خواص لیمو ترش صورت

دوره مقدماتی php
خواص لیمو ترش صورت
خواص لیمو ترش صورت

لیمو ترش یکی از دوست داشتنی ترین میوه های روی کره زمین است. آب لیمو ترش تازه علاوه بر خوشمزه بودن دارای خواص شگفت انگیزی نیز برای بدن می باشد.
در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل با فواید جادویی لیمو ترش برای سلامتی، لاغری و کاهش وزن، پوست و مو و بارداری آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید : خواص گریپ فروت؛ 18 خاصیت جادویی گریپ فروت برای سلامتی و لاغری

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

لیمو ترش خواص زیادی برای پوست و مو دارد؛ لیمو ترش تازه می تواند مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و مشکلات مو مانند طاسی و ریزش مو را درمان کند.

آب لیمو ترش به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی برای پوست صورت توجه قرار گرفته است. شما می توانید از آب لیمو ترش برای از بین بردن لک های صورت استفاده کنید.خواص لیمو ترش صورت

آب لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه به قسمت های تیره پوست خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند، در این زمان بهتر است در خانه بمانید و از تماس مستقیم با نور خورشید جلوگیری کنید پس از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید.

دوره مقدماتی php

آکنه و جوش صورت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می شود، خواص آنتی بیوتیکی آب لیمو ترش مانع از رشد باکتری ها بر روی پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ترکیب آب لیمو ترش با عسل برای درمان آکنه، جوش و جای جوش مفید می باشد. همچنین می توانید یک تکه لیمو ترش را بر روی جای جوش ماساژ دهید تا از بین برود.

با افزایش سن ممکن است پوست صورت دچار لک و چروک و سایر علائم پیری شود. لیمو به لطف آنتی اکسیدان ها، خواص ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک ها باعث جوان سازی پوست شده و آن را در برابر عفونت محافظت می کند.

شما می توانید پوست لیمو ترش را به صورت خود بمالید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ویتامین C و فلاونوئیدهای موجود در لیمو ترش به کاهش بوی بدن و عرق کمک می کند. برای این منظور می توانید از آب لیمو ترش برای شستشوی بدن خود در حمام استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود، آب لیمو ترش می تواند به طور موثری آثار آفتاب سوختگی را از بین ببرد.

چند قاشق آرد را با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود حالا صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید. برای نتایج بهتر هر هفته از این ماسک استفاده شود.

اگر می خواهید پوستی با طراوت و درخشان داشته باشید هر روز صبح ناشتا آب لیمو ترش و عسل بنوشید.

لیمو ترش یک راه طبیعی برای حذف سلول های مرده پوست بوده که پوست را صاف و نرم و سفید می کند و شما می توانید از آن برای رفع سیاهی کشاله ران، زیر بغل، زانو و آرنج استفاده کنید.

آب لیمو و عسل را خوب مخلوط کنید و آن را به مدت 15 دقیقه بر روی منطقه ی مورد نظر بمالید. اگر هر روز از این روش استفاده کنید به روشن شدن پوست بدن کمک می کند.

بیشتر بخوانید : 10 روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل، واژن، کشاله ران و ناحیه تناسلی زنان

شوره سر، بدون شک یکی از شایع ترین مشکلات مو می باشد این یک بیماری با لکه های بیش از حد پوست سر مشخص می شود. آب لیمو ترش تازه به عنوان عنصر اصلی در شامپو های ضد شوره استفاده می شود. اسید سیتریک موجود در در آب لیمو ترش برای درمان شوره سر مفید می باشد.

یک لیمو ترش را برش زده و بر روی پوست سر بمالید، آب لیمو گاهی اوقات پوست سر شما را خشک می کند در چنین مواردی شما می توانید آن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام ترکیب کنید.

آب لیمو ترش تازه می تواند برای درمان چربی مو مفید باشد، چند دقیقه قبل از شستشوی موها یک تکه لیمو ترش تازه را روی پوست سر بمالید و سپس بشویید.

آب لیمو ترش برای رشد مو و درمان سلیاک، طاسی و ریزش مو مفید می باشد.

مقداری آب لیمو ترش تازه را به روغن های مختلف اضافه کرده و موها را با آن ماساژ دهید به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

ترکیب یک لیوان آب گرم و لیمو ترش تازه یک راه آسان برای کاهش وزن است، همچنین اسید سیتریک موجود در لیمو ترش یک چربی سوز عالی بوده که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

معجون لیمو ترش و عسل صبح ناشتا هم برای کاهش وزن و لاغری مفید می باشد و شما پس از چند هفته می توانید اثرات آن را ببینید.

استفاده از لیمو ترش در دوران بارداری هیچگونه عوارض جانبی ندارد و ویتامین C موجود در لیمو ترش نیازهای زنان باردار به مکمل های ویتامین را کاهش می دهد، لیمو ترش به درمان یبوست و سو هاضمه در بارداری کمک می کند.

پتاسیم موجود در لیمو ترش برای تشکیل استخوان ها توسعه سلول های مغزی و عصبی در جنین کمک مفید می باشد. همچنین لیمو ترش به درمان فشار خون بالا، کم خونی در حاملگی و تورم پاها کمک می کند.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی در دوران بارداری حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

ویتامین C و تیامین موجود در لیمو ترش می تواند به افزایش کیفیت اسپرم و باروری در مردان کمک کند.

آب لیمو ترش تازه می تواند به درمان سرماخوردگی، آنفلوانزا یا تب کمک می کند، همچنین غرغره با لیمو ترش تازه به درمان عفونت های باکتریایی گلو کمک می کند.

معجون لیمو ترش و عسل برای سرماخوردگی

آب یک لیمو ترش تازه را با کمی آب ولرم و عسل ترکیب کنید و قبل از خواب بنوشید به درمان سرماخوردگی کمک می کند.

لیمو ترش برای هضم غذا مفید می باشد، همچنین ویتامین C، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در لیمو ترش برای درمان زخم معده و زخم های گوارشی استفاده می شوند.

اسید سیتریک موجود در لیمو ترش برای درمان رسوبات کلسیمی و سنگ کلیه مفید می باشد. محتوای پتاسیم بالا در لیمو ترش برای سم زدایی کلیه ها و مثانه بسیار موثر است.

لیمو ترش یک محرک شگفت انگیز برای کبد است و اسید اوریک و دیگر سموم بدن را دفع می کند. آب لیموترش تازه ناشتا یک سم زدایی عالی برای کبد محسوب می شود.

فیبر محلول موجود در لیمو ترش با کاهش کلسترول و فشار خون بالا می تواند از بیماری های قلبی، حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری کند.

لیمو ترش می تواند برای مراقبت های دهان و دندان استفاده شود. اگر آب لیمو ترش تازه برای دندان درد استفاده شود، می تواند به درمان درد کمک کند، ماساژ آب لیمو ترش روی لثه ها می تواند خونریزی لثه را متوقف کند همچنین برای از بین بردن بوی بد دهان می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید.

مصرف آب لیمو ترش به دلیل پتاسیم بالا می تواند برای درمان کلسترول خون و فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع استفاده شود.

به گفته انجمن دیابت آمریکا، لیمو ترش به عنوان یک غذای فوق العاده برای دیابت محسوب می شوند. به طور عمده، سطح بالای فیبر محلول موجود در لیمو ترش برای کمک به تنظیم سطح قند خون بیماران دیابتی کمک می کند.

همچنین لیمو و سایر مرکبات دارای شاخص گلیسمی پایین هستند و باعث افزایش ناگهانی میزان گلوکز خون نمی شوند.

بیشتر بخوانید : خواص عناب برای دیابت

خواص لیمو ترش صورت

ویتامین C موجود در لیمو ترش از بروز پیر چشمی و دژنراسیون ماکولا محافظت می کند، در عین حال فلاونوئید های موجود در لیمو ترش برای جلوگیری از عفونت های چشمی مفید هستند.

لیمو ترش حرکت روده ها را افزایش داده و برای سم زدایی و تمیز کردن روده ها و درمان یبوست مفید می باشد. ترکیب آب ولرم و یک لیمو ترش تازه صبح ناشتا برای پاکسازی روده ها مفید است.

همچنین آب لیمو ترش و نمک برای از بین بردن یبوست مفید می باشد.

لیمو ترش دارای خواص ضد سرطان می باشد، تحقیقات نشان داده که لیمو و سایر مرکبات به دلیل وجود فلاونوئیدها می توانند برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها و تومور ها مفید است.

نوشیدن یک فنجان آب گرم و لیمو ترش تازه ناشتا می تواند برای سم زدایی کبد و کلیه بدنسازان که از مکمل های ورزشی استفاده می کنند مفید باشد.

همچنین آب لیمو ترش تازه یک نوشیدنی مفید برای قلیایی کردن بدن و افزایش انرژی در حین ورزش می باشد.

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما – یک لیموترش متوسط بدون پوست ، حاوی ارزش غذایی معادل با ۱۷ کالری ، ۰.۶ گرم پروتئین ، ۰.۲ گرم چربی، ۵.۴ گرم کربوهیدرات – شامل ۱.۶ گرم فیبر و ۱.۵ گرم شکر- و ۵۱ درصد از ویتامین C که روزانه بدن ما به آن احتیاج دارد، است.

7 خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

خواص لیمو ترش صورت

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

5 خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

آنتی اکسیدان موجود در ویتامین C لیموترش می تواند با  رادیکال های آزاد که عامل ایجاد سرطان هستند مبارزه کنند.

لیموترش می تواند لکه های پوستی که ناشی از تابش آفتاب و آلودگی هوا هستند را از بین ببرد. همچینین میتواند از ایجاد چین و چروک پیشگیری کند و پوستی شاداب تر و شفاف تر را برای شما به ارمغان بیاورد.

لیموترش برای پوست صورت فواید بیشماری دارد .یکی از خواص لیموترش ، استفاده از آب آن به عنوان ماسک برای صورت می تواند برای بهبودی جوش ها مفید باشد. برای این کار آب یک لیموترش تازه را هر روز تا یک هفته روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده ی روزانه ی ماسک لیموترش برای سفید کردن پوست صورت مفید است. زیرا لیمو یکی از مواد لایه بردار می باشد و سفید کننده ای ملایم برای پوست صورت و دست ها به شمار می رود.

عسل یکی از مغذی ترین  مواد غذایی موجود می باشد و به اندازه ای که شما فکر میکنید حاوی قند نیست. به همین دلیل یکی از خوراکی هایی است که بیشترین تاثیر را برای لاغر کردن شکم دارد.

عسل این توانایی را دارد که شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و مصرف بی رویه ی غذای شما را محدود کند و وقتی آن را با لیموترش میل می کنید می تواند باعث چربی سوزی شود.

استفاده روزانه بیشتر از سه فنجان لیموترش عوارض جانبی جدی ای را برای بدن ایجاد می کند. اسید بالای موجود در لیموترش می تواند عامل این عوارض باشد. در ادامه به مضرات لیموترش برای بدن میپردازیم.

نبض ما– مترجم: مهدیه نجفی

منابع:

medicalnewstoday، curejoy، weightlossvenus

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

مطالب زیادی در باره ی ویتامینc خوانده بودم ولی توی این مطلب چیزای جدیدی مثل فواید ویتامینc برای آسم فهمیدم

ممنون از سایت خوبتون . مطالبتون مفید و به روز هست

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

خواص لیمو ترش صورت

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

ویدیو های سلامت

رفع سریع دندان درد به روش خانگی

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

مراحل لیفت صورت بدون جراحی

علل و درمان انواع جوش صورت/ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

نبض ما، پایگاه اینترنتی نشاط و سلامتی و دارای مجوز فعالیت است که تیم تولید کننده محتوای آن از پزشکان متخصص، اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه، خبرنگاران و مترجمین و مشاورین مجرب تشکیل شده است .

نبض ما با ارائه جدیدترین مطالب علمی و کاربردی و با هدف بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات عامه مردم در حوزه پزشکی با هدف ارتقای سطح فرهنگ سلامت عمومی و بهبود سبک زندگی فارسی زبانان، می کوشد تا در جهت تندرستی، زیبایی، تغذیه سالم، تناسب اندام، مسائل مربوط به بهداشت مردان و زنان و مادر و نوزاد، مشاوره پزشکی، روان درمانی، بهداشت جنسی و زناشویی و سایر اطلاعات مفید در رابطه با سلامتی ، مخاطب را با ارائه مطالب صحیح و بروز رسانی شده یاری و راهنمایی نماید. لذا مطالب ارائه شده در سایت به هیچ عنوان جایگزین پزشک و تشخیص و تجویز آن نیست.


فواید لیموترش برای پوست

لیموترش جز میوه هاییست که فواید بسیار زیادی هم برای اعضی داخلی و هم پوست دارد. لیمو ترش از دسته ی مرکبات است و همچون سایر مرکبات در تهیه محصولات آرایشی به دلیل رایحه خوبی که دارد و فواید فراوانش برای پوست استفاده میشود. در مطلب زیر چند ماسک خانگی با لیمو ترش را در خانه آموزش میدهیم.


 

 کسانی که دچار اگزما و یا جوش صورت و زخم‌های دیگر هستند قبل از غذا ۳ قاشق آب لیمو با یک عدد لیموی تازه بخورند.
خواص لیمو ترش صورت

برای برطرف کردن سرمازدگی دست و صورت و ورم کردن آنها دست و صورت را با آبلیموی تازه مالش بدهید.

در اثر نوشیدن مایعات حاوی آب لیمو، چشمهای شما درخشان تر شده و پوستی سرحال تر از قبل خواهید داشت. در صورت تمایل برای بهتر کردن طعم آن می توانید از شکر یا عسل استفاده کنید.

 برای درمان دمل روزانه ۳ عدد لیمو و یک لیوان شربت سکنجبین بخورید.

انواع ماسک صورت با آبلیمو
لیموترش برطرف کننده لکه ها و جوشهای صورت

اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمک است

برای برطرف و معالجه جوش و لکه‌های صورت، بریده‌های نازک لیموترش را کمی نمک به آن زده بر روی پوست صورت بمالند لکه‌های سیاه و جوش صورت را از جهره پاک می‌کند.


ماسک آبلیمو و ماست برای روشن شدن پوست

آب نصف لیمو را در یک فنجان ماست بچکانید، آنرا در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب آنرا مانند یک کرم بر روی پوست خود بمالید.

شما حتی می توانید پس از اینکه ماست به خوبی جذب پوست شد بر روی آن از یک لایه نازک کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید. با مصرف مداوم، طی ۳ الی ۴ هفته متوجه تغییر رنگ پوست خود خواهید شد.  پوست شما قطعا لطیف تر و جوان تر خواهد شد. تا آنجا که می توانید استرس را کاهش دهید.


لیموترش ، محوکننده چین و چروک

عصاره لیمو، یک تمیزکننده موثر و سفت‌کننده پوست است و برای پوست‌های خشک، بسیار مفید است و محوکننده چین و چروک صورت است.

آب یک عدد لیمو ترش را به یک فنجان دوغ اضافه می‌کنیم، آنها را با هم مخلوط کرده و روی پوست می‌مالیم، پس از ۲۰ دقیقه وقتی که پوست خشک شد، صورت را با آب خنک می‌شوییم.


 

گفتنی است؛ عصاره لیمو، یک تمیزکننده موثر و سفت‌کننده پوست است و برای پوست‌های خشک، بسیار مفید است و محوکننده چین و چروک صورت است…

یک ماسک دیگر که با استفاده از لیموترش می‌توانید، تهیه کنید این است که یک عدد لیموی شسته و پوست نکنده و نصف پرتقال شسته و پوست نکنده را با هم در مخلوط کن مخلوط کنید، یک فنجان کوچک ماست هم به آن اضافه کرده و روی صورت بمالید، سپس اجازه دهید تا خشک شود، پس از ۲۰ دقیقه پوست را با آب سرد و خنک بشویید.


ماسک شفاف کننده پوست صورت: زردچوبه + آبلیمو

یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. مخلوط این دو پوست شما را شفاف می‌سازد. این روش درمانی را حداقل ۲ بار در هفته انجام دهید.


مخلوط آبلیمو و گلیسرین برای نرمی پوست

مخلوط آبلیمو و گلیسرین به کیفیت ۱ به ۱۰ برای نرم کردن پوست و از بین بردن جوش،آکنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید است.
نرم کردن پوست زبر  آرنج با آبلیمو

برای نرم کردن پوست زبر ناحیه آرنج، آرنجتان را حدود ۱۰ دقیقه برروی یک برش لیمو ترش فشار دهید.

ماسک لیموترش و قهوه، رفع کننده پف صورت ( برای پوستهای چرب )

۴ قاشق قهوه، ۲ قاشق ماست و یک قاشق آبلیموی تازه را مخلوط می کنیم و بر صورت  مالیده و به مدت نیم ساعت می گذرایم بماند، سپس با آب ولرم می شوییم . پس ازاستفاده از این ماسک می توانید یکی از اِسکرابهای قید شده در وب سایت ما را استفاده کنید .


 

ماسک خانگی لیمو برای کم رنگ کردن کک و مک

آبلیمو و عسل را به میزان یکسان مخلوط کنید. یک برگ دستمال کاغذی را در محلول مرطوب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی محل کک و مک قرار دهید؛ سپس صورت را با آب سرد بشویید.


ماسک خانگی لیمو برای پوست‌های چرب

اگر پوست شما چرب است می توانید آنرا با لیمو که یک ماده قابض است تمیز کنید. به این ترتیب که یک قاشق چای خوری آب لیمو را در دو فنجان آب مقطر بریزید و با یک پنبه تمیز صورت خود را با آن پاک کنید. این کار باعث کاهش چربی پوست می شود و از پدید آمدن جوش های صورت جلوگیری می کند. در صورت استفاده از این لوسیون برای جلوگیری از رشد باکتریها بهتر است هرروز یک محلول تازه درست کنید. مصرف این محلول باعث خشک شدن پوست می شود و برای پوست های چرب بسیار مفید است. اما در صورت داشتن پوست خشک از مصرف آن خودداری کنید.

همچنین می توانید یک سفیده تخم‌مرغ را با پنچ قطره آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید. آب‌لیموی تازه را در همان میزان آب بریزید و روزی دو تا سه دفعه صورت را با آن پاک کنید.


ماسک خانگی لیمو برای پوست‌های خشک


 

یک قاشق چایخوری آبلیمو را  با یک قاشق غذاخوری خامه ترش مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار دهید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب جوشانده گرم آبکشی کنید.یک قاشق چایخوری آبلیمو را  با مقدار مشابه عسل مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری حریره جوی گرم را به آن بیفزایید. ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار داده و سپس با آب گرم آبکشی کنید.


ماسک خانگی لیمو برای پوست‌های خیلی خشک

یک پره لیمو را به همراه پوست آن به خوبی ریز کنید. یک عدد سفیده تخم‌مرغ و یک قاشق چایخوری خامه پر چرب یا خامه ترش را با هم مخلوط کنید. مواد را به خوبی هم بزنید و روی صورت قرار دهید. پس از ۱۵ دقیقه ماسک را توسط پارچه کتانی که با آب گرم مرطوب شده است پاک کنید.
خواص لیمو ترش صورت


ماسکی برای نرمی پوست دست

پوست لیمو‌ترش را گرفته و رنده کنید. گلیسیرین و سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود و به صورت کرم در بیاید. کرمی را که تهیه کرده‌اید روی دست‌هایتان بمالید و خوب ماساژ دهید. بهتر است دستکش دست کنید و به مدت دو ساعت کرم را روی دست‌ها نگه دارید، سپس دست‌ها را با آب بشویید و در نهایت کرم مرطوب‌کننده همیشگی خود را بزنید.


 

ماسکی برای رفع لکه‌های قهوه‌ای دست‌ها

لکه‌های قهوه‌ای رنگی که روی دست‌ها ظاهر می‌شوند، همواره دلخوری خانم‌ها را به همراه دارند. برای خلاص شدن از وجود این لکه‌های قهوه‌ای کافیست آب لیموی ترش را گرفته و روی دست‌هایتان بمالید و اجازه بدهید خشک شود. همچنین روزانه سه بار مقداری روغن کرچک را به دست‌ها بمالید و از ماسک‌هایی که در بالا آموزش داده شد نیز غافل نشوید. همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E را فراموش نکنید زیرا باعث احیای سلول‌های پوستی می‌شود.


انواع ماسک مو با آبلیمو


ماسک لیموترش و عرق بید برای رشد مو

برای رشد مو ۲ عدد لیمو را در یک لیتر آب مخلوط کرده موها را خوب ماساژ دهید به جای آب اگر عرق بید باشد بهتر است.


درمان شوره سر با آبلیمو


 

آب لیمو برای پوست سر بسیار مفید است و شوره سر را کاهش میدهد. عصاره حاصل از آبگیری یک لیموی تازه را حدود ۱۰ دقیقه برروی پوست سر مالش دهید و سپس آن را با آب به طور کامل بشوئید. همچنین آب لیمو می تواند به عنوان یک ضد خارش، به صورت ماساژ برروی پوست سر استفاده شود.


فواید آبلیمو برای موهای چرب

شستشوی موی چرب با استفاده از آب لیمو باعث کاهش چربی آن می شود. به این صورت که عصاره حاصل از ابگیری دو عدد لیمو در یک لیتر آب مورد استفاده قرار دهید و موهایتان را با این محلول بشویید. این روش باعث درخشان و شاداب شدن انواع موها می شود. همچنین مصرف آن باعث میشود موهای طلایی رنگ روشنتر شوند.


 


 

دیدگاه

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای روزگار محفوظ است. هرگونه کپی از مطالب یا قسمتی از یک مطلب بدون ذكر منبع و لینک فعال به همان مطلب در روزگار پیگرد قانونی دارد

لیمو ترش یکی از مرکبات بسیار پرفایده و پر مصرف در سبد خانوار می باشد. علاوه بر خاصیت های غذایی و دارویی این میوه خوش طعم از خواص لیمو ترش برای پوست هم مطلع شوید و از آن بهره بگیرید.

     لیمو ترش یک میوه از دسته مرکبات است که دارای ویتامین ث فراوانی می باشد و تاثیر فراوانی بر سلامت پوست و مو و بدن دارد. برای آشنایی بیشتر از خواص لیمو ترش برای پوست در این مقاله همراه ما شوید.

برای حفظ سلامت پوست بهتر است که از مواد طبیعی موجود در دامن مادر مهربان طبیعت استفاده کنیم و حدالامکان از داروهای شیمیایی دور بمانیم. ما در زیر به خواص لیمو ترش برای پوست اشاره می کنیم:

در برنامه غذایی خود لیمو ترش تازه را بگنجانید و از خواص لیمو ترش برای سلامت پوست و مو و همچنین سلامت بدن استفاده کنید. استفاده مداوم از لیمو ترش تاثیرات مثبتی بر روی بدن می گذارد که با چشم هم دیده می شود.خواص لیمو ترش صورت

منبع : آرگا


بازدید از ارتش تراکوتا یا ارتش سفالی در تور چین



پارک گیاهشناسی استوایی نانگ نوچ



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

خواص لیمو ترش صورت

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

در این برنامه به معرفی و بررسی خواص مختلف لیمو ترش می پردازیم.خواصی عجیب و مفید برای شما که شاید نمیدانستید.امیدوارم که این برنامه مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گیرد.برای دیدن برنامه های بیشتر لطفا کانال ما را سابسکرایب کنید.10 تا ازtop 10 farsi10 ta az

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

یکی از بازیگران زن ایرانی مینا وحید است که اولین بار در فیلم سینمایی دوران عاشقی به مخاطبان معرفی شد و در این فیلم هم به خوبی درخشید. به همین علت هم بسیاری از طرفداران او علاقه مند به دانستن بیوگرافی مینا وحید شدند.
این روزها همنقش آفرینی مینا وحید در بانوی عمارت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و به همین علت هم ما در این مقاله از پارسی نو برای شما ضمن این که عکس های جدید مینا وحید را گردآوری و منتشر کرده ایم، در مورد زندگی خصوصی می…

روغن زیتون یکی از انواع روغن هایی است که برای هر فردی با هر میزان سواد و اطلاعات یک ماده غذایی مفید شناخته شده است و هر کسی تقریبا از خواص روغن زیتون مطلع است.
از جمله اکثر خانمها از خواص روغن زیتون برای پوست و مو اطلاعاتی دارند. و اغلب ماسک موی زیتون را هم مورد استفاده قرار داده اند. به طور معمول اگر حساسیتی در مورد مصرف روغن زیتون در فرد وجود نداشته باشد، این روغن عوارضی نداشته است و همه افراد حتی کسانی که مشکل قند خون دارند هم می…

طب سنتی یکی از موارد مهم در دانش پزشکی است که در ایران و کشورهایی مانند چین دارای سابقه طولانی در استفاده هم هست. از آنجایی که طب سنتی و استفاده از داروهای این طب دارای کمترین عوارض جانبی هستن و بعضا دارای عوارض هم نیستند، بسیار مورد توجه قرار دارد.
از جمله در این شاخه از علم پزشکی، استفاده از روغن های گیاهی برای رفع مشکلات مختلف بدن از جمله برای تقویت پوست و مو بسیار توصیه می شود. روغن آرگان یکی از این روغن های مورد اشاره است که هر…

فصل زمستانی یکی از زیباترین فصول سال است که به خاطر طبیعت خاص متاثر از برف و باران، فضایی کاملا رمانتیک دارد.
در این فصل متن ادبی در مورد زمستان و یا دلنوشته های زمستانی بسیار طرفدار دارند. برخی کاربران هم با به اصطلاح نشستن برف روی زمین متن عاشقانه زمستانی را برای مخاطبان خود ارسال می کنند.
ما در این مقاله از پارسی نو سعی کرده ایم تا شعرهای زمستانی را برای شما گردآوری کنیم به علاوه این که انواع متن کوتاه و زیبای زمستانی را هم جمع آوری و منتشر…

شیر یکی از مواد خوراکی یا بهتر است بگوییم یکی از نوشیدنی هایی است که بسیار مفید است و برای رده های سنی مختلف مصرف شیر توصیه می شود. خوردن شیر بخصوص برای کودکان توصیه می شود چرا که خاصیت شیر برای استخوان سازی در کودکان دارای اهمیت اساسی است.
مصرف شیر قبل از خواب هم یکی از کارهایی است که مادران برای کودکان خود انجام می دهند تا رشد مناسبی داشته باشند. اما نباید از عوارض مصرف شیر غافل ماند چرا که حساسیت به خوردن شیر یکی از مشکلاتی است که …خواص لیمو ترش صورت

یکی از خوانندگان نوظهور پاپ کشورمان، حامد همایون است که جزو خوانندگان با اخلاق و پرطرفدار در بین جوانان ایرانی به شما می آید. این خواننده موسیقی پاپ اهل شیراز است و تا کنون هم ازدواج نکرده است.
اگر شما هم به دنبال بیوگرافی کامل حامد همایون هستید، حتما ما را در این مقاله از پارسی نو همراهی کنید. در مورد زندگی خصوصی او حتما شما هم خبر ازدواج حامد همایون و سحر دولتشاهی را شنیده اید اما باید بدانید که این خبر فقط یک شایعه بوده است.
خلاصه این ک…

در این مطلب از سری مطالب علمی سایت پارسی نو تصمیم بر آن گرفته ایم تا شما را با خواص یکی دیگر از نعمات الهی آشنا کنیم.
شما در ادامه این مطلب خواهید دید که میوه عناب چه خاصیت های فوق العاده ای درمانی دارد و اگر آن  را به رژیم غذایی خود اضافه کنید بطور طبیعی بعضی از بیماری ها و امراض را از خودتان دور خواهید کرد پس با ما همراه شوید تا به بررسی خواص میوه عناب بپردازیم. ادامه مطلب

اشعار و غزلیات عاشقانه یکی از مهمترین تم های شعری هستند که بسیار مورد علاقه عموم قرار دارند. شاعران زیادی با این مضمون شعرهای زیادی گفته اند که برخی دارای شهرت هستند و برخی هم در حد شهرت و محبوبیت قرار ندارند.
 یکی از شاعرانی که در این رده قرار دارد. رهی معیری است. اشعار رهی معیری بسیار طرفدار دارند. خوب است بدانید که رهی معیری یکی از شاعرانی است که در عشق ناکام مانده و گفته شده است که او اصلا ازدواج نکرده است.
بنابراین اشعار عاشقانه…

شاید شما هم با برخی اصطلاحات و عبارات نظیر : درمان سرماخوردگی در پنج دقیقه یا درمان سرماخوردگی با عسل یا درمان سرماخوردگی با طب سنتی و… را شنیده باشید و اینها نشان از تنوع روش درمان سرماخوردگی هستند.
آنفلوآنزا و سرماخوردگی یکی از شایع ترین مشکلات در حوزه سلامت انسان هستند که بیشترین آمار ابتلا را در فصل زمستان شاهد هستیم. البته درمان سرماخوردگی در تابستان هم یکی از جستجوهای کاربران است که این نشان از امکان ابتلا به سرماخوردگی …

شاید اغلب خانمها با خواص روغن بنفشه برای پوست صورت آشنا باشند و برای درمان مشکلات مختلف پوستی شان از این روغن کمک گرفته باشند.
برخی هم از خواص روغن بنفشه برای دور چشم بهره گرفته اند و تیرگی و سایر مشکلات دور چشم خود را با کمک این روغن برطرف کرده اند. باید دانست این روغن گیاهی دارای خاصیت های زیادی است اما باید روغن بنفشه اصل را تهیه کرد و مورد استفاده قرار داد تا از عوارض جانبی نوع تقلبی آن در امان باشید.
اما باید به این نکته هم اشاره…

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم♥
کپی برداری فقط با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد.

Copyright Parsino.com © 2018 – Allrights Reserved

خواص لیمو ترش صورت
خواص لیمو ترش صورت
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *