حنا با بابونه چه رنگی میشود

دوره مقدماتی php
حنا با بابونه چه رنگی میشود
حنا با بابونه چه رنگی میشود

رنگ موی قهوه ای یکی از پر طرفدارترین رنگ مو ها در بین خانم ها محسوب می شود و با استفاده از رنگ موی شیمیایی یا رنگ موی طبیعی می توان رنگ موی قهوه ای تیره و روشن را به دست آورد.

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای رنگ کردن مو ها محسوب می شود، شاید فکر کنید که حنا مو ها را به رنگ قرمز در می آورد اما باید بگوییم که با استفاده از ترکیب حنا و مواد دیگر می توان رنگ موی طلایی تا قهوه ای سوخته را به دست آورد.

شما استفاده از ترکیب جادویی حنا و قهوه می توانید رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن داشته باشید.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش طرز تهیه رنگ مو قهوه ای تیره با حنا و قهوه و رنگ مو قهوه ای روشن با حنا و قهوه و بابونه را برای شما ارائه کرده ایم.

شما با استفاده از ترکیب حنا و قهوه می توانید رنگ مو را قهوه ای تیره کنید؛حنا با بابونه چه رنگی میشود

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

دوره مقدماتی php

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

آب را بجوشانید و پودر قهوه و ریوند چینی را به آن اضافه کنید، بگذارید 1 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید، در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و ریوند چینی ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

نکات مهم

شما با استفاده از ترکیب حنا، قهوه و بابونه می توانید رنگ موی قهوه ای روشن را به دست آورید؛

آب را بجوشانید و پودر قهوه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا عصاره آن در بیاید.

آب را بجوشانید و بابونه را به آن اضافه کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند تا رنگ آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و دمنوش بابونه ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

آب را بجوشانید و پودر قهوه و بابونه و روناس را به آن اضافه کنید، بگذارید 1 ساعت بماند تا عصاره آن در بیاید.

در یک کاسه شیشه ای پودر حنا را با قهوه و بابونه و روناس ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود، درب ظرف را با یک حوله بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند.

حالا مو های خود را با این ترکیب گیاهی رنگ کنید؛ از ریشه های مو شروع کنید و به سمت انتهای مو بکشید وقتی همه ی مو ها را رنگ کردید بر روی آن کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 1 ساعت بماند تا خوب رنگ بگیرد.

حالا مو ها را به آرامی با آب گرم و شامپو بشویید.

فراموش نکنید که رنگ موی پایه شما هم نقش مهمی برای رسیدن به رنگ موی قهوه ای تیره یا سوخته و رنگ موی قهوه ای روشن دارد.

حنا از زمان های قدیم به عنوان یک رنگ موی طبیعی شناخته شده است که به مو ها آسیب نمی زند و باعث تقویت و افزایش رشد مو، درمان موخوره و درخشان تر شدن رنگ مو ها می شود.

قهوه فواید زیادی برای مو ها دارد؛ کافئین موجود در قهوه علاوه بر تقویت و افزایش رشد مو به نرم تر شدن و درخشان تر شدن مو ها کمک می کند.

بابونه هم یکی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت و افزایش رشد مو و همچنین درمان شوره سر می باشد.

در ادامه بخوانید : فرمول ترکیب رنگ مو قهوه ای

منابع : beautyglimpse – million-tips

فال حافظ

حنا با بابونه چه رنگی میشود

متن عاشقانهمتن زیبا

صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

تغییر حالت روز و شب

زیبایی و پوست و مو 329,565 بازدید

رنگ موی طبیعی طرفداران زیادی را به خود اختصاص میدهد چرا که نه تنها مثل رنگ موهای شیمیایی عوارضی ندارد بلکه باعث تقویت ساختمان موها خواهد شد.

در این مقاله به آموزش ساخت برخی از این رنگ موها خواهیم پرداخت.

قبل از هر اقدام توجه داشته باشید که هر کدام ازین رنگ ها ممکن است در برخی افراد ایجاد حساسیت کنند که بایست قبل از مصرف به شیوه ای که در انتهای مقاله به آن اشاره کرده ایم بر روی پوست خود آنها را تست کنید تا از نتیجه آنها با پوست اطمینان حاصل شود.حنا با بابونه چه رنگی میشود

پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند.

این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند.

رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.

نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید.

برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌ اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴ قاشق غذاخوری از آن را در ۳ لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.

برای پوشاندن تار موهای سفید ۲ قاشق غذاخوری تنباکو را با ۲ لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.

اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد.

برای تهیه ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید.

افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند.

برای این منظور گیاه آقطی را تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد.

پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود.

البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند.

ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود.

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

چای بابونه یکی از ترکیبات مطلوب برای داشتن هایلات‌های طلایی است. شما می‌توانید چای آن را دم کرده و بعد موهایتان را بعد از استفاده از شامپو، با آن شستشو دهید. باید چای آن را چندین بار روی موهایتان بریزید و بعد بگذارید موهایتان حداقل به مدت یک ساعت خیس بخورد. برای انجام روشی ساده‌تر و ملایم‌تر، می‌توانید چای بابونه خود را با استفاده از ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای مانند عسل و روغن‌زیتون به نرم‌کننده‌ای غلیظ تبدیل کنید.

این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

حنا با بابونه چه رنگی میشود

حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود.

حنا می‌تواند رنگ‌هایی با ته‌رنگ توت‌فرنگی تا خرماییِ تیره به موهایتان بدهد، که البته بستگی به رنگ طبیعی موها و تعداد دفعات استفاده از آن دارد.

شما می‌توانید به راحتی پودر حنا را خریداری کنید که از گیاهِ حنا به دست می‌‌آید. رنگ آن به مدت چند ماه پیش از آنکه بخواهید برای بار دوم استفاده کنید روی مو می‌ماند که بسیار شبیه بسیاری از رنگ‌موهای تبلیغاتی است.

پودر حنای خود را چندین دفعه با آب ترکیب کنید تا رنگ آن فعال شود. بعد از آن – این فرآیند هم شبیه استفاده از رنگ‌های داروخانه‌ای خواهد بود – با استفاده از دستکش‌های خانگی آن را به موهایتان بمالید و بگذارید مدتی روی سرتان بماند و بعد آن را شستشو دهید.

افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

برای این منظور کافی است به میزان مساوی (۴ قاشق غذاخوری) از هر ۳ گیاه دارویی گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید.

پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی موهای‌تان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی شده و جلوه زیبایی به موهای‌تان می‌دهد.

  • حنا برای ریزش موی سر
  • عسل به طور طبیعی حاوی پروکسید هیدروژن است – یک ماده رنگ‌برِ طبیعی – و دارچین هم می‌تواند رنگ موها را طلایی کند. (اگر دوست دارید که موهای مشکی یا قهوه‌ای‌تان، هایلایت متمایل به قرمز داشته باشد می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.)

    بسیاری از دستورالعمل‌ها به میزان برابر حاوی عسل و دارچین به علاوه مقداری نرم‌کننده یا روغن زیتون هستند. همه آنها را با هم ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و بگذارید به مدت یک ساعت روی آن بماند و بعد شستشو دهید.

    دارچین را می توانید با مواد مختلفی ترکیب کنید و برای روشن کردن موهای خود از ترکیب دارچین با مواد مختلف استفاده کنید. در ادامه ۳ رنگ موی طبیعی با دارچین را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم این رنگ موهای طبیعی دارچینی موهای شما را از رنگ موی طبیعی تان روشن تر می کنند.

    مقدار مساوی از پودر دارچین را با نرم کننده ( کاندیشنر ) مخلوط کنید سپس موهایتان را آب کشید و آب اضافی موها را به کمک حوله بگیرید.

    گره موهایتان را با کمک برس یا شانه باز کنید سپس مخلوط پودر دارچین و نرم کننده را به یک میزان به موهای خود بزنید تا موهایتان دو رنگ نشود.

    بعد از زدن این مخلوط روی موهایتان بعد از گذشت چند دقیقه موها را شانه کنید و سپس با استفاده از کلاه حمام موهایتان را بپوشانید.

    توجه داشته باشید که رنگ موی طبیعی با دارچین و نرم کننده باید تمام شب روی سر شما بماند و صبح بعد از بیدار شدن موهایتان را با کمک آب بشویید.

    در این رنگ موی طبیعی استفاده از عسل اختیاری است. عسل می توانید رطوبت مو را افزایش دهد و فرآیند روشن شدن موها را تسریع بخشد.

    مواد لازم

    حنا با بابونه چه رنگی میشود

    مرطوب کننده : ۱ فنجان آب لیمو : ۱ قاشق چایخوری عسل : ۱ فنجان دارچین : ۲ قاشق غذاخوری

    همه این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی قسمت هایی از موهایتان که می خواهید روشن تر شوند بزنید می توانید مخلوط این مواد را روی همه موهایتان بکشید سپس موهایتان را با استفاده از کلاه رنگ پلاستیکی بپوشانید و اجازه دهید که این مواد به مدت ۴ ساعت روی موهای شما بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید.

    می توانید برای روشن تر موهایتان از مخلوط این مواد ۳ تا ۴ بار دیگر استفاده کنید.

    ابتدا در ظرف مناسبی ۳ قاشق غذاخوری از پودر دارچین را با ماست مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار دهید.

    بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب بشویید.

    مقداری از پودر دارچین را دم کنید و دم کرده آن را به مدت ۶ ساعت روی موهای خود قرار دهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را بشویید با کمک این روش موهای شما روشن و درخشان می شوند.

    نصف پیمانه پودر کاکائو را در یک کاسه بریزید. یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و نصف پیمانه ماست را به کاسه اضافه کنید. با یک همزن به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

    موهای‌تان را مثل همیشه شامپو بزنید و آب اضافی موها را بگیرید.

    مخلوط رنگ کاکائو را به موهای‌تان بزنید. از ریشه‌ها شروع کنید و به سمت نوک مو‌ها بروید و مطمئن شوید که رنگ به تمام جاهای آن برسد. حتی می‌توانید فقط قسمت‌هایی از مو ‌را رنگ کنید.

    بگذارید رنگ برای سه دقیقه بماند. سپس بدون شامپو زدن مو‌ها را بشویید. مو‌ها را با حوله خشک کنید و به فرم دلخواه‌تان مدل بدهید.

    این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

    یک ظرف شامپو را برای این کار اختصاص دهید. نیمی ‌از آن را شامپو و نیم دیگر را پودر کاکائو بریزید.

    درب ظرف را ببندید و به خوبی تکان دهید تا شامپو و پودر کاکائو خوب مخلوط شوند.

    با شامپوی کاکائویی جدیدتان مثل همیشه مو‌های خود را شامپو بزنید. اگر دنبال رنگ تیره‌تر هستید، می‌توانید هر روز از این شامپو استفاده کنید.

    لوازم مورد نیاز

    • پودر کاکائو

    • کاسه

    • یک قاشق غذاخوری عسل

    • یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

    • نصف پیمانه ماست

    • همزن

    • شامپو

    • ظرف شامپو

    پوست گردوی سیاه می‌تواند رنگ هر آنچه را که در تماس با آن باشد تغییر دهید، بنابراین نسبت به بسیاری از ترکیبات طبیعی، رنگی که ایجاد می‌کند خاصیت ماندگاری بیشتری دارد.

    برای شروع بهتر است گردوها را خرد کنید و پوست آن را در یک قابلمه از آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید تا یک چای گردوی بسیار تیره درست کنید. بعد از آنکه خنک شد، بر اساس میزان سایه‌ای که می‌خواهید موهایتان داشته باشد، بگذارید حدود ۲۰ دقیقه با این رنگ خیس بخورد. حواستان باشد که زیاد با پوست سرتان تماس پیدا نکند.

    به منظور جلوگیری از لکه افتادن تصادفی، می‌توانید محل رویش موهایتان را به روغن نارگیل آغشته کنید.

    البته تغییر رنگ از بلوند به قهوه‌ای تیره تغییر بسیار بزرگی است، و وقتی می‌خواهید این کار را انجام دهید باید کمی صبور باشید.

    برای این کار پودر نیلی به حنا اضافه کنید چرا که باعث تشدید تیرگی موهایتان می‌شود. اگر موهای بلوند دارید بهترین روش برای ایجاد چنین تغییری آن است که این کار را ظرف چند روز با سایه‌های قرمز انجام دهید. هر چه بیشتر آن را استفاده کنید، موهایتان تیره‌تر خواهد شد.

    محلول گیاهی با استفاده از گیاه مریم‌گلی دقیقا همان چیزی است که دنبالش هستید (البته تنها در صورتی که موهایتان به طور طبیعی تیره باشد.) البته پوشش موهایتان ۱۰۰ درصد آنچه می‌خواهید نمی‌شود اما با کم کردن تضاد رنگ بین قهوه‌ای تیره و نقره‌ای باعث می‌شود موهای خاکستری کمتر به چشم بیاید.

    قرن‌هاست که از گیاه مریم‌گلی برای تیره کردن موها استفاده می‌شود و برای آنکه در موها بیشتر دیده شود، می‌توان چای سیاه را به ترکیب محلول مورد نظر اضافه کرد. برای استفاده از آن، می‌توانید به راحتی این محلول را بعد از شستشو با شامپو، روی موهایتان بریزید و بگذارید برای چند دقیقه بماند. موهایتان به مرور زمان تیره‌تر می‌شود و باید به طور مرتب از این محلول استفاده کنید.

    بسیاری از افراد به حنای قرمز حساسیت دارند. حنا حاوی بنزوییل است و افرادی که به این ترکیب حساس هستند نباید از این ماده استفاده کنند، اما حنای قرمز غیر از حساسیت، مشکل‌ دیگری ایجاد نمی‌کند.

    در عوض حنای هندی بسیار خطرناک است و رنگ کردن مو یا تاتو با آن عامل بروز لیکن‌پلان در پوست سر یا بدن است.

    رنگ موی طبیعی دیگر مثل ریواس، روناس، سماق و وسمه که برای از بین بردن رنگ قرمز حنا و بردن آن به سمت تیره استفاده می‌شود، حساسیت‌زا نیستند، اما پوست گردو که به رنگ مو اضافه می‌شود تا آن را روشن کند، حساسیت‌زاست و آلرژی ایجاد می‌کند که کهیر در ناحیه سر و صورت از علائم آن است. قهوه هم حساسیت‌زاست و باید با احتیاط مصرف شود.

    این مقاله توسط پارسی طب جمع آوری و تنظیم شده است.

    نه، همه افراد به رنگ مو حساس نیستند.

    افرادی که دچار حساسیت‌ می‌شوند، سسیتم ایمنی‌شان رنگ را به‌‌عنوان دشمن شناسایی می‌کند. سیستم ایمنی این افراد به یک آنتی‌ژن خاص که در رنگ وجود دارد، حساس است. به همین دلیل لازم است ابتدا رنگ موی شیمیایی خالص را بدون اکسیدان یا رنگ موی طبیعی مخلوط با آب را روی بازو امتحان کنید. ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر می‌شود.

    افرادی که برای اولین بار موهایشان را رنگ می‌کنند، شاید اصلا علائم حساسیت نداشته باشند، اما در مرتبه دوم باید مجدد امتحان را انجام دهند و ۴۸ ساعت صبر کنند.

    استفاده از شامپوهای سالم و تایید شده در نتیجه گیری از رنگ موها بسیار مهم است چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند بر روی رنگدانه گیاهانی که از آنها برای رنگ مو استفاده کرده اید نتیجه منفی گذاشته و در نهایت، رنگ واقعی گیاه را به موهای شما نمیدهند.

    حتی ممکن است این شامپوها به موهای شما آسیب وارد کنند.

    برای آشنایی بیشتر روی عکس کلیک کنید

    برچسبآرایشی و زیبایی و پوست و مو انواع شامپو و محصولات مراقبتی و تقویتی مو دارچین رنگ مو قهوه گیاهان دارویی و خواص آنها

    2020-03-26

    2020-03-05

    2020-03-01

    مکمل کلاژن: حتمان تبلیغات زیادی در مورد پودر کلاژن و یا کپسول آن شنیده اید. …

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    “پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

     !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document);!function (e, t, n, s) { var a = t.createElement(“script”), r = new Date; a.src = “https://newcdn.sanjagh.com/assets/sdk/notif.js?t=” + r.getFullYear().toString() + r.getMonth() + r.getDate() + r.getHours(), a.async = !0, a.defer = !0, e.snj_notif = { publisher_id: “5e47f2302e1c53039258f742”, delay: 5 }; var i = t.getElementsByTagName(“script”)[0]; i.parentNode.insertBefore(a, i) }(window, document); now = new Date(); var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0]; var script = document.createElement(‘script’); script.async = true; script.type = ‘text/javascript’; var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’; script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours(); head.appendChild(script);


    19 آگوست 2016 ساعت 09:16


    توسط پانته آ توتونچیان

    ضررهای مواد شیمیایی موجود در کیت های رنگ مو و بلاهایی که دکلره کردن بر سر موهای نازنین تان می آورد را حتما می دانید. اگر دنبال یک روشن کننده خیلی ملایم برای موهایتان می گردید، فقط کافی به کابینت چای هایتان در آشپزخانه سری بزنید! استفاده از بابونه به عنوان رنگ مو عنوان مقاله ای است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. 

    رنگ طلایی بابونه، گیاه دارویی که قرن هاست برای تسکین دردها استفاده می شود، با داشتن فلاونوئید در ترکیباتش، می تواند موها را به آرامی، بدون اینکه ضرری داشته باشد، روشن تر بکند.حنا با بابونه چه رنگی میشود

    یک شستشوی معمولی با چای بابونه را در برنامه ی زیبایی روزانه تان قرار دهید تا با چشم خودتان باور کنید. 5 چای کیسه ای بابونه را در آب جوش بگذارید تا حسابی دم بکشد. و به آن زمان کافی بدهید تا خنک شود. موهایتان را از قبل شامپو و نرم کننده بزنید و موهایتان را با محلول جادویی چای بابونه آغشته کنید. موهایتان را آبکشی نکنید. و اجازه دهید موهایتان خشک شود. (از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها خودشان خشک شوند) در حین خشک شدن موها، بابونه کارش را انجام می دهد. این پروسه را چند بار در روزهای متوالی تکرار کنید. اگر موهای طبیعی خودتان روشن باشد، بابونه اثر بیشتری خواهد داشت.

    می توانید محلول چای بابونه را با مقداری ماست مخلوط کنید و به مدت نیم تا یک ساعت بر روی موهای تمیز و شسته شده بگذارید. این ماسک بابونه به نرم تر شدن موهایتان کمک خواهد کرد.

    نکته: توصیه چی بپوشم به شما این است که اول این کار رو روی تکه ی کوچکی از موهایتان امتحان کنید و ببینید که آیا رنگی که ایجاد می کند را دوست دارید یا نه.

    اگر می خواهید نتیجه  بهتری بگیرید، می توانید چای بابونه را با ترکیبات گیاهی دیگری مثل آب لیمو و یک قاشق چای خوری روغن بادام یا نارگیل مخلوط کنید.

    اگر از بابونه به عنوان رنگ مو استفاده کردید، تجربه خودتان را با ما در میان بگذارید.

    مطالب مرتبط:

    1- رنگ موهایتان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟

    2- رنگ موی مشکی بهم میاد و یا طلایی؟

    3- چگونه رنگ مو متناسب با رنگ پوستم را انتخاب کنم؟

    محبوبترین مطالب

    (function( timeout ) {
    setTimeout(
    function() {
    var notice = document.getElementById(“cptch_time_limit_notice_11”);
    if ( notice )
    notice.style.display = “block”;
    },
    timeout
    );
    })(120000);
    Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.
    9
     − 
    نُه
     = 

    .hide-if-no-js {
    display: none !important;
    }

    سلام یعنی با حوله هم موهارو خشک نکنیم و بذاریم همینجوری بمونه تا خشک بشه؟؟؟

    در صورتی که با حوله خشک می کنید هم باید بسیار بسیار آرام موها را ماساژ دهید تا ریشه و پیاز مو آسیب نبیند

    ممنون

    مطالب مرتبط

    ©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

    This site is protected by wp-copyrightpro.com

    توسط
    پژمان امیری
    ·
    اسفند ۲۴, ۱۳۹۴

     

    تهیه رنگ موی سر با گل بابونه, رنگ مو با روناس, حنا, گیاه اسپرک برای تهیه رنگ موحنا با بابونه چه رنگی میشود

    تست رنگ طبیعی بر موها

    نکته‌ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای‌تان امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای‌تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به‌اصطلاح ۳۷ درجه سانتی‌گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می‌آید.

    رنگ بور با گیاه اسپرک

    اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴ قاشق غذاخوری از آن را در ۳ لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.

    با موهای سفید چه کنیم؟

    پیش از پیدایش رنگ‌های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ‌های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی که استعمال آن‌ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، توصیه می‌کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند ۲ قاشق غذاخوری تنباکو را با ۲ لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.

    مشکی پرکلاغی با روناس

    اگر تمایل دارید موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه این محلول کافی است ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می‌کردند.

    های لایت آبی با گیاه دارویی

    افرادی که تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود، می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند.

    برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می‌شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به‌دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی‌شدن تارهای سفید شده و جلوه‌ای خاص به موهای شما می‌بخشد.

     موهای طلایی با عصاره گل بابونه

    افرادی که علاقه‌مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می‌توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی‌رنگ موجب طلایی شدن موها می‌شود.

    برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه‌تان روی موها ظاهر شود.

    حنا، معروف‌ترین رنگ طبیعی جهان

    حنا یکی از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن‌ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که علاقه‌مند به استفاده از رنگ‌های طبیعی و بی‌خطر برای سلامت‌شان هستند تمایل زیادی به استفاده از این رنگ دارند. رنگی که نه تنها موجب قرمزی پوست و التهاب پوست سرشان نمی‌شود بلکه به ترمیم ساقه موها و ضخیم‌تر شدن آن‌ها کمک کرده و خواص درمانی فوق العاده‌ای برای مو دارد.

    افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می‌توانند رنگ موهای خود را به قهوه‌ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می‌گیرد آن‌ها را قهوه‌ای تیره و براق می‌کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می‌شود.

    رنگ طبیعی برای دوستداران رنگ مسی

    افرادی که علاقه‌مند به رنگ موی مسی هستند می‌توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای‌شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید.

    برای این منظور کافی است به میزان مساوی (۴ قاشق غذاخوری) از هر ۳ گیاه دارویی گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی موهای‌تان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی شده و جلوه زیبایی به موهای‌تان می‌دهد.

    برچسب‌ها تست رنگ طبیعی بر موهارنگ بور با گیاه اسپرکمجموعه : آرایش و زیباییمشکی پرکلاغی با روناسموهای طلایی با عصاره گل بابونههای لایت آبی با گیاه دارویی


    اسفند ۱۰, ۱۳۹۴

     توسط
    پژمان امیری
    · Published اسفند ۱۰, ۱۳۹۴


    بهمن ۲۲, ۱۳۹۱

    حنا با بابونه چه رنگی میشود

     توسط
    پژمان امیری
    · Published بهمن ۲۲, ۱۳۹۱
    · Last modified تیر ۵, ۱۳۹۲


    تیر ۲۸, ۱۳۹۴

     توسط
    پژمان امیری
    · Published تیر ۲۸, ۱۳۹۴

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وبسایت

  • خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری ضرر دارد
  •  

    بیشتر

    چند تمرین که در خانه می توانید با انواع نژاد سگ خانگی انجام دهید!

    ۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹

    بازی منوپولی چیست و چگونه بازی می شود؟

    ۳ بهمن, ۱۳۹۸

    اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟

    ۲۹ دی, ۱۳۹۸

    مقایسه کنسول های نسل جدید پلی استیشن و ایکس باکس!حنا با بابونه چه رنگی میشود

    ۱۶ دی, ۱۳۹۸

    همه چیز درباره جزیره بالی!

    ۱۵ دی, ۱۳۹۸

    شناخت عادت و روش های ترک آن!

    ۴ دی, ۱۳۹۸

    خواص فیبر و ضرورت آن برای بدن!

    ۱۹ آذر, ۱۳۹۸

    تأثیرات و فواید مطالعه بر ذهن انسان!

    ۱۲ آذر, ۱۳۹۸

    تصفیه خون با تغذیه ی مناسب!

    ۴ آذر, ۱۳۹۸

    چند نکته مهم برای آموزش و فرمان به سگ!

    ۱۸ آبان, ۱۳۹۸

    تمامی حقوق متعلق به “پورتال جامع پاتوق” است!

    رنگ کردن مو با حنا آن‌قدر هم راحت نیست !! حنا یک نوع رنگ طبیعی و گیاهی است که مو را به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای درمی‌آورد . شما باید در هنگام رنگ کردن مو با حنا اقداماتی را انجام دهید زیرا حنا روی پوست و وسایل شما رنگ خود را برجای می‌گذارد . البته نکته دیگری که افراد …

    تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

    ورود

    حنا با بابونه چه رنگی میشود

    نام کاربری یا نشانی ایمیل

    رمز

    مرا به خاطر بسپار

    رکنا: رنگ کردن مو با مواد طبیعی هیچ ضرر و آسیبی به تارهای مو نمی رساند.

    رنگ کردن مو در خانه و با مواد طبیعی علی رقم زیبایی موهایتان موجب تقویت آنها نیز می شود. با ترکیبات طبیعی این رنگ موها دیگر نگران ریزش و آسیب دیدگی موهایتان نیستید.

    رنگ کردن مو به روش مادربزرگهایمان و با مواد طبیعی ترکیباتی دارد که با آشنایی با انها شاید دیگر به سراغ استفاده از رنگهای شیمیایی نروید و خودتان در خانه با این ترکیبات عالی برای سلامت موهایتان آرایشگر خود شوید.

    درست است که رنگ‌های طبیعی محدود اند و گاهی رنگ مورد نظر شما در بین آنها نیست اما اگر شما هم از آن دسته از خانم هایی هستید که به تغییر رنگ موی خود علاقه دارید یا برای پوشاندن سفیدی موهای تان دنبال رنگ کردن آنها هستید، بهتر است برای یک بار هم که شده رنگ های طبیعی را امتحان کنید. گاهی لازم است برای تقویت مو و کاهش آسیب های وارده از رنگ های طبیعی مثل حنا، سدر، بابونه، چغندر، روناس و… استفاده کنید. پس با ما همراه شوید.

    حنا حرف اول را می زند

    حنا با بابونه چه رنگی میشود

    معروف ترین رنگ طبیعی حناست؛ رنگی که احتمالا شما را یاد مادربزرگ های تان می اندازد. حنا برگ درختچه ای به همین نام است که آن را می کوبند و برای رنگ کردن مو و ناخن از آن استفاده می کنند. حتما فکر می کنید حنا موهای شما را قرمز می کند اما جالب است بدانید ترکیب حنا با مواد دیگر طیف گوناگونی از رنگ های مورد نظر شما را به وجود می آورد؛ مثلا رنگ مشکی که همیشه یکی از رنگ های پرطرفدار است.

    اگر بخواهید رنگ مو های تان را به کمک حنا مشکی کنید، دستورالعمل های متعددی وجود دارد که ما با شما درمیان می گذاریم. امافراموش نکنید همیشه پیش از به کار بردن هر یک از این روش ها، مقداری از مواد را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت، از به کار بردن آن اجتناب کنید ضمن اینکه مواد نامبرده در دستورهای رنگ مو را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

    چهار قاشق غذاخوری حنا را با آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید دو ساعت روی سر بماند. چهار قاشق غذاخوری وسمه (رنگ حنا) را هم خیس کنید تا پس از شست وشوی حنا مورد استفاده قرار گیرد، دو ساعت بعد سر حنامالی شده را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن موها وسمه را روی آنها بمالید و مانند مرحله اول دو ساعت بعد سر را با آب ولرم بشویید.

    اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ Massage دهید.

    یک قاشق غذاخوری برگ کنجد، یک قاشق غذاخوری سنای مکی و یک قاشق غذاخوری حنا را پودر کنید. با یک لیوان آب جوش مخلوط کرده و به صورت خمیر درآورید. پس از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید و اجازه دهید دو ساعت روی موهای تان بماند سپس موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

    برای موهای تیره دو قاشق غذاخوری حنا و چهار قاشق غذاخوری وسمه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. بعد از پنج دقیقه یک عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید. قبل از رنگ کردن، موها را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و سپس موها را با این مواد رنگ کنید. یک تا دو ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

    پنج قاشق حنا و یک لیوان سرکه را مخلوط کنید و پس از یک ساعت آن را به سر بمالید. یک ساعت صبر کنید، بعد موها را با آب ولرم بشویید.

    دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب مخلوط کنید. پس از دو ساعت رنگ را به آرامی به موها بمالید. دو ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

    چهار قاشق غذاخوری حنا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم آبکشی کنید. بلافاصله چهار قاشق غذاخوری وسمه و یک قاشق مرباخوری سریش را با ماست مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موها را با آب ولرم بشویید.

    جالب است بدانید اگر چندین بار موهای خود را با جوشانده پوست گردو ماساژ دهید و بشوئید، مشکی می شود.

    رنگ کردن موهای سفید

    اگر چند تار موی سفید دارید، چهار قاشق غذاخوری تنباکو را با دو لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانید و صبر کنید تا خنک شود، سپس موها را با محلول ماساژ دهید.

    برای موهای سفید دو قاشق غذاخوری پودر گل شقایق و دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و به صورت خمیر درآورید. بعد از دو ساعت خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

    رزماری یا اکلیل کوهی هم درمان طبیعی برای حفظ رنگ طبیعی موهای شماست و هم درمان خوبی برای چربی مو به حساب می‌آید. یک چهارم فنجان رزماری خشک را به مدت 10 دقیقه در دو فنجان آب بجوشانید. بعد آن را از صافی رد کنید و آب رزماری را روی سرتان بریزید و اجازه دهید شب تا صبح روی سرتان بماند. اگر تعداد موهای سفید سر شما زیاد است، از این محلول برای مدت طولانی تری استفاده کنید. کم کم موهای سفید شما رنگ تیره تری به خود می گیرد.

    رنگ موی قهوه ای روشن در خانه و با مواد طبیعی

    70 گرم ریشه ریواس را 10 دقیقه بجوشانید. بعد از 24 ساعت جوشانده را صاف کنید و با شش قاشق کایولین، یک عدد تخم مرغ و چهار قاشق سرکه سیب مخلوط کنید. حالا آن را روی سر بمالید و پس از یک ساعت آبکشی کنید.

    یک قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری بابونه و دو قاشق چایخوری روناس را پودر و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. چهار ساعت بعد خمیر را به آرامی به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

    دو قاشق غذاخوری پوست گردو، یک قاشق چای خوری پودر زاج، دو قاشق غذاخوری عرق بهارنارنج و دو عدد زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و به موها بمالید. یک ساعت صبر کنید و بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید.

    دو قاشق غذاخوری گل بابونه، یک قاشق غذاخوری چای و یک قاشق غذاخوری وسمه را با دو لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. پس از سرد شدن یک عدد زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و خمیر را به موها بمالید. سه ساعت بعد موها را آبکشی کنید.

    پوست گردوی سبز تازه را بکوبید و با چهار لیوان آب روی حرارت قرار دهید تا نصف آن بخار شود. وقتی سرد شد آن را به موهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهای تان را بشویید.

    20 گرم حنا، 30 گرم پودر برگ کنجد، 20 گرم پودر بابونه و دو عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت بماند. بعد از چهار ساعت مواد را به مو بمالید و باز منتظر شوید که این مواد چند ساعت روی موهای تان بماند و بعد آبکشی کنید. دقت داشته باشید برای تاثیرپذیری رنگ‌های طبیعی زمان بیشتری نسبت به رنگ شیمیایی باید اختصاص دهید.

    رنگ موی طبیعی قهوه ای تیره

    یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس چای صاف شده، یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده و دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری پودر گل میخک به آن اضافه کنید و به موی سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

    پودر پوست گردو، پودر زاج، پودر حنا، زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل پیدا کند. خمیر را روی موها ی تان بمالید و 40 دقیقه صبر کنید و بعد آن را آبکشی کنید.

    • آب دو عدد لیموترش، یک قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه و یک لیوان آب جوش را مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم بجوشانید تا حالت خمیر نرم به خود بگیرد. مواد را از روی حرارت بردارید و بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ به آن اضافه کنید. موهای خود را با یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم ماساژ دهید و بعد مواد را به آن بمالید. یک ساعت و نیم بعد موها را با آب ولرم آبکشی کنید. اگر چند بار این عمل را تکرار کنید رنگ آن خیلی روشن می شود.حنا با بابونه چه رنگی میشود

    رنگ موی طبیعی قهوه ای روشن

    سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه را مخلوط کنید و به مو بمالید. بعد از دو ساعت موهای تان را آبکشی کنید.

    دو قاشق غذاخوری حنا، سه قاشق غذاخوری قهوه، دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک قاشق غذاخوری وسمه را با مقداری آب خمیر کنید و روی سر بمالید. اجازه دهید دو ساعت بماند و بعد آن را بشویید.

    30 گرم بابونه را در آب بجوشانید و با 15 گرم حنا (یا روناس)، 30 گرم قهوه و 20 گرم اقطی مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. بعد از دو ساعت آن را بشویید.

    رنگ موی سرخ جذاب

    حنا را با آب یا عرق بهارنارنج خمیر کنید. بعد از چند ساعت، کمی آب به آن اضافه کرده و به مو بمالید. این خمیر هرچه بیشتر روی سر بماند رنگ بیشتری خواهد داشت و پررنگ تر می شود. اگر مقداری آب اکسیژنه به خمیر حنا اضافه کنید، مو ها را به رنگ آتشین و پرتلالو درمی آورد. رنگ قرمز حنا شاد و زنده است.

    اقطی سرخ (نام گیاه) را با آب مخلوط کنید و به موهای خود بمالید.

    حنا را با آب اکسیژنه به صورت متناوب بر سر بمالید تا موهای تان قرمز شود.

    رنگ موی قهوه ای بلوطی

    پودر حنا را با آب اکسیژنه و قهوه مخلوط کنید و به موهای خود بمالید. دو ساعت بعد رنگ را با آب ولرم شست وشو دهید.

  • عکسهای عاشقانه خاص دونفره
  • رنگ موی طلایی

    پنج قاشق غذاخوری گل بابونه و پنج قاشق غذاخوری گل ریواس را با سه لیوان آب روی حرارت ملایم بجوشانید. بعد از 20 دقیقه آن را صاف کنید و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی رنگ موجب طلایی شدن آنها می شود.

    پنج قاشق غذاخوری پودر بابونه را با یک لیوان آب به مدت پنج دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن یک قاشق غذاخوری صابون به آن اضافه کنید به طوری که در آن حل شود. ابتدا سر را صابون زده، بدون اینکه سرتان را آبکشی کنید این مخلوط را روی سر ماساژ دهید پس از یک ساعت موها را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

    یک چغندر را رنده کنید و در یک فنجان آب بجوشانید و با نصف قاشق چای خوری کاتا که گیاهی هندی است مخلوط کنید. بعد از صاف کردن، آن را با یک فنجان حنا مخلوط کنید. بعد یک قاشق چای خوری پودر قهوه به آن اضافه کنید و یک شب در داخل ظرف فلزی قرار دهید. صبح نصف پیمانه کشک به آن اضافه کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو تا سه ساعت بشویید.

    بابونه، قهوه، آبلیمو، سرکه و زعفران را به یک میزان با هم مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و پس از دو ساعت بشویید.

    رنگ موی شرابی

    یک عدد چغندر متوسط را در مقداری آب بجوشانید و با شش قاشق حنا مخلوط کنید و روی موهای تان بگذارید و پس از یک ساعت بشویید.

    دو قاشق غذاخوری حنا، یک قاشق غذاخوری رنگ حنا، سه قاشق غذاخوری روناس، دو قاشق غذاخوری گل ریواس را با آب لبو قرمز مخلوط کنید و روی مو ها بمالید و بعد از دو ساعت بشویید.

    رنگ موی مسی

    چهار قاشق غذاخوری گل ریواس، چهار قاشق غذاخوری گل بابونه، چهار قاشق غذاخوری حنا و سه لیوان آب را بجوشانید. بعد از صاف کردن مواد، موها را با آن ماساژ دهید و پس از دو ساعت بشویید.حنا با بابونه چه رنگی میشود

    حنا، وسمه، روناس، آب آلبالو، قهوه و پوست پیاز قرمز را مخلوط کنید و به موهای خود بمالید و بعد از دو ساعت آبکشی کنید.

    رنگ موی مسی تیره

    یک قاشق چای خوری چای را در 200 میلی لیتر آب بجوشانید تا مقدار آن به نصف برسد سپس آن را صاف کنید تا چای از آن جدا شود. یک فنجان پودر حنا، یک قاشق چای خوری پودر انگور خشک شده، دو قاشق چای خوری روغن نارگیل (یا زیتون) و چای تزئینی را با هم مخلوط کنید و بگذارید یک شب در ظرفی آهنی بماند. صبح مقداری روغن اکالیپتوس به حنا اضافه کنید و آن را به سر خود بمالید و بعد یک یا دو ساعت آن را بشویید.

    حنا و بابونه، آبلیمو و سرکه را با هم ترکیب کرده روی موهای خود بمالید.

    قرمز متمایل به طلایی

    برای ایجاد رنگ قرمز متمایل به طلایی، 211 گرم پودر حنا و دو پیمانه آب لیمو را در ظرف غیرفلزی مخلوط کنید. بگذارید مواد به مدت چهار تا شش ساعت بماند تا کمی غلیظ شود. بعد آن را روی سر بمالید و با پلاستیک ببندید. پس از دو تا سه ساعت، موهای خود را بشویید.

    حنا، برگ و تخم چغندر وگلبرگ شقایق هم موهای شما را سرخ می کند.

    رنگ موی طبیعی شرابی

    300 سی سی دمکرده بابونه و یک قاشق سرکه یا آبلیمو را با شش قاشق غذاخوری حنا مخلوط کنید و یک ساعت روی موهای خود بگذارید و سپس آبکشی کنید.

    پنج قاشق غذاخوری روناس را با یک لیوان آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید، پس از سرد شدن آن را صاف کنید و نصف آن را به موهای تان بمالید، بعد نیم ساعت باقیمانده مواد را به موها زده و یک ساعت صبر کرده و بعد با آب ولرم آبکشی کنید.

    شش قاشق غذاخوری حنا، آب شلغم که قبلا دم کشیده و خنک شده و دو قاشق غذاخوری قهوه و دو قاشق غذاخوری سرکه را مخلوط کنید و به مدت دو ساعت روی سر بگذارید.

    آیا زنان باردار می توانند از رنگ های طبیعی استفاده کنند؟

    در مورد استفاده از رنگ های طبیعی دکتر عباسیان، متخصص طب سنتی توصیه می کند:«در استفاده از رنگ ها، مزاج خود را بشناسید، به عنوان مثال اگر گرم مزاج هستید از گیاهان گرم که استفاده از آنها در شما حساسیت ایجاد می کند، زیاد و متناوب استفاده نکنید. رنگ های طبیعی برای خانم های باردار هم اگر بریدگی یا زخم نداشته باشند، مشکلی ایجاد نمی کند.

    اما در حالت کلی بهتر است خوردنی ها و مالیدنی هایی از این دست، به علت نامشخص بودن واکنش آن در بدن خانم باردار و جنین، در این مقطع زیاد و مکرر استفاده نشود.» استفاده از رنگ های طبیعی به مراتب سخت تر از رنگ های شیمیایی است و وقت و حوصله بیشتری می طلبد اما حتما می دانید استفاده مکرر از رنگ های شیمیایی نه تنها به ریشه مو آسیب وارد می کند بلکه ممکن است مقادیری از مواد از طریق پوست جذب بدن شود.

    شواهد تازه محققان نشان می دهد میان استفاده مرتب از رنگ مو با ابتلا به بعضی بیماری های پوستی و حتی سرطان ارتباط نزدیکی وجود دارد. همچنین دانشمندان در مطالعات و آزمایش هایی که روی حیوانات انجام دادند، متوجه شدند دفعات رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی موجب ناقص الخلقه شدن نوزادان حیوانات می شود. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود حداقل در سه ماهه اول بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند.

    چند نکته ی مهم

    • توجه داشته باشید کیفیت، تازگی گیاه، میزان مواد، نحوه ترکیب مواد، جنس و رنگ موی هر شخص، زمان ماندن مخلوط روی مو و. . . طیف رنگی متفاوتی را در افراد مختلف ایجاد می کند.

    • پیش از رنگ کردن کل موهای تان، بخش کوچکی از موها را رنگ کنید تا رنگ به دست آمده روی موی خود را ببینید و در صورت رضایت کل موی خود را رنگ کنید.

    • اگر رنگ به دست آمده دلخواه شما نبود می توانید چندین مرتبه این کار را تکرار کنید. رنگ های تیره با تکرار، تیره تر و رنگ های روشن روشن تر می شود.

    • مدت دقیق نگهداشتن رنگ روی مو بسیار مشکل است زیرا به خصوصیات مو و رنگ موی شما بستگی دارد.

    • برای اینکه نتیجه بهتری از رنگ کردن موهای خود بگیرید، بهتر است شرایط دمایی محیط، نزدیک به دمای بدن یعنی 37 درجه سانتی گراد باشد.

    • توجه داشته باشید رنگ های شیمیایی به سختی روی رنگ های گیاهی می نشیند و ولی رنگ های گیاهی به راحتی روی موهای دکلره شده و رنگ شده نتیجه می دهد.

    • شست وشو با چای باعث تغییر رنگ موها نمی شود اما هاله زیبایی روی آنها پدید می آورد.

    • اگر موهای شما شکننده و خشک است، هنگام استفاده از حنا، زرده تخم مرغ یا روغن زیتون به ترکیب رنگ تان اضافه کنید.

    اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

    حمله 500 آشوبگر به حوزه علمیه

    عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

    این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

    شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

    دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

    این اجساد بعد از مرگ مدلینگ شدند ! + عکس های تاسف آور

    مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

    این معلم شیطان صفت دانش آموزان را بازیگران فیلم های مستهجن کرده بود! + عکس

    حمله 4 مرد مسلح به خانه برج ساز و تاجر اینترنتی در شمال تهران + عکس

    خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

    طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

    راز وصیتنامه زن مشهدی که خودش را کشت

    زن تهرانی ، 6 خودروی مرد برج ساز را توقیف کرد! + عکس

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    رکنا:اگر قبل از رنگ کردن ، روشهای زیر را انجام دهید ، رنگ موهایتان بیشتر می ماند.

    رکنا: با این مواد طبیعی در خانه می توانید به راحتی کرم های سفید کننده بسازید.

    رکنا: با این مواد طبیعی می توان موهای سفید را مشکی کرد.

    رکنا: این روش ها برای سفید کردن پوست های تیره مفید است.

    همش الکی است پولتون رو سرفر این چیز ها نکنید من هرکدوم رو چند بار روی موهام گذاشتم ولی فقط هنای خالی جواب داد.😡😡

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است


    مشهد فوری/ حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

    1. جوان سازی پوست صورت و بدنحنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

    ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    2. سفید شدن و روشن شدن رنگ پوستحنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.حنا با بابونه چه رنگی میشود

    ماسک حنا برای سفیدی پوستیک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    3. درمان آکنه و جوش صورتحنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

    ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    4. درمان زخم های پوستحنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

    5. درمان آفتاب سوختگیحنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

    6. تقویت و افزایش رشد موحنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

    ماسک حنا و روغن کنجد250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

    7. حجم دهنده طبیعی موحنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

    ماسک حنا و ماست برای مودو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    8. درمان ریزش موحنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

    ماسک حنا برای ریزش مومقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

    ماسک حنا و عسل25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

    9. درمان شپش موترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

    ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

    10. حنا برای رنگ موگفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

    طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابیترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

    یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

    رنگ حنا روی مو های سفیدیک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاهیک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

    رنگ مو با حنا و دارچینترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

    یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    رنگ مو با حنا و بابونهترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

    یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    11. نرم کننده طبیعی موحنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

    ماسک حنا و آب لیمویک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.حنا با بابونه چه رنگی میشود

    12. درمان موخورهموهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

    ماسک حنای بی رنگ برای مویک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک حنا و شیر نارگیل2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    13. حنا برای موهای چربحنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

    ماسک حنا و خاک رسمقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

    14. حنا برای مو های خشکحنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

    ماسک حنا و روغن زیتوننصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    15. تقویت و افزایش رشد ناخنحنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

    طرز استفاده از حنا برای ناخنهر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

    16. درمان سندروم پای ورزشکارحنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

  • عکس پروفایل مها
  • علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    17. درمان تب و گلودرددر طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    18. درمان سردرد، میگرن و سرگیجهخواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    19. روماتیسم و آرتروزخواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    20. درمان بی خوابیروغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    21. سم زدایی و پاک سازی بدنخیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    22. فشار خوناگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    23. خواص روغن حناروغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.حنا با بابونه چه رنگی میشود

    طرز تهیه روغن حناابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    عوارض و مضرات حناانواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.


    مشهد فوری/ حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

    1. جوان سازی پوست صورت و بدنحنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

    ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

    2. سفید شدن و روشن شدن رنگ پوستحنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.

    ماسک حنا برای سفیدی پوستیک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

    3. درمان آکنه و جوش صورتحنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

    ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    4. درمان زخم های پوستحنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

    5. درمان آفتاب سوختگیحنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

    6. تقویت و افزایش رشد موحنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

    ماسک حنا و روغن کنجد250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

    7. حجم دهنده طبیعی موحنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

    ماسک حنا و ماست برای مودو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    8. درمان ریزش موحنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

    ماسک حنا برای ریزش مومقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

    ماسک حنا و عسل25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

    9. درمان شپش موترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

    ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

    10. حنا برای رنگ موگفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

    طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابیترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

    یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

    رنگ حنا روی مو های سفیدیک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاهیک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

    رنگ مو با حنا و دارچینترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

    یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    رنگ مو با حنا و بابونهترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

    یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    11. نرم کننده طبیعی موحنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

    ماسک حنا و آب لیمویک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

    12. درمان موخورهموهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

    ماسک حنای بی رنگ برای مویک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک حنا و شیر نارگیل2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    13. حنا برای موهای چربحنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

    ماسک حنا و خاک رسمقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

    14. حنا برای مو های خشکحنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

    ماسک حنا و روغن زیتوننصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    15. تقویت و افزایش رشد ناخنحنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

    طرز استفاده از حنا برای ناخنهر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

    16. درمان سندروم پای ورزشکارحنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

    علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    17. درمان تب و گلودرددر طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    18. درمان سردرد، میگرن و سرگیجهخواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    19. روماتیسم و آرتروزخواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    20. درمان بی خوابیروغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    21. سم زدایی و پاک سازی بدنخیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    22. فشار خوناگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    23. خواص روغن حناروغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.

    طرز تهیه روغن حناابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    عوارض و مضرات حناانواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.

    22

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    خانم خانم یه خبر خوب 

    اگه تو این روزا دنبال شانس و اتفاق خوب هستین 

    بیان تو قرعه کشی ما شرکت کنید

    حنا با بابونه چه رنگی میشود

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    حنا با بابونه چه رنگی میشود
    حنا با بابونه چه رنگی میشود
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *