خواص تفاله شراب براي پوست

دوره مقدماتی php
خواص تفاله شراب براي پوست
خواص تفاله شراب براي پوست

خواص تفاله شراب براي پوست

هلپ کده:به انگور ، مو-تاک-رز-رزان-رزگون-رزجون-و…نیز میگویند.خشک کرده آن را مویز یا کشمش می گویند.زادگاه اولیه آن ایران است.ولی امروزه در اکثر نقاط جهان کشت می شود .نوع پیش رس آن یاقوتی است که در دنیا کمتر نظیر دارد و برای خوردن قبلا آن را دانه دانه کرد و پس از شستن آن رامیل کرد .سمت مورد استفاده آن، میوه ،برگ و شیره گیاهی آن است . نام این میوه در قران نیز آمده است .این میوه به رنگ های ،سفید ،سبز،صورتی ،سیاه و بنفش ظاهر می شود و دانه های آن ریز ،درشت، متوسط، گرد ، بیضی ، دراز ، با هسته و بی هسته میباشد.یک نوع آن معطر است و انگور گلاب خوانده می شود و در الجزایر زیاد است و در بازار اروپا به قیمت گزاف خریدار دارد .انگور دارای مقدار زیادی پتاس و فلزات دیگری مثل آهک – منیزی – آهن –ید – منگنز – کلر – ارسنیک – فسفر و سلیس می باشد .دارای مقدار زیادی قند ، تانن ، اسد تارتاریک و عوامل زنده ای مانند دیاستازها و فرمانها است . اگر به این ترکیبات مفید ، ویتامین های A  B  – C  و D و مواد رادیو اکتیو را اضافه می کنیم و عوامل موثر و مفیدی را که در برگ و شیره و دانه و ساقه های آن است در نظر بگیریم ، پی می بریم که نه تنها یک میوه مقوی و مفید است بلکه مجموعه ای از عناصر سودمند  است .

 

بیشتر از دیگر میو ها ویتامین دارد  و بیش از همه ی خوراکیها دارای ارزش غذایی است . قند آن به طور مستقیم و آسان وارد خون شده و در عضلات و کبد  ذخیره می گردد . در حالی که سایر  قند ها اینچنین نیست .انگور ترشی خون و مایعات بدن را کم می کند و از ابتلا به امراض گوناگون ، حتی وحشتناکترین آنها که سرطان می باشد جلوگیری می نماید.میوه انگور هنگام یکه خشک می شود نه تنها هیچ یک از خواص خود را از دست نمی دهد بلکه ارزش غذایی آن بالا می رود .به طوری که یک دانه کشمش بیش از یک حبه انگور یاقوتی ارش دارد و این به علت آن است که دیاستاز های موجود در روی پوست آن ، به تدریج سلولز پوست را تبدیل به قند می کند  و این یکی از دلایلی است که هیچگاه معده از خوردن مویز ناراحت نمی شود . آب انگور تازه چنانکه از دانه های سالم و تخمیر نشده گرفته شود از نظر ترکیبات غذایی شباهت زیادی به شیر مادر دارد که می توان آن را غذای کودک شیرخوار نمود و اشخاص بزرگ هم می توانند آز آن به جای شیر استفاده کنند .این آب دارای مقدار یقند –تانن – نادتارات دوپتاس – فسفات دوپتاس – مالات دوپتاس –مواد صمغی –مواد سفیده ای –کلسیم – منیزیم و عناصر و عوامل دیگ است . برای کم خونی ،زیادی اوره ، زیادی چربی خون و امراض قلبی سودمند است و بادشکن نیز هست . در اثر خوردن  انگور معده کاملا تخلیه می شود ، ادرار زیاد می شود و ترشحات صفرا به حالت اعتدال در می آید .

 

انگور از امراض زیر جلوگیری می کند :

 

خواص تفاله شراب براي پوست

 

دوره مقدماتی php

ترش کردن و تخمه نمودن غذا –سوء هاضمه –خونریزی معده –پیدا شدن سنگ کلیه و مثانه ،مسمومیت جیوه و سرب و بعضی از امراض جلدی و بعضی درجات سل و باد مفاصل .

 

انگور بیماریهای زیر را معالجه می کند :

 

 

رماتیسم امراض شریانی وریدی –نقرس-فشار خون – زیاد شدن اوره در خون .

 

انگور محرک اعمال کبدی است و چنانچه آب انگور را همراه شیر خشک به اطفال شیرخوار بدهید از عوارض شیر خشک روی کبد جلوگیری می کند . انگور هم چاق می کند هم لاغر . اشخاصی که احتیاج به لاغر شدن دراند باید صبحانه انگور بخورند و تا ظهر جز انگور غذای دیگری نخورند و برای چاق شدن اشخاص ضعیف البته باید میوه آن را همراه با غذای دیگر و نان میل نمایند .به زنان آبستن توصیه می شود برای سلامتی فرزند آینده خود تا می توانید از این میوه بخورید .

 

فواید انگور برای پوست :

 

 

مالیدن آن به صورت و پوست ،رنگ آن را روشن میکند و به لطافت و نرمی آن می افزاید .مالیدن تفاله آن در حمام به بدن فواید زیادی دارد و باعث تسکین درد رماتیسم و سیاتیک و نقرس می شود .کرمی که با آب انگور درست می شود بیش از کرمهای دیگر ، پوست صورت را نرم و لطیف می سازد .

 

برگ درخت انگور دارای تانن،بی تارتارات ، دوپتاس ،نشاسته ،اسید مالیک ، یک نوع صمغ ، قند ،اکزالات دوپتاس ،گچ و چند ترکیب شیمیایی مخصوص به خود است .این ترکیبات اختصاصی ،در برگ هایی که در پاییز چیده شود زیادتر است . در طب به عنوان مقوی معده و درمان اسهال مزمن و خون دماغ مصرف می شود .دمکرده 25 گرم از برگ انگور در یک لیتر آب در امراض اسهال ،حبس البول و یرقان توصیه می شود و چنانکه با آب دمکرده برگ انگور چشم را بشویید، چشم را ضد عفونی کرده و ورم پلک را فرو می نشاند .

خواص تفاله شراب براي پوست

 

در مواقعی که این درخت هرس می شود آبی ازسر شاخه های آن بیرون می آید که به اشک مو معروف است ،مایعی است که بیرنگ و زلال است . این اشک سابقا در امراض جلدی زیا مصرف داشت . ولی در طب امروز فقط برای معالجه چشم درد و به صورت کمپرس برای التیام تمام زخمها به ار می رود .نوشیدن یک لیون اشک مو ،مستی و گخماری را ازبین میبرد . اگر مبتلا به سنگ کله و مثانه هستید ،هر روز صبح ناشتا یک قاشق از این اشک بنوشید .

 

شیره ی جوانه های تازه درخت انگور را با کمک الکل گرفته ، به صورت عصاره در می آورید و مجددا تقطیر  کنید تا سفت شود .

 

این ماده داروی ضد تشنج است . هسته دانه های انگور دارای تان است بوده و قابض است . تولید باد میکند و ادرار را کم می نماید .مخصوصا دانه هایی که از تفاله ی سرکه به دست می آید .چنانچه آن را بو دهند ،خاصیت قبض کننده آن زیادتر می شود .

 

پوست این میوه کمی دیر هضم و مولد باد است . مالیدن سوزانده آن جهت نرمی پوست و کم کردن رطوبت چشم و بیشتر زخمها مفید است .روغن دانه های انگور که به وسیله یک حلال گرفته می شود بهترین جلا بوده ،زود خشک می شود و در نقاشی مصرف دارد .سر شاخه های آن و تفاله های سرکه و شراب انگور را که بسوزانند ،زغلی بدست می آید که فوق العاده سیاه بوده ،برای نقاشی و آبرنگ کاری بسیار عالی است .در اثر سوختن تفاله های شراب یک گاز قابل اشتعال بدست می آید که برای تهیه سوخت و روشنایی مناسب است .

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرورش لونگان x بخوانید...