خواص انگور عسگری برای لاغری

دوره مقدماتی php
خواص انگور عسگری برای لاغری
خواص انگور عسگری برای لاغری

انگور دارای 79 درصد آب، 14 درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات سودمند است. انگور دارای ویتامین های A ، B، C ، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک، فسفر و سیلیس است. همچنین دارای مقدار زیادی تانن است.

دم کرده برگ جوان انگور جهت دفع ادرار، بیماری نقرس، زردی و استفراغ مفید است. قند انگور بطور مستقیم و آسان وارد خون می شود و در عضلات و کبد ذخیره می شود. در حالی که سایر قندها باید به قند خون تبدیل شده و بعد وارد خون شوند.

تمام خواص انگور در کشمش است. حتی ارزش غذایی کشمش از انگور بالاترست. خوردن انگور معده را کاملاً تخلیه کرده، ادرار را زیاد می کند و فضولات معده را از بین می برد. انگور از امراضی مانند ترش کردن، سوء هاضمه، امراض جلدی، خونریزی معده ،ایجاد سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند.

 

خواص انگور عسگری برای لاغری

دوره مقدماتی php

 

آب انگور دارای مقادیر قند، تانن، فسفات، مواد صمغی، مواد سفیده ای، کلسیم و منیزیم است. مالیدن آب انگور تازه روی پوست صورت باعث شادابی، جوانی و شفافیت چهره می شود.

شیره ی انگور ملین است و برای کسانی که بر اثر یک بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفید است.

اگر انگور را به جای صبحانه بخورید و تا ظهر غذای دیگری نخورید، لاغر می شوید.

انگور برای درمان التهاب معده و روده، کم خونی ، زیادی اوره، زیادی چربی خون ، امراض قلبی ،بیماری نقرس، احتقان کبد، سنگ های صفراوی، بیماری های پوستی ، خروج مواد سمی از بدن از راه ادرار و تجدید قوای بدن پس از زایمان مفید است.

رژیم غذایی دکتر کرمانی

لاغری با انگور ؛ انواع انگور سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و فیبر هستند. انگورها کالری کمی دارند. خوردن انگور مانند دیگر میوه ها به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم مزایای فراوانی برای سلامت بدن از جمله کمک به کاهش وزن دارد. استفاده از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات با کاهش خطر بیماری های خاص همراه است. حتی پوست انگور هم دارای آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است. پژوهش های زیادی روی رسوراترول انجام گرفته است و محققان همچنان در حال تحقیق برای کشف تاثیر کامل آن روی بدن هستند.

انگورها فواید زیادی دارند که می توانید از آنها به روش های بی شماری استفاده کنید. از آنجا که این میوه شیرین است، استفاده از آنها به جای میان وعده های پرکالری میل به شیرینی را برطرف می کند و بدون دریافت کالری اضافی سیر می مانید.

 

خواص انگور عسگری برای لاغری

بسته به نوع و اندازه انگور، یک فنجان انگور حدود ۶۰ الی ۱۰۰ کالری دارد. انگورها تقریبا بدون چربی هستند و مقداری پروتئین نیز در خود دارند. انگورها سرشار از کربوهیدرات و فیبر هستند. یک فنجان انگور یک الی دو گرم فیبر دارد. علاوه بر این، همان مقدار انگور روزانه حدود ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم، ۶ درصد ویتامینC، پنج درصد ویتامین B6 و ۱ درصد کلسیم، ویتامین A (بتا کاروتن) ، آهن و منیزیم از نیازهای بدن را تامین می کند.

 

به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در انگور، خوردن انگور با مزایای فراوانی برای بیماری های قلب و عروق و بعضی سرطان ها همراه است. هسته انگور بالاترین تمرکز آنتی اکسیدان ها را دارد بعد از آن پوست انگور و در آخر نیز گوشتش قرار دارد.

انگور های قرمز و بنفش بالاترین میزان آنتی اکسیدان در خانواده آنتوسیانین را دارند. دلیل قرمز یا بنفش بودن انگورها همین آنتوسیانین است. رسوراترول، کورستین و فلاونوئیدها، دیگر پلی فنول های انگور هستند که نشان دادند تاثیرات مثبتی در سلامت بدن دارند. داشتن برنامه غذایی با آنتی اکسیدان بالا از غذاها مانند انگور بدن را از التهاب ها ایمن می کند و سلول ها را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

برخی پژوهش ها روی حیوانات نشان دادند رسوراترول  روی حساسیت به انسولین و مصرف انرژی تاثیر می گذارد. در پژوهشی سال ۲۰۱۴ روی انسان ها محققان دریافتند که رسوراترول در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مصرف انرژی را تنظیم می کند. رسوراترول روی مصرف انرژی عضلات و حساسیت به انسولین تاثیر می گذارد اما هنوز برای اثبات کامل به بررسی های بیشتری نیاز است.

 

انگورها به دلایل زیادی برای سلامت قلب مفید هستند. مانند همه میوه ها و سبزیجات، انگور ها سرشار از پتاسیم هستند. دریافت مقدار کافی پتاسیم برای سلامت قلب توصیه می شود. پتاسیم به تنظیم فشار خون و همچنین تنظیم ضربان قلب کمک می کند. یک وعده انگور حدود ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد و میزان نیاز روزانه به پتاسیم برای افراد بالغ ۴٫۷۰۰ میلی گرم است. بسیاری از مردم مقدار پتاسیم مورد نیاز روزانه را از غذاها دریافت نمی کنند بنابراین اضافه کردن انگور و دیگر میوه ها و سبزیجات به برنامه غذایی در رسیدن به این مقدار کمک می کند. در برخی پژوهش نشان دادند که رسوراترول از قلب و عروق محافظت می کند.

 

انگورها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند و این مواد به جلوگیری از آسیب ها و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کنند. با این حال آیا واقعا خوردن انگور به کاهش وزن کمک می کند؟

 

انگورها قند بالایی دارند آیا این برای کاهش وزن و دیابت نوع ۲ باعث نگرانی است؟ پژوهش ها نشان دادند برعکس این ماجرا حقیقت دارد. پژوهشگران دانشگاه هاروارد  متوجه شدند که خوردن میوه های کامل با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ برابر است. همچنین پژوهشگران دریافتند افرادی که روزی یک یا دو مرتبه آب میوه مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خود را تا ۲۱ درصد افزایش می دهند. این یعنی فرم استفاده از میوه ها نیز مهم است و شاید تنها استفاده از آب آنها زیاد فکر خوبی نباشد.

اگر همین حالا هم دیابت دارید و یا انسولین استفاده می کنید، قبل از اضافه کردن انگور به برنامه غذایی خود حتما با پزشک مشورت کنید. علاوه بر استفاده انگور به عنوان میان وعده، آن را به سالاد و اسموتی نیز اضافه کنید.

آیا در فصل تابستان زیاد انگور می خورید؟ فکر می کنید تاثیری در کاهش وزنتان داشته است یا خیر؟!! نظرات خود را برای ما در کامنت بنویسید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

ایمیل

من یه مدت تو خونه تنها بودم از روی ناچاری ناهار و شام انگور خوردم البته کمی هم چاق بودم ورزش سبک روزانه هم داشتم در نتیجه حدود هشت کیلو در ده روز لاغر شدم
احساس خوبی هم داشتم

دوست خوبم، رژیمی خوب هست که با رعایت تمام موارد به بدنتون آسیبی وارد نکنه. بدن نیاز به ویتامین داره و اگه بهش نرسه در طولانی مدت باعث مشکلات زیادی میشه. پیشنهاد ما اینه که با یه رژیم صحیح به وزن دلخواهتون برسین.برای اطلاعات بیشتر به صفحه ثبت نام رژیم کاهش وزن مراجعه کنید.

سلام ب تمام عزیزان جویای اندام شیک طبق تجربه ای که داشتم اگه انگور رو بعد غذا مصرف کنید چاق کنندس وقندش جذب میشه
ولی ب عنوان میان وعده درحد یه استکان خوبه
یه تجربه ی دیگه که اگه ب مدت یکماه هرروز صبح جای صبحانه انگور مصرف بشه پاکسازی کبد انجام میشه و بارعایت رژیم وورزش هم در روند کاهش وزن اثر داره…..

خواص انگور عسگری برای لاغری

سلام
بنده به مدت ۳ هفته طبق برنامه داده شده رژیم انگور گرفتم.
نکته بسیار جالب: در این مدت (و حتی هفته آخر که فقط انگور خوردم) فعالیت زیادی مثل ورزش داشتم و اصلا احساس ضعف و کمبود انرژی نداشتم.
نکته: دايم احساس رودل (نوعی دل درد خفیف خاص) داشتم. ظاهرا هضم پوست انگور ساده نیست.
در انتها: سبکی و احساس خوشایندی همراه با این رژیم است

من دوغ وانگوریک جا میکنم میخورم به جای نان بعضی وقت ایا این کاردرست ایس یانی یا به بدن مضراست یانی

سلام دوست عزیز. باید در نظر داشته باشید که هر یک از مواد غذایی خواص خودشون را دارن و شما نمی تونید به جای نون از دوغ و انگور استفاده کنید. شاید مصرف این دو با هم ضرری نداشته باشه، اما لزومی هم نداره با هم و به جای یک ماده غذایی خاص مصرف بشه.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

انگور میوه ایست که از خواص و فواید دارویی و درمانی بسیار بالایی برخوردار است، که انواع مختلفی دارد. و تمام قسمت های آن مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله فواید آن می توان گفت که این میوه در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد، رژیم انگور یکی از بهترین رژیم ها برای لاغریست. در این مطلب شما را با این رژیم آشنا می کنیم.


انگور از نظر طبیعت گرم و تر بوده و خود به تنهایی منضج اخلاط است. بهترین نوع آن انگور قرمز و یاقوتی می باشد. مُصلح انگور زیره، بادیان، رازیانه، تخم کرفس، سکنجبین، و غذاهای ترش بوده و نیز همزمان و بدنبال مصرف انگور نباید آب بخورید. بهترین فرم خوراکی آن بصورت آب آنگور تازه می باشد.


خواص انگور عسگری برای لاغری

خواص: قلیایی کننده خون- تولید کننده خون صالح می باشد- رفع خستگی و ضعف عمومی- تقویت کننده قوی سیستم ایمنی- مغذی- مقوی (معده، کبد، اعصاب، مغز، کلیه)- تقویت حافظه- تأمین کلسیم بدن- تقویت کننده نطفۀ جنسی (در مرد یا زن)- رفع سردی مزاج- ضد تب وتب بر – هاضم غذا- ضد صفرا و دم و سودا- هم چاق و هم لاغر کننده – مفید در بیماریهای ریوی- پیشگیری از سل(سل در قدیم به معنای سرفه های شدید و شاید سیاه سرفه بوده باشد) و سرماخوردگی- رفع سیاه سرفه- درمان برونشیت- اشتهاآور- درمان درد شدید و حاد معده- درمان درد معدۀ مزمن- درمان سوء هاضمه- رفع استسقاء- رفع گرفتگی های کبد و طحال (مصلح آن تخم کرفس می باشد)- درمان نارسایی کبد- درمان اسهال و استفراغ- ملین- رفع یبوست- رفع اسهال خونی- رفع ورم یا کولیت روده- درمان کننده مسمومیتهای مزمن می باشد- برطرف کننده صفرای خون- دفع کننده صفرای بدن- شکستن سنگ صفرا- رفع یرقان(همراه با سرکه)- درمان بواسیر- مدر- درمان سنگ کلیه و مثانه- درمان ورم کلیه- رفع سختی ادرار(آنوری)- درمان اورمی و اسیدوز- درمان فشار خون- درمان امراض قلبی- درمان تپش قلب- درمان کم خونی- درمان کلسترول خون- شادی آور(همراه با سیب و سبزی ریحان)- درمان ضعف اعصاب یا افسردگی(همراه با کمی زعفران)- درمان سردرد و میگرنهای مزمن- درمان صرع (همراه با سداب)- درمان امراض جلدی- نرم کننده پوست (هم خوراکی و هم ماسک)- افزاینده شیر مادر- جلوگیری از سقط جنین (رژیم کوتاه مدت)- جلوگیری از پوکی استخوان- معالجه ورم مفاصل- درمان رماتیسم- درمان نقرس- درمان اعتیاد- ضد ویروس (فلج اطفال و تبخال)- ضد باکتری- ضد اسکوربوت- ضد تومور و سرطان.


به منظور درمان بیماری های ریوی فقط آب انگور بخورید نه پوست آنرا. چون دانه و پوست انگور برای معده های ضعیف ثقیل است لذا می توانید رژیم آب انگور تازه بگیرید. هر کیلوگرم انگور از نظر تامین انرژی معادل۳-۲ کیلوگرم گوشت می باشد!

رژیم انگور که از مفید ترین رژیم های طب سنتی می باشد به علت فواید بسیارش به آن رژیم پاکسازی با انگور نیز گفته می شود.

بهترین رژیم پاکسازی، رژیم انگور است زیرا انگور خود فواید بسیاری دارد و برگ، هسته، غوره، شیره انگور و حتی کشمش آن درمانی است.

در رژیم انگور باید از انگور رسیده و شیرین که برگ و ساقه آن تازه است استفاده کرد.

این رژیم برای کسانی که مبتلا به ناراحتیهای گوارشی مثلا یبوست یا خونریزی گوارشی یا زخم معده و عفونت هستند هم بسیار خوب است.

این افراد حتی اگر رژیم لاغری بگیرند موفق نیستند چون روده‌ها حرکت کمی دارد. با مصرف انگور روده ها پاکسازی می‌شود و لک های صورت و جوش نیز از بین می‌رود.

کلاً طول دوره رژیم ۴۰ روز می باشد که هفته اول یک وعده از سه وعده غذا، انگور خورده شود و هفته دوم دو وعده انگور، و از هفته سوم تا آخر فقط انگور خورده شود. چون طبع انگور گرم و تر می باشد بهتر است بیشتر در افرادی که طبع سرد دارند استفاده شود ولیکن هر طبعی می تواند از آن استفاده کند بشرطی که پُرخوری انجام نشده و از مصلح نیز استفاده گردد. در صورت استفاده از آب انگور تازه می توانید از روزی دو لیوان شروع کرده و تا روزی ۱۰ لیوان هم برسانید.


دکتر سیدمحمدباقر دریاباری

دکتر نیما نداف پور

دکتر نازیلا کریم پور

دکتر محسن نراقی

دکتر مهدی خانلری

دکتر محمدرضا ترحمی

896 بازدید

1911 بازدید

348 بازدید

550 بازدید

304 بازدید

2 بازدید

1196 بازدید

14 آبان 1399

خواص انگور عسگری برای لاغری

14 آبان 1399

14 آبان 1399

14 آبان 1399

14 آبان 1399

14 آبان 1399

12 آبان 1399

اخبار گیاهان دارویی, ديابت, مشروح اخبار

پژوهشگران علوم تغذیه در دانشگاه تگزاس ترکیبی را در انگور شناسایی کرده‌اند که خواص ضد سرطانی و آثار مفید دیگری برای بدن دارد.

ابه گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  ین متخصصان درآزمایشات جدید خود دریافتند که این ترکیب موسوم به «رسویراترول» می‌تواند تاثیر سودمند نوعی هورمون چربی را در بدن افزایش دهد.

این هورمون كه موسوم به «آدیپونکتین» است،از سلولهایی تولید می‌شود که چربی را می‌سازند و ذخیره می‌کنند.هورمون آدیپونکتین آثار سودمندی روی مشکلات پزشکی ناشی از چاقی دارد.

به گفته پژوهشگران،هم آدیپونکتین و هم رسویراترول، هر دو نقش ضد چاقی،ضد مقاومت انسولینی و ضد پیری دارند.

خواص انگور عسگری برای لاغری

این یافته اطلاعات مهمی را در زمینه تولید داروها و روش‌های درمانی جدید برای بهبود مشكلات چاقی،دیابت و سالمندی ارائه می‌کند.

جزئیات این بررسی ها در مجله «شیمی بیولوژی» منتشر شده است.

درخت انگور با نام علمی Vitis vinifera از خانواده انگورسانان Vitaceae است. در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد. مهم‌ترین جنس این خانواده جنس انگور است. این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگها می‌باشد.

آشنایی با برخی خواص ویژه انگور :

در مبارزه علیه سرطان نقش مهمی دارد.

به بهبود علائم آرتریت کمک می کند.

به رفع بیماری های کلیوی و مجاری ادرار کمک می کند.

می تواند سبب درمان پرفشاری گردد.

به استناد طب چینی، انگور دارای نمک هایی است که خون را تصفیه نموده و غدد و اندام ها را پاکسازی می کند.

پزشکان چینی برای پاکسازی بدن توصیه به درمان ده روزه با انگور می کنند که در آن فقط انگور و آب آن مصرف می گردد.

آنها همچنین معتقدند که انگور به بدن انرژی بخشیده و استخوان ها را محکم می کند و مفاصل را تقویت می نماید. در کشورهای غربی انگور جهت درمان روماتیسم و آرتریت و همچنین احتباس مایعات (ادم) و دفع ادرار دردناک تجویز می گردد.

برای مشکلات ادراری درازمدت، حدود 200 گرم انگور در روز و در مشکلات بسیار حاد، روزانه 400 گرم انگور توصیه می شود. آب انگور اثرات مطلوبی بر مشکلات کبدی از قبیل هپاتیت و یرقان دارد.
ـ سرطان:

انگور حاوی مواد مغذی گیاهی است به نام الاژیک اسید که تحت شرایط آزمایشگاهی برخی مواد ایجادکننده سرطان را قبل از آنکه وارد عمل شده و سبب موتاسیون ژن ها شوند، خنثی می کند. الاژیک اسید قادر به مبارزه علیه مواد سرطان زایی است که در اثر آلودگی های محیطی، گوشت های نمک سوده و کبابی و یا مصرف سیگار ایجاد می شوند.
ـ آرتریت روماتوئید:

انگور که سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد، نقش مهمی در درمان آرتریت ایفا می کند. این مواد قادر به متوقف نمودن عملکرد آنزیم های خاصی است که می توانند ماد تشکیل دهنده غضروف و استخوان را تخریب نمایند.
ـ فشارخون بالا:

انگور سرشار از پتاسیم است که به کاهش فشارخون کمک می کند. در یک تحقیق، مصرف 5/2 تا 9/3 گرم در روز از پتاسیم سبب کاهش فشارخون در یک گروه مرد مورد مطالعه دچار پرفشاری گشته است. این طور تخمین زده شده است که دریافت منظم روزانه 3/2 تا 1/3 گرم پتاسیم می تواند سبب 25 درصد کاهش در مرگ و میر ناشی از فشارخون بالا گردد.
ـ مشکلات روحی و عصبی:

کمبود پتاسیم می تواند منجر به پریشانی ذهنی و افسردگی گردد. سالمندان که مقدار کمتری میوه و سبزیجات مصرف می کنند، به طور خاص در خطر هستند. مصرف انگور یک راه حل ساده و مناسب جهت افزایش دریافت پتاسیم در این گروه سنی است.
ـ لاغری و چاقی:

انگور، هم لاغرکننده است و هم چاق کننده، به این ترتیب که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغرکننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است.
ـ چربی خون:

غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضدعفونی کننده بدن هم هست. همچنین اگر با سالاد میل شود، برای لاغر کردن سودمند است.
ـ گلودرد:

اگر کشمش را در مدتی طولانی در آب بجوشانند و جوشانده حاصله را مصرف کنند، برای نرم کردن گلو و رفع امراض ریوی مفید است. البته باید توجه کرد که جوشانده کشمش از نظر شرعی اشکال نداشته باشد. برخی فقها قائلند که جوشانده کشمش نیز همانند آب انگور جوشانده شده، حرام است.
ـ کم خونی:

انگور و کشمش به دلیل دارا بودن آهن و ویتامین C در درمان و همچنین پیشگیری از کم خونی مفید هستند خصوصا به مادران توصیه می شود انگور را جزء میان وعده های کودکان قرار داده و از زیبایی ظاهر و رنگ های متنوع آن در جذاب نمودن غذا برای کودک خود استفاده کنند.

خواص انگور عسگری برای لاغری

  • مصرف قرص ويتامين e براي پوست
  • مطالعه انجام شده حاکیست حتی یک ماه پس از مرخص شدن از بیمارستان و بهبود …

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    مطالعات نشان می‌دهد که بیماری‌های ویروسی عفونی به ویژه اگر همراه با تب باشند، می‌توانند …

    انگور میوه ای که مختص فصل تابستان و پاییز است و اکثر انواع آن در ایران یافت می شود. میوه ایی که خواص فراوانی دارد از روغن هسته آن تا آبغوره… علاوه بر اینها انگور اثر فوق العاده ای در کاهش وزن دارد. در ادامه روش لاغری با رژیم انگور را آموزش می دهیم.

    از دیگر فواید انگور می توان به کمک آن در سلامت مغز و قلب اشاره کرد. رژیم انگور یکی از پاک کننده های طبیعی بدن به شمار می رود. همچنین می توان از خواص ضد سرطانی آن و کمک به درمان بیماران دیابتی نام برد. برای همین به کسانی که مبتلا به قند خون هستند توصیه می شود به جای مصرف قند و شیرینی از کشمش استفاده کنند.

    رژیم لاغری میوه در میان افرادی که قصد کاهش وزن دارند محبوبیت بالایی دارد از جمله محبوب ترین رژیم های لاغری با میوه های مختلف می توان به رژیم لاغری موز، رژیم لاغری انار و رژیم لاغری انگور اشاره کرد.

    با بهترین رژیم انگور برای لاغری و پاکسازی بدن آشنا شوید

    اساس این رژیم غذایی, انگور تازه و طبیعی است, انگورهایی که مصرف می کنید باید حتما شیرین و رسیده باشد. این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به دیابت و یا سنگ کلیه توصیه نمی شود. در طی این دوره شنا می توانید از آب های طبیعی دیگر استفاده کنید تا بدنتان دچار کم آبی نشود. رژیم انگور ممکن است تا ماهها ادامه پیدا کند. شما در این رژیم احساس خستگی و گرسنگی نمی کنید چون انگور سرشار از ویتامین و قند است.

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    در زمانی که رژیم لاغری انگور را میگیرید بدنتان شروع به پاکسازی می کند و مواد زایدی که در کبد و خونتان انباشته شده است را از بین می برد و به طور کامل تصفیه می کند.

    در طول یک هفته روزانه حدود یک تا یک و نیم کیلو گرم انگور با دانه و پوست آن میل کنید. اما این مقدار را باید در کل وعده هایی غذای روزانه تان به طریقی که گفته می شود پخش کنید.

    کاهش وزن احتمالی با این رژیم انگور حدود ۲ تا ۴ کیلو گرم است و این بستگی به مداومت شما و همچنین کنترل باقی مواد مصرفی در وعده های روزانه تان دارد.

    رژیم لاغری با انگور در ۵ هفته باید انجام شود. و نحوه مصرف انگور در هر هفته متفاوت است. هفته اول: فقط در یکی از وعده ها انگور جایگزین غذا شود. هفته دوم: انگور را باید جایگزین دو وعده غذایی طی روز کرد. هفته سوم: انگور در تمام وعده ها جایگزین شود. کسانی که نگران ضعف قوا در این مدت هستند می توانند از نان جو به میزان متعادل در این مدت استفاده کنند. همچنین در رژیم انگور میتوان از آب انگور طبیعی به جای میوه آن در بعضی وعده ها استفاده کرد. به طور مثال به جای یک وعده انگور می توان از ۲ لیوان آب انگور استفاده کرد. و اما در هفته چهارم شما به جای سه وعده از دو وعده انگور استفاده می کنید و در هفته پنجم تنها یک وعده انگور در رژیم غذایی تان باید استفاده شود و باقی وعده ها می توانید از مواد غذایی دیگر استفاده کنید.

    انگور دارای ویتامین های زیادی مثل ویتامین B, C ,A و D است. به دلیل وجود ویتامین d به حفظ سیستم ایمنی و قدرت دفاعی بدن کمک زیادی می کند.

    انگور یکی از تصفیه کننده های مهم بدن مخصوصا برای خون و کبد به شمار می رود. همچنین خوردن انگور برای بیمارانی که دچار ناراحتی های معده از جمله ورم روده و معده و همچنین بیماری بواسیر هستند توصیه می شود.

    انگور برای ریه ها و دستگاه تنفس هم مفید است و به کسانی که مبتلا به آسم یا تنگی نفس هستند خوردن انواع انگور, آب انگور یا حتی رژیم انگور توصیه می شود. همچنین  متعادل کننده فشار خون است مخصوصا در افرادی که فشار خون بالا دارند افزودن انگور به دو وعده غذایی در صبح و شب توصیه می شود.

    از دیگر خواص انگور و موارد توصیه آن به بیماران دیابتی است که می توانند از کشمش و انگور تازه استفاده کنند و همچنین افرادی که مبتلا به کم خونی هستند انگور می تواند کمبود خون بدن آنها را جبران کرده و حتی از بروز این بیماری پیشگیری کند.

    منبع :

    خواص انگور بی‌شمار، و یکی از دلایل اصلی محبوبیت این میوه‌ی شیرین است. حتی فرآورده‌های انگور نیز دارای خاصیت‌های زیادی هستند. شیره‌ی انگور برای تناسب اندام و کشمش برای تقویت حافظه و کارکرد بهتره دستگاه گوارش استفاده می‌شوند. فواید انگور به دلیل وجود فسفر، آهن، پروتئین، سدیم، کلسیم، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B در این میوه است. آنچه در این مقاله با شما در میان خواهیم گذاشت:

    شیره‌ی انگور برای تناسب اندام و کشمش برای تقویت حافظه و کارکرد بهتره دستگاه گوارش استفاده می‌شوند. فواید انگور به دلیل وجود فسفر، آهن، پروتئین، سدیم، کلسیم، ویتامین A و ویتامین‌های گروه B در این میوه است.

    تیتر «خواص و فواید انگور برای لاغری» شاید در نگاه اول کمی تعجب برانگیز باشد. اما جالب است بدانید مصرف روزانه‌ی این میوه می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند. از سوی دیگر قند موجود در انگور طبیعی است و باعث افزایش یکباره‌ی قندخون نمی‌شود. با مصرف این میوه، کلسترول خون شما نیز کاهش می‌یابد. طبیعتاً این موارد در لاغر ماندن بدن نیز تاثیرگذار هستند.

    اگر انگور را در زمان صبحانه میل کنید و تا زمان ظهر هیچ غذای دیگری را نخورید، لاغر و خوش اندام می‌مانید.

    انگور یک میوه‌ی ادرارآور و مسهل است، و باعث خروج مواد زائد از بدن می‌شود. این اتفاق به پاکسازی کبد کمک می‌کند. با پاکسازی کبد شما پوست زیباتر و شاداب‌تری خواهید داشت.

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    اگر انگور را مرتب و هر روز مصرف کنید، دارای پوستی نرم و لطیف خواهید بود. جالب است بدانید که انگور یک میوه‌ی مرطوب‌کننده‌ نیز هست. دانه‌های انگور حاوی مقادیر زیادی از ویتامین E هستند. این ویتامین یک مرطوب‌کننده‌ی قوی به‌شمار می‌رود. با مصرف انگور می‌توانید ویتامین E مورد نیاز پوست را تأمین کنید. در آب انگور مقادیر زیادی پلی‌فنل وجود دارد. این ماده در رفع لک‌های پوستی مؤثر است. حتی با مالیدن آب انگور بر روی پوست می‌توانید لک‌های پوستی خود را از بین ببرید. این میوه حتی می‌تواند لکه‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی را نیز درمان کند. اگر مقداری آب انگور را بر روی پوست آفتاب‌سوخته بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید، حتماً متوجه تأثیر آن خواهید شد.

    با مصرف انگور، پوست شفاف‌تری خواهید داشت. زیرا این میوه حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان است که به شفافیت و زیبایی پوست کمک می‌کند. با مالیدن آب انگور بر روی پوست، انعطاف‌پذیری پوست صورت نیز بیشتر می‌شود.

    خاصیت انگور به زیبایی پوست و لاغری محدود نمی‌شود. در بارداری بدن به موادی جمله ویتامین C ،B1 ،A، بتاکاروتن، فسفر، کلسیم، آهن، منیزیم، اسید فولیک، امگا ۳ و فیبر نیاز زیادی دارد. حال آن‌که همه‌ی این مواد به طور کامل در میوه‌ی انگور یافت می‌شوند. یکی از فواید انگور در بارداری تأمین آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای ارگانیک برای بدن است. این مواد از تغییرات بیولوژیک بدن در دوره‌ی بارداری و بعد از آن حمایت می‌کنند. اگر انگور در سه ماهه‌ی اول بارداری مصرف شود، بر روی رشد جنین نیز تاثیر زیادی دارد. بسیاری از پزشکان نیز توصیه می‌کنند که در دوره‌ی بارداری انگور مصرف کنید و اگر در فصل‌هایی قرار دارید که انگور در بازار نیست، بهتر است کشمش مصرف کنید.

    البته نباید مصرف انگور و یا کشمش در سه ماهه‌ی‌ آخر بارداری زیادی شود. به دلیل وجود مقادیر بالای قند در این میوه، باعث بروز دیابت بارداری می‌شود.

    انواع مختلفی از میوه‌ی انگور در بازار موجود است. کالری هر یک از انواع انگور نیز با هم تفاوت دارد. برای مثال میزان کالری در ۱۰۰ گرم انگور سبز برابر با ۷۰ کالری است. در حالی‌که میزان کالری موجود در ۱۰۰ گرم انگور قرمز برابر با ۸۰ کالری و میزان کالری در ۱۰۰ انگور شیرین عسگری، ۹۰ کالری است. یک لیوان آب انگور نیز در حدود ۹۰ کالری دارد. انگور یاقوتی نسبت به سایر انگورها، کالری بیشتری دارد که میزان آن در هر ۱۰۰ گرم، به ۱۰۰ کالری انرژی می‌رسد. بعد از مصرف ۱۰۰ گرم انگور اگر قصد کالری سوزی دارید، به طور متوسط باید ۲۸ دقیقه و ۱۴ ثانیه پیاده روی کنید.

    خاصیت انگور در ناشتا نیز مناسب کسانی است که قصد افزایش وزن دارند. اگر افراد لاغر انگور شیرین و یا کشمکش را در مدت یک دوره به صورت ناشتا میل کنند، باعث افزایش اشتها شده و در نتیجه به روند افزایش وزن آن‌ها کمک می‌کند.

    خاصیت انگور در ناشتا نیز مناسب کسانی است که قصد افزایش وزن دارند. اگر افراد لاغر انگور شیرین و یا کشمکش را در مدت یک دوره به صورت ناشتا میل کنند، باعث افزایش اشتها شده و در نتیجه به روند افزایش وزن آن‌ها کمک می‌کند. هم‌چنین براساس نظر متخصصین اگر کشمش انگور را در یک دوره‌ی زمانی به صورت هر روز و قبل صرف صبحانه میل کنید، به تقویت حافظه‌ی شما کمک می‌کند. به همین دلیل بسیاری از متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که دانشجویان و دانش‌آموزان که به حافظه‌ی قوی نیاز بیشتری دارند، حتماً انگور یا کشمش را ناشتا مصرف کنند.

    من در زمینه تولیدمحتوای وب و SEO فعالیت می‌کنم. در سودای شهرت و ثروت نیستم. بلکه اندیشه موفقیت مهمان تک تک لحظه های تنهایی منه.

    اسم و ایمیل مرا در این مرورگر ذخیره کن.

    با اپلیکیشن کرفس به وزن ایده‌آل خود برسید.

    تهران٬ ونک- خیابان برزیل- خیابان شمس لاهیجانی- کوچه دوازدهم- پلاک ۸

    @2019 – طراحی و توسعه تیم کرفس

    بهترین روش برای کوچک کردن شکم

    بهترین روش برای کوچک کردن شکم، خوردن میوه ها بخصوص میوه های کم قند و کم چرب در صبحانه است.

    اگر بخواهید لاغر شوید و شکم شما کوچک شود باید مدتی صبحانه خود را به میوه اختصاص دهید و تا ظهر غذای دیگر نخورید. بهترین میوه برای این کار مرکبات و انواع آلو و گوجه و گلابی است. بقیه میوه ها نیز در این مورد مفیدند.

    وقتی شما چند روز صبح، میوه مثلاً لیمو یا پرتقال خوردید و تا ظهر غذای دیگری نخوردید مشاهده خواهید کرد که پیه های شکم شما آب شده و می توانید ورزش نمایید و شکم بند ببندید.اگر می خواهید واقعاً لاغر شوید برعکس آنچه تا به حال شنیده اید برنج و سایر مواد نشاسته ای و پرچربی را شب میل کنید و صبح جز میوه چیز دیگر نخورید که گفته اند صبح میوه طلا است.توجه: بهترین دستور برای کوچک شدن شکم، انحصار صبحانه به خوردن میوه است مشروط بر اینکه تا ظهر غذای دیگری نخورید.

    میوه های که برای لاغری مفیدند شامل:سیب: سیب سرشار از ویتامین های A,B,C ، مواد چربی، تانن، اسید مالیک و سلولز می باشد. سیب دارای مواد آهنی، آهک، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، سدیم و سیلیس می باشد. مصرف سیب را برای اشخاصی که مبتلا به مرض چاقی هستند تجویز می کنند.

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    آبغوره و انگور: آبغوره درمان چاقی است. خوردن انگور در شب خیلی تاکید شده است.

    سیب زمینی: سیب زمینی سرشار از ویتامین B و C و دارای مواد چربی است. سبزی سالم و مغذی است، برای مصرف اشخاصی که زیاد چاق شده اند و نباید چربی و روغن بخورند تجویز شده است. سیب زمینی از سبزیهایی است که خیلی سهل الهضم می باشد.پوره هایی که از سیب زمینی درست می شود باید کاملاً با آب دهان آمیخته گردد و آهسته آهسته آن را فرو داد وگرنه اگر کاملاً با بزاق دهان آمیخته نشود در شکم تخمیر شده و تولید دل درد و نفخ شکم خواهد کرد. سیب زمینی دارای مقدار فراوانی املاح پتاس می باشد و بجای نان آن را بصورت کباب یا بخارپز یا بصورت پخته در خاکستر مصرف نمایند. سیب زمینی که بعضی قسمتهایش سبز شده یا جوانه بزند مسموم است و نباید خورد.

    لیمو: برای مبارزه با چاقی، اشخاصی که وزنشان زیاد شده و می خواهند لاغر شوند و چربی و پیه بدنشان از بین برود باید هر روز صبح ناشتا ، آب سه عدد لیمو را گرفته و با چهار قاشق کوچک قهوه خوری شکر مخلوط کرده و صرف نمایند. اگر چهار یا شش هفته این کار را به طور مرتب انجام دهند نتیجه محسوس بچشم دیده و به این نوع معالجه سهل و ساده اعتقاد زیادی پیدا خواهید کرد .

    پرتقال: پرتقال بهترین درمان لاغری است و دارای ویتامین C،P و D می باشد. برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری یک عدد پرتقال و سه عدد لیمو را به برشهای نازکی ببرید و آن را مدت ده دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید . دو قاشق سوپخوری عسل را به آن اضافه نمایید و دوباره پنج دقیقه آن را بجوشانید بعد آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود و هر روز سه گیلاس کوچک از آن را مصرف نمایید.

    خیار: خیار دارای ویتامین های A،B وC و کلروفیل و ده نوع املاح معدنی است. در رژیم لاغری و تخلیه سموم بدن، آن را تجویز می نمایند چون آب خیار به تنهایی خیلی بی مزه است در رژیم لاغری بایستی با آب سیب و هویج مخلوط نمود و خورد.

    هویج: هویج خنک و اشتها آور و دارای ویتامین های A،B وC و مصرف آن برای اشخاص چاق توصیه شده است و مبتلایان به بیماری قند از خوردن آن ممنوع شده اند.

    ترتیزک و زیره: ترتیزک یا شاهی یا بولاغ اوتی ید دارد و اشخاص چاق را لاغر می کند. زیره هم لاغر کننده است.

    کاهو: آنهایی که مستعد چاقی هستند کاهو و سالادهای دیگر را فقط با کمی آب و مقداری خیلی کم نمک مصرف نمایند. استعمال طولانی آن مضر است.

    کلورین: کلورین موجود در مواد غذایی مواد زائد را از بدن خارج کرده و از پیوره و چاقی زیاد جلوگیری می کند و مانع مسمومیت گشته و سموم را از انساج بیرون می ریزد. غذاهایی که کلورین دارند عبارتند از نارگیل، آب چغندر، خیار، هویج، پنیر تخمیر شده، گردو، شبریز، کاهو و غیره.

    چگونه باید از میوه در موقع ناشتا استفاده کرد؟چون مخلوط شدن میوه با سایر مواد غذایی مناسب نیست لازم است از میوه بتنهایی استفاده نمود، مخصوصاً در ناشتا.به جای خوردن میوه بعد از غذا، باید قبل از غذا از آن استفاده کرد، ولی به شرطی که از خوردن غذای قبلی تقریباً سه ساعت گذشته باشد. مثلاً سه ساعت بعد از صرف نهار یا شام.توصیه می شود از خوردن پرتقال، نارنگی و گریپ فروت قبل از خوابیدن خودداری نمود زیرا وجود ویتامین C در میوه های یاد شده، سبب بی خوابی می شوند.از مصرف آب میوه بخصوص اگر در خارج از منزل تهیه شده باشد بعلت مخلوط شدن آن با قند پرهیز کنید و چنانچه آب میوه در منزل تهیه شده باشد، یک کمی آب باید به آن اضافه نمود و برای شیرین نمودن آن از قند مصنوعی مناسب استفاده کرد.

    غذاهای دیگر لاغری:۱)ماست: ماست بهترین غذا برای رژیمهای لاغری است. بهترین وسیله آسان که کوچکترین زحمتی ایجاد نکند پیروی از رژیم لاغری بوسیله ماست است تا معده را راحت و سیر نگه دارد و در عین حال ماست غذایی است که مواد چربی زیادی ندارد و اشخاص بزرگسال که اغلب نمی توانند قند شیر را هضم کنند به خوبی می توانند شیر را بصورت ماست مصرف کرده و هضم نمایند. با مصرف ماست در رژیم لاغری هر قدر زیاد وزن خود را سبک کنید و لاغر شوید بیشترپوست و موهای سر و چشمان شما لطافت و برق گرفته و آثار تندرستی کامل شما را نشان خواهد داد زیرا شما با مصرف ماست انواع ویتامینهای B را مصرف کرده و به این وسیله به پوست و موهای سر و چشمان خود غذای مقوی می رسانید. ماست بی چربی را مصرف نمایید تا طعم طبیعی آن را چشیده و همیشه چابک و چالاک باشید.۲)مصرف پروتئین- چربیها با قندها:از مصرف پروتئین – چربی ها با قندها باید خودداری کرد چون با قاطی کردن پروتئین- چربی( مانند گوشت، ماهی و چربیها) با نان، برنج و پاته و سیب زمینی و نظائر آن که سرشار از قند هستند، هر یک از آنها روی دیگری اثر منفی بجا گذاشته و محیط آنزیم دار را برای گوارش مواد غذایی دیگرلازم است از بین می برند. نتیجه حاصله از مخلوط شدن پروتئین – چربی با قندها باعث اختلال در هضم غذا و برجستگی غیرعادی شکم و بادکردگی دائمی آن می شود.

    نکات قابل توصیه برای داشتن شکم صاف:کسانی که شکم باد کرده دارند و همیشه از نفخ شکم می نالند باید به توصیه های زیر توجه نمایند:

    ۱) خوردن میوه منحصراً در ناشتا.

    ۲) مخلوط نکردن پروتئین- چربیها با مواد قندی.

    ۳) پرهیز از مصرف مشروبات گازدار مانند ماءالشعیر، آب معدنی، سودا و نظایر آن.

    ۴) ورزش شکم به مدت یک ربع ساعت صبح ها.

    ۵) مبارزه با یبوست مزاج با مصرف نان سبوس دار و نان با سبوس و خوردن فیبرهای غذایی مانند سبزیها به مقدار زیاد

    وَ لَقَدْ كَرَّمْنا بنی آدَمَ وَ حَمَلْناهُمْ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ رَزَقْناهُمْ مِنَ الطَّیباتِ …

    « ما گرامی داشتیم فرزند آدم را و او را بر عرصه صحرا و امواج دریا سوار كردیم و از خوراكیهای بهی بخش روزی دادیم. »

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    از نظر تركیبات غذایی، شباهت زیادی به شیر مادر دارم.

    با سوء هاضمه مبارزه می كنم، رماتیسم را از بین می برم و خلاصه خواصی دارم كه كمتر كسی از آنها با خبر است…

    اسم من انگور است، و اَعراب مرا ” عِنَب” می نامند: خشك كرده من مویز و كشمش خوانده می شود. به درخت من، مو- تاك- رز- رزان- رزگون- رزجون- تنگ و كرمة البیضا می گویند- زادگاه اولیه من ایران است، ولی امروز در اكثر نقاط دنیا كاشته شده و به انواع و اقسام گوناگون درآمده ام . نوع پیشرس من، یاقوتی است كه در دنیا كمتر نظیر دارد وبرای خوردن آن بایستی قبلاً آن را دانه دانه كنید و پس از شستن میل نمایید .  قسمت مورد استفاده من میوه برگ و شیر گیاهی من است- پرودگار توانا در قرآن مجید و سایر كتب آسمانی از من تعریف كرده است و ارامنه ایران جشنی به نام من برپا می نمایند سابقه این جشن در ایران هفتصد سال قبل از ظهورحضرت مسیح است. من بقدری انواع و اقسام دارم كه تا كنون هیچ آمارگری نتوانسته است رقم قطعی آنرا پیدا كند. من به رنگهای سفید، سبز، صورتی ، سیاه و بنفش ظاهر می شوم . دانه های من ریز، درشت، متوسط، گرد، بیضی ، دراز باهسته و بی هسته است.  یك نوع من معطر بوده، انگور گلاب خوانده می شود، و در الجزایر زیاد است و در بازار اروپا به قیمت گزاف خریدار دارد. درایران یك نوع مرا شكر شیراز می نامند  و  با این كه در اطراف تهران، خصوصاً شهریار زیاد كاشته شده است، با این حال هنوز پای آن به میدان های تهران نرسیده است.

    بیش از سایر میوه ها ویتامین دارم و بیش از همه ی، خوراكیها دارای ارزش غذایی هستم. قند من به طور مستقیم و آسان وارد خون شده، و در عضلات و كبد ذخیره می گردد. در حالی كه سایر قندها اول باید به قند من تبدیل شوند و بعد وارد خون گردند، به این ترتیب اجازه ورود به یاخته های بدن به آنها داده می شود.

    من ترشی خون و مایعات بدن را كم می كنم و از ابتلاء به امراض گوناگون، حتی وحشتناك ترین آنها كه سرطان است ، جلوگیری می نمایم . میوه من وقتی خشك می شود هیچ یك از خواص خود را از دست نمی دهد، بلكه ارزش غذایی آن بالا می رود، به طوری كه یك دانه كشمش خیلی بیشتر از یك حبه انگور قوت دارد و این به علت آنست كه دیاستازهای موجود در روی پوست من، به تدریج سلولز پوست را تبدیل به قند می نمایند و به همین علت است كه هیچ معده ای از خوردن مویز ناراحت نمی گردد. آب میوه تازه من، چنان كه از دانه های سالم و تخمیر نشده گرفته شود، از نظر تركیبات غذایی شباهت زیادی به شیر مادر دارد و می توان آن را غذای كودكان شیر خوار نمود و اشخاص بزرگ هم می توانند آن را به جای شیر، بدون احساس ناراحتی نوش جان نمایند و به كمك آن سموم بدن را خارج كنند آب انگور دارای مقداری قند، مواد صمغی، مواد سفیده ای، كلسیم، منیزیم و عناصر و عوامل دیگر است .  برای كم خونی، زیادی اوره ، زیادی چربی خون، امراض قلبی سودمند است و بادشكن نیز هست . به بیمارانی كه قادر به خودن غذا نیستند، معمولاً سرمی تزریق می كنند كه مقداری از قند من در آن محلول شده است. دراثر خوردن من معده كاملاً تخلیه می شود. ادرار زیاد می گردد و ترشحات صفرا به حالت اعتدال در می آید. در اثر سوخت و سازی كه از مشخصات من است، فضولات معده از بین می رود.

    من از امراض زیر جلوگیری می نمایم: ترش كردن و تخامه نمودن غذا، سوء هاضمه، خونریزی معده، پیدا شدن سنگ در كلیه و مثانه، مسمومیت جیوه و سرب، بعضی از امراض جلدی، بعضی درجات سل و باد مفاصل.

    من بیماری های زیر را معالجه می كنم. رماتیسم، امراض شریانی و وریدی، نقرس، فشار خون، زیاد شدن اوره در خون. من محرك اعمال كبدی هستم و چنانچه آب مرا همراه با شیر خشك به اطفال شیر خوار بدهید، از عوارض شیر خشك روی كبد آنها جلوگیری می نمایم.

    اگر مبتلا به سنگ كلیه و مثانه هستید، هر روز صبح ناشتا یك قاشق از این اشك را بنوشید. شیره جوانه های تازه درخت مرا، با كمك الكل گرفته، به صورت عصاره درآورید و مجدداً تقطیر كنید تا سفت شود. این ماده مُدِر و ضد تشنج است.

    من یكی از بهترین غذاهای مقوی بوده ، مزاج را معتدل می نمایم. خون راصاف می كنم و خون را سالم می سازم. جهت تقویت كلیه و از بین بردن سوخته ی  اخلاط مفید هستم .  سینه و ریه را اصلاح می كنم، برای معده های مرطوب و خونی ضرر دارم، مگر آن كه مرا با زیره میل نمایید. خوردن آب سرد بعد از من، بسیار مضر است. بهتر است مرا بین دو غذا میل نمایید سوخته دانه های من برای جراحات و جلای بینایی و آبریزش چشم مفید است. پوست میوه من در معده های ضعیف دیرهضم است ، اگر معده ای ضعیف دارید، از آب من یا كشمش استفاده كنید، اگر مقداری از میوه مرا در روغن زیتون جوشانده، و صاف كنید و بروی  پوست صورت و بدن بمالید، معنی نرمی و لطافت را خواهید دانست.

    حال كه به فواید من پی بردید، و دانستید كه من یك غذای كامل همراه با یك انبار دارو بوده، و آنچه بدن شما لازم دارد در وجود من جمع است، از شما یك سئوال دارم: آیا انصاف است كه میوه مرا گندانده و به صورت دشمن سلامتی انسان درآورده و یاخته های بدن خود را با آن مسموم و كبد خود را خراب نمایید؟! من خلاصه ای از تشعشات خورشیدم. ارزش مرا بدانید و مرا به صورت زهر درنیاورید.  لازم است بدانید كه من دو برابر گوشت به بدن شما حرارت می دهم.


    در سلامت
    ۴ مهر ۱۳۹۶
    ۱ نظر
    22,868 بازدید

    انگور دارای ۷۹ درصد آب، ۱۴ درصد قندهای مختلف، املاح معدنی و مجموعه ای از عناصر و ترکیبات سودمند است. انگور دارای ویتامین های A ، B، C ، D و املاحی مانند آهن، منیزیم، منگنز، کلر، ید، آرسنیک، فسفر و سیلیس است. همچنین دارای مقدار زیادی تانن است.

    کرده برگ جوان انگور جهت دفع ادرار، بیماری نقرس، زردی و استفراغ مفید است. قند انگور بطور مستقیم و آسان وارد خون می شود و در عضلات و کبد ذخیره می شود. در حالی که سایر قندها باید به قند خون تبدیل شده و بعد وارد خون شوند.

    تمام خواص انگور در کشمش است. حتی ارزش غذایی کشمش از انگور بالاترست. خوردن انگور معده را کاملاً تخلیه کرده، ادرار را زیاد می کند و فضولات معده را از بین می برد. انگور از امراضی مانند ترش کردن، سوء هاضمه، امراض جلدی، خونریزی معده ،ایجاد سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می کند.

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    آب انگور دارای مقادیر قند، تانن، فسفات، مواد صمغی، مواد سفیده ای، کلسیم و منیزیم است. مالیدن آب انگور تازه روی پوست صورت باعث شادابی، جوانی و شفافیت چهره می شود.

    شیره ی انگور ملین است و برای کسانی که بر اثر یک بیماری طولانی یا عمل جراحی ضعیف شده اند، بسیار مفید است.

    اگر انگور را به جای صبحانه بخورید و تا ظهر غذای دیگری نخورید، لاغر می شوید.

    انگور برای درمان التهاب معده و روده، کم خونی ، زیادی اوره، زیادی چربی خون ، امراض قلبی ،بیماری نقرس، احتقان کبد، سنگ های صفراوی، بیماری های پوستی ، خروج مواد سمی از بدن از راه ادرار و تجدید قوای بدن پس از زایمان مفید است.

    من هم چاق می کنم و هم لاغر . اشخاصی که احتیاج به لاغر شدن دارند باید صبحانه خود را به من اختصاص دهند و تا ظهر جز من غذای دیگری نخورند و برای چاق شدن، اشخاص ضعیف البته بایستی میوه مرا همراه با نان و غذاهای دیگر میل نمایند.

    به زنان آبستن بگویید برای سلامتی فرزند آینده خود، تا می توانید از میوه من بهره مند شوند. مالیدن من به صورت و پوست، رنگ آن را روشن می کند و به لطافت و نرمی آن می افزاید.

    مالیدن تفاله من در حمام به بدن، فواید زیاد دارد و باعث تسکین درد رماتیسم و سیاتیک و نقرس می شود. کرمی که با آب من درست شود، بیش از کرمهای دیگر پوست صورت را نرم  لطیف می سازد.

    برگ درخت من تانن، بی تارتارات دوپتاس، نشاسته، اسید مالیک، یک نوع صمغ، قند، اکزالات دو پتاس، گچ و چند ترکیب شیمیایی مخصوص به خود دارد. این ترکیبات اختصاصی، در برگهایی که پاییز چیده شوند، زیادتر است . با برگ من دلمه و خیار شور درست می کنند. طعم برگ من کمی گس و ترش است. در طب به عنوان مقوی معده، درمان اسهال مزمن و خون دماغ مصرف می شود.

    دم کرده بیست و پنج گرم برگ من در یک لیتر آب، درامراض اسهال، حبس البول و یرقان توصیه شده است .  چنانچه با آب دم کرده برگ من چشم را بشویید، آن را ضد عفونی کرده و ورم پلک را فرو می نشاند. در موقعی که درخت مرا هرس می کنند، آبی از سرشاخه های آن بیرون می آید که به اشک مو معروف است.  مایعی است بی رنگ و زلال، این اشک سابقاً در امراض جلدی زیاد مصرف داشت، ولی در طب امروز فقط برای معالجه چشم درد و به صورت کمپرس برای التیام تمام زخم ها به کار می رود.

    اگر مبتلا به سنگ کلیه و مثانه هستید، هر روز صبح ناشتا یک قاشق از این اشک را بنوشید. شیره جوانه های تازه درخت مرا، با کمک الکل گرفته، به صورت عصاره درآورید و مجدداً تقطیر کنید تا سفت شود. این ماده مُدِر و ضد تشنج است.

    من یکی از بهترین غذاهای مقوی بوده ، مزاج را معتدل می نمایم. خون راصاف می کنم و خون را سالم می سازم. جهت تقویت کلیه و از بین بردن سوخته ی  اخلاط مفید هستم .  سینه و ریه را اصلاح می کنم، برای معده های مرطوب و خونی ضرر دارم، مگر آن که مرا با زیره میل نمایید. خوردن آب سرد بعد از من، بسیار مضر است. بهتر است مرا بین دو غذا میل نمایید سوخته دانه های من برای جراحات و جلای بینایی و آبریزش چشم مفید است. پوست میوه من در معده های ضعیف دیرهضم است ، اگر معده ای ضعیف دارید، از آب من یا کشمش استفاده کنید، اگر مقداری از میوه مرا در روغن زیتون جوشانده، و صاف کنید و بروی  پوست صورت و بدن بمالید، معنی نرمی و لطافت را خواهید دانست.

    هسته دانه های من دارای ” تانن ” بوده  و قابض است. تولید باد می کند و ادرار را کم می نماید. مخصوصاً دانه هایی که از تفاله سرکه به دست می آید ، چنانچه آن را بو بدهند، خاصیت قبض کردن آن زیادتر می شود. پوست میوه من کمی دیرهضم و مولد باد است. مالیدن سوزانده آن جهت نرمی پوست و کم کردن رطوبت چشم و بیشتر زخم ها مفید است. روغن دانه های من که به وسیله یک حلال گرفته می شود، بهترین روغن جلا بوده، زود خشک می شود و در نقاشی مصرف دارد. سرشاخه های من و تفاله های سرکه را اگر بسوزانید، زغالی به دست می آید که فوق العاده سیاه بوده و برای نقاشی و آبرنگ کاری ، بسیار عالی است.

    میوه نارس من که غوره نامیده می شود ، و  شعرا به آن حصرم می گویند دارای طعمی ترش بوده ، و قابض است .  آب آن که آب غوره نام دارد، یکی از چاشنی های مفیدی است که در رژیم لاغری مؤثر است، خاکستر شاخه های من اگر به صورت پماد مالیده شد ورم بیضه را فرو می برد، و بواسیر را درمان می کند . و اگر خورده شود، سنگ ها را می ریزاند . اگر خاکستر چوب درخت مرا حل کرده و پس از صاف کردن غلیظ نمایید، و آن را گرم گرم کمپرس کنید، انواع دمل و کورک را باز کرده، و معالجه می کند. اگر می خواهید پوست بدنتان نرم و شاداب شود، انگور را له کرده به آن بمالید و پس از خشک شدن، با آب نیم گرم بشویید.

    حال که به فواید من پی بردید، و دانستید که من یک غذای کامل همراه با یک انبار دارو بوده، و آنچه بدن شما لازم دارد در وجود من جمع است، از شما یک سئوال دارم: آیا انصاف است که میوه مرا گندانده و به صورت دشمن سلامتی انسان درآورده و یاخته های بدن خود را با آن مسموم و کبد خود را خراب نمایید؟! من خلاصه ای از تشعشات خورشیدم. ارزش مرا بدانید و مرا به صورت زهر درنیاورید.  لازم است بدانید که من دو برابر گوشت به بدن شما حرارت می دهم.

    ۸ آبان ۱۳۹۹

    ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

    أَیَوَدُّ أَحَدُکُمْ أَن تَکُونَ لَهُ جَنَّهٌ مِّن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ لَهُ فِیهَا مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ وَأَصَابَهُ الْکِبَرُ وَلَهُ ذُرِّیَّهٌ ضُعَفَاءُ فَأَصَابَهَا إِعْصَارٌ فِیهِ نَارٌ فَاحْتَرَقَتْ ۗ کَذَٰلِکَ یُبَیِّنُ اللَّـهُ لَکُمُ الْآیَاتِ لَعَلَّکُمْ تَتَفَکَّرُونَ ﴿٢۶۶﴾ «بقره» آیا کسی از شما دوست دارد که باغی از درختان خرما و انگور داشته باشد که از زیر آنها نهرها روان است، و برای او در آن [باغ‏] از هر گونه میوه‏ای [فراهم‏] باشد، و در حالی که او را پیری رسیده و فرزندانی خردسال دارد، [ناگهان‏] گردبادی آتشین بر آن [باغ‏] زند و [باغ یکسر] بسوزد؟ این گونه، خداوند آیات [خود] را برای شما روشن می‏گرداند، باشد که شما بیندیشید. (۲۶۶)‌
    وَهُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَ‌جْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْءٍ فَأَخْرَ‌جْنَا مِنْهُ خَضِرً‌ا نُّخْرِ‌جُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَ‌اکِبًا وَمِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِیَهٌ وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّ‌مَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَیْرَ‌ مُتَشَابِهٍ ۗ انظُرُ‌وا إِلَىٰ ثَمَرِ‌هِ إِذَا أَثْمَرَ‌ وَیَنْعِهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکُمْ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ ﴿٩٩﴾ «انعام» و اوست کسى که از آسمان، آبى فرود آورد؛ پس به وسیله آن از هر گونه گیاه برآوردیم، و از آن [گیاه‌] جوانه سبزى خارج ساختیم که از آن، دانه‌هاى متراکمى برمى‌آوریم، و از شکوفه درخت خرما خوشه‌هایى است نزدیک به هم. و [نیز ]باغهایى از انگور و زیتون و انار -همانند و غیر همانند- خارج نمودیم. به میوه آن چون ثمر دهد و به [طرز] رسیدنش بنگرید. قطعاً در اینها براى مردمى که ایمان مى‌آورند نشانه‌هاست. (۹۹)
    وَفِی الْأَرْ‌ضِ قِطَعٌ مُّتَجَاوِرَ‌اتٌ وَجَنَّاتٌ مِّنْ أَعْنَابٍ وَزَرْ‌عٌ وَنَخِیلٌ صِنْوَانٌ وَغَیْرُ‌ صِنْوَانٍ یُسْقَىٰ بِمَاءٍ وَاحِدٍ وَنُفَضِّلُ بَعْضَهَا عَلَىٰ بَعْضٍ فِی الْأُکُلِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿۴﴾ «رعد» و در زمین قطعاتى است کنار هم، و باغهایى از انگور و کشتزارها و درختان خرما، چه از یک ریشه و چه از غیر یک ریشه، که با یک آب سیراب مى‌گردند، و [با این همه‌] برخى از آنها را در میوه [از حیث مزه و نوع و کیفیت‌] بر برخى دیگر برترى مى‌دهیم. بى گمان در این [امر نیز] براى مردمى که تعقّل مى‌کنند دلایل [روشنى‌] است. (۴)
    یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْ‌عَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالْأَعْنَابَ وَمِن کُلِّ الثَّمَرَ‌اتِ ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُ‌ونَ ﴿١١﴾ «نحل» به وسیله آن، کشت و زیتون و درختان خرما و انگور و از هر گونه محصولات [دیگر] براى شما مى‌رویاند. قطعاً در اینها براى مردمى که اندیشه مى‌کنند نشانه‌اى است. (۱۱)
    وَمِن ثَمَرَ‌اتِ النَّخِیلِ وَالْأَعْنَابِ تَتَّخِذُونَ مِنْهُ سَکَرً‌ا وَرِ‌زْقًا حَسَنًا ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لِّقَوْمٍ یَعْقِلُونَ ﴿۶٧﴾ «نحل» و از میوه درختان خرما و انگور، باده مستى‌بخش و خوراکى نیکو براى خود مى گیرید. قطعاً در این‌[ها] براى مردمى که تعقل مى‌کنند نشانه‌اى است. (۶۷)
    أَوْ تَکُونَ لَکَ جَنَّهٌ مِّن نَّخِیلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ‌ الْأَنْهَارَ‌ خِلَالَهَا تَفْجِیرً‌ا ﴿٩١﴾ «إسراء» یا [باید] براى تو باغى از درختان خرما و انگور باشد و آشکارا از میان آنها جویبارها روان سازى، (۹۱)
    وَاضْرِ‌بْ لَهُم مَّثَلًا رَّ‌جُلَیْنِ جَعَلْنَا لِأَحَدِهِمَا جَنَّتَیْنِ مِنْ أَعْنَابٍ وَحَفَفْنَاهُمَا بِنَخْلٍ وَجَعَلْنَا بَیْنَهُمَا زَرْ‌عًا ﴿٣٢﴾ «کهف» و براى آنان، آن دو مرد را مَثَل بزن که به یکى از آنها دو باغ انگور دادیم و پیرامون آن دو [باغ‌] را با درختان خرما پوشاندیم، و میان آن دو را کشتزارى قرار دادیم. (۳۲)
    فَأَنشَأْنَا لَکُم بِهِ جَنَّاتٍ مِّن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ لَّکُمْ فِیهَا فَوَاکِهُ کَثِیرَ‌هٌ وَمِنْهَا تَأْکُلُونَ ﴿١٩﴾ «مؤمنون» پس براى شما به وسیله آن باغهایى از درختان خرما و انگور پدیدار کردیم که در آنها براى شما میوه‌هاى فراوان است و از آنها مى‌خورید. (۱۹)
    وَجَعَلْنَا فِیهَا جَنَّاتٍ مِّن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ وَفَجَّرْ‌نَا فِیهَا مِنَ الْعُیُونِ ﴿٣۴﴾ «یس» و در آن [زمین‌] باغهایى از درختان خرما و تاک قرار دادیم و چشمه‌ها در آن روان کردیم. (۳۴)
    حَدَائِقَ وَأَعْنَابًا ﴿٣٢﴾ «نبأ» باغچه‌ها و تاکستانها، (۳۲)
    وَعِنَبًا وَقَضْبًا ﴿٢٨﴾ «عبس» و انگور و سبزى، (۲۸)

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

    دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “27b7998b0ca82f9839e9c8f3e529df26” );document.getElementById(“4d1720dd4e”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام *

    ایمیل *

    وب سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

    © Copyright 2020, All Rights Reserved. | Powered by saten

    حتما شما هم نظرات متضادی درباره خواص انگور برای تناسب اندام شنیده‌اید، پس جواب این سوال که بالاخره انگور چاق کننده است یا برای لاغر شدن مفید است را از زیبامون بخواهید.

    نظرات متفاوتی درباره انگور وجود دارد که گاهی گفته می‌شود انگور چاق کننده است و گاهی گفته می‌شود انگور برای لاغری مناسب است. پس بالاخره باید بدانیم دقیقا این میوه خوشمزه و متنوع دارای چه خواصی است تا بتوانیم از آن استفاده بهتری داشته باشید و در جهت اهداف تناسب اندام خود از آن لذت ببریم.

     

    کالری:   62

    چربی:   0.3g

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    کلسترول:   0

    سدیم:   2mg

    کربوهیدرات:   16g

    فیبر:   0.8g

    شکر:   15g

    پروتئین:   0.6g

    خب همانطور که می‌بینید، این میوه دوست داشتنی به نسبت میوه‌ های چربی سوز که برای رژیم لاغری معروف هستند مانند هندوانه، گریپ‌فروت و پرتقال، دارای کالری بیشتری است، اما این تفاوت خیلی کم است و به طور کلی می‌توان انگور را بین میوه های کم کالری قرار داد.

     

     

    بگذارید همین الان آب پاکی را روی دستتان بریزیم و پاسخ سوالتان را بدهیم، خیر انگور چاق کننده نیست. این میوه به هیچ عنوان باعث چاق شدن نمی‌شود مگر آنکه بیش از اندازه مصرف شود، ضمن اینکه در صورت رعایت تعادل به دلیل محتوایی که دارد، در کمک به کاهش وزن نیز موثر است اما باید دقت کنید که انگور مانند گریپ‌فروت یک قهرمان لاغری و تناسب اندام نیست، بلکه می‌تواند به عنوان یک میوه کنترل کننده و مفید در کاهش وزن و رژیم لاغری در کنار میوه های چربی سوز دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

     

    همانطور که گفته شد، انگور دارای کالری کمی است و می‌تواند برای تامین مواد مغذی بدن در دوران رژیم لاغری به کمکتان بیاید و باعث سیری شما شود. یک میان وعده مناسب با کالری کم! وقتی شما یک فنجان انگور بخورید، احساس گرسنگی شما را از بین می‌برد و در عوض کالری کمی دارد بدنتان می‌کند، در نتیجه بدن برای جبران کالری مورد نیاز، از ذخیره چربی‌ها استفاده می‌کند. 

    فکرش را بکنید که همین میزان آجیل، 623 کالری دارد، یعنی چیزی در حدود 10 برابر انگور!

     

    80 درصد از انگور را آب تشکیل می‌دهد که با برای افزایش متابولیسم و هیدراته رکردن بدن مفید است. همچنین محتواب بالای آب و کمی فیبر که در انگور وجود دارد، برای کاهش احساس گرسنگی در طول روز خیلی موثر است، اما مقدار فیبر آن خیلی میست و فقط باعث تغییرات کوچک در کاهش وزن می‌شود.

     

    اگر جزء کسانی هستید که نمی‌توانید از خوردن مواد شیرین در رژیم لاغری خود صرف نظر کنید، انواع شیرینی و آبنات مضر را با انگور که دارای شیرینی طبیعی است، جایگزین کنید تا هم به هدفتان برسید و هم شیرینی خورده باشید.

     

     

    خب در آخر باید بگوییم که مصرف هر ماده‌ای اگر خارج از تعادل باشد، می‌تواند چاق کننده باشد، اما انگور کالری بسیار پایینی دارد و شما باید خیلی از آن مصرف کنید تا چاقتان کنید، پس چاق کننده نیست. البته این از منظر کالری بود.

    ولی دقت کنید که انگور دارای قند است و زیاده‌روی در مصرف آن، برای سایز کمرتان خوب نیست، پس نتیجه:

    انگور به هیچ عنوان معجزه‌ای برای کاهش وزن ندارد ولی یک میوه سالم و ارزشمند است که اگر آن را به میزان متعادل و یک تا 2 فنجان در روز استفاده کنید، می‌توانید از تاثیر آن در لاغری بهره بگیرید.

     

    خواص انگور عسگری برای لاغری

    کاهش وزن – 20 راه برای شروع یک برنامه رژیم لاغری

    خواص درمانی انگور

    دستور رژیم لاغری فشرده 7 روزه – رژیم های تک خوری

    کاهش وزن سریع با رژیم لاغری شیر و موز

    خواص انگور عسگری برای لاغری
    خواص انگور عسگری برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *