خواص شير طالبي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

راهنمایی برای دوست‌داران صنعت

قبل از این که به سراغ ماست لاکتیویا برویم، می‌خواهیم توضیح مختصری در مورد میکرو ارگانیسم‌های پروبیوتیک بدهیم. به نقل از دانشنامه آزاد ویکی‌پدیا، روده انسان []

وافل یکی از مشهورترین صبحانه های ملل است ، وافل به عنوان دسر نیز سرو می شود اما در اصل صبحانه کامل و خوشمزه ای []

رولت اسفناج یکی از غذا های خوشمزه است که در برخی از مواقع به عنوان یک پیش غذای خوشمزه نیز سرو می شود. تهیه رولت []

فلافل از جمله غذاهای نانی است که اصلیت آن به لبنان برمی‌گردد طرز تهیه فلافل متفاوت است البته چند نوع فلافل وجود دارد که اصلی‌ترین []

آلوئه ورا برای رفع یبوست مشخصات ظاهری این گیاه، درختچه با برگ‌های ضخیم گوشتی است. در داخل این برگ‌ها مایع ژل‌های ذخیره شده و در []

دوره مقدماتی php

این روز ها بسیارند افرادی که نسبت به زیبایی ظاهری خود اهمیت زایدی قائل می شوند. شاید بتوان زیبایی را با استفاده از لوازم آرایشی []

یکی از معروف ترین خوراک های کافه ها و رستوران های ویژه، پاستا است و مشهروترین پاستا پنه ی مرغ آلفردو است. این خوراک با []

یکی از شایع ترین اختلال در خواب، بی خوابی می باشد. فردی که دچار بی خوابی شده است با کم ترین سر و صدا نمی []

 در دانشگاه معماری خوندم ولی چون علاقم به هنر و تجربه کردن خیلی زیاده سعی کردم از هر چیزی که برام جذابه کمی یاد بگیرم []

شیرینی نخودچی یا نان نخودچی یکی از شیرینی‌های سنتی شهر قزوین و از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی ایرانی است. ماده اصلی شیرینی نخودچی که به شیرینی []


رسول اکرم صلی الله علیه و آله: رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه ‏اش مغفرت و پايانش اجابت و آزادى از آتش جهنم.


به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، یک نوشیدنی طلایی‌رنگ که «شیر طلایی» نام دارد می‌تواند شما را از ریزش مو، شوره و خارش پوست سر برهاند. البته این نوشیدنی شیر نبوده و جزو لبنیات محسوب نمی‌شود. بلکه خودتان دست به کار می‌شوید و با زردچوبه که ادویه‌ای با شهرت جهانی و خواص فوق‌العاده است یک نوشیدنی مفید و پرخاصیت تهیه می‌کنید.


طرز تهیه‌ی این شیر متنوع است اما ترکیب اصلی آن را زردچوبه تشکیل می‌دهد. البته می‌توانید برای تهیه‌ی آن از شیر و یا هر نوشیدنی گیاهی دیگر استفاده کنید. آنچه مهم است این است که این نوشیدنی بسیار سالم بوده و خواص فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد.



اندر خواص شیر طلایی


این نوشیدنی، ترکیبی فوق‌العاده مانند زردچوبه دارد که سرشار از مواد مغذی بوده و برای سلامتی فوق‌العاده است. زردچوبه خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی دارد و حاوی ترکیبات مفیدی مانند کورکومین و پنیفنول‌ها است که خواص درمانی بالایی دارند. کورکومین درست مانند کورتیزون‌ها (یا همان کورتون‌ها) خواصی دارد بدون اینکه عوارض جانبی این داروها را به بدن تحمیل کند. زردچوبه یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که از بروز عفونت‌ها پیشگیری کرده و جریان خون را تحریک می‌کند.



این ادویه برای روان و دفع شدن مخاط و بلغم‌ها نیز موثر است؛ در نتیجه این نوشیدنی برای افرادی که مدام دچار زکام و سرماخوردگی می‌شوند نیز کارایی دارد.


شیر طلایی با مشکلاتی از قبیل آرتریت، آرتروز و در واقع دردهای مفصلی و عضلانی نیز مقابله می‌کند. اگر دنبال یک مسکن طبیعی برای تسکین سردرد و دردهای دیگری که به دلیل فشارهای عصبی بروز می‌کنند هستید به سراغ این نوشیدنی مفید بروید.



مصرف این نوشیدنی برای افرادی که دچار آلزایمر شده‌اند و علائم بیماری‌شان به مرور خود را نشان می‌دهد نیز توصیه می‌شود.


خوشبختانه شیر طلایی قادر است که از ضعف عملکرد مغز و بروز زوال عقل نیز تا حد زیادی پیشگیری کند.




اثرات دیگر شیر طلایی


شیر طلایی خواص آنتی‌اکسیدانی، مسکنی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. این نوشیدنی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند. اگر دنبال یک داروی ضدسرطان طبیعی هستید می‌توانید به این نوشیدنی اعتماد کنید.



شیر طلایی برای کنترل سطح کلسترول خون و پیشگیری از انسداد عروق و همچنین عملکرد دستگاه گوارش نیز مفید است.


شیر طلایی تصفیه‌کننده و سم‌زدای واقعی برای کبد محسوب می‌شود.


این شیر برای تنظیم متابولیسم بدن و همچنین کمک به کاهش وزن توصیه می‌شود.



اگر از فشارخون بالا رنج می‌برید نیز می‌توانید به این نوشیدنی اعتماد کنید.


شیر طلایی برای انواع پوست‌ها تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد و مشکلات پوستی را برطرف می‌کند.


برای کنترل اختلالات عصبی و همچنین تری گلیسیرید بالا نیز می‌توانید به سراغ این نوشیدنی بروید.




فلفل نبین چه ریزه


یکی دیگر از ترکیبات این نوشیدنی مفید فلفل است. فلفل حاوی ترکیبی اصلی به نام «پیپرین» است که باعث تسریع جذب کورکومین می‌شود. اگر می‌خواهید پوستتان قوی شود و به اصلاح دنبال یک «تونیک پوست» هستید باید بدانید که شیر طلایی باعث آرامش بدن شده و به تقویت پوست و پیشگیری از پیری زودهنگام سلول‌های پوستی کمک زیادی می‌کند.


این شیر به دلیل دارا بودن فلفل برای سلامتی موها فوق‌العاده است. به خاطر اینکه با ریزش موها، شوره‌ی سر و خارش پوست سر مقابله می‌کند.


اگر دچار بدخوابی هستید نیز می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب کمی شیر طلایی بنوشید تا خواب راحتی تجربه کنید.




چگونه شیر طلایی تهیه کنیم؟


برای تهیه‌ی این نوشیدنی دو مرحله‌ی ساده وجود دارد تا یک نوشیدنی سالم با خواص فوق‌العاده تهیه و مصرف کنید.



مرحله‌ی اول برای تهیه‌ی خمیر زردچوبه


مواد لازم



پودر زردچوبه یک‌چهارم فنجان معادل 30 گرم


فلفل آسیاب شده نصف قاشق معادل 2.5 گرم


آب تصفیه‌شده یک فنجان معادل 125 میلی‌لیتر




روش تهیه


تمام مواد را ترکیب کرده و با حرارت ملایم گرم کنید. مواد را هم بزنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس زیر شعله را خاموش کنید تا مواد سرد شوند. آن را داخل یک ظرف شیشه‌ای ریخته و داخل یخچال قرار دهید.


مرحله‌ی دوم: تهیه‌ی شیر طلایی




مواد لازم


شیر بادام یک لیوان معادل 250 میلی‌لیتر


روغن نارگیل يك  قاشق معادل 5 میلی‌لیتر


خمیر زردچوبه یک‌چهارم قاشق یا کمی بیشتر


عسل به مقدار لازم



طرز تهیه


می‌توانید به جای شیر بادام از شیرهای گیاهی دیگر مانند شیر نارگیل نیز استفاده کنید. در صورت نداشتن این شیرها می‌توانید به سراغ شیر گاو نیز بروید. البته اگر به لاکتوز شیر حساسیت داشته باشید حتماً باید از شیرهای گیاهی استفاده کنید.


تمام مواد به جز عسل را داخل ظرفی ریخته و با حرارت ملایم گرم کنید. مواد را هم بزنید تا قبل از جوشیدن کاملاً حل شوند. زمانی که نوشیدنی‌تان آماده شد عسل را بر حسب ذائقه‌تان به آن اضافه کنید. نوشیدنی‌تان آماده است.


 


شیر طالبی طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه آموزش شیر طالبی بستنی شیر طالِبی موز طرز تهیه شیر طالِبی خانگی آموزش درست کردن شیر طالِبی طرز تهیه شیر طالِبی طالبی یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان حتی در آن سوی دنیاست و به خاطر عطر و طعم دلپذیرش بسیارمحبوب است طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین A است و مملو از بتا کاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود می توانید طالبی را به همراه شیر و بستنی میکس کنید و یک نوشیندی خوشمزه را امتحان کنید

 

 

 

مواد لازم

 


طالبی                           یک عدد متوسط


شیر                                     2 پیمانه


شکر                              به میزان لازم


یخ خرد شده                       به مقدار لازم


بستنی                                  به دلخواه

 

 

 


طرز تهیه

 


برای تهیه شیر و طالبی ابتدا طالبی را بشورید و پوست آن را بگیرید و در ابعاد نسبتا کوچک خرد کنید و در ظرفی تخت  مثل سینی که لبه داشته باشد بریزید که روی هم کوه نشوند بعد سینی را در فریزر قرار دهید بمدت 30دقیقه بعد طالبی یخ در بهشتی شده را در مخلوط کن بریزید و شیر و شکر و یخ را نیز به آن اضافه کنید در مخلوط کن را ببندید و بگذارید خوب مواد میکس شوند

 


اگر کالری شیرطالبی برایتان مهم نیست و دوست دارید طعم عالی تری را تجربه کنید از بستنی سنتی یا بستنی طالبی و خامه نیز استفاده کنید و نوش جان کنید. میتونید نیم ساعتی طالبی های خرد شده تون رو توی یه ظرف تخت که زیادی روی هم انباشته نباشند بگذارید توی فریزر و بعد میکشس کنید که حسابی عالی و یخ در بهشتی می شه و کفشم بیشتر می شه

 

 

 


اما یادتون نره بمونه کامل یخ بزنه و خراب بشه. رژیمیتر از این مدلی که گفتم هم اینه که طالبی تون شیرین باشه و با شیر و بدون شکر درست کنید هر جور که درست کردید نوش جان و گوارای وجود

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامین آ است و مملو از بتاکاروتن بوده که در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است که از سرطان پیشگیری می کند، کلسترول را کاهش می دهد و درصد بیماریی های قلب و عروق را به طرز چشمگیری کم می کند

 

 

 


در یک فنجان آب طالبی فقط 56 کالری انرژی وجود دارد ولی 129% نیاز روزانه ما به ویتامینA را تامین می کند که تاثیر آن در بهبود بینایی و پوست بدن بر همه واضح است.

از آنجا که کلسترول، فشارخون و هموسیستیئن بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف شیر به همراه طالبی به دلیل دارابودن مواد مغذی برای کنترل این سه فاکتور، مفید است و در سلامت قلب نقش کارآمدی دارد. البته افرادی که از بیماری قند رنج می برند در مصرف طالبی باید جانب احتیاط را رعایت کنند

 

 


شیر طالبی , طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه , آموزش شیر طالبی بستنی

 


شیر طالبی , طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه , آموزش شیر طالبی بستنی

 


شیر طالبی , طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه , آموزش شیر طالِبی بستنی

 


شیر طالبی , طرز تهیه شیر طالبی خوشمزه , آموزش شیر طالبی بستنی


آب طالبی باعث آب رسانی بیشتر به پوست و درخشندگی و نرم شدن پوست می شود

 

کسانی که با مشکل سفید شدن زودهنگام مو و پیری زودرس پوست مواجه‌اند، از این آبمیوه طبیعی استفاده کنند.

 

طالبی میوه‌ای معطر و شیرین است که این روز‌ها مهمان سفره‌های شماست. محققان برای انجام یک آزمایش، مقداری از پلاکت های خون را گرفته با مقدار کمی عصاره یا آب طالبی شیرین مخلوط کردند.

 

آن ها دریافتند در طالبی عاملی وجود دارد که به شدت مانع از انباشته شدن غیرطبیعی پلاکت ها می‌شود و در نتیجه از انعقاد و لخته شدن خون در رگ ها، که عامل حمله های قلبی است، جلوگیری می‌کند.

 

• آب طالبی منبع مهمی از ویتامین‌های A، ویتامین B۶، مواد معدنی، فیبر غذایی و اسید فولیک است.

 

• آب طالبی که مصرف آن در تابستان شایع است، عامل سلامتی بدن در زمینه های تقویت سیستم ایمنی بدن، رفع مشکلات قلبی و عروقی، جلوگیری از سرطان، درمان بی‌خوابی، درمان مشکلات قاعدگی، درمان دندان درد، درمان آرتروز و بهبود روند هضم محسوب می‌شود.

 

• مصرف آب طالبی نه تنها در سلامت کلی بدن نقش دارد، بلکه برای بازسازی پوست خانم ها، جلوگیری از سفید شدن زودرس مو، مبارزه با ریزش مو و جلوگیری از چروکی شدن پوست با گذر زمان نیز مفید است.

 

• طالبی سرشار از ویتامین C و A است که با تحریک گلبول‌های سفید خون در بدن، سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و باعث ریشه کن کردن عفونت در بدن می‌شود.

 

• آب طالبی به دلیل دارا بودن پتاسیم، مانع از فشار خون بالا در بدن فرد می‌شود و به خاطر مقادیر بالایی از ویتامین C از تصلب شرایین و لخته شدن خون در قلب جلوگیری می‌کند.

 

• این آبمیوه باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد در بدن شده و در نهایت از به وجود آمدن سرطان در بدن جلوگیری می کند.

 

• آب طالبی باعث آب رسانی بیشتر به پوست و در نهایت باعث درخشندگی و نرم شدن پوست می‌شود، زیرا این آب میوه دارای مقادیر بالایی از ویتامین A است که در بازسازی کلاژن های پوست و جوان سازی مثمر الثمر است.

 

منبع: Health Diaries – yjc.ir

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ميوه لونگان x بخوانید...