان دارویی مشورت کنید و حتماً محصولات گیاهی را از یک منبع معتبر خریداری نمائید.

عوارض جانبی احتمالی مصرف رازیانه شامل موارد زیر است:

آیا رازیانه واقعاً در افزایش شیر مادر مؤثر است؟

مادران قرن هاست که برای افزایش شیر مادر از رازیانه استفاده می کنند. برای اثبات اثرگذاری رازیانه هیچ مدرک معتبری وجود ندارد اما شواهدی نیز در دست نیست که خلاف این را ثابت کند. برخی مادران گزارش می کنند که بعد از استفاده از رازیانه شیرشان زیاد شده است. با این حال، این روش برای همگان موثر واقع نمی شود. از آنجا که می توان به راحتی رازیانه را در برنامه غذایی گنجاند، بد نیست امتحان کنید.

کلام آخر

اگر می خواهید رازیانه را در برنامه غذایی خود بگنجانید بهتر است آن را به غذای خود اضافه کنید. آماده سازی و نوشیدن دمنوش شیرافزا یکی دیگر از راه های مصرف این گیاه دارویی است. فقط رازیانه را از فروشگاه معتبر تهیه نمائید. همیشه به خاطر داشته باشید، رازیانه اگر به مقدار زیاد مصرف شود، آب بدن را خشک می کند و شیر مادر را کاهش می دهد. بنابراین از زیاده روی در مصرف رازیانه خودداری نمائید. اگر در خصوص استفاده از عرق رازیانه در دوران شیردهی سوالی دارید بهتر است با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

منبع: verywellfamily

 

بیشتر بدانید:

1- شیردهی با شیر مادر

2- آیا آنچه می‌‌خورید بر شیرتان اثر می‌گذارد؟

3- با فواید تغذیه نوزاد با شیر مادر آشنا شوید!

4- آیا مصرف عرق کاسنی و رازیانه در دوران بارداری بی خطر است؟

 

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

شیردهی

شیردهی

شیردهی

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

شیردهی

شیردهی

شیردهی

شیردهی

این بخش در حال طراحی می باشد

سلام .چطوووووری شیوا ؟ خوبی ؟

همیشه اول سوالت بگو شیوا هستی . من اسم ها رو خیلی نمیخونم !!

1.خب گلم وقتی بپوشونی دیگه از چی میترسی؟ بالاخره بچه  هم آدمه . 

2.رازیانه بهتره زیاد خورده نشه تو مادرانی که بچه پسر دارن . 

3.مهم نیست عزیزم. طبیعی یه . نه ، از تغذیه شما نیست . 

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

4.نه با با . وقتی شیر میدی اولش آبکی تره …ته ش مغذی تره . اما اینکه یه سینه آب باشه و یه سینه شیر ، نه . 

5.خب اره خنکی یه . اما خیلی چیزای دیگه هم خنکی هستن . میخای چیکار ؟ بدی بچه بخوره؟

6.نه عزیزم به خوابیده و نشسته نیست که . سینه باید درست و کیپ تو دهن بچه باشه . 

7.اره عزیزم آب جوش بده . 

خواهشت الیرم ! ساقول 


${Body}

بانک اطلاعات

ابزارهای بارداری و زایمان

ابزارهای رشد کودک

ابزارهای سنجش سلامت

پاسخ سوالات بر اساس تاریخ پرسش سوال

مطلب از سایر رسانه ها

می توانید از عرق رازیانه استفاده کنید و مشکلی هم ندارد. اما بازه زمانی خاصی دارد و این طور نیست که تا پایان دو سالگی فرزندتان به طور مداوم از این عرق استفاده کنید. می توانید به مدت 14، 21 و یا 40 روز عرق رازیانه به اندازه یک فنجان به طور روزانه استفاده کنید .

رازیانه طبع گرم و خشکی دارد، که در طب سنتی ایران، از رازیانه به گیاه ضدبلغم و صفرا یاد می شود. قسمت های مورد استفاده گیاه رازیانه عبارتند از بذر، برگ و ریشه. مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می شود.

مادر باید به نوزاد خود اجازه دهد که هر موقع از شبانه روز، شیر او را بمکد. عمل مکیدن سبب تولید شیر بیشتر در مادر می‌شود. هر چه دفعات مکیدن شیر توسط نوزاد بیشتر باشد، تولید شیر نیز در مادر بیشتر خواهد بود.

مادر نباید خودش سینه را از دهان نوزاد بگیرد و به او شیر ندهد، بلکه باید به نوزاد فرصت دهد تا خودش شیر خوردن را رها کند. گرفتن سینه از دهان نوازد، روی محرک‌های طبیعی تولید شیر تأثیر منفی می‌گذارد.

در ابتدای هر بار شیردهی، شیر مادر آبکی‌تر است و به تدریج به مقدار چربی آن افزوده می‌شود، طوری که در پایان هر مرحله شیردهی، مقدار چربی که برای رشد نوزاد ضروری است، بیشتر می‌شود.بنابراین هر چه مدت شیردهی طول بکشد، نوزاد از چربی بیشتری استفاده می‌کند و کاملاً سیر می‌شود و در نتیجه فاصله بین دو مرحله شیردهی نیز بیشتر خواهد شد و افزایش وزن نوزاد طبق منحنی رشد، طبیعی خواهد بود.

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

به مادران شیرده توصیه می‌شود مقدار مایعات دریافتی خود را افزایش دهند. افزایش مصرف آب‌میوه های تازه و مصرف میوه و سبزی‌های تازه به افرایش تولید شیر کمک زیادی می‌کند.

قرار گرفتن کمتر مادر در محیط پر استرس یکی از ضروریات دوران شیردهی می‌باشد. متخصصان به مادران شیرده توصیه می‌کنند موقع استرس و یا عصبانیت، به نوزاد خود شیر ندهند، زیرا مواد سمی موجود در خون بالا رفته و وارد شیر مادر می‌شوند و نوزاد را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

رازیانه

استراحت کردن به مقدار کافی به مادران شیرده توصیه می‌شود. بدن مادر پس از هر بار شیردهی، مقدار زیادی انرژی از دست می‌دهد. این انرژی از طریق تغذیه مناسب و استراحت کافی قابل برگشت به بدن خواهد بود.

مادران شیرده حداقل 500 کالری بیشتر از حالت عادی در روز نیاز دارند. اگر کمتر از این مقدار کالری دریافت شود، میزان شیر مادر  نیز کمتر خواهد بود. متأسفانه برخی مادران پس از زایمان، رژیم‌های سخت لاغری می‌گیرند و در نتیجه شیرشان کم می‌شود.

تانما به برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی اشاره کرده که شامل موارد زیر می‌شود:

1. افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در زنان شیرده نیز مشاهده شده است.

2. درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان: « کولیک » یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس فزاینده در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد.

3. تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

4. تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی که اخیرا در ایران انجام گرفته نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

5. برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

6. خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطرِ مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. مقابله با بیماری ‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

خواص رازیانه

برای رفع بوی بد دهان و درمان گلو درد نیز می توان رازیانه را قِرقِره کرد و یا بذر آن را داخل دهان گذاشت و چند دقیقه جوید. همچنین کمک به دستگاه گوارش در هضم غذا و به عنوان بادشکن از دیگر فواید آن است. برای سوء هاضمه، سردی معده و یا دردهای فشردگی معده بسیار موثر است.

یکی از مهمترین خواص این گیاه درمانی دانست رازیانه برای درمان مشکلات دستگاه تنفس و تنگی نفس قابل استفاده بوده و علاوه بر این، رازیانه مُدر و ضد میکروب بوده و برای رفع سوزش ادرار نیز مفید است. به معالجه ی درد گلو و رفع التهاب حنجره کمک کرده و برای رفع اختلالات قاعدگی و معالجه زخم معده به کار می رود.

گیاه رازیانه برای درمان امراض کلیه موثر است و برای قولنج و سیاه سرفه نیز مفید است. همچنین برای درمان سرفه و تنگی نفس از جوشانده رازیانه با پرسیاوشان و انجیر می توان استفاده کرد. همچنین برای رفع سردردهای میگرن می توان از دم کرده رازیانه استفاده کرد. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می کند.

مادران شیرده از دم کرده رازیانه گاهی اوقات استفاده می کنند چرا که هم باعث ازدیاد شیر آ ن ها می گردد و هم ضد نفخ است و از دل درد کودک جلوگیری می کند مخصوصاً وقتی که غذای سنگین می خورند حتماً بعد غذا چند دانه رازیانه را در دهان خود نگه دارند و آهسته آب آنرا که در دهان جمع می شود فرو دهند.

فواید رازیانه در شیردهی

تغذیه صحیح و سالم در دوران شیردهی اهمیت بسیار زیادی دارد.

امام موسى كاظم علیه ‏السلام می فرماید: اداى امانت و راستگویى روزى را زیاد مى ‏كند و خیانت و دروغگویى باعث فقر و نفاق مى ‏شود.

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، شیر مادر کامل‌ترین غذا برای کودک است و بی‌شک هر مادری آرزو دارد فرزند خود را با آن تغذیه کند، اما گاهی بعضی مادران از ناکافی بودن شیر خود شاکی هستند که این امر باعث سوء تغذیه نوزاد می‌شود. حال باید برای افزایش شیر مادر چه کرد؟

مادر در دوران شیردهی نیاز بیشتری به انرژی، کالری، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها دارد. بنابراین تغذیه صحیح و سالم در این دوران اهمیت زیادی دارد. به همین علت، مصرف غذاهای مقوی ازجمله گوشت، شیر، تخم مرغ ، میوه و سبزیجات تازه در این دوران توصیه می شود.

مغزها ازجمله پسته ، بادام و گردو که سرشار از املاح و مواد معدنی است نیز می تواند مفید باشد.

استراحت کافی و فعالیت متناسب نیز در تولید بیشتر شیر موثر است. زنان شیرده بهتر است مایعات بیشتری مصرف کنند؛ شیر تازه، آبمیوه طبیعی و آب بهترین نوشیدنی ها در این دوران است.

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

گیاهان زیادی وجود دارند که باعث افزایش ترشح شیر مادر می شوند، ازجمله تخم شاه تره، بالنگو، زنیان، ترخون، زیره، بابونه و گلپر.

یکی از بهترین افزاینده های شیر، رازیانه است. رازیانه را می توان به صورت دم کرده یا پودر استفاده کرد و همچنین می توان عرق رازیانه را به صورت رقیق شده با آب در دوران شیردهی میل کرد.نکته مهم درباره رازیانه این است که این گیاه باعث افزایش خونریزی می شود، پس نباید در روزهای اول پس از زایمان استفاده شود.

ثابت شده گیاه بومادران نیز در افزایش تولید و ترشح شیر مادر تاثیر دارد. زنان شیرده می توانند مخلوطی از بومادران و تخم شوید را به این منظور استفاده کنند. شوید یا تخم گشنیز هم غیر از افزاینده بودن شیر مادر خاصیت آرامبخشی دارد.

ریحان یا تخم ریحان نیز در افزایش شیر مادر موثر است و مصرف آن توسط مادر باعث کاهش نفخ و دردهای شکمی نوزاد نیز خواهد شد.

مصرف روزانه حدود دو گرم تخم ترب یا یک گرم سیاهدانه نیز می تواند در افزایش شیر مادر مفید باشد. شنبلیله نیز افزاینده شیر است، به این منظور می توان از آن به صورت ترکیب با زیره استفاده کرد. اسفناج، ماش، کنجد ، هویج، زردک و بادام زمینی از مواد غذایی گیاهی موثر در افزایش ترشح شیر هستند، همچنین خوردن جوانه گندم نیز در افزایش شیر مادر مفید است.

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

tanama.ads@gmail.com : تبلیغات

All Rights Reserved © Tanama 2020

استفاده از پستانک در نوزادان پسر موجب اختلال در تکامل عاطفی آنها می شود، زیرا با استفاده از این وسیله آنها نمی توانند احساسات خود را از طریق حرکات صورت بیان کنند

 در گذشته آکادمی متخصصان کودک امریکا و سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه کرده بودند که میزان استفاده از پستانک در کودکان کنترل شود. زیرا در تحقیقات آنها مشخص شده بود که قطع مصرف پستانک موجب  بهبود فرآیند غذا خوردن در کودکان می شود. 

همچنین استفاده ازاین وسیله موجب بروز اختلالات دندانی در کودکان می گردد. در مطالعه دیگری که در سال 2008 انجام گرفت نیز مشخص شد بین استفاده از پستانک و عفونت های گوش ارتباط وجود دارد.متخصصان معتقدند که افراد در هرسنی، اعمال دیگران از جمله نحوه بیان احساسات ازطریق صورت و بدن را از دیگران تقلید می کنند و این عمل یک ابزار مهم برای یادگیری بیان احساسات در کودکان است.ما با کودکان صحبت می کنیم، اما در ابتدای کودکی و دوران نوزادی آنها معنی لغات را در ک نمی کنند، بنابراین ارتباط ما با نوزاد تنها از طریق لحن صدا و حرکات صورت است. وقتی پستانک در دهان کودک است او قادر نیست که اعمال و حرکات اطرافیان را تقلید کند، بنابراین نحوه بیان احساسات را یاد نمی گیرد.بررسی ها نشان داد که پسران 6 و 7 ساله که در دوران نوزادی به طور منظم از پستانک استفاده کرده بودند، در تقلید از بیان احساسات دیگران مشکل داشتند.در یک مطالعه دیگر گروهی از دانشجویان مورد آزمون هوش عاطفی قرار گرفتند. در زمینه توانایی ارزیابی خلق و خوی دیگران، پایین ترین امتیاز مربوط به مردانی بود که در کودکی از پستانک استفاده کرده بودند. این نتایج درمورد دختران مشاهده نشد زیرا بر اساس نظر متخصصان در دختران، روند تکاملی به ویژه در مورد عواطف زودتر صورت می گیرد و دیگر اینکه پسران در این زمینه آسیب پذیرترند.از آنجایی که در اغلب فرهنگ ها این طور انتظار می رود که دختران باید احساسات خود را بروز دهند، والدین از طرق مختلف رشد و تکامل عاطفی دختران را تحریک می کنند اما پسران به دلیل اینکه اجباری برای بیان احساسات ندارند، این عمل را یاد نمی گیرند.نتایج تحقیقات حاکی از این است که استفاده از پستانک در شب برای نوزادان پسر بلامانع است زیرا شب، زمان مشاهده و یادگیری حرکات صورت دیگران نیست.مشابه این تحقیق در افراد بزرگسالی انجام شد که از تزریق بوتاکس استفاده کرده بودند. این ماده عضلات صورت را بی حرکت می کند و این افراد در بیان احساسات خود از طریق حرکات صورت با مشکل مواجه می شوند.

بیشتر بدانید : تغذیه مناسب برای کودکان

 بیشتر بدانید : تاثیر شگفت انگیز آجیل در رژیم غذایی کودکان

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

 بیشتر بدانید : علائم بیماری های خطرناک در کودکان

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام

خانما من میخوام رازیانه بخورم که شیرم زیاد بشه ولی میگن برای پسرم ضرر داره درسته واقعا؟؟

کمش نه 

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

زیادش اره

چون هورمون استروژن داره بهتره کمتر مصرف کنی

کم مثلا چقدر؟

توی سایته دکترساینا کلی پزشک متخصص هستند که میتونی آنلاین باهاشون گفتگو کنی 

و هر چی سوال پزشکی داری ازشون بپرسی

نخور قطره شیرافزا بگیر به جاش رازیانه هورمون زنانه داره

اونم میخورم ولی خیلی تاثیر نداره میگن این بهتره

بخور گلم  استروژن خیلی کم داره  حالا چند ماه مشکلی نداره، رازیانه و زیره رو دم کن با نبات شیرین کن بخور  روزی دو بار فکر کنم کافی باشه  صبح و عصر

قطره شیر افزا هم از رازیانه و زیره هست 

اخه پسرم چون رفلاکس داره هیچی نمیتونم بخورم نه لبنیات نه گوشت گوساله نه میوه خیلی چیزا نمیتونم بخورم شیرم کمه سیر نمیشه

شیر خشکم میخوره ولی وقتی داره شیر خودمو میخوره وسط خوردن سیر نمیشه گریه میکنه 

میدونم گفتم ک میخوردم ولی اثرش خیلی نبود گفتن اینو بخور بهتره ولی میترسم

نترس بابا  حالا بخور ببین تاثیر داره  واسه من شیر افزا خیلی بیشتر تاثیر داشت   منم سر پسرم خوردم   بعد ها که بچه بزرگتر میشه شیرت بیشتر میشه و نیازی به شیر افزا نداری

شاید به خاطر رفلاکس هست که وسط شیر گریه میکنه، یه وعده شیر خشک بده  و یه وعده شیر خودت  بزار فاصله بین شیر دهی بیفته شیرت زیاد شه، بعدم وقتی پسرت رفلاکس داره  شیر رو باید کم بخوره  در وعده های بیشتر 

نه امتحان کردم بخاطر اونکه گریه میکنه ولی شیرم ک ندارم یهو تموم میشه بازم گریه میکنه

همینجوری شیر میدم تقریبا ک شما میگی

میگن تا شش ماهگی خوب میشه خدا کنه خوب بشه واقعا یک ماه و نیم دیگه مونده شش ماهش تموم بشه الان چهار ماه و نیم داره خسته شدم بچم خیلی اذیت میشه

خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

منظورت همون قطره شیر افزاست دیگه؟

میفهمم گلم   من خدایگان رفلاکس هستم  هر دو تا بچم رفلاکسی بودن ، دختر منم الان ۵و نیم  ماهه هست و من اثری از خوب شدن نمیبینم ، پسرم حدود یکسالگی خوب شد 

ای خدا امان از رفلاکس

شما هم الان هیچی نمیخوری؟

دخترت بالا میاره؟چ علایمی از رفلاکس داره؟

منم اصلن نمیخوردم  الان خیلی کم میخورم تا کم کم عادت کنه  بچه من هم بالا میاره و هم بیقراره  صب تا شب زور میزنه  و از همه بدتر سینمو خوب نمیخوره مخصوصا سینه چپ رو نمیخوره  دیگه شیرش داره خشک میشه، شیر خشک هم فقط ال اف بهش ساخت

  • فیلم سینمای داستان ما قصه تو
  • بردینش دکتر چی بهش میدین؟

    مال من الان دیگه خیلی بالا نمیاره ولی کاملا مشخصه تا حلقش میاد شیر برمیگرده پایین ی مدت بهتر شده بود باز درگیر شده

    شیرم فقط سینه چپم میخوره برعکس شما

    چرا زور میزنه دخترت؟

    دکتر بردم  نکسیوم و باکلوفن میخوره  ولی خیلی تاثیر نداشته  نمیدونم چرا زور میزنه  انگار تهوع یا دل پیچیده و دل درد داره

    منم بردم ولی بهش رانیتیدین داد خیلی بهتر شده البته چندتا داروی دیگم میخوره

    تو عید ک مسافرت بودم یکم باز اذیت شد بردمش دکتر بهش نکسیوم داد ولی نخوردش حالا میخوام باز امتحان شدم شاید ازینم ک هست بهتر بشه

    کجا میبریش دکتر؟

    خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    پاسخ : صدای سوت و وزوز گوش ناشی از صفرای سوخته و یا سودا

    است برای درمان آن استفاده از موارد زیر توصیه می شود :

    الف)سرکه انگبین ( ۲ واحد عرق نعنا + ۲ واحد عسل + ۱ واحدسرکه

     انگور طبیعی ) یک سوم  لیوان از این شربت ریخته و باقی را آب ریخته

    خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

    و شبها یکساعت بعد از شام میل شود(۱۲۰ شب)

    ب)ماساژ کل سر و کف پا روزی بیست دقیقه

    *برای ماساژ کف سر میتوانید از برس و به جای ماساز کف پا هم میتوانید

    پیاده روی روی سنگلاخ انجام دهید.

    ج)حجامت عام دو مرحله ماهی یکمرتبه

    *توجه:در صورت نیاز حجامت سر و حجامت پشت گوش نیز انجام می شود.

    د)کاهش جدی سردیها مخصوصا شبانگاه(۴۰ شب)

    ه)مالیدن عطر گرم شب موقع خواب جلوی بینی(۱۲۰ شب)

    و)روغن مالی ملاج با روغن کنجد هر شب(۴۰ شب)

    **توجه:اگر بیمار از شدت گرمی دچار وزوز گوش شده است(صفرای

    سوخته) بندهای (د ـ ه ـ و) را انجام ندهد.

     

    ۲- من و همسرم قصد داریم واسه بارداری اقدام کنیم هر دو 26 ساله هستیم

    و بارداری اوله قبلش میخوایم رژیم غذایی بگیریم اگه ممکنه ی رژیم غذایی

     واسه پسر شدن جنین بدین و بفرمایین که تا چه مدت باید رژیم رو ادامه داد ؟

    پاسخ : برای اینکه فرزند پسر شود باید ۴۰ روز قبل از انعقاد نطفه هر دو نفر

    بیشتر از غذاهای گرم استفاده کنند و استفاده از مواردیکه در قسمت “

    غذاهای توصیه شده در دوران بارداری “در وبلاگ آمده بسیار عالی است.

    البته غذا تنها عامل تعیین کننده جنسیت فرزند نیست بلکه زمان انعقاد

    نطفه و طبع پدر و مادر سردی و گرمی هوا ساعت انعقاد نطفه و… هم

    تاثیر گذارند. 

     

    ۳ – خوردن عرق رازيانه براي خانمي كه نوزاد پسر دارد منعي ندارد؟چون

    رازيانه هورمونهاي زنانگي را تشديد و تنظيم ميكند.

    پاسخ:خیر به هیچ وجه منعی ندارد.بسیار هم عالی است.

    خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

     

     ۴ ـ من دوبار سرمو رنگ کردم و الان موهای جلوی سرم خیلی ریخته به طوریکه

    پوست سرم نمایان شده چیکار کنم که دوباره برگردم به حالت سابقم لطفا

    راهنماییم کنید ؟

    پاسخ :  گفتیم که ریزش مو  در زنان ناشی از  شدت سردی است که باعث

     خالی شدن بین موها می شود در واقع موها کم پشت می گردد. به قسمت

    “درمان ریزش مو ” در وبلاگ مراجعه کنید . مفصل توضیح داده شده است . 

     

    ۵-می خواستم طبعم را بهم بگید من قد بلند پوست سفید لاغر وکم

    حوصله و عصبی و سریع پشیمان می شم البته از وقتی عرق رازیانه

  • علت گوش درد در كودكان
  • می خورم خیلی بیشتر شده وقتی سردی می خورم خواب زیاد ضعف

     و بی حالی در من تشدید می شه استخوان بندیم درشته ولی چون

    لاغرم همهشون زده بیرون اشتهام معمولی بیشتر اوقات فشارم پائین

     هست وبه شدت ترسو عاشق کارهای هنری وشاعری بودم البته قبل

     از ازدواج الان به خاطره بچم همرو کنار گذاشتم بهم گفتند طبعم

    صفراوی که با بلغم خلط شده درسته؟

    پاسخ:با توجه به توضیحات شما علائم صفراویها مشاهده نمی شود.

    آنچه به نظر میاید شما دارای طبع سرد هستید یعنی از لحاظ رطوبت

    تقریبا در اعتدالید ولی سردی درعلائمتان کاملا مشهود است.برای

    اطلاع دقیق تر باید به متخصص طب سنتی مراجعه تا با شرح حال کامل

    خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر

    راهنماییتان کند.

     

    ۶-من تازه دارای فرزند شدم و الان 5 ماهش تموم شده و تازه وارده 6 ماه

    شده خواستم از آقای دکتر بپرسم برای اینکه فرزندم دارای مزاج و طبع

    متعادلی باشه بهتره چه غذاهایی رو در رژیم غذاییش بکار ببرم؟؟و هم

    چنین از نظر ایشون بهتره اول چه غذایی رو براش شروع کنم؟؟/واصلا دیگه

     باید شروع به غذا دادن بکنم یانه؟؟؟فرزند من دختر هستش و دوست هم

     ندارم دچار چاقی بشه در آینده. میخوام اندامش هم متعادل بمونه و دچار

    چاقی مفرط نشه.من دخترم رو باشیر خودم تغذیه میکنم.الان هم وزنش

    7.200کیلو گرمه….و قدشم 68….و دور سرش هم 42.

    پاسخ:بله از این ماه می توانید به او غذاهای دیگر را بدهید.برای اینکه

    فرزندی سالم و تندرست داشته باشید موارد زیر را رعایت نمایید.

    الف)حریره بادام هفته ای ۵ وعده

    *توجه:خوراک روزانه ۱۴ عدد بادام درختی برای شما توصیه می شود.

    بادام ها را دانه دانه مثل آدامس مصرف نمایید.

    ب) دو الی سه قاشق غذاخوری شیره “انگور” را با یک استکان آب

    جوشیده ولرم مخلوط کرده روزانه به بچه دهید.

    *توجه:شربت عسل را می توانید به همین شکل تهیه و پس از یکسالگی

    برای بچه شروع کنید.

    ج)روغن مالی تمامی اعضا بدن هفته ای ۳ بار با روغن زیتون یا کنجد تا دو

    سالگی

    د) برای کودک شما شیر و لبنیات خیلی توصیه نمی شود.ضمنا نگران

    کمبود ویتامین و کلسیم بچه نباشید که هر آنچه فرزند شما نیاز دارد در

     بادام درختی و شیره انگور موجود است.

    ه) آب انگور ـ آب سیب و آب هویج خانگی توصیه می شود.

    و) سوپ گندم بدون رشته همراه با روغن زیتون از ۹ ماهگی مفید است.

    ***توجه بسیار مهم:تا دو سالگی خوبست که خودتان غذاهای گرم را د

    بیشتر مصرف کنید و از لبنیات و سردیها دوری کنید.غذاهای زیر به شما

    توصیه میگردد:

    خرما روزی ۷ عدد ـ انجیر شبها ۷ عدد ـ زیتون ۷ عدد صبحها ـ مویز ۲۱

    عددنخودچی ۱۹ عدد ـ رازیانه روزی یک استکان ـ کنجد روزی یک قاشق

    مرباخوری ـ ارده با شیره انگور هفته ای ۵ وعده ـ آبگوشت ـ سوپ گندم

    و فسنجان و سبزی تازه ـ سیب ـ گلابی ـ خربزه ـ انگور

     

    ۷- من مدتی است متوجه شدم که خیلی وقته مبتلا به واریکسل گرید3

    هستم رفتم دکتر ارولوژی بهم تاریخ عمل داد می خواستم بدونم آیا درطب

     سنتی برای درمان واریکسل تنها راه فقط عمل پزشکی هست یادرمان

    دیگری وجود داره؟ در ضمن من طبعه سرد و خشکی دارم

    پاسخ:بله ـ در طب سنتی درمانی غیر از عمل جراحی وجود دارد.به شما

    توصیه می شود به پزشک متخصص طب سنتی مراجعه کنید.درمان این

    بیماری شامل اصلاح طبع ـ منضج و مسهل و در نهایت چند مرحله زالو

    انداختن می باشد.

     

    ۸- دختری 23 ساله هستم مشکل بی اختیاری ادراری دارم مدت3 ساله

    خیلی دکتر رفتم عکس رنگی مثانه هم انداختم با کلی ازمایش دیگه بهم

    گفتن مشکلی ندارم در ضمن ترشحات رحمی زیادی دارم وحجم پریودم

    خیلی زیاده پوستم سفیده و وزنم زیاده ممنون می شم راهنماییم کنید؟

    پاسخ:شما طبع سردی دارید ضمنا کلیه ها و مثانه شما نیز بسیار سرد

    است که توان نگهداری ادرار را ندارد. برای اینکه به نتیجه برسید موارد زیر

    را را باید به دقت انجام دهید:

    الف)ارده با شیره انگور هفته ای ۵ وعده صبحانه

    ب) بادکش کمر و زیر شکم یک روز در میان ۲۱ مرحله

    ج) روغن مالی کمر و زیر شکم هر شب با ترکیب (۲ واحد روغن سیاه دانه

    +۱ واحد روغن حنظل) ۱۲۰ شب

    *توجه:اگر روغن حنظل نداشتید از روغن بادام تلخ استفاده نمایید.

    د)  شبی یک قاشق مرباخوری اسپند را با یک لیوان عرق رازیانه قورت

    دهید.

    *توجه:بعد از ۸۰ شب اسپند را حذف کنید و فقط رازیانه مصرف شود.

    ه) ترک سردیها مخصوصا شبها 

    و) تزریق واینال عسل شبی ۲۰ سی سی(۱۴ شب)

     

    ۹-اگه خانمي همزمان كيست تخمدان و توده سينه داشته باشه بايد

    چكار كنه؟براي درمان عفونت در دختران كه گفتيد اب جوشيده با ٤ ق

    عسل، بايد به چه صورت مصرف بشه؟

    پاسخ:فقط نباید از عرق رازیانه استفاده نماید.بهترین دارو برای این شخص

    دوسین(سه واحد عسل+یک واحد سیاه دانه نیم کوب) است.روزی ۳ بار

    هر دفعه ۱ قاشق مرباخوری ۱۲۰ روز.برای مورد دوم باید داخل ظرفی که

    آب و عسل در آن است بیست دقیقه بنشیند.

     

    ۱۰-راجب به دوره درمان اگر بيشتر از 40 روز شوداشكالي ندارد؟ در مورد

     خانم ها كه 40 روز پشت سر هم نمي افتد اشكالي ندارد؟در دوره 4 ماهه

    يا 120 روزه بعد از اتمام 4 ماه ،تعداد روزهاي پريودي بايد به آن اضافه

    شود يا نه؟

    پاسخ:در مورد اکثر دارو ها مشکلی برای ادامه دارو نیست.برای خانم ها

    مشکلی نیست که پشت سرهم نمی افتد و نیازی نیست که این روزها

    به طول درمان اضافه گردد. 

     

    شرکت دانش بنیان بازرگانی ملکی با هدف تولید و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی سالم دارویی درسال ۱۳۹۳ از سازمان صنایع و معادن و کشاورزی مجوز گرفت و تحت عنوان برند ” الیسو اسکای/Elisso Sky” و ” سلمنتا هرب/Clementa Herb”نام تجاری خود را ثبت نمود و با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان رشته گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرد.

    www.malekicommercialco.com

    @2017 – All Right Reserved.by malekicommercialco

    خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر
    خوردن رازیانه در دوران شیردهی نوزاد پسر
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *