خواص گل انار براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎‌ها بسیار مفید است.

 

به گفته متخصصان، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بعضی از میوه‌ها باعث شادابی و نشاط پوست می‌شوند؛ بنابراین باید مصرف میوه و سبزیجات تازه را حتما در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید. از سوی دیگر ماسک‌های میوه‌ای طبیعی پوست نیز اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند باعث شادابی و سلامت پوست و مو شوند. در این شماره قصد داریم شش ماسک خانگی انار را برای پوست معرفی کنیم که می‌توانید آنها را در منزل و با کمترین هزینه تهیه کنید؛ با ما همراه شوید.

 

انواع ماسک انار

 

دوره مقدماتی php

ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎‌ها بسیار مفید است. هسته این میوه نیز در تهیه لایه‌بردارهای طبیعی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از آب انار در شب، با زدودن آلودگی‌های پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب موجب پاکیزگی، روشنی و تقویت آن می‌شود.

 

ماسک خانگی مناسب پوست‌های چرب

 

پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید. یک قاشق غذاخوری آب انار و یک سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک شوینده و لایه‌بردار دانه انار

 

هسته دانه‌های انار را خشک و آسیاب کنید؛ دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شست‌و‌شوی صورت خوب مخلوط کنید. در انتها مواد را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.

 

ماسک خانگی مناسب پوست‌های خشک

 

دانه انار برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود ‌اما به علت دارا بودن ویتامین‌های فراوان می‌توانید ماسک زیر را‌ امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری آب انار را با همان میزان خامه ترش و یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کنید. ماسک به دست‌ آمده را روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

 

ماسک برای تمیزی پوست‌های خشک

 

یک قاشق غذاخوری آب انار را به مخلوطی از یک زرده تخم‌مرغ، یک دوم قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. ماسک به دست ‌آمده را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 

ماسک برای تمیزی پوست‌های‌ چرب

 

دو عدد پسته را با پوست آسیاب کنید. دو قاشق غذاخوری آب انار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت خیس به مدت یک الی دو دقیقه بمالید. در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک خانگی روشن کننده

 

دو قاشق غذاخوری آب انار را با مقدار مشابه خامه ترش کم چرب و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از 15 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

1. جوشانده پوست ريشه درخت انار كرم معده و روده را از بين مي برد .

2. جوشانده پوست درخت انار نيز اثر ضد كرم درد .

3. براي برطرف كردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار و يا جوشانده برگهاي انار استفاده كنند .

4.خانم هائيكه عادت ماهيانه شان منظم نيست مي توانند از جوشانده برگهاي انار استفاده كنند.

5.برگهاي له شده انار را اگر روي پوست بگذاريد خارش را از بين مي برد .

6.براي برطرف كردن سوختگي پوست ، گلهاي انار را له كرده و با روغن كنجد مخلوط كنيد و اين پماد را روي قسمت سوختگي بماليد .

7. جوشانده پوست درخت و پوست ريشه درخت انار كرم كش است .

8.دم كرده گل انار اسهال مزمن را برطرف مي كند .

.دم كرده گلهاي انار را بصورت غرغره براي از بين بردن زخمهاي دهان بكار ببريد .

10.براي برطرف كردن دندان درد ، دم كرده ريشه درخت انار را در دهان مضمضه كنيد .

11.انار ترش و شيرين (ميخوش )ادرار را زياد مي كند .

12. براي برطرف كردن بواسير بايد معقد را با جوشانده پوست انار شستشو داد .

جزئیات ماجرای حمله اراذل و اوباش به مهناز افشار
مهناز افشار یکی از بازیگران جوان کشورمان است که چند وقتی است که ازدواج کرده و صاحب دختری نیز شده است. اما اخیرا در دنیای مجازی در …

عکس دیده نشده از مهناز افشار
عکس دیده نشده از مهناز افشار : مهناز افشار بازیگر 38 ساله کشورمان عکس جالبی از چهره خودش در دوره دبیرستان منتشر کرده است. در ادامه عکس مهناز افشار را …

انار میوه بهشتی؛ همین جمله کافیست تا ترغیب شویم از خواص شگفت انگیز انار در فصل پاییز برای سلامتی و شادابی استفاده کنیم.

انار میوه ای ق رنگ و بسیار خوشمزه با طعم ترش و شیرین می باشد که فواید بی نظیری برای بدن دارد.

در ادامه این مقاله از سایت کوکا به طور کامل با خواص انار برای سلامتی و لاغری، سرماخوردگی و دوران بارداری و همچنین فواید ماسک انار برای پوست صورت و مو آشنا خواهید شد.

 

آب انار می تواند برای کاهش چین و چروک پوست صورت مفید باشد و به جوانسازی پوست صورت کمک کند. انار همچنین برای تولید کلاژن و الاستین در پوست صورت مفید می باشد.

آب انار برای پوست خشک مفید می باشد، ساختار مولکولی آن عمیقا در پوست نفوذ کرده و باعث آبرسانی پوست صورت می شود.

آب انار برای پوست های چرب نیز مفید می باشد، استفاده از آب انار بر روی پوست چرب برای جلوگیری و درمان آکنه، جوش و جای جوش کمک می کند.

ماسک انار برای پوست صورت

1 قاشق چای خوری پودر پاپایا سبز و روغن انگور را با 2 قاشق چای خوری آب انار ترکیب کنید و آن را بر روی صورت بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

آب انار فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث می شود.

آب انار سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و دارای خواص ضد باکتری قوی بوده و برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

آب انار برای زنان باردار و جنین بسیار مفید است، انار یک منبع عالی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله اسید فولیک است که برای رشد جنین ضروری است.

آب انار باعث بهبود جریان خون و درمان کم خونی در زنان باردار می شود.

محتوای پتاسیم انار برای جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در دوران بارداری مفید است.

مصرف انار در دوران بارداری خطر زایمان زودرس یا تولد نوزادان با وزن کم را کاهش می دهد.

تحقیقات دانشگاه کوئین مارگارت در ادینبورگ نشان داده که مصرف آب انار خالص سطح تستوسترون را افزایش داده و می تواند باعث افزایش میل جنسی شود.

همچنین انار می تواند به درمان اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی مردان کمک کند.

انار و آب انار می تواند تشنگی را رفع کند و باعث کاهش اشتها شود. انار چربی اشباع شده یا کلسترول ندارد و مقادیر بالای فیبر رژیمی موجود در آن به دفع سموم و چربی کمک کرده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می باشد.

آب انار به تقویت عملکرد ورزشکاران و بدنسازان کمک می کند، آب انار می تواند به کاهش درد و خستگی و بهبود قدرت ورزشکاران در بدنسازی کمک کند و آسیب اکسیداتیو ناشی از ورزش را کاهش دهد.

دانه های انار و همچنین پوست و برگ های انار برای درمان اختلالات معده یا اسهال ناشی از هر نوع مشکل گوارشی مفید می باشند. آب انار می تواند روده را کاهش داده و هضم را بهبود می بخشد.

آب انار برای کاهش مشکلاتی مانند وبا نیز استفاده می شود.

آب انار نه تنها از کبد محافظت می کند بلکه برای سم زدایی کبد و درمان کبد چرب هم مفید می باشد.

انار میوه ای مفید برای نوزادان و کودکان زیر یکسال و کودکان یکساله می باشد که به درمان اسهال و اسهال خونی در کودکان کمک می کند.

انار برای درمان تب و سرفه و همچنین سرماخوردگی و آنفلونزا در کودکان مفید است.

انار به جلوگیری از بیماری های دهان و دندان در کودکان کمک می کند.

انار برای بهبود جریان خون و درمان کم خونی بچه ها سودمند است.

انار در هند و خاورمیانه برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه آب انار حاوی فروکتوز است اما سطح قند خون را همانند میوه های دیگر افزایش نمی دهد، مطالعات نشان داده است که افزایش قند خون در بیماران دیابتی که روزانه 2 بار انار مصرف کردند مشاهده نشده است.

هنوز تحقیقاتی در مورد اثر انار برای درمان دیابت ثابت نشده اما به نظر می رسد که مصرف انار به کاهش مقاومت به انسولین و کاهش قند خون کمک می کند.

انار حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های زیستی است که به کاهش فشار خون بالا کمک می کنند.

تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه انار برای دو هفته فشار خون بالا را کاهش می دهد.

مصرف انار می تواند جریان خون سالم را در بدن حفظ کند، انار حاوی مقادیر بالای آهن است که به درمان کم خونی و علائم آن مانند خستگی، سرگیجه و ضعف کمک می کند.

انار حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان می باشد که کلسترول بالای خون را کاهش داده و به سلامت قلب کمک می کند، همچنین انار برای درمان آترواسکلروز و جلوگیری از سکته قلبی نیز مفید می باشد.

انار سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به عنوان یک میوه ی ضد تومور و ضد سرطان شناخته می شود. تحقیقات نشان داده که مصرف انار برای پیشگیری و درمان سرطان پستان و سرطان پروستات مفید می باشد.

انار منبع خوبی از ویتامین A و ویتامین B، C و E است که باعث افزایش بینایی و محافظت چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد می شود.

فلاونول های موجود در انار و آب انار برای جلوگیری از التهاب پوستی و آسیب غضروف مفید هستند و می تواند به درمان پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و سایر انواع آرتروز و التهاب مفاصل کمک کند.

انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و آنتوسیانین است که به درمان عفونت ریه و سرطان ریه کمک می کند.

آب انار مانند دانه های انار حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان است که برای درمان انواع سرطان، دیابت، کلسترول و فشار خون بالا و سلامت پوست و مو مفید است.

رب انار حاوی آنتی اکسیدان های مختلف است که برای درمان انواع سرطان، کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماری های قلبی و بهبود گردش خون در بدن کمک می کند.

مطالعات دانشمندان چینی نشان داده که پوست انار حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری از میوه انار است و می تواند برای سم زدایی از بدن، درمان سرفه و بیماری های قلبی، پیشگیری از سرطان پوست و مرطوب کننده طبیعی برای پوست و درمان چروک پوست صورت مورد استفاده قرار گیرد.

توجه : برای استفاده از خواص پوست و گل انار، ارگانیک بودن میوه اهمیت زیادی دارد. به میوه هایی که برای پرورش آنها از هیچگونه کود و سم شیمیایی استفاده نشده باشد میوه های ارگانیک می گویند.

پوست انار پودر شده می تواند به عنوان خمیر دندان استفاده شود که به رفع بوی بد دهان کمک می کند، علاوه بر این پودر پوست انار به درمان دندان درد و عفونت و چرک دندان کمک می کند.

دمنوش گل انار می تواند به درمان اسهال کمک کند.

انواع مختلفی انار وجود دارد که انار سیاه و انار سفید از معروف ترین آن ها هستند. تحقیقات نشان داده که آنتی اکسیدان های منحصر به فرد انار به نام های پونیک اسید در هسته و پونیک آلاژین در پوست و آب انار برای درمان بیماری هایی از جمله فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، هیپرگلیسمی و سرطان مفید می باشند.

طبع انار ترش سرد و خشک و طبع انار شیرین سرد و تر می باشد. انار حاوی مقادیر بالای فیبر، ویتامین C، ویتامین K و پتاسیم می باشد.

مصرف انار و آب انار ممکن است باعث آلرژی غذایی در بعضی افراد شود. اگر فشار خون دارید و از داروهای فشار خون استفاده می کنید در مصرف انار زیاده روی نکنید چون ممکن است باعث کاهش شدید فشار خون شود.

آب انار ممکن است با داروهای وارفارین و آنژیوتانسین، کاپتوپریل، انالاپریل و لیزینوپریل تداخل دارویی داشته باشد.

برای کسانی که زخم معده دارند خوردن انار ترش ممنوع است. به طور کلی زیاده‌ روی در مصرف انار ترش امکان به وجود آمدن زخم معده را دارد.

 

 

 

 


 

ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎‌ها بسیار مفید است.

 

به گفته متخصصان، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بعضی از میوه‌ها باعث شادابی و نشاط پوست می‌شوند؛ بنابراین باید مصرف میوه و سبزیجات تازه را حتما در برنامه غذایی روزانه‌تان بگنجانید. از سوی دیگر ماسک‌های میوه‌ای طبیعی پوست نیز اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند می‌توانند باعث شادابی و سلامت پوست و مو شوند. در این شماره قصد داریم شش ماسک خانگی انار را برای پوست معرفی کنیم که می‌توانید آنها را در منزل و با کمترین هزینه تهیه کنید؛ با ما همراه شوید.

 

انواع ماسک انار

 

ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎‌ها بسیار مفید است. هسته این میوه نیز در تهیه لایه‌بردارهای طبیعی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از آب انار در شب، با زدودن آلودگی‌های پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب موجب پاکیزگی، روشنی و تقویت آن می‌شود.

 

ماسک خانگی مناسب پوست‌های چرب

 

پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید. یک قاشق غذاخوری آب انار و یک سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک شوینده و لایه‌بردار دانه انار

 

هسته دانه‌های انار را خشک و آسیاب کنید؛ دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شست‌و‌شوی صورت خوب مخلوط کنید. در انتها مواد را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.

 

ماسک خانگی مناسب پوست‌های خشک

 

دانه انار برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود ‌اما به علت دارا بودن ویتامین‌های فراوان می‌توانید ماسک زیر را‌ امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری آب انار را با همان میزان خامه ترش و یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کنید. ماسک به دست‌ آمده را روی صورت بمالید و پس از 15 دقیقه با آب گرم بشویید.

 

ماسک برای تمیزی پوست‌های خشک

 

یک قاشق غذاخوری آب انار را به مخلوطی از یک زرده تخم‌مرغ، یک دوم قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. ماسک به دست ‌آمده را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار داده؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.

 

ماسک برای تمیزی پوست‌های‌ چرب

 

دو عدد پسته را با پوست آسیاب کنید. دو قاشق غذاخوری آب انار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت خیس به مدت یک الی دو دقیقه بمالید. در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک خانگی روشن کننده

 

دو قاشق غذاخوری آب انار را با مقدار مشابه خامه ترش کم چرب و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از 15 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

منبع: همشهری تندرستی

 

 


پوست جوان و شاداب با انار

یکی از توصیه های همیشگی متخصصان پوست و مو به افراد مراجعه کننده، مصرف فراوان سبزیجات و میوه های تازه است. این خوراکی ها به میزان قابل توجهی دارای ویتامین های متنوع و مواد آنتی اکسیدان هستند و روند پیری پوست را به تأخیر می اندازند.

یکی از میوه هایی که از خواص آنتی اکسیدانی بسیار خوبی برخوردار است و طبیعتا خیلی به درد پوست می خورد، انار است.

انار منبع مهم آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین C است. در واقع آب انار یکی از غنی ترین منابع پلی فنول هاست که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند. نقش آنتی اکسیدان ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط علل مختلف استرس زا حادث می شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا ، استرس های روحی و سموم مختلفی که به صورت روزمره، خواسته و ناخواسته با آنها مواجه هستیم.

متخصصان پوست و مو علاقه خاصی به ویتامین C دارند، زیرا مصرف ویتامین C چه به صورت خوراکی و چه به شکل موضعی برای پوست فواید زیادی دارد؛ مثلا ویتامین C موضعی می تواند با اثرات مضر نور خورشید بر روی پوست مقابله کند. مصرف یک انار معمولی می تواند 40 درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین کند.

تحقیقات بیانگر آن هستند که عصاره میوه انار ممکن است حاوی عامل موثری در برابر سرطان پوست باشد.

در مقایسه انار شیرین و ترش باید گفت که به طور کلی انار ترش برای سلامت پوست بسیار نافع است.

ضد سرطان است

قدرت آنتی اکسیدانی آب انار را تا سه برابر میزان آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ذکر کرده اند. میوه های دیگری که منابع خوب آنتی اکسیدان هستند و مصرف آنها را همواره توصیه می کنیم، عبارت اند از شاتوت، زغال اخته ، پرتقال، سیب و انگور.

انار به واسطه داشتن مواد آنتی اکسیدانی و الاژیک اسید از بروز سرطان جلوگیری کرده و رشد تومورهای سرطانی مانند سرطان پوست و پروستات را کند می کند. پس خاصیت مهم دیگر انار، خواص ضد سرطانی آن است.

انار به میزان فراوانی حاوی پلی فنول است. مطالعات نشان داده اند که با مصرف رژیم های غنی از پلی فنول ها، خطر ابتلا به سرطان کاهش می یابد.

خون ساز است

انار میوه ای خون ساز و تصفیه کننده خون است، زیرا منبع خوبی از اسید فولیک ، پتاسیم و آهن است. لذا مصرف آن را برای بیماران مبتلا به کم خونی به خصوص خانم ها توصیه می کنیم. یکی از علل مهم مشکلات پوست، مو و ناخن در خانم ها، کم خونی فقر آهن است. می توان گفت که شایع ترین علت ریزش مو در خانم ها، فقر آهن است.

یک نکته را خانم ها نباید فراموش کنند و آن این است که اگر مبتلا به کم خونی فقر آهن هستند، باید از قرص های آهن برای درمان استفاده کنند و هیچ میوه ای حتی انار حاوی مقادیر کافی آهن نیست. لذا هر چند معروف است که انار خون ساز است، اما نمی تواند برطرف کننده کم خونی فقر آهن باشد.

فشار خون را کم می کند

انار برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا نیز مفید است. انار تشکیل پلاک های عروقی را تا 30 درصد کاهش می دهد. کاهش کلسترول بد نیز از دیگر خواص انار می باشد. پس مصرف انار برای بیماران قلبی عروقی می تواند بسیار مفید باشد.

عوارض یائسگی را کاهش می دهد

آب انار و پوست آن، خواص ضعیف استروژنی دارند، لذا می توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشد.

تحقیقات مشخص کرده اند که هر چقدر خانم ها در خوردن این میوه بهشتی بیشتر مداومت داشته باشند، باعث طول عمر آنها و حفظ سلامتی شان می شود. این میوه شادابی و طراوت را برای خانم ها به ارمغان می آورد. انار خانم ها را در سن یائسگی از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و سرطان پستان مصون می دارد.

مصرف منظم عصاره انار که حاوی روغن دانه انار باشد، می تواند از مشکلات یائسگی مانند پوکی استخوان، در خانم ها جلوگیری کند.

برای مردان هم مفید است

آب انار به داشتن خواص ضد التهابی و میزان بالای مواد آنتی اکسیدان آن مشهور است.

آب انار برای مردان نیز فواید زیادی دارد؛ از جمله این که می تواند پیشگیری کننده از سرطان پروستات و کاهش دهنده سیر این سرطان شایع مردانه باشد.

دندان ها را سالم نگه می دارد

عصاره انار آثار ضد باکتریایی دارد؛ مثلا با باکتری های ایجاد کننده پلاک های دندانی مقابله می کند و در حفظ سلامت دندان و دهان موثر است.

پزشکان جدید و قدیم، فواید آن را تایید می کنند

به هر حال فواید دارویی انار توسط پزشکان مورد تایید قرار گرفته و در طب سنتی از آن به عنوان داروی ضد انگل، ضد اسهال، تقویت کننده قلب و جمع کننده پوست (قابض) یاد شده است و برای درمان زخم های دهان ، خون ریزی لثه ، بواسیر و زخم معده مورد استفاده قرار می گرفته است.

منبع:تبیانویرایش و تلخیص:


خواص انار برای پوست و مو و زیبایی , پوستی شاداب با سبزیجات , خواص انار برای زیبایی , فواید انار برای پوست , خواص آب برای پوست , خواص انار و پوست , خواص انار پوست

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...