خواص بخور نعناع براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 

انسان از دوران باستان همواره در پي تحقيق و تلاش براي رسيدن زيبائي بوده است ، اين را از بررسي فعاليت هاي مردم عهد باستان مي يابيم به عنوان مثال تاريخچه استفاده از بخار آب به منظور تميز كردن بدن به زمان روم باستان بر مي گردد. در حمام هائي كه توسط توسط روميان اشغال شده بود تركيبي از بخار، مواد شوينده، و ماساژور ها مشاهده شده است .

 

در دنياي مدرن امروز ازبخار آب (بخور) در سالن هاي آرايشي و زيبايي پوست صورت استفاده مي شود.

 

بخار آب (بخور دادن پوست صورت) داراي مزاياي چند ازجمله موارد زير است:

دوره مقدماتی php

 

• منافذ و روزنه هاي پوست را باز مي كند.

• سلولهاي پوستي مرده را مي زدايد.

• امكان پاك كردن كامل و عميق پوست را مهيا مي سازد.

• براي جوش ها ي سر سياه و همچنين آكنه يا غرورجواني مفيد است.

 

بخوردادن به عنوان يك نظافت جهت زيبايي صورت هفته اي يك بار انجام مي شود و به عنوان يك پيش زمينه عالي جهت استفاده از ماسك هاي صورت است.برخورداري از مزاياي بخورپوست بدون پرداخت هزينه هاي سنگين سالنهاي زيبايي به راحتي در خانه نيز امكان پذير است.

 

همه آنچه براي اجراي اين نظافت نيازمنديد شامل مواد پاكننده، كتري آب، حوله بلند و صورت خودتان است. براي شروع مراحل زير را دنبال كنيد.ابتدا آرايش صورت خود را به كمك آب و صابون يا مواد پاكننده مورد استفاده خود به طور كامل بزداييد.

 

كتري را تقريبا با سه ليوان آب پر كنيد و بجوشانيد.آب كتري را بعد از جوشاندن در يك كاسه با سطح مقطع وسيع بريزيد.فاصله صورت خود را تا ظرف آب جوش مقابلتان حداقل به ميزان نيم متر حفظ كنيد. سپس حوله را روي سر خود انداخته به طوري كه دور سر شما و ظرف آب جوش حايلي ايجاد كند. بخار آب بايد به صورت گرم و ملايم و آرامش بخش احساس شود نه خيلي داغ و غير قابل تحمل .

 

اگر چنانچه بخار آب خيلي داغ و آزاردهنده بود فورا عمل بخور دادن را متوقف كنيد.به مدت 5 الي 10 دقيقه در زير حوله باقي بمانيد سپس صورت خود را با آب سرد شست وشو دهيد. اين امر باعث بسته شدن و جمع شدن منافذ پوست مي گردد.سپس از يك ماسك صورت يا مرطوب كننده ساده استفاده كنيد.

 

اگر چنانچه مايل به استفاده از داروهاي گياهي پوست همچون چاي سبز، بابونه، اسطوخودوس يا قرص نعناع هستيد بسته گياهي مورد نظر را در فنجان آب فرو كرده و داخل ظرف آب جوش مقابل صورت خود كنيد. فقط توجه داشته باشد كه قبل از استفاده از هر نوع گياه دارويي براي پوست خود از عدم حساسيت پوست خود نسبت به اين گياهان مطمئن شويد.

 

يكي ديگر از روشهاي بخوردادن صورت شامل مراحل زير است:

 

صورت خود را ازمواد آرايشي پاك كنيد.ليف حمام يا پارچه تميزي را به طور كامل در ظرف آب گرم فرو كنيد سپس آب آن را گرفته و روي صورت خود قرار دهيد.

 

زمانيكه پارچه يا ليف سرد شد(معمولا در كمتر از يك دقيقه)مجددا آن را در آب گرم فرو برده و دستور شماره دو را مجددا تكرار كنيد. براي اينكه نتيجه بهتري از اين روش بدست آوريد اين كار را براي 5 الي 10 بار تكرار كنيد.

 

سپس صورت خود را با آب سرد شست و شو داده و از يك ماسك صورت يا مرطوب كننده ساده استفاده كنيد.به خاطر داشته باشيد كه استفاده از آب با حرارت بسيار بالا در هر دو روش ذكر شده در بالا بيش از آنكه مفيد باشد مي تواند آسيب رسان نيز باشد.زيرا بخار شديد پوست را مي سوزاند. بنابر اين بسيار مراقب بوده كه در هر دو روش شما در شرايط كاملا راحتي باشيد.

 

چنانچه داراي پوست حساس يا شرايط پوستي خاصي هستيد قبل از استفاده از بخور حتما با پزشك خود مشورت كنيد.بدليل اينكه بخار آب باعث خارج شدن ناپاكي ها ي پوست مي گردد بنابر اين طبيعي است كه لكه ها و بعضي نقايص پوست يا لكه ها برجسته تر و نمايان تر از قبل جلوه كند.

 

در هر حال براي پوستهاي عادي و نرمال در صورتي كه در حين بخور دادن يا بعد از آن دچار التهاب يا لك شود بعد از مدتي اين نقصها از بين رفته و در چندين مرتبه استفاده از بخار كمتر مي شود.ظاهر پوست شما در صورت اجراي منظم اين روش بهبود مي يابد.


رازهای زیبایی

بخور صورت با بخار آب، باعث پاکسازی عمقی پوست و بیرون آمد هر نوع مواد ناخالص و آلودگی ها از منافذ پوست می شود. بخور صورت می تواند پوست را از درون پاکسازی کند و کمبود آب پوست صورت را جبران کند و زندگی دوباره به آن ببخشد . بخار آب باعث می شود پوست شما درخشان تر و شاداب تر به نظر برسد. جریان خون در مویرگ‌های زیر پوست را بهبود بخشیده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. اضافه کردن روغن های طبیعی و گیاهان دارویی به آب، بخار آن را سرشار از خواص خود کرده  و خاصیت بخور صورت را افزایش می دهد.

در محلول بخور صورت، می‌توانید از گیاهان دارویی، با توجه به کاربرد آن‌ها استفاده کنید.در محلول بخور صورت، می‌توانید از گیاهان دارویی، با توجه به کاربرد آن‌ها استفاده کنید.

مقداری از گیاهان دارویی مورد نظر را در یک قابلمه یا در یک کاسه بزرگ چینی بریزید. از کاسه پلاستیکی استفاده نکنید. زیرا مولکول‌های پلاستیک داخل بخار آب می‌شوند . آب داخل ظرف را روی اجاق بگذارید تا جوش بیاید. می توانید به صورت مستقیم گیاهان دارویی و یا روغن های گیاهی مناسب پوست خود را به قابلمه آب جوش بیفزایید. ابتدا صورت خود را با آب و یک شوینده مناسب بشویید. سپس با یک حوله یا پارچه بزرگ بخار آب را روی صورت خود متمرکز کنید. صورت خود را به اندازه 20 سانتی متر بالاتر از ظرف نگه دارید تا پوست صورتتان نسوزد .حدود ۱۰ دقیقه در این حالت بمانید . تا زمانی که بخار از بین برود و آب گرمای خود را از دست بدهد. در طول این مدت کاملا آرام باشید تا پوست شما تسکین یابد .بعد از پایان فرایند بخور دادن، پوست صورت را شستشو داده و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.
چنانچه شما دارای پوست خشک هستید، توصیه می کنیم پس از بخور پوست از انواع مرطوب کننده های مناسب مانند کرم مرطوب کننده روز و شب ایوروشه Pure Calmille استفاده نمایید . تا رطوبت پوست شما به تعادل برسد . زیرا بخار دادن، پوست صورت را خشک می کند .برای گرفتن نتیجه بهتر، هفته ای ۲ بار قبل از خواب ، پوست صورت خود را بخور دهید .اگر دوست دارید در کنار بخور صورت خود از این کرم بسیار خوب ایوروشه بهره ببرید حتما در بخور صورت خود گل بابونه را هم اضافه کنید زیرا این کرم هم در خود عصاره غلیظ بابونه دارد.


کسانی که دارای رگ های پاره شده خون در پوست صورت خود هستند، از بخور دادن پوست خود اجتناب نمایند. افرادی که مبتلا به آسم‌اند و یا نسبت به گیاهان دارویی آلرژی دارند، قبل از بخور پوست، با پزشک برای گرفتن دستورالعمل خاص در این زمینه مشورت نمایند .

این ماسک منافذ پوست را می‌بندد پوست بعد از به کار بردن این بخور صورت شاداب تر به نظر می‌رسد. در نیم لیتر آب مقداری نعنا و جعفری تازه بریزید، سپس پوست نصف یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کرده و بجوشانید. صورت خود را با بخار این محلول به مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید.

مقداری تخم گشنیز، گل ختمی، گل شقایق و بابونه را در یک ظرف آب بجوشانید و به مدت 5 دقیقه از بخور آن استفاده کنید. بخار این آب، خواص این گیاهان را بخوبی به پوست شما انتقال داده و پوست صورت را به شدت شاداب می کند.

دو قاشق غذا خوری گل بابونه را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید . سپس ظرف را در جایی خنک قرار دهید ، تا ولرم شود . بعد مقداری از محلول را روی پوست خود بمالید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید . سپس با آب ولرم بشویید. با این کار جوش های سر سیاه صورت شما از بین می رود .

برای درخشش پوست خود و زیبایی هرچه بیشتر از بخور گلاب استفاده نمایید .
پنج قاشق غذا خوری گلاب را در 100 گرم آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه صورت را بخور دهید .
بخور صورت گلاب از بروز هرگونه چین و چروک بر روی پوست صورت پیشگیری می‌نماید. زیرا گلاب از پیری پوست جلوگیری کرده، باعث سفت شدن منافذ پوست و در نتیجه افزایش درخشش فوق العاده آن می‌گردد.

از آنجایی که بخار آب باعث باز شدن منافذ پوست می شود، قبل از بخور دادن حتما باید پوست خود را کاملا پاکسازی کرده و شستشو دهید، تا آلودگی‌هایی که در سطح پوست قرار دارند وارد منافذ پوست نشوند. بهتر از از یک ماده غیر صابونی مثل شستشو دهنده کرمی مناسب برای انواع پوست نیوا یا “ ژل شستشوی صورت مخصوص پوست های معمولی تا خشک سینره استفاده کنید.
پاکسازی پوست و بخور صورت بعد از آن درخشندگی بی‌نظری را برای پوست شما به ارمغان می آورد. بعدی آن که صورت خود را به این روش پاکسازی کردید و بعد بخور دارد، حسی از ارزشمندی در وجود شما منتشر می‌شود حسی که خودتان به خودتان هدیه داده‌اید. بلاگ مو تن رو همیشه به فکر زیبایی شماست کافی است با ما همیشه همراه باشید.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...