خواص روغن زیتون برای مژه ها

دوره مقدماتی php
خواص روغن زیتون برای مژه ها
خواص روغن زیتون برای مژه ها

بدون شک داشتن مژه هایی بلند و ضخیم یکی از عوامل اصلی در زیبایی صورت به شمار می رود. امروزه روش های زیادی برای زیباسازی مژه ها استفاده می شود ولی هیچ چیز زیباتر از مژه هایی طبیعی پر پشت و خوش حالت نیست. برای داشتن مژه هایی زیبا چند راه وجود دارد، اولین راه استفاده از لوازم آرایشی مثل ریمل و یا مژه مصنوعی است، که در صورت انتخاب درست می تواند چشم ها را بسیار جذاب و زیبا نشان دهد. راه دوم رفتن به سراغ روش هایی مانند کاشت مژه یا اکستنشن مژه است و راه سوم تقویت مژه ها با مواد طبیعی می باشد. مسلما تقویت مژه ها با مواد طبیعی هم از لحاظ اقتصادی به صرفه تر خواهد بود و هم اینکه مژه های طبیعی زیبایی و دوام بیشتری خواهد داشت. با این مطلب همراه سایت خانومانه باشید.

ابتدا برای شما توضیحاتی در مورد روغن زیتون خواهیم داد و سپس تاثیرات آن را بر روی سلامت و تقویت مژه ها بررسی خواهیم کرد.

روغن زیتون در واقع چربی به دست آمده از میوه درخت زیتون می باشد. اولین بار در منطقه مدیترانه این میوه ها تحت فشار و طی فرآیندی خاص به روغن تبدیل شدند. امروزه کشور اسپانیا بزرگ ترین تولید کننده روغن زیتون در جهان به شمار می رود.

روغن زیتون ها براساس میزان اسیدی که دارند درجه بندی می شوند، روغن زیتون با کیفیت عالی حاوی یک درصد اسید و روغن زیتون های معمولی حاوی مقدار بیشتری اسید می باشند. برای تشخیص روغن زیتون مرغوب به رنگ و بوی آن توجه کنید. هرچقدر رنگ روغن زیتون تیره تر و به سبز نزدیک تر باشد روغن زیتون کیفیت بالاتری دارد و هرچقدر رنگ آن روشن باشد نشان دهنده این است که روغن بیشتر تصفیه شده و کیفیت خوبی نخواهد داشت.خواص روغن زیتون برای مژه ها

 

دوره مقدماتی php

 

یکی از مواد طبیعی که تاثیر مثبت زیاد روی سلامت پوست و مو دارد بدون شک روغن زیتون است. روغن زیتون یک تونیک بسیار قوی به شمار می رود، تونیک به محلولی گفته می شود که حالت کششی ماهیچه را نگه می دارد و از شل شدن و خشک شدن پوست و در نتیجه از پیر یا چروک شدن پوست جلوگیری می کند. افزایش سرعت رشد موهای سر و مژه یکی دیگر از تاثیرات جالب روغن زیتون می باشد، علاوه بر آن در صورت استفاده طولانی مدت این روغن باعث نرمی و لطافت مو و مژه خواهد شد. روغن زیتون به عنوان منبع مهمی از ویتامین ها و مواد مغذی به شمار می رود، این مواد همه آن چیزی است که برای رشد مو و مژه به آن نیاز دارید. مژه های شما می توانند به راحتی از این مواد مغذی تغذیه کنند.

این روغن علاوه بر اینکه می تواند جایگزین خوبی برای پاک کننده های آرایش باشد، تاثیر بسیار زیادی روی مژه ها گذاشته و باعث ضخیم شدن و پر شدن مژه های شما می شود.

 

 

چطور از روغن زیتون برای مژه ها استفاده کنیم؟

سوالی که اکنون مطرح می شود این است که چگونه از این روغن برای رشد مژه ها استفاده شود؟ این یک روش ساده است که یک تا دو دقیقه وقت شما را می گیرد.

چند قطره روغن زیتون را روی پنبه ریخته و آن را به مژه های خود بمالید. روغن زیتون روغنی سنگین است بنابراین بیشتر از چند قطره از آن استفاده نکنید. ۵ الی ۱۰ دقیقه بعد از زدن روغن به مژه ها آنها را با آب ولرم شست و شو دهید. آب ولرم به تنهایی روغن را از مژه ها پاک کرده و حالت و درخشندگی خاصی به مژه ها خواهد داد. این عمل را ۴ هفته به صورت مداوم و روزانه تکرار کنید تا اثر فوق العاده آن را مشاهده کنید. شما می توانید از یک برس مژه برای زدن روغن استفاده کنید. از یک ریمل تمام شده استفاده کرده و برس آن را به خوبی شست و شو دهید، سپس چند قطره روغن زیتون به سر برس زده و مژه های خود را با آن شانه کنید و بعد به صورتی که در بالا گفته شد مژه ها را تمیز کنید.

زمانی که شما از این روش برای مژه های خود استفاده می کنید باید به یک سری نکات دقت داشته باشید.

در مدت زمان استفاده از روغن زیتون برای تقویت مژه ها شما می توانید از روغن ویتامین ای هم به صورت همزمان روی مژه ها استفاده کنید. ویتامین ای را می توانید هم به صورت قرص و هم به صورت لوسیون زیر نظر پزشک مصرف کنید. این ویتامین به عنوان یک تسریع کننده در رشد مژه به شمار می رود.

 این نکته هم بسیار مهم خواهد بود که بعد از هر بار استفاده از ریمل یا لوازم آرایش مخصوص چشم از پاک کننده های مخصوص چشم استفاده کرده و مواد آرایشی را به خوبی از روی مژه ها پاک کنید.

رژیم غذایی سالم و مغذی همزمان با استفاده از درمان های طبیعی برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می شود. مصرف مکمل های غذایی برای ضخیم و پرپشت کردن مژه ها هم بی تاثیر نخواهد بود.

نکاتی که در بالا گفته شد را در مدت زمان مشخص طبق برنامه ای مرتب انجام دهید و اثر شگفت انگیز روغن زیتون را بر روی ضخیم شدن، پرپشت شدن و بلند شدن مژه ها به چشم ببینید.

سرم تقویت کننده مژهبله هم اکنون سرم هایی در بازار به منظور تقویت مژه وجود دارد اما اکثر آن ها در واقعیت هیچ تأثیری روی مژه های شما ندارند. شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی از اهمیت زیبایی برای خانم ها با خبر هستند و هر ساله محصولات جدیدی با تضمین بلند کردن مژه های شما به بازار روانه می کنند که اکثراً بی فایده هستند.قبل از خرید هر محصول آرایشی بخصوص این سرم های تقویت کننده چه از طریق اینترنت چه از بازار فروش راجع به آن به خوبی تحقیق کنید! مطالب مربوط به آن را بخوانید و نظر افراد حرفه ای را بپرسید و بعد تصمیم بگیرید که کدام محصول واقعاً می تواند زیبایی را به مژه های شما عرضه کند. متأسفانه بسیاری از محصولات ارزان در مقایسه با گرانقیمت ترها تأثیر کمتری خواهند داشت. شاید عقلانی باشد که با هزینه بیشتر محصولی مفید انتخاب کرد تا با هدر دادن پول، هر چند ناچیز از محصول خریداری شده نتیجه ای نگرفت.

برای داشتن مژه های بلند چه کنیم؟

روغن زیتونیکی از بهترین روش هایی که می توانید برای تقویت مژه های کوتاه در خانه امتحان کنید استفاده از روغن زیتون است. روغن زیتون به صورت طبیعی پوست شما را مرطوب کرده و پوست اطراف چشم شما را جوان تر می کند. هرشب مقداری ازین روغن را به پلک های خود، محل رویش مژه ها بمالید و قدری ماساژ دهید و فردا صبح چشم های خود را با آب ولرم شست و شو دهید.وازلینوازلین ماده ای است که در هر خانه ای یافت می شود. برای استفاده از وازلین ابتدا ناحیه اطراف چشم ها را شسته و آن را خشک کنید. مقداری وازلین برداشته با استفاده از انگشت اشاره خود وازلین را از ریشه به نوک مژه ها بمالید. دقت کنید که مژه های خود را نکشید زیرا اینکار باعث ریزش و آسیب آن ها می شود. به آرامی اطراف چشم خود را ماساژ داده و از یک خواب آرام و راحت لذت ببرید. صبح فردا دقت کنید که قبل از انجام هر آرایشی روی چشم ها وازلین باقیمانده را شسته باشید.

روغن های اساسی مختلفی برای افزایش رشد مو ،وجود دارند و همچنین می توانند باعث رشد مژه نیز شوند از آنجایی که این روغن ها باید مستقیما به منطقه چشمی اعمال شوند، از آنها باید به ندرت و با دقت استفاده شود ،تا به داخل چشم نفوذ نکند.

اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن کرچک یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می شود ،که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می کرده است. حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که، باعث ریزش مژه ها می شوند، مبارزه کند.

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشورید.

شما همچنین می توانید کمی ژل آلوئه ورا، را با روغن کرچک مخلوط کنید.آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید – به همان اندازه که ریمل می زنید.اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید.برای بهترین نتیجه،این فرایند باید به طور منظم برای 1 تا 3 ماه تکرار شود.خواص روغن زیتون برای مژه ها

2) ژل آلوئه ورا :

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند.حاوی ویتامین ,E, A, B-12 و C است، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند.

همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید.

آلوئه ورا را با دقت بشورید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود.کمی ژل آلوئه ورا را برداریدو قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.

همچنین، می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا مخلوط کنید، یکی دیگر از درمان های شناخته شده که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است.این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و برای حدود 15 دقیقه اجازه دهید،تا بماند و سپس بشورید. این کار را تا دو بار در روز تکرار کنید.

3) ویتامین E:

مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال 2010 منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است.

این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با ریزش مو نیز مرتبط است.برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

4) برس کشیدن مژه ها:

به همان مقدار که ساده به نظر می رسد، افراد زیادی روی این شیوه قسم می خورند.برس کشیدن مژه ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می کند را از بین می برد.این ذرات، می توانند منافذ مژه را را مسدود کنند، بنابراین رشد مژه شما متوقف می شود و یا حتی باعث ریزش مژه ها می شود.

علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه ها برسند.این روش به نحوه ماساژ دادن مژ ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می کند.

مژه های خود را با برس خودش شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه.این کار را دو بار در روز به مدت 5 دقیقه انجام دهید.تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

5) انجام ماساژهای پلکی:

ماساژ پلک ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند.بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده، می رساند و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود.این کار، رشد مو را تحریک می کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه ها می شود.

برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی ، ژل نفتی، یا روغن را روی پلک چشمان خود قرار دهید.به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند.علاوه بر این، حتما انگشتانتان را بشورید.پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه و ابرویتان استفاده کنید.

ماساژ را به صورت حرکات دایره ای، با استفاده از انگشت حلقه خود، به آرامی انجام دهید.این ماساژ را برای حدود 5 دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید.این کار را دو بار در روز برای 1 تا 3 ماه انجام دهید.

6) مخلوط پوست لیمو:

پوست لیمو، یک درمان فوق العاده دیگری برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.پوست لیمو، حاوی اسید فولیک و همچنین ویتامین های B و C است، که برای ساخت ماسک صورت نیز استفاده می شود، برای تقویت پوست، که همچنین برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

این ماده حاوی، اسید فولیک و همچنین ویتامین b و c می باشد، که به افزایش رشد مو کمک می کند، که حتی ممکن است در روغن های ضروری مثل روغن زیتون یا روغن کرچک تزریق شود، تا باعث تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست شود.

برای داشتن بهترین نتایج، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل 2 هفته بماند.پس از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا برس، ریمل مژه یا ابرو، می توانید روغن را روی مژه های خود، قبل از خوابیدن بمالید و اجازه دهید تا یک شب کامل بماند.صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشورید.این کار را هر شب برای 1 تا 3 ماه ،یا تا دریافت نتایجی که می خواهید، انجام دهید.

7) تخم مرغ نیز برای مژه ها مفید است!

تخم مرغ، یک غذای فوق العاده است و ما قبلا از مزایای آن برای تهیه و تقویت مو صحبت کرده بودیم . همچنین برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، مناسب هستند. تخم مرغ ،غنی از پروتئین است و همچنین حاوی ویتامین های B و بیوتین هستند ،که برای افزایش بافت مژه مفید هستند.

برای استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، ابتدا باید یک تخم مرغ کامل را بشویید، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و این مخلوط را تا زمانی که کرم رنگ و سفت شود، هم بزنید.از یک تکه پنبه به عنوان یک اپلیکاتور استفاده کنید ،و آن را در مخلوط بگذارید.

پنبه را به آرامی بر روی مژه های خود بزنید.به یاد داشته باشید که نباید ،پنبه بیش از حد خیس بخورد تا از چسبیدن آن به چشم جلوگیری شودو بعد از 15 دقیقه مژه ها را آب سرد را بشویید.این کار را سه بار در هفته به مدت چند ماه تا زمانی که نتیجه مطلوب به دست بیارید، تکرار کنید.

چای سبز ،دارای فلاونوئیدها است که رشد مژه را تقویت می کند .این نتیجه، در مطاله ای با استفاده از جوندگانی که ریزش مو داشتند، ثابت شد.ک مطالعه نشان داد، که جوندگانی که چای سبز دریافت کردند نشانه هایی از رشد مو را از خود نشان می دادند، در حالی که به گروه دیگر فقط آب داده شده بود، بهبودی از ریزش مو را نشان ندادند.خواص روغن زیتون برای مژه ها

برای استفاده از چای سبز به عنوان یک درمان خانگی برای نازک بودن مژه ها، یک فنجان چای سبز، ترجیحا شیرین، تهیه کنید.اجازه دهید تا خنک شود.زمانی که خنک شد، با استفاده از یک اپلیکاتور ،مانند:یک تکه پنبه، چای سبز را روی مژه های خود بمالید.

چای را از ریشه مژه ها تا انتهای آن بزنید.به آرامی این کار را انجام دهید، و اجازه ندهید مژه ها با چای زیادی خیس بخورد، تا چای به چشمان نفوذ کنند.اجازه دهید 15 دقیقه بماند و سپس آنرا با آب شستشو دهید. اینکار را دو بار در هفته، برای مدت 3 ماه تکرار کنید.

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است ،که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود.روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.

حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید.

اپلیکاتور خود را ،درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید.قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید.روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید.این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید.

کره شیا، که از یک دانه و غلات می آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می شود.کره شیا حاوی، ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند.

به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید.اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای 1 تا 3 ماه تکرار کنید.

روغن هسته انگور :

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است.

روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

  • عکس گلهای زیبای عاشقانه
  • روغن جوجوبا :

    جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

    بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

    روغن سیاه دانه :

    سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

    روغن رزماری :

    رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

    روغن کرچک :

    کرچک یکی دیگر از گیاهان دارویی با سابقه ای بیش از4000 سال است که این خود گواه ویژگی های خاص این گیاه است. از خواص درمانی این روغن باید به مواردی از جمله :تقویت مژه و ابرو ، از بین برنده موخوره ، تقویت و رشد مو ، چین و چروک پوست ، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا ، مسکن درد مفاصل اشاره کرد.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    روغن نارگیل :

    روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است.

    این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

    روغن زیتون :

    روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند.

    روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

    با مژه هایتان به سختی رفتار نکنید

    روی مژه هایتان مواد آرایشی زیاد نزنید و برای پاک کردن آرایشتان ، محکم رویش فشار نیاورید.همیشه به آرامی رفتار کنید و آرام ماساژ دهید.از استفاده از اکستنشن مژه یا مژه های مصنوعی، اجتناب کنید، زیرا این کار به احتمال زیاد می تواند، به مژه هایتان صدمه وارد کند.

    همه ما می دانیم داشتن مژه بلند و پرپشت زیبایی چشم را دو چندان میکند. داشتن مژه های زیبا آرزوی هر زنی می تواند باشد. زنانی که از زیبایی مژه طبیعی برخوردار نیستند به لوازم آرایشی مثل ریمل یا اکستنشن مژه پناه می برند، تا بوسیله این ابزارها مژه های خود را بلندتر، پرپشت تر و زیباتر نشان دهند. اما هیچ چیز جای مژه طبیعی را نمی گیرد. بنابراین چگونه کسانی که دارای مژه های پرپشت نیستند، می توانند این مشکل را حل کنند؟ ما پیشنهاد ویژه ای برای کسانی که دچار این مشکل شده اند، داریم. یک روش آسان و کم هزینه. که به نظر می یاد خیلی تاثیر گذار هست. پس با مزقون همراه باشید تا با فواید روغن زیتون برای مژه آشنا شوید.

    اگر شما واقعا خواستار مژه های پرپشت و بلند هستید کافیست کمی تلاش و فداکاری به خرج دهید! تا در مدت زمان خیلی کم مژه های طبیعی و زیبای خود را به رخ دیگران بکشید.

     

    روغن زیتون یک تونیک بسیار قوی و طبیعی است که مزایای زیادی برای سلامتی، پوست و مو دارد. در اینجا چند مورد از فواید روغن زیتون برای مژه را برایتان می آوریم.خواص روغن زیتون برای مژه ها

     

    حال سوال این است که چگونه از فواید این روغن برای ترمیم و بلندتر شدن مژه بهره مند شویم؟ با یک روش آسان و سریع که چند دقیقه بیشتر وقتتان را نمی گیرد.

     

    همچنین می توانید از براش های مخصوص مژه برای زدن روغن استفاده کنید. دقیقا بصورت توضیحاتی که در بالا آورده شد عمل کنید. فقط بجای پنبه از براش مخصوص مژه یا براش ریمل خشک شده استفاده کنید.

    این روغن تراپی بهتر است شب هنگام موقع خواب انجام شود، زیرا در ساعات شبانه موقع خواب چشم ها استراحت بیشتری دارند و نتیجه بهتری خواهید گرفت.

     

    اگر دستورالعمل و نکاتی که در این مطلب گفته شده را بخوبی رعایت کنید در مدت زمان خیلی کم صاحب مژهایی بلند و پر پشت و تیره و نرم خواهید شد. و اینجاست که رویاهایتان به حقیقت تبدیل خواهد شد.

    آیا مژه های شما کم پشت است؟ شما از چه روشی برای پرپشت تر نشان دادن مژه هایتان استفاده می کنید؟ لطفا تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید.

     

     




    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت


    لطفا به سوال زیر پاسخ دهید
    64 + = 71

    خواص روغن زیتون برای مژه ها





    1397 © کلیه حقوق متعلق به مجله آنلاین مزقون است

    1397 © کلیه حقوق متعلق به مجله آنلاین مزقون است

    ورود به حساب کاربری


  • عکس عروسکی فانتزی دخترونه برای پروفایل


  • Fill the forms bellow to register




    Please enter your username or email address to reset your password.



    رکنا: روغن های گیاهی در تقویت مژه و ابرو بی نظیر عمل می کنند.

    روغن های اساسی مختلفی برای افزایش رشد مو ،وجود دارند و همچنین می توانند باعث رشد مژه نیز شوند از آنجایی که این روغن ها باید مستقیما به منطقه چشمی اعمال شوند، از آنها باید به ندرت و با دقت استفاده شود ،تا به داخل چشم نفوذ نکند.

    _ تقویت مژه و ابرو با روغن کرچک

    اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن کرچک یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود. تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می شود ،که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می کرده است. حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که، باعث ریزش مژه ها می شوند، مبارزه کند.

    طریقه استفاده از روغن کرچک برای تقویت ابرو و مژهخواص روغن زیتون برای مژه ها

    برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشویید.

    شما همچنین می توانید کمی ژل آلوئه ورا، را با روغن کرچک مخلوط کنید. آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید به همان اندازه که ریمل می زنید. اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید. برای بهترین نتیجه، این فرایند باید به طور منظم برای ۱ تا ۳ ماه تکرار شود.

    _ ضخیم شدن مژه و ابرو با روغن زیتون

    روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود. روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.

    طرز استفاده از روغن زیتون برای رشد مژه و ابرو

    برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید. اپلیکاتور خود را درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید. قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید. روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید. این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید.

    _ مژه های بلند و ضخیم با ژل آلوئه ورا

    آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است. آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند. حاوی ویتامین ,E, A, B-۱۲ و C است، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند. همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.

    طرز استفاده از ژل آلوئه ورا برای رشد ابرو و مژه

    برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید. آلوئه ورا را با دقت بشورید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود. کمی ژل آلوئه ورا را بردارید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.

    همچنین، می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا مخلوط کنید، یکی دیگر از درمان های شناخته شده که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است. این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و برای حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید،تا بماند و سپس بشورید. این کار را تا دو بار در روز تکرار کنید.

    _ جلوگیری از ریزش مژه با برس کشیدن مژه ها

    به همان مقدار که ساده به نظر می رسد، افراد زیادی روی این شیوه قسم می خورند. برس کشیدن مژه ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می کند را از بین می برد. این ذرات، می توانند منافذ مژه را را مسدود کنند، بنابراین رشد مژه شما متوقف می شود و یا حتی باعث ریزش مژه ها می شود. علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه ها برسند.

    طریقه برس کشیدن به مژه ها

    این روش به نحوه ماساژ Massage دادن مژه ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می کند. مژه های خود را با برس خودش شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه. این کار را دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

    _ تقویت رشد مژه با ویتامین E

    مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است. این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با ریزش مو نیز مرتبط است. برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

    _ ماساژهای پلکی موثر در رشد و تقویت مژه ها

    ماساژ پلک ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند. بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده، می رساند و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود. این کار، رشد مو را تحریک می کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه ها می شود.

    روش ماساژ پلک برای رشد و تقویت مژه

    برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی ، ژل نفتی، یا روغن را روی پلک چشمان خود قرار دهید. به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند. علاوه بر این، حتما انگشتانتان را بشورید. پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه و ابرویتان استفاده کنید.

    ماساژ را به صورت حرکات دایره ای، با استفاده از انگشت حلقه خود، به آرامی انجام دهید. این ماساژ را برای حدود ۵ دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید.این کار را دو بار در روز برای ۱ تا ۳ ماه انجام دهید.

    _ بلند شدن مژه با لیمو

    پوست لیمو، یک درمان فوق العاده دیگری برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است. پوست لیمو، حاوی اسید فولیک و همچنین ویتامین های B و C است، که برای ساخت ماسک صورت نیز استفاده می شود، برای تقویت پوست، که همچنین برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

    این ماده حاوی، اسید فولیک و همچنین ویتامین b و c می باشد، که به افزایش رشد مو کمک می کند، که حتی ممکن است در روغن های ضروری مثل روغن زیتون یا روغن کرچک تزریق شود، تا باعث تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست شود.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    طریقه مصرف پوست لیمو برای بلند شدن مژه

    برای داشتن بهترین نتایج، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل ۲ هفته بماند.

    پس از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا برس، ریمل مژه یا ابرو، می توانید روغن را روی مژه های خود، قبل از خوابیدن بمالید و اجازه دهید تا یک شب کامل بماند. صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشورید. این کار را هر شب برای ۱ تا ۳ ماه ،یا تا دریافت نتایجی که می خواهید، انجام دهید.

    _ افزایش ضخامت مژه با تخم مرغ

    تخم مرغ، یک غذای فوق العاده است و ما قبلا از مزایای آن برای تهیه و تقویت مو صحبت کرده بودیم . همچنین برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، مناسب هستند. تخم مرغ ،غنی از پروتئین است و همچنین حاوی ویتامین های B و بیوتین هستند ،که برای افزایش بافت مژه مفید هستند.

    استفاده از تخم مرغ برای تقویت مژه

    برای استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، ابتدا باید یک تخم مرغ کامل را بشویید، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و این مخلوط را تا زمانی که کرم رنگ و سفت شود، هم بزنید.

    از یک تکه پنبه به عنوان یک اپلیکاتور استفاده کنید ،و آن را در مخلوط بگذارید . پنبه را به آرامی بر روی مژه های خود بزنید. به یاد داشته باشید که نباید ،پنبه بیش از حد خیس بخورد تا از چسبیدن آن به چشم جلوگیری شودو بعد از ۱۵ دقیقه مژه ها را آب سرد را بشویید. این کار را سه بار در هفته به مدت چند ماه تا زمانی که نتیجه مطلوب به دست بیارید، تکرار کنید.

    _ تقویت رشد مژه با چای سبز

    چای سبز ،دارای فلاونوئیدها است که رشد مژه را تقویت می کند. این نتیجه، در مطاله ای با استفاده از جوندگانی که ریزش مو داشتند، ثابت شد. مطالعه نشان داد که جوندگانی که چای سبز دریافت کردند نشانه هایی از رشد مو را از خود نشان می دادند، در حالی که به گروه دیگر فقط آب داده شده بود، بهبودی از ریزش مو را نشان ندادند.

  • دانلود تصاویر پس زمینه گوشی سامسونگ
  • روش تقویت مژه با چای سبز

    برای استفاده از چای سبز به عنوان یک درمان خانگی برای نازک بودن مژه ها، یک فنجان چای سبز، ترجیحا شیرین، تهیه کنید. اجازه دهید تا خنک شود. زمانی که خنک شد، با استفاده از یک اپلیکاتور ،مانند یک تکه پنبه، چای سبز را روی مژه های خود بمالید.

    چای را از ریشه مژه ها تا انتهای آن بزنید. به آرامی این کار را انجام دهید، و اجازه ندهید مژه ها با چای زیادی خیس بخورد، تا چای به چشمان نفوذ کنند.اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آنرا با آب شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته، برای مدت ۳ ماه تکرار کنید.

    _ تقویت و افزایش رشد مژه با کره شیا

    کره شیا، که از یک دانه و غلات می آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می شود. کره شیا حاوی، ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند. به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید. اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

    _ پرپشت شدن مژه و درمان ریزش مژه با روغن های گیاهی

    در ادامه روغن های گیاهی که برای پرپشت شدن و درمان ریزش مژه ها مفید هستند را معرفی می نماییم:

    – رشد مجدد پیاز مو با روغن هسته انگور

    این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

     

    خواص روغن زیتون برای مژه ها


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا: کوفته قالبی سیب و عدس و گردو یک غذای مقوی.

    رکنا: با این روش ها ابروهایی پرپشت خواهید داشت.

    رکنا: بروسکتا یک نوع پیش غذای کلاسیک با نان برشته آغشته به کره ایتالیایی است.

    رکنا: مرد 50 ساله‌ای که صبح امروز مقابل ساختمان شهرداری تهران دست به خودسوزی زد، 45 درصد…

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    فهرست مطالب

    در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

    از کم پشتی مژه هایتان رنج می برید؟ راهکارهای مختلفی را امتحان کرده اید تا مژه های تان را پرپشت کنید؟ در این مطلب درمان های خانگی را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر زیباتر شدن مژه، به تقویت و رشد سریع مژه های شما کمک کند.

    مژه ها نوعی قاب برای چشم محسوب می شوند که جذابیت و توجه را به سمت صورت جذب می کنند و در همه رده های سنی زمانی که مژه های زنان نازک می شود و در حال ریزش است، دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند.

    راهکارهای زیادی برای رشد مژه مطرح است اما به راستی کدامیک از این دستورالعمل ها اثر گذار است و خطرناک نیست. ما به سوالات شما درباره رشد سریع مژه پاسخ داده ایم.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    البته داشتن مژه هایی بلند ریشه ی ژنتیکی داشته اما این بدان معنا نیست که فردی که دارای ژن خوب نیست نمی تواند از مژه های بلند بهره ببرد.

    با توجه به تحقیقات انجام شده رابطه مستقیمی بین سلامتی مو و تغذیه وجود دارد، بنابراین اگر فردی به میزان کافی از ویتامین های محلول در چربی همانند، گروه ویتامین های B، ویتامین C و کلاژن ها استفاده نکند، ممکن است سلامت موی خود را به خطر بیاندازد.

    استفاده بیش از حد از محصولات چشمی، علی الخصوص استفاده طولانی مدت از ریمل و مژه های مصنوعی و کاشت مژه، می تواند مژه های شما را ضعیف تر و حتی منجر به ریزش مژه ها شود.

    هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

    تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد. موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

    این دوره زمانی از مرحله رشد (آناژن) شروع شده و بین ۳۰ تا ۴۵ روز طول می کشد که هر مژه معمولا نهایت تا ۱۰ میلی متر بلند می شود. مرحله بعد که رشد متوقف شده و فولیکول های مژه خورد و شکننده می شوند را مرحله انتقال (کاتاژن) می نامند. اگر در این مرحله مژه ریزش داشته باشد، سریعا جایش با مژه ی دیگر پر نخواهد شد. این مرحله ۲ الی ۳ هفته طول دارد. مرحله ی بعدی که مرحله ی ساکن (تلوژن) نام دارد ممکن است تا بیش از ۱۰۰ روز طول بکشد تا مژه ی جدیدی جایگزین شود. این دوره معمولا بین ۴ الی ۸ هفته طول می کشد تا یک مژه بطور کامل جایگزین شود.

    گیتی صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه اصفهان، با اشاره به عوارض اکستنشن مژه برای افزایش طول و حجم مژه‌ها، اظهار کرد: کنده شدن مژه‌های طبیعی از خطرات اکستنشن با دفعات متعدد است. با آسیب دیدن ریشه‌ها امکان رشد مژه طبیعی وجود ندارد و در صورتی که اضافه کردن مژه مکرر و بدون فاصله انجام شود، می‌تواند به ریشه مژه‌ها آسیب وارد کند.

    این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ریزش مژه‌ها در صورتی که غیر طبیعی نباشد در 24 ساعت نخست اکستنشن طبیعی است، ادمه داد: چسب‌هایی که در کاشت مژه استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.

    صادقیان با بیان اینکه به طور کلی اکستنشن در ایجاد گل مژه نقشی ندارد، ادامه داد: آلوده بودن دست شخصی که اکستنشن را انجام می‌دهد نیز می‌تواند موجب بروز عفونت‌های لبه پلک و مژه شود.

    وی با بیان اینکه زمان مجاز برای اکستنشن مژه حداکثر 8 هفته است، اضافه کرد: استفاده مکرر از مژه مصنوعی در دراز‌مدت به مژه‌های طبیعی فرد آسیب وارد می‌کند و در نهایت موجب ریزش مژه‌های طبیعی می‌شود که دیگر برگشت‌پذیر نیست.

    این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: به صورت کلی استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است. اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و منجر به ایجاد التهاب در لبه پلک و مژه شود.

    صادقیان گفت: چسب‌هایی که برای اضافه کردن مژه استفاده می‌شود، نباید موجب کنده شدن مژه‌های اصلی شود.

    کوتاه کردن مژه همانند موهای دیگر قسمت های بدن می تواند مفید واقع شود. اثرات کوتاه کردن مو معمولا با رشد سریعتر و ضخامت بیشتر همراه است، حال سوال این است کوتاه کردن مژه همین نتایج را خواهد داشت؟

    نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که کوتاه کردن مژه نسبت به کوتاه کردن موهای سر کندتر خواهد بود و این مدت زمان ممکن است شما را هم ناامید کند و روش مناسبی برای پرپشت شدن مژه ها نیست. یادتان باشد مژه به اندازه موی سر رشد نمی کند.

    از مژه های مصنوعی خودداری کنید. استفاده از اینگونه مژه ها ممکن است در همان لحظه شما را زیباتر کنند اما در طولانی مدت به مژه های شما آسیب می زند. به طوری که هنگام برداشتن مژه های مصنوعی تعدادی تار از مژه های اصلی کنده می شود. همچنین زمان خوابیدن آرایش خود را پاک کنید تا هیچ گونه اثری از مواد آرایشی روی مژه های باقی نماند تا مژه های شما فرصت تنفس و رشد بهتری پیدا کنند.

    تغذیه مناسبی داشته باشید و از چربی های سالم و مناسب برای رشد سریع مژه و موادی نظیر سیب، توت فرنگی، سبزیجاتی که برگ سبز دارند، گوجه، پروتئین هایی همانند تخم مرغ و ماهی، چربی های سالم نظیر روغن زیتون استفاده کنید. از یک فرچه ی ریمل مناسب برای شانه کردن روزانه مژه ها استفاده کنید. با انگشت کوچک پلک را ماساژ دهید.

    رشد مو در هفته ی ۳۰ بارداری شروع می شود و در هفته ی ۳۲ ابروها و مژه های نوزاد شروع به رشد می کند. بیشتر نوزادان هنگام تولد دارای مقدار کمی مو بر روی سر هستند و بعضی هم اصلا مویی ندارند.

    این موارد جای هیچ گونه نگرانی و مصرف دارو و درمان های خانگی ندارد و والدین نگرانی بابت عدم داشتن مو برای نوزاد نخواهند داشت بدین علت که پس از مدتی نوزاد شروع به رشد مو می کند.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    روغن کرچک، یکی از بهترین درمان های خانگی و مواردی است که برای رشد سریع مژه های شما بسیار مناسب، ساده و گیاهی است. این روغن می تواند منجر به رشد سریع مژه ها و ضخیم تر شدن آنها شود. برای استفاده راحت تر می توانید روغن کرچک را با استفاده از فرچه ی ریمل قبل از خواب استفاده کرده تا این کار منجربه مرطوب شدن و رشد طبیعی مژه های شما شود.

    حتما بخوانید : خواص روغن کرچک: ۴۶ فایده روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی

    روغن بادام ، مطمئنا یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. 

     روغن هفت مغز، بی شک روغن هفت مغز که به دلیل ترکیب و تهیه آن از تعداد هفت دانه روغنی می باشد که عیارتند از :بادام تلخ و شیرین ، فندق ، سیاه دانه ، پسته ، کنجد ، کرچک که تک تک آنها از بهترین ها بوده تهیه شده و  با دارا بودن مواد مغذی و ضروری پوست و مو خود را به جایگاه نخست از لیست روغن های تقویت کننده مو ، ابرو و مژه رسانده و پس از گذشت سالها این جایگاه را در میان بهترین ها حفظ کرده است.

    روغن هسته انگور، این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور 50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

    روغن رزماری، رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .  از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

  • طرز تهیه کیک یزدی با مایکروفر خوشمزه
  •  روغن جوجوبا، جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E  و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

    روغن سیاه دانه، سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه  و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

     روغن نارگیل، روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

     روغن زیتون، روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند. روغن زیتون تا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و  به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن و ریزش موها مبارزه می کند.

    خواص روغن زیتون برای مژه ها

    آلوئه ورا، یکی از شگفت انگیزترین درمان های خانگی است که کاربرد های بسیار متنوعی دارد. اگر شما می خواهید  مژه هایتان را تقویت کنید تا رشد بهتری داشته باشند مقداری ژل آلوورای تازه را قبل از خواب به مژه های خود بزنید، همانند زمانی که ریمل می زنید. با توجه به ویتامین ها و مغذی بودن ژل آلوئه ورا رشد مژه های شما بهتر و مستحکم تر خواهد شد.

    ۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید. با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه  خود را با آن ماساژ دهید. ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

    ۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

    ۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید. لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

    ۴- چای سبز، قابل استفاده برای مژگان شما است. مقداری چای سبز را دم کرده و بگذارید سرد شود. حال با یک پارچه کتان آن را به مژه های خود بمالید. کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز به نگهداری و رشد مژه های شما و کمک به رشد سریع مژه ها بسیار کمک کننده است.

    ۵- درست کردن سرمی از سفیده تخم مرغ، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. بعضی از افراد موهای خود را با سفیده تخم مرغ برای تقویت موهای خود مداوم می شورند. حال شما هم می توانید از سفیده تخم مرغ برای مستحکم تر کردن مژه ها و قوی تر شدن آن استفاده کنید.

    ۶- پوست لیمو را قطعه قطعه کرده و در یک چهارم فنجان روغن زیتون یا روغن کرچک ۲ الی ۳ روز بگذارید. این روغن را قبل از خواب بر روی مژه های خود بمالید. هر شب این کار را انجام دهید تا مژه های مستحکم تر داشته باشید. علاوه بر فواید روغن زیتون و روغن کرچک از ویتامین C و ویتامین A موجود در لیمو استفاده شده تا رشد مژه بیشتر تقویت شود.

    ۷- کره شیا (شیا:دانه های بزرگ قهوه ای رنگ میوه ای که درخت شیا تولید می کند)، مقدار کمی از این کره را بین دو انگشت تان بگذارید و با مالیدن دو انگشت به یکدیگر کره را آب کرده و آن را به مژه خود قبل از خواب بمالید. استفاده از این کره هر شب قبل از خواب توصیه شده و این امر موجب می شود تا بافت و کیفیت مژه های شما به علت استفاده مقدار کافی از ویتامین A و ویتامین E بهبود یابد. این کار باعث می شود تا فولیکول های مژه های شما تقویت شده و رشد بهتری داشته باشد.

    ترفندهای زیادی برای رشد سریع مژه مطرح است. یکی از همین افسانه ها، اثر وازلین بر روی رشد مژه است. متاسفانه این ترفند که وازلین برای رشد مژه مفید است، نادرست می باشد. وازلین اثری بر روی رشد مژه ندارد اما ماده ای مفید برای مژه محسوب می شود. چون وازلین مرطوب کننده ای بسیار مناسب است برای کسانی که دارای مژه هایی خشک هستند مناسب بوده و از شکسته شدن مژه ها جلوگیری می کند. وازلین به مژه ها زیبایی خاصی می دهد و باعث می شود تا مژه ها ظاهری بلند تر صاف تر، مرتب و منظم بخود بگیرند.

    سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیرا دارویی را که سبب رشد مژه‌ها می‌شود، تایید کرد. این اولین بار است که دانشمندان چنین دارویی تولید می‌کنند. این دارو که Latisse نام دارد و توسط شرکت آلرژن (Allergan) تولید شده است. این دارو ممکن است برای افرادی که دچار کم مویی (hypotrichosis) هستند نیز مفید باشد. شرکت آلرژن اظهار می‌دارد، افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، مژه‌های آنها شروع به رشد کرده و طی هشت هفته مژه‌های بلندتر، پرتر، ضخیم‌تر و سیاه‌تر خواهند داشت و پس از شانزده هفته نتیجه کامل‌تر را خواهند دید! البته با قطع مصرف این دارو مژه‌هایی که بعدا می‌رویند، به تدریج به همان حالت قبلی خود (کم پشت) برمی‌گردند. این شرکت معتقد است، داروی رشد مژه اولین و تنها دارویی است که بر پایه علمی تولید شده، جنبه درمانی دارد و توسط FDA نیز تایید گردیده است و می‌تواند مورد استفاده افرادی که اصلا مژه ندارند و یا مژه‌های بسیار کم پشتی دارند، قرار گیرد. البته استفاده از این دارو عوارض جانبی نیز دارد؛ مثلا ممکن است موقتاً سبب تیره‌تر شدن پوست پلک و یا بروز رنگدانه‌های قهوه‌ای در چشم شودکه این اثرموقتی است .  

    اگر شما در حال بررسی Latisseهستید، بدست آوردن اطلاعات ،بسیار مهم است. ممکن است که سوال شما این باشد که عملکرد این محصول چگونه است، چه زمانی نتایج را خواهید دید و یا اینکه آیا محصولی ایمن است؟در این قسمت قصد داریم مفهوم اساسی این محصول را به شما بدهیم .

    مژه های کم پشت (آنچه که ممکن است تشخیص ندهید) : ممکن است از دریافتن اینکه ژورنال های پزشکی ریزش و کم پشتی مژه ها را به پیری مربوط می دانند،شگفت زده شوید.هنگامی که کمپانی آلرگان عکس هایی از زیر مجموعه ای از خانم ها با مژه های ناکافی را که تحت آزمایشات بالینی Latisseبودند بررسی کردند، متوجه شدند که خانم های مسن تر دارای مژه های کوتاه،کم رنگ و نازک تری هستند و آنها را با خانم های جوان تر تحت آزمایش، مقایسه کردند.اطلاعات آماری نشان می دهد که با افزایش سن طول،ضخامت و تیرگی مژه کاهش می یابد.

    احتمالا متوجه تغییری در مژه هایتان طی چند سال اخیر شده اید. آیا پرپشت بودن خود را از دست داده اند؟ آیا کوتاه تر به نظر می رسند؟ یا کم رنگ تر شده اند؟اگر این گونه است زمان آن فرارسیده است تا Latisse  را بررسی کنید. تنها محصول تایید شده FDAکه باعث رشد مژه ها شده و تمامی ویژگی های یک مژه زیبا را افزایش می دهد.

    Latisse  باعث رشد مژه های کم پشت می شود:پژوهش های آزمایشگاهی نشان می دهد ، مژه های 91% خانم های 35 سال به بالای تحت آزمایش  Latisseبعد از 16 هفته درمان دو برابر پرتر شده است. اگر مژه های کافی ندارید،Latisseرا در دوره درمان خود قرار دهید زیرا که به بلندتر شدن و تیره شدن و ضخیم شدن مژه های شما کمک می کند.پی ببرید که چرا افراد دارای مژه ناکافی درباره Latisseمی پرسند؟ از زمان تولید این محصول علاقه روزافزونی وجود داشته است. جای تعجبی هم نیست، Latisseاولین و تنها محصول تایید شده FDA  در درمان مژه های کم پشت می باشد که باعث تیره تر شدن،بلندتر شدن و پرپشتی آن می شود.محلول Latisseدرمان رشد مژه هاست در حقیقت تنها درمان تایید شده FDAکه به طور بالینی ثابت شده موجب رشد مژه ها می گردد و تنها محصول رشد مژه در دسترس با نسخه می باشد.Latisse مژه ها را بلندتر،پرپشت تر و تیره تر می کند. محلول Latisseرا هر شب یک بار به طور موضعی در انتهای مژه های بالایی بکار ببرید . نتایج به تدریج ظاهر می شوند. ممکن است در طی 4 هفته اول استفاده از لاتیس افزایش طول مژه را ببینید و می بایست در طی 16 هفته به رشد کامل از مژه های خود دست یابید. این یک خیال نیست! رشد مژه های شما واقعیت دارد.Latisse رشد مژه های شما را ممکن می سازد به خاطر ترکیب فعال آن ،Bimatoprost.اگرچه مکانیسم عمل دقیق آن ناشناخته است اما این باور وجود دارد که  Latisse روی فاز رشد چرخه موی مژه (آناژن)   این گونه  اثر می کند: ابتدا در این فاز طول مژه وسپس تعداد مژه را افزایش می دهد.

    گاهی اوقات ممکن است مژه های شما بریزند ، این ریزش ممکن است کاملا طبیعی بوده و یا در نشانه  ی بیماری خاصی باشد. به طور معمول می توان گفت ریختن یک یا دو مژه در روز امری طبیعی است چرا که موهای شما به طور دائم در حال رشد هستند ، اما به یاد داشته باشید که این مژه های ریخته باید در عرض چند روز مجددا رشد کنند ، در این حالت سیکل ریزش مژه های شما کاملا طبیعی است. اما اگر مژه های ریخته مجددا رشد نمی کنند یا با سرعتی بیش از حد معمول می ریزند بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا دلیل آن را جویا شوید. اما در کنار مراجعه به دکتر روش های ساده ای نیز وجود دارند که تاثیر خوبی در رشد مجدد مژه ها خواهند داشت ، در ادامه قصد معرفی این روش ها را داریم. با ما همراه باشید :

    منبع : پزشک من | نبض ما | نمناک |‌ ایسنا

    برای رزرو وقت و دریافت تخفیف تماس بگیرید

    مشاهده

    جامعه سلامت پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند. جامعه سلامت با هدف ارتقا دانش عمومی و با تمرکز بر مواردی که به سلامت جسم و روح افراد مرتبط است می‌کوشد تا به سهم خود و به عنوان یک رسانه در مسیر ارتقا جامعه حرکت نماید. افزایش آگاهی، راهنمایی و سنجش چرخه‌ایست که با کمک شما مخاطبین تکمیل خواهد شد.

    توجه: مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

    توجه: استفاده از مطالب سایت به هر شکل و در هر فرمتی مجاز نمی باشد و شامل پیگرد قانونی خواهد شد.

    ضمن تقدیر از همراهی شما مخاطب گرامی، خواهشمند است تمامی سوالات خود را در سایت و در بخش نظرات مطالب مطرح فرمایید. لطفا از راه‌های ارتباطی ذیل تنها برای مباحث بازرگانی استفاده نمایید.

    شما می‌توانید برای درج هر نوع آگهی تبلیغاتی از جمله تبلیغات بنری، رپورتاژ آگهی و یا ثبت دفاتر مشاوره در سایت از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

    برای دریافت وقت مشاوره به صفحه “لیست بهترین مراکز مشاوره روانشناسی در تهران” مراجعه بفرمایید.

    ایمیل تبلیغات : [email protected]

    ارسال نظرات: [email protected]

    تلفن تبلیغات (لطفا تنها برای امور تبلیغاتی تماس بگیرید): 09375386828

    صفحه اصلی » تغذیه و سلامت 🔥 » سلامت 🔥 » پوست و مو » تقویت مژه : رشد مجدد و سریع مژه / پرپشت شدن مژه با روغن نارگیل و زیتون

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.

    آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    حاوی ویتامین ,E, A, B-12 و C است، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند.

    همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می شود .

    علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.

    برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید.

    آلوئه ورا را با دقت بشورید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود.

    کمی ژل آلوئه ورا را برداریدو قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید.

    اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.همچنین، می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا مخلوط کنید،

    یکی دیگر از درمان های شناخته شده که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است.

    این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و برای حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید،تا بماند و سپس بشورید.

    این کار را تا دو بار در روز تکرار کنید.

    به همان مقدار که ساده به نظر می رسد، افراد زیادی روی این شیوه قسم می خورند.

    برس کشیدن مژه ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می کند را از بین می برد.

    این ذرات، می توانند منافذ مژه را را مسدود کنند، بنابراین رشد مژه شما متوقف می شود و یا حتی باعث ریزش مژه ها می شود.

    علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه ها برسند.

    این روش به نحوه ماساژ دادن مژ ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می کند.

    مژه های خود را با برس خودش شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه.

    این کار را دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

    مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است.

    این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با ریزش مو نیز مرتبط است.

    برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

    ماساژ پلک ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند.

    بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده، می رساند و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود.

    این کار، رشد مو را تحریک می کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه ها می شود.

    برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی ، ژل نفتی، یا روغن را روی پلک چشمان خود قرار دهید.

    به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    علاوه بر این، حتما انگشتانتان را بشورید.

    پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه و ابرویتان استفاده کنید.

    ماساژ را به صورت حرکات دایره ای، با استفاده از انگشت حلقه خود، به آرامی انجام دهید.

    این ماساژ را برای حدود ۵ دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید.

    این کار را دو بار در روز برای ۱ تا ۳ ماه انجام دهید.

    پوست لیمو، یک درمان فوق العاده دیگری برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است.

    پوست لیمو، حاوی اسید فولیک و همچنین ویتامین های B و C است، که برای ساخت ماسک صورت نیز استفاده می شود، برای تقویت پوست، که همچنین برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

    این ماده حاوی، اسید فولیک و همچنین ویتامین b و c می باشد، که به افزایش رشد مو کمک می کند، که حتی ممکن است در روغن های ضروری مثل روغن زیتون یا روغن کرچک تزریق شود، تا باعث تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست شود.

    برای داشتن بهترین نتایج، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل ۲ هفته بماند.

    پس از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا برس، ریمل مژه یا ابرو، می توانید روغن را روی مژه های خود، قبل از خوابیدن بمالید و اجازه دهید تا یک شب کامل بماند.

  • خواص شليل در دوران بارداري
  • صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشورید.این کار را هر شب برای ۱ تا ۳ ماه ،یا تا دریافت نتایجی که می خواهید، انجام دهید.

    تخم مرغ، یک غذای فوق العاده است و ما قبلا از مزایای آن برای تهیه و تقویت مو صحبت کرده بودیم .

    همچنین برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، مناسب هستند.

    تخم مرغ ،غنی از پروتئین است و همچنین حاوی ویتامین های B و بیوتین هستند ،که برای افزایش بافت مژه مفید هستند.

    برای استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، ابتدا باید یک تخم مرغ کامل را بشویید، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و این مخلوط را تا زمانی که کرم رنگ و سفت شود، هم بزنید.

    از یک تکه پنبه به عنوان یک اپلیکاتور استفاده کنید ،و آن را در مخلوط بگذارید .

    پنبه را به آرامی بر روی مژه های خود بزنید.به یاد داشته باشید که نباید ،پنبه بیش از حد خیس بخورد تا از چسبیدن آن به چشم جلوگیری شودو بعد از ۱۵ دقیقه مژه ها را آب سرد را بشویید.

    این کار را سه بار در هفته به مدت چند ماه تا زمانی که نتیجه مطلوب به دست بیارید، تکرار کنید.

    چای سبز ،دارای فلاونوئیدها است که رشد مژه را تقویت می کند .

    این نتیجه، در مطاله ای با استفاده از جوندگانی که ریزش مو داشتند، ثابت شد.خواص روغن زیتون برای مژه ها

    ک مطالعه نشان داد، که جوندگانی که چای سبز دریافت کردند نشانه هایی از رشد مو را از خود نشان می دادند، در حالی که به گروه دیگر فقط آب داده شده بود، بهبودی از ریزش مو را نشان ندادند.

    برای استفاده از چای سبز به عنوان یک درمان خانگی برای نازک بودن مژه ها، یک فنجان چای سبز، ترجیحا شیرین، تهیه کنید.

    اجازه دهید تا خنک شود.زمانی که خنک شد، با استفاده از یک اپلیکاتور ،مانند:یک تکه پنبه، چای سبز را روی مژه های خود بمالید.

    چای را از ریشه مژه ها تا انتهای آن بزنید.به آرامی این کار را انجام دهید، و اجازه ندهید مژه ها با چای زیادی خیس بخورد، تا چای به چشمان نفوذ کنند.

    اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آنرا با آب شستشو دهید.

    اینکار را دو بار در هفته، برای مدت ۳ ماه تکرار کنید.

    کره شیا، که از یک دانه و غلات می آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می شود.

    کره شیا حاوی، ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند.

    به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید.

    اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.

    برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

    تمام روغن های گیاهی که برای پرپشت شدن مژه و درمان ریزش مژه می توان استفاده کرد

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است، سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

    این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می رسد.

    خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است.

    روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

    رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد .

    از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

    جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    لاتیس (Latisse) را می‌توان راه حلی شگفت‌انگیز جهت درمان کم پشتی، ریزش و کوتاهی مژه محسوب کرد.

    تاثیر این قطره بر تقویت رشد مژه زمانی مطرح شد که چشم پزشکان، در حین درمان گلوکوم بوسیله این قطره متوجه شدند بیمارانی که بدین روش تحت درمان قرار گرفته‌اند از رشد قابل توجه مژه برخوردار شده‌اند.

    می‌توان گفت این ماده عارضه خاصی به همراه نداشته و تنها نکته‌ای که حائز اهمیت است، قیمت بالای این محصول است.

    قیمت این قطره تا حدی است که برای نتیجه گرفتن از آن می‌بایست میلیون‌ها تومان هزینه کنید.

    در واقع شما باید حداقل یه مدت ۸ الی ۱۰ هفته متوالی لایتس را هر روز به اندازه یک قطره بر روی پلک‌های فوقانی خود بمالید تا رشد طولی مطلوب و ضخامت مناسب مژه‌های خود را شاهد باشید.

    البته لازم به ذکر است که برای ماندگاری تاثیر دارو باید مصرف آن را مجددا تکرار کرد.

    مشاهده نتیجه کامل پس از ۱۶ هفته از شروع درمان حاصل خواهد شد.

    روش مصرف: یک قطره از این داروی تقویت مژه را به طور مستقیم بر روی یک برس کوچک و باریک مژه بچکانند، یا یک قطره از دارو را درون درب بطری بچکانند و برس مژه را داخل درب فرو ببرند تا به محلول آغشته شود.

    سپس به آرامی برس را بر روی پلک فوقانی بکشند تا پلک مرطوب کردد.

    معمولا یک قطره برای پوشش هر دو چشم کافی است.

    هنگامی که مژه‌های شما به طول و ضخامت دلخواه شما رسید، شما می توانید استفاده از این محلول را به جای هر روز به یک روز در میان کاهش دهید.

    اما با قطع مصرف این دارو مژه‌های شما به حالت اولیه خود برمی‌گردد.

    علاوه بر تقویت مژه‌ها از قطره لاتیس برای پر کردن ابروهای کم پشت هم استفاده می‌شود.

    عوارض این محصول شامل تیرگی، سوزش و خشکی چشم و قرمزی پلک‌ها می‌باشد که پس از مدتی از استفاده برطرف خواهد شد.

    یکی دیگر از انواع داروی تقویت مژه، برند ماوالا است.

    برند سوییسی ماوالا (Mavala) سال‌هاست در زمینه محصولات مراقبت از مو و ناخن فعالیت می‌کند.

    از این محصول برای تقویت مژه‌ها استفاده می‌شود.

    با استفاده از تقویت‌کننده مژه و ابروی ماوالا می‌توانید حجم و میزان رشد مژه‌ها را افزایش دهید.

    ماوالا حاوی ویتامین B2 بوده که علاوه بر استفاده آسان، تاثیرگذاری نسبتا سریعی را به دنبال دارد.

    ماوالا به صورت محلول‌های ۱۰ میلی‌لیتری تولید می‌شود.

    روش مصرف: محلول تقویت مژه ماوالا دو برس جداگانه برای ابرو و مژه‌هایتان دارد که شب‌ها پس از شستن صورتتان می‌توانید از آن استفاده کنید.

    حتما تا به حال نام این برند وطنی را شنیده‌اید.

    داروی تقویت مژه سریتا (Cerita) یکی دیگر از محلول‌هایی است که می‌توان برای افزایش رشد مژه و کاهش ریزش آن استفاده کرد.

    شرکت سازنده این‌طور ادعا کرده است که مواد مؤثر در این محلول روی سلول‌های فولیکولی مژه تأثیر گذاشته و سبب رشد و استحکام هر چه بیشتر آن‌ها خواهد شد.

    علاوه بر این پررنگ‌تر کردن مژه‌ها، رطوبت‌رسانی مناسب و افزایش انعطاف‌پذیری مژه‌ها هم از دیگر مزایای استفاده از سریتاست.

    اگر چه محلول‌های تولید شده مثل سریتا همگی تاثیر مثبتی روی روند رشد و حجم مژه‌ها دارند اما اینکه از یک محلول خاص انتظار معجزه و نتیجه‌گیری یک شبه داشته باشیم چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

    تمامی این محلول‌ها در صورت استفاده مداوم و در مدت‌زمان طولانی اثر خود را نشان خواهند داد.

    بنابراین در استفاده از این داروها باید صبر پیشه کنید که البته کار عاقلانه‌تری نسبت به رجوع به دیگر روش‌های پرعارضه مثل کاشت مژه است.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    گفته می‌شود که زیبایی واقعی چشم‌ها، به مژه‌های آن برمی‌گردد.

    داشتن مژه‌هایی بلند، تیره و زیبا باعث می‌شود چشم‌ها جذاب‌تر به نظر برسند.

    به همین دلیل، خانم‌ها همیشه به دنبال لوازم آرایشی هستند که مژه‌های آن‌ها را بلندتر و تیره‌تر نشان دهد.

    بسیاری از افراد به منظور تقویت مژه و ابروهای خود از سرمه استفاده می‌کنند و بر این باور هستند که سرمه بسیار مفید می‌باشد اما از آنجا که سرمه حاوی سرب است، برای سلامتی مژه‌ها مضر می‌باشد.

    بنابراین بهتر است برای پرپشتی و زیبایی مژه‌ها از وازلین استفاده کنید.

    به منظور استفاده از وازلین برای مژه شب‌ها قبل از خواب با فرچه کهنه و تمیز و شسته ریمل‌های قدیمی به مژه‌های خود وازلین بزنید.

    زمان به شما ثابت می‌کند که وازلین چه تاثیری در بلند و پرپشت کردن مژه‌ها دارد.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    شاید پیش از این هم در مورد ریمل طبیعی که با روغن کرچک وپوست گردو تهیه می شود شنیده باشید ؛ با تهیه این ریمل به راحتی می توانید مژه های تان را تقویت و رشد آنها را تحریک کنید.

    برای تهیه این ریمل طبیعی نیاز به کمی:

    روغن کرچک

    وازلین

    اسانس پوست سبز گردو

    روغن لاوندر دارید.

    دستور تهیه:

    یک ظرف بلوری نشکن نیاز دارید که ۱۵ گرم وازلین سفید رنگ را درون آن قرار دهید و آن را روی حرارت غیر مستقیم گذاشته و موم داخلش را ذوب کنید.

    سپس ۴ تا۵ گرم روغن کرچک، یک گرم روغن پوست سبز گردو و یک گرم عصاره لاوندر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا سرد شود.

    دستور استفاده از ریمل خانگی

    هر شب یک قطره از این کرم را قبل از خواب با انگشتتان روی مژه ها خوب بمالید و ماساژ دهید .

    این کار مژه های تان را در کمتر از ۳ هفته بلند، پرپشت و مشکی می کند به گونه ای که شما از این پس از مصرف ریمل بی نیاز می شوید.

    ساخت ریمل خانگی با پوست گردو و وازلین

    دستور ساخت ریمل طبیعی و گیاهی موم و روغن زیتون

    مواد لازم

    نصف یک قاشق غذاخوری موم

    نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون

    یک قاشق غذاخوری مغز قلم گوسفند

    دستور تهیه

    موم را با حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش ذوب کنید و سپس مغز قلم را به آن اضافه کرده و ترکیب بدست امده را خواب هم بزنید.

    در حال هم زدن ترکیب روغن زیتون را قطره قطره به محتوای درون ظرف اضافه کنید.

    ریمل را پس از سرد شدن در یکی از ظروف مخصوص نگهداری ریمل بریزید.

    روش ساخت ریمل طبیعی و خانگی روغن کرچک

    یک برس ریمل قدیمیتون و یا یک ظرف لاک قدیمی را بشویید و با این مواد پر کنید:

    ۱/۴ ظرف را با روغن کرچک و ۱/۲ ظرف روغن ویتامین E و ۱/۴ ظرف ژل آلوورا.

    این مواد رو با برس ریملتون با هم ترکیب کنید.

    روغن کرچک مژه هاتون رو ضخیم میکنه.

    روغن ویتامین E مژه را بلند میکنه و در تهایت ژل آلوورا رشدش رو تسریع میکنه.

    این محلول رو برای شش هفته هر شب به مژه ها بمالید.

    ریمل طبیعی مغز فندق و بادام برای تقویت مژه های کم پشت

    مغز گردو یا فندوق و یا بادام را به خوبی و کامل کوبیده با یکی دو قطره روغن زیتون در حدی که شره نکند مخلوط کرده و استفاده کنید به همین سادگی ، با این روش هم نور چشم را زیاد کرده و هم مژه ها را تقویت می کند .

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    مژه‌ها در سه مرحله رشد می‌کنند :

    مرحله‌ی آناژن (دوره‌ی فعال رشد)، مرحله‌ی کاتاژن (دوره‌ی انتقالی) و مرحله‌ی تلوژن (دوره‌ی استراحت) مراحل رشد مژه‌ ها هستند.

    در هر یک از زمان‌های معین ۹۰ درصد از مژه‌ های شما در مرحله‌ی رشد فعال می‌باشند که روزانه حدود ۰٫۱۶ میلی‌متر رشد می‌کنند.

    بنابراین، اگر مژه‌ های خود را کوتاه کنید دوباره بلند خواهند شد.

    این فرآیند تنها حدود پنج ماه طول می‌کشد.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    ۱- دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به همراه نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل و دو کپسول روغن ویتامین E (اختیاری) را با هم مخلوط کرده و در بطری کوچک تری بریزید.

    با استفاده از یک قطره چکان بروی مژگان خود بچکانید و یا بر روی یک دستمال ریخته و مژه خود را با آن ماساژ دهید.

    ترجیحا بهتر است قبل از خواب از این سرم استفاده کنید و برای نتیجه بهتر روزانه استفاده کنید.

    روغن نارگیل

    ۲- یک واحد روغن کرچک با دو واحد روغن زیتون طبیعی و تصفیه نشده را با هم ترکیب کنید و همانند سرم قبلی می توانید بر روی مژه ها ی خود استفاده کنید.

    ۳- ترکیب یک قاشق چایخوری روغن کرچک با ۲ الی ۳ قطره روغن اسطوخودوس و ۲ قطره روغن چوب سدر، این روغن ها را با هم ترکیب کرده و در یک بطری ریمل تمام شده که از قبل شست و شو داده اید بریزید.

    لایه نازکی از این محلول را با استفاده از فرچه ی ریمل بر روی مژه ی خود هر شب قبل از خواب بزنید.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است یک یا دو تار مژه بر روی گونه تان بیابید، مطمئنا این امر برایتان آزاردهنده و ناخوشایند است اما توجه داشته باشید که مژه های شما همانند دیگر موهای شما ریزش دارد و این امر فرآیندی طبیعی است و همانند موهای سایر قسمتهای بدن، دوره زمانی رشد مژه هم مشخص است.

    تقریبا بین ۹۰ الی ۱۵۰ تار مژه بر روی پلک بالا و ۷۰ الی ۸۰ تار دیگر بر روی پلک پایینی قرار دارد.

    موهای بدن در دوره زمانی مشخصی رشد کرده و مدت زمان رشد مژه هم به همین میزان مشخص است.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است.

    این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است ،که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود.

    روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.

    این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.

    حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.

    برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید.

    اپلیکاتور خود را ،درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید.

    قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید.

    روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید.

    این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید.

    تقویت مژه,تقویت مژه به روش طبیعی و خانگی, تقویت مژه در طب سنتی, داروی تقویت مژه, وازلین برای مژه, پرپشت کننده مژه, آیا مژه رشد میکند؟, رشد سریع مژه در یک هفته, رشد مجدد مژه چقدر طول میکشد, تقویت مژه با روغن نارگیل, تقویت مژه با روغن زیتون, تقویت مژه با روغن کرچک

    اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن کرچک یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود.

    تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می شود ،که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می کرده است.

    حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که، باعث ریزش مژه ها می شوند، مبارزه کند.

    برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشورید.

    شما همچنین می توانید کمی ژل آلوئه ورا، را با روغن کرچک مخلوط کنید.

    آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید – به همان اندازه که ریمل می زنید.

    اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید.

    برای بهترین نتیجه،این فرایند باید به طور منظم برای ۱ تا ۳ ماه تکرار شود.

    فال pmc هفتگی جدید 🔥 فال pmc روزانه 🔥 انواع فال و طالع بینی وبسایت ویکی ویو

    / میلادی ویکی ویو / طالع بینی روزانه

    تعبیر خواب آبشار 🌒تعبیر خواب آبشار یخ زده/ تعبیر خواب افتادن از بالای آبشار

    امیر حسین آرمان 🎬 بیوگرافی امیر حسین آرمان به همراه عکس

    انتخاب مو در فتوشاپ / آموزش انتخاب مو در فتوشاپ / جدا کردن مو در فتوشاپ

    فیلتر shake reduction / ترمیم عکس های تار به واسطه لرزش دست

    سوهان عسلی 🥘 طرز تهیه سوهان عسلی ترد و خوشمزه

    تقویم ۱۴۰۱ / تقویم سال ۱۴۰۱ / تقویم ۱۴۰۱ در یک نگاه / تعطیلات سال ۱۴۰۱

    نوار اریب / انواع نوار اریب / کاربرد نوار اریب / آموزش ساخت نوار

    انسولین : مقدار نرمال و راه افزایش ترشح انسولین / انسولین طبیعی و طولانی اثر

    تعبیر خواب باکره 🌒تعبیر خواب دیدن بکارت توسط دختر جوان/تعبیر خواب از دست رفتن بکارت

    روغن آرگان : خواص, مضرات و طبع روغن آرگان / خواص روغن آرگان لک صورت

    مهراد جم 🎬 بیوگرافی و عکس های مهراد جم / همه چیز درباره مهراد جم

    قانون موفقیت سی و سوم / موفقیت در کارو زندگی / روز شمار موفقیت

    باقالی پلو ماهیچه 🥘 طرز تهیه و فوت و فن باقالی پلو با ماهیچه خوشمزه و مجلسی رستورانی

    مکرومه بافی / آموزش مکرومه بافی / وسایل مورد نیاز مکرومه بافی

    تعبیر خواب اقیانوس و دریا🌒تعبیر خواب اقیانوس مواج/تعبیر خواب شنا کردن در اقیانوس

    روز مادر ۱۴۰۰ و ۹۹ و ۹۸ : تاریخ روز مادر + متن تبریک + عکس پروفایل

    تره فرنگی : خواص, مضرات و طبع تره فرنگی / غذا با تره فرنگی

    قانون موفقیت هشت / موفقیت در کارو زندگی / روز شمار موفقیت

    دسر مشکوفی 🥘 طرز تهیه دسر مشکوفی زعفرانی و مشکوفی سه رنگ

    بالی / تور بالی / سفر به بالی در تابستان ۹۸ / تور تابستانه بالی ۹۹

    عکاسی هنری چهره / عکاسی از چهره های دوست داشتنی / عکاسی از کودکان در خیابان

    واویشکا 🥘 طرز تهیه واویشکا شمالی / خوشمزه ترین واویشکا گوشت

    فیبر : غذاهای پر فیبر برای صبحانه, لاغری و یبوست / پر فیبرترین میوه ها

    قانون موفقیت سی و دوم / موفقیت در کارو زندگی / روز شمار موفقیت

    سواحل شب تاب جهان در کدام کشورها هستند؟

    کیست تخمدان ✅ علائم و درمان / درمان کیست تخمدان با سیر و طب سنتی

    سیامند رحمان 🎬 بیوگرافی سیامند رحمان و عکس های قویترین مرد جهان

    محمدرضا شجریان 🎬 استاد محمدرضا شجریان / بیوگرافی استاد شجریان

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    من مژه هام کوتاه و کمه   میگن روغن زیتون خوبه اگه کسی نتیجه دیده اعلام حضور کنه😐

    غايب

    من زدم اما بدتر ریخت که   

    خواص روغن زیتون برای مژه ها

    تاثیری نداشت تازه چشمم سوخت زدمش 

    والا وازلین هم گفتن برای پر پشتی ابرو خوبه من اثری ندیدم

    روغن زیتون رو تجربه نکردم

    بنده 

    البته روغن زیتون و نارگیلو ترکیب کردن با ریمل تمیز مژه هارو شونه کردم

    نمیگم مژه هام بلنده ولی پرپشت شده😊

    حالا جرا قيافتو اونجوري كردي

    منم چشام الان میسوزه😶

    نن فقط شنیدم اونم ن واسه مژه واس ابرو

    ایناهمش ژنتیکیه یکم تاثیرشایدداشته باشه من یکی رو میشناسم ک میگف مژه‌هامو کوتا‌کردم هم پرپشت شد هم بلند البته بعد۳تا۵ماه 

    روغن کرچک با روغن بادام تلخ .. مژه کاشتم مژهام همه ریختن . بعد این دوتا رو ترکیب کردم با برس ریمل زدم . خیلی خوب بود دوما ه مژه هام بلند و پر شد 

    من یه ذره نوک مژه هامو کوتاه کردم و وازلین میزدم و ابرو هامو برس ریمیل میکشیدم به میزان قابل توجهی بلند شد 

    تقویت کننده از دارو خونه بگیر 

    واقعا😑

    تو چشم نباید بره ..

    هر شب هم نباید استفاده کرد 

    تو هفته دو بار بهد از دو ساعت هم باید مژه ها خوب با اب شسته بشن😊

    من وازلین استفاده میکنم البته مادرزادی مژه و ابروم خیلی زیاده

    عزیزم باید قبل خواب بزنی 

    خواص روغن زیتون برای مژه ها

    برس ریمل همون برس ریمل خودمون😕 یا از لوازم ارایشی ها میگرفتی

    از عطاری بگیرم میدن ؟چه مارکی گرفتی که جواب داده 

    چشمت نمیسوزه؟؟😖😖

    عزیزم عکس پروفایلم چشم خودمه

    درسته ریمل زدم مشکی شده ..ولی پر پشته😊

    نه موقع خواب میزنم . مگه میزنم داخل چشمم😂

  • فايده ويا ضرر حشرات
  • کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    ۰۲۱-۸۷۷۰۰۰۰۰

    مشاوره آنلاین

    همه روزه ۸:۰۰ صبح الی ۹:۰۰ شب

    خانه » رشد مژه با روغن زیتون

    خواص روغن زیتون برای مژه ها

    رشد مژه با روغن زیتون موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. داشتن مژه های پر پشت و بلند یکی از عوامل جذابیت و زیبایی ظاهری چهره محسوب می شود. به همین خاطر همواره افراد زیادی و به خصوص بانوان به دنبال پر و بلند کردن مژه های شان بوده اند. اگر مژه های شما عزیزان هم ریزش دارد و تمایل دارید آن ها را حجیم تر کنید به شما پیشنهاد می دهیم ما را در ادامه ی این مطلب سایت مدرن همراهی نمایید. همچنین برای یافتن پاسخ برخی سوال ها می توانید تجربیات رشد مژه را بخوانید.

    برای درمان ریزش مژه ها و پر پشت کردن آن ها باید در ابتدا علت ریزش را پیدا کرد. عوامل زیادی باعث ریختن مژه های چشم می شوند. چند نمونه از آن ها عبارت اند از:

    امروزه روش هایی برای رشد و پر پشت کردن مژه ها وجود دارد که خانم های بسیاری از آن ها استفاده می کنند. از آن ها می توان به کاشت مژه طبیعی قابل رشد اشاره کرد.

    ۱- استفاده از ریمل های آرایشی: ریمل ها می توانند در زمان استفاده نژه ها را پر پشت و حجیم تر نشان دهند اما این روش موقتی است و پس از شسته شدن از بین خواهد رفت و هم چنین استفاده طولانی مدت از آن ممکن است باعث ریزش مژه ها شود.)

    ۲- استفاده از مژه ی مصنوعی: چسباندن مژه های مصنوعی روی پلک در مواقع خاص مانند زمان رفتن به جشن و مهمانی نیز می توانند باعث زیبا تر به نظر رساندن مژه ها و چشم ها خواهد شد اما همان طور که می دانید این مژه ها نمی توانند تا چند روز روی پلک ها بمانند و ممکن است التهاب پلک را به همراه داشته باشند.

    ۳- کاشت و اکستنشن مژه: امروزه کاشت مژه یکی از راه های پر طرف دار حجیم کردن مژه ها می باشد اما این کار مقداری هزینه بر است و برخی از افراد از انجام این عمل هراس دارند.

    ۴- تقویت مژه با روش های گیاهی: از دیرباز تا کنون روش های درمانی گیاهی مورد توجه انسان ها قرار گرفته بودند. برای رشد مژه ها از روغن های گیاهی نظیر روغن کرچک، روغن بادام تلخ، روغن فندق، روغن زیتون و … استفاده کرد. در این بین روغن زیتون از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تقویت رشد مژه ها با روغن زیتون بسیار روش رضایت بخشی است چرا که علاوه بر پر پشت کرده مژه ها یک روش تقریبا ماندگار می باشد و هیچ عارضه ای برای پلک و چشم ها ندارد. بنابراین شما می توانید برای مدت زمان طولانی روش تقویت رشد مژه ها با روغن زیتون را ادامه دهید و از تاثیرات مثبت آن لذت ببرید.

     

    همان طور که گفتیم یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های تقویت مژه استفاده از روغن زیتون است. کسانی که استفاده ی مداوم از روغن زیتون برای پوست و مو و مژه های شان دارند قطعا از تاثیرات جالب و شگفت انگیز آن بر نرمی پوست و مژه ها مطلع اند. اما سوالی که ممکن است در ذهن مطرح شود این است که روش رشد مژه ها با روغن زیتون چگونه است؟ در ادامه طرز استفاده از  روغن برای مژه را بررسی خواهیم کرد.

    روش استفاده: برای تقویت رشد مژه با روغن زیتون کافی است هر روز فقط دو تا سه دقیقه از وقت تان را بگیرید. تکه ی کوچکی از پنبه را با دو الی سه قطره روغن زیتون آغشته کنید و سپس آن را با مژه های تمیز شده تان بمالید. پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه می توانید ان را با آب ولرم بشویید.

    روغن زیتون سر شار از ویتامین های لازم برای رشد مو و مژه و نیز نرمی صورت است که امروزه درمان گیاهی رشد مژه با روغن زیتون بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

    تجربیات رشد مژه تجربیات رشد مژه برای کسانی که به این موضوع علاقه دارند می توانند بسیار جذاب باشند. از این رو در ادامه به بررسی این موارد پرداخته شده است. مژه تاثیر بسزایی در زیبایی صورت و چهره دارد […]

    رشد سریع مژه مژه یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر جذابیت چشم ها و زیبابی صورت می باشد. برای داشتن مژه های سالم و مقاوم باید مثل مو ها و ابرو ها از آن ها مراقبت کرد. مژه […]

    رشد مژه با روغن کرچک رشد مژه با روغن کرچک موضوعی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. از تاثیر مو در زیبایی نمی توان چشم پوشی کرد. تقریبا می توان به جرئت گفت همه ی بانوان به […]

    کاشت مو طبیعی

    کاشت ابرو طبیعی

    کاشت ریش و سبیل

    مزوتراپی مو

    خدمات پوست

    لیپوماتیک یا پیکرتراشی

    قوانین و مقررات

    خواص روغن زیتون برای مژه ها

    پیشنهادات و انتقادات

    درباره ما

    تماس با ما

    تهران – سعادت آباد بلواردریا بین خیابان گلها و خیابان رامشه پلاک ۷۰ طبقه ۳

    خطوط ویژه : ۸۷۷۰۰۰۰۰-۰۲۱پاسخگوی ۲۴ ساعته : ۱۱۸۱۸۱۸-۰۹۱۲

    کپی رایت © تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز تخصصی کلینیک مدرن می باشد. سئو توسط شرکت سئوکار

    خواص روغن زیتون برای مژه ها
    خواص روغن زیتون برای مژه ها
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *