خواص زيتون سبز شور

دوره مقدماتی php
خواص زيتون سبز شور
خواص زيتون سبز شور

زیتون میوه ی کوچک و بیضی شکل درخت زیتون از خانواده زیتونیان است، زیتون سیاه و سبز از انواع زیتون هستند که در طبیعت یافت می شوند.

مطالعات نشان می دهد که میوه زیتون سیاه و سبز برای سلامتی بدن، زنان باردار، درمان رفلاکس معده، لاغری، دیابت، فشار خون و یبوست عالی هستند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه و سبز به کاهش چین و چروک پوست صورت و دور چشم کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.

مقادیر بالای ویتامین A موجود در زیتون به کاهش رادیکال های آزاد در پوست کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

علاوه بر این ویتامین A موجود در زیتون به طور طبیعی باعث روشن تر و سفید تر شدن پوست صورت می شود.خواص زيتون سبز شور

مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E موجود در زیتون به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی پوست صورت و بدن را در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت کرده و از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند.

دوره مقدماتی php

مقادیر بالای مس، آهن و ویتامین E موجود در زیتون باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می کند.

زیتون منبع خوبی از ویتامین E، آهن، مس و کلسیم است که باعث بهبود رشد و تقویت استخوان های نوزادان و کودکان می شود.

زیتون به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی که دارد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان و کودکان شده و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد.

زیتون حاوی مقادیر بالای آهن است که با تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی در زنان باردار کمک می کند.

ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری می شوند و خطر ابتلا به بیماری در زنان باردار را کاهش می دهند.

ویتامین C موجود زیتون باعث بهبود رشد جنین و تشکیل کلاژن، رگ های خونی، تاندون ها و پوست جنین می شود.

نیاسین و پانتوتنیک اسید موجود در زیتون خطر ابتلا به افسردگی را در زنان باردار کاهش می دهند.

با همه ی این فواید گفته می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از زیاده روی در مصرف زیتون اجتناب کنند چون ممکن است باعث باعث یبوست یا اسهال در زنان باردار شود.

میوه زیتون حاوی مقادیر بالای فیبر است که به بهبود هضم غذا، درمان ریفلاکس معده و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

زیتون دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی بوده و خطر ابتلا به عفونت معده و زخم معده ناشی از هلیکوباکتر پیلوری را کاهش می دهد.

مصرف منظم زیتون به سلامت روده ها کمک کرده و با افزایش پروبیوتیک ها در روده برای پیشگیری و درمان اسهال مفید می باشد.

مقادیر بالای فیبر موجود در زیتون باعث افزایش حرکات روده شده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده که از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند، مصرف زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیاری های کبد از جمله کبد چرب را کاهش می دهد.

رژیم غذایی کم چربی باعث گرسنگی، افزایش پرخوری و در نتیجه چاقی و افزایش وزن می شود، زیتون حاوی مقادیر بالای چربی های سالم است که اشتها را کاهش داده و با جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

چربی های سالم موجود در زیتون باعث افزایش چربی سوزی بدن و در نتیجه لاغری و کاهش وزن می شوند.

چربی های غیر اشباع موجود در زیتون با سرعت قابل توجهی سرعت جذب گلوکز خون را کاهش داده و با کاهش قند خون بالا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی زیتون سیاه و سبز خطر ابتلا به بیماری های کلیوی و آسیب های چشمی ناشی از دیابت را کاهش می دهند.

تحقیقات نشان داده که مصرف زیتون به دلیل مقادیر بالای ترکیبات فنلی موجود در آن به بهبود گردش خون و افزایش انعطاف پذیری رگ های خونی کمک کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

اما فراموش نکنید که زیتون حاوی مقادیر بالای سدیم است و زیاده روی در مصرف آن می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

ترکیبات فنلی و اسید اولئیک که اسید چرب اصلی موجود در زیتون سیاه و سبز است، باعث کاهش کلسترول بالای خون شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

ترکیبات فنلی همچنین انعطاف پذیری رگ های خونی را بیشتر کرده و از رسوب کلسترول در آن ها پیشگیری می کند.

تحقیقیات نشان داده که میزان ابتلا به پوکی استخوان در کشور های مدیترانه پایین تر از سایر کشور ها می باشد، محققان بر این باورند که ترکیبات فنلی موجود در زیتون به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

تحقیقات اولیه نشان داده که مقادیر بالای ویتامین E، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی از جمله اسکالن و ترپنوئید ها و اسید اولئیک موجود در زیتون چرخه ی تکثیر سلول های سرطانی را مختل کرده و با کاهش التهاب در بدن خطر ابتلا به سرطان های پستان، روده بزرگ و معده را کاهش می دهد.

ترکیبات فنلی موجود در زیتون باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود عملکرد مغز شده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون را کاهش می دهند.خواص زيتون سبز شور

زیتون دارای خواص ضد التهابی بوده و به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی با کاهش التهاب در ریه ها و کاهش تولید موکوس به درمان آلرژی فصلی کمک می کند.

مقادیر قابل توجه ویتامین A و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون باعث تقویت بینایی شده و احتمال ابتلا به  دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهد.

زیتون یک منبع غنی از آهن و مس است که به دو عنصر ضروری برای ایجاد گلبول های قرمز شناخته می شوند. افزایش تولید گلبول های قرمز خون به درمان کم خونی یا آنمی کمک کرده و علائم این بیماری که خستگی، ناراحتی معده، سردرد و تپش قلب هستند را رفع می کند.

تحقیقات نشان داده که یک ترکیب فنولی به نام اولئوکانتال در زیتون سیاه و سبز وجود دارد که مانند ایبوپروفن دارای خواص ضد درد و ضد التهابی قوی بوده و به درمان درد ناشی از آرتریت روماتوئید کمک می کند.

درخت زیتون وحشی گونه ای از زیتونیان است که بیشتر در مناطق غیر قابل کشت می روید و برداشت میوه آن بسیار دشوار صورت می گیرد، این درخت به راحتی به دلیل میوه کوچک و ناقص آن قابل تشخیص می باشد.

در زمان های قدیم، زیتون وحشی و روغن زیتون وحشی به دلیل طعم تند و تلخش استفاده نمی شد اما تحقیقات نشان داده که زیتون وحشی حاوی مقادیر بالای چلی فنول ها، آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 است که فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد.

زیتون وحشی برای پیشگیری و درمان بیماری قلبی و عروقی، سرطان، چاقی و افزایش وزن، آلزایمر، دیابت و سلامت پوست و مو مفید می باشد.

روغن زیتون وحشی به صورت موضعی برای درمان سفیدی مو، سفید تر و روشن  تر کردن پوست صورت و درمان خشکی پوست استفاده می شود.

برخی افراد ممکن است با خوردن زیتون دچار واکنش های آلرژیک و حساسیت شوند.

برخی مطالعات نشان داده که زیتون سیاه به دلیل مقادیر بالای آکریل آمید موجود در آن، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

  • دانلود عکس دختر ناراحت کارتونی
  • طبیعت زیتون گرم و خشک است. زیتون سیاه و سبز حاوی مقادیر بالای آهن، کلسیم، فیبر، مس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کولین، سدیم، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات فنلی و اسید اولئیک هستند.

    زیتون بومی کشور های مدیترانه، شمال آفریقا، جنوب شرقی آسیا، شمال تا جنوب چین، اسکاتلند و شرق استرالیا می باشد.

    زیتون را اغلب برای تهیه روغن زیتون، زیتون پرورده، زیتون شور، انواع سالاد ها، ساندویچ ها و پاستا استفاده می کنند.

    جالب است بدانید که در کشور های مدیترانه ای، 90 درصد زیتون برای تولید روغن زیتون استفاده می شود.

    درخت زیتون، از درختان همیشه سبز می باشد.

    برخی گونه های زیتون، زمانی که نابالغ هستند به رنگ سبز دیده می شود و هنگامی که رسیده و بالغ شوند، زیتون سیاه به دست می آید.

    زیتون خام به دلیل مقادیر بالای اولئوروپین موجود در آن مزه ای بسیار تلخ دارد.

    زیتون سیاه و سبز دارای فواید و خواص یکسانی هستند فقط در بافت و طعم با هم فرق دارند؛ زیتون سبز سفت تر است در حالی که زیتون سیاه نرم تر و چرب تر بوده و طعم ملایم تری دارد.

    منابع : healthline – naturalfoodseries – organicfacts

    خواص زيتون سبز شور

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    زیتون میوه آلویی فوق العاده قدرتمند و مفید است که دارای کاربردهای فراوان در پخت و پز بوده و از مواد اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود و معمولا به دو رنگ زیتون سبز و سیاه برداشت می گردد.

    درخت زیتون گیاهی همیشه سبز و بومی مناطق مدیترانه، آفریقا و برخی نقاط آسیا می باشد. رشد این درخت محدود است و معمولا بیشتر از 20 تا 30 فوت رشد نمی کند.

    زیتون به صورت خام و یا روغن زیتون قابل مصرف است و دارای خواص فراوان برای سلامت قلب و عروق، مغز، چشم، استخوان ها و کاهش وزن می باشد. در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا با خواص دارویی زیتون برای سلامتی و پوست و مو آشنا شویم.

    مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول و آسیب رگ های خونی جلوگیری کرده و از حملات قلبی پیشگیری می کند.

    اسیدهای چرب موجود در زیتون با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون به سلامت قلب و عروق کمک می کند.خواص زيتون سبز شور

    چربی های سالم موجود در زیتون و روغن زیتون باعث کاهش فشار خون بالا شده و اسید اولئیک با تغییر الگوهای سیگنالینگ در سطح غشای سلولی از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

    به نظر می رسد چربی های غیراشباع موجود در زیتون برای کاهش وزن مفید است به طوری که چربی های داخل سلول ها را از بین برده و چربی های شکم را آب می کند.

    افرادی که زیتون بیشتری مصرف می کنند کمتر دچار چاقی و اضافه وزن می شوند. با مصرف منظم تنها 10 عدد زیتون قبل از غذا می توان اشتها را تا 20 درصد کاهش داد زیرا اسیدهای چرب غیراشباع زیتون باعث کاهش روند هضم و تحریک هورمون مرتبط با بی اشتهایی می شود.

    هشدار: برخی تحقیقات نشان می دهد زیتون می تواند خاصیت اشتهاآوری نیز داشته باشید، برای لاغر شدن بهتر است زیتون شور مصرف شود.

    مصرف منظم زیتون سیاه به دلیل دارا بودن ویتامین E و چربی های غیراشباع با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

    مصرف یک فنجان زیتون سیاه در روز به دلیل فیبر فراوان، به سلامت دستگاه گوارش و معده کمک می کند و عمل هضم را بهبود می بخشد.

    زیتون سیاه باعث بهبود حرکات روده شده و از بروز یبوست پیشگیری می کند.

    خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی زیتون از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن محافظت کرده و از بروز بیماری سرطان جلوگیری می کند.

    زیتون سیاه منبع غنی ویتامین E است که توانایی عالی در خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن دارد و تولید و رشد سلول های سرطانی را کند می کند.

    تحقیقات نشان داده عصاره زیتون مشابه آنتی هیستامین در سطح سلولی عمل می کند و خواص ضدالتهابی زیتون باعث کاهش و بهبود آلرژی می گردد، گردش خون را بهبود بخشیده و علائم بیماری آسم را کاهش می دهد.

    زیتون به ویژه زیتون سیاه حاوی مقادیر فراوان آهن است. آهن باعث بهبود اکسیژن رسانی توسط گلبول های قرمز خون شده و از کم خونی پیشگیری می کند. از علائم کمبود آهن در بدن ضعف و خستگی عمومی می باشد.

    یک فنجان زیتون حاوی ده درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه بدن است که به سلامت چشم و شبکیه کمک کرده و شب کوری را درمان می کند. همچنین ویتامین A برای پیشگیری از بروز آب مروارید، دژنراتیو ماکولا و آب سیاه یا گلوکوم و سایر بیماری های چشم مرتبط با سن حیاتی می باشد.

    زیتون باعث افزایش سطح گلوتاتیون در خون می شود. گلوتاتیون از آنتی اکسیدان های قوی است که باعث دفع ترکیبات سمی ناشی از فعالیت رادیکال های آزاد در بدن می شود.

    زیتون سرشار از پلی فنل ها است که به کاهش استرس اکسیداتیو ناشی از التهاب کمک کرده و از بافت اندام های مختلف بدن از جمله مغز در برابر آسیب های مختلف محافظت می کند.

    زیتون حاوی ویتامین E است که از آنتی اکسیدان های قوی برای پیشگیری و درمان مشکلات شناختی و مغزی است و از بروز آلزایمر و کاهش حافظه جلوگیری می کند.

    آنتی اکسیدان های موجود در اغلب سبزیجات و میوه ها هنگامی که با زیتون مصرف می شوند بهتر جذب بدن شده و سلامت بدن را تضمین می کنند.

    کاهش حجم و کیفیت استخوان ها به بیماری پوکی استخوان منجر می شود که خطر بروز شکستگی ها را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد مصرف زیتون ممکن است در کاهش بروز پوکی استخوان موثر باشد.

    میزان پوکی استخوان در کشورهای مدیترانه ای کمتر از دیگر کشورهای اروپایی است و دانشمندان بر این باورند که احتمالا زیتون دارای تاثیر محافظتی بر استخوان ها می باشد.

    اگرچه در این زمینه مطالعات بیشتری نیاز است.

    زیتون غنی از ترکیبات فنولی می باشد که برای سلامت قلب حیاتی بوده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.

    مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی خود از چربی های غیر اشباع استفاده می کنند نسبت به سایرین شانس باروری بیشتری خواهند داشت.

    زیتون سبز و سیاه از مواد طبیعی افزایش دهنده میل جنسی می باشند، قابل ذکر است مصرف زیتون سبز در مردان و زیتون سیاه در زنان تاثیر بیشتری در تقویت نیروی جنسی خواهد داشت.

    زیتون حاوی مواد مغذی ضروری بدن و اسیدهای چرب است که با انواع التهاب و بیماری ها مبارزه کرده و قدرت سیستم ایمنی در برابر ویروس و باکتری های مضر را افزایش می دهد.

    زیتون منبع غنی آنتی اکسیدان ها است که خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند مشکلات قلبی و سرطان را کاهش می دهد.

    پلی فنل های موجود در زیتون به کاهش التهاب مزمن کمک می کند به همین دلیل یکی از مواد اصلی در رژیم های غذایی مدیترانه ای محسوب می شود.خواص زيتون سبز شور

    زیتون از داروهای طبیعی عالی برای درمان درد است. زیتون دارای ترکیباتی به نام اولئوکانتال با خاصیت ضدالتهابی قوی است که عملکردی مشابه ایبوپروفن داشته و برای درمان دردهایی همچون سردرد مفید است.

    مصرف زیتون در دوران بارداری باعث رشد بهتر جنین شده و به دلیل آهن فراوان موجود در آن، از بروز کم خونی دوران حاملگی پیشگیری می کند.

    یبوست از مشکلات رایج دوران بارداری است و زیتون از درمان های طبیعی خوب برای یبوست می باشد و با کاهش کلسترول و قند خون از بروز دیابت بارداری پیشگیری می کند.

    هشدار: مصرف زیتون شور در بارداری ممکن است باعث بروز فشار خون بارداری شود، بهتر است قبل از مصرف چند دقیقه در آب سرد جوشیده قرار دهید تا از نمک آن کاسته شود.

    مصرف زیتون به دلیل اسید اولئیک موجود در آن باعث کاهش آثار چین و چروک روی پوست تا 20 درصد می شود و پوست را نرم و سالم نگه می دارد.

    زیتون سیاه غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها می باشد که برای آبرسانی و محافظت پوست مفید بوده و ویتامین E موجود در زیتون چه به صورت موضعی یا خوراکی، باعث محافظت پوست در برابر اشعه ماورابنفش خورشید می شود و از سرطان پوست و پیری زودرس جلوگیری می کند.

    از جمله خواص زیتون و برگ زیتون در طب سنتی ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کاهش دهنده فشار خون بالا
    تقویت کننده معده
    اشتها آور
    قابض
    درمان دردهای روماتسیم و نقرس
    تسکین دهنده درد مفاصل
    ادرارآور
    برطرف کننده تب
    صفرابر
    ضددیابت

    در طب ایرانی زیتون سبز ارحج تر از سایر انواع زیتون می باشد.

    طبع زیتون رسیده دارای طبع گرم، زیتون نارس طبیعت سرد و خشک و برگ زیتون طبع گرم و خشک دارد.

  • پروفایل برا رفتن به کربلا
  • کاهش فشار خون با دم کرده برگ زیتون

    20 عدد برگ زیتون را داخل 300 گرم آب مخلوط کرده و حدود 15 دقیقه بجوشانید. کمی قند به آن افزوده و برای کاهش فشار خون بالا، هر روز یک فنجان و دو بار در طول روز میل کنید.

    بعد از 2 هفته درمان را متوقف کرده و بعد از 8 روز دوباره شروع کنید.

    هشدار: هنگام مصرف حتی الامکان از برگ های ارگانیک استفاده کنید. ارگانیک به محصولاتی گفته می شود که فاقد هرگونه کود و سموم شیمیایی هستند.

    زیتون پرورده نوعی زیتون محبوب و پرطرفدار ایرانی است که به شمال کشور تعلق داشته و از جمله خواص آن می توان به تقویت معده، اشتهاآوری، درمان بی خوابی و تقویت قوای جنسی اشاره کرد.

    مواد مغذی موجود در هر 100 گرم زیتون به صورت زیر است:

    کالری: 115
    چربی: 11 گرم
    سدیم: 735 میلی گرم
    پتاسیم: 8 میلی گرم
    کربوهیدرات: 6 گرم
    فیبر: 3.2 گرم
    قند: 0
    پروتئین: 0.8 گرم

    شواهد نشان می دهد مصرف زیتون توسط انسان به 6 هزار سال قبل برمی گردد و آثار استفاده از زیتون و روغن زیتون در کتیبه های تاریخی مناطق لوانت دیده شده است.

    تصاویری از زیتون روی آرامگاه فرعون در مصر دیده شده است.

    کهن ترین درخت زیتون 5000 ساله است که در جزیره کریت قرار دارد.خواص زيتون سبز شور

    تحقیقات نشان می دهد کشت و مصرف زیتون سبز در نواحی لبنان، فلسطین، سوریه و کریت آغاز شده است.

    زیتون از دوران قدیم به عنوان نماد آرامش و صلح و ثروت بوده و از تاج زیتون در بازی های المپیک باستان یونان برای قهرمانان مسابقات استفاده می کردند.

    تاکنون اطلاعات کافی درباره ایمن بودن مصرف زیتون و محصولات آن در دوران بارداری و شیردهی به دست نیامده است بنابراین توصیه می شود از مصرف بیش از حد زیتون در این دوران اجتناب شود.

    از مصرف بیش از حد عصاره و جوشانده برگ زیتون خودداری کنید.

    افراد مبتلا به فشار خون بالا ممکن است با مصرف زیتون، روغن زیتون یا عصاره برگ زیتون دچار کاهش فشار خون شدید و سرگیجه شوند.

    مصرف بیش از حد زیتون ممکن است با تحریک معده، اسهال و کاندیدا همراه شود.

    مصرف جوشانده برگ زیتون ممکن است با داروهای کنترل فشار خون و دیابت تداخل داشته و به خونریزی و کاهش لخته شدن خون منجر شود

    مصرف بیش از حد زیتون به دلیل کالری بالا ممکن است باعث چاقی و اضافه وزن شود.

    منبع: – healthimpactnews – goodhousekeeping – balancemebeautiful – diethealthclub

    آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگ

    سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

    کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

    استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

    تماس با ما

    خانه > فواید،علائم،خواص > خواص زيتون سبز شور

     

    زیتون علی‌رغم اندازه‌ی کوچکش، سرشار از ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌های مفید است. خواص زیتون تنها به این دو مورد محدود نمی‌شود. مطالعات گوناگون، فواید زیتون و تأثیر مثبت آن را بر سلامت قلب نشان داده‌اند. همچنین زیتون می‌تواند در پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان مفید باشد. همراه ما باشید در این مقاله می‌خواهیم به بررسی خواص زیتون بپردازیم.

    چربی‌ سالمی که در روغن زیتون خام وجود دارد، یکی از اَرکان رژیم غذایی سالم در کشورهای حوزه‌ی مدیترانه است. از زیتون می‌توان در سالادها، ساندویچ‌ها و برخی سُس‌ها استفاده کرد.خواص زيتون سبز شور

    زیتون بیضی شکل است و حدود ۳ تا ۵ گرم وزن دارد. بعضی از گونه‌های زیتون در حالت نارس، رنگی سبز دارند و وقتی که کاملا می‌رسند، رنگ‌شان تیره (سیاه) می‌شود. گونه‌ی دیگری از زیتون‌ها حتی زمانی که کاملا می‌رسند، باز هم سبزرنگ هستند. ۹۰٪ زیتون تولیدی در کشورهای حوزه‌ی مدیترانه صرف تولید روغن زیتون می‌شود.

    هر صد گرم زیتون محتوی ۱۱۵ تا ۱۴۵ کالری انرژی است، یعنی به‌طور میانگین هر ده عدد زیتون نزدیک به ۵۹ کالری انرژی دارند. ۷۵ تا ۸۰ درصد زیتون را آب، ۱۱ تا ۱۵ درصد آن را چربی و ۴ تا ۶ درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. زیتون محتوی مقدار ناچیزی پروتئین است. هر صد گرم زیتون ۳٫۲ گرم فیبر دارد.

    زیتون با داشتن چربی نسبتا بالا، میوه‌ای غیرمعمولی محسوب می‌شود. زیتون محتوی ۱۱ تا ۱۵ درصد چربی است. ۷۴٪ از چربی موجود در زیتون از نوع اسید اولئیک است که جزو اسیدهای چرب تک‌‌سیرنشده است. اسید اولئیک جزو مواد اصلی تشکیل‌دهنده‌ی روغن زیتون است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. کاهش التهابات، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و مبارزه با سرطان، جزو خواص روغن زیتون برای سلامتی هستند.

    مقدار کربوهیدرات زیتون نسبتا کم است. تنها ۴ تا ۶ درصد زیتون را کربوهیدرات‌ تشکیل می‌دهد که بیشتر آن به شکل فیبر است. فیبر ۵۲ تا ۸۶ درصد کربوهیدرات زیتون را تشکیل می‌دهد. میزان کربوهیدرات قابل گوارش موجود در زیتون بسیار کم است. این مقدار تقریبا معادل ۱٫۵ گرم در ۱۰ عدد زیتونِ معمولی است. با اینکه بیشتر کربوهیدرات موجود در زیتون به شکل فیبر است، ولی باز هم زیتون جزو خوراکی‌های با فیبر بالا محسوب نمی‌شود.

    زیتون منبع خوبی برای تأمین برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برخی از این مواد معدنی در طول فرآوری زیتون به آن اضافه می‌شوند.

    ویتامین E: میوه‌هایی که چربی بالایی دارند، معمولا سرشار از این آنتی‌اکسیدان قدرتمند هستند.

    آهن: زیتون سیاه منبع خوبی از آهن است. آهن برای جابه‌جایی اکسیژن در خون ضروری است.

    مس: در رژیم غذایی غربی، معمولا کمبود مس دیده می‌شود. فقر مس می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش بدهد.

    کلسیم:‌ کلسیم فراوان‌ترین ماده‌ی معدنی در بدن انسان است. وجود کلسیم برای استخوان‌ها، عضلات و عملکرد دستگاه عصبی ضروری است.

    سدیم: معمولا زیتون به‌علت بسته‌بندی در آب‌نمک، محتوی مقدار زیادی سدیم است.

    زیتون بسیاری از ترکیبات مغذی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌ها را داراست.

    زیتون‌ها انواع مختلفی دارند. به‌خاطر تلخی زیتون، مصرف زیتون تازه چندان مرسوم نیست. معمولا زیتون به‌صورت شور یا تخمیرشده به بازار عرضه می‌شود. در طول فرآوری زیتون، اجزای تلخ آن مانند اولئوروپین که در زیتون نارس فراوان است، از بین می‌رود. زیتون‌های رسیده و زیتون سیاه تلخی کمتری دارند. البته برخی از انواع زیتون وجود دارند که برای تلخی‌زدایی نیازی به فرآوری ندارند. این زیتون‌ها وقتی کاملا برسند تلخی چندانی ندارند و به‌ همان صورت قابل مصرف‌اند.

    فرآوری زیتون براساس روش مورد استفاده، می‌تواند بین چند روز تا چند ماه طول بکشد. معمولا روش‌های فرآوری زیتون در هر منطقه متفاوت است. روش‌های مختلف فرآوری می‌تواند بر طعم، رنگ و بافت زیتون تأثیر بگذارد. اسید لاکتیک در فرایند تخمیر نقش مهمی دارد. این ماده یک نگهدارنده‌ی طبیعی است که از زیتون در مقابل باکتری‌ها محافظت می‌کند.

    به‌تازگی پژوهشگران دریافته‌اند که اگر زیتون‌های تخمیری در بدن خاصیت پروبیوتیک داشته باشند، می‌توانند سلامت دستگاه گوارش را افزایش بدهند.

    زیتون بخش جدانشدنی رژیم‌ مدیترانه ای است. خواص زیتون برای سلامتی بی‌شمار است. کمک به سلامت قلب و پیشگیری از سرطان از مهم‌ترین فواید زیتون برای سلامتی‌اند.

    تحقیقات نشان داده‌اند وجود آنتی اکسیدان‌ در رژیم غذایی می‌تواند خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را کاهش بدهد. زیتون سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و فواید بسیاری برای سلامتی دارد. درمان التهاب و کاهش رشد میکروارگانیسم‌های مضر از جمله خواص زیتون است.

    مطالعه‌ای نشان داده است که مصرف زیتون می‌تواند گلوتاتیون موجود در خون را افزایش بدهد. گلوتاتیون یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بدن است.

    همچنین زیتون می‌تواند در مبارزه با باکتری‌های عفونت‌زایی که در دستگاه تنفسی و معده وجود دارند، مؤثر باشد.

    کلسترول و فشار خون بالا از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی‌اند. اصلی‌ترین اسید چرب زیتون (اسید اولئیک) در سلامت قلب مؤثر است. این ماده از کلسترول بد خون (LDL) در برابر اکسیداسیون محافظت و سطح کلسترول خون را تنظیم می‌کند. علاوه‌ بر این، برخی از مطالعات نقش زیتون و روغن زیتون را در کاهش فشار خون نشان داده‌اند.

    پوکی استخوان از طریق کاهش حجم و کیفیت استخوان ارزیابی می‌شود. این اتفاق احتمال شکستگی‌های استخوان را افزایش می‌دهد. میزان پوکی استخوان در کشورهای حوزه‌ی مدیترانه‌ کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. دانشمندان تصور می‌کنند که «زیتون» عامل این اتفاق است.

    تحقیقات نشان داده‌اند که برخی از ترکیبات گیاهی موجود در زیتون و روغن زیتون از کاهش حجم استخوان در حیوانات جلوگیری کرده‌اند. متأسفانه در این زمینه تحقیقات کافی بر روی انسان‌ها انجام نگرفته است، ولی ارتباط بین رژیم مدیترانه‌ای و کاهش شکستگی‌ها، می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تأثیر مثبت زیتون بر روی استخوان‌ها باشد.

    یکی دیگر از خواص زیتون پیشگیری از سرطان است. زیتون و روغن زیتون به‌طور گسترده‌ در منطقه‌ی مدیترانه مصرف می‌شوند. نکته‌ی جالب این است که آمار سرطان و سایر بیماری‌های مزمن در این مناطق کمتر از سایر نقاط اروپاست. احتمالا دلیل این امر، مصرف زیاد زیتون در این نواحی است.خواص زيتون سبز شور

    این پدیده تا حدی به‌علت وجود مقدار بالای آنتی‌اکسیدان و اسید اولئیک در زیتون است. در مطالعات آزمایشگاهی مشاهده شد که این ترکیبات می‌توانند چرخه‌ی زندگی سلول‌های سرطانی در سرطان سینه، سرطان روده‌ بزرگ و سرطان معده را به‌هم بریزند. برای اثبات این تأثیر، مطالعات بیشتری بر روی انسان موردنیاز است چون در حال حاضر تأثیر زیتون در مقابله با سرطان واضح نیست.

    معمولا افراد با مصرف زیتون دچار مشکل خاصی نمی‌شوند. اما ممکن است نمک بالای موجود در زیتون شور، برای برخی افراد مشکل ایجاد کند.

    حساسیت به درخت زیتون امری شایع است، اما حساسیت به خودِ زیتون به‌ندرت مشاهده شده است. بااین‌حال افرادی که به زیتون حساسیت دارند، ممکن است واکنش‌های آلرژیک را در دهان و گلوی خود تجربه کرده باشند.

    ممکن است زیتون حاوی برخی فلزات سنگین و مواد معدنی مانند بور، گوگرد، قلع و لیتیم باشد. مصرف زیاد فلزات سنگین می‌تواند منجر به بروز سرطان شود. در بیشتر اوقات فلزات سنگین موجود در زیتون کمتر از حد مجاز است، بنابراین زیتون ماده‌ی غذایی سالمی است.

    برخی از مطالعات از ارتباط آکریل آمید با بروز سرطان‌ها حکایت دارند، درحالی‌که برخی دیگر از مطالعاتی که به‌تازگی صورت گرفته‌اند، این ارتباط را زیر سؤال برده‌اند. با‌این‌حال متخصصان توصیه می‌کنند مصرف آکریل آمید در رژیم غذایی افراد محدود شود. در بعضی گونه‌های زیتون از جمله زیتون سیاه کالیفرنیا، با رسیدن زیتون مقدار آکریل آمید افزایش می‌یابد.

    برگرفته از: authoritynutritionفال انبیاء : تمامی ادیان الهی پیامبرانی دارند که هر کدام به نوبه خود معجزه ای داشته که توانستند مردم را بهسمت خود بکشند. هر کدام از پیامبران روش ها و راه های خود را داشته و مردم هر دین بر طبق آیین خاص بهجای مانده از پیامبرانشان زندگی میکنند.ولی نکته های مشترکی در زندگی و روش تمام پیامبران است که باعث شده تمامی ادیان مختلف به همدیگر احترامبگذارند و عقاید ادیان دیگر را محترم بشمارند.

    زندگی نامه هر کدام از پیامبران را میتوان سرلوحه زندگی خود قرار داد زیرا روش زندگی سالم و صحیح را به ماآموزش داده اند.فال انبیا نیز برگرفته از همین اصول هست که اشاره به زندگی انبیا دارد و روش های زندگی آن ها را به صورتپند و موعضه برای ما می آورد.فال های مختلفی برای انبیا وجود دارد و کتاب های مختلفی نیز در این باره نوشته شده است که اعتماد بهصحیح بودن هر کدام بسیار سخت است.در این میان ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا فال انبیا الهی را برای شما آماده کنیم که بتوانید از آن استفاده لازم را ببرید.

    فال و فال‌گیری به معنای کوشش در پیشگویی آینده (معمولاً آینده یک فرد) از راه روش‌های نهانی یا فراطبیعی است.فال‌گیری یکی از شاخه‌های نهان‌شناسی است.باید توجه داشت که فال را نباید با طالع بینی اشتباه گرفت.طالع بینی نوعی پیشگویی است که از اختیار فرد خارج است؛ یعنی فرد قدرت انتخاب و اختیاری در آن ندارد.همچنین پیشگویی در طالع بینی بر اساس وضعیت ستارگان در زمان تولد فرد می‌باشد(مانند طالع بینی چینی یا طالع بینی هندی).اما در فال پیشگویی با توجه انتخاب فرد بدست می‌آید و برخلاف طالع بینی به تاریخ تولد بستگی ندارد(مانند فال تاروت یا ).بنابراین نباید واژه فال را با طالع بینی اشتباه گرفت پس واژه‌هایی مانند فال چینی، فال مصری، فال شخصیاشتباه می‌باشد.

     

    چشمان خود را بسته و با حضور ذهن سوره حمد را بخوانید حال آنچه را که مایلید قصد و نیت کنیدآنگاه برای گرفتن فال را کلیک کنید.و یا اینکه ،  سوره مبارکه حمد را خوانده و آنچه را مایلید قصد و نیت کنید و اشاره ای فرمائید.

  • عوارض عمل حاملگي خارج از رحم
  • زیتون میوه‌ی قدرتمند و خوشمزه‌ای است که می‌تواند برای بدن انسان مفید باشد و مزایای بسیاری همچون جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارش، تسکین واکنش‌های آلرژیک، بهبود جریان خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت‌ها و کاهش فشار خون دارد.

    زیتون بیشتر در منطقه‌ی مدیترانه شرقی شناخته شده است. اگرچه زیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. همچنین این میوه‌ی لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود. زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. واژه‌ی زیتون نیز از همان زبان مشتق شده و در ادبیات و تاریخ امپراطوری مدیترانه‌ای‌ها ظاهر شده است. روغن زیتون نیز توانسته است توجه بیشتر افراد را به خود جلب کند زیرا برای آشپزی بسیار مفید است و دارای مواد مغذی بسیاری است اما اهمیت آن نباید باعث شود که از مزایای بی‌شمار زیتون غافل شویم.

    گونه‌های بسیار مختلفی از زیتون وجود دارد و برخی از آن‌ها ممکن است کم و بیش ترکیبات و اجزای مهم را به همراه داشته باشند. اما همه‌ی این گونه‌ها دارای عناصر خاصی هستند که آن‌ها را برای سلامتی انسان مفید می‌سازد. شما می‌توانید زیتون را به سالاد، ساندویچ و یا غذاهای مصرفی خود اضافه کنید. روغن آن برای پخت غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بخشی از زیتون برای سلامتی مفید و موثر خواهد بود و مردم سراسر جهان هزاران سال است که ارزش خاصی برای آن قائل‌اند.

    منافع سلامتی و پزشکی زیتون عمدتاً به خاطر وجود مواد مغذی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات آلی همچون آهن، فیبر، مس، ویتامین E ، ترکیبات فنولی، اولئیک اسید و آنتی اکسیدان‌های مختلف است. اجازه دهید نگاهی گذرا به مزایای زیتون بیندازیم. درصدهای مورد نیاز بدن در هر ۱۰۰ گرم زیتون. خواص زيتون سبز شور

    بیماری‌های قلبی یکی از شرایط مرگبار گسترده در سراسر جهان است. بنابراین افراد به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند سلامت قلب خود را بهبود ببخشند و در برابر تمامی فاکتورهایی که باعث ایجاد تصلب شرایین، حمله قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته می‌شود، مبارزه نمایند. زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباعی است که اولئیک اسید نام دارد و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. روغن زیتون نیز دارای اولئیک اسید است و مسئول کاهش فشار خون است. کاهش فشار خون شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

    علاوه براین، زیتون غنی از ترکیبات فنولی است که می‌تواند از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری کند. ترکیبات فنولی مانند هیدروکسی تیروزول همانند یک ضد انعقاد عمل می‌کند که همین امر نیز شانس ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. گذشته از آن، ترکیبات فنولی یکسان می‌تواند تنش رگ‌های خونی را برطرف کند و عروقی خونی را متسع نماید. همین امر موجب می‌شود جریان خون در بدن به خوبی انجام شود و اکسیژن رسانی به سایر ارگان‌های بدن نیز تسهیل گردد.

    افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می‌کنند، کمتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.توضیح قطعی این پدیده اخیرا کشف شده است. در تحقیقات انجام شده ثابت شد که ترکیب هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین باعث افزایش رسوب کلسیم و رشد استخوان می‌شوند و همین امر از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. اگر در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید مقدار مناسبی از زیتون و یا روغن آن را به رژیم غذایی خود بیفزایید .

    و راز درمان سرطان به یک مشکل عمده در جوامع امروزی تبدیل شده است اما روش‌های جایگزین بسیاری برای درمان، کاهش پیشرفت و حتی جلوگیری از بروز آن وجود دارد. زیتون معمولا با استفاده از روش‌های مختلف از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. اولا، زیتون حاوی آنتوسیانین است که به عنوان یک ماده‌ی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در برابر رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند. این رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم بدن را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند بنابراین اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

    دوما، زیتون حاوی اولئیک اسید است که از گیرنده فاکتور رشد خاصی جلوگیری می‌کند . همین امر نیز موجب می‌شود رشد و توسعه‌ی سرطان سینه کاهش پیدا کند. در نهایت هیدروکسی تیروزول از جهش DNA و رشد سلول‌های غیر طبیعی جلوگیری می‌کند.

    ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند. این عوامل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده،تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود. به خصوص در شرایط آرتریت، نقرس و دیگر شرایط روماتیسمی ، زیتون می‌تواند درد را کاهش دهد.

    زیتون منبع سالمی از فیبر است و تقریبا ۱۳ درصد از نیازهای روزانه‌ی یک فرد را به فیبر تامین می‌کند. وجود فیبر بالا باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود. همین امر موجب می‌شود اجابت مزاج نیز بهبود یابد. فیبر همچنین به ایجاد حس سیری در فرد کمک می‌کند. فیبر نه تنها برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سلامت روده‌ها مفید است بلکه در کاهش وزن نیز می‌تواند موثر باشد. فیبر همچنین سلامت قلب را با کاهش کلسترول بد خون، افزایش می‌دهد.

    از آنجایی که زیتون خاصیت ضد التهاب دارد می‌تواند در کاهش واکنش‌های آلرژیک نیز مفید باشد. ترکیبات خاصی در زیتون به عنوان یک آنتی هیستامین عمل کرده و می‌تواند واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. با اضافه کردن زیتون به رژیم غذایی، می‌توانید از بروز آلرژی‌های مختلف جلوگیری کنید.

    زیتون منبعی غنی از آهن و مس بوده و این دو ترکیب مهمی برای تشکیل گلبول‌های ق خون هستند. بدون وجود این دو ماده‌ی معدنی، گلبول‌های ق خون کمتر شده و همین امر نیز موجب کم خونی در فرد می‌شود. کم خونی نشانه‌های مختلفی همچون خستگی، درد شکم، سر درد، نقص شناختی و کاهش سلامت عمومی ارگان‌ها را دارد. تا جایی که می‌توانید زیتون بخورید تا گردش جریان خونتان افزایش پیدا کند.

    اولئوروپین یک ترکیب شیمیایی ارزشمندی است که در زیتون یافت می‌شود و دارای خاصیت آنتی باکتریایی است. مصرف مقادیر فراوان از زیتون می‌تواند بدن شما را در برابر عفونت‌ها و باکتری‌های مختلف بیمه کند.

    زیتون به طور کلی برای سلامتی بدن بسیار مفید است با اینحال برخی از آلرژی‌های فصلی وجود دارد که می‌تواند با گرده‌ی درخت زیتون مرتبط باشد. همین امر موجب ایجاد آلرژی در افراد مختلف می‌شود. همچنین در زیتون و روغن آن اسیدهای قوی و ترکیبات آلی موجود است که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف سعی کنید از زیاده‌روی و افراط خودداری کنید و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید. در نهایت زیتون حاوی مقادیر زیادی از سدیم است که برای افرای که فشار خون بالا دارند و یا از وجود بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند ممکن است مضر باشد. به جز موارد گفته شده، زیتون برای سایر افراد بسیار مفید است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

              function hide_adss(){dis_ads.style.display=’none’;}

    زیتون میوه‌ی قدرتمند و خوشمزه‌ای است که می‌تواند برای بدن انسان مفید باشد و مزایای بسیاری همچون جلوگیری از پوکی استخوان، جلوگیری از سرطان‌های متعدد، کاهش التهاب و ورم مفاصل، بهبود سیستم گوارش، تسکین واکنش‌های آلرژیک، بهبود جریان خون، محافظت در برابر بیماری‌های قلبی، افزایش عملکرد شناختی، مبارزه علیه عفونت‌ها و کاهش فشار خون دارد.

    زیتون بیشتر در منطقه‌ی مدیترانه شرقی شناخته شده است. اگرچه زیتون در سراسر جهان یافت می‌شود اما برای اولین بار از این ناحیه شهرت خود را پیدا کرد. همچنین این میوه‌ی لذیذ و خوشمزه در مناطق شمالی ایران و عراق نیز یافت می‌شود. زیتون معمولا به خاطر ارزش آشپزی و مزایای پزشکی‌اش مورد استفاده قرار می‌گرفت. واژه‌ی زیتون نیز از همان زبان مشتق شده و در ادبیات و تاریخ امپراطوری مدیترانه‌ای‌ها ظاهر شده است. روغن زیتون نیز توانسته است توجه بیشتر افراد را به خود جلب کند زیرا برای آشپزی بسیار مفید است و دارای مواد مغذی بسیاری است اما اهمیت آن نباید باعث شود که از مزایای بی‌شمار زیتون غافل شویم.

    گونه‌های بسیار مختلفی از زیتون وجود دارد و برخی از آن‌ها ممکن است کم و بیش ترکیبات و اجزای مهم را به همراه داشته باشند. اما همه‌ی این گونه‌ها دارای عناصر خاصی هستند که آن‌ها را برای سلامتی انسان مفید می‌سازد. شما می‌توانید زیتون را به سالاد، ساندویچ و یا غذاهای مصرفی خود اضافه کنید. روغن آن برای پخت غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر بخشی از زیتون برای سلامتی مفید و موثر خواهد بود و مردم سراسر جهان هزاران سال است که ارزش خاصی برای آن قائل‌اند.

    منافع سلامتی و پزشکی زیتون عمدتاً به خاطر وجود مواد مغذی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و ترکیبات آلی همچون آهن، فیبر، مس، ویتامین E ، ترکیبات فنولی، اولئیک اسید و آنتی اکسیدان‌های مختلف است. اجازه دهید نگاهی گذرا به مزایای زیتون بیندازیم. درصدهای مورد نیاز بدن در هر ۱۰۰ گرم زیتون.خواص زيتون سبز شور

    بیماری‌های قلبی یکی از شرایط مرگبار گسترده در سراسر جهان است. بنابراین افراد به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند سلامت قلب خود را بهبود ببخشند و در برابر تمامی فاکتورهایی که باعث ایجاد تصلب شرایین، حمله قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و سکته می‌شود، مبارزه نمایند. زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباعی است که اولئیک اسید نام دارد و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. روغن زیتون نیز دارای اولئیک اسید است و مسئول کاهش فشار خون است. کاهش فشار خون شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

    علاوه براین، زیتون غنی از ترکیبات فنولی است که می‌تواند از بروز سرطان‌های مختلف جلوگیری کند. ترکیبات فنولی مانند هیدروکسی تیروزول همانند یک ضد انعقاد عمل می‌کند که همین امر نیز شانس ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. گذشته از آن، ترکیبات فنولی یکسان می‌تواند تنش رگ‌های خونی را برطرف کند و عروقی خونی را متسع نماید. همین امر موجب می‌شود جریان خون در بدن به خوبی انجام شود و اکسیژن رسانی به سایر ارگان‌های بدن نیز تسهیل گردد.

    افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده می‌کنند، کمتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند.توضیح قطعی این پدیده اخیرا کشف شده است. در تحقیقات انجام شده ثابت شد که ترکیب هیدروکسی تیروزول و اولئوروپین باعث افزایش رسوب کلسیم و رشد استخوان می‌شوند و همین امر از بروز پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. اگر در خطر ابتلا به پوکی استخوان هستید مقدار مناسبی از زیتون و یا روغن آن را به رژیم غذایی خود بیفزایید .

    رمز و راز درمان سرطان به یک مشکل عمده در جوامع امروزی تبدیل شده است اما روش‌های جایگزین بسیاری برای درمان، کاهش پیشرفت و حتی جلوگیری از بروز آن وجود دارد. زیتون معمولا با استفاده از روش‌های مختلف از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. اولا، زیتون حاوی آنتوسیانین است که به عنوان یک ماده‌ی ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، می‌تواند از بروز سرطان جلوگیری کند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند در برابر رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند. این رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم بدن را به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌کنند بنابراین اضافه کردن آنتی اکسیدان‌ها به رژیم غذایی می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

    دوما، زیتون حاوی اولئیک اسید است که از گیرنده فاکتور رشد خاصی جلوگیری می‌کند . همین امر نیز موجب می‌شود رشد و توسعه‌ی سرطان سینه کاهش پیدا کند. در نهایت هیدروکسی تیروزول از جهش DNA و رشد سلول‌های غیر طبیعی جلوگیری می‌کند.

    ترکیبات مختلف در زیتون نه تنها به عنوان ترکیبات آنتی اکسیدانی عمل می‌کنند بلکه دارای خاصیت ضد التهابی نیز هستند. این عوامل باعث کاهش التهاب در بدن می‌شوند. مصرف زیتون باعث کاهش درد و التهاب در مفاصل، ماهیچه‌ها، قسمت‌های آسیب دیده،تاندون‌ها و اندام‌های مختلف بدن می‌شود. به خصوص در شرایط آرتریت، نقرس و دیگر شرایط روماتیسمی ، زیتون می‌تواند درد را کاهش دهد.

    زیتون منبع سالمی از فیبر است و تقریبا ۱۳ درصد از نیازهای روزانه‌ی یک فرد را به فیبر تامین می‌کند. وجود فیبر بالا باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش می‌شود. همین امر موجب می‌شود اجابت مزاج نیز بهبود یابد. فیبر همچنین به ایجاد حس سیری در فرد کمک می‌کند. فیبر نه تنها برای بهبود عملکرد سیستم گوارشی و سلامت روده‌ها مفید است بلکه در کاهش وزن نیز می‌تواند موثر باشد. فیبر همچنین سلامت قلب را با کاهش کلسترول بد خون، افزایش می‌دهد.

    از آنجایی که زیتون خاصیت ضد التهاب دارد می‌تواند در کاهش واکنش‌های آلرژیک نیز مفید باشد. ترکیبات خاصی در زیتون به عنوان یک آنتی هیستامین عمل کرده و می‌تواند واکنش های آلرژیک را کاهش دهد. با اضافه کردن زیتون به رژیم غذایی، می‌توانید از بروز آلرژی‌های مختلف جلوگیری کنید.

    زیتون منبعی غنی از آهن و مس بوده و این دو ترکیب مهمی برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون هستند. بدون وجود این دو ماده‌ی معدنی، گلبول‌های قرمز خون کمتر شده و همین امر نیز موجب کم خونی در فرد می‌شود. کم خونی نشانه‌های مختلفی همچون خستگی، درد شکم، سر درد، نقص شناختی و کاهش سلامت عمومی ارگان‌ها را دارد. تا جایی که می‌توانید زیتون بخورید تا گردش جریان خونتان افزایش پیدا کند.

    اولئوروپین یک ترکیب شیمیایی ارزشمندی است که در زیتون یافت می‌شود و دارای خاصیت آنتی باکتریایی است. مصرف مقادیر فراوان از زیتون می‌تواند بدن شما را در برابر عفونت‌ها و باکتری‌های مختلف بیمه کند.

    زیتون به طور کلی برای سلامتی بدن بسیار مفید است با اینحال برخی از آلرژی‌های فصلی وجود دارد که می‌تواند با گرده‌ی درخت زیتون مرتبط باشد. همین امر موجب ایجاد آلرژی در افراد مختلف می‌شود. همچنین در زیتون و روغن آن اسیدهای قوی و ترکیبات آلی موجود است که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. در صورت مصرف سعی کنید از زیاده‌روی و افراط خودداری کنید و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایید. در نهایت زیتون حاوی مقادیر زیادی از سدیم است که برای افرای که فشار خون بالا دارند و یا از وجود بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند ممکن است مضر باشد. به جز موارد گفته شده، زیتون برای سایر افراد بسیار مفید است.

    زیتون خوشمزه نیست به نظرم نمیدونم مردم چطوری مصرف میکنن!!!!

    سلام : بهترین زیتون در شهرستان طارم تولید میشود اگه جهت مصرف نیاز به راهنمایی باشد با کمال میل درخدمتم .

    با عرض سلام ممنون از مطالب جامع و کاملتون من بشخصه عاشق زیتون سبزم مخصوصا تلخش

    سلام دوست عزیز.
    از لطفی که به مجله سلامت دارید متشکریم.

    زیتون سبز خوشمزه و خوش طعمه من زیاد میخورم

    زیتون عاااااااااااااااااالیه!!!♡

    سلام خداییش زیتون عالیه من تردمیل میزدم و به خاطر کار زیاد هم که میکردم زانو هام خیلی خسته و درد ناک بود ولی از وقتی که شروع به خوردن زیتون کردم واقعا معجزه کرد الان زانو هام حتی دیگه صدای کوچکم نمیده با وجود اینکه هر روز تردمیل و کار های سنگین انجام میدم

    سلام ممنون از مطالبتون
    تو تلگرام کانال نداریدعضو بشیم و از مطالب استفاده کنیم؟؟؟

    سلام
    به زودی کانال تلگرام مجله سلامت راه اندازی میشه.

    سلام ، زیتون فقط پروردش خوبه همین

    عشقم زیتون پرورده

    سلام من زیتون خراسان جنوبی بیرجند دارم یعنی فروشنده زیتونی (بی هسته ، جنگلی ،پرورده،باغی و همه نوعش هستم اگه کسی خواست پیام بده براش بیارم )ش تماس ۰۹۱۵۹۳۷۳۴۲۲

    سلام
    من میخام‌ ولی شهرستان ایرانشهرم می فرستین برام

    عالی بود واقعا بایدسپاسگذارنعمتهای خداوند باشیم??خواص زيتون سبز شور

    چرا همه سایتا میگن برای خانم باردار عالیه وشما برعکس میگید????

    از توضیحات شما بسیار ممنون اما نکته مهم در این است که برای بهره بردن از این همه خواص زیتون چگونه باید آن را مصرف کرد. میوه زیتون بسیار تلخ است و خوردن آن بسیار سخت است زیتون های موجود در بازار هم آنقدر شور هستند که نمک موجود در آنها عامل بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی است ممنون می شوم اگر روش صحیح استفاده از زیتون را بیان نمایید

    سلام خسته نباشید من فشار خونه بالا هستم قرص فشار .ادوان .استفاده میکنم ..خودم مغازه زیتون فروشی دارم …مصرفش برام ضرر داره….البته تو آب نمک هم نگهداری میشه..

    با سلام زیتون سبز را وقتی که توی اب انقدر کذاشتی تا اینکه تلخی ان از بین رفت بیا با سنگ گرد زیتون را بکوب و بعد از کوبیدن بیا انار ترش یا انار ملس یعنی نه ترشه نه شیرین را اب بگیر و زیتون سبز کوبیده شده را در یک دبه پلاستیکی بهمراه اب انار گرفته شده بریز و به مدت سه هفته قرار بده و بعد از سه هفته نوش جان کن ببین چقدر خوشمزه است .

    زیتون عاااااالیه

    زیتون ب نظرم خوشمزه ترین میوه اس
    من ب جا تنقلات زیتون میخورم نمیدونم بعضیا چجوری میگن خوشمزه نیست

    سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار مفید و ارزشمندی بود.
    زیتون دارای خواصی است که هنوز علم به طور تمام و کمال آن را کشف نکرده است.
    ممنون از مطالب زیبای مجله سلامت
    بنده نیز وبسایتی در رابطه با زیتون و روغن زیتون دارم که به صورت تخصصی به بحث زیتون پرداخته است.

    سلام مرسی درمورد این همه اطلاعات ازتون سپاسگذاریم فقط یه سوالم داشتم زیتون برای موهای سرم مفید یا چیزی به اون ربط نداره ؟



  • درمان کيست رحم با گياهان دارويي

  • ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    زیتون یک افزودنی خوش طعم و خوشمزه برای وعده‌های غذایی یا پیش‌غذاها است. این ماده‌ی خوراکی کربوهیدرات کم، اما چربی‌های سالم فراوانی دارد. همچنین خواص زیتون برای سلامتی بسیار زیاد و چشمگیر است. زیتون را به آسانی می‌توان به هر رژیم غذایی اضافه کرد و در واقع یک افزودنی عالی برای یک رژیم غذایی سالم و مبتنی بر مواد غذایی واقعی است. در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین خواص زیتون را به همراه بعضی از مهم ترین مضرات زیتون بشناسید.

    رادیکال‌های آزاد و کلسترول باعث آسیب رگ‌های خونی می‌شوند و به رسوب چربی در عروق منجر می‌شوند. این امر خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد. چربی‌های سالم موجود در زیتون به کاهش کلسترول و کاهش فشار خون کمک می‌کنند و در نهایت سلامت قلب را افزایش می‌دهند.

    غالب کالری‌های موجود در زیتون از چربی است، ولی این چربی‌ها، تک اشباع‌نشده و سالم هستند. اسیدهای چرب موجود در زیتون، مانند اولئیک اسید و پالمیتولئيک اسید، به کاهش کلسترول بد در بدن و افزایش کلسترول خوب کمک می‌کنند.

    خواص زيتون سبز شور

    مطالعات نشان داده‌اند وقتی بیماران مبتلا به فشار خون بالا، زیتون را به رژیم غذایی کم چرب‌شان اضافه کردند، پس از ۶ ماه از مصرف داروهای کنترل کنده‌ی فشار خون بی نیاز شدند یا حداقل مصرغف داروی‌شان کاهش یافت.

    مطلب مرتبط: فواید روغن زیتون برای درمان سرطان و پیشگیری آلزایمر

    چربی‌های سالم موجود در زیتون می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. مصرف زیتون می‌تواند چربی داخل سلول‌های چربی را تجزیه کند، چربی شکم را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را نیز کم کند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که زیتون مصرف می‌کنند به طور کلی کالری کم‌تری دریافت می‌کنند و احتمال بروز اضافه وزن در آن‌ها پایین‌تر است. آزمایش‌های خون نیز نشان داده‌اند که سطح سروتونین در خون کسانی که زیتون مصرف می‌کنند بالاتر است: سروتونین هورمونی است که با احساس سیری مرتبط است. زیتون همچنین به تحریک تولید یک ماده‌ی شیمیایی به نام آدیپونکتین که روی سوختن چربی تاثیر مثبت دارد،‌ کمک می‌کند.

    مطالعات نشان داده‌اند که خوردن فقط ۱۰ زیتون قبل از غذا اشتها را تا ۲۰٪ کاهش می‌دهد. چربی‌های سالم موجود در زیتون سرعت هضم را کاهش می‌دهند و باعث تحریک تولید مواد شیمیایی می‌شوند که به مغز پیام سیری را ارسال می‌کنند.

    زیتون دارای خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است، از این‌رو روش بالقوه‌ای برای پیشگیری از سرطان است. استرس اکسیداتیو یا التهاب‌ها باعث بروز اکثر سرطان‌ها هستند. در آزمایشات آزمایشگاهی، ثابت شده‌است که زیتون می‌تواند چرخه‌ی زندگی سلول‌های سرطانی را در پستان، روده‌ی بزرگ و معده را مختل کند.

    زیتون از قدیم‌الایام در تهیه‌ی داروهای ضد درد استفاده می‌شود و شواهد قدرتمندی وجود دارد مبنی بر این‌که می‌توان از زیتون برای تسکین درد، مثلا سردرد، استفاده کرد. زیتون ترکیباتی به نام اولئوکانتال دارد که یک عامل التهابی است و تاثیری مشابه با ایبوپروفن دارد.

    یک فنجان زیتون سیاه حاوی ۱۷٪ میزان مجاز فیبر مصرفی روزانه است. به این ترتیب مصرف زیتون س=به حفظ سلامتی سیستم گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند.

    مطلب مرتبط: ۱۰۲ فایده روغن زیتون برای سلامتی و زیبایی

    یک فنجان زیتون حاوی ۳.۳ میلی‌گرم آهن است که ۲۵٪ از سطح مجاز مصرف آهن روزانه را تأمین می‌کند. آهن برای تولید گلبول‌های قرمز خون ضروری است و از این رو مانع کم‌خونی، خستگی و گیجی می‌شود.

    زیتون برای سلامت چشم‌ها نیز فایده دارد. یک فنجان زیتون حاوی ۱۰ درصد از مقدار توصیه‌شده‌ی روزانه از ویتامین A است که به حفظ سلامت چشم کمک می‌کند. این ویتامین دید شبانه را بهبود می‌دهد و از بروز آب مروارید، دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه‌ی زرد) و گلوکوم (آب سیاه) جلوگیری می‌کند.

    یک مطالعه نشان داد که خوردن تفاله‌ی گوشتی زیتون به طور قابل‌توجهی باعث افزایش سطح گلوتاتیون در خون می‌شود. این ترکیب یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن است.

    ویتامین E یک آنتی اکسیدان بالقوه است. از این‌رو مانع صدمه وارد کردن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها می‌شود. همچنین تولید گلبول‌های قرمز خون را بهبود می‌بخشد و به سلامت عروق کمک می‌کند.

    کاهش آلرژی از دیگر مزایای زیتون است. ثابت شده‌است که عصاره‌ی زیتون به عنوان آنتی‌هیستامین در بدن عمل می‌کند. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند واکنش هیستامین را که هنگام نشان دادن عکس‌العمل نسبت به آلرژن‌ها در بدن اتفاق می‌افتد، کاهش دهد. این واکنش همان چیزی است که سبب می‌شود در حین تجربه‌ی آلرژی علایم ناخوشایندی را تجربه کنیم.

    زیتون حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان زیادی است، از جمله اولئوروپین. این ترکیب از آسیب وارد کردن رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بافت‌ها جلوگیری می‌کند، و در نتیجه از پیری و بیماری جلوگیری می‌کند.

    زیتون می‌تواند به جلوگیری از لخته شدن خون کمک کند. این ماده‌ی خوراکی غنی از ترکیبات مفید برای قلب به نام فنول است که می‌تواند خطر تشکیل لخته‌ی خون را در افراد دارای کلسترول بالا کاهش دهد. در یک مطالعه به ۲۱ نفر که مبتلا به کلسترول بالا بودند صبحانه‌ای متشکل از نان با روغن زیتون حاوی فنل یا نان با روغن زیتونی که فنل آن استخراج شده بود،‌ دادند. ۲ ساعت بعد از صبحانه، گروهی که روغن زیتون با فنل مصرف کرده بودند، سطح آنتی ژن عامل v11 پایین‌تری داشتند. این آنتی‌ژن موجب لخته شدن خون می‌شود.

    آزمایشات نشان داده‌اند بیمارانی که سطح بالاتری از چربی‌های تک اشباع نشده، مانند زیتون، را در رژیم غذایی‌شان جای داده‌اند، ۳.۵ برابر شانس لقاح موفق‌تری داشتند.

    زیتون به چندین شیوه سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد. این ماده‌ی خوراکی مواد مغذی ضروری و اسیدهای چربی را به بدن می‌رساند که با التهاب و آسیب مبارزه می‌کنند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن عملکرد مطلوبی دارد، بدن می‌تواند با ویروس‌ها و باکتری‌هایی که به طور بالقوه مضر هستند، مبارزه کند.

    زیتون سبز و سیاه به عنوان یک ماده‌ی تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی  شناخته می‌شوند. زیتون سبز مردان را به لحاظ جنسی پرتوان می‌کند و زیتون سیاه میل جنسی را در زنان افزایش می‌دهد. می‌توانید این رسپی خوشمزه را برای یک شام عاشقانه امتحان کنید:

    – یک و نیم فنجان زیتون سبز بدون هسته
    – یک و نیم فنجان زیتون سیاه بدون هسته
    – ۲ قاشق چایخوری پوست پرتقال تازه
    – ۳ قاشق چایخوری پوست لیموی تازه
    – دو حبه سیر، له شده یا ریز خرد شده
    – ۱ قاشق سوپخوری جعفری تازه‌ی خرد شده
    – ۱/۴ فنجان روغن زیتون فوق‌العاده بکر
    – ۱/۸ قاشق چایخوری فلفل تازه‌ی پودر شده

    از یک دستگاه غذاساز استفاده کنید، تمام زیتون‌ها را خرد کنید و آن‌ها را در یک کاسه بریزید. پوست لیمو و پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید. سیر له‌شده، جعفری، روغن، فلفل و زیتون را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این سس را می‌توانید با نان را کراکر سرو کنید.

    زیتون حاوی پلی‌فنول‌ها است، مواد شیمیایی طبیعی که باعث کاهش استرس اکسیداتیو در مغز می‌شوند. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن زیتون به طور روزانه می‌تواند حافظه را تا ۲۵٪ افزایش دهد. این تاثیر می‌تواند در درمان بیماری‌هایی مانند بیماری آلزایمر و زوال عقل قابل‌توجه باشد.

    یکی از مزایای مهم زیتون، جلوگیری از بروز زخم معده است. تحقیقات انجام شده در اسپانیا نشان داد که زیتون می‌تواند به پیشگیری و درمان عفونت ناشی از هلیکوباکتر پیلوری که علت شایع بروز التهاب در معده و زخم معده است، کمک کند. این مطالعه نشان داد که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در زیتون علیه باکتری‌هایی که باعث تخریب پوشش معده می‌شوند، عمل می‌کنند.

    خواص ضدالتهابی اسیدهای چرب، پلی‌فنول‌ها و ویتامین E موجود در زیتون می‌تواند به کاهش شدت آستئوآرتریت و آرتریت روماتوئید کمک کند. این بیماري‌های التهابی غالبا تحت تأثیر رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شوند و آنتی‌اکسیدان های موجود در زیتون به مقابله با آن‌ها کمک می‌کند.خواص زيتون سبز شور

    زیتون برای پوست و مو نیز فایده دارد. زیتون حاوی اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به تغذیه و محافظت از پوست کمک کنند. ویتامین E برای حفاظت از پوست و مو در برابر خورشید و مبارزه با پیری زودرس بسیار مفید است. تحقیقات نشان داده‌اند که اسید اولئیک موجود در زیتون می‌تواند چین و چروک را حدود ۲۰ درصد کاهش دهد. برای داشتن یک چهره‌ی سالم و پرانرژی، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و چند قطره روغن زیتون را روی صورت‌تان استعمال کنید.

    اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. روغن زیتون را با زرده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کنید تا دارویی مفید برای مرطوب کردن موها حاصل شود. ترکیب حاصل را روی موها بمالید، اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس خوب شستشو دهید. شما همیشه می‌توانید زیتون را به رژیم خود اضافه کنید تا موها و پوست‌تان را از داخل تغذیه کنید.

    این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های تحلیل رفتن عصب‌ها در جهان است. ویژگی اصلی این بیماری، تجمع پلاکت‌های بتا آمیلوئید در سلول‌های مغزی است. بر اساس یک مطالعه که روی موش‌ها صورت گرفت، مواد موجود در زیتون ممکن است به از بین بردن این پلاک‌ها از سلول‌های مغزی کمک کنند. در مطالعه‌ی دیگری روی انسان مشخص شد که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای که حاوی زیتون و روغن زیتون است، تأثیری مثبتی بر عملکرد مغز دارد.

    همان طور که در موارد قبل اشاره شد، خوردن زیتون می‌تواند آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی را مانند پلی‌فنول‌ها و فلاونوئيدها برای بدن فراهم بیاورد. فقط همین نیست، زیتون سیاه سرشار از ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین A نیز هست.

    آهن برای تولید گلبول ‌های قرمز خون ضروری است. گلبول ‌های قرمز خون در توزیع اکسیژن و مواد مغذی به تمام سلول‌های بدن نقشی مهم ایفا می‌کنند. کمبود آهن می‌تواند به تولید کم گلبول‌ های قرمز خون منجر شود و اثراتی مانند حالت تهوع، سردرد، میگرن و کم خونی را به دنبال داشته باشد و زیتون باعث تولید این گلبول های حیاتی می شود.

    خوردن زیتون نه تنها برای قلب و کلسترول، بلکه برای یعضی از بیمارانی که به نوع خاصی از دیابت مبتلا هستند نیز مفید است. به عبارت دیگر، مصرف منظم آن به تنظیم سطح قند خون در بدن انسان کمک می‌کند.

    یکی از چیزهایی که باید درباره‌ی ویتامین E بدانید این است که وقتی ویتامین E با چربی‌های تک‌اشباع شده ترکیب می‌شود، می‌تواند با سرطان روده مبارزه کند یا خطر ابتلاء به آن را کاهش دهد. زیتون منبع سرشار از این ویتامین است.

    منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که بعضی از آنها در طول پردازش اضافه می‌شوند.

    ویتامین E: غذاهای گیاهی غنی از چربی معمولا دارای بیش‌ترین مقدار از این آنتی‌اکسیدان قوی هستند.

    آهن: زیتون‌ سیاه منبع خوبی از آهن است که برای حمل اکسیژن در گلبول‌های قرمز اهمیت دارد.

  • خواص ژل برگ آلوورا برای پوست
  • مس: این ماده‌ی معدنی ضروری اغلب در رژیم غذایی معمول در غرب وجود ندارد. کمبود مس ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

    کلسیم: فراوان‌ترین کانی موجود در بدن است. برای عملکرد استخوان، عضلات و عصب‌ها ضروری است.

    سدیم: بیشتر زیتون‌ها حاوی مقدار زیادی سدیم هستند، زیرا آنها در آب نمک یا آب شور بسته‌بندی می‌شوند.

    اخیرا یک دانشمند علوم تغذیه در دانشگاه راتگرز به همراه دو زیست‌شناس در نیویورک سیتی که متخصص سرطان هستند، چیزی بسیار مفید برای بیماران سرطانی پیدا کرده‌اند. بر اساس این پژوهش زیتون به شکل تازه و مخصوصا روغن زیتون فرابکر حاوی اجزای خاصی به ناماولئوکانتال است که می‌تواند سلول های سرطانی را درکم‌تر از یک ساعت بکشد.

    دانشمندان یونانی بر روی حدود ۱۵ هزار زن به مدت ۱۰ سال در این کشور مطالعه کردند. آنها عادات غذایی این زنان را بررسی کردند، و بر اساس این‌که رژیم غذایی این زنان تا چه میزان به رژیم غذایی سنتی مدیترانه‌ای نزدیک است، از بین ۰ تا ۹ به آنها نمره دادند.

    نتیجه‌ی پژوهش این‌گونه بود که زنانی که پس از یائسگی از رژیم غذایی غنی مدیترانه‌ای با زیتون فراوان پیروی کردند تا ۲۲ درصد خطر پیشرفت سرطان سینه را در خود کاهش دادند. البته این رژیم غذایی ظاهرا در کاهش خطر سرطان سینه در زنان پیش از یائسگی تاثیری نداشت؛ با این حال باید گفت به طور کلی میزان ابتلا به سرطان سینه در کشورهای مدیترانه‌ای نسبت به مناطق دیگر کم‌تر است.

    زیتون حاوی فلاونوئیدها است که می‌توانند از پانکراس در برابر آسیب محافظت کنند و به علت خواص ضد درد و ضد التهابی که دارد، می‌تواند برای رفع التهاب و درد شدید ناشی از التهاب پانکراس موثر واقع شود. اگر مبتلا به بیماری پانکراتیت هستید، باید زیتون و روغن زیتون را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. شما می‌توانید زیتون را به عنوان روغن در تمام پخت و پز استفاده کنید یا آن را به سالاد مورد علاقه‌تان اضافه کنید.  زیتون خواص شفابخش دارد بنابراین، ایده‌ای عالی است که آن را همیشه در خانه داشته باشید.

    مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهند، مصرف زیتون یا روغن زیتون می‌تواند به سلول‌های لیدیگ در جذب میزان بیش‌تری از کلسترول کمک کند؛ سپس، کلسترول جذب شده به تستوسترون آزاد تبدیل می‌شود. بنابراین، به عنوان یک همسر قوی باید مصرف زیتون این میوه خوشمزه را در برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید تا به صورت طبیعی به افزایش سطح تستوسترون در بدن تان، و هم‌چنین به سلامت قلب و وضعیت عمومی بدن تان کمک کند.

    حتما همه‌ی شما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید که «هر سکه دو رو دارد». این مثل معروف حاکی از آن است که هر چیزی هم جنبه‌ی خوب دارد و هم جنبه‌ی بد.زیتون نیز از این قاعده مستثنی نیست. معمولا مصرف اندازه هر چیز به ویژه غذاهای پرخاصیتی مثل زیتون می تواند ضامن سلامتی باشد. با این حال قبل از مصرف زیتون بهتر است عوارض جانبی و مضرات زیتون از نظر بگذرانید.

    این روغن می‌تواند قند خون را تا پایین‌تر از حد نرمال کاهش دهد. روغن زیتون موجب افزایش مقاومت به انسولین می‌شود؛ این دلیل اصلی فعالیتش علیه سطح قند خون است. مصرف بیش از حد می‌تواند شما را مستعد چندین ناراحتی کند من جمله افت قند خون، تعریق، لرز، ضعف، و غیره.خواص زيتون سبز شور

    مطلب مرتبط: ۳۵ فایده روغن کنجد برای مو ، پوست و سلامتی

    معروف است که روغن زیتون سلامت قلب ما را تامین می کند. اما، طی مطالعات انجام شده دریافته‌اند که مصرف بیش از حد روغن زیتون می‌تواند باعث افت شدید فشار خون شود. این امر برای سلامت کلی ما خطرناک است چون ما را در برابر بسیاری از مشکلات و ناراحتی‌ها مانند سرگیجه، سبکی سر، سکته، و اختلال کلیوی آسیب پذیر می‌کند.

    محتوای چربی بالای زیتون ممکن است باعث اختلالات گوارشی و به وجود آمدن مشکلات گوارشی مانند اسهال شود.

    همه‌ی ما از خواص روان کنندگی قوی زیتون و روغن زیتون اطلاع داریم. پس وقتی به میزان زیاد از آن مصرف کنیم، سیستم بدنی ما از هضم کامل آن عاجز خواهد شد. در نتیجه، به اسهال خفیف تا متوسط مبتلا می‌شویم.

    منبع: balancemebeautiful و healthimpactnews

    برچسب ها balancemebeautifulhealthimpactnewsخواص خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هاخواص زیتونروغن زیتونزیتونسارا فیضیفایده زیتون

    واقعا مطلب مفیدی بود. ممنونم از شما

    مرسی عالی بود

    عااااالييييييي بود مرسی

    سلام و درود
    مرسی که حضور دارید

    مفید بود،سپاس گذارم.

    سلام و عرض ادب
    مطلب بسیار مفید و کاربردی بود. زیتون میوه ای فوق العاده سالم و ارزشمند است.
    ممنون از اینکه این مطالب را منتشر نموده اید.

    بسیارعالی بود سپاسگزارم

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    خواص زيتون سبز شور
    خواص زيتون سبز شور
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *