خوردن آب نارگیل کپک زده

دوره مقدماتی php
خوردن آب نارگیل کپک زده
خوردن آب نارگیل کپک زده

ارتباط مستقیم با پزشکان و روانشناسان ما : 70707018-021


واژه نارگیل از واژه «انارگیل» سانسکریت وارد پارسی شده و در زبان پارسی میانه به آن گوچ هندوک به معنی جوز هندی می‌گفتند که این واژه از زبان پارسی میانه وارد زبان عربی شده و به صورت جوز الهند معرب شده است. واژه نارگیل به میوه نخل نارگیل اشاره دارد. درخت نارگیل، درختی است زیبا و تنومند که به صورت قائم رشد کرده و بدون انشعابات می ‏باشد.

برگ ‏های آن بسیار بزرگ و زیبا است. گل‏های این گیاه زرد و نارنجی می ‏باشد. میوه‏های نارگیل بیضی شکل و سبز هستند که با یک پوسته سخت قهوه ای پوشیده شده‏اند. خاستگاه این گیاه یکی از موضوعات مورد بحث است بعضی از کارشناسان معتقدند نارگیل یکی از گیاهان بومی شبه جزیره جنوب شرقی آسیا است درحالیکه برخی دیگر شمال شرقی آمریکای جنوبی را خاستگاه این گیاه می‌دانند. فسیلهای بدست آمده در نیوزیلند نشان می‌دهد در حدود ۱۵ میلیون سال پیش گیاهان کوچکی شبیه نارگیل در این ناحیه رویش می‌کردند.

حتی سنگواره‌های قدیمی تر که در راجستان در هند کشف شده‌اند علی‌رغم خاستگاه نارگیل‌ها، در بیشتر این مناطق گرمسیری بخصوص درطول خطوط ساحلی استوایی پراکنده هستند. چون میوه نارگیل سبک و شناور است این گیاه به آسانی توسط جریانات دریایی تا مسافتهای طولانی حمل می‌شود. نخل نارگیل در خاکهای ماسه‌ای و نمکدار و در مناطق دارای نور خورشید فراوان و بارندگیهای منظم (سالانه ۱۰۰- ۷۵ سانتیمتر) رشد می‌کنند بنابراین علت تجمع این گیاه در نواحی کرانه‌ای تا حدی مشخص می‌شود.خوردن آب نارگیل کپک زده

نارگیل

دوره مقدماتی php

میوه‌هایی که از دریا در نواحی شمالی مثل نروژ جمع‌آوری شده‌اند بسیار زیستا بوده و سپس تحت شرایط مناسب مذکور رشد نموده‌اند. ازاینرو نارگیل در جزائر هاوایی یک پلی نزی وارداتی قلمداد می‌شود که ابتدا دریانوردان پلی‌نزیایی آنها را از سرزمینهای مادریشان در اقیانوس آرام جنوبی به این جزایر آوردند. این گیاه به سمت آب خم می‌شود و هر چه بیشتر رشد می‌کند، بیشتر خم می‌شود در نتیجه، خشک میوه آن توسط آب دریا به اطراف پراکنده می‌شود. پوست سبک این میوه باعث می‌شود روی سطح آب شناور گردد. وقتی میوه نارگیل به‌وسیله آب دریا به ساحل برده شد، در طی یک الی دو ماه شروع به سبز کردن برگ کرده سپس تعداد زیادی ریشه بلند در می‌آورد. این ریشه‌های بلند محکم به درختهای در حال رشد می‌چسبند و در مقابل باد تند ساحلی مقاومت می‌کنند.

خواص

 * اسهال

آب نارگیل یک غذای ایده‏آل برای جایگزین کردن مایعات از دست رفته در اسهال می‏ باشد.

* سنگ‏های ادراری (مانند سنگ مثانه)

برای درمان سنگ‏های ادراری، گل ‏های نارگیل را خشک کرده و پودر کنید و سپس آن را با ماست بخورید.

* سردرد

آب نارگیل سردردی را که در اثر تماس زیاد با نور خورشید بروز می کند، تسکین می ‏دهد.

* کرم‏ها

جوشاندن ریشه نارگیل با مقدار کمی از انقوزه برای پاک سازی و رهایی از کرم ‏های روده بسیار نافع است.

* زخم و جراحت

روغن کهنه نارگیل، تسکین دهنده سریع زخم ‏ها می ‏باشد.

* استفراغ

اضافه کردن شکر، عسل و پودر فلفل به آب نارگیل یک ترکیب مطلوب برای پیشگیری از استفراغ می‏ باشد.

* زخم‏های دهانی

غرغره کردن شیره ی حاصل از نارگیل چرخ و رنده شده برای تسکین و معالجه‏ ی زخم‏های دهان مفید است.

* خارش

در خارش‏های معمول، شیر نارگیل برای کاهش التهابات سودمند و کاربردی است.

خواص

* جای زخم (اسکار)

پوست درخت‏ انجیر مقدس هندی و انجیر معابد را در شیرنارگیل به صورت خمیر در آورده و در سرتاسر زخم‏ ها بمالید. این کار به تسکین و ترمیم پوست به دلیل خاصیت‏ قابض و مغذی بودن این ترکیب، کمک می‏ کند.

* اگزما

چند عدد سیر را در روغن نارگیل بیندازید و روی شعله گاز قرار دهید تا رنگ آن تیره شود. سپس این سیرها را در روغن نارگیل له کنید. بعد، آن را از صافی رد نمایید. این مخلوط یک ترکیب موثر برای رفع التهابات ناشی از اگزما است.

* رشد موها

خوردن آب نارگیل کپک زده

شستشوی موها با شیره نارگیل یک عمل بسیار موثر برای تغذیه قسمت ‏های انتهایی ریشه‏ ی موها است. این کار در بین هندی‏ ها که موهایی بسیار جذاب دارند، شایع است.

مصرف آب نارگیل

-آب نارگیل در کاهش وزن

برخلاف خود نارگیل، محتوای چربی آب نارگیل واقعاً کم است؛ بنابراین شما قادر خواهید بود مقادیر بالایی از آن را بدون نگرانی از اضافه‌وزن و چاق شدنمصرف کنید. هر لیوان آب نارگیل چیزی حدود 50 کیلوکالری انرژی دارد. یکی دیگر از مزایای آب نارگیل برای کاهش وزن توانایی آن در کاهش اشتهاست. محتوای تغذیه‌ای غنی آب نارگیل احساس سیری به فرد داده و مانع پرخوری می‌شود.

-پاکسازی معده، بهبود درد معده

اگر شما هم فردی مبتلا به زخم معده و درد معده هستید، برای یک‌بار هم که شده آب نارگیل را برای آرام کردن معده‌تان امتحان کنید. مخصوصاً برای افرادی که به طور مکرر احساس تهوع و استفراغ دارند. آب نارگیل با دارا بودن سطح قابل‌توجهی از الکترولیت‌ها و‌ آنتی‌اکسیدان‌ها نقش قابل‌توجهی در پاکسازی و تسکین درد معده بر عهده دارد.

-کاهش فشارخون

یکی از دلایل شایع بیماری فشارخون عدم تنظیم سطح الکترولیت‌ها در خون است. از آنجایی که آب نارگیل حاوی تمام الکترولیت‌ها و آن هم در سطح مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است می‌تواند کاهنده خطر فشارخون باشد. از طرفی محتوای بالای منیزیم و پتاسیم آن را به یک نوشیدنی موثر در درمان فشارخون تبدیل کرده است. فراموش نکنید بهترین زمان مصرف برای رسیدن به این خواص آب نارگیل نوشیدن یک لیوان از آن در صبح و با معده خالی است.

آب نارگیل

-سلامت و شادابی پوست

  • کتاب داستان برای کودکان کلاس اول
  • برای افرادی که مبتلا به آکنه و سایر جوش‌های پوستی هستند، نوشیدن آب نارگیل و همچنین آغشته کردن آن به پوست صورت می‌تواند راه‌کار مناسبی باشد. آب نارگیل به راحتی به پوست صورت نفوذ می‌کند و به دلیل دارا بودن ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، پوست را در مقابل رادیکال‌های آزاد و عفونت‌های باکتریایی محافظت می‌کند. روغن موجود در آب نارگیل همچنین آن را به یک مرطوب‌کننده برای پوست تبدیل می‌کند. به همین خاطر است که بر روی بسته‌بندی خیلی از وسایل آرایشی بهداشتی مانند کرم‌ها و شامپوها و صابون‌ها از نارگیل نام برده شده است. علاوه بر این‌ها آب نارگیل در درمان بیماری‌هایی مثل لکه‌های پوستی، سلولیت و اگزما نقش قابل‌توجهی بر عهده دارد.

    -تسهیل هضم و جذب

    اختلالات دستگاه گوارش، سوءهاضمه، احساس نفخ و یبوست از دیگر مشکلاتی‌اند که آب نارگیل می‌تواند تسهیل‌کننده آن‌ها باشد. محتوای بالای فیبر آن را به راه حل مناسبی برای پیشگیری و درمان یبوست و مشکلات گوارشی دیگر تبدیل کرده است.

    -آب نارگیل در طول بارداری

    آب نارگیل یکی از بهترین توصیه‌ها در دوران بارداری و برای خلاصی از یبوست دوران بارداری، سوزش سردل و سوءهاضمه است. همچنین اسید لوریک موجود در آب نارگیل تأثیرات ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدویروسی قابل‌توجهی دارد و این ویژگی‌ها آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است.

    -آب نارگیل و بیماری کلیوی

    آب نارگیل تازه همچنین تأثیرات قدرتمندی در سلامتی کلیه‌ها دارد. محتوای بالای مواد معدنی، پتاسیم و منیزیم آن را به یک ترکیب درمانی مهم برای مبتلایان به سنگ کلیه تبدیل کرده است. این نوشیدنی همچنین به عنوان یک مدر عمل می‌کند و با افزایش جریان خون به سمت کلیه‌ها حجم ادرار را افزایش می‌دهد. به همین خاطر است که خیلی از متخصصین کلیه و مجاری ادرار مصرف روزانه آب نارگیل را به عنوان یک کمک درمان سنگ کلیه توصیه می‌کنند.

    مواد معدنی و ویتامین

    گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد . در ۱۰۰ گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است :

    ویتامین

    خوردن آب نارگیل کپک زده

    در آب نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ، لیزین و تایروزین ، تریپتوفان ، پرولین ، لوسین و آلانین موجود است

    در ۱۰۰ گرم آب نارگیل مواد زیر موجود است:

    مضرات

    شرایط نارگیل

    کاشت یک درخت نارگیل بسیار آسان است که با استفاده از میوه نارگیلی انجام میشود که از یک درخت نارگیل چند ساله یا جوان به وجود آمده باشد. این درخت میتواند در خارج از خانه کاشته شود در صورتی که شما در مناطق گرم زندگی میکنید و هم میتواند در گلدان در خانه پرورش یابد اگر در جایی هستنید که زمستانهای سردی دارد.
    درخت نارگیل در مناطقی رشد میکند که گرم و مرطوب باشد و بارانهای فصلی در آنجا زیاد ببارد. در این مناطق معمولا دما زیر 21 درجه سانتی گراد نمیرود. اگر در مناطقی زندگی میکنید که دمای زمستان از این مقدار یرد تر ایت باید نارگیل را در گلدان بکارید.تا در زمستان و تابستان بتوانید آن را جا به جا کنید تا از بین نرود. گیاهانی که در خانه رشد میابند نباید نزدیک درب یا پنجره قرار داد شوند زیرا در این صورت سرما زده میشوند بهتر است نور فلورسنت برای آنها در زمستان فراهم کنید.(در مورد نور های مصنوعی قبلا در این پیج صحبت کرده بودیم که میتوانید آنرا از قسمت عکس ها بیابید).

    کاشت دانه در گلدان

     
    باید یک نارگیل تازه از درخت افتاده انتخاب کنید که قهوه ای باشد و کمی چروکیده و درون آن مایع هنوز موجود باشد. نارگیلی که هنوز پوسته آن رویش قرار دارد را در سطل آبی برای 2-3 روز قرار دهید این عمل به جوانه زدن نارگیل کمک میکند.
    از یک گلدان 3 گالنی استفاده کنید که 30 سانتی متر عمق داشته باشد. در کف آن سنگریزه یا پوکه بریزید تا زهکش شود و بقیه گلدان را با خاک باغچه پر کنید. کود یا کمپوست برای تغذیه آن و شن و ورمی کمپوست برای زه کش آن اضافه کنید.
    نارگیل را طوری در گلدان قرار دهید که قسمتی که به درخت متصل بود رو به بالا باشد سپس نارگیل را به داخل گلدان فشار دهید تا یک سوم آن بیورن از خاک قرار گیرد.
    گلدان را در قسمتی از حیاط قراردهید که نور آفتاب به صورت مستقیم به آن بتابد. نارگیل را با آب تقریبا گرم آبیاری کنید تا نارگیل جوانه بزند. خاک باید همواره مرطوب بماند اما غرقاب شدن و آبیاری بیش از حد نیز باعث گندیدگی نارگیل میشود.
    در عرض 3-6 ماه نارگیل شروع به جوانه زدن می کند و تا 5-6 سال به رشد خود ادامه میدهد. هنگامی که 3 برگ در ساقه ظاهر میشوند باید از کود های درختی استفاده کنید.

    کاشت نارگیل در حیاط

    باید نقطه ای در حیاط را انتخاب کنید که سایه باشد و خاک آن زهکش باشد.
    نارگیل باید در طول ماهای بارانی تابستان کاشته شود. دانه را در خاک فرو برید به صورتی که دو سوم آن روی خاک باشد .
    به نارگیل دو بار در هفته آب دهید مانند آنچه در مورد کاشت در گلدان آن گفته شد 3-6 ماه طول میکشد تا نارگیل جوانه بزند.

    کاشت

    کاشت نهال درخت نارگیل

     
    نهال سالم و جوانی انتخاب کنید. مطمئن شوید که بوی گندیدگی ندهد و خاک آن مرطوب است. از خریداری نهالهایی که خاک آن خیلی خیس است خود داری کنید. ساقه و شاخ و برگ های آن را خوب وارسی کنید تا عاری از هرگونه آفت یا بیماری باشد. پشت برگها را خوب نگاه کنید تا شته نداشته باشد.
    نهال را در خاک قراردهید طوری که ریشه ها با سطح خاک دو تا سه سانتی متر فاصله نداشته باشند. اگر از گلدان استفاده میکنید باید حداقل عمق گلدان 30 سانتی متر باشد. از مالچ میتوانید برای 10 سانت رویی آن استفاده کنید.
    درخت خود را مرتب آبیاری کنید بعد از 1 سال که از کاشت آن گدشت هفته ای 2 سانتیمتر بیشتر آبیاری نکنید.

    “در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد مطلب فوق، از این بخش با پزشک مربوطه در ارتباط باشید“

    منابع:

    fa.wikipedia.org

    www.tebyan.net

    www.beytoote.com

    7ganj.ir

    www.tranquilplants.com

    قارچ سمی ای که داخل نارگیل رشد کرده بود، 4 نفر را مسموم و راهی بیمارستان کرد. قارچ سمی ای که داخل نارگیل رشد کرده بود، 4 نفر را مسموم و راهی بیمارستان کرد. … ادامه خبر

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر منابع:

    با دوستان خود به اشتراک بگذارید

    می پسندم

    خوردن آب نارگیل کپک زده

    2

    سایر خبرها

    شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر درباره این حادثه اظهار کرد: حوالی ساعت 11:30 امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در این میان نیروهای امدادی به محل حادثه واقع در قزوین بویین زهرا کیلومتر 25 بویین زهرا دبیرستان امید سعید سگزآباد اعزام شدند. وی ادامه داد: پس از حضور عوامل امدادی و انجام بررسی های لازم مشخص شد که 11 نفر به دلیل استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن مسموم شدند. شش نفر از این افراد نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند./ ایسنا کلمات کلیدی 11 مسموم بوئین زهرا گاز گرفتگی …

    این رطوبت می تواند باعث رشد درونی گیاه بامبو شود. برای داشتن رطوبت در محیط خانه می توانید در زیر گلدان بامبو آب قرار دهید بدون این که این آب به داخل گلدان نفوذ کند. این راه ساده ترین راه برای افزودن رطوبت به هوا است. برای گذاشتن آب بدون نفوذ آن به گلدان دو راه وجود دارد: سینی پبلی سینی را با یک لایه سنگ ریزه پر کنید. یک لایه سطحی آب را به داخل سینی اضافه کنید. بدون این که گلدان …

    روغن معجزه گر ماساژ دهید این کار را قبل از خواب انجام دهید . 4. ریحان درمان طب سنتی آبریزش بینی یکی دیگر از داروهای گیاهی مناسب برای آبریزش بینی کودک، ریحان است این دارویی ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس است که به مبارزه با علت های آبریزش بینی کمک می کند همچنین ایمنی کودک شما را افزایش میدهد . برای بچه های کوچکتر ، خوردن چند برگ ریحان در روز بسیار مفید خواهد بود ، برای بچه های …

    های کم مو در سر کودک ایجاد می شود. این تکه ها معمولا بیضی یا گرد است. موها در سطح پوست شکسته شده و شبیه نقطه های سیاه بر روی پوست سر ایجاد می شود. اگر پزشک به این نوع ریزش مو در کودک مشکوک شود، آزمایش های میکروسکوپی تجویز می کند تا به تشخیص خود مطمئن شود. درمان در این نوع با مصرف خوراکی داروی ضد قارچ می باشد. همچنین کودک مبتلا باید از شامپو های مخصوص ضد قارچ استفاده …

    را مسموم کنند. اگر از درستی کاری که قصد انجام آن را دارید، اطمینان حاصل نموده اید، بدون فوت وقت آن را به انجام برسانید و نگذارید کسی به اراده شما خللی وارد کند. 7- از شوخی های توهین آمیز که باعث خدشه دار ساختن شخصیت خودتان یا دیگران می شود، خودداری کنید. 8- توانایی های خود را دست کم نگیرید. استعدادهای خود را باور داشته باشید و مطمئن باشید انسان در فرهنگ مذهبی ما بی …

    اقبال عباسی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با تولید سالانه 24 هزار تن بادام، یک هزار و 100 تن انار، 24 هزار تن ماهی سردابی و بیش از 6 هزار تن قارچ دکمه ای از داشتن واحد های فرآوری محروم است. وی میزان محصول بادام از ارقام مامایی صادراتی این خطه را 15 هزار تن برآورد کرد و گفت: در صورت تبدیل محصول …

    رطوبت می تواند باعث رشد درونی گیاه بامبو شود. برای داشتن رطوبت در محیط خانه می توانید در زیر گلدان بامبو آب قرار دهید بدون این که این آب به داخل گلدان نفوذ کند. این راه ساده ترین راه برای افزودن رطوبت به هوا است. برای گذاشتن آب بدون نفوذ آن به گلدان دو راه وجود دارد: سینی پبلی سینی را با یک لایه سنگ ریزه پر کنید. یک لایه سطحی آب را به داخل سینی اضافه کنید. بدون این که گلدان …

    به گزارش ایسکانیوز، شاهین فتحی درباره این حادثه گفت: حوالی ساعت 11:30 امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در این میان نیرو های امدادی به محل حادثه واقع در قزوین بویین زهرا کیلومتر 25 بویین زهرا دبیرستان امید سعید سگزآباد اعزام شدند. وی افزود: پس از حضور عوامل امدادی و انجام بررسی های لازم مشخص شد که 11 نفر به دلیل استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن مسموم شدند. 6 نفر از این افراد نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند. انتهای پیام/ …

    اقتصاد گردان – مریم ابونیا در اخبارپول نوشت: همه گیر شدن استفاده از فناوری و به معنای خاص، استفاده از اینترنت، با در نظر گرفتن تمام محاسن آن، گاها دستاویزی برای سوءاستفاده از این ابزارهاست. قمار و شرط بندی رشد قارچ گونه سایت های شرط بندی و قمار نیز به مدد همین فناوری ها صورت گرفته است. معضلی که هم بانک ها را درگیر خود کرده است هم مسئولین و خانواده ها را. با توسعه …

    پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: سن درخت به گونه ای است که به ترتیب به لحاظ علمی به سطح بیرون آوندهای جدید یعنی چوب جدید ایجاد می کند و چوب داخل از بین می رود، وقتی بافت چوب داخل از بین رفت درخت از داخل خالی می شود و تنه درخت تحمل نگهداری سرشاخه ها را ندارد و از این درختان به عنوان درختان خطرآفرین و قاتل یاد می شود. وی در ادامه توضیح داد: با توجه به موقعیت این درختان در پارک ها …

    کند اما وزیر امور خارجه به خوبی می داند که تامین منافع مردم در جهان پیچیده امروز، ظرافت های خاص خود را دارد و باید با رعایت قواعد دیپلماتیک و ادبیات قابل فهم برای جهانیان از انقلاب اسلامی، ایران بزرگ و مردم با فرهنگ این مرز و بوم دفاع و هم زمان زخم زبان، بی مهری ها و بعضا دشمنی های برخی افراد در داخل کشور را هم تحمل کند. انصاری، علت اصلی این استیضاح را مخالفت های عده ای از ابتدا به طور …

    …> قارچ پورتابلا: این قارچ که منبع اصلی ریبوفلاوین است وقتی در معرض نور فرابنفش قرار می گیرد، در تهیه اسید ها نیز بسیار موثر است. قارچ ماشروم: این نوع قارچ همان قارچ خوراکی است که منبع اصلی ویتامین دی است. قارچ کله میمونی: این قارچ دارای انواع مختلف پلی ساکارید ها، ادنوزین ها، تری ترین ها و ارگوسترول که در جلوگیری از رشد تومور ها، درمان بی خوابی، کاهش قند خون و بهبود گردش خون نقش …

    ، ظرافت های خاص خود را دارد و باید با رعایت قواعد دیپلماتیک و ادبیات قابل فهم برای جهانیان از انقلاب اسلامی، ایران بزرگ و مردم با فرهنگ این مرز و بوم دفاع و هم زمان زخم زبان، بی مهری ها و بعضا دشمنی های برخی افراد در داخل کشور را هم تحمل کند. انصاری، علت اصلی این استیضاح را مخالفت های عده ای از ابتدا به طور عام با دولت و به طور خاص با دکتر ظریف دانست و گفت: سنگین ترین فشارهای تبلیغی و …

    نظر بافت درونی خالی می شود و چوب آن از داخل از بین می رود، حجم درخت تحمل سرشاخه ها را ندارد و ممکن است ناگهان بریده شود که به درختان قاتل معروف هستند. فروغ مرتضایی نژاد اظهار کرد: با توجه به موقعیت و تردد شهروندان در سنین مختلف در پارک ها، همکاران ناظر مقیم سازمان پارک ها و فضای سبز در مناطق مختلف اینگونه درختان را شناسایی می کنند و به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اطلاع می …

    بیسترو می باشد که در داخل هتل پودینگ مارینا در قلب شهر قدیمی آنتالیا، واقع شده است. رستوران پاسیو برای مهمانان خود محیط آرام و صمیمی در یک فضای روستایی ارائه می کند. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای سنتی بسیاری از کشورها البته با تاثیراتی از روش آشپزی مدیترانه ای و کمی دورتر می باشد. در پاسیو می توانید انواع غذاها مثل Fois gras فرانسوی، سوپ گاسپاچو با میگو اسپانیایی، منتی ترکی و کوزو کاوارما یا خوراک …

    … وی خاطرنشان کرد: درختان بر اساس چک لیست های ماهیانه مورد بررسی قرار می گیرند و چنان چه دو علامت پوسیدگی را داشته باشند، به کمیته رفع خطر درختان خطر پذیر شهر اصفهان اطلاع داده خواهد شد. این کارشناس باغبانی با اشاره نشانه های درخت سپیدار پوسیده شده گفت: چنان چه در بالای درخت شاخه های خشک قرار داشته باشد؛ در پایین درخت حفره ای ایجاد شده یا قارچ های چتری شکل رشد کرده باشد و یا روی تنه …

    نقش مهمی دارد و طبق برآوردها، میزان تولید قارچ دکمه ای نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش خواهد یافت. موسوی گفت: 30 هزار کشاورز و بهره بردار در 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت و زرع مشغول هستند. شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. 7106 / 7124 /6030 انتهای پیام …

    غذای خیابانی، در ادامه این مطلب روش تهیه ذرت مکزیکی خانگی را برایتان آموزش داده ایم. تعداد: 2 نفر زمان آماده سازی: 5 دقیقه زمان پخت: 7 دقیقه مواد لازم 2 پیمانه دانه ذرت تازه 2 قاشق غذاخوری کره 2 قاشق غذاخوری فلفل سبز خرد شده 1/2 قاشق چایخوری نمک 2 قاشق غذاخوری مایونز 1/8 قاشق چایخوری فلفل قرمز …

    کارگروه ملی ارسال شده است. رضایی گفت: تاکنون318طرح تصویب شد و برای دریافت تسهیلات در رشته هایی مانند پرورش قارچ ، زنبور داری، بوم گردی، پرورش ماهی، گلخانه به بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ارجاع داده شده است. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: با توجه به اعتبار تخصیص داده شده افراد ساکن در روستا های مازندران که قصد …

    …: بامبو رطوبت را دوست دارد که این رطوبت می تواند باعث رشد درونی گیاه بامبو شود. برای داشتن رطوبت در محیط خانه می توانید در زیر گلدان بامبو آب قرار دهید بدون این که این آب به داخل گلدان نفوذ کند. این راه ساده ترین راه برای افزودن رطوبت به هوا است. برای گذاشتن آب بدون نفوذ آن به گلدان دو راه وجود دارد: سینی پبلی سینی را با یک لایه سنگ ریزه پر کنید. یک لایه …

    رطوبت می تواند باعث رشد درونی گیاه بامبو شود. برای داشتن رطوبت در محیط خانه می توانید در زیر گلدان بامبو آب قرار دهید بدون این که این آب به داخل گلدان نفوذ کند. این راه ساده ترین راه برای افزودن رطوبت به هوا است. برای گذاشتن آب بدون نفوذ آن به گلدان دو راه وجود دارد: سینی پبلی شن پر کردن خاک خوب: بامبو به خاکی با چگالی متوسط نیاز دارد تا بتواند رطوبت را در …

    تسکین گلو و پیشیگری از سرفه کمک می کند. با این حال، رطوبت بیش از حد نیز می تواند به رشد قارچ و کپک کمک کند؛ بطوری که کپک خود می تواند موجب حساسیت شده و در نتیجه سرفه را بدتر کند. با استفاده از دستگاه رطوبت سنج می توانید، سطح رطوبت اتاق را بررسی کنید. سطح رطوبت در حدود 50 درصد مناسب خواهد بود. 2. کاهش مواد آلرژی زا یکی دیگر از راه های درمان سرفه شبانه و سایر سرفه …

    . به رغم تلاش وزارتخانه های مربوطه در احیای دوباره آن هنوز هیچ متولی و هیچ برنامه ای درصدد مهار انفجار در حال وقوع جمعیت و رشد قارچ گونه تهران نبوده است. انتصاب نخستین مدیر علمی کلانشهر تهران با تحصیلات مرتبط، به منزله پزشکی است که با تخصیص یک دوره تنفس در هر نوع بارگذاری جدید در عرصه های شهری تهران، در شرایط اشباع مالامال جمعیت و فعالیت وضع موجود، ابتدا با آزمایش های پاراکلینیکی در …خوردن آب نارگیل کپک زده

    و تراکتورسازی اعلام کردند در صورتی که هواداران در این جدال با فحاشی ها جو را مسموم کنند، تصمیم به قطع آن خواهند گرفت. با این حال از همان ابتدای بازی هواداران دو تیم بی توجه به بازی در حال فحاشی به یکدیگر بودند. پرچم ژاپنی که هواداران تراکتورسازی در سکوی خود برافراشتند دامنه این فحاشی را افزایش داد و البته برخلاف اعلامی که سیدجلال حسینی و مسعود شجاعی داشتند هیچ توجهی به جو سکوها و فحاشی …

    : محل حادثه یک ساختمان سه طبقه بود که در طبقه منفی یک آن سوئیتی 30 متری وجود داشت که 11 مرد کارگر یک رستوران در آن زندگی می کردند. سخنگوی سازمان آتشنشانی شهر تهران بیان داشت: در زمان وقوع حادثه 9 نفر در داخل سوئیت در حال استراحت بودند. ملکی افزود: زمانی که آتشنشان ها به محل حادثه رسیدند تمام مصدومان از ساختمان خارج شده بودند و از 9 نفری که در داخل سوئیت حضور داشتند فقط یک تن حال …

    پوشیده نیست و تقویت قوای جسمانی، شادابی و نشاط، جلوگیری از پیری زودرس، مشکلات قلبی و عروقی و … تنها بخشی از پیامدهای مثبت آن است اما حلقه مفقوده ورزش تاثیرات تربیتی و روانی آن است که در مجموعه انقلابی بسیج بیشتر بر آن تاکید می شود. پرورش روان و ایجاد زمینه برای استقلال شخصیت، رشد و پرورش رغبت های مثبت، خودداری از پذیرش افکار و عقاید مسموم، تقویت روان و غلبه بر عادت های بد، رفع عوارض مثل …

    9 نفر آنها داخل منزل بودند و دو نفر دیگر هنگام مراجعه به این واحد مسکونی با وضعیت غیرهوشیار همکاران خود مواجه شدند. سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: 8 نفر از این افراد کاملا با گازهای منواکسید کربن مسموم شدند که با حضور عوامل اورژانس تحت درمان قرار گرفتند. ملکی افزود: آتش نشانان با بررسی این واحد مسکونی متوجه شدند که استفاده نادرست از آبگرمکن موجب انتشار گازهای منواکسید کربن شده بود و در ساعت 2 و 36 دقیقه عملیات این حادثه به پایان رسید و آتش نشانان به ایستگاه خود بازگشتند. …

    … برای سوزاندن این میزان کالری( Calories ) شما به بیشتر از یک ساعت شناکردن نیاز دارید 3 برش لازانیا با گوشت و پنیر یا با کالباس و قارچ : 1500 کالری برای سوزاندن این میزان کالری به 4 ساعت کوهنوردی یا یک ساعت و نیم طناب زدن یا یک ساعت دویدن نیاز دارید یک سیخ کباب برگ یا چنجه یا جوجه کباب : 200 کالری برای سوزاندن این میزان کالری به یک ساعت بدنسازی سبک یا …

    ! دلیلش هم همان اعتیاد بود. وقتی درس را رها کردم اعتیاد داشتم؛ آن هم ماده مخدر گل بود! دوستان دختر و پسرم به صورت یک اکیپ مصرف می کردند و من ابتدا دوست نداشتم مواد مخدر استفاده کنم. * از استعمال سیگار بهمن سفید تا کتامین و ال .اس .دی می پرسم “اکیپ شما کجاها تشکیل می شد و مواد مخدر مصرف می کردید؟” لبخندی می زند و ادامه می دهد: داخل پارک. اول اصرار زیادی داشتند من هم گل …

    اصفهان- ايرنا – برخي ميوه ها بدلايل مختلف ممكن است حاوي قارچ هاي سمي باشند كه كارشناسان و پزشكان هشدار دادند كه در صورت مشاهده نشانه اي از وجود بيماري قارچي يا كپك در انواع ميوه ها اين موضوع بهداشتي را جدي بگيرند.

    اهواز- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع…

    زاهدان – ایرنا – سفر دوباره سخنگوی دولت به سیستان و بلوچستان پس از…

    مشهد- ایرنا- رییس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه…

    شیراز-ایرنا- یک زوج جوان کارآفرین برای اولین بار، گیاه دارویی مورینگا…
    خوردن آب نارگیل کپک زده

    بجنورد- ایرنا- مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت:…

    آبادان – ایرنا – عملیات احداث کارخانه تولید گندله فولاد اخگر روز سه‌شنبه…

    ایلام – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیشترین…

    بوشهر- ایرنا- به مناسبت بزرگداشت ۱۳ آبان سه شنبه نمایشگاه کاریکاتور،…

    سنندج-ایرنا- معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از مسوولان…

    شیراز- ایرنا- آموزگاری در شهرستان کازرون با نادیده‌انگاری مشکلات جسمانی…

    نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

    با ما در 7 گنج  همراه شويد تا با خواص و مضرات نارگيل بيشتر آشنا شويد…

    گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد . در ۱۰۰ گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است :

    آشنايي با خواص و مضرات نارگيل / www.7ganj.ir


    خوردن آب نارگیل کپک زده

    در شیر نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ، لیزین و تایروزین ، تریپتوفان ، پرولین ، لوسین و آلانین موجود است

    در ۱۰۰ گرم شیر نارگیل مواد زیر موجود است:

     آشنايي با خواص و مضرات نارگيل / www.7ganj.ir


    اين روغن دير فاسد مي‌شود و از آن معمولا در تهيه سوهان، پيراشكي، بيسكويت، برخي دسرها، شكلات‌ها و بيشتر محصولات قنادي و صنعتي استفاده مي‌شود.

    روغن نارگیل از تقطیر گوشت سفید نارگیل به دست می آید و دارای خواصی می باشد که برخی از آن عبارتند از :

     آشنايي با خواص و مضرات نارگيل / www.7ganj.ir




     آشنايي با خواص و مضرات نارگيل / www.7ganj.ir

     

     

    *** كپي برداري بدون ذكر نام و لينك 7 گنج مجاز نمي باشد.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    ازشما رویهفت گنج خیلی متشکرم.

    خوردن آب نارگیل کپک زده

    با ما در ۷ گنج  همراه شوید تا با خواص و مضرات نارگیل بیشتر آشنا شوید…

    آشنایی با خواص و مضرات نارگیل

    گوشت نارگیل دارای آنزیم های مختلف مانند انورتین ، اکسیداز و کاتالاز می باشد . در ۱۰۰ گرم گوشت تازه نارگیل مواد زیر موجود است :

    آشنایی با خواص و مضرات نارگیل / www.7ganj.ir

    خوردن آب نارگیل کپک زده


    در شیر نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ، لیزین و تایروزین ، تریپتوفان ، پرولین ، لوسین و آلانین موجود است

    در ۱۰۰ گرم شیر نارگیل مواد زیر موجود است:

     آشنایی با خواص و مضرات نارگیل / www.7ganj.ir


    این روغن دیر فاسد می شود و از آن معمولا در تهیه سوهان، پیراشکی، بیسکویت، برخی دسرها، شکلات ها و بیشتر محصولات قنادی و صنعتی استفاده می شود.

    روغن نارگیل از تقطیر گوشت سفید نارگیل به دست می آید و دارای خواصی می باشد که برخی از آن عبارتند از :

     آشنایی با خواص و مضرات نارگیل / www.7ganj.ir




     آشنایی با خواص و مضرات نارگیل / www.7ganj.ir

    *** کپی برداری فاقد ذکر نام و لینک ۷ گنج مجاز نمی باشد.


    منبع : 7ganj.org


    – خوردن آب نارگیل کپک زده.

    ( خوردن آب نارگیل کپک زده ) [ خوردن آب نارگیل کپک زده ]

    اگر دوس داری وارد بورس بشی ولی توان تحلیل سهم ها رو نداریاگر نمیدونی کدوم سهم رو بخری و سود خوبی ببریوارد کانال رایگان سهم بین شو و رایگان سهم های خوب بازار رو ببینکاملا رایگان و با بازده عالیبهت میگیم کجا بخر کجا بفروشsahmbin
    https://t.me/sahmbin

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » نارگیل: خواص، مضرات و طبع / شیر نارگیل / خواص آب نارگیل / فصل نارگیل

    نارگیل : در این مقاله از وبسایت نایریکا در بخش خواص خوراکی ها به خواص نارگیل, مضرات نارگیل, طبع نارگیل, شیر نارگیل, خواص آب نارگیل, فصل نارگیل, خواص نارگیل برای کودکان, خواص نارگیل در بارداری, نارگیل و دیابت, قارچ داخل نارگیل چیست می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    نارگیل, خواص نارگیل, مضرات نارگیل, طبع نارگیل, شیر نارگیل, خواص آب نارگیل, فصل نارگیل, خواص نارگیل برای کودکان, خواص نارگیل در بارداری, نارگیل و دیابت, قارچ داخل نارگیل چیستخوردن آب نارگیل کپک زده

    برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

    نارگیل دارای چربی های زنجیره متوسط است و علاوه بر اینکه سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد با تامین انرژی روزانه و کاهش اشتها، کالری مصرفی را کاهش داده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

    مصرف نارگیل باعث چربی سوزی و در نتیجه افزایش انرژی بدن می شود.

    تری گلیسیرید موجود در روغن نارگیل با مصرف انرژی بدن، در کاهش وزن اثر فوق العاده دارد.

    خواص نارگیل

    تحقیقات نشان می دهد نارگیل باعث کاهش اشتها می شود، به طوری که افراد بعد از مصرف نارگیل می توانند تا چندین ساعت بدون احساس گرسنگی یا اثر هیپوگلیسمی (کاهش قند خون) سپری کنند.

    برای از بین بردن چربی های حفره شکمی نارگیل مصرف کنید.

    چربی شکم از خطرناک ترین انواع چربی و عامل اصلی برخی بیماری ها می باشد.

    مصرف روزانه ۲۰۰ گرم نارگیل باعث کاهش چشمگیر چربی های دور شکم و دور کمر در ۱۲ هفته می گردد.

    مقادیر بالای فیبر و مواد معدنی موجود در نارگیل به بهبود هضم غذا کمک کرده و تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

    میوه نارگیل به سلامتی معده و دستگاه گوارش کمک می کند.

    مقادیر بالای فیبر موجود در نارگیل جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های آمینه از روده ها را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست و اسهال مفید می باشد.

    نارگیل حادوی مقادیر بالایی از فیبر و پتاسیم می باشد که علاوه بر کاهش فشار خون بالا از خطر لخته شدن خون در شریان ها نیز جلوگیری می کند.

    اسید های چرب کاپریل و لوریک اسید موجود در نارگیل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی داشته و با تقویت سیستم ایمنی بدن به پیشگیری و درمان سرماخوردگی و آنفلونزا و همچنین عفونت های گلو و برونشیت کمک می کنند.

    چربی های موجود در نارگیل برای سم زدایی از کبد مفید هستند و به درمان کبد چرب کمک می کنند.

    نارگیل دارای خواص طبیعی دیورتیک بوده و برای درمان بیماری های کلیوی و عفونت های دستگاه ادراری مفید می باشد، همچنین مصرف نارگیل به درمان سنگ کلیه کمک می کند.

    اسید های چرب موجود در نارگیل از نوع اسید های چرب زنجیره متوسط هستند که باعث کاهش کلسترول خون شده و خطر آترواسکلروز و بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

    میوه نارگیل دارای خواص ضد سرطان بوده و به پیشگیری از انواع سرطان های کولون و پستان کمک می کند.

    نارگیل حاوی مقادیر بالای چربی اشباع شده اما بی ضرر است.

    اسیدهای چرب موجود در نارگیل از دستگاه گوارش مستقیما به کبد منتقل شده و به کتون تبدیل می شوند که برای درمان اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر مفید است.

    خواص دیورتیک نارگیل در درمان عفونت های ادراری تاثیر فوق العاده ای دارد.

    نارگیل روی عملکرد درست غده تیروئید تاثیر مثبت گذاشته و باعث کاهش عوارض خستگی مزمن در افراد می شود.

    سیتوکینین، کینتین و ترانسیتین موجود در نارگیل دارای اثر ضد سرطانی و ضد پیری برای بدن هستند.

    خوردن نارگیل با شکر علاوه بر اینکه مقوی است زیاد کننده خون هم می باشد.

    نارگیل بدلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است.خوردن آب نارگیل کپک زده

    حرارت داخلی بدن را افزایش می دهد.

    برای خوشبو کردن دهان مفید است.

    ضعف کبد را درمان می کند.

    برای برطرف کردن بواسیر مفید است.

    ادرار را زیاد می کند .

    درد مثانه را رفع می کند.

    زخم های بدن را مدارا می کند .

    کرم معده و روده ، مخصوصا کرم کدو را از بین می برد.

    برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است.

    ریشه درخت نارگیل ضد تب و ادرار آور است.

  • عرق بهار نارنج سرد است يا گرم
  • ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی های کبدی مانند یرقان مفید است.

    دم کرده ریشه درخت نارگیل برای معالجه اسهال خونی مفید است.

    برای دفع سنگ کلیه شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط کرده و بنوشید.

    برای تقویت سلولهای مغزی نارگیل تازه را همراه با عسل میل نمایید این باعث می‌شود کند ذهنی رفع گردد.

    گوشت نارگیل درد کمر را کاهش می دهد.

    برای درد رماتیسم و مفاصل صبح‌ها مربای نارگیل همراه صبحانه میل کنید.

    خوردن نارگیل برای سرمزاجان و سالمندان بسیار مفید است و اشکالی تولید نمی کند .

    خوردن نارگیل فاسد و کپک زده برای بدن مضر بوده و ایجاد استفراغ می کند .

    نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق کننده است.

    مضرات نارگیل

    خوردن آب نارگیل کپک زده

    این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان مشکلاتی ایجاد کند.

    لذا این گونه افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند.

    نارگیل دیر هضم است، بنابراین کسانی که دچار ناراحتی های گوارشی هستند، باید هنگام مصرف آن مراقب باشند.

    با این که روغن نارگیل یک روغن گیاهی است، اما دارای مقدار زیادی چربی اشباع می باشد.

    به همین دلیل افراد دچار چربی خون بالا و بیماران قلبی نباید از روغن نارگیل استفاده نمایند.

    طبع نارگیل گرم و خشک است.

    طبع نارگیل

    بر خلاف تصور عموم مردم که شیر نارگیل را همان آب نارگیل می دانند، شیر نارگیل در واقع آب داخل گوشت سفید رنگ میوه نارگیل می باشد.

    برای تهیه شیر نارگیل پس از آنکه پوست روی میوه نارگیل را شکستند و آب داخل آن را خالی کردند.

    گوشت نارگیل را نیز جدا کرده، پوسته قهوه ای رنگ روی آن را نیز کنده و در مخلوط کن می ریزند و با مقداری آب به مدت چند دقیقه بهم میخورد تا شیر نارگیل تهیه شود.

    در شیر نارگیل اسید های آمینه مختلفی مانند هیستدین ، آرژینین ، لیزین و تایروزین ، تریپتوفان ، پرولین ، لوسین و آلانین موجود است

    شیر نارگیل

    شیره نارگیل هم ملین و هم ضد اسهال است

    برای رفع اسهال خونی مفید است

    برای برطرف کردن آب آوردگی بدن از شیره نارگیل استفاده کنید

    شیره نارگیل ضد سم است

    برای پایین آوردن تب مفید است

    برای معالجه بیماری های پوستی مفید است

    آب نارگیل جهت درمان اختلالات روانی بخصوص خستگی مغز و ضعف قوای فکر بسیار مناسب است.

    انرژی زا بوده و در درمان خستگی های مفرط و استرس موثر است

    اسید های چرب موجود در آن می تواند عملکرد غده تیروئید را بهبود بخشد و مانند آنتی بیوتیک ، رشد باکتری ها را در بدن متوقف کند .

    در کاهش میزان کلسترول بد ( LDL ) و کنترل میزان چربی خون موثر بوده و در پیشگیری از ابتلا به تصلب شرائین و سکته های قلبی مفید شناخته شده است

    آب نارگیل تازه به عنوان یک نوشیدنی سالم و بسیار مقوی فواید زیادی برای بدن دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم :

    آب نارگیل حاوی مقادیر بالایی قندهای ساده، الکترولیت ها، مواد معدنی، اسید فسفاتاز، کاتالاز، دی هیدروژن، پراکسید و پلیمراز می باشد

    تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر و منیزیم موجود در آب نارگیل می تواند سطح قند خون را کاهش دهد

    آب نارگیل حاوی مقادیر بالایی پتاسیم و منیزیم بوده و به پیشگیری و درمان سنگ کلیه کمک می کند

    خواص آب نارگیل

    آب نارگیل حاوی مقادیر بالای پتاسیم و منیزیم بوده و با کاهش چربی خون و فشار خون بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد

    آب نارگیل یکی از بهترین نوشیدنی ها پس از تمرینات بدنسازی برای هیدراتاسیون بدن می باشد

    آب نارگیل چربی کمی دارد و با کاهش اشتها مانع از پرخوری شده و به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند

    آب نارگیل برای درمان زخم معده و درد معده مفید بوده و حالت تهوع و استفراغ را درمان می کند

    نوشیدن آب نارگیل و همچنین شستشوی صورت با آب نارگیل به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند

    آب نارگیل برای درمان یبوست، سوزش سردل و سو هاضمه در دوران  بارداری مفید می باشد

    نارگیل تازه در تمامی‌طول سال در بازار موجود است که فصل اوج فراوانی آن از ماه آبان تا دی ماه است.

    فصل نارگیل

    فواید نارگیل برای کودکان,درصد آلرژی زا بودن نارگیل در مقایسه با سایر میوه ها بسیار پایین است و همین خاصیت باعث شده تا نارگیل و روغن نارگیل بهترین انتخاب برای غذای کودک و رشد بهتر آنان می باشد.

    مصرف آب نارگیل باعث درمان اسهال و استفراغ درکودکان می شود.

    همچنین تقویت کننده انرژی است که مصرف روزانه آن برای کودکان توصیه می شود.

    مصرف نارگیل باعث تقویت و رشد استخوان کودکان شده و از پوسیدگی دندان پیشگیری می کند.

    خواص نارگیل برای کودکان

    گرفتگی عضلانی در کودکان از نشانه های کمبود پتاسیم در بدن است، آب نارگیل منبع غنی پتاسیم است و برای بچه ها به ویژه کودکانی که فعالیت های ورزشی انجام می دهند بسیار مفید است.

    خواص ضدویروسی و آنتی باکتریایی آب نارگیل برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی کودکان مفید است.

    مصرف نارگیل از بروز عفونت های ادراری در کودکان پیشگیری کرده و عمل هضم را بهبود می بخشد.

    بعد از حمام کردن کودکتان از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده برای مرطوب کردن بدن او استفاده کنید.

    بعد از مرطوب کردن بدن کودکتان با روغن نارگیل می توانید او را با آن روغنی که روی بدنش مانده ماساژ دهید.

    مطالعات زیادی نشان داده است که ماساژ کودک با روغن طبیعی باعث خواب بهتر کودک و افزایش وزن مناسب کودک می شود.

    نارگیل یکی از میوه های مفید برای زنان در دوران بارداری می باشد؛ میوه نارگیل و آب نارگیل سیستم ایمنی بدن زنان باردار و جنین را تقویت می کند و باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک می شود که برای سلامت جنین مفید است.

    خواص نارگیل در بارداری

    وجود ریزمغذی هایی مثل پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و نیز اسیدهای آمینه سالم به همراه کالری نسبتاً کم، این میوه و آب آن را تبدیل به یک خوراکی خوشمزه و مفید برای زنان حامله کرده است.

    میوه نارگیل شاخص گلیسمی پایینی دارد و با افزایش ترشح انسولین باعث کاهش قند خون در افراد دیابتی می شود، همچنین نارگیل باعث کاهش استرس در پانکراس و سیستم های آنزیمی بدن شده و به نوبه خود باعث کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود.

    مصرف نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود بخشیده و با تاثیر مثبت روی هورمون های کنترل قند خون، باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.

    نارگیل و دیابت

    روغن نارگیل دارای چربی های اشباع است ولی برخلاف روغن های حیوانی دارای زنجیره اسید چرب متوسط است و مستقیماً به انرژی تبدیل می شود.

    این روغن برای درمان دیابت نوع ۲ موثر است.

    اگر قارچی داخل میوه رشد کند، سمی است زیرا ماده توکسین ترشح می کند که برای سلامتی مضر است.

    قارچ داخل نارگیل چیست

    توکسین (زهرابه) ماده زیان آوری است که توسط ارگانیسم های زنده از جمله حیوانات، گیاهان، باکتری ها و قارچ ها تولید می شود.

    در چند سال گذشته در کشورمان اخباری مبنی بر وجود قارچ های سمی در برخی میوه ها از جمله نارگیل منتشر و حتی در آن ادعا شده است که برخی مصرف کنندگان آن مسموم شده اند.

    سلام من نارگیلی تهیه کردم که داخل آن بصورت قارچ گرد مانندی هست که آب آن را مصرف کرده بودیم نمیدانم الان احتیاج هست به درمانگاه مراجعه کنم یا نه؟

    عالی بود ممنون از سایت خوبتون

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    در این نوشتار با خواص نارگیل کامل آشنا خواهید شد. نارگیل با نام علمی Cocos nucifera در خانواده Palm / Arecaceae قرار دارد.

    در این نوشتار با خواص نارگیل کامل آشنا خواهید شد. نارگیل با نام علمی  Cocos nucifera در خانواده Palm / Arecaceae قرار دارد. این درخت می تواند در آب و هوای گرمسیری رشد کند و انواع مختلفی نظیر نارگیل سبز، قهوه ای و زرد دارد. اما به طور کلی آن نارگیلی که در تمام دنیا معروف و مورد استفاده است میوه ای با پوست سخت و قهوه ای رنگ است که شامل قسمتهای مختلفی مثل گوشت نارگیل یا همان میوه سفید و چرب که داخل پوسته قرار دارد و شیره نارگیل یا آب نارگیل که شیرین و مقوی است و همچنین روغن نارگیل که از میوه نارگیل گرفته می‌شود، است.

     

    با وجود آنکه نارگیل در مناطق استوایی می‌روید اما در تمام جهان استفاده می‌شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بیشترین میزان مصرف از نارگیل میان بومیان اقیانوس آرام است که تقریبا زندگی روزمره شان به این میوه وابسته است. آنها یک ضرب المثل معروف دارند که می‌گویند هر آدمی که یک درخت نارگیل بکارد برای خودش و فرزندانش غذا، نوشیدنی، لباس و سرپناه آماده کرده است!

    همانطور که در بالا ذکر شد اجزای مختلف نارگیل هر کدام به طور مستقل استفاده می‌شود و طرفداران خود را دارند. خواص نارگیل در هر یک از این سه بخش مهم نارگیل (گوشت یا میوه نارگیل، روغن نارگیل، و آب نارگیل) با هم متفاوت اند. با این وجود شاهدیم که در بعضی سایتها خواص این ها را به جای هم معرفی می کنند. در این نوشتار با ۹۲ مهمترین و کاملترین خواص نارگیل کامل آشنا خواهید شد.خوردن آب نارگیل کپک زده

    نارگیل در کشورهای گرمسیری، در طول سال، از جایی که معمولا وارد می‌شوند، در دسترس هستند. برای داشتن باکیفیت‌ترین آب‌نارگیل، تکنیک‌های زیر را دنبال‌کنید:

    ۱. اگر می‌خواهید نارگیل را از فروشگاه بخرید، همیشه دقت‌کنید تازه باشند. باید قبل از خرید نارگیل، آن را تکان‌دهید. هرچه نارگیل تازه‌ترباشد، آب بیشتری دارد.

    ۲. آب کمتر معمولا نشان دهنده این است که نارگیل جوان نیست. یا اینکه می‌تواند نشانه خراب‌بودن نارگیل باشد.

    ۳. نارگیل ممکن‌است ترک‌هایی داشته‌باشد که باعث نشت آنها شود. این به آن معناست که نه تنها نارگیل خشک است بلکه ممکن است کپک هم زده باشد.

    ۴. بعضی نارگیل‌ها ممکن است اینقدر آب داشته‌باشند که در زمان تکان‌دادن هیچ صدایی ندهند. این یعنی نارگیل‌ها خیلی جوان هستند و ممکن است آب‌شان شیرین یا خوش‌طعم نباشد.

    ۵. آب نارگیل بسته‌بندی‌شده نیز در فروشگاه‌ها یا سوپرمارکت‌ها در دسترس است. به‌هرحال، ارزش غذایی آن ممکن است مانند نارگیل طبیعی نبوده و دارای مواد افزودنی باشد. اگر می‌خواهید آب نارگیل بسته‌بندی را انتخاب‌کنید، به جدول واقعیت‌های تغذیه‌ای آن نگاه‌کنید. از خرید آن‌هایی که دارای قند اضافی یا مواد نگه‌دارنده هستند خودداری کنید.

    تحقیقات در نهایت اسرار این میوه‌ی شگفت‌انگیز را کشف کردند؛ یکی از این اسرار وجود چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFAs) در روغن نارگیل است. این چربی‌های منحصر به فرد عبارتند از:

    – کاپریلیک اسید– لوریک اسید– دکانوئیک اسید

    و حدود ۶۲٪ از روغن‌های موجود در نارگیل از این ۳ اسید چرب سالم تشکیل شده‌اند و ۹۱٪ از چربی موجود در روغن نارگیل چربی اشباع سالم است.

    بسیاری از چربی‌هایی که ما مصرف می‌کنیم زمان زیادی را برای هضم شدن نیاز دارند، اما MCFA‌های موجود در روغن نارگیل منبع کاملی از انرژی ارائه می‌دهند زیرا آنها تنها باید ۳ مرحله را پشت سر بگذارند تا به سوخت تبدیل شوند، در مقابل دیگر چربی‌ها که باید یک فرآیند ۲۶ مرحله‌ای را برای تبدیل شدن به سوخت طی کنند!

    – راحت‌تر هضم می‌شوند.– به آسانی به عنوان چربی ذخیره نمی‌شوند– ضد میکروب و ضد قارچ هستند– از آن‌جایی که به لحاظ سایز کوچک‌تر هستند آسان‌تر توسط سلول‌ها جذب می‌شوند و فورا تبدیل به انرژی می‌شوند– توسط کبد پردازش می‌شوند، که یعنی بلافاصله به انرژی تبدیل می‌شوند به جای این که به عنوان چربی ذخیره شوند

    بله، شما می‌توانید با روغن نارگیل آشپزی کنید. از همان مقدار کره یا روغن سبزیجاتی که در دستور پخت خواسته شده است استفاده کنید. برای بیسکوییت‌ها، کیک‌های پای، و سایر ترکیب‌هایی که چربی قرار است سرد شود، روغن نارگیل را قبل از استفاده در یخچال فریز کنید. از روغن نارگیل برای چرب کردن سینی‌های فر و تابه‌های کیک استفاده کنید و آن وقت خوراکی‌های پخته شده‌تان خیلی راحت از ظرف جدا خواهند شد.

    خواص ضد باکتری طبیعی روغن نارگیل به دور نگه‌داشتن بوی بد از بدن کمک می‌کند. این ماده به تنهایی یک دئودورانت بی‌نظیر است یا وقتی با خمیر ساخته شده از جوش شیرین و روغن‌های معطر ترکیب می‌شود.

    یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکی دو قطره نعناع، رزماری، و روغن درخت چای مخلوط کنید تا باعث دفع مگس‌ها، پشه‌ها، و زنبورها را از خود برانید. این جایگزین امنی برای دی‌ای‌ای‌تی است و می‌توان آن را با اطمینان خاطر در همه‌ جای بدن استفاده کرد.

    برای مبارزه با آفتاب سوختگی و سلولیت ناخوشایند، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر گریپ فروت مخلوط کنید و آن را در یک حرکت دایره‌ای روی ناحیه‌ی آسیب دیده ماساژ دهید. بعد آن را شستشوی خشک دهید تا به تحریک جریان خون و سم زدایی سلولی کمک کنید.

    از خواص روغن نارگیل کمک به بیماری های قلبی است. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های طبیعی اشباع شده است. چربی‌های اشباع نه تنها کلسترول سالم (که با عنوان HDL شناخته می‌شوند) را در بدن شما افزایش می‌دهند، بلکه به تبدیل LDL یا کلسترول “بد” به کلسترول خوب کمک می‌کنند.

    روغن نارگیل با افزایش HDL در بدن، و به سلامت قلب کمک می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

    معروف است که روغن نارگیل عفونت دستگاه ادراری (UTI) و کلیه را التیام می‌دهد و از بین می‌برد. اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند به این ترتیب که پوشش لیپیدی روی باکتری‌ها را برهم می‌زنند و آنها را از بین می‌برند. همچنین یک مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نارگیل به طور مستقیم کبد را از آسیب محافظت می‌کند.

    آب نارگیل همچنین به هیدراته بودن بدن کمک می‌کند و به این ترتیب فرآیند بهبودی را پشتیبانی می‌کند. پزشکان حتی آب نارگیل را برای از بین بردن سنگ کلیه تزریق کرده‌اند. نارگیل یک ماده‌ی خوراکی فوق‌العاده قدرتمند است!

    هضم MCFA توسط کبد کتون‌هایی که یک انرژی به آسانی قابل دسترس برای مغز هستند، ایجاد می‌کند. کتون‌ها برای مغز انرژی تامین می‌کنند بدون نیاز به این‌که انسولین گلوکز را پردازش کند و آن را به انرژی تبدیل کند.

    تحقیقات اخیر نشان داده‌است که مغز در واقع انسولین خود را خودش برای پردازش گلوکز تولید می‌کند و به سلول‌های مغز نیرو می‌دهد. از آن‌جایی که مغز بیمار آلزایمری توانایی ایجاد انسولین را برای خود از دست داده‌است، کتون‌های روغن نارگیل می‌توانند منبع انرژی جایگزینی را برای کمک به تصلاح عملکرد مغز ایجاد کنند.

    از خواص روغن نارگیل کاهش التهاب و ورم مفاصل  است. در مطالعه‌ای که در هند انجام شد، سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل التهاب را کاهش داد و آرتریت ( ورم مفاصل) را موثر‌تر از داروهای مطرح این بیماری درمان کرد.

    مطالعه‌ی دیگری که به تازگی انجام شده‌است، نشان داد روغن نارگیل که تنها با حرارت متوسط تهیه شود سلول‌های التهابی را سرکوب می‌کند. این روغن هم به عنوان ضد درد و هم به عنوان ضد التهاب عمل می‌کند.

    روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است که برای کاهش قارچ کاندیدا، مبارزه با باکتری‌ها، و ایجاد یک محیط خصمانه برای ویروس‌ها شناخته شده‌است. بسیاری از بیماری‌های امروز دراثر رشد بیش از حد باکتری‌های بد، قارچ‌ها، ویروس‌ها و انگل در بدن ایجاد می‌شوند.

    شما می‌توانید زمانی که بیمار هستید به جای دانه‌ها و شکر در رژیم غذایی‌تان از روغن نارگیل به عنوان منبع سوخت طبیعی استفاده کنید. شکر به رشد باکتری‌های بد کمک می‌کند. در عوض زمانی که بیمار هستید ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را سه بار در روز و مقدار زیادی سبزیجات و آبگوشت مصرف کنید.خوردن آب نارگیل کپک زده

    روغن نارگیل دو خاصیت دارد که کمک می‌کنند با سرطان مبارزه کند. یکی به دلیل کتون تولید شده در هضم آن است. سلول‌های تومور قادر به دسترسی به انرژی موجود در کتون‌ها نیستند و وابسته به گلوکز هستند. اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند یک بخش احتمالی از فرآیند‌ی درمان برای کمک به بهبودی بیماران مبتلا به سرطان باشد.

    دوم این‌که MCFAها دیواره‌های چربی باکتری‌ها را هضم می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند باکتری هلیکوباکتر پیلوری را بکشند. معروف است که این باکتری‌ها خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهند. حتی در مطالعاتی که در آنها سرطان، ناشی از مواد شیمیایی بوده‌است، استفاده از روغن نارگیل مانع از توسعه‌ی سرطان شده‌است! و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    هنگامی که سلول‌ها در برابر انسولین واکنشی نشان نمی‌دهند و دیگر گلوکز را برای تولید انرژی دریافت نمی‌کنند، در واقع “مقاوم به انسولین” شده‌اند. بنابراین لوزالمعده انسولین بیش‌تری برای جبران آزاد می‌کند و سبب ایجاد یک چرخه‌ی تولید بیش از حد می‌شود. مقاومت به انسولین پیش‌ماده‌ی دیابت نوع II است.

    MCFA‌های موجود در روغن نارگیل به تعادل واکنش انسولین در سلول‌ها کمک می‌کند و فرآیند گوارش سالم را بهبود می‌دهد. آنها فشار روی لوزالمعده را کم می‌کنند و به بدن یک منبع انرژی پایدار می‌دهند که وابسته به واکنش گلوکز نیست و می‌تواند مانع مقاومت به انسولین و دیابت نوع دوم شود.

    مطالعه‌ای روی موش‌های مبتلا به دیابت نوع ۱ انجام شد و سطح گلوکز خون ناشتای آنها از نوک دم‌شان اندازه‌گیری شد. چهار هفته پس از درمان با استفاده از روغن نارگیل، موش‌ها کاهش قابل‌توجهی را در سطح قند خون خود تجربه کردند.از خواص روغن نارگیل  بهبود دیابت نوع ۱ است.

    رخ دادن این نتایج به دلیل اثری است که روغن نارگیل بر ترشح انسولین دارد، که باعث می‌شود سطح گلوکز خون به وسیله‌ی این هورمون بهتر تنظیم و متعادل شود.

    استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد دو مورد از بزرگ‌ترین عاملان ایجادکننده‌ی پوکی استخوان هستند. از آنجا که روغن نارگیل دارای میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، می‌تواند یک درمان طبیعی پیشرو برای پوکی استخوان باشد.از خواص روغن نارگیل  جلوگیری از پوکی استخوان است.

    یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد. تحقیقات صورت گرفته در رابطه با پوکی استخوان نشان داده‌اند که روغن نارگیل نه تنها باعث افزایش حجم و بهبود ساختار استخوان می‌شود، بلکه ضعیف شدن استخوان ناشی از پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    به دلیل توانایی روغن نارگیل برای تولید انرژی، جای تعجبی نیست که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. این روغن به سوزاندن چربی کمک می‌کند، اشتها را کاهش می‌دهد و مطابق با نتایج مطالعات به طور خاصی برای از دست دادن چربی شکم مفید است! از خواص روغن نارگیل کمک به کاهش وزن  است.

    توانایی نارگیل برای سوزاندن چربی به خوبی اثبات شده‌است. در سال ۱۹۸۵ مطالعه‌ای که در مجله‌ی سم شناسی و بهداشت محیط منتشر شد، ثابت کرد که تنها یک تزریق دکانوئیک اسید منجر به “کاهش در ابتدا سریع، و سپس تدریجی در مصرف غذا و از دست دادن وزن بدن به موازات آن” در موش‌های نر شد.

  • عکس پروفایل خدایا مواظبم باش
  • برای مثال، در مطالعه‌ی سال ۱۹۸۵ که در بالا ذکر شد، کشف شد که دکانوئیک اسید پیشرفت‌های قابل‌توجهی در عملکرد تیروئید دارد، به پایین آمدن ضربان قلب در زمان استراحت کمک می‌کند، و به بدن‌تان کمک می‌کند که برای داشتن انرژی چربی بسوزاند.

    اخیرا، مجله‌ی تحقیقات چاقی مطالعه‌ای منتشر کرد از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بوستون که به ما سرنخی می‌دهد در رابطه با این‌که چرا MCFA‌ها توانایی سوزاندن چربی را دارند.

    با آزمودن اثراتی که MFCAها در تجزیه‌ی چربی دارند، سلول‌های چربی در موش‌ها با دکانوئیک اسید تحت درمان قرار گرفتند. آنها مشاهده کردند که تجزیه‌ی چربی در چنان سطح قابل‌توجهی رخ داد که به معنای واقعی کلمه‌ی ویژگی‌های گرسنه ماندن به مدت چند ساعت را مورد تقلید قرار داد.

    به گفته‌ی محققانی که این مطالعه را هدایت کردند، “این تغییرات می‌تواند تا حدی در کاهش وزن مربوط به اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در رژیم غذایی در انسان و حیوان موثر باشد.”

    MCFAهای موجود در روغن نارگیل به تجزیه شدن آنزیم‌های پانکراس نیازی ندارند، به همین دلیل است که مصرف روغن نارگیل فشار بر روی لوزالمعده را کم می‌کند و در نتیجه علائم بیماری پانکراتیت را کاهش می‌دهد.

    علاوه بر این، هضم این چربی فوق‌العاده، بسیار آسان است و گفته می‌شود که علائم بیماری‌های کیسه صفرا را نیز بهبود می‌دهد. جهت بهبود کیسه صفرا و سلامت کل بدن، به جای سایر چربی‌های زنجیره بلند از روغن نارگیل استفاده کنید.

    روغن نارگیل نه تنها به آسانی هضم می‌شود، بلکه یک انرژی پایدارتر نیز تولید می‌کند و سوخت و ساز بدن‌تان را افزایش می‌دهد. هنگامی که روغن نارگیل باکیفیت و غیر فرآوری شده مصرف کنید، می‌توانید بیش‌ترین سود را از آن ببرید چرا که MCFAها برای تبدیل شدن به انرژی به طور مستقیم به کبد فرستاده می‌شوند!

    امروزه، بسیاری از ورزشکاران فعال در زمینه‌ی ورزش سه‌گانه روغن نارگیل را به عنوان منبع انرژی خود در طول آموزش و مسابقاتِ دو استقامت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل، عسل خام و دانه‌ی چیا یک سوخت انرژی خانگی تهیه کنید. خیلی ساده ۱ قاشق غذاخوری از هر کدام را با هم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از تمرین ترکیب حاصل را مصرف کنید.

    از خواص روغن نارگیل بهبود عملکرد مغز و حافظه  است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۴ در مجله نوروبیولوژی پیری منتشر شد، محققان دریافتند که MCFA‌های موجود در روغن نارگیل مشکلات حافظه را در افراد مسن‌تر بهبود می‌دهد.

    در تمام بیماران پس از مصرف این اسید چرب، بهبود قابل‌توجهی در توانایی به یاد آوری وجود داشت. از آن‌جا که MCFA به راحتی در بدن جذب می‌شود و می‌تواند بدون استفاده از انسولین در دسترس مغز باشد، قادر است سلول‌های مغزی را به طور موثرتری بسوزاند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.خوردن آب نارگیل کپک زده

    از خواص روغن نارگیل کمک به هضم غذا  است. نارگیل همچنین باعث بهبود هضم غذا می‌شود چرا که به بدن در جذب ویتامین‌های محلول در چربی، کلسیم، و منیزیم کمک می‌کند.

    اگر روغن نارگیل در عین حال به عنوان اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف شود، تاثیر آن دو برابر می‌شود، چرا که آنها به راحتی برای هضم و استفاده شدن توسط بدن در دسترس هستند.

    روغن نارگیل می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های بد و قارچ کاندیدا به بهبود باکتری‌ها و سلامت روده کمک کند. عدم تعادل کاندیدا به ویژه می‌تواند اسید معده را کاهش دهد و به این ترتیب باعث التهاب و هضم نامناسب مواد غذایی شود.

    از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی  است. روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست صورت، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند. اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب می‌کند. به همین دلیل روغن نارگیل یک راه‌حل عالی برای تمام انواع بیماری‌های پوستی است.

    این روغن از پوست محافظت می‌کند و دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است و همین باعث می‌شود برای درمان پوست ایده‌آل باشد. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی روغن نارگیل، کاندیدا یا منابع قارچی را که می‌توانند بیماری‌های پوستی زیادی را موجب شوند، از بین می‌برند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    استرس یک ابزار بازخوردی است که توسط بدن‌مان به منظور تقویت حالت جسمی و روانی آدم‌ها استفاده می‌شود. با این حال، استرس شدید و / یا همیشگی اثرات مضر روی بدن دارد. بنابراین، از بین بردن استرس جزء حیاتی حفظ یک ذهنیت سالم است.

    باز هم، میزان فراوان اسید چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل کمک می‌کند که این ماده به طور خاصی برای کاهش استرس سودمند باشد.از خواص روغن نارگیل  کاهش استرس است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    رادیکال‌های آزاد محصول جانبی تنفس سلولی هستند؛ این بدان معنی است که آنها زمانی تولید می‌شوند که شما ورزش می‌کنید. با این حال، اگر آنها بیش از اندازه‌ تولید شوند، ممکن است به راحتی باعث بروز استرس اکسیداتیو در بدن شوند، و در نتیجه به خستگی عضلانی و بیماری‌های دیگری منجر شوند که مطمئنا توانایی فرد را برای ورزش کردن و فعال بودن مهار می‌کند. با این وجود، ثابت شده است که روغن نارگیل به دلیل توانایی‌اش برای بهبود سیستم دفاع آنتی‌اکسیدانی شما، مانع استرس اکسیداتیو می‌شود. روغن نارگیل این رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و آنها را از بدن حذف می‌کند.

    به تازگی، محققان کشف کرده‌اند که بسیاری از گیاهان و روغن‌های حاوی مواد طبیعی می‌توانند به به عنوان “کرم‌های ضد آفتاب” طبیعی عمل کنند.

    یکی از این گیاهان نارگیل است و روغنی که از آن گرفته می‌شود. یک مطالعه که توسط ژورنال فارماکوگنوزی ریویو منتشر شد نشان داد که روغن نارگیل، و همین‌طور روغن بادام زمینی، پنبه دانه، و روغن زیتون، حدود ۲۰٪ از اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید را مهار می‌کنند. برای گسترش این ایده و حتی بیش‌تر، یک مطالعه واقعا مقدار SPF انواع روغن‌های مختلف را با استفاده از روش اسپکتروفتومتری (طیف‌سنجی نوری) محاسبه کرد.

    محققان نتیجه گرفتند که روغن نارگیل در بین ۱۶ روغن به لحاظ مقدار SPF (۷.۱۱۹) رتبه‌ی دوم را دارد و درست بعد از روغن زیتون قرار می‌گیرد.

    از آن‌جایی که اشعه‌ی UV خورشید می‌تواند بسیار خطرناک باشد، ضروری است که آدم‌ها از پوست خود به منظور جلوگیری از سرطان پوست، بیماری‌ها، و پدیدار شدن زودهنگام چین و چروک محافظت کنند.

    قرن‌ها است که گرداندن روغن نارگیل در دهان به عنوان راهی برای پاک کردن دهان از باکتری‌ها و کمک به التیام بیماری پیرادندانی استفاده می‌شود. روغن نارگیل یکی از روغن‌های موثر برای عمل چرخاندن روغن در دهان است به دلیل میزان فراوان اسیدهای چرب MCFA موجود در آن که ضد باکتری هستند.

    با گرداندن روغن در دهان‌تان، روغن طبیعت باکتری‌ها را تغییر می‌دهد و به آنها می‌چسبد. از بین بردن باکتری‌های دهان تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری پیرادندانی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید لثه‌های‌تان را درمان کنید و اوضاع دندان‌های‌تان را بهبود بدهید، توصیه می‌کنم روغن نارگیل را سه بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه در دهان‌تان بچرخانید.

    یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که می‌توان از آن به‌عنوان خمیردندان استفاده کرد. قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کنید و بعد چند قطره روغن معطر نعناع را به آن اضافه کنید تا به یک خمیردندان خانگی دست پیدا کنید. می‌توانید دستورالعمل من برای خمیردندان پروبیوتیک خانگی با استفاده از روغن نارگیل، خاک رس، پروبیوتیک‌ها و روغن معطر نعناع را امتحان کنید.

    قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کنید و بعد چند قطره روغن معطر نعناع را به آن اضافه کنید. برای سفید کردن دندان‌ها، بهبود سلامت لثه‌ها، و تقویت سلامتی‌تان هر روز از این دهانشویه استفاده کنید. مطابق تحقیقات صورت گرفته در موسسه‌ی فناوری آتلون، خواص آنتی‌بیوتیکی روغن نارگیل باکتری‌هایی را که باعث فساد دندان می‌شوند نابود می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    از روغن نارگیل می‌توان به عنوان کرم برای درمان طبیعی پوست خشک و پوسته پوسته شده‌ی افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس استفاده کرد. روغن نارگیل، کره‌ی شی و روغن گوشت ترکیب کنید تا به بهترین نتایج دست یابید. این هم یکی دیگر از خواص روغن نارگیل که فوق‌العاده است.

    اگر سرتان شوره می‌زند یا موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند. شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

    برای خلاص شدن از شوره‌ی سر و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

    MCFAها فقط برای سوزاندن چربی خوب نیستند؛ آنها برای ساخت عضله نیز عالی هستند. MCFAهای موجود در نارگیل همچنین در محصولات معروف عضله‌سازی استفاده می‌شوند.

    با این حال اکثریت قریب به اتفاق مکمل‌هایی که به شدت تولید می‌شوند، از اشکال پردازش‌‌شده‌ی MCFA استفاده می‌کنند. اما شما با خوردن نارگیل واقعی، فواید واقعی این ماده‌ی خوراکی را به بدن‌تان می‌رسانید. من توصیه می‌کنم که ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به نوشیدنی عضله‌سازی که به طور روزانه می‌خورید، اضافه کنید.از خواص روغن نارگیل عضله سازی بدون دردسر  است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    مطالعه‌ای که در ژورنال “عوامل ضد میکروبی و شیمی درمانی” منتشر شد، نشان داد که دکانوئیک اسید و لوریک اسید موجود در روغن نارگیل درمان طبیعی موثری برای قارچ کاندیدا آلبیکنس و عفونت‌های قارچی است.

    برای کشتن قارچ کاندیدا به طور موثر و درمان عفونت قارچی، قندهای فرآوری شده و غلات تصفیه‌شده را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و مقدار زیادی از چربی‌های سالم مصرف کنید. سه بار در روز و هر بار ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به عنوان یک مکمل مصرف کنید.از خواص روغن نارگیل از بین بردن تمام عفونت های قارچی  است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    پوست زیر چشم‌تان نازک و ظریف، و مستعد بروز خطوط ریز، پف و حلقه‌های سیاه است. اگر شما مخالف پرداخت پول هنگفت برای خریداری کرم‌های دور چشم هستید، پس از روغن نارگیل استفاده کنید. فقط کمی از آن را بین انگشتان دست‌تان مالش دهید تا گرم شود و سپس به آرامی آن را زیر چشم‌تان مالش بدهید.

    با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی پزشکی Food and Function، روغن نارگیل سطح آنتی‌اکسیدان را بهبود می‌دهد و می‌تواند پیری را کند کنَد. روغن نارگیل با کاهش فشار در کبد و کاهش استرس اکسیداتیو تاثیر خود را می‌گذارد.

    محققین این پژوهش همچنین پی بردند که روغن نارگیل ممکن است به دلیل تاثیری که روی کبد می‌گذارد، از روند سم‌زدایی حمایت کند. برای این‌که به طور طبیعی روند پیری را کند کنید ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نوعی توت که غنی از آنتی‌اکسیدان است برای صبحانه میل کنید. شما همچنین می‌توانید آن را به طور مستقیم روی پوست‌تان استعمال کنید تا از فواید دیگر آن برای پوست و خواص صاف‌کنندگی آن استفاده کنید.از خواص روغن نارگیل کاهش روند پیری  است.

    استفاده از روغن نارگیل برای هورمونهای‌تان نیز فوایدی دارد! روغن نارگیل به طور طبیعی می‌تواند به تعادل هورمون‌ها کمک کند به دلیل این‌که یک منبع عالی از چربی‌های اشباع از جمله لوریک اسید است. مطالعات نشان داده‌اند که روغن نارگیل می‌تواند یک چربی بسیار عالی برای مصرف در دوران یائسگی باشد و همچنین ممکن است اثرات مثبتی روی سطح استروژن داشته باشد.

    برای این‌که به طور طبیعی هورمونهای‌تان را متعادل کنید مصرف قند و غلات را‌ کاهش دهید و میزان فراوانی از چربی‌های سالم موجود در نارگیل، آووکادو، تخم کتان و روغن حیوانی استفاده کنید.از خواص روغن نارگیل تعادل هورمونی  است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.

    به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود. نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    نصف فنجان نمک دریایی یا شکر را با مقدار مساوی روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید، و سپس با استفاده از دست‌های‌تان این ترکیب را روی قسمت‌های زبر پوست‌تان بمالید. این اسکراب در هنگامی این‌که سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند، به آن رطوبت می‌دهد. نتیجه: پوست مانند پوست بچه نرم می‌شود. برای قسمت‌های زبرتر پوست‌تان یعنی روی پاها و آرنج، نمک یا شکر ترکیب را کمی بیش‌تر کنید. اگر آن را به تنهایی استفاده کنید با رایحه‌ای گرمسیری از حمام خارج خواهید شد، اما می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید.

    پوست درخشان و شاداب مد روز است! اما اگر به طور طبیعی چنین پوستی ندارید، فقط کمی روغن نارگیل ذوب شده را روی استخوان‌های گونه‌های‌تان، گودی بالای لب بالایی‌تان و درست بالای ابروهای‌تان بمالید تا پوست مرطوبی داشته باشید که ازدرون روشن به نظر می‌رسد.

    به جای قرص‌های مکیدنی گلو درد و سرفه که معمولا از طعم و رنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند از خواص روغن نارگیل برای این منظور بهره بگیرید. برای تسکین درد حاصل از گلو درد یا سرفه تا سه بار در روز یک دوم تا ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را قورت بدهید، و دمنوش ریشه‌ی شیرین بیان را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک مسکن طبیعی گلو درست کنید. برای داشتن یک ماده‌ی مقوی ایمنی فوق‌العاده در برابر ویروس‌ها و سرماخوردگی‌ها ریشه‌ی شیرین بیان، عسل، و لیمو را نیز به آن اضافه کنید.

    شما می‌توانید از روغن نارگیل برای مهر و موم کردن منافذ موجود در پوسته‌ی تخم مرغ استفاده کنید و عمر آن‌ها را در یخچال تان طولانی‌تر کنید. مقدار کمی روغن را بر روی پوست تخم‌مرغ بمالید و بگذارید جذب آن شود، این کار مانع نفوذ اکسیژن در تخم مرغ می‌شود. این روش می‌تواند عمر تخم‌مرغ‌های شما را ۱ تا ۲ هفته بیشتر کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    به خاطر قابلیت‌های آنتی بیوتیکش، روغن نارگیل می‌تواند عموما برای درمان پای ورزشکاران و قارچ‌های پوستی استفاده شود. کمی از آن را به ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید و یا آن را به حال خود رها کنید یا بعد از آن که مدت زمان لازم برای جذب شدنش سپری شد با یک حوله‌ی کاغذی پاک کنید. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    علاوه بر نوجوانان برای بزرگسالان نیز جوش مسئله‌ای جدی به شمار می‌رود و عموما به خاطر رشد بیش از حد باکتری‌ها یا یک عدم تعادل در چربی پوست به وجود می‌آیند. روغن نارگیل به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند، باکتری‌های مضری را که باعث بروز جدی جوش‌ها می‌شوند از بین می‌برد. روغن نارگیل را با روغن درخت چای و عسل خام ترکیب کنید تا فایده‌ها و کارایی آن را افزایش دهید.

    روغن نارگیل وقتی با استفاده از روغن‌های معطری مانند اسطوخدوس یا روغن بابونه‌ی رومی ترکیب می‌شود یک روغن حامل بی‌نقص تشکیل می‌دهد که می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند و باعث داشتن یک خواب خوب و راحت شبانه بشود.

    روغن نارگیل به ندرت دارای عوارض جانبی است. گاهی ممکن است حساسیت تماسی برای برخی افراد که به نارگیل حساسیت دارند رخ بدهد. همچنین گفته می‌شود که برخی از محصولات تمیز کننده‌ی تولیدشده از روغن نارگیل نیز آلرژی تماسی ایجاد می‌کنند اما چنین چیزی شایع نیست. در واقع، روغن نارگیل به کاهش دادن عوارض جانبی بسیاری از داروها شناخته شده‌است. و در مطالعات، روغن نارگیل علائم و عوارض جانبی درمان‌های سرطان را کاهش داده‌است!

    من از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده می‌کنم، و اغلب یک قاشق غذاخوری از آن را در اسموتی صبح‌گاهم می‌ریزم. شما هم می‌توانید آن را به طور مستقیم به پوست‌تان بمالید یا از آن به عنوان یک روغن حامل برای تهیه‌ی روغن‌های معطر یا دیگر ترکیبات استفاده کنید.

    * هشدار – روغن نارگیل تصفیه شده یا پردازش شده ممکن است سفیده شده باشد، بیش از حد گرم شده باشد، و به لحاظ شیمیایی برای افزایش ماندگاری پردازش شده باشد. پردازش روغن ساختار شیمیایی را تغییر می‌دهد و این چربی‌ها دیگر فایده‌ای برای شما ندارند.

    نکته: روغن نارگیل بکر تهیه کنید تا از خواص روغن نارگیل بیش‌ترین فایده‌ی ممکن را از آن ببرید.

    قبل از اینکه داستان بی‌پایان خواص آب نارگیل را شروع کنیم، بیایید به جنبه‌های زیستی این میوه، نگاه سریعی بیندازیم.  واسکو دو گاما این نام را بر نارگیل گذاشت. ساکنان، به دلیل چهره ترسناک نارگیل( چشمان ترسناک نارگیل) نام آن را “کوکو” گذاشتند. وقتی این “کوکو” به انگلستان رسید، پسوند” نات” به آن اضافه‌شد و آن را به “کوکونات” (نارگیل) تبدیل‌کرد. جالب است نه؟

    ولی نارگیل، آنگونه که خیلی از ما فکرمی‌کنیم، جزء مغزها نیست. درواقع، نارگیل میوه‌ای سخت است که بر درختان نخل محیط‌های استوایی ساحلی رشدمی‌کند. این درخت معمولا بسته به نوع و منطقه، در هر فصل صدها میوه می‌دهد.

    آب نارگیل در واقع، عصاره موجود در آندوسپرم (حفره داخلی) در نارگیل جوان (حدود ۵-۷ ماهه) است. این مایع شفاف، شیرین و استریل است و ترکیبات ضروری متعدد مانند ویتامین‌ها، موادمعدنی، قند، الکترولیت‌ها، اسیدهای آمینه، فیتوهورمون‌ها و سیتوکین را داراست.

    هر نارگیل ممکن است، بسته به اندازه و نوع، حدود ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌لیتر آب داشته‌باشد. هر میوه‌ای که سنش کمتر از پنج ماه باشد تلخ است و مواد مغذی ندارد. به‌عبارت دیگر، نارگیل‌های بالغ آب کمتری دارند زیرا اندوسپرم آنها ضخیم است و هسته سفید خوراکی دارد.

    آیا می‌دانستید آب نارگیل قادر به نجات جان افراد زیادی در جنگ جهانی دوم شد؟

    ممکن است شما این را بعید بدانید اما مستندات زیادی وجوددارد که اهمیت آب نارگیل را به عنوان یک مایع اضطراری داخل وریدی در سال‌های ۴۰ و ۵۰ اثبات‌می‌کند.

    نفخ معمولا به گاز مربوط است. اما می‌تواند به‌دلیل مصرف زیاد سدیم نیز باشد که آب‌نارگیل می‌تواند آن را کاهش‌دهد.نارگیل حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که به خنثی‌شدن اثر سدیم کمک‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    جلوگیری از سنگ کلیه یکی از موثرترین خواص آب نارگیل است. سنگ کلیه می‌تواند باعث درد زیاد و مشکلات سلامتی جدی شود. نوشیدن آب نارگیل می‌تواند به جلوگیری از سنگ کلیه کمک‌کند.

    سنگ کلیه زمانی اتفاق‌می‌افتد که در کلیه‌های شما تجمعی از کریستال‌ شکل‌بگیرد که باید از طریق ادرار دفع‌شود. تحقیقات نشان‌داده‌است آب نارگیل، میزان کریستال‌های جمع‌شده در کلیه را کاهش‌می‌دهد و همین امر ایجاد سنگ کلیه را به شکل قابل‌توجهی کاهش‌می‌دهد.

    همه می‌دانند مصرف فیبر برای عملکرد درست سیستم گوارشی شما ضروری است. آب‌نارگیل سرشار از فیبر است و به‌همین دلیل به سیستم گوارشی شما کمک‌می‌کند.

    آب یک نارگیل حاوی ۹ درصد فیبر موردنیاز روزانه شماست. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    گرفتگی عضلانی می‌تواند به دلایل زیادی اتفاق‌بیفتد و آب نارگیل به کاهش این ناراحتی کمک‌می‌کند.

    با استناد به مطالعات، کمبود پتاسیم می‌تواند باعث اسپاسم عضلانی شود. یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم، تضمین‌می‌کند که عضلات شما در شرایط عالی بمانند.

    تمرین‌کردن بیش ازحد نیز می‌تواند باعث گرفتگی عضله شود که می‌تواند با مصرف الکترولیت‌ها بهترشود. آب نارگیل که آب و پتاسیم از دست‌رفته را جبران‌می‌کند، می‌تواند جایگزین مناسبی برای هر نوع نوشیدنی انرژی‌زا باشد.

    احتمالا می‌دانید سوخت‌وساز بالا به این معناست که شما کالری بیشتری بسوزانید. در حالی‌که خیلی چیزها ممکن است سوخت‌وساز شما را کند کند، آب نارگیل از آنها نیست. درواقع، آب نارگیل می‌تواند سوخت‌وسازتان را افزایش‌دهد.

    یکی از مواد ضروری برای سوخت‌وساز مناسب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها و تبدیل آنها به انرژی، منگنز است. به همین دلیل آب نارگیل به افزایش سوخت‌وساز کمک‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    کاهش وزن یکی از خواص شگفت‌انگیز نوشیدن آب نارگیل است. مصرف مواد کالری‌ خالی ( موادی که تنها پرکالری هستند و مواد مغذی ندارند) یکی از دلایل اصلی افزایش وزن شما است. نوشیدنی‌های گازدار و دیگر نوشیدنی‌های قندی می‌توانند کالری‌های زیادی را به شما بدهند و باعث شوند احساس گرسنگی کنید. اگر به دنبال یک جایگزین هستید، آب‌نارگیل یک جایگزین عالی است.

    آب نارگیل منبع خوبی از فیبررژیمی است. بدن شما فیبر را هضم نمی‌کند، بنابراین مدت بیشتری در بدن‌تان مانده و باعث‌می‌شود احساس سیری کنید. به همین دلیل‌است که احساس گرسنگی کمتری دارید و کمتر می‌خورید.

    آیا افراد دیابتی می‌توانند این نوشیدنی شیرین و خوشمزه را بنوشند؟ تحقیقات نشان‌می‌دهد که بله!

    مطالعات خاصی دریافتند که آب نارگیل های رسیده می‌تواند اثرات ضد دیابت داشته‌باشد. افراد دیابتی در برابر لخته‌شدن‌خون آسیب‌پذیر هستند و این مسئله جان‌شان را به خطر می‌اندازد. آب نارگیل نه تنها قندخون را کاهش‌می‌دهد بلکه از لخته‌شدن خون نیز جلوگیری‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    ملاحظه– افراد دیابتی باید برای مصرف آب نارگیل، برای بررسی علائم هیپوگلیسمی، قندخون خود را چک‌کنند.

    آب‌نارگیل تاثیر مستقیمی بر فشارخون دارد. مطالعات نشان‌می‌دهند آب‌نارگیل می‌تواند به پایین‌آوردن فشار خون و فشارخون بالا کمک‌کند. همچنین آب نارگیل، کلسترول را پایین‌آورده و از لخته‌شدن خون جلوگیری‌می‌کند.

    آب نارگیل دارای خواص آنتی‌ترومبوتیک است، یعنی به جلوگیری از لخته‌شدن خون کمک‌می‌کند. همچنین کلسترول را که با انسداد عروق قلبی بر فشار خون‌تان اثرمی‌گذارد، پایین می‌آورد.

    آب نارگیل، که یک ملین طبیعی است، برای درمان یبوست بسیار مناسب است. آب‌نارگیل حاوی مقدار فراوانی فیبر رژیمی است که باعث تشکیل مدفوع می‌شود.همچنین، خاصیت پاک‌کنندگی این آب، حرکت روده را در بدن تنظیم‌می‌کند.

    آب نارگیل به بهبود سریع آسیب شیمی‌درمانی کمک‌می‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    این آب طبیعی سرشار از الکترولیت است که به اکسیژن‌دار کردن خون و در نتیجه به ذخیره تعداد سلول‌های سفید خون، تعداد نوتروفیل‌ها، هموگلوبین و پلاکت‌ها کمک‌می‌کند.

    خواص ضدمیکروبی آب نارگیل می‌تواند میکروب‌های درون سلول‌های سرطانی را بکشد و آنها را به سلول طبیعی تبدیل‌کند.

    آب‌نارگیل، مایعی ضروری برای افراد مبتلا به اسهال است. آب نارگیل با جایگزین‌کردن مایع از دست‌رفته دستگاه گوارش، از بستری‌شدن جلوگیری‌می‌کند.

    جالب است که این مایع ساده، اسمولاریته بالاتری نسبت به محلول ORS  تجویزی سازمان سلامت جهانی دارند و این به‌دلیل وجود ترکیبات شیمیایی ضروری مانند اسیدهای آمینه، مواد معدنی، آنزیم‌ها و اسیدهای چرب است. آب نارگیل به‌دلیل داشتن سدیم و کلرید پایین و قند و اسیدهای آمینه بالا، یک جایگزین مایع متعادل برای اسهال است. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    از جنگیدن با بی‌خوابی خسته‌اید؟ خوردن آب نارگیل قبل از رفتن به رخت‌خواب را امتحان‌کنید و خودتان را در حال خواب‌رفتن ببینید.

    این ماده طبیعی حاوی GABA، یک پیام‌رسان عصبی است که تاثیر آرام‌بخش، ضدتشنج و ضداضطراب بر بدن دارد و به خواب خوب کمک‌می‌کند.

    آب نارگیل نقش مهمی در سلامت کلی و بهبود سلامت بدن در دوران بارداری ایفامی‌کند.

    مصرف منظم آب نارگیل به حل مشکلات معمول بارداری مانند خستگی، کم‌آبی، اسپاسم عضلانی، گرفتگی، گردش خون ضعیف و فشارخون کمک‌می‌کند. ماهیت آرام‌بخش آب نارگیل به آرام‌شدن دستگاه گوارش، رفع تهوع صبحگاهی، حالت تهوع، بازگشت اسید معده و یبوست کمک‌می‌کند.

    آب نارگیل اثری از اسید لوریک- یک ترکیب تقویت‌کننده سیستم ایمنی- دارد که در شیر مادر نیز یافت‌می‌شود. به همین دلیل به مادران شیرده، مصرف مقدار مناسب آب نارگیل توصیه‌می‌شود.

    فرآیند یادگیری کودکان‌تان را به کمک آب نارگیل تسریع‌کنید.

    مطالعات زیادی به این نتیجه دست‌یافتند که آب نارگیل به دلیل داشتن اسید گلوتامیک، یک اسید آمینه که برای حفظ حافظه و یادآوری مهم است، به افزایش حافظه کمک‌می‌کند.

    ممکن است عجیب به‌نظربرسد، اما آب‌نارگیل برای درمان افسردگی مفید است.

    آب نارگیل میزان زیادی منیزیم دارد (۶۰ میلی‌گرم در هر فنجان) که به‌صورت بالینی ثابت‌شده با علائم افسردگی مبارزه‌می‌کند. مصرف روزانه این نوشیدنی باعث افزایش سلامت ذهنی و بهبود خلق‌وخو می‌شود.

    برای خارج‌کردن سنگ‌های صفرای جمع‌شده در بدن‌تان،آب‌نارگیل بنوشید.

    آب نارگیل سرشار از اسید مالیک است که به کمک منیزیم به شکستن سنگ صفرا کمک‌می‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    آب نارگیل، یک جایگزین کوتاه‌مدت موثر برای پلاسمای خون انسان نیز هست. ۱۰۰ میلی‌لیتر آب‌نارگیل حاوی ۲۵۰ میلی‌گرم پتاسیم و ۱۰۵ میلی‌گرم سدیم است که کمبود الکترولیت را در بدن جبران‌می‌کند.

    این تنها دلیل محبوب بودن نارگیل در جنگ جهانی دوم است.

    اگرچه استخوان‌های ما بیشتر از کلسیم تشکیل‌شده‌اند، اما برای حفظ قدرت و تراکم استخوان به بعضی مواد مغذی نیز نیازداریم.

    مطالعات زیادی درمورد تاثیر آب‌نارگیل بر استخوان‌ها انجام‌شده‌است. نتایج این مطالعات مطلوب بوده است.آب‌نارگیل مقدار قابل‌توجهی کلسیم دارد که برای استخوان‌های سالم ضروری است. همچنین آب نارگیل حاوی منیزیم نیز هست که قدرت استخوان را می‌سازد.

    همه ما می‌دانیم سم‌زدایی یک فرآیند مهم برای عملکرد درست بدن است. این فرآیند به بیرون‌رفتن مواد مضر از اندام‌های ما کمک‌کرده و ما را از درون و بیرون سالم‌می‌کند.

    اما می‌دانستید کم‌آبی بدن نیز در ایجاد سم در بدن نقش‌دارد؟

    بله، نقش‌دارد، زیرا آبرسانی ناکافی مانع عملکرد اندام‌های سم‌زدا- کلیه‌ها و کبد- شده و باعث تجمع سموم در بدن ما می‌شود.

    چه کاری می‌توانیم انجام‌دهیم؟

    راه‌حل آسان است. هیدراته بمانید. و چه چیزی بهتر از آب‌نارگیل محبوب‌مان می‌تواند جایگزینی برای آبرسانی باشد؟

    بدن ما، در صورت داشتن همه مواد مغذی و آبرسانی لازم، قادر به پاکسازی و سم‌زدایی خود است، و آب نارگیل دارای همه مواد مغذی لازم مانند سدیم و پتاسیم است.

    برای یک قلب سالم، باید غذاهای مغذی بخورید و منظم ورزش‌کنید. و حالا، می‌توانید نوشیدن آب‌نارگیل را به فهرست اضافه‌کنید.

    مطالعات نشان‌داده‌اند که آب نارگیل می‌تواند خطر حملات قلبی را کاهش‌داده، فشار خون و فشارخون بالا را پایین ‌آورد.

    آب نارگیل، ترجیحا تازه، می‌تواند برای افزایش سلامت قلبی‌عروقی، یکبار در روز مصرف‌شود.

    ملاحظه– آب نارگیل ممکن است کالری کمی داشته‌باشد اما آب یک نارگیل می‌تواند پنج گرم قند داشته‌ باشد. بنابراین، خوردن زیاد آب نارگیل توصیه‌نمی‌شود.

    خیلی از سموم و ترکیبات شیمیایی موجود در محیط و غذاها، pH  بدن‌تان را به شدت اسیدی می‌کنند که می‌تواند باعث درد مفاصل، حساسیت شیمیایی، سوزش معده، افزایش وزن، دیابت و ضعف سیستم ایمنی شود.

    اینجاست که آب‌نارگیل واردمی‌شود.

    آب نارگیل خاصیت قلیایی دارد که به ذخیره pH سالم در بدن کمک‌می‌کند. بنابراین، دفعه بعدی که با اسیدیته آزاردهنده و سوزش معده مواجه‌شدید، در خوردن این نوشیدنی خوشمزه شک نکنید.

    جای نوشیدنی‌های انرژی‌زای خود را به آب‌نارگیل بدهید تا حتی بعد از یک جلسه تمرینی طولانی، هیدراته بمانید.

    آب‌نارگیل سرشار از پتاسیم، سدیم، منیزیم و کلسیم ضروری است که به جبران الکترولیت‌های ازدست‌رفته در بدن کمک‌می‌کند. همچنین، به حفظ تعادل مناسب مایع کمک‌می‌کند.

    دفعه بعدی که با الکل فرارمی‌کنبد، آب نارگیل بخورید.

    خوردن آب نارگیل به آرامش معده، کاهش ادرار زیاد و تهوع کمک‌می‌کند. همچنین آب‌نارگیل ، آب و مواد معدنی لازم که به‌خاطر الکل از دست رفته‌اند را تامین می‌کند.

    همچنین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی احیاکننده با استرس اکسیداتیو که به دلیل وجود زیاد الکل در بدن اتفاق می‌افتد مبارزه‌می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    با استفاده از آب‌نارگیل انبه رسیده، آبلیمو و نعناع، نوشیدنی خماری خود را درست‌کنید. دستورش در اینجا آمده است:

    ۲ فنجان آب نارگیل تازه

    ۲ فنجان انبه رسیده رنده‌شده

    ۲ ساقه نعناع تازه

    نصف فنجان یخ

    با ترکیب همه مواد بالا یک اسموتی درست‌کنید و آن را تازه مصرف‌کنید تا از خماری آزاردهنده خلاص‌شوید.

    برای خلاص‌شدن از نشت روده، آب‌نارگیل بنوشید.

    آب نارگیل دارای مقدار مناسبی اسید لوریک است که به درمان دستگاه گوارش کمک‌کرده، شما را از گاز روده خلاص‌ و سندروم نشت روده را درمان‌می‌کند. آب‌نارگیل به‌دلیل ضدنفخ بودن، به توانایی دستگاه گوارش در جذب مواد مغذی نیز کمک‌می‌کند.

    آیا هنوزهم بعد از یک روز آفتابی به نوشیدن نوشیدنی انرژی‌زا اعتماد می‌کنید؟ این کار را نکنید. زیرا حالا دلیل بهتری برای روی آوردن به آب‌نارگیل دارید.

    یک لیوان آب نارگیل تازه دارای ۵ میلی‌گرم قند طبیعی است که تاثیرات انرژی‌زایی بهتری نسبت به نوشیدنی‌های انرژی‌زا دارد و ارزان‌تر هم هست. همان لیوان، حدود ۲۹۴ میلی‌گرم پتاسیم نیز دارد که برای تولید انرژی در سلول‌ها ضروری است.

    کم‌آبی زمانی اتفاق‌می‌افتد که میزان آب بدن شما کاهش‌یابد. این اتفاق معمولا نتیجه ننوشیدن آب کافی یا از دست‌دادن آب از طریق دفع است. آب نارگیل، بدن شما را هیدراته نگه‌می‌دارد، و به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران از آن به‌عنوان یک نوشیدنی بعد از تمرین استفاده‌می‌کنند.

    هنگامی که بدن‌تان کم‌آب شده است، فقط آب از دست نمی‌دهید؛ املاح ضروری و مواد مغذی را نیز ازدست‌می‌دهید. آب‌نارگیل، که میزان آب بالایی دارد و سرشار از مواد مغذی است، به جبران کم‌آبی بدن‌تان کمک‌می‌کند.

    آب نارگیل یکی از درمان‌های ممکن جدید برای بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر است.

    در یک مطالعه، چنین یافت‌شد که ترنس-زیتین، یک سیتوکینین موجود در آب نارگیل، دربرابر آسیب سلول‌های مغزی، قدرت پیشگیری بالایی دارد. همچنین به اختلالات حافظه نیز کمک‌می‌کند.

    خوردن آب نارگیل تازه به جای چای صبح و بعدازظهر انتخاب مناسبی است.

    آب‌نارگیل شما را بدون تغییر ذائقه، در طول روز پرانرژی نگه‌می‌دارد. آب نارگیل در هر ۱۰۰ گرم فقط ۱۹ کالری دارد. آب نارگیل همچنین سرشار مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ویتامین C است.

    پس منتظر چه هستید؟

    آب نارگیل با خواص درمانی خود در درمان اختلالات گوارشی مانند کولیت زخمی بسیار موثر است و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    مصرف منظم آب‌نارگیل، غشای مخاطی روده بزرگ و راست‌روده را تسکین‌داده و تورم را در آنها کاهش‌می‌دهد. نحوه مصرف آب نارگیل برای تسکین زخم معده، در اینجا آمده‌است:

    ۳-۴ گز روغنی

    یک لیوان آب نارگیل

    یک قاشق چایخوری عسل

    ۱. گز روغنی را حدود ۱۰ دقیقه در آب بجوشانید وعصاره آن را بگیرید

    ۲. عصاره را به آب نارگیل اضافه‌کرده و عسل را با آن مخلوط‌کنید.

    ۳. برای کسب نتیجه بهتر، این عصاره را روزی یک بار بخورید.

    آب نارگیل، به‌دلیل داشتن مقادیر زیاد پتاسیم و منیزیم، برای افراد مبتلا به وبا خوب است. آب‌نارگیل به بازگرداندن تعادل الکترولیت موردنیاز بدن کمک‌می‌کند.

    برای نتایج بهتر، آب یک‌چهارم یک لیمو را بگیرید و در یک لیوان آب نارگیل بریزید و تا زمان کم شدن علائم، روزی دوبار بنوشید.

    بیماران مبتلا به بیماری کرون به دلیل اسهال شدید، مایعات زیادی را ازدست‌می‌دهند. بنابراین، فراهم‌کردن دوز سالمی از الکترولیت‌های اضافه‌شده انتخاب خوبی است. و چه چیزی می‌تواند بهتر از یک لیوان آب نارگیل باشد؟

    آب نارگیل یک منبع طبیعی الکترولیت با مزایای فراوانی مانند قندهای طبیعی و اسیدهای آمینه بدون رنگ آمیزی مصنوعی است.

    برای داشتن یک سیستم ایمنی فعال به آب نارگیل اعتمادکنید.

    هر ۱۰۰ گرم آب نارگیل دارای ۲.۴ میلای‌گرم ویتامین C است که برای تولید پادتن برای مبارزه با هجوم خارجی لازم است. آب نارگیل همچنین به شما در پاکسازی بدن از سموم و میکروب‌ها کمک‌کرده و شما را از درون و بیرون سالم‌می‌کند. آب نارگیل ویروس‌های سرماخوردگی را با موفقیت شکست‌می‌دهد. و این از منحصر به فردترین خواص نارگیل است.

    بسیاری از محققان دریافتند که مصرف منظم آب‌نارگیل می‌تواند به درمان تومور کمک‌کند.

    آب نارگیل دارای سیتوکینین جیبرلین (از هورمون‌های گیاهی) ضروری است که خواص ضد تومور دارد.

    آب نارگیل دارای خواص ضدمیکروبی است که در مبارزه با باکتری‌هایی مانند ای‌کولای، اس اورئوس، بی‌سوبتیلیس و پی آئروژینوزا موثر است.

    در حالی که ای‌کولای، که در برابر خیلی از داروها مقاوم است، ساکن دستگاه گوارش انسان است، اس اورئوس و بی‌سوبتیلیس باعث مسمومیت غذایی می‌شوند. از طرف دیگر، پی آئروژینوزا یک عامل بیماری انسانی قوی است که در شیر، محصولات لبنی، میوه‌ها و سبزیجات یافت‌می‌شود.

    آب نارگیل می‌تواند بهترین راه برای تضمین بینایی خوب باشد و این از بهترین خواص نارگیل است.

    بدن ما برای سلامت مغز و چشم، به مقدار قابل‌توجهی ویتامین B۱ نیازدارد. آب‌نارگیل ماهیچه‌های چشم و دید در شب را قوی‌می‌کند. هر فنجان آب نارگیل حدودا ۰.۷ میلی‌گرم تیامین ( ویتامین B۱) دارد، بنابراین برای تامین ۱.۴ نیاز مجاز روزانه تیامین، باید دو فنجان آب نارگیل بنوشید.

    اداره، سفر، مشکلات خانوادگی- دلایل زیادی می‌توانند باعث استرس شوند. نوشیدن یک فنجان آب‌نارگیل تازه، یک روش خیلی خوب برای ازبین بردن سطوح بالای تنش است.

    آب نارگیل حاوی مقدار مناسبی ویتامین B۵، B۶ و فولات است که سطوح استرس را کاهش‌می‌دهد. فولات (ویتامین B۹) به آزادشدن سروتونین- هورمون بهبود خلق‌وخو نیز کمک‌می‌کند.

    این نوشیدنی نشاط‌آور، دارای آنتی‌اکسیدان نیز هست که به شکستن رادیکال‌های آزاد عامل آسیب در اندام‌های بدن، کمک‌می‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    اگر این رادیکال‌ها آزاد باقی بمانند، می‌توانند از طریق بردن الکترون‌ها باعث واکنش‌های زنجیره‌ای در بدن شوند که در نهایت منجر به مرگ سلول می‌شود.

    کم‌آبی یکی از دلایل ایجاد سردرد است و آب نارگیل یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای آبرسانی فوری است.

    بیماران میگرنی سطح پایینی از منیزیم دارند و آب نارگیل با سطح بالای منیزیم به کاهش دفعات حملات میگرنی کمک‌می‌کند.

    بدون صرف هزینه زیاد، به نوزادان خود ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، ویتامین C، ریبوفلاوین، پتاسیم، منیزیم، آهن و منگنز بدهید.

    خواص دارویی بی‌شمار آب‌نارگیل با میکروب‌ها مبارزه‌ وکودک شما را از مشکلات گوارشی مانند زخم معده، سوء‌هاضمه، اسهال، نفخ و استفراغ خلاص‌می‌کنند. این آب طبیعی همچنین به درمان عفونت‌های مجاری ادراری و تب بیضه نیز کمک‌می‌کند.

    می‌توانید به محض دادن غذاهای جامد به نوزاد، دادن آب نارگیل را نیز شروع‌کنید، یعنی حدود ۶-۸ ماهگی.

    ملاحظه– آب‌نارگیل برای نوزادان زیر شش ماه، به دلیل خطر واکنش‌های حساسیتی، توصیه‌نمی‌شود.

    فرد می‌تواند از خاصیت آرام‌بخش و خنک‌کننده آب نارگیل برای تسکین احساس سوزش ناشی از تب بالا استفاده‌کند و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    آب نارگیل همچنین به متعادل‌کردن دمای بدن که در اثر تب بالا‌می‌رود، کمک‌می‌کند.

    اگرچه آب نارگیل، کاملا طبیعی و بی‌خطر است اما بازهم خطرات کمی وجوددارد که باید قبل از مصرف درنظر گرفت. نگاهی بیندازیم:

    اگرچه آب نارگیل بی‌خطر است، اما بهتر است قبل از اضافه‌کردن آن در برنامه روزانه به‌ویژه برای بچه‌های کوچک و زنان باردار، با پزشک مشورت‌شود.

    آب نارگیل فشارخون را پایین‌می‌آورد و ممکن است با بعضی داروها تداخل داشته‌باشد. افرادی که داروی فشارخون مصرف‌می‌کنند باید درباره مصرف آب نارگیل با پزشک مشورت‌کنند و آن‌هایی که برنامه عمل جراحی دارند باید از مصرف آن خودداری‌کنند.

    مصرف زیاد آب نارگیل می‌تواند باعث نفخ یا ناراحتی معده شود. بنابراین در مصرف این نوشیدنی افراط‌نکنید.

    افراد مبتلا به نارسایی کلیوی باید قبل از گنجاندن آب نارگیل در برنامه غذایی خود با پزشک مشورت‌کنند

    ممکن است نامعقول به‌نظربیاید، اما ممکن است افراد زیادی به آب نارگیل حساسیت داشته باشند. بنابراین پیشنهادمی‌کنم قبل از مصرف این نوشیدنی خوشمزه طبیعی، به دنبال حساسیت‌ها بگردید

    گوشت نارگیل هم مانند شیره و روغن آن خواص فوق العاده ای برای سلامتی دارد و آن را به طور رنده شده تازه یا پودر و خشک شده در سراسر جهان استفاده میکنند. در هر ۸۰ گرم گوشت تازه نارگیل که به اندازه یک فنجان نارگیل تازه است مواد مغذی زیر موجود است.

    انرژی                     ۲۸۳ کیلو کالری

    پروتئین                   ۲.۹ گرم

    ویتامین سی           ۲.۶ میلی گرم

    ویتامین ای             ۲.۰ میلی گرم

    ویتامین کا               ۰.۲ میکروگرم

    تیامین                  ۰.۱ میلیگرم

    نیاسین                ۰.۴ میلی گرم

    فولات                   ۲۰.۸ میکروگرم

    پانتوتنیک اسید       ۰.۲ میلی گرم

    کلسیم                 ۱۱.۲ میلی گرم

    آهن                      ۱.۹ میلی گرم

    منیزیم                 ۲۵.۶ میلی گرم

    فسفر                 ۹۰.۴ میلی گرم

    پتاسیم               ۲۸۵ میلی گرم

    سدیم                ۱۶.۰ میلی گرم

    روی                   ۰.۹ میلی گرم

    مس                ۰.۳ میلی گرم

    منیزیوم           ۱، ۲ میلی گرم

    سلنیوم           ۸.۱ میکروگرم

    آب                  ۵۰ کالری

    چربی              ۳۰ گرم

    نشاسته‌           ۹ گرم

    شاید برای برخی از افراد عجیب باشد که چرا منیزیوم نارگیل مهم است. باید بگوییم که منیزیوم یکی از منابع معدنی مورد نیاز متابولیسم بدن است. سالم نگه داشتن سیستم ایمنی بدن و اعصاب بخشی از خواص گوشت نارگیل به واسطه همین ماده معدنی منیزیوم است. در یک فنجان نارگیل، حداقل ۶۷ درصد از نیاز روزانه بدن ما به منیزیوم تامینمی‌شود.

    گوشت نارگیل برای سلامت کبد بسیلر خوب است. مخصوصا برای افرادی که نوشیدنی های ناسالم مانند نوشیدنی های الکلی مصرف کرده اند و کبدشان در معرض الکلی شدن و بیماری قرار دارد. هنگامی که افراد به طور دائمی و بسیار زیاد از نوشیدنی های الکلی استفاده میکنند بیشترین آسیب را به کبد خود می‌زنند و دچار برخی اختلالات کبدی می شوند. اما گنجاندن چند تکه گوشت نارگیل تازه می‌تواند این مشکل را برایشان درمان کند.

    علاوه بر ماده معدنی منیزیوم مواد دیگری نظیر پتاسیم و مس هم در گوشت نارگیل به وفور یافت می شود. که اگر روزانه یک فنجان نارگیل مصرف کنید ۱۴ درصد از نیاز روزانه پتاسیم بدن تان و ۳۹ درصد از مس مورد نیازتان را تامین کرده اید. وجود ماده معدنی مس برای تولید گلبول های قرمز بدن بسیار ضروری است. میوه نارگیل به عنوان میوه ای شناخته می‌ؤود که حتی آب مورد نیاز بدن را هم تامین می‌کند. زیرا در گوشت نارگیل علاوه بر مقدار آب کافی مواد معدنی مورد نیاز بدن هم وجود دارد و می تواند نقش تامین کننده آب مورد نیاز بدن را بازی کند.

    همانطور که گفتیم مواد معدنی و ویتامین های موجود در گوشت نارگیل برای سلامت و زیبایی بدن بسیار ضروری هستند. ویتامین بی باعث ایجاد انرژی مورد نیاز بدن برای فعالیت های روزانه و تشکیل و ساخت گلبول های قرمز می‌شود. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    قبلا اشاره کردیم که گوشت نارگیل بدن تان را برای یک رژیم خوب آماده می‌کند و حالا اضافه می‌کنیم که برای اینکه به سرعت لاغر و خوش اندام شوید گوشت نارگیل را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید. مصرف این میوه خوشمزه برای تمام سنین مناسب است و هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از مزایای سلامتی و فیبر عالی آن برای هر منظوری مخصوصا لاغر شدن استفاده کنند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    حتما تا به حال بسیار شنیده اید که افراد ساکن در نقاط سر کره زمین مانند قطب جنوب یا سیبری سعی می‌کنند از مواد خوراکی گوشتی بیشتر استفاده کنند تا بدن شان را برای مدت بیشتری گرم نگه دارند. درواقع گوشت نارگیل هم همین کار را برای بدن انجام می دهد و به دلیل وجود چربی خوبی که دارد باعث گرم نگه داشتن بدن می‌شود. این موضوع را تجربه ساکنان قطب جنوب تایید می‌کنند. در کنار این خاصیت گوشت نارگیل به افزایش بهبود سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند به طوری که به راحتی بیمار نمی شوید و بدن تان در برابر بیماری ها و مشکلات مقاوم می‌شود.

    درست است که نارگیل میوه چربی است اما این خطا برایتان پیش نیاید که برای لاغر شدن تان مناسب نیست. میزان کالری مناسب آن باعث احساس سیری در شما و همینطور آماده شدن بدن تان برای یک رژیم سالم و طولانی مدت می شود. علاوه بر اینکه کلسترول تان را هم بالا نمی برد. میزان پتاسیم مورد نیاز شما برای کاهش وزن به خوبی توسط گوشت نارگیل فراهم می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که پتاسیم موجود در ۴ عدد موز متوسط توسط فقط یک فنجان نارگیل تامین می‌شود.

    خوراکی هایی که به طور طبیعی سرشار از چربی اشباع شده هستند معمولا سالم و مغذی‌اند، البته به شرط آن‌که آن‌ها را با کیفیت و بدون فرآوری مصرف کنید. از جمله این خوراکی ها نارگیل است که در فصلنامه کادیولوژی از آن با عنوان یک خوراکی بسیار سالم که اصلا موجب بالا رفتن کلسترول نمی‌شود یاد شده است.

    همانطور که گفتیم در هر فنجان گوشت نارگیل ۲۸۳ کیلو کالری است و حجم آن ۲۶.۸ گرم چربی دارد که به دلیل اینکه چربی های شکسته شده است برای سلامتی مفید و باعث بیماری چربی خون نمی شود. البته توصیه بهتر این است که افراد مبتلا به کلسترول خیلی بالا یا ناراحتی های قلبی قبل از مصرف زیاد نارگیل با پزشک خود مشورت کنند.

    خیلی از افراد علاقه دارند که قطعات تازه و خوشمزه نارگیل را روی سالادشان خرد یا رنده کنند. مطمئنا این کار علاوه بر طعم عالی که به سالاد شما می‌دهد باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خونتان نیز می‌شود.  همچنین گوشت نارگیل حاوی سدیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین B است که همه اینها برای تولید گلبول های قرمز لازم هستند.

    آنتی اکسیدان ها از مواد بسیار مورد نیاز بدن هستند، زیرا در بدن نقش مهمی ایفا می‌کنند که می توانند از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت کنند.گوشت نارگیل غنی از آنتی اکسیدان ها است. مصرف گوشت نارگیل می تواند بر نفخ شکم، جلوگیری از افزایش وزن و پاک کردن سموم در بدن موثر باشد. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    آیا می دانستید که چربی های اشباع شده نارگیل برای سلامت بدن تان، به خصوص استخوان سازی شما مفید است. بله، یکی از عملکردهای چربی های اشباع شده حفظ سلامت و استحکام استخوان های شما است. هنگامی که سطوح چربی اشباع شده در بدن به میزان کافی برسد اسکلت بدنی شما به طور کامل شکل می‌گیرد. البته ذکر این نکته ضروری است که این چریی های اشباع باید طبیعی باشند که یک منبع طبیعی آن همین گوشت نارگیل است. چرا که اگر از مواد فراوری شده با چربی های اشباع استفاده کنید نه تنها به سلامت استخوان هایتان کمک نکرده اید بلکه سلامت عمومی بدن تان را هم به خطر انداخته اید.

    مصرف مقدار بسیار کمی از گوشت نارگیل میزان فیبر مورد نیاز روزانه شما را تامین میکند. این به این دلیل است که در ۷.۲ گرم گوشت نارگیل، ۲۰ درصد از نیاز روزانه فیبر بدن یک انسان بالغ مهیا است. فیبر موجود در نارگیل به هضم بهتر غذا و کاهش وزن نیز کمک می‌کند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

    خوردن آب نارگیل کپک زده
    خوردن آب نارگیل کپک زده
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *