خواص کدو تنبل خام

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

جام جهانی

اسمش کدوتنبل است! البته به آن کدو حلوایی هم می‌گویند. قد و قواره‌ای ندارد: گرد و قلمبه و بامزه است. اما زیر آن پوست کلفت و نارنجی رنگ دنیایی از خاصیت وجود دارد که سلامتی را تضمین می‌کند اما اینکه چرا اسمش را تنبل گذاشته‌اند فلسفه‌اش را نمی‌دانم. کدوتنبل منبع فوق‌العاده‌ی بتاکاروتن است که برای سلامت چشم‌ها و پروستات مفید است و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند. با ما باشید تا با دنیای این کدو بیشتر آشنا شوید.تخمه‌ی کدو برای پروستاتالبته نباید انتظار معجزه داشت اما نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که تخمه‌ی کدو تأثیر مثبتی روی سلامت پروستات دارد. در طب سنتی از تخمه‌ی کدوتنبل برای درمان بزرگی خوش‌خیم پروستات استفاده می‌کنند. ترکیبات موجود در تخمه‌ی کدو روی ادرار کردن تأثیر می‌گذارد اما روی حجم پروستات تأثیری ندارد. البته نتیجه‌ی پژوهش دیگری که در سال 2006 روی موش‌ها انجام شده نشان می‌دهد که مصرف تخمه‌ی کدو روی این ارگان تأثیر مثبت دارد.کدوتنبل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهدکدوتنبل تقریباً به اندازه‌ی هویج حاوی کاروتنوئید است. این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی برای مقابله با سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا آفتاب‌سوختگی موثرند. نتایج پژوهش‌های اپیدمیولوژیک نشان می‌دهد رابطه‌ای بین مصرف سبزیجات سرشار از کاروتنوئیدها و کاهش سرطان به ویژه سرطان پروستات، سینه و کولون وجود دارد.

علاوه بر این کریپتوگزانتین و آلفا کاروتن دو نوع دیگر از این کاروتنوئیدها هستند که قادرند از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا جلوگیری کنند. به نظر می‌رسد که مصرف کاروتنوئیدهای غذایی خیلی بهتر از مصرف مکمل است. توصیه می‌کنیم مصرف مواد غذایی نارنجی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید.کدوتنبل برای مقابله با پیری چشم‌هاکدوتنبل حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو رنگدانه‌ی کاروتنوئیدی برای سلامت چشم‌ها مفیدند. این رنگدانه‌ها مانند فیلتری در برابر نور آبی اشعه‌های خورشیدی عمل می‌کنند که برای سلامتی سلول‌های شبکیه مضر هستند. در سال 2001 یک گروه از محققان فلوریدا ثابت کردند افرادی که میزان این دو رنگدانه‌ی بدنشان زیاد است 82 درصد کمتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری قرار می‌گیرند. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد مصرف زیاد لوتئین و زآگزانتین چه از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه چه از طریق مصرف مکمل‌ها میزان این دو رنگدانه‌ی شبکیه را بالا می‌برد.

 

کدوتنبل و قند خونسال پیش محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که عصاره‌ی کدوتنبل می‌تواند به کاهش قند خون حیوانات و انسان کمک کند. اثرات مثبت کدو به کاروتنوئیدها و برخی از پُلی‌ساکاریدهای آن مربوط می‌شود. البته واقعیت این است که کدوتنبل می‌تواند به طور جزیی قند خون را بالا ببرد که در این مورد هم جای نگرانی نیست.کدوتنبل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و ریه‌هامحققان آمریکایی بررسی‌های گسترده‌ای روی بتاکاروتن انجام داده و به این نتیجه رسیدند علاوه بر این که این ترکیبات خواص آنتی‌اکسیدانی دارند بلکه می‌توانند به عملکرد برخی از سلول‌های سیستم ایمنی بدن کمک کنند. برای همین هم باعث تقویت این سیستم می‌شوند.اگر سیگار می‌کشید نیز می‌توانید به خواص مفید کدوتنبل اعتماد کنید. به خاطر اینکه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن به سلامت ریه‌ها خدمت زیادی می‌کنند. توجه داشته باشید که برای سیگاری‌ها مصرف بتاکاروتن موجود در مواد غذایی مفید می‌باشد و این افراد باید از مصرف مکمل بتاکاروتن بپرهیزند. به خاطر اینکه این مکمل‌ها خطر ابتلا به سرطان را در این افراد بالا می‌برد.مقایسه‌ی ارزش غذایی هویج و کدوتنبلهویج نیز مانند کدوتنبل جزو سبزیجات نارنجی و سرشار از بتاکاروتن می‌باشد. در جدول زیر مقایسه‌ی ارزش غذایی این دو ماده‌ی غذایی ارزشمند و پرخاصیت را ملاحظه می‌کنید. 

 

35

34

کالری

0,76

1,1

پروتئین

0,18

0,28

لیپیده

5,52

5,19

گلوسید (g)

2,7

2,9

فیبر

8332

6940

بتاکاروتن (mg)

3776

4795

آلفاکاروتن (mg)

14

12

ویتامین B9 (mg)

0,645

0,367

ویتامین B3 (mg)

0,232

0,4

ویتامین B5 (mg)

0,044

0,054

ویتامین B2 (mg)

0,066

0,024

ویتامین B1 (mg)

0,153,6

0,056

ویتامین B6 (mg)

3,06

4,2

ویتامین C (mg)

18

16

ویتامین K (mg)

1,03

1,06

ویتامین E (mg)

30

26

کلسیم (mg)

0,34

1,39

آهن (mg)

10

23

منیزیم (mg)

30

35

فسفر (mg)

235

206

پتاسیم (mg)

58

5

سدیم (mg)

0,20

0,17

زینک (mg)

0,017

0,107

مس (mg)

0,155

0,149

منگنز (mg)

0,7

0,4

سلنیوم (mg)

 

منبع : tebyan.net


خوراکی های پرخاصیت

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده

چگونه ویروس HPV را به طور طبیعی درمان کنیم؟ در ایالات متحده و حال در تمامی دنیا، هیچ بیماری جنسی شایعی ( STD ) در مقایسه با ویروس پاپیلومای انسانی – HPV وجود ندارد که می تواند منجر به زگیل تناسلی شود. بسیاری از افراد در عجب اند که چگونه می توانند به طور طبیعی ویروس HPV را درمان کنند. جای تعجبی ندارد که تعداد افراد مبتلا به ویروس اچ پی وی چقدر زیاد است. در یک بررسی که اخیراً انجام شده است، نشان داده

چگونه می توان کوچک بودن آلت تناسلی قبل از سن بلوغ را تشخیص داد؟ اگر کمی پدر و مادرها، به مسائل جنسی فرزندانشان توجه بیشتری بکنند، از بروز بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری خواهد شد. اگر پسر بچه ای دارای مشکل آلت تناسلی باشد، با وجود تشخیص به موقع پدر و مادر و مراجعه به متخصص، می توانیم با دارو تا حد زیادی از بروز مشکلات جنسی و باروری وی در آینده جلوگیری کنیم.

چه سنینی از بارداری می توانند روزه بگیرند خانم هایی که تصمیم به روزه داری در حین حاملگی دارند از چه مواد تغذیه ای باید کمک بگیرند خطرات روزه داری در دروان حاملگی چیست؟توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این باره چیست؟

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از گیاهانی که خواص درمانی دارد آشنا اسزیم. اسطوخودوس گیاهی است که می توان آن را به صورت دم کرده استفاده نمود. کسانی که مشکلاتی مانند سردرد و یا بی خوابی دارند می توانند از این گیاه استفاده نمایند.

در جوامع امروزي با وجود تمام پيشرفت‌ها و امكانات قابل‌توجهي كه بسياري از مسائل و مشكلات را حل كرده و مي‌توان به‌راحتي خيلي از كارها را انجام داد،

لیزر لایه بردار روشی بسیار موثر برای جوانسازی “لیزر co2 لایه بردار و جوانساز برای ازبین بردن لک، کک و مک، چین های ریز و جوانسازی و روشن

باید بدانید که فتق انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن، فتق ناف است. فتق ها ( فتق ناف نوزاد و فتق ناف در بزرگسالان) می توانند

سنا ( Senna ) یک گیاه است که از گونه های مختلف گل های گیاه کاسیا گرفته می شود و اغلب برای تهیه چای سنا مورد استفاده قرار

6:30 صبح ؛ قبل از هر چیز تجدید نیرو کنید ? اگر تازه از خواب بیدار شده اید، پس احتمالاً 10 ساعتی می شود که هیچ چیزی نخورده

زنان در هنگام بارداری به افسردگی دچار می شوند و از لحاظ ذهنی با اختلالاتی مواجه می شوند که بهترین راهکار برای کنترل و

بارداری یکی از سخت ترین دوران در زندگی هر مادری به شمار می آید. در این زمان مادر علاوه بر اینکه می بایست مراقب

در دوران بارداری بدون تجویز پزشک متخصص زنان نباید هیچ دارویی مصرف شود. برخی بانوان باردار به مصرف فرآورده های دارویی گیاهی برای رفع

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

خانم های که به دیابت مبتلا هستند و همچنین بانوانی که سقط مکرر انجام داده اند و دارای فشار خون بالا هستند باید خود

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از

بهترین ورزش برای شما کدام است؟ همان که آن را انجام خواهید داد. برای تحریک شدن و به مبارزه طلبیدن، چیزی جدید را امتحان

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

رژیم غذایی که شما مصرف می کنید تاثیر بسیار زیادی را در بالا بردن و یا کاهش سطح سلامتی شما دارد. تغذیه یکی از

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چطور – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

کدو حلوایی همان‌طور که از نامش پیداست به خانواده‌ی کدو تعلق دارد. رنگ آن معمولا زرد پررنگ یا نارنجی تیره است و پوست ضخیم و ناصافی دارد. این کدو اشکال متفاوتی دارد اما معمولا قسمت پایینی آن از سرش بزرگ‌تر است. اندازه‌ی این میوه ممکن است خیلی بزرگ باشد. بزرگ‌ترین کدو حلوایی دنیا ۸۰۰ کیلوگرم وزن داشته است. کدو حلوایی طعم شیرینی دارد و می‌توانید خوراکی‌های متنوعی با آن درست کنید.

سوپ کدو حلوایی، پوره‌ی کدو حلوایی، خورشت کدو حلوایی، کیک و انواع شیرینی با طعم‌های جذاب و شیرین، همگی خوردنی‌های متنوع و پرخاصیتی هستند که می‌توانید با کدو حلوایی درست کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. همان‌طور که می‌دانید کدو حلوایی جزو سبزیجات پاییزی و زمستانی است که در حال حاضر به وفور در بازار وجود دارد. پس حیف است که از خیر خواص آن بگذریم و این مجموعه‌ی نارنجی‌رنگ سرشار از عناصر قدرتمند و مفید برای سلامتی، مخصوصا سلامت قلب را نادیده بگیریم!

با ما و این مقاله همراه باشید، می‌خواهیم برخی از خواص کدو حلوایی را با هم مرور کنیم. حتما بخوانید: خواص سیب؛ ۱۴ خاصیتی که سلامتی شما را بیمه می‌کند

یک فنجان کدو حلوایی پخته یا پوره‌ی کدو حلوایی، بیش از ۲۰۰ درصدِ نیاز روزانه بدن به ویتامین A را دو دستی تقدیم شما می‌کند. این میزان ویتامین برای داشتن دید قدرتمند، حتی در نور کم هم کافی است.

کدو حلوایی سرشار از کاروتنوئیدهاست. ترکیباتی که سبب رنگ نارنجی کدو حلوایی می‌شوند؛ ترکیباتی مثل بتاکاروتن که بدن آنها را به‌صورت ویتامین A برای تقویت و محافظت حس بینایی به‌کار می‌گیرد.

نمی‌دانم می‌دانستید یا نه، اما کدو حلوایی هم یکی از پرچم‌داران فیبر است که متأسفانه چندان خوش‌‌اقبال نبوده است و نتوانسته مشهور شود. هر فنجان کدو حلوایی ۳ گرم فیبر و فقط ۴۹ کالری انرژی دارد. رفاقت با کدو حلوایی به نفع شما خواهد بود، چون برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و لازم نیست نگران کالری دریافتی خود باشید.

رژیم غذایی سرشار از فیبر زود سیرتان می‌کند و نمی‌گذارد آن‌قدر غذا بخورید که بلافاصله عذاب وجدان بگیرید و چه موهبتی بهتر از این برای لاغر شدن سراغ دارید؟! مطالعه‌ای مربوط به سال ۲۰۰۹ نشان می‌دهد افرادی که قبل از ناهار یک سیب کامل میل می‌کنند (می‌دانید که پوست سیب هم فیبر دارد) نسبت به کسانی ‌که ترجیح می‌دهند دسر سیب یا آب آن را مصرف کنند، کالری کمتری از غذای‌شان دریافت می‌کنند.

آجیل‌ و تخمه‌ها از جمله‌ تخمه‌ی کدو حلوایی، به‌طور طبیعی سرشار از برخی ترکیبات گیاهی و شیمیایی به‌نام فیتواسترول هستند که کلسترول بد (LDL) را کاهش می‌دهد. وقتی چربی خون‌تان نرمال باشد، از این بابت خطری قلب شما را تهدید نمی‌کند.

کدو حلوایی هم مانند سایر رفقای نارنجی رنگ خود از جمله سیب‌زمینی شیرین، هویج و کدو تنبل، آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن را مدام به رخ همتایان دیگر خود می‌کشد و البته حق هم دارد چون این آنتی‌اکسیدان نقش مهمی در پیشگیری از سرطان ایفا می‌کند.

به نظر می‌رسد منابع غذایی بتاکاروتن‌دار بیش از یک مکمل یاری‌رسان هستند و این بزرگ‌ترین دلیل فراوانی کدو حلوایی به‌عنوان یک سبزی‌ مفید است. از طرفی استرول‌های گیاهی تخمه‌ی کدو حلوایی اسلحه‌ی قدرتمند دیگری است که در مبارزات تن‌به‌تن با سلول‌های سرطانی خاص به یاری بدن می‌آید.

حالا معلوم شد چرا خانم‌ها علاقه‌ی بیشتری به کدو حلوایی و طعم آن دارند. همان قدرتی که رادیکال‌ها‌ی آزاد را خنثی می‌کند، یعنی همان کارتنوئیدهای دوست‌داشتنی موجود در کدو حلوایی که تن‌وبدن سلول‌های سرطانی را به لرزه درمی‌آورند، به جلوگیری از چروک پوست هم کمک می‌کنند.

غیر از خود کدو حلوایی، تخمه‌ی آن هم خوراکی مفرحی است. از آنجا که آجیل‌ و تخمه معمولا یکی از ملزومات معاشرت‌های فامیلی و دوستانه‌ی ما ایرانی‌هاست، باید یک خبر خوب به شما بدهم و آن هم این است که خوردن تخمه‌ی کدو حلوایی نیز می‌تواند حال ما را خوب کند! تخمه‌ی کدو حلوایی تریپتوفان آمینواسید دارد که خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. هرچند محققان معتقدند که پرخوریِ بعد از غذا بیشتر از آرامش حاصل از تریپتوفان باعث خواب‌آلودگی بعد از خوردن غذا می‌شود اما این آمینواسید در تولید سروتونین (یکی از مهمترین نقش‌آفرینان در چگونگی خلق‌وخوی ما) نقش مهمی دارد. یک مشت تخمه‌ کدو‌ی بوداده می‌تواند شما را خوشحال نگه دارد. می‌توانید امتحان کنید.

درست است که موز به‌عنوان منبع انرژی طرفداران زیادی دارد اما خوب است بدانید که در این مورد یک فنجان کدو حلوایی با ۵۴۶ میلی‌گرم پتاسیم از موز که ۴۲۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد پیشی گرفته است. پتاسیمِ بیشتر به بازگرداندن تعادل کامل الکترولیت‌ها‌ی بدن بعد از ورزش یا کارهای سنگین کمک می‌کند و عملکرد عضلات را در بهترین حالت خود نگه می‌دارد.

کدو حلوایی می‌تواند شما را روئین‌تن کند. هرچند اینکه آیا واقعا ویتامین C سرماخوردگی را دور می‌کند یا نه، هنوز هم جای بحث دارد اما به هر حال کدو حلوایی سبزی است که منبع نیرومند این ویتامین و مواد مغذی ضروری به شمار می‌رود. یک فنجان کدو حلوایی پخته حاوی بیش از ۱۱ میلی‌گرم مواد مغذی است و نزدیک به ۲۰ درصد از ۶۰ میلی‌گرم مواد مغذی ضروری را که یک زن روزانه به آن نیاز دارد، تأمین می‌کند. این مقدار برای مردان حدود ۷۵ میلی‌گرم در نظر گرفته شده است.

برگرفته از: huffingtonpost

به من بگو چه می‌خوری تا به تو بگویم که هستی

14000تومان

7000تومان


now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var = document.createElement(”);
.type = ‘text/java’;
var = ”;
.src = + ‘?v=’ + now.getFullYear().() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild();

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

فواید جویدن آدامس و عوارض احتمالی آن برای سلامتی

نحوه سم زدایی بدن با استفاده از سرکه سیب و عوارض احتمالی آن

تغذیه مناسب برای تقویت حافظه با ۹ خوراکی که نباید از آنها غافل شوید

۱۱ غذایی که جلوی گرسنگی شما را می‌گیرد

سلام با تشکر از شما سرور گرامی مطلبتان خیلی مفید بود

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که همراه ما هستید و می تونم با نوشته هایی که مفید واقع میشه در خدمتتون باشم.
سپاس

با سلام
البته این موارد در خصوص تغذیه و مصرف سبزیجات و میوه ها برای کشور ما نیست.
چون در کشور ما اکثر محصولات غیر ارگانیک هستند و بیش از حد از سموم کشاورزی و کودهای شیمیایی استفاده میشود.و در آزمایشها و آنالیز های انجام شده سموم و نیترات زیادی در محصولات وجود داره.
لذا به نظر مصرف زیاد سبزیجات و میوهد جات در کشور ما ممکنه ضرر هم داشته باشد.
حالا بگذریم از آبیاری سبزیجات و صیفی جات در جنوب شهر تهران با استفاده از فاضلاب.
خوشحال میشم در این خصوص هم اطلاع رسانی فرمایید.

سلام
ممنونم از اینکه نظرتون رو مطرح کردید.
سپاس

سلام سرکار خانم جباری ضمن عرض خسته نباشید تشکر اینجانب از شما بابت مصالب مفید وگرانقدر شما که برای اینجانب بسیار مفید بوده وهست

سلام
ممنونم از اینهمه انرژی خوب شما و خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده ما از داشتن همراهانی مثل شما به خودمون می بالیم.
سپاس

عالي بود واقعا زحمت كشيدي هدي جون من قبلا از كدو بدم ميومد اما الان همينطوري خام هم ميخورمش:)

سلام
ممنونم از انرژی خیلی خیلی خوبتون که واقعا به ما انگیزه میده و خوشحالم که همراه چطور هستید. خیلی عالیه که براتون مفید بوده.
سپاس ?

خوب بود تشکر

سلام
ممنونم از حسن توجهتون و خوشحالم که مفید بوده


مواد مفید برای کبد؛ ۱۱ خوراکی که به سلامت کبد کمک می‌کند


رژیم غذایی هلیکوباکتر پیلوری؛ ۷ خوراکی که عفونت اچ پیلوری را از بین


آیا سرکه سیب واقعا به لاغر شدن کمک می‌کند؟


کوچک کردن شکم در ۲۴ ساعت با از بین بردن نفخ شکم


رژیم با ۹ روشی که کمک می‌کند سریع و سالم وزن کم کنید


مدیریت در سازمان‌های غیرانتفاعی


سازمان‌های ارائه دهنده خدمات حرفه‌ای


مدیریت در سازمان‌های دولتی


علائم کمبود ویتامین A در بدن را بشناسید


کار برای کسب‌وکارهای کوچک چه مزایا و معایبی دارد؟


نام‌نویسی در وبسایت چطوربه منزله‌ی پذیرفتن
شرایط و مقررات
می‌باشد.


9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *