خواص سبزي تره

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

 

 

 

 

فواید تره:

درمان تمامی عفونت ها،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است كه ساقه ندارد و بركهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز خوانده می شود.

ـ تره ناراحتی طحال را برطرف می كند.

 

ـ تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان شبیه سیر وپیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو می كند.

 

ـ مصزف تازه رای رفع یبوست دائمی، ترش كردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسكین درد مفاصل و نقرس مفید است.

 

ـ مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجة تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه كرده كمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.

 

ـ تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده 4 گرم تخم تره در یك لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ كلیه و تسكین قولنج مفید است.

 

ـ خوردن تره كه در سكه پرورده شده باشد، برای دفع سنگ كیسه صفرا وتورم طحال مفید است.

 

ـ تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بوا سیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن 15 گرم آب تره خام، خونریزی بوا سیر را قطع می كند.

 

ـ مالیدن آب تره یا له كرده آن بر روی پوست برای درمان كهیر و رفع خارش مخصوصاً اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است.

 

ـ مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر شفا بخش دارد.

 

ـ تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور است.

 

ـ تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن وجود دارد مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین های ب1 ـ ب2 در تره یافت می شود و دارای كاراتین نیز است.

 

ـ تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است. لذا برای اشخاصی كه مبتلا به اختلالات روده هستند چندان خوب نیست.

 

ـ جوشانده تره در رفع ذات الریه و رسوبات ادرای كمك زیادی می كند.

 

ـ مصرف جوشانده و شربت تره، در موارد گرفتگی صدا، زكام، سرفه، برونشیت و تمامی اختلالات حاد دستگاه تنفشی مؤثر است.

 

ـ انواع تره فشار خون را پایین می آورد و خوردن آن برای معالجه تمامی عفونت ها مفید است.

 

ـ در كاربرد خارجی، اگر تره به صورت له شده بر روی محل گزیدگی زنبور قرار گیرد، باعث تسكین درد می شود.

 

ـ خوردن 9 گرم تخم تره بو داده در روز، برای درمان اسهال مزمن و نفخ شكم مفید است.

 

ـ برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره مخلوط از آب تره با سركه را دربینی بچكانید. در این موقع متوجه خواهید شد كه خونریزی بینی بند می آید.

 

ـ ضماد (مرهم) تخم تره، برای معالجه كك و مك، معالجه پیسی و تسكین دردهای عصبی و تحریكات جلدی اثر شفا بخش دارد.

منبعmihansalamat.com


خوراکی های پرخاصیت

جلوگیری از ریزش مو

منبع = هلپ کده

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است



آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

اسم من ((تره )) است ! املاح معدنى ، کلسیم و آهن به وفور در من موجود است .رنگ چهره را باز مى کنم .

فارسى من گندنا مى باشد، ولى اکنون بیشتر به من تره و سبزى تره مى گویند. اهالى گیلان مرا ((کوار)) مى نامند.یک نوع شیرین و مفید من در کردستان به عمل مى آید که به زبان محلى ((کیلافه )) نام دارد. اقسام وحشى من باریک و تند بوده ، و کوچوک نامیده مى شود. و دو برادر دارم یکى به نام والک و دیگرى به نام تره پیاز که به آن تره فرنگى هم مى گویند. عربى من کراث و کراث البقل است . من از خانواده ى پیاز بوده و مانند آن سودمند مى باشم ، ولى بوى من از آن کمتر است ، و کسى که مرا خرد کند مجبور به ریختن اشک نیست . ادرار را زیاد مى کنم – خلطآور بوده و سینه را نرم مى نمایم و براى از بین بردن ذرات و رسوبات زرد رنگ از ادرار مبتلایان به رماتیسم تجویز شده ام . جوشانده ى من براى باز شدن صدا و درمان زکام – سرفه – لارنژیت و برونشیت و بطور کلى در التهابات دستگاه تنفس و رمهاى آن به کار مى رود! اگر مرا له کنید و بر محل نیش زنبور و زنبور عسل بگذارید، درد آنرا تسکین مى دهم – من سرشار از ویتامین ث و املاح معدنى ، مثل کلسیم و آهن مى باشم و مقدار این ویتامین و املاح در من خیلى بیشتر از مقدار آن ها در تره فرنگى است . به حد کافى منیزى هم دارم و به همین جهت از سرطان جلوگیرى مى کنم . مالیدن برگ من با سرکه به پیشانى و جلو سر، خون دماغ را بند مى آورد. من براى بواسیر و بادهاى غلیظ شکم مفید مى باشم . اشتها را باز مى کنم و غریزه جنسى را تحریک مى نمایم و رنگ چهره را باز کرده و بر زیبایى و لطافت پوست مى افزایم . ارامنه ى ایران به خوردن من علاقه ى زیاد دارند و زیبایى و خوش آب و رنگى بانوان را از آن مى دانند.خوردن خام من قصب الریه را پاک و کیسه صفرا را باز مى کنم . به هضم غذا کمک مى کنم . مقوى کمر، ملین طبع بوده و از قولنج جلوگیرى مى نمایم ، برگ من پیشاب آور و قاعده آور است ، خوردن برگ من بعد از طعام مانع ترش کردن آن است . شهوت را زیاد مى کند. چنانچه برگ من به مقدار پانزده گرم خورده شود، خون بواسیر را بند مى آورد. خوردن من با عسل جهت امراض سرد سینه و ورمهاى ریه و باز شدن آنها مفید است . ریختن من در آش جو جهت درمان تنگ نفس توصیه شده است . ترشى تره باز کننده ى جگر و سپرز و معالج قولنج است – گرد خشک کرده ى من مسهل خون جمع شده در معده است . حمول برگ کوبیده من به تنهایى و یا با داروهاى مناسب پاک کننده ترشح رحم و ضد عفونى کننده ى آن بوده و مانع از افتادن جنین است . چنانچه مرا با سرکه و نمک پخته و زنى که مبتلا به ورم رحم است در آب آن بنشیند درمان خواهد شد، و چون مرا دو بار بپزند و بفشارند و بعد شسته با غذا میل نمایند، لذیذتر شده و نفخ از بین مى رود ولى از خواص من کاسته مى گردد. خوردن من با عسل پادزهر سموم مخصوصا مسمومیت غذایى است و براى معالجه امراض جلدى نافع است . ضماد برگ من با سماق جهت اگزما و با نمک جهت زخم هاى چرکى نافع است . من داراى نوع پنیسیلین بوده ، و بیشتر خواص درمانى من نتیجه ى آن است ، انواع من از پیاز دیر هضم تر و نفاختر است . زیاده روى در خوردن من باعث تاریکى چشم و فساد لثه و دیدن خوابهاى آشفته است و چون شمشیر و کارد را با آب من آب دهند دیرتر کند خواهند شد.زبان خوراکیهاغیاث الدین جزایری

جدیدترین عکس های بازیگران و افراد مشهور را در این قسمت ببینید . در این شماره عکس هایی از جشن اولین سالگرد عقد بهاره رهنما با پای شکسته ، واکنش تند رامین راستاد به مصاحبه جنجالی سیده آناشید حسینی ، عروس سفیر ایران در دانمارک ، مریم معصومی درکنار دختر گوهر خیراندیش عزیز و واکنش ها به سوتی حمید هیراد در کنسرتش را داریم را داریم.

تصاویر جدیدی که هنرمندان و چهره های مشهور در صفحات اینستاگرامشان منتشر کردند . در این شماره عکس هایی از سپند امیر سلیمانی ، فریبا نادری در کنا سیما تیرانداز ، سحر قریشی ،  نیوفیس علیرضا جهانبخش و جشن تولد باشکوه فاطمه گودرزی را داریم.

از هنرمندان وچهره های مشهور ورزشی و سیاسی در کنار فرزندانشان در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، توئیتر و … را برای شما گرداوری کرده ایم . تصاویری از مهراب قاسمخاني و دخترش نيروانا و سپیده خداوردی ، پسرش و شیلا خداداد و پسرش ، برزو ارجمند و پسرش ، و امیررضا دلاوری و دختر با نمکش را در این شماره ببینید.

جدیدترین تصاویر بازیگران مشهور ایرانی و هنرمندان سینما و تلویزیون را در شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید. در این شماره عکس های جالبی از مهناز افشار ، آنا نعمتی ، متین ستوده ، بهنام بانی ، زیبا کرمعلی ، بهاره رهنما و همسرش و … را گرداوری کرده ایم.

عکس‌های نایاب قدیمی از چهره های محبوبتان در سینما و تلویزیون را در ادامه جمع آوری کرده ایم که مشاهده میکنید. در این شماره تصاویر بسیار جذابی از دوران کودکی بهنوش بختیاری ، عباس غزالی ، پرستو صالحی ، علی زند وکیلی ، دوران نوزادی بهرام رادان و … را جمع آوری کرده ایم.

لعیا زنگنه را همگی از سریال ساختارشکنانه درپناه تو به یاد می آوریم و پس از آن با بازی در سریال های بسیار پرطرفدار هر روز بیشتر از قبل محبوب شد. ما در این مطلب با زندگی شخصی لعیا زنگنه بیشتر آشنا می شویم. از فرزند دختری که اورا از همه پنهان می کند تا مهاجرت از ایران!

گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون که همسر خود (جمشیداسماعیل خانی) را سالهاست از دست داده، گفت زمانی که دخترانم را شوهر بدهم و به خانه بخت بروند خودم مجددا ازدواج خواهم کرد.

تصاویر جدیدی که هنرمندان و چهره های مشهور در صفحات اینستاگرامشان منتشر کردند . در این شماره عکس هایی از واکنش یغما گلرویی و چیستا یثربی به سوتی حمید هیراد، دختر بانمک بهاره رهنما ، لیلا بلوکات ، سپند امیرسلیمانی ، بهاره افشاری ، علیرضا جهانبخش ، ترلان پروانه ، امیرمهدی ژوله و بهنوش بختیاری را داریم.

Copyright (c) 2006-2017 persianv.com All Rights Reserved

© کلیه حقوق متعلق به سایت پرشین وی می باشد. باز نشر مطالب تنها با ذکر منبع مجاز می باشد .

تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است که ساقه ندارد و برگهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز خوانده می شود.

– خبرگزاری آریا- تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است که ساقه ندارد و برگهای آن دراز و تا خورده است و به نام گندزدا نیز خوانده می شود.

ـ تره ناراحتی طحال را برطرف می کند.

ـ تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان شبیه سیر و پیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آنهاست و دهان را خوشبو می کند.

ـ مصزف تازه تره ، برای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید است.

توجه : با این که سبوس یولاف از نظر میزان الیاف گیاهی غیرمحلول در آب بسیار قدرتمند بوده و بهترین غله برای رفع یبوست است .

این غله سودمند بدون گلوتن بوده و 15 برابر خود آب جذب می کند و از آنجایی که بالاترین میزان فیبر را در میان غلات دارد لذا بهتر از هر غله ای برای درمان حتی یبوست های مزمن اثر بخش و ملیّن است.

ـ مصرف سوپ یا شربت تره ، برای معالجه تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *