خواص میوه زیتون تلخ

دوره مقدماتی php
خواص میوه زیتون تلخ
خواص میوه زیتون تلخ

پزشک همیشه همراه شماست !

اگر در مورد درمان با زیتون تلخ سوالی دارید همین الان بصورت چت یا تلفنی با من گفتگو کنید

زیتون تلخ جنبه های زیبایی :حالت رشد، گل ها،میوه کاربرد : سایبان، پوشش سریع درختی است با تاج چتر، برگ های درشت پرمانند و متراکم آن به صورت آویخته بر شاخه ها قرار دارد. خوشه های گل بنفش و معطر آن در بهار شکوفا شده که بعد با میوه های زرد جایگزین می شود. این میوه ها را می توان پس از خشک شدن به رشته کشیده یا به عنوان دانه های تسبیح به کار گرفت. این گیاه به خصوص در نواحی گرم مفید است. تاج چتری آن با رشد سریع و ایجاد سایه عمیق و سنگین،اقلیم خرد مطبوع ایجاد می کند. زیتون تلخ نسبت به خاک های ضعیف، تیره و شرایط صحرائی سازگار است و برودت زمستانی زیر صفر را تحمل می کند. خصوصیات گیاهی: ارتفاع: ۷ تا ۱۲ متر قطر تاج پوششی: ۹ تا ۱۸ متر درختی است متراکم با شاخه های گسترده و تاجی چتری، پوست تنه قهوه ای تیره و زبر و شیاردار. برگ: سبز براق و درخشان و متناوب، مرکب دو بار شانه ای به طول ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر است که از برگچه هائی به طول ۳ تا ۶ سانتیمتر و عرض ۲ تا ۳ سانتیمتر دارای دندانه های تیز تشکیل شده اند. آنها به صورت متراکم و آویخته بر شاخه ها قرار می گیرند. گل: در فروردین و اردیبهشت گل های معطر و بنفش به قطر ۲ سانتیمتر به صورت خوشه ای به طول ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر در انتهای شاخه های باریک کوچک شکوفا می شوند. میوه: در پائیز میوه های صاف و درخشان به قطر ۱٫۵ تا ۲ سانتیمتر نمایان می شود. به عنوان غذای دام و طیور و گاهی برای ساخت مواد محرک به کار می رود. در حالت خشک شده به رشته کشیده شده یا به عنوان دانه های تسبیح از آن استفاده می شود. سیستم ریشه: عمیق تا متوسط سرعت رشد: بسیار سریع نگه داری: هرس: در صورت نیاز در پائیز هرس خشکه برداری یا هرس فرم شود. آبیاری : توجه خاصی لازم ندارد. زهکش خوب ضروری است. تغذیه : تنها در صورتی که درخت دچار سوء تغذیه باشد، در بهار کود ازته داده شود. آفات و بیماری ها: نسبتاً عاری از هر دو است. عیوب: شاخه ها شکننده اند. عمر درخت کوتاه است . بذر پاشی زیاد و زایدات زیاد دارد.

1. این زیتون نامهای مختلفی دارد منجمله چهار پسته، شال زیتون، دیوزیت، سنجد تلخ، زیبیل، آقاجی و قی غلام. 2. در هند از برگهای آن به عنوان یک کرم کش استفاده می‌شود. 3. عصارة آن شدت حمله‌های آسم را کاهش می‌دهد. 4. پوست ریشه درخت، میوه و گلها و برگهای آن محلل و باز کننده انسداد و گرفتگی مجاری عروق، و حامی بدن در مقابل عفونتها و مسمومیت است. 5. از ضماد برگ و گلهای آن برای تسکین سردرد و اعصاب استفاده می‌شود. 6. عصارة برگ‌های آن کرم کش است. 7. عصارة برگ‌های آن سنگ‌ها را خرد می‌کند. 8. عصارة برگ‌های آن مدر می باشد. 9. عصارة آن قاعده‌آور است. 10. از برگ‌ها و پوست و میوه های آن در استعمال خارجی و داخلی برای جذام و خنازیر استفاده می‌شود. چون در ترکیبات این گیاه سم وجود دارد بهتر است زیر نظر پزشک مصرف شود. 11. کسانی که شوره سر دارند روغن کرچک و روغن زیتون را مخلوط و سپس پوست سر را ماساژ دهند، نیم ساعت بعد از آن دوش بگیرند. 12. برای زخم‌های شدید و سخت برگ‌های اسفناج را در روغن زیتون بپزید و به صورت پماد روی زخم بگذارید هر دفعه تازه درست کنید. 13. اگر گل سرخ تازه را با روغن زیتون مخلوط نموده بصورت خمیر درآورده در محل درد ببندیم (رماتیسم، سیاتیک و نقرس) درد را تسکین می‌دهد.خواص میوه زیتون تلخ

سلام ،دکتر آرزو نهاوندی پزشک عمومی هستم، میتوانید همین الان سوالتونو بصورت چت یا تلفنی از من بپرسید و با هم گفتگو کنیم .

دوره مقدماتی php

زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12متر و قطر تنه اش به 3 متر میرسد . چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود . برگهای آن سبز رنگ ، بیضوی و دراز و بوضع متقابل یکدیگر بر روی ساقه قرار گرفته اند . منشاء درخت زیتون احتمالا منطقه مدیترانه بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است . زیتون معمولا در اوائل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم ظاهر می شود . در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد . در این هنگام زیتون سبز است و بتدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و سپس سیاه می شود بطوریکه در اواخر پائیز که موقع برداشت میوه است رنگ آن بکلی تیره است .

زیتون (به انگلیسی: Olive) و با (نام علمی: Olea europaea) شامل تقریباً ۲۰ گونه درختان کوچک از خانواده زیتونیان بوده و در جهان کهن از حوزه دریای مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا پراکندگی گسترده‌ای داشته‌اند. آن‌ها همیشه سبز بوده و دارای برگ‌هایی کوچک و یک‌پارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته‌اند. میوه این گیاه یک شفت است.

برگ‌های درخت زیتون از دوران باستان برای مقاصد پزشکی مورد استفاده بوده است، و پژوهش‌های آزمایشگاهی مدرن نشان‌دهنده آن است که عصاره برگ زیتون دارای خواص ضدباکتریایی، ضدالتهابی، و آنتی‌اکسیدان است.  

زیتون درختچه ای است به ارتفاع تقریبا سه متر ولی هنگامیکه در شرایط مساعد پرورش می یابد ارتفاع آن حدود 12متر و قطر تنه اش به 3 متر میرسد . چوب درخت زیتون بسیار سخت و مقاوم است . رنگ آن زرد است که خطوطی قهوه ای رنگ در آن وجود دارد . از چوب زیتون برای تهیه اشیاء چوبی ظریف استفاده می شود . برگهای آن سبز رنگ ، بیضوی و دراز و بوضع متقابل یکدیگر بر روی ساقه قرار گرفته اند . زیتون معمولا در اوائل تابستان شروع به گل دادن می کند و میوه آن کم کم ظاهر می شود . در اواخر تابستان میوه آن به ثمر می رسد . در این هنگام زیتون سبز است و بتدریج تبدیل به بنفش و قهوه ای و سپس سیاه می شود بطوریکه در اواخر پائیز که موقع برداشت میوه است رنگ آن بکلی تیره است .

پونه کوهی گیاهی معطر از خانواده نعناعیان است که با نام‌های آویشن کوهی و فودنج جبلی نیز شناخته می‌شود. پونه کوهی گیاهی است که بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر رشد می‌کند و برگ‌ها متقابل، از نظر اندازه متغیر و در پایین بسیار بزرگ‌تر است. اما هرچه به‌طرف رأس گیاه می‌رود کوچکتر شده و به شکل تخم مرغی یا بیضوی درمی‌آید. حاشیه برگ‌ها صاف یا کنگره‌ای است. گلها به ‌طول ۴ ـ ۷ میلی‌متر به‌رنگ صورتی یا سرخ به شکل‌خوشة افشان روی شاخه‌ها قرار دارد. زمان گل دادن بین تیر تا شهریور است. تمام ‌قسمت‌های گیاه بوی مطبوع معطری شبیه آویشن دارد.

دم‌نوش زنجبیل نوشیدنی گرمِ تند زنجـبیل یا زنجفیل یک گیاه خوراکی، ادویه و گیاه دارویی است. زنجبیل از گیاه زرد رنگ دارای رگه‌های بنفش بدست می‌آید. اگرچه معمولاً از زنجبیل به عنوان ریشه آن گیاه نام برده می‌شود ولی در اصل قسمت مورد استفاده گیاه ساقه متورم شده زیرزمینی آن است که «ریزوم» نام دارد.

به درخت کوچکی است که پوست ساقه و تنه آن قهو های بوده ، برگهای آن پوشیده از کرک و صاف است . گلهای آن درشت ، برنگ سفید و یا صورتی و دارای پنج گلبرگ می باشد . میوه رسیده زردرنگ ، گرد و یا بشکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دریا طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است .

دم آلبالو عبارت از دم میوه هائی است که باریک و کشیده و بصورت دو شاخه ، برنگ قهوه ای روشن دیده میشود . این قطعات متعلق به در خت آلبا لو با نام علمی:Cerasus vulgaris Mill. ازتیره گلسرخ است (Rosaceae) است . آلبالو درختی است زیبا که در اغلب نقاط ایران کشت می گردد . گلهای سفید و زببای آن قبل از باز شدن برگها روی درخت ظاهر میگردد و ظاهری بسیار زیبا در بهار ایجاد می نماید .میوه های کاملا مدور و قرمز رنگ، برگهای دندانه دار و سا قه های قرمز رنگ که پوسته پوسته می گردد از مشخصات ابن درخت است .

Neted Saffron غده های کروی , پوشیده از شبکه ای فیبری به رنگ قهوه ای روشن بدون بو با طعم تند است که از غده های زیرزمینی گیاه جو قاسم با نام علمی:‍Crocus Haussknechtii Boiss.از تیره زنبق (Iridaceae ) بدست می آید که نوعی زعفران صحرایی بومی ایران است .9 تا 14 برگ کشیده و باریک آن درزمستان و بهار ظاهر میگردند . گلهای آن از سفید تا آبی پررنگ مشاهده می گردد و وجود خامه منقسم به سه شاخه قرمز و روشن علامت مشخصه است .

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت دانش بنیان نوین فناوران همراه ساینا می باشد.

خواص زیتون تلخ را بدانیم

درختی است که در ایران با نام های مختلفی شناخته می شود و از جمله در مازندران زیتون تلخ – سنجد تلخ در نور شال پستانه در لاهیجان شال زیتون، در رامسر دیوزیت، در تهران سنجد تلخ و در آستارا زی بیل آغاجی نامیده می شود.

زیتون تلخ درختی است زیبا برگ های آن مرکب، برگچه ها بیضی نوک تیز و به رنگ سبز تیره و دندانه دار، گل های آن بنفش معطر که در اواخر بهار ظاهر می شود. میوه آن کوچک تخم مرغی شکل و سفید مایل به زرد تا زمستان سر درخت می ماند و شبیه میوه کنار است. هسته سخت داخل میوه آن دارای سوراخ است که از آن برای درست کردن نوعی تسبیح استفاده می شود به همین علت به فرانسوی و انگلیسی آن را درخت تسبیح می نامند.

این درخت بومی هیمالیاست و در شمال ایران در جنگل های ساحلی دریای خزر از لاهیجان تا مازندران و میاندره گرگان می روید. در بعضی باغ ها و منازل نیز به عنوان گیاه زینتی کاشته می شود.

در میوه آن یک ترکیب سمی یافت می شود. در آن آلکالوئید آزاریدین و یک رزین و تانن و ملیو تانیک اسید و بنزوئیک اسید وجود دارد. عصاره آبی آن که به خرگوش تزریق شده ایجاد تشنج و مرگ نموده است. در تجزیه میوه آن با کایانین، استرول و یک ماده عامل تلخ به نام مارگوزین که ضد تب است و یک روغن ثابت که دارای سولفور می باشد مشخص گردیده است. گزارش بررسی های دیگری نشان می دهد که در پوسته خارجی گوشتی میوه زیتون تلخ یک ماده عامل به نام کایانین وجود دارد و به علاوه یک استرول و باکایانیک اسید از آن جدا شده است. در پوست درخت وانیلیک اسید و دی – ال کاتچول یافت می شود، وانیلیک اسید خاصیت کرم کشی دارد. در بررسی های دیگری آمده است که از گیاه یک فرآورده مایع به نام باکالاکتون گرفته می شود.خواص میوه زیتون تلخ

مقوی و نیرودهنده، مسکن دردهای روماتیسمی، ضدعفونی زخم ها، کرم کش، قاعده آور، درمان اسکوربوت

 

همچنین بخوانید : زیتون و خواص درمانی آن

 

در هند از برگ های گیاه به عنوان یک کرم کش موثر استفاده می شود و معتقدند که عصاره آبی آن شدت حمله های آسم را کاهش می دهد. پوست ریشه درخت و میوه و گل ها و برگ های آن محلل و بازکننده انسداد و گرفتگی های مجاری عروق و داروی حامی بدن در مقابل عفونت و مسمومیت است. از له شده گل ها و برگ های آن به صورت ضماد برای تسکین سردرد عصبی استفاده می شود. از عصاره برگ های آن در استعمال داخلی برای کرم کشی و خرد کردن سنگ و به عنوان مدر و قاعده آور می خورند. از دانه های آن در روماتیسم استفاده می شود. روغن دانه های آن دارای خواصی شبیه روغن دانه چریش است، از برگ ها و پوست درخت و میوه آن در استعمال داخلی و خارجی برای معالجه جذام و خنازیر استفاده می شود.

برای تهیه جوشانده مقدار ۵-۳۰ گرم از قسمت مورد نظر برگ یا گل یا پوست یا دانه یا پوست ریشه در ۲۰۰ گرم آب جوش مصرف می شود که هر دو ساعت یک بار به تدریج خورده شود. اگر گرد پوست درخت مصرف می شود در حدود نیم گرم و سه بار در روز مصرف گردد چون در ترکیبات گیاه سم وجود دارد، مصرف قسمت های مختلف آن در حد مجاز و زیر نظر پزشک برای مواردی که تجویز می شود باید خورده شود زیرا اسراف در مصرف ایجاد اسهال و تهوع و سرگیجه و حتی غش می نماید.

در کره از جوشانده پوست درخت برای دفع انگل های روده ای و در استعمال خارجی برای بیماری های انگلی پوست استفاده می شود. در چین قرن هاست که از جوشانده پوست درخت زیتون تلخ به عنوان کرم کش استفاده می شود. در چین همچنین پوست آن برای معالجه درد شکم و ناراحتی های روده ها نیز توصیه می شود.

میوه آن از جهتی سمی است ولی در عین حال به عنوان آرام بخش، ضد انگل، تب بر و مدر مصرف می شود و نتایج خوب دارد. روغن مغز هسته آن ضدعفونی کننده است و گیاه به طور کلی حشره کش می باشد. در شبه جزیره مالایا از میوه آن به عنوان ضد کرم و تب بر استفاده می شود و ریشه خیلی تلخ آن برای معالجه ناراحتی های پوستی به کار می رود. در فیلیپین از جوشانده پوست ریشه درخت به عنوان کرم کش و از گرد میوه رسیده خشک شده آن در استعمال خارجی برای کشتن انگل های پوستی مصرف می شود. میوه آن برای کاهش تب، رفع هذیان، فتق، بیماری های رحمی و ترشح غیر ادراری اسپرم مفید است.

 

عرق برگ زیتون را با خواص پایین آورنده قندخون، تنظیم فشار خون، تقویت حافظه، مفید برای نارسایی های کبدی، رفع سردرد، مدر، تسکین دندان درد، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

@attarak_ad

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. لطفا سوالات خود را در قسمت “نظرات” مطرح نموده و همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

وب سایت عطارک در قبال نسخه ها و داروهای گیاهی پیشنهادی مسئولیتی نداشته و حتما قبل از مصرف با پزشک و یا مشاور طب سنتی مشورت نمایید.

 

راستی! برای دریافت مطالب بروز و جدید در حوزه سلامتی و طب سنتی  در کانال تلگرام عطارک عضو شوید.

| شما هم نظری ارسال کنید.

خوردن زیتون درختان سطح شهر که ابتدا سبز بعد زرد و سیاه میشوند و خیلی هم تلخ هستند چه خاصیتی دارد؟ با له کردن و جوشاندن زیتون سیاه جمع آوری شده از درخت ، روغن گرفتم ولی تلخ است آیا این روغن خاصیتی هم دارد؟

امروزه استفاده از داروهای گیاهی بخش قابل توجهی از بازار درمان را در همه جهان بخودش اختصاص داده است. و این روند به سرعت در حال پیشرفت است.

نماد اعتماد الکترونیکی

خواص میوه زیتون تلخ

کد تایید *

زیتون میوه ی کوچک و بیضی شکل درخت زیتون از خانواده زیتونیان است، زیتون سیاه و سبز از انواع زیتون هستند که در طبیعت یافت می شوند.

مطالعات نشان می دهد که میوه زیتون سیاه و سبز برای سلامتی بدن، زنان باردار، درمان رفلاکس معده، لاغری، دیابت، فشار خون و یبوست عالی هستند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه و سبز به کاهش چین و چروک پوست صورت و دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

مقادیر بالای ویتامین A موجود در زیتون به کاهش رادیکال های آزاد در پوست کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این ویتامین A موجود در زیتون به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن پوست صورت می شود.خواص میوه زیتون تلخ

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E موجود در زیتون به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست صورت و بدن را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

مقادیر بالای مس، آهن و ویتامین E موجود در زیتون باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

زیتون منبع خوبی از ویتامین E، آهن، مس و کلسیم است که باعث بهبود رشد و تقویت استخوان های نوزادان و کودکان می شود.

زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

زیتون حاوی مقادیر بالای آهن است که با تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی در زنان باردار کمک می کند.

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری می شوند و خطر ابتلا به بیماری در زنان باردار را کاهش می دهند.

ویتامین C موجود زیتون باعث بهبود رشد جنین و تشکیل کلاژن، رگ های خونی، تاندون ها و پوست جنین می شود.

نیاسین و پانتوتنیک اسید موجود در زیتون خطر ابتلا به افسردگی را در زنان باردار کاهش می دهند.

با همه ی این فواید گفته می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از زیاده روی در مصرف زیتون اجتناب کنند چون ممکن است باعث باعث یبوست یا اسهال در زنان باردار شود.

میوه زیتون حاوی مقادیر بالای فیبر است که به بهبود هضم غذا، درمان ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

زیتون دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت معده و زخم معده ناشی از هلیکوباکتر پیلوری را کاهش می دهد.

مصرف منظم زیتون به سلامت روده ها کمک کرده و با افزایش پروبیوتیک ها در روده برای پیشگیری و درمان اسهال مفید می باشد.

مقادیر بالای فیبر موجود در زیتون باعث افزایش حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، مصرف زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیاری های کبد از جمله کبد چرب را کاهش می دهد.

رژیم غذایی کم چربی باعث گرسنگی، افزایش پرخوری و در نتیجه چاقی و افزایش وزن می شود، زیتون حاوی مقادیر بالای چربی های سالم است که اشتها را کاهش داده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

چربی های سالم موجود در زیتون باعث افزایش چربی سوزی بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شوند.

چربی های غیر اشباع موجود در زیتون با سرعت قابل توجهی سرعت جذب گلوکز خون را کاهش داده و با کاهش قند خون بالا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و آسیب های چشمی ناشی از دیابت را کاهش می دهند.

تحقیقات نشان داده که مصرف زیتون به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی موجود در آن به بهبود گردش خون و افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی کمک کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

اما فراموش نکنید که زیتون حاوی مقادیر بالای سدیم است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

ترکیبات فنلی و اسید اولئیک که اسید چرب اصلی موجود در زیتون سیاه و سبز است، باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

ترکیبات فنلی همچنین انعطاف پذیری رگ های خونی را بیشتر کرده و از رسوب کلسترول در آن ها پیشگیری می کند.

تحقیقیات نشان داده که میزان ابتلا به پوکی استخوان در کشور های مدیترانه پایین تر از سایر کشور ها می باشد، محققان بر این باورند که ترکیبات فنلی موجود در زیتون به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه نشان داده که مقادیر بالای ویتامین E، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی از جمله اسکالن و ترپنوئید ها و اسید اولئیک موجود در زیتون چرخه ی تکثیر سلول های سرطانی را مختل کرده و با کاهش التهاب در بدن خطر ابتلا به سرطان های پستان، روده بزرگ و معده را کاهش می دهد.

ترکیبات فنلی موجود در زیتون باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز شده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند.خواص میوه زیتون تلخ

زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی با کاهش التهاب در ریه ها و کاهش تولید موکوس به درمان آلرژی فصلی کمک می کند.

مقادیر قابل توجه ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت بینایی شده و احتمال ابتلا به  دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

زیتون یک منبع غنی از آهن و مس است که به دو عنصر ضروری برای ایجاد گلبول های قرمز شناخته می شوند. افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی یا آنمی کمک کرده و علائم این بیماری که خستگی، ناراحتی معده، سردرد و تپش قلب هستند را رفع می کند.

تحقیقات نشان داده که یک ترکیب فنولی به نام اولئوکانتال در زیتون سیاه و سبز وجود دارد که مانند ایبوپروفن دارای خواص ضد درد و ضد التهابی قوی بوده و به درمان درد ناشی از آرتریت روماتوئید کمک می کند.

درخت زیتون وحشی گونه ای از زیتونیان است که بیشتر در مناطق غیر قابل کشت می روید و برداشت میوه آن بسیار دشوار صورت می گیرد، این درخت به راحتی به دلیل میوه کوچک و ناقص آن قابل تشخیص می باشد.

در زمان های قدیم، زیتون وحشی و روغن زیتون وحشی به دلیل طعم تند و تلخش استفاده نمی شد اما تحقیقات نشان داده که زیتون وحشی حاوی مقادیر بالای چلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

زیتون وحشی برای پیشگیری و درمان بیماری قلبی و عروقی، سرطان، چاقی و افزایش وزن، آلزایمر، دیابت و سلامت پوست و مو مفید می باشد.

روغن زیتون وحشی به صورت موضعی برای درمان سفیدی مو، سفید تر و روشن  تر کردن پوست صورت و درمان خشکی پوست استفاده می شود.

برخی افراد ممکن است با خوردن زیتون دچار واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند.

برخی مطالعات نشان داده که زیتون سیاه به دلیل مقادیر بالای آکریل آمید موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

  • فوايد زيره سياه براي معده
  • طبیعت زیتون گرم و خشک است. زیتون سیاه و سبز حاوی مقادیر بالای آهن، کلسیم، فیبر، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کولین، سدیم، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی و اسید اولئیک هستند.

    زیتون بومی کشور های مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا می باشد.

    زیتون را اغلب برای تهیه روغن زیتون، زیتون پرورده، زیتون شور، انواع سالاد ها، ساندویچ ها و پاستا استفاده می کنند.

    جالب است بدانید که در کشور های مدیترانه ای، 90 درصد زیتون برای تولید روغن زیتون استفاده می شود.

    درخت زیتون، از درختان همیشه سبز می باشد.

    برخی گونه های زیتون، زمانی که نابالغ هستند به رنگ سبز دیده می شود و هنگامی که رسیده و بالغ شوند، زیتون سیاه به دست می آید.

    زیتون خام به دلیل مقادیر بالای اولئوروپین موجود در آن مزه ای بسیار تلخ دارد.

    زیتون سیاه و سبز دارای فواید و خواص یکسانی هستند فقط در بافت و طعم با هم فرق دارند؛ زیتون سبز سفت تر است در حالی که زیتون سیاه نرم تر و چرب تر بوده و طعم ملایم تری دارد.

    منابع : healthline – naturalfoodseries – organicfacts

    خواص میوه زیتون تلخ

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    زیتون‌تلخ[۱] (نام علمی: Melia) نام یک سرده از تیره زیتون‌تلخیان است با گل‌های کوچک معطر و برگ‌های بلند تقریباً به طول ۵۰ سانتی‌متر و دُمبرگی طویل که از جنوب شرقی آسیا تا استرالیا پراکنده هستند
    درختی است که در ایران با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود و از جمله در مازندران «زیتون تلخ- سنجد تلخ»، در نور «شال پستانه»، در لاهیجان «شال زیتون»، در رامسر «دیوزیت»، در تهران «سنجد تلخ» و در آستارا «زی‌بیل آغاجی» نامیده می‌شود. به فرانسویAzedarac وAzadarach وAzedarach وArbre chapelets وLilas des Indes وLilas de perse وLilas persan و به انگلیسیAzedarac وChina berry tree وChina tree وBead tree وPersian Lilac گفته می‌شود. گیاهی است از خانوادهMeliaceae نام علمی آنMelia azedarach L. و مترادفهای آنM .Japonica D .Don وM .Toosendan Sieb .Zucc. وM .austeralis Sweet وM .angustifolia Schm .Thonn وM .Pinnata Stokes می‌باشد.
    مشخصات
    زیتون تلخ درختی است زیبا برگهای آن مرکب، برگچه‌ها بیضی نوک‌تیز و به رنگ سبز تیره و دندانه‌دار. گلهای آن بنفش معطّر که در اواخر بهار ظاهر می‌شود.
    میوه آن کوچک تخم مرغی شکل و سفید مایل به زرد که تا زمستان سر درخت می‌ماند و شبیه میوه کنار است. هسته سخت داخل میوه آن دارای سوراخ است که از آن برای درست کردن نوعی تسبیح استفاده می‌شود، به همین علت به فرانسوی و انگلیسی آن را درخت تسبیح می‌نامند.
    این درخت بومی هیمالیاست و در شمال ایران در جنگلهای ساحلی دریای خزر ازلاهیجان تا مازندران و میاندرّه گرگان می‌روید. در بعضی باغها و منازل نیز به عنوان گیاه زینتی کاشته می‌شود.
    ترکیبات شیمیایی
    در میوه آن یک ترکیب سمّی یافت می‌شود. در آن آلکالوئید آزاریدین و یک رزین و تانن و ملیوتانیک اسید و بنزوئیک اسید وجود دارد. عصاره آبی آنکه به خرگوش تزریق شده ایجاد تشنج و مرگ نموده‌است. در تجزیه میوه آن باکایانین، استرول و یک ماده عامل تلخ به نام مارگوزین که ضد تب است و یک روغن ثابت که دارای سولفور می‌باشد، مشخص گردیده‌است(G .I .M .P)
    گزارش بررسیهای دیگری نشان می‌دهد که در پوسته خارجی گوشتی میوه زیتون تلخ یک ماده عامل به نام باکایانین وجود دارد و به علاوه یک استرول و باکایانیک اسید از آن جدا شده‌است [چاند]. در پوست درخت وانیلیک اسید و دی- ال کاتچول یافت می‌شود [اوکاکارا- تانی‌گوچی‌]. وانیلیک اسید خاصیت کرم‌کشی دارد و ضد انگلهایAscaris suilla وHymenolepis nana می‌باشد [تانی‌گوچی‌].
    در بررسی دیگری آمده‌است که از گیاه یک فراورده مایع به نام باکالاکتون گرفته می‌شود(S .G .I .M .P). در همین گزارش آمده‌است که جزء ضد کرم و ضد انگل پوست درخت شامل وانیلیک اسید و دی- ال- کاتچین می‌باشد(S .G .I .M .P).

    مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Melia (plant)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۵.

    خواص میوه زیتون تلخ
    خواص میوه زیتون تلخ
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *