خواص کشمش پلويي

دوره مقدماتی php
خواص کشمش پلويي
خواص کشمش پلويي




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

 

 

خواص کشمش پلويي

 

 

1- کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد.

 

2- کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند.

 

3- کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است.

 

4- منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد.

 

5- کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند… کشمش برای سلامت دندان و لثه بسیار مفید می باشد.

 

6- کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است.

 

7- کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد… 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1میلی گرم آهن دارد، در حالیکه 100 گرم گوشت گاو بین 4-2 میلی گرم آهن دارد.

 

8- کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد.

 

9- فیبر باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود.

 

10- کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

 

11- آنتی اکسیدان از پیری و بیماری های حاصله از آن می کاهد.

 

12- کشمش از سرطان جلوگیری می کند.

 

13- کشمش میزان LDL یا کلسترول بد را در خون کم می کند و باعث کاهش بیماری قلبی می گردد.

 

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنید، آنتی اکسیدان در خون افزایش و کلسترول بد( LDL) کاهش می یابد.

 

15- کشمش موجب کاهش استرس می گردد.

 

16- این میوه خشک باعث عملکرد صحیح رگ های بدن می شود.

 

خواص کشمش پلويي

17- کشمش برای درمان بی نظمی معده و یبوست مصرف می شود. برای جلوگیری از این ناخوشی ها می توانید، 6-5 عدد کشمش را خیس کنید و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشید.

 

18- تحقیقات نشان داده است که ورزشکارانی که قبل و در حین ورزش، حدود یک فنجان کشمش مصرف می کنند، بهتر از بقیه سلول های بدن را از آسیب حفظ می کنند.

 

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، دارای خاصیت مصرف سریع انرژی و کاهش وزن نیز می باشد.

 

20- کشمش مانند هویج، برای سلامتی چشم نیز خوب است.

 

21- کشمش باعث تقویت اعصاب می شود.

 

22- کشمش، سستی و رخوت را از بدن دور می کند.

 

23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنید.

 

24- کشمش موجب از بین رفتن آب اضافی بدن می گردد.

 

25- کشمش، دهان را خوشبو می کند.

 

26- کشمش، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی را کم می کند.

پس از همین حالا، کشمش را به ماست یا سالاد خود اضافه کنید و از خوردن آن لذت برید.

 


خوراکی های پرخاصیت

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

وقتی اسم کشمش می‌آید اولین چیزی که یاد آن می‌افتید چیست؟ دقیقا! من هم یاد شیرینی کشمشی می‌افتم، یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌های دوران کودکی اکثر ما. شاید هم بعضی‌ها یاد نخودچی کشمش بیفتند که البته هر دو هم خوردنی‌های خوشمزه و جذابی هستند. فارغ از خوشمزه بودن این خوردنی‌ها، تا به حال در مورد خواص کشمش فکر کرده‌اید؟ دوستان عزیزم خبر خوب این است که این خوراکی نه تنها به خاطر شیرین بودنش مورد علاقه‌ی تمام گروه‌های سنی است بلکه منابع انرژی، ویتامین‌های گوناگون، مواد معدنی و الکترولیت‌هایی دارد که به کشمش اهمیت تغذیه‌ای ویژه‌ای می‌دهند و نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد.خواص کشمش پلويي

کشمش تأثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب دارد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی کشمش، به ویژه اگر همراه تنقلات دیگر باشد، فشار خون را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. از طرفی کشمش آن‌قدر آسان و سریع قابل مصرف و در دسترس است که هیچ بهانه‌ای برای حذف آن از رژیم غذایی‌تان نخواهید داشت.

با این نوشته از «چطور» همراه باشید، می‌خواهیم درباره‌ی خواص کشمش مطالب بیشتری بیاموزیم.

کشمش در واقع همان انگور خشک است. کشمش را به دو روش سنتی و صنعتی تهیه می‌کنند. در روش سنتی، حبه‌های انگور را در یک سینی بزرگ می‌ریزند و جلوی آفتاب خشک می‌کنند یا آن‌گونه که در گذشته مادربزرگ‌های ما انجام می‌دادند، خوشه‌های انگور در زیرزمین‌ها یا اتاق‌ها‌ی تاریک آویزان می‌شد تا خشک و تبدیل به کشمش شود. در نوع صنعتی هم از بخار گوگرد یا غوطه‌ور کردن در تیزآب یا انواع دیگر روش‌ها برای تهیه‌ی کشمش استفاده می‌شود. به طور معمول انگور بی‌هسته برای تهیه‌ی کشمش مناسب است، اما اگر کسی دلش بخواهد، می‌تواند هر انگوری را خشک و استفاده کند. در کشور ما شناخته‌شده‌ترین نوع کشمش، کشمش سبز قلمی است که به‌صورت تنقلات با نخودچی یا همان نخودچی کشمش محبوب خودمان مصرف می‌شود. نوع دیگر کشمش که تقریبا به اندازه‌ی کشمش سبز محبوب و مورد استفاده است، همان کشمش پلویی است که با عدس‌پلو و غذاهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع شناخته‌‌شده‌ی دیگر کشمش در کشور ما، مویز یا کشمش بی‌دانه است که از انگور شاهانی به‌دست می‌آید و از قدیم یکی از تنقلات دوست داشتنی ما ایرانی‌ها بوده است. مویز از کشمش عادی کوچک‌تر، تیره‌تر و دارای مزه‌ی تندتری است. انواع دیگری از کشمش هم وجود دارد که در نوع انگور و فرایند خشک شدن آنها تفاوت‌هایی وجود دارد.

معمولا چون در اثر خشک شدن انگور، قند‌ آن به‌صورت کاراملی درمی‌آید، رنگ کشمش از رنگ خود حبه‌ی انگور تیره‌تر می‌شود. اما در تهیه‌ی کشمش به روش صنعتی چون از گاز گوگرد استفاده می‌شود، رنگ کشمش طلایی و خوش‌رنگ‌تر از کشمش‌هایی است که به روش سنتی درست می‌شوند.

هنگامی‌ که انگور به کشمش تبدیل می‌شود، غلظت ترکیبات فنلی آن به طرز قابل توجهی بالا می‌رود که این امر نقش قابل توجهی در پیشگیری و درمان سرطان دارد. ترکیبات فنلی کشمش، کوئینیک اسید، گارلیک، کلروژنیک و کافئیک اسید، کاتچین و اپی‌کاتچین هستند. در حالی‌که بسیاری از افراد عموما به خاطر حساسیت به گوگرد از خوردن کشمش‌های صنعتی که به‌وسیله‌ی دی‌اکسید گوگرد خشک می‌شوند، اجتناب می‌کنند، اما کشمش طلایی مواد مغذی بیشتری دارد چون آنتی اکسید‌های گوگرد مانع از دست رفتن این ترکیبات بر اثر خشک شدن دانه‌های انگور می‌شود.

ظاهرا کشمشی که توسط بخار گوگرد خشک شده باشد نسبت به کشمش سنتی مقادیر بیشتری آنتی اکسیدان و ترکیبات فنلی دارد و به‌طور کلی فرایند خشک شدن انگور و تبدیل آن به کشمش، خاصیت آنتی‌اکسیدانی انگور را بهتر حفظ می‌کند و غلظت آن را نسبت به انگور تازه افزایش می‌دهد.

نوع دیگری از کشمش به نام کشمش سلطانی وجود دارد که منشأ آن کشور ترکیه است. این نوع کشمش کوچک بوده و در اروپا از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است. نوع دیگری از کشمش هم به نام کشمش مسقط معروف است که از سایر انوع کشمش بزرگ‌تر و شیرین‌تر است.

همان‌طور که اشاره کردیم کشمش با دو روش سنتی (یا خشک کردن دانه‌های انگور در برابر آفتاب) و روش صنعتی (یا غوطه‌ور کردن در تیزآب یا خشک کردن به وسیله‌ی دی‌اکسید گوگرد) تهیه می‌شود. برخلاف دیگر میوه‌های خشک که برای طعم بهتر ممکن است در روند خشک کردن به آنها قند اضافه شود، کشمش بدون اضافه کردن هیچ‌گونه مواد شیرین‌کننده‌ای خشک می‌شود. این خوراکی بدون ذره‌ای قند اضافی مزه‌ی بسیار شیرینی در دهان ایجاد می‌کند و مانند خرما به عنوان یک شیرین‌کننده‌ی طبیعی مصرف می‌شود.

با تمام این خصوصیات شاید این سؤال برای‌تان پیش بیاید که آیا کشمش خوراکی سالمی است؟ جواب فقط و فقط یک کلمه است: بله! انرژی طبیعی تنها چیزی نیست که با خوردن کشمش عاید شما می‌شود، کشمش سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و سایر مواد مغذی ضروری است، اما خوشبختانه چربی اشباع‌شده و کلسترول ندارد و در نهایت تعجب فاقد گلوتن است.

۵۰ گرم کشمش حاوی موارد زیر است:

فارغ از اینکه محبوبیت یک میان‌وعده بر اساس سلیقه‌ی افراد مشخص می‌شود، اما کشمش خوراکی‌ای است که به دلیل داشتن پلی‌فنل‌ها، انواع آنتی‌اکسیدان، فلاونوئیدها و انواع مواد مغذی نمی‌توان به راحتی از خیر آن گذشت. در اینجا می‌خواهیم به بعضی از خواص کشمش به عنوان شاهدی برای حرف‌هایمان اشاره کنیم:

برخلاف آنچه از یک خوراکی شیرین و چسبنده انتظار می‌رود، کشمش می‌تواند سلامت دهان و دندان را بهبود ببخشد. خوردن کشمش یکی از راه‌های طبیعی بازیابی کرم‌خوردگی‌ها و التیام پوسیدگی دندان است. طبق پژوهشی که در نشریه‌ی فیتوشیمی منتشر شد، از آنجایی‌که کشمش دارای مواد «شیمیایی گیاهی» ضد‌ میکروبی است که رشد باکتری‌های دهانی مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه را سرکوب می‌کند، برای دهان و دندان مفید است.

یکی از ۵ ماده‌ی شیمیایی گیاهی (فیتوکمیکال) مورد مطالعه در کشمش، اسید اولئانولیک (oleanolic acid) است. در مطالعات مشخص شده است که این اسید رشد دو گونه از باکتری‌های دهانی را به نام‌های استرپتوکوکوس موتانس (Streptococcus mutans) که باعث کرم‌خوردگی دندان و ژنژیوالیس پورفیروموناس (Porphyromonas gingivalis) که باعث بیماری‌های لثه می‌شوند، مهار می‌کند. بنابراین با وجود اینکه کشمش شیرین است، مانع کرم‌خوردگی دندان‌ها می‌شود.

به عنوان یک خوراکی سرشار از فیبر بالا، کشمش می‌تواند در هرچه بهتر انجام شدن فرایند گوارش در بدن،‌کمک شایانی داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، مواد غذایی‌ای که باعث شوند دستگاه گوارش دچار یبوست یا اسهال نشود، خوراکی‌های مناسبی برای بدن هستند و از این لحاظ کشمش شامل هردو فیبر محلول و نامحلول است که باعث می‌شوند مواد زائد به راحتی در روده حرکت کنند و فرد دچار یبوست یا اسهال نشود.

دوستان عزیزم هرچند که میوه‌های خشک نسبت به میوه‌های تازه قند بیشتری دارند، اما در عوض حاوی فیبر بیشتری هم هستند. یک فنجان انگور تازه یک گرم فیبر دارد، در حالی‌که یک فنجان کشمش، ۷ گرم فیبر دارد. با افزودن کشمش به تنقلات و مواد غذایی مصرفی و خلاقیت در پختن غذاهای متنوع با آن، می‌توانید خیلی سریع و آسان یک منبع فوق‌العاده‌ی فیبر برای بدن‌تان مهیا کنید.

اطلاعاتی که در ۶۱اُمین دوره‌ی جلسات علمی سالانه‌ی کالج آمریکایی قلب و عروق در سال ۲۰۱۲ ارائه شد، نشان می‌دهد مصرف معمول کشمش (سه بار در روز) برای افرادی که دچار افزایش فشار خون خفیف هستند، مفید است. محققان معتقدند که مصرف روزانه‌ی کشمش، فشار خون را نسبت به سایر تنقلات یا میان‌وعده‌ها به میزان بیشتری کاهش می‌دهد.

علاوه بر این کشمش سرشار از الکترولیت‌های سالم قلب است که از کاهش پروتئین که مشکل متداولی است، جلوگیری می‌کند. از آنجایی‌که پتاسیم یکی از مواد معدنی کلیدی برای عملکرد درست بافت‌ها، سلول‌ها و اندام‌های مختلف بدن انسان است، افرادی که مقادیر زیادی پتاسیم توسط رژیم غذایی‌شان دریافت می‌کنند، خطر ابتلا به سکته‌ی مغزی به‌ویژه ایسکمی مغزی در آنها کمتر از سایرین است.

در سال ۲۰۱۵ مطالعاتی به‌صورت تصادفی در زمینه‌ی تأثیر مصرف کشمش سیاه در مقابل مصرف سایر تنقلات فرآوری‌شده، روی قند خون و دیگر عوامل افزایش‌دهنده‌ی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم انجام شد. در این مطالعات مشخص شد کسانی که معمولا بعد از غذا کشمش می‌خورند، قند خون‌شان نسبت به کسانی‌ که از سایر تنقلات فرآوری‌شده استفاده می‌کنند، ۲۳ درصد کاهش داشته است و کسانی‌ که ناشتا کشمش می‌خورند فشار خون سیستولیک‌شان ۱۹ درصد کاهش می‌یابد. نتیجه‌ی کلی این تحقیق مشخص می‌کند که در هر صورت مصرف کشمش به عنوان یک میان‌وعده برای افراد مبتلا به دیابت نوع دوم انتخاب کاملا مناسبی است.

فیبر موجود در کشمش، قند موجود در آن را پردازش می‌کند و مانع به‌هم خوردن تعادل انسولین خون می‌شود و به‌صورت کاملا طبیعی دیابت را مدیریت می‌کند.

مطالعات نشان می‌دهند میوه‌های خشکی مثل آلو، خرما و کشمش چون ترکیبات فنلی بالایی دارند، نسبت به میوه‌های تازه آنتی‌اکسیدان‌های قوی‌تری هستند. از آنجایی‌که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد (مواد شیمیایی با واکنش‌پذیری بالا که می‌توانند به سلول‌ها آسیب‌های شدیدی وارد کنند) مبارزه می‌کنند پس می‌توانند برای بدن بسیار مفید باشند. رادیکال‌ آزاد یکی از عوامل اولیه‌ی رشد خودبه‌خودی سلول‌های سرطانی و گسترش آنهاست. به همین ‌دلیل است که خوراکی‌های پر از آنتی‌اکسیدان مثل کشمش در کنترل و درمان سرطان مؤثر است.

حتما کشمش را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با مصرف کشمش نه‌ تنها سطح آنتی‌اکسیدان بدن خود را بالا می‌برید بلکه آسیب‌های واردشده به سلول‌ها را کاهش می‌دهید و مانع از بروز سرطان می‌شوید.

کشمشی که در بازار وجود دارد معمولا آماده‌ی مصرف است و می‌توان آن را به تنهایی به عنوان میان‌وعده یا همراه با برنج، انواع چاشنی‌ها، سالاد و غلات سرد و گرم مثل بلغور جوی دوسر یا گرانولا (گرانولا نوعی میان‌وعده یا صبحانه‌ی سالم و مقوی است که از ترکیب جوی دوسر پرک‌شده با عسل یا شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود) و انواع پودینگ‌ها به عنوان یک وعده‌ی کامل مصرف کرد. کشمش هم مثل خیلی از تنقلات دیگر معمولا به‌صورت مخلوط با انواع آجیل‌ها و برای ما ایرانی‌ها همراه با نخودچی به عنوان نخودچی کشمش خورده می‌شود.

هنگامی‌ که کشمش به محصولات پخته‌شده مثل کوکی‌ها، کیک و شیرینی اضافه می‌شود به حفظ رطوبت محصول نهایی کمک می‌کند. شما می‌توانید کشمش را به هر غذای پخته یا سرد، سالادها و سبزیجات اضافه و میل کنید.

بهتر است کشمش را در جای خشک، خنک، در ظرف‌های دربسته و تاریک نگه‌ دارید تا رطوبت آن حفظ شود. اگر کشمش را در یخچال یا فریزر بگذارید، می‌توانید تا یک‌سال آن را تروتازه حفظ کنید. حواس‌تان باشد که کشمش را در کابینت‌های نزدیک اجاق گاز نگه ندارید چون باعث می‌شود رطوبت کشمش سریع‌تر از دست برود.

قند طبیعی کشمش هضم آسانی دارد و انرژی زیادی هم برای بدن فراهم می‌کند. اما باید حواس‌تان باشد که هر روز مقدار مشخصی از آن مصرف کنید چون ممکن است مصرف قندتان بیش از حد مجاز در روز شود. کشمش هم مانند تمامی میوه‌های خشکِ دیگر باید به اندازه مصرف شود چون به دلیل کربوهیدراتی که دارد موجب افزایش وزن خواهد شد.

کشمشی که به روش صنعتی و توسط بخار دی‌اکسید گوگرد تهیه شده باشد، ممکن است برای افراد مبتلا به آسم و دارای مشکلات تنفسی یا افرادی که به گوگرد حساسیت دارند، مشکل ایجاد کند. البته خودتان هم می‌توانید کشمش را به‌صورت سنتی تهیه کنید.

کشمش را به عنوان یک میان‌وعده‌ی شیرین به تنهایی و همراه با دیگر تنقلات یا انواع شیرینی، کیک، سالاد و غذاهای متنوع یا همراه با یک فنجان چای ایرانی مطبوع به جای قند یا شکر میل کنید و از طعم و خواص جادویی آن لذت ببرید.

برگرفته از: draxe

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

خواص کشمش پلويي

15000تومان

8900تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

سلام وستهم نباشید خدمت شما ممنون از لطفتون

سلامن خدمت شما

کشمش و مویز برای حافظه هم خیلی خوب هستند، من امتحان کردم از قرص های گران قیمتی که در بازار به نام تقویت حافظه فروخته می شود، تاثیر بیشتری دارند.

سلام
من هم با شما موافقم و ممنونم از انتقال تجربه تون
سپاس

سلام دوست عزيز مقاله و دوست داشتني بود.

سلام
ممنونم از شما همراه همیشگی چطور…خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده

رژیم و تغذیه

رقیق کننده خون؛ انواع داروها و خوراکی‌هایی که خون را رقیق می‌کند

بهترین دمنوش های خواب آور و تاثیر شگفت‌انگیز آنها در رفع بی‌خوابی

پروتئین وی چیست؛ فواید، مضرات و نحوه مصرف آن

رژیم آب درمانی چیست و آیا واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

چگونه لاغر شویم؛ ۱۵ روش کاهش وزن سریع اما مطمئن

آخرین مطالب

با کم‌ترین هزینه و آسان‌ترین روش، زبانی جدید بیاموزیم

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گوردر؛ سفری هیجان‌انگیز به تاریخ فلسفه

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

طرز تهیه سوپ مرغ و سبزیجات؛ غذایی خانگی برای تمام سلیقه‌ها

افتادگی دریچه میترال قلب چیست؛ علت، علائم و راه‌های درمان آن

ترین های جهان

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند


ثروتمندترین کشورهای جهان کدام‌اند؟

عجایب هفتگانه جهان؛ ۷ بنای حیرت‌انگیز تمدن‌های کهن

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

کشمش (به انگلیسی : Raisin) در واقع همان انگور خشک شده‌ در آفتاب یا سایه است که در انواع کشمش سبز قلمی، زرد، سیاه یا مویز، کشمش تیفی، آفتابی و کشمش پلویی وجود دارد.

کشمش فواید زیادی برای بدن دارد و ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص انواع کشمش را برای سلامتی، دیابت، لاغری، کودکان و پوست و مو ارائه کرده ایم.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در کشمش با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست شده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

رزوراترول های موجود در کشمش به پاک سازی خون و پاک سازی پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش به سم زدایی و پاک سازی خون کمک می کنند و به این ترتیب باعث درمان آکنه و جوش صورت می شوند.خواص کشمش پلويي

همچنین مصرف کشمش سیاه با سم زدایی کبد به سم زدایی پوست و در نتیجه درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش ها به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی عمل کرده و پوست را در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کنند.

مقادیر بالای آهن موجود در کشمش با افزایش جریان خون در پوست سر باعث تقویت فولیکول های مو شده و باعث افزایش رشد مو می شود.

مصرف روزانه کشمش به دلیل رزوراترول های موجود در آن باعث کاهش التهاب پوست سر شده و به درمان شوره سر کمک می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش از طریق تقویت فولیکول های موی سر به پیشگیری و درمان ریزش مو کمک می کنند.

مطالعات در سال 2015 نشان داده که مصرف کشمش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو کاهش می دهد.

مطالعات نشان داده افراد دیابتی که کشمش مصرف می کنند تا 19 درصد کاهش در میزان گلوکز ناشتا نشان می دهند.

مقادیر بالای فیبر و قند های طبیعی موجود در کشمش با افزایش تولید انسولین طبیعی به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش می تواند با کاهش اشتها و پیشگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای پتاسیم و پلی فنول های موجود در کشمش سیاه و سبز به کاهش تنش عروق خونی و کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش هم با اثر بر روی عروق خونی باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

سطح بالای پتاسیم، فیبر، پلی فنل، تانن و آنتی اکسیدان های موجود در کشمش با کاهش کلسترول بالای خون و همچنین کاهش فشار خون بالا برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

کشمش غنی از مواد معدنی مانند پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم هستند که به رشد ذهنی و جسمی کودک کمک می کنند.

کشمش به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به بهبود حرکات روده به درمان یبوست در کودکان کمک می کند.

کشمش به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد به درمان تب بالا در نوزادان و کودکان کمک می کند.

کشمش باعث تقویت حافظه در نوزادان و کودکان می شود.

کم خونی فقر آهن یکی از مشکلات رایج در دروان بارداری است و کشمش به دلیل مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین C که دارد به درمان این بیماری کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش برای پیشگیری و درمان یبوست در زنان باردار مفید می باشد.

کشمش منبع خوبی از قند های طبیعی است که باعث افزایش انرژی مورد نیاز زنان باردار می شود.

ویتامین A در کشمش برای بهبود رشد چشم جنین مفید بوده و کلسیم موجود در آن تشکیل استخوان ها در جنین می شود.

کشمش به دلیل مقادیر بالای اسید آمینه ی آرژنین که دارد باعث تحریک میل جنسی شده و به درمان اختلال نعوظ کمک می کند. در واقع آرژینین موجود در کشمش تحرک اسپرم را افزایش می دهد و به درمان ناباروری کمک می کند.

مقادیر بالای فیبر موجود در کشمش باعث به هضم غذا کمک می کند و برای درمان معده درد، بیماری های روده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

کشمش مقادیر بالایی فیبر دارد که با افزایش جذب آب به بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

کشمش همچنین می تواند با جذب مایعات به درمان اسهال کمک کند.

کشمش حاوی مقادیر بالای آهن، مس و ویتامین های B می باشد که با افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی کمک می کند.

همچنین کشمش با درمان کم خونی به درمان بی خوابی شبانه ناشی از فقر آهن کمک می کند.

مقادیر بالای بور موجود در کشمش باعث تقویت حافظه شده و خطر ابتلا به بیماری های زوال عقل یا آلزایمر را کاهش می دهد.

بیوفلاوونوئید های موجود در کشمش با سم زدایی و پاک سازی خون و بدن به سلامت کبد و درمان بیماری های کید کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C موجود در کشمش باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی وآنفلونزا را کاهش می دهد.

کشمش به دلیل خواص ضد میکروبی به عنوان یک آنتی بیوتیک شناخته شده و به درمان تب بالا و بیماری های عفونی کمک می کند.

کاتچین موجود در کشمش به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

فیبر موجود در کشمش باعث دفع صفرا از بدن شده و سمومی را که باعث ایجاد سرطان می شوند را از بین می برد.

اولئانولیک اسید موجود در کشمش برای سلامت دهان و دندان مفید بوده و خطر پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

کشمش غنی از کلسیم است که مینای دندان را تقویت می کند.

بور موجود در کشمش می تواند از رشد میکروب های بیماری زا در دهان و دندان جلوگیری کند.خواص کشمش پلويي

آنتی اکسیدان های موجود در کشمش باعث تقویت بینایی شده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی از جمله دژنراتیو ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

کلسیم موجود در کشمش باعث تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه را کاهش می دهد.

بور موجود در کشمش برای سلامت استخوان ها و جذب موثر کلسیم حیاتی است.

پتاسیم یکی دیگر از مواد مغذی ضروری موجود در کشمش است که باعث تقویت و بهبود رشد استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

پلی فنول ها و آنتی اکسیدان های موجود در کشمش خواص ضد التهابی قوی دارند که برای پیشگیری و درمان بیماری های روماتیسم و آرتروز مفید هستند.

پتاسیم موجود در کشمش به پاک سازی کلیه ها کمک کرده و باعث درمان سنگ کلیه می شود.

کشمش حاوی مقادیر بالای ویتامین ها، اسید آمینه و مواد معدنی مانند سلنیوم و فسفر است که جذب مواد مغذی دیگر و پروتئین ها را تسهیل می کند و باعث افزایش انرژی و افزایش قدرت بدنی ورزشکاران و بدنسازان می شود.

همچنین مقادیر بالای فروکتوز و گلوکز موجود در کشمش آن را به یکی از بهترین مواد غذایی برای افزایش انرژی ورزشکاران و بدنسازان تبدیل کرده است.

زیاده روی در مصرف کشمش به دلیل کالری بالایی که دارد می تواند باعث چاقی و افزایش وزن شود.

بعضی افراد ممکن است به کشمش واکنش های آلرژیک نشان دهند که با علائمی مانند خس خس سینه، مشکلات تنفسی، اسهال و حتی تب مشخص می شود.

طبیعت کشمش گرم و خشک می باشد. انواع کشمش ها سرشار از پلی فنول، آنتی اکسیدان، کلسیم، آهن، پتاسیم، فسفر، منیزیم، بور، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین و ویتامین K، ویتامین C و ویتامین B6 هستند.

کشمش دارای مزه ای شیرین می باشد و می توان از آن برای تهیه سالاد میوه، سالاد سبزیجات، انواع کیک، کلوچه و شیرینی کشمشی، کشمش پلو، عدس پلو با کشمش و به عنوان جایگزین قند و شکر یا آجیل از آن استفاده کرد.

کشمش به انگور سبر یا زرد خشک شده گفته می شود در حالی که مویز به انگور سیاه یا انگور شاهانی خشک شده اطلاق می شود.

مویز در دو نوع کم دانه و بی دانه تولید می شود.

منابع : organicfacts – stylecraze – draxe – momjunction

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

آیا گربه شما می تواند بیمار باشد؟ آیا با علائم بیماری در گربه ها آشنا هستید؟ ممکن است برایتان مشکل باشد که بدانید آیا تغییرات کوچک در گربه شما نشان دهنده یک مشکل برای سلامتی او هست یا خیر؟ گربه ها متخصص پنهان کردن بیماری هستند. در زندگی، هوش طبیعی می تواند از آنها در برابر درندگان یا گربه های دیگر که ممکن است تهدیدی برای آنها باشند، مراقبت نماید. در این بخش از حیوانات خانگی دکتر سلام، به بررسی علائم بیماری در گربه ها …

تا به حال برایتان پیش آمده که به یک برنامه غیر قابل پیش بینی دعوت شده باشید و متوجه شده باشید که لباس مورد نظرتان، تنگ شده است. جایگزین شدن چربی های موجود در بدن باعث می شود که دچار تغییر سایز شویم. از جمله رژیم های غذایی که باعث کاهش وزن چشمگیری می شود، رژیم موز و شیر می باشد. این رژیم غذایی پس از گذشت 3 الی 4 روز نتایج شگفت انگیزی از خود بروز می دهد که قطعا باعث تعجب اطرافیانتان می …

یکی از مواردی که ممکن است برای کودکان اتفاق بیفتد، ریزش مو است. حتما موافق هستید که ریزش مو در کودکان دلبندتان می تواند اتفاقی بسیار ناخوشایند و نگران کننده برای شما باشد. ریزش مو در کودکان اتفاق نادری نیست اما دلایل رخ دادن آن از جمله مواردی است که تاحدودی ناشناخته باقیمانده است. چگونه میتوان این عارضه را درمان کرد و یا از آن پیشگیری نمود؟ براستی علت این ریزش مو چیست؟ اگر شما هم به دنبال یافتن علل ریزش مو در کودکان و …

آیا تا به حال در مورد رژیم غذایی اچ سی جی چیزی شنیده اید؟ آیا واقعا این رژیم می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند؟ رژیم HCG می تواند چربی های بدن را آب کرده و تناسب اندام بهتری را برای ما به ارمغان بیاورد؟ اگر می خواهید در مورد این رژیم غذایی بیشتر بدانید حتما این مقاله را از بخش تغذیه دکتر سلام را دنبال کنید. در این مقاله برنامه هفتگی این رژیم آورده شده است و به شما می گوییم که …

با مشکلات رفتاری گربه ها آشنایی دارید؟ آیا می دانید جیغ زدن زیاد آنها به چه دلیل است؟ چرا بعضی از گربه ها زیاد پنجه می کشند و یا به وسایل آسیب می زنند؟ در مورد لیس زدن زیاد گربه ها چطور؟ چقدر در مورد نحوه برخورد با گربه تان در این مواقع اطلاعات دارید؟ بعضی از مشکلات رفتاری گربه ها خیلی راحت و با کمترین زمان حل می شود. در این بخش از حیوانات خانگی دکتر سلام، به بررسی این مشکلات رفتاری گربه ها …خواص کشمش پلويي

آیا گربه شما می تواند بیمار باشد؟ آیا با علائم بیماری در گربه ها آشنا هستید؟ ممکن است برایتان مشکل باشد که بدانید آیا تغییرات کوچک در گربه …

شما سگ خود را چگونه تغذیه می کنید؟ آیا برنامه غذایی مناسبی برایش تهیه کرده اید؟ هنگامی که سخن از تغذیه سگ به میان می آید، انتخاب ها …

از خواص خیار هرچه بگوییم کم است این گیاه پرخاصیت که طبعی خنک دارد درمانگر بسیاری از بیماری هاست و می تواند در زمینه های زیادی برایتان چاره …

تا به حال برایتان پیش آمده که به یک برنامه غیر قابل پیش بینی دعوت شده باشید و متوجه شده باشید که لباس مورد نظرتان، تنگ شده است. …

در مورد تغذیه گربه خانگی چه می دانید؟ آیا برنامه غذایی حاوی مواد خام و نپخته برای گربه ها خوب است؟ همه ما می دانیم که تغذیه گربه …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی …

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

لیمو به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه و زخم جوش را از بین می برد و باعث روشن شدن پوست می شود. لیمو دارای خواص اسیدی است که می تواند باعث از بین بردن باکتری های پوست شده و از چرب شدن بیش از حد پوست نیز جلوگیری می کند.

خمیر دندان نه تنها باعث تمیزی دندان های شما می شود بلکه جای جوش را نیز به سرعت از بین می برد. به یاد داشته باشید از خمیر دندان سفید به جای ژل خمیر دندان استفاده کنید. به این منظور، مقداری خمیر دندان سفید را قبل از خواب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبح صورت خود را با آب بشویید.

ویتامین C به درست شدن بافت آسیب دیده کمک می کند و پوست را در برابر مضرات نورخورشید محافظت می کند. مواد غذایی مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، سبزیجات دارای برگ سبز تیره، آویشن، جعفری، ریحان، گشنیز، کلم فندقی و مرکبات مانند لیمو ترش، پرتقال، توت فرنگی، کیوی و آناناس منابع غنی از ویتامین C هستند.

امگا 3 برای درمان آکنه یا جوش بسیار مفید است. آنها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند که برای کاهش التهاب و حفظ انعطاف پذیری پوست مناسب می باشند. غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند عبارتند از ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین، ماهی کولی، ماهی قزل آلا، ماهی تن و ماهی خال مخالی

ناخن های شما به مواد مغذی مناسبی برای بلند شدن و استحکام نیاز دارند. ویتامین C برای تولید کلاژن مورد نیاز است تا بدن  از آن برای رشد ناخن ها استفاده کند. از آنجا که بدن شما نمی تواند این ویتامین را تولید کند، از ویتامین ها یا مواد غذایی که حاوی این ویتامین هستند استفاده کنید تا با کمبود آن مواجه نشوید. برای جلوگیری از شکنندگی ناخن، بیشتر از سبزیجات دارای برگ سبز، گوشت قرمز بدون چربی وآجیل ها مصرف کنید که شامل ویتامین های مهمی برای ناخن هستند.

همانطور که می دانیم، ناخن ها از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده اند. برای رشد سریع تر ناخن می توانید پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی تان بگنجانید.کمبود پروتئین منجر به بروز لکه های سفیدی بر روی ناخن ها می شود و آنها را ضعیف می کند. با خوردن گوشت گاو، تخم مرغ، گوشت بره، ماهی و مرغ  مقدار پروتئین دریافتی خود را افزایش دهید. سبزیجات سبز، اسفناج، دانه، آجیل و حبوبات دارای پروتئین هستند و برای گیاهخواران انتخاب خوبی است.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

کشمش پلویی قرمز 400 گرمی تکسو

کشمش قرمز پلویی انگور خشک شده که همه به نام کشمش می شناسند، قرن ها پیش به وجود آمده است. کشمش در ایران و مصر در 2000 سال قبل از میلاد، تولید شده بود. کشمش در روم به عنوان جایزه برای افرادی که محل‌های عبادت را تزیین می‌کردند و برای برندگان مسابقات ورزشی استفاده می‌شد. کشاورزان در سراسر ایران از گونه‌های مختلف انگور و با روش های گوناگون انواع زیادی کشمش تولید می‌کنند که در آشپزی، آجیل کاربرد دارد. از نظر مرغوبیت کشمش ملایر بهترین نوع کشمش می‌باشد ملایر یکی از شهرستان های استان همدان ملایر نام دارد.

این استان دارای باغات بسیاری از انگور است و بیشترین نوع انگور همان انگور کشمشی است. کشمش ملایر در بین هم استانی ها شهره عام و خاص است. در دو نوع کشمش قرمز و سبز وجود دارد. کشمش سبز در تیزاب زده شده و در سایه خشک می شود. اما کشمش قرمز در آفتاب و بر روی خاک خشک می شود. کشمش سبز بیشتر به عنوان تنقلات استفاده می شود ولی کشمش قرمز برای غذاها مانند آب دوغ و کشمش پلو استفاده می شود و قابل شایان است که کشمش مورد نیاز این شرکت از این منطقه تهیه می شود.خواص کشمش پلويي

ازجمله خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

کشمش، میوه خشک مغذی است و مانند دیگر خشکبارها در تمام سال یافت می شود. یک غذای پر انرژی، کم چرب و کم سدیم می باشد. بنابراین برای افرادی که رژیم های کم سدیم را باید رعایت کنند، خوردن کشمش بسیار مفید می باشد. · کشمش دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و از تخریب سلولی جلوگیری می کند. · کشمش برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نقش مهمی را بر عهده دارد، به همین دلیل مصرف آن برای زنان قبل از یائسگی بسیار مفید است. · منبع خوب ویتامین D و هورمون استروژن می باشد. · کشمش باوجودی که شیرین و چسبناک می باشد، بر دندان اثر مخربی ندارد و باعث خرابی دندان نمی شود، حتی می توان گفت این میوه خشک از فساد دندان جلوگیری می کند. · کشمش منبع خوب ویتامین ها و عناصر مغذی بدن می باشد. عناصر و ویتامین هایی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B در کشمش موجود است. · کشمش محتوی مقدار زیادی آهن می باشد. 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1 میلی گرم آهن دارد، در حالی که 100 گرم گوشت گاو بین 4.2 میلی گرم آهن دارد. · کشمش، منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان و همچنین منبع خوب انرژی می باشد. · فیبرموجود در کشمش باعث جلوگیری از سرطان کولون، کمک در جلوگیری از رشد غیر معمول سلول ها، بیماری ها و همچنین کنترل قند خون را می شود. کشمش را به گوشت اضافه کنید تا مقدار چربی غذا را کم کند و مقدار فیبر و آهن را افزایش و مقدار سدیم را کاهش دهد.

تماس با ما

اطلاعات

دستورالعمل ها

فرصت کسب درآمد

اشتراک در خبرنامه

اجتماعی

Top

در یک دسته‌بندی کلی، رایج‌ترین کشمش‌های مورد استفاده به 2 تا 3 دسته تقسیم می‌شوند:

1 – کشمش سبز که به‌صورت آجیل مصرف می‌شود.

2 – کشمش سیاه یا قهوه‌ای که به خاطر کاربرد آن در بعضی پلوها مانند عدس‌پلو، به کشمش پلویی معروف است.

البته دسته سومی از کشمش نیز وجود دارد که مانند کشمش سبز به‌عنوان آجیل مورد استفاده قرار گرفته و حاصل خشک‌شدن انگور شاهانی است. این کشمش را مویز می‌نامند.

برای تبدیل انگور به کشمش، روش‌های مختلفی وجود دارد ولی بهترین و مفیدترین کشمش، انگوری است که به جای استفاده از مواد شیمیایی و گوگرد، در هوای آزاد و در معرض نور خورشید یا سایه خشک شده باشد.خواص کشمش پلويي

کشمش پلویی علاوه بر اینکه در بعضی از غذاها و سالادها استفاده می‌شود، در شیرینی‌ها، کیک‌ها و دسرها نیز عامل طعم‌دهنده است.

خواص غذایی

کشمش یک منبع غنی از مواد غذایی انرژی‌زاست. مقدار انرژی حاصل از کشمش بسیار بیشتر از خود انگور است. کشمش سرشار از ویتامین‌های A و B و مواد معدنی مختلف شامل کلسیم، فسفر، آهن و منگنز است.

خواص درمانی

– کشمش برای رفع کم‌خونی و ضعف عمومی بدن بسیار مفید است؛ اشتهاآور بوده و در رفع سموم از بدن و فعالیت کلیه‌ها نقش موثری دارد.

– خوردن کشمش به کسانی که دچار بیماری نقرس و رماتیسم هستند و همچنین به خانم‌های باردار و مادران شیرده همواره توصیه می‌شود.

– کشمش دارای فیبر زیادی است که به کاهش کلسترول و بهبود عملکرد روده‌ها کمک می‌کند.

– مصرف این میوه خشک برای افرادی که به افسردگی، اضطراب و مشکلات عصبی دچار هستند، توصیه می‌شود.

خواص کشمش پلويي
خواص کشمش پلويي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *