خواص سرکه انگور با عسل

دوره مقدماتی php
خواص سرکه انگور با عسل
خواص سرکه انگور با عسل

سرکه انگبین از ترکیب سرکه سیب یا سرکه انگور و عسل طبیعی به‌دست می‌آید؛ هر دو ماده‌ای طبیعی و شگفت‌انگیز هستند. علاوه بر این، افزودن عسل طبیعی به سرکه باعث می‌شود خواص دارویی آن برای سلامتی هم چند برابر شوند.

گسترش نیوز- مصرف سرکه انگبین می‌تواند به شما در مبارزه با درد مفاصل کمک کند. همچنین به کاهش شرایط التهابی، بهبود علائم گوارشی و درمان بسیاری از بیماری‌های دیگر کمک می‌کند. اثر تقویت کنندگی سلامت سرکه انگبین به علت ویژگی‌های ضد باکتریایی، ضدعفونی کنندگی، ضد التهابی و ضد قارچی آن است.


عسل خام و فرآوری نشده، یکی از غذاهای طبیعی است. عسل یک درمان خانگی شناخته شده محسوب می‌‎شود و برای قرنها از آن برای درمان بیماری‌های مختلف بهره می‌گرفتند. عسل طبیعی حاوی ترکیبات فنولی است که دارای آنتی اکسیدان‌های قوی و شناخته شده هستند پس می‌توانید از آن برای ارتقاء سلامت و جلوگیری از بروز بیماری استفاده کنید.

هنگامی که عسل طبیعی و سرکه با هم ترکیب می‌شوند، این ترکیب توانایی شگفت‌انگیزی برای جلوگیری از عفونتها و درمان بیماری‌های مختلف دارد. بنابراین، با استفاده منظم از ترکیب سرکه سیب یا سرکه انگبین و عسل می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی خود کمک کنید.

خواص سرکه انگور با عسل

دوره مقدماتی php

مصرف مداوم سرکه انگبین سیب و عسل طبیعی (سرکه انگبین) باعث کاهش التهاب می‌شود و یکی از درمان خانگی مفید برای آرتریت به شمار می‌رود. مطالعاتی که در سال ۲۰۱۱ نشان می‌داد که خواص ضد التهابی عسل می‌تواند به درمان درد آرتریت و سایر اختلالات التهابی حاد و مزمن کمک کند.

نوشیدن سرکه انگبین می‌تواند از علائمی مثل سوزش سر دل و یا احساس سوزش در معده جلوگیری کند. سرکه کمک می‌کند تا اسید معده متعادل شود؛ سرکه طبیعی حاوی برخی آنتی اکسیدها است و علائم اختلالاتی مثل سوزش در معده را کاهش می‌دهد. این ترکیب ممکن است برای افرادی که امیدی به درمان سوزش معده ندارند و مدت‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، مفید باشد؛ این ترکیب خواص آرام بخش دارد و برای عملکرد گلو و مری هم مفید است.


شربت سرکه انگبین، باعث پاکسازی معده می‌شود

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: شربت سرکه انگبین یکی از شربت‌های اصیل ایرانی است که باعث پاکسازی، معده، کبد، کلیه‌ها، مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا می‌شود؛ این شربت حاوی انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین‌های B، C، E، کربوهیدارت، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، انواع اسیدها، فلونوئیدها و قندها و غیره است.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین خواص این شربت تصفیه خون و رفع غلظت آن است؛ همچنین موجب رفع دردهای مفصلی می‌شود همچنین مصرف این ترکیب، خاصیت ضدعفونی کنندگی و پاکسازی بدن را دارد.

عظمایی گفت: سرکه انگبین علاوه بر ضد عفونی کردن بدن، موجب رفع اختلالت مفصلی برای از بین بردن باکتری‌های و گازها می‌شود؛ این شربت می‌تواند فشارخون، قند و چربی را کنترل و تنظیم کند، ترکیب سرکه و عسل برای بیماری‌‎های پوستی مانند لک و پیس، خارش و کهیر و غیره مفید است. این شربت موجب رفع نفخ معده و بهبود کبد چرب می‌شود، همچنین مصرف آن می‌تواند عروق را باز کرده و عطش بدن را رفع کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این شربت برای افرادی که طبع صفراوی دارند بسیار مفید است و می‌تواند به کسانی که تب بالا دارند و بدنشان حرارت زیادی دارد، کمک کند و باعث کاهش حرارت بدن شود؛ توجه داشته باشید که ترکیب سرکه و عسل برای زنان باردار و افرادی که زخم معده دارند، پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است تا حد امکان از آن استفاده نکنند.

وی درباره مواد لازم برای تهیه این شربت گفت: برای تهیه این شربت به سرکه انگبین به مقدار لازم، عرق شاهتره و عرق کاسنی هر کدام یک لیتر سپس این عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و هنگام خوردن به سرکه انگبین اضافه می‌شود، بهتر است که این مواد هنگام استفاده کردن به هم اضافه شوند.

عظمایی در پایان تشریح کرد: یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاری سرکه سیب با هم ترکیب می‌شوند و از ترکیب عرق شاهتره و کاسنی هم حدود نصف لیوان از هرکدام اضافه شود و سرکه و عسل و عرقیجات را با هم ترکیب می‌کنیم و میل می‌کنید. مقدار مصرف آن روزی یک تا دو لیوان صبح و شب آرام آرام میل کنید.


منبع: باشگاه خبرنگاران

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری

” گسترش نیوز”

است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.


بهینه سازی توسط

اینتن

تا به حال سرکه و عسل را با هم ترکیب کرده‌اید تا به فواید اعجاب‌آور آن در درمان بیماری‌ها دست یابید؟با ما همراه باشید و ۷ بیماری خود را با این ترکیب بهبود بخشید. در این مطلب ۷ درمان و فایده‌ی شگفت‌آور از ۷ مخلوط متفاوت سرکه سیب و عسل را بیان می‌کنیم که دانستن‌اش می‌تواند به سلامتی شما کمک شایانی کند.

ا فنجان آب را در یک طرف بریزید و ۲ قاشق غذاخوری عسل و همین طور ۲ قاشق سرکه ی سیب را به آن اضاف کنید و هر ورز مقداری از آن را میل کنید.

۱. فنجان شربت آب لیمو را در مایکروفر بگذارید تا زمانی که از آن بخار بلند شود. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری سرکه ی سیب و مقدار کمی فلفل تند به آن اضافه کنید. هر دو ساعت یک بار از این ترکیب بنوشید تا این که علائم بیماری تان از بین برود.

مطلب مرتبط : سیر و عسل را ۷ روز ناشتا بخورید و اثرات شگفت‌اش را ببینید

خواص سرکه انگور با عسل

۲ قاشق غذاخوری سرکه ی سیب، و ۱ قاشق غذاخوری عسل را هر شب پیش از خواب میل بفرمایید تا خواب بدون درودی داشته باشید. اگر نمی توانید این ترکیب را به طور خالص بنوشید، مقداری آب گرم به آن اضافه کنید.

۲ قاشق غذاخوری آب داغ، ۱ قاشق غذاخوری  سرکه ی سیب، ۱ قاشق غذاخوری عسل، یک چارم قاشق غذاخوری فلفل تند و یک چهارم قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده را با هم مخلوط کنید. هر دو تا سه ساعت یک بار، ا قاشق غذاخوری از این مخلوط میل بفرمایید.

۱ قاشق غذاخوری سرکه ی سیب و ۱ قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب بریزید و قبل از غذا میل بفرمایید.

مطلب مرتبط : ۳ معجون سیر و لیمو برای قلب که معجزه می کنند

۱. قاشق غذاخوری سرکه ی سیب را در یک فنجان عسل بریزید، هر شب ۲ قاشق غذاخوری از این شربت میل کنید

۱ فنجان سرکه ی سیب، ۱ فنجان عسل خام، و ۸ حبه سیر را به مدت ۱ دقیقه در هم زن مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت ۵ روز در ظرف دربسته در یخچال نگه دارید. هر روز صبح ناشتا ۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط میل بفرمایید.

در اینفوگرافی زیر مطالب بالا شامل ۷ معجون سرکه و  عسل برای ۷ بیماری مختلف خلاصه شده اند:

 

گرافیک و ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده

منبع: لایف هک

برچسب ها درمان خانگیسرکهسرکه و عسلسلامتعسلپزشکی

لطفا بفرمایی من که تری گلسرید بالا دارم برام مفیده

ترکیب عسل با همه چیز معجزه می کنه! مرسی از مطالب ارزنده تون.

بجز خربزه ?

عالی بود، ممنونم

عالی بود، ممنون

تشکر.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌ سایت



 

خواص شربت سرکه انگبینشربت سرکه انگبین حاوی انواع ویتامین‌های A ،C ،E، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، اسید استیک و فرمیک، منتول، فلاونوئیدها، کربوهیدرات، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز، مس، فسفر و گوگرد است.

برای بررسی خواص شربت سرکه انگبین و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با ما همراه باشید.

خواص سرکه انگور با عسل

مهم‌ترین خواص شربت سرکه انگبیناین شربت خون را تصفیه و غلظت خون را هم برطرف می‌کند؛ شربت سرکه انگبین تاثیر چشمگیری در پاکسازی معده، کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا و کلیه دارد.

این شربت به رفع سوزش سردل، اسید و رفلاکس معده کمک شایانی می‌کند؛ شربت سرکه انگبین نقش موثری در برطرف کردن التهاب مفاصل (آرتریت) دارد.

شربت سرکه انگبین  بدن را ضدعفونی می‌کند و باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد؛ این شربت فشار خون را کاهش می‌دهد و از بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی هم جلوگیری می‌کند.

شربت سرکه انگبین نقش موثری در درمان بیماری‌های پوستی مانند ویتیلیگو (لک و پیس)، خارش، اگزما، کهیر و پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی که با خارش همراه است) دارد؛ این شربت به کاهش قند و چربی خون کمک شایانی می‌کند.

شربت سرکه انگبین تاثیر چشمگیری در پاکسازی کبد و دستگاه گوارش، افزایش انرژی بدن و رفع نفخ معده، کبد چرب، گلو درد و سرفه دارد؛ این شربت باز کننده عروق و برطرف کننده عطش بوده و برای افراد صفراوی بسیار مفید است.

موارد منع مصرف شربت سرکه انگبینزنان باردار نباید این شربت را مصرف کنند؛ افرادی که دچار زخم معده هستند هم باید در استفاده از این شربت احتیاط کنند و در تهیه آن میزان سرکه را کاهش و عسل را افزایش دهند و عرق شیرین بیان را جایگزین عرق نعناع کنند.

شربت سرکه انگبین با توجه به عرقیجاتی که در تهیه آن استفاده می‌شود خواص خاصی پیدا می‌کند به عنوان مثال اگر این شربت با عرق شاه‌تره و کاسنی مخلوط شود برای پاکسازی کبد مفید است و در صورتی که شربت سرکه انگبین را با عرق بابونه، شیرین بیان و بومادران ترکیب کنیم موجب سلامتی معده می‌شود.

شربت سرکه انگبین اگر با آویشن و پونه مخلوط شود خاصیت آنتی‌بیوتیکی پیدا می‌کند و در صورتی‌که این شربت را با سنبل‌الطیب، گل‌گاوزبان و اسطوخودوس ترکیب کنیم آرامش‌بخش و خواب‌آور می‌شود.

شربت سرکه انگبین به همراه عرق خارشتر، خارخاسک و کرفس کلیه‌ها را پاکسازی و سنگ کلیه را دفع می‌کند و در صورتی که این شربت را با عرق گزنه، کَلپوره (مریم گلی) و شنبلیله ترکیب کنیم برای بیماران دیابتی مفید است.

اگر شربت سرکه انگبین را با عرق برگ زیتون و گردو ترکیب کنیم موجب کاهش فشار خون می‌شود و در صورتی که عرق زیره، شوید و زنیان را با این شربت مخلوط کنیم کاهش چربی خون را به همراه دارد؛ طبق توضیحات افراد می‌توانند با توجه به نوع بیماریشان عرقیجات گفته شده در بالا را جایگزین عرق نعناع کنند.

مواد لازم برای تهیه یک و نیم لیتر شربت سرکه انگبینسرکه انگور یا سیب ………..   ۶ قاشق غذاخوریعسل……………………….  ۶ قاش غذاخوریعرق نعناع ………………………. ۱۰ تا ۱۲ قاشق غذاخوریآب ………………………….  پنج تا ۶ لیوان

طرز تهیه شربت سرکه انگبین- برای تهیه شربت سرکه انگبین عسل و سرکه را با هم مخلوط و به محلول آب و عرق نعناع اضافه کنید.

– افراد لاغر بهتر است برای تهیه این شربت از سرکه انگور و اشخاص چاق از سرکه سیب استفاده کنند.

– افراد گرم مزاج باید مقدار عسل را کاهش و سرکه را افزایش دهند، ولی اشخاص سرد مزاج باید میزان عسل را بیشتر و سرکه را کمتر کنند.

– افراد باید روزانه ۲ لیوان ۲ ساعت پس از غذا شربت سرکه انگبین را به مدت سه هفته مصرف کنند و یک هفته وقفه در نظر بگیرند و دوباره در صورت نیاز دوره سه هفته‌ای را تکرار کنند.

منبع:

otaghkhabar24.com

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

محصولات فوق حرفه ای مراقبت از پوست و مو

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

سوالات پزشکیتو آنلاین بپرس

بالاترین قدرت پاک کنندگی شیشه خودرو

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

خواص سرکه انگور با عسل

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟

ویزیت آنلاین توسط مجرب ترین پزشکان

هوشمند سرمایه گذاری کنید

طرح اقساط بدون چک خدمات دندانپزشکی

بازگشت به زندگی بعد از یک بحران سخت روحی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020



سرکه انگبین یکی از نوشیدنی‌های بسیار قدیمی و سنتی ایران است که علاوه بر گوارا بودن، خواص دارویی بسیاری دارد و از گذشته مورد توجه اطبای سنتی بوده است. سکنجبین در واقع همان سرکه انگبین است، که متاسفانه در برخی منابع این دو را جدا از یکدیگر می‌شناسند. برای درک هر چه بهتر این مسئله ابتدا به ریشه و واژه‌شناسی این دو می‌پردازیم.

 

سرکه انگبین نوشیدنی فرح بخش و گوارایی است که از مخلوط مقدار مشخصی سرکه و عسل طبیعی به همراه مقداری نعناع یا عرق آن بدست می‌آید. سکنجبین معرب واژه سیکنگبین یا همان سرکه انگبین است. این واژه دقیقا نمونه‌ای از روش آمیزه‌سازی کلمات در پارسی کهن می‌باشد. اما به مرور زمان به علت گرانی یا در دسترس نبودن عسل طبیعی بجای آن از شکر استفاده می‌کردند؛ از این جهت برخی بین سرکه انگبین سنتی و سکنجبین امروزی تمایز و تفاوت قائل می‌شوند. در هر حال هرجا سخن از خواص و فواید سکنجبین است و مصرف آن توصیه شده، منظور همان نوشیدنی سرکه انگبین اصیل و سنتی می‌باشد.

 

خواص سرکه انگور با عسل

علاوه بر اینکه این نوشیدنی یا شربت بسیار گوارا و خوشمزه است، خواص دارویی بسیاری نیز دارد تا حدی که به آن لقب شاه داروی طب سنتی نیز داده‌اند. در باب اهمیت آن بوعلی سینا رساله‌ای به نام السکنجبین با نام کامل «منافع الشراب المسمی سکنجبین» به زبان عربی نوشته است. این رساله در سال ۱۵۴۷ به زبان لاتین نیز ترجمه شده است.

 

فواید و خواص سرکه انگبین :

 

برای تقویت معده و کبد، رفع عطش، انسداد عروق، رفع سر درد و گرمی مفید است. افراد گرم مزاج می‌توانند مقداری عرق کاسنی به آن اضافه کنند. خوردن شربت سرکه انگبین به همراه شاهتره برای قبل از حجامت توصیه شده است. همچنین این نوشیدنی برای رفع داغی کبد مفید است و به افرادی که با خوردن گرمی‌ها دچار عارضه می‌شوند، بسیار سفارش شده است. البته افراد سرد مزاج باید کمتر از آن استفاده کنند. از دیگر خواص درمانی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

♦ کاهش چربی خون

♦ مفید برای کبد و گوارش

♦ مفید در درمان مشکلات گوارشی

♦ درمان نفخ معده

♦ برای درمان آسم گرم نیز مفید است.

♦ پاکسازی کبد چرب

♦ رفع عطش در فصل گرم

♦ اخلاط را در بدن معتدل می کند.

♦ باز کننده عروق و ضد انسداد

 

دستور تهیه سرکه انگبین :

 

 

سرکه، آب و عرق نعناع را در قابلمه‌ای مناسب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید. سپس عسل را اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا مخلوط شوند. وقتی مقدار آن‌ها به یک چهارم رسید و کمی غلیظ شد از روی شعله بردارید. پس از سرد شدن سرکه انگیبین را درون بطری شیشه‌ای ریخته و در یخچال نگه‌داری کنید.

 

نکات :

 

♦ منظور از آب سالم آب بدون کلر است. از آب معدنی هم می‌توان استفاده کرد.

♦ بجای عسل از شکر سرخ هم می‌توان استفاده کرد. در این صورت خواص درمانی آن تغییر می‌کند.

خواص سرکه انگور با عسل

♦ در مصرف سرکه انگبین نباید زیاده روی کرد. برای مصرف مقداری از آن را با آب خنک مخلوط کرده و نوش جان کنید.

♦ افرادی که سرما خورگی یا زخم معده دارند، نباید استفاد نمایند.

مهم‌ترین تعهد و تلاش ما نشر مطالب و دستورهای غذایی مفید و اصیل با تکیه بر پژوهش‌های تاریخی در حوزه آشپزی و فرهنگ‌های غذایی و البته تغذیه و سلامتی است. جهت ارائه بهتر مطالب و تعامل بیشتر با سایت، شما همراهان و بازدیدکنندگان گرامی به آسانی می‌توانید نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دکتر کارت درسته

عسل به هیچ عنوان نباید بجوشد چون هیدروکسی متیل فورفورال عسل بالا میرود که این اصلا خوب نیست بهتر است همه مواد بجز عسل با هم بجوشانیم و بگذاریم دمای ان به زیر ۴۰ درجه سانتی گراد بیاید بعد عسل اضافه کنیم که مواد سمی تولید نشود و از خواص عسل استفاده کتیم باتشکر

سلام
ممنون از مطلبی که ذکر کردید.

درود بر شما، کاملا درسته

من هر مطلبی خوندم نوشته بود همشون با هم بجوشدالان یه ماه هر شب یه لیوان میخورم رژیم غذایی ام همونه ۸ کیلو وزنم کم شده

چ جالب خوشبحالتون

سلام و عرض ادب ،یعنی این مخلوط به لاغری هم کمک میکنه یا توام با رژیم غذایتون تاثیر گذار بوده!؟

  • طرز استفاده از گیاه خارخاسک
  • دقیقا درست اشاره کردید عسل نباید گرمای بالای ۵۰ درجه ببیند

    سلام
    سپاس فراوان
    دقت نظر و حُسن تذکر شما لازم به قدردانی ست.🍯🍯🍯🍯🍯

    عسل نباید مستقیم داغ شود ، مانند روغن سرخ کردن ، ولی در آب جوش اشکالی ندارد ، من برای بیماری های سرد ، مانند اسهال نوع سرد یا سرماخوردگی یا کرونا عسل یک قاشق در لیوان می ریزم و آب جوش میریزم سرش و هم میزنم و بعد از خنک شدن میخورم ، بسیار شفابخش هم هست .

    سلام برای کسیدکه بی قراری پا داره توصیه میکنید یکی بمن گفت سرکه انگبین بدم بخوره چون هم نمیتونه راحت بخوابه هم درد داره هم بی قراری در پا

    سلام منم همچین مشکلی داشتم سندروم پای بیقراره طبع سردو خشک بود اینطور بودم انقدر گرمی خوردم طبعم شد گرم و خشک و کامل این مشکل از بین رفت

    درودها وسپاس فراوان ازسردبیر محترم برای سایت خوب ومفیدتون
    وتشکرویژه ازراهنمایی های خوب افرادمطلع وآگاه

    سلام من سرکه انگبین هرشب داخل لیوان آب ولرم سه تاقاشق می ریزم ومیخورم ولی نمیدونم.تب بدن ام سرده یاگرم بعدم واسم خوبه یانه
    سنگ صفراهم دارم بازم نمیدونم خوبه یا نه

    سلام
    لطفا قبل از مصرف هرگونه موادغذایی که خاصیت درمانی دارد با پزشک متخصص طب سنتی مطرح کنید.

    عالی است ولی گرمای بدنم خیلی زیاد است نمیدونم چی داروی استفاده بکنم

    سلام من سه چهار سال پیش از همین روش استفاده کردم ومقداری درست کردم و بعداز یک ماه استفاده،نتایجش فوق‌العاده بود.
    ولی بعدا توی سایت ها دیدم که نوشته اند ،عسل نباید بجوشد و…
    به همین دلیل دفعه بعد که درست کردم نذاشتم بجوشه، وحدود دو ماه استفاده کردم،ولی از لحاظ اثربخشی با قبلی اصلا قابل قیاس نبود.
    پس به نظر من این روش جوشوندن همه مواد بهترین روش هستش.
    موفق باشید.

    خواص سرکه انگور با عسل

    باسلام
    عسل طبیعی دو لیوان یا دوقاشق؟
    دولیوان زیاد نیست؟

    سلام
    طبق دستور باید دو لیوان استفاده کنید.

    سلام،از سرکه کارخانه ای هم میشه استفاده کرد؟یا حتما باید خانگی باشه؟

    سلام
    قطعا استفاده از سرکه خانگی نتیجه بهتری خواهد داشت. اما از سرکه‌های بازاری هم می‌توان استفاده کرد.

    سلام به هموطنای عزیز. دستور پخت به این صورت است که ۱ لیوان عرق کاسنی ۱ لیوان عرق شاطره ونصف لیوان عرق نعنا بذارین جوش بیاد، سپس ۱لیوان سرکه انگور اضافه کرده و شعله را خاموش میکنیم. وبعد ۲ لیوان عسل مرغوب طبیعی اضافه کرده و خوب هم میزنیم. اگر درحین هم زدن عسل کف کند عسلتون مرغوب نیست%وبعد داخل ظرف شیشه ای در بسته در یخچال نگهداری شود. نکته:حتما عرقیجات ناب استفاده بشه حتما سرکه انگور خمره ای اعلا باشه. وحتما عسلتون خوب باشه. صحبت درمان است کم نذارین

    سلام من وقتی کیک درست میکنم دخترم که ۹ ساله است از مواد خامش خیلی میخوره که تخم مرغ خام در اون هست و در کل نیمرو زیاد میخوره حالا صورتش کک مک درآورده روی بازوهاش پوست مرغی شده و ریزش موی بسیار شدید داره به طوری که روی سرش کاملا تاس شده چه دستوری دارید آیا سرکه انگبین براش خوبه برای سنش بد نیست ؟و این چه اثری روی کبدش گذاشته؟

    سلام
    از مشکلی که برای دختر شما بوجود آمده بسیار ناراحت شدیم. اما در این مورد لطفا لابلای مطالب اینترنتی دنبال پاسخ نباشید و فرزند خود را پیش یک پزشک حاذق ببرید.

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم بهترین زمان مصرف این نوشیدنی در طول روز چه موقعی است

    سلام
    خیلی فرقی نمی‌کند اما توصیه شده که صبح و عصر مصرف شود.

    سلام خسته نباشید من سرکه انگبین دو هفته خوردم سرم درد میکنه میخواستم بدونم این طبیعیه

    سلام
    قطعا که طبیعی نیست، اما شما ابتدا باید ریشه سردرد خودتان را پیدا کنید. شاید مربوط به این نوشیدنی نباشد.

    سلام ۶۶ سالمه در کودکی خیلی مواقع شام یا نهار ما در چله تابستان سکنجبین مخلوط با آب و خیار رنده شده بود که در آن نان تریت میکردیم.

    سلام مطلبتون خیلی مفیدوامبدوارکننده بودبرام،به شدت دنبال راهکاربودم برای همین خارش بدن اما نوشتیدبرای افراد گرم مزاج هنگام استحمام ورسیدن اب به بدن خارش کمترمیشه ولی من طبعم گرمه وعکس این برام اتفاق میفته گاهی دچارخارش شدیدمیشم

    سلام من هم مشکل شما رو دارم به نتیجه ای نرسیدید ؟

    سلام مطلبتون خیلی مفیدوامیدوارکننده بودبرام،به شدت دنبال راهکاربودم برای همین خارش بدن اما نوشتیدبرای افراد گرم مزاج هنگام استحمام ورسیدن اب به بدن خارش کمترمیشه ولی من طبعم گرمه وعکس این برام اتفاق میفته گاهی دچارخارش شدیدمیشم

    سلام ببخشیدسرکه سیب هم باشه اسکال نداره

    سلام
    بهتره از سرکه انگور مرغوب استفاده کنید.

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    مرا با ایمیل از دیدگاه های آتی این نوشته مطلع کن. همچنین می توانید بدون مشترک شوید.

    مقالات دیجیتال مارکتینگ و آموزش سئو

    از دیر باز انسان شناسان عادات غذایی را به عنوان کلیتی پیچیده از فعالیت‌های

    ، تمایل و تنفر، آگاهی جمعی، اعتقادات، تابوها و موهومات وابسته به تولید و تهیه

    و در یک کلام یک مفهوم فرهنگی بزرگ می‌دانند. غذا به عنوان یک فعالیت فرهنگی معنی‌دار بر روابط اجتماعی تاکید دارد، همچنین غذا از نظر فرهنگی کاملا تعریف شده است. شالوده ایجاد مجله تصویری فرهنگ غذا تاکید بر

    علی الخصوص

    ، معرفی

    ،

    و

    ،

    و همچنین ارتقای سطح

    و بهبود کیفیت رستوران‌داری،

    و

    در ایران می‌باشد.

    ارسال این به یک دوست

    تمامی محتوای استفاده شده در این سایت محفوظ و هرگونه کپی برداری از محتوا با ذکر منبع بلامانع میباشد.

    ملکه داروهای طب سنتی ایرانی یا همان شربت سرکه انگبین نوشیدنی فرح بخش قدیمی و سنتی ایرانی است که خواص بیشماری دارد. با مطالعه در کتاب های قدیمی و دارویی متوجه ارزشمندی این نوشیدنی گوارا در میان اطباء سنتی می شویم. یکی از مهمترین مستندات ارزشمند بودن شربت سرکه انگبین در بین حکما قدیمی، کتاب طبیب بزرگ ایرانی بوعلی سینا به نام شناخته شده السکنجبین “منافع الشراب المسمی سکنجبین” به زبان عربی است. جالب است بدانید که این کتاب به دلیل اهمیت بالا در حدود سال های 1547 قمری به زبان لاتین برگردانده شده است.

    سرکه انگبین که ترکیبی از سرکه و عسل طبیعی است، طبع میانه ای دارد و شاید به همین دلیل مورد توجه همه اطباء سنتی قرار گرفته است چرا که این ویژگی نقش متعادل کننده ای در مزاج های مختلف دارد. داشتن طبع میانه به این معناست که این شربت اگر با ترکیبات سرد مانند کاسنی و… مخلوط شود برای افراد گرم مزاج بسیار مناسب است که سردی و خنکی طبع را افزایش می دهد. همینطور برای رفع سرد مزاجی بهتر است به آن ترکیبات گرم مانند نعنا اضافه شود تا سردی مزاج را کاهش دهد.

    شربت شفابخش سرکه انگبین انواع ویتامین های مفید و اثر بخش را مانند ویتامین A، B، C و E را در خود جای داده است. همچنین این شربت حاوی مقادیر قابل توجهی کلسیم، آهن، منیزیم، پروتئین، سدیم، پتاسیم، انواع اسیدها و همینطور قندها را شامل می شود. همین امر موجب می شود نوشیدن این شربت برای ضدعفونی و پاکسازی معده، کبد، کلیه ها، مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا مورد استفاده قرار گیرد. مهم تر از آن این نوشیدنی طبیعی شفا بخش به تصفیه خون و رفع غلظت آن و کنترل و تنظیم فشار خون، قند و چربی کمک می کند.

    در این مطلب قصد داریم به معرفی تعدادی از خواص شربت سرکه انگبین بپردازیم. اگر واقعا به سلامتی خود اهمیت می دهید، بهتر است به جای مصرف شربت های مضر موجود در بازار و انواع نوشیدنی های بی فایده یا پرضرر، شربت سرکه انگبین را جایگزین نوشیدنی های خانگی خود کنید. با این حال قبل از مصرف شربت سرکه انگبین بهتر است اطلاعاتی هم در مورد خواص این شربت داشته باشید.


    خواص سرکه انگور با عسل

    کبد چرب یک اختلال مزمن و بدون علائم در بدن به حساب می آید که علت آن اجتماع چربی و التهاب در کبد است. درمان های پزشکی بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد و در مراحل اولیه شناخت درمان آن راحت تر انجام می شود؛ اما به این دلیل که بیماری کبد چرب بیماری پنهان به محسوب می شود در صورت پیشرفت و افزایش چربی کبد درمان آن نیز دشوار خواهد بود. همین امر باعث شده تا به توصیه های طب سنتی برای پیشگیری از وقوع این بیماری توجه شود.

    یکی از بهترین و مهمترین راهکارهای پیشگیرانه و درمانی آن مصرف نوشیدنی سرکه انگبین در رژیم های مختلف غذایی است. این شربت به دلیل خواص ترکیبی که از سرکه انگور یا سیب با عسل را دارد متعادل کننده حرارت و التهابات کبدی است که پاکسازی کبد را به همراه دارد.


    بیشتر در مورد درمان کبد چرب بخوانید:

    شاید به کار بردن اصطلاح سنگ شکن برای نوشیدنی فرح بخش انگبین دور از ذهن باشد؛ اما آنچه تجربیات طب سنتی نشان داده است، شربت سکنجبین یا همان سرکه انگبین قابلیت شکنندگی و رفع سنگ های کلیه و صفرا را دارد که گاها ناشی از رژیم های غذایی نامناسب هستند. نوشیدن این شربت در وعده های مختلف روزانه کمک چشمگیری به پاکسازی و دفع  سنگ صفرا و کلیه می کند. این نوشیدنی گوارای خاصیت باز کنندگی عروق و همچنین برطرف کردن عطش در افراد صفراوی دارد.

    ترکیب مواد طبیعی و عرقیجات مختلف در تهیه شربت سرکه انگبین باعث ایجاد خواص جدید و موثری در آن می شود. به همین دلیل برای بیماری های متفاوت می توان از این ملکه طب سنتی استفاده کرد. در ادامه خواص سرکه انگبین ترکیب شده با مواد طبیعی و عرقیجات گوناگون را برشمرده ایم تا به صورت تخصصی به رفع بیماری ها بپردازید.

    در صورتی که سرکه انگبین با عرق شاه تره و کاسنی ترکیب شود  همانطور که پیش تر نیز اشاره شد به عنوان پاک کننده کبد مورد استفاده قرار می گیرد.

    ترکیب این شهد نوش شفا بخش و گوارا با عرق بابونه که التیام بخش دردهای معده است و شیرین بیان که منبعی برای ویتامین های گروه B   به حساب می آید، سلامتی معده را تضمین میکند.

    آویشن و پونه که همه آن را به عنوان دمنوش هایی برای رفع سرما خوردگی و آرامش بخش مصرف می کنند در ترکیب با این شربت خاصیت معجزه آور آنتی بیوتیکی پیدا می کند که برای کاهش دادن تب و افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری ها تاثیر بسزایی دارد.


    بیماران دیابتی نیز جزء دسته مصرف کنندگان این شربت هستند؛ زیرا مخلوط عرق گزنه، که سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است به همراه مریم گلی (بومادران) و شنبلیله با سرکه انگبین به تنظیم قند خون کمک فراوانی می کند.

    همانطور که اشاره شد، شربت سرکه انگبین که در واقع می توان گفت مادر داروهای طب سنتی است و از ترکیبات مختلف آن با سایر گیاهان دارویی میتوان برای پیشگیری و درمان بیماری ها استفاده کرد، یک ماده طبیعی و پرخاصیت است. با این حال مصرف این شربت نیز برای برخی موارد توصیه نمی شود و در مواردی منع شده است.

    شربت سرکه انگبین شربتی شاهانه و یکی از بهترین نوشیدنی هایی است که در دسترس ما قرار دارد. اگر شربت با استفاده از عسل طبیعی و سرکه طبیعی تهیه شده باشد، قطعا خواص زیادی برای سلامتی ما به همراه خواهد داشت. شاید زمان آن رسیده که به جای مصرف نوشیدنی های مضر به سمت نوشیدنی های مفید روی بیاوریم. باور کنید سلامتی مهمترین سرمایه ای است که می توانید داشته باشیم.


    facebook youtube linkedin instagram twitter aparat telegram

    عسلنا اولين پايگاه خبری تحليلی صنعت زنبورداری ايران شامل جديدترين اخبار و مقالات و تحقيقات و پژوهش ها در زمينه ی زنبور عسل و فراورده های آن می باشد.


    آدرس : اصفهان – صندوق پستی : 359-81395ایمیل :  

    تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به عسلنا می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با درج لینک به مطلب بلامانع است.

    عسل طبیعی مسعوداز آویشن مریم گلی بادام کوهی خار شتر اکالیپتوس زیره سیاه گرفته شده است

    به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ “سرکه‌انگبین” یکی از قدیمی‌ترین شربت‌های بسیار مفید و البته صد‌در‌صد ایرانی است که ترکیبات اصلی آن، سرکه انگور و عسل  است که ترکیب آنها شربتی شفابخش و گوارا را تشکیل می‌دهد و از گذشته‌های دور، خواص متعدد آن مورد توجه اطبای سنتی بوده و همچنان امروزه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بسیاری بیماری‌ها تجویز می‌شود.

     برخی از فواید شربت “سرکه‌انگبین” در ادامه آمده است:

    ــ کاهش‌دهنده چربی خون

    ــ بازکننده عروق و ضدانسداد

    ــ مفید برای کبد و بیماری‌های کبدی از جمله “کبد چرب”   ــ تحلیل‌برنده سنگ کیسه صفرا

    خواص سرکه انگور با عسل

    ــ درمان نفخ معده

    ــ مفید در درمان مشکلات گوارشی

    ــ مفید برای رفع عطش در فصل گرم

    ــ مفید برای افراد صفراوی‌مزاج

    ــ مفید برای افراد سودایی‌مزاج

    ــ مفید برای افراد دموی‌مزاج

    ــ در صورت کم کردن مقدار سرکه مفید برای افراد بلغمی‌مزاج

    ــ کم‌‌رنگ‌کننده و از بین برنده لکه‌های پوستی (از جمله بیماری ویتیلیگو Vitiligo یا پیسی)

    ــ تصفیه‌کننده خون

    ــ انرژی‌زا

    ــ کمک به سوخت‌وساز بدن

    ــ تقویت‌کننده هوش و حافظه

    ــ روشن‌کننده رنگ پوست در افراد سوداوی‌مزاج.

    دستور ساخت “سرکه‌انگبین”

    برای تهیه شربت “سرکه‌انگبین” نیاز به دو واحد عرق نعنا، دو واحد عسل و یک واحد سرکه انگور طبیعی داریم.

    برای تهیه سرکه‌انگبین، هر سه جزء را مخلوط کرده و آن‌ها را داخل ظرف مسی بریزید و با هم بجوشانید؛ در ادامه کف روی آن را بگیرید و صبر کنید تا به یک‌چهارم برسد و قوام بیاید.

    وقتی حباب‌های ریز روی شربت ظاهر شدند یعنی شربت شما به غلظت یا قوام مناسب رسیده است؛ حالا صبر کنید تا شربت کاملاً سرد شود.

    این شربت را در بطری‌های شیشه‌ای در یخچال نگهداری کنید و هر شب قبل از خواب میل کنید.

    انتهای پیام/*

    خواص سرکه انگور با عسل
    خواص سرکه انگور با عسل
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *