خواص زیتون به زبان انگلیسی

دوره مقدماتی php
خواص زیتون به زبان انگلیسی
خواص زیتون به زبان انگلیسی

زیتون غالبا در بخش مدیترانه شرقی یافت شده است.هرچندزیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. همچنین این میوه‌ی لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود. زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. واژه‌ی زیتون نیز از همان زبان مشتق شده و در ادبیات و تاریخ امپراطوری مدیترانه‌ای‌ها ظاهر شده است. روغن زیتون نیز توانسته است توجه بیشتر افراد را به خود جلب کند زیرا برای آشپزی بسیار مفید است و دارای مواد مغذی بسیاری است اما اهمیت آن نباید باعث شود که از مزایای بی‌شمار زیتون غافل شویم.

 انواع گونه زیتون در جهان

گونه‌های بسیار مختلفی از زیتون وجود دارد و برخی از آن‌ها ممکن است کم و بیش ترکیبات و اجزای مهم را به همراه داشته باشند. اما همه‌ی این گونه‌ها دارای عناصر خاصی هستند که آن‌ها را برای سلامتی انسان مفید می‌سازد. شما می‌توانید زیتون را به انواع سالاد، ساندویچ و یا غذاهای مصرفی خود اضافه کنید. روغن آن برای پخت غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بخشی از زیتون برای سلامتی مفید و موثر خواهد بود و مردم سراسر جهان هزاران سال است که ارزش خاصی برای آن قائل‌اند.

 

خواص زیتون به زبان انگلیسی

دوره مقدماتی php

زیتون به انگلیسی «Olive» نام دارد و تقریبا دو هزار نوع از آن در دنیا شناخته شده است اما تنها حدود ۱۱۰ نوع از آن در ایران کشت می‌شود. البته مردم تنها با ۱۰ تا ۱۲ نوع از این میوه آشنایی دارند.زیتون در گذشته بیشتر در مناطق مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا کشت می شد. منشا آن نیز احتمالا منطقه مدیترانه بوده و از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است.

زیتون معمولا در ابتدای تابستان شروع به گل دادن می کند. سپس به تدریج میوه آن تشکیل می شود و در اواخر تابستان به مرحله برداشت می رسد. ابتدا زیتون سبز کمرنگ است و به تدریج تیره شده که در اواخر پاییز رنگ آن کاملاسبزتیره می شود. جالب است بدانید که زیتون در گذشته نماد صلح و ثروت بوده است. در پرچم سازمان ملل متحد نیز از شاخه زیتون به عنوان نماد صلح استفاده شده است.

 

منافع سلامتی و پزشکی زیتون عمدتاً به خاطر وجود مواد مغذی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات آلی همچون آهن، فیبر، مس، ویتامین E ، ترکیبات فنولی، اولئیک اسید و آنتی اکسیدان‌های مختلف است. اجازه دهید نگاهی گذرا به مزایای زیتون بیندازیم. درصدهای مورد نیاز بدن در هر ۱۰۰ گرم زیتون.

 

ویتامین‌ها

ارزش غذایی بر حسب درصد

مواد معدنی موجود

 

زیتون تقویت کننده‌ی سلامت قلب

بیماری‌های قلبی یکی از شرایط مرگبار گسترده در سراسر جهان است. بنابراین افراد به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند سلامت قلب خود را بهبود ببخشند و در برابر تمامی فاکتورهایی که باعث ایجاد تصلب شرایین، حمله قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته قلبی می‌شود، مبارزه نمایند. زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباعی است که اولئیک اسید نام دارد و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. روغن زیتون نیز دارای اولئیک اسید است و مسئول کاهش فشار خون است. کاهش فشار خون شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

علاوه براین، زیتون غنی از ترکیبات فنولی است که می‌تواند از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری کند. ترکیبات فنولی مانند هیدروکسی تیروزول همانند یک ضد انعقاد عمل می‌کند که همین امر نیز شانس ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. گذشته از آن، ترکیبات فنولی یکسان می‌تواند تنش رگ‌های خونی را برطرف کند و عروقی خونی را متسع نماید. همین امر موجب می‌شود جریان خون در بدن به خوبی انجام شود و اکسیژن رسانی به سایر ارگان‌های بدن نیز تسهیل گردد.

مقابله با پوکی استخوان

افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده می‌کنند، کمتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.توضیح قطعی این پدیده اخیرا کشف شده است. در تحقیقات انجام شده ثابت شد که ترکیب هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین باعث افزایش رسوب کلسیم و رشد استخوان می‌شوند و همین امر از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. اگر در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید مقدار مناسبی از زیتون و یا روغن آن را به رژیم غذایی خود بیفزایید .

جلوگیری از سرطان

رمز و راز درمان سرطان به یک مشکل عمده در جوامع امروزی تبدیل شده است اما روش‌های جایگزین بسیاری برای درمان، کاهش پیشرفت و حتی جلوگیری از بروز آن وجود دارد. زیتون معمولا با استفاده از روش‌های مختلف از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. اولا، زیتون حاوی آنتوسیانین است که به عنوان یک ماده‌ی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در برابر رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند. این رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم بدن را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند بنابراین اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

دوما، زیتون حاوی اولئیک اسید است که از گیرنده فاکتور رشد خاصی جلوگیری می‌کند . همین امر نیز موجب می‌شود رشد و توسعه‌ی سرطان سینه کاهش پیدا کند. در نهایت هیدروکسی تیروزول از جهش DNA و رشد سلول‌های غیر طبیعی جلوگیری می‌کند.

کاهش التهاب با مصرف زیتون

ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند. این عوامل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده،تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود. به خصوص در شرایط آرتریت، نقرس و دیگر شرایط روماتیسمی ، زیتون می‌تواند درد را کاهش دهد.

تاثیر زیتون بر سیستم گوارش

زیتون منبع سالمی از فیبر است و تقریبا ۱۳ درصد از نیازهای روزانه‌ی یک فرد را به فیبر تامین می‌کند. وجود فیبر بالا باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود. همین امر موجب می‌شود اجابت مزاج نیز بهبود یابد. فیبر همچنین به ایجاد حس سیری در فرد کمک می‌کند. فیبر نه تنها برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سلامت روده‌ها مفید است بلکه در کاهش وزن نیز می‌تواند موثر باشد. فیبر همچنین سلامت قلب را با کاهش کلسترول بد خون، افزایش می‌دهد.خواص زیتون به زبان انگلیسی

خواص زیتون در واکنش‌های آلرژیک و جلوگیری از حساسیت

از آنجایی که زیتون خاصیت ضد التهاب دارد می‌تواند در کاهش واکنش‌های آلرژیک نیز مفید باشد. ترکیبات خاصی در زیتون به عنوان یک آنتی هیستامین عمل کرده و می‌تواند واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. با اضافه کردن زیتون به رژیم غذایی، می‌توانید از بروز آلرژی‌های مختلف جلوگیری کنید.

تاثیر گذاری در گردش خون

زیتون منبعی غنی از آهن و مس بوده و این دو ترکیب مهمی برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون هستند. بدون وجود این دو ماده‌ی معدنی، گلبول‌های قرمز خون کمتر شده و همین امر نیز موجب کم خونی در فرد می‌شود. کم خونی نشانه‌های مختلفی همچون خستگی، درد شکم، سر درد، نقص شناختی و کاهش سلامت عمومی ارگان‌ها را دارد. تا جایی که می‌توانید زیتون بخورید تا گردش جریان خونتان افزایش پیدا کند.

درمان کم خونی

زیتون سیاه و سبز، به ویژه زیتون سیاه، سرشار از آهن هستند. می دانیم که وجود آهن در بدن، به گلوبول های قرمز خون در حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند. افرادی که دچار کمبود آهن هستند، میزان اکسیژن رسانی به بافت های بدن شان نسبت به حالت طبیعی کمتر است. از جمله نشانه ها و علائم کم خونی می توان به احساس ضعف و سرما، درد شکم، سردرد، نقص شناختی اشاره نمود. بنا بر آنچه گفته شد، افرادی که دچار کم خونی هستند، بهتر است زیتون را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

خاصیت آنتی باکتریایی زیتون

  • مدل شال گردن بافتنی پسرانه
  • اولئوروپین یک ترکیب شیمیایی ارزشمندی است که در زیتون یافت می‌شود و دارای خاصیت آنتی باکتریایی است. مصرف مقادیر فراوان از زیتون می‌تواند بدن شما را در برابر عفونت‌ها و باکتری‌های مختلف بیمه کند.

    تاثیر زیتون بر کاهش درد مفاصل

    ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند و موجب کاهش التهابات بدن می گردند. مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده،تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود. به ویژه بیماران مبتلا به آرتریت، نقرس و دیگر بیماری های روماتیسمی، از زیتون بخوردند، درد آنها کاهش می یابد.

    خواص زیتون برای پوست و مو

    زیتون سیاه حاوی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث محافظت و مرطوب نگه‌داشتن و تغذیه سلول‌های پوست می‌شود. ویتامین E موجود در روغن زیتون پوست را از اشعه خطرناک UV محافظت می‌کند و این بدان معنی است که ما را از پیری زودرس و بروز سرطان پوست محافظت می‌کند. بهترین زمان مصرف روغن زیتون بعد از دوش گرفتن است، اما شما نباید آن را به عنوان یک کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا در نهایت با سوختگی مواجه می‌شوید. اگر به دنبال ترکیبی تقویت‌کننده برای موی خود هستید، از مخلوط روغن زیتون با یک زرده تخم‌ مرغ استفاده کنید و آن را بر روی موی خود قرار دهید و بعد از ۵ دقیقه موی خود را بشویید تا متوجه نخستین اثرات معجزه‌آسای آن شوید.

     

    زیتون سیاه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان می باشد که می تواند از اکسید شدن کلسترول و وقوع سکته قلبی جلوگیری می‌کند. به علاوه زیتون سیاه منبع غنی از ویتامین E است که قابلیت خنثی ساختن رادیکال‌های آزاد را دارد و می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد رژیم غذایی که به همراه روغن زیتون است می‌تواند خطر سرطان روده را کاهش دهد.

    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    مصرف زیتون سیاه می‌تواند در سلامت پوست و مو نیز موثر باشد. زیتون سیاه سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هایی است که پوست را از اشعه فرابنفش محافظت می‌کند و محافظی در برابر سرطان پوست و پیری زودرس پوست است. البته همان گونه که در بالا گفته شد، نمی توان روغن زیتون به عنوان ضد آفتاب استفاده نمود. زیتون سیاه به دلیل آن که حاوی ویتامین A است می‌تواند در افزایش بینایی چشم در تاریکی موثر باشد.

    زیتون به طور کلی برای سلامتی بدن بسیار مفید است با اینحال برخی از آلرژی‌های فصلی وجود دارد که می‌تواند با گرده‌ی درخت زیتون مرتبط باشد. همین امر موجب ایجاد آلرژی در افراد مختلف می‌شود. همچنین در زیتون و روغن آن اسیدهای قوی و ترکیبات آلی موجود است که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف سعی کنید از زیاده‌روی و افراط خودداری کنید و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید. در نهایت زیتون حاوی مقادیر زیادی از سدیم است که برای افرای که فشار خون بالا دارند و یا از وجود بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند ممکن است مضر باشد. به جز موارد گفته شده، زیتون برای سایر افراد بسیار مفید است.

    زیتون پرورده: خوردن زیتون پرورده با غذا مقوی معده ، اشتهاآور و قابض می باشد. ایجاد بی خوابی می کند. شهوت را زیاد می‌کند و اسراف در خوردن آن باعث کم خونی و لاغری می‌شود .

    ضماد میوه زیتون: این ضماد برای رفع پوسته شدن سر مناسب است.

    عصاره زیتون: مصرف عصاره آبی رنگ زیتون، فشار خون را پائین می‌آورد .

    جوشانده برگ زیتون: ۲۰ عدد ( ۵۰ گرم ) برگ زیتون را شسته و در یک لیتر آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید و صاف شدة آن را با مقداری قند مصرف نمایید ( به مدت ۱۵ روز ) برای پائین آوردن فشار خون و نقرس و عوارض روماتیسم مفید است .

    ضماد برگ زیتون: ضماد برگ زیتون برای ورمهای گرم چشم و التیام زخم سر که بر اثر بریدگی ایجاد شده باشد و هم چنین مخملك مناسب است . این ضماد مخلوط با عسل برای به تحريك ( آماسی در بین ناخن ها ایجاد و سفید و چرکی می شود و به زبان انگلیسی whittow نامیده می‌شود ، نافع می‌باشد.

    دم‌کرده برگ زیتون: ۵۰ گرم از برگ ها را در یک لیتر آب دم کرده و برای رفع تب فنجان میل نمایید. مضمضه با آب دم کرده برگ زیتون برای تسکین درد دندان مناسب است. شستشو با این دمکرده برای زخم‌های مقعد و رحم نافع است .

    صمغ درخت زیتون: این صمغ مقوی ذهن و حافظه و قوی از کندر است . برای سرفه مزمن و اخراج بلغم و رفع رطوبت جراحتها ( به صورت مرهم روی زخم ها گذارده می شود و موجب رویائیدن گوشت می شود ) مفید است .

    روغن زیتون: برای کاهش کلسترول خون یک قاشق از روغن زیتون را هر صبح میل نمایید .

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ترجمه و معنی انگلیسی کلمه و یا عبارت یا اصطلاح فارسی “زیتون” عبارت است از olive.

    عبارت های فارسی دیگر که معادل یا مشابه عبارت فارسی “زیتون” هستند و یا کلمات این عبارت را دارند نیز در ذیل به همراه معادل انگلیسی آنها، برای شما آورده شده است:

        English

        olive

    خواص زیتون به زبان انگلیسی

        olive oil

        olive

       

       

       

       

       

       

       

     

    – نکته مهمی که در ترجمه فارسی به انگلیسی “زیتون”  باید به آن نیز توجه نمائید این است که این ترجمه در چه متن و یا محیطی قرار است استفاده شود. مثلاً آیا عبارت فارسی “زیتون” یک عبارت و اصطلاح فارسی عامیانه است و یا رسمی و یا تخصصی است. این موضوع در انتخاب معادل انگلیسی “زیتون” نقش تعیین کننده ای دارد.

     

    – زمانی که قرار است متن فارسی را به انگلیسی ترجمه کنید، حتما لازم نیست همیشه عین ترجمه فارسی “زیتون” به انگلیسی منعکس شود.

    زیرا یک متن مخصوصاً متن تخصصی می تواند به صور مختلف ترجمه شود. مثلا

    1- ترجمه تحت الفظی عبارت فارسی. مثلاً اینکه تک تک کلمات عبارت “زیتون” را به انگلیسی تبدیل کنیم که به این کار ترجمه تحت الفظی عبارت “زیتون” می گویند.

    2- و ترجمه محتوایی عبارت “زیتون” به انگلیسی که از نظر محتوی هیچ فرقی با متن اصلی ندارد و مفهوم را به دقت و به درستی ترجمه می کند و تازه در نوشته های تخصصی بیشتر کاربرد دارد.

     

    – در فارسی بدلیل عدم اعراب گذاری روی حروف در کلمات ممکن است در نوشته یکی باشند ولی در تلفظ و معنی یکسان نباشد. مثلاً “پر” در یک نوشته می تواند به معنی ” پَر پرنده ” باشد و یا ” پُر “. (حتی همین عبارت “زیتون” نیز ممکن است جور دیگری تلفظ شود که معنای متفاوتی داشته باشد.)
    پس در انتخاب معادل انگلیسی “زیتون” دقت کنید که در متن مبدا و اصلی معنی واژه ها به چه صورت است تا در ترجمه انگلیسی آن دچار اشتباه نشوید.

     

    – ترجمه فارسی به انگلیسی در متون تخصصی ظرافت خاصی را می طلبد:
    مثلاً “پیش پرداخت” را می توان به صورت “prepayment” و همچنین “advnace payment” ترجمه نمود. در نوشته های انگلیسی ترجمه دوم شایع و رساست.

    جستجو در متون تخصصی خارجی موضوع را روشن می کند و مفهوم نگارش ما را در ذهن خواننده انگلیسی زبان بهتر منتقل می کند. در خصوص ترجمه انگلیسی کلمه یا اصطلاح “زیتون” هم آیا این موضوع صدق می کند؟

    پس بهترین راه در ترجمه کردن معنی از فارسی به انگلیسی خصوصاً در مباحث تخصصی، چک کردن معنای دقیق انگلیسی به انگلیسی کلمات خصوصاً در دیکشنری تخصصی آن موضوع می باشد.

     

    بطور کلی زمانیکه می خواهید متن یا عبارتی را از فارسی به انگلیسی ترجمه و معنی کنید نکات ذیل را حتماً مدنظر خود قرار دهید.

    – معنی متناسب با متن را پیدا کنید:

    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    همانطور که می دانید اکثر کلمات انگلیسی، دارای معانی متعددی هستند. گاهی، این معانی با هم در تناقضند. مثلا کلمهٔ oath که هر دو معنی “قسم” و “فحش” را میدهد.
    در برخی موارد نیز، معانی یک کلمه تاحدی به هم نزدیک است که انتخاب معنی درست و متناسب با متن، برای مترجم سخت و پیچیده می‌شود.

    این مهارت با تمرین ترجمه، به آسانی حاصل می‌شود. به عبارت دیگر، انتخاب معنی درست و مقتضی متن، در ترجمه‌های بعدی آسانتر خواهد بود. آیا این موضوع در خصوص ترجمه انگلیسی olive برای عبارت فارسی “زیتون” صدق می کند؟

     

    – انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند.

    گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

     

    – انگلیسی جنسیت ندارد:

    در زبان انگلیسی اسامی جنسیت ندارند. برخلاف نزدیکترین زبان ها به این زبان یعنی آلمانی و فرانسه که هر دو دارای جنسیت برای اسامی هستند در انگلیسی چنین قاعده ای نداریم. جنسیت اسامی تنها محدود به زبان های آلمانی و فرانسه نیست.

    بخش بزرگی از زبان ها مانند تمام زبان های شرق اروپا (روسی و بیشتر زبان های اسلوایی)، زبان عربی و زبان های نزدیک به آن، زبان اسپانیایی و زبان های نزدیک به آن دارای جنسیت برای اسامی هستند.

    پس در ترجمه فارسی به انگلیسی “زیتون” از این منظر کار شما بسیار ساده می شود.

  • عکس نقشه کشور عربستان
  •  

    – در زبان انگلیسی افعال صرف نمی شوند:

    در زبان انگلیسی افعال تقریبا صرف نمی شوند. این موضوع هم برخلاف بخش بزرگی از زبان ها از جمله آلمانی، فرانسه، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است.

    صرف نشدن فعل ها، استفاده از آنها را در جمله بسیار ساده می کند؛ که این موضوع در ترجمه انگلیسی “زیتون” سبب می شود کار شما ساده گردد.

     

    – تلفظ انگلیسی:

    تلفظ در زبان انگلیسی یکی از اولین نکاتی است که توجه شما را جلب می کند. بر خلاف فارسی در انگلیسی کلمات الزاما به آن صورتی که گفته می شوند نوشته نمی شوند و این سبب اشتباهاتی خصوصا برای زبان آموزان مبتدی می شود.

    به این نوع از کلمات با تلفظ یکسان و املای متفاوت در زبان انگلیسی، Similar Words گفته می شود.

    در واقع انگلیسی ساختار یکپارچه ای برای تلفظ واژه ها ندارد. به همین دلیل باید تلفظ واژه ها را به صورت جداگانه حفظ کنید. این موضوع در طول یادگیری لیست واژه های ضروری زبان انگلیسی بسیار با اهمیت است.

     

    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    – زمان ها:

    بیشتر زمان ها یا tenses در زبان انگلیسی تقریبا فاقد معادل و ترجمه فارسی هستند. یعنی مثلا زمان حال ساده را نمی تواند با با هیچ یک از زمان ها در فارسی معادل کرد.

    این موضوع برای زمان هایی مثل زمان حال کامل به مراتب بیشتر به چشم می آید. یادگیری معنای دقیق این زمان ها از طریق تمرین ممکن خواهد بود.

     

    – افعال عبارتی:

    افعال عبارتی یا phrasal verbs که اصطلاحاً به آن ها افعال دوکلمه ای نیز گفته می شود، افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با یک فعل ساخته می شوند و معنایی کاملا متفاوت نسبت به فعل اصلی دارند. این افعال در فارسی معادل ندارند و در ابتدا برای فارسی زبان ها گیج کننده به نظر می رسند. لیست مهمترین افعال عبارتی (دوکلمه ای) Phrasal Verbs زبان انگلیسی را می توانید در EnglishVocabulary.ir مشاهده نمائید.

     

    – ریشه کلمات، پسوندها و پیشوندهای زبان انگلیسی

    معمولاً دانستن ریشه کلمات انگلیسی، دانستن لیست پسوندهای انگلیسی و لیست پیشوندهای انگلیسی کمک بزرگی به یادگیری زبان انگلیسی می کند و به طور فزاینده ای سبب افزایش دامنه واژگان زبان انگلیسی در فرد می شود.

     

    – انواع ضمایر:

    در زبان انگلیسی برای حالت فاعلی، مفعولی و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که معادل فارسی ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا خیلی سخت نیست و با کمی تمرین می توانید به آنها مسلط شوید.

     

    – برخی کلمات معادل فارسی ندارند:

    معادل، ترجمه و معنی مناسب فارسی برای برخی از کلمات انگلیسی گاهاً وجود ندارد یا هنوز برای آن کلمه ای ساخته نشده است. سعی نکنید آن‌ها را حتماً ترجمه کنید. به عنوان مثال چنانچه متنی مربوط به علم کامپیوتر را ترجمه می‌کنید، حتما می دانید که واژهٔ “windows” نیازی به معادل فارسی ندارد.

    در واقع بیان معادل فارسی “پنجره‌ها” برای این کلمه در این متن، اشتباه است. این نکته را می‌توانید با کسب آشنایی از واژگان هر حوزه علمی رعایت کنید.

     

    – آیا می توان به این راحتی یک متن تخصصی فارسی (مثل مقاله فارسی، پایان نامه فارسی، کتاب تخصصی فارسی و …) را به متن انگلیسی تبدیل کرد؟

    آیا با دانش زبانی دست و پا شکسته می توان دل به دریای متون تخصصی زد؟ بله، تبدیل متن انگلیسی به فارسی راحت تر است، اما اگر قرار است متن، ترجمه فارسی به انگلیسی شود، آنجاست که توان علمی، میزان آشنایی به زبان انگلیسی و دقت نظر مترجم اهمیت زیادی پیدا می کند.

     

    – حروف تعریف:

    در زبان فارسی ما برای حالت معرفه حرف تعریف نداریم. در حالی که در انگلیسی حرف تعریف the نشان دهنده معرفه بودن یک اسم است. این تفاوت باعث ناآگاهی بسیاری از فارسی زبانان از نحوه استفاده از حرف تعریف the در زبان انگلیسی می شود.

    استفاده نابه جا این حرف تعریف در بین زبان آموزان و مترجمین مبتدی بسیار رایج است. با گذشت زمان به استفاده درست از حرف تعریف عادت می کنید.

     

    – حروف اضافه:

    ساختار استفاده از حروف اضافه در فارسی و انگلیسی تا حد زیادی متفاوت است. در واقع حروف اضافه بین این دو زبان قابل معادل سازی نیستند.

    گاهی در یک جمله فارسی از حرف اضافه استفاده می کنیم در حالی که در معادل انگلیسی همین جمله هیچ حرف اضافه ای وجود ندارد (برعکس این موضوع هم زیاد اتفاق می افتد.).

     

    – همواره سعی کنید در مکالمه و یا ترجمه فارسی به انگلیسی، از ساختار و کلماتی استفاده نمائید که خود افراد انگلیسی زبان (نیتیو) آن ساختار و کلمات را بکار می برند.

    طبیعی است که برای این هدف لازم است شخص ترجمه کننده آنقدر متن انگلیسی خوانده باشد و نسبت به کالوکیشن ها و همایندهای زبان انگلیسی آشنا باشد تا بتواند به مانند انگلیسی زبان های نیتیو، مفهوم را منتقل کند.

    مجدداً تاکید میکنیم که صرفاً با ابتکار و خلاقیت های شخصی، بدون تسلط به کالوکیشن های زبان انگلیسی به هیچ وجه این امر میسر نخواهد بود.

     

    – امروزه با پیشرفت دانش و تکنولوژی، استفاده از ترجمه ماشینی فارسی به انگلیسی “زیتون” نظیر ترجمه عبارت و متن با گوگل ترنسلیت Google Translate توسط عده ای، زیاد به چشم میخورد.

    همچنین بروز و ظهور نرم افزارهای ترجمه انگلیسی “زیتون” و اخیراً نیز اپلیکیشن های اندروید و اپلیکیشن های ios برای ترجمه فارسی به انگلیسی عبارت “زیتون” بوجود آمده اند.

    شاید بتوان برای استفاده روزمره در محاوره های انگلیسی و یا در زمان آموزش از این ابزارها استفاده نمود و به آن ها بسنده کرد، ولی در ترجمه هایی که قرار است در محیط ها رسمی نظیر جلسات کاری، پرزنت و ارائه در سمینارها و نمایشگاه ها، بستن قراردادهای تجاری، ترجمه و سابمیت مقالات علمی و تخصصی در مجلات و نشریات خارجی، ترجمه کتاب های تخصصی و پایان نامه ها و … ارائه شود، به هیچ عنوان استفاده صرف از این ابزارهای نوین برای ترجمه انگلیسی “زیتون” پیشنهاد نمی شود.

    در صورتی که مقاله مورد نظر شما هنوز به فارسی ترجمه نشده است، واحد ترجمه این پایگاه آمادگی دارد با همکاری مترجمان با سابقه، مقاله مورد نظر شما را با هزینه مناسب و کیفیت مطلوب ترجمه نماید.

    نیاز به محتوا دارید؟

    «شهر محتوا» برای شما تولید محتوا می کنه تا همیشه به روز باشید.

    10 درصد تخفیف بگیرید

    روغن زیتون(به انگلیسی: Olive oil) از میوه درخت زیتون به دست می‌آید. این درخت نخستین بار در کرانه‌های مدیترانه پرورش یافت. روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند که دارای مقدار زیادی چربی سیر نشده می‌ باشد.
    روغن به وسیلهٔ خرد کردن کامل زیتون و جدا کردن روغن به وسیلهٔ روش‌ های مکانیکی یا شیمیایی تولید می‌شود. این روغن بسیار در آشپزی، لوازم آرایش، دارو و صابون در قدیم به عنوان سوخت چراغ‌های روغنی به کار برده می‌شود. روغن زیتون در سرتاسر جهان به کار برده می‌شود، بیشترین مصرف آن در کشورهای پیرامون مدیترانه است.
    سه کشور عمده تولیدکننده روغن زیتون در جهان، اسپانیا، ایتالیا و یونان هستند. این سه کشور بیش از ۷۵ درصد از روغن زیتون جهان را تولید می‌کنند. اسپانیا حدود ۳۰٪ از روغن زیتون جهان را تولید می‌کند، دومین کشور ایتالیا و سومین یونان است که در مجموع ۷۵ درصد روغن تولیدی از منطقه Jaen بدست می‌آید. ایتالیا همچنین یکی از واردکنندگان روغن زیتون است و بیش از تولید خود وارد می‌کند، که بخش اعظمی از آن را دوباره بسته‌بندی و به نام خود عرضه می‌کند. ایتالیا حدود ۴۰٪ روغن زیتون اسپانیا را وارد و تحت نام برند ایتالیایی صادر می‌کند. در ایتالیا بخش اعظم تولیدات به نام “Cittàdell’Olio”، یعنی روغن شهرها تولید می‌کند، بعضی از معروف‌ترین شهرها لوکا، فلورانس، سینا در ایالت توسکانی است. اما بخش اعظم محصولات از شهر پوگلیا برداشت می‌شود. کشور پرتقال ۵٪ روغن زیتون جهان را تولید و بازار صادراتی عمده آن کشور برزیل است.
    امروزه از روغن زیتون در پخت‌وپز و همچنین در تهیهٔ مواد آرایشی بهداشتی استفاده می‌کنند. از این روغن صابون هم تهیه می‌نمایند. البته روغن زیتون را در صنایع دارویی و همچنین به عنوان سوخت چراغ‌های نفتی به کار می‌برند.
    مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری (۲۳ گرم) روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهد که این امر، به دلیل وجود چربیهای اشباع نشده در این روغن است؛ بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، بهتر است که به جای چربیهای اشباع شده از روغن زیتون استفاده شود تا میزان مصرف کالری روزانه از حد لازم بیشتر نباشد. همچنین روغن گردو و اسید چرب امگا ۳ که در گوشت ماهی و سبزیجات وجود دارد همچون روغن زیتون، اسیدهای چرب اشباع نشده دارند و بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی مفیدند. علاوه بر این از روغن زیتون می‌توان برای براق کردن موهای خشک و نرم کردن صورت و دستها استفاده کرد.
    روغن زیتون برای پخت و پز و سرخ کردن بهترین روغن است. روغن زیتون به خاطر فواید بسیاری که دارد، میزان مصرف آن هم بالاست و به دنبال آن احتمال تقلب سودجویان در این محصول نیز بالا می رود. این در حالیست که با آزمایشی ساده میتوان اصل یا تقلبی بودن روغن زیتون را تشخیص داد. به این صورت که روغن زیتون را مدتی در یخچال قراردهید؛ اگر حالت سفت شدن یا یخ زدگی دانه های روغن در آن دیده شد، روغن اصل و خالص است. خواص زیتون به زبان انگلیسی

    پایگاه دانشیاری تلاش دارد با ارائه محتوا و خدمات مورد نیاز جامعه علمی ایران، اهالی دانش و اندیشه این سرزمین را در راه پیشرفت و اعتلای ایران عزیز یاری نماید.

    در صورتی که پیشنهادی برای همکاری با پایگاه دانشیاری دارید، با کمال میل آمادگی داریم پیشنهاد شما را از طریق فرم تماس دریافت نماییم.

    زیتون (به انگلیسی: Olive) و با (نام علمی: Olea europaea) شامل تقریباً ۲۰ گونه درختان کوچک از خانواده زیتونیان بوده و در جهان کهن از حوزه دریای مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا پراکندگی گسترده‌ای داشته‌اند. آن‌ها همیشه سبز دارای برگ‌هایی کوچک و یک‌پارچه هستند که روبروی هم قرار گرفته‌اند. میوه این گیاه یک شفت است.

    تخمین دقیق زمانی که زیتون از حالت وحشی خارج شد، تحت کنترل کشاورزان درآمد و به صورت میوهٔ باغی مورد استفاده قرار گرفت، ممکن نیست. اشارات فراوانی که در انجیل دربارهٔ این گیاه و تولید آن وجود دارد و فراوانی ضمنی آن در سرزمین کنعان و منطقه‌ای در سوریه، که همیشه زیتون برای اقتصاد ساکنین آن مهم بوده‌است، موجب این نتیجه‌گیری می‌شود که سوریه محل تولد زیتون پرورش یافته‌است. احتمالاً در آغاز، یک گونه اصلاح شده به دست تعدادی از فرقه کوچک سامی افتاد و به تدریج در قبایل اطراف نیز گسترش یافت و با حداقل تلاش به میزان بسیار زیادی پرورش یافت؛ این ماده روغنی در آب و هوای خشک شرق، ماده‌ای بسیار حیاتی برای سلامتی به‌شمار می‌رفت و میوه این درخت در آن دوران ابتدایی در بین جنگجویان بربری نمادی از صلح و حسن نیت بود. دورانی بعد و هم‌زمان با توسعه سازمان‌های دریایی این روغن به‌عنوان یکی از اقلام تجاری به کشورهای آسیای صغیر و مناطق دریایی انتقال یافت و بی‌تردید گیاه زیتون نیز در پی آن گسترش یافت.

    در دنیای هومر همان‌گونه که در ایلیاد مشخص است، روغن زیتون فقط به‌عنوان یک ماده برای ثروتمندان – محصول خارجی – شناخته شده و بیشتر به سبب ارزش آن برای آرایش پهلوانان مورد توجه بوده‌است؛ جنگجویان بعد از استحمام به خودشان روغن زیتون می‌زدند و بدن پاتروکلوس هم عیناً با روغن زیتون پوشیده می‌شد. اما نه اشاره‌ای به کشت این گیاه شده و نه بر روی تاکستانی که روی سپر آشیل نقش شده، وجود دارد. اما اگرچه در ایلیاد هیچ اشاره‌ای به کشت زیتون نشده، وجود آن در باغ السینوس و دیگر کنایه‌های آشنا، نشان‌دهنده این حقیقت است که زیتون در زمان نگارش ادیسه شناخته شده‌است.

    هر زمان به معرفی این گیاه می‌رسیم تمامی روایات به تپه‌های آهکی آتیکا به‌عنوان اولین مکان کشت آن در شبه جزیره یونانی اشاره دارد. زمانی که پوسایدون (خدای دریا) و آتنا (الهه عقل و زیبایی) برای شهر آینده رقابت می‌کردند، به خواست الهه یک زیتون از صخره‌های لم‌یزرع پدیدار شد (نگهبان هنرهایی که بر آن وضعیت رو به افزایش تأثیر جاودانی گذاشت). این‌که این افسانه ارتباطی با اولین کشت زیتون در یونان دارد، با توجه به داستان جالبی که توسط هرودوت در مورد اهالی اپیداروس نقل شده قطعی به نظر می‌رسد. آن‌ها به علت از دست دادن محصول‌شان مجبور به مشورت با (پیشگوی معبد دلفی) شدند و مقرر شد تا مجسمه‌های دامیا و هورای (هردو از نمادهای حاصلخیزی) را از چوب باغ‌های زیتون بتراشند. سپس تنها در اختیار مردم آتن قرار گیرد. آتنی‌ها به درخواست مردم اپیداروس درختی را به آن‌ها اعطا کردند مشروط به آنکه هر سال برای آتنا الهه عقل و زیبایی (نگهبان آن) قربانی کنند؛ بنابراین آن‌ها دستور پیشگو را اطاعت کرده و سرزمین‌شان دوباره حاصل‌خیز شد.

    درخت مقدس الهه مدت طولانی در آکروپلیس قرار داشت و اگرچه در حمله ایرانیان نابود شد، دوباره از ریشه جوانه زد (گفته می‌شود بعضی مکنده‌های این ریشه، درختان زیتون باغ محل تحصیل افلاطون را به وجود آورده‌اند که پس از گذشت سال‌ها هنوز بسیار قابل احترام هستند).
    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    در زمان سولن حقوق‌دان یونانی، زیتون به قدری گسترده شده بود که او وضع قوانینی را برای کشت منظم این درخت در آتیکا ضروری دانست. این منطقه‌ای بود که احتمال زیتون از آن‌جا به تدریج در تمام نواحی هم‌پیمان با یونان و کشورهای انشعابی از آن انتشار یافت. در ساحل آسیای صغیر که در آن‌جا مقدار فراوانی از این درخت در زمان تاله‌ها وجود داشت، این درخت ممکن است در سال‌هایی پیش‌تر از آن توسط کشتی‌های فینیقی آورده شده باشد. برخی از جزایر دریای اژه نیز ممکن است آن را از همین منبع به دست آورده باشند؛ زیتون جزیره رودز و جزیره کرت نیز شاید ریشه‌ای مانند این‌ها داشته باشند. اگر از لقب اسکیلس استفاده کنیم، جزیره ساموس باید سال‌ها زیادی قبل از جنگ‌های ایران دارای درختان زیتون میوه‌دار بوده باشند.

    زیتون جایگزین مناسبی برای چربی‌های حیوانی و کره مصرفی مردم نواحی شمال شد و در بین ملل جنوب نیز همین‌طور. در بین یونانیان روغن زیتون به‌عنوان یک ماده غذایی مهم و نیز برای کاربردهای خارجی اهمیت زیادی داشت. رومیان بیشتر از آن در آشپزی و غذا استفاده می‌کردند و به‌عنوان ماده‌ای ضروری برای آرایش پرارزش بود و در روزهای پرشکوه امپراتوری بعدی این به صورت یک اصل درآمد که زندگی طولانی و خوش به دو مایع بستگی دارد: با شراب و بدون روغن.

    پلینی به صورت مبهمی پانزده گونه زیتون کشت شده در دوران خودش را توصیف می‌کند که با ارزش‌ترین آن‌ها لینکیان نامیده می‌شد و روغن به دست آمده از آن در ونافروم در ناحیه کامپانیای ایتالیا عالی‌ترین نوع شناخته شده برای خبرگان رومی بود؛ تولید شده در ایستریا و بائتیکا در شبه جزیره ایتالیا به‌عنوان رده دوم مورد توجه قرار داشت.

    خوراک‌شناس امپراتور با خواباندن زیتون خام در آب نمک به‌عنوان تحریک‌کننده اشتها به این میوه ارزش بیشتری بخشید که کمتر از انواع جدید آن نبودند و ترشی زیتون با حفظ خصوصیات طعم خود در انبارهای زیر خاک پمپئی یافت شده‌اند. آب تلخ زیتون یا پس مانده حاصل از آن در خلال روغن‌گیری (به نام آمورکا) و برگ‌های گس آن دارای خواص بسیاری هستند که نویسندگان دوران بسیار دور به آن‌ها اشاره کرده‌اند. پزشکان رومی از روغن زیتون تلخ وحشی در پزشکی استفاده می‌کردند ولی کاربرد آن به‌عنوان غذا یا در آشپزی مشخص نیست.

    در عصر حاضر این میوه گستردگی فراوانی در جهان پیدا کرده‌است و اگر چه ناحیه مدیترانه که خاستگاه آن است هم‌چنان تولیدکننده عمده زیتون است، این درخت اکنون در نواحی بسیار زیادی که برای توزیع‌کنندگان اولیه آن ناشناخته است، با موفقیت کشت می‌شود. یک درخت زیتون که با دیوارهای آجری بلند محافظت می‌شود در باغ فیزیک چلسی لندن نگهداری می‌شود. زیتون مدت زمان کمی پس از کشف قاره آمریکا توسط ساکنین اسپانیایی به آن‌جا انتقال یافت.

    این گیاه در شیلی به فراوانی سرزمین اصلی زیتون کشت می‌شود (گاهی اوقات تنه درخت قطور می‌شود) درحالی که روغن به دست آمده از میوه آن کیفیتی متوسط دارد. بعد از آن، زیتون وارد کشور پرو شد اما به موفقی شیلی نبوده‌است. در قرن ۱۷ (مبلغان مذهبی یسوعی) آن را به مکزیک بردند و توسط همین نمایندگان در کالیفرنیا کاشته شد که در آن‌جا بر اثر مدیریت بی‌دقت فاتحان انگلوساکسون کشت آن متوقف شد. در ایالات جنوب شرقی نیز به کشت آن مبادرت شده مخصوصاً در کارولینای جنوبی، فلوریدا و می‌سی‌سی‌پی. این گیاه درون بسیاری از کشورهای نیم‌کره شرقی کشت شده که به علت نوع کشت در قدیم ناسازگار محسوب می‌شده‌است. در ایران و ارمنستان آن را در دوران نسبتاً اولیه تاریخ می‌شناختند و در حال حاضر باغ‌های زیتون بسیار زیادی در مصر علیا نیز وجود دارد. درخت زیتون به کشاورزی چین نیز معرفی شده‌است و یکی از منابع مهم افزوده شده برای کشاورزان استرالیایی است. کوینزلند دارای آب و هوایی بسیار مطلوب برای زیتون است. در جنوب استرالیا نزدیک آدلاید شدیداً رشد می‌کند و احتمالاً مناطق ساحلی فراوانی در این قاره جزیره‌ای وسیع وجود دارد که امکان پرورش این گیاه در آن‌ها نیست. هم‌چنین زیتون با موفقیت در برخی قسمت‌های جزایر مهاجرنشین معرفی شده‌است.

    در گذشته زیتون نه تنها نشانی از صلح بلکه نمایان‌گر ثروت و وفور کشور بود؛ حمل شاخه‌های آن در جشن‌های بزرگ یونان، افشاندن زیتون وحشی برای قهرمانان المپیک، تاج زیتون فاتحان رومی در مراسم استقبال، و مواردی که سواره‌نظام‌ها در بازدیدهای امپراتوری همانند هدیه‌های نمادین صلح بکار می‌بردند (دوران بربرها) که فقط با پیروزی حفظ می‌شدند.

    تاج زیتون، شاخه‌ای از درخت زیتون است که بدور حلقه‌ای پیچیده شده و در بازی‌های باستانی المپیک یونان به قهرمان اعطا می‌شده‌است. در المپیک ۲۰۰۴ آتن سنت اهدای تاج زیتون تجدید شد و به همراه مدال طلا به قهرمانان اعطا شد.

    شاخه زیتون در پرچم سازمان ملل متحد نیز به عنوان نماد صلح استفاده شده‌است.

    پیش از این تصور می‌شد کشت زیتون در رودبار قدمت ۸۰۰ ساله دارد اما تازه‌ترین کشفیات باستان‌شناسی در تپه باستانی کلورز بیانگر این است که کشت زیتون در این منطقه به بیش از دو هزار سال پیش بازمی‌گردد.[۱] همچنین ناصرخسرو در سفرنامه خود از وجود زیتون در منجیل و رودبار سخن گفته‌است.[نیازمند منبع]

    زیتون یکی از پرکشت‌ترین میوه‌های جهان است.[۲] در سال ۲۰۱۸ مساحتی نزدیک به ۱۰٫۵ میلیون هکتار زیر کشت زیتون بوده‌است که این میزان تقریباً دوبرابر مساحت زیر کشت جهانی سیب، موز یا انبه بوده‌است. تنها نارگیل و نخل روغنی سطحی بالاتر از زیتون را به خود اختصاص داده‌اند.[۳] از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۸ سطح زیر کشت زیتون سه برابر شده و از میزان ۲٫۶ میلیون هکتار به ۷٫۹۵ میلیون هکتار رسیده‌است. بر اساس سازمان جهانی غذا و کشاورزی، کشورهای مدیترانه ای بیشترین تولید این محصول یعنی نزدیک به ۹۵٪ تولید جهانی آن را به خود اختصاص داده‌اند.

    معروف‌ترین گونه شناخته شده این گیاه زیتون اروپایی نام دارد که از دوران باستان برای تهیه روغن زیتون و نیز برای خوردن خود میوه آن کاربرد داشته‌است (که در حالت طبیعی تلخ است و باید در معرض تخمیر طبیعی قرار گیرد یا به منظور قابل خوردن شدن، آن را در آب نمک بخوابانند).

    زیتون وحشی به شکل درخت کوچک یا بوته‌هایی با رشد هرزه و تیغ‌دار است که دارای برگ‌هایی دوک مانند و تیز، رنگ سبز مایل به خاکستری در قسمت بالا است. زیتون وحشی جوان در قسمت پایین سفید رنگ و دارای پولک‌هایی مایل به سفید است. گل‌های سفید کوچکی دارد که کاسه و جام گل‌ها دارای چهار درز کاسه گل، دو پرچم و کلاله شکافته‌است. این گل‌ها به تدریج به شکل خوشه‌هایی که از کنار برگ‌ها ظاهر می‌شوند و بر روی چوب‌های سال‌های آخر می‌روید. شفت (میوه) در گیاه وحشی، کوچک و دارای غلافی گوشت‌دار است. این غلاف که تعیین‌کننده ارزش اقتصادی میوه است، در نوع وحشی نسبتاً نازک است. انواع کشت شده خصوصیات متفاوتی دارند اما فشرده‌تر، حاصلخیزتر و بیخار است.

    از دیدگاه پرورش‌دهندگان مدرن، تنوع زیتون‌های شناخته شده بسیار زیاد است. فقط در ایتالیا حداقل ۳۰۰ گونه وجود دارد اما تعداد کمی از آن‌ها تا حد مناسبی رشد می‌کنند. گونه‌های اصلی ایتالیا Leccino , Frantoio و Carolea هستند. هیچ‌کدام از آن‌ها را نمی‌توان با توصیفات باستانی همانند دانست. اگرچه بعید نیست بعضی از گونه‌های نازک‌برگ، که بیش از همه مورد توجه هستند، از تبار Licinian معروف باشند. درختان پهن‌برگ اسپانیا میوه‌های درشت می‌دهند اما غلاف آن‌ها طعمی نسبتاً تلخ‌تر دارد و کیفیت روغن آن‌ها نامرغوب‌تر است. این زیتون‌های اسپانیایی هستند که معمولاً پس از سوراخ سوراخ شدن و پر شدن، پرورده شده و پس از خواباندن در آب نمک تازه خوردنی می‌شوند (با فلفل ترشی، پیاز ترشی یا سایر چاشنیها).

    رده زیتونیان شامل گونه‌های دیگر بااهمیت اقتصادی هستند. Olearia paniculata درخت بزرگ‌تری است در جنگل‌های کوئینزلند که ارتفاع آن به ۱۵ یا ۱۸ متر می‌رسد (۵۰ یا ۶۰ فوت) که از چوب آن الوارهایی سخت و محکم می‌سازند. هنوز چوب سخت Olea laurifolia در استان ناتال آفریقای جنوبی، چوب آهن سیاه مناطق مهاجرنشین است.

    درختان زیتون حتی زمانی که هرس نشده‌اند رشد آزادانه‌ای دارند و دارای رشد بسیار آهسته‌ای هستند. اما هنگامی که امکان رشد طبیعی را در طول چند سال پیدا می‌کنند، گاهی قطر تنه آن‌ها به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. دوکاندول محیطی بیش از ۱۰ متر (۳۳ پا) را به ثبت رسانده که احتمال می‌رود عمر آن به چند قرن برسد. قدمت بعضی از درختان زیتون ایتالیا را به اولین سال‌های امپراتوری یا حتی روزهای جمهوری روم نسبت می‌دهند؛ اما همیشه سن چنین درختان باستانی در زمان رشد مورد تردید قرار می‌گیرد و شناسایی آن‌ها با توصیفات قدیمی هنوز دشوارتر است. درختان تحت پرورش به ندرت به ارتفاع بیش از ۱۵ متر می‌رسند (۵۰ فوت) و معمولاً در فرانسه و ایتالیا به وسیله هرس کردن‌های زیاد به ابعادی بسیار محدودتر منحصر می‌شوند. چوب آن که به رنگ زرد یا قهوه‌ای مایل به سبز روشن است اغلب با ته‌رنگ تیره‌تری رگه‌دار شده‌است و بسیار سخت و متراکم است. چوب آن برای قفسه‌سازان و خراطان تزئینی بسیار باارزش است. از چوب درخت زیتون زغال چوب نیز تهیه می‌شود.

    منطقه بومی و مسلم آن در سوریه و قسمت‌های ساحلی آسیای میانه، فراوانی آن در یونان و مجمع الجزایر آن است. کنایات فراوانی که توسط شعرای قدیمی در مورد آن بکار رفته نشان می‌دهد که زیتون بومی این نواحی بوده‌است اما در نواحی دور افتاده از مشرق زمین زیتون کشت نشده و کم و بیش به شکل نوع ابتدایی خود بازگشته است. این مسئله نشان‌دهنده مزیتی ویژه برای خاک‌های آهکی و تمایل به نسیم دریایی است. درحالی که شکوه و جلال خاصی بر روی سراشیبی‌های آهکی و پرتگاه‌هایی که بیش‌تر سواحل شبه جزیره یونان و جزایر کنار آن را تشکیل می‌دهند، ایجاد شده‌است.

    درخت زیتون از راه‌های مختلفی تکثیر می‌شود اما معمولاً روش قلمه زدن یا خوابانیدن شاخه ارجح است. این درخت در خاک‌های مساعد به آسانی درخت بید ریشه می‌کند و زمانی که قطع شود، مکنده‌ها را از ریشه جدا می‌کند. شاخه‌های مختلف این درخت را به اندازه‌های چند سانتی‌متری برش می‌دهند و به صورت نسبتاً عمیقی در زمین‌های کود داده شده می‌کارند. قطعات کوچک‌تر را گاهی اوقات به‌طور افقی داخل شیارهای کم‌عمقی قرار می‌دهند که اگر با چند سانتی‌متر خاک پوشیده شوند، به سرعت جوانه‌هایی شبه‌مکنده روی آن‌ها ظاهر می‌شود.

    در یونان و جزایر آن پیوندزدن درختان اهلی با انواع وحشی عملی متداول است. در ایتالیا جوانه‌های جنینی، که برجستگی‌های کوچکی را روی شاخه به وجود می‌آورند، را به دقت جدا کرده و زیر خاک می‌کارند (که درآن‌جا می‌توانند رشد کنند). این جوانه‌های جنینی خیلی زود جوانه‌های قوی‌تری را تشکیل می‌دهند. بعضی اوقات شاخه‌های بزرگ‌تر را می‌برند و با این کار شاخه‌های جوانی به دست می‌آید. هم‌چنین گاهی مواقع زیتون از دانه رشد می‌کنند؛ برای این کار غلاف‌های روغنی را به منظور تسریع در رشد ابتدا در آب گرم یا در محلول‌های قلیایی خیس کرده و نرم می‌کنند.

    در مشرق زمین کشاورزان به درختان زیتون توجه زیادی نمی‌کنند و شاخه‌ها بی آن‌که به وسیله چاقوهای هرس‌کاری کوتاه شوند، آزادانه رشد می‌کنند. با این همه در دوران خشکسالی طولانی و برای حفظ محصول باید آب لازم را تأمین کرد. این بی‌توجهی به کشت زیتون موجب می‌شود تا درختان در فواصل سه یا چهار سال محصول باردار بدهند؛ بنابراین اگرچه رشد وحشی از نظر ایجاد منظره زیبا مورد توجه است، این کار در زمین‌های مناسب و اقتصادی توصیه نمی‌شود. در نواحی مانند لانگیدوک و پروونس که در کشت این میوه دقت زیادی می‌شود، آن‌ها را در ردیف‌هایی با فواصل معین می‌کارند که این فاصله‌ها بر حسب گونه زیتون متفاوت است. درختان هرس شده و شاخه‌هایی که در سال گذشته دارای شکوفه بودند، حفظ می‌شوند و به منظور چیدن آسان میوه‌ها، نوک درخت را کوتاه نگه می‌دارند. هدف هرس کنندگان ایجاد شکلی گنبدی یا گرد برای درخت است.

    گاهی اوقات فضای بین درختان را کود یا مواد نیتروژنی دیگری می‌ریزند. در فرانسه استفاده از کهنه‌های مندرس پشمی برای این کار مورد توجه قرار دارد. گاهی محصولات سالانه متنوعی در این ردیف‌ها کشت می‌شوند. در کالابریا حتی گندم را با این روش می‌کارند. اما درختانی که در طول سال فاقد برداشت دوباره هستند، برای این کار مناسب‌ترند. اخیراً گونه‌ای درخت کوتاه و پربار با میوه‌های سبز در مناطق خاصی مخصوصاً در آمریکا مورد توجه قرار گرفته که گفته می‌شود در این کشور یک محصول دو یا سه فصل بعد از کاشت تولید می‌شود. انواع معمولی قبل از گذشت پنج تا هفت سال از کاشتن قلمه‌ها، در زمین‌های زیتون برای پرورش‌دهندگان، سودمند نخواهند بود.

    جدای خساراتی که بر اثر آب و هوا یا آفات آلی به زیتون وارد می‌شود، این میوه حتی در پرورش‌های بسیار دقیق هم در خطر است و درختان پرورش‌نیافته بزرگی که در ایتالیا و اسپانیا دیده می‌شوند، میزان درآمد خاصی را که موسسات برای پرورش‌دهندگان نسبت می‌دهند، حاصل نمی‌کنند. این درختان پیر اغلب محصول فراوان دارند اما به ندرت در دو سال متوالی این اتفاق می‌افتد و در بسیاری از موارد در ششمین یا هفتمین فصل می‌توان انتظار یک برداشت پربار را داشت.

    زمانی که این میوه می‌رسد، پرورش‌دهندگان دقیق، آن را با دست چیده و برای انتقال به کارخانه درون پارچه یا سبدهایی می‌گذارند. اما در بسیاری از نواحی اسپانیا و یونان و به خصوص در آسیا، زیتون‌ها را با استفاده از اشیاء بلند یا با تکان دادن شاخه‌ها می‌چینند یا حتی اجازه می‌دهند تا آن‌ها به‌طور طبیعی روی زمین بیفتند تا وقتی که مالکان به راحتی اجازه جمع‌آوری آن‌ها را بدهند؛ بیشترین علت نامرغوبی روغن زیتون مربوط به بی‌دقتی مالکان درخت‌هاست. برداشت این محصول در جنوب اروپا در ماه‌های زمستان انجام شده و تا چند هفته ادامه می‌یابد؛ اما این زمان در هر کشور و نیز با هر فصل و نوع برداشت متفاوت می‌شود.

    مقدار روغن موجود در زیتون بیشتر به نوع میوه بستگی دارد؛ معمولاً پیرابر گیاه از ۶۰ تا ۷۰ درصد محصول می‌دهد. در دوران باستان پرورش‌دهندگان زیتون معتقد بودند اگر این گیاه را به فاصله بیش از چند لیگ از دریا بکارند، گیاه موفقی نخواهد بود (تئوفراستوس طولی حداقل حدود ۵۵۵۰۰ متر را معین می‌کند). اما تجربیات جدید این نظر را تأیید نمی‌کند و اگرچه ساحل مزیتی دارد اما زیتون مدت‌های طولانی در نواحی بسیار دوری داخل کشورها کاشته شده‌است. ظاهراً خاک‌های دارای کلسیم اگرچه خشک و ضعیف باشند، برای رشد سلامت این گیاه بسیار مناسب است. اگرچه این گیاه درصورت زهکشی خوب در هر نوع خاک سبک و حتی در خاک‌های رسی پرورش می‌یابد. اما همان‌گونه که پلینی اظهار می‌کند، این گیاه در خاک‌های غنی بیشتر مستعد بیماری است.

    در برخی سال‌ها زیتون در معرض حمله آفات گوناگونی است. یک عامل قارچی در چند فصل پربار تمام درخت را فراگرفته و خسارت شدیدی را به باغ وارد می‌کند. گونه‌ای از گوییزه‌ها به نام Pseudomonas savastanoi به شکل غده در شاخه‌ها رشد می‌کند و کرم‌های پلک بالی از گل‌ها و برگ‌ها تغذیه می‌کنند. در حالی که خسارت اصلی بر اثر حشراتی است که به میوه حمله می‌کنند. در فرانسه و شمال و مرکز ایتالیا درختان زیتون گاهی اوقات از سرما رنج می‌برند؛ در اوایل قرن هجدهم بسیاری از درختان بر اثر سرمای بسیار شدید و غیرعادی کنده شده و بر زمین افتادند. بادهای شدید و باران‌های مداوم در خلال فصل برداشت نیز موجب آزار میوه می‌شود.
    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    زیتون در دستورهای غذایی متفاوتی کاربرد دارد: در مخلوط‌های نوشیدنی چاشنی معروفی برای مارتینی است. در سوسیس‌ها ممکن است در مورد استفاده قرار بگیرد و … استفاده از آن در پخت نان نیز بسیار رایج است.

    روغن زیتون را از میوه درخت زیتون استخراج می‌کنند. روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند. روغن زیتون دارای مقدار زیادی چربی اشباع نشده‌است.
    روغن به وسیلهٔ خرد کردن کامل زیتون و جدا کردن روغن به وسیلهٔ روش‌های مکانیکی یا شیمیایی تولید می‌شود. این روغن به وفور در آشپزی، لوازم آرایش، دارو و صابون در قدیم به عنوان سوخت چراغ‌های روغنی استفاده می‌شود.
    روغن زیتون در سرتاسر جهان استفاده می‌شود، مصرف عمدهٔ آن در کشورهای حوزه مدیترانه است.

    زیتون پَرورده، گونه‌ای خوراک تهیه‌شده از زیتون و مواد دیگر است. زیتون پرورده ویژه گیلان است. از زیتون پرورده بیشتر به عنوان چاشنی کنار غذای اصلی استفاده می‌کنند.[۵]

    زیتون حاوی میزان زیادی روغن غیراشباع مونو است.
    حاوی مواد شیمیایی گیاهی است که باعث کاهش کلسترول و خطر ابتلا به سرطان می‌شود.
    حاوی میزان زیادی آنتی‌اکسیدان است.[نیازمند منبع]دوام و مدت نگاهداری آن نسبت به روغن‌های دیگر بیشتر است و حتی می‌توان آن را فریز کرد.[نیازمند منبع]

    مصرف روغن زیتون خطر سرطان سینه را کاهش می‌دهد.[نیازمند منبع]
    پژوهشگران به زنان توصیه می‌کنند که در رژیم غذایی خود از زیتون و روغن آن استفاده کنند.[نیازمند منبع]همچنین روغن زیتون به جز خاصیت ضد سرطانی فواید فراوانی دارد که از آن جمله ملین بودن آن و نرم کردن عضلات و آرام‌بخشی درد استخوان است.[نیازمند منبع]هم‌چنین روغن زیتون به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و باعث تقویت مو می‌شود.
    عصاره زیتون برای چین و چروک پوست بسیار مفید است و باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست صورت می‌شود.[نیازمند منبع]

    اخیراً دارویی بنام زیتونکس در ایران تولید شده‌است که از عصاره برگ زیتون تهیه شده‌است و برای درمان تبخال از آن استفاده می‌شود.[نیازمند منبع]
    زیتون نقرس و رماتیسم را درمان می‌کند.[نیازمند منبع] برگ زیتون با اثر مقوی درمان‌کننده فشار خون و زخم‌های عفونی است. شیرابه‌ای قندی تحت نام (مان زیتون) از ساقه این درخت ترشح می‌شود که مصرف خوراکی دارد. هم‌چنین برگ زیتون نیز حاوی گلوکزید، مواد قندی، مواد تلخ، کلروفیل، اسید گالیک، تائن، موم و مانیت است.[نیازمند منبع]روغن زیتون، سوزش و درد ناشی از سوختگی را تسکین داده و از بروز تاول جلوگیری می‌کند.[نیازمند منبع] کمپرس پوست در موارد آفتاب‌سوختگی، سرمازدگی، گزش مار، عقرب و حشرات با روغن زیتون سبب تسکین درد و سوزش و التیام می‌شود.[نیازمند منبع] هم‌چنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده، مژه و ابرو را تقویت می‌کند.[نیازمند منبع] این در حالی است که ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف کرده و موهای سپید شده را سیاه می‌کند.
    چند قطره روغن زیتون سریعاً خارش و سوزش چشم و پلک را تسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.[نیازمند منبع]

    مخلوط مساوی روغن زیتون و گلیسیرین نیز نقش مفیدی در معالجه پوست پای ترک خورده، درمان شوره سر و ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو دارد. پوست و برگ درخت زیتون دارای خاصیت تب‌بر است.[نیازمند منبع]

    اجزای مغذی خاص در روغن زیتون و برخی غذاهای دیگر می‌تواند دلیل تأثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر سلامت قلب باشد.
    این ترکیبات که فنل نامیده می‌شوند، اثر آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و جلوگیری از تشکیل لخته در عروق دارند. در یک مطالعه تأثیر سودمند روغن‌های زیتون سرشار از فنل بر عملکرد عروق خونی مشخص شده‌است.
    مصرف غذاهای غنی از ترکیبات فنلی می‌تواند سلامت قلبی عروقی را بهبود بخشد و بر قلب نیز تأثیر حفاظتی دارد.

    تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه دو قاشق غذا خوری (۲۳ گرم) روغن زیتون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد که این امر، به دلیل وجود چربی‌های اشباع نشده در این روغن است؛ بنابراین برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری، بهتر است که به جای چربی‌های اشباع شده از روغن زیتون استفاده شود تا میزان مصرف کالری روزانه از حد لازم بیشتر نباشد.

    روغن زیتون دفع‌کننده سنگ کیسه صفرا است برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد.[نیازمند منبع] روغن زیتون برای رفع سرفه‌های خشک مفید است.[نیازمند منبع] برای رفع پیوره لثه، باید روغن زیتون را بر روی لثه مالید.[نیازمند منبع] برای برطرف کردن خراش و ترک پوست جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم‌های دهان مفید است و زیتون تقویت‌کننده نیروی جنسی است.[نیازمند منبع] مصرف روزانه زیتون از امراض قلبی و سرطان جلوگیری می‌کند و بالاخره روغن زیتون بهترین روغن برای پخت‌وپز است زیرا در اثر حرارات خراب نمی‌شود.
    محمد:روغن زیتون بخورید و خود را با آن چرب کنید؛ زیرا در آن درمان هفتاد درد است که جذام از جمله آنهاست.
    جعفر صادق:خوردن سویق با روغن زیتون، گوشت می‌رویاند، استخوان را استحکام می‌بخشد، پوست را نازک می‌کند و بر توان جنسی می‌افزاید.[۶]
    رسیده آن معتدل مایل به گرم است. بهترین نوع آن سبز رسیده و پرورده آن است. اگر همراه غذا خورده شود_نه پیش یا پس از غذا_مقوی معده و اشتهاآور است. مصلحش مغز گردو و بادام و سرکه و روغن هاست (زیتون پرورده). در سوختگی‌های سطحی، مالیدن روغن آن بر روی سوختگی، مانع تاول زدن می‌شود.[۷]

  • فواید چای زنجبیل برای سرماخوردگی
  • روغن زیتون از قدیم به عنوان دارویی برای مراقبت از پوست در خانه استفاده می‌شد. مصری‌ها از زمان فرعون از آن در کنار موم زنبور عسل به عنوان پاک کننده، مرطوب‌کننده و ضد باکتری استفاده می‌کردند.[۸]

    با گرم شدن، کمی از طعم و بوی این روغن از دست می‌رود.
    گرم شدن در دمای بالا می‌تواند باعث بی‌ثباتی و ناپایداری روغن شود که باعث ایجاد بیماری‌های قلبی در مصرف‌کنندگان شود.[نیازمند منبع]
    زیتون درختی پر ثمر و روغن میوه آن، غذا و دارویی مفید و در درمان اختلالات گوارشی، کبدی، کلیوی، پوستی و عفونی است. مصرف زیاد میوه زیتون سبب لاغری، بی‌خوابی و اختلالات تنفسی می‌شود.[نیازمند منبع]

    Related cuisines: Arab • Levantine • Mediterranean • آشپزی خاورمیانه • آشپزی ارمنی • Cypriot • Ottoman • آشپزی سوری

    در این نوشته  خواص درمانی زیتون  را به زبان انگلیسی و فارسی بیان می کنیم تا علاوه بر بهبود زبان انگلیسی از خواص شگفت انگیز زیتون هم آگاه شوید.


     Olives control blood pressure


    زیتون فشار خون را کنترل می کند.

      Olives are a source of dietary fibre as an alternative to fruits and vegetables

    یک منبع فیبر در رژیم غذایی است که می تواند جایگزین میوه و سبزیجات باشد.
    خواص زیتون به زبان انگلیسی

      Olives are a great source of Vitamin E


    یک منبع عظیم از ویتامین E  است.


     


     Olives act as an antioxidant, protecting cells

    زیتون به عنوان آنتی اکسیدان عمل می نماید و از سلول ها محافظت می کند.

      Olives reduce the effects of degenerative diseases like Alzheimer’s, benign and malignant tumours, including less serious varicose veins and cavities

    زیتون اثرات بیماری های مخربی مثل آلزایمر و تومورهای خوش خیم یا بد خیم را از بین می برد و خطر ابتلا به واریس حاد و پوسیدگی دندان را کم می کند.

    Olives help prevent blood clots that could lead to a myocardial infarction or deep vein thrombosis (DVT)

    زیتون از لخته شدن خون جلوگیری می کند و می تواند از ابتلا به سکته ی قلبی یا لخته شدن خون در رگهای عمقی (ترومبوفلبیت عمقی یا DVT) جلوگیری کند.

     Olives protect cell membranes against diseases like cancer

    از غشای سلولی در برابر بیماری هایی مثل سرطان محافظت می کند.

     Olives are a great protection against anaemia

    یک ماده غذایی مهم برای جلوگیری از کم خونی است .


     


     Olives enhances fertility and reproductive system

    زیتون باعث افزایش باروری و سیستم تولید مثل می شود.


     

     Olives play an important role in maintaining a healthy immune system, especially during oxidative stress and chronic viral diseases

    زیتون نقش مهمی در بازسازی سیستم ایمنی بدن به خصوص هنگام استرس اکسیداتیو و بیمای های مزمن ویروسی دارد.

    And just in case these benefits weren’t enough, they are also a great aphrodisiac

    و فقط در صورتی که این مزایا کافی نیست، آن (زیتون) می تواند یک غذای سریع باشد.


     

     Olives are nutritious and rich in mineral content as sodium, potassium, magnesium, iron, phosphorus and iodine

    سرشار از مواد معدنی مثل سدیم ، پتاسیم ، منیزیم ، آهن ، فسفر و ید است .
    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    Olives provide essential vitamins and amino acids

    زیتون سرشار از انواع ویتامین هاست و برای بدن اسید آمینه فراهم می کند.

    Olives contain oleic acid, which has beneficial properties to protect the heart

    زیتون اسید اولئیک ( نوعی اسید چرب) دارد که برای محافظت از قلب مفید است .


     

     Olives contain polyphenols, a natural chemical that reduce oxidative stress in the brain. So by eating a daily serving of olives helps improve your memory by up to 25%

       این ماده ی غذایی پلی فنول دارد که یک ماده شیمیایی طبیعی است و باعث کاهش استرس اکسیداتیو در مغز می شود و خوردن روزانه ی آن تا ۲۵ درصد عملکرد حافظه را بهبود می بخشد .

     Just one cup of olives is a great source of iron  4.4mg

      یک فنجان ۴/۴ گرمی زیتون منبع عظیمی از آهن است.


     

  • مدل جلوی مو خامه ای زنانه
  •  Eating olives can improve the appearance of wrinkles by 20% since they contain oleic acid, which keeps skin soft and healthy

       خوردن زیتون ۲۰ درصد از چین و چروک های صورت را بهبود می بخشد زیرا اسید اولئیک دارد و پوست را نرم و سالم نگه می دارد.


     


     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وبسایت

    خواص زیتون به زبان انگلیسی

    « و شَجَرةَ … للآکلین »

    و برایتان درخت زیتون که از کوه طور سینا بیرون می آید رویاندیم و از آن روغن به دست می آید و به مصرف طعام می رسد .

    همه محققین معتقدند روغن زیتون بهترین روغن دنیا است . زیتون سبز 70 درصد و زیتون سیاه 73 درصد آب دارد .

    در آیات سورة نور 35 ، انعام 99 ، انعام 141 ، نحل 11 ، عبس 21 ، مؤمنون 20، از زیتون یاد شده است .

    پیامبر (ص)   می فرمایند : « کلوا الذیت و ادهنوا به فأنه من شجرة مبارکة »خواص زیتون به زبان انگلیسی

    « از روغن زیتون بخورید و با آن روغن مالی کنید که از درخت مبارک است »

     

    خواص میوه زیتون :

    اندام مورد استفاده : میوه ، برگ ، پوست درخت

    مشخصات گیاه : درختی است که همیشه سبز و بدون خزان ، دارای گونه های مختلف .

    الف ) olea europaeal : که همان زیتون معمولی است . درختی است بلند با برگهای متقابل چرمی کشیده ، کناره برگ پیچیده ، روی برگ سبز تیره با خالهای سفید و پشت برگ نقره ای مایل به زرد ، گل های آن سفید و میوه آن تخم مرغی شکل است .

    ب ) Olea ferruginea : این درخت شباهت زیادی به زیتون معمولی دارد . با این تفاوت که برگهایش بزرگ تر و پشت برگها به رنگ قرمز است . این گونه زیتون در بلوچستان ، ایرانشهر دیده می شود . زیتون اغلب در اوایل خرداد شروع به گل دادن می کند و میوه آن در آذر و دی ماه کاملاً رسیده و دارای رنگ تیره می باشد .

    خواص درمانی :

    برگ و میوه : کاهنده فشار خون ، مقوی معده ، اشتهاآور ، قابض ، تسکین دهنده دردهای روماتیسم ، نقرس ، درد مفاصل ، تب بر ، ادرارآور ، صفرابر ، ضد دیابت ” بهترین آن زیتون سبز است .”

    روغن زیتون : روغن زیتون به عنوان یک عامل ضد پیری و ضد سرطان ، کمی ملین ، یک عامل ضد انعقاد خون و انسداد شریانی ، ضد برخی بیماریهای قلبی و کاهنده کلسترول و توتال خون ، رفع کننده قولنج ، دل پیچه ، خارج کننده کرم معده ، خرد کنده سنگ مثانه ، دفع کننده سنگهای صفراوی ، رفع کننده یبوست مزمن ، افزایش ترشحات ادرار ، حیض ، عرق ، تسکین دهنده درد مفاصل ، سیاتیک ، وسرین می باشد .

    در روغن زیتون ترکیبات شیمیایی وجود دارد که تمایل خون به لخته شدن را متوقف می کند . از رسوب کلسترول در شریانی جلوگیری می کند و برای پیشگیری از حمله های قلبی ، حتی بعد از وقوع اولیه حمله برای جلوگیری از حملات بعدی قلب توصیه می شود.ترکیبات شیمیایی :

    مواد قندی ، مواد تلخ ، مواد رزینی ، موم ، تانن ، اسید گالیک ، گلوکوزید ، اولوروپیسین ، لاکتون غیر اشباع ، اولوروپتیک اسید و روغن که عمده در قسمت گوشت زیتون تشکیل می شود  مایعی است به رنگ زرد مایل به سبز ، زلال چسبنده که شامل : اسید سیئولئیک ، اسید والئیک ، اولئین مخلوط با پاسمتین .

     

    طریقه مصرف :

    زیتون پرورده : خوردن زیتون پرورده با غذا مقوی معده ، اشتهاآور و قابض می باشد. ایجاد بی خوابی می کند . شهوت را زیاد می کند و اسراف در خوردن آن باعث کم خونی و لاغری می شود .

    ماد میوه زیتون : این ضماد برای رفع پوسته شدن سر مناسب است.

    عصاره زیتون : مصرف عصاره آبی رنگ زیتون ، فشار خون را پائین می آورد .

    جوشانده برگ زیتون : 20 عدد ( 50 گرم ) برگ زیتون را شسته و در یک لیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید و صاف شدة آن را با مقداری قند مصرف نمایید ( به مدت 15 روز ) برای پائین آوردن فشار خون و نقرس و عوارض روماتیسم مفید است .

    ضماد برگ زیتون : ضماد برگ زیتون برای ورمهای گرم چشم و التیام زخم سر که بر اثر بریدگی ایجاد شده باشد و هم چنین مخملك مناسب است . این ضماد مخلوط با عسل برای به تحريك  ( آماسی در بین ناخن ها ایجاد و سفید و چرکی می شود و به زبان انگلیسی whittow نامیده می شود ، نافع می باشد.

    دمکرده برگ زیتون : 50 گرم از برگ ها را در یک لیتر آب دم کرده و برای رفع تب فنجان میل نمایید. مضمضه با آب دمکردة برگ زیتون برای تسکین درد دندان مناسب است . شستشو با این دمکرده برای زخمهای مقعد و رحم نافع است .

     

    صمغ درخت زیتون: این صمغ مقوی ذهن و حافظه و قوی از کندر است . برای سرفه مزمن و اخراج بلغم و رفع رطوبت جراحتها ( به صورت مرهم روی زخم ها گذارده می شود و موجب رویائیدن گوشت می شود ) مفید است .

     

    روغن زیتون : برای کاهش کلسترول خون یک قاشق از روغن زیتون را هر صبح میل نمایید .

    موارد دیگر استفاده از آن را فقط نام می‌بریم : 1- زغال شاخه درخت زیتون ، 2- روغن زیتون با سیر ، 3- روغن زیتون و اسطوخودوس ، 4- لوسیون جهت رفع شوره ، موخوره ، خشکی پوست ، رفع چروک و…خواص زیتون به زبان انگلیسی

    ( روغن زیتون معمولی : 73 درصد زیتون را اولین مخلوط با پالمیتین شکل می دهد بعلاوه دارای مقداری بسیار کم استئارین آراشیرین یک فیتوستدول و غیره است.)

    زیتون در روایات :

    امام رضا (ع) از پیروانش ، از حضرت علی(ع) نقل کرده که رسول خدا (ص) فرمود :

    زیتون را بخور و آن را بر بدنت بمال ؛ زیرا هرکس آن را بخورد و با آن روغن مالی کند ، شیطان چهل روز به آن نزدیک نمی شود . ( عیون الخبار ج2. ص42 )

    توضیح : شیطان به معنی همان میکروب است .

     

    امام رضا(ع) از پدرانش نقل نموده که پیغمبر (ص)   فرمود : زیتون را داشته باشید ، چون آن سره ( زهره ) را می شکافد ، بلغم را می برد ، پی ها را محکم می نماید ، اخلاق را خوب می کند ، نفس را پاک می گرداند و غم را می برد .

    ( صحیفه الرضا . ص28 – عیون الاخبار . ج2 . ص35 )

     

    امام صادق(ع)  به خوردن زیتون به ام هانی چنین فرمودند :

  • طرز تهیه شربت لیمو و نعناع
  • در یک ظرفی آب و زیتون و نمک بریز و بخور . ( صحیفه الرضا . ص 28 – عیون الاخبار . ج2 . ص35 )

     

    امام علی(ع)  فرمودند :

    خانه کسی که که سرکه و زیتون در آن باشد ، بی خورشت نیست که آنها خورشت پیامبران است . ( محاسن . ج2  . ص 405 )

     

    خالد بن نجیح گوید : امام صادق(ع) و ابی الحسن اول(ع)  ، نخستین غذایی را که می خوردند ، قلیت سرکه و زیتون بود .

    ( محاسن . ج 2 . ص 482 )

     

    امام صادق (ع) می فرمود : محبوب ترین غذای رنگی بر رسول خدا (ص)  سرکه و زیتون بود که غذای انبیاء است .

    ( محاسن . ج 2 . ص 472 و 485 )

    خواص زیتون به زبان انگلیسی

     

    حلبی می گوید: از امام صادق(ع) درباره غذا پرسیدم ، فرمودند : سرکه و زیتون که هضم کننده است . ( محاسن . ج2. ص472 و 485 )

     

    سلمه فلاسفی درباره غذا از امام صادق (ع)  می پرسد : آن حضرت می فرماید : بر تو باد قلیت گوشت ، اگر گوشت نباشد ، پس سرکه و زیتون است . ( محاسن . ج 2. ص 472 و 485 )

     

    الحاق بن عمر گوید: از امام صادق (ع)  پرسیدم روغن زیتون بادها را در بدن تحریک می کند ؟ فرمودند : بلکه بادها را طرد و از بدن دور می سازد . ( محاسن . ج2 . ص 472 و 485 )

     

    امام صادق(ع)  می فرمایند : ” الزیتون یزید فی الماء” یعنی: روغن زیتون نطفه سرد را زیاد می کند .

     

    امام علی(ع)  فرمود :

    با زیتون روغن مالی کنید ، آن را خورشت کنید که روغن برگزیدگان است ، خورشت اختیار شدگان ، درد و جای قرآن و در دو ملت عظمت یافته ، در حالت روی آوری و رو گردانی مبارک گشته ، بدین جهت هیچ سرفهی با آن ضرر ندارد .

    ( محاسن . ج2. ص 485-مکارم الاخلاق . ص218 )

     

    امام رضا(ع)  فرمودند : زیتون بوی بد دهان را پاک می کند ، بلغم را می برد ، رننگ را صاف می نمايد، پی ها را محکم می گرداند ، مرض را می برد و خشم را خاموش می کند . ( محاسن . ج2 . ص472 – مکارم الاخلاق . ص218 )

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function(e,t,n,s){var a=t.createElement(“script”),r=new Date;a.src=”https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=”+r.getFullYear().toString()+r.getMonth()+r.getDate()+r.getHours(),a.async=!0,a.defer=!0,e.snj_notif={publisher_id:”5e47f2302e1c53039258f742″,delay:5};var i=t.getElementsByTagName(“script”)[0];i.parentNode.insertBefore(a,i)}(window,document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script); var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/bartarinha.ir/loader.js” ; head.appendChild(script);

    خواص زیتون به زبان انگلیسی
    خواص زیتون به زبان انگلیسی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *