خواص کاکائو تلخ برای لاغری

دوره مقدماتی php
خواص کاکائو تلخ برای لاغری
خواص کاکائو تلخ برای لاغری

تاریخ

کد خبر:

646119

تاریخ خبر:

۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ۰۵:۱۹:۵۲

شکلات تلخ که سرشار از کاکائو است، نه تنها خوشمزه است، بلکه فلاونوئید موجود درآن، عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد. در زیر در مورد مزایای استفاده از شکلات تلخ با شما سخن می گوییم.

دوره مقدماتی php

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شکلات از خوراکی های پرطرفدار در دنیا است که انواع مختلفی دارد . یکی از پرطرفدارترین نوع شکلات ، شکلات تلخ است که خواص بی شماری برای آن ذکر شده است و توصیه های زیادی برای مصرف آن وجود دارد. شکلات تلخ خواص فراوانی برای قلب و پوست دارد و برخلاف تصور عموم میتواند در کاهش وزن موثر واقع شود.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می شود که میزان کاکائو اضافه شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا 75درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع 20 درصدی آغاز می شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست.

شکلات تلخ از جمله پرطرفدارترین مواد خوراکی در سرتاسر جهان است. شکلات انواع مختلفی دارد و با توجه به محبوبیت و داشتن طعم مطلوب فرآورده های مخلفی از این ماده خوشمزه تولید شده است. شکلات تلخ از جمله مفیدترین مواد خوراکی به شمار می آید که اگر در زمان مناسب مصرف شود، فواید بسیاری خواهد داشت.

شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می شود که میزان کاکائو اضافه شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا 75درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع 20 درصدی آغاز می شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست. این حد تیرگی پایه شکلات است و در نمونه های مرغوب شکلات، نیم درصد به نیم درصد حد تیرگی شکلات افزایش می یابد تا به 97 درصد می رسد.

انواع شکلات

شکلات در طعم های مختلفی تولید می شود و این امر به خاط داشتن طرفداران بسیار است. شکلات در درصد های مختلفی تولید می شود که هر میزان از آن با مقدار متفاوتی از شکر تولید خواهد شد. البته مصرف شکلات با درصدهای بلای شکر به همه افراد توصیه نمی شود.

شکلات تلخ چند درصد بخوریم

30 درصدی

میزان کاکائو در این شکلات از حد پایه بالاتر است. خیلی تلخ نیست و مصرف آن باعث بروز مشکل خاصی در افراد نمی شود. در کنار آن نوع 35درصدی هم وجود دارد.

45 درصدی

کم کم به حد تقریبا بالای کاکائو نزدیک می شویم. این درصد خیلی بالا محسوب نمی شود؛ اما برای افرادی که مشکل ریفلاکس معدهدارند مصرف آن مناسب نیست.

50 درصدی

این شکلات طعم تلخی دارد. مصرف آن برای افراد مبتلا به بی خوابی، ریفلاکس و ترشی معده و افرادی که دچار مشکل سنگ کلیههستند، مناسب نیست.

65 و 70 درصدی

کاملا طعم تلخی دارد. گاهی برای پوشاندن این طعم تلخ آن را با میوه هایی مانند پرتقال طعم دار می کنند. خوردن آن برای افرادی که از هر نظر مشکلی ندارند، ایرادی ندارد.

80 و 97 درصدی

این نوع شکلات هر چند ویژگی های بی شماری دارد؛ اما بهتر است در صورتی که معده خالیست و یا احتمال بروز مشکلات بی خوابیوجود دارد، از خوردن آن صرف نظر کرد. البته نوع 80 درصدی از نظر طعم قابل تحمل تر است!

بهترین زمان مصرف

براساس یک پژوهش پزشکان با بررسی بر روی داوطلبان دریافته اند که وعده غذایی صبحانه می تواند زمان مناسبی برای خوردن کیک و شیرینی البته در حد متعادل و معقول باشد.

گفتنی است افرادی که در وعده صبحانه، یک وعده غذایی کامل شامل نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات مصرف می کنند در طول روز انرژی بیشتری دارند و وعده های دیگر به ویژه شام را کمتر می خورند و سبب می شود وزن مناسب و مطلوب به همراه چربی، فشار و قند خون متعادل و مناسبی داشته باشند. خوردن یک تکه شکلات تلخ موقع صبحانه به فعال شدن آنتی اکسیدان های بیشتر در بدنتان کمک می کند. می دانید که هر قدر آنتی اکسیدان بیشتری داشته باشید آن وقت کمتر به سمت پیری می روید. خوردن شکلات تلخ در صبحانه برای سلامت قلب هم مفید است.

چه زمانی باید از مصرف شکلات تلخ خودداری نمود

اگر روزی 25 گرم بیشتر شکلات تلخ مصرف کنید آن وقت بدن به جای سوزاندن چربی ها، بیشتر به سمت ذخیره کردن چربی گرایش پیدا می کند .

فواید مصرف شکلات تلخ

شکلات تلخ نسبت به سایر شکلات ها از میزان بیشتری کاکائو بهرمند است و همین امر موجب تمایز آن نسبت به سایر فرآورده های کاکائویی شده است. کاکائو دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت مغز انسان است. مصرف شکلات تلخ می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری مغزی شود.

کاکائو تلخ، حاوی پلی فنول ها که آنتی اکسیدان بسیار قوی است، می باشد. ترکیبات فلاوونوییدی موجود در کاکائو باعث از بین بردن رادیکال های آزاد موجود در جریان خون شده و از بروز سرطان ها و بیماری های قلبی – عروقی و تصلب شرایین جلوگیری می کند.

همچنین فلاوونوییدهای موجود در کاکائو تلخ باعث افزایش انعطاف پذیری دیواره عروق شده و خطر افزایش فشار خون و سکته های قلبی و مغزی را می کاهد. مطالعات نشان می دهد که خوردن یک تکه شکلات تلخ در روز می تواند فشار خون را به حالت متعادل در بیاورد.

لاغری با شکلات تلخ

ترکیبات پلی فنیلی موجود در کاکائو تلخ باعث بهبود روند خون رسانی بدن به ویژه بهبود خون رسانی به مغز و در نتیجه عملکرد مغز می شود به علاوه کافئین موجود در آن برای افزایش تمرکز نیز مفید است.

کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می کند. و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می دهد.

کاکائو تلخ در افراد مبتلا به بیماری های کبدی مانند یک مرهم عمل می کند و مصرف آن در کنار دارو می تواند در تسریع روند درمان این بیماری موثر باشد.

هشدار

در افراد مبتلا به آلرژی های غذائی، شکلات های تلخ به دلیل داشتن میزان زیاد مادهٔ خشک ممکن است آلرژی آنها را تشدید کند.

همچنین این شکلات ها در افرادی که مبتلا به عارضهٔ کهیر هستند، ممکن است موجب تشدید بیماری شود.

برای افراد مضطرب نیز توصیه می شود مصرف این شکلات ها محدود شود، زیرا شکلات ها به دلیل داشتن کافئین زیاد، باعث افزایشاضطراب می شوند.

با توجه به این که شکلات یکی از موادی است که نسبت آرژینین به لیزین در آن زیاد است، به افرادی که زمینهٔ تبخال زدن دارند توصیه می شود کمتر شکلات مصرف کنند و با توجه به اینکه درصد مادهٔ خشک شکلات تلخ زیاد است در افراد مبتلا به این عارضه، محدودیت مصرف این نوع شکلات باید بیشتر رعایت شود.

بررسی های بلندمدت نشان می دهند که مصرف این نوع شکلات به دلیل داشتن کافئین زیاد در زنان مبتلا به بیماری فیبروکیستیک پستان باعث تشدید عوارض بیماری می شود.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

کافئین اسیدمعده را افزایش می دهد، مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد، مانند شکلات تلخ، ممکن است باعث وخامت زخم معدهدر افراد مبتلا به این بیماری شود. همچنین بیماران مبتلا به رفلاکس معدی مری باید مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد را محدود کنند.

کافئین ماده ای محرک است و تأثیرات آن تا 20 ساعت در بدن باقی می ماند. از این رو، افراد مبتلا به بی خوابی باید از مصرف این گونه شکلات ها خودداری کنند.

 

 

کد خبر:

646119

تاریخ خبر:

۱۳۹۶/۰۹/۱۷ ۰۵:۱۹:۵۲

سرویس ها

ارتباط با ما

88492747

88830950

info@bornanews.ir

تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50


ارتباط با مسولان خبرگزاری

شکلات‌ها دقیقا سازگار با رژیم غذایی نیستند اما برخی مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است شیرینی مورد علاقه شما، در واقع به کاهش وزن‌تان کمک کند.

شکلات‌ها به دلیل طعم دلپذیری که دارند، محبوب و کاملا اعتیار آور هستند. هنگامیکه شما شکلات می‌خورید، مغزتان هورمون‌هایی ترشح می‌کند که خلق و خوی شما را بهتر کرده و در شما حس شادی و سرخوشی ایجاد می‌کند.

اما شکلات، فقط یک خوردنی خوشمزه شیرین نیست و در واقع ممکن است سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. اما قبل از آنکه به سراغ حقایق اصلی برویم، مهم است که بدانید متابولیسم بدن‌تان چگونه کار می‌کند و چرا در کاهش وزن مؤثر است.

بدن شما توانایی آن را دارد که مواد غذایی را پردازش کرده و با سوزاندن کالری، آن‌ها را به سوخت تبدیل کند. هنگامیکه شما هر روز فعالیت‌های فیزیکی انجام می‌دهید، بدن‌تان کالری می‌سوزاند. سرعتی که در آن، بدن شما قادر است کالری بسوزاند سرعت متابولیسم نامیده می‌شود. برخی از افراد دارای سرعت متابولیسم بیشتری هستند، در حالیکه افرادی با مشکلات تیروئید سوخت و ساز پایینی دارند.

نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که سرعت متابولیسم شما، ثابت نیست. بدن شما گاهی اوقات با سرعت بسیار سریع‌تری کالری می‌سوزاند و گاهی اوقات این سرعت، آهسته‌تر است. بنابراین فقط به این خاطر که سوخت و ساز کندی دارید، به این معنا نیست که برای بقیه‌ی عمرتان چاق باقی خواهید ماند. شما این توانایی را دارید که سوخت و سازتان را از طریق رژیم غذایی و ورزش، افزایش دهید.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

درست است: انواع خاصی از فعالیت‌ها می‌توانند به متابولیسم شما سرعت ببخشند و این مسئله در مورد انواع خاصی از مواد غذایی نیز صدق می‌کند. یکی از این مواد غذایی، شکلات است.

شکلات به گروهی از مواد غذایی به نام “ابر غذاها” تعلق دارد. اما تمام شکلات‌ها یکسان نیستند. فقط شکلات‌های ارگانیک که از مواد تشکیل دهنده طبیعی ساخته می شوند،بعنوان بخشی از گروه ابرغذاها در نظر گرفته می‌شوند.

هنگامیکه شما نوع مناسبی از شکلات را می‌خورید، بدن‌تان شروع به تولید چربی‌های سالم می‌کند. همچنین بدن شما، مواد مغذی مفید را از شکلات‌های ارگانیک جذب می‌کند و این مواد، ارگان‌ها را سالم نگه می‌دارند. به ویژه شکلات تیره دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی است که قلب را سالم نگه می‌دارند.

تمام این اجزای ضروری که شکلاتهای ارگانیک را اینقدر مغذی می‌کنند، در کنار هم توانایی بدن برای سوزاندن کالری بیشتر را افزایش می‌دهند و این امر به طور طبیعی باعث کاهش وزن شما می‌شود.

حالا که می‌دانید شکلات علاوه بر طعم دلپذیرش، فواید دیگری نیز دارد. می‌توانید آن را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید اما یک بسته شکلات را یکباره نخورید. کلید مصرف مقدار مناسبی از شکلات، تعادل است.

شکلات ارگانیک را جایگزین تنقلات کنید. تا زمانیکه شکلات‌های باکیفیت و کاملا طبیعی (نه نوعی که در مارکت محل‌تان می‌بینید) می‌خورید، باعث افزایش وزن‌تان نخواهد شد. بسته‌های شکلاتی که در سوپرمارکت‌ها می‌بینید، معمولا حاوی طعم دهنده‎ها و افزودنی‌های مصنوعی هستند. آنها اصلا برای سلامتی شما مفید نیستند.

شکلات‌ها با سرکوب اشتها، وزن اضافه را کاهش می‌دهند و بدن را سالم نگه می‌دارند. گاهی اوقات چون سطح گلوکز بدن ما پایین است، احساس گرسنگی می‌کنیم. با پر کردن ذخیره گلوکزتان از منابع سالم مانند شکلات‌های ارگانیک، شما بدون آنکه زیاده روی کنید هوس شیرینی‌تان را برطرف می‌کنید.

شکلات‌های تیره همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از سلول‌های سالم در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کنند. آسیب اکسیداتیو، پیش زمینه اکثر بیماری‌ها و اختلالات است.

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

شکلات تلخ که به عنوان شکلات سیاه هم شناخته می شود یکی از انواع شکلات است که معمولا حاوی 70 تا 96 و 99 درصد کاکائو خالص و کره کاکائو می باشد.

امروزه بهترین شکلات تلخ موجود در سوپر مارکت ها از نوع شکلات تلخ 70 درصد می باشد.

شکلات تلخ فواید زیادی برای سلامتی دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص شکلات تلخ را برای سلامتی کل بدن، لاغری و کاهش وزن، بارداری و پوست و مو شرح داده ایم.

توجه : پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

شکلات تلخ پوست شما را در برابر اشعه های مضر نور خورشید محافظت می کند و در نتیجه برای پیشگیری از شرایطی مانند آفتاب سوختگی و سرطان پوست مفید می باشد.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

مصرف منظم شکلات تلخ به عنوان یک آبرسان و مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست شما را نرم و مرطوب می کند.

ماسک شکلات تلخ برای صورت

1/8 فنجان عسل طبیعی را با  5 تکه شکلات تلخ، 2 قاشق چای خوری آرد جو دوسر و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید، خمیر  به دست آمده را بر روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

شکلات سیاه حاوی کافئین است که با از بین بردن سلول های مرده پوست به پاک سازی پوست صورت کمک می کند.

ماسک صورت با شکلات تلخ

1/2 فنجان شکر قهوه ای، 3-5 تکه شکلات تلخ و 1/4 فنجان روغن زیتون را با هم ترکیب کنید، به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

شکلات تلخ حاوی مقادیر بالای آهن است که گردش خون در پوست سر را افزایش داده و برای پیشگیری و درمان ریزش مو مفید می باشد.

شکلات تلخ باعث افزایش رشد مو شده و به پرپشت شدن موی سر کمک می کند.

ماسک مو شکلات تلخ

3 تکه شکلات تلخ را در مایکروویو یا درون ظرف آب داغ ذوب کنید، نصف فنجان ماست و 1.5 قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید و محلوط را بر روی پوست سر و مو های خود بمالید. موها را با کلاه بپوشانید و بگذارید یکساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

محققان می گویند که مصرف شکلات تلخ علاوه بر افزایش چربی سوزی، باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری به کاهش وزن و لاغری افراد کمک می کند.

ویل کلاور محقق عصب شناسی می گوید : اگر یک تکه شکلات سیاه را 20 دقیقه قبل از غذا به آرامی بخورید، سیگنال هایی به مغز ارسال می شود که جلوی اشتها را گرفته و باعث کاهش پرخوری در افراد چاق می شود.

فراموش نکنید که زیاده روی در مصرف شکلات تلخ به دلیل کالری بالا باعث چاقی و افزایش وزن می شود.

مطالعات متعدد نشان داده که مصرف شکلات تلخ یا شکلات سیاه به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در آن و شاخص گلیسمی پایین باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت می شود.

البته فراموش نکنید که افراد دیابتی بهتر است که شکلات تلخ حاوی مقادیر بالاتر کاکائو مصرف کنند چون قند پایین تری دارد.

پلی فنل های موجود در شکلات تلخ فشار خون بالا را کاهش می دهد، مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد، نشان داده که اگر افراد به مدت هشت هفته 25 گرم شکلات تلخ مصرف کنند فشار خون بالا در آن ها کاهش می یابد.

یک مطالعه در فنلاند نشان داده که شکلات تلخ با آزاد کردن اندروفین و سروتونین در خون باعث کاهش استرس در زنان باردار شده و نوزادان چنین مادرانی آرام تر هستد و کم تر گریه می کنند.

فلاونوئید های موجود در شکلات تلخ برای درمان کم خونی در خانم ها و زنان باردار در دوران بارداری مفید می باشد.

بر اساس یک مطالعه که در سالنامه اپیدمیولوژی منتشر شده مقادیر بالای تئوباریم موجود در شکلات تلخ خطر ابتلا به فشار خون بالا در زنان باردار و پره اکلامپسی را در سه ماهه اول بارداری کاهش می دهد.

100 گرم شکلات تلخ 67٪ آهن و 58٪ منیزیم دارد؛ آهن برای حفظ میزان هموگلوبین در دوران بارداری ضروری است و منیزیم به متابولیسم اسید های چرب کمک می کند.

توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف شکلات تلخ ممکن است باعث سقط جنین در زنان باردار شود.

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای فیبر موجود در شکلات تلخ خطر ابتلا به اسهال و یبوست در کودکان را کاهش می دهد.

مصرف شکلات تلخ باعث افزایش تستوسترون در مردان شده و با افزایش جریان خون به آلت تناسلی اختلالات نعوظ را بهبود می بخشد و در نتیجه توانایی تولید مثل و باروری در مردان را افزایش می دهد.

مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در شکلات تلخ باعث کاهش خطر لخته شدن خون و سکته قلبی می شود.

همچنین یک مطالعه که در مجله بین المللی قلب و عروق منتشر شده نشان داده که اگر افراد شکلات تلخ مصرف کنند گردش خون آن ها بهتر می شود و خطر بیماری های قلبی و عروقی در آن ها کاهش می یابد.

کره کاکائو موجود در شکلات تلخ حاوی اولئیک اسید، استریک اسید و پالمیتیک اسید است که باعث کاهش کلسترول خون بالا می شوند.

مصرف شکلات تلخ برای سه هفته ای باعث افزایش HDL یا کلسترول خوب خون می شود.

فلاونوئید های موجود در شکلات تلخ معده درد ناشی از باکتری ها، مسمومیت غذایی و بیماری های دستگاه گوارش را درمان می کنند.

شکلات تلخ باعث افزایش تولید اندورفین در خون می شود و باعث بهبود خلق و خو و درمان استرس، اضطراب و افسردگی در افراد می شود.

مقادیر بالای پروتئین موجود در شکلات تلخ آن را به یک میان وعده ی ایده آل در بدنسازی تبدیل کرده است.

بهترین زمان خورد شکلات تلخ پس از تمرینات بدنسازی است؛ شکلات تلخ بافت های آسیب دیده بدن را ترمیم می کند و باعث افزایش حجم عضله و عضله سازی در افراد می شود.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید می باشد.

تحقیقات نشان داده که تئوبورمین موجود در شکلات تلخ به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای درمان سرفه مفید می باشد.

محققان ایتالیایی می گویند که مصرف شکلات تلخ به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به هپاتیت و بیماری کبد چرب در افراد را کاهش می دهد.

تحقیقات دانشمندان نشان داده که مصرف شکلات تلخ به دلیل مقادیر بالای فلاونوئید هایی که دارد، با افزایش جریان خون در شبکیه به بهبود بینایی کمک کرده و عفونت چشم را درمان می کند.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

تئوبرومین موجود در شکلات سیاه از پوسیدگی دندان جلوگیری کرده و با از بین بردن باکتری هایی که عامل بوی بد دهان هستند، به رفع بوی بد دهان و سلامت دهان و دندان کمک می کند.

به گفته کلینیک مایو مصرف شکلات می تواند باعث ایجاد مشکلاتی از جمله آکنه، واکنش های پوستی آلرژیک، نفخ، کولیک در نوزادان، یبوست، پوسیدگی دندان، اگزما، سردرد و میگرن، افزایش قند خون، افزایش کلسترول خون،
تهوع و استفراغ، گردن درد، اختلالات خواب، ناراحتی معده و افزایش وزن و چاقی شود.

اگر حیوان خانگی مانند سگ و گربه دارید، مواظب باشید که شکلات تلخ نخورند چون شکلات برای آن ها بسیار سمی می باشد.

شکلات تلخ طبع گرم دارد. شکلات تلخ حاوی مقادیر بالایی فیبر، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، سلنیوم، روی، فسفر، مس، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید ها می باشد.

شکلات تلخ را می توان برای تهیه انواع نوشیدنی ها از جمله شکلات داغ یا هات چاکلت، کیک و شیرینی، شیک و بستنی و دسر استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه شکلات تلخ

روش تهیه شکلات سیاه تلخ

روغن نارگیل یا کره کاکائو را بر روی حرارت کم آب کنید، سپس از روی شعله بردارید و پودر کاکائو، عسل و وانیل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا همه ی مواد با هم ترکیب شوند.

وقتی مایع یک دست و صاف شد آن را درون قالب بریزید و بگذارید یک ساعت در یخچال یا فریزر بماند تا سفت شود.

شکلات ها را از قالب جدا کرده و در یخچال نگهداری کنید.

فراموش نکنید که می توانید به جای وانیل از تکه های بادام و یا عصاره ی نعناع استفاده کنید.

اکثر متخصصان معتقدند که بهتر است افراد سالم روزانه حدود 30 تا 60 گرم شکلات تلخ مصرف کنند.

در ادامه بخوانید : خواص کاکائو

منابع : draxe – stylecraze

فال حافظ

سلامت و پزشکی
سبک زندگی
گیاهخواری
اطلاعات دارویی
خواص ها
مد و فشن

سرگرمی
چهره ها
عکس های جالب و دیدنی
اشعار زیبا
آهنگ
ویدیو کلیپ
آهنگ تولدت مبارک

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

خواص شکلات تلخ و فواید شکلات تلخ باعث محبوبیت آن شده است.با خواندن این مطلب در مورد شکلات تلخ و لاغری ، خواص وتاثیر شکلات تلخ برای پوست و در لاغری اطلاعات مفیدی بدست خواهید آورد.

شکلات تلخ از خوشمزه ترین و محبوبترین نوع از شکلاتهای موجود در بازار محسوب میشود .این محبوبیت و فواید شکلات تلخ باعث شده است که با برندهای مختلفی در دسترس قرار گرفته است. به سبب برخورداری از مواد و املاح سودمندی که شکلات تلخ از آن برخوردار میباشد، با مصرف آن میتوان به سلامتی کمک نمود. فواید این محصول موجب شده تا متخصصان مصرف آن را به تمام افراد در گروه های سنی مختلف توصیه نمایند. شکلات تلخ را درصدهای مختلفی به بازار عرضه کرده اند تا افراد بتوانند با توجه به ذائقه خود آن را تهیه کنند.

با توجه به پژوهشهای انجام شده بر روی خواص شکلات تلخ محققان دریافته اند که مصرف شکلات تلخ موجب کاهش بیماریهای قلبی میگردد. از مهم ترین نکات آن است که شکلات تلخ سرشار از کاکائو میباشد که علاوه بر طعم مطلوبی که از آن برخوردار است، دارای فلاونوئید میباشد که عملکرد ذهنی را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود میبخشد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که مصرف شکلات تلخ باعث مقاومت دندانها نیز میگردد زیرا این محصول از مقدار بالایی کاکائو برخوردار میباشد.

خواص کاکائو تلخ برای لاغری

بهترین و مناسبترین زمان برای خوردن شکلات تلخ در صبحانه است زیرا مطابق با تحقیقات انجام شده، ثابت گردیده است افرادی که در صبحانه این محصول را مصرف میکنند، نسبت به سایرین از انرژی بالاتری برخوردار هستند. میتوان اشاره نمود که مصرف شکلات تلخ در صبح موجب کاهش وزن نیز میشود و همچنین سبب تعادل سازی فشار، قند و چربی خود میگردد. با خوردن مقدار معینی از شکلات تلخ در تمام ردههای سنی میتوان سلامتی و نشاط را برای خود به ارمغان آورد. این محصول به سبب طعم و عطر منحصر به فردی که داراست، تمام افراد را شیفته خود نموده است.

مقدار مصرف شکلات تلخ در روز در حدود 30 تا 50 گرم میباشد. مانند هر ماده غذای دیگر نباید در مصرف شکلات تلخ نیز زیاده روی کرد زیرا موجب تاثیرات منفی میگردد. با مصرف شکلات تلخ به صورت مداوم و مستمر میتوان بدنی سالم و ایمن داشت که دارای مقاومت بالاتری در برابر بیماریهای مختلف میباشد. شکلات تلخ 70 درصد بهترین گزینه برای مصرف روزانه میباشد زیرا از مقدار مناسبی کاکائو برخوردار است و همچنین دارای مقدار بسیار کمی شکر نیز میباشد.

از خواص شکلات تلخ می توان به تاثیر آن بر پوست اشاره کرد. با مصرف منظم شکلات تلخ میتوان از پوستی صاف و شفاف لذت برد. به سبب برخورداری از مقدار قابل ملاحظه ای آنتی اکسیدان که در شکلات تلخ وجود دارد، این امکان را فراهم می آورد تا پوست کمتر خشک شود و در برابر آفتاب سوختگی دارای مقاومت بسیار بالاتری گردد. مصرف مداوم کاکائو در طول 12 هفته موجب کاهش از دست دادن رطوبت میگردد که در نتیجه این امکان را فراهم می آورد تا افرادی که دارای پوست خشک هستند از خشکی پوست رهایی یابند. همچنین میتوان اشاره نمود که شکلات تلخ به سبب شیرینی بسیار پایین و چربی کمی که داراست، در صورت استفاده موجب بروز جوش بر روی سطح پوست نمیشود و همین امر سبب شده تا افراد در تمام گروه های سنی بتوانند از این محصول استفاده نمایند.

 شکلات تلخ و لاغری : بسیاری از افراد برای لاغری از خوراکی و حتی قرصهای مختلفی استفاده میکنند که بهره گیری از هریک از آنها موجب تاثیرات مخربی بر روی سیستم بدن میگردد. از جمله محصولاتی که با مصرف آن میتوان علاوه بر لاغری، به حفظ سلامتی نیز کمک شایانی نمود، شکلات تلخ است که دارای طعم بسیار مطلوب و خوشمزه ای میباشد. از مهم ترین مزیتهای که شکلاتهای تلخ دارا هستند، آن است که دارای مقدار بسیار کمی شکر هستند و همین امر سبب میشود که بتوان با خیالی آسوده بتوان این محصول را مورد استفاده قرار داد.

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

در سلامت ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱ نظر 17,857 بازدید

زمان خوردن شکلات تلخ ، خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد ، فواید شکلات تلخ در لاغری ، شکلات تلخ چند درصد بخوریم ،مقدار مصرف شکلات تلخ در روز ، بهترین شکلات تلخ ،فواید شکلات تلخ برای پوست ،بهترین زمان برای خوردن شکلات ،شکلات تلخ و چاقی ، شکلات تلخ چند درصد برای لاغری خوب است ،ایا شکلات تلخ چربی سوز است ، شکلات تلخ را چگونه مصرف کنیم

شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائو اضافه‌ شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا ۷۵درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع ۲۰ درصدی آغاز می‌شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست.

شکلات تلخ از جمله پرطرفدارترین مواد خوراکی در سرتاسر جهان است. شکلات انواع مختلفی دارد و با توجه به محبوبیت و داشتن طعم مطلوب فرآورده های مخلفی از این ماده خوشمزه تولید شده است. شکلات تلخ از جمله مفیدترین مواد خوراکی به شمار می آید که اگر در زمان مناسب مصرف شود، فواید بسیاری خواهد داشت.

شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائو اضافه‌ شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا ۷۵درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع ۲۰ درصدی آغاز می‌شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست. این حد تیرگی پایه شکلات است و در نمونه‌های مرغوب شکلات، نیم‌درصد به نیم درصد حد تیرگی شکلات افزایش می‌یابد تا به ۹۷ درصد می‌رسد.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

انواع شکلات

شکلات در طعم های مختلفی تولید می شود و این امر به خاط داشتن طرفداران بسیار است. شکلات در درصد های مختلفی تولید می شود که هر میزان از آن با مقدار متفاوتی از شکر تولید خواهد شد. البته مصرف شکلات با درصدهای بلای شکر به همه افراد توصیه نمی شود.

۳۰ درصدی

میزان کاکائو در این شکلات از حد پایه بالاتر است. خیلی تلخ نیست و مصرف آن باعث بروز مشکل خاصی در افراد نمی‌شود. در کنار آن نوع ۳۵درصدی هم وجود دارد.

۴۵ درصدی

کم‌کم به حد تقریبا بالای کاکائو نزدیک می‌شویم. این درصد خیلی بالا محسوب نمی‌شود؛ اما برای افرادی که مشکل ریفلاکس معده دارند مصرف آن مناسب نیست.

۵۰ درصدی

این شکلات طعم تلخی دارد. مصرف آن برای افراد مبتلا به بی‌خوابی، ریفلاکس و ترشی معده و افرادی که دچار مشکل سنگ کلیه هستند، مناسب نیست.

۶۵ و ۷۰ درصدی

کاملا طعم تلخی دارد. گاهی برای پوشاندن این طعم تلخ آن را با میوه‌هایی مانند پرتقال طعم‌دار می‌کنند. خوردن آن برای افرادی که از هر نظر مشکلی ندارند، ایرادی ندارد.

۸۰ و ۹۷ درصدی

این نوع شکلات هر چند ویژگی‌های بی‌شماری دارد؛ اما بهتر است در صورتی که معده خالیست و یا احتمال بروز مشکلات بی‌خوابی وجود دارد، از خوردن آن صرف‌ نظر کرد. البته نوع ۸۰ درصدی از نظر طعم قابل تحمل‌تر است! بهترین زمان خوردن شکلات تلخ

بهترین زمان مصرف

براساس یک پژوهش پزشکان با بررسی بر روی داوطلبان دریافته اند که وعده غذایی صبحانه می تواند زمان مناسبی برای خوردن کیک و شیرینی البته در حد متعادل و معقول باشد.

گفتنی است افرادی که در وعده صبحانه، یک وعده غذایی کامل شامل نان سبوس دار، لبنیات، پروتئین، میوه و شکلات مصرف می کنند در طول روز انرژی بیشتری دارند و وعده های دیگر به ویژه شام را کمتر می خورند و سبب می شود وزن مناسب و مطلوب به همراه چربی، فشار و قند خون متعادل و مناسبی داشته باشند. خوردن یک تکه شکلات تلخ موقع صبحانه به فعال شدن آنتی‌اکسیدان های بیشتر در بدنتان کمک می‌کند. می دانید که هر قدر آنتی‌اکسیدان بیشتری داشته باشید آن وقت کمتر به سمت پیری می‌روید. خوردن شکلات تلخ در صبحانه برای سلامت قلب هم مفید است.

اگر روزی ۲۵ گرم بیشتر شکلات تلخ مصرف کنید آن‌ وقت بدن به جای سوزاندن چربی‌ها، بیشتر به سمت ذخیره کردن چربی گرایش پیدا می‌کند و این وسط چه چیزی بهتر از چربی‌های شکلات!

شکلات تلخ نسبت به سایر شکلات ها از میزان بیشتری کاکائو بهرمند است و همین امر موجب تمایز آن نسبت به سایر فرآورده های کاکائویی شده است. کاکائو دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت مغز انسان است. مصرف شکلات تلخ می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری مغزی شود.

کاکائو تلخ، حاوی پلی فنول‌ها که آنتی اکسیدان بسیار قوی است، می‌باشد. ترکیبات فلاوونوییدی موجود در کاکائو باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در جریان خون شده و از بروز سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی – عروقی و تصلب شرایین جلوگیری می‌کند.

همچنین فلاوونوییدهای موجود در کاکائو تلخ باعث افزایش انعطاف پذیری دیواره عروق شده و خطر افزایش فشار خون و سکته‌های قلبی و مغزی را می‌کاهد. مطالعات نشان می‌دهد که خوردن یک تکه شکلات تلخ در روز می‌تواند فشار خون را به حالت متعادل در بیاورد.

ترکیبات پلی فنیلی موجود در کاکائو تلخ باعث بهبود روند خون رسانی بدن به ویژه بهبود خون رسانی به مغز و در نتیجه عملکرد مغز می‌شود به علاوه کافئین موجود در آن برای افزایش تمرکز نیز مفید است.

کاکائو تلخ از پوست در برابر تاثیرات پیر کننده نور خورشید محافظت می‌کند. و خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز کاهش می‌دهد.

کاکائو تلخ در افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی مانند یک مرهم عمل می‌کند و مصرف آن در کنار دارو می‌تواند در تسریع روند درمان این بیماری موثر باشد.

برترین خواص شکلات تلخ را در این مطلب برایتان آورده ایم:

۱- تامین کننده ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن

شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید.

۲- بهترین ضد افسردگی طبیعی

شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛ از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند. شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است که برخی اثرات آن حتی مشابه حشیش است.

۳- پیشگیری از بیماری های قلبی

فلاونوئیدهای موجود در کاکائو و شکلات نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی-عروقی ایفا می کنند. این آنتی اکسیدان ها در واقع میزان کلسترول بد (ال.دی.ال) را در خون کاهش می دهند و خاصیت کششی رگ های خونی را در بدن حفظ می کنند.

۴- پیشگیری از فشار خون و دیابت نوع دو

شکلات ماده غذایی سالمی است که از فشار خون بالا جلوگیری می کند. به یمن فلاونوئید موجود در شکلات تلخ ، شکلات فشار خون را به طور قابل توجهی پایین می آورد و به حفظ آن در سطح ثابت کمک می کند. به علاوه شکلات تلخ از بروز دیابت نوع دو نیز جلوگیری می کند.

۵- بهترین اکسیر جوانی

شکلات تلخ یکی از ده ماده غذایی جوانی است. کاکائو در واقع یکی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید و به ویژه آنتی اکسیدان کاتچین است. این آنتی اکسیدان به داشتن بدنی جوان تر و پویاتر کمک می کند. البته باید توجه کرد که فلاونوئید موجود در شکلات شیری یا شکلات سفید که مقدار کاکائوی آن کم است، بسیار کم یا حتی نزدیک به صفر است.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

۶- بسیار انرژی زا

شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات ها است و به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است. خوردن مقداری شکلات در روز به جای سایر مواد غذایی پرکالری و بدون ارزش غذایی توصیه می شود. بهتر است روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخ (حداقل ۷۰ درصد)، نه کمتر و نه بیشتر بخوریم.

۷- باهوش شوید

یک مطالعه پنج ساله در دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد که، شکلات باعث بهبود عملکرد شناختی مغز می شود. این مطالعه نشان می دهد، مصرف یک بار شکلات در هفته به افزایش حافظه و توانایی حل مساله کمک می کند.در ادامه این مطالعه آمده است، افرادی که در هفته حداقل یک بار شکلات مصرف می کنند، توانایی تفکر قوی تری دارند.

۸- جلوگیری از چسبندگی پلاکت خون با شکلات

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان امریکا، با توجه به این که شکلات منبعی غنی از فلاوونوئیدها به شمار می رود، محققان بررسی هایی انجام داده اند تا ببینند آیا این مواد نقشی هم در پیشگیری از سرطان دارند یا نه. نتایج، به رغم محدود بودن شواهد در این زمینه، خواص محافظتی کاکائو را در پیشگیری از ابتلا به سرطان تایید کرده است.

۹- مفید برای جلوگیری از سکته قلبی

تحقیقاتی در اروپا انجام شد و نشان داد خانم‌هایی که روزانه ۴۵ گرم شکلات تلخ مصرف می‌کردند ۲۰ درصد کمتر از سایر خانم‌ها در معرض سکته‌های قلبی قرار گرفته‌اند.

شکلات تلخ شادی و نشاط بخش است و عامل کاهش استرس. کاکائو خاصیت رقیق‌سازی خون را دارد و مانند آسپرین عمل کرده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. تحقیقات مختلف نشان داده که بهبود یافتن جریان خون در دید چشم نیز تاثیرگذار است.

۱۰- مقدار مناسبی از شکلات تلخ به سلامت دندان کمک میکند

شکلات حاوی بیش از ۳۰۰ ترکیب شیمیایی مختلف است که تأثیرات مختلفی بر روی سلامت دندان دارند. مسئول تشکیل پلاک دندان در واقع یک باکتری است که ساکارز را به اسیدهایی تبدیل می کند که مینای دندان را از بین می برند. دانه های کاکائو دارای یک عامل ضدباکتری هستند که جلوی این فرآیند را گرفته و از مینای دندان محافظت می کند. همچنین برخی متخصصان ادعا می کنند شکلات تلخ دندان را سفید می کند و میکروب هایی که بوی دهان را بد می کنند را از بین می برد. لطفا به بهانه سفیدی دندان در مصرف شکلات زیاده روی نکنید!

این افراد در مصرف شکلات تلخ احتیاط کنند

در افراد مبتلا به آلرژی‌های غذائی، شکلات‌های تلخ به‌دلیل داشتن میزان زیاد مادهٔ خشک ممکن است آلرژی آنها را تشدید کند.

همچنین این شکلات‌ها در افرادی‌که مبتلا به عارضهٔ کهیر هستند، ممکن است موجب تشدید بیماری شود.

برای افراد مضطرب نیز توصیه می‌شود مصرف این شکلات‌ها محدود شود، زیرا شکلات‌ها به‌دلیل داشتن کافئین زیاد، باعث افزایش اضطراب می‌شوند.

با توجه به این‌که شکلات یکی از موادی است که نسبت آرژینین به لیزین در آن زیاد است، به افرادی‌که زمینهٔ تبخال زدن دارند توصیه می‌شود کمتر شکلات مصرف کنند و با توجه به این‌که درصد مادهٔ خشک شکلات تلخ زیاد است در افراد مبتلا به این عارضه، محدودیت مصرف این نوع شکلات باید بیشتر رعایت شود.

بررسی‌های بلندمدت نشان می‌دهند که مصرف این نوع شکلات به‌ دلیل داشتن کافئین زیاد در زنان مبتلا به بیماری فیبروکیستیک پستان باعث تشدید عوارض بیماری می‌شود.

کافئین اسید معده را افزایش می‌دهد، مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد، مانند شکلات تلخ، ممکن است باعث وخامت زخم‌معده در افراد مبتلا به این بیماری شود. همچنین بیماران مبتلا به رفلاکس معدی مری باید مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد را محدود کنند.

کافئین ماده‌ای محرک است و تأثیرات آن تا ۲۰ ساعت در بدن باقی می‌ماند. از این‌رو، افراد مبتلا به بی‌خوابی باید از مصرف این‌گونه شکلات‌ها خودداری کنند.

افرادی‌ که کلیهٔ سنگ‌ساز دارند و همچنین افراد مبتلا به سیروز کبدی مصرف این نوع شکلات‌ها به ترتیب به‌دلیل داشتن اگزالات و مس زیاد توصیه نمی‌شود.

مصرف این ماده غذایی برای افراد بیش‌فعال ممنوع است.

مصرف این ماده غذایی برای کهنسالان مانعی ندارد.

هشدار

در افراد مبتلا به آلرژی‌های غذائی، شکلات‌های تلخ به‌ دلیل داشتن میزان زیاد مادهٔ خشک ممکن است آلرژی آنها را تشدید کند.

همچنین این شکلات‌ها در افرادی‌که مبتلا به عارضهٔ کهیر هستند، ممکن است موجب تشدید بیماری شود.

برای افراد مضطرب نیز توصیه می‌شود مصرف این شکلات‌ ها محدود شود، زیرا شکلات‌ها به‌دلیل داشتن کافئین زیاد، باعث افزایش اضطراب می‌شوند.

با توجه به این‌که شکلات یکی از موادی است که نسبت آرژینین به لیزین در آن زیاد است، به افرادی‌که زمینهٔ تبخال زدن دارند توصیه می‌شود کمتر شکلات مصرف کنند و با توجه به اینکه درصد مادهٔ خشک شکلات تلخ زیاد است در افراد مبتلا به این عارضه، محدودیت مصرف این نوع شکلات باید بیشتر رعایت شود.

بررسی‌های بلندمدت نشان می‌دهند که مصرف این نوع شکلات به‌ دلیل داشتن کافئین زیاد در زنان مبتلا به بیماری فیبروکیستیک پستان باعث تشدید عوارض بیماری می‌شود.

کافئین اسیدمعده را افزایش می‌دهد، مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد، مانند شکلات تلخ، ممکن است باعث وخامت زخم‌معده در افراد مبتلا به این بیماری شود. همچنین بیماران مبتلا به رفلاکس معدی مری باید مصرف موادغذائی حاوی کافئین زیاد را محدود کنند.

کافئین ماده‌ای محرک است و تأثیرات آن تا ۲۰ ساعت در بدن باقی می‌ماند. از این‌رو، افراد مبتلا به بی‌خوابی باید از مصرف این‌گونه شکلات‌ها خودداری کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران به نقل از دکتر سلام

۸ مهر ۱۳۹۸

۷ مهر ۱۳۹۸

۶ مهر ۱۳۹۸

با سلام ممنون بابت مطالب خوب شما با تشکر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “47f70c023dd069aaaa3129814cd4b11c” );document.getElementById(“546c00168a”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » شکلات تلخ: خواص، مضرات، کالری، مقدار مصرف / شکلات تلخ برای لاغری، چاقی

شکلات تلخ : در این مقاله از بخش خواص خوراکی ها و گیاهان در وبسایت نایریکا به شکلات تلخ, شکلات تلخ چیست, خواص شکلات تلخ, مضرات شکلات تلخ, کالری شکلات تلخ, کالری شکلات تلخ ۸۵ درصد, مقدار مصرف شکلات تلخ در روز, شکلات تلخ چند درصد برای لاغری, آیا شکلات تلخ باعث چاقی میشود, شکلات تلخ و دیابت, خواص شکلات تلخ ۹۶ درصد می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

شکلات تلخ, شکلات تلخ چیست, خواص شکلات تلخ, مضرات شکلات تلخ, کالری شکلات تلخ, کالری شکلات تلخ ۸۵ درصد, مقدار مصرف شکلات تلخ در روز, شکلات تلخ چند درصد برای لاغری, آیا شکلات تلخ باعث چاقی میشود, شکلات تلخ و دیابت, خواص شکلات تلخ ۹۶ درصدخواص کاکائو تلخ برای لاغری

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

شکلات تلخ (همچنین شناخته شده با عنوان شکلات سیاه و یا شکلات تخته‌ ای) نوعی از شکلات است که دارای درصد بالاتری از دانه‌های کاکائو و کره کاکائو نسبت به شکلات شیری است و جزء محصولات چاق‌کننده محسوب نمی‌شود.

استانداردهایی که کشورهای مختلف و کارخانه‌های تولیدکننده در آن استفاده می‌کنند در کشورهای مختلف متفاوت است.

شکلات تلخ چیست

شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان‌هایی از جمله پلی فنول می‌باشد و نسبتاً کم شکر است، مخصوصاً هرچقدر درصد کاکائو آن بیشتر باشد.

از شکلات تلخ به عنوان یک شکلات سالم نام می‌برند و عوارضی که شکلات‌های شیری یا قندی دارند را ندارد.

از شکلات تلخ به عنوان یک ابرغذا نیز نام برده می‌شود.

این خصوصیات مثبت باعث شده‌است تا مصرف این شکلات در سرتاسر دنیا بسیار افزایش یابد و علاقه‌مندان و متقاضیان زیادی پیدا کند.

همانگونه که در بالا گفته‌شد، شکلات تلخ دارای طیفی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است.

این آنتی‌اکسیدان‌ها دربرابر آسیب رادیکال آزاد از پوست‌تان محافظت‌کرده؛ آن را برای مدت طولانی نرم، انعطاف‌پذیر و جوان نگه‌می‌دارند.

خواص شکلات تلخ

شکلات‌ تلخ، با خواص ضدآفتابی عالی، از پوست‌تان در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش محافظت‌کرده و به پیشگیری از وضعیت‌هایی مانند آفتاب‌ سوختگی و سرطان پوست کمک‌می‌کند.

مصرف منظم شکلات تلخ در دستیابی به پوستی صاف و بی‌اشکال، به شما کمک‌می‌کند.

همچنین، این شکلات، پوست شما را مرطوب و تغذیه‌شده نگه‌می‌دارد.

شکلات تلخ در ترکیب با کافئین، برای لایه‌ برداری عالی است.

این شکلات، باعث پوسته‌شدن سلول‌های مرده پوست شده و اجازه‌می‌دهد پوست جدید به‌راحتی نفس‌بکشد.

استرس، دشمن زیبایی است.

اگر مهارنشود، می‌تواند تمام شخصیت‌تان را نابودکند.

شکلات تلخ دارای خواص تسکین‌دهنده استرس است و برای دادن پوستی درخشان، با کاهش هورمون‌های بالای استرس، به شما کمک‌می‌کند.

شکلات تلخ به‌خاطر داشتن فواید مراقبت از مو نیز شناخته‌شده است.

برخی از خواص شکلات تلخ برای مراقبت از مو در پایین آمده است:

شکلات تلخ به افزایش گردش خون در پوست سر کمک‌کرده که باعث افزایش رشد موهای سالم و براق می‌شود.

شکلات تلخ، به دلیل اینکه تقویت‌کننده گردش خون است، در کاهش ریزش مو نیز بسیار موثر است.

شکلات تلخ، به دلیل داشتن مواد مفید برای مو، سلامت کلی موها را بهبودبخشیده و آنها را فوق‌العاده درخشان و حجیم می‌کند.

شکلات تلخ، به‌دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، به کاهش ابتلا به عفونت‌های پوست سر کمک‌می‌کند.

این مورد هم در رابطه با جریان خون است؛ شکلات تلخ برای قلب خوب است و جریان خون را از طریق عملکرد رگ‌های خونی تقویت می‌کند.

همان طور که عموما می‌دانیم، قلب عضوی است که خون را پمپاژ می‌کند و رگ‌های خونی آن را به اقصی نقاط بدن خواهند رساند.

بنابراین، وقتی رگ‌های خونی خوب عمل کنند، قلب هم خوب عمل خواهد کرد و هیچ مانعی بر سر جریان خون یا گرفتگی عروق وجود نخواهد داشت.

این اطلاعات به معنی آن است که شرایط خوب قلب از هر گونه بیماری قلبی مانند سکته و … جلوگیری خواهد کرد.

طی پژوهش‌های انجام شده در یونان به خوبی اثبات شده است که شکلات تلخ می‌تواند از اختلالات قلبی پیشگیری کند چون می‌تواند رگ‌های خونی را ترمیم و عملکردشان را تقویت کند .

باور این مسئله سخت است که ماده‌ای سرشار از قند می‌تواند سطح قند خون را متعادل‌کند، اما این یک واقعیت است! میزان قند موجود در شکلات تلخ بر بدن‌تان تاثیر بد نمی‌گذارد زیرا شاخص گلیسمی آن پایین است و فلاونوئیدهای شکلات تلخ، دارای تاثیراتی هستند که انسولین بر سطح قند می‌گذارد.

هیچ شکی نیست که کلسترول، رگ‌ها و عروق را مسدودکرده و مانع عملکرد صحیح آنها می‌شود.

اما شکلات تلخ، سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) را در عرق و قلب کاهش‌می‌دهد.

اکثر آدم‌ها فکر می‌کنند اعتقاد به شکلات به عنوان یک بهبود دهنده‌ی خلق و خو فقط یک شایعه یا فریب است.

اما، حتما بسیار خوشحال خواهید شد اگر بدانید پژوهش‌های اخیر نشان داده‌اند که این اعتقاد درست است و شکلات، به ویژه شکلات تلخ، در بهبود خلق و خو بسیار موثر است.خواص کاکائو تلخ برای لاغری

بنابراین مصرف شکلات تلخ باعث می‌شود فرد مصرف کننده احساس آرامش و خوشبینی بیشتری نسبت به زندگی و فعالیت‌های روزانه داشته باشد.

از نتایج پژوهش‌ها واضح است کسانی که مرتبا شکلات تلخ مصرف می‌کنند بسیار شادتر از کسانی هستند که شکلات مصرف نمی‌کنند.

با این که هر دو گروه ساعات کاری یکسانی دارند، اما گروه اول سطح اضراب، استرس، یا پرخاشگری و همین طور میزان خستگی فیزیکی کمتری دارند.

سطح بالای فلاونوئیدهایی مانند اپی‌کاتچین، دربرابر سکته از مغز محافظت‌می‌کند.

این ماده در شکلات تلخ به مقدار مناسبی یافت‌می‌شود.

سلول‌های عصبی افرادی که شکلات تلخ مصرف‌می‌کنند، در مقایسه با افرادی که شکلات تلخ مصرف‌نمی‌کنند کمتر مستعد سکته هستند.

عملکرد ذهنی بدن انسان با مصرف شکلات تلخ افزایش‌می‌یابد زیرا شکلات‌تلخ گردش ژخون را در مغز افزایش‌می‌دهد.

شکلات تلخ سرشار از موادمعدنی مانند مس و منیزیم است که مسئول حفظ تعادل فشارخون هستند، مخصوصا در افرادی که نوسان فشار خون دارند.

نوشیدن شیرکاکائو بعد از ورزش برای سلامتی عالی است زیرا سرشار از پروتئین است.

اگر می‌خواهید یک فنجان شیر بخورید، ۸ تا ۱۱ گرم پروتئین دریافت‌خواهیدکرد.

پس، اگر بخواهید ۱۷ تا ۲۵ گرم پروتئین دریافت‌کنید، باید حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌لیتر شیرکاکائو بخورید.

این، تاثیر سریعی بر بدن‌تان دارد، همه بافت‌ها را ترمیم‌کرده و کمک‌می‌کند توده ماهیچه‌ای را بازیابید.

پروتئین موجود در این نوشیدنی، ماهیچه‌هایی متناسب به شما می‌دهد.

شیرکاکائو دارای کربوهیدرات است که برای سلامتی شما عالی است، مخصوصا اگر وزنه‌های زیادی را بلند کرده‌باشید.

میزان کربوهیدرات‌ها به محصولاتی که فرد مصرف‌می‌کند هم بستگی دارد.

محصولات مختلف، مقادیر مختلفی کربوهیدرات دارند.

قند شیرکاکائو، انرژی شما را افزایش‌داده و آن را برمی‌گرداند.

دفعه بعدی که به باشگاه می‌روید، می‌توانید سخت‌تر و بهتر کارکنید.

درواقع، این باعث‌می‌شود از تمرین بیشتر لذت‌ببرید.

اگر بافت عضلانی شما آسیب ببیند، این نوشیدنی، درد آن را متوقف‌می کند.

درواقع، بافت‌های عضلانی خودبه‌خود ترمیم‌می‌شوند.

اگر برای چند هفته تمرین سخت داشته‌اید یا خودتان را برای ماراتن آماده‌می‌کنید، به چیزی نیازدارید که استقامت شما را بالابرده و به تمرین طولانی‌ترتان کمک‌می‌کند.

در این مورد، چه چیزی می‌تواند بهتر از شیرکاکائو باشد؟ این نوشیدنی از بدن شما به‌خوبی مراقبت‌کرده، قدرت و انرژی شما را افزایش‌می‌دهد وهرچیزی که بخواهید را برای‌تان فراهم‌می‌کند.

یکی از مواد موجود در شکلات تلخ آهن است که برای درمان و همین طور پیشگیری از کم خونی یا فشار خون پایین خوب است.

عملکرد آهن در پیشگیری از ایجاد ترومبوزیس (ایجاد لخته در خون) خوب عمل می‌کند به نحوی که برای افراد مبتلا به کم خونی، مصرف شکلات تلخ و بهره‌گیری از خواص شکلات تلخ برای سلامتی، درمانی ارجح خواهد بود چون علاوه بر خاصیت دارای مزه‌ی خوبی نیز هست.

از روی این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که برای کم خونی و فشار خون پایین، شکلات تلخ می‌تواند تنها و بهترین راه حل باشد.

بنابراین ممکن است بد نباشد آن را هم در فهرست خوراکی‌های مصرفی روزانه‌ی خود بگنجانید.

در ضمن، اگر از فشار خون بالا رنج می‌برید، مصرف شکلات تلخ می‌تواند برای شما موثر و مفید باشد چرا که فشار خون را تنظیم می‌کند، یا با بالا بردن یا با پایین آوردن.

ماده‌ی موجود در شکلات تلخ که برای درمان فشار خون بالا موثر است منیزیم است و عملکرد آن به لحاظ علمی آزمایش و اثبات شده است.

بنابراین اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید نیازی نیست نگران مصرف شکلات تلخ باشید یا در خوردن آن تردید کنید چون به جای بدتر کردن شرایط می‌تواند حال شما را خوب کند و شما را از مزه‌ی دلپذیر خود بهره‌مند سازد.

ممکن است عجیب به نظر برسد ولی به لحاظ پزشکی و علمی ثابت شده است که شکلات تلخ حاوی ماده‌ای به نام تئوبرومین است.

کار این ماده آرامسازی عصبی است که باعث سرفه یا خلط سازی می‌شود.

بنابراین، برای درمان سرفه خوب است.

با مصرف شکلات تلخ به همراه آب جوش گلوی شما گرم خواهد شد و احساس راحتی و آرامش پیدا می‌کند.

علاوه بر کارایی بالای آن، خوردن شکلات تلخ به عنوان درمان کننده‌ی سرفه مفید است چون هیچ گونه عارضه‌ی جانبی ندارد.

یعنی از اثرات جانبی که معمولا داروهای ضد سرفه به همراه دارند مانند خواب آلودگی و تپش قلب بالا در امان خواهید بود.

برای حصول نتایج بهتر، توصیه می‌شود که سایر مواد طبیعی مفید برای درمان سرفه مانند لیمو، زنجبیل، و … را نیز مصرف کنید.

طبق نتایج پژوهشی که در ژاپن انجام شده است، کارکرد دیگر تئوبرومین تقویت مینای دندان است.

یعنی این که نیازی نیست نگران مصرف زیاد شکلات یا خوراندن آن به کودکتان باشید چون به جای آسیب زدن به دندان، ماده‌ی موجود در شکلات تلخ می‌تواند مینای دندان را تقویت کند به نحوی که دندان سالم و قوی خواهد شد.

اگر آن را با درمان‌های دیگر ترکیب کنید، می‌توانید هر مشکل مربوط به دندان مانند پوسیدگی، جرم و لکه و … را به حداقل برسانید.

با وجود این، مسواک زدن بعد از مصرف شکلات تلخ همچنان ضروری است و نباید از آن غفلت کرد.

آفریقایی‌ها مدت‌های مدیدی از قرن شانزدهم به بعد از کاکائو برای درمان اسهال استفاده می‌کرده‌اند.

در بعضی جوامع این رسم تا به امروز حفظ شده و ادامه پیدا کرده است، هرچند پژوهش‌های علمی برای بررسی آن به تازگی انجام گرفته است.

در یکی از پژوهش‌ها چنین مشخص شده است که ماده‌ی فلاونوئید موجود در کاکائو ترشح مایع روده‌ی کوچک تضمین می‌کند و به این طریق می‌توان از اسهال پیشگیری یا آن را معالجه کرد.

این امر حاکی از آن است که شکلات تلخی که حداقل ۶۰٪ آن از کاکائو تشکیل شده باشد نیز همین عملکرد را دارد.

بنابراین، اگر دستگاه گوارش‌تان ضعیف است و به آسانی اسهال می‌شوید، سعی کنید به طور مرتب شکلات تلخ مصرف کنید.

به خاطر مزه‌ی خوبی که دارد با مصرف آن به هنگام ابتلا به اسهال اصلا احساس این که دارویی مصرف می‌کنید به شما دست نخواهد داد.

اما، فراموش نکنید که در انتخاب منوی غذا و همچنین اندازه و مقدار آن دقیق و هوشمندانه عمل کنید.

تقریبا تمام آدم‌ها از فایده‌های ویتامین A برای بینایی اطلاع دارند، اما به ندرت می‌دانند که شکلات تلخ نیز اثرات چمشگیری بر سلامت این عضو از بدن به جای می‌گذارد.

همان طور که پیشتر توضیح داده شد، جریان خون روان در بدن باعث خوب عمل کردن ارگان‌های بدن می‌شود.

این امر به طور اخص در رابطه با چشم نیز صدق می‌کند چون تامین خون کافی و همیشگی شبکیه‌ی چشم سلامت جشم را بهبود خواهد بخشید و بینایی را تقویت می‌کند.

حالا که به این موضوع پی بردید، می‌توانید علاوه بر مصرف هویج، پاپایا، و سایر میوه‌های یا سبزیجات حاوی ویتامین A ، از شکلات تلخ نیز برای تقویت قدرت بینایی خود استفاده کنید.

یکی از رایج‌ترین دلایل ابتلا به سرطان آلوده شدن بدن به رادیکال‌های آزاد است.

شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که بدن را آلوده می‌کنند کمک کند بنابراین می‌توان از اکسیداسیون سلولی جلوگیری کرد.

بنابراین، اگر محیط اطراف‌تان پر از رادیکال‌های آزاد است نیازی نیست نگران بشوید، چون با مصرف خوراکی‌های غنی از آنتی‌اکسیدان، مانند شکلات، بدن‌تان سیستم ایمنی خود را تقویت و از هر گونه بیماری من جمله سرطان پیشگیری خواهد کرد.

خبر خوش دیگر آن که آنتی اکسیدان به عنوان یک عامل ضد پیری نیز عمل می‌کند بنابراین فقط با مصرف این نوع خوراکی و بهره‌گیری از خواص شکلات تلخ برای سلامتی، فایده‌های بسیاری نصیب سلامتی‌تان خواهد شد.

شکلات تلخ محتوای فیبر بالایی دارد که می‌تواند با مزه‌ی دلچسب و خوب خود گرسنگی را برطرف کند.

بنابراین، مصرف شکلات تلخ برای کسانی که برنامه‌ی رژیم غذایی دارند مفید است چون می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

احساس سیری کردن می‌تواند مانع از آن شود که شخص رژیم گیرنده وعده‌های غذایی کاملی مصرف کند یا میان وعده بخورد در نتیجه قادر خواهد بود رژیم غذایی‌اش را به خوبی رعایت کند و به مقداری که نیاز دارد وزن کم کند.

بنابراین، اگر رژیم غذایی دارید و به فکر کم کردن وزن هستید، شکلات تلخ می‌تواند در منوی شما جا خوش کند چون می‌توانید آن را به طرق مختلف مصرف کنید و همچنین برای سلامتی شما بی‌خطر است و باعث موفقیت برنامه‌ی رژیم غذایی‌تان می‌شود.

بعضی از آدم‌ها دوست دارند قهوه مصرف کنند چون مصرف آن می‌تواند باعث عملکرد بهینه‌ی مغزشان شود.

آن‌ها دوست دارند بگویند قهوه منبع الهامی است که آن‌ها را قادر می‌سازد با مصرفش خلاق‌تر و مبتکرتر شوند.

به علاوه، آن‌ها با مصرف هر روزه‌ی قهوه احساس راحتی می‌کنند و اگر یک روز به مقدار کافی قهوه ننوشند انگار چیزی کم دارند.

همچنین افراد زیادی وجود دارند که به نوشیدن قهوه معتادند و بدون آن احساس می‌کنند سلامتی‌شان کامل نیست.

متاسفانه، نوشیدن بیش از حد قهوه واقعا برای سلامتی خوب نیست چون کافئین موجود در آن باعث اعتیاد سخت یا حتی بلند مدت می‌شود.

اگر می‌خواهید عملکرد مغزتان را بدون اعتیاد به نوع خوراکی خاصی یا نوشیدنی خاصی – مثلا قهوه – یا حتی دارو خوردن افزایش دهید، شکلات تلخ می‌تواند گزینه‌ی اول شما باشد.

این خوراکی حاوی کافئین است که می‌تواند کارایی مغز را افزایش دهد اما در عین حال مقدار آن بسیار اندک است؛ در هر دو فنجان شکلات تلخ حدودا ۲۷ میلی گرم.

در مقایسه با قهوه، مقدار آن بسیار کم است: یک فنجان قهوه حاوی ۲۰۰ میلی گرم کافئین است.

جریان خون روان یکی از کلیدهای اصلی سوخت و ساز خوب و همچنین داشتن بدنی سالم است.

وقتی خون – که کارش اکسیژن رسانی است – بتواند به روانی حرکت کند و بتواند از طریق رگ‌ها به تمام نقاط بدن برسد، فرد از سلامتی بهتری برخوردار خواهد بود و تمام ارگان‌های بدن نیز درست و خوب عمل خواهند کرد.

بنابراین، اکثر انواع بیماری‌های جسمی از اختلالات خونی به خصوص اختلال در جریان خون ناشی می‌شوند.

اگر می‌خواهید جریان خونتان از ثبات برخوردار باشد مصرف شکلات تلخ بسیار به شما کمک خواهد کرد.

این ماده حاوی فلاونول است که می‌تواند لایه‌ی شریانی را برای تولید نیتریک اکسید تحریک کند.

سیستم ایمنی یکی از اساسی‌ترین رکن‌های سلامتی بدن است که تاثیر بسیار زیادی بر خود بدن به جای می‌گذارد.

اگر به خوبی از آن مراقبت شود، بدن در سلامت کامل خواهد بود چون هر تهدید بیماری را می‌توان بر طرف کرد و در آن صورت تمام اعضای بدن به درستی وظیفه‌ی خود را انجام خواهند داد.

بر عکس، وقتی سیستم ایمنی ضعیف باشد یا خوب کار نکند، بدن مثل یک آهن ربا هر گونه بیماری را به خود جذب خواهد کرد و در نتیجه شخص بیمار خواهد شد یا خیلی راحت به مشکلات و ناراحتی‌های مختلف دچار می‌شود.

اهمیت فوق‌العاده‌ی سیستم ایمنی باعث می‌شود آدم‌ها سخت تلاش کنند تا آنجا که ممکن است و به هر طریقی سلامت آن را حفظ کنند.

علاوه بر انجام ورزش منظم و داشتن سبک زندگی سالم، دقیق و باهوش بودن در انتخاب و مصرف وعده‌های غذایی یا میان‌ وعده‌ها نیز راه دیگری برای حفظ سلامتی سیستم ایمنی بدن است.

شکلات تلخ سرشار از ویتامین C و ویتامین E است که در حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار خوب عمل می‌کنند.

حداقل، می‌توانید برای تقویت سیستم ایمنی‌تان علاوه بر سبک زندگی سالم و ورزش روتین و منظم، مصرف شکلات تلخ را نیز لحاظ کنید و از خواص شکلات تلخ برای سلامتی بهره بگیرید.

شیرکاکائو چیزی است که در درازمدت، شما را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند.

اگر حداقل سه‌بار در هفته، بعد از تمرین، شیرکاکائو مصرف‌کنید، تغییرها را در بدن‌تان خواهید دید.

قوی‌تر هم خواهیدشد. وزنه‌هایی را که قبلا نمی‌توانستید بلندکنید، حالا برای‌تان آسان‌تر از دفعه قبل می‌شوند.

اگر هنگام دویدن یا شنا خیلی زود خسته‌می‌شوید، این نوشیدنی شما را سرپا نگه‌می‌دارد.

شکلات تیره، کافئین بیشتری نسبت به سایر شکلات ها دارد.

مصرف آن در مقادیر زیاد ممکن است موجب اضطراب، اسهال، عصبانیت و کم آبی شود.

مضرات شکلات تلخ

میزان کاکائوی بالا در این شکلات می تواند باعث بیماری های مختلفی طود، مانند بیماری پوست، یبوست و سردرد میگرنی. همچنین می تواند باعث تهوع و گاز شود.

مصرف زیاد این شکلات در زنان باردار به شدت ممنوع است، زیرا ممکن است باعث تحریک زودرس، سقط جنین و وزن کم هنگام تولد شود.

مصرف زیاد شکلات تلخ در بارداری مضر است

سایر عوارض جانبی شکلات تلخ عبارتند از:

تپش قلب

سندرم روده تحریک پذیر (ibs)

پوکی استخوان

فشار خون بالا

گلوکوم

اختلالات خونریزی

کالری ۱۰۰گرم شکلات تلخ ۵۴۶ کالری است.

کالری شکلات تلخ

کالری شکلات تلخ ۸۵% ۵۳۵ کالری است.

کالری شکلات تلخ ۸۵ درصد

مقدار مصرف شکلات تلخ در روز در حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم میباشد.

مانند هر ماده غذای دیگر نباید در مصرف شکلات تلخ نیز زیاده روی کرد زیرا موجب تاثیرات منفی میگردد.

مقدار مصرف شکلات تلخ در روز

با مصرف شکلات تلخ به صورت مداوم و مستمر میتوان بدنی سالم و ایمن داشت که دارای مقاومت بالاتری در برابر بیماریهای مختلف میباشد.

شکلات تلخ ۷۰ درصد بهترین گزینه برای مصرف روزانه میباشد زیرا از مقدار مناسبی کاکائو برخوردار است و همچنین دارای مقدار بسیار کمی شکر نیز میباشد.

منظور از شکلات تلخ، شکلاتی است که حاوی حداقل ۷۲ درصد کاکائو باشد.

شکلات تلخ چند درصد برای لاغری

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دائما در فکر خوردن شیرینی و دسر هستید می‌توانید شکلات تلخ را جایگزین کنید، چرا که یک یا ۲ تکه شکلات تلخ که حاوی تنها ۴۰ تا ۵۰ کالری است در اکثر مواقع می‌تواند در افرادی که همیشه در فکر خوردن شیرینی‌جات هستند، ارضاکننده باشد و آنها را از خوردن چند تکه کیک خامه‌ای که حاوی ۵۰۰ کالری است دور نگه دارد.

همچنین شرکت‌های زیادی هستند که در شکلات‌های سیاهی که تولید می‌کنند مقداری فیبر اضافه می‌کنند (بعضی از شرکت‌ها به ازای هر ۱۵ گرم کربوهیدرات ۵ گرم فیبر نیز قرار می‌دهند) و در کنار مقداری چربی مفید مقدار کمی هم شکر اضافه می‌کنند.

پروفسور بیتریک گولومب، استاد دانشگاه کالیفرنیا در سان دی گو در آزمایشات جدید خود به نتایج متفاوتی درباره تاثیر مصرف شکلات روی وزن دست یافته است.

در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند مصرف مداوم شکلات باعث چاقی می‌شود اما در این مطالعه معلوم شد بزرگسالانی که به شکلات خوری عادت دارند، اغلب لاغرتر از افرادی هستند که تمایلی به مصرف این خوردنی خوشمزه ندارند.

آیا شکلات تلخ باعث چاقی میشود

در این مطالعه آمده است، خواص متابولیکی مصرف دائم و متعادل شکلات منجر به کاهش ذخایر چربی و سوختن کالری بیشتر در بدن می‌شود.

این یافته حاصل مطالعه روی رژیم غذایی و سایر اطلاعات پزشکی از جمله قد و وزن در یک هزار زن و مرد بالغ است.

پروفسور گولومب و دستیارانش در این بررسی‌ها دریافتند بزرگسالانی که بیشتر روزهای هفته شکلات می‌خورند به طور معمول شاخص توده بدنی کمتری دارند و درواقع لاغرتر هستند.

دیابت بیماری است که به خاطر حجم زیاد قند یا گلوکز در خون ایجاد می‌شود.

بعضی از انواع خوراکی‌های سرشار از کلسترول عامل اصلی دیابت به شمار می‌آیند چون می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهند و شکلات یکی از آن‌ها است.

اما، این در مورد شکلات تلخ صدق نمی‌کند چون نسبتا عاری از موادی مانند قند، رنگ افزاها یا شیرین کننده‌ها است.

شکلات تلخ و دیابت

این خوراکی فقط مقدار کمی گلیسمی دارد، بنابراین نیازی نیست نگران سطح قند یا گلوکز خونتان باشید چون بر آن تاثیری نخواهد گذاست.

حتی، می‌تواند از ابتلای شما به دیابت، بالاخص دیابت نوع ۲، جلوگیری کند.

به علاوه، مصرف شکلات تلخ همچنین تولید خودکار انسولین طبیعی را میسر می‌سازد.

این کار بر مصرف کنندگان تاثیر زیادی می‌گذارد چون انسولین می‌تواند خطر دیابت را کاهش دهد.

با در نظر گرفتن تمام این توضیحات، اغراق نیست اگر بگوییم شکلات تلخ دارویی برای پیشگیری و درمان دیابت است.

با وجود این، توصیه می‌شود کسانی که از دیابت رنج می‌برند روی شکلات تلخی که مصرف می‌کنند شکر یا شیرین کننده نریزند چون می‌تواند کارایی خوب شکلات را از بین ببرد.

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

آسپرگر: علائم، تشخیص، درمان / آسپرگر خفیف / تفاوت آسپرگر و اوتیسم

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

اربعین : اخبار مربوط به اربعین ۹۸ و ۹۹ / مراسم عقد و عروسی در محرم و صفر

تعبیر خواب کلید: گرفتن و دادن کلید / دسته کلید / دنبال کلید گشتن

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

جام حذفی : آخرین اخبار مربوط به جام حذفی ۹۸-۹۹

امین تارخ: بیوگرافی و زندگی نامه / امین تارخ و همسرش و فرزندان + عکس

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت و اخبار در وبسایت نایریکا

سرکه: خواص و مضرات و انواع و طرز تهیه سرکه / جوشاندن سرکه / سرکه خرما و سیب

ورم شکم: علت و درمان ورم شکم و معده / ورم ناگهانی شکم و سرطان و یبوست

کاهش وزن اصولی و سریع: کاهش وزن ناگهانی / ورزش، برنامه رژیم غذایی و رژیم ساده

بادام هندی: خواص، مضرات، طبع، کالری / بادام هندی برای کبد چرب و بارداری

لیمو ترش: خواص، مضرات / لیمو ترش برای پوست، کبد، لاغری، کودکان، بارداری

کرفس: خواص، مضرات، طبع / کرفس برای لاغری / خواص آب کرفس ناشتا و طرز تهیه

جعفری: مضرات و خواص برای کبد و یبوست / خواص عرق جعفری برای پوست، کم خونی

روغن هسته انار: مضرات و خواص برای جوش، لک صورت، دور چشم و واژن

یائسگی: سن و علائم / یائسگی مردان / خونریزی نزدیک یائسگی / یائسگی و رابطه زناشویی

بیماری کرون: علائم اولیه، تشخیص، درمان، طول عمر بیماران / کرون تناسلی / کولیت

قاعدگی / قاعدگی نامنظم / قاعدگی دردناک / تسکین درد پریود / قطع خونریزی قاعدگی

موخوره / علت، درمان موخوره با وازیلین و سرکه / درمان قطعی موخوره در طب سنتی

لیگ برتر : آخرین اخبار / جدول لیگ برتر، بازیها، نتایج لیگ برتر

پیتزا بدون گوشت : طرز تهیه پیتزا بدون گوشت + طرز تهیه خمیر پیتزا

تعبیر خواب دود / تعبیر خواب دود ابن سیرین و جابر مغربی

اینستاگرام : جدیدترین و آخرین اخبار مربوط به اینستاگرام

استیضاح ترامپ : آخرین اخبار مربوط به استیضاح ترامپ

حذف ۴ صفر از پول : آخرین اخبار / پیامد، فواید و اثرات / لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی

سیستم ایمنی بدن: بیماری، آزمایش، معجون، دمنوش، واکسن تقویت سیستم ایمنی

لوبیا چشم بلبلی: خواص، مضرات، طبع، زمان پخت، دمی، ویتامین ها

تعبیر خواب کرم در بدن انسان، در غذا، در دندان، در مدفوع / ابن سیرین

حالا دیگر عمر تبلیغات ضد‌چربی به پایان رسیده و تقریبا همه فهمیده‌اند که خوردن هر نوع چربی لزوما موجب چاقی نمی‌شود. در واقع خوردن مقدار کافی از چربی در رژیم غذایی روزانه کاملا ضروری است و باعث متعادل نگه داشتن هورمون‌ها، تحت کنترل گرفتن قند خون و جلوگیری از هوس‌ها می‌شود. در اینجا ۷ نمونه از غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که در حقیقت به شما کمک می‌کنند که لاغر شوید.۱- شکلات تلخ

منظور از شکلات تلخ، شکلاتی است که حاوی حداقل ۷۲ درصد کاکائو باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دائما در فکر خوردن شیرینی و دسر هستید می‌توانید شکلات تلخ را جایگزین کنید، چرا که یک یا ۲ تکه شکلات تلخ که حاوی تنها ۴۰ تا ۵۰ کالری است در اکثر مواقع می‌تواند در افرادی که همیشه در فکر خوردن شیرینی‌جات هستند، ارضاکننده باشد و آنها را از خوردن چند تکه کیک خامه‌ای که حاوی ۵۰۰ کالری است دور نگه دارد. همچنین شرکت‌های زیادی هستند که در شکلات‌های سیاهی که تولید می‌کنند مقداری فیبر اضافه می‌کنند (بعضی از شرکت‌ها به ازای هر ۱۵ گرم کربوهیدرات ۵ گرم فیبر نیز قرار می‌دهند) و در کنار مقداری چربی مفید مقدار کمی هم شکر اضافه می‌کنند. البته هنگام خرید این نوع شکلات‌ها به میزان چربی و کربوهیدرات آنها توجه کنید. نکته قابل توجه دیگر در مورد این شکلات‌ها این است که برخلاف سایر شیرینی‌‌ها اثر ناگهانی و بالابرنده شدیدی روی قند خون شما نخواهد گذاشت و در عوض حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که در کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد. چربی‌های مفید شکلات تلخ می‌توانند برای بدن بسیار سودمند باشند ولی آنها فقط در روغن کاکائو وجود دارند. بنابراین می‌توان آنها را کم‌یاب دانست. دلیل توصیه مصرف شکلات سیاه این است که وقتی این شکلات‌ها حاوی ۷۲ درصد کاکائو هستند بنابراین دیگر جای زیادی برای افزودن شکر نخواهند داشت. پس با خیال راحت شکلات تلخ بخورید و از مزایای آنتی‌اکسیدانی و فیبرهای آنها بهره ببرید. اما فراموش نکنید که مصرف روزانه آن را تنها به ۳ تا ۵ تکه کوچک محدود کنید چرا که از طرف دیگر حاوی کالری بالایی است.۲- شیر نارگیل، پودر نارگیل و روغن نارگیل

شیر نارگیل و روغن نارگیل منابع بسیار خوبی از چربی‌های غیراشباع هستند. مزیت دیگر چربی‌ نارگیل این است که بدن به راحتی آن را برای سوخت و انرژی مورد استفاده قرار می‌دهد و مانند دیگر چربی‌ها علاقه‌ای به ذخیره آن ندارد. پودر نارگیل نیز حاوی چربی‌های مفید زیادی است و می‌توان از آن در تهیه غذاها و دسرها استفاده کرد. همچنین پودر نارگیل دارای مقدار زیادی فیبر است می‌توان گفت تمام کربوهیدرات پودر نارگیل فیبر است. این پودر حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که آنرا محبوب‌تر نیز جلوه می‌دهد. ۳- کره گیاهی

بله، کره گیاهی بسیار لذیذ و مناسب است، البته اگر سالم و طبیعی باشد. این نوع کره‌ حاوی فاکتورهای زیادی است که برای سلامت شما مفید است و از طرفی جلوی عضلانی بودن بدن‌تان را نخواهد گرفت. یادتان باشد با خوردن ۲ قطعه کوچک از این کره هرگز میزان چربی بدن‌تان افزایش پیدا نمی‌کند. البته هنوز خیلی‌ها معتقدند که کره از مواد چاق کننده است اما دلایل و شواهد کافی برای اطمینان از مفید بودن کره گیاهی و کمک آن به روند چربی‌سوزی وجود دارد. اول اینکه کره گیاهی سرشار از چربی سالمی به نام CLA  است که خواص ضدسرطانی دارد و به آب کردن چربی‌های شکم کمک می‌کند. همچنین حاوی میزان متعادلی از اسیدهای چرب امگا۳ و امگا۶ است که با التهاب درون بدن مبارزه می‌کند و به تعادل هورمون‌ها کمک می‌کند. در ضمن MCT موجود در کره گیاهی به بالا بردن سیسم ایمنی بدن کمک می‌کند، اشتهای شما را کم کرده و قند خون را کنرل می‌کند که همگی به لاغر شدن شما کمک می‌کنند.۴- تخم مرغ (زرده و سفیده)

اکثر افراد می‌دانند که تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین است اما خیلی از آنها نمی‌دانند که زرده تخم‌مرغ جزء مهمی از تخم‌مرغ است، چرا که ویتامین‌ها املاح و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی در آن یافت می‌شود. در حقیقت بیش از ۹۰ درصد موادی نظیر کلسیم، آهن، فسفر، روی، ویتامین ب۶ و ب۱۲ تخم مرغ در زرده آن قرار دارند. به‌علاوه تمام ویتامین‌های محلول در چربی تخم‌مرغ نظیر ویتامین‌ آ، ای و دی و همچنین اسیدهای چرب ضروری هم در همین زرده تخم‌مرغ است. همچنین زرده تخم‌مرغ به اندازه سفیده آن پروتئین در خود جا داده است و بالانس این اسیدهای آمینه نیز بسیار مناسب است. با مصرف به اندازه زرده تخم‌مرغ می‌توانید اطمینان حاصل کنید که بدنتان را از چربی‌های مفید و لازم سیراب کرده‌اید. ۵- گوشت گاوخواص کاکائو تلخ برای لاغری

البته منظور از گوشت گاو، گوشت سالم وتازه گاو است. گاوهایی‌ که از خوراکی‌های استاندارد و متنوع و علوفه‌های سالم تغذیه می‌کنند مسلما فراورده‌های گوشتی بسیار مناسبی دارند و میزان ویتامین و امگا۳ آنها بیشتر است. به‌علاوه میزان اسیدهای چرب سالم یا اسید لینولئیک (CLA) در گوشت آنها بالا خواهد رفت و همانطور که می‌دانیم CLA به چربی‌سوزی کمک کرده و باعث ساخت عضلات خشک می‌شود. بنابراین هنگام خرید از کیفیت و تاییدیه وزارت بهداشت اطمینان حاصل کنید و از گوشت بدون چربی استفاده کنید.۶- آووکادو

تا کنون بیش از 3000 نفر با این رژیم غذایی وزن خود را کاهش داده اند. این رژیم برای هر فرد با توجه به ویژگی ها و شرایط بدنی شخصی می شود و می تواند یک بار برای همیشه مسئله لاغری و کاهش وزن را برای شما حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه سبز رنگ زیر بزنید
کلیک کنید .

آووکادو سرشار از چربی است و بسیاری به اشتباه آن را یک غذای چرب می‌دانند نه یک میوه پرفایده اما تمام چربی‌های آووکادو اسیدهای چرب مفیدی هستند که منافع زیادی برای بدن‌ ما دارند. این میوه حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع، ویتامین‌، مواد معدنی، ریزمغذی‌ و مواد آنتی‌اکسیدان است. بنابراین آن را می‌توان یک میوه بسیار سالم دانست. شما می‌توانید تکه‌های آن را کنار همبرگر، تخم‌مرغ، سالاد و ماهی بخورید و لذت ببرید. طیف مناسب و باکیفیت چربی‌های مفید ریزمغذی‌ها و فیبرهای آووکادو به بدن‌تان کمک می‌کند تا میزان هورمون‌هایی را که به رشد عضلات و چربی‌سوزی کمک می‌کنند بالا ببرید. تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن آووکادو باعث می‌شود تا چند ساعت بعد از خوردن غذا از اشتیاق به خوردن هله‌‌هوله دور بمانید.۷- آجیل

آجیل یکی دیگر از غذاهای چرب است که می‌تواند به کاهش چربی‌های بدن‌ کمک کند. هرچند که آجیل و مغزها حاوی مقدار زیادی چربی هستند اما این چربی‌ها تماما اسیدهای چرب مفید هستند که در کنار ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبرها و مواد آنتی‌اکسیدان، می‌توانند نقش بسیار مهمی در کنترل قند خون ایفا کنند که اولین گام در راه چربی‌سوزی است. همچنین مغزها می‌توانند کمک کنند تا سطوح هورمون‌های چربی‌سوز بدن بالا بماند چرا که چربی‌های مفید باعث بالانس هورمون‌های بدن می‌‌شوند. البته باید به خاطر داشته باشید که از آجیل خام استفاده کنید و نه از نوع شور آن، تا بتوانید از کیفیت چربی‌های سالم و میزان زیاد ریزمغذی‌های موجود در آن استفاده کنید. اگر ۲۰ دقیقه قبل از ناهار یا شام یک مشت آجیل میل کنید، می‌توانید مطمئن باشید که هنگام صرف غذای اصلی کالری اضافی مصرف نخواهید کرد و دچار پرخوری نخواهید شد.

(منبع: truthaboutabs)

مطالب مرتبط:آیا واقعا چاق هستید+تست چاقیمعرفی ۳ اپلیکیشن موبایل برای تناسب اندام

پوست، مو و زیبایی

متخصص پوست و مو

کلینیک دندانپزشکی

کلینیک تغذیه

کلینیک پوست و مو

ماهان سمعک

دکتر منوچهر قارونی

دکتر امیر مؤیدنیا

دکتر رضا کریمیان

آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر خسروشاهی

دکتر مسعود رستگاری

کلینیک فیزیوتراپی بهنام

دکتر علی سمیعی

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

گروه دندانپزشکی آریا

132 بازدید

20 بازدید

26 بازدید

12 بازدید

36 بازدید

34 بازدید

22 بازدید

06 مهر 1398

06 مهر 1398

04 مهر 1398

03 مهر 1398

02 مهر 1398

30 شهریور 1398

خواص کاکائو تلخ برای لاغری

30 شهریور 1398

خوش آمدید.

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد

روزگار – اخبار روز | سلامت | آشپزی | سرگرمی

خواص کاکائو در خواب خواص کاکائو برای مو خواص کاکائو برای پوست خواص کاکائو برای کودکان خواص کاکائو در بدنسازی کاکائو محصول دانه درخت کاکائو می باشد ، درخت کاکائو درخت کوچکی است که منشاء اولیه آن آمریکای مرکزی و کشور مکزیک می باشد ولی امروزه به علت استفاده های فراوانی که از دانه های آن به عمل می آید در اغلب نواحی مستعد دنیا پرورش می یابد، طول ساقه آن در محصول پرورش یافته طول ساقه آن در محصول پرورش یافته به ارتفاع ۵ الی ۶ متر و در انواع وحشی به ۱۰ الی ۱۲ متر می رسد
خواص کاکائو تلخ برای لاغری


 


 


 


از کاکائو بیشتر بدانید


 

کاکائو درختی از تیره پنیرکیان که برگهایش ساده و متقابل است و گلهای منظم، کوچک و قرمز رنگی در همه فصل‌ها دارد. میوه‌اش بسته، زرد رنگ و به اندازه یک خیار و حاوی ۲۵ تا ۴۵ دانه است. میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند؛ معمولاً از آن‌ها پودر کاکائو تهیه می‌کنند. امروزه بیشتر درخت های کاکائو در نواحی استوایی قاره آفریقا، مخصوصاً ساحل طلا و همچنین در بخشی از آمریکای جنوبی (مخصوصاً در برزیل) کشت می شود. در سراسر جهان از پودر کاکائو، شکلات و دیگر فراورده های به دست آمده از دانه های این گیاه استفاده می کنند. کشور بلژیک بیشترین میزان مصرف سرانه ی کاکائو را دارد. مصرف سرانه ی کاکائو در این کشور ۵/۵ کیلوگرم است؛ یعنی ده برابر میزان مصرف کاکائو در بقیه ی دنیا.


 

به دنبال مطالعاتی که بر روی تأثیر کاکائو در پیشگیری از حملات قلبی بررسی شد، محققین به این نتیجه رسیدند که خوردن کاکائو با کاهش خطر بیماری‌های قلبی- عروقی مرتبط است. 


 

تمامی گیاهان، رنگدانه‌هایی دارند که می‌توانند از بروز بیماریها جلوگیری کنند. مثلاً ماده سولفورافان(Sulforophane) موجود در کلم براکلی، از وقوع سرطان پیشگیری می‌کند و همچنین ماده آلیکین(allicin) در سیر و رنگدانه کپسایسین(capsaicin)درانواع فلفل از حملات قلبی جلوگیری می‌کنند.گیاه کاکائو نیز، مانند سایرغذاهای گیاهی، املاح و مواد آنتی اکسیدان خاص خود را دارد که باعث کاهش ابتلاء به بیماریهایی مثل بیماری قلبی می‌شود.


 

آنتی اکسیدان قوی موجود در دانه‌ی کاکائو، فلاوونوئید می‌باشد. مواد آنتی اکسیدانی شامل ویتامینC، ویتامینE، بتاکاروتن و… هستند که می‌توانند مانع وقوع بیماری مثل سرطان وبیماریهای قلبی و عروقی شوند.


 


 


پیشگیری از سرطان با خواص کاکائو


 

آنتی اکسیدانی قوی : کاکائو مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از تشکیل رادیکال‌های آزاد در سلولها جلوگیری می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند.


 


کاهش بروز سکته قلبی با خواص کاکائو


 

کاکائو باعث کاهش احتمال لخته شدن خون و انسداد رگها می شود که به نوبه خود باعث می گردد احتمال بروز سکته قلبی کاهش یابد.


 


کاکائو سرشار از کربوهیدرات 


 

 دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشند. بیشتر این کربوهیدرات به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است. تنها بخش اندکی از این کربوهیدرات به صورت قند ساده است. همچنین دانه های کاکائو دارای مقدار بسیار کمی، به مراتب کمتر از قهوه و چای، کافئین هستند.


 

انواع ویتامین : کاکائو دارای مقداری ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین C و ویتامین E است. کاکائو مقدار زیادی مواد معدنی شامل منیزیم، کلسیم، آهن، روی، مس، پتاسیم و منگنز نیز دارد.


 


 


مقابله با چاقی و دیابت با خواص کاکائو


 

کاکائو التهاب مربوط به چاقی را محدود کرده و از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند. این گفته نتیجه پژوهش محققان دانشگاه پنسیلوانیا است که در European Journal of Nutrition به چاپ رسید. بر خلاف شکلات که به دلیل داشتن کره‌ی کاکائو یک ماده‌ی غذایی چرب محسوب می‌شود، پودر کاکائوی به‌دست آمده از کاکائوی جامد حاوی کالری، چربی و قند کمی می‌باشد و در عین حال سرشار از فیبر است. محققان معتقدند که کاکائو می‌تواند حالت مقاومت به انسولین و مشکلات کبدی را کاهش دهد.
خواص کاکائو تلخ برای لاغری


 


کاهش درد قاعدگی با خواص کاکائو


 

افسردگی و خستگی غیرعادی و بدخلقی‌های ناگهانی تنها بخشی از اثراتی است که تغییرات هورمونی در روزهای قبل از قاعدگی روی روان و بدن زن‌ها می‌گذراند؛ و اگر چه اغلب زنان فکر می‌کنند هیچ راهی برای خلاص شدن از این روزهای ناخوشایند نیست، محققان به این گروه، خوردن شکلات تلخ را پیشنهاد می‌دهند. اکثر زنان به دلیل افت ماهانه ترشح استروژن و پروژسترون، علائم ناخوشایند و آشفته کننده سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند که این تغییرات هورمونی موجب پیامدهای دیگری مثل افت موقتی میزان ترشح هورمون شادی‌آفرین سروتونین و همچنین سایر هورمون‌های آرام‌بخش می‌شود. حاصل این تغییرات هورمونی ایجاد احساس تحریک‌پذیری است که همگی از شایع‌ترین علائم سندروم پیش از قاعدگی هستند و ۳ تا ۷ روز ادامه پیدا می‌کند.


 

تحقیقات نشان داده است برخی از مواد غذایی مثل توت‌ها، کلسیم، ویتامین E و B6 و منیزیم می‌توانند علائم سندرم پیش از قاعدگی را به حداقل برسانند. جالب‌تر اینکه بر مبنای این تحقیقات، شکلات تلخ نیز حاوی منیزیم، اسیدهای چرب، مفید، امگا ۳، امگا ۶ و مقادیر بسیار کمتری قند و همچنین فاقد شیر است که در کاهش علائم این سندرم نقش مفید دارد. البته ورزش کردن و حذف قند، نمک و کافئین از رژیم غذایی هم در کاهش علائم این سندرم موثر است.


 


 


خواص کاکائو در رمانتیک شدن زنان


 

دانشمندان دو دانشگاه آمریکایی تأکید کردند که خلق‌وخوی رمانتیک زنان پس از خوردن شکلات تشدید می‌شود. محققان دانشگاه درکسل و پنسیلوانیا در آمریکا ثابت کردند که وردن شکلات سبب تقویت خلق‌وخوی رمانتیک زنان می‌گردد و به مردان پیشنهاد دادند که از این واقعیت برای جلب توجه زنان استفاده کنند. دانشمندان پس از انجام تصویربرداری مقطعی از مغز زنان، قبل و بعد از غذا، به این نتیجه دست یافتند.


 

در حالت نخست، زنان غیرچاق در طول هشت ساعت از خوردن غذا خودداری کردند، پس از آن تصاویری با ماهیت خنثی مانند توپ‌های بولینگ و نیز تصاویری رمانتیک مانند تصویر اشخاصی که همدیگر را در آغوش کشیدند و یا دست همدیگر را گرفتند، به آن‌ها نشان دادند، واکنش مغز زنان به این دو نوع تصویر، کاملاً مشابه بود. به گزارش العالم، اما در حالت دوم، پژوهشگران قبل از نمایش تصاویر، قطعه‌ای شکلات حاوی ۵۰۰ کالری به آن‌ها دادند؛ این امر سبب تشدید واکنش‌های مغز زنان در هنگام مشاهده تصاویر رمانتیک گشت؛ بدین معنا که خلق‌وخوی رمانتیک زنان پس از خوردن شکلات تشدید شد.


 


عوارض جانبی کاکائو


 

۱- مصرف بی رویه کاکائو موجب تکرر ادرار ،کک و مک، زیاد شدن اسید اوریک خون ، یبوست ، تپش قلب ، بی خوابی ، کهیر ، ناراحتی کبد و اعصاب می گردد


 

۲- افراد مبتلا به آسم ، تپش قلب ، تصلب شرائین ، کلسترول ، نقرس ، دیابت ، سنگ کلیه ، هپاتیت روده و رماتیسم مجاز به مصرف کاکائو نمی باشند.


 

۳- مصرف ناصحیح کاکائو باعث عوارض کبدی و قلبی می‌شود. کسانی که طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد کاکائو و محصولات آن خودداری کنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن کاکائو ممنوع است.


 


 


 


 

خواص کاکائو در طب سنتی , خواص کاکائو در بارداری

خواص کاکائو در طب سنتی , خواص کاکائو در بارداری

خواص کاکائو در طب سنتی , خواص کاکائو در بارداری

خواص کاکائو در طب سنتی , خواص کاکائو در بارداری


 


 

دانلود

مطلب قبلی

خواص کاهو سکنجبین برای جوش + خواص کاهو برای لاغری

مطلب بعدی

خواص هندوانه برای سنگ کلیه + خواص هندوانه برای سرماخوردگی

طرز تهیه مرغ قبرسی با گوشت سینه مرغ به روشی متفاوت!

طرز تهیه ساندویچ‌مرغ خانگی به همراه سس خردل

طرز تهیه مرغ سوخاری نرم و آبدار با سس آووکادو

طرز تهیه پاستا با سس ریحان + خواص ریحان

طرز تهیه دو غذای ساده و خوشمزه با گل کلم

طرز تهیه جگر مرغ با سس بادمجان + خواص جگر مرغ

طرز تهیه خوراک بوقلمون با سس نخود‌فرنگی + مواد مورد نیاز جهت تهیه خوراک بوقلمون

طرز تهیه خورشت کدو حلوایی + خواص شگفت‌انگیز کدو‌تنبل و یا کدو حلوایی

طرز تهیه آش کلم به عنوان پیش غذا

خواص شگفت‌انگیز چغندر (لبو) را بشناسیم!

اطلاعات شما ذخیره شود؟

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

طرز تهیه مرغ قبرسی با گوشت سینه مرغ به روشی متفاوت!

طرز تهیه ساندویچ‌مرغ خانگی به همراه سس خردل

طرز تهیه مرغ سوخاری نرم و آبدار با سس آووکادو

مداحی

دانلود مداحی هر طرف می نگرم نیزه و شمشیر است حسین فخره ای

دانلود مداحی زینب زینب زینب از حاج سلیم موذن زاده

دانلود مداحی یه عمر به عشق تو بی قرار و اسیرم از سید جواد…

دانلود مداحی متفاوت الله الله فریاد از جور زمان در یزد

حواست هست به موهای سفید سرم؟ دانلود مداحی دوستت دارم حمید…

عکس نوشته های زیبای محرم

عکس پروفایل محرم دخترانه

پروفایل محرمی خاص

متن عاشقانه جدید

شعر کوتاه محرم

متن محرم کوتاه

عکس کیک تولد

استخاره واقعی

سئو هیون جین

رنگ سال 99

جک خنده دار

ایرج نوذری

خوش آمدید.

رمز عبور به ایمیل شما ارسال خواهد شد

خواص کاکائو تلخ برای لاغری
خواص کاکائو تلخ برای لاغری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *