خواص مخلوط شلغم و عسل

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

شلغم جزء سبزیجات با طبع گرم است که خواص بسیار زیاد و معجزه‌ آسایی دارد. از قدیم شلغم را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی می‌ شناختند و از آن به خصوص برای درمان سرماخوردگی به روش‌ های مختلف استفاده می‌ کردند. آنتی بیوتیک موجود در شلغم مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ های ویروسی و عفونی بالا می‌برد. شلغم ترکیبات میکروب‌ کش و ضد عفونی‌ کننده‌ ای دارد که که موجب التیام علائم زکام و سرماخوردگی می‌ شود و از ابتلا به آن‌ ها جلوگیری می‌ کند. شلغم همچنین خلط‌ آور، درمان‌ کننده سرفه‌ های خشک، گلو درد، ملین سینه و التیام‌ دهنده تنگی نفس است و به طور کلی، میکروب‌ ها را از بدن خارج می‌کند.

در اینجا قصد داریم طرز تهیه معجون شفا بخش شلغم و عسل یا معجون شلغم و عسل را به سه روش مختلف به شما آموزش دهیم تا در مواقع ضروری از آن استفاده کرده و سرماخوردگی و سرفه و گلودرد خود را بدون نیاز به داروهای شیمیایی بهبود ببخشید.

مواد لازم برای تهیه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی:

طرز تهیه معجون شلغم و عسل برای سرماخوردگی (روش اول):

نکاتی درباره معجون شلغم و عسل:

طرز تهیه داروی سرماخوردگی عسل در شلغم (روش دوم):

دوره مقدماتی php

طرز تهیه معجون ضد سرماخوردگی عسل و شلغم (روش سوم):

استفاده از روش‌ های درمان طبیعی و خانگی در بسیاری از موارد نسبت به درمان‌ های دارویی، طولانی‌ تر اما کم‌ خطر و بی‌ عارضه‌ تر خواهد بود. امیدواریم از این روش‌ های ساده و مفید نهایت استفاده را برده و در صورت ابتلا به سرماخوردگی، از این درمان خانگی مفید استفاده کنید.

رسانه ت

یکی از سبزیجات مفید و در عین حال پرکاربرد در فصل سرما، شلغم است. شلغم جزو سبزیجات با طبع گرم است که خواص بسیار زیاد و معجزه‌آسایی دارد. از قدیم شلغم را به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی می‌شناختند و از آن به خصوص برای درمان سرماخوردگی به روش‌های مختلف استفاده می‌کردند. 

آنتی بیوتیک موجود در شلغم مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا می‌برد. ترکیب شلغم و عسل می تواند خواص شلغم را بهبود بخشیده و آن را به یک داروی اساسی برای سرماخوردگی بدل سازد. معجون شلغم و عسل به روش های مختلفی تهیه می شود که به یکی از این روش ها اشاره می کنیم

شلغم 4 عدد

عسل 4 ق مرباخوری

طرز تهیه:

1.برای تهیه شلغم و عسل یا معجون عسل در شلغم، ابتدا شلغم‌ها را شسته و پوست بگیرید.

2.داخل شلغم‌ها را با قاشق خالی کنید. 

3.داخل هر یک از شلغم‌ها را با یک قاشق مرباخوری عسل پر کنید البته دقت کنید که لب‌به لب پر نکنید. 

4. شلغم‌ها را داخل یک ظرف مناسب مثل ظرف پیرکس که توان حرارت داشته باشد یا قابلمه‌ای با دیواره بلند بچینید و درون قابلمه آب بریزید (تا نیمه ی کوچکترین شلغم را آب بگیرد، سعی کنید از شلغم های بزرگتر استفاده کنید) . 

5.درب ظرف را ببندید.

6.حالا یک ظرف دیگر مثل قابلمه را تا نیمه آب کنید و ظرف حاوی شلغم‌ها را داخل آن قرار دهید.

7. قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید و شعله را خیلی کم کنید.

8.حدود 2 ساعت بعد، شعله را خاموش کرده و اجازه دهید شلغم‌ها خنک شوند. 

9.وقتی شلغم‌ها خنک شدند، مایع داخل آن‌ها را درون لیوان بریزید. 

10.حالا از این معجون معجزه‌گر، در روز 3 وعده میل کنید تا اثر شفابخش آن را به چشم ببینید. 

نکاتی درباره معجون شلغم و عسل:

• بعد از اینکه مایع داخل شلغم را خالی کردید، خود شلغم شیرین‌شده را نیز می‌توانید میل کنید.

• به محض اینکه نخستین علایم سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی را متوجه شدید، مصرف این داروی طبیعی را نیز شروع کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

• برای بعضی از سرفه‌های خلط دار، دوره استفاده از شلغم و عسل، طولانی‌تر خواهد بود.

• مصرف شربت عسل نیز در کنار این معجون برای سرماخوردگی مناسب است. به علاوه اینکه بره موم نیز تاثیرات خوبی بر روی سرماخوردگی از خود نشان می دهد

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص انجیر برای زن شیرده x بخوانید...