خواص گل برنجاس برای نوزاد

دوره مقدماتی php
خواص گل برنجاس برای نوزاد
خواص گل برنجاس برای نوزاد


(چاپ)


منبع :

مصرف داروهای شیمیایی ممکن است با عوارضی همراه باشد اما داروهای گیاهی بدون بر جای گذاشتن هیچ گونه عوارضی به بهبود حال بیماران کمک می کنند. به همین منظور در این مطلب می خواهیم بهترین داروهای گیاهی برای نوزادان را به شما معرفی نماییم تا با آنها آشنا شوید و استفاده نمایید.

اکثر گیاهانی که در طبیعت رشد می کنند برای هدف و منظوری آفریده شده اند. شما می توانید با اطلاع کافی از خواص گیاهان ، آنها را برای درمان بیماری ها و ناراحتی های مختلف استفاده نمایید. همانطور که گیاه درمانی برای بزرگسالان می تواند مفید باشد برای نوزادان نیز به همین گونه می باشد و پزشکان گیاه درمانی را به جای داروهای شیمیایی به والدین توصیه می کنند. در ادامه با برخی از بهترین داروهای گیاهی که برای درمان مشکلات احتمالی نوزادان توصیه می شوند را به شما علاقمندان معرفی می کنیم.

حتما بخوانید : علائم آلرژی و جدیدترین روش درمان خانگی-گیاهی آلرژی کودکان چیست؟

دوره مقدماتی php

نکته جالب در معرفی این گیاه این است که درمانگران طب سنتی بر این باورند که روغن گل بنفشه یکی از واجب‌ترین داروهای گیاهی است که باید در وسایل هر نوزادی موجود باشد. این روغن بهترین دارو برای درمان سوزش و التهاب پوست ناحیه ران نوزاد است که مهم‌ترین عامل آن حرارت و گرمای موجود در شیر مادر است، عارضه‌ای که سوزش و خارش آن ناراحتی بسیاری برای نوزاد به وجود می‌آورد. استفاده از یکی از روغن‌های گل سرخ یا گل بنفشه یا ترکیبی از هر دو آن‌ها می‌تواند در تسکین سوزش و بهبود التهاب ناحیه ران نوزاد تاثیر داشته باشد. اگر چه در کنار استعمال این روغن تدابیر دیگری مانند اصلاح رژیم غذایی نیز باید توسط مادر رعایت شود تا نوزادش کمتر مواد غذایی با طبع گرم را توسط شیر او دریافت کند. از این رو به مادرانی که نوزاد آن‌ها غالبا با سوزش در ناحیه ران مواجه است، توصیه می‌شود میوه‌های خنک مانند شاتوت، آلبالو، تمشک را بیشتر در وعده‌های غذایی خود بگنجانند. همچنین از ترکیباتی مانند آب هندوانه با سکنجبین، کاهو سکنجبین و مغزخیار با سکنجبین نیز برای کاهش میزان گرمی و حرارت شیرشان استفاده کنند تا نوزادشان کمتر دچار سوزش و التهاب ناحیه ران شود.خواص گل برنجاس برای نوزاد

گیاهانی مانند چای سبز، دارچین و زردچوبه، بابونه، بنفشه ی سه رنگ، آویشن، گل مغربی، عشقه، نعنا، گل همیشه بهار، ریشه ی بابا آدم برای درمان آلرزی کودکان مفید هستند. همچنین برای درمان حساسیت های فصلی نوزادان می توانید از دم کرده عناب استفاده کنید.

اگر والدین از گیاهان دارویی برای درمان زردی نوزادشان استفاده کنند می‌توانند در عرض یک هفته تا ۱۰ روز این بیماری را از نوزادشان دور کنند. برایدرمان زردی نوزاد از شربت شربت ترنجبین و شیرخشت استفاده کنید. برای تهیه شربت ترنجبین و شیرخشت کافی است یک قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را به مدت ۵ ساعت خیس کنید. سپس ترنجبین را صاف کرده و به آن یک قاشق چای‌خوری شیرخشت اضافه ‌کنید و هم بزنید. این مخلوط را نیز صاف کرده و از آن ۲ ساعت یک بار، یک قاشق چای‌خوری به نوزاد بدهید. این کار را تا هنگامی ادامه دهید که مدفوع نوزاد به رنگ زردطلایی درآید. در این حالت زردی پوست نوزاد نیز باید به مرور کم و رنگ پوستش به حالت طبیعی بازگردد. علاوه بر این، استحمام نوزاد در جوشانده گل ختمی و گل بنفشه نیز در دورانی که او مبتلا به زردی است به درمان هر چه سریع‌تر او کمک می‌کند.

آیا می دانستید بابونه باعث باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب می شود؟ در واقع، بسیاری از محققان معتقد هستند مواد شیمیایی فعال در بابونه بدون هیچ گونه عوارض جانبی، اثر آرامبخش قوی روی مغز و اعصاب دارد. برای درمان کولیک کودک، چای بابونه را دم کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. داخل استکان بریزید و در دمای اتاق بگذارید خنک شود. سپس حدود ۲۸ تا ۵۶ گرم از آن را داخل شیشه کودک بریزید. در نتیجه یک تحقیق ایتالیایی، کودکانی که از سینه مادر تغذیه می کنند وقتی به آنها چای بابونه داده می شود، تا ۸۵ درصد زمان گریه آنها کاهش پیدا می کند.

نکته: خیلی به ندرت پیش می آید کودک شش ماهه یا بزرگ تر به بابونه یا رگ‌وید (گیاهی شبیه بابونه) حساسیت نشان بدهد. اما ممکن است پس از نوشیدن چای بابونه خارش پیدا کند. اگر کودک دچار خارش شد دیگر به او چای بابونه ندهید.

این گیاه در گلدان و در آفتاب کامل رشد می کند. با شکستن این برگ، داخل آن ژلی اعمال شده است که با مالش آن به پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، آن را تسکین می دهد. این گیاه از ۹۶ درصد آب و ۴ درصد مواد تشکیل دهنده فعال از جمله اسیدهای آمینه و آنزیم هایی که پوست آسیب دیده را تغذیه می کند، تشکیل شده است. عناصر داخل آلوئه ورا با تولید خون اکسیژنه تازه در رگ های کوچک و غذارسانی به پوست، سرعت بازسانی پوست را افزایش می دهند. به همین دلیل، این گیاه باعث می شود تا جای سوختگی خیلی سریع درمان و ترمیم شود. آلوئه ورا همچنین خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. همه زخم های پوستی نیز برای درمان سریع تر به رطوبت نیاز دارند.

اکثر شما با یرخی از خواص زنجبیل آشنا هستید. زنجبیل حاوی موا ضد اسپاسم و گرفتگی است و کمک می کند تا انقباض ماهیچه های شکمی که باعث حالت تهوع می شوند، از بین بروند. زنجبیل بهترین درمان برای معده درد و مشکلات گوارشی است. در تحقیقی که روی بزرگسالانی که در نتیجه حرکت ماشین دچار تهوع می شوند، صورت گرفته، مشخص شده است افرادی که پیش از حرکت یک کپسول ۱۰۰۰ میلی گرمی از زنجبیل خورده اند بسیار کمتر از افراد دیگر دچار تهوع می شوند. این ماده برای کودکان نیز تاثیر مشابه دارد.

نکته: لیموناد زنجبیلی فقط کمی زنجبیل واقعی در خود دارد بنابراین بهتر است از چای زنجبیلی برای کودک استفاده کنید. نیم ساعت پیش از سوار ماشین شدن، یک استکان از این چای را به کودک بدهید. برای قابل خوردن بودن این چای بهتر است آن را با عسل شیرین کنید.

قی چشم در بسیاری از بچه‌ها دیده می شود. این اختلال به دلیل تنگ شدن مجرای اشک کودکان در آنها دیده می‌شود. با تنگ شدن مجرای چشم، اشک کودک به خوبی از مجرا عبور نمی‌کند و رسوباتی در اطراف مجرای اشک جمع می‌شود که گاهی تجمع این رسوبات موجب بسته شدن مجرای اشک می‌شود به گونه‌ای که چشم پزشک برای باز کردن آن مجبور می‌شود از سوند یا میل استفاده کند. برای درمان و بهبود قی چشم ۲ راه‌حل در شیوه طب سنتی وجود دارد: شست‌وشوی چشم با جوشانده گل بنفشه، گیاه ناخنک‌ و گل بابونه. برای تهیه این جوشانده کافی است یک قاشق چای‌خوری از هر یک از گیاهان ذکر شده را با ۲ استکان آب بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی ماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای‌خوری از آن چشم‌های کودک را ۲ تا ۳ بار در روز شست‌و‌شو دهید. روش دیگر این است بعد از تهیه جوشانده مورد نظر یک قطره شامپوی بچه به این جوشانده اضافه کنید و با آن چشم بچه را شست‌وشو دهید و خیلی آرام کنار بینی او را به سمت گوشه چشم ماسا‍ژ دهید تا به این ترتیب مجرای اشکی او باز شود و التهاب این مجاری نیز کاهش یابد.

این گیاه برای شفا و جلوگیری از زخم ها استفاده می شود. همچنین مالش برگ بادرنجبویه به طور مستقیم بر روی پوست به عنوان یک دافع حشرات طبیعی و یا برای تسکین نیش آن ها استفاده می شود.

یکی دیگر از بیماری‌های چشم که بیشتر در کودکان و خردسالان گرم‌مزاج دیده می‌شود، گل‌مژه است که معمولا موجب سنگینی پلک کودک می‌شود و به دلیل اختلالی که در دید او به وجود می‌آورد او را بدخلق می‌کند و درمانگران طب سنتی برای درمان این گل‌مژه نیز از جوشانده گیاهی برگ گردو استفاده می‌کنند و محل گل‌مژه را با این جوشانده شست‌وشو می‌دهند. آنها با شست‌وشوی چشم به کمک جوشانده برگ گردو به خروج عفونت و چرک داخل گل‌مژه می‌پردازند و به این ترتیب به درمان و بهبود آن کمک می‌کنند.

 

بعضی از نوزادان دچارکلاه پوسته ای می شوند. پوسته‌‌های کلفت سر نوزادان که در اصطلاح از آن با نام کلاه پوسته‌ای یاد می‌شود، پوسته‌های کلفتی است که معمولا بعد از زایمان روی سر نوزادان دیده می‌شود و در طب سنتی برای برطرف کردن آن نسخه‌هایی وجود دارد. یکی از طبیعی‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از خیسانده گل‌بنفشه و گل ختمی برای شست‌و‌شوی سر نوزاد است. برای تهیه این خیسانده کافی است یک مشت گل بنفشه را با یک مشت گل ختمی در ۴ لیتر آب جوش بخیسانید و اجازه دهید این ترکیب به مدت یک ساعت بماند. پس از مناسب شدن دمای این خیسانده از آب آن برای شست‌وشوی سر بچه استفاده کنید و اجازه دهید این آب به شیوه طبیعی روی سر بچه خشک شود. استفاده از این روش ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در کاهش و بهبود پوسته‌های کلفت سر دارد. روش دیگری که می‌تواند روند بهبود پوسته‌های کلفت سر نوزاد را تسریع کند، اضافه کردن ۳ عدد قرص آسپرین پودر شده به ۵ سی‌سی از شامپوی نوزاد و شست‌وشوی سر او با این شامپوست. در صورتی که کف شامپو به مدت ۵ دقیقه روی سر نوزاد باقی بماند و کف آن با خیسانده گل ختمی و گل بنفشه شسته شود می‌تواند روند درمان پوسته‌های کلفت سر نوزاد را در زمانی کوتاه انجام دهد.

گرفتگی بینی که نوزادی و خردسالان با آن مواجه مسی شوند تنفس را برای بچه‌ها مشکل می‌کند و موجب بی‌قراری آنها می‌شود. یکی از شیوه‌های طبیعی برای درمان این عارضه استفاده از جوشانده گل بنفشه است. بوییدن بخار بدست آمده از جوشانده گل بنفشه در کودکان و خردسالانی که توانایی و شکیبایی لازم برای استفاده از این بخور را داشته باشند می‌تواند به برطرف شدن انسداد و گرفتگی بینی آنها کمک کند اما در صورتی که کودک بی‌تابی دارد و حوصله کافی برای استنشاق بخار این جوشانده را ندارد می‌توان یکی دو قطره از این جوشانده را با کمک قطره چکان در حفره بینی او ریخت تا به این ترتیب به بهبود گرفتگی بینی او کمک کند. برای تهیه این جوشانده کافی است ۱۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر به مدت ۳ دقیقه بجوشانید آن را صاف کرده و از آن استفاده کنید.

پزشکان سیاه دانه را برای درمان زکام سرد توصیه می کنند. علاوه بر زکام گرم، نوع دیگری از زکام وجود دارد که طبیبان سنتی از آن با نام زکام سرد یاد می‌کنند. کودکانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند معمولا بدنی سرد و رنگ و رویی پریده دارند و آبریزش بینی با سرفه‌های خلط‌‌‌دار را تجربه می‌کنند. رنگ ترشحات بینی و گلو در کودکان مبتلا به زکام سرد، سبز رنگ است. برای درمان این نوع از زکام نیز راه‌حل ساده‌ای وجود دارد که آن استفاده از شربت سیاه‌دانه و عسل است. برای تهیه این عسل باید سیاه‌دانه و عسل را یک به ۳ با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال ۱۰ گرم سیاه‌دانه را با ۳۰ گرم عسل ترکیب کرده و آن را با یک استکان آب و یک عدد لیموترش مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار آن را به کودک بخورانید. مادرانی که تصمیم دارند از ابتدای پاییز کودک‌شان را از ابتلا به زکام سرد مصون بدارند می‌توانند هر شب پیش از خواب یک قاشق چای خوری از مخلوط سیاه‌دانه و عسل را به نسبت یک به ۳ به کودک‌شان بدهند تا از ابتلای او به زکام سرد پیشگیری کنند.

حالا به سراغ درمان زکام گرم برویم. ابتلا به زکام گرم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصل‌های پاییز و زمستان است. این بیماری با گلودرد آغاز شده و به دنبال آن تب و سرخی گونه‌ها و صورت را در کودک به همراه دارد. در این حالت کودک از سردرد شکایت دارد و ترشحات گلو و بینی او زرد رنگ می‌شود و گه‌گاه سرفه‌های خشک دارد. در طب سنتی برای درمان این نوع از زکام از ترکیب چهارگل استفاده می‌شود. به این ترتیب که چهار گیاه دارویی گل پنیرک، گل بنفشه، گل ختمی و گل‌گاوزبان را با هم مخلوط کرده و آن را مثل چای معمولی دم می‌کنند. برای خوش‌طعم شدن این چای گیاهی برای کودکان می‌توانید یک قطعه نبات کوچک نیز به آن اضافه کنید و از این چای ۲ تا ۳ فنجان در روز به کودک‌تان بخورانید تا بیماری‌اش بهبود یابد و گلودرد و تب او برطرف شود.خواص گل برنجاس برای نوزاد

سوختگی پای نوزادان مشکلی است که کمتر نوزادی پیدا می شود که آنرا تجربه نکرده باشد. بروز کوچک ترین ادرار سوختگی در پای نوزادان موجب بی قراری و بی تابی وکم غذا و بی اشتها شدن نوزاد شده و این مسئله موجب کاهش وزن آن ها می شود. خوشبختانه امروزه کرم ها و داروهای مناسبی در جهان برای درمان ادرار سوختگی وجود دارد که برخی از آن ها شیمیایی و برخی از آن ها تولید شده از گیاهان دارویی هستند. یکی از بهترین این داروها کرم های ضدسوختگی نوزاد تهیه شده از گل همیشه بهار است. این پماد که در حال حاضر به صورت صنعتی با نام تجاری «کالاندولا» در داروخانه ها موجود است یکی از بهترین داروها برای درمان ادرار سوختگی محسوب می شود.

حتما این گیاه را تاکنون دیده اید و آنرا برای درمانهای مختلف استفاده کرده اید. آویشن یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین یک ضد عفونی کننده است. نوشیدن چای لیمو ساخته شده از آویشن برای درمان سرماخوردگی قبل از خواب مصرف می شود. از دیدگاه درمانگران طب سنتی نوشیدن جوشانده یا دم نوش گیاه آویشن تاثیر زیادی در درمان سرفه های پیوسته کودکان دارد. برای تهیه این چای در هر وعده کافی است یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک آویشن را در یک لیوان آبجوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ پس از آن این مخلوط را صاف کرده و به کودک بدهید. جوشانده ممکن است طعم تلخی داشته باشد و کودک به راحتی آن را نخورد بنابراین می توانید با اضافه کردن یک قاشق عسل به این چای طعم آن را شیرین کرده و کودک را برای خوردن آن تشویق کنید. مراقب باشید که در کودکان مبتلا به بیماری دیابت باید به شدت از اضافه کردن عسل به این دم نوش پرهیز کرد. نوشیدن دم نوش آویشن ۳ بار در روز تاثیر زیادی در کاهش سرفه های کودک خواهد داشت.

همانطور که می دانید نعناع برای درمان درد معده مؤثر است. چای که با برگ تازه ی نعناع درست شده باشد برای تسکین درد معده، تهوع و نفخ مؤثر است. یک مشت نعناع را در یک کاسه ی کم عمق با آب جوش به عنوان یک ضد احتقان استفاده کنید.

از دست ندهید: آموزش تصویری طرز تهیه سوپ سالم و خوشمزه برای کودکان زیر ۱۴ ماه

از دانه های اسفند می توانید برای درمان اسهال نوزادان و کودکان استفاده کنید. برای اینکار به اندازه یک قاشق مربا خوری اسفند را در یک لیوان آب بخیسانید و روزی دو سه مرتبه از آب آنرا هر بار به میزان یک قاشق غذا خوری به نوزاد بخورانید.

نام دیگر بارهنگ ، بارتنگ است که در کتاب‌های طب سنتی قدیم از آن به نام لسان‌الحمل (زبان گوسفند) یاد شده است، معمولاً به صورت علف هرز در مکان‌های مرطوب مانند حاشیه‌ی جوی‌های آب، مزارع، باغ‌ها، باغچه‌ها و فضاهای سبز شهری و خانگی می‌روید و به راحتی در دسترس انسان قرار دارد. بارهنگ، اثر قابض و نرم کنندگی دارد و به عنوان تب‌بر، تصفیه کننده‌ی خون، آرام‌کننده و رافع تحریکات مجاری تنفسی و ادراری مطرح است همچنین بارهنگ در رفع ناراحتی‌های آسم آمفیزم، اسهال‌های ساده و صفراوی، خون‌ریزی‌های دستگاه گوارش، ورم مخاط دهان، درد دندان و حتی درد گوش، مۆثر است. برگ‌های تازه‌ی بارهنگ، خواص ضدباکتریایی قوی دارد؛ به همین جهت، برای التیام زخم‌ها، جراحت‌ها و سطوح ملتهب و آزرده‌ی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالیدن له شده‌ی برگ تازه و تمیز بارهنگ بر روی زخم‌ها ضمن این که آن‌ها را از چرکی شدن محافظت می‌کند، باعث التیام آن‌ها نیز می‌شود همچنین کاربرد این گیاه برای زخم‌های کهنه و چرکی شدید نیز سبب باز شدن سر زخم و خروج چرک و در نهایت، بهبود زخم می‌شود.

  • آدرس دفتر اسنپ باکس در مشهد
  • شما می توانید با استفاده از گیاه درمانی و با همراهی و مشاوره یک متخصص طب سنتی، نتایج موثر و قابل ملاحظه‌ای بر سلامت و تندرستی فرزندانتان را مشاهده کنید. در صورتی که سؤالی در مورد این مطلب دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ دهیم.

    سلام نوزادمن۱۷روزش هست ی مقداری سرماخوردگی داره بهش میتونم ی مقدار آویشن بدم.

    سلام بله آویشن منبع ویتامین سی و آ هست و به سیستم ایمنی بدنش کمک می کنه. سعی کنید آویشن تازه و به مقدار کم استفاده کنید

    سلام پسرم ۳ماهشه سینش خس خس میکنم چی بهش بدم تا خوب بشه

    سلام نوزاد من ۱۰ روزه هست برای کش و قوس دستها و شانه هایش گفته شده بارهنگ بدم میدونم بدم

    سلام در مورد بارهنگ برای درمان کش و قوس اطلاعی ندارم ولی دوز پایینش عوارض جانبی نداره

    سلام خسته نباشید نوزاد من ١ ماهشه و از بدو تولد گرفتگی بینی داره، دکتر میگه طبیعیه و رفع میشه اما تا الان تغییری نکرده- مصرف روغن بنفشه این مشکل رو مقطعی درمان میکنه یا کلا خوب میشه؟

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    خواص گل برنجاس برای نوزاد

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    سلام و ممنون بابت مطالب علمی و مفیدتون من همیشه نگران وزن و…

    سلام وقت شما بخیر،ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیار ما قرار…

    لطفا معنی فارسی موسیقی هارو بزارید ممنون💙…

    قند نوزاد ۴ ماهه من دو ساعت و نیم بعد از شیر ۱۴۵ بود، طبیعی…

    بچه منم ۳۷ هفتع ب دنیا آمد با وزن ۱۴۰۰ چندتا شیرخشک عوض کردم…

    افزایش اعتماد به نفس

    روشهای موفقیت

    طرز تهیه کیک و شیرینی

    طرز تهیه انواع قهوه

    آموزش فتوشاپ برای تصاویر کودکان

    آموزش برنامه نویسی برای همه سنین

    طرز تهیه دسر و گلاسه

    مرکز کاشت مو

    مرکز کاشت ابرو

    جراحی سینه و شکم

    جراحی لیفت صورت و گردن

    جراحی لیپوساکشن

    جراحی بینی

    شرکت لوتوس

    با بیش از ۱۵ سال سابقه درخشان در امر آموزش و فروش محصولات تربیتی، تنها به کیفیت و سلامت خانواده ایرانی می اندیشیم !

    تبلیغــات  تماس با ما

    شماره تماس  09191210008

    ایمیل Maxer.ir@gmail.com

    استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بیمارهای نوزادان

    به گزارش «تابناک با تو»؛ درمانگران طب سنتی برای تجویز گیاهان دارویی به نوزادان و کودکان زیر ۲ سال هرگز به طور مستقیم داروی گیاهی یا گیاه را جز در موارد خاص برای نوزاد تجویز نمی‌کنند. آن‌ها معمولا داروهای گیاهی و گیاهان دارویی را به مادران شیرده تجویز می‌کنند تا خواص درمانی و شفابخش دارو‌ها به طور غیرمستقیم و از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود.

    از این رو این درمانگران توصیه اکید دارند که مادران بدون مشاوره با متخصص طب سنتی یا پزشک نوزاد هیچ داروی گیاهی و گیاه دارویی را به نوزادشان ندهند. چرا که گیاهان دارویی اگر چه در گروه بی‌خطر‌ترین و کم عارضه‌ترین دارو‌ها قرار دارند اما در صورتی این قابلیت را حفظ می‌کنند که توسط درمانگر طب سنتی برای فرد مناسب با مزاج و شرایط فیزیکی خاص تجویز شده باشد.

    استفاده از داروهای گیاهی برای درمان زردی نوزادانخواص گل برنجاس برای نوزاد

    زردی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و اختلال‌هایی است که در بدو تولد به سراغ اغلب نوزادان می‌آید. درمانگران طب سنتی برای درمان این بیماری از چند شیوه حمام درمانی، گیاه درمانی و اصلاح رژیم غذایی مادر استفاده می‌کنند تا به این ترتیب نوزاد مبتلا به زردی را درمان کنند.

    درمانگران طب سنتی بر این باورند که استفاده از ترکیب دو گیاه ترنجبین و شیرخشت می‌تواند در درمان این بیماری به نوزادان کمک کند. از این رو، این درمانگران در گام اول به والدین توصیه می‌کنند که با نظارت پزشک نوزاد و درمانگر طب سنتی از دو گیاه دارویی ترنجبین و شیرخشت برای درمان نوزادشان استفاده کنند. علاوه بر این، آن‌ها حمام درمانی نوزاد با جوشانده دو گیاه گل ختمی و گل بنفشه را نیز در بهبود حال نوزاد موثر می‌دانند و بر این باورند استحمام نوزاد با جوشانده تهیه شده از این گیاهان دارویی می‌تواند در بهبود هر چه سریع‌تر زردی نوزاد موثر باشد.

    این درمانگران در گام سوم به مادران این نوزادان ادویه‌ها و گیاهان دارویی خنک را تجویز می‌کنند تا این دارو‌ها از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و موجب درمان او شود. این سه گام از جمله موثر‌ترین شیوه‌های درمانی طب سنتی است که از زمان‌های دور برای بهبود زردی نوزادان مورد استفاده قرار گرفته است.

    درمان زردی کمتر از ۱۰ روز

    درمانگران طب سنتی معتقدند در صورتی که خانواده‌ها تحت نظارت متخصص طب سنتی از گیاهان دارویی برای درمان زردی نوزادشان استفاده کنند می‌توانند در عرض یك هفته تا ۱۰ روز این بیماری را از نوزادشان دور کنند. برای تهیه شربت ترنجبین و شیرخشت کافی است یك قاشق غذاخوری ترنجبین را در یك لیوان آب جوش بریزید و آن را به مدت ۵ ساعت خیس کنید. سپس ترنجبین را صاف کرده و به آن یك قاشق چای‌خوری شیرخشت اضافه ‌کنید و هم بزنید.

    این مخلوط را نیز صاف کرده و از آن ۲ ساعت یك بار، یک قاشق چای‌خوری به نوزاد بدهید. این کار را تا هنگامی ادامه دهید که مدفوع نوزاد به رنگ زردطلایی درآید. در این حالت زردی پوست نوزاد نیز باید به مرور کم و رنگ پوستش به حالت طبیعی بازگردد. علاوه بر این، استحمام نوزاد در جوشانده گل ختمی و گل بنفشه نیز در دورانی که او مبتلا به زردی است به درمان هر چه سریع‌تر او کمک می‌کند.

    این نکته را جدی بگیرید

    استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند مصرف قرص‌های شیمیایی ممکن است با عوارضی همراه باشد اما در بیشتر موارد عوارض این داروهای طبیعی آنچنان کم رنگ است که می‌توان از کنار آن‌ها گذشت چرا که بیمار را با مسئله و مشکل اساسی رو به رو نمی‌کند. مصرف ترنجبین و شیرخشت نیز از این مسئله مستثنی نیست. این داروی گیاهی اگر چه به درمان زردی نوزادان کمک می‌کند اما ممکن است موجب بروز اسهال و دلپیچه در برخی از نوزادان شود. بنابراین باید این احتمال را در نظر داشت. در صورتی که والدین با مشاوره متخصص طب سنتی و تحت نظر او این کار را انجام دهند می‌توانند این مسئله را کنترل کرده و میزان آن را در نوزادشان به حداقل برسانند.

    روغن بنفشه و درمان عرق سوز نوزاد

    درمانگران طب سنتی بر این باورند که روغن گل بنفشه یکی از واجب‌ترین داروهای گیاهی است که باید در وسایل هر نوزادی موجود باشد. این روغن بهترین دارو برای درمان سوزش و التهاب پوست ناحیه ران نوزاد است که مهم‌ترین عامل آن حرارت و گرمای موجود در شیر مادر است، عارضه‌ای که سوزش و خارش آن ناراحتی بسیاری برای نوزاد به وجود می‌آورد. استفاده از یکی از روغن‌های گل سرخ یا گل بنفشه یا ترکیبی از هر دو آن‌ها می‌تواند در تسکین سوزش و بهبود التهاب ناحیه ران نوزاد تاثیر داشته باشد.

    روغن گل بنفشه برای درمان عرق سوز شدن نوزاد مفید است

    اگر چه در کنار استعمال این روغن تدابیر دیگری مانند اصلاح رژیم غذایی نیز باید توسط مادر رعایت شود تا نوزادش کمتر مواد غذایی با طبع گرم را توسط شیر او دریافت کند. از این رو به مادرانی که نوزاد آن‌ها غالبا با سوزش در ناحیه ران مواجه است، توصیه می‌شود میوه‌های خنک مانند شاتوت، آلبالو، تمشک را بیشتر در وعده‌های غذایی خود بگنجانند. همچنین از ترکیباتی مانند آب هندوانه با سکنجبین، کاهو سکنجبین و مغزخیار با سکنجبین نیز برای کاهش میزان گرمی و حرارت شیرشان استفاده کنند تا نوزادشان کمتر دچار سوزش و التهاب ناحیه ران شود.

    درمان یبوست به کمک غذا

    یکی دیگر از شایع‌ترین و رایج‌ترین اختلالات دوران نوزادی یبوست است که معمولا به دلیل رعایت نکردن رژیم غذایی مادر در نوزاد بروز می‌کند. چرا که هر آنچه مادر در طول روز مصرف می‌کند از طریق شیر او به نوزاد منتقل می‌شود. از این رو درمانگران هنگام ابتلای نوزاد به یبوست ناشی از عدم رعایت پرهیزهای غذایی مادر به مادران توصیه می‌کنند که از غذا‌ها و خوراکی‌های ملین مانند آلو، اسفناج، بامیه و غذاهایی که با این سبزیجات و میوه‌ها تهیه می‌شوند مصرف کنند تا این مواد ملین از طریق شیر او به نوزاد منتقل شده و یبوست او را برطرف کند.

    تنظیم ساعت خواب کودک با ماساژ

    بسیاری از مادران از بی‌نظمی ساعت خواب نوزادشان شکایت دارند چرا که نوزادان معمولا شب بیداری دارند و در طول روز استراحت می‌کنند و می‌خوابند. این شب زنده‌داری‌ها برای مادر موجب می‌شود تا به مرور مادر ضعیف شود و این امر بر کیفیت و میزان شیر او تاثیر می‌گذارد. خوشبختانه در طب سنتی برای این مسئله نیز چاره‌ای وجود دارد. درمانگران طب سنتی ماساژ بدن نوزاد به ویژه ماساژ شکم نوزاد با روغن بادام شیرین را بهترین چاره برای تنظیم ساعت خواب او می‌دانند. این ماساژ کمک می‌کند تا به مرور بی‌خوابی شبانه کودک برطرف شود. ماساژ یک قطره روغن بنفشه روی پیشانی نوزاد نیز به هنگام شب تاثیر زیادی بر بهبود و تنظیم ساعت خواب او دارد.

    از بیش فعالی پیشگیری کنید

    بسیاری از مردم بر این باورند که خوردن کندر در دوران بارداری موجب افزایش هوش و ذکاوت بچه می‌شود. اگر چه در طب سنتی نیز به این موضوع اشاره شده اما به این نکته نیز اشاره شده که این گیاه دارویی باید در مدت زمان محدود و به مقدار مشخصی مصرف شود. خوردن کندر زیاد توسط مادر موجب بروز زردی در نوزاد و همین طور خشک شدن پوست او شده و در ‌‌نهایت بی‌قراری نوزاد را با خود به همراه دارد. از این رو مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف این گیاه دارویی را با مشاوره با متخصص طب سنتی انجام دهند. مادران نباید در طول روز بیشتر از یک نخود از کندر بخورند و این میزان را نیز باید به مدت ۲ ساعت در دهان خیس کنند و بجوند.

    منبع: برترینها، مجله شهرزاد

    آخرین اخبار استان قزوین

    یک متخصص طب سنتی گفت: برخی از گیاهان به دلیل دارا بودن خواص دارویی باعث رفع بی‌اشتهایی کودکان می‌شوند.

    به گزارش سرویس علم وفناوری صبح قزوین؛محمدرضا حاجی حیدری ، درباره زیره سیاه اظهار کرد: زیره سیاه مزاج گرم و خشک دارد و به دلیل دارا بودن خواص دارویی باعث درمان مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ضعف معده، مزاج معده‌های سرد و بلغمی می‌شود.

    حاجی حیدری یادآوری کرد: زیره سیاه برای افرادی که از پف و ورم صبحگاهی صورت خود رنج می‌برند بسیار مناسب است.

    این متخصص و محقق طب سنتی با اشاره به فواید زیره اظهار کرد: زیره برای افزایش کیفیت شیرمادران، رفع سکسه، کاهش چربی، افزایش اشتها، تقویت متابولیسم بدن و سیستم دستگاه گوارشی مفید است و مصرف آن بادشکن است.خواص گل برنجاس برای نوزاد

    او با بیان اینکه برخی از مادران از بی اشتهایی کودک خود رنج می‌برند توصیه کرد: والدین گرامی بعد از هر وعده غذایی زیره سیاه رابه کودک خود دهند بعد از مدتی شاهد بهبود بی‌اشتهایی کودک خود باشند.

    حاجی حیدری گفت: زیره را به صورت عرق، دم کرده و نیم کوب همراه با نبات می توان استفاده کرد.

    این متخصص و محقق طب سنتی درپایان درباره گیاه دیگر که باعث بهبود بی اشتهای می‌شود اظهار کرد: گیاه دیگر که باعث بهبود بی اشتهایی می‌شود بومادرن است. گیاه بومادران به دلیل تحریک آنزیم‌های گوارشی بدن می‌تواند باعث افزایش اشتها شود.

    نام علمی گیاه بومادران، میلفولیوم، به معنی هزاربرگ( به دلیل شاخه‌های پر برگ این گیاه) است. بومادران گیاهی با مزاج گرم و خشک بوده و خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد.

    بومادران سرشار از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان‌ها، اوژنول انواع فلانوئیدها روتین تانین، آهن، فسفر، گوگرد و غیره است.

    چای داغ بومادارن برای درمان خانگی سرماخوردگی‌های سخت بسیار مفید بوده همچنین ترکیب این گیاه با نعنا باعث بهبود آنفلونزا و همچنین نابودی تب می‌شود.

    فواید بومادران برای بدن

    کاهش التهابات

    در گذشته طبیبان از بومادران برای کاهش التهابات و دردهای بخش‌های مختلف بدن مانند مفاصل، نقرس و سندرم روده استفاده می‌کردند.

    کاهش فشار خون

    آزمایش‌ها و تحقیقات نشان می‌دهد مصرف منظم گیاه بومادران در تعدیل فشار خون نقش بسزایی دارد و می‌تواند خطر ابتلا به حمله،سکته و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

    بهبود زخمگیاه بومادران به دلیل وجود مواد مغذی می‌تواند باعث بهبود زخم‌های آشیل شود.

    کاهش استرس و اضطرابدر گذشته دمنوش این گیاه مفید برای کاهش هورمون‌های استرس و اظطراب و همچنین ایجاد آرامش در ذهن استفاده می‌شده.

    درمان صرع و افسردگیعرق گیاه بومادران به دلیل طبیعت گرمی که دارد در بهبود بیماریی‌هایی مانند صرع، جنون‌های خفیف و افسردگی بسیار مناسب است.

    عرق بومادران برای درمان عارضه‌هایی مانند اسهال، کم خونی، اختلالات بینایی، قولنج‌های کبدی، سنگ کلیه، ورم مقعد و روده و بواسیر مناسب است.

    عوارض گیاه بومادران

    بومادران هم مانند گیاهان دیگر مضراتی دارد که در ادامه با برخی از این عوارض آشنا می‌شوید.

    دم کرده گیاه بومادران باعث خواب آلودگی، بی‌اشتهایی، تهوع واستفراغ و همچنین استفاده طولانی از این گیاه باعث حساسیت افراد به نور می‌شود.

    چه افرادی نباید از این گیاه استفاده کنند؟محققان و طبیبان سنتی توصیه می‌کنند کودکان زیر دوسال نباید عرق این گیاه را مصرف کنند. استفاده از دمکرده یا ترکیبات این گیاه برای مادران شیردهه و بانوان باردار ممنوع است. همچنین افراد باید از مصرف روغن،دم‌کرده و عرق این گیاه در داخل چشم و اطراف چشم به طور جدی پرهیز کنند.

    انتهای پیام/1404

    ۱۳۹۹ © کلیه حقوق مادی و معنوی برای پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین محفوظ است.

    همه‌گیری کروناویروس جدید کووید-۱۹، یک وضعیت اضطراری در دنیا اعلام شده است و طبعاً زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری داشته‌اند در مورد همه چیز…

    واریکوسل از مشکلات شایعی است که احتمالاً در جریان درمان‌های ناباروری با آن مواجه می‌شوید. واریکوسل وجود سیاهرگ‌های واریسی در بیضه است که معمولاً…

    پره‌اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی؛ ،Preeclampsia عارضه‌ای جدی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند خطرهای جدی برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد….

    شروع زایمان علائمی دارد که به راحتی قابل تشخیص است. از زمان شروع نشانه‌های زایمان تا خارج شدن نوزاد ممکن است نزدیک به ۲۰ ساعت طول بکشد. این نشانه…

    بعد از تولد کودک و زایمان همسرتان، احتمالاً کمی اطرافتان شلوغ است و شاید یکی از اعضای خانوادۀ همسرتان یا نزدیکان شما در کنار همسر شما بماند، اما…خواص گل برنجاس برای نوزاد

    خواب نوزاد می‌تواند یکی از گیج‌کننده‌ترین مسائلی باشد که تازه‌والدها با آن مواجه می‌شوند. نوزادان مانند بزرگسالان نمی‌خوابند، اما دلیل این اتفاق…

    بسیاری از والدین نگران این موضوع هستند که آیا کودک شیرخوارشان نسبت به سنش بزرگ‌تر است یا کوچک‌تر. سازمان بهداشت جهانی برای کودکان زیر یک سال داد‌ه…

    کلسیم یک مادهٔ معدنی حیاتی و مهم برای سلامت و رشد بدن کودکان است. در این مطلب با اهمیت کلسیم و نقش آن در سلامت کودک، مقدار کلسیم مورد نیاز بچه‌ها،…

    دخترها معمولاً زندگی را پرشروشور شروع می‌کنند. آنها زود زبان باز می‌کنند، اجتماعی هستند و شاگرد اول می‌شوند. اما آنها گاهی مخلوطی گیج‌کننده از…

    معاینات چشم برای کودک شما یکی از مراقبت‌های پزشکی مهم به شمار می‌آید. در این مطلب می‌توانید با پاسخ برخی سؤالات والدین در مورد معاینات چشم کودک و…

    زایمان طبیعی گاهی با تزریق بی‌حسی‌ انجام می‌شود. این زایمان‌ها، زایمان بدون درد نامیده می‌شود. در این ویدیو، خانم ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی…

    شاید عجیب به نظر بیاید اما شرایط زندگی شما در نوع کالسکه‌ای که به آن نیاز دارید تأثیر می‌گذارد. قبل از خرید کالسکهٔ کودکتان بهتر است به شهر یا…

    بسیاری از چیزهایی که می‌خورید، می‌تواند از طریق خون وارد شیر شود و به نوزادتان برسد. یکی از مواردی که در رابطه با داروها لازم است در دوران شیردهی به آن توجه ویژه‌ای کنید، غیر از داروهای بی‌خطر و خطرساز در دوران شیردهی، مصرف گیاهان دارویی است. در این مطلب می‌توانید با تعدادی از گیاهان دارویی غیرمجاز هنگام شیردهی و همچنین برخی از گیاهانی که احتمالاً با شیردهی تداخل دارند آشنا شوید.

    برخی گیاهان به عنوان تقویت‌کنندۀ تولید شیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما بی‌خطر بودن و اثربخشی آنها از نظر علمی ثابت نشده، بنابراین بهتر است قبل از مصرف هر نوع گیاهی با پزشک خود مشورت کنید. گیاهان دارویی نیز مانند فرآورده‌های داروسازی می‌تواند وارد شیر مادر شود و در تولید شیر و احتمالاً روی کودک شما تأثیر ‌بگذارد. برخلاف داروهای بدون نسخه و داروهای تجویزی، گیاهان دارویی تحت نظارت و کنترل سازمان‌های غذا و دارو نیست و هیچ تضمینی برای بی‌خطر و خالص بودن یا اثرگذاری این گیاهان وجود ندارد. همچنین مطالعات بسیار کمی در مورد تأثیر این داروها روی نوزادان شیرخوار انجام شده است و حتی کارشناسان نیز کاملاً مطمئن نیستند که کدام گیاهان بی‌خطر و کدام یک مضر است. همچنین فعل و انفعالاتی بین برخی گیاهان دارویی با گیاهان دارویی دیگر و بین برخی گیاهان دارویی با برخی فرآوردهای داروسازی وجود دارد که شما باید از آنها آگاه باشید. بنابراین شما باید با یک پزشک آگاه که از استفادۀ ایمن گیاهان دارویی در دوران شیردهی مطلع است، مشورت کنید. برخی از این گیاهان دارویی شامل موارد زیر است:

    سیر، شوید و مریم‌گلی: بیشتر این گیاهان مورد استفاده برای طعم دادن به غذا و گنجاندن در رژیم غذایی روزمره مناسب است، اما برخی از آنها که در مقادیر زیاد یا غلیظ‌شده به شکل دارویی یا در چای‌ها مصرف می‌شود، می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

    زنجبیل و سرخارگل یا اکیناسه: برخی از این گیاهان که اغلب در چای مصرف می‌شود، ممکن است برای مصرف مادران شیرده در دزهای معمول بی‌خطر باشد. اما گیاهان دارویی موجود در چای‌ها همگی غلیظ‌شده است، بنابراین در مورد مصرف تمام انواع چای‌های گیاهی محتاط باشید، به ویژه زمانی که مواد تشکیل‌دهندۀ آن را نمی‌دانید. به‌طورکلی قبل از مصرف هر نوع داروی گیاهی اول با پزشک خود مشورت کنید.

    شنبلیله و رازیانه: شنبلیله گاهی برای افزایش تولید شیر استفاده می‌شود، اما ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت بی‌خطر نباشد. گیاهانی مانند شنبلیله و رازیانه سال‌ها برای افزایش تولید شیر مادران شیرده استفاده شده‌اند، اما کارشناسان چیز زیادی در مورد میزان اثربخشی این گیاهان در تولید شیر یا چگونگی تأثیر آنها در کودکان شیرخوار نمی‌دانند، پس بهتر است از مصرف این گیاهان در دوران شیردهی خودداری کنید.

    علف چای؛ هزارچشم یا گل راعی: از این گیاه برای درمان افسردگی استفاده می‌شود. در برخی پژوهش‌ها، سطح این گیاه در خون نوزادان شیرخواری که مادران آنها از این گیاه مصرف می‌کنند، قابل ردیابی نبود و هیچ عوارض جانبی گزارش نشده است. اما کارشناسان معتقدند که نوزادان شیرخوار مادرانی که علف چای می‌خورند، ممکن است بی‌حال و خواب‌آلود باشند یا دچار قولنج نوزادی شوند. بنابراین از خوردن آن در دوران شیردهی خودداری کنید. این گیاه همچنین می‌تواند با بسیاری از داروهای دیگر تداخل داشته باشد و اثربخشی قرص‌های ضدبارداری را نیز کاهش دهد.

    بابونه یا بابونه‌شیرازی: این گیاه برای درمان میگرن استفاده می‌شود و مشکلی در ارتباط با خوردن آن در دوران شیردهی گزارش نشده است، اما کارشناسان می‌گویند بهتر است از خوردن آن در دوران شیردهی پرهیز کنید، زیرا اطلاعات کافی در مورد بی‌خطر بودن آن وجود ندارد.

    پنجه‌مریم یا نگون‌سار: اگرچه این گیاه از گذشته برای افزایش تولید شیر استفاده شده است، اما به ‌طور بالقوه خطرناک است و برخی مطالعات نشان داده است که این گیاه در واقع تولید شیر را کاهش می‌دهد.

    پژوهشگران توصیه می‌کنند علاوه بر خودداری از مصرف گیاهان دارویی، در دوران شیردهی از مصرف برخی گیاهان و دم‌نوش‌ها نیز خودداری کنید، زیرا برخی از آنها با تولید و ترشح شیر تداخل دارد و برخی دیگر می‌تواند برای کودک شما مضر باشد. برخی از این گیاهان شامل موارد زیر است:

    اگرچه مصرف برخی از داروها در دوران شیردهی بی‌خطر است، اما بیشتر داروها تا حدی به شیر مادر راه پیدا می‌کند و حتی ممکن است در تولید شیر تأثیر بگذارد….

    مادران شیرده معمولاً می‌توانند هرچه دوست دارند را بخورند و اگرچه برخی از مواد غذایی که برای تغذیۀ روزانه استفاده می‌کنید ممکن است طعم و مزۀ شیر شما…

    مواد شیمیایی زیست‌محیطی مثل آفت‌کش‌ها، حشره‌کش‌ها و دیگر مواد شیمیایی که از طریق مواد غذایی و دیگر موارد وارد بدن می‌شود، می‌تواند به شیر مادر راه…

    تیم و هیئت علمی مادرشو تلاش می‌کند تا تمام مطالب کیفیت بالایی داشته باشد. اما حفظ این کیفیت بدون داشتن نظرات اصلاحی شما کاربر عزیز امکان‌پذیر نیست. بنابراین اگر ایرادی در مطلب بالا می‌بینید یا فکرمی‌کنید این مقاله مناسب نیست، نظرتان را از طریق فرم زیر با ما در میان بگذارید.

    مطالب این سایت جایگزین تشخیص، تجویز و درمان نیست. برای اطلاعات بیشتر به شرایط استفاده مراجعه فرمایید.

    © کلیه حقوق مادی و معنوی متون، گرافیک، تصاویر و ویدیوها و محتویات سایت صرفاً متعلق به شرکت راهکارهای سلامتی پدیدار می باشد. بازنشر و استفاده از مطالب مادرشو تنها برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع (و لینک مستقیم به مطلب و بازنشر کامل و بدون جرح و تعدیل) بلامانع است. کليۀ حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت دانش‌بنیان راهکارهای سلامتی پدیدار است.

    سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره آداب مصرف گیاهان دارویی اظهار داشت: برخی گمان می‌کنند که گیاهان دارویی و داروهایی که پایه گیاهی دارند، نمی‌توانند مشکلی برای سلامتی ایجاد کنند و بر این باورند که مصرف گیاهان دارویی، اگر فایده نداشته باشد، ضرر هم ندارد؛ در حالی که گیاهان دارویی و داروهای گیاهی هم مانند هر داروی شیمیایی، عوارض خاص خودشان را دارند و لازم است پیش از مصرف، نسبت به آنها آگاهی کافی پیدا شود.

    وی ادامه داد: حتی اگر قرار باشد ماده‌ای مانند آب به‌عنوان دارو مصرف شود، باید نکات و ضوابط مربوط به داروها را در نظر داشت, مواد گیاهی ممکن است به‌عنوان غذا هم مصرف شود؛ زمانی که از این مواد به‌عنوان دارو استفاده می‌شود، باید آنها را بر اساس نظر فردی متخصص، در زمانهای مشخص، و به‌مقدار معین مصرف کرد, متخصص پس از بررسی وضعیت سلامت فرد، بیماریهایی که دارد و داروهای دیگری که مصرف می‌کند، نوع، مقدار و روش مصرف داروی گیاهی مورد نظر را تعیین می‌کند و به بیمار درباره احتمال بروز عوارض نیز توضیح لازم را می‌دهد تا بیمار بداند در صورت بروز عوارض، چه اقداماتی باید انجام دهد.

    این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: داروهای گیاهی معمولاً نسبت به داروهای شیمیایی ایمنی بیشتری دارند اما با این حال نباید خودسرانه این داروها را مصرف کرد چرا که مصرف خودسرانه این داروها، می‌تواند عوارض ناگواری به‌جای بگذارد برای نمونه، مصرف خودسرانه گل‌گاوزبان به‌عنوان دارو، برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، مضر است؛ یا زنجبیل می‌تواند برای کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنند، مشکل ایجاد کند.

    علوی بیان کرد: همه فرآورده‌های گیاهی احتمال ایجاد حساسیت دارند, بسیاری از فرآورده‌های گیاهی (با مقادیر دارویی) در دوران بارداری منع مصرف دارند و ممکن است باعث وارد آمدن صدمه به جنین شوند بنابراین حتماً پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی یا داروی گیاهی در دوران بارداری و حتی شیردهی باید با پزشک یا متخصص طب و داروسازی سنتی مشورت کرد همچنین مصرف ترکیبات گیاهی، به‌ویژه در کودکان زیر 2 سال, می‌تواند باعث بروز مشکلاتی مانند واکنش‌های حساسیتی شود؛ بنابراین در این موارد باید احتیاط کرد.

    انتهای پیام/*

    خواص گل برنجاس برای نوزاد
    خواص گل برنجاس برای نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *