خواص فلفل تند برای قلب

دوره مقدماتی php
خواص فلفل تند برای قلب
خواص فلفل تند برای قلب

تندرستی و تغذیه ۸ دیدگاه 80,074 بازدید

فلفل تند انواع مختلفی دارد که در اینجا منظور همان فلفل تند قرمز است.

این فلفل تند طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است.

بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست.

فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکاربرده می‌شده است.خواص فلفل تند برای قلب

یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

دوره مقدماتی php

ماده‌ای بسیار مفید برای قلب و عروق است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد و میزان رفلکس اسید معده را کاهش می‌دهد.

 

آمار جدید انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۵۰ میلیون بزرگسال و یک سوم کودکان در آمریکا اضافه وزن یا چاقی بیمارگونه دارند.

درحالی‌که رژیم غذایی ساده و تمرینات ورزشی معمولی برای تغییر این وضعیت مفید است، تحقیقات نشان داده است که استفاده از فلفل تند قرمز در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شود، چون سبب تحرک بیشتر می‌شود. این وقتی بسیار ارزشمند است که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشد.

همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است.

فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

اغلب به شکل خام یا پخته خورده می‌شود. همچنین به شکل پودر به عنوان ادویه در غذا استفاده می‌شود. ممکن است مکمل تنتوری آن نیز در داروخانه‌ها یافت شود.

برچسبخواص فلفل فلفل فلفل تند

2019-05-07

2015-10-07

2015-10-07

من متخصص طب شرقی هستم. بر خلاف باور عموم ، طبیعت فلفل سرد است و زیاده روی در خوردن آن باعث بروز علایم سردی (مانند؛ لرز ، بیرون روی ، اسهال و عرق یخ میشود). تمامی مردم مناطق خط استوا و نزدیک به آن ، و همچینین در جنوب کشورمان که در مناطق گرم زندگی میکنند ، فلفل مصرف میکنند تا دمای بدنشان را پایین نگه دارند. افرادی که بر این باورند که در صورت خوردن فلفل جوش یا کهیر میزنند ، باید بدانند که مسبب جوش یا کهیر زدن آنها فلفل نیست ، بلکه علت این مشکل چیز دیگری است (عدم تعادل هورمونی) و با تداوم در خوردن فلفل خودبخود برطرف میشود. چرا که فلفل خود یکی از موادی است که با بهبود عملکرد در کبد ، باعث بهبود بسیاری از اختلالات از جمله عدم تعادل هورمونی میشود.

زیاد خوردن فلفل تند خوب نیست باعث تومور واز دست دادن حس چشایی میشه .بخورید اما زیاد روی نکنید

اطلاعات خوبی بود . متشکرم

جالب بود

سلام من تا الان هیچ چیز تندی نمیخوردم چون خواص فلفل را نمیدانستم ولی الان که فهمیدم حتما استفاده میکنم به خاطر این از شما متشکرم قربان شما

سلام واقعا ممنون از شماها ک این مطالبعالی رو به اشتراک گذاشتین تامردم سرزمین بتونن استفاده مورد نیاز رو ببرن و به اطلاعات کافی برسن .من خودم ترشی فلفل تند فوق العاده دوسدارم ولی به دوست داشتن عشقم نمیرسه…خخخخخ مزه نریزیم ببخشین در کل .ولی تا بحال فوایدشو نمیدونسم و تحقیق هم نکرده بودم الان همین لحظه یادم اومد سرچ کنم توgoogleتا از فوایدش اگاه باشیم چون تازه فلفل تند میل کردم با غذای مجردی املت واقعا چسبید البته بدون شماها عزیزان هیچ خوش مزه نبود .دوستتون دارم خدا نگهدار ابجی داداشای گل سرزمینم ایران داداش کوچکتان فرهاد ………………

من همیشه باغذا بیشتردر ناهار شام فلفل تند ویاشیرین میخوردم فقط میخام بگم که فوایدفلفل را نمیدونستم.ممنون ازلطف شما

سلام ممنون از مطالبتون من غذاهای تند رو خیلی دوس دارم ولی تا حالا فوایدشو نمیدونستمخواص فلفل تند برای قلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت

“پارسی طب” یک وبگاه عمومی با موضوع سلامتی و پزشکی است. این وبگاه به شدت به طب سنتی و گیاهی اعتقاد داشته و از این موضوع حمایت میکنند. ما همواره در تلاشیم که اطلاعات مفیدی در اختیار بینندگان خود قرار داده و اسباب رضایت ایشان را جلب نماییم.

بسیاری از ما شیفته طعم تند و آتشین چیلی‌ها هستیم. حال سوال اینجاست که آیا آن‌ها می‌توانند برای ما مضر باشند؟

احساس آن طعم آتشین مطبوع ادویه کاری یا سس سالسا یا غذاهای مخصوص شرق آسیا، چیزی است که بسیاری آن را جزو بهترین لذت‌های زندگی‌شان می‌دانند. این روزها خیلی‌ها حتی با خودشان هم برای چشیدن طعم‌های تندتر رقابت می‌کنند. چشیدن انواع طعم‌های تند و حتی سوختگی‌های عمیق حاصل از آن‌ها برای عده‌ای به نوعی حالت وسواس تبدیل شده است. عده‌ای حتی باور دارند که تا زمانی که طعم تند ادویه باعث تحریک نورون‌های درد دهان‌شان می‌شود، هیچ خطری آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما آیا این یک واقعیت است؟ آن‌هایی که طعم‌های خیلی تند را دوست دارند، می‌گویند که تنها چند دقیقه به خودتان زمان بدهید، این حس در حال سوختن زود مرتفع می‌شود و بجای آن حسی مطبوع خواهید داشت. همه این‌ها در نظر عده‌ای تنها یک بازی و سرگرمی است، آیا غیر از این است؟ خوب شاید همه این‌ها یک بازی و سرگرمی باشد اما تنها تا زمانی که خطری کسی را تهدید نکند.

اجازه دهید که نخست کمی در مورد چیلی‌ها بیش‌تر بدانیم. میزان تندی فلفل‌ها چگونه سنجیده می‌شود؟ در مجموع برای طبقه‌بندی تندی چیلی‌ها از مقیاسی موسوم به مقیاس اسکویل (Scoville Scale) استفاده می‌شود. این مقیاس تندی، فلفل‌ها را بر مبنای میزان کپسایسین که نوعی ماده شیمیایی از گروه کپسیکوم است، می‌سنجد. این ماده همان ماده‌ای است که در فلفل‌های سبز و قرمز تند یافت می‌شود و باعث می‌شود که با خوردن آن احساس سوختگی به شما دست بدهد. در طب سنتی کشورهای آسیایی گفته می‌شود که فلفل علیرغم طبیعت گرم باعث خنکی و افت دمای بدن می‌شود و به همین دلیل هم هست که مردم کشور هندوستان، فلفل خیلی زیاد مصرف می‌کنند چرا که باور دارند که می‌تواند تحمل هوای گرم و شرجی را برای‌شان راحت‌تر کند. چیلی‌هایی که در مقیاس اسکویل بالاترین درجه را به خود اختصاص داده‌اند، همان‌هایی هستند که از یک میلیون واحد اسکویل فراتر تخمین زده شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فلفل یا چیلی روح یا همان Bhut Jolokia اشاره کرد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی دو خبرنگار روزنامه آرگوس (Argus) یکی از روزنامه‌های مشهور شهر برایتون بریتانیا تصمیم گرفتند که همبرگرهای فوق تند یک رستوران محلی را آزمایش کنند. آن‌ها با خوردن تنها یک گاز از هات چیلی برگر XXX یا همان همبرگر فوق فوق هات چیلی دردی غیرقابل تحمل را به جان خریدند. درد به اندازه‌ای زیاد بود که یکی از این خبرنگاران برای خلاص شدن از شر آن به سرعت لقمه‌اش را به همراه مقادیر زیادی شیر بلعید. خبرنگار دوم نیز بعد از این تجربه دردآور معده ‌درد بدی گرفت و حتی حس دستان خودش را هم از دست داد. تشنج و تنفس غیرعادی خیلی سریع (Hyperventilate) از جمله عوارض بعدی این اتفاق برای آن‌ها بود. هر دو آن‌ها بر اثر این تجربه راهی بیمارستان شدند و آن‌طور که بعدها توصیف کردند، درد به اندازه‌ای بوده که در خود احساس مرگ کرده‌اند.خواص فلفل تند برای قلب

افراد جسوری که دیده‌اید بی‌محابا در برنامه‌های تلویزیونی فلفل می‌خورند، گاهی حتی به حدی اذیت می‌شوند که آنچه را که خورده‌اند، برمی‌گردانند. یکی از شرکت‌کنندگان در چنین مسابقاتی می‌گوید که تنها ۲۱.۸۵ ثانیه طول کشید که من بتوانم سه فلفل دم عقربی (Carolina Reaper) بخورم اما قریب ۱۴ ساعت زمان برد که به وضعیت نرمال و طبیعی بازگشتم.

فلفل دم عقربی یا همان کارولینا ریپر در اصل یک فلفل دورگه است که از پیوند زدن هابانروی قرمز (Red habanero) و فلفل روح (Ghost Pepper) بوجود می‌آید و در سال ۲۰۱۳ توانست رکورد گینس را بعنوان تندترین فلفل در کل دنیا به خود اختصاص دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از عواقب بلع این نوع فلفل می‌تواند حمله قلبی آنی باشد.

حالا اجازه دهید که کمی به عقب‌تر بازگردیم و اصل ماجرا را از زبان کاپسایسین روایت کنیم. مطالعات نشان می‌دهد که این ماده شیمیایی احتمالاً بعنوان یک عامل ضدقارچ در بعضی از گیاهان تکامل پیدا کرده است. وقتی شما فلفل تندی را مصرف می‌کنید، در اصل نورون‌های عصبی خاصی که وظیفه ادراک درد را دارند، فعال می‌کنید. این نورون‌ها پیغام گرما را به مغز مخابره می‌کنند و این درست همان پیغامی است که در زمان سوختگی به مغز مخابره می‌شود یعنی در اصل فرقی نمی‌کند که شما فلفل بخورید یا خودتان را بسوزانید، در هر دوی این موارد پیغام افزایش درجه حرارت به مغز مخابره می‌شود.

بروس برایانت (Bruce Bryant) یک زیست‌شناس از مرکز تحقیقاتی فیلادلفیا در این زمینه می‌گوید: «تاثیرات فیزیکی ناشی از خوردن فلفل را می‌توان خیلی راحت در عکس‌العمل‌هایی که بدن از خود نشان می‌دهد، مشاهده کرد و این عکس‌العمل‌ها دقیقاً همان عکس‌العمل‌هایی است که در زمان سوختگی دیده می‌شوند. اینکه شما در وهله نخست احساس عرق کردن می‌کنید، بدین خاطر است که بدن تلاش می‌کند تا به شکلی خود را خنک کند. پیغام دردی که نورون‌ها به مغز مخابره می‌کنند، باعث می‌شود که رگ‌های خونی عریض‌تر شود و در اصل نوعی تورم در آن‌ها بوجود بیایید که همه این‌ها جزو بهترین راهکارهای بدن برای کاهش آسیب‌های احتمالی است. اما وقتی شما فلفل تندی مانند کارولینا ریپر را می‌بلعید و این فلفل تند به جداره معده شما برخورد می‌کند، احساسی همانند قی کردن یا حالت تهوع خواهید داشت و علت هم این است که پایانه‌های نورون احساس درد در معده هستند. در واقع بدن‌تان با زبان بی‌زبانی به شما می‌گوید که برای من مهم نیست که در اثر حرارت یا یک ماده شیمیایی سوخته‌ای، من فقط می‌خواهم که از شر آن راحت شوم.

بایستی بدانید که نورون‌های احساس سوختگی در دهان، معده و هر جای دیگر از بدن در اصل کار خودشان را انجام می‌دهند خواه آن چیزی که شما بلعیده‌اید، به راستی باعث مرگ‌تان شود یا تنها باعث شود که به دستشویی بروید و بخواهید که از شر آنچه که خورده‌اید، راحت شوید. شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. دکتر برایانت می‌گوید که تحقیقات بر روی پستانداران دیگر نشان داده که پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند. مساله اینجاست که کپسایسین با تحریک مداوم نورون‌ها می‌تواند به آن‌ها آسیب بزند و این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.

یک نظریه جالب هست که می‌گوید: فلفل‌ها برای این تکامل پیدا کرده‌اند که پستانداران نتوانند دانه‌های آن‌ها را بجوند. اما پرندگانی که فلفل می‌خورند، داستان‌شان کمی فرق دارد. آن‌ها دانه‌های فلفل را به طور کامل می‌بلعند و از این طریق تنها به پراکنش دانه‌ها کمک می‌کنند. مساله اینجاست که فلفل‌ها هنوز نمی‌دانند که از دست انسان‌ها چطور باید فرار کنند و اینکه دقیقاً چکار باید بکنند که انسان‌ها دست از خوردن‌شان بردارند.

هفت
 − 
هفت
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

پدر من همیشه فلفل میخورد مریض شد برای معدش رفت دکتر گفت فلفل زیادی ضرر داره
در واقع بهترین میوه ها و چیز های خوب همیشه زیادیش ضرر داره

ممنون بابت مطلبی که گذاشتید
موفق باشید

چیلی برگر xxx ؟؟؟؟؟؟؟؟ 😐

عالی بود. مخصوصا پاراگراف آخر :)))))

خب چی شد؟ بالاخره برای سلامتی مضر است یا نه؟ 🙂

من نمیدونم زن ها چرا اینقدر فلفل دوست دارن
از یکی شنیدم می گفت اونایی که بلد نیستن غذا درست کنن غذاشونو تند می کنن که مزه بد غذارو پوشش بده ، واقعا از غذای تند متنفرم

خیلی خوب بود ممنون

مطلب زیبایی بود خانم حیدیری با تشکر
من عاشق فلفل هام مخصوصا فلفل دلمه های تزیینی با اون رنگ های زیباشون
دوست دارم تجربه خودمم براتون تعریف کنم حدود ۲ماه پیش نصف یه فلفل سبز رو که نمیدونم اصلا از چه نژادی بود خوردم همکارم خریده بود بنده معمولاغذای تند می خورم ولی این فلفل تو این ۲۷ سال عمرم که انواع سس های فوق تند و فلفل های تندی که خورده بودم با همشون فرق داشت همکارم که خودشم بسیار تند خوره به شدت تاکید کرد که نخورم اما چون روحیه بسیار مبارزه طلبی دارم و البته تکرار میکنم فقط نصفشو ساعت ۲ همراه با غذا خوردم که تا ساعت ۴ بجز سوختگی دهان کمی لثه یا دندان درد و معدم گرم شده بود همچی خوب بود تا اولین لیون آب رو خوردم از همون لحظه سوزش وحشتناکی در مری دهانه معده و معدم حس کردم و سریعا مرخصی و راهی خونه شدم با علمی که داشتم شیر ولرم میخوردم که تا ۱۰ دقیقه دردم ارام میشد و دوباره شروع میشد این وضعیت بطور دقیق بصورت نزولی شدت درد تا ۱۴ ساعت ادامه داشت که تجربه بزرگی برام شد در فلفل خوردن 😐

سلام و روز بخیر
ممنون جالب بود

هر کسی که با دیدن سر تیتر این مقاله مشتاق به خواندن آن می شود بعد از اتمام دچار یک حس دوگانه و سردرگمی می شود که بظاهر بخشی از مقاله ناقص مانده. چرا که نگارنده یا مترجم متن به سوال های طرح شده در ابتدای مطلب، پاسخی در انتها نمی دهد.
ولی این بدور از انصاف است که از مطالب بسیار مفید و عالی سایت تشکر نکنم.

سلام روز بخیر
شما با خوردن فلفل‌های تند می‌توانید ساعت‌ها یا حتی یک روز احساسی ناخوشایند داشته باشید، اما ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند. در متن بخش آخر بدان اشاره شده
ممنون از توجه شما

روز بخیر
ممنون از توجه همه خوانندگان

“ظاهراً خطری در درازمدت شما را تهدید نمی‌کند.” با ” پستانداران جوان‌تری که مدت‌های مدید کپسایسین مصرف کرده‌اند، در طولانی‌مدت نورون‌های درد خود را از دست داده‌اند…. این آسیب می‌تواند برگشت‌ناپذیر باشد.” ناسازگار نیست؟ لطفا توضیح بدید خطری تهدید می‌کنه طبق نقل قول دوم یا نه؟
سپاسگزارم

سلام و وقت بخیر
اتفاقا خوردن به اندازه فلفل فواید خیلی زیادی دارد، این مقاله صرفا مربوط به فلفل های خیلی تند است و مصرف مازاد آنها.
همانطور که میدانید سیستم گوارشی هر گونه از پستاندار با پستاندار دیگر از جهاتی متفاوت است بنابراین نتیجه آن آزمایشها هنوز قابل تعمیم به انسان نیست.
ممنون از شما

یعنی فلفل هیچ خواصی نداره؟فقط ضرر داره؟مگه میشه؟خواص فلفل تند برای قلب

افراط در هرچیز حتی خوردن آب هم بد است. تندی باعث از بین رفتن انگل هااست و بسیار پر خاصیت است چنانچه بمیزان معمولی مصرف شود.

خیلی جاها اعلام میکنن رژیمی که فلفل توش بیشتره احتمال ابتلا به سرطان کمتره

هم اطلاعات قابل فهم بود
هم مدت ها برای خودم سوال بود
هم عاشق غذای تندم 🙂
ممنون از شما

استفاده از فلفل قرمز در رژیم غذایی رای کاهش وزن بسیار مؤثر است. در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شه، چون سبب تحرک بیشتر می‌شه. این وقتی ارزشمندتر میشه که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشه. همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است. فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

سلام .ممنون واقعا برای من جالب بود

دوستان سعی کنید در خوردن فلفل زیاده روی نکنید تا به حال و روز من دچار نشید. من ۵ سال پیش با یکی از دوستان به مغازه ی فست فود رفیق دوستم رفتیم اونجا باهم سر خوردن فلفل کل انداختیم .من قبلا هم فلفل استفاده میکردم ولی نه در اون حد. چند تا بندری همون سوسیس سفارش دادیم با چیلی که همینطوری درسته میذاشتیم لای ساندویچ سوسیس و میخوردیم. بدجور عرق کرده بودیم و وضعیتمونم تعریف چندانی نداشت ولی هیچ کدوم کوتاه نمیومدیم. این فست فودی عزیز که رفیق دوستم بود برگشت گفت که براش یه مقدار کوچیک تو یه بسته بندی فلفلی فرستادن که ادعا می کنن تند ترین فلفل روی زمین هستش بعد ما هم برگشتیم گفتیم بیار پولش رو بهت میدیم! رفت فلفل رو اورد ته یه کیسه پلمپ اندازش نصف همین چای کیسه ای ها بود. بعد نصف فلفل رو ریخت داخل ساندویچ من نصف دیگشم رو مال رفیقم! بعد هر کدوم یه گاز گنده زدیم. رفیقم بعد ۲-۳ ثانیه حالش خراب شد و تف کرد بیرون . نفسش در نمیومد منم حالم بهتر از اون نبود. یادمه انقدر گرمم بود و تو اون لحظه عرق میریختم که انگار زیر دوش بودم . یه لحظه احساس کردم رسما خون داره به مغز و چشمام فشار میاره ولی خدا وکیلی لذتم داشت!! حاضر نشدم بدم بیرون و بقیشم با زور نوشابه و دوغ و … برا ضایع کردن رفیقم فرستادم رفت تو. ولی چشمتون روز بد نبینه وضعیتی پیدا کردم که تو عمرم ندیده بودم!! تا ۲ ساعت نفسم بالا نمیومد بعدش معده درد شدیدی گرفتم و گرفتار دستشویی و …
یک ماهی گذشت و من دوباره تصمیم گرفتم اون فلفل رو امتحان کنم!!چون اصلا از فکرم بیرون نمیرفت و مدام بهش فکر میکردم. رفتم بازارچه ها و عطار ها رو گشتم چند نوع فلفل گرفتم ولی هیچ کدوم اونی که میخواستم نبود. اخرش رفتم پیش همون فست فودیه و ازش خواستم برام گیر بیاره که گفت فامیلش براش از تایوان یا تایلند یا یه همچین جایی که دقیق یادم نیست فرستاده. منم گفتم بگو دوباره بیاره من پولش رو میدم. خلاصه برای بار دوم که امتحان کردم مثل اون بار اول که یادم میومد نبود کم تر عرق کردم و کم تر سوختم تا اینکه بعد یه مدت که یه روز در میان یا دو سه روز درمیان استفاده میکردم برام تقریبا عادی شده بود . البته درد معده و درد موقع دفع مدفوع هنوز سرجاش بود ولی دهنم نمیسوخت! بعد از مدتی که فلفل رو کامل مصرف کردم رو به فلفل های خودمون اوردم که زمانی خوردنشون برام خوش آیند بود و نیازم رو ارضا میکرد ولی ای دل غافل که دیگه حتی ۱ ذره هم این فلفل ها رو من تاثیر نداشتند!! الان هنوز هم که هنوز ه مزه ی تند رو نمیتونم به خوبی احساس کنم و از کاری که کردم پشیمونم. لطفا در خوردن فلفل زیاده روی نکنید.

ممنون از مقاله جالبتون. یکی از تفریحات سالم در محل کار برای ما ، مسابقات فلفل خوری با همکاران عزیز ( آقایان رستگاری ، قلیزاده ، وکیلی ، رحیمی و استاد یوسفی ) هست. گاهی اونقدر زیاده روی میکنیم که سکسکه و اشک و … بهمون امان نمیده
اگر سسهای فلفل رو دوست دارید ، پیشنهاد میکنم سس فلفل Tabasco رو حتما امتحان کنید . بخصوص شیشه سبز رنگش رو. شاید برای فلفل خور های حرفه ای زیاد تند نباشه اما طعمش بی نظیره

یک نظریه بدون مبنای علمی و بدون آزمایشه. بیشتر جنبه طنز تا مقاله علمی

فلفل تند به خانواده‌ای با نام علمی Capsicum تعلق دارد. بنابراین میوه محسوب می‌شود و سبزیجات نیست. به دلیل خواص فلفل تند قرمز و سبز مصرف آن در سراسر دنیا رایج است و به نظر می‌رسد هر کشور نوع فلفل مخصوص خود را دارد و هم‌چنین هر کشور ادعا می‌کند تندترین خانواده فلفل را دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۵ خاصیت فلفل تند قرمز و سبز برای سلامتی، لاغری و درمان را بدانید.

ضمنا، خاستگاه فلفل تند مکزیک است، هرچند امروز بزرگ‌ترین تولیدکننده، صادرکننده، و مصرف‌کننده‌ی فلفل قرمز هند است. فلفل تند از طریق مبادله با کلمبیا به دنیا معرفی شد و پرتغالی‌ها در قرن ۱۶ام آن را به قاره‌ آسیا آوردند، و  هم برای خوراکی و هم به عنوان دارو مصرف می‌شود. با این‌که داروها یا مکمل‌های به دست آمده از فلفل تند کم‌یاب است اما خواص زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد که برای بهره‌مندی از آن کافی است فلفل تند را به عنوان ادویه به غذاهایی که مصرف می‌کنید اضافه کنید.

فلفل تند ادویه‌ای است که مواد مغذی زیاد و مفیدی برای بدن دارد. برای همین گنجاندن آن در مکمل‌ها‌ می‌تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته‌باشد.

کارایی فلفل تند خیلی بیش‌تر از دادن طعم تند به غذاها است. این ادویه دارای ترکیبی به نام کپسایسین است که با مهار ماده‌ای به نام نوروپپتید که با فرایند التهاب در ارتباط است، با التهاب به‌طور موثر مبارزه می‌کند. از آن‌جا کپسایسین بیش‌تر در فلفل تند یافت می‌شود مصرف آن به‌طور مرتب می‌تواند این مشکل را به خوبی رفع کند.خواص فلفل تند برای قلب

مطلب مرتبط: خواص فلفل سیاه: ۲۹ فایده فلفل سیاه برای سلامتی، پوست و مو

این نیز با مورد اول در ارتباط است. کپسایسین به عنوان درمانی برای نوروپاتی محیطی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر می‌توان شرایطی مانند درد مفاصل را، که با التهاب در ارتباط است، به‌طور موثر با کپسایسین درمان کرد. کپسایسین معمولا در میوه‌ها یا سبزیجاتی که طعم تند دارند از جمله هالاپینو، یافت می‌شود اما فلفل تند بالاترین میزان کپسایسین را در این خانواده دارد.

قرار نیست کپسایسین برای این مشکل معجزه کند اما پژوهش‌های بسیاری اثبات کرده‌است این ترکیب برای درمان درد آرتروز موثر است. بنابراین حتی سعی نکنید برای درمان آرتروز فلفل تند بخورید. در حال حاضر داروها یا مکمل‌های کپسایسین زیادی وجود دارد که می‌توانید برای درمان آرتروز مصرف کنید. البته باید این داروها را با تجویز پزشک مصرف کنید.

شرایطی مانند درد آرتروز و نوروپاتی دیابتی می‌تواند با درد بسیار شدیدی همراه باشد و کپسایسین در درمان علائم آن نقش مهمی دارد. این تاثیر احتمالا با احساس سوزشی که می‌تواند فیبر عصبی آوران (عصب‌هایی که مسئول انتقال پیام درد هستند، م.) را بی‌حس کند در ارتباط است. پژوهش دیگری نیز اثبات کرده‌است احتمالا کپسایسین می‌تواند میگرن را نیز درمان کند. هرچند برای اثبات آن هنوز پژوهش بیش‌تری لازم است.

مطلب مرتبط: ۱۲ فایده فلفل برای سلامتی که شگفت انگیز هستند

همان‌طور که در بالا ذکر شد، انواع آرتروز از جمله  استئوآرتریت همیشه با درد همراه است که گاهی غیر قابل تحمل می‌شود. با پزشک خود مشورت کنید که آیا می‌توانید داروهای دارای کپسایسین مصرف کنید یا خیر. چون یکی از ترکیباتی است که به وفور در فلفل تند یافت می‌شود و اثبات شده‌است برای کنار آمدن با این شرایط مفید است.

هم‌چنین پژوهش‌های بسیاری اثبات کرده‌است کپسایسین موجود فلفل تند نقش مهمی در کاهش سطح کلسترول خون دارد. کپسایسین می‌تواند تولید LDL یا کلسترول بد را کاهش دهد و در عین حال توانایی بدن را برای حل کردن فیبرین و افزایش تولید کلسترول خوب یا HDL افزایش می‌دهد.

درست همان‌طور که فلفل تند می‌تواند میزان کلسترول را کنترل کند، همان ترکیب می‌تواند میزان تری‌گلیسیرید را نیز تنظیم کند و از تمام مشکلات ناشی از تری‌گلیسیرید کنترل نشده پیشگیری کند.

ویتامین C موجود در فلفل تند نیز یک آنتی‌اکسیدان محلول در آب است که نوعی پروتئین تشکیل می‌دهد. این پروتئین به همراه کپسایسین برای حفظ سلامت عروق خونی نقش مهمی دارد. چون کپسایسین میزان کلسترول LDL را، که سبب ایجاد رسوب در عروق خونی، و به وجود آمدن لخته‌ی خون می‌شود، کاهش می دهد.

مطلب مرتبط: ۱۵ فایده فلفل دلمه ای قرمز برای پوست، مو و سلامتی

وقتی عروق خونی در شرایط انعطاف‌پذیر قرار دارند، و هیچ لخته‌ی خونی وجود ندارد، معنی‌اش این است که عملکرد قلب طبیعی است. حمله‌ی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب مجبور است سخت کار کند، و علت آن اغلب اختلال در عروق خونی است.

وقتی قلب ناچار است سخت کار کند ۲ وضعیت مزمن وجود دارد. اول حمله‌ی قلبی است و وقتی رخ می‌دهد که قلب بیش‌تر از ظرفیت‌اش کار می‌کند، و دوم سکته است که در این حالت خون و اکسیژن کافی به مغز نمی‌رسد. کسی که از سکته جان سالم به در ببرد معمولا دچار برخی مشکلات عصبی می‌شود که می‌تواند به معلولیت منجر شود.

همان‌طور که قبلا هم اشاره شد فلفل تند که سرشار از ویتامین C و کپسایسین است واقعا برای قلب خوب است. از این گذشته پتاسیم موجود در فلفل تند نیز در مقایسه با سدیم، نسبتا بیش‌تر است. پتاسیم یکی از مواد معدنی است که برای قلب خوب است چون می‌تواند به واسطه‌ی از بین بردن سدیم اضافی خون، ضربان قلب، و نیز فشار خون را کنترل کند.

چرا گفته می‌شود فلفل تند جریان خون را بهبود می‌بخشد؟ خوب، حرفی از علم نمی‌زنیم.  فقط سعی کنید زمانی را به یاد بیاورید که غذای تند می‌خورید. به نظر می‌رسد انرژی می‌گیرید، علت‌اش این است که تمام بدن‌تان سوخت و ساز خوبی دارد، و جریان خون سرعتی نرمال دارد برای همین اکسیژن به‌طور بهینه توزیع می‌شود. چون اکسیژن یکی از ترکیبات مهم برای بازتولید سلول‌ها است.

مطلب مرتبط: خواص فلفل سفید: ۲۵ فایده فلفل سفید برای سلامتی، پوست و مو

از آن‌جا که امروزه آلودگی همه جا هست، اجتناب از رادیکال‌های آزاد دشوار و دشوارتر می‌شود. بنابراین، اگر نمی‌توانید از آن اجتناب کنید، حتما خودتان را از درون مقاوم کنید. آنتی‌اکسیدان چیزی است که برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد نیاز دارید و بیایید انواع آنتی‌اکسیدان موجود در فلفل تند را بشماریم: ویتامین A، فلاونوئید، بتاکاروتن، لوتئین، ویولاگزانتین، اسید سیناپیک، و اسید فورولیک.

آیا مشکل گرفتگی ریه دارید؟ علت این وضعیت می‌تواند عوامل مختلفی باشد، اما هر چه هست مصرف غذاهای تند می‌تواند به ‌طور طبیعی به رفع این وضعیت کمک کند. برای همین است که به افراد سرماخورده توصیه می‌شود سوپ داغ و تند بخورند. این روشی خوشمزه برای بهتر شدن است.

اگر کپسایسین بتواند گرفتگی ریه را درمان کند، قطعا می‌تواند برای رفع گرفتگی بینی نیز موثر باشد، این این وضعیت در مقایسه با گرفتگی ریه خیلی خفیف‌تر است. علت‌اش این است که گرمای فلفل تند مخاط را پاک می‌کند و آن را نرم‌تر می‌کند. شما می‌تواند بلافاصله پس از خوردن یک بشقاب سوپ داغ و تند با گرفتگی بینی خداحافظی کنید.

همه می‌دانند تمام خوراکی‌های سرشار از ویتامین C برای ایمنی بدن خوب است. از این گذشته فلفل قرمز سرشار از بتاکاروتن و پرو ویتامین A است که عملکرد مشابهی برای دستگاه ایمنی دارد. هم‌چنین فلفل تند سرشار از آنتی‌اکسیدان است که یک لایه‌ی محافظ دیگر برای بدن فراهم می‌کند.

کپسایسین می‌تواند معجزه کند چون بر اساس برخی پژوهش‌ها این ترکیب فروتن اصلا چیز ساده‌ای نیست. زیرا می‌تواند از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کند. از این گذشته فلفل تند منبعی عالی برای آنتی‌اکسیدان است و محتوای ویتامین C آن نیز نسبتا زیاد است. این یعنی یک خوراکی ضدسرطان موثر نیز هست.

مطلب مرتبط:؛۲۰ فایده فلفل دلمه برای سلامتی، پوست و مو

مطمئنا هزاران بار شنیده‌اید که فلفل تند با زخم معده در ارتباط است. خوب، به نظر می‌رسد وقتی صحبت از مشکلات معده است فلفل تند چندان خوشنام نیست. در واقع، این گفته کاملا صحیح نیست چون فلفل تند خواص آنتی‌باکتریالی دارد که برای معده مفید است اما اگر آن را بیش از حد مصرف کنید، تاثیرش کاملا برعکس می‌شود.خواص فلفل تند برای قلب

ممکن است منشأ مشکلات گوارشی عوامل مختلفی باشد اما فلفل تند خواصی دارد که می‌تواند برای دستگاه گوارش مفید باشد. اول، فلفل تند به عنوان یک خوراکی آنتی‌باکتریال دستگاه گوارش را از عفونت‌های ناشی از باکتری پاک می‌کند. دوم، فیبر موجود در فلفل تند به مواد غیرضروری داخل روده می‌چسبد و آن‌ها را از بدن دفع می‌کند.

باور کنید یا نه، توصیه می‌شود فلفل تند را به عنوان بخشی از رژیم غذایی در برنامه‌ی کاهش وزن خود بگنجانید. مطمئنا می‌توانید حس کنید که احساس سوزش حاصل شیرینی دارد و معنی‌اش این است که انرژی صرف کرده‌اید و کالری سوزانده‌اید. علت‌اش این است که فلفل تند دارای موادی است که باعث می‌شود بیش از حد معمول به اکسیژن نیاز داشته‌باشید. تاثیر آن مشابه احساسی است که هنگام ورزش دارید.

هم‌چنین فلفل تند یکی از خوراکی‌های مناسب برای افراد مبتلا به دیابت، خصوصا دیابت نوع دوم است. بعد از غذا معمولا میزان انسولین بالا می‌رود تا قند خون را پایین بیاورد. اما در افراد دیابتی انسولین به‌طور بهینه مصرف نمی‌شود و در نتیجه قند خون بالاتر می‌رود. اگر فلفل تند را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید میزان انسولین را کاهش می‌دهد تا از بالا رفتن قند خون پیشگیری کند.

همان‌طور که قبلا گفته شد، فلفل تند دارای خواص آنتی‌باکتریالی است، بنابراین برای مقابله با مشکلات ناشی از باکتری‌ها مفید است. مصرف فلفل تند به مقدار کافی، برای بدن شما خوب است.

مطلب مرتبط: ۱۲ فایده باورنکردنی فلفل سبز تند برای سلامتی

کلاژن یک پروتئین مهم است که برای حفظ سلامت سلول‌ها و سرعت بخشیدن به بازتولید سلول‌ها مصرف می‌شود. کلاژن در درخشش و جوانی پوست نقش مهمی ایفا می‌کند، هم‌چنین برای حفظ انعطاف‌پذیری عروق خونی و حفظ تراکم استخوان مفید است. بدن برای تولید کلاژن به ویتامین C نسبتا زیادی نیاز دارد و فلفل تند می‌تواند این مقدار را تامین کند.

آنتی‌اکسیدان برای بدن ضروری است چون تنها راه حل موجود برای محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد است. مطمئنا می‌دانید رادیکال‌های آزاد علت اصلی گسترش سلول‌های سرطانی است. هم‌چنین رادیکال‌های آزاد مانع از بازتولید سلول‌های جدید می‌شود. فلفل تند دارای انواع آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند یک لایه‌ی محافظ دیگر در درون بدن ایجاد کند.

اگر می‌خواهید یک زندگی سالم داشته‌باشید سوخت و ساز سالم ضروری است. سوخت و ساز سالم به این معنی است که قلب شما مطابق ظرفیت‌اش کار می‌کند، هر سلول بدن شما کاملا اکسیژن دریافت کرده‌است، و بدن شما در برابر اختلال‌های درونی و بیرونی کاملا محافظت‌شده است. فلفل تند خواصی دارد که تضمین‌کننده‌ی تمام این موارد است.

در واقع در سراسر دنیا انواع مختلف فلفل تند وجود دارد و میزان تندی هر نوع نیز متفاوت است. اما هرچه کپسایسین موجود در فلفل بیش‌تر باشد، فلفل تندتر است. از این گذشته فلفل قرمز در مقایسه با رنگ‌های دیگر مانند سبز، زرد و سیاه تندتر است، اما فلفل‌های ریز را دست کم نگیرید، برخی از فلفل‌ها با اندازه‌ی ریز تندترین نوع فلفل است.

  • پروفایل من و عشقم حالمون خوبه حسودا درچه حالن
  • مطلب مرتبط: ۱۲ فایده فلفل برای سلامتی که شگفت انگیز هستند

     

     

    منبع: drhealthbenefits

     

    برچسب ها drhealthbenefitsخواص فلفل تندخواص فلفل قرمز و سبز تندفلفل تند

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    خواص فلفل تند برای قلب

    وب‌ سایت

    علیرغم طعم تند فلفل، برخی افراد به خاطر عدم تحمل تندی آن کمتر تمایلی به مصرف فلفل دارند، اما برخی هم بر این باورند که باید برای حفظ سلامت این ادویه در رژیم غذایی گنجانده شود.

    به گزارش جام جم آنلاین از مهر، به گفته محققان تاکنون اثبات نشده است که تندی فلفل برای سلامت بد و مضر است. از اینرو مصرف این نوع ادویه را در رژیم غذایی مرتبط با شماری از فواید برای سلامت عنوان می کنند.

    حفظ سلامت قلب

    مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی-عروقی، حملات قلبی و سکته در بین افرادی که فلفل تند مصرف می کنند کمتر است.

    درحالیکه هنوز این رابطه به اثبات نرسیده است، اما محققان معتقدند ادویه ها در صورت مصرف متعادل، موجب کاهش میزان کلسترول LDL در بدن می شوند.خواص فلفل تند برای قلب

    دکتر «ژیمینگ ژو»، سرپرست تیم تحقیق در مطالعه ای دیگر، در این باره می گوید: «لذت بردن از طعم و مزه ادویه ها موجب کاهش مصرف نمک و فشارخون می شود که نتیجه آن حفظ سلامت قلب است.»

    کالری سوزی بیشتر

    طبق نتایج مطالعه محققان دانشگاه پوردو آمریکا، افراد بعد از خوردن فلفل قرمز کالری بیشتری سوزانده و اشتهایشان کاهش می یابد. این تاثیر بخصوص در افرادی که به طورمنظم غذاهای پرادویه استفاده نمی کنند بیشتر است.

    اما محققان تاکید می کنند تنها مصرف فلفل موجب کاهش قابل توجه وزن نمی شود بلکه ترکیب آن در رژیم غذایی سالم و داشتن سبک زندگی پرتحرک منجر به این تاثیر می شود.

    پیشگیری از سرطان

    به عقیده محققان «کپسایسین»، ماده موجود در فلفل که عامل تندی آن است، دارای خواص ضدسرطانی است.

    به گفته دکتر «گرگوری پلاتنیکوف»، سرپرست تیم تحقیق در کلینیک آلینا مینه سوتا آمریکا، «کپسایسین دارای تاثیراتی مشابه برخی داروهای سرطان بر بدن است.»

    با این حال این خاصیت فلفل هنوز از لحاظ پزشکی موردمناقشه است.

    تسکین درد

    کپسایسین همچنین ممکن است به کاهش یا تضعیف هر نوع حس درد در بدن کمک کند. تصور می شود این مکانیسم با هدف قرار دادن ماده شیمیایی در مغز موسوم به “ماده P” که نقش مهمی در موارد بروز آسیب و جراحت دارد، عمل می کند.

    برخی مطالعات هم بیان می کنند که رژیم غذایی حاوی میزان بالاتر کپسایسین با نابودی باکتری های موسوم به H. pylori، تاثیر محافظتی در مقابل زخم ها دارد.

    زندگی اجتماعی در جوامع مختلف معمولا دستخوش مشکلات و بحران‌های گوناگونی قرار می‌گیرد. در این میان حوزه بهداشت و درمان یکی از مهم‌ترین بسترهای بروز بحران‌های اجتماعی است و بحران همه‌گیری ویروس کرونا (Covid-19) نیز تازه‌ترین نمونه معضلات بهداشتی جهانی است که تمام کشورهای دنیا را در‌بر گرفته است. معضلی که در ماه‌های گذشته همه بخش‌های زندگی مردم در جهان از‌جمله ایرانیان را تحت تاثیر شدید قرار داده است.

    همه‌گیر شدن بیماری كرونا جهان را درگیر كرده است و خانواده‌هایی هستند كه اطرافیانشان یا عضوی از خانواده آنها دچار این بیماری شده است كه در خانه قرنطینه هستند یا در بیمارستان و مكان‌های سپری كردن دوران نقاهت به‌سر می‌برند.

    ‌ریاست مجلس جایگاه بسیار موثری در هدایت خانه ملت دارد. مجلس یازدهم در شرایط خاصی شکل می‌گیرد و نقش اثرگذاری در اجرای گام دوم انقلاب اسلامی خواهد داشت.

    یک نماینده مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین ؛

    گفت‌وگو با حسین شمسیان، فعال فرهنگی و روزنامه‌نگار که خود و خانواده‌اش به کرونا مبتلا شدند


    در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

    گفت‌وگوی جام‌جم با استاد محمد علی کشاورز به مناسبت تولدش

    رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند؛


    یادداشت سخنگوی دولت در جام جم/


    فراخوان شفافیت اموال

    فلفل تند یا فلفل چیلی میوه گیاهی از سرده فلفل دلمه‌ ای است که به عنوان عضوی از خانواده بادنجانیان شناخته می شود. فلفل سبز، فلفل قرمز و فلفل هابانرو که در ایران به نام فلفل هندی شناخته می شود از انواع فلفل تند هستند.

    فلفل سبز و قرمز تند در انواع خشک و تازه فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص فلفل تند را برای سلامتی، لاغری، سرماخوردگی و پوست و مو شرح داده ایم.

    توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

    تحقیقات نشان داده که کپسایسین موجود در فلفل تند می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت و قرمزی پوست ناشی از جوش صورت مفید باشد.

    ماسک فلفل سبز و قرمز تند برای پوست

    خواص فلفل تند برای قلب

    یک چای خوری پودر فلفل تند را با یک قاشق چای خوری پودر کاکائو و نصف آووکادو له شده ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    فلفل تند علاوه بر کپسایسین غنی از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B6 می باشد که به کاهش چین و چروک پوست کم کرده و با افزایش تولید کلاژن باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

    ماسک فلفل برای صورت

    یک قاشق چای خوری فلفل تند را با آب یک لیموترش تازه ترکیب کنید و بر روی صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید.

    گفته می شود که کپسایسین موجود در فلفل تند برای درمان و کاهش درد بیماری پسوریازیس مفید می باشد.

    مقادیر بالای ویتامین های موجود در  فلفل تند برای تقویت و افزایش رشد موی سر مفید هستند.

    ماسک فلفل قرمز تند برای مو

    یک قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز خشک شده را با 3 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و بر روی مو ها و پوست سرتان بمالید، با کلاه مخصوص رنگ کردن مو، موها را بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

    اگر می خواهید موهای تان درخشان تر و براق تر شوند به این ماسک مو سه عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید.

    فلفل تند به عنوان یک ماده ی غذایی ترموژنیک شناخته می شود و با ایجاد حرارت در بدن به افزایش متابولیسم و چرب سوزی کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

    همچنین کپسایسین موجود در فلفل تند با کاهش اشتها و کاهش کالری مصرفی باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

    هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب گرم را با آب یک لیموترش تازه، یک قاشق چای خوری عسل و مقداری فلفل ترکیب کنید و بنوشید.

    این ترکیب به سم زدایی و چربی سوزی بدن در طول روز کمک می کند.

    همچنین می توانید انواع فلفل سبز تند را در سالاد و یا همراه غذا میل کنید. بهتر است پودر فلفل قرمز را نیز در انواع سوپ ریخته و سپس نوش جان کنید تا از خواص چربی سوزی آن بهره مند شوید.

    فلفل تند قرمز حاوی مقادیر بالایی بتا کاروتن، ویتامین C و ویتامین A است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی و گلودرد مفید می باشد.

    علاوه بر این کپسایسین موجود در فلفل تند باعث تحریک ترشحات شده و موکوس را از بینی و یا ریه ها جمع آوری کرده و دفع می کند.

    فلفل تند حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان کپسایسین، ویتامین C و کاروتنوئید هاست که به بهبود تنظیم انسولین در بدن کمک کرده و برای پیشگیری از افزایش قند خون و درمان دیابت نوع 2 مفید می باشد.

    برخلاف تصور عموم فلفل تند با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده زخم معده به درمان این بیماری کمک کرده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

    نتایج تحقیقات در سال 2015 نشان داده که کپسایسین موجود در فلفل تند برای پیشگیری و درمان کبد چرب و فیبروز کبدی مفید می باشد.

    فلفل تند قرمز باعث کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و چربی خون می شود و با کاهش ایجاد لخته ی خون در رگ ها از بیماری های قلب و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی پیشگیری می کند.

    مقادیر بالای ویتامین های A و C موجود در فلفل تند باعث تقویت و انعطاف پذیری بیشتر عروق خونی شده و به درمان فشار خون بالا کمک می کند.

    مصرف فلفل تند در دوران بارداری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن زنان باردار شده و از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه پیشگیری می کند.

    فلفل تند هضم غذا را بهبود می بخشد و برای پیشگیری و درمان معده درد، یبوست و همروئید یا بواسیر در دوران بارداری مفید می باشد.

    مقادیر بالای فولات و ویتامین های گروه B موجود در فلفل تند برای جلوگیری از ناهنجاری های لوله عصبی در جنین مفید هستند.

    فلفل تند حاوی مقادیر بالایی پتاسیم است که از ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی در زنان باردار پیشگیری می کند.خواص فلفل تند برای قلب

    فلفل چیلی یا فلفل تند حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که خاصیت التهابی دارد و برای کاهش درد ناشی از آرتروز و روماتیسم و همچنین کاهش التهاب لگن موثر می باشد.

    همچنین استفاده ی موضعی از فلفل تند به دلیل وجود کپسایسین برای درمان درد پوکی استخوان مفید می باشد.

    کپسایسین موجو در فلفل تند دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی بوده و به برای پیشگیری و درمان انواع سرطان ها مفید می باشد.

    فلفل تند قاتل سلول های سرطان پروستات می باشد؛ یک مطالعه در سال 2006 نشان داده که کپسایسین سلول های سرطان پروستات را وادار به خودکشی می کند، همچنین فلفل تند با نابودی ژن های مسئول ایجاد تومور پروستات به درمان سرطان پروستات کمک می کند.

    کپسایسین موجود در فلفل تند با مهار نوروپپتید P که فرستنده اصلی درد به مغز است به درمان سردرد میگرنی و سردرد ناشی از سینوزیت کمک می کند.

    طبع فلفل تند گرم و خشک می باشد. فلفل سبز و قرمز تند یا فلفل چیلی حاوی مقادیر بالایی فیبر، مس، آهن، پتاسیم و منگنز و ویتامین های B، ویتامین A، ویتامین C و E و K می باشد.

    علت اصلی مزه ی تند فلفل به دلیل وجود نوعی آنتی اکسیدان به نام کپسایسین می باشد.

    فلفل تند یا فلفل چیلی انواع مختلفی دارد؛ نوعی فلفل قرمز که به نام فلفل کاین شناخته می شود و بیشتر به شکل پودر فلفل قرمز به عنوان ادویه استفاده می شود و نوعی فلفل سبز که فلفل هالاپینو نامیده می شود.

    فلفل چیلی یا فلفل تند بومی آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی است و بیش از هفت هزار سال است که در این مناطق استفاده می شود، فلفل تند ابتدا به عنوان یک ماده تزئینی و بعد ها به عنوان یک ادویه و دارو استفاده می شد.

    در قرن های 15 و 16 میلادی کریستوفر کلمب فلفل تند را به اروپا وارد کرد و به این ترتیب فلفل تند جایگزین فلفل سیاه که بسیار گران قیمت بود شد. در حال حاضر چین، ترکیه، نیجریه، اسپانیا و مکزیک بزرگترین تولید کنندگان تجاری فلفل چیلی یا فلفل تند سبز و قرمز هستند.

  • طرز تهیه گوجه بادمجون مجلسی
  • برای خرید فلفل تند، انواعی را انتخاب کنید که رنگ های شفاف و براق دارند و هیچ گونه چروکیدگی و لکه های سیاه بر روی آن ها دیده نمی شود.

    پس از خرید فلفل های سبز یا قرمز را خوب بشویید و خشک کنید، دو روش برای خشک کردن فلفل چیلی وجود دارد؛ آن ها را بر روی دستمال پارچه ای در اتاق که تهویه خوبی دارد پهن کنید و یا فلفل ها را به یک نخ محکم ببندید و و از سقف آویزان کنید.

    پس از سه تا چهار هفته فلفل ها خشک می شوند و می توانید آن ها را پودر کرده و نگهداری کنید.

    فلفل های تند را پس از شستن و خشک کردن بر روی سینی فر پهن کنید و در دمای 100 تا 135 درجه فارنهایت بگذارید، هر چند دقیقه فلفل ها را جا به جا کنید تا خشک شوند.

    توجه داشته باشید که خشک کردن فلفل به این روش چند ساعت زمان می برد.

    فلفل سبز و قرمز تند را پس از شیتن و خشک کردن به یک نخ محک ببندید و برای سه تا چهار هفته در زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

    ساده ترین روش خشک کردن فلفل سبز و قرمز تند استفاده از دستگاه خشک کن می باشد، فلفل ها را پس از شستن و خشک کردن، برش داده و در دستگاه خشک کن بگذارید تا خشک شوند.

    توجه داشته باشید که پودر فلفل تند را باید در یک ظرف شیشه ای و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

    منابع : whfoods – stylecraze

    ✅ پربازدیدترین سایت های ایرانی

    خواص فلفل تند برای قلب

    فال حافظ

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    خواص فلفل تند برای قلب
    خواص فلفل تند برای قلب
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *