خواص جينسينگ کره اي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


جینسینگ یا جینسنگ یکی از محبوب ترین داروهای گیاهی در جهان به شمار می رود که برای قرن ها در آسیا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفته است.
بومیان آمریکا از جینسینگ برای درمان سردرد و همچنین درمان ناباروری، تب و سوء هاضمه استفاده می کردند. امروزه از جینسینگ برای درمان افسردگی، اضطراب و خستگی مزمن استفاده می شود.

امروزه عصاره جنسینگ به طور گسترده ای در محصولات زیبایی و سلامتی پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد.

جینسنگ به عنوان درمان طبیعی برای چین و چروک پوست صورت استفاده می شود. علاوه بر این استفاده موضعی از چای جینسینگ لکه های پوستی را از بین می برد و پوست شما را سالم و درخشان می کند.

جینسینگ برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش صورت بسیار مفید می باشد. جینسینگ سریع جذب پوست شده و گردش خون را بهبود می بخشد، مصرف منظم جینسینگ علاوه بر از بین بردن آکنه و جوش، پوست تان را روشن و شاداب می کند.

روغن جنسینگ را با عسل و آب مخلوط کرده و دو بار در هفته بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید خشک شود و سپس با آب بشویید.

دوره مقدماتی php

مصرف منظم جینسینگ فواید زیادی برای مو دارد :

جینسینگ با تحریک جریان خون به پوست سر باعث افزایش رشد مو می شود.

جینسینگ گردش خون و همچنین جذب اکسیژن توسط خون را بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

جینسنگ ق باعث افزایش فعالیت جنسی و درمان اختلالات نعوظ در مردان می شود. گیاه جینسینگ یکی از داروهای سنتی چینی است که برای افزایش میل جنسی مردان تجویز می شده.

بنا بر آخرین تحقیقات حدود 48 میلیون زوج نابارور در سراسر دنیا وجود دارند. بیش از نیمی از ناباروری ها بین زوج ها به خاطر مشکلات فیزیکی از جانب مردان است.

علل مختلفی برای ناباروری مردان وجود دارند، اما کمبود اسپرم های با کیفیت یکی از اصلی ترین دلایل است. تحقیق معتبری در سال 170 ثابت کرده که گیاه جینسینگ باعث افزایش اسپرم های با کیفیت می شود.

همچنین مصرف  گیاه جینسینگ باعث تحرک بیشتر اسپرم در منی میشود که این امر رسیدن آن را در دستگاه تناسلی بانوان به تخمک راحت تر میسازد.

اختلال نعوظ در یک رابطه ی لذت بخش به طور مشخصی کاهش می یابد.  گیاه جینسینگ در این مشکل هم به طور قابل توجهی موثر است.

در یک تحقیق از 45 مردی که از اختلال نعوض متوسط تا شدید رنج می بردند خواسته شد به مدت هشت هفته گیاه جینسینگ مصرف کنند نتایج نشان داد که جینسینگ تاثیری مستقیمی در اختلال نعوظ آن ها داشته.

در تحقیقی مشابه دیده شد 60 شرکت کننده بعد از 12 هفته مصرف جینسینگ نعوظ بهتری نسبت به قبل داشتند.

: خواص زنجبیل برای مردان

تحقیقات نشان داده که جینسینگ علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، تعریق شبانه، نوسانات خلقی، تحریک پذیری، اضطراب، افسردگی، خشکی واژن، کاهش میل جنسی، افزایش وزن، بی خوابی و ریزش مو را کاهش می دهد.

همچنین جینسینگ برای درمان اختلالات قاعدگی مفید می باشد.

در طب سنتی جینسنگ برای زنان باردار و شیرده در دوران بارداری و شیردهی فواید زیادی دارد که درمان عوارض حاملگی و تغییرات خلق و خو از آن جمله اند.

اما توجه داشته باشید که مقادیر بالای جینسینگ می تواند باعث خونریزی و زایمان زودرس در دوران بارداری و نقایصی در جنین شود.

پیش از مصرف هر گونه خوراکی و نوشیدنی حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

یکی از مزایای جینسینگ توانایی آن به عنوان یک مهار کننده طبیعی اشتها می باشد، همچنین جینسینگ متابولیسم بدن شما را افزایش داده و برای درمان چاقی مفید می باشد.

: خواص چای سبز برای لاغری

مطالعات متعدد نشان داده که جینسینگ سطح قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش می دهد و به عنوان درمان طبیعی برای دیابت به کار می رود، علاوه بر این جینسنگ حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و به کاهش سطح قند خون و هیپرگلیسمی افراد دیابتی کمک می کند.

تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شده نشان می دهد که مصرف جینسینگ باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد دیابتی و افراد سالم می شود. پس نتیجه می گیریم که مصرف متعادل جینسینگ می تواند قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو کاهش دهد.

هنوز اثر مصرف جینسینگ بر روی دیابت نوع یک بررسی نشده است.

البته ناگفته نماند که جینسینگ می تواند در بعضی افراد باعث هیپوگلیسمی یا کاهش شدید قند خون شود، پس بهتر است پیش از مصرف جنسینگ حتما با پزشک خود نیز مشورت کنید.

جینسینگ برای تقویت حافظه و بهبود توانایی های شناختی مفید می باشد، همچنین آنتی اکسیدان های موجود در جینسینگ از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر پیشگیری می کند.

تحقیقات نشان داده که جینسینگ می تواند به عنوان یک مکمل گیاهی برای افزایش ظرفیت جسمی و روانی در ورزشکاران و بدنسازان استفاده شود.

جینسینگ می تواند انرژی شما را در طول تمرینات افزایش داده و باعث افزایش عضله سازی شود.

مطالعات نشان داده که مصرف جینسینگ خستگی ناشی از بیماری مالتیپل اسکلروزیس یا ام اس را درمان می کند.

امروزه جینسینگ را به صورت قرص و کپسول هم مصرف می کنند که همان خواص و عوارض جینسینگ را دارد و برای افرادی که طعم جینسینگ را دوست ندارند مناسب می باشد.

امروزه از روغن جینسینگ برای زیبایی پوست و مو استفاده می شود، به این منظور می توانید روغن جینسینگ را بر روی پوست و یا موهای خود ماساژ دهید.

چای جینسینگ را از ریشه گیاه جینسینگ درست می کنند؛ مقداری آب را بجوشانید و ریشه خشک شده ی جینسینگ را به آن اضافه کنید، سپس شعله را کم کرده و اجازه دهید به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد. سپس بگذارید تا خنک شده و آن را بنوشید.

جلوگیری از سرطان، لاغری و کاهش وزن، کاهش فشار خون و درمان اختلالات جنسی در مردان از فواید و خواص چای جینسینگ هستند.

جینسنگ نامی برای 11 گونه گیاهان همیشه سبز از سرده پاناکس از خانواده آرالیاسیه می‌باشد. جینسنگ آمریکایی، جینسینگ ژاپنی، جینسینگ سیبری، سنچی جینسینگ، جینسینگ هیمالیایی، دارف جینسینگ، جینسینگ پرویی و جینسینگ هندی از انواع جینسینگ محسوب می شوند.

اسم “جنسینگ از عبارتی چینی به معنی “ریشه های مرد گرفته شده است. این اسم احتمالا به خاطر شباهت ریشه های عجیب این گیاه به پاهای انسان است.

سابقه ی مصرف جینسینگ به بیش از 5000 سال پیش برمی گردد. در این زمان جنسینگ اغلب در کوه های چین و به عنوان یک داروی جوان کننده و یا یک ماده ترکیبی با صابون و لوسیون مورد استفاده قرار می گرفت.

جنسینگ به سرعت به یک ماده صادراتی تبدیل و در سراسر جهان پخش شد. در صده 1700 میلادی، یک کشیش کانادایی جنسینگ را در سراسر این قاره پخش کرد. به این نوع از جینسینگ “جینسینگ آمریکایی گفته می شود که امروزه نیز به صورت گسترده و به ویژه در ویسکانسین و انتاریو قابل مشاهده است.


جینسینگ گلد 6 ساله کره درمان و بهبود قوای جنسی – تقویت انرژی و حافظه

جینسینگ گلد کمپانی کانگایا کره جنوبی پر فروش ترین جینسینگ به صورت کپسول در آمریکای شمالی است .

مهر تأیید 6 ساله از وزارت کشاورزی کره جنوبی ( عصاره گیری از جینسینگ ق با طول عمر 6 سال) 

جینسینگ باید 6 سال رشد کند تا ماده اصلی آن به حد درمانی برسد % جینسینگ های بازار  ایران 1 تا 2 ساله هستند.

دارای تأییدیه وزارت بهداشت کره جنوبی

دارای تأییدیه کنترل کیفیت GMP کره جنوبی

دارای تأییدیه وزارت بهداشت کانادا  NPN No.80051050 from Health Canada

این محصول از کمپانی هربا هلف Herba Health نمایندگی کمپانی کانگایا در تورنتو کانادا خریداری می شود.

www.HerbaHealth.ca

هر بسته 100 عدد کپسول 

هر کپسول 600 میلی گرم جینسینگ گلد خالص 6 ساله 

تجهیزات دینا نماینده انحصاری کمپانی کانگاای Kanggaea کره جنوبی در ایرانبرای تماس با ما و اطلاعات بیشتر وارد کانال تلگرامی ما شوید :https:t.me/ginseng6years   

چرا جینسینگ  6 ساله ؟

پرفروش ترین جینسینگ کره ای در آمریکای شمالی و بست سلر ( Best seller ) سایت آمازون آمریکا ….سیار عالی برای بیماران پرفشاری خون و قلبی عروقی ، چربی کبدجینسینگ گلد کره معجزه می کند …….محصول کشور کره جنوبی  شرکت سازنده : http://kanggaeredginseng.com

کپسول های گلد عصاره جینسینگ ق کره ای برای افرادی که دچار بی حالی ، کمبود انرژی و حواس پرتی هستند در هر سنی کار ساز است کسانی که دچار کبد چرب می باشند بسیار اثر گذار است و به تدریج باعث پاکسازی کبد می گردد . سردی دست و پا ، گرفتگی عضلانی با جینسینگ ق 6 ساله قابل درمان است .

جینسینگ گلد باعث کاهش ورم عروق مغز شده و خون رسانی در سر افزایش پیدا می کند که به طور مستقیم باعث افزایش تمرکز و حافظه کوتاه مدت می شود و بیماری آلزایمر را بهبود می بخشدجینسینگ گلد در مردان  به تدریج  باعث بهبود  تقویت قوای ج نسی و جسمی ، افزایش قابل توجه انرژی به ویژه افراد مسن ، تقویت نعوظ طولانی و بیشتر Erical Disfunction ، افزایش اسپرم و در طول زمان باعث درمان زود انزالی می گردد.جینسینگ گلد در زنان باعث تقویت و بهبود  قوای ج نسی و جسمی افزایش انرژی و درمان سرد مزاجی می گردد و باعث بهبود علائم مناپار – یائسگی می شود ..

جینسنگ یکی از بهترین‌ها در درمان بیماری‌های مخصوص خانم‌ها از جمله اختلالات قاعدگی و  سندرم قبل از قاعدگی است .

البته تأثیر آن بر تأخیر یائسگی و همچنین کاهش مشکلات و عوارض یائسگی هم طرفدارهای زیادی برای مصرف جینسینگ دارد . به نظر می‌رسد مصرف جینسنگ با افزایش ترشح هورمون استروژن از تخمدان‌ها ، تأثیرات خود را خواهد داشت.

با توجه به اینکه یکی از مشکلات شایع بعد از یائسگی در خانم‌ ها افزایش وزن و چاقی شکمی است، تأثیر جینسنگ در افزایش ترشح استروژن را می‌تواند یکی دیگر از علت‌های موثر بودن آن بر کاهش وزن در نظر گرفت 

جینسینگ گلد در هر سنی حتی برای فرد 0 ساله نیز عالی است . جینسینگ علاوه بر تقویت قوای ج نسی در مردان و زنان بر خلاف سایر داروها باعث افزایش گردش خون در بدن فرد شده و سردی و خواب رفتگی دست و پا و گرفتگی عضلانی را از بین برده و باعث کاهش و تنظیم فشار خون شده و درصد قابل توجهی از احتمال سکته قلبی می کاهد همچنین باعث بهبود دیابت نیز می شود .جینسینگ گلد باعث نرمی عروق می شود و از خشک شدن رگ جلوگیری می کند و بسیار برای بیماران قلبی عروقی مفید است .جینسینگ گلد یک مکمل غذایی عالی برای پیشگیری از انواع سرطان است و یک پاک کننده قوی کبد چرب به حساب می آید .عناصر سازنده : عناصر تشکیل دهنده این کپسول عصاره جینسینگ ق کره ای ( اختصاصی از کره ) دارای بالاترین کیفیت – Korean Red Ginseng extract 36%(solid content more than 60%, Ginsenoside Rg1+Rb1 total 7mgg) این محصول با انطباق کامل با دستور العمل FDA کره جنوبی ساخته شده است و دارای کنترل کیفیت بالا از GMP کره است.

جینسینگ گلد چیست ?هنگامی که از جینسینگ ق کره ای دو با عصاره گیری به عمل بیاید جینسینگ گلد نامیده می شودسطح ginsenoside RG1+RB1 حدود 2 برابر از سایر محصولات اورجینال مشابه بیشتر است ( اثرات این محصول در همان هفته اول قابل مشاهده است .)و همچنین هر کپسول آن 600 میلی گرمی است در حالی که جینسینگ ق اورجینال مشابه نهایتا 100 میلی گرمی است . خواص کلی جینسینگ گلد 600 میلی گرمی کره ای به شرح زیر می باشند .1- کمک به بهبود دیابت2- کاهش فشار خون و کمک به نرمی عروق3- تقویت عمومی بدن و تقویت انرژی4- کاهش استرس ، در هر سنی5- جلوگیری از بیماری های لا علاج به ویژه سرطان6- تقویت سیستم دفاعی به ویژه بعد از بیماری های عفونی7- تقویت قوای جنسی و تمایل جنسی در خانم ها و آقایان8- تقویت نعوظ Erical Disfunction- سموم زدایی و پاک سازی کبد و طحال ( بهبود بیماری های پوستی مزمن )10 – بهبود علائم مناپار – یائسگی11- تنظیم سیستم غدد بدن12 – بهبود سریع گردش خون در بدن و بهبود سردی دست و پا13 – تقویت و بهبود مغز و حافظه ، به ویژه در دانشجویان

 

دوز پیشنهاد شده :در روز دو کپسول همراه با هر وعده غذایی استفاده شود.اما چرا جینسینگ طلایی کمپانی کانگایا کره جنوبی :: فرق این جینسینگ با جینسینگ های دیگر چیست ::

بهترین نوع جینسینگ برای کشور کره جنوبی در منطقه گوریو است کمپانی کانگایا جینسینگ خود را از این منطقه کشت کرده و به روش سنتی ( traditional ) عصاره گیری می کند و دارای فعالترین نوع جینسینگ از نظر خاصیت درمانی است .

تفاوت جینسینگ کره ای منطقه گوریو با جینسینگ مناطق دیگر جهان :

Name

Korea GinSeng

American GinSeng

Chinese GinSeng

Japanese GinSeng

Red GinSeng

White GinSeng

Saponin

30

23

14

15

8

Panaxa Diol

18

15

6

6

Panaxa riol

11

7

4

4

Oleanolic Acid

1

1

1

1

جینسیگ کمپانی کانگایا با طول عمر 6 سال در  جزیره گوریو کره جنوبی کشت شده و مهمترین وجه تمایز با سایر کمپانی های تولید جینسینگ در دنیا است که خواص آن را آنی کرده و باعث شده جینسینگ علاوه بر پیشگیری خاصیت درمانی پیدا کند .

در حال حاضر محصولات جینسنیگ کمپانی کانگایا سئول کره جنوبی پرفروش ترین نوع جینسینگ در آمریکای شمالی به حساب می آید به گونه ای که در اکثر دراگ استور های کانادا و ایالت متحده و سایت های معتبر دنیا همچون Amazon  و e bay به فروش می رسد .

گواهینامه های اخذ  شده توسط کمپانی کانگایا کره :

نمایی از کارخانه تولید جینسینگ کمپانی کانگایا در کره جنوبی :

ریشه جینسینگ را به عنوان نوش دارویی اساطیری در تمام تمدن های مشهور دنیا شناخته می شود .

اگر چه جینسینگ بیش از 4000 سال می باشد که مورد استفاده قرار گرفته  و نام آن به عنوان ارزنده ترین و محبوب ترین گیاه در میان نوشته های بدست آمده از 2000 سال پیش در چین قابل رؤیت است   اولین بار توسط یک گیاه شناس به نام Collinson در سال 1740 به جامعه علمی انگلیس شناسانده شد و مصرف آن رفته رفته در بین اشراف اروپا به صورت چشمگیری افزایش یافت .

گذشته از آن استفاده جینسینگ به صورت مدرن تر از قرن 1 همزمان با ارائه مقاله ای از جانب یک کشیش آغاز شد.

او که به عنوان مبلّغی مذهبی پا به سرزمین چین گذاشته بود  پس از آشنایی با فواید این گیاه اعجاب آور جینسینگ , مقاله ای در مورد خواص درمانی جین سینگ (جینسینگ) با عنوان شرحی درباره گیاهی تاتاری با عنوان جینسینگ منتشر ساخت که نقش بسزایی را در شناساندن این گیاه به مردمان دیگر کشورها ایفا کرد.

ریشه جینسینگ شاید معروفترین دارو های چینی باشد که از دوران کهن تاریخ تا حال همواره آثار شفابخش آن مورد توجه حکمای طب سنتی قرار داشته گرفته و می گیرد.

از نظر خواص به طور کلی، نیرو بخش، مقوی، محرک،بادشکن و نرم کننده می باشد. مارکوپولو در مورد این گیاه شگفت کمیاب نوشته است:

ثروتمندان اروپایی برای رفع خستگی و ناتوانی جنسی و جسمی  از جینسینگ استفاده می کردند.

این دارو به عنوان نوشدارو در آن مناطق برای انواع بیماری ها تجویز می شود و اختصاص به یک بیماری خاص ندارد. در دوران جنگ ویتنام سربازان ویت کنگ از این گیاه برای افزایش سرعتبهبودی زخم های گلوله استفاده می کردند. این گیاه بسیار ارزشمند را اکسیر جوانی و عشق مینامند که قوای بدن را تقویت میکند. محصول حاضر بصورت کاملا اصولی و بصورت پودر در اختیار تقاضامندان قرار میگیرد تا طبق دستور ارسالی مورد مصرف قرار گیرد.

از عمده ترین مواد موثر موجود در جینسینگ عبارتند از پانکسین که مقاومت عضلات را در برابر بی نظمی ها و ناراحتی ها افزایش می دهد و پانکس اسید که متابولیسم و سیستم عروقی را اصلاح می کند و پاناکولین یا پانکس ویلون که روی سیستم غدد مترشحه داخلی یا آندوکرین از قبیل غدد فوق کلیوی هیپوفیز و غدد جنسی در آقایان و بانوان را باز آوری کرده و نشاط جوانی را باز می گرداند و پاناسن که مرکز اعصاب را تحریک می کند و هر فرد عصبی و افرادیکه زندگی و کار پر استرسی دارند را از مصرف داروهای شیمیایی اعصاب بی نیاز می کند و در آخر جینسینگ برای بیماری قند اثر مثبت دارد و بدلیل داشتن ماده پاناکولین یا پانکس ویلون تیر باعث تحریک برای ترشحانسولین و تنظیم طبیعی انسولین بدن می شود.

از نظر ترکیبات شیمیایی برای اینکه به اسرار خواص شفابخش این ریشه پی برده شود، مطالعات وسیعی صورت گرفته است و آنچه که تا به حال گزارش شده است این است که این گیاه دارایگلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اساس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد.

اهم خواص جینسینگ (جین سینگ) که تاکنون به اثبات رسیده است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- تقویت پوست و افزایش زیبایی و تقویت مو و جلوگیری از ریزش موهای سر که بسیار مفید تر از سایر روشهای تقویت مو خود را به اثبات رسانده است.

2- بهبود فعالیت حافظه که کوما جینسینگ بهترین ترکیب این گیاه جهت تقویت حافظه است و اخیرآ در بازار اینترنتی ایران نیز بفروش میرسد. این ترکیب را اغلب آنهایی که نیاز به حافظه فوق العاده دارند و غالبا پشت کنکوری ها مصرف شده و نتیجه فوق العاده سریع و مشهودی را نشان می دهد.

3- افزایش دهنده و محرک شادابی و نشاط جنسی.

4- افزایش قدرت تحمل و پایداری در مقابل تنش های محیطی، عصبی و غذایی با افزایش قدرت جسمانی و نیرومند تر ساختن عضلات با انجام سریع و موثر فرآیند عضله سازی و افزایش وزن و حجم بدون اینکه عوارض داروها و مکمل های شیمایی همچون متابولیک ها و آنابولیک ها و استروئیدها و پودرهای بدنسازی را داشته باشد به این دلیل از جمله عمده ترین مصرف کنندگان در بازار ایران قهرمانان بدنسازی و رشته های قدرتی همچون کشتی و وزنه برداری و… است. کسانی که جینسینگ استفاده می کنند معمولا سالمتر و شاداب ترند و در برخورد با ناملایمات زندگی استقامت بیشتری از خود نشان می دهند، انرژی بیشتری برای کار دارند و تمرکز حواس آنها خیلی بهتر و بیشتر است.

5- مقابله با پیری و فرسودگی و بهبود سیستم ایمنی بدن.

6- تقویت سیستم ایمنی بدن انسان .

یکی از مهمترین فایده های و خواص جینسینگ درمان اختلالات هورمونی و ج نسی  در مردان و زنان است

 

امروزه جینسینگ یکی از گیاهان محبوب در میان افراد به شمار می رود و تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند  که این گیاه خواص دارویی بی شماری دارد.

برخی از شواهد به دست آمده بر این باور هستند که جینسینگ سطح انرژی در بدن را تقویت و استقامت در بدن را بیشتر کرده  و از طرف دیگر سطح قند خون و کلسترول بد را در بدن کم می کند . در این مطلب با خواص جینسینگ و مهمترین فواید درمانی آن آشنا می شویم.

 

تحقیقات بسیاری ثابت کرده اند که مصرف جینسینگ موجب کاهش استرس , افزایش  آرامش و درمان برخی بیماری ها مانند دیابت و ناتوانی جن سی در زنان و مردان می شود. در طب سنتی از جینسینگ در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شد به همین دلیل طب کنونی تحقیقات وسیعی  بر روی این گیاه انجام داد. یکی از نتایج حاصل از این تحقیقات در عصر قرن بیست و یکم  اشاره به یکی از خواص جینسینگ دارد و موجب بهبود عملکرد و توانایی تفکر و شناخت و رفتار در افراد می گردد ، برخی دیگر از نتایج به دست آمده به شرح زیر می باشد.

برخی تحقیقات بر روی افرادی که از پادشاه گیاهان جنسینگ استفاده می کردند, نشان داده  که جینسینگ فعالیت های جسمی و روانی را در افرادی که دچار ضعف و خستگی مزمن  بودند , تحریک و افزایش داد. از این رو مصرف این گیاه در رفع خستگی ناشی از بیماری های مزمن مانند سرطان ، چربی کبد تاثیر مثبتی خواهد داشت.

با توجه به نتایج برخی از بررسی های صورت گرفته, یکی از خاصیت های جینسینگ ضد التهابی بودن آن است. در واقع جینسینگ دارای هفت ترکیب جین سنوزید است که اثرات ایمنی سرکوب کننده ای دارند و موجب مقابله با التهابات در بدن شده و بیماران خود ایمنی کمک شایانی می کند .

برخی مطالعات نشان داده است که جینسینگ دارای عناصری است که این ترکیبات خواص ضد سرطانی دارند و در برخی از سرطان ها مانند سرطان سینه می توانند تاثیرات مثبتی در بهبود بیماری داشته باشند.

علاوه بر خواص درمانی جینسینگ , این گیاه نقش بسیار بزرگی در حفظ سلامتی پوست  و مو و ناخن ایفا می کند ،  امروزه در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست از این گیاه به وفور استفاده می شود و یکی از گیاهان طبیعی به شمار می آید که به طور گسترده ای در سلامت و زیبایی کاربرد دارد.

برخی از خواص جینسینگ برای پوست و مو به شرح زیر است.

 

جینسنگ کره ای بسیار پرطرفدار است، به دلیل آن که ارائه می دهد مجموعه ای منحصر به فرد از مزایای سلامت طبیعی، که گیاهان دیگر نمی تواند مطابقت. شناخته شده به عنوان پادشاه گیاهان دارویی در سلامت طبیعی مواد غذایی جامعه، جینسنگ کره ای کمک می کند تا:علاوه بر این، مدت طولانی در نظر داروی مقوی غرایز جنسی، جینسنگ کره ای به طور خاص کمک می کند تا استقامت بدن و جریان خون، و اغلب در داروهای طبیعی برای مردان و زنان، معمولا با مواد دیگر ترکیب مفید پیدا شده است.به طور سنتی، با کیفیت بالا و جینسنگ ق به پادشاهان ارائه شده بود و داد و ستد به عنوان یک آیتم با ارزش تجسم یک آرزو برای عمر طولانی و سلامت خوب است. به عنوان بهداشت مواد غذایی نمادین ترین کره، جینسنگ ق کره ای است که به مهمانان دولت و افراد برجسته به عنوان یک هدیه ملی داده شده است. جینسنگ ق کره ای به رسمیت شناختن از طریق رسانه های جهانی مانند لوموند، یک روزنامه بزرگ فرانسوی به دست آورده است، برای اثرات بهداشتی خوب آن است. لوموند در مورد چگونگی فرانسوا میتران و جو در زمان جینسنگ کره ای به طور منظم گزارش شده است. هنگامی که الیزابت دوم پرداخت می شود یک سفر رسمی به کره جنوبی، جینسنگ ق کره ای به او به عنوان یک هدیه ویژه ارائه شد. و در سئول نشست G20، در سال 2010، جینسنگ ق کره ای به عنوان یک هدیه حمایت برای رهبران جهانی، یک بار دیگر نشان دادن درخواست تجدید نظر از اثر بخشی کره ای جینسنگ ق به جهان انتخاب شد.

جینسنگ هر یک از یازده انواع مختلف کوتاه، با رشد آهسته و گیاهان چند ساله با ریشه های گوشتی است. جینسنگ اعتقاد بر این است برای بازگرداندن و افزایش طبیعی رفاه و تبدیل به یکی از داروهای گیاهی محبوب ترین در جهان امروز است.

گیاهان از یک رنگ روشن، ریشه بالابر شکل، یک ساقه نسبتا طولانی و برگ های سبز با یک شکل بیضی تشکیل شده است.

جینسنگ به طور سنتی گرفته شده است برای کمک به یک تعداد از شرایط پزشکی که در زیر مورد بحث است. با این حال، به عنوان یک یادداشت از احتیاط، باقی می ماند کمی تحقیق علمی را به بالا و چگونه جینسنگ موثر واقع است برای این وجود دارد.

هر دو آمریکایی جینسنگ (درخت جنسهیاجنسان quinquefolius، L.) و اعتقاد بر آسیا جینسنگ (ص جینسنگ) به ارائه تقویت انرژی، سطح قند خون و کاهش کلسترول، کاهش استرس، ترویج آرامش، درمان دیابت و درمان ناتوانی جنسی در مردان.

لازم به ذکر است که جینسنگ سیبری (Eleutherococcus senticosis) یک جینسنگ واقعی نیست و به جنس درخت جنسهیاجنسان عادی تعلق ندارد. آن متعلق به خانواده عشقهایان از گیاهان، اما مصرف کنندگان باید آگاه باشند که آن را همان جینسنگ آمریکایی یا آسیایی وجود ندارد.

خواص درمانی ممکن است از ginsengGinseng در ملات با دسته هاون و قرص های جین سنگ پراکندهجینسنگ یکی از مکمل های گیاهی به طور گسترده استفاده می شود.به طور سنتی جینسنگ برای درمان تعدادی از بیماری های مختلف استفاده شده است.

با این حال، باید توجه داشت که خواص درمانی جینسنگ اغلب توسط دانشمندان غربی و بهداشت حرفه ای به دلیل کمی با کیفیت بالا پژوهش تعیین اثر واقعی آن در پزشکی مورد سوال.

در بر داشت زیر لینک نفع سلامت جینسنگ پیشنهاد شده است:

ارائه دهنده انرژیجینسنگ ممکن است با تحریک فعالیت جسمی و روانی در میان افرادی که ضعف و خستگی هستند کمک کند. مطالعه کلینیک مایو نشان داد که جینسنگ نتایج خوبی نشان داد در کمک به بیماران مبتلا به سرطان با خستگی.

عملکرد شناختیجینسنگ ممکن است توانایی تفکر و شناخت را بهبود بخشد. پژوهش در هر چه کوکران کتابخانه، انجام شده در دانشکده پزشکی دانشگاه نانتونگ در چین منتشر شده، بررسی کرد که آیا این ادعا را نگه می دارد هر حقیقت.

نویسنده، Jinsong را گینگ، M.D.، گفت که با توجه به نتایج حاصل از مطالعه جین سنگ به نظر می رسد به برخی از اثرات مفیدی بر روی شناخت، رفتار و کیفیت زندگی است. با این حال، نویسندگان این بررسی هشدار داد که با وجود برخی از یافته های مثبت، مطالعات موجود در بررسی سیستماتیک به یک مورد قانع کننده اضافه کنید تا برای اثربخشی جینسنگ به عنوان یک تقویت شناختی.

در اظهار نظر در این مطالعه، ریچارد براون، MD، استادیار روانپزشکی بالینی در دانشگاه کلمبیا، گفت: این یک بررسی بسیار دقیق بود اما با بسیاری از گیاهان چینی و درمان، در حالی که جینسنگ شده است توسط میلیون ها نفر از مردم استفاده می شود. وجود ندارد بسیاری از مطالعات دقیق .

مطالعه دیگری که در مجله علوم لبنیات منتشر شده، بررسی کرد: آیا آن را ممکن است به عنوان سمبل جینسنگ آمریکایی را به مواد غذایی است. محققان توسعه جینسنگ شیر غنی شده با سطوح کافی از جینسنگ به بهبود عملکرد شناختی.

اثرات ضد التهابیجینسنگ دارای هفت ترکیبات، جین سنوزید، که ممکن است اثرات ایمنی سرکوب شده اند، با توجه به نتایج حاصل از آزمایش های که در مجله ranslational Medicine منتشر شد

آلن لاو، که منجر مطالعه، گفت که نقش ضد التهابی جینسنگ ممکن است به دلیل اثر ترکیبی از این جین سنوزید، هدف قرار دادن سطوح مختلف فعالیت ایمنی، و بنابراین کمک به اقدامات متنوعی از جینسنگ در انسان.

پیشگیری از سرطانممکن است مواد در جینسنگ که دارای خواص ضد سرطان است. مطالعات چند جمعیت در آسیا مصرف گیاه به کاهش خطر ابتلا به cancer.1 مرتبط دانسته اند

محققان مرکز سرطان واندربیلت-اینگرام پیدا شده است که جینسنگ بقا و کیفیت زندگی پس از تشخیص سرطان پستان بهبود یافته است.

انجمن سرطان آمریکا گفت که آزمایش های بالینی هنوز هم مورد نیاز برای تعیین اینکه آیا آن را در افراد موثر است.

اختلال در نعوظمردان ممکن است جینسنگ برای درمان اختلال نعوظ است. در سال 2002 مطالعه کره ای نشان داد که 60 درصد از مردان که جینسنگ و جو در زمان متوجه بهبود نشانه های خود را. علاوه بر این، پژوهش در مجله انگلیسی فارماکولوژی بالینی منتشر شده ارائه شده شواهد مربوط به اثربخشی از جینسنگ ق در درمان اختلال در نعوظ. 2

آنفولانزا و RSVتحقیقات در مجله بین المللی پزشکی مولکولی منتشر شده ارتباط احتمالی بین جینسنگ و درمان و پیشگیری از آنفلوانزا و ویروس سن سی شیال تنفسی (RSV) پیشنهاد کرده است. این مطالعه در موش انجام شد و نشان داد که عصاره جینسنگ ق بهبود بقای سلول های اپیتلیال ریه انسان آلوده با ویروس آنفلوانزا.

پزشکان CM و گیاه غربی به طور گسترده ای ترویج جینسینگ به عنوان یک adaptogen است، و یا از گیاهانی است که قادر می سازد یک پاسخ سالم به استرس های فیزیکی یا روانی بدهد ، مطالعات علمی بسیاری از استفاده های سنتی نسبت داده شده به جینسینگ می باشد  از جمله استفاده از آن به عنوان یک محرک جنسی مردان معتبر است.

قبل از استفاده از جینسینگ و یا هر گیاه دارویی دیگر، به خصوص اگر شما یک وضعیت پزشکی ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید.عملکرد جنسی جینسینگ :

به طور سنتی، پزشکان CM اعتقاد داشته اند که جینسینگ کره ای می تواند عملکرد جنسی در مردان و زنان را بهبود بخشد.

اگر چه مطالعات چند اثرات دقیق آن را بررسی کرده اند، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نشان می دهد که ممکن است میل جنسی، و یا میل جنسی را بهبود بخشد.

ارتباط دقیق جینسینگ  با میل جنسی است که به خوبی درک نشده است، اما اعتقاد بر این است به کار با قادر ساختن بدن برای انطباق با استرس با نوسانات کمتری در میل جنسی.اختلال در نعوظ:

بر اساس گزارش موسسه ملی بهداشت، جنسینگ می تواند نشانه های اختلال در نعوظ، یا ناتوانی جنسی در مردان  را کاهش دهد.

مردان با مصرف کردن جینسینگ ممکن است محکم تر، نعوظ طولانی مدت داشته باشند که راحت تر برای رسیدن به آن است.

 

با این حال، NIH گزارش می دهد که مطالعات بیشتری به خوبی طراحی مورد نیاز برای ایجاد ایمنی و اثر بخشی درخت جنسهیاجنسان را به عنوان یک درمان برای این اختلال عملکرد جنسی رایج است.پشتیبانی باروری:

موسسه ملی بهداشت جهانی نشان می دهد که جینسیگ می توانید باروری در مردان را بهبود بخشد.

مردان مصرف مکمل های جینسیگ دارند تعداد اسپرم بالاتر و افزایش تحرک اسپرم شده اند ، بنابراین گیاه اغلب جینسنگ به عنوان یک گزینه درمانی مکمل برای مردان با ناباروری ناشی از تعداد کم اسپرم را توصیه کند. دانشگاه مرکز پزشکی مریلند علاوه بر این  اشاره می کند که حیوانات مکمل های داده جینسنگ تجربه افزایش تولید اسپرم دیده شده است .

مطالعات بیشتر برای تعیین بهترین دوز موثر برای درمان ناباروری مردان مورد نیاز است.انزال زودرس:

با توجه به NIH، ترکیبی از گیاهان از جمله جینسینگ ممکن است برای درمان انزال زودرس کمک می کند. درمان شامل مصرف موضعی 0.20 گرم از کرم تعلیق به ناحیه تناسلی. اگر چه مطالعات اولیه حمایت از اثربخشی این درمان، آزمایش هیچ به خوبی طراحی شده اثرات جینسینگ تنهایی بررسی شده است.

بسیاری از مردم از دست دادن حافظه را مرتبط با پیری می دانند . اما اینکه آیا آن فراموشی گاه به گاه یا از دست دادن حافظه کوتاه مدت مربوط به دوران پیری می شود جای سوال دارد ، باید آگاه باشید که عوامل خاصی می تواند   حتی در سنین جوانی به سادگی نسبت به دست دادن حافظه و کاهش عملکرد شناختی آن گردد  این علل شامل الکل، مواد مخدر یا سوء دخانیات، برخی داروها، بی خوابی، استرس و افسردگی، کمبود تغذیه ای، ضربه به سر، سکته مغزی و زوال عقل است.

اما چگونه حافظه خود را تقویت کنیم ::

در هر حال برای جلوگیری و یا درمان از دست دادن حافظه، این گیاهان طبیعی می توانید حافظه و تمرکز خود را تقویت کنید :

جینکو بیلوبا

 به همین دلیل مکمل بیلوبا درخت چهل سکه یکی از داروهای گیاهی محبوب ترین در اروپا و امریکا وجود دارد. در میان بسیاری از مزایای درمانی آن، قدرت درخت چهل سکه بیلوبا در افزایش حافظه و خارج از غرفه شناخته می شود . به طور خاص، مطالعات علمی قدرت درخت چهل سکه برای کمک به حافظه و تفکر از کسانی که با آلزایمر یا زوال عقل عروقی محافظت از سلول های عصبی آسیب دیده توسط این اختلالات برای بهبود یادگیری، فعالیت های روزانه، رفتار اجتماعی و کاهش احساس افسردگی را کشف کردند.

تست های آزمایشگاهی بیشتر ارزش درخت چهل سکه بیلوبا در بهبود گردش خون همراه سیستم عصبی مرکزی به ترویج و توسعه مغز کلی و عملکرد نشان می دهد.

مکانیسم برگ درخت چهل سکه با توجه به وجود دو نوع از مواد شیمیایی، فلاونوئیدها و ترپنوئیدها است، که حاوی آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با رادیکال های آزاد که به اختلالاتی مانند زوال عقل آلزایمر کمک می کند. مطالعات اخیر تایید اثر درخت چهل سکه برای افزایش حافظه در افراد مسن همچنان امیدوار کننده است.

جینسینگ کره ای شش ساله

آزمایش های آزمایشگاه نشان داده اند چگونه جینسنگ شش ساله  برای اختلال حافظه موثر است. در میان موش های آزمایشی داده شده دوز عصاره جین سنگ، پیشرفت های قابل توجه در انجام وظایف پیچ و خم آب به نمایش گذاشته شد و جینسنگ برای فعال فعالیت انتقال دهنده عصبی است که ترویج تقویت حافظه نشان داده شدو اثرات آن توسط وزارت بهداشت آمریکا FDA اثبات شده است

جینسینگ در بین گیاهان دارویی بیشترین نقش را در تقویت حافظه ایفا می کند .

رزماری

این گیاه فقط یک ادویه معطر نیست . رزماری نیز به طور سنتی برای بهبود حافظه استفاده می شود.

پشت علم این سنت از بیلوبا مانند درخت چهل سکه، رزماری در میان آزمایشگاه نشان داده شده است که خواص آنتی اکسیدانی دارد 

یک مطالعه نشان می دهد که زمانی که در آروماتراپی استفاده می شود، رزماری می تواند سطح کورتیزول را کاهش دهد و در نتیجه، اضطراب کمتر می شود .

مطالعه دیگری تایید کرده که  استفاده از رزماری، در ترکیب با سایر روغن های ضروری، برای کاهش تمرکز تنش و افزایش حافظه و دانشجویان کاربرد دارد .

مریم گلی

کارشناسان معتقدند که مریم گلی حاوی مواد تشکیل دهنده فعال است که افزایش مواد شیمیایی که باعث انتقال پیام در مغز می شود. هنگامی که دانشمندان از دانشگاه نیوکاسل و نورثامبریا 44 نفر با داشتن آنها را هم مریم گلی یا دارونما تست شده، نتایج نشان داد که کسانی که مریم گلی داده شده در یک آزمون کلمه فراخوان بهتر انجام می شود. آنها همچنین منافع بالقوه از مریم گلی برای بیماران مبتلا به آلزایمر زندگی نشان می دهد. آزمایشات نشان داده اند مریم گلی تقویت مواد شیمیایی است که مغز رها که یکی توسط آلزایمر مبتلا می شوند.

چای سبز

مانند بیلوبا درخت چهل سکه و رزماری، چای سبز همواره برای خواص آنتی اکسیدانی آن شناخته شده است. و مطالعات اخیر ادامه به بررسی این بهره مند شوند. در مارس 2013، یک پژوهش های علمی تایید کرده است که عصاره چای سبز پروتئین سپر و چربی کمک از فعالیت های سن در ارتباط ناشی از اکسیداسیون. حیوانات تحت درمان با این عصاره نشان داد توانایی های بهتر یادگیری فضایی و مطالعات نشان می دهد این گیاه می تواند هیپوکامپ از کاهش مرتبط با پیری محافظت می کند.

حتی اگر از دست دادن حافظه ممکن است به منابع مختلف مرتبط است، می توان آن را خوشبختانه هنوز هم برگشت با توجه به علل خاص خود را داشته باشد با درمان مناسب. و گیاهان بالا برای کمک به حافظه بد نه تنها به طور سنتی توسط گیاه شناس در طول قرن ها استفاده می شود؛ آنها همچنین در بسیاری از مطالعات بالینی به شما اطمینان بهتر از ایمنی و اثربخشی آنها ثابت شده است.

Rhodiola rosea در

این گیاه دارای سابقه ای طولانی در استفاده به عنوان یک درمان برای انواع مختلف بیماری ها. بیش از شهرت خود را برای درمان و مدیریت بیماری ها، رودی اولا به عنوان یکی از بهترین گیاهان که موجب افزایش حافظه شناخته شده است. برخی از افراد این گیاه به عنوان میله، roseroot یا ریشه طلایی هارون نامیده می شود. مطالعات علمی اخیر ادعا می کنند که رودی اولا است که توانایی از بین بردن افسردگی و بهبود تمرکز و حافظه فرد.

برخی از محققان معتقدند که این گیاه شامل کیفیت انرژی زا که باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی از بدن، در نتیجه در حافظه افزایش یافته و غلظت می شود. یک مطالعه نشان داد که مصرف رودی اولا به طور منظم می توانید توانایی های حفظ یک را افزایش دهد.

Bacopa

اگر شما در جستجوی برای بهترین گیاهان افزایش دهنده حافظه امروز در دسترس هستند، و سپس bacopa باید در لیست شما باشد. مطالعات زیادی به آزمایش اثر bacopa در بهبود خاطره فرد و عملکرد ذهنی انجام شده است. بسیاری از نتایج نشان داد که، در واقع، bacopa است که توانایی به ارتقاء سطح سلامت روانی و حافظه بهتر است.

در طب آیا، bacopa شده است از زمان های قدیمی به منظور افزایش یادگیری، تمرکز و حافظه استفاده می شود. به منظور آزمایش اثر از bacopa، یک مطالعه علمی در استرالیا انجام شد و شامل 46 داوطلب پیری 18-60. داوطلبان به دو گروه تقسیم شدند و هر داوطلب در یکی از گروه 300mg از bacopa روزمره داده شد. پس از 12 هفته، محققان دریافتند که یک بهبود قابل توجهی در توانایی های آموخته های کلامی فرد، سرعت پردازش اطلاعات و حافظه وجود دارد. امروز، bacopa به طور گسترده ای به عنوان یک درمان برای مشکلات حافظه استفاده می شود.

بر اساس نتایج جمع آوری شده، محققان نتیجه گرفتند که این یافته نشان می دهد که در حال حاضر ب monniera ممکن است مرتبه بالاتر بهبود فرایندهای شناختی که شدیدا وابسته به ی اطلاعات از محیط زندگی ما نظیر یادگیری و حافظه است.

 Gotu

همچنین به قدح مریم به عنوان هند اشاره شد، کلا Gotu یک گیاه شگفت انگیز است که وعده نتایج بزرگ در افزایش حافظه و بهبود عملکرد مغز است. به طور کلی، این گیاه قدرتمند کمک می کند تا در بهبود عملکرد ذهنی فرد است. در طب سنتی چین و آیا، کلا Gotu در میدارد ذهن و بدن استفاده می شود و به عنوان ضد پیری شاخ و برگ گیاهان.

بر اساس مطالعات، کلا Gotu حاوی مواد خاصی است که افزایش قدرت مغز و بهبود گردش خون به مغز که منجر به حافظه بهتر، تمرکز، هوش، و دامنه توجه.

شناخته شده برای ضد اسپاسم، ضد باکتری، ضد سرطان و اثرات آرام خود را، گل تلفونی همچنین باعث می شود یک گیاه بزرگ که باعث افزایش حافظه. دانه و برگ های آن در واقع حاوی vincamine است که به عنوان یک پیش ماده برای vinpocetine نظر گرفته شود. این ماده شیمیایی رقیق کننده خون است که باعث بهبود گردش خون به مغز و استفاده از اکسیژن بهتر ترویج است. امروز، این مواد شیمیایی به طور گسترده ای برای تقویت حافظه استفاده به طور طبیعی. در واقع، vinpocetine یکی از مواد تشکیل دهنده قوی ترین موجود در بسیاری از محصولات دارویی برای بیماری آلزایمر و زوال عقل است.

برخی از محققان ادعا می کنند که آثار پروانش مانند ژینکو بیلوبا در افزایش حافظه است. محتوای vinpocetine آن به عنوان یک روبنده قدرتمند رادیکال های آزاد عمل می کند. این ماده شیمیایی مانع از هر گونه خسارت وارده به رگ های خونی در نتیجه جلوگیری از زوال عقل و پیری. علاوه بر این، آن را تشویق مغز به جذب مواد مغذی تر است که به طور قابل توجهی بهبود می بخشد توابع ارگان است. با افزایش ذخیره اکسیژن به مغز، توانایی های شناختی و حافظه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بلوبری

می توانید انواع توت ها واقعا بهبود حافظه؟ به نظر میرسد که آنها می توانند. مطالعات علمی مدرن در بر داشت که زغال اخته حاوی ترکیبات قدرتمند مانند فلاونوئیدها، که تصور می شود در افزایش توانایی یادگیری، عملکردهای شناختی، درک کلامی، توانایی عددی، تصمیم گیری، توانایی استدلال، و مهم تر، حافظه موثر است. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که مصرف به طور منظم از فلاونوئیدها کمک می کند تا در کم کردن سرعت کاهش در توانایی های شناختی و آن ارائه می دهد حفاظت در برابر بیماری هایی مانند زوال عقل، بیماری پارکینسون و آلزایمر است.

در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه هاروارد، مصرف زغال اخته کمک می کند تا در تقویت قدرت مغز. همچنین، آن یافت شده است برای کمک به رفع افت شناختی و در جلوگیری از از دست دادن حافظه که به طور معمول با افزایش سن می آید. به گفته محققان، فلاونوئیدها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که نقش حیاتی در بهبود عملکرد مغز به عنوان التهاب و استرس به عنوان یکی از عوامل اصلی است که می توانید کاهش در عملکرد مغز باعث در نظر گرفته را بازی کند.

منبع: Herbs-Info.com

حتی نتایج برخی از پژوهش‌ ها نشان داده است که این گیاه می‌ تواند ناتوانی جنسی را نیز کمک شایانی کند .پوست‌های خشک بیشتر قربانی چین و چروک ، لک و پیری زودرس هستند . به عقیده‌ ی متخصصان طب گیاهی و طبیعی درمانی ، جینسینگ تأثیر خوبی در رفع خشکی پوست داراست .بسیاری از تحقیقات اخیر اثرات مثبت جینسینگ در کاهش دادن و تنیم کننده سطح قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 را به اثبات رسانده‌ اند.از زمان‌های دور در طب سنتی برای مقابله با ضعف بدن و خستگی از گیاه جینسینگ مصرف می شده است  این گیاه انرژی را بالا برده و قدرت فیزیکی بدن را بیشتر می کند .جینسینگ باعث تقویت سیستم ایمنی در بدن می‌شود. بر اساس نتایج یک پژوهش ایتالیایی این گیاه همچنین می‌تواند باعث افزایش تأثیر واکسن آنفلوانزا در بدن گردد .جینسینگ با کمبودها و نتایج آن مقابله می‌کند.

ریزش مو نتیجه‌ی کمبود هایی در بدن انسان  می باشد ، برای همین این گیاه با ریزش مو نیز مقابله فراوانی می‌کند.جینسینگ گیاه قدرتمندی برای پیشگیری و کنترل سرطان و عوارض جدی در آن است.

جینسنوزید‌ها ترکیبات نسبتا شیمیایی هستند که خواص درمانی آنها در پیشگیری از سرطان به  اثبات رسیده  است.گیاه جینسینگ به بدن کمک می‌کند تا با اثرات استرس فیزیولوژیکی یا روحی کنترل شود. در واقع این گیاه می‌تواند باعث آرامش در سیستم عصبی شود.

جین سنگ به تاریخ استفاده از داروهای گیاهی رفتن بیش از 5،000 سال. این یکی از مهمترین و بسیار از داروهای گیاهی در شرق، که در آن به دست آورده شهرت تقریبا جادویی برای قادر بودن به ارتقاء سطح سلامت، قدرت عمومی بدن و همچنین به زندگی طولانی تر در نظر گرفته است. نام جنس درخت جنسهیاجنسان از کلمه ای یونانی به معنای نوش دارو یا همه شفا مشتق شده است. جینسنگ گونه است گفت: به معنی شگفتی جهان. هر دو واژه به فضائل دارویی گیاه مراجعه کنید. در دهه گذشته این محبوبیت در غرب دست آورده است و گسترده است ادبیات در اثرات مفید جینسنگ و ترکیبات آن وجود دارد.

تصور می شود که درخت جنسهیاجنسان می شود حتی بیشتر مفید هنگامی که با درخت چهل سکه بیلوبا گرفته شده است.

جینسنگ شده است توسط برخی به عنوان مفید در درمان کم خونی، سرطان، افسردگی، دیابت، خستگی، فشار خون بالا، بی خوابی، شوک، اثرات تابش، اثرات مورفین و استفاده از کوکائین، زیست محیطی، فشار فیزیکی و روانی، و بیماری مزمن ذکر شده است. گفته شده است به عنوان یک محرک عمل می کنند، ترویج استقامت، افزایش امید به زندگی، استراحت سیستم عصبی، بهبود آگاهی روانی، تشویق توابع مناسب هورمونی، بهبود سطح چربی، کاهش کلسترول، بهبود رشد عصبی و افزایش مقاومت در برابر بیماری است. آن استفاده شده برای افزایش اشتها و بدن انرژی، تنظیم قاعدگی، سهولت زایمان، افزایش باروری زنان، و درمان بیماری پریودنتال

تحقیقات نشان داده است که جینسنگ ممکن است توانایی به عنوان یک adaptogen است عمل می کنند، طولانی تر شدن عمر با مبارزه با عفونت های ویروسی و سودوموناس آئروژینوزا داشته باشد. تحقیقات همچنان به حمایت از نقش حفاظتی جینسنگ در برابر درمان های ضد سرطان و مواد مخدر، شاید حتی مقابله با عوارض جانبی شیمی درمانی.

است برخی فکر که جینسنگ ممکن است برای پیشگیری از سوء مصرف و وابستگی مواد مخدر و محرکهای روانی مفید وجود دارد.

جینسنگ استفاده شده است به هر دو تحریک و آرامش سیستم عصبی. این افزایش گردش خون مویرگی در مغز و کاهش اثرات تنش. هر چند بسیاری از انواع ginsengs در جهان وجود دارد، اما آنها می توانند جینسنگ آسیا رقیب در مواد تشکیل دهنده و اثرات دارویی. این شامل عنوان بسیاری از 2 جین سنوزید های مختلف در حالی که دیگران شامل 8-.

آسیا جینسنگ شامل ضد پیری موادی مانند آنتی اکسیدان ها و مواد شبه انسولین است که در هر نوع دیگری از جینسنگ یافت نشد.

جین سنوزید یک گروه متنوع ساپونین های استروئیدی، که نشان می دهد توانایی هدف قرار دادن هزاران بافت، تولید مجموعه ای از پاسخ های دارویی. با این حال، بسیاری از مکانیسم های فعالیت جین سنوزید هنوز ناشناخته باقی مانده است. از آنجا که جین سنوزید و دیگر ترکیبات جینسنگ تولید اثر است که متفاوت از یکدیگر هستند، و جین سنوزید تنها آغاز اقدامات متعدد در بافت مشابه، فارماکولوژی کلی جینسنگ قابل ملاحظه ای پیچیده و باطنی است.

در طب گیاهی غربی، اثرات تنظیم درخت جنسهیاجنسان در سیستم ایمنی بدن برای اثر بالقوه در جلوگیری از سرماخوردگی، آنفولانزا، و برخی از انواع سرطان بررسی شده است. در مطالعات بالینی، درخت جنسهیاجنسان نشان داده شده است به سطوح پایین تر خون از هر دو قند و کلسترول، بنابراین ممکن به دیابت نوع 2 درمان و کلسترول بالا کمک کند. استفاده از پتانسیل های دیگر خود را به عنوان به خوبی تعریف شده، با این حال. در مطالعات جداگانه از حیوانات آزمایشگاهی و انسان، درخت جنسهیاجنسان اثر آرامش بخش در عضلات در ریه ها بود. گسترش راه هوایی و در نتیجه ممکن در کاهش علایم آسم و دیگر شرایط ریه است که از راه های هوایی تنگ می شود کمک کند.

در مطالعات دیگر، ترکیبی از درخت جنسهیاجنسان و درخت چهل سکه اعتقاد بر این است برای افزایش فرآیندهای حافظه و تفکر. نتایج اولیه از مطالعه آزمایشگاهی ممکن است نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در درخت جنسهیاجنسان ترویج رشد عروق خونی، که می تواند در درمان صدمات گسترده با ارزش است.

گزارش های اخیر در فارماکولوژی جینسنگ نشان می دهد طیف گسترده ای از اثر، از جمله نفوذ در سیستم عصبی مرکزی، غدد درون ریز و سیستم های قشر آدرنال، داخلی، اندام، سوخت و ساز بدن، فشار خون و قند، فعالیت غده جنسی، پیری سلولی، تومورها، و استرس است. جینسنگ به نظر می رسد برای از بین بردن استرس، افزایش فعالیت جنسی، و تسهیل جفت گیری در حیوانات آزمایشگاهی. شاخ و برگ گیاهان گزارش شده است که در طولانی مدت زمان زنده ماندن در طول ایست قلبی موثر است. گزارش شده است که نشان می دهد فعالیت کاهنده قند خون. آسیا جین سنگ نیز شناسایی شده است برای محافظت از بیضه برابر 2،3،7،8-tetrachloro دی بنزو-DI-P-دیوکسین القا تخریب بیضه. این دیوکسین خاص خطرناک ترین شاید گروه شیمیایی سمی ترین شناخته شده به علم است. دیوکسین شناخته شده به علت سرطان در انسان است.

داده های دیگر را نشان می دهد آن را نه تنها در پیشگیری از بیماریهای بزرگسالان از جمله سرطان، دیابت، فشار خون بالا، و ناتوانی جنسی کار می کند اما همچنین می تواند در درمان کمک کند.

آلمانی رساله کمیسیون E و WHO حمایت از استفاده از جینسنگ به عنوان یک عامل پیشگیری کننده و ترمیم برای افزایش ظرفیت جسمی و روانی، در موارد ضعف، خستگی، خستگی، از دست دادن تمرکز، و در طول دوران نقاهت (WHO، 1). به طور کلی، جین سنگ به عنوان یک تونیک، محرک، مقوی باء، تقویت کننده سیستم ایمنی، مدولاتور فشار خون (کاهش می دهد و بالا می برد، بسته به نیاز)، و یک تعدیل کننده سطح قند خون (کاهش می دهد و یا بالا بردن، بسته به نیاز) استفاده می شود.

ريشه اي بزرگ و گوشتي داشته و طول آن بهcm 7-5 مي رسد.

ضخامت ريشه در حدود cm5/2-1 مي باشد و بخش اصلي آن حالتي دوكي شكل و معمولاً 2 شاخه در انتها را به خود مي گيرد.

معمولاً ريشه چه هاي كوچكي نيز از اطراف آن به سمت خارج رشد و نمو می کنند ، ريشه اين گياهان در بين دوران 3 تا10 سالگي گياه قابل برداشت است و در صورت گذشت ساليان بسيار دراز به تدريج فرسوده شده و تغيير شكل مي دهد و مي تواند منفذدار و چوبي شود.

محدوده رنگي در بين ريشه اين گياه از زرد بسيار كم رنگ مايل به سفيد تا خرمايي و قهوه اي در انواع آمريكايي آن مشاهده می شود .

اين گياه به نوبه خود بسيار زيبا و جذاب بوده داراي ساقه اي بر افراشته با ارتفاعي كه مي تواند به يك فوت نيز برسد و برگ هاي سبز رنگ با كناره هاي مضرس، ميوه اي مشابه به تمشك يا شاتوت با تجمع خوشه اي مشابه، به رنگ ق روشن در لابلاي برگ هاي نسبتاً پهن و زيباي آن جلب توجه می کند .

كه همه اين ها ظاهري بسيار دوست داشتني به اين گياه سودمند بخشيده اند. البته تا كنون استفاده عمده تنها از ريشه اين گياه صورت گرفته است و ساير بخش هاي آن مصارف دارويي از نظر عملمی ندارد .

اگر چه جينسينگ بيش از 4000 سال است كه مورد استفاده قرار مي گيرد و نام آن به عنوان ارزنده ترين و محبوب ترين گياه در ميان نوشته هاي بدست آمده از 2000 سال پيش در چين قابل رويت مي باشد، اولين بار توسط يك گياه شناس به نام Collinson در سال 1740به جامعه علمي انگليس شناسانده شد.

گذشته از آن استفاده جينسينگ به صورت مدرن تر از قرن 1 همزمان با ارائه مقاله اي از جانب يك كشيش آغاز شد. او كه به عنوان مبلغي مذهبي پا به سرزمين چين نهاده بود پس از آشنايي با فوايد اين گياه اعجاب آور مقاله اي در مورد خواص درماني آن با عنوان شرحي در باره گياهي تاتاري با عنوان جينسينگ “ منتشر ساخت كه نقش بسزايي را در شناساندن اين گياه به مردمان ديگر كشورها ايفا كرد.

نام جينسينگ به طيف وسيع و نسبتا ًمتمايزي از گونه هايي با ظاهري متفاوت و خواص درماني نسبتاً گوناگون كه چگونگي پرورش واقليم زيست آن ها نيز تا حدي با يكديگر فرق مي كند، اطلاق مي شود ولي به طور كلي همه اين گياهان در خانواده اي با نام Araliaceae) ) جا مي گيرند. حال در اينجا براي آن كه در يابيم كداميك از اين گياهان را مي توان به عنوان جينسينگ حقيقي بر شمرد به ذكر پاره اي از خواص تعدادي از معروفترين انواع اين گياهان مي پردازيم. بهتر است مصرف اين گياه در طول دوران بارداري متوقف شود.

اخيرا كشف شده است كه ژرمانيوم موجود در ريشه جينسينگ داراي اثرات قوي دي هيدروژني است و از اين روبراي فعاليت هاي اصلي بدن و ارگان هاي آن مثل كبد، مفيد مي باشد.

ميزان مورد استفاده : 1 الي 5 گرم از ريشه جينسينگ به صورت روزانه براي بيش از ماه توصيه مي شود.

تا كنون عوارض جانبي شناخته شده اي براي مصرف اين چنيني اين گياه گزارش نشده است.

 

طريقه مصرف جينسينگ :

ريشه خشك شده اين گياه سال هاست كه مورد استفاده خوراكي افراد قرار مي گيرد. اين ريشه خشك شده

مي تواند به تنهايي به صورت دم كرده ( جوشانده و چاي ) يا به عنوان بخشي از يك نوشيدني دم شده گياهي همراه با ساير گياهان و يا حتي به صورت افزودني به سوپ يا به شكل قرص مورد مصرف قرار بگيرد. اما رايج ترين شكل استفاده از آن، به صورت دم كرده و چاي يا به صورت عصاره ( شيره ) مي باشد.

هم چنين ريشه خشك شده اين گياه مي تواند به تنهايي يا همراه با ساير مواد غذايي چون عسل، مورد استفاده

قرار گيرد. پودر ريشه اين گياه را مي توان به ساير غذاها اضافه كرده يا به صورت كپسول هايي درآورد و در طول روز از آن ها استفاده كرد.

تهيه چاي جينسينگ:

براي تهيه چاي جينسينگ، ميزان مناسبي آب را بجوشانيد و ترجيحا اين كار را در ظروف غير فلزي همچون قوري هاي لعابي يا چيني انجام دهيد. مقداري از ريشه خشك شده را به آن اضافه كنيد ( در حدود 3-1 گرم ) سپس شعله را كم كرده و اجازه دهيد تا به مدت 20 تا 30 دقيقه بجوشد. در صورت تمايل مي توانيد بيشتر از اين مدت نيز آن را بجوشانيد تا جايي كه آب به نصف مقدار اوليه اش برسد.

یکی از گیاهان نیروزا و مقوی که شهرت زیادی در جهان دارد جینسینگ می باشد که بهتر است آن را گیاه جوانی یا نوش دارو بنامیم.

در کتاب های سنتی و به عربی ریشه گیاه را جنسه و جنسا می نامند. به فرانسوی و انگلیسی Ginseng و  Asiatic ginsengو chinese ginseng گفته می شود.

گیاهی است از خانواد? عَشقه Araliaceae که نام علمی آن Panax ginseng می باشد.

این گیاه دارای گلوکوزیدهای استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، یک اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و یک هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد. علاوه بر این جینسنگ سرشار از ویتامین‌های A ، B6 و فلز روی است.

جین سینگ گیاهی نیرو بخش بوده و در حفظ سلامتی بدن و هماهنگی فعالیت های حیاتی آن نقش به سزایی دارد. لازم به ذکر است که خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

سایر خواص جینسینگ عبارتند از:

* افزایش توان ذهنی

* افزایش قدرت جسمانی

* بهبود فعالیت حافظه

* افزایش شادابی و نشاط

* افزایش قدرت تحمل و پایداری

* از بین بردن استرس

* مقابله با پیری و عوارض آن

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* تنظیم سوخت و ساز (متابولیسم) بدن

* جلوگیری از سردرد

* بهبود بی خوابی و بد خوابی

* كاهش عوارض یائسگی

* برطرف ساختن یا بهبود مشكلات جنسی

* رفع خستگی، ضعف و بی حالی

* افزایش قدرت سیستم قلبی و عروقی

* تنظیم فشار خون (كاهش دهنده فشار خون در صورت بالا بودن آن و افزایش دهنده فشار خون در صورت پایین بودن آن)

* تنظیم سطح قند خون بدن

* مقابله با افسردگی

* تقویت ‌کننده قوای عمومی بدن و به ‌ویژه تقویت ‌کننده توانایی جنسی مردان

* کاهش میزان و شدت سرماخوردگی در فصل زمستان

خواص فوق به دلیل وجود تركیباتی خاص به نام جینسینوساید( ginsenoside ) در ریشه این گیاه است. هر چه ریشه این گیاه پیرتر شود، تجمع جینسینوسایدها نیز افزایش می یابد. لذا می توان گفت با افزایش تدریجی سن گیاه خواص درمانی و دارویی ریشه آن نیز افزایش می یابد.

ریشه جینسینگ می تواند بیشتر از صدها سال زندگی كند. ولی به تدریج تغییراتی در ساختار آن حاصل می گردد.

شواهد به دست آمده حاكی از آن است كه این گیاه برای از بین بردن آثار ناشی از خستگی و ضعفِ قوای ذهنی و جسمی موثر است و برای درمان بیمارانی كه از دردهای سینه (بیماری های ریوی) شكایت دارند نیز پیشنهاد می شود. همچنین این گیاه قادر به از بین بردن تومورها و افزایش طول مدت زندگی افراد است.

مطلب مهم این است كه علی رغم داشتن خواص درمانی، این گیاه عمدتاً نقش حفاظتی و پیشگیری كننده دارد و كمتر به عنوان درمان قطعی و سریع بیماری ها موثر است.

برای تهیه چای جینسینگ، مقداری آب را بجوشانید و ترجیحا این کار را در ظروف غیر فلزی مانند قوری لعابی یا چینی یا پیرکس انجام دهید. مقداری از ریشه خشک شده ی جینسینگ (حدود 1 تا 3 گرم ) را به آب جوش اضافه کنید. سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید تا مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشد. در صورت تمایل می توانید بیشتر از این مدت نیز آن را بجوشانید، تا جایی که آب به نصف مقدار اولیه اش برسد.

حال صبر کنید تا چای کمی سرد شود و دمای آن به دمای اتاق برسد(این توصیه ای است که در طب سنتی چین به آن اشاره شده و پیشنهاد شده است که چای به صورت ولرم نوشیده شود).

بهتر است که روزانه، 1 یا 2 فنجان از این چای بنوشید.

ریشه گیاه جینسینگ را می توان به صورت قطعه قطعه استفاده کرد. توجه کنید که ریشه ها در هنگام تهیه چای آن و نیز تا پایان مرحله خنک شدن، باید در داخل قوری بمانند.

دم کردن ریشه کمک می کند تا نرم و قابل استفاده شود. علاوه بر این می توان با قرار دادن تعدادی از ریشه ها در ماکروویو، آنها را نرم و قابل برش کرد.

دقت کنید که ریشه ها هنگام گرم کردن، نسوزند. می توانید آن ها را به تنهایی یا همراه عسل میل کنید.

مصرف 1 تا 2 گرم پودر جینسینگ خالص و مرغوب در روز توصیه شده است. یا این که می توانید قطعه ای از ریشه آن را به اندازه یک سکه، روزانه مورد استفاده قرار دهید.

اگرچه جینسینگ عموما بی خطر است، اما عوارض جانبی هم دارد. سردرد، بی قراری، مشکلات خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ از عوارض جانبی آن است.

همان طور که در بالا ذکر شد، این گیاه نقش درمانی ندارد، پس وقتی افراد به برخی بیماری ها مبتلا هستند، مخصوصا اگر دارو می خورند، باید از مصرف مقدار زیاد یا طولانی مدت جینسینگ پرهیز کنند، مانند:

* مبتلایان به فشار خون بالا

* بیماران قلبی

* مبتلایان به اندومتریوز

* افراد مبتلا به شیزوفرنی

* افراد مبتلا به دیابت (باید مراقب افت قند خون باشند)

* افراد مبتلا به بی خوابی

* زنان باردار و شیرده (جینسینگ شبیه هورمون استروژن عمل می کند)

* کسانی که آسپیرین، وارفارین و داروهای کاهش دهنده فشار خون مصرف می کنند، نباید جینسینگ مصرف کنند.

* همچنین باید از مصرف سایر مواد محرک مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار همراه با جینسینگ خودداری نمود.

 

خواص مرزه

خواص دارویی شاتره

سنبل الطیب(سنبل کوهی)

داروهای گیاهی، گاهی بی‌خطر و بی‌فایده

گل گاوزبان

آشنایی با خواص آویشن

درمان سردرد و دل درد با نعنا

کاسنی؛ مقوی کبد و معده

گیاهان مؤثر در سوء هاضمه

اثرات مفید گیاهان دارویی

خواص زنجبیل

گیاه دارویی جینگو بیلوبا (Ginkgo Biloba)


کاربر گرامی برای پاسخ به این سوال در سایت شناسایی شوید
کاربر گرامی شما قبلا به این سوال پاسخ داده اید
کاربر گرامی پاسخ شما به این سوال ثبت شد.
کاربر گرامی پاسخ شما صحیح است.امتیاز سوال به شما اهدا شد.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *