تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

دوره مقدماتی php
تفاوت ماست ایسلندی و یونانی
تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

حتما شده که در راهروهای مراکز خرید قدم بزنید و انواع ماست را ببینید. معمولا همه ما ماست‌های داخلی را می‌شناسیم و بر اساس نیازمان می‌توانیم نوع کم‌چرب یا پرچرب، خامه‌ای، لاکتیویا، پروبیوتیک، کفیر، یا ماست‌های طعم‌دار با بادمجان یا با سبزیجات، اسفناج، یا خیار را انتخاب کنیم. اما در مورد ماست‌هایی که پسوند خارجی دارند چطور؟

در اینجا به سه نوع ماست یونانی، ایسلندی، و استرالیایی می‌پردازیم. با اینکه آنها در ظاهر شبیه هم هستند ولی در باطن متفاوتند. در اینجا برخی اطلاعات مربوط به آنها را برای شما آورده‌ایم.

این ماست احتمالا آغازگر روندی است که باعث شد ماست‌های سنگین و خامه‌ای در دنیا معروف شوند. اولین بار در دهه ۹۰ میلادی به بازار آمد و بلافاصله تولیدکنندگان مختلفی به عرضه آن پرداختند. ماست یونانی ماستی است که آبکش شده تا مایعات آن گرفته شود. به خاطر این فرآیند، مقدار پروتئین آن دو برابر ماست‌های معمولی است. هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه می‌شود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کم‌چرب نیز تولید می‌شوند. ماست یونانی ترش‌ترین و تندترین در بین سه ماستی است که اینجا معرفی می‌کنیم، برای همین استفاده از آن به عنوان طعم‌دهنده و در صبحانه همراه با میوه و گرانولا توصیه می‌شود.

تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

دوره مقدماتی php

این ماست به روشی مشابه با ماست یونانی تهیه می‌شود اما فرآیند آبکشی آن حتی بیشتر ادامه می‌یابد تا ماستی داشته باشیم که واقعا به قاشق می‌چسبد و سرشار از پروتئین است. معمولا ماست ایسلندی با شیر بدون چربی ساخته می‌شود، اما برخی شرکت‌های غذایی به آن شیر کامل یا خامه هم اضافه می‌کنند تا غنی‌تر شود. در مجموع، ترشی ماست ایسلندی کمتر از ماست یونانی است.

برخلاف دو ماست اول، ماست استرالیایی آبکشی نمی‌شود و از این نظر شبیه ماست‌های معمولی است. اما با این حال غنی‌تر و خامه‌ای‌تر از ماست‌های سنتی است، که دلیل آن به روش تولید متفاوت برندهای مختلف بر می‌گردد. مثلا برخی تولیدکنندگان از شیر کامل برای تولید آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر از شیر بدون‌چربی. اما در کل رسیدن به این بافت خامه‌ای زمان بیشتری می‌طلبد. حتی برخی تولیدکنندگان به آن عسل اضافه می‌کنند که باعث شده ماست استرالیایی به داشتن طعمی شیرین معروف شود، اما نوع معمولی آن هم وجو دارد.

A post shared by KallehPro (@kallehpro) on Jul 1, 2019 at 2:19am PDT

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ماست ایسلندی در مشهد نایابه! چرا؟

هر سه این ها همان ماست چکیده قدیمی خودمان است که از زمان های قدیم می خوردیم و حالا اسم های جدید خارجی روی آن ها گذاشته ایم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

ماست یونانی یک ماست بسیار خوشمزه و خامه‌ای است که پروتئین بالایی هم دارد. اما چرا ممکن است دست از خوردن این ماست بکشید؟  شاید با محصولی بهتر از ماست یونانی آشنا شوید که ماست ایسلندی نام دارد.

افرادی که در ایسلند زندگی می‌کنند از دیرباز دارای عادت‌های خاصی در مصرف محصولات لبنی هستند که ماست ایسلندی هم جزء این محصولات قرار می‌گیرد. این ماست از شیر بدون چربی درست می‌شود؛ به همین دلیل دارای چربی صفر اما پروتئین بالا است. ماست ایسلندی را می‌توانید به عنوان یک وعده کامل، مفید و پر پروتئین به عنوان صبحانه، همراه با انواع میوه میل کنید هم‌چنین اگر می‌خواهید رژیم پرپروتئین و بدون چربی بگیرید حتما این ماست را در برنامه غذایی خود قرار دهید زیرا پروتئین این ماست ۳ برابر ماست‌های عادی است و چربی و قند صفر دارد.

این ماست در هر ۱۰۰ گرم دارای چربی و قندی برابر با صفر و میزان پروتئین ۹ گرم است؛ بنابراین از لحاظ تغذیه‌ای، ماست ایسلندی به عنوان یک وعده غذایی خوب و مفید می‌تواند کاربرد داشته باشد. ماست ایسلندی به خاطر خواص نام برده شده، جایگزین خوبی برای ورزشکاران و افرادی که دارای ر‌ژیم‌های خاص هستند، است. از ماست ایسلندی در تهیه انواع غذا و دسر استفاده می‌شود. در ادامه به طرز تهیه پن کیک با ماست ایسلندی می‌پردازیم.

تخم مرغ‌ها را بشکنید و همراه با شیر و نمک داخل کاسه بریزید سپس به طور آهسته، آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند. مخلوط را کنار بگذارید

تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس مقداری کره اضافه کرده و ماهی‌تابه را چرب کنید. مقداری خمیر در تابه ریخته و تابه را در جهات مختلف بچرخانید تا مایع کل تابه را بپوشاند. (مایع خمیر را طوری در تابه بریزید تا قطور نشود).

زمانی که یک طرف پن کیک حالت طلایی گرفت (تقریبا ۳۰ ثانیه)، به وسیله یک کاردک پن کیک را برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید. پن کیک را داخل بشقاب قرار دهید.

باقی پن کیک‌ها را به همین ترتیب درست کنید.

برای سرو یک طرف پن کیک‌ها را به ماست ایسلندی آغشته کرده، توت فرنگی و بلوبری‌های خرد شده را لابه‌لای پن کیک‌ بریزید. در آخر پن کیک‌ها را تا کنید و داخل بشقاب بچینید.

برای تزیین از میوه خرد شده استفاده کنید.

سپس نوش جان میل کنید.

A post shared by KallehPro (@kallehpro) on Aug 31, 2019 at 1:50am PDT

امتیاز:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمام حقوق این وبسایت برای گروه صنایع غذایی سولیکو
محفوظ می باشد.

ماست یونانی می تواند گرسنگی شما را سرکوب کند ، حس سیری به شما بدهد و باعث شود که نسبت به غذاهای پروتئین دار دیگر، بعد از خوردن آن کم تر احساس گرسنگی کنید.

علاوه بر آن ماست یونانی حاوی میزان زیادی پروتئین می باشد و پروتئین آن با لبنیات و گوشت گاو برابری می کند . همچنین مواد شیمیایی را مثل لینولئیک اسید تولید می کند . ماست یونانی دارای اسید چرب است که به کاهش چربی بدن می پردازد و وزن و سلامت شما را در طولانی مدت مدیریت خواهد کرد.

در مطلب خواص ماست یونانی در بخش سلامت فان کامل توضیح دادیم که ماست یونانی نه تنها با چاقی مبارزه می کند ، بلکه کلسترول بالا ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا و تصلب شریان را نیز از بین می برد . ماده CLA موجود در ماست یونانی می تواند کاهش وزن را افزایش دهد و مقاومت به انسولین را حفظ کند.

تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

1. ماست یونانی پروتئین بالایی دارد

فرقی ندارد که آن را به عنوان میان وعده و یا وعده اصلی مصرف کنید ، در هر صورت پروتئین زیادی به بدن شما می رسد . پروتئین در بدن تنها از طریق مواد غذایی دریافت می شود . پروتئین می تواند عملکردهای موجود در بدن را مثل توده عضلانی تا مبارزه با بیماری ها و آنزیم ها را مدیریت کند.

پروتئین همچنین یک ماده مغذی است که برای متابولیسم کافی ، رشد و دیگر عملکردهای بدن ضروری است . پروتئین همچنین شما را سیر نگه می دارد و از زیاد غذا خوردن شما جلوگیری می کند . مصرف صبحانه با پروتئین بالا نسبت به کربوهیدرات می تواند گرسنگی شما را تا حد زیادی کاهش دهد.

2. ماست یونانی کربوهیدرات کمی دارد

هیچ چیز مهم تر از سبک زندگی نیست که در آن مصرف کربوهیدرات در آن کم باشد . کربوهیدرات ها قندها و نشاسته ها هستند که اغلب از غذاهای فرآوری شده به بدن می رسند و بدن آن ها را به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار می دهد . ماست یونانی حاوی کربوهیدرات کمی می باشد و مصرف آن به شما احساس سلامتی بیشتر خواهد داد.

نکته :از ماست یونانی که حاوی نگهدارنده است و یا طعم دار می باشد ، خریداری نکنید و به جای آن می توانید خودتان از منزل دانه چیا ، دانه کدو حلوایی، تمشک یخ زده، میوه تازه، دارچین، عسل، بذر کتان، گرانولا و … اضافه کنید.

3. ماست یونانی به برطرف کردن التهاب و بهبود گوارش کمک می کند

بسیاری از افراد بعد از مصرف ماست یونانی متوجه شده اند که التهابات در آن ها کاهش یافته است . ماست یونانی حاوی پروبیوتیک زیادی است که دارای خواص ضد التهابی می باشد.

اثرات پروبیوتیک ممکن است سیستم گوارشی شما را نیز بهبود ببخشد و باعث روان شدن سیستم گوارشی شما شود. این جانوران کوچک میکروسکوپی مفید بصورت طبیعی در ماست یونانی وجود دارند و به علت تسهیل مقاومت لاکتوز، یبوست ، اسهال و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) موجب راحتی معده شما می شوند.

4. ماست یونانی برای افرادی است که به لاکتوز سایر لبنیات مقاوم هستند

کربوهیدرات کم و کمبود لاکتوز در یک ماده با یکدیگر مرتبط می باشند . افرادی که بدنشان به لاکتوز مقاوم است یا به آن حساسیت دارند ، می توانند از ماست یونانی استفاده کنند تا از محصولات لبنی به طور کامل محروم نباشند . ماست یونانی به عنوان یک ماده لبنی می تواند کلسیم و ویتامین دی را به اندازه کافی به بدن این افراد برساند و همچنین مصرف آن کاملا به صرفه است.

5. ماست یونانی مقیاس گلایسمیک پایینی دارد

مقیاس گلایسمیک ، یک نوع سیستم است که به بررسی چگونگی اثر کربوهیدرات های مختلف به سطح قند خون می پردازد . اگر این مقیاس برای ماده ای 55 یا کمتر باشد ، یعنی این که این ماده هضم آهسته ای دارد و جذب و متابولیسم آن بهتر است و میزان افزایش قند خون را می کاهد . ماست یونانی نیز عدد کمی از این مقیاس را دارد و در نتیجه با فشار خون بالا مبارزه می کند و دیابت را مدیریت می کند.

کربوهیدرات های ساده در غذا می توانند خطر ابتلا به مقاومت به انسولین را افزایش دهند و کنترل گلایسمیکی را پایین بیاورند و در نتیجه اگر به طور منظم از ماست یونانی استفاده شود ، خطر مقاومت در برابر انسولین افزایش می یابد.

6. ماست یونانی به حرکات سالم روده کمک می کند

مدفوع می تواند چیزهای زیادی را در مورد سلامتی به شما بگوید . اگر روده شما حرکات سالم و به جایی نداشته باشد ، با مشکلاتی از جمله اسهال ، نفخ ، دل پیچه و کمبود باکتری سالم در بدن مواجه می شوید . ماست یونانی می تواند حرکات سالم روده را افزایش دهد و هضم غذا را بهبود ببخشد و همچنین مصرف آن شما را از شر عوارض جانبی بسیاری از داروها خلاص می کند.

7. ماست یونانی اثرات آلرژی های فصلی را کاهش می دهد

پروبیوتیک های موجود در ماست یونانی مبارزهای مناسبی برای آلرژی های فصلی هستند . ایمونوگلوبین ای یک آنتی بادی است که به طور طبیعی وارد جریان خون می شود و آزاد کردن هیستامین را تحریک می کند.

زمانی که سطح ایمونوگلوبین ای بالا باشد ، نشانه هایی از جمله اشک چشم ، عطسه ، آبریزش بینی در فرد بروز پیدا می کند و از آن جایی که ماست یونانی دارای سطح بالایی ایموگلوبین است ، باعث کاهش واکنش بدن به آلرژن های فصلی خواهد شد.

8. ماست یونانی کلسیم بالایی دارد

ماست یونانی یکی از مواد غذایی است که بالاترین غلظت کلسیم قابل جذب را داراست . کلسیم یک ماده ضروری برای کل زندگی و رشد سالم افراد است که اغلب آن را به اندازه کافی در بدن نداریم.

کلسیم علاوه بر سلامت استخوان ها باعث حرکت سالم ماهیچه ها ، انتقال خون به کل بدن و توانایی ارتباط برقرار کردن عصب ها و آزاد کردن هورمون ها را برای عملکرد مناسب بدن می شود.

9. ماست یونانی پروبیوتیک بالایی دارد و سیستم ایمنی را بهبود می بخشد

تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

باکتری مفید پروبیوتیک با عفونت ها مبارزه می کند و کاهش وزن را سهولت می بخشد . ماست یونانی به دلیل وجود پروبیوتیک می تواند با بیماری هایی که جذب مواد مغذی را مختل می کنند ، مبارزه کند و بدن شما را به طور کل قدرت ببخشند که علت آن قوی تر شدن سیستم ایمنی است.

10. ماست یونانی زخم معده را بهبود می بخشد

ماست یونانی با تمام عوارض جانبی منفی و دردناک بدن به دلیل زخم معده و بیماری های گوارشی مبارزه می کند . باکتری اچ.پیلوری یک پاتوژن موفق است که مسئول 90 درصد از زخم های معده می باشد . تاثیر ماست یونانی در بهبود زخم معده می تواند با داروهای سرکوب کننده اسیدی و یا آنتی بیوتیک ها برابری کند.

راهکار : برای تنوع در مزه می توانید ماست یونانی را با طعم دهنده های طبیعی که پیش تر گفتیم ، یا به صورت اسموتی و یا همراه با سیب زمینی پخته مصرف کنید.

در مورد کاهش وزن بیش از هر چیز باید به کالری مصرفی توجه کنید.

نکته :

ماست یونانی بدون چربی ارزش غذایی یکسانی با ماست پر چرب دارد و تنها مقدار کالری کمتری دارد .اگر شما مقدار کالری دریافتی تان را حساب می کنید، بهتر است از خوردن ماست یونانی با صفر درصد چربی استفاده کنید.

اگر تمام کالری های مصرفی شما از منابع سالمی مثل ماست یونانی باشند ، باز هم با مصرف بیش از حد آن ها با افزایش وزن روبرو می شوید ، نه کاهش وزن ، پس در مصرف آن زیاده روی نکنید.

آیا ماست معمولی شما را چاق می کند؟

  • images of individual fruits and vegetables
  • ماست معمولی به علت وجود لاکتوز و مخمر در روند تولید آن رقیق تر و سبک تر است و سدیم و قند و کربوهیدرات بسیار بیشتری دارند. هر 100 گرم ماست معمولی 95 کالری دارد اما در هر 100 گرم ماست یونانی 60 کالری وجود دارد.

    پس نوع کم چرب ماست یونانی یک غذای خوشمزه و سالم برای افرادی است که از خوردن ماست های چرب و چاق کننده دوری می کنند و نگران چاقی خود هستند . ماست یونانی جایگزین بسیار مناسبی برای چربی ها و وعده های غذایی خاص مانند کره و پنیر خامه ای است.

    ظاهر ماست یونانی شبیه ماست ایسلندی و استرالیایی است اما در باطن این ماست ها متفاوتند که این تفاوت را در انتهای این بخش از فان عنوان کرده ایم.

    ماست یونانی ماستی است که مایعات آن گرفته شده ، به همین دلیل مقدار پروتئین آن بیش از ماست های معمولی است. ماست یونانی از نظر مزه از ماست های دیگر ترش تر و تندتر است و از آن می توان به عنوان طعم دهنده و در صبحانه همراه با میوه استفاده کرد.

    ماست ایسلندی ماستی سرشار از پروتئین و بسیار سفت است که واقعا به قاشق می چسبد. ماست ایسلندی با شیر بدون چربی تهیه می شود، اما برخی شرکت های غذایی برای غنی تر شدن آن به آن شیر کامل یا خامه می افزایند. ترشی این ماست کمتر از ماست یونانی است.

    ماست استرالیایی مانند ماست های معمولی است وسفت نیست یعنی آب ماست گرفته نمی شود . این ماست از ماست های سنتی غنی تر و خامه ای تر است. در تهیه این ماست برخی از شیر کامل و برخی دیگر از شیر بدون چربی استفاده می کنند . برخی تولیدکنندگان نیز به آن عسل می افزایند . این ماست شیرین تر از سایر ماست ها است.

    در ادامه تفاوت سه نوع ماست محبوب به نامهای ماست چکیده و ماست یونانی و ماست ایسلندی را با هم مقایسه خواهیم کرد.

    طرز تهیه ماست چکیده بسیار آسان می باشد .و هر کسی بسته به حوصله می توان بهترین ماست چکیده را تهیه کند کافیست ماست را درون یک کیسه نخی رنگ روشن یا سفید بریزید و آن را روی یک سبد قرار داده و زیر آن را ظرفی بگذارید تا آب اضافی آن خارج شده و در درون ظرف بریزد بین 3 تا 4 ساعت برای این کار زمان لازم دارید.بهتراست که برای تهیه ماست چکیده از ماست کم چرب استفاده کنید .چون وقتی ماست آبش را از دست می دهد خواه ناخواه چربی بیشتری را در خود نگه می دارد.

    همچنین آبی را که ماست از دست می دهد را می توانید نگه داشته و به افرادی که سابقه فشار خون بالا دارند بخورانید آب ماست پایین آورنده فشار خون و چربی و کلسترول بدخون می باشد.

    برای تهیه ماست یونانی ، شیر را با خامه مخلوط می کنند تا میزان چربی شیر را به 10 درصد برسانند. معمولاًً این نوع ماست را به همراه عسل به عنوان نوعی دسر مصرف می کنند. این ماست به “ماست خامه ای” معروف است. گاهی ماست را با سیر یا موسیر له شده و حتی با سبزی ریز شده مخلوط می کنند و طعم های مختلفی از ماست ایجاد می نمایند.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    این ماست خیلی ، خیلی غلیظ تر از ماست آمریکایی یا یونانی است ، اسکایر ، احتمالا سالم ترین ماست است ، چون ساخته شده از شیر بدون چربی ، همراه با محیط کشت زنده ، پروتئین بالا (حاوی سه برابر ماست معمولی) و کاملا پروبیوتیک است.

    این ماست در سال های اخیر (2005) توسط یک کارآموز جوان به نام زیگی هلمرسون به مردم آمریکا شناسانده شد و از آن پس این ماست با نام برند «زیگی» به فروش می رسد.

    ماست ایسلندی همانند ماست یونانی غلیظ و نرم است. در حقیقت صاف و ابریشمی است. اسکایر یک محصول لبنی سنتی ایسلندی است و در حالی که یک نوع ماست است ، شبیه پنیر است. این محصول پس از برداشتن چربی از شیر کم چرب ساخته می شود. شیر پس از بکار بردن مایه ماست قبلی که در واقع محیط کشت باکتری های ماست است در محیطی گرم قرار داده شده و پس از غلیظ شدن ، آب آن بوسیله کیسه پنیر تخلیه می شود.

    مرا برای نظرات کاربرانی بعدی به یاد بسپار

    یک چیدمان درست و اصولی می تواند دلنشین ترین اتاق پذیرایی را به همراه داشته باشد ، مدرن ترین مدلهای آینه و کنسول را در سایت نم نمک مشاهده نمایید.

    در ادامه سلفی جدید رویا تیموریان و دخترش دنیا را در نم نمک ببینید.

    All Rights Reserved – © 2016 – 2020

    14 ساعت قبل

    16 ساعت قبل


    نام کاربری و یا ایمیل:


    رمز عبور:


    من را به خاطر بسپار

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی



    کاربر جدید هستم!

    2

    موضوعات داغ

    همانند شیر، ماست حاوی مواد مغذی مهم مانند پروتئین و کلسیم است. ماست سنتی با اضافه کردن محیط کشت دو نوع باکتری به شیر برای تخمیر لاکتوز به اسید لاکتیک که ایجاد کننده عطر و طعم ترش و قوام زیاد است، ساخته شده است. اگر ماست پس از تخمیر سرد شود، باکتری زنده می‌ماند و این محصول می‌تواند به عنوان محیط کشت زنده یا فعال نامگذاری شود، که برای روده خوب است. اما از میان انواع ماستها کدامیک، بهترین است؟ این نیازمند بررسی تمام حقایق تغذیه‌ای و مواد تشکیل دهنده هر کدام است. مواد تشکیل دهنده‌ای همچون پکتین و شکر، همیشه نشانه کیفیت پایین محصول هستند. اگر شما از ماستهای طعم‌دار استفاده می‌کنید، میزان شکر را بررسی کنید. شما باید از شیرین کننده‌هایی همچون شرب ذرت با فروکتوز بالا جلوگیری کنید و همیشه به دنبال محصولات ارگانیک باشید. اگر ارگانیک بودن مد نظر شما نیست، به دنبال موارد بدون هورمون و یا تغذیه با علف باشید.

    محققان در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله مراقبت بهداشتی اولیه اسکاندیناوی منتشر کرده‌اند، با بررسی بیش از ۱۰۰۰ مرد سوئدی در سنین بین ۴۰ تا ۶۰ ساله در طول یک دوره ۱۲ ساله، دریافتند، کسانی که شیر پرچرب، کره و خامه، مصرف می‌کنند، نسبت به مردانی که هرگز و یا به ندرت لبنیات پرچرب مصرف می‌کنند، کمتر دچار چاقی می‌شوند. مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۳ در مجله اروپایی تغذیه نشان داد که در بسیاری از تحقیقات، لبنیات با چربی بالا با کاهش خطر ابتلا به چاقی همراه بود. یکی از مزایای ماستهای پرچربی این است که به ندرت حاوی غلیظ کننده‌ها و افزودنی‌هایی است که در ماست‌های کم چرب و بدون چربی استفاده‌ می‌شود. یک ظرف ۲۳۰ میلی‌لیتری ماست ساده و کامل، ۱۳۸ کالری، ۱۱ گرم قند، ۸ گرم پروتئین، ۲۷۵ میلی گرم کلسیم و ۳۵۲ میلی گرم پتاسیم و همچنین مقادیر مناسبی از اسید فولیک و ویتامین A و همچنین ویتامین D (در صورت ساخته شدن از شیر غنی شده) است. ماستهای پرچرب، حاوی ۷ گرم چربی هستند که ۵ گرم آن اشباع است.

    ماست خامه‌ای یا کرم دار مثل ماست با شیر کامل است، به جز آنکه از شیر غیر هموژنیزه ساخته شده که منجر به ایجاد یک خط جداکننده می‌شود که بخش آبدار  را از بخش غلیظ‌تر و خامه‌ای جدا می‌کند. شما می‌توانید برای همگن شدن ، آن را بهم بزنید. ماست کرمی دارای مواد مغذی مشابه ماست معمولی، از جمله ؛ کلسیم و پتاسیم است که هر دو در رژیم غذایی بسیاری از مردم وجود دارد. محیط کشت باکتری زنده موجود در اغلب ماست‌ها، در نمونه خامه‌ای نیز وجود دارد. این پروبیوتیکها به روده کمک می‌کنند تا پس از درمان عفونت‌ها با آنتی بیوتیک‌، دوباره باکتری‌های طبیعی خود را بازسازی کند، و این باکتری‌های خوب به تولید بعضی از ویتامین‌های گروه B  و ویتامین K  کمک می‌کنند. ماست‌های توصیه شده در این مورد، ماست‌های ارگانیک، بدون هورمون و با تغذیه گیاهی طبیعی هستند.

    ماست یونانی با فشردن و خارج کردن مایع آن ساخته شده است تا یک محصول غلیظ‌تر، با قوام‌تر و خامه‌ای با غلظت بالای پروتئین و لاکتوز (قند) کمتر تولید کند. ماست یونانی حاوی حداقل ۵/۶ درصد پروتئین در مقایسه با ۲/۷ درصد برای ماست آبدار است. این به این معنی است که ماست یونانی قند کمتر و پروتئین بیشتر نسبت به ماست معمولی برای کالری مشابهی فراهم می‌آورد. با این حال فرایندی که  ماستهای یونانی را می‌سازد یک محصول جانبی تولید می‌کند که آب ماست نامیده می‌شود که برای محیط زیست، خصوصا آبزیان مضر است. ماست معمولی  ۱۷۰ میلی‌لیتری حاوی ۵ تا ۱۰ گرم پروتئین است. ماست‌های یونانی و ایسلندی، معمولا حاوی ۲۰ گرم پروتئین هستند. ماست یونانی دارای انواع پرچرب، کم چرب و بدون چربی است و بعضی از برندها، بصورت تولیدات ارگانیک است. بعضی از کارخانه‌ها، مرحله آبگیری ماست را حذف کرده و به جای آن نشاسته و غلیظ کننده‌هایی همچون ذرت یا تاپیوکا اضافه می‌کنند. در یک گزارش از مشتریان تست کننده طعم، ماست ۲% چربی و کم چرب به عنوان بهترین ماست شناخته شدند.

    سازندگان ماست اروپایی ادعا می کنند که آن نوع ماست نسبت به ماست معمولی لطیف‌تر و خامه‌ای تر است، اما  به آسانی قابل انتقال به ظروف است. این غلظت ماست بخاطر خواباندن آن در بشکه‌‌های بزرگ به جای ظروف تکی آنها بدست می‌آید. ماستهای اروپایی آب گرفته نیستند، که این وضعیت آن را از سبک‌های دیگر فنجانی که به فنجان‌های خود می‌چسبند، متمایز می‌کند و آب کمتر و پروتئین بیشتر دارند. ماست سبک اروپایی ، همان مواد مغذی همچون ؛ پروتئین شیر، کلسیم و پتاسیم که نقش موثری در کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ دارند، تولید می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد، بزرگسالانی که ماست می‌خورند کمتر مستعد اضافه وزن هستند. ماست‌های اروپایی بندرت حاوی غلیظ کننده‌ها یا افزودنی‌ها هستند : مواد تشکیل دهنده این محصولات، معمولا فقط شیر و محیط کشت باکتری است.

    ماست ایسلندی یا اسکایر، بوسیله خواباندن شیر کم چرب یا بدون چربی با مایه ماست درست می شود. ماست بعدا آبگیری شده و آب آن دور ریخته می‌شود و فرآورده نهایی، غلظت بالایی از پروتئین بدون محتوای چربی دارد. نمونه‌های طعم‌دار همچون توت فرنگی یا وانیلی حاوی میوه یا شیرین کننده‌ها هستند و بنابراین میزان بالایی از قند دارند. در حالت عادی، ماست ایسلندی حاوی غلیظ کننده‌ها و شیرین کننده‌ها نیست.

    ماستها می‌توانند ساخته شده از شیر گاو، بز، گوسفند یا گاومیش باشند. اگرچه هر دوی این شیرها یعنی شیر بز و گوسفند، حاوی مقداری لاکتوز هستند، بسیاری از افرادی که نمی‌توانند، شیر ساخته شده از گاو را تحمل کنند، قادر به خوردن شیر بز یا گوسفند بدون مشکل هستند. این ماست‌ها از ظاهر، شبیه ماستهای ساخته شده از گاو هستند، اما اغلب کم قند هستند (۴ گرم به ازای هر ۲۲۰ تا ۲۵۰ گرم). طعم‌های متفاوت بوسیله اسیدهای چرب چند شاخه ایجاد می‌شود که در برخی از چربی‌های این حیوانات وجود دارند. به همین دلیل، شما ممکن است بخواهید ماست طعم‌دار بز و گوسفند را بیشتر از نمونه ساده آنها انتخاب کنید. پکتین‌ها و صمغها در این نوع از ماستها متداول هستند و ممکن است اجتناب از آنها سخت باشد. مواد و رنگ‌های طبیعی بر پایه سبزیجات را انتخاب کنید؛ همانند کنستانتره عسل یا آب کلم.

    ماست سویا ساخته شده از شیر سویا است و حاوی هیچ ماده لبنی نیست، بنابراین برای افراد حساس به لاکتوز و آنهایی که رژیم گیاهخواری دارند مناسب است. همان سویه‌های باکتری برای ماستهای بر پایه لبنیات، استفاده می‌شود. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس و استرپتوکوکوس ترموفیلوس در ماستهای بر پایه سویا استفاده می‌شوند. محتوای تغذیه‌ای ماست سویا مشابه با ماستهای لبنی است، بجز اینکه میزان چربی اشباع ماستهای سویا کمتر از ماستهای ساخته شده از شیر کامل است. مواد تشکیل دهنده ماستهای سویا همانند ماستهای باکیفیت لبنی نیست و اجتناب از افزودنیها تقریبا غیر ممکن است. حتی نمونه‌های ماست ساده سویا حاوی عوامل غلیظ کننده‌ای همچون نشاسته ذرت است و حتی ممکن حاوی طعم‌ دهنده‌های طبیعی یا شیرین کننده‌ها باشند. در عوض بر برچسب ارگانیک آنها تمرکز کنید تا لوبیاهای سویا از نوع تراریخته نباشند.

    شیر بادام یا نارگیل، یک فرآورده شبیه ماستهای غیر لبنی مشابه با شیر سویا بوجود می‌آورند که همانند شیر سویا برای کسانی که به لاکتوز و محصولات لبنی حساسیت دارند یا گیاهخوار هستند، مناسب است. این ماست‌ها همچنین به شکل ماستهای یونانی در دسترس هستند. مواد مغذی در میان برندهای مختلف متفاوت است اما در کل پروتئین و چربی کمتری دارند اما از نظر مقدار کلسیم و ویتامین D (اگر غنی شده باشد) و مقداری نشاسته، فیبر و کل کربوهیدراتها مشابه با  ماستهای لبنی هستند. همچون ماست‌های لبنی، این محصولات حاوی بیفیدوباکتریوم‌ها هستند، پروبیوتیکهایی که افزایش دهنده سلامت دستگاه گوارش و سیستم ایمنی هستند. اکثر نمونه ها حاوی چندین غلیظ کننده طعم دهنده و عوامل امولیسفایر از جمله پکتین، صمغها، جلبکها، نشاسته خوراکی (برنج یا تاپیوکا) و انواع مختلف بافت دهنده‌ها هستند. شیرین کننده‌هایی همچون شربت قند تبخیر شده یا خشک شده، احتمالا در انواع طعم دار و حتی بدون طعم وجود دارد.

    شیر بدون لاکتوز همانند شیر گاو است که برای افراد حساس نسبت به لاکتوز یا قند شیر، تغییر یافته و قندهای آن شکسته شده است. ماستهای بدون لاکتوز، منبع خوبی از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک، مناسب افرادی است که نمی‌توانند، شیر و فراورده‌های آن را بخورند یا بنوشند. مشخصات تغذیه‌ای ماست بدون لاکتوز شبیه به ماستهای معمولی است، اگرچه ممکن است کمی شیرین‌تر باشد. ماست‌های بدون لاکتوز در طعم‌های مختلفی از جمله ساده، وانیلی و توت فرنگی استفاده می‌شوند. پکتین به طور معمول در ماستهای ساده استفاده می‌شود و انواع طعم دار حاوی قند، صمغها و طعم‌های طبیعی است.

    ماستهای طعم دار یا میوه‌ای می‌توانند همانند یک میدان مین، برای تغذیه باشند. آنها ممکن است به دلیل اینکه حاوی میوه هستند، سلامت باشند، آیا این درست است؟ در واقع اکثر طعم‌ دهنده‌های ماستها از شکر و شیرین کننده‌ها بدست می‌آید. اگر چه این ماستها اغلب کم چرب هستند، اما شما ممکن است با همان مقدار کالری یک ماست پرچرب از آنها استفاده کنید. ماستهای میوه‌ای یا طعم دار می‌توانند حاوی ۴۴ گرم شکر در هر ۲۵۰ میلی لیتر باشند که ۱۷۶ کالری از شکر بدست می‌آید. اگر شما ماستهای طعم دار را دوست دارید و می‌توانید از کالری‌های اضافی اجتناب کنید، به دنبال مارکهایی باشید که مواد ساده‌ای در لیست دارند، فقط شیر، شکر یا شیرین کننده‌های طبیعی دیگر همچون شربت افرا یا عسل، میوه مورد نظر و مایه ماست فعال. از هر نوعی که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالا است دوری کنید. ترفند : یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک ماست شیرین با کالری کمتر، ترکیب ماست ساده و ماست شیرین است، نیمی ساده، نیمی وانیلی.

    ۲۷۰ میلی‌لیتر ماست کم چرب یا بدون چربی، حاوی ۵۳۰ میلی‌گرم پتاسیم است که می‌تواند به کاهش فشار خون بوسیله غلبه بر اثر سدیم کمک کند. پتاسیم غذایی نیز با کاهش خطر سنگ کلیه و کاهش پوکی استخوان همراه است. فقط حدود ۵۰ درصد مردم آمریکا پتاسیم توصیه شده، یعنی ۴۷۰۰ میلی‌گرم را در هر روز در رژیم غذایی معمولشان مصرف می‌کنند. ماستهای کم چرب حاوی ۰/۵ تا ۳ درصد چربی و ماست بدون چربی کمتر از ۰/۵ درصد چربی هستند. متاسفانه غلیظ کننده‌ها و شیرین کننده‌هایی که برای طعم و بافت غلیظ که با برداشتن چربی از بین رفته است، اضافه می‌شوند، می‌تواند کیفیت غذایی محصول را کاهش دهد. به هنگام انتخاب یک محصول کم چرب یا بدون چربی به لیست مواد تشکیل دهنده نگاه کنید. باید حاوی شیر بدون چربی یا کم چرب و باکتری باشد. نسخه‌های کم چرب ممکن است حاوی درصدی از دیگر فراورده‌های لبنی از جمله، باترمیلک و شیر بدون چربی باشند تا به بافت ایده‌آل دست یابند. این مواد جزو فهرست مواد خوب هستند. اکثر برندها حاوی پکتین هستند، که ماده‌ای است که بطور طبیعی در دیواره سلولهای گیاهان و میوه‌ها وجود دارد که برای غلیظ شدن و امولسیون ماستهای  کم چرب استفاده می‌شود. در حالی که پکتین به لحاظ سلامتی مناسب نیست، بعضی از ماستهای با کیفیت بالا نیز به قوام مطلوب، بدون استفاده از پکتین دست پیدا می‌کنند.

    ماستهای نوشیدنی از لحاظ مواد تشکیل دهنده و تغذیه‌ای شبیه ماستهای استاندارد هستند، اما اغلب آنها طعم دار هستند و یافتن نمونه‌هایی که شیرین کننده کمتری دارند، کمی دشوار است. در ماستهای ساده، لاکتوز که بطور طبیعی در شیر وجوددارد، شیرینی فراورده لبنی را تامین می‌کند. اما در اکثر ماستهای طعم دار، شکر بصورت ساکاروز، فروکتوز یا شربت ذرت فروکتوز افزوده شده است. یک ماست نوشیدنی کم چرب معمولی، حاوی ۵ درصد تا ۱۲ درصد شکر افزوده است. از جنبه مثبت قضیه، ماست نوشیدنی حاوی پروبیوتیک‌های زنده است که هضم سالم را افزایش می‌دهند و ممکن است فواید دیگری همچون ارتقا سیستم ایمنی را تامین کنند. وقتی در حال خرید نوع نوشیدنی آن هستید، به لیست مواد نگاه کنید (یعنی شیر ساده و باکتری)، و از افزودنیهایی همچون نشاسته خوراکی، طعم دهنده‌های طبیعی و مصنوعی و پکتین تا حد امکان خودداری کنید.

    کفیر یک نوشیدنی تخمیری، شبیه به ماست است. کفیر بوسیله مخلوط کردن شیر با ترکیبی از میکرو ارگانیسم‌ها به نام «دانه‌های کفیر» ساخته شده است. این دانه‌ها شامل لاکتوباسیل و استرپتوکوکسی هستند که به هنگام ساختن ماست تخمیر کرده و اسید استیک تولید می‌کنند. کفیر در مقاله‌ای در یک مجله بین المللی میکروبیولورژی غذا، به عنوان «یک فراورده لبنی غذاساز با مزه ترش، طعم مخمری، قوام خامه‌ای و محتوی کمی الکل» توصیف شده است. همانند ماست، کفیر، محتوی مواد مغذی شیر و محیط باکتریایی است ؛ حاوی مقدار مشابهی پروتئین، کلسیم و ویتامین  D است و میزان چربی قابل مقایسه با انواع ماستها (یعنی پرچرب، کم چرب و بدون چربی). برخلاف ماست، کفیر یک حالت گازدار یا حبابی دارد. کفیر بخاطر پروبیوتیک و سایر ویژگی‌های افزایش دهنده سلامتی، بسیار مورد توجه است. مطالعات نشان می‌دهد که کفیر خواص ضد میکروبی، ضد تومور، ضد عوامل سرطان زا و ویژگیهای تنظیم کننده سیستم ایمنی را دارد. ترکیبات موجود در کفیر، همچنین به بهبود هضم لاکتوز کمک می‌کند. واژه «کفیر» از واژه ترکی «کیف» به معنای احساس خوب مشتق شده است.

    ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

    شما چقدر در روز ماست مصرف می‌کنید؟ چه نوع ماستی را بیشتر می‌پسندید؟ آیا ماست مورد علاقه شما در لیست ما است؟ آیا نظر شما با مطالب گفته شده متفاوت است؟ پاسخهای خود را در بخش نظرات ارائه دهید.

    منبع : livestrong.com

    کپی شد

    داغ ترین بحث ها

    تازه‌های سلامت

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    مقالات زیبایی

    مقالات سلامت

    مقالات آشپزی

    مقالات تغذیه

    سلامت

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    دنیای مد

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹

  • عکس نقاشی با راپید ساده
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    داغ ترین بحث ها

    بیشتر دیده شده

    600,525

    453,920

    440,112

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت مجله قرمز می‌باشد. بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است.

    آکاایران: تفاوت ماست یونانی، استرالیایی و ایسلندی در چیست؟

    حتما شده که در راهروهای مراکز خرید قدم بزنید و انواع ماست را ببینید. معمولا همه ما ماست های داخلی را می شناسیم و بر اساس نیازمان می توانیم نوع کم چرب یا پرچرب، خامه ای، لاکتیویا، پروبیوتیک، کفیر، یا ماست های طعم دار با بادمجان یا با سبزیجات، اسفناج، یا خیار را انتخاب کنیم. اما در مورد ماست هایی که پسوند خارجی دارند چطور؟

    در اینجا به سه نوع ماست یونانی، ایسلندی، و استرالیایی می پردازیم. با اینکه آنها در ظاهر شبیه هم هستند ولی در باطن متفاوتند. در اینجا برخی اطلاعات مربوط به آنها را برای شما آورده ایم.

    این ماست احتمالا آغازگر روندی است که باعث شد ماست های سنگین و خامه ای در دنیا معروف شوند. اولین بار در دهه ۹۰ میلادی به بازار آمد و بلافاصله تولیدکنندگان مختلفی به عرضه آن پرداختند. ماست یونانی ماستی است که آبکش شده تا مایعات آن گرفته شود. به خاطر این فرآیند، مقدار پروتئین آن دو برابر ماست های معمولی است. هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه می شود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کم چرب نیز تولید می شوند. ماست یونانی ترش ترین و تندترین در بین سه ماستی است که اینجا معرفی می کنیم، برای همین استفاده از آن به عنوان طعم دهنده و در صبحانه همراه با میوه و گرانولا توصیه می شود.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    این ماست به روشی مشابه با ماست یونانی تهیه می شود اما فرآیند آبکشی آن حتی بیشتر ادامه می یابد تا ماستی داشته باشیم که واقعا به قاشق می چسبد و سرشار از پروتئین است. معمولا ماست ایسلندی با شیر فاقد چربی ساخته می شود، اما برخی شرکت های غذایی به آن شیر کامل یا خامه هم اضافه می کنند تا غنی تر شود. در مجموع، ترشی ماست ایسلندی کمتر از ماست یونانی است.

    برخلاف دو ماست اول، ماست استرالیایی آبکشی نمی شود و از این نظر شبیه ماست های معمولی است. اما با این حال غنی تر و خامه ای تر از ماست های سنتی است، که دلیل آن به روش تولید متفاوت برندهای مختلف بر می گردد. مثلا برخی تولیدکنندگان از شیر کامل برای تولید آن استفاده می کنند و برخی دیگر از شیر فاقد چربی. اما در کل رسیدن به این بافت خامه ای زمان بیشتری می طلبد. حتی برخی تولیدکنندگان به آن عسل اضافه می کنند که باعث شده ماست استرالیایی به داشتن طعمی شیرین معروف شود، اما نوع معمولی آن هم وجو دارد.

    منبع : kalleh.com

    حتما شده که در راهروهای مراکز خرید قدم بزنید و انواع ماست را ببینید. معمولا همه ما ماست‌های داخلی را می‌شناسیم و بر اساس نیازمان می‌توانیم نوع کم‌چرب یا پرچرب، خامه‌ای، لاکتیویا، پروبیوتیک، کفیر، یا ماست‌های طعم‌دار با بادمجان یا با سبزیجات، اسفناج، یا خیار را انتخاب کنیم. اما در مورد ماست‌هایی که پسوند خارجی دارند چطور؟

    در اینجا به سه نوع ماست یونانی، ایسلندی، و استرالیایی می‌پردازیم. با اینکه آنها در ظاهر شبیه هم هستند ولی در باطن متفاوتند. در اینجا برخی اطلاعات مربوط به آنها را برای شما آورده‌ایم.

    این ماست احتمالا آغازگر روندی است که باعث شد ماست‌های سنگین و خامه‌ای در دنیا معروف شوند. اولین بار در دهه ۹۰ میلادی به بازار آمد و بلافاصله تولیدکنندگان مختلفی به عرضه آن پرداختند. ماست یونانی ماستی است که آبکش شده تا مایعات آن گرفته شود. به خاطر این فرآیند، مقدار پروتئین آن دو برابر ماست‌های معمولی است. هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه می‌شود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کم‌چرب نیز تولید می‌شوند. ماست یونانی ترش‌ترین و تندترین در بین سه ماستی است که اینجا معرفی می‌کنیم، برای همین استفاده از آن به عنوان طعم‌دهنده و در صبحانه همراه با میوه و گرانولا توصیه می‌شود.

    این ماست به روشی مشابه با ماست یونانی تهیه می‌شود اما فرآیند آبکشی آن حتی بیشتر ادامه می‌یابد تا ماستی داشته باشیم که واقعا به قاشق می‌چسبد و سرشار از پروتئین است. معمولا ماست ایسلندی با شیر بدون چربی ساخته می‌شود، اما برخی شرکت‌های غذایی به آن شیر کامل یا خامه هم اضافه می‌کنند تا غنی‌تر شود. در مجموع، ترشی ماست ایسلندی کمتر از ماست یونانی است.

    برخلاف دو ماست اول، ماست استرالیایی آبکشی نمی‌شود و از این نظر شبیه ماست‌های معمولی است. اما با این حال غنی‌تر و خامه‌ای‌تر از ماست‌های سنتی است، که دلیل آن به روش تولید متفاوت برندهای مختلف بر می‌گردد. مثلا برخی تولیدکنندگان از شیر کامل برای تولید آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر از شیر بدون‌چربی. اما در کل رسیدن به این بافت خامه‌ای زمان بیشتری می‌طلبد. حتی برخی تولیدکنندگان به آن عسل اضافه می‌کنند که باعث شده ماست استرالیایی به داشتن طعمی شیرین معروف شود، اما نوع معمولی آن هم وجود دارد.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    ماست سبک اروپایی با بافت نرم و خامه‌ای خود مشخص می‌شود. این نوع ماست با ریختن شیر پرورده‌ی گرم در یک تغار یا خمره‌ی بزرگ و سپس همزدن آن در فواصل معین توسط یک ملاقه‌ی بلند بدست می‌آید. سپس این مخلوط را درون فنجان ریخته و مصرف می‌کنند. گاهی میوه و دیگر طعم‌ دهنده‌‌ها را به درون تغار شیر پرورده ریخته تاماست سبک اروپایی طعم‌دار تهیه شود.

    ماست منجمد، نوعی بستنی نرم است که به عنوان جایگزینی برای بستنی معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل فرایند انجماد، بیشتر باکتری‌های زنده و مفید ماست از بین می‌روند. اکثر تولید کنندگانی که ماست منجمد تهیه می‌کنند، آن را به عنوان ماست کم چرب و با قند پایین به فروش می‌رسانند. اما لازم است که برچسب‌های آن را پیش از خرید ماست منجمد به عنوان جایگزینی برای بستنی مورد بررسی قرار دهید. در اکثر موارد، ماست منجمد حاوی قند و چربی شیر یکسان با بستنی معمولی است.

    این نوع ماست دارای غلظت کاستارد Custard مانند و تقریباً شبیه پودینگ (مانند فرنی) می‌باشد. و در دو نوع ساده و طعم‌دار قابل دسترس است. جهت پردوام ساختن و تثبیت غلظت ماست سبک سوئیسی، مواد تثبیت کننده‌ای چون ژلاتین، پکتین و یا آگار (ماده‌ای ژلاتینی) در آن استفاده می‌شود. این ماست همچنین نسبت به ماست معمولی خامه‌ای‌تر می‌باشد.

    ماست میوه‌ای در حقیقت ماست ساده است که با یک یا چند نوع میوه آمیخته شده باشد. به طور کلی میوه‌های تازه و پوره شده جهت تهیه‌ی چنین ماستی به آن اضافه می‌شوند و این ماست یکی از محبوب‌ترین انواع آن در میان مصرف کنندگان به حساب می‌آید و در انواع پک پذیرایی ماست های طعم دار میوه ای گزینه های مناسبی برای ارایه هستند. اما نقطه ضعف این ماست طعم‌دار میوه‌ای این است که در مقایسه با ماست ساده حاوی مقدار زیادی قند و کالری می‌باشد و به همین دلیل انتخاب ایده‌آلی برای افرادی که مراقب وزن خود می‌باشند، نخواهد بود.

    منبع: کتاب کاله

    حتما شده که در راهروهای مراکز خرید قدم بزنید و انواع ماست را ببینید. معمولا همه ما ماست‌های داخلی را می‌شناسیم و بر اساس نیازمان می‌توانیم نوع کم‌چرب یا پرچرب، خامه‌ای، لاکتیویا، پروبیوتیک، کفیر، یا ماست‌های طعم‌دار با بادمجان یا با سبزیجات، اسفناج، یا خیار را انتخاب کنیم. اما در مورد ماست‌هایی که پسوند خارجی دارند چطور؟

    در اینجا به سه نوع ماست یونانی، ایسلندی، و استرالیایی می‌پردازیم. با اینکه آنها در ظاهر شبیه هم هستند ولی در باطن متفاوتند. در اینجا برخی اطلاعات مربوط به آنها را برای شما آورده‌ایم.

    این ماست احتمالا آغازگر روندی است که باعث شد ماست‌های سنگین و خامه‌ای در دنیا معروف شوند. اولین بار در دهه 90 میلادی به بازار آمد و بلافاصله تولیدکنندگان مختلفی به عرضه آن پرداختند. ماست یونانی ماستی است که آبکش شده تا مایعات آن گرفته شود. به خاطر این فرآیند، مقدار پروتئین آن دو برابر ماست‌های معمولی است. هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه می‌شود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کم‌چرب نیز تولید می‌شوند. ماست یونانی ترش‌ترین و تندترین در بین سه ماستی است که اینجا معرفی می‌کنیم، برای همین استفاده از آن به عنوان طعم‌دهنده و در صبحانه همراه با میوه و گرانولا توصیه می‌شود.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    این ماست به روشی مشابه با ماست یونانی تهیه می‌شود اما فرآیند آبکشی آن حتی بیشتر ادامه می‌یابد تا ماستی داشته باشیم که واقعا به قاشق می‌چسبد و سرشار از پروتئین است. معمولا ماست ایسلندی با شیر بدون چربی ساخته می‌شود، اما برخی شرکت‌های غذایی به آن شیر کامل یا خامه هم اضافه می‌کنند تا غنی‌تر شود. در مجموع، ترشی ماست ایسلندی کمتر از ماست یونانی است.

    برخلاف دو ماست اول، ماست استرالیایی آبکشی نمی‌شود و از این نظر شبیه ماست‌های معمولی است. اما با این حال غنی‌تر و خامه‌ای‌تر از ماست‌های سنتی است، که دلیل آن به روش تولید متفاوت برندهای مختلف بر می‌گردد. مثلا برخی تولیدکنندگان از شیر کامل برای تولید آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر از شیر بدون‌چربی. اما در کل رسیدن به این بافت خامه‌ای زمان بیشتری می‌طلبد. حتی برخی تولیدکنندگان به آن عسل اضافه می‌کنند که باعث شده ماست استرالیایی به داشتن طعمی شیرین معروف شود، اما نوع معمولی آن هم وجو دارد.

    تاثیر ماست یونانی بر کاهش وزن

    مصرف لبنیات بخصوص ماست به کاهش وزن کمک می‌کند به همین دلیل در این مطلب درباره تاثیر ماست یونانی بر کاهش وزن با شما هستیم. ماست یونانی می‌تواند سرعت کاهش وزن شما را افزایش دهد. محتوای بالای پروتئین ماست یونانی باعث شده که این ماست در میان کسانی که سعی دارند وزنشان را کنترل کنند محبوب شود زیرا به جلوگیری از گرسنگی کمک می‌کند.

    ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه همه محصولات لبنی حاوی پروتئین هستند و مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارند اما ماست  بیشتر از بقیه موارد می‌تواند به بدن شما کمک کند. پروبیوتیک‌هایی که در ماست وجود دارد محیطی را ایجاد می‌کند که در آن باکتری‌های خوب قادرند رشد و توسعه یابند. در مطلبی با عنوان 10 روش کاهش وزن با مصرف ماست، روش‌هایی گفته شد که می‌توانند به کاهش وزن شما کمک کنند.

    ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. 230 گرم ماست یونانی حدود 20 گرم پروتئین دارد، در حالیکه ماست معمولی حدود 11 تا 13 گرم پروتئین دارد. محتوای بالای پروتئین ماست یونانی باعث شده که این ماست در میان کسانی که سعی دارند وزنشان را کنترل کنند محبوب شود زیرا به جلوگیری از گرسنگی کمک می‌کند.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    ماست یونانی به علت دارا بودن میزان کم­تر کربوهیدرات در مقایسه با ماست‌های معمولی برای بیماران مبتلا به بیماری دیابت و افرادی که احتیاج به رژیم­‌های کم کربوهیدرات دارند، مفیدتر است. همچنین ماست یونانی برای کسانی که با عدم تحمل لاکتوز روبرو هستند و نمی‌توانند شیر مصرف کنند، انتخاب خوبی است.

    تذکرمهم:اگر تحت نظر درمانگر در حال اجرای برنامه غذایی هستید ، قبل از استفاده این نوع ماست مقدار و موقع مصرف را با ایشان هماهنگ فرمایید.

    در ادامه ماست یونانی و ماست معمولی را از نظر پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، سدیم، کالری و بافت مورد مقایسه قرار داده‌ایم.

    ماست یونانی تقریبا دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. 230 گرم ماست یونانی حدود 20 گرم پروتئین دارد، در حالیکه ماست معمولی حدود 11 تا 13 گرم پروتئین دارد. محتوای بالای پروتئین ماست یونانی باعث شده که این ماست در میان کسانی که سعی دارند وزنشان را کنترل کنند محبوب شود زیرا به جلوگیری از گرسنگی کمک می‌کند.

    ماست یونانی، کربوهیدرات کمتری نسبت به ماست معمولی دارد. این مسئله می‌تواند برای افراد چاق و مبتلا به دیابت که باید مراقب مصرف کربوهیدرات‌شان باشند، مفید واقع شود.

    ماست معمولی حدود سه برابر ماست یونانی،کلسیم دارد.

    ماست یونانی، نصف ماست معمولی سدیم دارد.

    انواع ساده بدون چربی ماست یونانی و ماست معمولی، کالری یکسانی در هر وعده دارند.

    ماست یونانی غلیظ‌تر و خامه‌ای‌تر از ماست معمولی می‌باشد زیرا به تعداد دفعات بیشتری صاف شده است. همچنین، ماست یونانی می‌تواند در آشپزی نیز مورد استفاده قرار گیرد زیرا مانند ماست معمولی در هنگامیکه حرارت ببیند، دلمه نمی‌بندد. اگرچه اکثر مردم از ماست به عنوان میان وعده استفاده می‌کنند اما همه کاره بودن آن را دست کم نگیرید. هر دو نوع این ماست‌ها می‌توانند به عنوان جایگزین‌های کم کالری‌تر برای مواد تشکیل دهنده‌ی چرب به کار روند.

    هر دو نوع این ماست‌ها می‌توانند به جای سایر مواد تشکیل دهنده پر کالری در دیپ‌ها، چاشنی‌ها، سس‌های سالاد، اسموتی‌ها و دسرها به کار روند. از ماست اغلب به عنوان یک غذای سالم ایده‌آل یاد می‌شود و اگر نوع درست آن را انتخاب کنید، می‌تواند همین طور باشد. ماست یونانی و معمولی کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید و به دنبال ماست‌هایی باشید که فاقد قند افزوده‌اند یا قند افزوده کمی دارند، زیرا قند افزوده تعداد کالری ماست‌ها را بالا می‌برد.

    آیا خواندن این مطلببرای شما مفید بود؟

    برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

    در خبرنامه ایمیلی عضو شوید تا مطالب منتخب را دریافت کنید!

    آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

    کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

    ورود کاربران

    با احترام به مخاطبین عزیز با توجه به اینکه این روزها مصرف ماست یونانی بیشتر از پیش شده است مطلبی را در این مورد در دلبرانه خدمت شما ارئه می کنیم.

    ماست یونانی امروزه یکی از لبنیات پر مصرف مردم است.به خصوص برای افرادی که دنبال رژیم های مختلف هستند استفاده این ماست توصیه می شود.

    در ادامه این مطلب با این موضوع که ماست یونانی چیست و چه خواصی دارد بیشتر آشنا خواهید شد.

    با ما همراه باشید ……

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    ماست یونانی چیست؟

    شیر خوب از کازئین و آب پنیر ساخته شده است.

    کازئین چیزی است که برای شکل دادن به پنیر و ماست استفاده می شود،

    در حالی که آب‌ پنیر ماده آبکی است که وقتی شیر بسته می‌شود، باقی می‌ماند.

    ماست یونانی اساسا با ماست معمولی در یک مرحله مهم تفاوت دارد. در پایان مرحله تولید،

    برای از بین بردن آب پنیر اضافی و ایجاد یک محصول ضخیم تر با پروتئین متراکم تر، ماست صاف می شود و ماست یونانی بدست می آید؛

    بنابراین در حالی که با اعمال این تغییرات، این محصول را در ایالات متحده، ماست یونانی نامگذاری می کنند،

    ممکن است در سایر نقاط جهان، آن را ماست پالوده بنامند.

    اعداد بر اساس ۱۷۰ گرم ماست یونانی بدون چربی است.

    ۲۲ درصد مقدار ارزش روزانه (DV) ویتامین B12 (Cobalamin):

    ویتامین محلول در آب و مهم در عملکرد مغز و سیستم عصبی و همچنین تشکیل سلول های قرمز خون است؛

    که نه تنها در محصولات گوشتی و حیوانی به طور طبیعی یافت می شود، بلکه می توان آن را از طریق تخمیر باکتری ها به صورت صنعتی ایجاد کرد.

    ۱۹ درصد مقدار ارزش روزانه (DV) کلسیم:

    ۱ درصد کلسیم موجود در بدن نقش حیاتی در انقباض عروق و انتقال عصبی و سیگنال دهی عصبی ایفا می‌کند.

    ۹۹ درصد دیگر از دندان‌ها و ساختار استخوان ها پشتیبانی می‌کند.

    فواید دیگر:

    پالودن ماست و جدا کردن آب پنیر باعث می شود که مقدار زیادی از لاکتوز باقیمانده بعد از تخمیر، حذف شود؛

    بنابراین ماست یونانی را برای کسانی که به لاکتوز ملایم حساسیت دارند، به انتخاب مناسبی تبدیل می‌کند!

    حتما شده که در راهروهای مراکز خرید قدم بزنید و انواع ماست را ببینید.

    معمولا همه ما ماست‌های داخلی را می‌شناسیم و بر اساس نیازمان می‌توانیم نوع کم‌چرب یا پرچرب، خامه‌ای، لاکتیویا، پروبیوتیک، کفیر،

    یا ماست‌های طعم‌دار با بادمجان یا با سبزیجات، اسفناج، یا خیار را انتخاب کنیم.

    اما در مورد ماست‌هایی که پسوند خارجی دارند چطور؟

    در اینجا به سه نوع ماست یونانی، ایسلندی، و استرالیایی می‌پردازیم.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    با اینکه آنها در ظاهر شبیه هم هستند ولی در باطن متفاوتند. در اینجا برخی اطلاعات مربوط به آنها را برای شما آورده‌ایم.

    این ماست احتمالا آغازگر روندی است که باعث شد ماست‌های سنگین و خامه‌ای در دنیا معروف شوند.

    اولین بار در دهه ۹۰ میلادی به بازار آمد و بلافاصله تولیدکنندگان مختلفی به عرضه آن پرداختند.

    ماست یونانی ماستی است که آبکش شده تا مایعات آن گرفته شود.

    به خاطر این فرآیند، مقدار پروتئین آن دو برابر ماست‌های معمولی است.

    هر چند ماست یونانی سنتی با شیر پرچرب تهیه می‌شود اما امروزه انواع مختلفی با شیر کم‌چرب نیز تولید می‌شوند.

    ماست یونانی ترش‌ترین و تندترین در بین سه ماستی است که اینجا معرفی می‌کنیم،

    برای همین استفاده از آن به عنوان طعم‌دهنده و در صبحانه همراه با میوه و گرانولا توصیه می‌شود.

    این ماست به روشی مشابه با ماست یونانی تهیه می‌شود اما فرآیند آبکشی آن حتی بیشتر ادامه می‌یابد

    تا ماستی داشته باشیم که واقعا به قاشق می‌چسبد و سرشار از پروتئین است.

  • عکسهای جزیره پوکت در تایلند
  • معمولا ماست ایسلندی با شیر بدون چربی ساخته می‌شود، اما برخی شرکت‌های غذایی به آن شیر کامل یا خامه هم اضافه می‌کنند تا غنی‌تر شود.

    در مجموع، ترشی ماست ایسلندی کمتر از ماست یونانی است.

    برخلاف دو ماست اول، ماست استرالیایی آبکشی نمی‌شود و از این نظر شبیه ماست‌های معمولی است.

    اما با این حال غنی‌تر و خامه‌ای‌تر از ماست‌های سنتی است، که دلیل آن به روش تولید متفاوت برندهای مختلف بر می‌گردد.

    مثلا برخی تولیدکنندگان از شیر کامل برای تولید آن استفاده می‌کنند و برخی دیگر از شیر بدون‌چربی.

    اما در کل رسیدن به این بافت خامه‌ای زمان بیشتری می‌طلبد.

    حتی برخی تولیدکنندگان به آن عسل اضافه می‌کنند که باعث شده ماست استرالیایی به داشتن طعمی شیرین معروف شود، اما نوع معمولی آن هم وجو دارد.

    روش های مختلفی برای لذت بردن از ماست یونانی وجود دارند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ✔️ حفظ سلامتی دستگاه گوارش

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی

    باکتری‌های زیادی در دستگاه گوارشی ما وجود دارند که به شکل‌های مختلفی به بدن کمک می‌کنند.

    اما همه این باکتری‌ها سالم نیستند. ماست یونانی، دستگاه گوارش را سالم نگه می‌دارد زیرا پروبیوتیک زیادی دارد

    که باکتری‌های مفید موجود در بدن را افزایش می‌دهد.

    هرچه باکتری‌های مفید بیشتر باشند، باکتری‌های مضر دستگاه گوارش کمتر می‌شوند.

    ماست یونانی، بیماری التهابی روده (IBD) ، سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)،

    بازگشت اسید به مری و دیگرمشکلات مربوط به دستگاه گوارش را درمان می‌کند.

    برای رفع فشار خون بالا، باید غذاهای سرشار از کلسیم، پروتئین، فسفر، پتاسیم، فیبر و غیره را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

    چون ماست یونانی کلسیم و ترکیبات دیگر را دارد، فشار خون را تنظیم می‌کند.

    وزن شما با چیزی که می‌خورید ارتباط مستقیم دارد. رژیم غذایی ناسالم وزن شما را بالا می‌برد.

    معمولا افراد وقتی گرسنه هستند، غذای زیادی می‌خورند.

    اگر می‌خواهید وزن کم کنید، این ماست می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. چون ماست یونانی پروتئین بیشتری دارد ( تقریبا دو برابر ماست معمولی)،

    باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید و اشتهای شما را سرکوب می‌کند.

    مهم‌ترین ترکیبی که برای سلامت استخوان لازم است، کلسیم است.

    اگر کلسیم کافی در استخوان‌ها وجود نداشته باشد، استخوان‌ها ضعیف و شکننده شده و ممکن است زود بشکنند.

    دو ماده معدنی مهم وجود دارد که برای داشتن استخوان‌های قوی‌تر مورد نیاز هستند : کلسیم و ویتامین D.

    کلسیم برای تراکم و قدرت استخوان‌ها لازم است.

    کلسیم ناکافی ممکن است باعث کمبود شود زیرا این ماده معدنی در استخوان‌ها ذخیره شد و برای عملکرد درست، توسط بدن ما استفاده می‌شود.

    ماست یونانی مقدار مناسبی کلسیم دارد.

    بنابراین، استخوان‌ها را سالم نگه می‌دارد.

    ترکیب دیگری که برای قدرت استخوان‌ها نیاز است، ویتامین D است. ماست یونانی مقدار مناسبی از این ویتامین دارد.

    بنابراین باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    عضلات بخش مهمی از جسم ما هستند زیرا وظیفه حرکت بدن را بر عهده دارند.

    بیش از ۶۰۰ عضله در بدن ما وجود دارد که مسئول عملکردهای مختلف مانند برداشتن وسیله‌ها و پمپاژ خون در بدن هستند.

    حفظ سلامت آن‌ها مهم است و پروتئین، مهم‌ترین عنصر سازنده عضلات محسوب می‌شود.

    چون ماست یونانی مقدار مناسبی پروتئین دارد، عضلات را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند.

    برای عملکرد سالم مغز، ویتامین B12 ضروری است.

    کمبود این ویتامین ممکن است باعث افسردگی و یک بیماری جدی به نام دژنرسانس مختلط تحت حاد می‌شود.

    ماست یونانی در کنار دیگر ویتامین‌ها، مقدار مناسبی ویتامین B12 دارد. بنابراین به عملکرد صحیح مغز کرده و انرژی‌زایی کمک می‌کند.

    عفونت قارچی واژن معمولا به دلیل قارچ کاندیدا آلبیکانس به وجود می‌آید.

    علائم این بیماری معمولا شامل خارش و سوزش، قرمزی و تورم ناحیه واژن می‌شود.

    چون این مشکل با ماست یونانی درمان می‌شود می‌توانید برای جلوگیری از عفونت، این ماست را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    قلب، نقشی کلیدی در سیستم گردش خون ما دارد چرا که خون را در بدن پمپاژ می‌کند.

    سلامت قلب برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. کلسترول و چربی، ترکیباتی هستند که می‌توانند قلب را دچار مشکل کنند.

    سطح بالای کلسترول، خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد.

    چون ماست یونانی چربی و کلسترول بسیار پایینی دارد، سلامت قلب را حفظ می‌کند.

    ماست یونانی علاوه بر مفید بودن برای سلامتی، خواص بسیاری برای پوست و مو نیز دارد.

    چون این ماست سرشار از مواد معدنی و ویتامین است، سلامت پوست و مو را حفظ می‌کند.

    آکنه، آزاردهنده‌ترین مشکل پوست است. آکنه پوست را بی‌طراوت می‌کند.

    گنجاندن ترکیبات درمان کننده آکنه در رژیم غذایی، یک ضرورت است. هما‌ن‌گونه که گفته شد،

    ماست یونانی باکتری‌های مفید بدن را افزایش می‌دهد بنابراین به رفع باکتری عامل آکنه کمک می‌کند.

    علاوه بر این، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی از جمله زینک دارد که برای حفظ سلامت پوست لازم هستند.

    بنابراین، این ماست، ماده‌ای عالی برای درمان آکنه محسوب می‌شود.

    علاوه بر گنجاندن آن در رژیم غذایی، می‌توانید آن را روی صورت خود نیز بگذارید و یا از آن در تهیه ماسک‌های صورت برای رفع آکنه استفاده کنید.

    مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ویتامین‌ها و مواد معدنی برای کاهش ریزش مو لازم هستند.

    ماست یونانی تاثیر خوبی بر موها می‌گذارد.

    این ماست منبع خوبی از ویتامین D، پروتئین، ویتامین‌های دیگر و مواد معدنی است که برای مو ضروری هستند.

    همچنین حای ویتامین B5 است که گردش خون در پوست سر را بهبود بخشیده و رشد مو را افزایش می‌دهد.

    این ماست، فولیکول‌های مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

    ماست یونانی به دلیل داشتن مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل می‌کند.

    این ماست، پوست را از درون تغذیه کرده و بنابراین پوست را درمان می‌کند.

    چون این ماست، ویتامین D دارد، می‌تواند کهیرهای مزمن را نیز درمان کند.

    موی شما، به اندازه باقی بخش‌های بدن به پروتئین نیاز دارد.

    استفاده از ماست یونانی به رفع سلول‌های مرده پوست کمک کرده و پوست سر را تغذیه می‌کند.

    بنابراین مشکل خشکی و خارش پوست سر را کاهش می‌دهد.

    این ماست به دلیل خواص مرطوب کننده شگفت انگیز خود، مانند یک نرم کننده عالی برای مو عمل می‌کند.

    چین و چروک پوست معمولا به دلیل بالا رفتن سن به وجود می‌آید.

    ماست یونانی یک خوراکی ضد پیری است که سلول‌های زنده را تغذیه کرده و سلول‌ها و باکتری‌های مضر در بدن را می‌شکند.

    بنابراین به کاهش چین و چروک کمک کرده و پوستی بی عیب و نقص و درخشان را به شما هدیه می‌کند.

    حلقه‌های تیره دور چشم به دلایل متعدد از جمله هیپرپیگمانتاسیون، رسوب ملانین، آلرژی‌ها، خواب نامناسب، سیگار کشیدن و غیره به وجود می‌آیند.

    ماست یونانی می‌تواند این مشکل را رفع کند زیرا خاصیت خنک کننده دارد.

    همچنین می‌تواند پف زیر چشم را نیز کاهش دهد. فقط مقداری ماست یونانی را روی ناحیه مورد نظر بگذارید و سپس با آب بشویید.

    چون ماست یونانی سرشار از زینک، ویتامین‌های B و مواد معدنی دیگر است،

    لکه‌ها، جای زخم‌ها، راش‌ها، تورم مربوط به آکنه و نقطه‌های تیره را کاهش می‌دهد و در این حین،

    پوست شما را نیز درخشان و هیدراته می‌کند. علاوه بر این، پروبیوتیک دارد که برخی حساسیت‌ها را نیز کم می‌کند.

    ممکن است به دلیل عوامل محیطی مانند اشعه فرابنفش، پوستی شل و افتاده داشته باشید زیرا این موارد، باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می‌شوند.

    برای داشتن پوستی عالی و درخشان، براید پوست شما سفت بوده و منافذ آن کوچک و بسته باشند.

    برای این کار، رژیم غذایی شما باید حاوی مواد مغذی بوده که منافذ پوست را تقویت می‌کنند.

    ماست یونانی مقدار کافی مواد معدنی ضروری دارد که منافذ پوست را کوچک می‌کنند.

    وجود اسید لاکتیک باعث از بین رفتن پوست مرده و کوچک شدن منافذ بزرگ می‌شود.

    فقط مقداری ماست را مستقیما روی پوست خود بگذارید و اجازه دهید چند دقیقه بماند تا مواد مغذی جذب پوست شوند.

    اگر برای مدت طولانی در برابر آفتاب بوده‌اید، ممکن است برنزه شوید که رنگ پوست را از حالت یکسانی درمی‌آورد.

    اسیدهای آلفاهیدروکسی (مانند اسید لاکتیک) معمولا برای درمان مشکلات پوستی به کار می‌روند.

    چون ماست منبعی سرشار از اسید لاکتیک است، برنزگی را کاهش می‌دهد،

    آفتاب سوختگی را رفع می‌کند و پیگمانتاسیون (رنگدانه‌دار شدن) را درمان می‌کند. نوع پرچرب ماست، از انواع دیگر، موثرتر است.

    ماست یک فرآیند تخمیری است، به این معنی که با اضافه کردن بعضی از باکتری ها به یک ماده حاوی قند، به باکتری ها اجازه داده می شود که قند را بخورند.

    نتیجه تخمیر همیشه اسید، گاز یا الکل است. تخمیر شیر، باعث تولید اسید می شود که عطر و طعم دلپذیر ماست را ایجاد می کند.

    برای درست کردن ماست یونانی با دو ماده سازنده ساده روش زیر را دنبال کنید:

    ۴ فنجان شیر یک چهارم فنجان ماست ساده مقداری یخ و آب

    یک قابلمه متوسط با در

    یک قابلمه بزرگ

    دماسنج آشپزخانه

    الک یا صافی

    پارچه ای با بافت کتان، پارچه ‌ای نازک، فیلتر قهوه، کاغذ صافی و غیره؛ که در داخل الک قرار داده می ‌شود.

    ۱- یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. یک قابلمه کوچک را در داخل قابلمه بزرگ بگذارید تا یک دیگ دوجداره داشته باشید.

    (به این روش شیر را گرم می‌کنیم تا از سوختن جلوگیری کنیم).

    شیر را در قابلمه و در حرارت متوسط ۱۸۵ تا ۲۰۰ درجه فارنهایت (۸۵ تا ۹۳ درجه سانتی گراد) گرم کنید و مرتبا به هم بزنید تا از تشکیل پوسته جلوگیری کنید.

    اینکار باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد.

    ۲- قابلمه حامل شیر را به حمام یخ انتقال دهید (می توان سینک را با یخ و آب پر کرد) تا شیر به دمای ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه فارنهایت (۳۷ تا ۴۳ درجه سانتی گراد) برسد و خنک شود.

    ۳- حدود نصف فنجان شیر گرم را در یک کاسه تمیز جداگانه بریزید؛

    و ماست ساده را نیز به کاسه اضافه کنید و آن ها را خوب مخلوط کنید. مخلوط را در ظرف شیر بریزید و به خوبی هم بزنید.

    ۴- در قابلمه را بگذارید و آن را در یک حوله بپوشانید و در یک مکان گرم مانند فر با نور روشن قرار دهید و اجازه دهید باکتری ‌ها در مدت ۴ تا ۶ ساعت، باعث تولید ماست شوند.

    ۵- در پایان کار، در ظرف را باز کنید تا ماست را ببینید! اکنون می‌توانید ماست را بخورید و یا آن را پالوده کنید تا ماست یونانی بسازید.

    برای پالودن از صافی با یک پارچه نازک استفاده کنید.

    صافی را روی کاسه بزرگی قرار داده و پارچه را درون آن پهن کنید و ماست را روی پارچه بریزید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید آب ماست گرفته شود و ماست ضخیم شود.

    ۶- ماست یونانی را از پارچه جدا کنید و در یک ظرف تمیز و عاری از هوا نگهداری کنید.

    ۱ – مقدار چربی بالاتر شیر، باعث استحکام بیش تر ماست می شود.

    به ماست کم چرب اغلب بصورت تجاری تثبیت‌کننده اضافه می‌کنند تا غلیظ و خامه‌ای شود؛

    بنابراین به منظور تهیه ماست در خانه، بهتر است از شیر پر چرب استفاده کنید.

    ۲ – نور فر برای گرم نگه داشتن شیر به اندازه کافی برای تخمیر مناسب است.

    تنها قصد این است که در طول فرآیند، ماست را در حدود ۱۰۰ درجه فارنهایت، (۳۷ درجه سانتی گراد) نگه داریم.

    منبع: عصر ایران

    🔔 مطالب مرتبط دیگر 🔔

    تزیین ماست

    تزیین ماست خیار

    دیدگاه

    تصویر امنیتی *

    بهینه سازی : دلبرانه

    اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی
    تفاوت ماست ایسلندی و یونانی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *