خواص عسل و دارچین روی پوست

دوره مقدماتی php
خواص عسل و دارچین روی پوست
خواص عسل و دارچین روی پوست

شاید شنیده باشید که عسل و دارچین برای مراقبت های پوستی بسیار مفیدند و می توانند برای مبارزه با جوش یک ماسک فوق العاده باشند. نسل های بسیاری از عسل و دارچین برای درمان های طبیعی، حجامت و مبارزه با جوش استفاده کرده اند. در نوجوانی به دلیل تغییرات هورمونی، پوست دچار اختلال می شود و از قدیم الایام ماسک عسل و دارچین را برای درمان توصیه می کردند. اگر زیاد جوش می زنید و درمان های متعدد و گران قیمت روی پوست تان اثری نداشته، بهتر است به گذشتگان اعتماد کنید و ماسک عسل و دارچین را امتحان نمایید. برخی از پوست ها به درمان های شیمیایی و آنتی بیوتیک ها واکنش نشان نمی دهند. اگر به دنبال درمانی طبیعی برای جوش هستید، ماسک عسل و دارچین بهترین انتخاب برای شماست.

این ماسک مانند یک نرم کننده و مرطوب کننده برای پوست عمل می کند و برای رفع لک و جوش و همچنین از بین بردن چربی اضافی پوست مفید است. گذشته از آن می توانید از ماسک عسل و دارچین به عنوان ماسک شبانه استفاده کنید زیرا موجب احیای پوست کدر می شود. مواد تشکیل دهنده ساده این ماسک ثابت کرده اند که ترکیب بسیار قدرتمندی برای رسیدن به یک پوست زیبا هستند.

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری دارد. بنابراین برای درمان جوش و پیشگیری از آن بسیار مفید است. این رطوبت به داخل پوست نفوذ می کند و خاصیت آنتی اکسیدانی آن از پوست در مقابل آسیب های ناشی از آفتاب و رادیکال های آزاد محافظت می کند. در واقع بدون آن که پوست را تحریک کند با عفونت های پوستی مبارزه می کند.

خواص عسل و دارچین روی پوست

دوره مقدماتی php

دارچین باعث کاهش التهاب و قرمزی پوست می شود، آنتی بیوتیک است و باکتری و جوش را از بین می برد همچنین به رفع لک های پوستی نیز کمک می کند. گردش خون را افزایش می دهد و با رساندن اکسیژن و مواد مغذی به پوست، آن را سالم و روشن می کند. علاوه بر همه این ها، عطر و بوی فوق العاده آن موجب افزایش فعالیت مغز می شود.

ترکیب عسل و دارچین درمانی عالی برای رفع جوش و جای جوش است. اگر می خواهید آن را امتحان کنید، مقاله را تا انتها بخوانید تا بدانید چه مواد دیگری می توانید به این ماسک اضافه کنید تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد. البته باید این مواد متناسب و سازگار با پوست تان باشند.

ماسک های طبیعی معمولا بسیار به صرفه هستند زیرا به راحتی در دسترس هستند و قیمت چندانی ندارند. اگر می خواهید به کمک ماسک عسل و دارچین به پوستی تمیز و با طراوت دست یابید به مواد زیر نیاز دارید:

پیش از زدن ماسک حتما به خوبی پوست تان را بشویید و سعی کنید هیچ کرمی روی صورت نداشته باشید. عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید و آن را به کمک قلم مو یا انگشت به صورت بزنید. از زدن ماسک به اطراف چشم خودداری کنید. حدود 20 دقیقه منتظر بمانید و سپس صورت تان را با آب تمیز کنید. در انتها نیز کمی آب سرد به پوست بزنید تا منافذ پوست تان بسته شود. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، هفته ای دو مرتبه این کار را انجام دهید. همچنین می توانید آن را فقط روی جوش بزنید و یک شب اجازه دهید روی پوست بماند.

همچنین پس از شستن ماسک عسل و دارچین می توانید از یک تونر طبیعی روی پوست استفاده کنید. کمی روغن درخت چای را به پوست بزنید یا از روغن آرگان و روغن بادام استفاده کنید.

ماسک عسل و دارچین برای درمان زخم های ناشی از جوش بسیار مفید است و به خاطر مواد تشکیل دهنده آن، توصیه می شود حتما از عسل ارگانیک استفاده کنید. در مورد دارچین هم برای اطمینان از کیفیتش اگر امکان آن را دارید چوب دارچین را خودتان پودر کنید.

ماسک عسل و دارچین برای تمیز کردن و نرم کردن صورت استفاده می شود اما اگر شما به چیزی قوی تر برای پوست تان نیاز دارید می توانید مواد دیگری به این ماسک اضافه کنید تا جوش و جای جوش را برطرف کند.

اگر تصمیم گرفتید این ماسک را امتحان کنید به یاد داشته باشید که حداقل پنج هفته و هفته ای دو روز از آن استفاده کنید. هیچ درمانی در طول یک هفته جواب نمی دهد. بنابراین حتما این روند را ادامه دهید تا نتیجه مثبتی بگیرید.

عسل به خاطر ترکیباتی که دارد برای انواع پوست ها مناسب است. می تواند به تنهایی با جوش و جای جوش مبارزه کند یا دست کم، مقدار آن ها را کاهش دهد. شما چه پوستی خشک، چه مختلط و یا چرب داشته باشید با استفاده از این ماسک، پوستی تمیز و نرم خواهید داشت.

بهتر است هر ماسکی را که می خواهید برای نخستین بار امتحان کنید ابتدا روی قسمتی از پوست دست آزمایش کنید و یک شبانه روز منتظر بمانید، اگر به آن حساسیتی نداشتید بعد از آن به روی صورت بزنید. با این حال تعداد کمی از افراد ممکن است به ماسک عسل و دارچین حساسیت نشان دهند و برای بسیاری از افرادی که در مدت طولانی از این ماسک استفاده کرده اند نتایج مثبتی به همراه داشته است. همین دلیل محبوبیت این ماسک به شمار می رود.

منبع : tinytouchups

دیدگاه شما

آدرس وبسایت

ماسک خوبیه .من چند بار زدم ولی به طور مداوم انجام ندادم .ولی همون چند بار واقعا اثراتش رو دیدم .و ابلن تصمیم دارم به طور مداوم استفاده کنم 👌🤗

سلام صورتتون پر از جوش شده ،بخاطر اینه که هر چی زیر پوستتون هست رو بیرون میاره دو سه روز جوش داری ولی واقعا بعدا از شر جوش ها خلاص میشی من هر چی دارو بود استفاده کرده بودم ولی جواب نگرفته بودم با این ماسک جواب گرفتم بعد از ۱۵سال

بدترین ماسک صورتم پر جوش شد

دوست عزیز در انتهای مطلب اشاره شده که قبل از استفاده از این ماسک حتما آن را روی قسمتی از دستتان امتحان کنید به این خاطر که هر پوستی با پوست دیگر متفاوته و نتیجه متفاوتی هم در پی خواهد داشت. بنابراین سهل انگاری از جانب شما بوده

ماسک صورت برای شادابی ، زیبایی و جوانی پوست مفید و لازم است و در این مسئله شکی نیست اما در میان ماسکهای صورت خانگی و گیاهی برخی به دلیل ترکیبات خاص یک ماسک فوق العاده به شمار می روند. در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک با ماسک های دارچینی برای رفع آکنه و روشن شدن پوست آشنا شوید.

ما همه با دارچین که در غذاها برای طعم و عطرش استفاده می شود آشنا هستیم اما آیا می دانستید که این عنصر ساده می تواند به پوست ما نیز بسیار کمک رسانی کند؟ بله درست خواندید. دارچین به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می کند که منجر به بهبود کشش پوست می شود همچنین خواص ضد انعقاد دارچین در کاهش آکنه و زخم جوش به طور موثر عمل می کند. اما امروز ما بحث خواهیم کرد که چگونه می تواند به بهبود پوست و روشن کردن پوست کمک کند.

 

شستشوی صورت با عسل و دارچین:

سعی کنید صورتتان را با این ماده طبیعی و خانگی بشورید تا درخشش درونی را به ارمغان آورد. 

خواص عسل و دارچین روی پوست

آنچه شما نیاز دارید:

طرز تهیه:

دارچین برای پوست آکنه دار عالی کار می کند زیرا دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که برای پوست شما مناسب است و برای مشکلاتتان مفید است، دارچین منافذ های مسدود شده را پاک می کند و همچنین در جلوگیری از خشک شدن آکنه نیز کمک می کند و آنزیم های خاصی را نیز دارد که به ورود اکسیژن به سطح پوست و بهبود گردش خون به طور طبیعی کمک می کند، که باعث می شود پوست به رنگ صورتی و درخشان طبیعی ظاهر شود. برای لب های شما نیز عالی است و دلیلش همان است، با تحریک پوست و افزایش گردش خون بافت لب ها را بهبود می دهد. 

دارچین از درختی بدست می آید که در غذاهای شیرین و خوشمزه و داروها استفاده می شود برای به دست آوردن مزایای دارچین، آن را به صورت ماسک نیز می توانید استفاده کنید. 

می دانیم که کدو تنبل غنی از ویتامین C، A و E است و همچنین دارای مزایای ضد پیری می باشد و اگر دارچین را به آن اضافه کنیم، خیلی بیشتر از یک ماسک سفت کننده پوست می شود. 

طرز تهیه:

و 1/2 قاشق غذاخوری پودر دارچین را مخلوط کنید تا خمیری مرطوب تهیه شود و آن را روی تمام صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 تا 25 دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشورید و این کار را هر روز انجام دهید تا نتایج مورد نظر را بدست آورید.

  

این یک روش عالی و جالب برای کاهش مسائل پوستی است و سلولهای مرده را به طور طبیعی حذف می کند. 

طرز تهیه:

یک قاشق قهوه که حاوی آنتی اکسیدان است را با شکر قهوه ای و روغن بادام و دارچین مخلوط کنید و این خمیر را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید 20 دقیقه بماند و سپس با حرکات دایره ای روی صورتتان بمالید و سپس با آب گرم بشورید.

 

اگر می خواهید جوش های خود را خوب کنید از ماسک دارچین و ماست که بهترین راه حل است استفاده کنید. 

طرز تهیه:

 

استفاده از پودر دارچین با آب پاپایا می تواند به بهتر شدن پوست سالم و درخشانی اش کمک کند. پاپایا را بخورید و آبش را بگیرید. 

طرز تهیه:

این ماسک دارچین صورت برای پوست مبتلا به آکنه بسیار مفید است.

 

مخلوط این مواد باهم برای پوست مبتلا به آکنه مفید است. این نه تنها به بهبود آکنه کمک می کند، بلکه پوست را نیز آرام می کند. 

طرز تهیه:

استفاده از پودر دارچین و پودر چوب صندل می تواند به درمان آکنه کمک کند. 

طرز تهیه:

 

روغن زیتون، به افزایش گردش خون با تحریک عروق خونی کمک می کند و همچنین در کاهش نشانه های اولیه از پیری نیز موثر است. 

طرز تهیه:

 

خواص ضد التهابی دارچین به جلوگیری از هر نوع التهاب یا آکنه در پوست کمک می کند. همچنین، عناصر سفید کننده عسل کمک می کنند تا پوست را روشن کرده و در نتیجه درخشش پوست را افزایش می دهد. 

طرز تهیه:

 

ماست حاوی اسید لاکتیک است که توانایی حذف سلول های مرده پوست را دارد و پوست شما را سالم نگه می دارد. موز کمک می کند تا آبرسانی پوست انجام شود و پوست را مرطوب و نرم می کند.

هنگامی که با دارچین ترکیب می شود، پوست را روشن تر و نرم تر می کند. اضافه کردن آب لیمو به سفید کردن نیز کمک می کند. 

طرز تهیه:

خواص عسل و دارچین روی پوست

 

این ماسک بهترین ترکیب برای لایه برداری پوست است و بنابراین پوست را روشن تر و نرم تر می کند. 

طرز تهیه:

 

دارچین یکی از ادویه هایی است که می توانید با آن 5 مدل ماسک صورت درست کنید. با این ماسک ها می توانید آکنه صورت تان را درمان و پوست تان را خوش رنگ کنید.

به گزارش نوداد (سکوی اجتماعی خبر) اغلب افراد از طعم و عطر بی‌نظیر دارچین لذت می‌برند و تا حد ممکن از این ادویه خوش‌ عطر در تهیه غذاها و دسرها استفاده می‌کنند. اما آیا تصور می‌کردید به غیر از شما پوست‌تان هم نیازمند استفاده از دارچین است و این ماده طبیعی می‌تواند به میزان زیاید برای پوست‌تان مفید و مغذی باشد؟ در ادامه مطلب امروز با ۵ روش شگفت‌انگیز استفاده از دارچین برای داشتن پوستی زیبا آشنا خواهید شد.

با گذشت هر سال، وقتی تولدتان را جشن می‌گیرید، هم‌زمان کلاژن‌های پوست‌تان شروع به تحلیل رفتن می‌کنند و نشانه‌های بارز پیری کم‌‌کم آشکار می‌شوند. پیدا شدن چین و چروک‌های روی پوست نشانه خوبی هستند تا بدانید زمان استفاده از دارچین فرا رسیده و شما باید با کمک این ماده جادویی تا حد ممکن از ایجاد بیشتر این خطوط جلوگیری کنید. این ماده طبیعی می‌تواند به طرز چشمگیری میزان کلاژن‌های پوست‌تان را افزایش دهد و مانع از پیری زودرس پوست شوند. علاوه بر همه این‌ها دارچین باعث تحریک خون در رگ‌ها شده و جریان خون در صورت را افزایش پیدا می‌کند.

دو تا سه قطره روغن دارچین را به دو قاشق‌ غذاخوری روغن زیتون یا وازلین اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.مخلوط را به تمامی سطح صورت‌تان بمالید و مراقب باشید تا با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد. ده دقیقه بعد صورت خود را بشویید. برای اثربخشی بیشتر به‌طور منظم از این ماسک استفاده کنید.

برای روشن کردن پوست‌ می‌توانید از پودر دارچین استفاده کنید. اگر تنها مقدار کمی عسل هم به دارچین اضافه کنید تاثیری شگفت‌انگیز در درخشنده کردن پوست‌تان خواهد داشت.

خواص عسل و دارچین روی پوست

یک سر انگشت پودر دارچین را با نصف قاشق عسل مخلوط کنید.این ماسک را به تمام پوست صورت و گردن خود بمالید و مراقب باشید تا با چشم‌های‌تان تماس نداشته باشد. بعد از ده دقیقه ماسک را با آب‌ولرم بشویید. سعی کنید از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید. (یک نوبت صبح‌ زود و نوبت دیگر شب‌ها قبل از خواب) به خاطر داشته باشید اثربخشی این ماسک لازمه زمان و استفاده مداوم است.

می‌توانید با کمک این ادویه خوش‌ عطر آکنه و جوش‌های روی پوست را درمان کنید. برای پوست‌های مبتلا به جوش از ماسک پودر دارچین استفاده کنید.

در یک کاسه کوچک، سه قاشق‌ غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین بریزید. خوب هم بزنید و بعد روی قسمت‌های مورد نظر بگذارید. بعد از ۲۰ دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. (در صورت امکان برای اثربخشی بیشتر بگذارید ماسک یک شب روی صورت‌تان بماند و صبح آن را بشویید.) برای نتیجه‌گیری دلخواه، هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

چه هدف‌تان از بین بردن سلول‌های مرده پوست باشد و یا نرم، سالم و انعطاف‌پذیر کردن آن، دارچین مشکل‌گشای بسیاری از مشکلات پوستی است.

یک موز کاملا رسیده را له کنید و بعد دو قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کنید. یک سر انگشت پودر دارچین بریزید و بعد یک قاشق چای‌خوری لیموی تازه هم به سایر مواد اضافه کنید.ماسک را به پوست صورت و گردن‌تان بمالید. بعد از اینکه کاملا خشک شد از روی صورت‌تان پاک کنید.

یک افسانه قدیمی می‌گوید اگر گَرد یا پودر دارچین را روی زخم باز بپاشید تمام میکروب‌ها و باکتری‌های آن را از بین می‌برد و به بهبود سریع زخم کمک زیادی می‌کند. نکته: اگر زخم عمیق و وسیع است باید به پزشک مراجعه کنید و تنها به استفاده از دارچین اکتفا نکنید.

از لطف شما سپاسگزاریم!

اتصال ناموفق! لطفا بعدا سعی کنید.

این نشانی ایمیل قبلا ثبت شده!

سکوی اجتماعی خبر

© تمامی حقوق مادی و معنوی برای وب سایت nodud.com محفوظ است.

توانمند شده با سکوی خبری و اجتماعی «نوداد».

سبد خرید شما خالی است.

سبد خرید شما خالی است.

عسل و دارچین برای پوست دارای خواص بی شماری هستند و ترکیب این دو ماده شگفت انگیز برای درمان آکنه و مراقبت از پوست بی نظیر است. عسل دارای سابقه طولانی مراقبت از پوست می باشد که مصرف آن هزاران سال به طول می انجامد. محبوبیت عسل در بین علاقه مندان به مراقبت طبیعی از پوست، امروزه همچنان ادامه دارد و اغلب با طیف وسیعی از مواد طبیعی مانند دارچین که دارای خاصیت محافظتی و ترمیمی برای پوست است، ترکیب می شود.

یکی از محبوب ترین روش های استفاده از عسل، ماسک عسل و دارچین است. این ترکیب در بین افرادی که از آکنه و جوش رنج می برند، بسیار محبوب می باشد. همچنین اگر می خواهید چهره جوانی داشته باشید و خطوط ریز پوستی خود را کاهش دهید، خواص عسل و دارچین باعث درمان این مشکلات پوستی می شود.

ما در این مقاله از آهوتا شما را با روش تهیه و مصرف عسل و دارچین برای پوست و مزایایی که این دو ماده فوق العاده برای مشکلات پوستی شما دارند، آگاه می کنیم.

خواص عسل و دارچین روی پوست

 

عسل و دارچین هر دو دارای خواص زیادی هستند که برای جوان سازی پوست و مقابله با آکنه می توانند موثر باشند. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از فوایدی که عسل و دارچین برای پوست دارند، بیاندازیم.

 

فهرست مطالب

عسل یکی از محبوب ترین داروهای طبیعی برای درمان آکنه است. این امر به این دلیل است که شواهد زیادی از طرف افرادی وجود دارد که ادعا می کنند در درمان آکنه از ماسک های صورت خانگی مانند عسل با موفقیت استفاده کرده اند. آنچه که در مورد عسل مشهور بوده، این است که دارای فعالیت ضد باکتریایی می باشد. مطالعات علمی نشان داده که این فعالیت ضد باکتریایی می تواند طیف وسیعی از باکتری های موجود در پوست را از بین ببرد.

عسل مانوکا، عسلی است که بیشترین فعالیت ضد باکتریایی را دارا می باشد. این عسل خاص، خاصیت ضد باکتریایی غیر پراکسید دارد و محبوب ترین گزینه برای افرادی است که سعی در درمان آکنه دارند.

همچنین دارچین حاوی ترکیبات فنولیک مانند: اوژنول و سینامالدئید است که به آن خاصیت ضد باکتریایی قدرتمندی می بخشد. عصاره دارچین در مطالعات علمی نشان داده که قادر به کشتن باکتری های آکنه است.

 

عسل حاوی تعدادی آنتی اکسیدان قدرتمند از جمله ویتامین های گروه B و C، پلی فنول ها و فلاونوئیدها است. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند، کمک می کنند. این آسیب یکی از اصلی ترین عوامل پیری پوست شما و بروز خطوط و چین و چروک است. آنتی اکسیدان ها همچنین می توانند در جلوگیری از عفونت آکنه نقش داشته باشند.

دارچین نیز سرشار از آنتی اکسیدان های محافظ پوست می باشد. در حقیقت یک مطالعه که به ظرفیت آنتی اکسیدان ۲۶ ادویه مختلف که معمولاً در دسترس است، پرداخته و دارچین به عنوان رتبه دوم شناخته شده، این رتبه بندی تا حد زیادی به دلیل ترکیبات فنولیک موجود در آن است.

عسل به دلیل اسیدهای آلی، مانند: اسید گلوکونیک به عنوان یک لایه بردار پوست عمل می کند. لایه برداری به از بین بردن پوست مرده از سطح صورت، عدم انسداد منافذ پوستی و ایجاد پوست تازه و صاف کمک می کند. همچنین می تواند به کاهش خطوط ریز کمک کند.

نه تنها خاصیت آنتی اکسیدانی دارچین از پوست در برابر صدمه محافظت می کند، بلکه مطالعات نشان داده اند که می تواند تولید کلاژن درون پوست را هنگام استفاده موضعی تحریک کند. این می تواند به معکوس کردن علائم پیری و سلامت پوست شما کمک کند.

عسل یک ماده آرام بخش است که باعث جذب و انتقال آب می شود و می تواند به جلوگیری از خشکی پوست شما کمک کند، از این رو باعث شده تا پوست شما مرطوب شود.

دارچین نیز به‌ خاطر خواص آنتی‌ باکتریال و ضد میکروبی خود از پوست در برابر سوزش، جوش، حساسیت و عفونت محافظت می‌کند. روغن دارچین باعث کاهش تورم، درد و قرمزی پوست می‌شود. ماسک عسل و دارچین برای محافظت از پوست در برابر آکنه و خشکی پوست مفید می باشد.

 

ماسک عسل و دارچین برای جای جوش بسیار تاثیر گذار بوده و با استفاده مداوم و به موقع از آن می توانید شاهد رفع هر گونه جای جوشی از روی صورت خود باشید. ولی این نکته مهم است که بدانید بیشتر عسل هایی که معمولاً در فروشگاه ها مشاهده می کنید، برای استفاده روی پوست شما بسیار مفید نیستند. دلیل این امر به خاطر آن است که با گرما فرآوری شده اند و بسیاری از ترکیبات مفیدی که در عسل موجود می باشد، از بین می رود.

پس اگر می خواهید طیف کاملی از خواص عسل برای پوست خود داشته باشید، بهترین نوع عسل را برای مراقبت از پوست خود انتخاب کنید. همچنین می توانید عسل طبیعی و خام را مستقیما از خود زنبوردار و یا فروشگاه آنلاین آهوتا خریداری کنید.

جوش های سر سیاه روی صورت، در ناحیه بینی و چانه، در گردن، پشت و قفسه سینه ایجاد می شوند. این جوش ها در افراد با پوست های مختلف قابل مشاهده است، اما افرادی که پوست چرب تری دارند، بیشترین آسیب را می بینند.

محصولات زیادی در بازار موجود است که می تواند به درمان جوش های سرسیاه شما کمک کنند، اما برخی از داروهای خانگی می توانند در حل این مشکلات پوستی تاثیر چشمگیر تری داشته باشند.

دیده شده است که عسل هنگام استفاده در فرم خام یا با برخی از مواد دیگر می تواند به از بین بردن این جوش های سرسیاه کمک کند. عسل به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی، خواص آنتی اکسیدانی، آنتی بیوتیکی و ضد باکتری می تواند با از بین بردن میکروب ها و پاک کردن آلودگی های پوست و سایر ناخالصی ها که عامل اصلی جوش های سر سیاه هستند را درمان کند.

 

 

 

هر دو عسل و دارچین برای پوست در هنگام استفاده، دارای چندین خاصیت مفید هستند.

به ویژه این ترکیب در بین افرادی که سعی در درمان آکنه دارند، بسیار محبوب شده است.

در صورت استفاده منظم از عسل و دارچین، ظاهری جوان تر و سالم تر خواهید داشت.

آیا سعی کرده اید از ماسک عسل و دارچین برای آکنه و مراقبت از پوست استفاده کنید؟ لطفا تجربیات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

medicalnewstoday.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خواص عسل و دارچین روی پوست

مجموعه آهوتا با ۱۰سال تجربه زنبورداری در تلاش است تا بهترین محصولات زنبور عسل را با ضمانت نامه، برگه آزمایشگاه و قیمت مناسب بدست هموطنانمان در سراسر کشور برساند. در همین راستا سال ۱۳۹۵ فروشگاه اینترنتی آهوتا را راه اندازی کردیم تا بتوانیم راحت تر با شما در ارتباط باشیم. اگر به دنبال خرید عسل طبیعی یا دیگر محصولات زنبور عسل هستید در خدمت تان هستیم.

اهداف ما معرفی محصولات زنبور عسل و خواص ثابت شده آن ها و فراهم نمودن امکان خرید بی دغدغه و مطمئن این محصولات می باشد.

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

انسان از همان بدو خلقت دریافته است که روند پیری مانند جاده‌ای یک طرفه است که برگشت ندارد. برای همین همیشه به دنبال راهی برای مقابله با آن بوده است. در واقع بشر از همان ابتدا به دنبال اکسیر جوانی بوده و از همان ابتدا افسانه‌های زیادی در این خصوص شکل گرفته است. این روزها هم که دانشمندان بیکار ننشسته‌اند و در آزمایشگاه‌های خود مدام با کندوکاو در سلول‌های موش‌های آزمایشگاهی، استفاده از مواد شیمیایی خاص برای معکوس کردن روند پیری، کاهش فعالیت میتوکندری و خلاصه کلی کار ریز و درشت دیگر سعی دارند پیری را از انسان دور کنند. بدون شک شما هم نمی‌خواهید به این زودی‌ها گرد پیری روی سر و صورتتان بنشیند و دور از جانتان آن «شتر معروف» در خانه‌تان را پیدا کند. ترس از پیری و بیماری در وجود بشر بوده و خواهد بود؛ اما لازم نیست کارهای عجیب و گاها خطرناک انجام دهید تا جوان بمانید. شما محققان را به حال خود بگذارید تا میتوکندری ها را زیر و رو کنند. همین روش‌های ساده را دریابید. خوشبختانه این روزها عسل و دارچین در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود. با ترکیب این دو ماده‌ی ساده برای خودتان اکسیر جوانی بسازید. به همین سادگی به همین جوانی!

مادربزرگ‌ها همیشه از این ترکیب برای درمان عفونت مثانه استفاده می‌کردند. به خاطر اینکه ترکیب این دو ماده‌ی ضدعفونی‌کننده باعث از بین بردن باکتری‌ها شده و میکروب‌های عفونت‌زا را از بین می‌برد. برای این کار دو قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب ولرم ترکیب کرده و میل کنید

 

عسل و دارچین یک زوج کامل و بی‌نقصی تشکیل می‌دهند که با طبیعی‌ترین و سالم‌ترین شیوه، خدمت زیادی به سلامتی تک‌تک ما می‌کند. در واقع از ترکیب این دو می‌توان به اکسیر جوانی کم خرجی دست یافت و از آن استفاده کرد. البته با یک بار استفاده کردن معجزه نمی‌کند اما مصرف منظم آن پیری و بیماری را از شما دور خواهد کرد. این ترکیب سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باکتری‌ها و ویروس‌ها را از کار می‌اندازد.

 

خواص عسل و دارچین روی پوست

عسل یک ماده‌ی غذایی باارزش است. این ماده‌ی غذایی ضدباکتری و ضدالتهاب بوده و خواص آنتی‌اکسیدانی آن شهره‌ی عام و خاص می‌باشد. هیچ‌چیز به اندازه‌ی عسل با شیرینی و سخاوت تمام، سرفه‌های بی‌امان را تسکین نمی‌دهد. اگر استرس و خستگی جسمی کلافه‌تان کرده خیلی زود به سراغ عسل بروید. اگر دیابتی هستید باید بدانید که مصرف میزان کم و معقول آن برایتان مشکلی به بار نمی‌آورد (البته بهتر است حتماً با پزشکتان مشورت کنید).

 دارچین فراتر از یک ادویه‌ی ساده

باورتان می‌شود که دارچین حاوی کلسیم است؟ البته خواص آن به همین جا ختم نمی‌شود. این ادویه‌ی خوش عطر حاوی منگنز، منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم، سلنیوم و زینک(روی) نیز می‌باشد. البته دارچین از ویتامین‌ها نیز بی‌بهره نیست. ویتامین A،B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنین اسید اسکوربیک و ویتامین‌های E و K نیز جزو ویتامین‌های این ادویه‌ی خوش عطر می‌باشند. این ادویه‌ی به ظاهر ساده میزان قابل‌توجهی اسیدهای آمینه مانند «والین»، «ترئونین»، «تریپتوفان»، «آرژنین» و «آلانین» دارد. دارچین یک ضدعفونی‌کننده‌ی طبیعی است که می‌تواند با ویروس‌ها و باکتری‌ها مقابله کند برای همین هم در ترکیب خمیردندان‌ها و دهان‌شویه‌ها استفاده می‌شود.

 

ترکیب عسل و دارچین برای درمان سرماخوردگی و تسکین سرفه و سینوزیت بسیار مفید است. برای این کار یک قاشق غذاخوری عسل را با یک چهارم قاشق غذاخوری دارچین و اگر لازم بود کمی آب جوش مخلوط کرده و میل کنید. این کار را به مدت سه روز انجام دهید تا حالتان خوب شود.

 

ترکیب عسل و دارچین به اضافه‌ی روغن نارگیل می‌تواند مشکل ریزش مو را تا حدی کاهش دهد. برای این کار یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. این ترکیب را به موهایتان بزنید و 15 دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.

 

مادربزرگ‌ها همیشه از این ترکیب برای درمان عفونت مثانه استفاده می‌کردند. به خاطر اینکه ترکیب این دو ماده‌ی ضدعفونی‌کننده باعث از بین بردن باکتری‌ها شده و میکروب‌های عفونت‌زا را از بین می‌برد. برای این کار دو قاشق غذاخوری پودر دارچین را با یک قاشق غذاخوری عسل و آب ولرم ترکیب کرده و میل کنید.

اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید دارچین و عسل را دریابید. یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل و کمی آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. در این صورت میزان اسید معده کنترل شده و مشکلات گوارشی‌تان کمتر می‌شود

 

لاغری و تناسب اندام شما را به مراتب جوان‌تر و زیباتر نشان می‌دهد. خوشبختانه ترکیب این دو ماده‌ی غذایی پرخاصیت باعث تنظیم متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن می‌شود که به تناسب اندام کمک زیادی می‌کند. توصیه می‌کنیم یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری دارچین مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه میل کنید (نیم ساعت قبل از صبحانه و نیم ساعت قبل از خواب).

 

اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید دارچین و عسل را دریابید. یک چهارم قاشق غذاخوری پودر دارچین را با دو قاشق غذاخوری عسل و کمی آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. در این صورت میزان اسید معده کنترل شده و مشکلات گوارشی‌تان کمتر می‌شود.

 

تمام بیماری‌ها و مشکلات زمانی حاصل می‌شوند که سربازهای بدن ما به درستی از پس باکتری‌ها و ویروس‌ها برنیایند. اگر سیستم ایمنی بدن قوی باشد به این راحتی‌ها پای بیماری به بدن ما باز نمی‌شود. می‌توانید با مصرف ترکیب عسل و دارچین کمک زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدنتان بکنید. باید بدانید که عسل قدرت دفاعی گلبول‌های سفید را بالا می‌برد. برای همین بدن بهتر با باکتری‌ها و بیماری‌های عفونی مقابله می‌کند. مصرف این ترکیب همچنین خستگی و بی‌حالی را از شما دور می‌کند.

 

عسل آنتی‌بیوتیک و ضدعفونی‌کننده است برای همین می‌تواند باکتری‌های مسئول بروز جوش‌ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک مانع از تکثیر باکتری‌ها در سطح پوست می‌شود. این ماده‌ی غذایی ترشح سبوم را کنترل می‌کند برای همین هم منافذ پوست را تمیز کرده و می‌بندد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. دارچین نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد و ترکیب آن با عسل برای رفع جوش‌ها و تنگ کردن منافذ پوستی فوق‌العاده بوده و برای همه‌ی انواع پوست‌هایی که جوش می‌زند مناسب است. اگر پوست نازکی دارید به طوری که مویرگ‌هایتان پیداست (همان کوپروزها یا رگه‌های زیر پوست) نیز می‌توانید به ترکیب عسل و دارچین اعتماد کنید. برای اینکا 3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین ترکیب کنید هم بزنید تا یکدست شود. ماسک را روی پوست صورتتان بزنید و بیست دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید. اگر جوش‌های صورتتان خیلی زیاد است می‌توانید این ماسک را قبل از خواب بزنید و بگذارید تا صبح ماسک روی صورتتان بماند. البته حواستان باشد این ماسک باعث کثیف کاری ملافه‌تان خواهد شد. توصیه می‌کنیم ماسک را به دور چشم‌ها نمالید.

مطالب مرتبط:

عسل وزنتان را کاهش می‌دهد

عسل بخورید تا چربی‌هایتان بسوزد

تشخیص عسل واقعی از تقلبی

انواع عسل و خواص آن

کاهش وزن با عسل

چه می‌کند این عسل؟!

12 خاصیت فوق‌العاده‌ی عسل

اثر آنتی‌اکسیدان‌های عسل

دارچین و عسل را با هم بخورید

12 خاصیت فوق‌العاده‌ی دارچین

7 دلیل خوب برای مصرف بیشتر دارچین

8 روش برای مصرف بیشتر دارچین

سلامت نیوز:عسل و دارچین دو ماده‌ پرکاربرد برای درمان و پیشگیری از عوارض‌ پوستی مثل آکنه و جوش، التهابات و قرمزی پوست، چین و چروک، تیرگی پوست و… است.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،عسل و دارچین یک زوج کامل و بی‌نقص برای پوست ماست ؛ به ویژه در روزهایی که سخت مشغول تمیزکاری هستیم ، استرس بیشتری را تحمل می کنیم و آلودگی هوا هم دست بردار نیست .در ابتدا به خواص این دو ماده اشاره می کنیم :خواص عسل و دارچینعسل آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده است برای همین می تواند باکتری های مسئول بروز جوش ها را ناکار کند. استفاده از عسل به عنوان ماسک، مانع از تکثیر باکتری ها در پوست می شود.این ماده غذایی ترشح سموم را کنترل و منافذ پوست را تمیز می کند و می بندد.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل، پوست را مرطوب و از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.دارچین حاوی منگنز، منیزیم، پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم، سلنیوم و زینک(روی) است. دارچین از ویتامین‌ها نیز بی‌بهره نیست. ویتامین های A،B1 ،B2 ،B3 ،B5 و B6 و همچنین اسید اسکوربیک و ویتامین‌های E و K نیز جزو ویتامین‌های این ادویه‌ خوش عطر هستند.

طرز تهیه ماسک عسل و دارچینمواد لازم:- ۳ قاشق غذاخوری عسل- یک قاشق غذاخوری پودر دارچینعسل را با پودر دارچین ترکیب کنید و هم بزنید تا یکدست شود.می‌توانید چند قطره آب لیموی تازه نیز به ترکیب این ماسک اضافه کنید.ماسک را روی پوست صورتتان بزنید و 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید.

تذکر: بهتر است قبل از استفاده از این ماسک روی صورت، ابتدا آن را روی نقطه دیگری از پوست تان مانند پوست ساعد امتحان کنید و در صورتی که پس از گذشت چند ساعت، آن محل دچار علایم حساسیت مانند خارش، سوزش ، قرمزی و … نشد، می توانید از آن روی صورت تان استفاده کنید. علت این کار، آن است که برخی افراد به دارچین حساسیت دارند.

خواص عسل و دارچین روی پوست

ماسک عسل و دارچینترکیب دارچین با عسل برای رفع جوش ها و تنگ کردن منافذ پوستی فوق العاده است، همچنین اگر پوست نازکی دارید به طوری که مویرگ هایتان پیداست (همان کوپروزها یا رگه های زیر پوست) نیز می توانید به ترکیب عسل و دارچین اعتماد کنید.دارچین به ظاهر ساده، میزان قابل‌توجهی اسیدهای آمینه مانند «والین»، «ترئونین»، «تریپتوفان»، «آرژنین» و «آلانین» دارد. دارچین یک ضدعفونی‌کننده‌ طبیعی است که می‌تواند با ویروس‌ها و باکتری‌ها مقابله کند.

شاید فکرش را هم نکنید که به چه آسانی بدون درمان های شیمیایی و دارو می توان جوش های سر سیاه و قرمز صورت را از بین برد.،تا به حال شده که شب هنگام خواب ناگهان ببینید یک جوش زشت و چرکی روی صورت‌تان خودنمایی می‌کند، در حالی که فردا به یک مهمانی دعوت هستید یا می‌خواهید با فردی ملاقات کنید که برایتان اهمیت زیادی دارد.

در این زمان نه‌تنها زشتی جوش آزاردهنده بلکه نگرانی از فردا نیز بیشتر باعث آزارتان می‌شود اما نگران نباشید.راه‌حل‌های اورژانسی وجود دارد که می‌تواند در این مواقع به کمک‌تان بیاید و شما را از شر آن جوش زشت خلاص کند. البته اگر پوستی حساس داشته باشید شاید این روش‌ها کمی باعث خشکی بیش از اندازه پوست‌تان شوند و در نتیجه کار را خراب‌تر هم کنند؛ پس اگر پوستی حساس دارید، کمی بیشتر ملاحظه کنید.

خواص عسل و دارچین روی پوست

۱ – قبل از خواب با یک شوینده ملایم صورت را بشویید؛ شوینده‌ای که حاوی دانه‌های اسکراب و پاک‌کننده باشد تا سلول‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد چرا که تجمع همین سلول‌هاست که اصلی‌ترین عامل ایجاد آکنه است.۲ – دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ بعد یک گوش‌پاک‌کن را به این محلول آغشته کنید و روی جوش‌ها بمالید.سرکه سیب باکتری‌‌های مولد آکنه و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد و در نتیجه تا حدی التهاب جوش می‌خوابد و صبح که بیدار شوید میزان قرمزی جوش تا حد زیادی کاهش یافته ‌است.۳ – قبل از اینکه به تختخواب بروید مقداری کرم ضدآکنه روی جوش‌ها بزنید، چنین کرمی باید حاوی بنزوئیل پروکساید باشد تا بتواند جوش را خشک کند و سلول‌های مرده سطحی را بردارد.۴ – قطره ضدقرمزی چشم هم می‌ تواند به شما کمک کند یعنی قطره‌ چشمی که برای کم کردن قرمزی چشم‌ها استفاده می‌شود. اگر کرم ضدآکنه ندارید می‌توانید به جای آن از چنین قطره‌ای استفاده کنید. این قطره می‌تواند قرمزی جوش را کم کند اما هیچ تاثیری در بهبود جوش‌ها ندارد.نکته :

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند.روغن درخت چای را نیز می‌توانید امتحان کنید. این روغن نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد و محصول استرالیا است. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می‌کند و مانع زخم شدن محل جوش می‌شود. البته باید از مصرف صابون‌هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، پرهیز و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه‌دار خودداری کنید چون در بروز آکنه‌ها تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

۱ – باید پوست‌تان را با یک پاک‌کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه‌های سرسیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛به همین دلیل تمیز نگه‌داشتن پوست می‌تواند به پاک کردن دانه‌‌های سرسیاه کمک کند.۲ – با یک لایه‌بردار ملایم سلول‌های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول‌های مرده روی پوست هم می‌ تواند عامل ایجاد جوش و دانه‌های سرسیاه باشد.۳ – یک حوله را داغ کنید و روی این دانه‌های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می‌شود که دانه‌های سرسیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان‌تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه‌های سرسیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنید.۴ – نوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه‌‌‌ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می‌تواند التهاب ایجاد کند.۵ – در نهایت با یک کرم مخصوص دانه‌های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.

مقداری دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا ماده‌ای چسبی شکل به دست آید. صورتتان را بشویید و بعد مقداری از این مخلوط را قبل ازخواب روی مناطق مورد نظر بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد صبح صورت‌تان را کاملا بشویید. اگر معمولا در خواب زیاد تکان می‌‌خورید، توصیه می‌کنم روی بالش خود یک حوله بیندازید تا کثیف نشود. راه دیگر برای از بین بردن یک شبه جوش‌ها استفاده از روغن‌های خاص و ضروری بدن است؛ یعنی روغن‌های تقطیر شده‌ای که حاوی ترکیبی از مواد عطری برخی از گیاهان است، دو گیاه فوق‌العاده برای پوست؛ یکی درخت چای و دیگری برگ‌بوست. روغن هر دو این گیاهان بسیار موثر است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.کافی است قبل از خواب بعد از اینکه صورتتان را شستید و خشک کردید یک قطره از روغن را روی جوش قرار دهید و بگذارید تا صبح روی جوش باقی بماند.

حواستان باشد که حتما روی بالش خود یک حوله پهن کنید چرا که لک ناشی از این روغن‌ها به راحتی از روی پارچه پاک نمی‌شود.اگر برای درمان سریع جوش‌ها به پزشک مراجعه کنید احتمالا مصرف داروهای کورتونی یا استروئیدی را برای کوتاه مدت به صورت خوراکی یا موضعی یا تزریقی تجویز می‌کند اما باید بدانید با مصرف طولانی‌مدت این داروها آکنه بدتر می‌شود اما در کوتاه‌مدت چنین داروهایی می‌تواند التهاب را از بین ببرد و از آنجا که التهاب نقش زیادی در ایجاد جوش دارد بنابراین جوش‌ها کاهش می‌یابند.

باید بدانید مصرف این داروها باید محدود به چند روز یا نهایتا دو هفته باشد تا شدت ضایعات آکنه کم شود البته این بهبودی به طور موقتی است و فرد باید حتما داروهای خوراکی و موضعی آنتی‌آکنه، آنتی باکتریال را آغاز کند تا با قطع داروهای کورتونی و استروئیدی ضدالتهاب، جوش‌ها برنگردند.

اگر پوستی حساس دارید توصیه می‌کنیم سراغ خمیر دندان نروید، چرا که ممکن است پوست با خمیر دندان بیش از اندازه خشک شود و حتی بسوزد؛ بهتر است شما در این مواقع سراغ محلول بنزوئیل پروکساید ۳درصد بروید. کمی از این محلول را با یک گوش‌ پاک‌ کن روی جوش بگذارید.این ماده باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد، همچنین کاری می‌کند که منافذ مسدود شده پوستی باز شوند و در نتیجه هم پوست کمتر دچار آکنه می‌شود و هم راحت‌تر نفس می کشد.یادتان باشد که این راه‌ها نمی‌توانند به عنوان درمان قطعی مطرح باشند بلکه فقط می‌توانند به طور خیلی موقت جوش‌ها و آکنه‌‌ها را خوب کنند ولی اگر علت اصلی برطرف نشود، جوش‌ها دوباره برمی‌گردند و روز از نو و روزی از نو؛ اگر هم بخواهید این روش‌ها را مرتب تکرار کنید، احتمالا پوستتان بیش از اندازه حساس و خشک خواهد شد و نتیجه مطلوب مورد نظرتان به دست نخواهد آمد چرا که پوستی که تکه تکه خشک شده‌باشد بیشتر از آنکه زیبا باشد، حالت لکه لکه پیدا می‌کند.

آکنه (acne volgris) نوع معمول جوش‌های صورت است که در اثر مسدود شدن غدد چربی پوست توسط باکتری‌ها ایجاد می‌شود و افراد زیادی در جهان از آن رنج می‌برند، عسل با دارا بودن خاصیت ضد باکتریائی قوی یکی از بهترین ماسک‌های صورت در بر طرف کردن آکنه است، همچنین دارچین باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد روی پوست می‌شود، ماسک دارچین و عسل، علاوه بر داشتن نتایج خیلی خوب برای رفع جای جوش و پیشگیری از بروز آکنه، در صورت مصرف مداوم باعث جلوگیری از پیری پوست شما می‌شود.

این ماسک برای مقابله با آکنه یا جوش صورت عالی بوده، یکی از ارزانترین و بهترین ماسک‌های طبیعی برای از بین بردن جای آکنه و مقابله با جوش صورت، بدون استفاده از لیزر و یا استفاده از داروها و لوسیون‌های شیمیائی و به تبع آن درمان‌های پرهزینه است و معمولا برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود، البته برای پوست‌های دیگر هم می‌توان از آن استفاده نمود. این ماسک قابل خوردن است و برای بدن بسیار مفید می‌باشد.

ترکیبات مورد نیاز:

پودر دارچین 3 قاشق چایخوری و عسل به مقدار لازم

روش تهیه و استفاده:

دارچین و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مرهم قابل استفاده به شکل خمیر به دست آید. شما میتوانید ماسک را در نواحی جوش زده و یا کل صورت اعمال کنید، بهترین زمان استفاده از ماسک دارچین و عسل، قبل از خواب می‌باشد. خمیر حاصل شده را با کمی آب مخلوط کرده و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت خود قرار دهید. این ماسک را قبل از خواب استفاده کنید و صبح زود با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. این ماسک برای رفع جوش صورت، باید برای دو هفته مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود اینکه ماسک دارچین و عسل نتایج خیلی خوبی برای رفع جای جوش دارد اما شما باید صبور باشید چون نتایج آن به صورت آنی نیستند.

 

همه شما حتما تا به حال عسل و دارچین را به صورت جداگانه استفاده کرده اید ولی ایا میدانید مصرف همزمان عسل و دارچین چه خواص شگفت انگیزی دارد؟!! این ترکیب فوقالعاده که یک غذای ویژه یا سوپر فود (super food) است خواص بی نظیری برای جلوگیری از تعدادی از بیماریها، لاغری، رویش موهاو … دارد مواد تشکیل دهنده این ترکیب به راحتی در دسترس هستند. همه انچه که شما باید انجام دهید این است که چندین مرحله را در آشپزخانه خود بگذرانید و به این ترکیب بی نظیر دست یابید!
این همان چیزی است که شما دنبال آن هستید!!

* در ادامه به طرز تهیه و خواص علمی ثابت شده ترکیب عسل و دارچین اشاره میکنیم پس تا پایان متن را بخوانید*

در اینجا سوال اصلی این است که چرا ما در مورد این مخلوط و در مورد داشتن مزایای عالی آن نوشته ایم ؟ و چرا باید حتما آن را بخوانید؟
اول نکته مهم این است که دارچین و عسل هر دو از زمان بسیار قدیم در درمانهای محتلف طب سنتی استفاده شده اند. تاریخ عسل به رومیان باستان، یونانی، مصری ها میرسد و دارچین بیش از ۲۰۰۰ سال است که بخشی جدایی ناپذیر از داروهای آیورودا و چینی است!
از دهه ۱۹۹۰ تا کنون مقالات متعدد علمی به شدت از خواص این ترکیب سخن گفته اند و هر روز خواص بیشتری از این ترکیب مشخص میشود.

در عسل طبیعی آنتی اکسیدان های و مواد پروبیوتیک متعدد وجود دارد و تا حدودی دارای ویتامین ها و مواد معدنی است که همگی برای سلامتی و درمان بیماریها مفید هستند.
این طلای مایع حاوی اسید های آمینه است و دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. عسل طبیعی می تواند به درمان عفونتها و زخم ها کمک شایانی کند، عسل همچنین برای افزایش سطح انرژی و بهبود سلامت پوست و حتی درمان آلرژی بسیار موثر است.
در مورد عسل یک قاعده کلی وجود دارد – عسل تیره تر عسل بهتری است، این مقدار آنتی اکسیدان را در عسل تعیین می کند به عنوان مثال، انواع تیره تر مانند عسل سیاه دانه و عسل آویشن  بسیار بهتر از انواع روشن تر است، تفاوت در محتوای آنتی اکسیدان در این رابطه می تواند تا ۲۰ برابر باشد.

دارچین یک ادویه قدرتمند است که از دیر باز برای خواص دارویی عالی مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت، همانطور که در یک مطالعه هنگ کنگ مشخص شد، دارچین در بین ۲۶ گونه گیاهی محبوب از نظر بیشترین محتوای آنتی اکسیدانی، شماره ۱ را به خود اختصاص داد. این ادویه ارزشمند حاوی ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است که آن را ضد التهاب، ضد دیابتی، ضد سرطان و دارای خواص ضد قارچ می کند پژوهش های مدرن می گوید که دارچین همچنین می تواند به درمان گرفتگی عضلانی، گرفتگی عضلات قاعدگی، اسهال، و ناراحتی معده کمک میکند.
، نکته مهم در صحبت از مزایای این دو این است که : همه چیز بستگی به نوع عسل یا دارچین شما دارد. باید حتما عسل طبیعی و خام  باشد چراکه عسل های حرارت دیده بیشتر خواص خود را از دست داده اند و برای دارچین بهتراست چوب آنرا تهیه کنید و خودتان پودر کنید.

خواص عسل و دارچین روی پوست

طبق گزارش مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، عسل و دارچین هردو داراي خواص کاهش دهنده کلسترول مضر LDL هستند. همچنین شواهد نشان میدهد مصرف مداوم عسل میتواند منجر به کاهش در میزان کلسترول در بیماران دیابتی شود. همچنین مصرف یک و نیم قاشق چای خوری دارچین در روز موجب کاهش کلسترول مضر LDL در بیماران دیابتی نوع ۲ میشود.

نحوه استفاده

مخلوطی از ۱ قاشق غذا خوری عسل و ۲ قاشق چای خوری پودر دارچین تهیه کنید و به یک لیوان آب یا چای ولرم اضافه کنید. یک لیوان از این مخلوط را صبح ها مصرف کنید.

اگردارای وزن اضافه هستید و مایل به از کم کردن وزن به صورت طبیعی هستید، این مخلوط می تواند یکی ازکم خطر ترین، ارزانترین و بهترین گزینه ها باشد، البته لزوم ورزش و رعایت رژیم غذایی مناسب در کنار آن بدیهی است. اخیرا در یک مطالعه در سن دیگو مشخص شد مصرف ملایم عسل می تواند باعث به جریان افتادن متابولیسم چربی شود و افزایش وزن و چاقی ( افزایش چربی) را کاهش دهد، از طرفی دارچین یکی از مواد طبیعی دارای خاصیت سرکوب اشتها است، که با ایجاد سیری کاذب و کاهش اشتها می تواند کمک شایانی به کاهش وزن شما کند.

نحوه استفاده

۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق چایخوری دارچین و ۱ فنجان آب جوش تهیه کنید. آب را جوش بیاورید. دارچین را در یک کاسه جداگانه اضافه کنید. آب داغ را روی دارچین بریزید و آنرا ۱۵ دقیقه رها کنید. هنگامی که آب ولرم شد، عسل را به آن اضافه کنید. برای نتیجه گیری بهتر به شما توصیه میشود این مخلوط را دو بار در روز – یک بار در صبح ناشتا و یک بار در شب مصرف کنید.

 

عسل یکی از موادی است که از دیرباز برای تقویت میل جنسی استفاده میشود، مطالعات نشان میدهد مصرف عسل با تقویت قوای عمومی بدن میتواند موجب تقویت باروری در هر دو جنس شود، عسل تخمدان ها را تحریک میکند و اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدانهای موجود در آن میتواند منجر به تولید اسپرم های قوی تر و بیشتری شود، از طرفی دارچین موجود در این مخلوط، باعث تنظیم چرخه قاعدگی و کمک به کاهش علایم ناباروری در زنان می شود، همچنین دارچین یکی از گیاهان مهم دارویی است باعث افزایش تستوسترون در مردها میشود و تاثیر آن در افزایش باروری مردان ثابت شده است.

نحوه استفاده

دارچین را با مقدار کمی عسل مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. خمیر را بر روی نان بمالید یا در آبمیوه خود مخلوط کنید و استفاده کنید بعد از یک هفته مصرف تاثیر آنرا در بدن خود احساس میکنید.

بر اساس یک مطالعه علمی در امارات متحده عربی، عسل خام با دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی و مواد مغذی خود باعث ضد عفونی پوست سر و تقویت پیاز موی سر میشود عسل طبیعی می تواند شوره سر و ریزش مو را بهبود بخشد، دارچین با مواد پلی فنولی خود باعث تقویت ریشه موهای ضعیف و جلوگیری از ریزش موها میشود.

نحوه استفاده

قسمت های مساوی از پودر عسل و دارچین را با روغن زیتون گرم مخلوط کنید. این ترکیب گرم را به پوست سر و موهای خود ماساژدهید و آن را برای ۱۵ دقیقه را رها کنید، سپس با اب ولرم شستشو دهید.

 

مصرف عسل و دارچین باعث تولید آنتی بادی هایی میشود که پاسخ های ایمنی بدن را افزایش میدهد، این ترکیب فوق العاده دارای آنزیم های مهم و خواص ضد تومور است. عسل و دارچین حاوی ترکیبی به نام سینامالدئید است که دارای مزایای پیشگیرانه است – یکی از آنها تقویت ایمنی و پیشگیری از بیماری های مربوطه است، علاوه بر سرفه، این ترکیب می تواند به درمان سرماخوردگی که یک بیماری ناشی از یک سیستم ایمنی ضعیف است کمک شایانی کند.
نحوه استفاده
یک قاشق پودر دارچین را به یک لیوان آب عسل اضافه کنید. آن را در صبح ها بخصوص در فصل های سرد بنوشید. مخلوط دارچین و عسل همچنین به پاک کردن سینوس ها کمک می کند.

یکی از بهترین خواص دارچین، مراقبت از قلب است. همچنین عسل حاوی پلی فنول های ارزشمندی مانند کورستین، گالنگین و acétin است که در درمان بیماری های قلبی و عروقی بسیار سودمند است . از طرفی همانطور که در گزارشات وزارت کشاورزی ایالات متحده آمده است، عصاره محلول در آب دارچین حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی مفیدی است که می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی کمک کند، بنابر این مخلوط عسل و دارچین میتواند برای قلب شما بسیار مفید باشد.
نحوه استفاده
سه قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و میل کنید.
افرادی که دارای فشار خون بالا هستند باید در مصرف مداوم دارچین احتیاط کنند.

 

ماسک عس لو دارچین یک ترکیب فوق العاده است که خواص آنتی باکتریال عسل و خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب دارچین هر دو با هم در این ماسک تجمیع شده اند، استفاده از این ماسک می تواند عفونت های پوستی متعددی از قبیل جوش های صورت و آکنه، اگزما، پسوریازیس و شوره سر را درمان کند. همچنین دارچین می تواند فرآیندی به نام بیوسنتز کلاژن را در روی پوست فعال کند، که برای درمان جای جوش های پوست بسیار مفید است .

نحوه استفاده

مخلوطی شامل ۱ قسمت پودر دارچین با ۳ قسمت عسل طبیی اماده کنید و آن را به عنوان یک ماسک صورت استفاده کنید.
برای درمان آکنه: ۳ قاشق غذاخوری از عسل آویشن و ۱ قاشق غذاخوری دارچین را مخلو کنید و ماسک را روی صورت خود قرار دهید. ۱۰ دقیقه آن را رها کنید. سپس انرا بشوئید و با یک حوله نرم صورت خود را خشک کنید .

مخلوط عسل و دارچین حاوی آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدها است که کمک موثری به درمان التهاب و بیماریهای ناشی از آن می کند. این مخلوط درمانی طبیعی برای آرتریت شناخته شده است. دارچین باعث افزایش گردش خون در عروق اطراف محل استفاده میشود و می تواند برای درمان بیماری مفصلی و آرتریت بسیار مفید باشد.

نحوه استفاده

قسمت های مساوی از پودر دارچین و عسل را مخلوط کنید و آنرا را به منطقه آسیب بمالید. شما همچنین می توانید کمی سرکه سیب برای نتایج بهتر به آن اضافه کنید.

مصرف ملایم عسل طبیعی به عنوان یک مکمل در افراد دیابتی به کاهش وزن بدن و کاهش کلسترول مضر LDL کمک میکند، همچنین مشخص شده است که مصرف داروهای ضد دیابت همراه با عسل، به بهبود کنترل گلیسمی در این بیماران کمک می کنند.دارچین موجود در این مخلوط می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند و مصرف دارچین باعث کاهش میزان قند خون بعد از غذا (در طول یا بعد از شام یا ناهار) می شود، مصرف عسل و دارچین باعث میشود از پیشرفت بیماری در افراد دیابتی جلوگیری شود و عوارض بیماری کاهش یابد.

نحوه استفاده

شما می توانید مقادیر مساوی از پودر عسل و دارچین را تا زمانی که خمیر شود مخلوط کنید. این خمیر را روی نان بمالید و یا یا آن را در آبمیوه خود مخلوط کنید و استفاده کنید.
افراد دیابتی بسته به شدت بیماری خود قبل از مصرف عسل با پزشک خود مشورت کنند.
دارچین برای افرادی که دارای فشار خون بالا هستند مناسب نیست.

عسل یکی از داروهائی است که از زمان های قدیم برای درمان مشکلات مربوط به دستگاه گوارش مورد استفاده قرارمی گرفته است. عسل علاوه بر ضدعفونی کردن دستگاه گوارش، غشاهای دستگاه گوارش را پاکسازی می کند. همچنین به سرعت جذب می شود و حداکثر انرژی را با حداقل کار گوارشی ایجاد میکند. عسل رشد هلیکوباکتر پیلوری را متوقف می کند، که باکتری عامل اصلی سوء هاضمه و سرطان معده است، از طرفی دارچین موجود دراین مخلوط، باعث کاهش ترشح اسید معده میشود و می تواند دمای معده را تا ۲ درجه سانتیگراد (۵۱) کاهش دهد و سوزش معده را کم کند.

خواص عسل و دارچین روی پوست

نحوه استفاده

یک قاشق پودر دارچین را روی دو قاشق غذاخوری عسل بپاشید. این مخلوط را قبل از وعده های غذایی خود مصرف کنید.

عسل و دارچین هر دو در از بین بردن باکتریهای دهان و تقویت لثه ها موثر هستند، عسل با تولید ملایم پراکسید هیدروژن باعث از بین بردن باکتریهای عامل بوی بد دهان میشود و دارچین باعث افزایش گردش خون و رفع سفیدی لثه ها میشود و اسانس آن باعث خوشبوئی دهان میشود، از این رو در بسیاری از خمیردندان‌ها و دهان‌‏شویه‌‏های گیاهی از دارچین استفاده میشود.

نحوه استفاده

یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق پودر دارچین را مخلوط کنید. اول صبح و در طول روز دندانها و لثه های خود را با این خمیر آغشته کنید و مانند ادامس انرا مز مره کنید.

اگر عادت به خوردن آدامس با شیرین کننده های مصنوعی داشته باشید، دارید – مخلوط عسل و دارچین جایگزین فوق العاده ای برای آدامس است. عسل منبع طبیعی کربوهیدراتهای طبیعی است و بیشتر قند تشکیل دهنده عسل قند فروکتوز است که بدون نیاز به فرایند هضم سریعا جذب بدن میشود و انرژی را فراهم می کند و بلافاصله عملکرد بدن را افزایش می دهد. همچنین مصرف نوشیدنی عسل و دارچین قبل از تمرینات ورزشی باعث افزایش استقامت و جلوگیری از خستگی در طول ورزش میشود.

نحوه استفاده
دو قاشق عسل و یک قاشق پودر دارچین در یک لیوان آب ولرم مخلو کنید و بعد از صبحانه یا قبل از ورزش آنرا بنوشید.

یک مطالعه علمی نشان میدهد که مصرف عسل طبیعی و خام به همراه دارچین در قبل از فصل حساسیت باعث بهبود علائم آلرژیک (التهاب غشای مخاطی بینی) و کاهش محسوس حساسیت در افراد می شود ، مطالعات نشان میدهد عسل طبیعی به دلیل دارا بودن تکه های ریز گرده گلها باعث مقاوم سازی بدن افراد در برابر حساسیت و آلرژی میشود.در واقع تزریق مقدار کمی از آلرژن منجر به تحریک سیستم ایمنی بدن بیمار برای تولید آنتی بادی هایی میشود که واکنش های آلرژیک را از بین می برند، این نوع درمان دقیقا مشابه واکسن علیه بیماری های دوران کودکی کار می کند. جهت مطالعه مطالب بیشتر در مورد درمان الرژی به مقاله خواص گرده گل رجوع کنید.

نحوه استفاده

یک راه ساده این است که مخلوط مساوی از پودر عسل و دارچین را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و آن را در صبح مصرف کنید. اگر دارای آلرژی پوستی هستید شما می توانید همان را به قسمتی از منطقه آسیب دیده بمالید و اثر انرا مشاهده کنید.

طبق گزارشات علمی، مصرف عسل طبیعی در درمان و مدیریت آسم تاثیر مثبتی دارد، عسل طبیعی به دلیل دارا بودن مقادیر کمی گرده، در هنگام مصرف سیستم ایمنی بدن را تحریک می کند و در بدن آنتی بادی های ضد حساسیت تولید می شود. از اینرو فرد پس از قرار گرفتن در معرض دود یا گرده گلها، دارای آنتی بادیهائی است که به بهبود علائم آسم کمک می کنند
یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان آسم و بیماریهای تنفسی بره موم یا پروپولیس است، برای مطالعه مقاله خواص بره موم را مشاهده کنید.

نحوه استفاده

مخلوط ۱ قاشق چایخوری عسل با ½ قاشق چای خوری پودر دارچین. مخلوط را قبل از رفتن به رختخواب و صبح در معده خالی داشته باشید. مرتب تکرار کنید
اگر دارچین با شما سازگار نیست، می توانید ترکیبی ساده از عسل طبیعی و آب ولرم استفاده کنید. به صورت مصرف سه بار در روز.

 

مصرف عسل و دارچین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی فراوان و خواص ضد عفونی کنندگی عسل به درمان عفونت مثانه بسیار کمک میکند، عسل دارای آنزیم کاتالاز است که به محض مخلوط شدن با آب شروع به آزاد کردن مقادیر ملایمی از پراکسید هیدروژن میکند که یکی از مواد ضد عفونی کننده طبیعی و قوی است همچنین مطالعات نشان میدهد که مصرف دارچین باعث کاهش عفونت ادراری میشود.

نحوه استفاده

دو قاشق چایخوری دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. مصرف آن یک بار در روز. این محلول باعث کاهش عفونت مثانه میشود. اگر عفونت بیش از حد شدید باشد، می توانید آب را با آب کرفس جایگزین کنید.

** تهیه و تدوین در تیم سلامت مریلا هانی ، پیوسته سلامت و شاداب باشید **
*اگر شما هم تجربه ای از فواید این نوشیدنی بی نظیر داشته اید در زیر با بقیه در میان بگذارید*

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون مشترک شوید.

ما در گروه مریلا با گرد آوری بهترین عسل های ایران از جمله عسل کنار، عسل گون، عسل آویشن، عسل کوهی و عسل ارگانیک کیفیت عالی محصولاتمان را 100% تضمین میکنیم، کلیه محصولات مریلا دارای ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری هستند.

All Rights Reserved – 2018 – Design by Aranik web ©

خواص عسل و دارچین روی پوست
خواص عسل و دارچین روی پوست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *