خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

دوره مقدماتی php
خواص شکلات تلخ برای کبد چرب
خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

بر اساس یک تحقیق مشخص شد که مصرف کاکائوی تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی همانند یک مرهم عمل می ‌کند و می ‌تواند درمانی برای بیماری آن ها باشد.

 

 

” مارک ترسز ” یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که بر روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.

 

 

همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد.

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

 

دوره مقدماتی php

 

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیق مشخص شد که آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سُست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود.

 

 

در گزارش این خبرگزاری همچنین آمده است که وجود ارتباط  مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند.

 

 

به گزارش ایسنا، بیماری‌ های کبدی که به ” سیروز ” کبدی معروف هستند، بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف بیش از حد الکل و یا عفونت هپاتیتی بروز می ‌کنند که در صورت ادامه یافتن بیماری، امکان مرگ فرد با متلاشی شدن کبد وجود دارد.

 

 

 

شکلات تلخ راهی برای مقابله با استرس اکسیداتیو در بیماری کبد چرب

5 سپتامبر2016- محققان دانشگاه Sapienzaدر رم دریافتند که پلی فنل‌های موجود در شکلات تلخ می‌تواند پیشرفت بیماری استئاتوهپاتیت غیر الکلی( NASH) را کند نماید.

 NASHیکی از زیر مجموعه‌های بیماری کبد چرب غیر الکلی[1] است که از خصوصیات آن تجمع مقادیر زیادی چربی در کبد است، تصور می‌شود NAFLDدر حداقل نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 رخ دهد.

در این مطالعه دانشمندان به بررسی تأثیر مصرف شکلات تلخ بر کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب کبدی معمول که در NASHمنجر به تخریب کبد می‌گردد، پرداختند.

محققان می‌دانستند که استرس اکسیداتیو در پیشرفت NAFLDاز درجه‌ی اول اهمیت برخوردار است به همین دلیل هدف قرار دادن گونه‌های فعال اکسیژن(ROS) بعنوان عوامل پیش التهابی سلولی که در تخریب کبد نقش دارند، می‌تواند به توقف پیشرفت این بیماری بیانجامد. آنها به بررسی پلی فنل‌های شکلات تلخ به عنوان عوامل آنتی اکسیدان علاوه بر ویتامین Eکه در مطالعات قبلی به بیماران مبتلا به NASHمصرف آن توصیه شده بود، پرداختند. آنها با این فرض که کاکائو حاوی مقادیر زیادی  پلی فنل با خواص آنتی اکسیدانی است به بررسی تأثیر آن در جلوگیری از NAFLDبا تعدیل استرس اکسیداتیو پرداختند.

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

 

محققان در آزمایشات خود عملکرد شکلات تلخ و پلی فنل‌های آن (شامل catechinو epicatechin) بر یکی از اصلی ترین منابع تولید ROSدر انسان که در بروز NAFLDنقش دارد، به نام نیکوتین آدنین دی نوکلئوتید فسفات اکسیداز(NOX) را بررسی کردند.

به منظور ارزیابی تأثیرات شکلات تلخ آنها PeptideNOX2-derivativeرا به عنوان نشانگر فعال سازیNOX  شناسایی کردند، از سوی دیگر PGF2 αیا 8-iso-prostaglandin F2 alphaسرمی را به عنوان شاخص استرس اکسیداتیو وسیتوکراتین-18 را به عنوان نشانه‌های تخریب پیشرفته ی کبدی در بیماران مبتلا به  NAFLDدر نظر گرفتند.

در این مطالعه‌ی مقطعی تصادفی، 19 بیمار مبتلا به NASHبا 19 شرکت کننده‌ی دیگر به عنوان گروه کنترل مقایسه شدند. به 19 بیمار مبتلا به NASHروزانه 40 گرم شکلات تلخ (که میزان کاکائوی موجود در آن بیش از 85 درصد  بود) یا 40 گرم شکلات شیری (میزان کاکائوی موجود درآن کمتر از 35 درصد بود) داده شد.

در طول آزمایشات از شرکت کنندگان خواسته شد از خوردن غذاهای حاوی پلی فنل زیاد(مانند  بلوبری، فندق، شراب قرمز، آب انار) بپرهیزند تا از تاثیر مصرف پلی فنل‌های شکلات اطمینان  حاصل شود.

 پس از دو هفته از مصرف شکلات نتایج بررسی گردید و مشخص شد که از میزان  sNOX2-dp(از8pg/mlبه 6.9pg/ml) و مقدارCK-18( از44.4pg/mlبه 20.2pg/ml) در بیماران مبتلا به NASHدرمقایسه با گروه کنترل بطورچشمگیری کاسته شده است، اما هیچ تغییری درگروهی که از شکلات شیری استفاده کرده بودند، مشاهده نشد، که نشاندهند‌ه‌ی تأثیر شکلات تلخ و اثرات مفید آن بر بیماری NAFLDبود.

شکلات تلخ غنی از کاکائو ممکن است در آینده برای کمک به بیماران مبتلا به سیروز کبدی تجویز شد

چرا که آخرین پژوهش‌ها نشان داده است که شکلات ممکن است بالقوه برای این بیماران مفید باشد.

 به گزارش رویترز پژوهشگران اسپانیایی می‌گویند خوردن شکلات تلخ ممکن است مانع افزایش معمول فشار خون عروق شکمی شود که به طور معمول پس از غذا خوردن روی می‌دهد و در بیماران مبتلا به سیروز کبدی ممکن است این فشار خون به حد خطرناکی برشد و در موارد شدید به پارگی وریدهای گشادشده این بیماران در جاهایی مانند مری بینجامد.

 به گفته دانشمندان آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام فلاوونول‌ها که در کاکائو یافت می‌شوند، ممکن است علت تاثیر کاکائو در کاهش فشار خون در وریدهای شکم باشند، زیر این مواد شمیایی سلول‌های عضلانی صاف در عروق خونی را شل و گشاد می‌کنند.

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

 

سیروز یک عارضه کبدی است که در آنها ایجاد بافت جوشگاهی باعث آسیب درازمدت کبد می‌شود. سیروز کبد ممکن است علل مختلفی داشته باشد، از جمله عفونت ویروسی هپاتیت و سوءمصرف الکل.

 

 

 

بر اساس یک تحقیق مشخص شد مصرف شکلات تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی مانند یک مرهم عمل می ‌کند و می ‌تواند درمانی برای بیماری آن ها باشد

“مارک ترسز” یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.

همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد.

بر اساس این تحقیق مشخص شد آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود.

در ادامه همچنین آمده است که وجود ارتباط مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند.گردآوری: گروه سلامت سیonline.ir

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

اگر بیماری کبد چرب در شما تشخیص داده شود و یا مشکوک به این بیماری باشید در این صورت یکی از اولین سوالاتی که احتمالا برای شما مطرح می شود این است که …

رابطه کاکائو و کبد چرب،خواص مصرف کاکائو و کبد چرب،رابطه کاکائو و کبد چرب،مصرف کاکائو و کبد چرب،مضرات کاکائو و کبد چرب،رابطه کاکائو و کبد چرب چیست؟

 

در این مطلب از سایت جسارت به رابطه مصرف کاکائو و کبد چرب می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.مارک ترسز یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه‌ای با رسانه‌‌های دولتی انگلستان، گفته است که بر اساس تحقیقات انجام شده روی ۲۱ بیمار کبدی، افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند. بنابراین نتایج به دست آمده حاکی از این شد که شکلات باعث تسکین درد می‌شود.

برای ساختن شکلات های خوشمزه از کاکائو استفاده می شود.در واقع شاید این موضوع کمی خنده‌دار و غیرقابل باور باشد، اما تا اواخر قرن 17 میلادی، شکلات یا کاکائو (chocolate) ، ماده غذایی گران قیمتی در اروپا بود که فقط ثروتمندان سلطنتی از آن استفاده می‌کردند. گفتنی است که ار آمریکای مرکزی نیز شکلات کالایی لوکس به شمار می آمد و مردم از دانه‌های کاکائویی به جای پول استفاده می‌کردند.جالب است بدانید که اولین بار کریستف کلمب کاکائو را از آمریکا به اروپا آورد تا به ملکه اسپانیا نشان دهد. در آن زمان از شکلات در انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شد و برای گرفتن تلخی آن مقداری شکر به آن اضافه می‌نمودند.بر اساس یک تحقیق مشخص شد که مصرف کاکائوی تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی همانند یک مرهم عمل می ‌کند و می ‌تواند درمانی برای بیماری آن ها باشد. ” مارک ترسز ” یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که بر روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند. بنابراین می تواینم نتیجه بگیریم که کاکائو باعث تسکین درد می شود

علائم و نشانه های کبد چرب چیست؟

 

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

 

–خستگی و بی حالی

 

-کاهش وزن و اشتها

 

–تهوع

 

-ضعف عمومی

 

-درد در مرکز و یا سمت راست بخش بالای شکم

 

 

کاکائو یا شکلات تلخ ذخایری از غنی‌ترین منابع فلاونوییدها در میان خوراکی‌های رایج است.یک کیلوگرم از این نوع شکلات ۱۰۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و علاوه بر این دارای کربوهیدرات (قند)، چربی، پروتئین و مواد معدنی دیگر است.این خوراکی همچنین حاوی مواد شیمیایی تئوبرومین و متیل گزانتین است که سبب احساس صدای خش خش آن زیر دندان می‌شود.ماده دیگر موجود در شکلات تلخ فنیل‌اتامین است که روی مغز تاثیر گذاشته و همانند آدرنالین عمل می‌کند و احساس شادی و نشاط را به مصرف‌کننده القا می‌کند.شکلات‌های تلخ درصد کاکائوی بیشتری دارند. به عبارت دیگر، شکلات تلخ از‌ ترکیب پودر کاکائو و کره کاکائو با نسبت‌های مختلف تهیه می‌شود و این در حالی است که به شکلات‌های شیرین مقداری شکر و  انواع دیگری از روغن‌ها اضافه می‌‌شود. بنابراین شکلات‌های تلخ به دلیل بالاتر بودن درصد کاکائو آنتی‌اکسیدان‌ بیشتری دارد و از آنجا که بسته به درصد کاکائو، یا بدون شکرند و یا شکر کمی دارند، انتخاب بهتری برای بیماران دیابتی محسوب می‌شوند و نسبت به شکلات‌های شیرین ارجح‌اند.

کاکائوها هرچقدر تلخ‌تر باشند، طبیعی‌تر هم هستند و خواص و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری هم دارند.اما این را هم در نظر بگیرید که کاکائوهایی که از ترکیبات اولیه دانه کاکائو تهیه می‌شوند، در صورتی هم که کمی شکر به آنها افزوده شود، بازهم خاصیت دارند و  ما نمی‌گوییم که شما باید کاکائوی صددرصد تلخ بخورید تا از خواص آن بهره‌مند شوید.

بر اساس یک تحقیق مشخص شد که مصرف کاکائوی تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی همانند یک مرهم عمل می ‌کند و می ‌تواند درمانی برای بیماری آن ها باشد.” مارک ترسز ” یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد:این تحقیق که بر روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیق مشخص شد که آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سُست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود.در گزارش این خبرگزاری همچنین آمده است که وجود ارتباط  مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند.به گزارش ایسنا، بیماری‌ های کبدی که به ” سیروز ” کبدی معروف هستند، بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف بیش از حد الکل و یا عفونت هپاتیتی بروز می ‌کنند که در صورت ادامه یافتن بیماری، امکان مرگ فرد با متلاشی شدن کبد وجود دارد.

شکلات تلخ غنی از کاکائو ممکن است در آینده برای کمک به بیماران مبتلا به سیروز کبدی تجویز شد چرا که آخرین پژوهش‌ها نشان داده است که شکلات ممکن است بالقوه برای این بیماران مفید باشد.

اینکه شکلات تلخ می‌تواند سطح چربی‌های نامناسب خون را پایین بیاورد و حتی قند خون را کنترل کند یا  برای بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد، مورد تایید همه متخصصان تغذیه است اما از آنجایی که تغذیه علم تعادل است، ما حداکثر مصرف روزی 30 تا 40 گرم شکلات تلخ را به افراد توصیه می‌کنیم و نه 100 گرم!

-حدوداً 50 درصد از دانه های کاکائو از چربی تشکیل شده است که بیشتر شامل دو اسید چرب اشباع شده موسوم به اسید پالمیتیک4 و اسید استئارییک5 و  یک اسید اشباع نشده مونو موسوم به اسید اُلیک6 می باشد. چربی کاکائو به خودی خود باعث افزایش کلسترول خون نمی شود.اما وقتی به کاکائو شیر یا دیگر چربیها اضافه شود، این چربی اضافی ممکن است اثر منفی بر سطح کلسترول خون داشته باشد.قسمت عمده این چربی در پروسه خشک کردن و آسیاب کردن دانه های کاکائو، گرفته می شود. پودر کاکائو بین 10% تا حداکثر 25% چربی دارد.-دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشند. بیشتر این کربوهیدرات به صورت نشاسته، فیبر محلول و غیر محلول است. تنها بخش اندکی از این کربوهیدرات به صورت قند ساده است، لذا در حین ساخت شکلات شکر به کاکائو اضافه می شود.- دانه های کاکائو دارای مقدار زیادی پلی فنول می باشند که دارای خواص آنتی اکسیدان است و برای سلامتی مفید می باشد.-دانه های کاکائو دارای مقدار بسیار کمی، به مراتب کمتر از قهوه و چای، کافئین هستند.

طبق تحقیقی که در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده، معلوم شده بیمارانی که دچار بیماری‌های قلبی و عروقی یا چربی خون بالا هستند،اگر روزانه یک مقدار مشخص از شکلات تلخی با مارک معتبر را به صورت منظم مصرف کنند، تا حدودی چربی و قند خونشان کنترل می‌شود.بنابراین تحقیقات مختلف داخلی و خارجی نشان می‌دهند که مصرف به اندازه شکلات‌های تلخ می‌توانند به خاطر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوانی که دارند در پیشگیری و بعضی وقت‌ها بهبود بیماری‌هایی مانند ناراحتی‌های قلبی یا چربی خون بالا مفید باشند.

 

کاکائو درختی است از تیره پنیرکیان که ارتفاعش بین ۴ تا ۱۰ متراست و برگهایش ساده و متقابل و گلهایش منظم و کوچک و قرمز رنگ که در همه فصول وجود دارد.میوه‌های این گیاه را پس از چیدن انبار می‌کنند تا بپوسد و پس از آن دانه‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و به مصرف می‌رسانند که از آن پودر کاکائو تهیه می‌شود.دانه این گیاه تقویت کننده قلب است و به علاوه محتوی مقدار زیادی ازنه و چربی است.درخت کاکائو در منطقه حائل بین عرض جغرافیائی ۱۰ تا ۲۰ درجه در شمال و جنوب خط استوا می روید. گاه به این منطقه کمربند کاکائویی نیز گفته می شود.درخت کاکائو اغلب زیر سایه درختان بزرگتر رشد می کند. میوه های درخت کاکائو حدوداً ۳۰ سانتی متر طول دارند.رنگ میوه ممکن است زرد مایل به قهوه ای یا ارغوانی باشد.هر میوه بین ۲۰ تا ۴۰ دانه دارد که داخل یک بافت گوشتی صورتی ترش و شیرین کنار هم قرار می گیرند.امروزه در بسیار از نقاط دنیا درخت کاکائو کشت داده می شود،اما عمده ترین تولیدکنندگان کاکائو در جهان ساحل عاج، غنا، اندونزی، نیجریه، برزیل، کامرون، اکوادور،ایران،ترکیه،روسیه،افغانستان، جمهوری دومنیکن و پاپوآ گینه نو هستند.

نکاتی در مورد کاکائو و کبد چرب

 

مارک ترسز که از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن است در آزمایش نشان داد که کسانی که کبد چرب داشته لند و شکلات تلخ مصرف کرده اند روند درمانی شان بهتر بوده است و موفق به کنترل و تحمل درد شده اند ، بنابراین کاکائو در درمان کبد چرب موثر است.

 

بر اساس یک تحقیق مشخص شد که مصرف کاکائوی تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کبدی همانند یک مرهم عمل می ‌کند و می ‌تواند درمانی برای بیماری آن ها باشد.” مارک ترسز ” یکی از محققان دانشگاه امپریال کالج لندن در مصاحبه ‌ای با رسانه‌ های دولتی انگلستان، عنوان کرد: این تحقیق که بر روی 21 بیمار کبدی انجام شد، این موضوع را مشخص کرد که افرادی که از شکلات تلخ استفاده کرده ‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به کنترل و تحمل درد شدند.همچنین مصرف شکلات تلخ می ‌تواند از افزایش فشار خون پس از مصرف غذا که باعث بروز ناراحتی ‌های کبدی در افراد مستعد می‌ شود، بکاهد.به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیق مشخص شد که آنتی اکسیدان موسوم به فلاوانول در شکلات سیاه و تلخ عامل اصلی در کاهش فشار خون و دردهای مزمن کبدی است و باعث سُست شدن عضلات بدن به هنگام احساس دردهای کبدی می‌ شود.در گزارش این خبرگزاری همچنین آمده است که وجود ارتباط مستقیم میان مصرف این شکلات و درمان بیماری‌ های کبدی باعث شده تا برخی از پزشکان این ماده را برای بیماران خود و در کنار داروها تجویز کنند.به گزارش ایسنا، بیماری‌ های کبدی که به ” سیروز ” کبدی معروف هستند، بنا به دلایل مختلف نظیر مصرف بیش از حد الکل و یا عفونت هپاتیتی بروز می ‌کنند که در صورت ادامه یافتن بیماری، امکان مرگ فرد با متلاشی شدن کبد وجود دارد.

خوبی‌ها و بدی‌های کاکائو

 

شاید این موضوع کمی خنده‌دار و غیرقابل باور باشد، اما تا اواخر قرن 17 میلادی، شکلات یا کاکائو (chocolate) ، ماده غذایی گران قیمتی در اروپا بود که فقط ثروتمندان سلطنتی از آن استفاده می‌کردند. در آمریکای مرکزی نیز شکلات کالایی لوکس محسوب می‌شد و مردم از دانه‌های کاکائو به جای پول استفاده می‌کردند.اولین بار کریستف کلمب کاکائو را از آمریکا به اروپا آورد تا به ملکه اسپانیا نشان دهد. در آن زمان از شکلات در انواع نوشیدنی‌ها استفاده می‌شد و برای گرفتن تلخی آن مقداری شکر به آن اضافه می‌کردند.در سال 1828، هلندی‌ها روشی اختراع کردند که طی آن چربی دانه‌های کاکائو گرفته می شد و از آن “کره کاکائو” تهیه می گردید. از باقی‌مانده آن نیز “پودر کاکائو” تهیه می‌شد.گفته می‌شود جوزف‌فرای اولین کسی بود که در سال 1847 میلادی شکلات را به شکل امروزی روانه بازار کرد و برای اینکه قیمت شکلات کمی پایین بیاید به چربی کاکائو، چربی‌های دیگری هم افزود.

تلخ‌، شیری و سفید

 

کاکائو ماده‌ای تلخ مزه است که از دانه‌های درخت گرمسیری کاکائو به دست می‌آید.دانه‌های کاکائو از نظر طعم، تلخی و عطر با هم متفاوت‌اند و گران‌‌ترین نوع کاکائو از دانه‌های درخت کرئیولو به دست می‌آید که تلخی آن نسبت به سایر کاکائوها خیلی کمتر است و تنها 10 درصد شکلات‌های دنیا با استفاده از این نوع کاکائو تهیه می‌شود.جالب است بدانید که در نوع مرغوب شکلات‌ها، تنها 10 درصد کاکائو به کار می‌رود.به‌طور کلی شکلات ها را به سه دسته، تلخ، شیری و سفید تقسیم می‌کنند:

– شکلات‌های تلخ بدون شیر هستند.- شکلات‌های شیری حاوی شیر، شکر و وانیل‌اند.- در شکلات سفید تنها از چربی دانه کاکائو استفاده می‌شود.

برای طعم دادن به شکلات نیز از اسانس های پرتقال، توت‌فرنگی، نعناع، نارگیل، یا انواع مغزها استفاده می‌شود.

فواید شکلات

 

تحقیقات جدید نشان داده است شکلات برای سلامت قلب مفید است و مانع از لخته شدن خون می‌شود. کلسترول خون را تنظیم کرده و به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی از التهاب و نابودی سلول‌ها جلوگیری می‌کند.از طرف دیگر مصرف روزانه 30 گرم شکلات تلخ فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد وسبب افزایش حافظه نیز می‌شود.این ماده خوراکی لذیذ می‌تواند روند سخت شدن عروق در افراد سیگاری را نیز کند نماید.جالب است بدانید تئوبرومین موجود در شکلات در داروهای ضدسرفه استفاده می‌شود و خوردن شکلات تلخ می‌تواند دفعات سرفه و تاثیر سوء‌ آن بر سیستم قلبی عروقی و اعصاب مرکزی را کاهش ‌دهد.شیر کاکائو نیز سبب سرحالی و تقویت عضلات می‌شود و برای ورزشکاران بسیار مفید است.

و اما بشنوید از مضرات

 

فراموش نکنید قند و چربی موجود در شکلات می‌تواند سبب چاقی و افزایش کلسترول خون شود، پس در صورت مصرف آن باید چربی و قند سایر غذاها را کاهش دهید.چربی زیاد می‌تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند، بیماران کلیوی و افراد مبتلا به فشارخون بالا خطرناک باشد.همچنین شکلات کافئین ‌دارد و محرک اعصاب است به همین خاطر توصیه می‌شود در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

3 نکته شکلاتی

 

1- بهترین دما برای نگهداری شکلات 15 تا 18 درجه سانتی‌گراد است.2- شکلات را باید دور از تابش مستقیم نور آفتاب، در ظرف دربسته و در جای خشک نگه دارید.3- شکلات جاذب بو است و نباید مواد غذایی با بوی تند را در مجاورت آن قرار دهید.

خواص شکلات تلخ برای کبد چرب
خواص شکلات تلخ برای کبد چرب

0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...