خواص دوغ کفیر کاله

دوره مقدماتی php
خواص دوغ کفیر کاله
خواص دوغ کفیر کاله

کفیر نوعی دانه پروبیوتیک طبیعی سرشار از ویتامین‌های گروه ب، کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین K است که برای اولین بار بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کوه‌های قفقاز کشف شد. محصولات تهیه شده با کفیر مانند ماست کفیر (عادی و کم‌چرب) و نوشیدنی کفیر از جمله غنی‌ترین غذاها هستند. برای قرن‌ها مردم مناطق اروپا و آسیای میانه کفیر را به عنوان یک داروی تقویت‌کننده سلامت و افزایش‌دهنده طول عمر شناخته‌اند و از فواید کفیر گفته‌اند. وقتی درست تهیه شود، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها است که می‌توانیم در رژیم‌ غذایی‌مان بگنجانیم. درست است که انواع دیگر لبنیات هم برای بدن مفید هستند اما دوغ معمولی و کفیر پروبیوتیک با هم تفاوت دارند و نوشیدنی کفیر به دلیل داشتن مقدار بیشتری میکروارگانیسم مفید، غنی‌تر است.

کانال عبور غذا در بدن که کارش هضم و جذب مواد مغذی است، به راحتی با خوردن کفیر تقویت می‌شود. غنی بودن آن با پروبیوتیک‌ها به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش مشکلات مرتبط با هضم کمک می‌کند. ماست و نوشیدنی کفیر ناری با استارترهای خاصی تهیه می‌شوند که ترکیبی از باکتری‌ها و مخمرها هستند. افراد حساس به لاکتوز هم می‌توانند به راحتی از آنها استفاده کنند. این محصولات را می‌توان از هر نوع شیری تهیه کرد، شیر بز، گاو، گوسفند؛ شیره سویا، برنج و نارگیل. حتی می‌توان کفیر را با آب نارگیل مخلوط کرد، اما دانه‌های کفیر بیشترین کارایی را در شیر و محصولات لبنی دارند.

البته که فواید کفیر کم نیست، ما در اینجا تنها به هفت مورد اشاره خواهیم کرد که برخی موضعی‌اند و برخی دیگر سیستم بدن را به طور کلی تقویت کرده و سلامت عمومی‌تان را ارتقا می‌دهند. همه این خواص دلایلی است که باعث می‌شود بخواهید هر روز نوشیدنی کفیر و محصولات دیگر کفیر مانند ماست و پنیر کفیر ناری را مصرف کنید.

کفیر حاوی اجزای مختلف و مواد مغذی مثل بیوتین و اسید فولیک است که باعث تقویت سیستم ایمنی شده و در نتیجه محافظت از سلول‌ها می‌شوند. در کفیر تعداد زیادی مخمر و باکتری مفید وجود دارد، یکی از آنها لاکتوباسیلوس کفیری نام دارد و به محافظت از بدن در مقابل باکتری‌های مضری مثل سالمونلا و اشرشیا کلی کمک می‌کند. کفیر یک ماده دیگر هم در خود دارد که کفیران نام دارد و در مقابل قارچ کاندیدا از بدن محافظت می‌کند. کفیران قابلیت کاهش کلسترول و فشار خون را هم دارد.خواص دوغ کفیر کاله

امروزه پوکی استخوان یکی از نگرانی‌های جدی به ویژه در بانوان است. این بیماری در بدن‌هایی بروز می‌کند که کلسیم کافی دریافت نمی‌کنند، کلسیم ماده‌ای ضروری برای بدن است. محصولات کفیری ناری که از شیر خام تهیه می‌شوند کلسیم زیاد در خود دارند. با این حال، نکته مهمتری هم هست؛ کفیر میکروارگانیسم‌های زنده‌ای در خود دارد که به جذب کلسیم در بدن نیز کمک می‌کنند و مانع از فرتوت شدن استخوان‌ها می‌شوند.

دوره مقدماتی php

کفیر حاوی ویتامین K ۲ است، که نقشی حیاتی در بهبود سلامت استخوان‌ها، تقویت تراکم استخوانی و جذب کلسیم دارد. پروبیوتیک‌های داخل کفیر به جذب مواد مغذی کمک می‌کنند و لبنی بودن محصول نیز به خودی خود مواد مکمل کافی مثل فسفر، کلسیم، منیزیم، ویتامین D و K۲ را فراهم می‌آورد.

سرطان یکی از پدیده‌های فراگیر و جدی در جوامع امروزی است. کفیر می‌تواند نقش بزرگی در جنگیدن بدن با این بیماری سخت بکند و عامل مهمی در جلوگیری از تکثیر و پخش شدن سلول‌های مخرب در بدن باشد. مواد داخل این فرآورده پروبیوتیک در عمل نشان داده‌اند که سلول‌های سرطانی را وادار به خودنابودی می‌کنند. فواید کفیر در جنگ با این بیماری ناشی از مواد ضدسرطانی داخل آن است.

کفیر می‌تواند رشد اولیه تومورها و پیشروی سرطان از آنها به سلول‌های سالم را به تعویق بیندازد. کفیر باعث کاهش ۵۶ درصدی سلول‌های سرطان سینه می‌شود و این در حالی است که ماست ساده فقط ۱۴ درصد کاهش ایجاد می‌کند (از آنجا که این تحقیقات روی حیوانات آزمایشگاهی صورت گرفته‌اند، قطعیت اثر آنها روی انسان هنوز اثبات نشده است).

وقتی به بحث باکتری‌های داخل روده می‌رسیم، تعادل آنها ضروری است. نوشیدنی و ماست کفیر به بازیابی این تعادل کمک می‌کنند و با بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر، زخم‌معده و بیماری کرون می‌جنگند. ضمنا پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، نوشیدن کفیری که پر از پروبیوتیک‌ها است به روده شما کمک می‌کند سالم بماند. پروبیوتیک‌ها کمک می‌کنند باکتری‌های سالم روده با عوامل بیماری‌زا بجنگند، همچنین اسهال و دیگر عوارض جانبی داروها برای روده و معده را نیز رفع می‌کند.

انواع آلرژی‌ها و مشکلات تنفسی به تحریک‌پذیری بدن برمی‌گردند. در آزمایش‌هایی که روی موش‌ها صورت گرفته، کفیر باعث کاهش سلول‌های تحریک‌پذیری شده که کانال‌های هوایی و ریه‌ها را اذیت می‌کنند. میکروارگانیسم‌های زنده‌ای که در کفیر یافت می‌شوند باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شوند و علاوه بر آن، واکنش‌های آلرژیک را کاهش می‌دهند و طاقت بدن در شرایط آلرژی‌زا را بالا می‌برند. برخی دانشمندان بر این باورند که واکنش‌های آلرژیک نتیجه فقدان باکتری‌های سالم در روده هستند.

وقتی روده شما سالم نیست سیگنال‌هایی را به پوستتان می‌فرستد و تعادل طبیعی آن را به هم می‌ریزد و باعث انواع مشکلات پوستی از قبیل آکنه، پسوریازیس، جوش پوستی و درماتیت می‌شود. کفیر کمک می‌کند باکتری‌های سالم دوباره در بدن فعال شوند و هم‌ایستایی بزرگترین عضو بدن، یعنی پوست را تراز می‌کنند. کربوهیدرات‌های داخل کفیر به کفیران معروف هستند و جدای از کمک به سیستم ایمنی بدن، به کیفیت پوست و ترمیم زخم‌ها هم کمک می‌کنند.

باکتری‌های خوب داخل محصولات شیری برای داشتن یک بدن و روده سالم ضروری هستند. با این حال، بسیاری افراد به خاطر حساسیت زیاد به هضم لاکتوز (قند لبنیات که موقع هضم فعال است) این محصولات را مصرف نمی‌کنند. عوامل فعال داخل کفیر کمک می‌کنند لاکتوز به اسید لاکتیک تجزیه شود و راحت‌تر هضم گردد. فراتر اینکه، کفیر زنجیره‌های باکتریایی و مواد مغذی بیشتری دارد، که برخی از آنها مختص کفیر هستند و کمک می‌کنند بیشتر لاکتوز داخل محصولات لبنی حذف شود.ماست و کفیر ناری دارای پروبیوتیک‌هایی هستند که در دستگاه گوارش بدن ماندگاری بالایی دارند و در ضمن تعداد آن‌ها با ماست‌های معمولی قابل مقایسه نیست.

A post shared by لذت زندگی به روایت کاله (@kallehbrand) on Jun 8, 2020 at 6:24am PDT

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کفیر مگه صهیونیستی نیست ؟

Ilan Kfir یک خبرنگار اسرائیلی است تلفظ اسمشان با نوشیدنی کفیر (Kefir) متفاوت است. منشا نوشیدنی کفیر هم کوه‌های قفقاز در روسیه کنونی است لینک را مطالعه کنید.

آیا در محصولات کفیر از مواد دیگری چون گلوتن و گندم هم استفاده میشود

سلام از پیام رسانی خوبتون ممنون کفیر رو از کجا میشه تهیه کرد؟؟

اولین باره شنیدم چه جالبه و کار بردی
کاش پایین پست ها مکانی برای اشتراک گذاشتن با تلگرام می بود

کفیر از کجا میشه تهیه کرد؟؟؟

کفیر از کجا میشه تهیه کرد؟؟؟

کفیر خیلی از خواص و پروبایوتیکهای ماست رو داره. بیشتر مردم در جستجوی یافتن اکسیر زندگی سالم و طولانی سئوال میکنن چی بخوریم؟ اما مهمتر اینه که بپرسن چی نخوریم. نمیشه بدن پر از شکر و چربی و مواد گوشتی پر از نگهدارنده نیتریت و نیترات،نوشابه های گازدار پر از شکر و رنگ و طعم مصنوعی و …باشه بعد با کفیر و کَمبوچا و ویتامین سالم نگهش داشت. پس بهتره اول تا انجا که ممکنه جلوی وارد شدن مواد بد رو به بدن بگیریم بعد بریم سراغ چیزهای خوب.

سلام وتشکر از مطالبتون کفیر واز کجا باید خرید

خواص دوغ کفیر کاله

با سلام،

همین یک بشقاب کفیر را که شما در عکس نشان داده اید از کجا میتوان تهیه کرد؟ با تشکر

با استفاده از قارچ کفیر محصولات متنوعی چون ماست و دوغ کفیر را در خانه تهیه ومصرف نموده تمامی هفت مورد خواص ذکر شده را تجربه کرده و بهزمند گردیده ام .
این ماده را به حق میتوان هم دوا و هم غذا محسوب کرد.
ایا راهی برای تهیه قارچ تازه ان وجود دارد.

ممنون ، اطلاع رسانی خوبی بود

سلام کفیر خیلی خوبه من از سایت prebiotic.ir خرید کردم و بهم تحویل دادن

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

کفیر فقط یک نوشیدنی نیست. طعم ترش آن با افسانه‌هایی که ما را به زندگی طولانی‌تر امیدوار می‌کنند ترکیب شده. کفیر طعمی شبیه دوغ دارد و نتیجه ترکیب خارق‌العاده مخمرها، باکتری‌ها و پروتئین‌هاست. حاصل این تخمیر مایعی با بافت خامه‌ای و طعم‌ترش است که دریایی از باکتری‌های مفید پروبیوتیک را در خود جا داده است. اگر می‌خواهید از راز طول عمر قفقازی‌ها و خواص کفیر بیشتر بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

شاید شما هم با شنیدن نام کفیر به یاد بسته‌بندی دوغ‌ها و ماست‌هایی بیفتید که این ماده را در خود جا داده‌اند؛ اما باید بدانید که کفیر همیشه محصولی بر پایه لبنیات نیست. این نوشیدنی اغلب با شیر گاو آماده می‌شود اما می‌توان آن را با شیر نارگیل، شیر بز و آب نارگیل هم آماده کرد. بله! کفیر را می‌توان بدون کمک گرفتن از لبنیات با آب نارگیل یا شیرنارگیل آماده کرد. اما انواع غیرلبنی کفیر به اندازه نوعی از آن که در لبنیات تخمیر می‌شود ارزش غذایی ندارند.

اگر به لاکتوز موجود در شیر گاو حساسیت دارید، دلیلی برای محروم ماندنتان از کفیر وجود ندارد. از آنجا که در فراورده‌های کفیر فرایند تخمیر اتفاق می‌افتد، حتی افراد حساس به لاکتوز هم می‌توانند این نوشیدنی را مصرف کنند. پنیر کفیر ناری هم یکی از محصولاتی است که می‌توانید در برنامه غذایی خود جای دهید. در فرایند تخمیر و آماده سازی طبیعی این نوشیدنی، باکتری‌های موجود در ماده اولیه، لاکتوز شیر را به اسید لاکتیک تبدیل می‌کند و به همین دلیل معمولا افراد مبتلا به حساسیت لاکتوز با مصرف کفیر دچار مشکلات تازه‌ای نمی‌شوند.

اگر فراورده‌های
کفیر در سبد غذایی‌تان جا گرفته باشند، احتمالا طعم ماست کفیر را چشیده‌اید. اما
قطعا خوب می‌دانید که همه انواع ماست حاوی کفیر نیستند. ماست‌ها همیشه مقداری
باکتری پروبیوتیک را در خود دارند و بسته به نوع ماست ممکن است میزان این باکتری‌ها
متفاوت باشد. اما کفیر، به خودی خود در ماست وجود ندارد و همانطور که گفتیم کفیر‌ها
الزاما بر پایه لبنیات آماده نمی‌شوند.

کفیر سرشار از
پروتئین، کلسیم، ویتامین B، پتاسیم و پروبیوتیک است و معمولا میزان بیشتری چربی نسبت به ماست
دارد؛ اما برگ برنده فراورده‌های کفیر این است که میزان پروتئین و پروبیوتیک آن‌ها
از ماست‌های کم‌چرب بیشتر است. گذشته از این، بافت کفیر از ماست سبک‌تر استُ کلسیم
موجود در آن استخوان‌ها را محکم می‌کند،پروتئینش به عضلات قدرت می‌دهد و پتاسیم
موجود در کفیر هم به سالم ماندن قلب کمک می‌کند.خواص دوغ کفیر کاله

نکته دیگر به سادگی تخمیر این ماده در محیط خانه مربوط می‌شود. درحالیکه
بسیاری از انواع ماست در گرما تولید می‌شوند، کفیر در دمای طبیعی اتاق آماده می‌شوند
و باکتری‌های مفید موجود در آن هم بیشتر و متنوع‌تر از ماست‌های معمولی است و به
همین دلیل مصرف آن به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک بیشتری می‌کند.

می‌توانید از ماست و نوشیدنی کفیر ناری برای درست کردن اسموتی‌های پروبیوتیکی و مقوی کمک بگیرید یا آن را روی غلات پرک‌شده بریزید و به جای صبحانه یا میان‌وعده مصرف کنید. کفیر می‌تواند با سس سالاد شما مخلوط شود و ترکیبی متفاوت را بسازد. با کمک کفیر می‌توانید دسرهای خوشمزه‌ای را هم آماده کنید یا اینکه حتی برنج‌تان را با آن دم کنید و طعمی خاص و متفاوت را بسازید.

کفیر در اروپای مرکزی و شمال آسیا طرفداران بسیاری دارد و نام خود را از واژه
ترکی keyfi به معنای غذای غنی گرفته است. اما قفقازی‌ها و روس‌ها تنها کسانی
نیستند که به معجزه کفیر باور دارند.

با اینکه خواص کفیر زیاد است، اما نوشیدنی مطلوبی برای همه افراد به شمار نمی‌آید. گرچه اغلب مصرف کنندگان کفیر بدون هیچ نگرانی می‌توانند هر روز سراغ آن بروند، اما مثل هر ماده دیگری، گروهی از افراد باید با احتیاط بیشتری آن را مصرف کنند:

کفیر به شکل سنتی با استفاده از شیر گاو یا بر تهیه می‌شود. بعد از حدود ۲۴
ساعت، میکروارگانیسم‌های موجود در کفیر چند برابر می‌شوند و قندهای موجود در شیر
به این ماده تبدیل می‌شوند. وقتی دانه‌های کفیر از شیر خارج می‌شوند، برای بار
دیگر قابل استفاده هستند. در ۱۷۵ سی‌سی کفیر کم‌چرب:

A post shared by لذت زندگی به روایت کاله (@kallehbrand) on Jun 8, 2020 at 6:24am PDT

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

در دورانی که با شیوع بیماری جهان گیری همچون کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت ویژه ای یافته، گروه صنایع غذایی سولیکو کاله، برند مطرح لبنی کشور، به تازگی برند جدیدی با عنوان «کفیر ناری» را به بازار معرفی کرده است.

به گفته ی کارشناسان، مهم ترین خاصیت محصولات حاوی کِفیر، تقویت سیستم ایمنی بدن با استفاده از باکتری های پروبیوتیک خاص آن است. محصولات کفیر ناری در حال حاضر به صورت نوشیدنی کفیر و ماست کفیر به بازار عرضه شده و قرار است محصولات دیگری نیز در این طبقه عرضه شوند.

با جستجویی ساده در اینترنت به هزاران مقاله ی تاریخی و علمی در مورد کفیر و تایید فواید سلامتی آن می رسیم. منشاء کِفیر (به انگلیسی Kefir)، به 2 هزار سال پیش و کوه های قفقاز باز می گردد که برای اولین بار، چوپانان این منطقه، از ترکیب قارچ کفیر -که خواص سلامتی بخش آن شناخته شده بود- با شیر، به طور اتفاقی این نوشیدنی را کشف کردند.

کفیر نام خود را از کلمه ی ترکی «کِیف» به معنای حال خوب گرفته و از آن زمان تا امروز، در بسیاری از کشورهای دنیا، با برندهایی همچون «لایف وی» (Lifeway)، «گرین ولی»  (Green Valley) و «میپل هیل» (Maple Hill)، به یکی از محصولات پرطرفدار برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن تبدیل شده است.

کفیر، محصول جدیدی در سبد محصولات شرکت کاله نیست. کفیر قبلا در بازارهای ایران با عنوان «کفیر کاله» و یا با نام تجاری «ونوس» عرضه می شده که از این نام همچنان برای برخی بازارهای صادراتی کاله و به خصوص کشورهای عربی برای عرضه ی کفیر استفاده می شود.خواص دوغ کفیر کاله

اما به گفته ی مدیران کاله، با عرضه ی «کفیر ناری»، ارائه ی محصولاتِ کفیر با هدف «تقویت سیستم ایمنی بدن»، به صورت متنوع تر، متمایزتر و با بالاترین کیفیت جهانی انجام می شود.در کفیر ناری، استفاده از بهترین باکتری کفیر در سطح جهان و به میزان فراتر از استانداردهای داخلی و بین المللی، باعث شده این محصول خواص بالایی از نظر سلامتی داشته باشد.

در حال حاضر کفیر ناری دارای دو محصول نوشیدنی کفیر و ماست کفیر است. نوشیدنی کفیر ناری در دو نوع نوشیدنی کفیر کلاسیک (با گاز بیشتر و طعم تندتر) و نوشیدنی کفیر لایت (با گاز کمتر و طعم ملایم تر)، و ماست کفیر ناری نیز در دو نوع پرچرب و کم چرب به بازار عرضه شده است؛اما بر اساس گفته های مسئولان تحقیق و توسعه ی شرکت کاله، در آینده محصولات دیگری مانند ماست چکیده نیز به سبد محصولات کفیر ناری اضافه خواهد شد.

گاز موجود در نوشیدنی های کفیر ناری، تماما طبیعی بوده و ناشی از فعل و انفعالات داخلی باکتری های مفید پروبیوتیک با شیر است که البته برای جلوگیری از سرریز شدن و سرو درست آن، کفیر ناری بر روی بطری های نوشیدنی خود راهنمای جذابی را از روش سرو آن ارائه داده است.گفتنی است از نظر فواید سلامتی بخشی و تقویت سیستم ایمنی بدن، چه ماست و چه نوشیدنی کفیر ناری دارای خواص یکسانی هستند.  

فروشگاه اینترنتی نیکورایی

اسهال کودکان در ارتباط با مصرف آنتی بیوتیک هاست

کفیر برای اسهال خوب است. اسهال حاد در کودکان تقریباً همیشه در اثر عفونت یا آنتی بیوتیک ایجاد می شود. کودکان اغلب روی آنتی بیوتیک ها قرار می گیرند و میزان اسهال مرتبط با آنتی بیوتیک (اسهال) ۲۰٪ تا ۳۵٪ است. در حال حاضر اصلی ترین روش درمان اسهال هیدراتاسیون مناسب و در صورت لزوم جایگزینی آنتی بیوتیک های مختلف است. پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که در صورت مقادیر کافی منافع بهداشتی را به میزبان تحویل می دهند. پروبیوتیک ها توانایی جلوگیری از اسهال را دارند.
غالباً پروبیوتیك ها به عنوان یك داروی مصرف می كنند. به صورت پودر، قرص یا مایع كه به طور خاص برای منافع دارویی مخصوصا کفیر برای اسهال طراحی شده است. از طرف دیگر پروبیوتیک ها به عنوان مواد تشکیل دهنده فرآورده های لبنیاتی تخمیر شده مانند ماست به عنوان یک ماده غذایی کاربردی در نظر گرفته می شوند. غذایی که فواید سلامتی آن را فراتر از ارزش غذایی آنها قرار می دهد. با دوز متفاوت یا روش زایمان نیز به همین ترتیب مؤثر خواهد بود.

کفیر چیست؟
کفیر برای اسهال یک وعده استفاده از غذاهای کاربردی برای کاهش بیماری و ارتقاء سلامتی یکی از مهمترین دلایلی است که منابع زیادی در این زمینه جدید جالب قرار می گیرند. kefir شیر تخمیر شده شبیه به ماست است اما حاوی میکروبهای تخمیر مختلف است. طبق گفته سازمان غذا و کشاورزی / سازمان بهداشت جهانی kefir به عنوان “فرهنگ شروع کننده ای که از دانه های کفیر، Lactobacillus kefiri و گونه های جنس Leuconostoc ،Lactococcus و Acetobacter تهیه می شود تعریف شده است. دانه های kefir هر دو مخمر تخمیر کننده لاکتوز (Kluyveromyces marxianus) و مخمرهای تخمیر کننده نشده لاکتوز (Saccharomyces unisporus ، Saccharomyces cerevisiae و Saccharomyces exiguus) را تشکیل می دهند. ممکن است در برابر AAD محافظت کند. بنابراین ما علاقه مند به بررسی نقش kefir تجاری موجود در جلوگیری از اسهال بود.

تاثیر کفیر در درمان اسهال

خواص دوغ کفیر کاله

کفیر مورد مطالعه ما کاهش آماری معنی داری در اسهال در مقایسه با دارونما بر اساس تجزیه و تحلیل برای کل گروه مورد نشان نداد. نرخ کلی ما مطابق با نرخ های قبلاً گزارش شده بود. علاوه بر این به نظر نمی رسد که kefir منجر به بهبود نتایج ثانویه مانند آبریزش بینی و بیرون زدگی شود. همانطور که انتظار می رفت شرکت کنندگان مسن میزان اسهال بسیار پایین تری داشتند. با این حال ، اختلافات مطلق در گروههای مسن بزرگ بود ، با افزایش ۵۷ درصدی اسهال در گروه دارونما. یافته دیگری که توضیح آن بسیار دشوارتر است این است که پسران میزان اسهال بسیار بالاتری نسبت به دختران داشتند (به ترتیب ۲۸٪ در مقابل ۱۱٪). علاوه بر این پسران گروه دارونما در مقایسه با پسران گروه فعال ، ۲۵٪ افزایش اسهال داشتند.

عوارض آنتی بیوتیک ها و مشکل اسهال در جامعه
استفاده از کفیر برای اسهال یک امر ضروری است چرا که اسهال همراه با آنتی بیوتیک یک بیماری جدی است که منجر به میزان بالای عوارض کاهش رعایت قوانین و افزایش هزینه های بهداشت عمومی می شود. اگرچه آموزش پزشکان و افراد غیر روحانی منجر به کاهش چشمگیر در نسخه های آنتی بیوتیک شده است. اما تقریباً ۲۵٪ از کل ویزیت ها برای کودکان کمتر از ۵ سال هنوز به تجویز آنتی بیوتیک ها منجر می شود. ۱۹-۲۳ در حقیقت کودکان ۳ تا ۳۶ ماه به طور متوسط بیشتر می شوند. علاوه بر این در سال ۱۹۹۱ هزینه های سرپایی برای درمان اسهال در کودکان کمتر از ۳ سال ۰٫۶ تا ۱ میلیارد دلار در سال محاسبه می شد به استثنای بخش اورژانس. ویزیت و بستری شدن در بیمارستان بنابراین اقدامات پیشگیرانه مؤثر برای اسهال از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ابتدا به این مطالعه علاقه مند شدیم زیرا بسیاری از پزشکان در منطقه ما برای جلوگیری از ابتلا به اسهال، ماست، کفیر و مکمل های پروبیوتیکی را توصیه می کنند. با این حال داده های مربوط به این غذاها و مکمل ها محدود است و اغلب توسط مطالعات انجام شده توسط صنعت ارائه می شود. در حقیقت یک بررسی کوکران از اسهال تنها ۱۰ مطالعه را پیدا کرد که معیارهای ورود به مطالعه آنها مطابقت داشت. همچنین در این بررسی تنوع محصولات، روشهای احتراق و سویه ها یافت شده است. علاوه بر این بررسی کوکران اظهار داشت که تحقیقات فعلی امکان تعیین تأثیر سن را در استفاده از کفیر برای اسهال ندارد. مطالعه ما تفاوتهای واضحی در سن را نشان می دهد که نیاز به توضیح بیشتری دارند.

بررسی مطالعه انجام شده روی کفیر برای اسهال

مطالعه ما چندین محدودیت مهم دارد که لازم به ذکر است. ما برای ارزیابی حضور ارگانیسم های بیماری زا مدفوع یا مدفوع کشت را در استفاده از کفیر برای این بیماری ارزیابی نکردیم. جدی ترین نتیجه اسهال ناشی از Clostridium difficile است و به دلیل محدودیت های مالی ما قادر به ارزیابی شرکت کنندگان برای حضور C difficile نبودیم. ما همچنین کودکان را به طور مستقل مورد بررسی قرار ندادیم و به گزارش های والدین اعتماد کردیم. ما این روش را به ۲ دلیل انتخاب کردیم. ما یک ماده غذایی کاربردی را مطالعه کردیم نه یک محصول دارویی. بنابراین در بررسی تاثیر کفیر برای این عارضه والدین فرزندان خود را بدون هیچ گونه مشکلی از پزشک تغذیه می کنند و ما احساس کردیم که بهتر است در شرایط مشابه ارزیابی کنیم. علاوه بر اینبیشتر نتایج ما بیمار مدار بودند و از والدین خواسته می شود نتایج را ارزیابی کنند. در بعضی مواقع برای این نوع پیامدها ارجح است. از همه مهمتر ، ما نرخ پیگیری بسیار کمتری برای پیگیری داشتیم. بنابراین روش جمع آوری داده ها منجر به داده های معتبر شدیدی شد. با این حال به وضوح برخی از این ارزیابی ها ذهنی هستند و می توانند از نظر ارزیاب متفاوت باشند.

تاثیر سالم بودن فرد در عملکرد کفیر

علاوه بر این در تاثیر کفیر برای بیماری جمعیت ما به طور کلی بسیار سالم بود. در زیر گروه کوچکی که والدین وضعیت سلامتی پایه پایین را توصیف کرده اند. میزان اسهال و اختلاف اندازه اثر بیشتر بود. این امکان وجود دارد که اگر جمعیت منبع ما به این اندازه سالم نبود ، نتیجه متفاوتی می گرفتیم. سرانجام ما دوز پروبیوتیک را در طول مطالعه ارزیابی نکردیم. بنابراین ، ممکن است که دوزهای شرکت کنندگان دریافت شده متفاوت بودند ، به عنوان واحد کلونی تشکیل دهنده پروبیوتیک با گذشت زمان کاهش می یابد. با این حال ، هیچ مشارکت کننده ای محصولات گذشته را از تاریخ انقضا مصرف نکرده است ، دقیقاً با نحوه نوشیدن این محصول در صورت خرید در فروشگاه. ما فقط روزانه ۱۵۰ میلی لیتر مطالعه کردیم. ممکن است دوز بالاتری از پروبیوتیک ها نتایج متفاوتی داشته باشند. کارآزمایی بالینی تصادفی ما نشان داد که کفیر مصرفی همراه با آنتی بیوتیکها منجر به کاهش میزان اسهال نمی شود. این مهم است که تشخیص دهد که این کارآزمایی گونه های خاص را در دوزهای خاص مورد مطالعه قرار داده است و یافته های ما برای سویه ها یا نتایج دیگر قابل استخراج نیستند. برخی از اطلاعات جالب وجود دارد که ما معتقدیم شایسته توضیح بیشتر هستند و ممکن است قول نقش کفیر برای پیشگیری از اسهال را داشته باشند. ما همچنین معتقدیم که مهم است که محصولات تجاری همچنان به طور مستقل مورد مطالعه قرار گرفته و در معرض تکنیک های تحقیقاتی با کیفیت بالا قرار گیرند ، زیرا بسیاری از محصولات در حالی که فاقد داده های نتیجه بیمارمحور هستند خود را به عنوان پاناسه معرفی می کنند.

عوارض جانبی و ایمنی
کفیر برای اکثر بزرگسالانی که حداکثر ۸ هفته از طریق دهان و دندان مصرف می شود بسیار ایمن است و مضرات مصرف ندارد.

کفیر می تواند عوارض جانبی مانند نفخ، حالت تهوع، گرفتگی روده و یبوست ایجاد کند.  خصوصاً هنگام شروع استفاده. معمولاً این عوارض جانبی با ادامه استفاده برطرف می شوند.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه:
كودكان: كفیر برای كودكانی بین ۱ تا ۵ سال كه به مدت ۱۰ روز از طریق دهان مصرف می شوند بسیار ایمن است.

بارداری و شیردهی: در مورد بارداری یا شیردهی ، اطلاعات ایمنی کافی در مورد ایمنی مصرف کفیر در دست نیست. در قسمت امن بمانید و از استفاده خودداری کنید.

مضرات مصرف کفیر در ایدز و سایر شرایطی که سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند: کفیر حاوی باکتری و مخمر فعال در حال رشد است. این نگرانی وجود دارد که افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف احتمال بیشتری به عفونت از این باکتریها یا مخمرها مبتلا شوند.

سرطان روده بزرگ: در افرادی که تحت شیمی درمانی برای سرطان روده بزرگ قرار دارند کفیر ممکن است عوارض جانبی مانند مشکلات معده و روده، زخم دهان، خواب آلودگی، عرق کردن و ریزش مو را افزایش دهد.

داروهایی که سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد (سرکوب کننده های سیستم ایمنی) با KEFIR تداخل دارند.

در ارتباط با مضرات مصرف باید بدانید که کفیر حاوی باکتریهای زنده و مخمر است. سیستم ایمنی بدن معمولاً برای جلوگیری از عفونت باکتریها و مخمرها را در بدن کنترل می کند. داروهایی که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند احتمال ابتلا به بیماری از باکتری و مخمر را افزایش می دهند. مصرف کفیر به همراه داروهایی که باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شوند ، احتمال ابتلا به بیماری را افزایش می دهند. (Zenapax) ،muromonab-CD3 (OKT3 ،Orthoclone OKT3)، مایکوفنولات (CellCept)، تاکرولیموس (FK506 ،Prograf) ، sirolimus (Rapamune)، پردنیزون (Deltasone ، Orasone)، کورتیکواستروئیدها (گلوکوکورتیکوئیدها) و غیره.دوز مصرف
در جلوگیری از بروز مضرات مصرف کفیر دوز مناسب کفیر به عوامل مختلفی از جمله سن کاربر، سلامتی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین دامنه مناسب دوزهای کفیر وجود ندارد. به خاطر داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوما بی خطر نیستند و دوزها می توانند مهم باشند. حتماً برچسب های مربوطه را رعایت کرده و قبل از استفاده با داروساز یا پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

مزایا و خواص کفیر
یک نوشیدنی تخمیر شده که از دانه ها و شیر تهیه می شود کفیر شبیه ماست مایع است. این یک پروبیوتیک طبیعی است که باعث تقویت سلامت میکروبیوم روده می شود. کفیر همچنین مانند ماست مزه دار است اما از قوام نوشیدنی مانند نازک تری برخوردار است. دارای پروتئین، کلسیم، فسفر، ویتامین B12 و ریبوفلاوین و منیزیم است. همچنین منبع خوبی از ویتامین D و ترکیبات فعال زیستی ، اسیدهای آلی و پپتیدها است که فواید سلامتی آن را تقویت می کند. خواص کفیر برای روده در اینجاست که به عنوان یک منبع پروبیوتیک بسیار قدرتمندتر از ماست است. دانه ها حداقل ۳۰ گونه مختلف مخمر و باکتری را شامل می شود. این بدان معنی است که نه تنها مقدار مناسبی از پروبیوتیک بلکه مخمر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. بیشتر محصولات لبنی تخمیر شده با انواع بسیار کمی پروبیوتیک ایجاد می شوند و هیچ گونه مخمر ندارند. نتیجه این است که kefir آلی بیش از ۴۰ میلیارد ارگانیسم پروبیوتیک را فقط در نیم فنجان تحویل می دهد در حالی که ماست های پروبیوتیک حدود یک میلیارد در یک وعده می دهند.

کفیرانکفیران نوع خاصی از کربوهیدرات موجود در نوشیدنی دارای خواص کفیر ضد باکتریایی است که به طور فعال در برابر باکتری ها و عفونت های مضر روده محافظت می کند.
کفیر که از لبنیات پرچرب ساخته شده است سرشار از کلسیم و همچنین ویتامین K12 است. این ویتامین در متابولیزه کردن کلسیم و کمک به کاهش خطر شکستگی در حدود ۸۱٪ کمک می کند.در رژیم غذایی روزانه خود از کفیر و کره را برای سلامتی بهتر استفاده کنید
از تقویت سلامت روده گرفته تا کمک به کاهش وزن خواص کفیر و کره آن همه کارها را انجام می دهند. هر دو ساده و آسان برای تهیه در منزل هستند. بیشتر انواع تجاری با طعم های اضافه شده و شکر به فروش می رسد که باعث افزایش تعداد کالری و از بین بردن باکتری های زنده می شود. اطمینان حاصل کنید که شما در انتخاب كفیر و كاوی با کشت های زنده در آن قرار دارید. دریافت منظم هر دو ، علاوه بر مکمل های پروبیوتیکی می تواند به شما در حمایت از سلامت دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن و… کمک کند.

چرا باید در رژیم غذایی روزمره خود کره و کفیر را گنجانید؟
میکروبیوم شما جامعه عظیم باکتریهایی است که در درون شما زندگی می کنند. تحقیقات نشان می دهد که این اکوسیستم برای سلامتی و رفاه انسان بسیار مهم است. این اکوسیستم که از وزن جمعی بیش از متوسط ​​مغز وزن دارد ، از ارگانیسم هایی مانند باکتری ها ، قارچ ها ، تک یاخته ها ، ویروس ها و مخمرها تشکیل شده است که همه در سیستم گوارش زندگی می کنند.

برخی از سویه های باکتریایی موجود در روده در تجزیه سموم و مواد غذایی نقش دارند ، در حالی که برخی از آنها به ویتامین ساخته شده اند. محققان امیدوارند که روزی ممکن است تجزیه و تحلیل عدم تعادل میکروبیوم روده برای کمک به تشخیص بیماری های مغزی و شرایط سلامت روان امکان پذیر شود.

در این پست ، ما در مورد کفیر در مقابل کره ما صحبت خواهیم کرد: تفاوت ها ، فواید هرکدام چیست و چرا باید برای تهیه یک میکروبیوم روده متعادل و سالم ، باید غذاهای تخمیر شده را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

چرا مسائل میکروبیوم روده
بنابراین داشتن یک میکروبیوم سالم و متعادل چیست؟ باکتریهای روده از سلولهای بدن ۱۰ و یک بیشتر است. (۱) به غیر از تنظیم سیستم ایمنی بدن و ساختن ویتامین ها و مواد مغذی ضروری برای بدن ، میکروبیوم متعادل همچنین تنظیم کننده متابولیسم ، عملکرد مغز را بهبود می بخشد و روحیه شما را بالا می برد.

یکی از آسانترین و در عین حال موثرترین راههای تعادل میکروبیوم روده شما ، مصرف غذاهای تخمیر شده و مصرف مکمل های پروبیوتیکی است. هنگامی که صحبت از مواد غذایی فوق العاده است و وقتی از سلامت روده استفاده می شود ، کالاهای تخمیر شده از فرهنگ های زنده سرشار هستند که برای روده شما عالی هستند. خوردن غذای تخمیر شده به روده شما کمک می کند تا میکروبیوم را تنظیم کند تا تعادل باکتری های روده خوب را برای کاهش وزن و سلامتی حفظ کند.

چگونه مواد غذایی تخمیر شده روده شما را متعادل می کند
غذاهای تخمیر شده منبع طبیعی باکتری های پروبیوتیکی برای بدن شما هستند. پروبیوتیک ها حاوی باکتری های زنده تا میلیاردها هستند و به طور کلی به شکل قرص ، کپسول یا پودر در دسترس هستند. پروبیوتیک های طبیعی مانند غذاهای تخمیر یک مشت قدرتمند از پروبیوتیک های روده خوب و سایر مواد مغذی را بسته بندی می کنند.

در طول قرن ها ، هر کشوری در سراسر جهان به غذاهای خاص تخمیر شده خود رسیده است. از douchi چین (سس ساخته شده از سویا سیاه) و injera اتیوپی (نان توت تخمیر شده) گرفته تا میزو ژاپن (خمیر سویا تخمیر شده) و کواس روسیه (آبجو فزاینده از نان) ، غذاهای تخمیر شده را می توان در همه جا به اشکال مختلفی مانند خمیر یافت. ، سس ، کاری ، ترشی ، آبجو و آب نبات.

کفیر در مقابل کره
دو غذای تخمیر شده رایج و رایج در ایالات متحده آمریکا کره و کره است. این نوشیدنی های شیر تخمیر شده سالم ، حاوی پروبیوتیک های قدرتمند هستند ، در اکثر فروشگاه های مواد غذایی در ایالات متحده موجود هستند و به راحتی می توانند در هر رژیم غذایی قرار بگیرند. کره یکی از نوشیدنی های مبتنی بر ماست است که به صورت قلب در هند ، آسیای مرکزی و غربی ، بالکان و اروپای مرکزی مصرف می شود. کفیر همچنین نوشیدنی شیر تخمیر شده است و منشأ آن را می توان در قفقاز شمالی کشف کرد. (۲)

فواید کره
اگرچه قوام آن شبیه به شیر معمولی است ، کره ماست کشت شده طعم ترش و تقریباً ترش دارد. معمولاً از طریق فرآیند تخمیر که شامل باکتریهای اسید لاکتیک است تولید می شود. ماست و کره دو کره از محصولات شیر ​​تخمیر شده و دارای باکتریهای خوب در آنها هستند ، اما در مقایسه با اینها از نظر چربی و پروتئین شیر کمتر است. مقدار چربی کمتر است زیرا بیشتر چربی ها برای تهیه کره از آن جدا شده اند. در اینجا چندین مزایای غذایی برای مصرف شیر مایع به عنوان نوشیدنی یا استفاده از آن به اشکال دیگر ذکر شده است:خواص دوغ کفیر کاله

منبع خوبی از پتاسیم ، ریبوفلاوین ، B12 و فسفر است.
میزان مصرف روزانه یک فرد به کلسیم به طور متوسط ​​۱۰۰۰ میلی گرم است. کره بادام زمینی می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند زیرا هر فنجان مایع کره (کمی چربی) کمی کمتر از ۳۰۰ میلی گرم کلسیم دارد ، که از رشد استخوان پشتیبانی می کند و ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کند.
یک فنجان پروانه تقریباً به همان مقدار پروتئین به همراه یک فنجان شیر کم چرب / چربی وجود دارد. پروتئین ها برای استحکام استخوان ها ، ماهیچه ها و پوست ضروری هستند.
کره ، به راحتی به اشکال مختلف قابل تهیه است: تازه ، پودر شده و منجمد. همچنین استفاده از آن همه کاره است – کافی است چند قاشق غذاخوری کره را به جای کره یا خامه ترش جایگزین کنید.
آخرین و قطعاً کم اهمیت ترین ، کره کره از هضم غذا کمک می کند و منبع غنی پروبیوتیک ها است. فرهنگ زنده فعال به کمک پروانه در تغذیه و هضم غذا است. آنها همچنین در کاهش مشکلات گوارشی مانند نفخ شکم ، اسید رفلاکس ، کرون و غیره کمک می کنند.
فواید گوارشی که باکتریهای خوب ارائه می دهند فقط درصورتی که نوشیدنی دارای فرهنگ فعال در آن باشد در دسترس شما خواهد بود ، بنابراین توصیه می شود از نسخه های غیرپاستوریزه خودداری کنید.

مزایای کفیر
یک نوشیدنی تخمیر شده که از دانه های کفیر و شیر تهیه می شود ، کفیر شبیه ماست مایع است. این یک پروبیوتیک طبیعی است که باعث تقویت سلامت میکروبیوم روده می شود. کفیر همچنین مانند ماست مزه دار است اما از قوام نوشیدنی مانند نازک تری برخوردار است.

هدف
در مورد اینکه آیا افزایش لبنیات و خواص کفیر بدون محدودیت انرژی منجر به کاهش وزن می شود اختلاف نظر وجود دارد. ما با هدف مقایسه اثرات کاهش دهنده وزن در مورد نوشیدنی کفیر (یک محصول لبنی پروبیوتیک) و شیر در یک رژیم غذایی غنی از لبنیات بدون انرژی با محدودیت در زنان یائسه در اضافه وزن یا چاق مقایسه شده ایم.

مواد و روش ها
در این کارآزمایی کنترل شده تصادفی روی خواص کفیر برای لاغری صد و چهل و چهار نفر از نظر صلاحیت ارزیابی شدند. از این تعداد ، هفتاد و پنج خانم واجد شرایط در سنین ۲۵ تا ۴۵ سال به طور تصادفی به سه گروه ، با مارك كنترل ، شیر و كفیر برچسب داده شدند تا به مدت ۸ هفته رژیم غذایی سرپایی دریافت كنند. افراد گروه کنترل رژیم غذایی دریافت کردند که میزان مصرف انرژی را شامل می شود ، حاوی ۲ وعده در روز لبنیات کم چربی است ، در حالی که افراد گروه های شیر و  خواص کفیر رژیم غذایی با وزنی دریافت کردند که شامل ۲ وعده غذای اضافی در روز (یک در مجموع ۴ وعده در روز) محصولات لبنی به ترتیب از شیر کم چرب یا نوشیدنی کافر تجاری. نتایج آنتروپومتریک شامل وزن ، شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمر (WC) هر ۲ هفته اندازه گیری می شد.

نتایج
پنجاه و هشت موضوع مطالعه را به پایان رساندند. با استفاده از تجزیه و تحلیل مدل های کواریانس در جامعه هدف از درمان (۷۵ نفر) دریافتیم که در ۸ هفته افراد در گروه های خواص کفیر و شیر کاهش قابل توجهی بیشتر در وزن BMI و WC در مقایسه با گروه کنترل داشتند. گروه (همه P <0.01). با این حال تفاوت معنی داری بین گروه های کفیر و شیر مشاهده نشد.

نتیجه گیری
نوشیدنی كفیر منجر به كاهش وزن مشابه ، در مقایسه با شیر ، در رژیم غذایی بدون چربی غنی از لبنیات در زنان دارای اضافه وزن یا چاق یائسه می شود. با این حال ، مطالعات بیشتر ضروری است.

اطلاعات کلی
کفیر محصولی است که با تخمیر شیر تولید می شود.

مضرات و فواید کفیر: افراد از kefir برای سوء هاضمه، ناراحتی معده، یبوست، عدم تحمل لاکتوز، اسهال ناشی از آنتی بیوتیک ها، کاهش وزن، عملکرد ورزش، سلامت استخوان ها و کلسترول بالا استفاده می کنند. همچنین از این ماده برای کاهش سطح باکتریهای Helicobacter pylori استفاده می شود که در ارتباط با زخم ها است. همچنین برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی از جمله مشکلات معده و روده و درد و تورم در داخل دهان (موکوزیت دهان) استفاده می شود.

چگونه کار می کند؟کفیر حاوی باکتری و مخمر فعال در حال رشد است. تأثیر آنها بر شیر منجر به تولید آنزیم ها و مواد شیمیایی مؤثر در نحوه هضم غذا می شود.استفاده و اثربخشی؟
شواهد کافی برایاسهال همراه با مصرف آنتی بیوتیک. برخی تحقیقات نشان می دهد که یک نوشیدنی خاص حاوی کفیر (مضرات) باعث کاهش اسهال در کودکان ناشی از آنتی بیوتیک ها نمی شود.
مشکلات معده و روده مربوط به استفاده از شیمی درمانی. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر در طول شیمی درمانی باعث کاهش مشکلات معده و روده نمی شود. در حقیقت ممکن است این مشکلات کمی بدتر شود.یبوست. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر به افزایش تعداد حرکات روده در افراد مبتلا به یبوست کمک می کند. همچنین به نظر می رسد مدفوع را نرم می کند.
عملکرد ورزش. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر بعد از ورزش باعث افزایش توانایی دویدن در تمرینات بعدی نمی شود مضرات کفیر.زخم ناشی از باکتری به نام هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori). تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر به همراه درمان استاندارد هلیکوباکتر پیلوری در خلاص شدن از عفونت ها در بیشتر افراد نسبت به درمان استاندارد تنها کمک می کند.
کلسترول بالا. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر میزان کلسترول را کاهش نمی دهد.چاقی تحقیقات اولیه نشان می دهد که خوردن کفیر به عنوان بخشی از رژیم حفظ وزن باعث کاهش وزن بدن به مقدار کمی در خانمهای دارای اضافه وزن یا چاق می شود. اما به نظر می رسد خوردن فرآورده های لبنی شیر کم چربی به جای کفیر به عنوان بخشی از رژیم غذایی مشابه ، تأثیر یکسانی دارد.
درد و تورم در داخل دهان ، ناشی از شیمی درمانی (موکوزیت دهان). تحقیقات اولیه نشان می دهد که شستشوی دهان با مضرات کفیر و بلعیدن ۲۵۰ میلی لیتر کفیر دو بار در روز به مدت ۵ روز اول شیمی درمانی مانع از ایجاد زخم در داخل دهان ناشی از شیمی درمانی نمی شود.پوکی استخوان. تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف کفیر با کلسیم باعث افزایش قدرت استخوان بیشتر از کلسیم به تنهایی در بزرگسالان مبتلا به پوکی استخوان نمی شود.عدم تحمل لاکتوز.بهبود هضم.سایر شرایط.
برای ارزیابی اثربخشی مضرات کفیر برای این موارد ، شواهد بیشتری لازم است.

 

  • خوردن آب انار در سرماخوردگی
  • تقاضا برای محصولات لبنی تخمیر شده عملکردی مانند کفیر در سال های اخیر افزایش یافته است زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده به محصولات با کیفیت بالاتر علاقه مند هستند. بنابراین چندین فرآورده های لبنی تخمیر شده مانند کفیرشیر  مطالعات متعددی به دنبال ارزیابی ویژگی های عملکردی آنها بوده است.  جایی که اینها به فعالیت بیولوژیکی میکروارگانیسم های مورد استفاده در تولید محصولات مربوط می شود. کفیر یک محصول کاربردی محسوب می شود و بنابراین ، می تواند تأثیرات مفیدی بر سلامت افراد بگذارد. میکروارگانیسم های موجود در ترکیب آن توانایی کمک به تعادل میکروبی روده را دارند و با اثرات مفیدی مانند ضد میکروبی، ضد توموری و ضد سرطان زایی مرتبط بوده اند ، علاوه بر بهبود هضم لاکتوز به دلیل وجود آنزیم β-galactosidase است. رشد مداوم تقاضا برای لبنیات در چندین کشور منجر به افزایش تعداد صنایع لبنی شده است. این میزان تولید بالاتر نگرانی بیشتری راجع به حجم بیشتری از زباله های صنعتی تولید شده در طی فرآوری ایجاد کرده است.

    کفیر محصولی فرعی از تولید ماست بومی
    در برخی موارد این فرآورده های فرعی مانند کفیر چیه توسط صنایع ضعیف استفاده می شوند و به منظور تصفیه مناسب به کارخانه های تصفیه خانه فاضلاب هدایت نمی شوند. بنابراین برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و همچنین بهره گیری از مواد مغذی مهم تحقیقات متعددی برای یافتن گزینه های استفاده از این ضایعات انجام شده است. از جمله فرآورده های فرعی تولید شده در صنایع لبنی کره ماست است که باقیمانده حاصل از تولید کره به دست می آید و ترکیبی شبیه به شیر بدون چربی دارد. به دلیل بار ارگانیک زیاد کفیر از نظر زیست محیطی به صنعت لبنیات تبدیل شده است. بنابراین استفاده مجدد از این فرآورده توسط صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است که می تواند به دلیل ارزش غذایی آن ، در قالب چندین محصول به ارزش اقتصادی بیفزاید و همچنین در کاهش آلودگی محیط زیست نقش داشته باشد.

    پاستوریزاسیون معمولی کفیر
    بیشتر پروانه های روغنی حاصل از صنایع از طریق فرآیند پاستوریزه کردن غلظت و خشک کردن معمولی کفیر به پودر تبدیل می شوند. با این حال برای صنایع کوچک که منابع مالی لازم برای خرید تجهیزات خشک کردن و سرمایه گذاری بیشتر در سیستم های تصفیه خانه فاضلاب را ندارند ، گزینه های ساده تر فناوری برای استفاده از پروانه مهم هستند. استفاده از کره از کره برای ساخت محصولاتی از جمله نوشیدنی ها و پنیرها و به عنوان یک ماده دیگر محصولات جایگزین بسیار خوبی است زیرا قیمت کم در دسترس بودن زیاد خواص تکنولوژیکی خوب و ویژگی های حسی مطلوبی را ارائه می دهد. در این زمینه مطالعاتی که در مورد استفاده از کره ماست در تولید و پذیرش نفسانی کفیر چیه ارزیابی می شود کمیاب است. این جایگزین به دلیل کمبود پیچیدگی فرآیند تولید از اهمیت بالایی برخوردار است و در صنایع کوچک نیز قابل استفاده است.

    یک مدل خوب برای آزمایش های انسانی

    برای مطالعه دقیق روی کفیر نیاز به آزمایش های واقعی است. جمعیت میکروبی که در روده موش ساکن هستند طی سالهای اخیر به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. بنابراین دستگاه گوارش موش یک مدل عالی برای بررسی تأثیر انواع رژیم های غذایی روی این اکوسیستم ارائه می دهد. موشها را می توان در شرایط کنترل شده حفظ کرد و قسمتهای مختلف دستگاه گوارش را می توان پس از کشتن حیوانات نمونه برداری کرد بنابراین از لزوم اتکا به داده های بدست آمده از معاینه مدفوع برای کفیر اثر روی فعالیت جلوگیری می شود. بدیهی است که باید در مطالعات بعدی ماهیت رژیم غذایی و حیوان آزمایشی مورد بررسی قرار گیرد. از قرار گرفتن مجدد داده ها از موش ها به انسان باید جلوگیری شود اگرچه در انسان از توسعه اپیتلیوم دستگاه گوارش برنامه توسعه ای مشابه آنچه در جوندگان مشاهده می شود دنبال می شود.

    تشابه لوله گوارش جوندگانبرای مطالعه روی کفیر اثر میکروبی بهترین روش استفاده از مدل های مشابه انسان است. گزارش های قبلی از مطالعات میکروبیوتای معمولی موش ها و انسان نشان می دهد که ترکیب آن به طور کلی جهانی است. احتمالاً این نشان دهنده شباهت های آناتومی و فیزیولوژی دستگاه گوارش این جوندگان است. میکروبیوتای معمولی در طول کل دستگاه گوارش قابل تشخیص است اما انواع خاصی از میکروارگانیسم ها در هر منطقه وجود دارد. در کفیر اثر روی روده موش گونه های عددی غالب به طور واضح باکتری های بی هوازی هستند اما تعداد زیادی از باکتری های میکروب های هوازی و غیر هوازی از نظر جنبه بی هوازی نیز وجود دارند. تعداد گونه ها و جمعیت باکتری ها در بزرگسالان سالم نسبتاً پایدار است. علاوه بر میکرو فلورای طبیعی موجود در دستگاه گوارش، میکروارگانیسم های مختلفی با غذا معرفی می شوند.این میکرو فلور گذرا تأثیر مهمی در دستگاه گوارش فوقانی دارد. به نظر می رسد این اثر در دستگاه تحتانی کمتر است. علیرغم ثبات آن فلور روده می تواند توسط انواع زیادی از داخلی (اسید معده، نمکهای صفراوی) و عوامل خارجی (رژیم غذایی، عفونت، پیری، آنتی بیوتیک) متاثر شود.

    محتوای میکروبی کفیرهنگامی که محتوای میکروبی کفیر اثر فعالیت مورد مطالعه قرار گرفت مهمترین گروه باکتری ها باکتری های اسید لاکتیک بودند. لاکتوباسیل های موجود در آن که در محیط MRS جدا شده بودند با استفاده از سیستم API-50CH شناسایی شدند. لاکتوکوکوس برویس و لاکتوباسیلوس کفیر در نمونه های kefir مورد بررسی قرار گرفتند اما جدا شده های L. paracasei ، L. plantarum ، L. acidophilus و L. kefiranofaciens پیدا شد. بین جدايه هاي مخمر، مخمرهاي تخمير غير لاكتوز غالب بودند (Saccharomyces cerevisiae، S. unisporus)، اگرچه برخي از مخمرهاي مختلف تخمير لاكتوز مشخص شدند (Kluyveromyces marxianus ، K. lactis و Candida Kefir). مانند ماست میزان لاکتوز در کفیر کاهش می یابد و سطح b-galactosidase در نتیجه تخمیر افزایش می یابد. این مخمرها به کمبود لاکتوز محصول نهایی kefir کمک می کنند.طبق مطالعات انجام شده رژیم کفیر تأثیر قابل توجهی در ترکیب فلور میکروبی داشت. چشمگیرترین تفاوت ها با کلستریدیا و باکتری های اسید لاکتیک بود.

    تاثیر کفیر در تغییر جمعیت میکروفلورای روده

    نشان داده شده است که مصرف کفیر میکروبی روده موش همچنین می تواند سطح باکتری های اسید لاکتیک در روده کوچک و روده بزرگ را افزایش دهد. سایر تحقیقات همچنین نشان داده اند که جمعیت لاکتوباسیلوس می تواند تعداد اشریشیا کولی و کوکهای بی هوازی مدفوع را کاهش دهد. در مطالعه ای که روی موش های آزمایشگاهی انجام شد تعداد اعضای Enterobacteriaceae در مخاط روده بزرگ اندکی کاهش یافت. با این حال تعداد باکتری های بی هوازی و تعداد باکتری های بی هوازی گرم منفی در روده بزرگ به طور قابل توجهی کاهش یافته و این در موش های تحت درمان با ۷ ماه برجسته تر بود. کلستریدیا کاهش سولفیت نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این نشان می دهد که پس از یک دوره استقرار میکرو فلورای کفیر اثر ضد حسی علیه میکرو فلورای بی هوازی اعمال می کند. از دیدگاه پزشکی مهار میکرو فلورای بی هوازی مورد توجه است. مطالعات متعددی نشان داده اند که باکتری های بی هوازی گرم منفی اغلب در مکانهای آلوده در بیماران با عوارض سپتیک بعد از عمل جراحی جدا می شوند.

    رژیم کفیرنسبت افزایشی آنتروکوکهایی که در روده کوچک در طول درمان با رژیم کفیر مشاهده شده بود نیز بسیار مهم بود. تعداد اینتر کوکسی ها با رژیم kefir 10 برابر افزایش یافته است. انتروکوکها در مکانهای مشابه محیطی با لیستریا رخ می دهند. با توجه به مطالعات قبلی Enterococcus faecium در برابر طیف گسترده ای از لیستریا فعالیت ضد میکروبی دارد. اگرچه اهمیت این تعامل ممکن است با عدم وجود مواد مغذی مانند پپتیدها که برای ضد میکروب ضروری به نظر می رسد محدود باشد.خواص دوغ کفیر کاله

    درمان آبسه های شکمی با کفیر

    اثرات رژیم غذایی (مانند مصرف کفیر) بر ترکیب میکرو فلورای روده ممکن است به این پدیده کمک کند که محتوای روده بزرگ موش در رژیم غذایی گوشت عفونت بیشتری در القاء آبسه های داخل شکمی در مقایسه با محتوای روده بزرگ موش ها در رژیم غذایی معمولی چو دارد. گزارش های قبلی نشان داده اند که در انسان ، رژیم غذایی کم مایع یا رژیم غذایی گوشتی به شدت روی تأثیر میکرو فلورای مدفوع انسان تأثیر نمی گذارد. بنابراین تغییرات رژیم غذایی کفیر ممکن است تأثیر کمی در جمعیت میکروبی در روده بزرگ انسان داشته باشد. از طرف دیگر این واقعیت که حیوانات در سنین جوانی تحت کنترل رژیم غذایی قرار گرفتند ممکن است در استعمار میکرو فلور در دستگاه گوارش بسیار مهم باشد. کار حاضر نشان می دهد که رژیم غذایی kefir بر عملکرد میکروبی کفیر اثر روده موش اثر برجسته ای دارد. کفیر دارای فعالیت ضد میکروبی در شرایط آزمایشگاهی در برابر طیف گسترده ای از باکتری های گرم مثبت و گرم منفی و قارچ ها است. البته اثر رژیم غذایی مصرف شده توسط میزبان حیوانات ممکن است نتیجه تأثیر مستقیم اجزای رژیم غذایی بر میکروبهای دستگاه گوارش نباشد. رژیم غذایی به وضوح بر وضعیت کلی حیوان تأثیر می گذارد و هرگونه تغییر ایجاد شده در فیزیولوژی میزبان حیوانات به طور غیرمستقیم بر میکروب های موجود در اکوسیستم دستگاه گوارش تأثیر می گذارد. آشکار است که در مطالعات اکولوژیکال آینده دستگاه گوارش باید ماهیت رژیم غذایی مانند کفیر با دقت مورد توجه قرار گیرد.

    پروبیوتیک
    دانه کفیر یک پروبیوتیک است. اصطلاح پروبیوتیک به میکروارگانیسم های زنده ای گفته می شود که در دستگاه گوارش زندگی می کنند و تأثیرات مفیدی بر روی میزبان دارند. تخمین زده می شود که بیش از چهارصد گونه باکتری در دستگاه گوارش زندگی می کنند و این باکتری های درون زا میکروفلور روده را تشکیل می دهند. حتی با وجود روشهای سنتی شمارش صفحات گونه های بیشتری کفیر در لوله گوارش نیز وجود دارند اما قابل کشت نیستند. پس از عبور از معده و روده کوچک برخی از پروبیوتیک ها زنده مانده و به طور موقت در روده بزرگ باقی مانده و زندگی می کنند. برای زنده ماندن و استعمار دستگاه گوارش باکتری های پروبیوتیک باید تحمل بالایی به اسید و صفرا نشان دهند و توانایی چسبندگی به سطوح روده را داشته باشند.

    اثرات خوب کفیر در لوله گوارش
    اثرات بهداشتی احتمالی پروبیوتیک ها از جمله کفیر در لوله گوارش شامل تحریک سیستم ایمنی، کاهش تحمل لاکتوز، اثر هیپوکلسترولمی و پیشگیری از عود سرطان است. ثابت شده است که پروبیوتیک ها فعالیت مهاری در جهت رشد باکتری های بیماری زا از جمله اشرشیا کولی، لیستریا مونوسیتوژنز، سالمونلا و سایر موارد دارند. این مهار ظاهراً به دلیل تولید ترکیبات مهاری مانند باکتریوکسین ها، پراکسید هیدروژن، اسیدهای آلی و چسبندگی رقابتی به اپیتلیوم است.

    کفیر از چه تشکیل شده است؟
    کفیر یک شیر تخمیر شده است که در کشورهای قفقاز سرچشمه گرفته است. این شیر تخمیر شده اسیدی کمی گازدار است و مقادیر کمی الکل دارد. خودِ kefir از شیرهای سنتی تخمیر شده (ماست) متمایز سات زیرا تنها از دانه ها تهیه شده است که از باکتری ها و مخمرها تشکیل شده است. نوشیدنی کفیر حاوی میکرو فلورای زنده از غلات است که پس از فرآیند تخمیر توسط فیلتراسیون برداشته می شود. دانه ih گروه هایی از باکتری های اسید لاکتیک (لاکتوباسیل ها، لاکتوکوک ها و لوکونوستوک)، باکتری های اسید استیک (Acetobacter aceti) و مخمرها (Saccharomyces cerevisiae ، Candida Kefir ، Kluyveromyces marxianus) هستند که توسط یک ماتریس اگزوپلی ساکاریدهای مختلف (که در کنار هم قرار دارند) نگه داشته می شوند و دانه های کفیر در گوارش را تشکیل می دهند.

    سفارشات ارسال شده با پست

    سفارشات ارسال شده با تیپاکس

    (از کد رهگیری که به ایمیل شما ارسال شده و یا برای شما پیامک شده است، استفاده کنید)

    راه های ارتباطی

    تلگرام: AlgaeFungiSeller@

    کانال تلگرام: microorganismsale@

    :Instagram 

    nikooraee_store@

    gharch_rishe@

    ایمیل: nikooraee@gmail.com

    فقط پیامک کوتاه، واتساپ و تلگرام: 09135751284

    LinkedIn: NIKOORAEE

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.


    12,500 تومان 12,400 تومان

    در انبار موجود نمی باشد

    کفیر سرشار از پروبیوتیک‌ها و حاوی ۱۰- ۷ میلیارد کلونی از باکتری‌های مفید است. برخی از این باکتری‌ها، شامل Leuconostoc، Lactobacillus caucasus، کفیر Torula و کفیر Saccharomyces، در ماست یافت نمی‌شوند، درحالی‌که باکتری‌های مشترک بین ماست و کفیر، در کفیر قوی‌تر عمل می‌کنند. این میکروارگانیسم‌های مهم، اغلب از طریق تشکیل مجدد کلونی باکتری‌های مفید در سیستم گوارشی ما و با جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در روده به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌نماید. کفیر دارای فوایدی برای سیستم ایمنی بدن است و شما می‌توانید با اطمینان آن را هر روز استفاده کنید. این نوشیدنی حاوی سطح بالایی از تیامین، B12، کلسیم، فولات و ویتامین K است. کفیر منبع خوبی از بیوتین است که به بدن در جذب سایر ویتامین‌های گروه B کمک می‌کند.خواص دوغ کفیر کاله

    جالب است بدانید که واژه «کفیر» از «کیف» می آید. در واقع قفقازی ها می گفتند که با خوردن این نوشیدنی «کیف» می کنیم! همچنین مردم قفقاز عمر طولانی خود را به مصرف دوغ کفیر نسبت می دهند. این نوشیدنی علاوه بر خواص سایر دوغ ها می تواند بر دستگاه گوارش تاثیر مثبت بگذارد، لوله گوارش را پاکسازی، زیبایی و سلامت پوست را افزایش دهد و از ایجاد سرطان ها جلوگیری کند.

    کاله

    1.5 لیتر

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    دیدگاه شما *

    نام *

    ایمیل *


    خوراکی های اساسی

    ماست میوه ای هلو کاله 450 گرمی


    خوراکی های اساسی

    ماست میوه ای توت فرنگی کاله 450 گرمی


    خوراکی های اساسی

    دوغ سنتی گرمادیده تازه و طبیعی میلکوم بدون گاز میهن ۱٫۵ لیتری


    ویژه

    ماست پروبیوتیک ناری 5%چربی کاله حاوی کفیر 1400 گرمی


    ویژه

    دوغ نعنایی بدون گاز گرمادیده عالیس 1.5 لیتری


    خوراکی های اساسی

    دوغ گازدار طبیعی کاله 1.5 لیتری


    لبنیات

    دوغ نعنا پاکتی پگاه 900 لیتری


    خوراکی های اساسی

    ماست سبزیجات دلال کاله 750 گرمی


    خوراکی های اساسی

    خواص دوغ کفیر کاله

    ماست تازه نیم چرب 2/5% چربی پگاه 1400 گرمی


    خوراکی های اساسی

    دوغ بدون گاز گرمادیده با طعم نعناع خوشگوار 1/5 لیتری


    ویژه

    ماست چکیده طعم دار پرچرب (ماست یونانی) پگاه 1500 گرمی


    خوراکی های اساسی

    دوغ کباب و دیزی گرمادیده تازه و طبیعی میلکوم بدون گاز میهن 1/5 لیتری


    خوراکی های اساسی

    ماست کم چرب پروبیوتیک 1.4% چربی رامک 1800 گرمی


    خوراکی های اساسی

  • عکس کیک تولد زیبا دخترانه
  • ماست تازه کم چرب غنی شده با ویتامین D3 کاله 750 گرمی


    ویژه

    دوغ گرمادیده بدون گاز هشت گیاه عالیس 1.5 لیتری


    خوراکی های اساسی

    ماست پروبیوتیک پرچرب 3% چربی رامک 700 گرمی


    ویژه

    ماست بادمجان کاله 750 گرمی


    خوراکی های اساسی

    ماست همزده غنی شده با ویتامین D3 سان ماس رامک 800 گرمی


    خوراکی های اساسی

    خواص دوغ کفیر کاله

    دوغ گازدار تخمیری گرمادیده عالیس 1.5لیتری


    خوراکی های اساسی

    دوغ نعنایی گرمادیده تازه و طبیعی میلکوم بدون گاز میهن ۱٫۵ لیتری


    خوراکی های اساسی

    ماست سون پرچرب کاله ۹۰۰ گرمی


    خوراکی های اساسی

    دوغ تُرش گرمادیده تازه و طبیعی میلکوم بدون گاز میهن ۱٫۵ لیتری

    یزد، بلوار امام جعفر صادق، فرعی 21، دفتر هایپرمارکت اینترنتی راهک [نقشه گوگل]

    پشتیبانی مشتریان و سفارش تلفنی: 1825

    36298900 – 035

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » دوغ کفیر: خواص و مضرات در طب سنتی / دوغ کفیر در بارداری و برای کودکان

    دوغ کفیر: در این مطلب از نایریکا به خواص و مضرات دوغ کفیر در طب سنتی و همچنین خواص آن در دوران بارداری و فواید دوغ کفیر برای کودکان و دوغ کفیر گازدار می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    دوغ کفیر, دوغ کفیر چیست, خواص دوغ کفیر در طب سنتی, دوغ کفیر در بارداری, خواص دوغ کفیر برای کودکان, مضرات دوغ کفیر, دوغ کفیر گازدار, دوغ کفیر کاله, خواص دوغ کفیر

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:خواص دوغ کفیر کاله

    دوغ کفیر یک نوشیدنی ترش و گازدار و یک فرآورده حاصل از تخمیر شیر است.

    به عبارت بهتر دوغ کفیر نوعی نوشیدنی پُرکالری و غنی از باکتری‌ های پروبیوتیک،اسید لاکتیک، الکل، کلسیم، پروتئین، ویتامین ‌ها به ویژه گروه ویتامینهای B و ریزمغذی ‌ها است.

    دوغ کفیر چیست

    مصرف نوشیدنی‌های تخمیری با وجود انواع ویتامین ها و مواد مغذی می تواند جانشین مناسبی برای نوشیدنی‌های مصنوعی و گازدار که با انواع رنگ های مصنوعی، شکر و مواد شیمیایی تولید می شوند، باشد،

    چون علاوه بر اینکه خطرات (یکی از عوارض شایع مصرف نوشابه های گازدار ابتلا به پوکی استخوان است) آنها را ندارد، منافع زیادی برای سلامتی دارد.

    محصولات کفیر برای همه افراد در هر سن و هر جنسی قابل استفاده میباشد.

    نوشیدنی کفیر را میتوان به جای شیر روی غلات ریخته و یا اینکه آن را با میوه مخلوط نموده و یا به عنوان سُس سالاد استفاده کرد.

    دوغ کفیر نوعی دانه پروبیوتیک طبیعی سرشار از ویتامین‌های گروه ب، کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین کا است که برای اولین بار بیش از ۲۰۰۰ سال پیش در کوه‌های قفقاز کشف شد.

    محصولات تهیه شده با کفیر مانند ماست کفیر (عادی و کم‌چرب) و دوغ کفیر از جمله غنی‌ترین غذاها هستند.

    برای قرن‌ها مردم مناطق اروپا و آسیای میانه کفیر را به عنوان یک داروی تقویت‌کننده سلامت و افزایش‌دهندهٔ طول عمر شناخته‌اند.

    وقتی درست تهیه شود، یکی از بهترین نوشیدنی‌ها است و بهتر است آن را در همه رژیم‌های غذایی سالم بگنجانیم.

    خواص دوغ کفیر در طب سنتی

    کانال عبور غذا در بدن که کارش هضم و جذب مواد مغذی است، به راحتی با خوردن دوغ کفیر تقویت می‌شود.

    غنی بودن آن با پروبیوتیک‌ها به بهبود سیستم ایمنی بدن و کاهش مشکلات مرتبط با هضم کمک می‌کند.

    ماست و دوغ کفیر خانگی با استارترهای خاصی تهیه می‌شوند که ترکیبی از باکتری‌ها و مخمرها هستند و حتی افراد حساس به لاکتوز هم می‌توانند بی‌مشکل از آنها استفاده کنند.

    این محصولات را می‌توان از هر نوع شیری تهیه کرد، شیر بز، گاو، گوسفند؛ شیره سویا، برنج و نارگیل.

    حتی می‌توان کفیر را با آب نارگیل هم مخلوط کرد.

    برای تهیه دوغ کفیر در خانه از ترکیب باکتری‌ها و مخمرهایی استفاده می‌شود که در اثر تماس با شیر، نوعی نوشیدنی تخمیری می‌سازند.

    این نوشیدنی را حتی افرادی که از هضم لاکتوز عاجز هستند می‌توانند بنوشند.

    می‌توان دوغ کفیر خانگی را از شیر گاو، شیر گوسفند یا شیر سویا تهیه کرد.

    پروبیوتیک‌ها فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

    معروف‌ترین غذای پروبیوتیک در رژیم غذایی کشورهای غربی، ماست است، ولی خاصیت پروبیوتیک دوغ کفیر در طب سنتی از ماست هم بیشتر است.

    برخلاف دوغ کفیر سایر محصولات لبنی تخمیری دارای هیچ مخمری نیستند و تنوع باکتری‌های مفیدشان بسیار کمتر است.

    وقتی به بحث باکتری‌های داخل روده می‌رسیم، تعادل آنها ضروری است.

    همچنین بخوانید:

    خواص دوغ کفیر کاله

    کفیر چیست / خواص، مضرات و طبع کفیر در طب سنتی / خواص کفیر برای پوستقارچ کفیر: خواص و مضرات و نگهداری / نشانه های خراب شدن قارچ کفیر + عکس

    دوغ کفیر و ماست کفیر در طب سنتی به بازیابی این تعادل کمک می‌کنند و با بیماری‌هایی مثل سندروم روده تحریک‌پذیر، زخم‌معده و بیماری کرون می‌جنگند.

    ضمنا پس از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، نوشیدن دوغ کفیر خانگی که پر از پروبیوتیک‌ها است به روده شما کمک می‌کند سالم بماند.

    پروبیوتیک‌ها کمک می‌کنند باکتری‌های سالمِ روده با عوامل بیماری‌زا بجنگند، همچنین اسهال و دیگر عوارض جانبی داروها برای روده و معده و سوء هاضمه را نیز رفع می‌کند.

    امروزه پوکی استخوان یکی از نگرانی‌های جدی بسیاری از افراد به خصوص بانوان است.

    این بیماری در بدن‌هایی بروز می‌کند که کلسیم کافی دریافت نمی‌کنند، کلسیم ماده‌ای ضروری برای بدن است.

    دوغ کفیر خانگی که از شیر خام تهیه می‌شوند کلسیم زیاد در خود دارند.

    با این حال، نکته مهمتری هم هست:

    کفیر اجزای زنده‌ای در خود دارد که به جذب کلسیم در بدن نیز کمک می‌کنند و مانع از فرتوت شدن استخوان‌ها می‌شوند.

    دوغ کفیر حاوی ویتامین کا ۲ است، که نقشی حیاتی در بهبود سلامت استخوان‌ها، تقویت تراکم استخوانی، و جذب کلسیم دارد.

  • دسر ساده و سریع بدون فر
  • پروبیوتیک‌های داخل دوغ کفیر به جذب مواد مغذی کمک می‌کنند و لبنی بودن محصول نیز به خودی خود مواد مکمل کافی مثل فسفر، کلسیم، منیزیوم، ویتامین دی و کا ۲ را فراهم می‌آورد.

    خواص دوغ کفیر خانگی در طب سنتی حاوی اجزای مختلف و مواد مغذی مثل بیوتین و اسید فولیک است که کمک می‌کنند سیستم ایمنی بدن قوی شود و سلول‌ها بهتر محافظت شوند.

    مقادیر زیادی از پروبیوتیک‌ها هم در آن هست که در دنیای میکروارگانیسم‌ها جزو ماموران ویژه به حساب می‌آیند.

    یکی از آنها لاکتوباسیلوسِ کفیری نام دارد و به محافظت از بدن در مقابل باکتری‌های مضری مثل سالمونلا و ایکولی کمک می‌کند.

    دوغ کفیر یک مادهٔ دیگر هم در خود دارد که کفیران نام دارد و در مقابل قارچ کاندیدا از بدن محافظت می‌کند.

    کفیران قابلیت کاهش کلسترول و فشار خون را هم دارد.

    مصرف کفیر در خلال حاملگی توسط مادر بسیار توصیه می شود.

    چون کفیر داری مقادر کافی و مناسب انواع چربی های طبیعی، ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز برای زنان حامله می باشد.

    دوغ کفیر در بارداری

    این نوشیدنی تخمیری از مجموعه ای از باکتری های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده استخواص دوغ کفیر کاله

    بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش وجود این باکتری ها می دانند .

    به این باکتری ها « پروبیوتیک » اطلاق میشود .

    همچنین مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش های حیاتی جهت رشد سلول ها است .

    کمبود اسید فولیک در خانم ها بویژه خانم های باردار شایع است .

    این محصول معجزه آسا درپیشگیری و درمان بیماری ها بسیار مفید است .

    مهمترین خواص درمانی آن درمراکز تحقیقاتی معتبر دنیا به ثبت رسیده است .

    دوغ کفیر دارای مقادیر مناسبی فسفر، کلسیم و ویتامین D می باشد، این ریز مغذی ها بسیار راحت توسط دستگاه گوارش انسان از کفیر جذب می شوند.

    رشد کافی استخوان ها و دندان ها در بچه های تمامی سنین، از دوران جنینی تا بالاتر وابسته به این ریز مغذی های اصلی می باشد.

    همچنین اسید لاکتیک تخمیری کفیر بسیار مفید برای جنین می باشد..

    خواص دوغ کفیر برای کودکان

    نکته مهمی که باید رعایت کرد، طرز صحیح تهیه دوغ کفیر برای کودکان می باشد، با رعایت نکات زیر نیز کفیر تولید شده برای مصرف کودکان مناسب تر می باشد:

    کلا موارد بهداشتی؛ مانند شستن دستها و ظروف را کاملا رعایت نمائید.

    از شیر پاستوریزه برای تهیه کفیر استفاده نمائید.

    در دوران تخمیر حرارت محیط را متعادل نگه دارید و از قرار گیری ظرف کفیر در حرارت بالای ۲۵ درجه خودداری نمائید.

    فرآیند تخمیر کفیر را کوتاهتر نمائید، مثلا حدود ۱۰ تا ۱۲ ساعته کفیر را از قارچ ها جدا نمائید.

    از تکان دادن بی مورد ظرف کفیر در دوران تخمیر خودداری فرمائید.

    بسیاری از دوغ‌های تولیدی با نام کفیر آلوده هستند و دچار گازدارشدن و تورم بسته‌بندی (در دوغ‌هایی که روی بسته‌بندی آنها واژه «بدون گاز» نوشته‌ شده‌ است) می‌شوند.

    متاسفانه گاهی افزودنی‌های غیرمجازی برای جلوگیری از گازدارشدن به دوغ کفیر اضافه می‌شود که این خود می تواند مضرات دوغ کفیر را بیشتر از سود آن کند.

    مضرات دوغ کفیر

    براساس استاندارد ملی ایران در خصوص دوغ‌های گازدار نه دوغ‌های بدون گاز که اکثر دوغ‌های بازار را تشکیل می‌دهد، ‌گاز موجود در دوغ‌ها گاز تخمیری یا تزریقی است و نه طبیعی.

    گاز تخمیری از تخمیر میکروب‌ها به دست می‌آید و گاز تزریقی با دستگاه تزریق می‌شود.

    گفتن اینکه گاز موجود در آنها طبیعی است کاملا اشتباه است.

    بنابراین بهتر است بدانید گازداربودن نوشیدنی‌هایی که باید بدون گاز باشند، به معنای کیفیت و مزیت آنها نیست بلکه نشان از فساد آنها دارد.

    البته نوشیدنی‌های کفیر نیز مانند دوغ کفیر باید تا زمان مصرف در یخچال نگهداری شوند.

    چیزی که شما به عنوان دوغ کفیر می شناسید در اصل نوشیدنی ساخته شده به وسیله ی شیر و مخمر مخصوصی به نام کفیر است

    دوغ کفیر گازدار

    مخمر های موجود در این نوشیدنی در صورتی که در محیط گرم قرار بگیرند بیشتر فعالیت کرده و از فعالیت آن ها گاز کربن دی اکسید تولید می شود.

    در ایران نیز در سالیان اخیر تعدادی از کارخانه جات شیر و لبنیات از جمله شیر پگاه و کاله اقدام به تولید دوغ کفیر نموده اند.

    اما قیمت این تولیدات در مقایسه با دوغ عادی بسیار بیشتر است و علاوه بر آن طعم ومزه و غلظت دوغ کفیر کارخانه ای پایین تر از دوغ کفیر خانگی است

    و کارخانه برای ماندگاری زیاد مجبور به اضافه نمودن نمک به دوغ است که استفاده آنرا برای بیماران فشار خونی و همچنین قلبی و عروقی و سایر بیماران با رژیم کم نمک تا حد زیادی غیر ممکن ساخته است.

    دوغ کفیر کاله

    شما می توانید با یک مرتبه خرید دانه های قارچ کفیر، برای همیشه علاوه بر این که دوغ و ماست مورد نیاز خود را به صورت روزانه و با قیمت بسیار پایین و بدون مواد افزودنی در منزل به راحتی تهیه می کنید ، از طعم گوارا و دلچسب و خواص درمانی آن بهره برده ، همچنین می توانید خود نیز این قارچ را پرورش و افزایش داده و به دوستان و آشنایان خود هدیه داده یا بفروش برسانید.

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

    فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    خواص دوغ کفیر کاله
    خواص دوغ کفیر کاله
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *