خواص شکر قهوه اي چيست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

زهرا خالقی تغذیه

شکر قهوه ای و قند همانطور که تا حدودی با فواید آن آشنا هستید تا حدوی هم مضر هستند ولی ما برای شما نکاتی درباره فواید و مضرات شکر قهوه ای قرار داده ایم. همیشه از نظر علم تغذیه هم هرچه که قند و شکر استفاده نشود خیلی بهتر است و اینکه از شما این درخواست را داریم که مطلب را کامل بخوانید.

در مورد مصرف شکر قهوه ای باورهای نادرستی وجود دارد، اینکه شکر قهوه ای خواصی دارد توسط بسیاری از متخصصان تایید شده است اما این ماده عوارضی نیز دارد. آسمونی در این مقاله خواص شکر قهوه ای به همراه مضرات شکر قهوه ای را برای شما عزیزان شرح می دهد.

گاهی اوقات از آن به عنوان شکر خام یاد می شود. دلیل آن هم این است که در هنگام تولید فرایند غنی سازی بر روی آن انجام نمی گیرد. بر خلاف شکر سفید، شکر به صورت مستقیم از طریق عصاره نیشکر به دست می آید. به این شکل این ماده را حرارت می دهند سپس می گذارند در درجه حرارت خیلی پایین تا کریستالی شود.پروسه کریستالی شدن ماهها طول می کشد. مشخصه اصلی شکر قهوه ای رنگ قهوه ای آن و همینطور مزه خاصی است که دارد.دلیل این مزه هم این است

که ملاس نیشکر در تولید شکر قهوه ای گرفته نمی شود.معمولا شکر دارای ۳ الی ۷ درصد از ملاس نیشکر می باشد و نسبت به شکر سفید، شکر کمتر گرانول شده. شکر قهوه ای دارای کالری کمتری نسبت به شکر سفید می باشد. شکر قهوه ای یا شکر خام بسته به نوع تولید آن دارای انواع مختلفی می باشد.

دوره مقدماتی php

شکر خام یا شکر در شیرینی پزی رژیمی و تهیه سس استفاده می شود و امروزه در جاهای مختلف دنیا جایگزین شکر سفید شده است. دلیل اصلی آن هم این است که دارای مواد معدنی غنی و پرباری است و مانند شکر سفید از خواص و مواد معدنی خود کاسته نشده جای بحث و تفکر در مورد خواص خوراکی و زیبایی شکر بسیار است. شکر مانند شکر سفید سمی نیست و مواردی که در تصفیه شکر سفید استفاده می شود را ندارد.

شکر بسیار سودمند است و برای سلامتی مناسب. شامل مقدار زیادی مواد معدنی است موادی که مورد نیاز بدن است. دیده شده که مصرف شکر باعث بهتر شدن گردش خون و همچنین افزایش تولید سلول های خونی و همینطور آسان کردن هضم و گوارش مواد غذایی شده است. مصرف شکر به زنانی که تازه زایمان کرده اند نیروی دوباره می بخشد.

دهه هاست که مصرف یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. شکر را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر  به جای عسل استفاده می کرده اند.

شکر قهوه ای و پوست :

همچنین اثرات مثبت شکر برروی پوست غیر قابل انکار است، طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر باعث کاهش ورم پوست می شود باعث مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند.

اپیدمی دیابت به بزرگترین نگرانی در حوزه سلامتی بدل شده است. سم شیرینی به نام شکر، اولین نامی است که به محض شنیدن دیابت به ذهن خطور می کند.تحقیقات جدید از هفت واقعیت در مورد شکر پرده برداری کرده است که همگان را شگفت زده می کند.

عملکرد شکر در مغز مشابه موادمخدر است

پژوهش های محققان مرکز پیشگیری و درمان چاقی بیمارستان کودکان بوستون نشان می دهد که شکر در مغز عملکردی همانند مواد مخدر دارد.اسکن مغزی نشان می دهد که پس از صرف غذای پر شیرینی، همان مناطقی در مغز تحریک می شوند که پس از مصرف کوکایین و هرویین فعال می شوند. آزمایشی در سال ۲۰۰۷ بر روی موش های معتاد به کوکایین نشان داد که آنان به آب قند تمایل بیشتری دارند و بیشتر تحریک می شوند.نتایج این آزمایش در PLOS۱ منتشر شده است.

شکر مهمترین عامل کند ذهنی است

مقاله ای به عنوان ‘شکر احمقتان می کند’ در نشریه Physiology در سال ۲۰۱۲ توجه همگان را بر انگیخت. این مقاله که حاصل سال ها مطالعه دانشمندان است نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی فروکتوز بالا در طول زمان باعث کاهش یادگیری و اختلال حافظه می شود.در این مقاله آمده است که استفاده از اسیدهای چرب امگا ۳ اثر عکس دارند و بر خلاف شکرو غذاهای شیرین، باعث افزایش یادگیری و هوش می شوند.

شیرینی باعث افزایش انرژی کودکان نمی شود

اکثر والدین بر این باورند که شیرینی و شکلات باعث افزایش انرژی و کارایی فرزندان می شود که باور اشتباهی است.

شکر قهوه ای یا زرد چیست؟

قبل از هر چیز باید بدانید که شکر قهوه ای گاهی وقت ها به اسم شکر زرد هم در سوپرمارکت ها به شما عرضه می شود، این دو هیچ تفاوتی با هم ندارند و رنگ این شکرها با توجه به میزان خام بودن آنها ممکن است تغییر کند پس خیلی دربند زرد یا قهوه ای بودن آن نباشید. اما تاریخچه شکر قهوه ای تصفیه نشده به اواخر قرن 18 برمی گردد. شکر قابل مصرف از یک ترکیب ساکارز (شکر تصفیه شده) که با مقادیری معین از ملاس به صورت لایه ای نازک بر روی ذرات آن نشسته، تهیه شده است.

موارد مصرف شکر قهوه ای

شکر علاوه بر مصرف خانگی در شیرینی پزی و به خصوص پخت انواع کیم به ویژه در کشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد. این ماده برحسب کیفیت، مزه، بوی و قوام آن در ترکیبات شیر، بستنی، خامه، شیرینی و مخلوط های انواع کیک و بستنی به کار می رود. در اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیدند که شکر برای شیرینی پزی، مربا، کیک، تارت و پای میوه به مراتب بهتر از شکر سفید است و طعم و بوی آن بر لذیذشدن این فرآورده ها می افزاید.

شکر قهوه ای و درمان سرماخوردگی

دهه هاست که مصرف شکر یک درمان خانگی برای سرماخوردگی محسوب می شود. شکر قهوه ای را در آب در حال جوشیدن با زنجبیل اضافه می کردند و به همان شکل داغ مصرف می کردند و مصرف آن باعث درمان علائم سرماخوردگی می شد. در برخی جاها از شکر خام یا شکر به جای عسل استفاده می کرده اند.

شکر قهوه ای کیلویی 5 هزار تومان

در حال حاضر هر کیلو شکر از سوی تولیدکننده به سوپرمارکت ها کیلویی 4 هزار تومان فروخته می شود ه در نهایت کیلویی 5 هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد. شما هم می توانید یک بار این شکر قهوه ای را خریده و امتحان کنید، مطمئن باشید ضرر نمی کنید. ضمن اینکه قیمت این شکر با شکر سفید هم چندان تفاوتی ندارد.

شکر قهوه ای و پوست

همچنین اثرات مثبت شکر بر روی پوست غیرقابل انکار است. طوری که در برخی لوازم آرایشی معتبر از شکر قهوه ای استفاده می کنند. شکر قهوه ای باعث کاهش ورم پوست و مرطوب شدن پوست و همچنین از سلول های پوست می شود در برابر رادیکال های آزاد دفاع می کند. فراموش نکنید که تمام این خواص مربوط به شکر قهوه ای طبیعی است.

شکر قهوه ای مصنوعی رژیمی نیست؟

برخی افراد با این تصور که این شکر ارزش تغذیه ای و درمانی بالا و کالری کمتری دارد آن را یک شیرین کننده مغذی و رژیمی می دانند و متاسفانه به وفور در رژیم غذایی مبتلایان به دیابت و افراد با اضافه وزن بالا دیده می شود. بیشتر شکرهایی که این روزها با نام شکر قهوه ای در بازار عرضه می شود، همان شکر سفید تصفیه شده به اضافه مقدار معینی ملاس است یا به عبارتی همان شکر قهوه ای مصنوعی.

گرچه ملاس حاوی مقادیری کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است، اما به دلیل آنکه شکر، محصول مضری بوده و نمی توان از آن به مقدار زیادی استفاده کرد، این محصول کاربرد تغذیه ای و درمانی قابل توجهی ندارد و فقط برای افرادی که سالم هستند و بیماری زمینه ای ندارند یک شیرین کننده طبیعی محسوب می شود و می توانند آن را جایگزین شکر سفید کنند.

گردآورنده: www.rayandarman.com

برچسبخواص شکر قهوه ای فواید شکر قهوه ای مضرات شکر قهوه ای

در حال حاضر استرس به یکی از بخش های جدا ناپذیر زندگی شهری و مدرنیته

نظر

وبسایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره نظری می‌نویسم.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد حافظ شیرازی در سال ۷۲۷ هجری قمری به دنیا آمد . حافظ به لسان الغیب معروف است و در سال ۷۹۲ هجری قمری از دنیا رفت .شاعر بزرگ قرن هشتم ایران و یکی از سخنوران مشهور ایران و تمام جهان است .

تعداد بسیاری از شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. سمت و سوی حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین اثرگذارن بر شاعران بعد از خود شناخته می‌شود. در قرن های هجدهم و نوزدهم شعرهای او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و اسم او به نوعی به محافل ادبی جهان غرب نیز راه پیدا کرد . هرساله در تاریخ بیستم مهرماه مراسم بزرگ‌داشت محمد حافظ شیرازی در محل آرامگاه او در شهر شیراز با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی برگزار می‌شود. طبق تقویم رسمی ایران این روز را روز بزرگ‌داشت حافظ نامیده‌اند.

اطلاعات زیادی از خانواده و جدهای حافظ شیرازی در دست نیست و ظاهراً اسم پدرش «بهاءالدین محمد» است و مادر او اهل کازرون بوده‌است. در شعرهای او که می‌تواند تنها منبع موثّق و مطمئن زندگی او باشد اشاره‌های کمی از زندگی شخصی و خصوصی او پیدا می‌شود. آنچه از فحوای تذکره‌ها به دست می‌آید بیشتر افسانه‌هایی است که از این شخصیّت در ذهن عوام ساخته و پرداخته شده‌است. با این همه آنچه با تکیه به اشارات دیوان او و برخی منابع معتبر قابل بیان است آن است که او در خانواده‌ای از نظر مالی در حد متوسط جامعه زمان خویش متولد شده‌است. (با این حساب که کسب علم و دانش در آن زمان اصولاً مربوط به خانواده‌های مرفه و بعضاً متوسط جامعه بوده‌است). در نوجوانی قرآن را با چهارده روایت آن از برکرده و از همین رو به حافظ ملقب گشته‌است.

آرامگاه حافظ در شهر شیراز و در منطقهٔ حافظیّه واقع شده‌است. امروزه این مکان یکی از جاذبه‌های مهمّ گردشگری به‌شمار می‌رود.

در زبان اغلب مردم ایران، رفتن به حافظیّه معادل با زیارت آرامگاه حافظ گردیده‌است. برخی از معتقدان به آیین‌های مذهبی و اسلامی، رفتن به آرامگاه او را با آداب و رسوم مذهبی همراه می‌کنند. از جمله با وضو به آنجا می‌روند و در کنار آرامگاه حافظ به نشان احترام، کفش خود را از پای بیرون می‌آورند.

نیت کننده معمولاً در هنگام تفأل از دیوان حافظ، او را به عزیزترین کسانش یعنی به خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم می دهد. این قسم معمولاً به این شکل ادا می شود: ای حافظ شیرازی! تو محرم هر رازی! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم می دهم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا براورده سازی. ضمن اینکه شاید بهتر باشد برای شادی روح حافظ، صلوات یا فاتحه ای نثار نماییم!

مشهور است که امروز در خانهٔ هر ایرانی یک دیوان حافظ یافت می‌شود. ایرانیان طبق رسوم قدیمی خود در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، یا شب یلدا، با کتاب حافظ فال می‌گیرند. برای این کار، یک نفر از بزرگان خانواده یا کسی که بتواند شعر را به خوبی بخواند یا کسی که دیگران معتقدند به اصطلاح خوب فال می‌گیرد ابتدا نیت می‌کند، یعنی در دل آرزویی می‌کند. سپس به‌طور تصادفی صفحه‌ای را از کتاب حافظ می‌گشاید و با صدای بلند شروع به خواندن می‌کند. کسانی که ایمان مذهبی داشته باشند هنگام فال گرفتن فاتحه‌ای می‌خوانند و سپس کتاب حافظ را می‌بوسند، آنگاه با ذکر اورادی آن را می‌گشایند و فال خود را می‌خوانند.

برخی حافظ را «لسان‌الغیب» می‌گویند یعنی کسی که از غیب سخن می‌گوید و بر اساس بیتی از شعر حافظ او معتقد است که هیچ‌کس زبان غیب نیست: ز سر غیب کس آگاه نیست قصه مخوان کدام محرم دل ره در این حرم دارد

یکی از صنایع شعری ایهام است بدین معنی که از یک کلمه معانی متفاوتی برداشت می‌شود. ایهام در اشعار حافظ به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفته. همچنین از مهم‌ترین خصوصیات شعر حافظ گستردگی مطالب ذکر شده در یک غزل اوست؛ به گونه‌ای که در یک غزل از موضوع‌های فراوانی حرف می‌زند. از طرفی هر بیت شعر حافظ نیز به‌طور مستقل قابل تفسیر است. این ویژگی‌های شعر حافظ باعث شده که هر کس با هر نیتی که دیوان حافظ را بگشاید و غزلی از آن را بخواند در مورد نیت خود کلمه یا جمله‌ای در آن می‌یابد و فرد فکر می‌کند که حافظ نیت او را خوانده و به وی جواب داده‌است. غافل از اینکه این ویژگی شعر حافظ است و در بقیه غزلیات او نیز کلمات یا جملاتی همخوان با نیت صاحب فال وجود دارد.

حافظ زمانی که درمانده می‌شود به فال روی می‌آورد: از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش زده‌ام فالی و فریاد رسی می‌آید

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .



 


شکر قهوه ای چیست؟


 

شکر از جمله تولیدات استراتژیک مطرح جهانی و از محصولاتی است که طیف وسیعی از مصرف کنندگان مختلف شامل مصارف خانگی، صنایع غذائی، صنایع داروسازی و غیره را در بر می گیرد که هر کدام نیازمند محصولی با استانداردهای ویژه خود هستند.


تاریخچه شکر قهوه ای در ایران و جهان

تاریخچه شكر قهوه ای تصفیه نشده به اواخر قرن 18 برمی گردد. در آن زمان كه تولید و مصرف شكر سفید شروع شده بود مردم اروپا و برخی از كشورهای آسیائی به خصوص ایران، شكر ناخالص تولید شده را كه اغلب رنگی تیره داشت به عنوان درمان برخی از بیماری ها مصرف می نمودند. بعدها دانشمندان با آنالیز این ماده دریافتند نه تنها چنین ماده ای اثر طبی ندارد بلكه با وجود برخی از میكروارگانیزم های مضر درآن غیر قابل مصرف است و باید تصفیه و استفاده گردد. در این راستا در سال 1900 میلادی یكی از بهترین كتب مربوط به مواد غذائی نوشته شده كه در آن چگونگی خصوصیات شکر قهوه ای توضیح داده شده است.

در چند دهه گذشته دانشمندان و قند سازان ماهر توانستند با تركیبی از شكر تصفیه شده طبیعی و لایه نازک از ملاس به تولید نوعی شكر قابل مصرف دست یابند كه شكرقهوه ای نامیده شد. مردم خاورمیانه و آسیا حدود یك دهه پیش با شكر قهوه ای خوراكی که در اروپا تولید گردید آشنا شدند.


 


ارزش غذائی شكر قهوه ای 

صد گرم شکر قهوه ای حاوی حدود 370 کالری است درحالی که در شکر سفید این مقدار به 400 کالری می رسد. با توجه به ساکارز و کالری کمتر در شکر قهوه ای(نسبت به شکر سفید ) مصرف آن توصیه می شود و طبیعت عصاره آن برای سلامت افراد مفید است.


 


نگهداری شكر قهوه ای

برای جلوگیری از سفت شدن شكر قهوه ای كه دارای حدود 2 درصد رطوبت می باشد آن را در ظروف كاملا بسته ای كه در آن هوا نفوذ نكند قرار داده و بهتر است در یخچال نگهداری شود.


 


موارد مصرف شكر قهوه ای 

شكر قهوه ای علاوه بر مصارف خانگی در شیرینی پزی و به خصوص پخت انواع كیك به ویژه در كشورهای توسعه یافته مصرف فراوانی دارد. این ماده بر حسب كیفیت، مزه، بوی و قوام آن در تركیبات شیر، بستنی، خامه، شیرینی و مخلوط های انواع كیك و بستنی به كار می رود.

در اروپا و امریكا به این نتیجه رسیدند كه شكر قهوه ای برای شیرینی پزی ، مربا،  کیک و تارت و پای میوه به مراتب بهتر از شكرسفید می باشد.

این شكر با وجود مقدار شیرینی مطبوع آن دارای انرژی(كالری)كمتری نسبت به شکر سفید است و طعم و بوی آن به لذیذ شدن این فرآورده ها می افزاید.
 


تدوین:


گروه خبر تنقلات


منبع:www.tebyan.net


 


 


فروشگاه اینترنتی تنقلات


  تلفن:  88973767-021 (ساعات 9 الی 17)


            021-88978011 (ساعات 9 الی 17)

            09359443003 (جهت تماس های ضروری و تلگرام)

            09128877001 (جهت تماس های ضروری و تلگرام)


  پست الکترونیک: Info[at]tanagholat.com


  آدرس فروشگاه مرکزی (خرید حضوری) :

  تهران، خیابان یوسف آباد (اسد آبادی)، نبش خیابان 29


  روبروی سینما گلریز، فروشگاه تنقلات      


   تلفن : 88714699-021


   ساعت کاری فروشگاه: شنبه تا پنج شنبه 10 الی 21


                          


 


Instagram.com/tanagholat.shop


    Telegram.me/tanagholat_shop


Facebook.com/tanagholat.shop 



Rubina Brown Sugar شکر قهوه ای نیشکر روبینا با عصاره خالص نیشکر شامل مواد معدنی: سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، … موثر در کنترل دیابت، رشد استخوان، جلوگیری از پوکی استخوان،چاقی و غیره می باشد.

شکر تصفیه شده یا سفید و شیرینی جات تهیه شده از آن یعنی چاقی شکم ، رانها ، باسن، کپل ،دیابت،پوکس استخوان و مشکلات کم کاری و پرکاری  غده تیروئید و هیپوفیز و سایر بیماری ها:اما بسیاری از مردم تصورغلطی از مصرف قند،شکر قهوه ای با عصاره خالص نیشکر و سایرشیرینی ها دارند و فکر می کنند که همه ی شیرینی میوه ها و تنقلات و عسل و خرما عاملی چاق کننده هستند و مصرف همه نوع شیرینی عاقبت منجر به بسیاری از بیماریها از جمله دیابت می شود.


انواع شیرینی جات طبیعی و دستکاری نشده توسط بشر،سرشار از انواع ویتامین ها ،آنزیم ها ،املاح، پروتئین ها و مواد فیتونوترونها بوده و بسیار مفید برای بدن هستند.مانند قند و شکر قهوه ای یا تصفیه نشده ،عسل طبیعی،خرما،کشمش ،توت خشک شده ،شیره ی توت ،شیره ی انگور، شیره ی خرما و غیره.

در صورتی که قند وشکر تصفیه شده یا سفید و تمامی شیرنی هایی که از آنها ساخته می شوند، چون عاری از املاح ،ویتامین ها و مواد فیتونوترون(موثره) لازم برای جذب در بدن می باشند، بسیار مضر برای بدن بوده و می توانند سر منشا بسیاری از بیماریها از جمله انواع چاقی ها و بیماری قند یا دیابت باشند.


مصرف قند و شکر تصفیه شده و سایر شیرینی های مصنوعی،تعادل میکروبهای مفید روده ها را به هم می زند.آنها فواید فراوانی برای بدن دارند از جمله می توان به تولید بسیاری از ویتامینهای گروه B کمپلکس اشاره کرد.زمانی که قند و شکر تصفیه نشده وارد بدن می شود، از دیواره معده سریع جذب و طی فرایند گوارشی وارد خون می شود و میزان قند خون افزایش پیدا می کند و از آن طرف انسولین تحریک شده و ترشح زیادی انجام می دهد.بنابراین چون این قندها تصفیه شده بوده و بدون املاح و مواد مورد نیاز بدن هستند لذا برای مصرف خود، املاح و ویتامینهایی از سلولها بدن برای سوخت و ساز بدن تصاحب می کنند و یا اینکه چون توانایی تامین انرژی بدن  را بدلیل پیدا نکردن مواد مورد نیاز خود نداشته اند به چربی تبدیل شده و اطراف نواحی شکم،باسن ،رانها وکپل ها ذخیره می شوند وچاقی های موضعی ایجاد می نمایند.


شیرینی های ساخته شده از شکر و پودر قند سفید یا تصفیه شده بدون مواد مورد نیاز بدن باعث افزایش کالری و چاقی ،پر خوری و ریزه خواری:
نزدیک به‌ 45 درصد از مواد مورد مصرف ما خالی از مواد مفید شده اند که تنها کالری‌دهنده و فربه‌کننده هستند. از این میزان 18 درصد نوشابه و بستنی و آب نبات است و 2 درصد الکل و 25 درصد دیگر آرد سفید و بدون هرنوع مواد فیبر ی و سبوس‌ هستند که نان سفید و کیک و ماکارونی را درست می‌کنند. 20 درصد از مواد انرژی‌زای بدن ما از چربی‌های حیوانی و اشباع یعنی چربی‌های زیان‌ آور تشکیل می‌شوند. دو سوم از مواد انرژی‌زا نیز موادی که از لحاظ مواد مفید فقیر هستند، می‌باشند. پس دیگر جای هیچ‌گونه تعجبی باقی نمی ماند که چرا هر روز به‌ وزن ما اضافه می‌شود و بیماری‌های دژنراتیو تحلیل‌ برنده نیز افزایش می‌یابند. نیاز به‌ مواد مغذی بدن، ما را ضعیف می‌کند و نوزادانی که متولد  می‌شوند نیز با یک وضع نامناسب غذایی باید زندگی خود را شروع كنند.


همانطور که گفتیم قند و شکر طبیعی یا قهوه ای و تصفیه نشده ،سرشار از انواع املاح و ویتامینها می باشند، بخصوص ماده ی معدنی کروم که مهمترین منبع آن شکر تصفیه نشده می باشد .متاسفانه دراثر تصفیه کردن و تبدیل شکر خام قهوه ای به شکر سفید و متبلور ،ضمن استفاده از تکنولوژی خاص سفید کردن ،شکر را تا درجات خیلی بالایی حرارت می دهند و با این عمل کلیه ی ویتامین ها و مواد معدنی که درشیره ی خام چغندر قند و نیشکر به طور طبیعی وجود دارند ،از جمله ماده ی معدنی کروم از بین می رود و بنابراین شیره ی طبیعی چغندر قند و نیشکر که درحالت طبیعی ماده ی خوراکی بسیار مفیدی است ،پس از اینکه در کارخانه درجریان تصفیه شدن وسفید شدن قرار  گرفت به صورت یک ماده ی شیرین بی خاصیت در می آید و پس از خوردن آن برای اینکه جذب شود ،چون خالی ازهرگونه موادمعدنی ،ویتامین ها ،موادفیتونوترون و آنزیم است ،ناچار از موادمعدنی  املاح و ویتامینهای خون ،استخوان و نسوج برداشت می شود و در بدن هایی که از این بابت نارسایی دارند،موجب ایجاد اختلال در سلامت آنها می شوند.

به علاوه چون به تدریج که انسان پا به سن می گذارد توانایی نگهداری ماده ی کروم در بدن کاهش می یابد،بنابراین اختلالات ناشی از خوردن شکر سفید تصفیه شده برای افراد سالخورده بسیار خطر ناک تر می باشد،ولی مصرف شکر قهوه ای طبیعی بسیار هم مفید می باشد.


متاسفانه به محض ورود قند و شکر تصفیه شده یا سفید به بدن، سوخت وساز چربی ها به وسیله ی کبد متوقف می شود.در این روند نه تنها از چربی های اضافه کاسته نمی شود بلکه قند اضافی در بدن ذخیره می شود.در تحقیقات مختلف ثابت شده است که مصرف حتی 100 گرم قند و یا شکر تصفیه شده برای مدت 6 ساعت می تواند سیستم ایمنی بدن را به کلی مختل کند و در این مدت زمان هر بیماری و ویروس و باکتری می تواند در بدن نفوذ کند و یک مرتبه دچار یک بیماری می شوید بدون آنکه علت آن را بدانید.

قند و شکر تصفیه شده به هر شکل و ترتیبی که خورده شود با مایعات در بدن تخمیر می شود و تولید اسید استیک،اسید کربونیک و الکل می کند.علت تخمیر شکر در بدن،فعل و انفعالاتی است که در جریان تصفیه ی شکر انجام گرفته است.


منظور از قند و یا هر نوع شیرینی دیگر، قند و شیرینی دست نخورده یا شکر قهوه ای و عصاره درخت نیشکر می باشد.مثلا تولید هورمونی بنام سروتونین که عامل سرحالی و شادابی می باشد.برای اینکه این هورمون ترشح پیدا کند ،لازمه ی آن قند می باشد،ولی این قند زمانی می تواند به مصرف تولید این هورمون برسد که در کنار آن اسید آمینه ی تریپتوفان،روی، منیزیم، گروه ویتامین های B و غیره وجود داشته باشند تا به تولید هورمون سروتونین کمک نمایند.

امروزه شیوع انواع افسردگی ها،اضطراب ها،فوبی ها(ترسهای غیر منطقی) وغیره به کمبود املاح و ویتامینهایی برمی گردد که که بدن تهی از آنها شده است و یا شایع شدن مشکلات جنسی از قبیل انزال زود رس وغیره به مصرف قندهای مصنوعی بر می گردد که تهی از مواد مفید برای بدن هستند.در چنین مواقعی بدن به شکل بیماری و کسالت کمبود خود را اعلام می نماید،تا توجهی به آن علل بشود، ولی متاسفانه  به جای اینکه ما به ندای آن گوش فرا دهیم و با تغذیه ی صحیح آن کمبود راجبران کنیم،با مصرف داروهای شیمیایی وضعیت را بدتر کرده وبه دورتسلسل می افتیم و روز به روز مشکلات ما پیچیده تر و عمیقتر می گردد.حتی در مواقعی فرد برای جبران انرژی از نوشابه های انرژی زا استفاده می کند تا این بی حالی را بر طرف کند.

همانطورکه در بالا اشاره شد،میکروب های مفید روده ها یا پروبیوتیک،نقش مهمی در سلامتی بدن دارند. کمبود و یا نابودی آنها مشکلات فراوانی برای افراد ایجاد می نماید.از بین رفتن و کمبود این ها علاوه برکمبود ویتامینهای گروه B کمپلکس بدن وسوء جذب بسیاری از املاح و ویتامینها و پایین آمدن PH روده ها(تعادل اسیدی و بازی یا عمکرد سوخت و ساز بدن)،یبوست های شدیدی نیز ایجاد می نماید.و همانگونه که می دانیم، یبوست سرمنشا و عامل ایجاد بسیاری از بیماری ها ومشکلات بدن می باشد که شکرسفید شده و سایر شیرنیهای ساخته شده ازآن  یکی از عوامل مهم ایجاد کننده ی آن می باشند.

همچنین شکرسفید در رشد بسیاری از قارچها و تومورها نقش موثری دارد، به طوری که با قطع شکر سفید وسایر شیرنیهای مصنوعی، رشد آن قارچها وتومورها نیز متوقف می شود.

در طول 20 ـ 30 سال اخیر که کشورهای غربی پرجمعیت‌تر و دختران نوجوان نیز به مراتب اندام بد قواره  و نافرم پیدا کرده اند.ممکن است مصرف بالای شکر سفید یا تصفیه شده که تولید هورمون انسولین را پیشرفت می‌‌دهد، خود سبب آن باشد. زیرا هرمون انسولین علاوه بر تنظیم قند خون، موجب ترشح هورمون رشد برای شکل دهی بدن نیز می‌شود. یکی از موجبات بیماری دیابت، بالابودن درصد قند خون می‌باشد.
در آمریکا و نیز کشورهای اسکاندیناوی، درصد بالایی از جوانان و کودکان به‌این بیماری دچارند. تنها در سوئد در سال‌های آخر یعنی بین 1978 تا 1995 افراد مبتلا به دیابت به‌ 40 درصد رسیده است. حساسیت در بین کودکان نیز بیداد می‌کند. در 20 سال گذشته 2 تا 3 درصد کودکان نوعی حساسیت داشته‌اند و اکنون تعدادی بالای 40 درصد به‌ انواع و اقسام این بیماری مبتلا هستند.
با توجه به‌ هوای کثیف در لهستان، کودکان کمتری در آنجا به‌ حساسیت دچار هستند. این می‌رساند که کثیف و تمیز بودن محیط زیست، بستگی چندان زیادی با این بیماری ندارد. بعد از فرو ریختن دیوار برلین در کشورهای اروپای شرقی ( کمونیست سابق) که اکنون خود را با غذاهای بخش دیگر اروپا سیر می‌کنند، نیز به طور روزافزونی مورد تهدید این بیماری واقع شده‌اند.
این دیگر چیز غریبی نیست که خرابی دندان‌های کودکان بستگی مستقیم با آب نبات و شیرینی مصرفی آنها باشد. آب نبات و بستنی و بیسکویت در دهان باکتری‌های فلورا می‌آفریند و آن چون اسیدی  می باشد می تواند دندان‌ها را سوراخ کند یا عفونت زیر لثه (پیوره) را بنا می‌نهد.به نظر دندانپزشکانِ کودکستان و مدرسه‌ها، اینگونه بیماری دیگر حتی در کودکان 2 ـ 3 ساله نیز کم کم دیده می‌شود. خرابی دندان‌ها در کودکی خود سبب بیماری‌های دژنراتیو (بیماری قند، سرطان و غیره) در بزرگی است. این باید زنگ خطری باشد که ما از کودکان خود بیشتر مراقبت نموده و به‌ آنها یک شروع مناسبی در زندگی هدیه کنیم.
در نسل‌های گذشته، بچه‌ها تنقلاتشان نخود و کشمش، کشک و انواع مغزها (گردو، بادام، فندق پسته) و غیره بود. اما کودکان امروزی انواع تنقلات مصنوعی چون بستنی، نوشابه، پفک، بیسکویت و شکلات غذای روزانه‌شان شده است و بد فرمی هیکل و چاقی و دیابت ها و سایر بیماریها هم در انتظار شما و کودکان می باشد.

قند و شکر سفید فاقد ویتامین، مواد معدنی و فیبر است و برای اینکه ساختار مولکولی آن شکسته شود، از مواد معدنی ‏موجود در بدن استفاده شده و در نتیجه تعادل عناصر ‏معدنی مثل کلسیم، منیزیوم، پتاسیم، سدیم، کروم را به هم می ریزد‎. قند و شکر سفید غذای اصلی سلول ‌های سرطانی در بدن هستند.قند و شکر سفید یا تصفیه شده در بیماری های زیر نقش دارد:•بیماری های روحی، افسردگی، اضطراب، ‏پیری، آشفتگی، بد خلقی، بی حوصلگی،خستگی مزمن، …    •دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و کلیوی و افزایش چربی کبد، تصلب شرائین، فشارخون بالا، سرطان،پرخوری عصبی‏، بیش فعالی کودکان. ‎•تضعیف ‎دستگاه ایمنی بدن و تضعیف بینایی و یبوست و خشکی روده•افزایش ‎تری‌ گلیسرید‎  و  ‎کلسترول بد‎ ‎خون‎ (LDL)  و کاهش کلسترول خوب‎ ‎خون‎ (HDL)‎ ‎، عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه و سنگ مثانه•ترشح اسید معده، بیماری های التهابی روده•تداخل ‎در جذب کلسیم‎ ‎و منیزیم و مس•پوکی استخوان‎ و آرتروز مفاصل•باریک شدن رگهای خونی ( در نهایت بروز سکته )•پوسیدگی دندان ها‎ و ‎بیماری ‌های لثه‎ ‎•تبدیل فروکتوز به چربی در کبد به (چاقی) و رسوب چربی•چسبندگی پلاکت ‌های خون و سفید شدن موها و چین و چروک پوست
‎•ایجاد آلرژی، و افزایش رادیکال‌ های آزاد در خون
وحشتناکترین بیماری قرن یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچک شروع می شود بر اثر مصرف شکر به وجود می آید. این به آن معناست که تا ۲۵ سال دیگر نیمی از جمعیت میانسال کره زمین آلزایمر خواهند داشت و مرگ زجرآوری در انتظارشان است.

جدول ارزش غذایی شکر قهوه ای نیشکر روبینا در هر 100 گرم:


بسته بندی محصول شکر قهوه ای روبینا: 750 گرمی شکر قهوه ای عصاره نیشکر


دارای مجوز بهداشت و استاندارد ایران

شرایط نگهداری :
شکر قهوه‌ای به دلیل داشتن حدود 2 تا 3 درصد رطوبت و برای جلوگیری از سفت شدن، بهتر آن است در ظرف بسته‌ای که هوا در آن نفوذ نکند قرار داده شود.
شکر قهوه‌ای علاوه بر مصارف خانگی و آشپزی برای شیرینی‌پزی، مربا، پای میوه و …. مورداستفاده قرار می‌گیرد.کیفیت، مزه و عطر دلپذیر شکر قهوه‌ای در ترکیبات گوناگون شیر، بستنی، خامه، مخلوط‌های انواع کیک و بستنی معجزه می‌کند.شکر قهوه‌ای به دست پخت شما طعم قهوه، شکلات و دارچین را هدیه  می‌دهد.10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *