خواص کنجد سفید و عسل

دوره مقدماتی php
خواص کنجد سفید و عسل
خواص کنجد سفید و عسل

معجون کنجد و عسل یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین خوراکی های عسلی است. تهیه این معجون بسیار ساده است و شما به راحتی با صرف زمان کمی می توانید این معجون بی نظیر را تهیه کنید.این معجون از گذشته تا به امروز به‌عنوان یک تقویت کننده حافظه مورد شناخت قرار گرفته و هم اکنون نیز از خواص آن در طب سنتی اسلامی استفاده می شود. امام صادق علیه السلام در مورد این معجون و تأثیر آن بر افزایش حافظه تاکید فراوان داشته اند.با دلگرم همراه باشید.

خواص کنجد سفید و عسل

دوره مقدماتی php

مخلوطی از عسل و کنجد را اگر هر روز مصرف کنیم برای سلامت کلی انسان بسیار مفید است علاوه بر خاصیت آن عطر و طعم شگفت انگیز دارد.این ترکیب اغلب در رژیم های غذایی و در بسیاری از رژیم غذایی مدیترانه ای وجود دارد.

کنجد بسیار مفید است و یک منبع ایده آل از ویتامین ها و مواد معدنی است: آهن، منیزیم، کلسیم، منگنز، مس و فسفر است. این شامل اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و مقدار زیادی از ویتامین های E، A و گروه B است.

این گیاه خستگی فکری را کاهش داده و بهترین غذا برای افرادی است که باید کارهای فکری مانند طراحی و درس خواندن انجام دهند. لیستین موجود در کنجد یک نوع چربی حاوی فسفر است که نه تنها یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز اعصاب است بلکه مغز و غدد بدن نیز نیاز زیادی به آن دارند حتی تقویت حافظه انسان نیز نیاز زیادی به این ماده دارد. 28 درصد مغز را لیستین تشکیل میدهد و مغز انسان بیش از سایر حیوانات از این ماده تشکیل شده است لذا راز موفقیت و پیشرفت‌ها مرهون همین لیستین است.مقدار خوراک طبی آن برای هر نفر معمولی ۱۵ گرم است. البته در خوردن آن نباید زیاده روی شود زیرا کنجد دیر هضم است و افراط در خوردن باعث خارش اعضا و بوی بد دهان می‌شود.برای خنثی کردن این آثار نامطلوب باید کنجد را با مکمل‌های دیگری مانند عسل مصرف کرد.

نتیجه آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان، نشان دهنده این است که عسل نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد. وجود ویتامین D موجود در عسل کلسیم و فسفر بدن را تنظیم می‌کند، در نتیجه حافظه تقویت می‌شود. از طرفی صمغ موجود در عسل نمی‌گذارد جدار عروق سفت شود و آن را نرم نگه می‌دارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب می‌رسد و مطالب بهتر در حافظه می‌ماند.

مقداری زعفران دم کرده را به عسل و کنجد( 1 قاشق غذاخوری کنجد را با 1 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید تا مثل حلوا شود) اضافه کرده خوب بهم بزنید. البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا یک قاشق غذاخوری زعفران برای یک شیشه کوچک کافی است. نیم ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها روی معجون می‌آیند و فقط هنگام مصرف آن را خوب بهم بزنید و روزی یک قاشق از این معجون مقوی، مفید و در عین حال کم کالری را بنوشید.این مقدار دارای حدود 150 کالری، 8 گرم چربی، 21گرم کربوهیدرات ، 1 گرم فیبر، و 3 گرم پروتئین دارد.بهترین زمان مصرف آن در صبح با معده خالی است انرژی کافی را برای روز آینده تامین میکند.

مخلوط کنجد همراه با عسل خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد. تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش میل شیرینی جات، یبوست را درمان می کند، مشکلات معده را تسکین می دهد، و برای ورم معده، کولیت و زخم , تقویت استخوانها,افزایش استقامت بدن و سلامت پوست و مو و تقویت حافظه بسیار مفید است.

در کنار کنجد، عسل نیز از دیرباز به‌عنوان یک دارو و ماده غذایی استفاده می‌شود. عسل یک ماده شیرین طبیعی است که به‌وسیله زنبورهای عسل از شهد گل‌ها، ترشحات بخش‌های زنده گیاهان و یا مواد دفعی حشرات که ناشی از مکیدن بخش زنده گیاهان ( عسلک) می‌باشد، تولید می‌شود. در سال‌های اخیر بیش از ۲۰۰ ترکیب مفید در عسل شناسایی‌شده است، عسل یک محلول فوق اشباع قندی است که فروکتوز و گلوکز مواد اصلی تشکیل‌دهنده آن می‌باشند. عسل همچنین حاوی مواد معدنی، پروتئین، اسیدهای آمینه آزاد، آنزیم و ویتامین می‌باشد.

آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان مهم‌ترین ترکیبات موجود در عسل نقش مهمی در حفاظت از موجودات زنده در برابر انواع آسیب ‌ها دارند و از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلب و عروق و دیابت پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این عسل خواص ضد میکروبی داشته و از فساد ترکیبات غذایی می‌کاهد. سال‌هاست که مصرف انواع معجون‌ها به شکل ترکیب مواد مغذی متفاوت و سالم به دلیل اثرات تقویت‌کننده‌ای که دارند، رواج دارد؛ اما متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که نسل جوان میان وعده‌های ناسالم باارزش غذایی کم و انواع اسنک‌ها را جایگزین معجون‌های اصیل ایرانی کرده‌اند.

با توجه به توضیحات ذکرشده در رابطه با عسل و کنجد، ترکیب این دو ماده غذایی به شکل انواع معجون‌ها، برخلاف خوراکی‌ها و اسنک‌های موجود در بازار با مقادیر زیاد طعم‌دهنده، رنگ مصنوعی و مواد نگه‌دارنده می‌توان میان‌وعده‌ای مطابق با سلیقه ایرانی تهیه کرد. محصولات متنوع شرکت عقاب از قبیل کنجد، ارده و کرم کنجد جایگزین‌های مناسبی در تهیه‌ی انواع این معجون‌ها است.

کنجدهای ساده و برشته عقاب در بسته‌بندی‌های ۲۰ و ۱۲۰ گرمی و همچنین ۵ کیلوگرمی مطابق با استانداردهای روز دنیا و زیر نظر متخصصین شرکت عقاب تهیه و به بازار عرضه می‌شوند که از ترکیب آن‌ها با عسل و افزودن طعم‌دهنده‌های دیگری همچون زعفران، زنجبیل یا دارچین به‌دلخواه می‌توان میان وعده‌ای مقوی و خوش‌طعم تهیه کرد. متخصصین مجرب عقاب همواره در تلاش‌اند تا ترکیبات غذایی متنوع بر پایه کنجد را برابر با استانداردهای ملی و جهانی تولید و در اختیار ایرانیان قرار دهند تا بتوانند انتخاب‌های غذایی سالم را در جامعه ترویج دهند.

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب کنجد و عسل

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:شهدینه گل ها

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

خواص کنجد سفید و عسل

تاریخچه کنجد به سال‌های خیلی دور برمی‌گردد و کنجد یکی از قدیمی‌ترین دانه‌های روغنی مورد استفاده بشر به حساب می‌آید که ابتدا در آفریقا کشت شد و خیلی زود به هند رسید. هزاران سال است که از دانه کنجد در کشورهای آسیایی به‌منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز بیماری‌ها استفاده می‌شود.

دانه کنجد یکی از منابع سرشار پروتئین و چربی و منبع خوبی برای مواد معدنی به‌خصوص کلسیم، فسفر، پتاسیم و آهن است و به طور کلی می‌توان گفت که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. در بین دانه‌های گیاهی، کنجد با دارا بودن مقدار زیادی کلسیم از سایرین متمایز است و 100 گرم از آن 97% نیاز افراد به کلسیم و 81% نیاز به آهن را مرتفع می‌سازد. همچنین دانه کنجد با داشتن مقدار زیادی از نوع خاص ویتامین E (γ-توکوفرول) با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا از سرطان‌های سینه و پروستات جلوگیری می‌کند. از خواص دارویی کنجد می‌توان به کاهش کلسترول و چربی خون و فعالیت ضدالتهابی و ضد پرفشاری خون اشاره کرد. همچنین مصرف کنجد روی پیشگیری از بروز آلزایمر موثر است و به تقویت عملکرد مغز نیز کمک می‌کند. علاوه بر این بعضی مطالعات نشان داده‌اند که فیبرهای موجود در کنجد موجب کاهش وزن می‌شوند، به همین جهت شرکت عقاب، با استفاده از دانه‌های جادویی کنجد با ارزش غذایی بسیار بالا محصولاتی چون ارده، حلوا ارده، کرم کنجد و سس کنجد مطابق با استاندارهای ایران و جهان تولید می‌کند تا اقشار مختلف جامعه بنا به سلیقه و نیازشان از این محصولات بهره‌مند شوند.

در کنار کنجد، عسل نیز از دیرباز به‌عنوان یک دارو و ماده غذایی استفاده می‌شود. عسل يك ماده شيرين طبيعي است كه به‌وسیله زنبورهاي عسل از شهد گل‌ها، ترشحات بخش‌های زنده گياهان و یا مواد دفعي حشرات كه ناشي از مكيدن بخش زنده گياهان ( عسلك) می‌باشد، توليد می‌شود. فروكتوز و گلوکز مواد اصلي تشکیل‌دهنده عسل مي‌باشد. عسل همچنين حاوي مواد معدني، پروتئين، اسيدهاي آمينه آزاد، آنزيم و ويتامين می‌باشد. آنتی‌اکسیدان‌ها به عنوان مهم‌ترین تركيبات موجود در عسل نقش مهمی در حفاظت از موجودات زنده در برابر انواع آسيب ‌ها دارند و از بروز بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی  و ديابت پیشگیری می‌کنند. علاوه‌بر موارد ذکر شده، عسل خواص ضد میکروبی داشته و از فساد ترکیبات غذایی می‌کاهد. سال‌هاست که مصرف انواع معجون‌ها به شکل ترکیب مواد مغذی متفاوت و سالم به دلیل اثرات تقویت‌کننده‌ای که دارند، رواج دارد.

با توجه به توضیحات ذکرشده در رابطه با عسل و کنجد، ترکیب این دو ماده غذایی به شکل انواع معجون‌ها، برخلاف خوراکی‌ها و اسنک‌های موجود در بازار با مقادیر زیاد طعم‌دهنده، رنگ مصنوعی و مواد نگه‌دارنده می‌توان میان‌وعده‌ای مطابق با سلیقه ایرانی تهیه کرد. محصولات متنوع شرکت عقاب از قبیل کنجد، ارده و کرم کنجد جایگزین‌های مناسبی در تهیه‌ی انواع این معجون‌ها است. کنجدهای ساده و برشته عقاب در بسته‌بندی‌های 20 و 120 گرمی و همچنین 5 کیلوگرمی مطابق با استانداردهای روز دنیا و زیر نظر متخصصین شرکت عقاب تهیه و به بازار عرضه می‌شوند که از ترکیب آن‌ها با عسل و افزودن طعم‌دهنده‌های دیگری همچون زعفران، زنجبیل یا دارچین به‌دلخواه می‌توان میان وعده‌ای مقوی و خوش‌طعم تهیه کرد.

متخصصین مجرب عقاب همواره در تلاش‌اند تا محصولات کنجدی متنوعی را برابر با استانداردهای ملی و جهانی تولید و در اختیار ایرانیان قرار دهند تا بتوانند انتخاب‌های غذایی سالم را در جامعه ترویج دهند.خواص کنجد سفید و عسل

 

مواد لازم : ،عسل،کنجد سفید، زعفرون دم کرده

طرز تهیه: زعفران دم کرده را به دو قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق غذاخوری کنجد اضافه کرده خوب بهم بزنید. البته مقدار زعفران نباید آنقدر زیاد باشد که عسل را شل کند. مثلا دو قاشق مرباخوری زعفران دم کرده برای یک شیشه کوچک کافی است. یک ساعت که از ترکیب این مواد گذشت کنجدها روی معجون می‌آیند ،هر وقت خواستید میل کنید، ان را به آرومی هم بزنید و نوش جان کنید.و در یخچال نگهداری کنید و روزی یک قاشق از این معجون مقوی، مفید و در عین حال کم کالری را بنوشید. *از انجایی که دانه کنجد و عسل دارای مواد معدنی بسیاری مانند مس، منیزیم، کلسیم، آلومینیوم، کرم، کلرورسدیم، سیلیس، آهن، فسفر، نیکل و ماده پروتئینی مهم لیزین، هورمون نباتی (لیستسن)، چربی و۶۰ درصد روغن می‌باشد.و لیستین موجود در کنجد یک نوع چربی حاوی فسفر است که نه تنها یکی از ضروری ترین مواد مورد نیاز اعصاب است بلکه مغز و غدد بدن نیز نیاز زیادی به آن دارند حتی تقویت حافظه انسان نیز نیاز زیادی به این ماده دارد.لذا راز موفقیت و پیشرفت‌ها مستلزم همین لیستین است.مقدار خوراک طبی آن برای هر نفر معمولی ۱۵ گرم است. البته در خوردن آن نباید زیاده روی شود زیرا کنجد دیر هضم است و افراط در خوردن باعث خارش اعضا و بوی بد دهان می‌شود.برای خنثی کردن این آثار نامطلوب باید کنجد را با عسل مصرف کرد.زیرا نتیجه آزمایش‌ها و تحقیقات دانشمندان، نشان دهنده این است که عسل نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد. وجود ویتامینD موجود در عسل کلسیم و فسفر بدن را تنظیم می‌کند، در نتیجه حافظه تقویت ،می‌شود. از طرفی صمغ موجود در عسل نمی‌گذارد جدار عروق سفت شود و آن را نرم نگه می‌دارد و در نتیجه مواد غذایی بهتر به مغز و اعصاب می‌رسد و مطالب بهتر در حافظه می‌ماند..و مهمترین خاصیت زعفران كه از قدیم الایام از آن استفاده می‌شده است درمان افسردگی وتقویت مغز می‌باشد .و نیز باعث هضم غذا و اثر مسكن درد دارد، ونیز خون ساز است و گردش خون را آسان و كبد را تصفیه وقوی می‌سازد، این سه ماده طلایی ارزشمند در کنار هم میتواند علاوه بر تقویت حافظه و درمان شگفت انگیز ان خواص ارزشمند دیگری را هم دارا می باشد : این معجون منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف ان برای افرادی که مبتلا به کم‌خونی فقر آهن هستند می‌تواند بسیار مۆثر باشد.و یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید. این معجون آثار ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی شناخته‌شده‌ای دارد. مصرف آن باعث کاهش میزان تری‌‌گلیسیرید، کلسترول بد یا LDL و قندخون و افزایش HDL یا همان کلسترول خوب می‌شود و تمام این موارد به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی – عروقی کمک خواهد کرد. مصرف این معجون باعث افزایش سطح ویتامینEدر بافت‌ها هم می‌شود بررسی‌ها نشان داده‌اند مصرف این معجون در بهبود روند بیماری پارکینسون تاثیرگذار است و به رشد سلول‌های عصبی مرکزی کمک می‌کند و همچنین باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود. کلسیم موجود در این معجون برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌های سالم موثر است و در انعقاد خون، کاهش فشارخون و عملکرد عضلات نقش دارد. در نهایت به‌عنوان منبع آهن در درمان کم‌خونی نقش دارد و ویتامین‌های گروه B موجود در آن نیز به بهبود سوخت و ساز بدن کمک می‌کند. بیایید این معجون طلایی را بهترین اتفاق زندگی خود حساب کنید و با مصرف آن حافظه هامون رو تقویت کنیم و با مصرف آن از بیماریهای زیادی در امان بمانم.معجون عسل و زعفران و کنجد،این سه با هم معجزه میکنند،امتحان کنید تا باور کنید ..

 


Powered By
 

BLOGFA.COM

  مخلوطی از عسل و کنجد را اگر هر روز مصرف کنیم برای سلامت کلی انسان بسیار مفید است علاوه بر خاصیت …

بهترین راه برای رسیدن به سایز و وزن ایده آل شما به کمک کلینیک آنلاین لاغری می تونید در مناسب ترین زمان، …

هماهنگی جهت تبلیغات: 02184215883

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

admin2

عسل یاس

ارسال دیدگاه
1,611 بازدید

آیا می دانید که خواص مصرف مخلوط عسل و کنجد چیست و مصرف آن به چه کسانی توصیه شده است؟ چگونه یک عسل خالص و کاملا طبیعی را می توان خریداری کرد؟عسل طبیعی این روزها مشتریان زیادی را در تمامی بازارهای سراسر کشور داشته و همواره مصرف کنندگان به دنبال شناخت تولیدکنندگان معتبر و مراکز فروش معتبر آنها بوده اند، چرا که می دانند این عسل طبیعی و خالص بوده که توانسته خواص مفید دارویی و تغذیه ای را دارا باشد.گفتنی است که عسل تولید شده از شهد گیاهان دارویی، حاوی ترکیباتی چون، انواع مواد مغذی و ویتامینی چون ویتامین های B ،C ،K و D، انواع مواد آلی مانند آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم و از همه آنها مهم تر، انواع مواد قندی ساده مونوساکاریدی چون گلوکز و فروکتوز بوده که بنظر می رسد تمامی ترکیبات مورد نیاز برای ادامه حیات انسان ها را داشته است.بنا به گفته بسیاری از متخصصین تغذیه و گوارش، مصرف روزانه عسل طبیعی، می تواند اثرات بسیار مثبت دارویی و درمانی را برای افراد داشته باشد. اما از آن مهم تر این بحث بوده که مخلوط عسل طبیعی و مواد دیگر، همواره توانسته خاصیت فزاینده ای را از مصرف این ماده ی ارزشمند به وجود آورده باشد و امروزه با نام یک معجون شگفت انگیز، ضامن سلامت انسان های جامعه بوده است.آیا می دانید که مصرف مخلوط عسل و کنجد، چه خواص منحصربفردی را داشته است؟ با توجه به اهمیت خلوص عسل، چگونه می توان عسلی کاملا خالص و ارگانیک را تهیه نمود؟

برچسبخواص مصرف عسل مخلوط عسل کنجد

عسل کوهی خالص را از کجا تهیه کنیم؟ خرید عسل کوهی اصل با قیمت مناسب …خواص کنجد سفید و عسل

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

کنجد یکی از گیاهان دارویی است که از دیرباز توسط تمدن های بین النهرین و … به عنوان غذا و دارو به کار می رفته است و خواص دارویی آن جایگاه ویژه ای به آن داده است. در این نوشته با بعضی از خواص کنجد آشنا می شوید.

1-کنجد دارای آنتی اکسیدان های سسامین و سسامول هست که باعث کاهش فشارخون و کلسترول بد می شود و از حملات قلبی پیشگیری می کند. این آنتی اکسیدان ها همچنین از آسیب به کبد هم پیشگیری می کنند.

2-کنجد ویتامین E زیادی دارد  و ویتامین E  هم یک ماده ضد اکسید هست که باعث شده کنجد محافظ قلب و سیستم اعصاب باشد و از فراموشی جلوگیری کند.

3-کنجد مواد معدنی فراوانی دارد که به آن یک معدن فلز می گویند.مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، منیزیم، سیلیسیم، روی و … در کنجد موجود می باشند.خواص کنجد سفید و عسل

4-کنجد از جمله موادی است که کلسیم زیادی دارد. صد گرم کنجد حدود 780 میلی گرم کلسیم دارد که یک قاشق غذاخوری معادل 90 گرم کنجد است یعنی سه قاشق غذاخوری کنجد معادل یک لیوان شیر کلسیم دارد.

5-صد میلی گرم کنجد حدود 10 میلی گرم آهن دارد که یک عنصر حیاتی برای خون سازی است به خصوص برای خانوم های جامعه ما که عمدتا کم خونی دارند.کنجد حاوی اسید فولیک هم هست که ماده موثر دیگری برای خون سازی هست.

6-دو قاشق کنجد حاوی 5 میلی گرم روی هست. روی ماده کمیابی هست و بدن ما مقدار کمی به آن نیاز دارد اما همین مقدار کم بسیار ضروری و کارساز است. نیاز روزانه خانم ها به این عنصر 5/7 میلی گرم و برای آقایان 9 میلی کرم میباشد

7-دستگاه گوارش برای تجزیه قندها، پروتئین ها و چربی ها نیاز به روی موجود در کنجد دارد. روی به رشد و ترمیم طبیعی سلولها  کمک می کند مخصوصا در دوران جنینی. علااوه بر این عنصر روی برای حفظ کارکرد دستگاه ایمنی، بلوغ جنسی و باروری جنسی،تولیدمثل، کارکرد سالم حس چشایی و بویایی و سلامتی پوست مو و ناخن لازم است.

8-کمبود روی موجب کاهش اشتها، مشکلات گوارشی، شب کوری،ریزش مو، دیر ترمیم شدن زخم و مشکلات پوستی می شود. پوست افرادی که کمبود روی دارند خشک است و بهتر است از روغن کنجد سیاه در ماسک صورتشان استفاده کنند تا لطافت پوستشان برگردد. علاوه بر کنجد مواد دیگری مثل لبنیات،گوشت قرمز، بادام، لوبیا سفید و سویا نیز حاوی روی هستند.

9-کنجد و سایر دانه های روغنی و مغزها کالری بسیار بالایی دارند . پس اگر از کنجد زیاد استفاده کنیم و کالری آن را نسوزانیم موجب افزایش وزن می شود. صدگرم کنجد معادل 580 گرم کالری دارد یعنی معادل 6 تا موز

10-کنجد دانه روغنی باارزشی است که بیش از 50 درصد آن روغن است. ولی چون 70 درصد آن چربی اشباع نشده است برای قلب خوب است و چربی بد ما را پایین می آورد و چربی خوب را که از قلب  محافظت میکند افزایش می دهد.

11-یکی دیگر از ترکیبات مفیدی که در کنجد وجود دارد فیتو استرول ها هستند. فیتواسترول یک ترکیب گیاهی هست که از نظر شیمیایی ساختاری مشابه کلسترول و چربی دارد. اما علی رغم شباهت به چربی ها کلسترول را بالا نمی برند و برعکس آن را پایین می آورد. امروزه محققان به دنبال استخراج فیتواسترول ها و اضافه کردن آنها به مواد غذایی هستند.مصرف فیتواسترول ها چربی خون را پایین می اورد و پاسخ سیستم ایمنی را بالا میبرد و از بروز سرطان های مختلف جلوگیری می کنند. هر 100 گرم کنجد حاوی 483 میلی گرم فیتواسترول می باشد. که این میزان برای پسته، 270 و برای آفتابگردان 289 میلی گرم می باشد.

منبع: هزارهانی

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی، ولی نمایش داده نمی شود)

وب سایت

از تغییر در نظرات مرا با خبر کن

تازه سازی

 به ما بپیوندید

مشترک ایمیلی هزارهانی شوید و مطالب بعدی را از طریق ایمیل دریافت کنید

خواص کنجد سفید و عسل

هزارهانی یک پایگاه آموزشی با وبلاگی به روز و مطالب مفید و ناب در مورد زندگی سالم، مواد غذایی طبیعی، سلامتی و درمان بیماریها به روش طب سنتی و طبیعی، لوازم آرایشی طبیعی و  معرفی خواص محصولات زنبورعسل می باشد.

برای دریافت آخرین مقالات هزارهانی ایمیل خود را وارد کنید

 

 

نمایش منو های سایت

 کنجد:

{کنجد منبع خوب کلسیم است}

خواص کنجد سفید و عسل

کمبودکلسیم برابر کم خونی می باشدو همچنین عدم جذب ویتامین ب را به همراه دارد.موجب اضطراب میشود.

غذاهای کلسیم دار را باید شب استفاده کرد اعم از پنیر و کنجد و باقلا و کشک و بادام و…چون هنگام آرامش جذب میگردد.

تاریخ مصرف کنجد:

هندیها بیش از سایر اقوام برای این گیاه خاصیت و اثرات معجزه آسا قایلند و آن را زیادکننده قدرت و عامل طول عمر می شناسند و روی این اصل آن را در تشریفات مذهبی زیاد می خورند و همانطور که ما ایرانیان خرما و انجیر خیرات می کنیم آنها کنجد و شیرینهایی که با کنجد درست کرده اند خیر می کنند و بدون تردید علت طول عمر در بین مرتاضین و بعضی از دهاتیهای هندی خوردن کنجد است.

خوردن این گیاه از قدیم در ایران معمول بوده است، نانوایان مغز آن را روی نان می پاشیدند و آن کاری است که الان هم باید معمول شود.

حلواسازان آن را به کار می بردند که متاسفانه امروز ترک شده است. روغن کنجد دیر فاسد می شود و سابقا خوردن آن بسیار معمول بوده و هنوز هم معمول است.

میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضوی است که دانه کنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است.

وطن اصلی کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. در حال حاضر چین بزرگترین تولیدکننده کنجد در دنیا است. هندوستان و حبشه از نظر تولید، بعد از چین قرار دارند. در ایران نیز مقداری کنجد تولید می شود که بیشتر آن به مصرف تهیه روغن و حلوا ارده می رسد.

ارده کنجد به همراه خرما غذایی مقوی برای رشد کودکان و همچنین کارگران یدی است. این دانه های ریز سفید و سیاه، قوای جنسی را تقویت می کند و نرم کننده معده و روده هاست.

روغن کنجد بهترین روغن برای سرخ کردن دربین همه روغن ها است

روغن کنجد یکی از روغنهای اشباع نشده و مفید برای بدن است که در آمریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد مصرف می شود، زیرا این روغن نه تنها کلسترول خون را افزایش نمی دهد، بلکه آن را کاهش نیز می دهد.

نکاتی جالب از کنجد:
روغن کنجد برای جلای مو بسیار مفید و بهترین روغنهاست.
روستاییانی که روغن کنجد می خورند عمر زیادتری می کنند و تا 80 سالگی تقریبا جوان هستند. برای اولین بار چند دانشمند فرانسوی در ترکیه به خواص معجزه آسای این گیاه پی برده و مصرف آن را در اروپا معمول کردند و امروز غذاهای اختصاصی از آن می سازند و می فروشند و اکنون ترکیبی از آن به نام تامینا معروف است ودر فرانسه معمول است. تامینا لغتی است ترکی به معنی کنجد و ترکیبی از آن است.
برای کسانی که نمی خواهند گوشت بخورند خوردن آن تقریبا واجب است و می توان آن را گوشت گیاهی نامید. لسیتین این گیاه حتی از باقلای هندی بیشتر است.

لسیتین چربی فسفر داری است که وجود آن برای نسوج و اعصاب نهایت لزوم را دارد و مغز و غدد انسان احتیاج زیادی به آن دارد. تقویت قوه حافظه بشر احتیاج زیادی به این ماده دارد و تقریبا ۲۸ درصد مغز از لسیتین ساخته شده است و مغز انسان بیش از سایر حیوانات ازاین ماده دارد و سر موفقیت بشر و پیشرفت آن در عالم تمدن مرهون همین لسیتین است که در گوشت و زرده تخم مرغ و گیاههایی مانند: باقلای چینی، ماش، قره ماش، خرفه و کنجد وجود دارد.

در امتحانات تشریحی ثابت شده که بیماران فکری در اعصابشان مقدار لسیتین پایین آمده است و در نتیجه خوردن اکسیر لسیتین یه سرعت معالجه می شوند، کلیمیها کنجد زیاد می خورند و زیاد زیرک هستند.

احتیاط:

کنجد با تمام فوایدی که دارد برای معده ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است. این گونه اشخاص باید آن را با عسل و سرکه بخورند.

“کنجد غذای کسانی است که می خواهند عمر زیاد توام با سلامتی داشته باشند”

ارزش غذایی کنجد

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت:
کنجد یکی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های کنجد به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه است که نوع سفید این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است.
کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم است؛ مصرف 50 گرم کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.
این دانه منبع گیاهی آهن است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است.
دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.

کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده کنند.
مصرف 30 گرم از این دانه بسیار مفید است.
مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.
کنجد منبع بسیار خوب مس است که برای بهبود و تسکین دردهای آرتریت روماتوئید مفید است.
کنحد منبع خوب منیزیوم است که برای کاهش فشار خون بالا مفید است.
منبع:وبلاگ زیتون

برچسب‌هادکتر جراحی بینی, زیبایی بینی, کنجد

هر کسی که دچار گرفتگی بینی (کیپ شدن) یا به اصطلاح علمی احتقان بینی شده باشد، خوب می‌داند و با ما هم عقیده است که …

آلودگی هوا در فصول سرد به دلیل پدیده وارونگی تشدید می شود که در این شرایط سالمندان، زنان باردار…

حتماً شما هم شنیده اید که زنان و مردان ژاپنی عمری طولانی تر دارند. بر اساس آمارهای ….

لوزه سوم به صورت توده‌اي بافتي، در محل اتصال قسمت حلقي حفره بيني به حلق واقع شده است. وظيفه‌ي اين لوزه …خواص کنجد سفید و عسل

دکتر علی پرندآور، جراح و متخصص گوش، حلق و بینی (زیبایی بینی)، متولد یکم مهرماه 1340در شهرستان شهسوار هستند. ایشان در سال 1358 بعد از سپری نمودن دوران تحصیلی و اخذ دیپلم ، در سال 1364 در رشته پزشکی عمومی وارد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شدند. و پس از آن در زمینه جراحی و تخصص گوش و حلق و بینی (زیبایی)، در سال 1374 دوران تحصیل خود را گذراندند و . . .

4527 33 33 013
5084 33 33 013

Info@DrAliParandavar.com
www.DrAliParandavar.com

رشت , چهار راه میکاییل
ابتـدای خیـابان نـامـــجـو
ساختمان پزشکان سیـنـا
طبقه اول ، دکتر پرندآور

کلیه حقوق این سایت برای وب سایت دکتر پرندآور محفوظ است

خواص کنجد سفید و عسل
خواص کنجد سفید و عسل
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *