جگر وز لری

دوره مقدماتی php
جگر وز لری
جگر وز لری

جگر را یه به صورت نواری بلند و یا به صورت تکه ای برش بزنید و به سیخ بکشید و روی آـتش کباب کنید.

بعد از اینکه جگر نیمه پخت شد آن را از روی حرارت بردارید و به آن کمی نمک بزنید و وز را دور آن بپیچانید و دوباره جگر را روی حرارت آتش قرار دهید تا به آرامی و در اثر گرما وز آب شود.

( وز به دلیل نازکی و چربی که دارد موقعه آب شدن ، طعم فوق العاده ای به جگر میدهد)

گوجه ها را هم به سیخ بکشید و با جگر کباب شده به همراه نان یا پلو سرو کنید.جگر وز لری

– اگر جگر را به صورت نوار بلندی درآورده اید، وز را هم به همان صورت روی جگر بپیچانید. 

دوره مقدماتی php

اگر هم به صورت تکه تکه درآورده اید وز را هم به صورت تکه تکه روی جگر بپیچانید.

جگروز جزو غذای محلی – لرستان میباشد زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه و زمان پخت و انتظار آن در حدود 15دقیقه میباشد . جگروز را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید . توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

امتیاز دهید


3.6
از

18

جگر یا کبد گوسفند یا گاو یکی از لذیذ ترین گوشت ها برای تهیه کباب است که خوردن-به اندازه-  آن به دلیل داشتن آهن و ویتامین ب موجود در آن بسیار توصیه می شه به خصوص به کسانی که دچار فقر آهن و کم خونی هستن. روش های طبخ جگر متعدد است و هرکس با توجه به ذایقه اش می تونه نوعی از اون  رو تهیه کنه و از خوردنش لذت ببره. مثلا تهیه جغور بغور، پاته جگر، کباب جگر و … . یکی از بهترین راه های پخت جگر کباب کردن آن روی زغال است که عطر بی نظیری به این گوشت می ده که روش تهیه بسیار ساده ای هم داره. این کباب خوشمزه را در استان لرستان به این صورت درست می کنند که پس از پیچیدن جگر در لایه ای نازک از چربی  روی آتش قرار می دهند و کباب می کنند که طعم خاص تری می گیرد و به آن جگروز می گویند.

جگروز از ترکیب جگر با وُز تهیه می شه. شاید تا به حال اسم وز را نشنیده باشید و با دیدن این کلمه این سوال برایتان ایجاد شود که وز چیست؟

وز در واقع چربی نازک و پرده مانندی است که شکمبه یا سیرابی گاو و گوسفند را در بر گرفته  و  از این چربی نازک برای تهیه جگروز یا جگر کفن پیچ  می توان استفاده کرد.جگر وز لری

 

 

با توجه به پر طرفدار بودن این کباب خوشمزه امروز و در ادامه این نوشته مراحل تهیه جگروز سنتی را می خوانیم که امیدوارم از درست کردن و خوردنش لذت ببرید اما پبش از هر چیز شاید لازم باشه بدونیدکه استفاده بیش از حد جگر می تونه آسیب زننده باشه برای مثال مصرف جگر به بانوان باردار توصیه نمی شه چون جگر ممکن است هنگام پختن به خوبی مغز پخت نشود و در این صورت ممکنه به جنین آسیب برسونه. همینطور مصرف بیش از حد آن آن به آقایان توصیه نمی شه چرا که اصولا آقایون به فقر آهن دچار نیستند و در صورتی که مداوم جگر مصرف کنند مقدار زیادی آهن در بافت های بدن ذخیره می شه و این می تونه به سایر اندام ها آسیب برسونه. پس در مصرف جگر حد تعادل را نگه دارید تا باعث اذیت نشه.

 

 

1. جگر را به خوبی بشویید و چربی و و بخش های اضافی آن را  با چاقوی تیز از روی آن جدا کنید.

2. پس از شستن جگر را در صافی یا سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

3. وز را هم پس از شستن از جایی آویزان کنید تا آب آن به صورت یکنواخت گرفته شود (وز باید کاملا خشک باشد.)

4. جگر را به اندازه دلخواه برش بزنید و به سیخ بکشید.

5.وز را با توجه یه سایز سیخ برش بزنید و روی سطح کار به خوبی پهن کنید و روی آن مقداری نمک و در صورت تمایل فلفل بپاشید.

6. هر سیخ جگر  را روی تکه ای از وز قرار دهید و آن را به خوبی در وز بپیچید و بعد بر روی آتش با حرارت ملایم  کباب کنید(دقت کنید آتش زبانه نداشته باشد چرا که در این صورت جگر به سرعت می سوزد و سفت می شود)

 

 

– برای تهیه جگر کفن پیچ می توان چربی دور شکمبه یا سیرابی را به بخش ها کوچک تقسیم کرد و در وسط هر برش از وز یک تکه جگر فرار داد و بعد جگر های بقچه پیچ را به سیخ کشید و کباب کرد.

-اگر دوست دارید می توان هنگام با سیخ کشیدن جگر یعنی به صورت یکی در میان یک تکه فلفل دلمه ای یا پیاز قرار دهید تا کباب خوش عطر و طعمی داشته باشید.

-وز را می توان از قصابی ها تهیه کرد.

 

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

جگر وز لری

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

جگر وَز یا جگر پرده‌پیچ (به کردی جنوبی: جه‌رگ وه‌ز، به کردی هورامی: جه‌رگ و به‌ز، به لری: جگه‌ر و وه‌ز) نوعی روش کباب کردن جگر است که در آن سیخ‌های جگر در درون یک پردهٔ چربی قرار داده می‌شوند. این کباب در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام و کردستان و همچنین در مناطق کردنشین عراق رواج دارد. گفته می‌شود که غذایی مشابه نیز در آفریقای جنوبی وجود دارد.[۱][۲]

کباب جگر وَز با گوشت جگر گاو یا گوسفند تهیه می‌شود. برای تهیهٔ آن جگر را در داخل لایه‌ای نازک از بافت چربی (پیه) که از پردهٔ دیافراگم حیوان تهیه می‌شود قرار داده و چربی را همچون پرده‌ای به دور آن می‌پیچند. جگر وَز می‌تواند با دو یا تنها یک سیخ جگر تهیه شود. در فرایند کباب شدن چربی اندکی برشته شده و جگر در داخل آن کباب می‌شود و چربی به داخل گوشت جگر سرایت می‌کند. می‌توان هر قطعه جگر را جداگانه پرده‌پیچ کرد و یا اینکه کل سیخ یا سیخ‌ها را در یک قطعه پردهٔ بزرگ‌تر پیچید.[۳][۱]

در ادبیات کلاسیک کردی از کباب جگر وَز بارها به عنوان خوراکی خوشمزه یاد شده‌است. در گویش کردی هورامی (گورانی) که چندین قرن زبان نوشتاری کردها بوده به این خوراک «جه‌رگ و به‌ز» گفته می‌شود.[۳]میرزا عبدالقادر پاوه‌ای شاعر کرد در بیتی می‌گوید خوردن کباب «جرگ و به‌ز» به همراه یاران هم‌دل در کوه‌ها و درون غارها، کاری خوش و لذت‌بخش است:[۳]

همچنین میرزا محمود دوریسانی شاعر کرد هنگام دیدن چند رأس آهو ضمن آرزوی حضور شکارچیان به این کباب اشاره کرده و می‌گوید:[۳]

نمکستان : ما ایرانی ها علاقه بسیاری به کباب داریم. کباب جگر گوسفند یا گاو می تواند یکی از کباب های لذیذی باشد که طرفداران بسیاری دارد. جگر به علت داشتن آهن و ویتامین ب برای بدن علی مخصوصاٌ افرادی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند بسیار مفید است. ولی در مصرف جگر باید اعتدال داشت، مصرف بیش از حد آن نیز ضرر دارد. مخصوصا زنان باردار بهتر است جگر میل نکنند چون امکان دارد خوب پخته نشده باشد و به جنین آسیب برساند.

امروز در خدمت شماییم با طرز تهیه یک کباب لذیذ لری به نام جگروز لرستان. جگروز لری جگر وُز پیچ شده کبابی است. وُز پرده نازک چربی است که درون شکمبه یا سیرابی را در برگرفته است. این لایه نازک چربی به کباب ما طعم دلپذیری می دهید. با ما همراه باشید تا این کباب لری را تهیه و در کنار خانواده میل کنیم و لذت ببریم.

مرحله اول: جگر را خوب شسته و پی اضافه را از آن جدا می کنیم.

مرحله دوم: جگر را به صورت نواری یا تکه تکه برش می دهیم.جگر وز لری

مرحله سوم: وُز را نیز خوب شسته و از جایی آویزان می کنیم تا آب آن کامل خشک شود.

مرحله سوم: جگرها را به سیخ می کشیم.

مرحله چهارم : وُز را به دور سیخ می پیچانیم.

مرحله پنجم: منقل زغال را آماده کرده تا ذغال ها یک دست روشن شود.

مرحله ششم: سیخ های جگر، وُز پیچ شده را روی منقل می گذاریم تا کباب شوند. در انتها وُز آب شده و چیزی از آن باقی نمی ماند.

جگروز لری ما آماده است آن را لای نان قرار دهید و روی آن لیمو ترش ریخته گرم سرو کنید. ریحان و دوغ در کنار این کباب لذیذ لری ترکیب خوبی است. جگروز را با برنج نیز میل می کنند. نوش جان!

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه برگر بوقلمون را با شما به اشتراک گذاریم. این غذا یکی از غذاهای اصلی یونان بوده و با آویشن پخت می گردد.

یخمه ترش از غذاهای سنتی و بومی استان اصفهان است که در قدیم پخت آن رواج بسیار داشته و امروزه هم کدبانوهای اصفهانی این غذای خوشمزه و مقوی را برای اهل منزل تدارک می بینند.

مراکش یکی از کشورهای شمال غرب آفریقا است. این کشور به داشتن غذاهای لذیذ معروف است که یکی از آنها خوراک بادمجان و نخود است.

اغلب ما از اینکه کیک ما خوب پف نمی کند و بافت نرمی ندارد ناراحتیم. امروز ما دستور پخت کیک اسفنجی ژاپنی را برای شما آماده کرده ایم تا دیگر نگران پف و اسفنجی نشدن کیک خود نباشیم.

پس از همه‌ گیری ویروس کووید ۱۹، تقاضای خرید برای دستگاه‌های ضدعفونی کننده سطوح و محیط به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است در همین راستا، شرکت پایش سلامت پرنیا اقدام به تولید دستگاه‌ ضدعفونی کننده محیط و سطوح آرن 19 نمود.

کیک ورق تگزاس به راحتی تهیه می شود و زمان کمی برای پخت نیاز دارد. کسی که تا به الان کیک درست نکرده است نیز می تواند این کیک لذیذ را با ما درست کند و از خوردن آن بسیار لذت ببرد.

تور مشهد جزو 3 تور مسافرتی برتر کشور ایران است. آمارها نشان می دهد 90 درصد مردم ایران در هر شهری که باشند، 3 تا 10 روز از 365 روز سال خود را برای سفر به مشهد خالی می کنند!

پنکیک صبحانه کامل و مفیدی است، حتی می توان آن را در مهمانی های دورهمی تهیه کرد و از خوردن آن را جمع صمیمی لذت برد. پنکیک زمان کمی برای آماده شدن نیاز دارد انتخاب خوبی برای مواقعی است که مهمان ناخوانده داریم. با ما همراه باشید تا امروز پنکیک بلوبری را با هم درست کنیم.

از ابتدای اسفند 98 که ویروس کرونا وارد کشور شد توصیه‌های گوناگونی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس اعلام شد. برای نمونه پرهیز از سفر همواره جز توصیه‌های اصلی‌ برای پیشگیری از ابتلا کرونا به بوده است.

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه برگر بوقلمون را با شما به اشتراک گذاریم. این غذا یکی از غذاهای اصلی یونان بوده و با آویشن پخت می گردد.

همه ما انسان ها گاهی دوست داریم تا محیط مان را تغییر دهیم و احساسات و حالات دیگر را نیز تجربه کنیم. و اولین جایی که اکثرا دست به تغییر و دگرگونی در آن می زنیم محل زندگی یا کارمان است که البته این تغییر و تحول بیشتر در محل زندگی ما رخ میدهد.

این یک دستور العمل برای وافل بلژیکی آسان است. وافل ها شیرینی خوشمزه، مخصوص کشور بلژیک هستند. وافل ها در قسمت خارجی کاملاً طلایی هستند و در عین حال دارای بافت سبک و ترد در داخل هستند!

گاهی اوقات برای نصب شوفاژ باید در لوله کشی تغییراتی ایجاد کنید. همیشه می توانید این کار را به متخصص بسپارید اما خودتان هم با وجود ابزار و داشتن اطلاعات کافی می توانید از پس آن بر بیایید. در اینجا می خواهیم درباره نصب شوفاژ راهنمایی تان کنیم. جگر وز لری

گاهی اوقات برای نصب شوفاژ جدید باید اول کمی کارهای لوله کشی انجام دهید. مسلما می توانید این کار را به متخصص بسپارید، اما چرا خودتان نباید آن را انجام دهید؟

گرچه بخاری گازی بدون دریچه با استفاده از ویژگی سوخت تمیز گاز طبیعی یا پروپان خانه را گرم می کند، اما درباره میزان تمیز بودن آن بحث وجود دارد.

شوفاژها یکی از قابل اعتمادترین لوازم خانه هستند اما آنها هم گاهی به دلیل خراب بودن یا به دلیل افزایش گرما تعویض می شوند.

اسپرینگ رول یک پیش غذای بسیار خوشمزه است که متعلق به شرق دور و شمال آسیا است و در این مناطق مردم بسیار از آن در میان وعده هایشان و یا وعده های اصلی غذایی استفاده می کنند.

اگر می خواهید معلم خصوصی ریاضی شوید و از کار تدریس خصوصی ریاضی درآمد خوبی را بدست آورید، در هر صورت ادامه این مقاله را مطالعه نمائید.

روش های منجمد کردن سبزیجات تازه و نحوه ی فریز کردن سبزیجات تازه در خانه را از نمکستان بیاموزید.

اگر به دنبال تحصیل در روسیه و شناخت دانشگاه‌های معتبر روسیه هستید، این مقاله از سایت روس دانش را تا انتها دنبال کنید؛ چرا که برایتان اطلاعات فوق العاده ای از سفر و تحصیل در روسیه تدارک دیده‌ایم.

ترشی انار و لبو یکی از خوشرنگ ترین ترشی های فصل پاییز است، طرز تهیه ترشی انار و لبو خوشمزه و مجلسی بسیار آسان و سریع است. از این ترشی میتوانید برای مهمانی نهار و عصرانه استفاده کنید.

امروزه دوربین های مداربسته با توجه به پیشرفت تکنولوژی دارای انواع مختلفی از نظر ظاهری و کارایی می باشند که هرکدام از آنها برای بمنظور بکارگیری در یک محل خاصی تولید می شو.

یخمه ترش از غذاهای سنتی و بومی استان اصفهان است که در قدیم پخت آن رواج بسیار داشته و امروزه هم کدبانوهای اصفهانی این غذای خوشمزه و مقوی را برای اهل منزل تدارک می بینند.

  • عکس نوشته عاشقانه برای پروفایلم
  • دستگاه جوجه ‌کشی، می ‌تواند فرصت‌ شغلی بسیار مناسبی را برای اقشار مختلف جامعه ایجاد کند. ایده ‌های خوبی که پیاده ‌سازی آنها کار چندان سختی نیست، همواره می ‌توانند حتی در سخت ‌ترین شرایط اقتصادی، منشأ ایجاد تغییرات مثبت باشند.

    کلاچ میان پر یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه استان گیلان است که در کنار کلوچه فومن و یا کاکا، کم کم در میان مردم سایر نقاط ایران نیز طرفداران پرو پا قرصی پیدا کرده است.

    رویای نوازندگی در یک کنسرت بزرگ یا در خلوت دنج سال‌های میان‌سالی، در بین اکثر افراد یک آرزوی مشترک است؛ اما چرا بسیاری از ما فکر می‌کنیم، برای یادگیری موسیقی دیر شده است؟

    آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد شوید بسیار خوشمزه مناسب مهمانی را در نمکستان آماده کرده ایم. نوش جانتان

    برای حفظ زیبایی و جوانی پوست‌تان از چه محصولاتی استفاده می‌کنید؟ آیا ماسک صورت و ضدآفتاب جزو روتین مراقبت های پوستی شما هستند؟ با توجه به نوع پوست‌تان اقدام به خرید ماسک صورت می‌کنید یا از هر محصولی که شد استفاده می‌کنید؟ اگر به حفظ جوانی و سلامت پوست‌تان اهمیت می‌دهید این مقاله را دنبال کنید.

    اینبار برای شما طرز تهیه ترشی بیبی کورن در خانه را اماده کرده ایم. همانطور که از اسم این ترشی پیداست در این ترشی خوشمزه از بلال های کوچک یا همان بچه بلال که بافت ریزتری دارند استفاده می شود.

    در حال حاضر سفر هوایی انقدر مسئله ی عادی شده که برای جابه جایی از هر نقطه فقط با چند کلیک بلیط هواپیما رو میخرید و بدون هیچ دردسری چند ساعت بعد در شهر، کشور یا حتی قاره ای دیگه از هواپیما پیاده میشید.

    آب زرشک یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای سلامت بدن می باشد. برای تهیه آب زرشک در مغازه ها از اصل بودن آن اطمینان یابید. اما تهیه آن در منزل بسیار به صرفه تر و سالم تر است و هر زمان که نیاز باشد، در کوتاه ترین زمان تهیه می شود.

    گوگل همیشه در حال بروز رسانی الگوریتم‌ های خود برای رساندن کاربران به نتایج ارگانیک و مرتبط با موضوعی است که در آن جستجو کرده اند.

    پاییز و زمستان فصل رسیدن مرکبات است و میتوانید با این مرکبات خوراکی های خوشمزه ای درست کنید. آبنات پوست پرتقال یکی از جالب ترین این خوراکی هاست که خوشمزه هم می باشد.جگر وز لری

    کودکان از گروه­های آسیب­­پذیر جامعه می­باشند که نگهداری و تربیت آنان از اصولی­ترین وظایف هر خانواده­ای است. این وظیفه ­ی سنگین بر عهده ­ی پدر و مادر کودک می­باشد.

    آموزش طرز تهیه دسر سوفله ذرت بسیار خوشمزه خانگی را از نمکستان بیاموزید. ابتدا فر را روشن کرده تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شود…

    امروزه پنکیک ها به عنوان یک کیک ساده و خوشمزه و فوری از محبوبیت زیادی در دنیا برخوردار هستند. شما می­توانید با یادگیری روش پخت پنکیک، عزیزان خود را در روز تولدشان یا روزهای مهم زندگی خود مانند سالگرد ازدواج و … خوشحال کنید. در این مقاله ما به آموزش پخت پنکیک فوری برای تولد میپردازیم.

    همه مصرف کنندگان این کرم پاکستانی که با نام کرم گوری معروف شده است دوست دارند درباره عوارض آن بیشتر بدانند و اینکه آیا واقعا استفاده از این کرم تا چه اندازه تاثیرگذار است؟

    نمکستان مربوط با ماه های تولد مختلف سال اعم از فروردین، اردبیهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند را ببینید.

    تخم شربتی به عنوان یکی از شربت های پرطرفدار در ایران شناخته شده است که برای سلامت بدن هم فایده های زیادی دارد. بیشترین کاربرد آن در ماه رمضان می باشد.

    پیشینه وافل به بلژیک برمی گردد. این دسر خوشمزه  اغلب در دستگاه وافل ساز درست می شود به همین دلیل شکل و شمایل آن ها مثل هم است. وافل در تمام جهان سرو می شود و خواهان بسیاری دارد.

    یکی از موضوعاتی که باعث می شود تا مشتریان جذب محصولات شما شوند ، وجود یک طرح ویژه ، منحصربفرد و مبتکرانه است.موفقیت شما در فروش محصولتان سبب می شود تا رقبای شما به فکر تقلید از شما بیفتند.

    نوشیدنی های خنک و خوشمزه در تابستان طرفداران بیشماری دارد که از آن ها به اسموتی هندوانه، به عنوان نوشیدنی ای که طعم های متفاوتی دارد می توان اشاره کرد که ترکیب اصلی آن از هندوانه است.

    مراکش یکی از کشورهای شمال غرب آفریقا است. این کشور به داشتن غذاهای لذیذ معروف است که یکی از آنها خوراک بادمجان و نخود است.

    تمام حقوق این وب سایت برای مجله اینترنتی نمکستان محفوظ است.

    نشر مطالب با ذکر نام “نمکستان” و لینک به مطلب بلامانع است.

    © 2020 Namakstan.net

    گلونی – در پایگاه خبری گلونی از گردشگری تا محیط زیست از موسیقی تا سینما و از خرم آباد تا لرستان مطلب بخوانید.

    جگر وز کباب مخصوصی است که باید در لرستان بخورید

    حتی اگر روز جهانی کباب هم نداشتیم، لرستانی‌ها یک روز ملی برایش در نظر می‌گرفتند و جگروز را نماد این روز می‌کردند.

    به گزارش گلونی امروز روز جهانی کباب است، غذایی که در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد.

    در ایران هم انواع کباب‌های درست می‌شود و چند نوع هم کباب ملی داریم.جگر وز لری

    مردم این دیار علاقه زیادی به کباب دارند و حتی در این روزگار گرانی گوشت، آنها قید کباب را نمی‌زنند.

    حتی در این مورد طنزهایی هم شاخته شده است. مثلا می‌گویند جمعه‌ها آلودگی هوای لرستان به دلیل دود کباب در منطقه هشدار قرار می‌گیرد.

    در هر صورت کباب در لرستان محبوب است.

    از کباب چنجه که به آن گِلَه‌ بِریژ می‌گویند تا دنده کباب و جوجه‌ کباب و کباب کوبیده.

    اما لرستانی‌ها از دیرباز یکی از لذیذترین انواع کباب‌ها را که ویژه همین منطقه بوده است را درست می‌کرده‌اند.

    نماشای گلونی را دنبال کنید

    در میان عشایر دامپرور لر که به دلیل شرایط زندگی بیشتر گوشت‌خوار بودند، کبابی باب بود که حالا در همه کشور شناخته شده است و با روش‌های مختلف طبخ می‌کنند.

    جگروز کباب ویژه‌ای است و به دلایلی یکی از لذیذترین کباب‌هاست.

    جگروز از ترکیب دو کلمه جگر و وَز درست شده. جگر که معرف حضور است ولی وز به پرده و لایه بسیار نازکی از چربی است که از شکمبه و سیرابی گاو و گوسفند گرفته می‌شود.

    اگرچه در کبابی‌ها روش‌های جدیدی برای درست کردن جگروز به کار می‌برند ولی جگروز لرستان به دو روش درست می‌کنند.

    یکی اینکه تکه‌های وز را دور برش‌های کوچک جگر می‌پیچند و با هم کباب می‌کنند.

    اما روشی که بین روستاییان و عشایر رواج دارد این است که ابتدا سیخ‌های جگر را به حالت نیمه‌برشته کباب می‌کنند.

    سپس وز را دور تک‌تک سیخ‌ها یا همه سیخ‌های نیمه برشته شده می‌پیچند و روی آتش می‌گذارند تا وز هم برشته شود.

    مزه و بوی این کباب به دلیل روش درست کردن و وجود چربی، بسیار دلپذیر است.

    این کباب می‌تواند در مباحث گردشگری غذا برگ برنده‌ای برای منطقه باشد.

    سهولت در درست کردن و مزه بی‌نظیر آن می‌تواند هر مسافر و گردشگری را به سمت آن بکشاند.

    اکنون در سراسر ایران این کباب را درست می‌کنند و البته نو‌آوری‌هایی هم در روش‌های طبخ آن ایجاد شده است.

    روز جهانی کباب روز ویژه‌ای برای لرهاست. روزی که همه آنها را به یاد جگروز، گله‌ بریژ و دورهمی‌هایشان می‌اندازد.

    پایان پیام

    نویسنده: محمد پورخداداد

    کد خبر : 168407 ساعت خبر : ۷:۴۸ ب٫ظ

    اتاق فرار متل بوداپست تهران بازی معمایی با تله آنتونی

    انجیلی یا درخت آهن چه‌ جور درختی است؟

    رند ترین تاریخ قرن نزدیک است بشتابید

    فیلم زندگی پیش رو The Life Ahead بازگشت سوفیا لورن

    جگر وز لری

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    آخرین ویدئو ها

    لوگو و لوگوموشن ملکه گدایان رونمایی شد

  • مدل طلا دستبند زنانه
  • پاییز بیرانشهر لرستان شگفت‌انگیز است

    برای زایمان تجمع نکنید و برای نوزادان شناسنامه ۹۹/۹/۹ بگیرید

    دانلود از یوتیوب با روش جدید سال ۲۰۲۱

    سمفونی شهرزاد تماشایی شد؛ ادای احترام به کادر درمان

    گُلوَنی نام سربند باستانی زنان لُرستان است. این پایگاه خبری با مجوز رسمی از هیئت نظارت بر مطبوعات فعالیت می‌کند و خبرهای آن فرهنگی‌، هنری و محیط‌زیستی است. ادامه …

    سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

    بازیابی پسورد

    پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

    جگر وز لری
    جگر وز لری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *