خواص برنجاسف برای چاقی

دوره مقدماتی php
خواص برنجاسف برای چاقی
خواص برنجاسف برای چاقی

بـِرِنجاسپ گیاهی است از جنس درمنه‌ها.

برنجاسپ در خرابه‌ها و کنار جاده‌ها و دشت‌های سایه‌دار می‌روید. نام‌های دیگر آن در فارسی برتراسک و بومادران است.
گیاهی است پربو و طبع آن گرم است. گلچه‌های آن زردرنگ‌اند. این گیاه بومی مناطق معتدل آسیا، اروپا و شمال آفریقا است.

مصرف آن به عنوان داروی ضد نفخ، ادرارآور و دهان‌شویه است.[۱]

از این گیاه در طب سوزنی و به خصوص در فتیله گذاری استفاده می‌شود، به این صورت که آن را در مواضع خاص طب سوزنی بر روی بدن می‌سوزانند و از گرمای حاصل از آن برای تحریک جریان گردش خون به منظور جلوگیری از حساسیت و برای درمان بیماری یا بی‌حس کردن موضع، استفاده می‌کنند.

گیاهی است علفی یک ساله با ساقه افراشته. برگ‌های متناوب و دانه دار که در سطح زیرین خاکستری و پرزدار هستند. گل‌های گیاه به رنگ زرد طلایی و میوه آن فندقه است. این گیاه در مناطق معتدل در باغ‌ها و حاشیه مزارع به صورت خودرو می‌روید و از قدیمی‌ترین گیاهان شناخته شده دارویی به‌شمار می‌رود.

خواص برنجاسف برای چاقی

دوره مقدماتی php

این گیاه به عنوان دارویی تلخ، معطر، مقوی معده و ضد تشنج به کار می‌رود، اما اثر آن نسبت به دیگر گونه‌های این جنس کمی ضعیفتر است. از این گیاه به صورت دم کرده (به مقدار یک قاشق مربا خوری در یک فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه) دو تا سه بار در روز مصرف می‌کنند. در طب سنتی از آن برای درمان ناراحتی‌های عصبی، بی خوابی و درمان ناراحتی‌های زنانه استفاده می‌کنند. اسانسی که از سر شاخه آن به دست می‌آید نرم‌کننده، ضد عفونی‌کننده دستگاه گوارش و ضد انگل است. در عین حال به علت سمی بودن تویون موجود در این اسانس باید در مقدار و مدت مصرف آن احتیاط کرد.
برای تهیه دارو سرشاخه‌های گلدار آن را جمع‌آوری نموده مانند سایر گیاهان جنس درمنه (ترخون) خشک می‌کنند. این گیاه دارای نوعی اسانس روغنی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن عبارتند از:سینول،[پانویس ۱] تویون،[پانویس ۲] تانن‌ها و شیره‌های تلخ.

از آثار دیگر این گیاه می‌توان به کاهش تعریق اشاره کرد

مطالب پر بازدید

بومادران با نام برنجاسف نیز در برخی منابع از آن یاد می شود. نام لاتین بومادران Achillea millefolium است. این گیاه از تیره کاسنی و جزء آفتابی ها می باشد. بصورت خود رو و در باغ ها و صحاری می روید و بیست تا هشتاد سانتی متر ارتفاع داشته و شاخه های آن باریک و برگ های آن کوچک و گلهای آن در بعضی از گونه ها زرد و در بعضی سفید مایل به کبودی است. شاخه های گلدار این گیاه دارای آلکالوئیدی به نام آکی لیئن می باشد بعلاوه در گلهای این گیاه اسانس معطر و چند ماده دارویی دیگر موجود است. گیاهی است با طبیعت گرم و خشک، لطیف کننده بدن، مدر بول، بازکننده عادت ماهانه در زنها، دفع کننده شن کلیه و مجاری ادرار، گل های زرد رنگ آن کشنده آسکاریس و بعضی از انگل های دستگاه گوارش بوده و خوردن مقدار هشت گرم از پودر گل زرد آن همراه با عسل سبب مرگ و دفع آن ها می گردد.


نوشته اند که هنگام خوردن این دارو لازم است غذای بدون روغن بخورند تا اثر دارو بهتر ظاهر گردد. کسی که بولش بند آمده می تواند مقداری از جوشانده این دارو را بخورد و در مقداری از آب جوشانده نیم گرم دارو بنشیند تا گرفتگی بول باز گردد.
به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، بخور آن جهت مداوای زکام نافع است. مقدار خوراک آن به تنهایی تا پانزده گرم و چنانچه با داروهای دیگر باشد ده گرم است و معمولاً آنرا با بابونه و یا با افسطین میخورند.
کسی که ادرارش بند آمده اگر مقداری از جوشانده گل بومادران زرد رنگ را بخورد و در آبی که برگ بید مجنون در آن جوشانده باشند بنشیند (آب باید گرم باشد) ادرار او زودتر باز می گردد.

خواص برنجاسف برای چاقی

مطالب مرتبط

باسلام وتشکرازعنایت ونشر شماازاطلاع رسانی پزشکی نیاکان مان درایران زمین ،به استحضار می رساند بومادران وبرنجاسف ازنظر گیاه شناسی وتوضیحات ابن سینا دوگیاه متفاوت وازدوجنس گیاهی جداازهم هستند که متاسفانه دربیشتر منابع خلط موضوع شده است وشماهم برگرفته ازاین منابع این هردورایکی دانسته وخواص هردورا به صورت درهم آورده اید.وظیفه علمی خوددانستم تااین نکته رامتذکرشوم.

سلام جناب آقای جوهرچی
ممنونم از اینکه به ما اطلاع دادید. در بسیاری از منابع اینگونه منتشر شده بود . از اینکه به اطلاعات ما اضافه کردید بسیار ممنونیم.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

Artemisia vulgaris

دوران گل دهی : تیر – شهریور زمان برداشت : تیر – شهریور (تیره مرکبان) ؛ گیاهی است علفی ،یکساله ،با ساقه افراشته ، برگ های متناوب و دندانه دار که در سطح زیرین خاکستری و پرزدار هستند. گلهای گیاه به رنگ زرد طلایی و میوه آن فندقه است . این گیاه در مناطق معتدل در باغ ها و حاشیه مزارع بصورت خودرو و هرز می روید. این گیاه از قدیمی ترین گیاهان شناخته شده دارویی بشمار می رود. برای تهیه دارو سرشاخه های گلدار آن را جمع آوری نموده و مانند سایر گیاهان جنس درمنه (ترخون) خشک می کنند. این گیاه دارای یک اسانس روغنی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن عبارتند از :سینول،تویون ،تانن و شیره های تلخ . این گیاه بعنوان یک داروی تلخ ، معطر ، مقوی معده و ضد تشنج بکار می رود. اما اثر آن نسبت به دیگر گونه های این جنس کمی ضعیف تر است . از این گیاه بصورت دم کرده به مقدار یک قاشق مربا خوری در یک فنجان آب جوش به مدت ده دقییه دم نموده و دو تا سه بار در روز مصرف می کنند. در طب سنتی از آن برای درمان ناراحتی های عصبی ، بی خوابی و درمان ناراحتی های زنانه استفاده می کنند اسانسی که از سرشاخه تازه آن بدست می آید نرم کننده ، ضد عفونی کننده ، جهاز هاضمه . ضد انگل است. در عین حال به علت سمی بودن تویون موجود در این اسانس بایستی در مقدار و مدت مصرف آن احتیاط نمود. ا خواص درمانی گیاه برنجاسف یا قیصوم آشنا شویم برنجاسف گیاهی است از جنس درمنه ها و دارای چند گروه مختلف است که نام های گوناگون با خواص مشابهی دارند به نام های؛ برنجاسف کوهی که در نواحی کوهستانی و نواحی ساحلی دریای خزر می روید. برنجاسف رسمی که سطح فوقانی برگ هایش براق ولی سطح زیرین پهنک آن سفید رنگ بدون کرک می باشد و در بیابان ها و مزارع و باغات می روید بیشتر منظور از برنجاسف، همین گونه است. درمنه ترکی به نام هیزم یا هیمه که بیشتر این گروه برای سوخت مصرف می شود و در بیابان ها می روید و آن را خاراگوش هم می نامند. گروه خوراکی که به نام ترخون معروف است و خواص فراوانی دارد. خواص درمانی گیاه برنجاسف خواص درمانی گیاه برنجاسف خواص گیاه برنجاسف : در این مقاله به خواص گروه برنجاسف رسمی می پردازیم، همانطور که گفتیم برگ هایش براق و در نواحی بیابان ها و در خرابه ها و کنار جاده ها و دشت های سایه دار می رویند و از قدیمی ترین گیاهان شناخته شده دارویی به شمار می رود. گیاهی است پر بو و طبع آن گرم است. مصرف آن به عنوان داروی ضد نفخ، ادرار آور و دهان شویه است. از این گیاه در طب سوزنی و به خصوص فتیله گذاری استفاده می شود، به این صورت که آن را در مواضع خاص طب سوزنی بر روی بدن می سوزانند و از گرمای حاصل از آن برای تحریک جریان گردش خون به منظور جلوگیری از حساسیت و برای درمان بیماری یا بی حس کردن موضع استفاده می کنند.

سنتی از آن برای درمان ناراحتی های عصبی ، بی خوابی و درمان ناراحتی های زنانه استفاده می کنند. اسانسی که از سرشاخه تازه آن بدست می آید نرم کننده ، ضد عفونی کننده ، جهاز هاضمه و ضد انگل است. در عین حال به علت سمی بودن تویون موجود در این اسانس بایستی در مقدار و مدت مصرف آن احتیاط نمود. برنجاسف گیاهی است از جنس درمنه ها و دارای چند گروه مختلف است که نام های گوناگون با خواص مشابهی دارند به نام های : برنجاسف کوهی که در نواحی کوهستانی و نواحی ساحلی دریای خزر می روید. برنجاسف رسمی که سطح فوقانی برگ هایش براق ولی سطح زیرین پهنک آن سفید رنگ بدون کرک می باشد و در بیابان ها و مزارع و باغات می روید بیشتر منظور از برنجاسف، همین گونه است. درمنه ترکی به نام هیزم یا هیمه که بیشتر این گروه برای سوخت مصرف می شود و در بیابان می روید و آن را خاراگوش هم می نامند. گروه خوراکی که به نام ترخون معروف است و خواص فراوانی دارد. خواص گیاه برنجاسف در این مقاله به خواص گروه برنجاسف رسمی می پردازیم، همانطور که گفتیم برگ هایش براق و در نواحی بیابان ها و در خرابه ها و کنار جاده ها و دشت های سایه دار می رویند و از قدیمی ترین گیاهان شناخته شده دارویی به شمار می رود. گیاهی است پر بو و طبع آن گرم است. مصرف آن به عنوان داروی ضد نفخ، ادرار آور و دهان شویه است. از این گیاه در طب سوزنی و به خصوص فتیله گذاری استفاده می شود، به این صورت که آن را در مواضع خاص طب سوزنی بر روی بدن می سوزانند و از گرمای حاصل از آن برای تحریک جریان گردش خون به منظور جلوگیری از حساسیت و برای درمان بیماری یا بی حس کردن موضع استفاده می کنند. دیگر خواص درمانی برنجاسف این گیاه به عنوان دارویی تلخ و معطر، جهت تقویت معده، ضد تشنج، ضد تهوع و دل به هم خوردگی، تب بر، ضد اسهال، بادشکن، معرق، محرک، قاعده آور، ضد اسپاسم به کار می رود، در طب سنتی از آن برای درمان ناراحتی های عصبی، بی خوابی و درمان ناراحتی های رحم و زنانه و اختلال های قاعدگی، سرگیجه، ضعف قوای بدنی، ترشی معده، روماتیسم، اسهال خونی، سنگ مثانه، نقرس، دفع کرم بخصوص کرم آسکاریس استفاده درمانی می کنند. اسانسی که از سرشاخه های آن به دست می آید، نرم کننده، ضد عفونی کننده جهاز هاضمه و ضد انگل است. در عین حال به علت سمی بودن تویون موجود در این اسانس، در مقدار و مدت مصرف آن باید احتیاط کرد. همچنین بخوانید : خاصیت های دارویی گیاه بومادران لطافت پوست با گل برنجاسف : برای لطافت و مقاوم تر شدن پوست دست می توانید دویست گرم از گل و برگ برنجاسف را در یک لیتر آب به طور غلیظ بجوشانید و بعد آن را بر پوست مالیده و ماساژ دهید. تقویت دستگاه گوارش با برنجاسف : برای تقویت دستگاه گوارش و زیاد شدن اشتها می توانید پانزده گرم از سرشاخه های گلدار برنجاسف را در چهار لیوان آب به مدت بیست دقیقه دم کنید و بعد از هر وعده غذایی به مقدار نیم استکان از آن را بیاشامید. مردم ژاپن برای این گیاه احترام عجیبی قائل هستند به طوری که یکی از چهار عید بزرگ آن ها به عید برنجاسف اختصاص داده شده است. مضرات برنجاسف : اسانس برنجاسف به علت داشتن ماده سمی بایستی به هنگام مصرف، در مقدار و مدت زمان مصرف آن احتیاط شود و از مصرف بی رویه برنجاسف نیز خودداری کرد، همچنین مصرف آن به زنان باردار توصیه نمی شود. عرق اترج را با خواص رفع عطش و سکسکه، ضد اسهال و استفراغ، ضد عفونت، تامین ویتامین ث، ضد دردهای عصبی در ناحیه دست و شانه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

لطافت پوست با گل برنجاسف برای لطافت و مقاوم تر شدن پوست دست می توانید دویست گرم از گل و برگ برنجاسف را در یک لیتر آب به طور غلیظ بجوشانید و بعد آن را بر پوست مالیده و ماساژ دهید. تقویت دستگاه گوارش با برنجاسف برای تقویت دستگاه گوارش و زیاد شدن اشتها می توانید پانزده گرم از سرشاخه های گلدار برنجاسف را در چهار لیوان آب به مدت بیست دقیقه دم کنید و بعد از هر وعده غذایی به مقدار نیم استکان از آن را بیاشامید. مردم ژاپن برای این گیاه احترام عجیبی قائل هستند به طوری که یکی از چهار عید بزرگ آن ها به عید برنجاسف اختصاص داده شده است. مضرات برنجاسف اسانس برنجاسف به علت داشتن ماده سمی بایستی به هنگام مصرف، در مقدار و مدت زمان مصرف آن احتیاط شود و از مصرف بی رویه برنجاسف نیز خودداری کرد، همچنین مصرف آن به زنان باردار توصیه نمی شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص برنجاسف برای چاقی

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

فروش انواع دارو های گیاهی
به صورت آنلاین با پشتیبانی


24 ساعت هفت روز هفته

شرکت داروشفا طرقبه با هدف احیا طب سنتی و گیاه درمانی از سال ۱۳۷۹ تحقیقات خود را شروع و در سال ۱۳۸۶ اقدام به تولید و بهره برداری داروهای گیاهی با عنوان (دمنشو ها، پودرها و روغن های گیاهی نموده است). کیفیت این محصولات به گونه ای است که متقاضیانی از کشورهای دیگر نیز درخواست این محصولات را نموده اند. امید است انشاا… بتوانیم سطح کیفی داروهای گیاهی را در کشورمان ارتقا بخشیم و پیشرفت شایانی در این عرصه داشته باشیم.

شاید معدود افرادی هم تا قبل از عید به دنبال چاق شدن و افزایش وزن باشند! برای این دسته از عزیزان هم مطلبی آماده کردیم و چندین دمنوش معرفی کردیم تا با آن به سادگی افزایش وزن داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، ریشه گل قاصدک مغذی است و باعث افزایش اشتها و درمان لاغری می شود. برای استفاده از خواص آن جوشانده آن را در یک فنجان و نیم تهیه کنید. طعم این نوشیدنی تلخ است که آن را بعد از کمی ولرم شدن با عسل شیرین کنید.

ریشه‌ی گیاه قاصدک همچنین یکی از درمان‌های فوق العاده در یبوست است و یبوست از علل اصلی در کاهش اشتها و مشکلات گوارشی است. ریشه گیاه قاصدک سرشار از فیبر است و باعث دفع سموم بدن می شود و در رفع لاغری مؤثر است. از دیگر خواص آن درمان سوءهاضمه و سنگ کیسه صفرا است.

 

روش استفاده از ریشه گل قاصدک جهت درمان لاغری

خواص برنجاسف برای چاقی

20 گرم ریشه خشک گیاه قاصدک را در یک لیتر آب و به مدت 10 دقیقه بجوشانید و سپس آن را صاف کنید. یک فنجان روزی سه بار به مدت یک ماه میل کنید.

 

معجزه انجیر در چاق شدن

افراد لاغر اگر به مدت ۲ ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را بازکرده و موجب تقویت بدن می‌شود؛ ۱۰ عدد انجیر براای افراد بزرگسال و ۵ عدد انجیر برای کودکان کافی است.

 

ریشه های گل سپاسی برای دهه های مختلف در درمان افرادی که ناخواسته وزن خود را از دست داده اند و یا دچار کمبود اشتها شده اند استفاده می شود.

این گیاه به بدن کمک می کند تا غذا را به نحوی مناسب جذب کند. حساسیت معده، اشتها و همچنین جریان صفرا را افزایش می دهد. این یک گیاه بسیار تلخ است و معمولا گیاهان تلخ به شما کمک می کنند که بهتر غذا بخورید. گل سپاسی یکی از داروهای گیاهی چاق کننده است.

 

بهارنارنج از نظر طب سنتی ایران طبیعتی گرم و خشک دارد و دمنوشی فوق‌العاده اشتهاآور است.

یک قاشق غذاخوری بهار نارنج را در قوری بریزید، آب با دمای ۸۰ درجه به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل به شیرین کردن دمنوش، از نبات یا عسل استفاده کنید.

 

هشدار: استفاده‌ی زیاد از دمنوش بهارنارنج باعث بالا رفتن فشارخون و ضربان قلب می‌شود. همچنین باید این دمنوش را در دوران بارداری و شیردهی با احتیاط مصرف کرد.

 

بخاطر داشته باشید جوانه یونجه بسیار مغذی و چاق کننده است

مواد لازم برای نوشیدنی چاق کننده:

کمپوت آناناس —- ۱۰۰ گرم

سیب کوچک —- یک عدد

آلفا آلفا (جوانه یونجه ) —- یک مشت

شیر سویا —- ۱۰۰ میلی لیتر

 

پوست آناناس را بگیرید و آب آن را به همراه سیب و آلفا آلفا گرفته سپس چند برگ را برای تزیئن نگه دارید . آبمیوه را با شیر سویا مخلوط کرده و کمی آلفا آلفا برای تزئین روی آن بریزید.

نسخه افزایش اشتها برای کسانی که زخم معده دارند:

اگر کسی زخم معده دارد و علاوه بر آن بی اشتها نیز می‌باشد نمی‌توان برای این شخص از گیاهان دارویی مواد تلخ و تند استفاده کرد برای این افراد از نسخه زیر استفاده کنید.

 

به لیمو

خواص برنجاسف برای چاقی

بهارنارنج

بادرنجبویه

زرشک

 

گیاهان فوق را به نسب مساوی مخلوط کرده و یک قاشق مرباخوری از آن را در یک لیوان آب جوش دم کرده و مصرف نمایید.

 

نکته مهم: نسخه های اشتها آور باید یک ساعت قبل از غذا مصرف شوند.

 

 

برخی متابولیسم بالایی دارند، برخی به صورت ژنتیکی کوچک اندام هستند و بعضی از آنها به اندازه کافی تغذیه نمی کنند. اما راه به دست آوردن وزن، خوردن غذای ناسالم که فقط به بدنتان چربی اضافه می کند نیست. شیرین بیان یک مکمل طبیعی موثر است که به شما کمک می کند وزن خود را افزایش دهید و برای کسانی ایده آل است که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.

  • نحوه ی نوشتن آدرس در انگلیسی
  •  

    در مصرف نوشیدنی‌های چاق کننده ای که حاوی قند زیادی هستند زیاده‌روی نکنید

    برخلاف افراد چاق که مجبورند خودشان را از مصرف نوشیدنی‌های چاق کننده و خوردنی‌های خوشمزه محروم کنند شما می‌توانید با خیال راحت هر نوشیدنی که دوست دارید را بنوشید.

     

    شکلات آب شده       دو قاشق غذاخوری

     کره‌ی بادام‌ زمینی   یک قاشق غذاخوری

     شیر         یک فنجان

    بستنی خامه ای        یک اسکوپ

     

    برای اینکه در طول روز یک نوشیدنی خوشمزه و چاق‌کننده میل کرده باشید دو قاشق غذاخوری شکلات آب شده را با یک قاشق غذاخوری کره‌ی بادام‌ زمینی مخلوط کنید. یک فنجان شیر به آن اضافه کنید. مواد را به مدت یک دقیقه داخل ماکروویو بگذارید تا داغ شود. در نهایت روی هات‌چاکلتتان خامه بریزید و میل کنید.

    خواص برنجاسف برای چاقی

    البته توصیه‌ی ما این است که در مصرف نوشیدنی‌های چاق کننده ای که حاوی قند زیادی هستند زیاده‌روی نکنید چون در هر حال باید حواستان به قند خونتان باشد.

     

    افراد لاغر باید برای افزایش اشتها و میل به غذا، ۳۰ دقیقه پیش از وعده‌های غذایی، یک لیوان آبمیوه‌ی طبیعی بنوشند. این کار به افزایش اشتها و جذب بهتر ریزمغذی‌های موجود در مواد غذایی کمک می‌کند. آب انگور بهترین آبمیوه برای چاق شدن است. فقط مراقب باشید با مصرف زیاد آن و نوشیدنی‌های دیگر، در بین غذا باعث پر شدن حجم معده و از بین رفتن اشتهای خود نشوید

     

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    زندگی آگاهانه، لحظاتی شاد و آرام

    برنجاسف یکی دیگر از گیاهان پر خواص است که در درمان آسم بسیار نافع است. در مطلب میخواهیم خواص این گیاه مفید را بررسی کنیم.

    گیاه برنجاسف گیاهی است از خانواده ی Compositae، چند ساله، با ساقه ی استوانه ای، سفیدرنگ مایل به صورتی و شیارهای سبز مایل به قرمز کمرنگ، ایستاده و قایم که بلندی آن به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر میرسد. برگهای آن کوچک به ابعاد حدود ۶×۵ میلی متر، پشت برگها به رنگ سبز نقره ای، پرزدار و روی برگها سبز است. گلهای آن معطر، تلخ به رنگ زرد یا مایل به قرمز که در اواخر تابستان و اوایل پاییز ظاهر میشود. تمام گیاه تلخ است. ریشه ی آن دراز به قطر حدود یک انگشت می باشد. این گیاه معمولاً در اراضی بایر و متروک یا کنار پرچینها و کنار جاده ها در مناطق اروپا و آسیا میروید. در ایران به طور خودرو در مناطق شمالی و نواحی غرب در سایین قلعه و بعضی نقاط دیگر دیده می شود. میوه ی آن فندقه است.

     

    خواص برنجاسف برای چاقی

     

    شاید دوست داشته باشید

    نوشیدنی های چاق کننده کدامند؟

    همیشه معضل چاقی نیست، بعضی اوقات لاغری بیش از حد نیز دردسرساز خواهد بود، همانطور که چاقی بیش از حد باعث سلامت را به خطر می اندازد، لاغری نیز باعث می شود که سیستم ایمنی بدن …



     

     

    هر روز ده گرم خشک آنرا دم کنید و آب صاف کرده اش را بنوشید:

    به امید فردایی روشن 🙂

    منابع: اسرار گیاهان دارویی

    من می توانم…

    روزهای زیبا در راه است…شرایط نمی تواند من را متوقف کند…

    به امید فردایی روشن 🙂

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    خواص برنجاسف برای چاقی

    سایت ویکی ووک را چگونه ارزیابی میکنید؟

    It was excellent.

    چطور این گیاه که دارای طبع گرم و (…)

    سلام وقت شما بخیر
    برای مشاهده (…)

    سلام چطوری کالوکیشن بقیه فعل (…)

    سلام و تشکر از شما برا وقتی که در (…)

    برنجاسف گیاهی است بوته ای با ساقه های بلند که ارتفاع آن ۷۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است. که دارای مزه تند مطبوع بوده، ریشه آن شیرین و گزنده و بخش هوایی خشک شده آن معطر و تلخ است.

    ساقه های زیرزمینی آن منشعب و به صورت خزنده می باشد. شاخه های این گیاه مقداری کرک دار بوده و در برخی موارد به رنگ قرمز که دارای بوی ناپسند می باشد.

    ساقه های گیاه کرک دار، افراشته و در برخی موارد به سمت بالا خمیده می باشد. ساقه ها گوشه دار و به صورت چرمی بوده، که هر سال می ریزند.

    برگهای برنجاسف به طول ۵ تا ۱۰ سانتی متر بوده که به شکل  چرمی و در برخی موارد دارای حاشیه برگشته هستند. سطح بالایی برگ ها معمولا به رنگ سبز تیره، فاقد کرک، گاهی اوقات کرکدار و سطح پایینی برگ ها به حالت نمدی است.

    برگ های قاعده ای دارای دمبرگ کوتاه و چنگی شکل بوده، و مابقی برگ ها بدون دمبرگ یا دارای دمبرگ کوتاه هستند. که قاعده شکافته دارند. برگ های پایینی ۲ بار شانه ای، میانی ها و بالایی ها شانه ای بریده، سرنیزهای و نوک باریک با حاشیه کامل یا مختصر اره ای هستند.

    خواص برنجاسف برای چاقی

    کپه های گل گیاه مذکور به شکل تخم مرغی و به طول ۳ تا ۴ و عرض ۲ میلیمتر هستند. کپه ها متعدد، دارای پایه کوتاه افراشته یا اندکی آویزان بوده، درون پانیکول های متراکم و بسیار منشعب قرار دارند. کپه ها دارای براکته های متعدد، سرنیزه ای، دارای کرک های سفید رنگ هستند که رگه های میانی آنها به رنگ سبز می باشد.

    براکته های داخلی به شکل سرنیزه ای و نوک باریک هستند و براکته های خارجی به شکل مستطیلی و نوک کند می باشد.

    گلهای گیاه به رنگ زرد یا قرمز قهوه ای بوده، که در برخی موارد فاقد کرک هستند. گل های داخلی نر ماده و بیرونی ها ماده هستند.

    از ریشه و بخش های هوایی این گیاه، به ویژه سرشاخه های خشک شده برای مصارف دارویی استفاده می شود.

    ریشه، بخش های هوایی و سرشاخه های گل دار گیاه برنجاسف جمع آوری و به دقت خشک می شوند. دیگر بخش های هوایی یا زیرزمینی گیاه در آغاز زمستان از طبیعت جمع آوری می شود.

    گیاه برنجاسف بومی آسیا و آمریکای شمالی است و در تمام اروپا به جز جنوب آن پراکنده شده است.

    پراکنش این گیاه در ایران، استان های گلستان، مازندران و آذربایجان می باشد.

    ترکیبات این گیاه شامل روغن های فرار، سینئول و کامفر می باشد.

    همچنین دارای سسکویی ترپن لاکتون ها شامل ولگارین، پیلواستاکین و پیلواستاكين است.

    علاوه بر موارد فوق، فلاونوییدهای لیپوفیلیک، پولی این ها، هیدروکسی کومارین هایی از قبیل اومبليفرون و آسكولتين در این گیاه موجود می باشد.

    از این گیاه برای درمان اختلالات و ناراحتی های مربوط به ناحیه معده و روده (مانند زخم های معده و ناراحتی های گوارشی) و دفع کرم های دستگاه گوارش استفاده می شود.

    برای درمان صرع نیز از گیاه مذکور استفاده می شود.

    ضماد گیاه مذکور در درمان سردردهای سرد مفید است.

    از ریشه این گیاه جهت درمان تشنج استفاده می شود.

    گیاه برنجاسف آرام بخش بوده و برای درمان اختلالات اعصاب، خستگی عصبی، افسردگی، بیقراری، بیخوابی، تحریک پذیری عمومی و اضطراب از آن استفاده می شود.

    مصرف ریشه گیاه مزبور به عنوان مقوی برای درمان ضعف و نیز به همراه سایر داروها جهت مداوای سایکونوروز (حالت بی قراری ایجاد شده به دنبال بیماری شیزوفرنی) مفید می باشد.

    این گیاه همچنین برای درمان مالیخولیا مفید است.

    نشستن در جوشانده آن قاعده آور می باشد و چسبندگی های رحم را بهبود می بخشد.

    گیاه برنجاسف برای منظم شدن قاعدگی در زنان مفید می باشد.

    طبع این گیاه سرد و تر می باشد.

    عصاره آبکی و اسانس این گیاه اثر ضد میکروبی دارند.

    گیاه مذکور برای درمان استفراغ های مقاوم نیز استفاده می شود.

    برنجاسف گردش خون در بدن را بهتر می کند.

    خواص برنجاسف برای چاقی

    برای درمان زخم ها و سوختگی ها از این گیاه استفاده می شود.

    برای درمان گرفتگی های بینی و زکام از برنجاسف استفاده می شود.

    گیاه مذکور باعث دفع سنگ های کلیوی می شود.

    برای تهیه چای حاصل از این گیاه، یک قاشق چایخوری از آن را در ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر آب جوش ریخته و مدت ۱۰ دقیقه به حال خود رها کنید تا دم بکشد. سپس دو تا سه بار در روز هر بار یک فنجان از آن را میل کنید.

    جهت تهیه عصارۀ مایع این گیاه از مخلوط (۱ به ۱) گیاه و اتانول ۲۵ درصد استفاده می شود.

    تاکنون هیچ گونه عارضه جانبی مضر و خطرناک ناشی از مصرف بجا و صحیح  گیاه مزبور مشاهده نشده است.

    استفاده از این گیاه در دوران بارداری ممنوع می باشد.



  • نقاشی های دخترانه فانتزی ساده
  • ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای در زمانی دیگر.

    بومادران با نام برنجاسف نیز در برخی منابع از آن یاد می شود. نام لاتین بومادران Achillea millefolium است. این گیاه از تیره کاسنی و جزء آفتابی ها می باشد. بصورت خود رو و در باغ ها و صحاری می روید و بیست تا هشتاد سانتی متر ارتفاع داشته و شاخه های آن باریک و برگ های آن کوچک و گلهای آن در بعضی از گونه ها زرد و در بعضی سفید مایل به کبودی است. شاخه های گلدار این گیاه دارای آلکالوئیدی به نام آکی لیئن می باشد بعلاوه در گلهای این گیاه اسانس معطر و چند ماده دارویی دیگر موجود است. گیاهی است با طبیعت گرم و خشک، لطیف کننده بدن، مدر بول، بازکننده عادت ماهانه در زنها، دفع کننده شن کلیه و مجاری ادرار، گل های زرد رنگ آن کشنده آسکاریس و بعضی از انگل های دستگاه گوارش بوده و خوردن مقدار هشت گرم از پودر گل زرد آن همراه با عسل سبب مرگ و دفع آن ها می گردد.

    نوشته اند که هنگام خوردن این دارو لازم است غذای بدون روغن بخورند تا اثر دارو بهتر ظاهر گردد. کسی که بولش بند آمده می تواند مقداری از جوشانده این دارو را بخورد و در مقداری از آب جوشانده نیم گرم دارو بنشیند تا گرفتگی بول باز گردد.
    به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، بخور آن جهت مداوای زکام نافع است. مقدار خوراک آن به تنهایی تا پانزده گرم و چنانچه با داروهای دیگر باشد ده گرم است و معمولاً آنرا با بابونه و یا با افسطین میخورند.
    کسی که ادرارش بند آمده اگر مقداری از جوشانده گل بومادران زرد رنگ را بخورد و در آبی که برگ بید مجنون در آن جوشانده باشند بنشیند (آب باید گرم باشد) ادرار او زودتر باز می گردد.

    منبع : hidoctor.ir

    خبرگزاری دانشجویان ایران

    از دوران روم باستان از گیاه برنجاسف و به اصطلاح محلی مردم شهرستان خاش برنجاسک به عنوان یک داروی گیاهی تقویت کننده ی قلب استفاده می شده و نام یونانی آن دم شیر است در طب سنتی چین از این گیاه برای درمان انواع اختلالات قاعدگی زنان بهره گرفته می شود …

    جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

    سایر خبرها

    خواص برنجاسف برای چاقی

    پله اسطوره فوتبال برزیل کارت انجام بده دیگه به فوت دیگو مارادونا واکنش نشان داد.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: یک خانواده نیکوکار کاشانی عضو های بیمار مرگ مغزی خود را به هم نوعان نیازمند هدیه کردند که چهارمین مورد اهدا عضو در ماه های گذشته است.

    دکتر حسین خیراندیش گفت: پس از اینکه توانایی طب مدرن در 9 ماه گذشته در درمان کرونا تجربه شد و نتیجه اش همانی است که می بینیم، وزیر بهداشت با شجاعت از طب سنتی درخواست کرد تا وارد میدان عمل شود. …

    در گزارش زیر طرز تهیه چند نوع غذای خوشمزه و مقوی را به شما آموزش می دهیم.

    محققان با کشف گیاه دارویی توانستند بیماری سرطان را در کمتر از 24 ساعت درمان کنند.

    نوار قلب در منزل هوم ویزیت بیمارستان را به خانه شما می آورد خدمات هوم ویزیت چرا انجام نوار قلب مهم است؟ نوار قلب در منزل چگونه انجام میشود؟ مزیت انجام نوار قلب در منزل به خاطر کرونا نوار قلب در منزل …

    مگان مرکل، دوشس ساسکس و همسر شاهزاده هری نوه ملکه بریتانیا در مقاله ای درباره فقدان و توجه به دیگران در دوران کرونا داغداریش را پس از سقط شدن جنینش علنی کرد.

    به پایان دنیا فکر کرده اید؟ اینکه سیاره ای به زمین بخورد، یا جنگی هسته ای همه چیز را نابود کند، یا نه، بیماری ای خطرناک تر از کرونا جهان را دچار قحطی کند. آدم های معمولی برنامه ای برای زنده ماندن بعد از این اتفاقات ندارند، اما ثروتمندان و بنگاه های املاک آخرالزمان حساب همه چیز را کرده اند …

    این خوراکی که در هر خانه ای یافت می شود به عنوان منبع مفیدی برای فعالیت های مغزی محسوب می شود.

    بیش از هزار و 200 بطری روغن خوراکی با رصد سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه ناحیه مرکزی رشت در انباری کشف و ضبط شد.

    عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هومیوپاتی و طب سوزنی خیلی نمی توانند روی ویروس یا باکتری اثری داشته باشند. در طب سنتی ممکن است این چنین باشد، چون برخی گیاه ها وجود دارند که موثر هستند.

    در بدن شما حدود 40 تریلیون باکتری وجود دارد که اکثر آنها در روده حضور دارند. باکتری های موجود در روده عموما برای سلامتی شما بسیار مفید بوده و به فرآیند هضم شما کمک می کنند.

    ایرنا: محققان دریافتند هورمون های جنسی زنان در جلوگیری از بروز علایم کووید 19 نقش موثری ایفا می کنند. به گزارش روز چهارشنبه از پایگاه خبری ساینس دیلی …

    برترین ها: دیگو مارادونا اسطوره فوتبال جهان فوت کرد. وی به دلیل ایست قلبی در سن 60 سالگی چشم از دنیا فرو بست. بر همین اساس نیمار ستاره برزیلی فوتبال جهان با انتشار تصویری از دوران نوجوانی خود در کنار مارادونا، به مرگ اسطوره فوتبال جهان واکنش نشان داد.

    یکی از مشکلات عمده و رایج در میان بسیاری از افراد که گه گاه برای هر کسی اتفاق می افتاد احساس کردن یک سنگینی بیش از حد معده است که می تواند بسیار آزار دهنده بوده باعث ایجاد مشکلات گوارشی شود.

    ویدئویی کوتاه از حرکت جالب خرس قهوه ای گرسنه را مشاهده می کنید که از انسان تقاضای غذا می کند.

    ورزش سه: دیگو آرماندو مارادونا اسطوره آرژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به دلیل حمله قلبی در سن 60 سالگی درگذشت. نشریه آرژانتینی کلارین مدعی شد مارادونا دچار مشکل قلبی شدید شده و حال و اوضاع وخیمی دارد. او به بیمارستان منتقل شده است. برخی رسانه ها مانند مارکا خبر از فوت او داده اند …

    بیشتر ما می دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزی های تازه در کنار کاهش مصرف چربی های ناسالم، قند، شکر و نمک می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. …

    رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: زایمان های با تاریخ های رند معروف به لاکچری در موعد 9 آذر ماه 99 در مشهد رصد شده و تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرد. دکتر علی بیرجندی نژاد افزود …

    ویتامین D برای جذب کلسیم، رشد و استحکام استخوان ها و دندان ها در بدن، انعقاد خون و عملکرد مطلوب غده تیروئید ضروری است.

    منابع رسمی خبر فوت اسطوره فوتبال دنیا را در سن 60 سالگی تایید کردند.

    معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: اگر در این دو هفته قرنطینه پروتکل ها را رعایت نکنیم این احتمال می رود که با مشکلات بیشتری مواجه شویم.

    دولت ها در جهان ابراز امیدواری می کنند که واکسن های کووید-19 بتوانند باعث ایمنی جمعی شوند و برخی می گویند ایمن شدن فقط دوسوم جمعیت باعث توقف همه گیری و حفاظت کل جوامع یا ملت ها می شود.

    جدیدترین وضعیت بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان اعلام شد.

    سحرغفوری رشته تحصیلی اش خبرنگاری بوده و چند سالی به عنوان خبرنگار و مدیرروابط عمومی کار کرده است. اما تولد دخترش ستاره مسیر زندگی اش را تغییر می دهد. نجمه پریدری از بی حوصلگی ها، به پختن غذاهای خوشمزه و خاص برای خانواده اش پناه می آورد …

    خواص برنجاسف برای چاقی

    ویروس کووید 19 ویروسی که تا چند وقت پیش به طور کلی وجود نداشت اینک متاسفانه به قدری مبتلا و کشته بر جای گذاشته است که تشخیص آن یکی از مهم ترین مسائل در این حوزه شده است. ولی از سمت دیگر مراکز درمانی بیش از هر وقت دیگری دارای ازدحام جمعیت شده است …

    لحظاتی پیش خبری ناگوار دنیای فوتبال را تحت تأثیر قرار داد؛ دیگو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین درگذشت.

    اگر میخواهید غذاهایتان رنگ و بوی غذای سرآشپزهای حرفه ای را بگیرد، بهتر است توصیه های زیر را دنبال کنید.

    دانشمندان از تاثیربخشی بالای اعلام شده واکسن های کرونا در جلوگیری از دچار شدن افراد به کووید-19 هیجان زده هستند، اما هنوز یک پرسش باقی است: آیا واکسیناسیون می تواند انتشار ویروس را در جامعه هم متوقف کند یا نه.

    میوه اژدها یکی از میوه های نسبتا عجیب می باشد که به طور معمول در ایران تولید نمی شود. اما لازم است بدانید که این میوه فوق العاده مفید و با ارزش بوده و خواص متعددی برای بدن دارد.

    خواص برنجاسف برای چاقی
    خواص برنجاسف برای چاقی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *