خواص گل گاو زبان برای زن باردار

دوره مقدماتی php
خواص گل گاو زبان برای زن باردار
خواص گل گاو زبان برای زن باردار

سلام کارشناس محترم. خسته نباشین. خوردن دمنوش گل گاوزبان در بارداری از چه تاریخی به بعد ایراد نداره؟

من هفته ۲۱ بارداری ام.

هنوز هم مصرف آویشن و گل گاو زبان و اینجور دمنوش ها ضرر داره؟

من قبل از بارداری برای آرامش اعصابم دمنوش گل گاو زبان استفاده میکردم.

میخوام بدونم از کی میتونم دوباره مصرفشو شروع کنم.خواص گل گاو زبان برای زن باردار

سلام مامان عزیز.

دوره مقدماتی php

بله عزیزم آویشن قاعده آوره و در بارداری توصیه نمیشه. مگر در هفته آخر بارداری که برای شروع درد زایمان و تسهیل اون استفاده بشه.

گل گاو زبان هم بعلت داشتن آلکالوئیدها ممکنه باعث آسیب به جنین بشه. و البته گل گاو زبان فشار رو هم بالا میبره.

دمنوش گل گاوزبان باز شدن دهانه رحم رو تسریع میکنه؟ بشین پاشو به بچه آسیب نمیزنه؟

گل گاوزبان نزدیک زایمان فشار مادر باردار رو بالا نمیبره؟ با چه شرایطی برای زایمان بستری میشم؟

آویشن و زعفران دم کرده در اواخر بارداری بخورم که دردم شروع بشه؟ ماه آخرم ولی اصلا درد ندارم…

خوردن دمنوش آویشن برای یبوست بارداری فایده ای داره؟ دلپیچه شدید دارم و نمیدونم چیکار کنم

مصرف آویشن برای حساسیت فصلی در بارداری کمک میکنه؟ سرفه کلافه م کرده…

درد زایمان با خوردن دمنوش دارچین شروع میشه؟ میخوام زودتر و راحت زایمان کنم…

دمنوش گل گاوزبان در اواسط بارداری قابل استفاده س؟ برای آرامش اعصابم بهش احتیاج دارم…

تغذیه سالم بارداری به چه صورته؟ چه مواد غذایی و چجوری باید مصرف بشه؟

زنجبیل و آویشن برای سرماخوردگی بارداری مناسبه؟

آویشن و استامینوفن در بارداری برای درمان سرماخوردگی خوبه؟

خواص گل گاوزبان / گل گاوزبان و بارداری / خواص گل گاوزبان برای سرما خوردگی / گل گاو زبان و فشار خون / خواص گل گاو زبان برای پوست / مضرات گل گاوزبان / فواید گل گاوزبان / گل گاوزبان برای زنان باردار

 

خواص گل گاوزبان

گل گاوزبان یک گیاه علفی به طول 70 – 40 سانتی‌متر است. این گیاه در مزارع و گاهی زمین‌های بایر می‌روید. منشأ اولیه آن دمشق بوده است.

از تجزیه شیمیایی گیاه گل گاوزبان مهم‌ترین ماده‌ای که به دست می‌آید نیترات دو پتاس می‌باشد و بیشتر خواص آن مربوط به این ماده است.خواص گل گاو زبان برای زن باردار

گل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن ، اعم از گل ها و برگ ها و دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود. همچنین دانه های این گیاه را برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می دهند.

گل گاوزبان دارای طبیعت گرم و اثر نشاط‌آور، مقوی تمام بدن و آرامش‌بخش است.

در معالجه تب‌های دانه‌ای مانند سرخک، آبله‌مرغان مصرف دم کرده آن با لیموعمانی اثر شفابخشی دارد. این دم کرده در درمان دردهای ناشی از سنگ کلیه و دفع سنگ مثانه نیز بسیار مفید است. اگر دچار آلرژی‌های فصلی می‌باشید توصیه به مصرف دم کرده گل گاوزبان است. دم کرده گل گاوزبان برای درمان جوش‌های دهان، آفت دهانی بسیار نافذ است.

گل گاوزبان و بارداری

زنان باردار بایستی از مصرف گل گاو زبان در ایام حاملگی خودداری نمایند.چرا که به علت داشتن آلکالوئیدها ممکن است باعث آسیب به جنین شود.
بسیاری تصور می کنند مصرف داروهای گیاهی برخلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و بدون عوارض است؛ در حالی که امروزه ثابت شده عوارض داروهای گیاهی دست کمی از داروهای شیمیایی ندارد. این مسئله به خصوص در دوران بارداری اهمیت بیشتری دارد و زنان حامله بایستی از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

همچنین گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است، مصرف بیش از پنج روز متوالی این گیاه ممکن است باعث عادت ماهانه در زنان شود؛ بنابراین پس از پنج روز استفاده از آن در صورت نیاز، سه روز فاصله انداخته، سپس دوباره مصرف کنید.

بخوانید : خواص گلاب

خواص گل گاوزبان برای سرما خوردگی

گاهی اوقات سرفه‌های فصل سرما را هیچ قرص و شربتی درمان نمی‌کند اما تجویز یک جوشانده سنتی مانند گل گاوزبان به صورت مرهمی قوی عمل خواهد کرد.

دم‌کرده گل گاوزبان را به همراه کمی لیمو عمانی، یک دمنوش مناسب برای مقابله با سرماخوردگی است. این دمنوش به شرط ترش نبودن به خصوص در ابتدای شروع علائم سرماخوردگی، یک نوشیدنی مناسب برای بهبود حال بیمار است.

گل گاوزبان در درمان سرفه‌های مزمن، وقفه‌های تنفسی و آسم‌های خفیف نیز موثر است. در درمان سرفه‌های خشک می‌توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل‌الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار بنوشید.

گل گاو زبان و فشار خون

معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان آنکه داروهای گیاهی مانند داروهای شیمیایی دارای عوارض هستند، گفت: به طور مثال گل گاو زبان فشارخون را افزایش می‌دهد و نباید مبتلایان به فشارخون از آن استفاده کنند.
دکتر معصومه خادمی‌زاده در گفت و گو با ایرنا، افزود: اگر مبتلایان به فشار خون می‌خواهند گل گاو زبان مصرف کنند باید از مصلح آن یعنی لیمو هم استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصلح به ماده غذایی یا گیاه دارویی اطلاق می‌شود که عوارض گیاهان دارویی را از بین می‌برد و آن را تعدیل می‌کند.

معاون گروه داروسازی سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به اغلب مبتلایان به فشار خون که دچار ناراحتی اعصاب می‌شوند توصیه می‌شود گل گاو زبان مصرف کنند در حالی که این بیماران با خوردن آن دچار عوارض می‌شوند.

خواص گل گاوزبان برای مو

سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و کبد است.

گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود.

متخصصان طب گیاهی توصیه می کنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای 3 بار این دو گیاه را دم کرده و به جای چای نوش جان کنید.

بخوانید : خواص مریم گلی

خواص گل گاو زبان برای پوست

جوشانده گل گاو زبان برای بهبود وضعیت مو، ناخن و پوست تاثیر فراوانی دارد.
عُصاره برگ گل گاوزبان به عنوان ترکیبی نرم کننده برای پوست خشک و برطرف نمودن خارش های پوستی به کار می رود.
افشره برگ گل گاوزبان را می توان با مقدار مساوی آب رقیق نمود و برای خشکی و یا خارش پوست و همینطور جوش های عصبی روی پوست مالید.

دکتر ماری پی‌یر هیل سیلوستر، متخصص پوست می‌گوید: «روغن گل گاوزبان بیش از آنکه مرطوب‌کننده طبیعی باشد، خواص ضدچروکی و صاف شدن پوست دارد. اسیدهای چرب آن شامل امگا۶های مفیدی است که به عملکرد پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.» این روغن برای پوست‌های خشک و تیره مناسب است؛ اما همگان می‌توانند از آن استفاه کنند. شما می‌توانید از این روغن برای صورت و گردن‌تان استفاده کنید؛ زیرا در این نواحی علائم پیری پوست مشهودتر است.

روش استفاده:

خواص گل گاو زبان برای زن باردار

روغن گل‌گاوزبان را صبح‌ها روی پوست خود بمالید و آرام ماساژ دهید. برای اینکه از خواص ضدپیری و ضدخشکی این روغن نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید کپسول آن را که در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد، مصرف کنید.

مضرات گل گاوزبان

درکنار خواص گل گاو زبان

–    مصرف این گیاه در دوز زیاد یا دراز مدت، به دلیل داشتن موادشیمیایی خطرناکی به نام آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS)  می تواند باعث بروز سرطان کبد و یا آسیب به این عضو حیاتی شود.

–    به دلیل داشتن آلکالوئید های پیرولیزیدینی (PAS) زنان باردار باید حد الامکان از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این ماده شمیایی ممکن است باعث شود که نوزاد در زمان تولد ناقص به دنیا بیاید. همچنین مادرانی که در حال شیردهی به نوزاد خود هستند، حدالامکان از مصرف گل گاو زبان خودداری کنند زیرا احتمال انتقال این ماده شیمیائی خطرناک از طریق شیر مادر به نوزاد وجود دارد.

–    مصرف روغن گل گاو زبان ممکن است باعث افزایش و طولانی شدن مدت زمان خونریزی شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی زخم ها باید بسیار با احتیاط انجام شود.

–    مصرف گل گاو زبان ممکن است در بعضی از افراد باعث بروز بیماری های کبدی شود.

–    افرادی که بر روی آنها عمل جراحی انجام شده است در صورت مصرف گل گاو زبان، احتمال خونریزی در آنها افزایش می یابد به همین جهت حداقل تا 2 هفته پس از جراحی باید از مصرف این گیاه خودداری کنند زیرا این گیاه تا حدی خون را رقیق می کند.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ استسئو سایت توسط لینک 1

شرکت حسابداری

ماه عسل

سیکس پک

مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.

گروه اجتماعی- گل گاو زبان یکی از گیاهان دارویی است که از در طب سنتی ایرانی برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، افسردگی و بی خوابی، لاغری وسلامتی پوست و مو استفاده می شده است، اما باید توجه داشت که همین گیاه بسیار مفید نیز مبتلا به آفت هایی می شود که خود دیگر بر او آن فواید مترتب نخواهد بود.خواص گل گاو زبان برای زن باردار

به گزارش افکارنیوز، مهمترین آفت گل گاوزبان کرم برگ خوار است که در زمان برداشت بیشترین خسارت را وارد می کند و چون در این زمان مبارزه ی شیمیایی صلاح نمی باشد، مبارزه ی بیولوژیک توصیه می شود.

سفیدک پودری نیز ممکن است رخ دهد. تماس خارجی با برگ گل گاوزبان تازه ممکن است سبب خارش پوست در برخی افراد حساس شود.

خارهای سطح گیاه می تواند تحریک کننده پوست شما باشد، بنابراین استفاده از دستکش هنگام کار با گل گاو زبان قابل توصیه است. گل گاوزبان بعلت داشتن آلکالوئید برای زنان باردار و کودکان مضر می باشد.

مصرف گل گاو زبان در بارداری به علت داشتن آلکالوئیدها باعث آسیب به جنین می شود.زنان باردار باید از هرگونه مصرف خودسرانه انواع جوشانده ها یا دم کرده های گیاهی در بارداری خودداری کنند.مصرف گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان شیرده و کودکان نیز مضر است.

برای این گیاه، فواید زیادی نام برده اند که مهم ترین آن ها عبارت است از:

پیشگیری از نوسان های خلقی مرتبط با یائسگی

گل گاو زبان یک تقویت کننده اعصاب و روان

درمان سرماخوردگی، تنگی نفس با گل گاو زبان

گل گاوزبان ، سرفه های مزمن، وقفه های تنفسی و آسم های خفیفرا درمان می کند و می توان گیاه گل گاوزبان را با بابونه، سنبل الطیب، شقایق مخلوط نموده و دم کرده حاصل از این چند گیاه را روزی 3-2 بار برای درمان سرفه های خشک بنوشید.

درمان وسواس با گل گاو زبان

گل گاو زبان برای درمان بیماری های دهان

برگ تازه گل گاو زبان جوش های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان را درزمان می کند و برای رفع حرارت دهان موثر است.

 

پایگاه خبری افکارخبر توسط سرورهای

گروه نرم افزاری آسام

میزبانی می شود.

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با دمنوش گل گاوزبان سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو که اغلب در دامنه کوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شکل صنعتی کشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌کارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشکیل می‌دهند

گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و کلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریک بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به کار می‌رود. جوشانده و دم‌کرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد. منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلکوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد. این گیاه باعث کاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخک، مخملک، آبله و کهیر می‌شود. در برخی کشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شکر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنک‌کننده است. گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌کننده‌خون، ضداسپاسم، محرک غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌کننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلکوالویید برای زنان باردار و کودکان مضر است. دم‌کرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یک نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است که استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.خواص گل گاو زبان برای زن باردار

سلام ،دکتر نفیسه برهانی پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان حامله و شیرده مضر است.

یکی از عجایب سلسله کوه های البرز که قله عظیمی چون دماوند دارد، پرورش چندین نوع گیاه دارویی است که اثر درمانی زیادی دارند و منحصراً در دامنه های این کوه به عمل می آیند و در کوه های دیگر اثری از آنها نیست. چندی پیش جراید ایران از یکی از این گیاهان سخن گفته و اثرات سحرآمیز آن را بیان داشتند و نوشتند که کارشناسان خارجی بذر این گیاه را به کشورهای دیگر برده اند، ولی با کوشش فراوان نتوانسته اند آن را به عمل آورند، زیرا این گیاه فقط در زادگاه اولیه خود سبز می شود.

گاو زبان گیاهی است علفی و یکساله که ارتفاع ساقه آن تا 60 سانتیمتر می رسد ساقه آن شیار دار و خاردار می باشد . برگهای این گیاه ساده و پوشیده از تارهای خشن است . گلهای آن برنگ آبی ، سفید ، بنفش و آبی می باشد .  گل ، برگ و سرشاخه های گلدار آن بمصرف دارویی می رسد .

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

خواص گل گاو زبان برای زن باردار
خواص گل گاو زبان برای زن باردار
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *