خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

دوره مقدماتی php
خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد
خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

آیا به عنوان یک مادر می خواهید بدانید که چگونه می توانید از روغن نارگیل به روش های مختلف استفاده کنید تا برای سلامتی کودکتان مفید باشد؟ آیا شما فکر استفاده از روغن نارگیل را در رژیم غذایی کودکتان دارید، اما در مورد چگونگی کاربرد آن و فایده هایش هیچ چیزی نمی دانید؟ اگر پاسختان بله است، باید مقاله زیر را در این باره بخوانید تا در مورد مزایای استفاده از روغن نارگیل برای کودک خود، آگاهی بیشتری به دست آورید.

روغن نارگیل دارای مزه ی شیرین و رایحه ای فوق العاده و ملایم می باشد. این روغن را از میوه ی نارگیل رسیده به صورت مرطوب یا خشک استخراج می کنند.اندازه ی چربی اشباع شده در روغن نارگیل بسیار بالا است. به همین دلیل است مصرف مقادیر زیادی از روغن نارگیل برای سلامتی کودک شما مضر می باشد، چون چربی های اشباع شده می تواند سطح لیپوپروتئین (LDL) یا کلسترول بد را افزایش دهد.اما مزیت خوب در مورد روغن نارگیل این است که چربی اشباع شده آن شامل اسید لوریک (یک نوع اتم کربن 12- چربی اشباع) است، که به بالا بردن سطح کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) در بدن کودک شما کمک خواهد کرد. بنابراین، مصرف روغن نارگیل در اندازه ی متوسط و طبیعی به تنهایی به عنوان یک منبع غذایی با چربی اشباع شده ی بالا مانند گوشت و محصولات لبنی برای سلامتی کودک شما مضر نیست.

استفاده منظم از روغن نارگیل می تواند میزان سوخت و ساز بدن کودک شما را بهبود بخشد. روغن نارگیل یک منبع غنی از تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTS) و یا اسیدهای چرب با زنجیره متوسط (MCFAs) است، که به سرعت به سوخت و ساز سالم بدن کمک می کند. سوزاندن کالری زیاد و سریع چربی های ناخواسته با کمک روغن نارگیل، از جمع شدن آن ها در بدن کودک شما جلوگیری خواهد کرد. همچنین مصرف روغن نارگیل در کاهشوزن اضافی و مدیریت وزن بدن کودکتان نیز مفید خواهد بود.

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

دوره مقدماتی php

همچنین روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده که از آسیب های سلولی در کودک شما جلوگیری کرده و از بدن او در برابر سرطان ها و بیماری های دژنراتیو مانند پارکینسون و آلزایمر محافظت می کند.

اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل کمک می کند تا بدن ما با عفونت ها مبارزه کند. همچنین اسیدلوریک نارگیل هم خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی را در روغن نارگیل فراهم می کند. لازم است بدانید که روغن نارگیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما انسان ها نیز می شود.

روغن نارگیل دارای خواص مرطوب کنندگی بسیار عالی می باشد که به درمان بسیاری از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما در کودک شما کمک می کند. استفاده ی منظم از روغن نارگیل بر روی پوست می تواند کمک شایانی به روشن شدن علائم آکنه و انواع زخم های دیگر بکند. همچنین می توان در آفتاب سوختگی ها هم برای بهبود سریع در پوست کودکان از روغن نارگیل استفاده کرد. روغن نارگیل، یک روغن ماساژ عالی برای کودکان در تمام گروه های سنی می باشد و شما می توانید با استفاده از روغن نارگیل آلی و درجه یک مخصوص ماساژ بدن، روزانه بدن نوزادان خود را دوبار ماساژ دهید.

روغن نارگیل، رشد طبیعی موها را تقویت می کند. به کار بردن روغن نارگیل در موی سر و ماساژ دادن آن ها توسط این روغن قبل از شامپو زدن می تواند التهابات پوست سر را تسکین داده و مشکلات شوره ی سر و خشکی آن ها را از بین ببرد و درخشش مو را افزایش دهد. در نوزادان مستعد ابتلا به مشکل کلاه گهواره ای، که در نتیجه باعث تولید بیش از حد سبوم و فلس دار شدن پوست سرشان می شود، شما می توانید برای کمی از روغن نارگیل را قبل از حمام بردن نوزاد بر روی پوست سر او بمالید.

مصرف غذایی و همچنین مصرف موضعی روغن نارگیل برای کودکان کاملا بی خطرمی باشد. مادران ممکن است از بکه ار بردن روغن نارگیل در تغذیه ی روزانه ی کودکان خود به خاطر محتوای چربی اشباع شده ای که دارد بترسند و از آن خودداری کنند. اما روغن نارگیل برای بچه ها تازمانی که در حد اعتدال مصرف شود، در واقع می تواند یک افزودنی بسیار خوب و پرفایده ای باشد.کودکان به مصرف چربی برای رشد مطلوب نیاز دارند. همچنین برای رشد مغز و رشد مناسب هورمون های مختلف نیز چربی نیاز می باشد. بدن هر فرد نیاز به مصرف چربی ها برای به دست آوردن و جذب ویتامین های محلول در آن ها مانند ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین K دارد. بنابراین، مهم است که به جای حذف کلی چربی ها از رژیم غذایی کودک خودمان، انتخاب هوشمندی در اندازه ی مصرف چربی ها کرده و غذاهایی را انتخاب کنیم که در آن ها از چربی های سالم استفاده شده باشد. روغن نارگیلی که پدر و مادران فراهم می کنند، اگر با دقت انجام شود می تواند یک گزینه عالی و یک منبع سالم چربی در رژیم غذایی خانواده باشد. برای مصرف مقدار مناسب از چربی ها در برنامه ی غذایی کودکتان نیاز به مشورت با دکتر او دارید تا بر اساس آن از روغن نارگیل به مقدار موردنظر در رژیم غذایی کودک خود استفاده نمایید.

من واسه دخترم که یک سال او نیم هستش از سه روغن فندق وبادام ونارگیل استفاده میکنم آیا براش ضرر داره شب وقت خوابش میزارم

سلام من میتونم از این روغن لرای نوزاد چهار ماه ک فاویس داره استفاده کنم خیلی ممنوع

سلام وخسته نباشید ببخشید میشه همینجوری یه قاشق غذاخوری از روغن نارگیل و شبها یاصبح ها به بچه دوساله داد

سلام روغن نارگیل برای کودک سه ماهه واسه رشد موها خوب هست

سلام
اگه حساسیت نداشته باشه میتونین قبل از حموم کردن روغن نارگیل استفاده کنین.

باسلام ایاروغن نارگیل رابعدازحمام میتوان به موی کودک زد

سلام
میتونین در مقدار کم که جذب بشه بزنین

باسلام چندوقتیست صورت نوزادم متورم وقرمز میشود آیا میتوان برای بهبود والتیام از روغن نارگیل استفاده کر ضرر ندارد

سلام
بهتره اول علت رو بفهمید بعد درمان کنید پیشنهاد من مراجعه به پزشکه.

سلام خسته نباشید روغن نارگیل واسه ی اگزمای پوستی نوزادن خوب است.

سلام وخسته نباشید, آیا مصرف روغن نارگیل برای کودکان مفید است؟

سلام عزیزم , اندازه ی چربی اشباع شده در روغن نارگیل بسیار بالا است. به همین دلیل است مصرف مقادیر زیادی از روغن نارگیل برای سلامتی کودک شما مضر می باشد، چون چربی های اشباع شده می تواند سطح لیپوپروتئین (LDL) یا کلسترول بد را افزایش دهد.

سلام وقت بخیر, مصرف روغن نارگیل برای متابلیسم بدن کودکان تاثیری دارد؟

سلام عزیزم , استفاده منظم از روغن نارگیل می تواند میزان سوخت و ساز بدن کودک شما را بهبود بخشد.

سلام و احترام , آیا استفاده از روغن نارگیل در رژیم غذایی کودک برای مقابله با عفونت ها مناسب است؟

سلام عزیزم , اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل کمک می کند تا بدن ما با عفونت ها مبارزه کند. همچنین اسیدلوریک نارگیل هم خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی را در روغن نارگیل فراهم می کند.

سلام وخسته نباشید,آیا استفاده از روغن نارگیل برای تقویت موهای کودک مفید است؟

سلام عزیزم , روغن نارگیل، رشد طبیعی موها را تقویت می کند. به کار بردن روغن نارگیل در موی سر و ماساژ دادن آن ها توسط این روغن قبل از شامپو زدن می تواند التهابات پوست سر را تسکین داده و مشکلات شوره ی سر و خشکی آن ها را از بین ببرد و درخشش مو را…

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

سلام عزیزم , روغن نارگیل، رشد طبیعی موها را تقویت می کند. به کار بردن روغن نارگیل در موی سر و ماساژ دادن آن ها توسط این روغن قبل از شامپو زدن می تواند التهابات پوست سر را تسکین داده و مشکلات شوره ی سر و خشکی آن ها را از بین ببرد و درخشش مو را افزایش دهد.

 فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ  |  الکسا

نوزاد و کودک

آیا به عنوان یک مادر می خواهید بدانید که چگونه می توانید از روغن نارگیل به روش های مختلف استفاده کنید تا برای سلامتی کودکتان مفید باشد؟ آیا شما فکر استفاده از روغن نارگیل را در رژیم غذایی کودکتان دارید، اما در مورد چگونگی کاربرد آن و فایده هایش هیچ چیزی نمی دانید؟ اگر پاسختان بله است، باید مقاله زیر را در این باره بخوانید تا در مورد مزایای استفاده از روغن نارگیل برای کودک خود، آگاهی بیشتری به دست آورید.

روغن نارگیل چیست؟ روغن نارگیل دارای مزه ی شیرین و رایحه ای فوق العاده و ملایم می باشد. این روغن را از میوه ی نارگیل رسیده به صورت مرطوب یا خشک استخراج می کنند. اندازه ی چربی اشباع شده در روغن نارگیل بسیار بالا است. به همین دلیل است مصرف مقادیر زیادی از روغن نارگیل برای سلامتی کودک شما مضر می باشد، چون چربی های اشباع شده می تواند سطح لیپوپروتئین (LDL) یا کلسترول بد را افزایش دهد. اما مزیت خوب در مورد روغن نارگیل این است که چربی اشباع شده آن شامل اسید لوریک (یک نوع اتم کربن 12- چربی اشباع) است، که به بالا بردن سطح کلسترول خوب یا لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) در بدن کودک شما کمک خواهد کرد. بنابراین، مصرف روغن نارگیل در اندازه ی متوسط و طبیعی به تنهایی به عنوان یک منبع غذایی با چربی اشباع شده ی بالا مانند گوشت و محصولات لبنی برای سلامتی کودک شما مضر نیست.

خواص درمانی استفاده از روغن نارگیل برای کودکان:

5 مشکل دستگاه گوارشی نوزادان5 مشکل دستگاه گوارشی نوزادان

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

آیا روغن نارگیل منبع امنی برای کودکان است؟ مصرف غذایی و همچنین مصرف موضعی روغن نارگیل برای کودکان کاملا بی خطرمی باشد. مادران ممکن است از بکه ار بردن روغن نارگیل در تغذیه ی روزانه ی کودکان خود به خاطر محتوای چربی اشباع شده ای که دارد بترسند و از آن خودداری کنند. اما روغن نارگیل برای بچه ها تازمانی که در حد اعتدال مصرف شود، در واقع می تواند یک افزودنی بسیار خوب و پرفایده ای باشد. کودکان به مصرف چربی برای رشد مطلوب نیاز دارند. همچنین برای رشد مغز و رشد مناسب هورمون های مختلف نیز چربی نیاز می باشد. بدن هر فرد نیاز به مصرف چربی ها برای به دست آوردن و جذب ویتامین های محلول در آن ها مانند ویتامین E، ویتامین A، ویتامین D و ویتامین K دارد. بنابراین، مهم است که به جای حذف کلی چربی ها از رژیم غذایی کودک خودمان، انتخاب هوشمندی در اندازه ی مصرف چربی ها کرده و غذاهایی را انتخاب کنیم که در آن ها از چربی های سالم استفاده شده باشد. روغن نارگیلی که پدر و مادران فراهم می کنند، اگر با دقت انجام شود می تواند یک گزینه عالی و یک منبع سالم چربی در رژیم غذایی خانواده باشد. برای مصرف مقدار مناسب از چربی ها در برنامه ی غذایی کودکتان نیاز به مشورت با دکتر او دارید تا بر اساس آن از روغن نارگیل به مقدار موردنظر در رژیم غذایی کودک خود استفاده نمایید.

برچسب هادستگاه گوارش روغن نارگیل سلامت کودک کودکان

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

در ابتدا به یاد داشته باشید که کم‌خونی در نوزادان، دقیقاً مانند بزرگ‌سالان، به تعداد …

آیا کودک شما به سرماخوردگی و سرفه مبتلا شده است؟ آیا شما برای مداوای زخم …

ممکن است نوزاد شما با یک سر پر از مو متولد شده باشد یا ممکن است موهایش پراکنده باشد به هر حال نگران نباشید، موها در نهایت رشد پیدا می کنند.نباید برای رشد مویش نگران باشید ،زیرا در طول رشدش بوجود خواهند آمد.درست مانند جنبه های دیگر مراقبت از نوزاد، مراقبت از مو چیزی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و در این بخش از نمناک چگونگی مراقبت از آن را آورده ایم.

در این بخش از نکات مراقبت از کودک در نمناک ده راهنمایی برای تمیز نگه داشتن پوست و زیبا نگه داشتن مو وجود دارد.

1. شامپو کردن:

یکی از دلایل اصلی شکننده بودن، نازک بودن مو، پوست سر کثیف و عرقی است.حتما موهای نوزاد خود را شامپو کنید و پوست سرش را در زمان شامپو کردن سه بار در هفته ماساژ دهید. شما می توانید از شامپویی که برای سر و بدن کودک است استفاده کنید. لازم نیست که موهای نوزاد را هر روز بشویید.

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

2. ماساژ روغنی:

ماساژ روغن برای کل بدن از جمله پوست سر مفید است، زیرا این امر برای بهبود گردش خون به حفره های مو کمک میکند و همچنین کمک می کند تا او را به راحتی بخوابانید علاوه بر این به مرطوب سازی پوست سر کمک می کند و از تشکیل شوره سر جلوگیری می کند.

روغن کافی روی پوست سر نوزادتان بریزید و در حرکات دایره ای بدون فشار دادن ماساژش دهید ؛ شما می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و غیره استفاده کنید.

3. مشکل پوستی کردل کپ:

کردل کپ به علت تولید بیش از حد سبوم است، ماده ای چرب که رطوبت پوست را حفظ می کند. این وضعیت ممکن است بعضی اوقات با جوش های خیلی ریز و برامدگی های خیلی ریز ریز و کنارهم ضخیم زرد یا سفید روی پوست سر اتفاق بیفتد. مشکلی رایج است و معمولا در 8-12 ماهگی از بین می رود. بهترین راه این است که به طور مرتب پوستش را بشورید و سرش را شانه کنید تا آن را تمیز نگه دارید. از مصرف پودر تالک بر روی سر در طول این مدت خودداری کنید.

4. مراقبت از موی کودک و نوزاد با روش صحیح شانه کردن:

شانه کردن منافذ باز پوست را تحریک می کند و به تولید سبون سالم کمک می کند. حتما شانه کردن را آرام انجام دهید زیرا پوست سر نوزاد حساس است. از شانه ای با دندانه های بزرگ، نرم و براق استفاده کنید این کار را زیاد و چند بار زیاد در روز انجام ندهید فقط یک یا دو بار در روز کافی است.

5. مرطوب کننده:

اگر کودک کچل است، مطمئن شوید که از مرطوب کننده استفاده کنید، تا پوست سر نرم، روان و مرطوب بماند. این کار کمک می کند تا از شوره سر ناشی از خشکی جلوگیری شود.

6. مرتب کردن مو:

یکی از بهترین راه های حفظ موی سالم با مرتب سازی مکرر انجام می شود. این کار مانع از موخوره و مسائل مرتبط با خشکی می شود همچنین، اگر موها را کوتاه نگه ندارید، می تواند به این مشکلات کمک کند.

7. تراشیدن سر:

یک روش میانبر برای مراقبت از مو تراشیدن کاملش است. این کار می تواند در صرفه جویی زمان هم به شما کمک کند.

8. انتخاب محصول مناسب :

از محصولات بزرگسالان استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست نوزادتان را خشن کند. محصولات کودک مخصوص آنها طراحی شده اند، و حساسیت آنها را در نظر گرفته اند. فقط شامپوهای بدون اشک چشم را بخرید، زیرا اگر به چشمش وارد شود باعث ایجاد صدمه نمی شود.

9. مراقبت های اضافی برای موهای بلند:

اگر تصمیم بگیرد موهای نوزاد خود را بلند کنید باید هوشیار باشید. موی کودک باید مرتب شود، روغن زده و تمیز نگه داشته شود.اجازه ندهید روغن روی موی کودک زیاد بماند، زیرا خاک و گرد و غبار را جذب می کند ؛ همچنین، از استفاده از کش موهای سفت یا کلیپس های سفت مو اجتناب کنید، زیرا می تواند موجب ناراحتی کودکتان شود.

10. موهای ژولیده:

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

این یک مشکل رایج است که در نوزادانی که موهای بلند دارند اتفاق می افتد. استفاده از یک نرم کننده خوب مخصوص کودک یک راه خوب برای عالی نگه داشتن موها است همچنین، به طور مرتب موهای او را بدون فشار بیش از حد شانه کنید.

مراقبت از موهای نوزاد شما علم موشکی نیست پس نباید فکر کنید کار دشواری است هر چه باشد، از مراقبت از موهای افراد بالغ راحت تر است زیرا ریزش مو و آسیب مو در چنین سن و سالی مشکل نیست تنها موضوع اصلی که باید به دنبال آن باشید، کردل کپ است که می تواند به طور موثر توسط شانه زدن منظم از آن جلوگیری شود.

 

برخی از کودکان با موهای پر و ضخیم به دنیا می آیند، اما برخی دیگر پوست سر طاس و بی مو دارند.در بیشتر موارد، کودکان با موهای کم و یا بدون مو به دنیا می آیند، کاملاً سالم هستند، اما کچلی مداوم ممکن است نشانه مشکل پزشکی اساسی باشد.

یک ارائه کننده خدمات بهداشتی واجد شرایط باید هر کودکی که تجربه ریزش مو و یا عدم رشد مو دارد، را ببیند. اگر پزشک اطفال متوجه شود که یک مشکل پزشکی وجود دارد، ممکن است کودک را برای ارزیابی بیشتر به متخصص ارجاع دهند. 

آیا کمبودهای تغذیه ای بدن مادر در دوران بارداری یا شیردهی می تواند دلیل و موجب کم پشتی موی نوزاد یا حتی ریزش آن شود؟ 

براساس نظر متخصصان بعید به نظر می رسد که کمبودهای تغذیه ای در دوران بارداری دلیل کم پشتی یا نازکی موی نوزاد باشد. در واقع باید بگوییم که خصوصیت فیزیولوژیک شیر مادر نیز این طور است که فقیر و غنی برایش تفاوتی ندارد و به قیمت تضعیف جسم مادر شیر کیفیت خوبی دارد پس شرایط زندگی مادر تاثیری در رشد موی شیرخوار ندارد و بیشتر مسئله ژنتیک در میان است.

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

برخی از کودکان نوپا از لحاظ ژنتیکی مستعد رشد موی نرم هستند. کودکان قفقازی به طور خاص مستعد طاسی طولانی مدت هستند.بسیاری از نوزادان از نژاد اروپایی تا دو سال یا بعد،موی کمی خواهند داشت. 

دکتر آلان گرین خاطر نشان می کند که اغلب کودکان در دوران پس از زایمان دو نوع مو خواهند داشت. در برخی از کودکان، موی دوم ممکن است تا اوایل نوپا شدن طول بکشد.

عفونت های قارچی ممکن است باعث ریزش مو در کودکان شوند. کچلی قارچی، نوعی عفونت قارچی است که می تواند باعث شود که کودک نوپا مقدار زیادی از موی پشت سرش را از دست بدهد.

موارد حاد سبوره، یا درماتیت سبوره نیز می تواند باعث کاهش مو در کودکان نوپا شود. 

این اختلال خود ایمنی منجر به از دست دادن منطقه ای گرد از مو بر روی پوست سر می شود؛ که در نهایت منجر به طاسی کامل می شود.کودکان مبتلا به طاسی منطقه ای ممکن است در دوران نوزادی و یا نوپایی این علائم را از خود نشان دهند.طاسی منطقه ای بدون درمان است، اما مو ممکن است در عرض یک سال رشد کند. کودکان مبتلا به این مشکل نادر، از کلاه گیس استفاده می کننند تا طاسی شان را پنهان کنند.

کشش یک علت بسیار رایج از دست دادن مو در کودکان نوپا، به ویژه دختران است. بستن مکرر می تواند باعث ریزش مو شود که منجر به طاسی و رشد موی ضعیف می شود. والدین باید از بستن یا زیاد شانه زدن موی کودکان اجتناب کنند. 

کمبود شدید غذایی می تواند باعث طاسی یا رشد موی ضعیف در کودکان و کودکان نوپا شود.کمبود شدید آهن، روی و پروتئین ممکن است مسئول طاسی در کودکان نوپا باشد، اما این مشکلات در دنیای توسعه یافته نادر هستند.

شکی نیست که کودکان همچون فرشته های کوچکی هستند که به ما هدیه داده شدند. مهم نیست که چطور به نظر می رسند، اما شما به عنوان یک والد، نمی توانید به این احساس کمک کنید که موهای کم در سر کودک شما تنها چیزی است که در تصویر کامل کودک قابل پرستش شما وجود ندارد.

به همین دلیل است که در این مقاله چند نکته را برای کمک به کودکتان تحت پوشش قرار می دهیم با این حال، این نکات برای کودکانی که 6 ماهه یا بیشتر هستند، بهتر است ؛ اگر کودک شما کوچک تر است، پس احتمالاً زمان مناسبی برای شروع استفاده از این نکات نیست.

روش های مختلفی برای حل مشکل موهای کم نوزادتان وجود دارد که برخی از آن ها شامل موارد زیر هستند.

ویتامین D:

مطالعات نشان داده اند که ویتامین D به رشد مو کمک می کند و در بسیاری از محصولات مراقبت از مو به کار می رود.

بادام:

بادام منبع بزرگی از پروتئین ها و آمینو اسیدهای ضروری است. سعی کنید 2-3 عدد بادام را در روز به کودک نوپای خود بدهید تا رشد مویش را افزایش دهید.

آهن:

آهن یک ماده مغذی مهم دیگر است که به بهبود رشد مو کمک می کند. این عنصر از شکنندگی مو جلوگیری می کند. مواد غذایی که غنی از آهن هستند را در رژیم غذایی اش بگنجانید، مانند سبزیجات سبز و برگ سبز، لوبیا، کدوتنبل، و چیزهای دیگر.

مراقبت از مو:

شانه زدن آرام پوست سر کودک می تواند به بهبود رشد مو کمک کند. این کار می تواند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد. همچنین می توانید موهایش را کوتاه کنید تا تمیز به نظر برسد. با این حال، کاهش یا اصلاح مو باعث افزایش رشد نمی شود. کوتاه کردن مو فقط می تواند به این کمک کند که ظاهر مرتب تر شود و ظاهر پرتر و ضخیمی به آن بدهد.

تمیز نگه داشتن مو:

خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

بهتر است موهای کودک خود را یک بار در هر 2-3 روز بشویید تا تجمع کثیفی را کاهش دهید و آن ها را تمیز نگه دارید. همیشه از آب ولرم استفاده کنید که خیلی گرم نباشد و هم خیلی سرد نباشد. 

روغن زدن مو:

روغن زدن و ماساژ می تواند گردش خون را فعال نگه دارد و همچنین رطوبت لازم برای رشد سالم را تامین کند. شما می توانید از روغن نارگیل خالص و ارگانیک برای نتایج عالی استفاده کنید. همراه با تغذیه بادام، شما حتی می توانید یک ماساژ روغن بادام را به پوست سر کودک خود بدهید تا به طور مستقیم مواد غذایی را تامین کرده و گردش خون را بهبود بخشد.

از یک نرم کننده استفاده کنید:

می توانید از نرم کننده مو در صورتی که موهای کودک بسیار مجعد و وزوزی است، استفاده کنید. نرم کننده مو به کودک نه تنها می تواند مویش را نرم کند، بلکه مواد مغذی ضروری را نیز برای پوست سر فراهم می کند. هم چنین به حذف پوسته ها هم کمک می کند. این ایده خوبی است که برخی از نرم کننده های طبیعی مثل تخم مرغ و ماست را امتحان کنید آن ها حاوی هیچ ماده شیمیایی مضری نیستند که بتواند به کودک آسیب برساند.

آلوئه ورا:

همه می دانند که آلوئه ورا برای پوست شگفتی ساز است و می تواند به میزان زیادی به رشد مو کمک کند. شما می توانید آلوئه ورا را مستقیما به پوست سر کودک خود بمالید و یا آن را با شامپو و یا نرم کننده برای کسب نتیجه ترکیب کنید.

محصولات مختلف را امتحان کنید:

  • مدل گل سر وتل بچه گانه
  • مو در شکل ها و بافت های مختلف ظاهر می شود. در حالی که یک شامپو و نرم کننده برای موهای فرفری مناسب است، اما ممکن است برای موهای صاف مناسب نباشد. برای انجام تحقیق و پیدا کردن محصولی که کاملا مناسب موهای کودکتان است به جای چسبیدن به یک محصول، احساس آزادی کنید.

    سعی کنید از شامپوها و نرم کننده مختلف استفاده کنید و هر هفته تعویض کنید. در نهایت شما خواهید دانست که کدام یک برای فرزندتان مناسب تر است.

    برخی نکات اضافی دیگر، عبارتند از: 

    به گفته ی متخصصان طب سنتی مادرانی که در بارداری غذاهای گرم و تر زیاد می خورند، نوزادان مو مشکی با موهای پر و لخت دارند ولی مصرف غذاهای ترش موهای نوزاد را روشن و مجعد می سازد پس مادرانی که دوست دارند نوزادشان در آینده موهای پرپشت و ضخیمی داشته باشد، باید غذاهای گرم و تر مثل سیب، کندر و مویز میل کنند. 

     

    زمينه و هدف: يکي از مشکلات شايع و مهم در نوزادان، وزن کم هنگام تولد است که حدود 50-30 درصد اين نوزادان، نارس مي باشند. ارتقا روش هاي مراقبتي اين نوزادان علاوه بر کاهش مشکلات و عوارض دوره نوزادي، کودکي و بزرگسالي مي تواند در کاهش هزينه هاي مراقبتي آنان نيز موثر باشد. با توجه به اهميت رشد و تکامل نوزادان نارس، اين مطالعه به منظور بررسي تاثير ماساژ با روغن نارگيل بر وزن گيري نوزاد نارس طراحي شد.روش بررسي: اين پژوهش يک کارآزمايي باليني بود که روي 72 نوزاد نارس سالم با سن حاملگي 37-34 هفته با روش نمونه گيري مبتني بر هدف انجام شد. نوزادان به سه گروه کنترل، ماساژ به تنهايي و ماساژ با روغن تقسيم شدند. در گروه ماساژ درماني، ماساژ توسط مادر بر اساس روش آموزش داده شده، روزانه 3 بار و هر بار 15 دقيقه از روز سوم تا هفدهم پس از تولد داده مي شد. در گروه ماساژ با روغن، همين تکنيک با استفاده از روغن نارگيل به ميزان 10 ميلي ليتر به ازاي هر کيلوگرم وزن بدن نوزاد به مدت 14 انجام مي گرفت. در نهايت وزن در روزهاي 7 و 14 پس از مداخله مداخله اندازه گيري شد. جهت بررسي داده ها از آزمون هاي آناليز واريانس يک طرفه، تي، مجذور کاي و همچنين تست توکي استفاده گرديد.يافته ها: متوسط سن حاملگي نوزادان 35.37 و متوسط وزن2314 گرم بود که سه گروه تفاوت معناداري با يکديگر نداشتند. در ميانگين افزايش وزن در روز 7 پس از مداخله اختلاف آماري معناداري در گروه ماساژ با روغن (2525.42 گرم) نسبت به گروه کنترل (2267.29 گرم) (P=0.04) و در گروه ماساژ به تنهايي (2444.38 گرم) نسبت به کنترل (P=0.02) مشاهده شد. همچنين در ميانگين افزايش وزن در روز 14 پس از مداخله اختلاف آماري معنادار در گروه ماساژ با روغن (2789.58 گرم) نسبت به گروه کنترل (2375.42 گرم) (P=0.000) و گروه ماساژ به تنهايي (2606.67 گرم)نسبت به کنترل با (P=0.009) و گروه ماساژ با روغن نسبت به ماساژ به تنهايي (P=0.04) وجود داشت.نتيجه گيري: بررسي فوق بيانگر آن است که ماساژ و به خصوص ماساژ با روغن مي تواند روش مفيد و ارزشمندي در روند وزن گيري نوزادان نارس و كم وزن باشد و استفاده از آن در بهبود پيامدهاي نوزادان مفيد مي باشد.

    نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

    کدپستی: 1461965381

    خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

    تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

    کارگاه های آموزشی

    اخبار

    JCR

    خبرگزاری سیناپرس

    پیوندهای مرتبط

    به گزارش «شیعه نیوز»، اینکه نوزاد تازه متولد دارای پوشش کمی از مو روی سر خود دارد بسیار طبیعی است، البته کم پشتی مو در همه نوزادان رایج نیست در هر صورت نوزاد در اولین ماه های تولد خود بیشتر موهای خود را از دست خواهد داد که بعد از آن به تدریج رشد مو های جدید آغاز می شود، رشد موها به دلیل نازکی و ظریف بودنش بسیار کم پشت دیده می شوند از این رو می توانید با تقویت موی نوزاد خود به پرپشت شدنش کمک کنید.

    کم پشت بودن مو سر یک عامل ژنتیکی است و تا حد زیادی هم به نوع تغذیه مادر در دوران بارداری بستگی دارد. از این رو مادران نباید نگران کم پشت بودن موی سر نوزاد خود باشند چرا که یک مسئله طبیعی است مانند افتادن دندان های شیری، اما اگر قصد جدی در پر پشت کردن موهای نوزاد خود را دارید بهتر است به نکته هایی که در اختیارتان قرار می دهیم توجه کنید.

    نکات مهم برای تقویت موی نوزاد

    ۱. زمانی که نوزاد شما رو به پشت خوابیده باشد باعث می شود که موهای پشت سرش در اثر تعریق به هم چسبیده شود سعی کنید با یک دستمال مرطوب عرق آن را بگیرید تا موها از حالت چسبندگی خارج شود.

    ۲. زمانی که نوزاد خود را به حمام می برید از صابون برای شستن موهایش استفاده نکنید زیرا اینکار باعث می شود موهای نوزاد خشک شود و در هم گره بخورد.

    خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

    ۳. استفاده از زیتون برای تقویت موی های نوزادان می تواند موثر باشد، به این منظور مقداری کمی از روغن را روی موهای نوزاد ریخته و به آرامی شروع به ماساژ سر او می کنید.

    ۴. موهای نوزاد خود را با شانه های مخصوص شانه کنید زیرا زمانی که شانه می کنید باعث می شود که گردش خوش در زیر پوست سر بیشتر جریان یابد در نتیجه به تقویت رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

    ۵. استفاده از شامپو های بچه برای رشد بیشتر و تقویت موی نوزاد بسیار موثر است، زمانی که شما از شامپو بچه استفاده می کنید باعث می شوید که پوست های اضافی روی سر نوزاد از بین برود در نتیجه به رشد موی نوزاد کمک فراوانی می کند.

    ۶. معمولا در کف سر نوزادان پوسته هایی وجود دارد که می توانید با استفاده از روغن نارگیل به تقویت و موی نوزاد و رفع این پوسته ها بپردازید.

    ۷. استفاده از آلوئه ورا کمک زیادی به تقویت موی نوزاد می کند کافیست مقداری از آب آن را خارج کرده و سپس بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید.

    ۸. ژلاتین دارای عناصری مفید در جهت رشد موی سر است که و به دلیل اینکه در رژیم غذایی نوزاد وجود ندارد می توانید از آن جهت پرپشت کردن موی نوزاد استفاده کنید. برای استفاده کافیست مقداری از پودر ژلاتین را با آب باز کنید و سپس آن را روس سر نوزاد خود ماساژ دهید. نگذارید ژلاتین روی سر زیاد خشک شود.

    ۹. داشتن یک رژیم سرشار از املاح و مواد مغذی برای مادر می تواند به تقویت موی نوزاد کمک کند، چراکه هر آنچه که برای رشد مو لازم است می تواند از طریق شیر وارد بدن نوزاد شود.

    ۱۰. هیچگاه نگذارید پوست سر نوزادتان خشک شود زیرا خشک بودن کف سر موجب ریزش موی سر نوزاد می شود. شما می توانید با استفاده از روغن های مخصوص و ارگانیک مخصوص نوزادان سر نوزاد خور را چرب کنید.

    نکات مهم

    به هیچ عنوان از مواد شیمیایی برای تقویت موی نوزاد خود استفاده نکنید زیرا می تواند منجر به حساسیت نوزاد شود.مادر نوزاد باید تغذیه ای سالم داشته باشد تا بتواند به رشد و نمو نوزاد خود کمک کند.موهای نوزاد خود را همیشه تمیز نگه دارید تا از جم شدن چربی جلوگیری شود.از دادن قطره آهن به نوزاد خود غافل نشوید.استفاده روزانه از بادام به نوزادان بالای ۶ ماه جهت رشد مو مفید است.استفاده از مواد غذایی با میزان اسید فولیک بالا به تقویت مو کمک می کند.

    منبع : آرگا

    ژنتیک نقش مهمی در پر پشتی یا کم پشتی موی نوزادان دارد. ضمن اینکه ممکن است کم پشتی موی نوزاد ناشی از کمبود مواد مغذی یا برخی بیماری ها باشد و از آنجا که مو ها نقش مهمی در جذابیت و زیبایی ایفا می کند، بنابراین در این مطلب به بیان راهکارهایی برای تقویت رشد موی نوزاد می پردازیم.

    چون معمولا نوزادان مدت زمان طولانی را به پشت می خوابند، بنابراین مو هایشان اغلب حالت چسبنده، خیس و گره خورده پیدا می کند که در صورتی که این گره ها باز نشود، مجبور می شوید با قیچی آن را کوتاه کنید، از این رو باید قبل از ایجاد گره از بروز این مشکل جلوگیری کنید؛ مو های نوزاد خود را بیش از حد نشویید، همچنین هنگام شست و شو از صابونی کردن زیاد مو ها خودداری کنید، زیرا باعث خشک شدن مو ها و گره خوردن بیشتر می شود. همچنین با استفاده از یک برس نرم مخصوص مو های نوزاد، به آرامی مو های او را شانه کنید. در صورتی که نوزاد در هنگام شانه کردن بی قراری می کند، می توانید برای وی شعر و قصه بخوانید؛ شانه کردن مو ها موجب می شود تا خون در پوسته سر به جریان افتاده، فولیکول های مو تقویت شده و به پرپشت شدن مو ها کمک خواهد کرد.

    اگر چه مو های نوزادان زیاد کثیف نمی شود، اما به منظور از بین بردن شوره سر و رفع پوست های اضافی سر نوزاد که مانع از رشد و پر پشت شدن موی نوزاد می شود، بهتر است، هفته ای یکبار مو های وی را با استفاده از شامپو بچه بشویید.

    نکته :  بهتر است از شامپو بچه بدون اشک که چشمان نوزاد را نمی سوزاند، خریداری کرده و دقت کنید که مواد تشکیل دهنده شامپو حتما ارگانیک باشد. ضمن اینکه در هنگام شامپو زدن به سر وی می توانید نوزاد را با اسباب بازی هایی مناسب در داخل حمام سرگرم کرده و به آرامی سر او را ماساژ داده و شست و شو دهید.

    خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

    در صورتی که مو های نوزادتان خشک و فر است و یا آب و هوا بر روی بافت موی نوزاد تاثیر گذاشته است، می توانید با استفاده از نرم کننده های طبیعی که در زیر به معرفی چند مورد پرداخته ایم به تقویت رشد موی نوزاد خود کمک کنید.

    نصف پیمانه عسل+ نصف پیمانه روغن زیتون که راهکار عالی برای تقویت مو است را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد خود ماساژ دهید، سپس بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

    یک عدد موز رسیده له شده را با ۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون بکر و یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و سپس کمی ماست یونانی به آن اضافه کنید. مخلوط آماده شده  را به سر نوزاد مالیده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

    خواص آلوورا برای پوست و مو زیاد است. اگر در باغچه منزلتان گیاه آلوورا کاشته اید، می توانید از آب آن به صورت خالص برای مراقبت و پر پشت شدن موی نوزاد خود استفاده نمایید. برای این کار کافی است تا ژل داخل برگ های آلوورا را با آب مقطر مخلوط کرده و در حمام به سر موزاد بمالید.

    تحقیقات علمی نشان داده است که ژلاتین در رشد مو تاثیر دارد، زیرا این ماده حاوی دو آمینو اسید ضروری به نام های گلیسین و پرولاین می باشد؛ این نوع آمینو اسید ها که باعث پر پشت شدن موی نوزاد و تقویت سیستم ایمنی بدن وی می شوند، در رژیم غذایی نوزادان وجود ندارد.

    از این رو برای تقویت رشد موی نوزاد خود می توانید پودر ژلاتین را با مقدار مساوی از آب سرد و گرم به همراه یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری سرکه سیب مخلوط کرده و آن را بر روی سر نوزاد ماساژ دهید و بگذارید خشک شود، سپس بعد از چند دقیقه با شامپو، سر نوزادتان را بشویید.

    هیچگاه از سشوار برای خشک کردن موی نوزاد استفاده نکنید، زیرا استفاده از هوای گرم برای خشک شدن مو حتی برای افراد بزرگسال نیز مضر می باشد.

    اگر چه هیچ یافته علمی تا کنون، بهبود سریع مو به دلیل کوتاه کردن مو ها را تایید نکرده است اما با این حال کوتاه کردن و شکل دادن به مو ها باعث آراسته شدن ظاهر شده، ضمن اینکه مو ها را هم پر پشت نشان می دهد. برای اطمینان خاطر، بهتر است مو های نوزاد خود را نزد آرایشگاه مخصوص کودکان کوتاه کنید.

    رژیم غذایی سالم در رشد و تقویت مو ها تاثیر زیادی دارد. بنابراین برای پر پشت شدن موی نوزاد می توانید در برنامه غذایی وی مقدار زیادی پروتئین که در غذا هایی مثل سالمون، اسفناج و تخم مرغ یافت می شود، قرار دهید. ضمن اینکه ویتامین D برای داشتن مو های سالم ضروری می باشد. همچنین مواد غذایی مثل گردو، سیب زمینی شیرین، بادام، هویج و کدو حلوایی باید در برنامه غذایی کودک باشد.

    از آنجا که خشکی پوست سر باعث خارش سر و در پی آن ممکن است ریزش قسمتی از مو های سر نوزاد را به دنبال داشته باشد، بنابراین برای جلوگیری از خشکی پوست سر نوزاد می توانید با روغن چرب نمایید. برای این کار از روغن های مخصوص نوزادان که سبک تر هستند، استفاده نمایید.

    همچنین برای تقویت رشد موی نوزاد و پر پشت شدن آن لازم است از بستن سفت مو ها با کش و بافت مو های کودک پرهیز کنید، زیرا این عمل موجب آسیب رسیدن به ریشه مو ها و وارد آمدن فشار بر ساقه مو ها خواهد شد.

    با دادن روزی ۵ لیوان آب به کودک خود، بدن وی را هیدراته نگه دارید، همچنین می توانید یک یا دو بار آب میوه به صورت روزانه نیز به وی دهید.

    توجه داشته باشید که نباید رژیم غذایی کودک را یکباره تغییر داد، به تدریج مواد مغذی را در برنامه غذایی کودک اضافه کرده و منتظر نتیجه آن باشید.

    لبنیات سرشار از کلسیم بوده و نقش مهمی در سلامت بدن و پوست و مو دارند، از آنجا که ماست حاوی مقدار زیادی کلسیم است، مصرف آن می تواند برای تقویت مو موثر واقع شود.

    توجه داشته باشید که کودکان با یکدیگر متفاوت هستند. ممکن است مو های یکی پر پشت و دیگری کم باشد. همچنین قرار نیست با به کار بردن این راهکار ها یک شبه مو های نوزادتان تقویت و پرپشت شود، بلکه با کمی صبر، حفظ آرامش و با رعایت راه حل های گفته شده در این مطلب، می توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.


    ما را دنبال کنید:

    سایت اینترنتی مستقل آنلاین Ⓒ کلیه حقوق متعلق به سایت مستقل آنلاین است.

    رژیم غذایی دکتر کرمانی

    زمستان از راه رسیده و کودکان هیجان زده هستند! با اینکه زمستان لذت بخش است، اما متاسفانه زمانی است که پوست خشک می شود، لب ترک می خورد و پوسته پوسته می شود. اگر به فکر این هستید که برای محافظت از فرزند خود روغن های طبیعی را به کار بگیرید، بهتر است ابتدا اطلاعات کاملی از اینکه چه روغن هایی مناسب هستند و استفاده درست ازآنها به چه شکل است بدست بیاورید.

    روغن های طبیعی عصاره مایعی هستند که از منابع طبیعی یک گیاه از جمله ریشه، پوست، ساقه، گل ها و برگ ها بدست می آید. روغن های طبیعی کاملا خالص هستند و هیچگونه عطری به آنها اضافه نمی شود، به همین دلیل با دیگر روغن ها متفاوت هستد.

    • روغن بابونه آلمانی (Matricaria recutita ) گیاهی است که استفاده اش برای درمان مشکلات معده، التیام اسپاسم عضلات و عفونت های خفیف پوست شایع است. • می توانید چند قطره از این روغن طبیعی را در حمام کودک خود استفاده کنید. • روغن بابونه آلمانی دردهای مزمن را التیام می بخشد و استراحت را بهبود می دهد. • چند وضعیت شایع که روغن بابونه آلمانی به التیام آنها کمک می کند عبارتند: از  احتقان، اگزما، آکنه، گلو درد، بی خوابی، اضطراب و بیماری های التهابی روده. • استفاده از روغن بابونه آلمانی رقیق فرزندتان را از آبله مرغان، راش پوشک و قلنج در امان نگه می دارد. • تنها چند قطره از این روغن طبیعی را در حمام کودک خود استفاده کنید، چون اگر زیاد استفاده کنید ممکن است پوست کودک تحریک شود.

    خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد

    • روغن طبیعی نعناع می تواند بسیاری از عفونت های پوستی کودکتان را التیام ببخشد. • روغن نعناع علائم سندروم روده تحریک پذیر و سوء هاضمه در کودکان را التیام می دهد. • چند وضعیت شایع که روغن نعناع به التیام آنها کمک می کند عبارتند: از سوء هاضمه، سوزش سردل، سرماخوردگی، سرفه، سردرد، درد عضلانی، دندان درد و راش های آلرژیک. • اگر کودکتان سه سال به بالا است می توانید به راحتی روغن نعناع را استفاده کنید، اما برای کودکان کم سن و سال تر ابتدا با پزشک مشورت کنید. اما برای کودکان کم سن و سال تر ابتدا با پزشک مشورت کنید.

    • روغن طبیعی گل اسطوخودوس یکی از ترمیم کننده های عالی پوست کودکان است و او را از گزند پشه ها و حشرات در امان نگه می دارد. • روغن اسطوخودوس به بهبود خواب کمک می کند و درمانی بسیار عالی برای بی خوابی کودکان است. • روغن اسطوخودوس سیستم عصبی بدن را آرام می کند و عطر تازه اش استرس و خستگی را کم می کند. • روغن اسطوخودوس یکی از موثر ترین روغن ها برای درمان عفونت های پوستی است. • روغن اسطوخودوس را می توانید روی زخم ها، گزیدگی ها و خراش ها بمالید.

    • روغن اوکالیپتوس را برای رفع احتقان شدید بینی هنگام سرما خوردگی استفاده می کنند. • روغن اوکالیپتوسی که در کرم ها و پمادهای پوست استفاده می شود به کاهش درد عضله و مفاصل کمک می کند. • چند وضعیت شایع که روغن اوکالیپتوس به التیام آنها کمک می کند عبارتند از برونشیت، آسم، سیاه سرفه، سل، درد مفاصل، عفونت دستگاه تنفسی، برونشیت. • برای فرزندان نوجوان، روغن اوکالیپتوس ضد احتقانی قدرتمند و محرک سیستم ایمنی به حساب می آید.

    • استفاده از روغن لیمو به خاطر تاثیر ضد باکتریایی، سم زدایی، آرامش بخشی، ضد عفونی کنندگی و خواص خواب آورش بسیار شایع است. • برخی بیماری های شایعی که روغن لیمو به التیام آنها کمک می کند عبارتند از آسم، چاقی، مشکلات معده و اختلالات پوستی. • می توانید از روغن لیمو به عنوان تمیز کننده هوا در اتاق کودک استفاده کنید. • خاصیت قابض و ضد سموم این روغن باعث می شود پوست فرزندتان تازه بماند. • روغن لیمو آرامش بخشی طبیعی است و کمک می کند فرزندتان به استرس، اضطراب و خستگی فائق بیاید. • از آنجا که این روغن سرشار از ویتامین C نیز هست، به تقویت سیستم ایمنی کودک کمک بسزایی می کند. • هیچوقت پوست را مستقیم به پوست فرزندتان نمالید، چون باعث تحریک پوست می شود.

    • این روغن از برگ های درخت چای گرفته می شود و به خاطر خواص ضد عفونتش کاربرد زیادی دارد. • برخی اختلالات پوستی که روغن درخت چای به التیام آنها کمک می کند عبارتند: از آکنه، عفونت های قارچی، گزش پشه ها، سوزش پوست، دندان درد، گلو درد و عفونت گوش. • می توانید چند قطره از روغن درخت چای را به آب حمام کودک خود اضافه کنید، این کار باعث درمان سرفه، التهاب ریوی و احتقان برونش می شود. • از آنجا که تاثیر درمانی این روغن بسیار بالاست استفاده از آن روی زخم ها، خراش ها، سوختگی ها، و نیش حشرات نیز موثر است.

    • این روغن را از پوست درخت کندر می گیرند. • روغن درخت کندر بازسازی سلول ها را بهبود می بخشد و بافت را سالم نگه می دارد. اگر فرزندتان دچار خشکی پوست یا راش است، این روغن پوست را مرطوب نگه می دارد و دوباره احیا می کند. • خواص قابض قوی این روغن ریشه ی موها را قوی می کند، جلوی خون ریزی زخم ها و جراحات را می گیرد و سرعت التیام زخم ها، آکنه، گزش حشرات و جوش را افزایش می دهد. • برخی از بیماری هایی که روغن درخت کندر به التیام آنها کمک می کند عبارتند: از اختلالات گوارشی، مشکلات سلامت دهان و دندان مانند دندان درد، حفره ها و اختلالات تنفسی.

    • این روغن از قطعات چوب درخت سدر که در مناطق سرد و گرمسیری رشد می کند گرفته می شود. • روغن طبیعی چوب سدر دارای خواص ضد شوره، ضد عفونی کننده، حشره کش، آرام بخش و خواص قابض است. • با توجه به خاصیت قابض قوی این روغن، می توانید آن را به راحتی روی زخم ها و خراش های کودک بمالید تا به التیامشان کمک کند. • روغن درخت سدر بسیار مقوی است و برای بالا بردن سطح کلی سلامت کودک کاربرد دارد. • برخی از بیماری هایی که روغن درخت سدر به التیام آنها کمک می کند عبارتند از،  برونشیت، شوره سر، درماتیت، پوست چرب و اختلالات کلیوی.

    • روغن سرو از شاخه های جوان و ساقه درخت سرو گرفته می شود، دارای خواص قابض موثر، ضدعفونی کننده، اثرات ادرار آور و آرام بخش است. • خواص این روغن به جلوگیری از ریزش موی شدید در کودکان کمک می کند. • از آنجا که روغن سرو خواص ضد عفونی کننده دارد، می توانید رقیق شده ی آن را روی زخم ها و بریدگی های فرزند خود بمالید. • روغن سرو سیستم تنفسی را بهبود می دهد و به کودک کمک می کند از بیماری هایی مانند آسم و COPD ( بیماری انسدادی مزمن ریه ) ریکاوری کند.

    • ماندارین یکی از مرکبات است که به عنوان نارنگی نیز شناخته می شود. روغنی که از این میوه خانواده مرکبات گرفته می شود فوق العاده برای سلامت فرزندتان مفید است. • روغن ماندارین خواص موثری از جمله قابض، شل کننده عصبی، آرام بخش و ضد اسپاسم دارد. • خاصیت ضد عفونی کننده روغن پوست کودک را از رشد عفونت و قارچ ها محافظت می کند. • روغن ماندارین سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت می کند و عملکرد درست سیستم تنفسی، گوارشی، قلبی و عروقی، سیستم گردش خون و عصبی کمک می کند. • برخی بیماری هایی که روغن ماندارین به التیام آنها کمک می کند عبارتند از اسهال، درمان اختلالات پوستی و رفع استرس.

    • این روغن از چوب های درخت صندل گرفته می شود و خواص موثر ضد عفونی کننده، ضد التهابی، و گندزدا دارد. • خاصیت ضد عفونی کننده روغن می تواند زخم ها، خراش ها، و جوش های  فرزندتان را التیام ببخشد. • رایحه روغن میکروب ها و جرم های بیماری زا را از بدن کودکتان دور می کند. • روغن چوب صندل را می توانید به صورت موثر روی کودکان کوچک استفاده کنید، چون می تواند هضم سالم را بهبود ببخشد و همچنین عملکرد عصبی و گردش خون را نیز تقویت کند.

    نکات جالبی در مورد روغن های طبیعی وجود دارد که دانستنش بد نیست. • برخی از روغن های طبیعی رنگدانه هایی در اندازه مولکولی دارند، که به راحتی می توانند به بافت پوست کودکان نفوذ کنند. • روغن های طبیعی دارای خواص حل کنندگی چربی هستند و می توانند در عرض ۲۰ دقیقه روی سلول های کودک تاثیر بگذارند. • روغن های طبیعی حاوی مولکول های اکسیژن هستند که می توانند مواد مغذی حیاتی را سریع به سلول های مواجه با مشکل کمبود برسانند. وقتی سلول کمبود اکسیژن داشته باشد کودک بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های عفونی می شود. با رساندن اکسیژن مورد نیاز به بدن، روغن های ضروری سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. • روغن های طبیعی آنتی اکسیدان های بسیار موثری هستند که فضایی ضد فعالیت رادیکال های آزاد ، می سازند. روغن های طبیعی از تکثیر رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و همچنین جلوی رشد قارچ ها و باکتری های عفونت های پوستی را می گیرند. • روغن های ضروری خاصیت ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد قارچی، ضد سرطانی و ضد عفونی کنندگی دارند. روغن طبیعی به شکل موثر میکروب های مضر را نابود می کند و تعادل بدن را باز می گرداند. • روغن های ضروری به سم زدایی و سلول ها و خون کودکان کمک می کنند. • برخی از روغن های طبیعی حاوی ترپن ها هستند، که کودک را بعدها از آلزایمر، بیماری لو گرینگ، اسکلروز متعدد و پارکینسون در امان نگه می دارد. • روغن های طبیعی به تجدید وضعیت روانی، فیزیکی و سلامت احساسی کودک کمک می کنند.

    ( نکته مهم: بسیاری از روغن های طبیعی بسیار غلیظ هستند و نمی توان از آنها به صورت مستقیم استفاده کرد، پس باید ابتدا آن را رقیق کنید. رقیق کردن را با روغن های حامل انجام می دهند، این روغن های عبارتند از روغن بادام شیرین، کنجد، زیتون، ذرت، دانه انگور، آفتاب گردان، کرچک )

    با توجه به سن فرزندتان می توانید از این روغن ها برای سلامت او استفاده کنید:

    ۱- نوزاد تازه متولد شده ( ۲ ماهه ) • روغن بابونه آلمانی • اسطوخودوس روش استفاده: ۱- یک یا دو قطره از روغن اصلی را با دو قاشق چای خوری روغن حامل ترکیب کنید تا رقیق شود. چند قطره از این ترکیب را به آب حمام نوزاد اضافه کنید. ۲- یک قطره از روغن طبیعی اصلی را با مقداری از روغن حامل رقیق کنید و آرام روی پوست کودک خود بمالید.

    ۲- نوزاد ( ۲ تا ۶ ماهه ) • روغن اوکالیپتوس • روغن ماندارین • روغن درخت چای روش استفاده: ۱- یک یا دو قطره از روغن اصلی را با مقداری روغن حامل رقیق کنید و آرام روی پوست کودک بمالید. ۲- برای استفاده از روغن در دستگاه بخور، می توانید یک قطره از روغن های بالا را به دستگاه اضافه کنید.

    ۳- کودک ( ۶ ماهه تا ۲ ساله ) • روغن هل • روغن علف لیمو • روغن نارنگی روش استفاده: ۱- یک تا سه قطره از روغن اصلی را با مقداری روغن حامل رقیق کنید، و به آرامی روی پوست کودک بمالید. ۲- برای استفاده در دستگاه بخور، یک قطره از این روغن های طبیعی را به دو فنجان آب اضافه کنید.

    با اینکه روغن های طبیعی برای سلامت کودک بسیار مفید هستند، نباید قبل از مشورت با پزشک از آنها به عنوان خوراکی استفاده کنید. وقتی روغن های طبیعی را از فروشگاه های اینترنتی و یا یک فروشگاه محلی خریداری می کنید، مطمئن شوید کیفیت برندی که خریداری می کنید معتبر باشد و بطری ها دارای قطره چکان باشند. روغن های طبیعی را در مکانی امن و دور از دسترس کودکتان نگه داری کنید. هیچ وقت روغن طبیعی را به صورت مستقیم به پوست کودک خود نمالید، چون می تواند باعث تحریک مزمن پوست شود. روش درست این است که روغن را ابتدا با روغن های حامل رقیق کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظر شما

    ایمیل

    برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

    کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

    خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد
    خواص روغن نارگیل برای موی نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *