خوردن جگر کبابی در بارداری

دوره مقدماتی php
خوردن جگر کبابی در بارداری
خوردن جگر کبابی در بارداری

جگر به طور کلی یک غذای سالم است که غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین می باشد، اما حاوی مقادیر زیادی از ویتامین A و یا رتینول است.ویتامین A پیش ساخته در محصولات حیوانی مانند تخم مرغ، شیر و جگر یافت می شود.

وجود مقدار زیاد ویتامین A در رژیم غذاییتان ممکن است باعث ایجاد نقایص مادرزادی در کودک شما شود، مخصوصا در اولین ماه های بارداری.

انواع دیگر ویتامین A کاروتنوئید نام دارد که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

نکته:خوردن جگر در هر روز امن نیست، اما یک یا دو بار در ماه مضر نیست.خوردن جگر کبابی در بارداری

هیچ محدودیتی برای مقدار کاروتنوئیدها وجود ندارد و مادر باردار می تواند آن را با خیال راحت مصرف کند، بنابراین لازم نیست نگران مصرف بیش از حد ویتامین A موجود در میوه ها و سبزیجات باشید.

دوره مقدماتی php

با احترام به سوال شما کاربران نمناکی قصد داریم مصرف جگر در دوران بارداری را بررسی کنیم. یک وعده جگر گاو حاوی سه برار حداکثر مقدار روزانه ویتامین A توصیه شده توسط اداره کشاورزی ایالات متحده (USDA) می باشد.

USDA توصیه نمی کند بیش از 10،000 IU ویتامین A از مکمل ها، منابع حیوانی و غذاهای غنی شده – ترکیب شده – در روز دریافت شود. (برای زنان جوانتر از 19 سالگی، این عدد کمتر است.) مصرف یک جگر گاو می تواند حدود 30،000 IU رتینول داشته باشد بنابراین اگر آنرا مصرف کنید،می توانید از دوز توصیه شده روزانه تجاوز کنید پس اگر شما هر روز جگر می خورید، می تواتید با مصرف مقدار معینی، میزان ویتامین A مورد نظر را دریافت کنید.

اما اگر هر روز میزان بیشتری را دریافت کنید، ویتامین A سمی خواهد شد.

برخی از نگرانی ها در مورد مصرف جگر در دوران بارداری وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالای ویتامین A باعث ایجاد نقایص مادرزادی می شود؛ بر اساس مؤسسه پزشکی (IOM)، توصیه می شود رژیم توصیه شده (RDA) ویتامین A برای زنان باردار 2565 IUS (واحد های بین المللی) در روز می باشد.

در مطالعه سال 1995، زنانی که بیش از 10،000 واحد ویتامین A روزانه (تقریبا 4 برابر میزان توصیه شده توسط IOM) مصرف می کردند، در دو ماه اول بارداری بیش از دو برابر خطر ابتلا بهداشتی نوزاد با نقص های زایمان را بیشتر داشتند. مطالعات دیگر پیشنهاد کرده اند که دوز کمتر از 30،000 IUS روزانه احتمالا نقایص مادرزادی را ایجاد نمی کند، اما دوز خیلی کمش ممکن است باعث ایجاد نقص های مادرزادی شود.

بدن خودش ویتامین A را در صورت نیاز تولید می کند، از موادی مانند بتا کاروتن، که در سبزیجات زرد و سبز یافت می شود؛ این مواد خام برای ویتامین ها در طول بارداری کاملا سالم هستند با این حال، ویتامین A پیش ساخته شده رتینول است که، در مقدار بیش از حد، ممکن است نقص های زایمان را ایجاد کند.

ویتامین A پیش ساخته در بسیاری از مکمل های ویتامین و برخی از غذاها، از جمله گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی و غلات صبحانه غنی شده وجود دارد و کبد تنها ماده غذایی است که مقدار بسیار بالایی از ویتامین A را فراهم می کند.

ویتامین Aکبد:

یک زن باردار که به طور مرتب جگر مصرف می کند، به میزانی ویتامین A مصرف می کند که خطر ابتلا به نقص های زایمانی بالا می رود. اگر چه ثابت نشده است که خوردن جگر موجب نقص مادرزادی می شود، اما روشی امن برای زنان باردار وجود دارد و باید مصرف جگر را کم کنند.

یک زن باردار نیز باید اطمینان حاصل کند که مکمل مولتی ویتامین هایش حاوی میزانی بیش از 5000 ویتامین A پیش ساخته نیست. برخی از ویتامین های قبل از زایمان حاوی هیچ ویتامین A پیش ساخته ای نیستند، و بتا کاروتن را جایگزین می کنند و یا ویتامین A را کاملا حذف می کنند.

هیچ شواهدی وجود ندارد که مقدار مشخصی از جگر را که می توان در حین بارداری مصرف شود، معین کند بنابراین، همه این ها به قضاوت شخصی شما بستگی دارد اما با این حال، اجتناب از مصرفش بهترین کار است. شما می توانید انواع دیگری از گوشت را که امن تر است بخورید.

گفته شده است که حدود 2500 واحد ویتامین A را می توان هر روز در دوران بارداری مصرف کرد ؛ زنانی که مقدار بیشتری از آن را دریافت می کنند، در معرض خطر نقص و عوارض زایمان قرار دارند.



جگر سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است

 

 یکی از سوالاتی که برای بسیاری از خانمها در دوره بارداری پیش می‌آید این است که خوردن جگر در طول بارداری به نفع آنهاست یا به ضررشان. از آنجا که جگر خونساز است ممکن است برای بسیاری از خانم‌های باردار این تصور پیش بیاید که مصرف آن می‌تواند سطح اسید فولیک و آهن خون را افزایش دهد اما واقعیت این است که خوردن جگر در این دوران چندان مناسب نیست.جگر ویتامین A زیادی داردبا اینکه جگر سرشار از ویتامینها و مواد معدنی است اما به دلیل بالا بودن سطح ویتامین رتینول  در آن میتواند به جنین آسیب وارد کند. علاوه بر جگر محصولاتی که از جگر گوشت و مرغ و مغز تهیه شده، هم همین خاصیت را دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد جگر پخته شده سطح پایینی از رتینول دارد  و بنابراین مصرف خوراکیهایی مانند جگر سرخ شده و بو داده هم در این دوران مناسب نیست.مکمل ویتامین A را با احتیاط مصرف کنیدعلاوه بر این که در خوردن جگر باید احتیاط کنید بهتر است حواستان به مکملهای ویتامینی که مصرف می‌کنید هم باشد تا سطح ویتامین A آن بیش از حد مجاز نباشد. بهترین کار این است که پیش از  مصرف هرگونه مکملی با پزشک مشورت کنید. به یاد داشته باشید این اقدام احتیاطی را درباره مکمل‌های روغن مایع هم داشته باشید چون روغن ماهی یا از بدن ماهی تهیه شده یا از کبد ماهی و حتما میدانید که نباید از مکملهایی که از کبد ماهی تهیه شده استفاده کنید چون روغن کبد ماهی غلظت بسیار بالایی از رتینول را دارد.خوردن جگر کبابی در بارداری

 

خوردن جگر در دوران بارداری چندان مناسب نیست

ویتامین A را از کجا تامین کنیدشما نیاز به مقدار لازم و کافی ویتامین A در طول بارداری دارید چون این ویتامین برای پوست، چشم، و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ویتامین A به دو شکل وجود دارد:•    رتینولی که در غذاهای حیوانی یافت میشود.•    بتاکاروتنی که در میوه ها و سبزیهای وجود دارد.شکل بتاکاروتنی ویتامین A در دوران باردای کاملا بی خطر است و شما با خیال راحت میتوانید بسیاری از میوه‌ها و سبزیهایی را که حاوی ویتامین A هستند، مصرف کنید و از این بابت نگرانی نداشته باشید. نکته مهم اینجاست که شما میتوانید ویتامین A لازم بدنتان را از رتینول و بتاکاروتن هر دو به دست آورید به شرط آنکه در سطوح ایمن و اندازه مناسب از آن استفاده کنید.غذاهای زیر اگر به مقدار مناسب مصرف شوند خطری برای مادر و جنین به همراه ندارد:•    محصولات لبنی•    تخم مرغ•    انواع گوشت به جز جگر•    ماهی های روغنی•    سبزیهایی مانند هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، کدو تنبلخطرات ویتامین A بیش از حدبرخی مطالعات نشان داده است سطح بالای ویتامین A میتواند منجر به نقص جنین شود. بهترین اندازه استفاده از ویتامین A برای یک خانم باردار روزانه  ۲۵۶۵ واحد بین المللی است. در تحقیقی که انجام شد مشخص شد زنانی که در طول دو ماهه اول بارداری بیش از ۱۰ هزار واحد بین المللی ویتامین A مصرف کردند دوبرابر بیشتر در معض خطر نقص جنینی قرار داشتند. از سوی دیگر مشخص نیست مصرف کم این ویتامین میتواند با نقص جنینی مرتبط باشد یا نه!نکته مهمبهتر است بدانید که مصرف ۸۵ گرم جگر گوشت حاوی ۲۷ هزار واحد بین المللی ویتامین A است و همین مقدار جگر مرغ نیز ۱۲ هزار واحد بین المللی ویتامین A دارد. اگر مکمل مصرف میکنید نباید محتوای ویتامین A در آن بیش  از ۵ هزار واحد بین المللی باشد.  منبع:niniban.com

بارداری و زایمان راحت با…

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

حراج عطر و ادکلن اورجینال در جمعه سیاه

هوشمند سرمایه گذاری کنید

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

به کمک مشاورعشق را به رابطه‌تان بازگردانید

مشاوره روشهای درمان بواسیر/تماس بگیرید

ماندگاری حالت مو برای زمان طولانی

رویایی بابحران نگران کننده روابط زناشویی

درمان افسردگی یک بار برای همیشه

ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی

حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

اختلالات دفعی را جدی بگیرید!

مشاوره تلفنی طلاق

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

دل و قلوه یکی از غذای سنتی محبوب و دوست داشتنی ایرانی هاست که به صورت کباب شده علاقه مندان بسیاری دارد. البته امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی میل و رغبت خوردن دل و قلوه در برخی مناطق به آرامی به فراموشی سپرده می شود. در حقیقت تعداد بسیاری از افراد دنیا هیچ گاه از این قسمت های بدن حیوانات مصرف نکرده اند و حتی ممکن است فکر انجام این کار نیز برای آنها سخت به نظر برسد.

در حقیقت دل و قلوه دارای ارزش تغذیه‌ای بالایی می باشند. در این مقاله به بررسی تمامی تاثیرات مثبت و منفی مصرف این مواد غذایی پرداخته خواهد شد.

امعا و احشا در حقیقت قسمت‌هایی از بدن حیوانات است که می توانند به عنوان خوراکی مصرف شوند. این اندام ها اعضای داخل شکم حیواناتی مانند گاو، گوسفند، بز، مرغ و مرغابی بدست می آید.

البته امروزه حیوانات بیشتر برای مصرف قسمت های ماهیچه ای آنها پرورش داده می شوند. بیشتر گوشت بدن حیوانات برای تهیه استیک، ران سوخاری و یا گوشت چرخ کرده استفاده می شود. خوردن جگر کبابی در بارداری

البته حیوانات درنده تنها قسمت های ماهیچه ای شکار خود را نمی خورند، بلکه آنها اندام های گوشتی مانند مغز، روده ها و حتی دنبلان شکار خود را نیز می خورند. در حقیقت اندام های گوشتی بدن حیوانات دارای خاصیت بسیار زیادی است.

امعا و احشاء بدن حیوانات می توانند به عنوان یک غذای بسیار با ارزش به رژیم غذایی شما افزوده شوند. این قسمت ها سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B12 و فولات بوده و همچنین همچنین منبع عالی آهن و پروتئین نیز است. از آنجا که ویتامین های گروه B و فولات در رژیم غذایی بانوان باردار از پیش از بارداری تا پایان بارداری فواید زیادی دارد، مصرف مقدار متعادل از این غذا البته به غیر از جگر برای بانوان باردار بسیار مفید است.

 

امعا و احشاء قابل مصرف حیوانات به شرح زیر است:

 امعا و احشاء حیوانات دارای انواع مختلفی می باشند. مانند جگر زبان دل و قلوه ها. این اندام ها به دلیل کارکردشان در بدن نامگذاری شده‌اند، اما در این میان خوش گوشت و سیرابی مستثنا هستند.

 

قرار گرفتن اندام های گوشتی بدن حیوانات در رژیم غذایی مضرات چندانی ندارد. همانطور که گفته شد ممکن است بعضی افراد در برابر میزان بالای کلسترول این غذاها آسیب‌پذیر بوده و نیاز دارند که در مصرف این اندام های گوشتی زیاده‌روی نکنند.

امعا و احشاء حیوانات مخصوصاً جگر دارای مقادیر بسیار زیادی ویتامین A است. توجه داشته باشید که نوع ویتامین A دریافتی از منابع گیاهی همانند هویج با ویتامین A دریافتی از منابع حیوانی همانند جگر متفاوت است. وقتی می گوییم که دریافت بیش از اندازه ویتامین A در دوران بارداری سبب بروز ناهنجاری های جنینی می شود، منظورمان ویتامین A موجود در منایع حیوانی و نیز مکمل های دارویی است.

اگرچه سازمان ملی سلامت توصیه می‌کند که مادران باردار حداکثر به میزان ۱۰ هزار واحد ویتامین A در طول روز دریافت کنند. مصرف بیش از حد ویتامین آن می‌تواند باعث بروز خطرات جدی مانند نقص های حین تولد و ناهنجاری های مختلف شود.

نقص های حین تولد شامل مشکلات قلب، ستون فقرات و کانال عصبی بدن جنین است و ناهنجاری ها می توانند شامل چشم ها، گوش ها، بینی و همچنین بروز مشکلات فراوان در سیستم گوارشی و کلیه ها باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد مادرانی که بیش از ۱۰ هزار واحد ویتامین A در طول روز از طریق غذا خوردن دریافت می کنند، در مقایسه با مادرانی که در حدود ۵۰۰۰ واحد و یا کمتر در طول روز ویتامین A دریافت می کنند، ۸۰ درصد احتمال بیشتری وجود دارد که نوزادشان در حین تولد دچار نقص باشد.

بنابراین چنانچه باردار هستید و مخصوصاً اگر از مکمل های دارای ویتامین A استفاده می کنید، باید بیشتر مراقب میزان مصرف جگر و دل و قلوه در رژیم غذایی خود باشید.

 

بیماری جنون گاوی، مغز و ستون فقرات گاو و گوساله را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری می تواند از طریق پروتئینی به نام “پریون” که در مغز و ستون فقرات حیوان آلوده وجود دارد،  به انسان نیز منتقل شود. بیماری جنون گاوی چنانچه به انسان منتقل شود می تواند باعث بروز بیماری بسیار نادر مغزی به نام “کروتزفلد جاکوب”  شود.

خوشبختانه بیماری جنون گاوی به دلیل تصویب قوانین ممنوعیت تغذیه ای از سال ۱۹۹۶ کاهش بسیار زیادی داشته است. بر طبق این قانون اضافه کردن هرگونه مواد گوشتی و یا امحا و احشاء به غذای حیوانات ممنوع است. در بسیاری دیگر از کشورها، اضافه کردن مغز گاو و یا گوشت حیواناتی که مشکوک به بیماری جنون گاوی است، به چرخه غذایی انسان ممنوع است. در بسیاری از کشورها احتمال بروز بیماری جنون گاوی در گاوها بسیار پایین است. ولی با این حال اگر نگران ابتلا به این بیماری هستید، می‌توانید از مصرف مغز و ستون فقرات گاو و گوساله خودداری کنید.

 

بیماری نقرس یکی از انواع مختلف آرتروز است. بیماری نقرس به خاطر میزان بالای اسید اوریک خون اتفاق می افتد که در طول این بیماری مفاصل بدن ورم کرده و بسیار حساس و دردناک می شوند.

پیورین موجود در رژیم غذایی باعث تولید اسید اوریک می شود. از آنجاییکه جگر و دل قلوه دارای مقادیر فراوانی از پیورین بوده و بهتر است چنانچه مبتلا به بیماری نقرس هستید، در مصرف این غذاها احتیاط کنید.

مادران باردار و افرادی که مبتلا به نقرس هستند، باید در مصرف جگر و دل وقلوه و … احتیاط کنند. بیماری جنون گاوی می تواند باعث بروز یک بیماری بسیار نادر مغزی در انسان ها شود. ولی گزارشات نشان می دهد که در دهه اخیر میزان ابتلای بیماری جنون گاوی در بین حیوانات بسیار کاهش یافته است.

 

جگر و دل و قلوه و … به دلیل طعم قوی و منحصر به فردی که دارند، تبدیل به یک غذای بسیار محبوب در میان بسیاری از افراد شده است. البته ممکن است طعم آنها برای بعضی از افراد چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل بهتر است که این افراد مصرف این غذاها را با مواردی همچون زبان و یا دل شروع کنند. زیرا این قسمتها دارای طعم ملایم تری می باشند.

همچنین می توانید جگر و قلوه ها را چرخ کنید و سپس آنها را با گوشت گوساله ترکیب کرده و برای تهیه غذاهایی مانند اسپاگتی از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید این قسمت ها را تکه تکه کرده و همراه با گوشت گوسفند برای تهیه یک خورشت استفاده کنید. به این وسیله می توانید طعم قوی این قسمت های بدن حیوانات را بهبود دهید.

جگر و دل وقلوه و … دارای طعم خاص و قوی ای می باشند و ممکن است مقداری زمان لازم باشد، تا به این طعم جدید عادت کنید. ترکیب این قسمت ها با گوشت های ماهیچه ای بدن حیوانات می تواند برای ایجاد تعادل در طعم و مزه غذا به شما کمک کند.

جگر و دل وقلوه و … دارای مقادیر بسیار زیاد ویتامین ها و مواد معدنی است. در حالی که ممکن است این مواد مغذی در غذاهای دیگر به سختی یافت شود. اگر به خوردن گوشت علاقه دارید، می توانید جگر و دل وقلوه و … را جایگزین گوشت های مصرفی خود کنید. علاوه بر اینکه جگر و دل و قلوه و … دارای ارزش تغذیه ای بسیار زیادی است، از لحاظ هزینه ای نیزکاملاً به صرفه بوده و مصرف آنها حتی برای محیط زیست نیز مناسب است.

 

خوردن جگر کبابی در بارداری

مطالعه بیشتر:

1- آیا خوردن جگر در بارداری بی ضرر است؟

2- آیا خوردن جگر مرغ و جگر سفید در دوران بارداری مجاز است؟

3- آیا خوردن گوشت قرمز در بارداری ممنوع است؟

4- آیا خوردن گوشت گوسفندی و گوشت بز در بارداری مجاز است؟

 

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

وزن و تغذیه در بارداری

  • شعر کوتاه معنی دار برای پروفایل
  • وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    وزن و تغذیه در بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    تغذیه سالم راهی برای داشتن یک نوزاد سالم است. غذاهایی که شما در بارداری مصرف می‌کنید تاثیر مستقیم بر نحوه رشد و نمو جنین شما خواهد داشت. غذاهای بسیاری هستند که باید بیشتر مصرف شوند و مصرف بعضی نیز باید محدود شود.جگر یک ماده غذایی است که هم تاثیرات مثبت و هم منفی بر رشد جنین دارد.

    در این مقاله مطالب زیر را می خوانید:

     وجود مقدار زیاد ویتامین A در رژیم غذایی ممکن است باعث ایجاد نقایص مادرزادی در جنین شود، خصوصا در ماه های اول بارداری.

    نوع دیگر ویتامین A کاروتنوئید نام دارد که در میوه ها و سبزیجات یافت می شود. خوردن جگر در هر روز ایمن نیست، اما یک یا دو بار در ماه ضرری ندارد. هیچ محدودیتی برای مقدار کاروتنوئیدها وجود ندارد و مادر باردار می تواند آن را با خیال راحت مصرف کند، بنابراین لازم نیست نگران مصرف بیش از حد ویتامین A موجود در میوه ها و سبزیجات باشید.خوردن جگر کبابی در بارداری

    سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند بیش از 10،000 IU ویتامین A از مکمل ها، منابع حیوانی و غذاهای غنی شده (ترکیب شده) در روز دریافت نشود. (برای جوانتر از 19 سالگی، این عدد کمتر است.) مصرف یک جگر گاو می تواند حدود 30،000 IU رتینول داشته باشد بنابراین اگر آنرا مصرف کنید، می توانید از دوز توصیه شده روزانه تجاوز کنید پس اگر شما هر روز جگر می خورید، می توانید با مصرف مقدار معینی، میزان ویتامین A مورد نظر را دریافت کنید. اما اگر هر روز میزان بیشتری را دریافت کنید، مقدار آن در بدن شما سمی خواهد شد.

    برخی از نگرانی ها در مورد مصرف جگر در دوران بارداری خصوصا در سه ماهه اول که اندام ها و ارگان های بدن جنین در حال شکل گیری بوده و بیشتر از هر زمان دیگری نسبت به عوامل نامناسب محیطی حساس است وجود دارد. برخی مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالای ویتامین A باعث ایجاد نقایص مادرزادی می شود، بر اساس مؤسسه پزشکی (IOM)، توصیه می شود مقدار ویتامین A برای زنان باردار 2565 IUS (واحد های بین المللی) در روز باشد.

    در مطالعه سال 1995، مادرانی که بیش از 10،000 واحد ویتامین A روزانه، تقریبا 4 برابر میزان توصیه شده توسط IOM، مصرف می کردند، در دو ماه اول بارداری بیش از دو در معرض ابتلا به برخی نواقص نوزادی بودند.

    بدن انسان ویتامین A را در صورت نیاز تولید می کند، از موادی مانند بتاکاروتن، که در سبزیجات زرد و سبز یافت می شود ؛ این مواد خام برای ویتامین ها در طول بارداری کاملا سالم هستند با این حال، ویتامین A پیش ساخته شده رتینول است که، در مقدار بیش از حد، ممکن است نقص های مادرزادی ایجاد کند.

    ویتامین A پیش ساخته در بسیاری از مکمل های ویتامین و برخی از غذاها، از جمله گوشت، تخم مرغ، محصولات لبنی و غلات صبحانه غنی شده وجود دارد و کبد از این نظر بسیار مورد توجه قرار گرفته که تنها ماده غذایی است که مقدار بسیار بالایی از ویتامین A را وارد بدن می کند.

     

    در سه ماهه دوم و سوم بسیاری از ارگان های بدن جنین تشکیل شده اند اما هنوز به تکامل کامل نرسیده اند. در این زمان گرچه نسبت به سه ماه اول بارداری عوامل محیطی تاثیر کمتری بر سلامت جنین دارد، اما هنوز هم احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن روند رشدی جنین، تحت دوز سمی از ویتامین A وجود دارد.

    یک مادر باردار که به طور مرتب در سه ماهه دوم و سوم بارداری جگر مصرف می کند، در معرض خطر ابتلا به برخی نواقص جنینی قرار خواهد گرفت.

    همچنین توجه داشته باشید که مادران باردار باید نسبت به مصرف مکمل مولتی ویتامین هایی که حاوی میزانی بیش از 5000 ویتامین A پیش ساخته است هشیار باشند. برخی از مولتی ویتامین های بارداری حاوی هیچ ویتامین A پیش ساخته ای نیستند و بتاکاروتن را جایگزین می کنند و یا ویتامین A  را کاملا حذف می کنند.

    درمورد مقدار مجاز مصرف جگر در دوران بارداری گفته شده است که حدود 2500 واحد ویتامین A را می توان هر روز در دوران بارداری مصرف کرد، افرادی که مقدار بیشتری از آن را دریافت می کنند، در معرض خطر نقص و عوارض زایمان قرار دارند.

    هنگامی که در طول بارداری جگر مصرف نمی کنید، باید از مواد غذایی زیر نیز اجتناب کنید:

    یکی دیگر از خطرات تهدید کننده مصرف جگر در بارداری، احتمال آلوده بودن آن است. عده ای از متخصصان دریافتند که علاوه بر میزان زیاد ویتامین جگر که خطر ساز است، باکتری به نام «لستريا» نیز در جگر های آلوده، بویژه جگر گوسفند وجود دارد. به همین دلیل خوردن جگر آلوده در دوران بارداری می تواند عواقب بدی را به دنبال داشته باشد.

    به این ترتیب به بانوان باردار توصیه می شود که از مصرف جگرهایی که در مغازه ها طبخ می شود بپرهیزند، زیرا ممکن است دام مورد نظر ناقل بیماری بوده و یا در محیط غیر استاندارد پرورش یافته باشد. و یا در مراحل طبخ ممکن است اصول بهداشتی را رعایت نکرده و جگر خوب پخته نشده باشد. بنابراین توصیه می شود که تمام افراد از جگرهایی با بسته بندی مناسب که دارای تاریخ تولید و انقضا هستند و نیز به مقدار بسیار کم استفاده کنند تا از خطرات احتمالی و مضرات آن در امان باشند.

     

    یکی از غذاهای محبوب برای برخی از بانوان بارداری جگر مرغ است. با توجه به مناسب تر بودن قیمت آن نسبت به جگر گوسفند، شاید تعداد زیادی از بانوان باردار اقدام به تهیه و مصرف آن در این دوران حساس کنند. اما آیا خوردن جگر مرغ در بارداری برای سلامتی جنین مضر است؟

    یکی از مهمترین وظایف سلول های کبدی (سلول های جگر) در تمامی جانداران پاکسازی خون از انواع سموم و داروها است. این مواد برای مدتی در این سلول ها که هپاتوسیت نام دارند تجمع خواهند یافت. گاهی کبد این مواد را از درون سلول های خود پاکسازی می کند اما در برخی شرایط سموم و آنتی بیوتیک ها برای مدت طولانی در هپاتوسیت ها باقی می مانند.

    اگر در طی روند پرورش ماکیان و دام ها به میزان بیش از حد مجاز از آنتی بیوتیک ها استفاده شود، این مواد بدون شک به مقدار زیادی در جگر این جانداران تجمع پیدا کرده و با خوردن آنها وارد بدن شما می شوند.

    مطالعات نشان می دهد که مقدار آنتی بیوتیک مصرفی مرغداری ها، بسیار بیشتر از حد مجاز بوده که بدون شک برای سلامتی انسان مضر است. حال اگر باردار باشید خوردن این حجم از آنتی بیوتیک به احتمال فراوان تاثیرات بسیار نامطلوبی بر سلامتی جنین شما خواهد داشت. به این ترتیب توصیه می شود که در این دوران از مصرف جگر مرغ کاملاً پرهیز کرده و درصورت علاقه از جگر گوسفند، آن هم به مقدار مجاز مصرف کنید.

    گرچه مطالعات انجام شده بر روی تاثیرات ناشی از مصرف آنتی بیوتیک ها در روند رشد دام ها و ماکیان هنوز بسیار کم است اما با توجه به لزوم رعایت تمامی احتیاط ها در این دوران، و مشخص نبودن منشا اصلی افزایش شیوع بسیاری از مشکلات جسمی و رفتاری نوزادان و کودکان نظیر اوتیسم، بیش فعالی و … ترجیح بر این است که مادران باردار تا حد امکان از مصرف مواد غذایی نامناسب اجتناب کنند.

     

    طبق بررسی های بدست آمده میزان پروتئین جگر سفید از جگر سیاه کمتر است. ولی جگر سفید از نظر میزان چربى تقریبا مشابه جگر سیاه است. مقدار کلسترول جگر سفید شبیه جگر سیاه و بیشتر از گوشت کم چربى است. همچنین لازم به ذکر است که مقدار آهن موجود در جگر سفید از جگر سیاه کمتر است.

    بسیاری از افراد فکر می کنند که جگر سفید منبع غنی از ویتامین A است، اما باید گفت که مقدار این ویتامین در جگر سفید نسبت به جگر سیاه خیلی کمتر است. طبق بررسی های بدست آمده در 100 گرم جگر سیاه حدود 36000 واحد ویتامین A می باشد. اما در 100 گرم جگر سفید 36 واحد ویتامین A هست. لازم به ذکر است که با توجه به خطرناک بودنمصرف بیش از حد ویتامین A برای سلامتی جنین و نیز وجود مقادیر کافی از این ویتامین در قرص های پره ناتال که می تواند نیاز روزانه مادران باردار را برطرف کند، باید در مورد مصرف بیش از حد آن احتیاط های لازم را به کار بگیرید. به این ترتیب پزشکان توصیه می کنند که درمورد مصرف جگر سفید نیز همانند جگر سیاه در دوران بارداری احتیاط های لازم را داشته باشید و به هیچ وجه بیش از حد مجاز از هیچ یک از آنها مصرف نکنید.

    ولی خب متاسفانه باید بگوییم جگر سفید یا همان شش (ریه) ارزش غذایی زیادی ندارد و همانند گوشت فقط بعنوان یک منبع پروتئینی برای رشد می تواند مفید واقع شود.

    از ویتامین های مهم موجود در جگر سفید می توان به ویتامین D ،E و B12 اشاره کرد. به این ترتیب این ماده غذایی می تواند برای رشد استخوان ها و درمان کم خونی نیز مفید باشد. 100 گرم جگر سیاه گوسفند که با آتش ملایم پخته شده باشد، دارای 220 کالری انرژی، 5/2 گرم کربوهیدرات، 5/30 گرم پروتئین و 8/8 گرم چربی است.

     

    خوردن جگر کبابی در بارداری

    جگر در نقاط مختلف دنیا به شکل‌های مختلف مصرف می‌شود از جمله پاته جگر، جگر خورد شده، سوسیس جگر. به هر شکلی که جگر را مصرف کنید، تاثیر آن بر بدن تقریبا مشابه است.

    جگر مواد مغذی فراوانی دارد که برای سلامتی مفید هستند. این فواید عبارتند از:

    به همان میزان که پروتئین و اسید فولیک برای رشد جنین شما اهمیت دارند، آهن نیز به دلیل تشکیل هموگلوبین کافی در خون از اهمیت بالایی برخوردار است. ولی ویتامین A موجود در جگر می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

     

    جگر حاوی غلظت بالایی از ویتامین A است. میزان دقیق ویتامین A موجود در جگر بسته به منبع آن متفاوت است. برای مثال، جگر گوساله مقدار بیشتری ویتامین A نسبت به جگر مرغ دارد. اما حتی مقادیر کم هم می‌تواند به دلیل شکل آن مضر باشد.

    در رژیم غذایی انسان دو نوع ویتامین A وجود دارد. نوع نخست آن به نام رتینول در پروتئین های حیوانی نظیر گوشت قرمز، گوشت سفید و لبنیات وجود داشته و نوع دوم آن در میوه ها و سبزیجات مختلف یافت می شود که بتاکاروتن نام دارد. ویتامین A موجود در جگر به شکل رتینول است. جگر حیوانات منبع سرشاری از رتینول است. بدن انسان قادر است ویتامین A (رتینول) را به مدتی طولانی در خود ذخیره کند. بنابراین نیازی به مصرف هر روزه این ویتامین نیست زیرا افراط در مصرف رتینول می تواند به سرعت سلامت جنین را به خطر بیندازد. علاوه بر آن در صورت استفاده از مکمل های غذایی یا ویتامینی باید کاملا احتیاط کنید که میزان ویتامین A دریافتی شما بیش از حد مجاز توصیه شده نباشد. سعی کنید بیشتر از مکمل های حاوی بتاکاروتن که مخصوص خانم های باردار است استفاده نموده و از مکمل های حاوی ویتامین A به صورت رتینول خودداری کنید. دریافت بیش از اندازه ویتامین A به شکل رتینول می‌تواند منجر به نقایص زایمان شود. این نقایص می‌تواند به صورت جهش باشد و حتی می‌تواند منجر به رشد سلول های سرطانی شود.

    همچنین رتینول برای مادران باردار هم مضر است و باید از مصرف آن به هر شکل خودداری شود. بعلاوه جگر دارای کلسترول بالا نیز هست که برای همه خطرناک است.

    در صورت تردید، توضیحات روی بسته دارو را به دقت مطالعه کرده و یا از دکتر داروساز یا پزشک مامای خود در این رابطه کسب اطلاع کنید. پیش از خرید هر نوع مکمل دارویی یا غذایی باید مسئول فنی داروخانه را از بارداری خود مطلع کنید تا بتواند داروی مناسب را در اختیارتان قرار دهد.

    علاوه بر آن باید در این دوران در مصرف مکمل های غذایی تهیه شده از روغن ماهی که به شکل روغن یا کپسول عرضه می شوند نیز کاملا احتیاط کنید. این روغن ماهی ها معمولا به دو شکل در بازار موجودند. یک نوع از این روغن ها از کل بدن ماهی استخراج شده و نوع دیگر آن از جگر یا کبد ماهی تهیه می شوند. در دوران بارداری باید از مصرف مکمل های تهیه شده از کبد ماهی مانند روغن کبد ماهی کاد به دلیل دارا بودن غلظت بسیار بالایی از رتینول خودداری کنید.  

    ویتامین A برای سلامت پوست، چشم و عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن بسیار مفید و ضروری است.  بهترین شیوه دریافت انواع ویتامین A یا به عبارتی رتینول و بتاکاروتن از طریق منابع طبیعی و با خوردن طیف گسترده ای از مواد غذایی نظیر تخم مرغ، گوشت، انواع ماهی های چرب و سبزیجاتی مانند هویج و کلم بروکلی است.

  • مدل رنگ مش تیره
  •  

    نسخه مشخص و معینی برای مصرف جگر توسط یک مادر باردار وجود ندارد. بنابراین همه چیز بستگی به تصمیم خودتان دارد. با اینحال، تا حد امکان پرهیز از خوردن آن بهترین کار ممکن است. شما می‌توانید از انواع دیگر گوشت که بی ضرر هستند استفاده کنید.

    گفته می‌شود که مصرف روزانه حدود ۲۵۰۰ واحد بین المللی ویتامین A برای مادران باردار بی ضرر است. بانوانی که مقدار بیشتری ویتامین A مصرف می‌کنند در معرض خطر مشکلات و نقایص زایمان خواهند بود.

    زمانی که شما از خوردن جگر امتناع می‌کنید، باید سعی کنید که از مصرف مواد غذایی زیر نیز خودداری کنید:

     

    اکنون که شما عوارض خوردن جگر را می‌دانید، لازم است که منابع جایگزین ویتامین A را که برای رشد فرزندتان مفید هستند بشناسید. برخی از آنها شامل موارد زیر است:

    همه این منابع برای بهبود بینایی و سیستم ایمنی مفید هستند و همچنین به عنوان آنتی اکسیدان های موثر عمل می‌کنند.نکته مثبت این است که ویتامین A موجود در این سبزیجات به صورت بتاکاروتن است، که برای بدن بسیار عالی هستند.

    بعد از طی سه ماهه نخست و حیاتی بارداری، خطرات نیز کاهش می‌یابد. حتما پیش از مصرف جگر در بارداری با پزشک خود صحبت کنید. بهترین جایگزین، یافتن اشکال دیگر غذاهای لذیذ و سالم و لذت بردن از آنها است.

     

    مطالعه بیشتر:

    خوردن جگر کبابی در بارداری

    1- تاثیرات مثبت و منفی خوردن عسل در بارداری بر مادر و جنین

    2- خوردن غذاهای تند و پرادویه بر شیردهی چه تاثیری بر مادر و نوزاد دارد؟

    3- آیا خوردن املت و نیمرو در بارداری بی خطر است؟

    4- مزایای خوردن خرما در بارداری و تاثیر آن بر روند زایمان

     

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    مراقبت های بارداری

    این بخش در حال طراحی می باشد

    ایران وی – مجله تفریحی سرگرمی

    آیا خوردن جگر در بارداری برای جنین ضرر دارد؟ ، اگر در طول دوران حاملگی جیگر خوردیم چکار کنیم؟ ، خوردن جگر در دوران بارداری چه عوارضی دارد؟ مصرف جگر در بارداری خطرناک است؟ با ما همراه باشید تا جواب سوالات خود را دریافت کنید .

     

    شاید پس از چند روز بی‌میلی به غذا خوردن، خوردن جگر هم اشتهای‌تان را تحریک کند و هم توان از دست رفته‌تان را به شما برگرداند، اما متخصصان می‌گویند حتی برای از بین بردن ضعف‌تان در این روزها یا برای فرونشاندن ویارتان، حق ندارید به خوردن جگر روی بیاورید .خوردن جگر کبابی در بارداری

    از نظر آنها برخی از غذاهایی که به اشتباه آنها را تقویت‌کننده و پرخاصیت تلقی می‌کنیم، می‌توانند به سلامت شما و جنین‌تان آسیب بزنند پس تا بسته شدن پرونده دوران بارداری‌ تان با وسواس بیشتری منوی غذایی‌تان را انتخاب کنید و از مصرف آنچه در ادامه مطلب آورده‌ایم پرهیز کنید.

    باید مکمل ویتامین A را با احتیاط مصرف کنید! علاوه بر این که در خوردن جگر باید احتیاط کنید بهتر است حواستان به مکملهای ویتامینی که مصرف می‌کنید هم باشد تا سطح ویتامین A آن بیش از حد مجاز نباشد زیرا در دوران بارداری خوردن آنها مجاز نیست.

    بهترین کار این است که پیش از  مصرف هرگونه مکملی با پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است در موارد برخی مواد غذایی که برای بدن مفید هستند در دوران بارداری ضرر داشته باشند .

    به یاد داشته باشید این اقدام احتیاطی را درباره مکمل‌های روغن مایع هم داشته باشید چون روغن ماهی یا از بدن ماهی تهیه شده یا از کبد ماهی و حتما میدانید که نباید از مکملهایی که از کبد ماهی تهیه شده استفاده کنید چون روغن کبد ماهی غلظت بسیار بالایی از رتینول را دارد.

    ویتامین A را از کجا تامین کنید

    شما نیاز به مقدار لازم و کافی ویتامین A در طول دوران بارداری دارید چون این ویتامین برای پوست، چشم، و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. ویتامین A به دو شکل وجود دارد

    پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را نیز حتما بخوانید :

    فواید خوردن شلغم قبل از بارداری در دوران بارداری و شیردهی

    روش های موثر برای درمان رفلکس معده در دوران بارداری

    علت ورم کردن بدن در دوران بارداری چیست؟

    لیست غذا های مناسب در دوران بارداری

    برخی مطالعات نشان داده است سطح بالای ویتامین A میتواند منجر به نقص جنین شود. بهترین اندازه استفاده از ویتامین A برای یک خانم باردار روزانه  2565 واحد بین المللی است.

    در تحقیقی که انجام شد مشخص شد زنانی که در طول دو ماهه اول دوران بارداری بیش از 10 هزار واحد بین المللی ویتامین A مصرف کردند دوبرابر بیشتر در معض خطر نقص جنینی قرار داشتند. از سوی دیگر مشخص نیست مصرف کم این ویتامین میتواند با نقص جنینی مرتبط باشد یا نه.

    دارو های گیاهی برای پسردار شدن و تعیین جنسیت با طب سنتی

    درمان عفونت ادراری در بارداری و علائم و علت آن چیست؟

    اما تنها ویتامین A موجود در جگر نیست که باید دلیل پرهیز شما از آن باشد؛ متخصصان می‌گویندخوردن جگر گوسفند یا مغز آن‌که از خوراکی‌های محبوب ایرانی‌ها هستند، در خود باکتری «لستریا» دارند و بر جنین در حال رشد اثر منفی می‌گذارند، حتی می‌توانند باعث سقط جنین یا مرده‌زایی شوند.

    بهتر است بدانید که مصرف 85 گرم جگر گوشت حاوی 27 هزار واحد بین المللی ویتامین A است و همین مقدار جگر مرغ نیز 12 هزار واحد بین المللی ویتامین A دارد.

    اگر مکمل مصرف میکنید نباید محتوای ویتامین A در آن بیش  از 5 هزار واحد بین المللی باشد.

    دقیقا به همین علت است که می گویند خوردن جگر در دوران بارداری خوب نیست .

    هویج: درست است که مصرف هویج در دوران بارداری ممنوع نیست اما اگر برای تقویت خودتان هر روز یک لیوان آب هویج می‌خورید، با دریافت بیش از اندازه ویتامین A به جنین‌تان آسیب می‌زنید. پس بیشتر مراقب خوراک تان باشید.

    جدا از ضرر های خوردن جگر که برای زنان باردار مناسب نیست برای افراد عادی دارای فوایدی نیز هست که در زیر به فواید و ضرر های این ماده غذایی لذیذ برای زنان در غیر دوران بارداری می پردازیم :خوردن جگر کبابی در بارداری

    توجه داشته باشید که خوردن جگر گوسفند در دوران بارداری ضرر دارد و توضیحات زیر برای زنان غیر باردار بوده

    خوردن جگر سیاه گوسفند باعث انتقال ویتامین های حیاتی زیر به بدن می شود .

    می باشد و همچنین سرشار از املاحی چون آهن، اسید فولیک و روی و پروتئین است. جگر سیاه گوسفند که در واقع همان کبد گوسفند است برای بیماران دارای کلسترول بالا توصیه نمی شود اما در صورت عدم ابتلا به این بیماری کسانی که کم خونی یا فقر آهن دارند می توانند هفته ای دو بار جگر میل کنند. چربی جگر سیاه نصف گوشت قرمز است.

    به قسمت ریه یا شش گوسفند جگر سفید گفته می شود که دارای پروتئین بسیاری می باشد که از این نظر حائز اهمیت است. پروتئین موجود در جگر سفید به رشد بدن و عضلات کمک زیادی می کند و چربی کمتری نسبت به جگر سیاه دارد. ارزش غذایی جگر سفید کمتر از جگر سیاه است و کالری کمتری دارد.

    سرشاز از آهن و ویتامین B12 که برای درمان کم خونی بسیار موثر است.
    دارای ویتامین A که برای درمان و جلوگیری از خشکی پوست خشکی چشم و شب کوری مفید است.
    حاوی روی است که برای رشد کودکان حیاتی می باشد.
    جگرسیاه دارای ویتامین های E و D نیز هستکه برای رشد استخوان و درمان پوکی استخوان مفید است.

    خوردن جگر گوسفند جدا از عوارضی که در دوران بارداری دارد و باعث اختلال و نقص عضو جنین می شود ، مصرف بیش از حد جگر سیاه گوسفندی برای افراد دیگر نیز می تواند خطرناک باشد زیرا ممکن است موجب جذب کلسترول بیش از نیاز طبیعی و بالا رفتن آن در بدن شخص شود. همچنین ممکن است بر اثر مصرف بیش از حد جگر سیاه، آهن در بافت کبد و کلیه بیش از حد تجمع یافته که باعث آسیب به این اندام ها می شود.

    آقایان از این نظر بیشتر در خطر هستند و مصرف زیادی جگر ممکن است باعث بالا رفتن موسیستئین در بدن آن ها شود که ریسک ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی را افزایش می دهد.

    دارو های گیاهی برای پسردار شدن و تعیین جنسیت با طب…

    درمان عفونت ادراری در بارداری و علائم و علت آن…

  • عکس نوشته جانا
  • اقدامات و کارهایی که باید قبل از بارداری انجام داد…

    قرص متیل دوپا 250 در بارداری و شیردهی و عوارض آن…

    تست آزمایش نیفتی NIPT یا NIFTY چیست و چگونه انجام…

    سونوگرافی داپلر در بارداری چگونه است و خطرات و…

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشمخوردن جگر کبابی در بارداری

    مطالب جدید

    عکس جدید شبنم قلی خانی با شوهرش داخل ماشین لاکچری ایشان!


    عکس الیکا عبدالرزاقی تو بغل برادرزاده اش

    علت درگذشت محمد رضا شجریان خسرو آواز ایران چه بوده است؟

    دانلود مداحی چه فراقی من ایرانم و تو عراقی نوحه زیبای…

    عکس متفاوت شبنم قلی خانی در حال قایق سواری در رامسر

    تست کرونای ترامپ مثبت اعلام شد او و همسرش ملانیا ترامپ…


    عکس پروفایل دخترونه با گیتار ژست های مختلف!

    عکس پروفایل دخترونه پاییزی بیش از 124 تصویر دختر پاییز فوق…

    عکس پروفایل دخترونه غمگین بیش از 120 تصویر زیبا فاز…

    عکس پروفایل دخترونه شاد 132 تصویر فوق العاده زیبا با ژست…

    9 غذای ممنوعه در بارداری

    زنان باردار می ‌توانند از خوردن خیلی از غذاها لذت ببرند اما برخی غذاها باید در این دوران با احتیاط مصرف شوند یا از خوردن‌ آن ها پرهیز شود.

    جگر و سایر امعاء و احشاء گوسفند و گاو

    اگر چه جگر و مواد تهیه شده از احشاء حیوانات، دارای آهن و فولات هستند این مواد همچنین حاوی غلظت زیادی از ویتامین A هستند. هر 100 گرم از این مواد حاوی 13 هزار تا 40 هزار واحد بین المللی ویتامین A است که بیش از 15 برابر نیاز زن باردار است.

    مصرف مقادیر زیاد ویتامین A برای جنین در حال رشد در سه ماهه ی اول بارداری مُضر است. در نتیجه همه زنان باردار و زنانی که در حال برنامه ‌ریزی برای بارداری هستند باید از مصرف این غذاها یا غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند مثل جگر، روغن‌ هایی که از کبد حیوانات تهیه می ‌شود و سایر امعاء و احشاء حیوانات پرهیز کنند.خوردن جگر کبابی در بارداری

    البته لازم نیست که از سایر غذاها که دارای ویتامین A است خودداری کرد مثل شیر، پنیر، ماهی چرب، تخم‌ مرغ و غذاهایی با بتاکاروتن مثل هویج، میوه‌ های قرمز و نارنجی و سبزیجات و سبزیجات برگ ‌سبز.

    مغز حیوانات

    از همه ی انواع مغزهای حیوانات در دوران بارداری باید پرهیز شود چرا که این مواد ممکن است حاوی باکتری‌ های مُضری چون لیستریا باشد که عامل ابتلا به بیماری لیستریوز است.

    اگر چه لیستریوز تنها دارای علامتی شبیه به آنفلوآنزا در مادر می ‌شود، این بیماری می ‌تواند به شدت جنین در حال رشد را تحت تاثیر قرار داده و سبب سقط، مرده‌ زایی یا بیماری ‌های شدید در نوزاد متولد شده، شود.

    تخم‌ مرغ خام یا عسلی

    تخم ‌مرغ کاملا نپخته(عسلی) یا خام یا غذاهایی که حاوی تخم‌ مرغ نپخته هستند مثل سُس مایونز خانگی و بستنی ‌های غیر پاستوریزه نباید در دوران بارداری مصرف شود چرا که ممکن است حاوی باکتری سامونلا باشد که می ‌تواند سبب مسمومیت غذایی شود.

    غذاهای نپخته یا سرد

    بسیار مهم است که مطمئن شوید غذاها کاملا پخته ‌اند و سپس مصرف شوند، غذاهای سرد باید مجددا کاملا گرم شوند طوری که بخار از آن ها خارج شود.

    گوشت و مرغ خام

    توکسوپلاسموزیس بیماری نادری است که توسط نوعی انگل که در گوشت خام وجود دارد ایجاد می‌ شود. این می‌ تواند برای جنین مُضر باشد و در بسیاری مواقع سبب نابینایی و مشکلات ذهنی و عقب ‌افتادگی در جنین شود.

    بنابراین زنان باردار باید از خوردن گوشت خام و نپخته پرهیز کنند.

    توکسوپلاسموز ممکن است همچنین در مدفوع گربه نیز وجود داشته باشد بنابراین به زنان بارداری که از حیوانات نگهداری می ‌کنند توصیه می ‌شود که هنگام خالی کردن مدفوع گربه حتما دست ‌کش بپوشند.

    پختن خوب و کامل گوشت و مرغ می ‌تواند خطر سالمونلا را نیز کاهش دهد.

    بادام ‌زمینی

    اگر در یک خانواده اعم از مادر کودک، پدر یا خواهر و برادر سابقه ی حساسیت به بادام ‌زمینی دارند یا تاریخچه تب یونجه، آسم، اگزما یا سایر آلرژی ‌ها را دارند، برای کاهش خطر استعداد کودک در حال رشد به حساسیت به بادام ‌زمینی بهتر است مادر از مصرف بادام‌ زمینی و محصولات حاوی بادام‌ زمینی در دوران بارداری و شیردهی پرهیز کند.

    شیر غیر پاستوریزه

    مادر باردار باید از خوردن همه شیرهای غیر پاستوریزه اعم از شیر گاو، بُز و شیر شتر خودداری کند، شیر بُز هم می ‌تواند عاملی برای افزایش خطر توکسوپلاسموز باشد.

    الکل

    احتیاجی به ذکر این مورد نیست که مادر باردار باید به طور کامل از مصرف الکل در دوران بارداری بپرهیزد، مخصوصا در اوایل بارداری.

    کافئین

    اگر چه لازم نیست به طور کلی از مواد غذایی حاوی کافئین خودداری کرد اما به زنان باردار توصیه می ‌شود مصرف کافئین در آن ها بیشتر از 300 میلی ‌گرم در روز نباشد.

    مصرف کافئین به میزان زیاد سبب کاهش وزن نوزاد و گاهی سقط می ‌شود.

    منبع:webmd

     

    اگر می خواهید با کارشناسان تغذیه ی سایت درباره رژیم های غذایی مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.خوردن جگر کبابی در بارداری

    اگر می خواهید با پزشکان سایت مشورت کنید، اینجا را کلیک کنید.

    برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا را کلیک کنید. 

     

    تغذیه سالم در دوران بارداری (1) و (2)

    مادران باردار این ها را نخورند!

    هرم غذایی در دوران بارداری

    نکاتی درباره تغذیه بارداری

    نکاتی برای بارداری سالم

    در بارداری هله هوله نخورید

    نقش تغذیه در کاهش عوارض دوران بارداری

  • خواص پنير نخل
  • انتظارات جنین از مادر باردار

    مصرف مولتی ویتامین در بارداری ضروری است

    دانستنی های مفید در بارداری

    تغذیه دوران بارداری(1) و (2)

    خانم های باردار مراقب سرخجه باشند

     

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    حرررراج استثنایی خرید باکس

    تخفیف ۵۰% شال و روسری

    فرصت کلیک تا ۳آذر

    خوردن جگر کبابی در بارداری

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    خوردن جگر کبابی در بارداری
    خوردن جگر کبابی در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *