خواص کمپوت گلابی در بارداری

دوره مقدماتی php
خواص کمپوت گلابی در بارداری
خواص کمپوت گلابی در بارداری

بارداری، زمان بسیار حساس است که در آن رژیم غذایی متعادل ضروری است. میوه های گرمسیری خوشمزه هستند و برای هزاران سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر طعم و مزه،غنی از مواد مغذی می باشند . این بخش از بارداری نمناک به شما کمک خواهد کرد که بدانید در چه صورت گلابی در دوران بارداری مفید هستند و راه های مختلفی که میتوانید آنها را مصرف کنید و احتیاط های مربوط به خوردن آنها نیز آورده شده است. 

گلابی در حین بارداری کاملاً ایمن است، آنها کالری کم دارد و محتوای تغذیه بالا برای مادران باردار هستند اما باید مراقب باشید که قبل از مصرف آنها را بشویید البته این در مورد تمام میوه ها صدق می کند. برای خلاص شدن از هرگونه بیماری هایی که مضر است، ممکن است در سطح میوه ساکن باشند و این بیماری ممکن است عوارض بارداری شدید را از طریق بیماریهای مانند توکسوپلاسموز و لیستروزیوس ایجاد کند. 

مقدار توصیه شده گلابی در دوران بارداری، هر روز یک تا سه عدد متوسط است.

گلابی، غنی از تعداد زیادی مواد مغذی است که برای ایجاد یک حاملگی سالم ضروری است که در ادامه بخش بررسی خواص میوه ها در دوران بارداری در نمناک عوامل مهمی که از خوردن گلابی در دوران بارداری به دست می آید، آورده شده است:خواص کمپوت گلابی در بارداری

1.کالری:

دوره مقدماتی php

زنان باردار به دلیل تامین مواد مغذی برای دو نفر غذا می خورند و نیاز به مواد غذایی با انرژی بیشتری دارند.انرژی برای همه فرآیندهای بدن از جمله رشد جنین، رشد بارداری، تولید شیر و غیر ضروری است.گرچه گلابی دارای کالری کمی است، اما منبع خوبی از کربوهیدراتهای میوه ای سالم است. 

2.ویتامین C :

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار مهم است، زیرا به عملکرد بدن کمک خواهد کرد.

بعضی از آنها عبارتند از:

ویتامین C به مبارزه با رادیکال های آزاد در برابر آسیب ها کمک می کند. همچنین باعث توسعه و تولید انرژی می شود.این اتفاق پیشرفت عصبی در جنین و همچنین مهارت های شناختی را در نوزاد افزایش می دهد.

و باعث تقویت لثه ها دندان ها در جنین و همچنین زنان باردار می شود و مواد مغذی که در آن وجود دارد، جذب آهن را افزایش می دهد.آهن در رشد کودک بسیار مهم است، به خصوص در تشکیل خون و سیستم گردش خون.

3. پتاسیم:

گلابی، حاوی پتاسیم در مقادیر کمی است.اما هنوز مسئول چندین عملکردهای بدن در سطح سلولی و بافت می باشد.

که برخی از آنها عبارتند از:

پتاسیم در حفظ فشار خون و همچنین ضربان قلب در جنین و زنان باردار موثر است.کمک می کند تا الکترولیت های موجود در خون و همچنین مایع بافت را حفظ میکند و باعث می شود تا بدن به طور موثر عمل کند.احتمال سرگیجه را کاهش می دهد و سلامت سیستم ایمنی را تضمین می کند. 

4. ویتامین A:

گلابی بسیار غنی از ویتامین A است. مواد مغذی می باشد که در دوران بارداری، به خصوص سه ماهه اول ضروری است. کمبود مواد مغذی می تواند مشکلاتی را در دوران بارداری ایجاد کند.

مزایای آن عبارتند از:

ویتامین ها در ایجاد سیستم ایمنی در ارتباط با سایر مواد مغذی کمک می کند و احتمال ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهند.این به دلیل بتاکاروتن استخراج شده می باشد.

همچنین باعث بهبود کیفیت بینایی و مشکلات چشم در جنین و حفظ سلامت چشم مادر می شود.به عنوان مثال:ویتامین A بر روی رشد و تکامل جنین تاثیر میگذارد و سیستم تنفسی، سیستم عصبی، سیستم گردش خون و غیره در جنین توسط این ویتامین تنظیم می شود.

علاوه بر این اندام هایی مانند کلیه ها و استخوان ها برای توسعه، نیاز به مقدار مناسبی از ویتامین A دارند.

5. منیزیم و مس:

مس و منیزیم مواد غذایی ضروری هستند، که در حاملگی نقش مهمی دارند.

برخی از مزایای آنها عبارتند از:

مس در تولید گلبول های قرمز با آهن و ویتامین های B کمک می کنند و این موضوع برای زنان باردار بسیار مهم است. همچنین در توسعه چندین اندام ها و سیستم های عضو مانند استخوان ها، رگ های خونی و غیره ،مفید است.

در نگهداری مداوم سیستم اسکلتی مورد نیاز است ،در نتیجه بدن را تقویت می کند. منیزیم باعث آرامش بخشی عضلات بدن می شود و در دوران بارداری بسیار ضروری است به همین دلیل استرس و خستگی فیزیکی را کاهش می دهد.

 6. فیبر: 

خواص کمپوت گلابی در بارداری

برای عملکرد سیستم گوارش مناسب و ضروری است.

برخی از مزایای آن عبارتند از:

زنان باردار به علت انقباض ناشی از بزرگ شدن رحم مشکلات گوارشی زیادی دارند، رژیم غذایی غنی از فیبر باعث کاهش عوارض مانند یبوست می شود.مصرف فیبر در زنان باردار با تنظیم فشار خون مرتبط است.از جمله فشار خون بالا که در بارداری که بسیار مرسوم است. 

7.ویتامین B6 :

در گلابی ویتامین B6 بسیاری وجود دارد.که از مواد مغذی مهم برای زنان باردار محسوب می شود و کمبود آن می تواند نقایص جنین را ایجاد کند.

مهمترین مزایای ویتامین B6 عبارتند از:

باعث رشد شناختی و حرکتی در جنین و نوزادان می شود. همچنین در رشد بافت عصبی جنین تاثیر گذار است و بدن را در برابر عفونت سالم نگه می دارد.همچنین نشانه های حاملگی مانند تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

8. اسید فولیک:

اسید فولیک در جنین ضروری است.اسید فولیک موجود در گلابی از ایجاد نقص لوله عصبی در نوزاد جلوگیری می کند و به تولید سلول های قرمر خونی و پروتئین برای DNA جنین کمک می کند.

  • مدل های نقاشی کودکانه آماده برای رنگ آمیزی توسط کودک
  • برخی از مزایای آن عبارتند از:

    اسید فولیک از تولید و توسعه خون و سیستم گردش خون حمایت می کند و طبق آنچه پیش از این در بخش سلامت نمناک شرح دادیم همچنین در توسعه لوله عصبی کمک کننده است و در عملکرد سیستم عصبی کودک بسیار مهم می باشد.

    9. پروتئین موجود در گلابی:

     

    ایران وی – مجله تفریحی سرگرمی

    خواص گلابی و خواص گلابی در بارداری و خواص گلابی جنگلی و خواص گلابی برای زنان باردار و خواص گلابی وحشی و خواص گلابی در دوران بارداری و خواص گلابی در طب سنتی و خواص گلابی برای زن باردار و خواص گلابی کوهی و خواص گلابی برای پوست صورت

    خواص کمپوت و گلابی در دوران بارداری و خواص گلابی برای پوست

    خواص گلابی جنگلی خواص گلابی وحشی خواص گلابی در طب سنتی گلابی میوه ای است سبز یا زرد رنگ ، آبدار و مخروطی شکل که دارای طعمی خوش و معطر است. گلابی را شاه میوه یا آمرود هم می نامند و به میوه پیوندی و شاداب آن شاه آمرود گویند. گیاه گلابی بومی آسیای غربی و اروپای شرقی مخصوصاً نواحی شمال غربی ایران و کوههای قفقاز می باشد.

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    خواص گلابی برای دیابت

    گلابی به ویژه اگر با پوست خورده شود، به تامین فیبر مورد نیاز بدن کمک می کند. یک گلابی متوسط حاوی ۵ گرم فیبر است. فیبر بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم برای بیماران دیابتی است. فیبر به کاهش کلسترول، کنترل وزن و کاهش قند خون کمک می کند. وجود فیبر کافی در یک وعده یا میان وعده، سرعت ورود قند خوراکی هایی به جریان خون و در نتیجه افزایش قند خون را کم کرده و احتمال جهش ناگهانی سطح قند خون را کاهش می دهد. بنابراین به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌شود که در میان‌وعده‌های‌شان حتما از گلابی استفاده کنند. گلابی‌های سبز رنگ، شیرینی متعادل‌تری دارند و برای دیابتی‌ها انتخاب مناسب‌تری به‌شمار می‌روند.

    تقویت حافظه با خواص گلابی

    یک عدد گلابی متوسط حاوی ۱۵ درصد مس مورد نیاز روزانه‌ی سیستم عصبی است. یون‌های مس روی ناقل‌های عصبی موثر در عملکرد سیناپس‌ها (منطقه‌ی تماس بین نرون‌ها و عضلات) تأثیر می‌گذارد. قدرت یادگیری و به یادسپاری ما به نیرو و توان ناقل‌های عصبی بستگی دارد. یعنی اگر ناقل‌های عصبی ما درست به وظایفشان عمل نکنند هم یادگیری‌مان به مشکل بر می‌خورد و هم قدرت به یادسپاری‌مان. مس باعث تقویت عملکرد ناقل‌ها می‌شود و گلابی هم یکی از میوه‌های تامین کننده‌ی مس مورد نیاز بدن است.

    تقویت کننده سلول‌های خاکستری مغز با خواص گلابی

    یک عدد گلابی متوسط حاوی ۱۵ درصد مس مورد نیاز روزانه‌ی سیستم عصبی است. یون‌های مس روی ناقل‌های عصبی موثر در عملکرد سیناپس‌ها (منطقه‌ی تماس بین نرون‌ها و عضلات) تأثیر می‌گذارد. قدرت یادگیری و به یادسپاری ما به نیرو و توان ناقل‌های عصبی بستگی دارد. یعنی اگر ناقل‌های عصبی ما درست به وظایفشان عمل نکنند هم یادگیری‌مان به مشکل بر می‌خورد و هم قدرت به یادسپاری‌مان. مس باعث تقویت عملکرد ناقل‌ها می‌شود و گلابی هم یکی از میوه‌های تامین کننده‌ی مس مورد نیاز بدن است.

    تقویت سیستم ایمنی بدن با خواص گلابی

    مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می بریم. در دوران نقاهت بیماری هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است. گلابی سرشار از فیبرهای حلال یا محلول در آب می‌باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدنتان را در برابر بیماری‌ها مصون می‌دارد. توجه داشته باشید فیبرهای غیر حلال که بیشتر در پوست این میوه قرار دارند باعث هضم و دفع سریع غذا می‌شوند. برای همین امکان دارد برای افرادی که روده‌های حساسی دارند دردسرساز شود.

    خواص گلابی در اضافه وزن

    از آنجا که گلابی قند خون را به تدریج افزایش می دهد، از افت و خیزهای شدید قند خون و در نتیجه احساس گرسنگی ناگهانی جلوگیری می کند. استفاده از خوراکی هایی که نمایه گلیسمی پایینی دارند در رژیم های کاهش وزن بسیار مناسب است زیرا جلوگیری از گرسنگی شدید و زودهنگام یکی از مشکلاتی است که باید در رژیم های کاهش وزن بر آن غلبه کرد.

    نمایه گلیسمی گلابی خام و تازه 36 است که یکی از پایین ترین نمایه های گلیسمی در بین میوه هاست. از طرفی، الیاف گیاهی موجود در گلابی نیز با پر نگه داشتن معده برای مدت طولانی به جلوگیری از پرخوری و احساس گرسنگی مکرر کمک می کنند.

    خواص گلابی در کلسترول خون بالا

    گلابی حاوی مقادیر فراوانی فیبر محلول است که به تنظیم سطح کلسترول خون کمک می کند.از این رو گلابی یک میان وعده مناسب برای افراد مبتلا به کلسترول بالا است.

    خواص گلابی برای پوست

    گلابی موجب شادابی و طراوت بدن و پوست می شود. چون گلابی میوه ای آبدار و حاوی ویتامین C می باشد ، در زیبایی پوست شما بسیار مؤثر است. بدون شک هیچ کس دوست ندارد پوستش به این زودی‌ها دچار چین و چروک شده و پیر شود. اگر شما هم حواستان به شادابی پوستتان هست یک دلیل خوب دارید تا گلابی بیشتری میل کنید آن هم با پوست. زمانی که گلابی به طور کامل می‌رسد پوست آن مانند پوست سیب پر از ترکیباتی می‌شود که باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد می‌شود. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های آسیب‌رسانی هستند که باعث تخریب سلول‌ها می‌شوند. محققان اتریشی به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیبات موجود در پوست و گوشت گلابی به مرور به یک سری آنتی‌اکسیدان‌های مفید تبدیل می‌شوند که با این رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و آسیب‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند.

    خواص گلابی در کاهش وزن

    اگر جزو افرادی هستید که مدام حساب‌وکتاب کالری‌های مصرفی‌تان را دارید و نمی‌خواهید چاق شوید باید بدانید که یک عددگلابی متوسط حدود ۹۶ کیلوکالری انرژی دارد. قند موجود در میوه‌ها و به خصوص گلابی را فروکتوز می‌گویند. این قندها مستقیماً وارد خون نمی‌شوند و اندکی طول می‌کشد تا جذب خون شوند. در این حالت میزان قند خون آرام آرام بالا می‌رود بنابراین باعث ایجاد حس گرسنگی نمی‌شوند. بنابراین این قندها به حفظ وزن مناسب کمک می‌کند. در واقع می‌توان گلابی را همیار لاغری دانست.

    خواص گلابی برای کاهش فشار خون

    گلابی حاوی میزان زیادی پتاسیم است در نتیجه به سلامت قلب کمک زیادی می کند. پتاسیم یک ماده ی مغذی برای عروق خونی محسوب می شود. این میوه باعث کاهش فشار خون شده و از تشکیل لخته های خونی مسئول آسیب یا بیماری های قلب و عروق پیشگیری می کند. گلابی همچنین باعث افزایش جریان خون در کل بدن شده و ارگان ها و بافت ها را اکسیژن رسانی می کند. به این ترتیب نیز امکان بیماری های قلبی عروقی یا سکته های قلبی را نیز کاهش می دهد.

    مصرف گلابی در بارداری

     گلابی حاوی اسیدفولیک، ویتامین C، فیبر و کربوهیدرات های گلوکز و فروکتوز است.خواص کمپوت گلابی در بارداری

    گلابی به سادگی هضم شده و به عنوان یک خوردنی کم کالری، منبع مناسبی برای دریافت مواد مغذی گفته شده محسوب می شود.

    برهمین اساس است که مصرف گلابی در منابع علمی برای دوران حاملگی توصیه شده است.

    گویند که هر کس گلابی را ناشتا بخورد ، نطفه اش پاک و فرزندش نیکو خواهد شد

    خوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند می شود.

    به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان نیکو و زیبا و اخلاقشان را خوب میکند .

    گلابی مایه قوت قلب ،پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه می شود.

    خواص گلابی کوهی , خواص گلابی در لاغری

    خواص گلابی کوهی , خواص گلابی در لاغری

  • عکس نقشه ی ایران و همسایه هایش
  • خواص گلابی کوهی , خواص گلابی در لاغری

    خواص گلابی کوهی , خواص گلابی در لاغری

    خواص قرص زینک پلاس چیست؟ زمان مصرف آن چگونه است؟

    خواص آویشن و فواید دمنوش آن برای پوست صورت و درمان…

    خواص شلغم برای سلامتی و چند روش برای طبخ و خوردن…

    خواص خوردن عسل با آب برای بدن چیست؟

    خواص و فواید ویتامین D برای نوزاد نارس و تشکیل…
    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    مناقصه چیست و شرکت در مناقصه چه فواید و مزیتی…

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    مطالب جدید

    عکس جدید شبنم قلی خانی با شوهرش داخل ماشین لاکچری ایشان!


    عکس الیکا عبدالرزاقی تو بغل برادرزاده اش

    علت درگذشت محمد رضا شجریان خسرو آواز ایران چه بوده است؟

    دانلود مداحی چه فراقی من ایرانم و تو عراقی نوحه زیبای…

    عکس متفاوت شبنم قلی خانی در حال قایق سواری در رامسر

    تست کرونای ترامپ مثبت اعلام شد او و همسرش ملانیا ترامپ…


    عکس پروفایل دخترونه با گیتار ژست های مختلف!

    عکس پروفایل دخترونه پاییزی بیش از 124 تصویر دختر پاییز فوق…

    عکس پروفایل دخترونه غمگین بیش از 120 تصویر زیبا فاز…

    عکس پروفایل دخترونه شاد 132 تصویر فوق العاده زیبا با ژست…

    خانه > فواید،علائم،خواص > خواص کمپوت گلابي در بارداري

    

    این میوه حاوی ویتامین C ,E و ویتامین‌های گروه B، اسیدفولیک و املاح پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم و روی است، همچنین درصد بالایی فیبر داشته و از انواع میوه‌های آبدار به شمار می‌آید.خواص کمپوت گلابی در بارداری

    گلابی را می‌توان به شکل خام یا پخته (مربا و کمپوت) مصرف کرد. از آنجایی که بیش‌تر مواد مغذی موجود در میوه‌ها در لایه‌های نزدیک به پوست تجمع می‌یابد، بنابراین مصرف آن را پس از شست‌وشوی مناسب، همراه با پوست توصیه می‌کنیم، اینکار سبب می‌شود که فیبر بیش‌تری نیز به بدن برسد.

    شاید وفور مواد مغذی در این میوه علتی باشد که حکیم عالیقدر ایرانی ابوعلی‌سینا، گلابی یا کمپوت آن را برای بسیاری از بیماری‌ها مجاز دانسته و آن را «شاه میوه» خوانده است.

    همچنین امام صادق (علیه‌السلام) در رابطه با این میوه می‌فرماید: «گلابی معده را پاک و آن را تقویت می‌کند، خوردن گلابی در حال سیری خصوصاً برای کسی که اندوهناک است سودمند است.» یک نوع گلابی جنگلی که در استان کهکیلویه و بویراحمد می‌روید، حاوی تخم زیادی است که به آن انجوجک می‌گویند. میوه آن قابل استفاده نیست، ولی زمانی که میوه روی خاک می‌افتد و می‌پوسد، تخم آن را جمع‌آوری می‌کنند که دارای خواص درمانی زیادی است. از آنجایی که این میوه عالی و گوارا دارای فیبر و آب بالایی است و خاصیت لینت‎‌دهندگی دارد، بنابراین برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند، نافع است.

    بهتر است این افراد 1 تا 2 عدد گلابی در روز بخورند و بلافاصله یک لیوان آب ولرم بنوشند که خاصیت ملین آن قوی‌تر شود. چون قندگلابی لولوز است و قسمت زیادی سلولوز دارد، بنابراین افرادی که مبتلا به بیماری دیابت (مرض قند) هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند و برای آن‌ها ضرری ندارد. این میوه به راحتی هضم و جذب می‌شود و همچنین به دلیل افزایش ترشح بزاق، هضم غذا را آسان می‌کند و پوره آن برای سالمندان، بسیار مفید است. املاح و مواد مغذی موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری‌هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می‌برد، بسیار مفید است. شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می‌بریم. در دوران نقاهت بیماری‌هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید، خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است. این میوه، تشنگی را برطرف می‌کند، ادرار آور و ملین است، سوزش مثانه و مجرای ادرار را رفع می‌کند و در دفع سنگ‌های مجاری ادرار نافع است. برگ‌های جوان درخت گلابی دارای موادی مانند تانن، گلوکزید و هیدروکنیون است. برگ‌های خشک درخت گلابی دارای اسیدهای آلی مفید است و دانه‌های ریزی که در موقع خوردن گلابی زیر دندان احساس می‌کنید، دارای ماده‌ای به نام آمیگدالین و مقداری اسیدچرب است. جوشانده برگ گلابی برای حفظ سلامت دستگاه ادراری بسیار مفید است. چون ادرار آور، ضدعفونی کننده و میکروب‌کش می‌باشد. از این رو مبتلایان به عفونت ادراری باید آن را مصرف کنند. این برگ سنگ مجرای ادرار را دفع می‌کند. برای این منظور 50 گرم برگ گلابی را در یک لیتر آب به مدت 20 دقیقه دم کنید و آن را در سه وعده به میزان 1 تا 2 استکان بنوشید. گلابی به دلیل دارا بودن املاح پتاسیم در پایین آوردن و تعدیل فشار خون نیز نقش چشم‌گیری دارد و افراد مبتلا به فشار خون بالا اگر مصرف گلابی را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند فشار آن‌ها تعدیل خواهد شد. گلابی به دلیل دارا بودن ید برای غدد داخل بدن نیز مفید است. این میوه حاوی تانن و پتاسیم است که اسیداوریک را حل می‌کند و برای بیماران مبتلا به نقرس و روماتیسم سودمند است. ماده مهم دیگری که در گلابی موجود است، عنصر بور بوده که با بالا بردن جذب کلسیم و در نتیجه جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص برای زنان در دوران یائسگی بسیار کمک می‌کند. از دیگر مواد مغذی موجود در گلابی که برای حفظ سلامت استخوان‌ها مفید است می‌توان به آهک اشاره کرد. همچنین به دلیل دارا بودن آرسنیک به همراه کلسیم رعشه را درمان می‌کند. از آنجایی که طبق معمول، موادی که برای استخوان‌ها مفیدند، برای عملکرد مغز نیز نافع‌اند، گلابی هم از این امر مستثنی نیست و از دسته میوه‌هایی به شمار می‌آید که برای حافظه و تمرکز مفید است. این میوه موجب تسکین و فرونشاندن حالات عصبی شدید در افراد شده و کار غدد داخلی را بهبود می‌بخشد. در یک عدد گلابی متوسط حدود 4 گرم فیبر وجود دارد. بنابراین اگر دو عدد گلابی در روز خورده شود در حدود 32 درصد فیبر مورد نیاز روزانه بدن انسان تأمین می‌شود. از خواص دیگر قسمت‌های گلابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: برگ و شکوفه درخت گلابی از نظر طب قدیم ایران سرد و خشک است، شکوفه این میوه مقوی معده است و خون‌ریزی و اسهال را بند می‌آورد، در مورد ورم چشم نیز از ضماد شکوفه گلابی استفاده می‌کنند. دانه‌های گلابی از جنس سلولز است و در دستگاه گوارش هضم نمی‌شود. از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده را پاک می‌کند و کلیه مواد زائد باقیمانده در شکم را دفع می‌کند، هم چنین تخم آن ضد کرم است. دم کرده برگ گلابی دارویی شفابخش برای بی‌خوابی است، اعصاب را آرام می‌کند و سردردهای میگرنی را درمان می‌کند. برای شستشوی زخم‌ها 50 گرم پوست ساقه درخت گلابی را در یک لیتر آب ریخته و برای چند دقیقه بجوشانید و در موضع استفاده کنید. گلابی خشک شده به وسیله آفتاب، سرشار از قند طبیعی و هیدرات کربن است. این میوه بسیار نیروبخش بوده و پخته آن (40 تا 50 گرم در یک لیتر آب که مدت یک ساعت با حرارت ملایم پخته شود) نوشابه مطبوعی به دست می‌دهد که مفرّح، مدر و خنک کننده است. از آب گلابی نیز می‌توان روزی 3 لیوان نوشید. پوست گلابی‌ای که در معرض نور قرار بگیرد از نظر ویتامین‌ها غنی‌تر است. البته اسراف در خوردن گلابی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا موجب نفخ معده شده، به خصوص در اشخاصی که معده ضعیفی دارند و یا سرد مزاج هستند. همچنین هضم پوست گلابی کمی مشکل است، از این رو کسانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند، نباید آن را با پوست بخورند. در بعضی نسخ قدیمی به این نکته اشاره شده که بهتر است پس از خوردن گلابی، آب سرد ننوشید، زیرا در افراد ایجاد احساس نفخ می‌کند.

    برای دیدن پربازدیدترین های نی نی نما لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به دنیای زنانه لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به نوزاد و کودک لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به ناباروری لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به بارداری لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به زایمان لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به تغذیه لطفاً کلیک کنید…

    برای دیدن همه مطالب مربوط به پرسش و پاسخ لطفاً کلیک کنید…

    

    خانه

    موبایل

    جام جهانی

    مشکل اصلی کمپوت‌ها میزان قند افزوده است. کمپوت‌های صنعتی قند زیادی دارند.

    بدون شک شما هم بارها و بارها شنیده‌اید که متخصصان توصیه می‌کنند روزانه بین 5 تا 7 واحد میوه و سبزیجات میل کنید. اما به نظر می‌رسد مصرف این میزان میوه‌ی تازه کمی سخت باشد. به خاطر این که برخی از مردم با گوارش میوه‌ی تازه کمی مشکل دارند.سۆال اینجاست که آیا می‌توان گاهی وقت‌ها کمپوت را جایگزین میوه‌ی تازه کرد؟ آیا کمپوت‌ها هم برای سلامتی مفیدند؟ آیا کمپوت‌ها ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند؟ برای رسیدن به جواب این سۆالات مطالعه‌ی این مطلب کوتاه را از دست ندهید.کمپوت همان میوه‌ی پخته شده است. معمولاً بچه ها کمپوت را بهتر از میوه‌ی خام تازه می‌خورند. باید بدانید که کمپوت‌ها هم حاوی ویتامین هستند و اصلاً نمی‌توان آن‌ها را فاقد ویتامین و مواد مغذی دانست.حتماً می‌دانید که ویتامین C در اثر حرارت از بین می‌رود. اما باید بدانید که تولید کنندگان این محصولات غذایی برای جبران ویتامین C از دست رفته اسید اسکوربیک به کمپوت‌ها اضافه می‌کنند. برای همین هم کمپوت‌های صنعتی معمولاً به اندازه‌ی میوه‌های تازه ویتامین C دارند.پیش سازهای ویتامین A نیز در کمپوت وجود دارند. در بین این پیش‌سازها می‌توان به کاروتنوئیدها اشاره کرد. این ترکیبات در میوه های نارنجی یا قرمز مانند زردآلو، گریپ‌فروت، هلو و غیره وجود دارد.در مورد فیبرها هم باید بگوییم که حرارت بالا باعث می‌شود این ترکیبات مغذی بیشتر جذب بدن شوند. برای همین افرادی که سیستم گوارش حساسی دارند کمپوت را بهتر از میوه‌ی تازه تحمل کرده و راحت‌تر از فیبرهای آن‌ها استفاده می‌کنند.همچنین باید بدانید که پیش سازهای ویتامین A نیز در کمپوت وجود دارند. در بین این پیش‌سازها می‌توان به کاروتنوئیدها اشاره کرد. این ترکیبات در میوه های نارنجی یا قرمز مانند زردآلو، گریپ‌فروت، هلو و غیره وجود دارد. کاروتنوئیدها خدمت زیادی به سلامتی ما می‌کنند. این ترکیبات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از ابتلا به سرطان پیشگیری کرده و پیری را به تعویق می‌اندازد.مشکل اصلی کمپوت‌ها میزان قند افزوده است. کمپوت‌های صنعتی قند زیادی دارند. بهتر است کمپوت‌هایی انتخاب کنید که روی آن‌ها عبارت «بدون قند افزوده» نوشته شده باشد. در این صورت میزان قند آن‌ها برابر با میوه‌ی طبیعی می‌باشد.اگر نمی‌توانید به هر دلیلی میوه‌ی تازه بخورید خودتان را هم از مصرف کمپوت به بهانه‌ی این که ویتامین ندارد محروم نکنید. می‌توانید از کمپوت به عنوان دسر استفاده کرده و از خواص آن استفاده کنید.منبع: plurielle – tebyan.net

    خوراکی های پرخاصیت

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    جلوگیری از ریزش مو

    منبع = هلپ کده

    ۷ مزیت بهداشتی گلابی برای تغذیه دوران بارداری:

    ۲٫ یبوست یکی از مشکلات شایع در میان زنان باردار است و مصرف مکلمل آهن نیز سبب تشدید آن می شود.

    ۳٫ ویتامین C به جذب آهن کمک می کند، باید توجه کنید که شما در دوران بارداری به مقادیر بالایی از آهن نیاز دارید و باید آن را از طریق تغذیه دوران بارداری و مکمل ها جذب کنید.

  • معجون شیر و کنجد و عسل
  • ۴٫ گلابی بزرگ به عنوان یکی از منابع غنی فولات شناخته شده است که شامل ۱۴ میلی گرم فولات است.

    ۵٫ در گلابی مواد معدنی مانند فسفر، مس و پتاسیم به وفور یافت می شود، در حالی که حاوی کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم و کلسیم به مقادیر کمتری است که این موضوع مصرف گلابی در دوران بارداری را مفید می شمارد.

    ۶٫ گلابی می تواند باعث تسکین استفراغ یا حالت تهوع در دوران بارداری شود، شما حتی می توانید ناراحتی معده را با آب گلابی درمان کنید.

    ۷٫ گلابی منبع بسیار خوبی از ویتامین C و گزینه خوبی برای قرار دادن در لیست رژیم غذایی بارداری است، یک گلابی تنها حاوی ۱۰ میلی گرم از این ویتامین می باشد، در حالی که نیاز روزانه مادر در دوران بارداری حدود ۸۵ میلی گرم از ویتامین C است.

    در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن شما تضعیف شده و باعث می شود جنین مستعد ابتلا به انگل ها، ویروس ها و باکتری های بیماری منتقله از غذا باشد.

    گلابی، منبع تامین فولات 

     

     

    + 71 = 74

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    10

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

    تغذیه دوران بارداری باید شامل میوه های سالم باشد، بسیاری از شما ممکن است خوردن گلابی را دوست داشته باشید، اما جای تردید وجود دارد که آیا خوردن گلابی در دوران بارداری برای مادر و جنین مضر است یا نه؟اگر در مصرف گلابی در دوران بارداری شک دارید، اجازه دهید بیان کنیم که این میوه مغذی برای داشتن دوران بارداری سالم در بسیاری از موارد مفید است، گلابی متعلق به خانواده گل سرخی و شبیه به سیب است، این میوه کم کالری را می توان در تغذیه دوران بارداری به روش های مختلف گنجانید، همچنین می توانید گلابی را به روش های مختلف طبخ کرده و یا به صورت مخلوط به دیگر مواد غذایی اضافه کرده و از مزایای بهداشتی و خواص درمانی آن لذت ببرید.

    1. گلابی دارای خواص درمانی بسیار زیادی است که آن را برای تغذیه دوران بارداری مناسب ساخته است. 2. گلابی منبع خوبی از فیبر است که با یبوست در دوران بارداری مبارزه می کند، در دوران بارداری احتمال دارد که با مصرف مکمل آهن، مادر دچار یبوست حاد شود، گلابی تنها دارای 7 گرم فیبر با 2 گرم از دلمه گیاهی، فیبر محلول است که به هضم غذا کمک می کند.3. گلابی منبع بسیار خوبی از ویتامین C و گزینه خوبی برای قرار دادن در لیست رژیم غذایی بارداری است، یک گلابی تنها حاوی 10 میلی گرم از این ویتامین می باشد، در حالی که نیاز روزانه مادر در دوران بارداری حدود 85 میلی گرم از ویتامین C است، بنابراین شما می توانید مقداری از ویتامین C موردنیاز را از گلابی دریافت کنید، ویتامین C کمک می کند تا در برابر عفونت هایی که در دوران بارداری خطر ابتلا به آن ها وجود دارد، مقاوم تر شوید.4. ویتامین C به جذب آهن کمک می کند، باید توجه کنید که شما در دوران بارداری به مقادیر بالایی از آهن نیاز دارید و باید آن را از طریق تغذیه دوران بارداری و مکمل ها جذب کنید.5. گلابی بزرگ به عنوان یکی از منابع غنی فولات شناخته شده است که شامل 14 میلی گرم فولات است. اسیدفولیک در سه ماهه اول بارداری به منظور کاهش احتمال اختلالات لوله های عصبی بسیار ضروری است، در دوران بارداری، شما باید روزانه حدود 600 میلی گرم فولات دریافت کنید.6. در گلابی مواد معدنی مانند فسفر، مس و پتاسیم به وفور یافت می شود، در حالی که حاوی کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم و کلسیم به مقادیر کمتری است که این موضوع مصرف گلابی در دوران بارداری را مفید می شمارد.7. گلابی می تواند باعث تسکین استفراغ یا حالت تهوع در دوران بارداری شود، شما حتی می توانید ناراحتی معده را با آب گلابی درمان کنید.

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    برای مصرف گلابی در دوران بارداری، باید از تمامی نکاتی که برای خرید و نگهداری آن لازم است، آگاه باشید تا از حداکثر منفعت آن لذت ببرید:• شما می توانید گلابی را با سایر میوه ها مانند موز رسیده در یک کیسه قهوه ای در دمای اتاق نگهداری کنید تا از رسیدن آن ها مطمئن شوید.• گلابی حتی زمانی که رسیده باشد، رنگ آن تغییر نمی کند. بنابراین، شما می توانید برای اطمینان از رسیدن آن، گلابی را لمس کنید، گلابی های رسیده در نزدیکی ساقه نرم خواهند شد.• برای جلوگیری از فاسد شدن گلابی ها، آن ها را در فریزر نگهداری کنید.• گلابی را به آرامی شسته و سپس خشک کنید.• سعی کنید گلابی را با پوست بخورید، زیرا در این صورت حاوی بالاترین مقدار فیبر خواهد بود.• در هنگام خوردن گلابی، هسته های آن را حتما جدا کنید.• برای جلوگیری از قهوه ای شدن گلابی به دلیل اکسیداسیون می توانید برخی از اسید سیتریک ها مانند آب پرتقال یا آب لیمو را به آن اضافه کنید.• شما می توانید گلابی را به سالاد و یا سبزیجات دیگر مانند شاهی و تره فرنگی اضافه کنید.شما می توانید گلابی را خرد کرده و به بلغور جو دوسر اضافه کنید و از صبحانه سالم و بی خطر خود در دوران بارداری لذت ببرید، اضافه کردن مقداری عسل برای عطر و مزه دادن به مخلوط گلابی خرد شده و بلغور جو دوسر توصیه می شود.

    در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن شما تضعیف شده و باعث می شود جنین مستعد ابتلا به انگل ها، ویروس ها و باکتری های بیماری منتقله از غذا باشد، به یاد داشته باشید حتی اگر شما احساس بیماری نکنید، ممکن است جنین در حال رشد درون شما با یک اشتباه در معرض خطر قرار گیرد، دقت در انتخاب نوع تغذیه دوران بارداری می تواند شما و جنینتان را در برابر بیماری ها مصون نگه دارد، برای اطمینان از سلامت جنین خود همیشه با دکتر خود در خصوص ایمنی مواد غذایی مشورت کنید و از خوردن گلابی در دوران بارداری با رعایت نکات ایمنی لذت ببرید.

      اگر تجربه ای در مورد خوردن گلابی در دوران بارداری دارید در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

    مطلب خیلی عالی و مفید بود .
    ممنون از سایت شما .

    سلام و خسته نباشید , از کجا بدانیم که گلابی رسیده است یا نه؟

    سلام عزیزم, شما می توانید برای اطمینان از رسیدن آن، گلابی را لمس کنید، گلابی های رسیده در نزدیکی ساقه نرم خواهند شد.

    سلام و خسته نباشید, من شنیدم با خوردن گلابی میشه حالت تهوع دوران بارداری را از بین برد درسته؟

    سلام عزیزم , بله درسته گلابی می تواند باعث تسکین استفراغ یا حالت تهوع در دوران بارداری شود، شما حتی می توانید ناراحتی معده را با آب گلابی درمان کنید.

    سلام وخسته نباشید, آیا با خوردن گلابی در دوران بارداری میتوان از یبوست پیشگیری کرد؟

    سلام عزیزم ,بله گلابی منبع خوبی از فیبر است که با یبوست در دوران بارداری مبارزه می کند، در دوران بارداری احتمال دارد که با مصرف مکمل آهن، مادر دچار یبوست حاد شود، گلابی تنها دارای 7 گرم فیبر با 2 گرم از دلمه گیاهی، فیبر محلول است که به هضم غذا…

    سلام عزیزم ,بله گلابی منبع خوبی از فیبر است که با یبوست در دوران بارداری مبارزه می کند، در دوران بارداری احتمال دارد که با مصرف مکمل آهن، مادر دچار یبوست حاد شود، گلابی تنها دارای 7 گرم فیبر با 2 گرم از دلمه گیاهی، فیبر محلول است که به هضم غذا کمک می کند.

    سلام
    مطلب جالب و کاملی بود و البته در نوع خود مختصر ..
    لطفا برای میوهها و غذاهایه دیگه هم بنویسید
    مثلا خوردن سیب در بارداری ، خوردن گیلاس در بارداری یا هرچیزی که از دیده متخصان نیاز هست مادران باردار بدونند و خدایی نکرده خوردن یک…

    سلام
    مطلب جالب و کاملی بود و البته در نوع خود مختصر ..
    لطفا برای میوهها و غذاهایه دیگه هم بنویسید
    مثلا خوردن سیب در بارداری ، خوردن گیلاس در بارداری یا هرچیزی که از دیده متخصان نیاز هست مادران باردار بدونند و خدایی نکرده خوردن یک میوه یا غذا بعدها برای نوزاد و نی نی خوشگلشون مشکل ساز نشود
    ممنون از مطالب مفیدتون

     فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

    در این مطلب، درباره خواص گلابی در بارداری برای سلامتی صحبت می‌کنیم. آیا در ماه‌های اولیه بارداری هستید؟ بارداری، خوش‌ترین لحظه برای یک خانواده است. در این لحظات خوش، زن باردار بیش از هر چیز به تغذیه ی سالم برای حفظ سلامتی خودش و جنین اش نیاز دارد. یکی از بحث انگیزترین موارد، پرهیز زنان باردار از برخی از میوه‌های پرخاصیت مثل گلابی به خاطر توصیه ها یا دانسه های نادرست است. آیا آن طور که می گویند گلابی برای رحم مضر است یا مفید؟ خوب بیایید درباره این میوه صحبت کنیم.

    گلابی، میوه‌ای است که معمولا در فصل خشک یافت می‌شود. البته بعضی از انواع گلابی در فصل‌های بارانی نیز یافت می‌شوند. تقریبا تمام زنان باردار به خوردن این میوه شیرین و ملایم تمایل دارند. بر اساس برخی گفته‌ها، خوردن گلابی در سه ماه اول بارداری از تهوع صبحگاهی جلوگیری می‌کند. اما واقعا گلابی برای دوران بارداری خطری ندارد؟

    گلابی مواد مغذی بسیاری دارد که برای زنان باردار اهمیت دارند. در پایین، مواد مغذی موجود در ۱۰۰ گرم گلابی را بر اساس مقدار مجاز روزانه زنان باردار آورده‌ایم:

     

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    همان‌گونه که می‌بینید، گلابی، منبعی سرشار از مواد مغذی است. گلابی حاوی ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، کالری و انواع مواد معدنی است. همه این مواد مغذی، تاثیرات مثبتی داشته و برای زنان باردار و جنین مفیدند. بنابراین، بیایید خواص گلابی برای زنان باردار و جنین را بدانیم. خواص گلابی برای سلامتی در دوران بارداری- بر اساس ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آن- در این‌جا آمده است.

    مطلب مرتبط: فواید سیب در دوران بارداری: ۲۰ فایده سیب برای سلامتی در دوران بارداری

    گلابی، یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین A است. ویتامین A یکی از انواع ویتامین‌های مورد نیاز در دوران بارداری است و مصرف آن از ابتدای سه ماهه اول بارداری تا پایان آن ضروری است. کمبود ویتامین A برای سلامتی مادر و جنین خطرناک است. فواید ویتامین A در این‌جا آمده است.

    ویتامین A موجود در گلابی، بدن زن باردار را قوی‌تر می‌کند. این ویتامین، در کنار دیگر مواد مغذی، در تقویت سیستم ایمنی زنان باردار نقش دارد.

    رنگ زرد گلابی نشان دهنده وجود کاروتن است. کاروتن در بارداری، به ویژه برای جلوگیری از بیماری نقش دارد. بدن زنان باردار در برابر باکتری و عفونت‌های باکتریایی آسیب پذیر می‌شود.

    ویتامین A موجود در گلابی به حفظ سلامت چشم در زنان باردار و جنین کمک می‌کند.

    گلابی به دلیل داشتن ویتامین A بالا، به رشد جنین کمک می‌کند.

    مطلب مرتبط: ۲۰ بهترین خوراکی برای تغذیه دوران بارداری که علم توصیه می‌کند

    ویتامین A موجود در گلابی دربهبود رشد و سلامت اعضاء داخلی بدن جنین مانند اندام تنفسی، دستگاه عصبی و حرکتی و حفظ سلامت قلب نقش دارد.

    یکی از فواید ویتامین A موجود در گلابی برای زنان باردار، نقش آن در حفظ رشد اندام‌های جنین مانند چشم‌ها، کلیه ها، ریه و استخوان‌هاست.

    گلابی علاوه بر مزه شیرین و خوب، حاوی ویتامین B نیز هست. زنان باردار و جنین به غذاهای سالم حاوی ویتامین B۶ نیاز دارند. کمبود ویتامین B۶ باعث خطر نقص در جنین می‌شود. فواید ویتامین B۶ موجود در گلابی در این‌جا آمده است:

    گلابی، منبع خوبی از ویتامین B۶ است که در رشد عملکرد بازشناختی نقش دارد. به علاوه، ویتامین B۶ برای رشد مناسب اعصاب جنین مهم است.

    زنان باردار برای حفظ سلامتی بدن، حفظ سیستم ایمنی و تشکیل سلول‌های قرمز خون به ویتامین B۶ نیاز دارند.

    زنان بارداری که در سه ماه اول بارداری گلابی مصرف می‌کنند، کمتر در معرض تهوع، استفراغ و ضعف که معمولا در سه ماهه اول ایجاد می‌شوند، قرار می‌گیرند.

    مطلب مرتبط:۱۰ توصیه برای کاهش وزن پس از بارداری

    ویتامین B۶ موجود در گلابی برای تولید سلول‌های قرمز خون، حفظ رشد سیستم عصبی جنین و رشد سیستم عصبی مهم است.

    مصرف کافی ویتامین B۶ از ناتوانی ذهنی و اختلال سیستم خونی جلوگیری می‌کند. گلابی می‌تواند از این مشکلات جلوگیری کند.

    ویتامین C نقش مهمی در بارداری و کمک به جنین دارد. ویتامین C یکی از عوامل آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی زنان باردار را تقویت کرده و از عفونت‌های باکتریایی و میکروبی جلوگیری می‌کند. برخی از فواید ویتامین C در این‌جا آمده است:

    ویتامین C موجود در گلابی، یکی از مهم‌ترین عوامل برای مقابله و حمله به رادیکال‌های آزاد که سلامت زنان باردار و جنین را در خطر می‌اندازند، است.

    ویتامین C موجود در گلابی یکی از موادی است که می‌تواند باعث سرطان در زنان باردار و جنین شود. کودکانی که در دوران جنینی، ویتامین C کامل دریافت می‌کنند کمتر با خطر سرطان مواجه می‌شوند.

    گلابی باعث رشد و بهبود عملکرد سیستم عصبی و توانایی بازشناختی جنین می‌شود.

    گلابی برای جنین مفید است و از همان دوران جنینی در سلامت لثه او نقش دارد.

    ویتامین C موجود در گلابی به زنان باردار کمک می‌کند و بدن آنها قادر به جذب مواد مغذی مهم از دیگر منابع غذایی است. مخصوصا جذب مواد مغذی که در کاهش تهوع بارداری نقش دارند.

    گلابی کمک می‌کند که بدن زن باردار بتواند آهن را که برای رشد و سلامت جنین ضروری است به خوبی جذب کند.

    آیا می‌دانستید زنان باردار به مس نیاز دارند؟ اگرچه مس در مقادیر کم مورد نیاز است اما نقش مهمی در سلامت مادر و جنین دارد. فواید مس در این‌جا آمده است:خواص کمپوت گلابی در بارداری

    مس، منبع مغذی مهمی برای زنان باردار است و از فواید آن می‌توان به تولید سلول‌های قرمز خون، آهن و ویتامین B اشاره کرد. کمبود مس باعث خستگی و استرس زنان باردار می‌شود.

    مس موجود در گلابی به تشکیل اندام‌های بدن جنین مانند رگ‌های خونی، استخوان و کبد کمک می‌کند.

    یکی از فواید مس برای زنان باردار، حفظ سلامت سیستم استخوانی است. زنان باردار برای سلامت جنین و توانایی خود در دوران بارداری به مس نیاز دارند.

    زنان باردار معمولا بیشتر از زنانی که باردار نیستند به تولید خون نیاز دارند. این وضعیت باید توسط مس متعادل شود تا بدن زنان باردار سالم بماند.

    گلابی، خوراکی خوشمزه‌ای برای زنان باردار است. گلابی‌های شیرین و کمی ترش به گوارش زنان باردار کمک می‌کنند. اگر در دوره آخر بارداری هستید و رژیم غذایی دارید، گلابی به دلیل فیبری که دارد، می‌تواند میان وعده خوبی باشد. فواید گلابی برای زنان باردار به دلیل داشن فیبر در این‌جا آمده است:

    فیبر موجود در گلابی برای دستگاه گوارش زنان باردار بسیار مفید است. زنان باردار با مشکلات گوارشی متعددی از جمله یبوست و گرسنگی شدید مواجه می‌شوند.

    مصرف گلابی برای زنان بارداری که مشکل فشار خون مانند پرفشاری خون دارند توصیه می‌شود. فیبر موجود در گلابی، برای تعادل فشار خون بالا بسیار مفید است و خطر پره اکلامسی را کاهش می‌دهد.

    گلابی، مانند آووکادو، حاوی پتاسیم و اسید فولیک است. اگرچه این مواد در مقادیر کمی یافت می‌شوند اما به سلامت زنان در دوران بارداری کمک می‌کنند. فواید پتاسیم و فولیک اسید در این‌جا آمد است:

    پتاسیم موجود در گلابی، نقش مهمی در کمک به تعادل فشار خون و ضربان قلب در زنان باردار و جنین دارند.

    پتاسیم موجود در گلابی برای حفظ تعادل مقدار الکترولیت‌ها با توجه به نیاز بدن زن بادار، ضروری است.

  • عکس حلقه ازدواج در دست
  • پتاسیم به آرامش جسمی زن باردار و جلوگیری از خستگی سریع و گرفتگی در شکم و پا کمک می‌کند.

    پتاسیم در بهبود عملکرد سیستم عصبی و ماهیچه نیز به زنان باردار کمک می‌کند.

    اسید فولیک موجود در گلابی به جلوگیری از ایجاد نقص لوله عصبی در نوزاد نقش داشته و به تولید سلول‌های قرمر خونی و پروتئین برای DNA جنین کمک می‌کند.

    کالری مورد نیاز زن باردار، مانند منبع انرژی عمل می‌کند. زنان باردار، در دوران بارداری، فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند. کمبود کالری مصرفی باعث ضعیف‌تر شدن و بیمار شدن زنان باردار می‌شود. نیاز زنان باردار به کالری، در زمان ورود به سه ماه سوم بیشتر می‌شود.

    کالری برای فرآیند زایمان و تولید شیر ضروری است. بنابراین مصرف میوه‌هایی مانند گلابی برای زنان باردار برای تولید انرژی در دوران بارداری اهمیت دارد.

    پروتئین موجود در گلابی برای حفظ سلامتی زنان باردار ضروری است. پروتئین در تامین انرژی و کاهش خستگی زنان باردار نقش دارد. این ویژگی، گلابی را به میوه‌ای مفید تبدیل کرده و دستگاه گوارش را بهتر می‌کند.

    زنان باردار نیازها و تغییراتی کاملا متفاوت با زنان غیر باردار دارند. زنان باردار، برای کاهش استرس دوران بارداری، به منیزیم بیشتری نیاز دارند. منیزیم موجود در گلابی برای آرامش عضلات بدن ضروری است، بنابراین زنان باردار زود خسته نمی‌شوند. کمبود منیزیم می‌تواند باعث استرس زنان شود و این به دلیل خستگی و فشار ناشی از تغییرات هورمونی است.

    بنابراین، گلابی به زنان باردار بسیار توصیه می‌شود. گلابی به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی برای زنان باردار بسیار مفید است. برای بهره‌مند شدن از مواد معدنی و مغذی گلابی باید گلابی‌های سالم، تازه و رسیده و بدون مواد شیمیایی مصرف کنید. فراموش نکنید، از خوردن بیش از اندازه گلابی پرهیز کنید، مخصوصا زنان باردار.

    منبع: drhealthbenefits

     

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    برچسب ها خاصیت گلابیخاصیت گلابی برای سلامتیخواص گلابی در بارداریمژگان گوران

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    استفاده از میوه گلابی جرم‌های غلیظ را دفع می‌کند و مانع از تجمع بخارات گرم در کبد می‌شود، پس بنابراین می‌تواند از بروز سرماخوردگی و همچنین احتقان صفراوی جلوگیری کند، گلابی میوه‌ای است که با افزایش ترشح بزاق به هضم و جذب بدن کمک می‌کند به همین دلیل پوره آن برای افراد سالمند مفید است. یکی از خواص گلابی ملین بودن آن و برای سلامت روده بزرگ مفید است، نوشیدن یک لیوان آب گلابی برای کاهش تب و کاهش درد در بسیاری از بیماری‌های التهابی مفید است و از بروز سکته مغزی پیشگیری می‌کند.

    میوه گلابی مقوی بدن، آرام بخش و تب‌بر است و تشنگی را برطرف و به علت دارابودن مقدار بی خطر ارسنیک رعشه را درمان می‌کند، آب گلابی و عصاره گلابی تخمیر شده می‌تواند بیماری زخم معده را درمان کند، این میوه یکی از میوه‌های نادری است که می‌تواند نیاز روزانه بدن را به ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک را تأمین کند.

    گلابی مفید برای دندان ها

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    همه ما می‌دانیم که قند در دهان حل می‌شود و بنابراین باعث ایجاد پوسیدگی‌هایی در دندان‌ها می‌شود، با این حال میوه گلابی حاوی سوربیتول ( قند الکلی که در بدن انسان به آهستگی متابولیزه می‌شود) است که هضم غذا را تسهیل می‌بخشد، اما همین قند موجود در گلابی در دهان تجزیه نمی‌شود و بنابراین به دندان‌ها آسیبی نمی‌رساند.

    گلابی مفید برای افراد دیابتی

    قند گلابی برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، مضر نیست،گلابی سرشار از ویتامین‌های A، B1، B2، C، E و همچنین فیبر است که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند، به علاوه، میوه گلابی کربوهیدرات و کالری کم دارد و برای افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند و نسبت به انسولین حساسیت دارند سودمند است، اگر گلابی به طور کامل مصرف شود، دیابت را در مراحل اولیه، بهتر کنترل و به بهبود کلی سلامتی بدن کمک می‌کند.

    فواید آب گلابی

    آب گلابی به خاطر وجود قند فراوان در خود، انرژی از دست رفته را خیلی سریع به بدن بازمی‌گرداند، شیره گلابی مدر، تصفیه کننده خون، دفع کننده اسید اوریک و تأمین کننده عناصر معدنی مورد نیاز بدن است، مصرف آب آن در بیماری‌های مختلف مانند انواع کم خونی‌ها، خستگی عمومی و بیماری سل اثرات مفیدی دارد و به علت قابض بودن در رفع اسهال‌های ساده مؤثر است.

    فواید پوست گلابی

    زمانی که گلابی به طور کامل می‌رسد، پوست آن مانند پوست سیب پر از ترکیباتی می‌شود که باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد می‌شود، رادیکال‌های آزاد باعث تخریب سلول‌ها می‌شوند، ترکیبات موجود در پوست و گوشت گلابی به مرور به یک سری آنتی‌اکسیدان‌های مفید تبدیل می‌شوند که با این رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و آسیب‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند و در نتیجه باعث شادابی و طراوت بدن و پوست هم می‌شوند.

    پوست گلابی که در معرض نور خورشید قرار دارد، نسبت به میوه آن غنی‌تر از ویتامین است، به علاوه قسمت عمده فیبر گلابی در پوست آن است، لذا نباید هنگام خوردن، پوست آن را جدا کرد، کسانی که مبتلا به فشار خون هستند، اگر به طور مرتب گلابی بخورند خون آن‌ها تصفیه خواهد شد .

    میوه گلابی برای غدد داخلی بدن بسیار مفید است، افراد مبتلا به نقرس، آرتروز و رماتیسم می‌توانند از آن بهره زیادی ببرند، گلابی با افزایش جذب کلسیم، از بروز پوکی استخوان به خصوص در زنان یائسه جلوگیری می‌کند و از میوه‌هایی است که برای حافظه و تمرکز حواس مفید است.

    مواد موجود در گلابی برای تقویت بدن پس از بیماری‌هایی که نیرو و توان انسان را تحلیل می‌برد، بسیار مفید است، شاید به همین دلیل است که برای بیماران کمپوت گلابی می‌برند، در دوران نقاهت بیماری‌هایی چون سل، کم خونی و ضعف شدید خوردن مخلوط آب گلابی و به بسیار مفید است.

    یک عدد میوه گلابی متوسط حاوی 15% روی مورد نیاز روزانه سیستم عصبی است که باعث تقویت حافظه و یادگیری می‌شود، این میوه سرشار از فیبرهای محلول در آب است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و بدن را در برابر بیماری‌ها مصون می‌دارد به دلیل داشتن ویتامین K از سرطان‌های مربوط به سیستم ایمنی بدن جلوگیری می‌کند.

    مصرف گلابی در دوران بارداری

    گلابی حاوی اسیدفولیک، ویتامین C، فیبر و کربوهیدرات‌های گلوکز و فروکتوز است و به سادگی هضم شده و به عنوان یک خوردنی کم کالری، منبع مناسبی برای دریافت مواد مغذی گفته شده محسوب می‌شود، برهمین اساس است که مصرف گلابی در منابع علمی برای دوران حاملگی توصیه شده است.

    هر کس میوه گلابی را ناشتا میل کند، علاوه بر تقویت قدرت باروری، نطفه‌اش پاک و فرزندش نیکو خواهد شد، خوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند نیز می‌شود و همچنین گلابی مایه قوت قلب، پاکی معده، صفای دل، دلیری و زیبایی نوزاد می‌شود.

    مضرات میوه گلابی

    هضم پوست گلابی کمی مشکل است، از این رو کسانی که معده ضعیفی دارند آن را با پوست نخورند یا آن را بصورت کمپوت مصرف کنند، قندهای موجود در این میوه می‌تواند در افراد حساس باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل نفخ، اسهال و دل درد شود.

    بهتر است گلابی کاملاً رسیده مصرف شود تا خواص آن بیشتر و هضم آن راحت‌تر باشد، در کودکان نیز مصرف نکتار گلابی همانند مصرف آب سیب می‌تواند دلیل اسهال مزمن شود.

    گلابی میوه مناسب برای لاغری و کاهش وزن

    این میوه خوش طعم حاوی حدوداً 3 درصد فیبر است که عمل دفع را آسان و از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند، حدود دو سوم فیبرهای موجود در گلابی از نوع فیبرهای نامحلول هستند، البته پوست گلابی حاوی فیبر بیشتری است و همانند «پکتین» موجود در سیب، فیبرهای گلابی نیز در معده حجیم می‌شود و احساس سیری ایجاد می‌کند و میزان کلسترول بد خون یا LDL را کاهش می‌دهد.

    یک عدد گلابی متوسط حدود 96 کیلوکالری انرژی دارد، قند موجود در میوه‌ها و به خصوص گلابی را فروکتوز می‌گویند، این قند مستقیماً وارد خون نمی‌شود و اندکی طول می‌کشد تا جذب خون شود و میزان قند خون آرام آرام بالا می‌رود و باعث ایجاد حس گرسنگی نمی‌شود، بنابراین این قند به حفظ وزن مناسب کمک می‌کند.

    دانه های بسیار ریز گلابی را دیده اید؟

    گلابی دارای دانه‌های بسیار ریزی است که خصوصاً نزدیک هسته آن زیاد است، این دانه‌ها از جنس سلولز است و در دستگاه گوارش هضم نمی‌شود، از این رو با عبور از دستگاه گوارش، معده و روده را پاک و کلیه مواد زائد باقیمانده در شکم را دفع می‌کند.

    آیا می دانستید؟

    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    حکیم گرانقدر کشور عزیزمان ایران ابوعلی سینا، گلابی یا کمپوت آن را برای اکثر بیماران مجاز دانسته و آن را «شاه میوه» خوانده است، گلابی حاوی کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن است، خوردن گلابی کامل یعنی با پوست، بیشترین میزان آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند.

    منبع: https://www.farsnews.com/isfahan

    زمان بوعلی سینا کمپوت بوده ؟

    مریم خانوم منظور از کمپوت پخته اونه نه اون چیزی که تو ذهن شماس اونی که شما میگی کنسرو هستش

    شکلک خنده و خخخخ

    کمپوت نه به این شکل ولی بوده

    عزیزم زمان بوعلی سینا یه چیزایی بوده که باورش برای ما سخته. یه سری وسایل مخصوص برای کشیدن دندان, برای جراحی قلب و انواع جراحی ها. خیلی از وسایل پزشکی رو خود بوعلی سینا کشف کرده و اختراع کرده. دیگه کمپوت چیزی نیست 😁

    مطالبتون مفید بود، تشکر

    توصیه من هیچوقت ههههیچوقت گلابیرو با پوست نخورید😣🤦🏻‍♀️

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عکس نوشته زیبا انگلیسی با معنی فارسی
  • وب‌ سایت

    دیدگاه

    02122580463

     

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

       دوستان تولیدکننده‌های گوشت و مرغ تخفیف گذاشتن برای تهران، با یخچال و کاملا بهداشتی هم میارن دم خونه تحویل میدن،

     سایت به روز رسان داره میفروشه

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید
    خواص کمپوت گلابی در بارداری

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    خواص کمپوت گلابی در بارداری
    خواص کمپوت گلابی در بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *