خواص کنجد قبل از بارداري

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

جام جهانی

 

 

 

برای با هوش تر شدن و زیباتر شدن كودك چه اصول تغذیه ونكاتی را قبل از بارداری ودر حین بارداری و بعد از ان باید رعایتكرد پاسخ :

 

اگر مایل هستید، هوش خود را افزایش دهید، یك لحظه تامل كنید و مطلب زیر را بخوانید. انتخاب این غذاها نه تنها شما را نزد دیگران باهوش جلوه می دهد، بلكه به شما كمك می كند كه توانایی تفكر و وضوح ذهنی خود را افزایش دهید.

 

1- روغن ماهی

طبق یك گفته قدیمی می توان گفت : ماهی غذای مغز است.

روغن ماهی یك ماده غذایی مناسب برای مغز است، زیرا DHA ( چربی اُمگا-3 موجود در ماهی ) التهاب مغز را كاهش می دهد و از آن محافظت می كند.

مغز ما دارای 60 درصد چربی است كه بیشتر آن چربیDHA یاAA ( آراشیدونیك اسید ) است.AA به مقدار زیاد در لبنیات مثل كره و خامه وجود دارد، اماDHA فقط در انواع ماهی وجود دارد و در منابع گیاهی مثل دانه كتان وجود ندارد.

برای تهیه روغن ماهی یا روغن كبد ماهی سعی كنید مارك های معتبر آنها را خریداری كنید. در ضمن شكل مایع این دو ماده بهتر از كپسول آنهاست.

در تابستان و بهار كه شدت و مدت تابش نور خورشید كافی است، بدن به مقدار لازم ویتامینD مورد نیاز خود را می سازد. همانطور كه می دانید ویتامینD بر اثر تابش نور خورشید بر پوست بدن، ساخته می شود. ولی در زمستان و پاییز كه مدت و شدت تابش آفتاب كمتر است، نیاز به دریافت مكمل ویتامینD داریم. روغن كبد ماهی یكی از مهم ترین و غنی ترین منابع ویتامینD است.

بنابراین فرق روغن ماهی و روغن كبد ماهی در این است كه روغن كبد ماهی علاوه بر اسیدهای چرب اُمگا-3 ( DHA) ، منبع خوبی از ویتامین های A و D نیز می باشد.توصیه می كنم روغن ماهی را از ابتدای بهار تا آخر تابستان مصرف كنید و از ابتدای پاییز تا آخر زمستان روغن كبد ماهی را دریافت كنید. ولی كسانی كه در مناطق آب و هوایی گرم ( آفتابی ) هستند، می توانند در تمام سال فقط روغن ماهی مصرف كنند و نیازی به مصرف روغن كبد ماهی ندارند.

 

2- سبزیجات تازه و خام

مواد غذایی كمی وجود دارد كه از نظر ارزش تغذیه ای با سبزیجات برابری كنند. كاهش سطح اسید فولیك در بدن با بروز بیماری آلزایمر ( فراموشی دوران پیری ) مرتبط است. همچنین آنتی اكسیدان ها و فیتوكمیكال ( رنگدانه های گیاهی ) های موجود در سبزیجات، هوش شما را حفظ خواهند كرد.

توصیه می كنم روزانه به ازای هر 25 كیلوگرم از وزن بدن خود 5/0 كیلوگرم سبزیجات مختلف مصرف كنید. اگر نوع متابولیسم بدن خود را بدانید، می توانید مقدار دریافت سبزی را تنظیم كنید. مثلاً اگر دریافت پروتئین شما بالاست، به مصرف سبزی زیادی نیاز ندارید؛ مثلاً بجای 5/0 كیلو ، روزانه 250 گرم سبزیجات به ازای هر 25 كیلو از وزن بدن نیاز دارید. اگر پروتئین رژیم شما بالاست، بایستی سبزیجاتی را مصرف كنید كه پتاسیم كمتری دارند مثل گل كلم، لوبیای سبز، اسفناج، مارچوبه، قارچ و كرفس ، زیرا مصرف سبزیجاتی كه پتاسیم زیادی دارند مثل كاهو، كلم پیچ و سایر انواع كلم به همراه پروتئین زیاد ، باعث عدم تعادل بیوشیمیایی بدن خواهد شد.

ولی افرادی كه دریافت كربوهیدرات غذایی اشان نسبت به پروتئین و چربی بیشتر است، می توانند سبزیجات فراوانی مصرف كنند به خصوص انواعی را كه پتاسیم بالایی دارند.

 

3- تخم مرغ خام

تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی با ارزش است. مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملكرد ذهنی مفید است . در این مورد تخم مرغ خام فواید بیشتری نسبت به تخم مرغ پخته دارد.

شاید بپرسید چگونه تخم مرغ خام را مصرف كنیم ؟

برای مصرف تخم مرغ به صورت خام می توانید آن را با یك قاشق عسل، یك قاشق كنجد یا پودر گردو و یك قاشق پودر كاكائو در یك لیوان شیر ولرم یا گرم مخلوط كرده و میل كنید. در این صورت هم آن را خام مصرف كرده اید و هم معجون بسیار مفیدی برای سلامتی بدن خود و افزایش وزن ( برای افراد لاغر ) دریافت نموده اید.

اگر در مورد خطر باكتری سالمونلا كه در تخم مرغ خام وجود دارد، نگران هستید، مقاله ای را كه مربوط به خواص تخم مرغ خام است، مطالعه كنید تا نگرانی شما بر طرف شود.

 

4- از مصرف شكر خود داری كنید

شكر به عنوان یك غذا محسوب نمی شود، اما بیشتر اوقات جزء آن دسته از مواد غذایی است كه باید از مصرف آنها پرهیز كرد. اگر می خواهید میزان هوش خود را افزایش دهید و نمی توانید كاملاً از مصرف شكر پرهیز كنید، مصرف آن را كاهش دهید.

مواد غذایی خیلی شیرین، تعادل هورمون انسولین بدن شما را به هم می ریزند كه باعث ایجاد بیماری و گرفتگی ذهن شما می شوند.

ساده ترین روش برای كاهش مصرف شكر، پرهیز از مصرف انواع نوشابه های صنعتی، آب نبات و شیرینی جات است. همچنین در مصرف آب میوه های صنعتی میانه روی كنید.

 

5- توت فرنگی

توت فرنگی نه تنها خوشمزه است، بلكه یكی از مهم ترین منابع آنتی اكسیدانی قوی و فیتو كمیكال هاست كه سلامتی بدن را بهبود می بخشد. همچنین دارای فواید بی شماری برای مغز است. مطالعات نشان داده، مصرف این میوه فرآیند پیری را در مغز كاهش می دهد.

فقط زمانی كه یك مرتبه مقدار زیادی از آن را مصرف می كنید، مراقب قند موجود در آن باید باشید. سایر انواع توت نیز كه رنگ تیره ای دارند، دارای چنین اثراتی هستند؛ مثل تمشك و شاه توت.(در هنگام حاملگی از مصرف انواع توت خودداری کنید زیرا ممکن است ایجاد حساسیت کند)

 

كولین، ماده ای است كه به طور طبیعی در غذاهای چرب وجود دارد و حافظه را تقویت می كند. پزشكی از دانشگاه كارولینای شمالی بیان كرد، اگر در دوران بارداری مادر، به رژیم غذایی او كولین اضافه شود، قدرت حافظه جنین در حال رشد را برای مراحل بعدی زندگی افزایش می دهد.

در دوران بارداری و شیردهی، ذخایر كولین بدن مادر تخلیه می شود، در نتیجه كولین كافی برای رشد طبیعی مغز در دسترس نخواهد بود. كولین برای حفظ سلامتی افراد، موردنیاز است.

كولین یك تركیب فسفولیپیدی است كه در بدن، مواد محلول در چربی را حمل و چربی ها را امولسیه* می كند. این ماده مستقیماً روی پیام های عصبی موثر است و قدرت ساخت و آزادسازی استیل كولین را سرعت می بخشد. استیل كولین یك ناقل عصبی است كه در كنترل عضلات و قدرت حافظه دخالت دارد. منابع غذایی كولین عبارت اند از: شیر، جگر، تخم مرغ و بادام زمینی. در بدن نیز از اسید آمینه متیونین ساخته می شود. كولین به صورت مكمل های خوراكی نیز وجود دارد و مقدار مورد نیاز آن برای مردان 550 میلی گرم در روز و برای زنان بالغ 425 میلی گرم در روز است.


بارداری و زایمان راحت با…

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده

اگر آرزوی شما اینه که فرزند پسر داشته باشید ، دستیابی به این آرزو میتونه به سادگی خوردن صبحانه ی مغذی و سرشار از پتاسیم باشه ! مطالعات جدید که از نظر صحت علمی تایید شده اند ثابت کرده که تغذیه ی مادر قبل از اقدام به بارداری ، تاثیر مستقیم در جنسیت کودک داره و در این سری مطالب ( در 3 قسمت ) قصد داریم این موضوع رو برای شما شرح بدیم .

بر اساس گزارشات ارسال شده از جدیدترین تحقیقات این مطلب بدست آمده که مادرانی که قبل از بارداری تمایل بیشتری به خوردن صبحانه مقوی و غنی از پتاسیم دارند نسبت به مادرانی که صبحانه نمیخورند و کالری کمتری دریافت میکنند ، شانس بسیار بیشتری برای پسردار شدن دارند . ولی متخصصین هنوز بر این باور هستند که این مطالعات کافی نیستند و نباید به اونها اکتفا کرد .

باید این نکته رو در نظر داشته باشید که نوع تغذیه میتونه بر جنسیت کودک تاثیر بگذاره ( همونطور که مادربزرگ ها و قابله ها اعتقاد دارند و در مطالعات جدید هم ثابت شده ) ولی این مساله 100% نیست . یعنی اینطور نیست که با خوردن یک سری غذاها فرزند حتما پسر یا حتما دختر میشه ، بلکه با این روش ها احتمال پسر شدن یا دختر شدن فرزند بیشتر خواهد شد و شانس بیشتری وجود خواهد داشت .

 

نکات گفته شده در این سری مطالب ( عوامل تاثیر گذار در جنسیت نوزاد ) بر اساس توصیه های متخصصین زایمان و باروری گردآوری و تهیه شده است . منابع بیشتر رو هم برای اطلاعات بیشتر شما در متن ذکر کردیم .

 

در یک مطالعه منتشر شده در Proceeding of the Royal Society از 740 خانم در انگلستان که به تازگی باردار شده بودند درخواست شد تا رژیم غذایی رو که در سال قبل داشته اند و لیست غذاهایی رو که به صورت روزانه مصرف میکردند ، ذکر کنند . این مطالعه نشان داد که خانم هایی که صبحانه مقوی خورده بودند ( برشتوک و غذاهای سرشار از مواد معدنی و پتاسیم ) نسبت به اون دسته که کالری کمتری در روز دریافت میکردند ، بیشتر صاحب فرزندان پسر شده اند .

محققان در این باره میگویند :

هنوز این مساله قطعی نیست که رژیم غذایی و دریافت کالری روزانه تفاوت ایجاد کند ، ولی این موضوع در حیوانات نیز مشاهده شده است . مادرانی که به خوبی تغذیه شده اند بیشتر فرزند نر (پسر) بدنیا آورده اند .

 

وقتی عبارت غذاهای پرکالری بکار برده میشه ، سوالی مطرح میشه که این غذاهای پرانرژی کدام ها هستند ؟

خوب اجازه بدید لیستی از این غذاها رو برای شما ذکر کنیم :

و همچنین غذاهایی که دارای کلسیم ، ویتامین ث ، ای (E) و B12 هستند .

البته باید از مصرف خیلی زیاد این غذاها هم خودداری کنید ، به طور عمومی دریافت بین 400 تا 600 کالری اضافه در روز مناسب خواهد بود . طوری که هم به مقصود برسید و هم اینکه چاق نشید .

» بارداری سالم با ۵ توصیه طلایی

در قسمت بعدی این مجموعه سایر عوامل تاثیرگذار بر جنسیت جنین رو بررسی خواهیم کرد .

 

دسترسی سریع به

» عوامل تاثیرگذار در جنسیت نوزاد (2)

» عوامل تاثیرگذار در جنسیت نوزاد (3)

من پزشک هستم شما عنوان کردید که کلسیم مفیده ولی این کاملا اشتباه .باید پتاسیم بالا باشه وکلسیم پایین .مرسی

خوردن غذاهای پتاسیم دار بی تاثیر نیس بر پسر بودن جنین البته مصرفش قبل بارداری.مثل زرد الو

من همه این کارهایی که واسه بدنیا آمدن پسر هست را انجام دادم ولی نشد

سلام من شه روز پیش بچه اولم سقط شده حالابایدچکارکنم خیلی هم دوس دارم پسردارشم

هیچی نفهمیدم

خوب

واقعا مطالب غیر علمی در سایت شما فراوان است، من کارشناس مامایی هستم، امیدوارم بازدیدکننده های سایت از مطالب استفاده نکنند

در پاسخ به ناشناس

با سلام لطفا در صورت امکان نکات غیر علمی را بفرمایید. با تشکر

غذا نقشی در تعیین جنسیت ندارد. قبلا که می گفتن کلا دست مرد ولی تحقیقات بنده ثابت کرده که نه ژنتیک زن هم در تعیین جنسیت جنین نقش دارد اما نه ژنوم هسته ای بلکه ژنوم میتوکندری

سلام،،من بارداری اولم منجر ب سقط شد،، بارداری دومم دختر بود که الان 5 سالشه،، دوست دارم بعدیم پسرشه،، چیکار کنم،راهنماییم کنین

سلام من چند ماه پیش ویتامین های مکمل استفاده کردم همچنین قرص فولیک اسید ولی نه بطور مداوم الآن قصد باردار شدن دارم حتما باید 3ماه صبر کنم؟؟قبلی ها اثر نداره؟؟

در پاسخ به متین

شما از همون روزی که قصد مقاربت دارین یا از همین امروز اقدام به استفاده از قرص اسید فولیک کنین

با سلام ميخواستم بدونم جگونه روز تخمك گذارى را تعيين كنم؟

در پاسخ به صدف

سلام برای تعیین روز تخمک گذاری به مطلب زیر مراجعه کنید: » محاسبه ی روز تخمک گذاری با استفاده از تقویم

سلام این ک میگن اگ آدم حتی تو دوران مجردی ب مواد ترش علاقه داشته باشه بچش پسره یا اگ ب چیزای شیرین علاقه مند باشه بچش دختر نیشه حقیقت داره؟

در پاسخ به نسترن

سلام در زمان مجردی خیر، بعید به نظر میرسه که تاثیرگذار باشه، ولی احتمال اینکه قبل از بارداری (مثلا مصرف مواد ترش یک ماه قبل از باردار شدن) تاثیر گذار باشه هست.

در پاسخ به نسترن

سلام من شنیدم اگه در دوران حاملگی غذای شیرین بخوریم بچه پسر میشه و اگه غذای ترش بخوریم بچه دختر میشه درسته؟

در پاسخ به ناشناس

جنسیت فرزند که قبل تشکیل جنین و هنگام عمل لقاح تعیین میشه ربطی به دوران حاملگی نداره دوران حاملگی میشه با خوردن مواد غذایی روی هوش و زیبایی و مسائلی از این قبیل تاثیر گذاشته نه رو ی جنسیت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

در پاسخ به ناشناس

سلام احتمالا منظور ایشون قبل از بارداری است.

در پاسخ به ناشناس

از نظر علمی ثابت شده نیست. فقط ویار به شیرین یا ترش ممکنه در حدس جنسیت جنین کمک کنه

در پاسخ به نسترن

بله، حقیقت داره

محصولات و کتابهای آموزشی عصرعلم را در این بخش مشاهده کنید.

ورود به فروشگاه

با کسب مهارت به صورت کاربردی، برای خودتان کار و درآمدزایی ایجاد کنید!

لیست دوره ها

راهنمای لغو عضویت

© ۱۳۹۷-۱۳۸۸ تمامی حقوق مادی و معنوی بر اساس موارد ذکر شده در مرام‌نامه‌ی عصرعلم محفوظ می‌باشد.

مشاهده نسخه کامل : ۹ توصیه به مادران باردار برای تولد بچه های تیزهوش

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد، متاسفانه بيماري ام‌ اس همچنان مي‌تازد و زندگي خيلي از افراد را درگير كرده بدون اينكه علت مشخصي براي درمان يا حتي پيشگيري داشته باشد. امروزه با وجود پيشرفت علم پزشكي تنها راه برای درمان و مقابله با بيماري ام‌اس شايد فيزيوتراپي باشد كه مي‌تواند تا حدودی رنج افراد مبتلا به اين بيماری را بكاهد.

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

والدین می دانند که چقدر گوش درد در میان کودکان رایج است اما بزرگسالان نیز می توانند به طور مکرر درد گوش را تجربه کنند. شما مجبور نیستید

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *