تفاوت خون قاعدگی و بارداری

دوره مقدماتی php
تفاوت خون قاعدگی و بارداری
تفاوت خون قاعدگی و بارداری

سلامت نیوز:باروری و باردار شدن در بعضی از خانمها با تاخیر صورت می گیرد. زوجهایی هستند که ماهها برای بارداری تلاش می کنند. بسیاری از خانمها می دانند که یکی از علائم بارداری عقب افتادن دوره قاعدگی است. اما ناامید کننده ترین قسمت ماجرا زمانی است که با به تعویق افتادن دوره قاعدگی این امید در دل آنها زنده می شود که بارداری نزدیک است اما با مشاهده چند لکه خون در لباس زیر این امید آنها به ناامیدی و دلسردی تبدیل می شود. اما بهتر است بدانید در صورتی که تخمک نیز بارور شده باشد احتمال خونریزی و لکه بینی وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز،زمانیکه یک تخمک بارور، خود را به جداره رحم می چسباند خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد. پس از آنکه تخمک بارور شده خود را به جداره رحم می چسباند باعث می شود تا قسمت بسیار کوچکی از جداره رحم دچار ریزش شده و به شکل ترشحات صورتی یا قهوه ای نمایان شوند. ابتدا ممکن است احساس ناامیدی و دلسردی کنید اما این نوع لکه های خفیف به این معنا است که شما باردار شده اید.

لکه لانه گزینی یا قاعدگیلکه لانه گزینی می تواند شبیه دوران قاعدگی باشد بویژه روز اول قاعدگی، زمانیکه لکه ها خفیف و سبک هستند. بنابراین زمانیکه این نوع لکه بینی شروع می شود ممکن است شما را دچار سردرگمی کند. پس بهتر است تفاوتهای موجود بین لکه لانه گزینی و قاعدگی را بهتر بشناسید:

-خونریزی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده، سبک و خفیف است و به همین کیفیت باقی می ماند اما خونریزی دوران قاعدگی در ابتدا خفیف بوده و در ادامه و روزهای بعد شدید می شود. در خونریزی لانه گزینی لخته خونی که اغلب در طول قاعدگی دیده می شود، وجود ندارد.

– رنگ خون در دوران قاعدگی روشن و پرجنب جوش به نظر می رسد اما ترشحات ناشی از لانه گزینی صورتی کم رنگ یا قهوه ای هستند. خونریزی ناشی از دوران قاعدگی گهگاهی به رنگ قرمز به نظر می رسد اما خونریزی لانه گزینی در بیشتر موارد قهوه ای یا صورتی رنگ است.

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

دوره مقدماتی php

-خونریزی قاعدگی به شکل طبیعی در طول دوره مشخصی و بدون توقف آغاز می شود اما خونریزی لکه بینی به شکل نامنظم صورت می گیرد یعنی می آید و می رود. خونریزی لانه گزینی سبب ایجاد لکه یا خونریزی نامنظم می شود و یک یا دو روز به طول می انجامد. اما خونریزی دوران قاعدگی 4 یا 7 روز دوره کامل خود را سپری می کند.

-خونریزی قاعدگی و لانه گزینی سبب گرفتگی عضلات می شود، اما گرفتگیها در دوران قاعدگی شدیدتر هستند. گرفتگی های خفیف و ضعیفی که هرگز به شدت آن افزوده نمی شود می تواند به معنای لانه گزینی باشد بویژه اگر همراه با ترشحات قهوه ای یا صورتی رنگ باشد.منبع : نی نی سایت

شما دارید برای یه کودک تلاش می کنید ؛ شما تصمیم گیری را انجام داده اید و حالا منتظرش هستید و با دقت مواظب نشانه های اولیه بارداری هستید. متوجه لکه بینی شدید ، لطفا در نظر بگیرید که این اتفاق ممکن است خونریزی لانه گزینی باشد حتما سوال می کنید خونریزی لانه گزینی چیست ؟ چند روز طول می کشد ؟ چه رنگی است ؟ چه تفاوتی با پریود دارد ؟ پاسخ تمام این سوالات و هر آنچه در مورد خونریزی لانه گزینی در ذهن دارید را در ادامه این بخش از بارداری و نوزاد در نمناک خواهید خواند.

خونریزی لانه گزینی، نشانه اولیه بارداری است و زمانی اتفاق می افتد که یک تخم خودش را به آستر رحم متصل می کند تا شروع به رشد کند. این کاملا ً طبیعی است و به هیچ درمان پزشکی نیاز ندارد و یک سوم از زنان خونریزی را تجربه می کنند. مشکل این است که این اتفاق مانند دوره پریودی است و اغلب اشتباه گرفته می شود. 

نکته جالب این است که اغلب این نشانه ها می توانند علائم اولیه بارداری نیز باشند.این امکان وجود دارد که شما حدود روز 18 ام از دوره زمانی خود باشید، پس چگونه می دانید که آیا این خون ریزی لانه گزینی است یا شروع پریود شما؟

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

چند تفاوت اساسی بین خونریزی لانه گزینی و قاعدگی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

رنگ :در خونریزی لانه گزینی، ترشحات یا لکه معمولا صورتی روشن و یا تیره خواهد بود در حالی که خون پریودی رنگ روشن و قرمز دارد.

مدت زمان:زمانی که خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد که تخمک به رحم وصل شود، ممکن است به اندازه چند ساعت یا حداکثر 1-2 روز باقی بماند. رنگش روشن باقی خواهد ماند و احتمالا در طول این زمان قطع و وصل خواهد شد.

معمولا لخته خونی وجود ندارد ؛ اگر خون کم کم تیره شود و با حجمی بیشتر و 4-7 روز طول بکشد، این دوره پریود است.

زمان بندی :خونریزیی لانه گزینی در حدود 10 روز پس از تخمک گذاری اتفاق می افتد، در حالی که قاعدگی معمولا ً بعد از 14 روز اتفاق می افتد.

گرفتگی:این امکان وجود دارد که زمانی که تخمک به رحم متصل می شود، گرفتگی خفیفی را تجربه کنید، اما بسیار ضعیف خواهد بود اما گرفتگی عضلات ناشی از قاعدگی معمولا شدیدتر و قوی تر است.

این نشانه اولیه بارداری معمولا دلیلی برای نگرانی نیست؛ کاملا طبیعی است و هیچ خطری برای نوزاد در حال رشد وجود ندارد با این حال، اگر شما علائمی مثل، درد شکم کم، تهوع، گیجی و استفراغ را دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید. 

هنوز هم مطمئن نیستید؟

همانند بسیاری از نشانه های اولیه بارداری، تنها دلیل واقعی این است که شما در مسیر نزدیک شدن به پدر و مادر شدن هستید، این یک خط مهم در تست بارداری است.اگر فکر می کنید که خونریزی لانه گزینی دارید، توصیه این است که شما باید حداقل 3 روز تا انجام تست بارداری خانگی صبر کنید قبل از آن، احتمال کمی وجود دارد که هورمون بارداری کافی وجود داشته باشد تا نتیجه مثبتی به دست آید.

اگر بتوانید 5 روز صبر کنید، شانس بیشتری وجود دارد که دقیق تر باشد در این میان به دنبال علایم اولیه دیگری باشید.

علت اصلی این خونریزی پیوند جنین به دیواره رحم است ؛ این فرآیند در نزدیکی مراحل پایانی فرآیند لانه گزینی رخ می دهد که در آن یک بافت خاص با یک وظیفه خاص به نام تروفوبلاست تشکیل می شود که از جنین ایجاد می شود و آن را دربر می گیرد سپس این بافت خود را به دیواره رحم بنام اندومتریوم متصل می کند و شروع به پناه گرفتن به درون خودش می کند. تروفوبلاست نیز وارد بسیاری از رگ های خونی شده و باعث پاره شدن آن ها می شود.

این امر به نوبه خود باعث نشت و جمع شدن حفره های موجود در تروفوبلاست می شود که به حفره های دیگر ایجاد شده در بافت خون در بدن مرتبط هستند. این حفره ها به آرامی به حفره های خالی و دهانه های رحم نزدیک می شوند، از جنین بیرون رانده می شوند و در نهایت باعث خونریزی می شوند.

علائم و نشانه های مختلفی از لانه گزینی وجود دارد، از جمله خونریزی که ممکن است پیش بینی شود ؛ در نظر بگیرید که ببینید آیا خون و یا لکه شما می تواند ناشی از لانه گزینی باشد یا خیر. 

خونریزی لانه گزینی تا حد زیادی شایع است و شاید در حدود بیست تا سی درصد از زنان رخ می دهد ؛ اگر شما چند لکه قبل از دوره پریود خود دیدید، این چیزی نیست که نگران آن باشید و ممکن است نشانه ای از بارداری باشد. 

به غیر از لانه گزینی، دلایل دیگری برای خونریزی یا لکه بینی زود هنگام در بارداری وجود دارد خونریزی لانه گزینی به طور معمول پس از تست بارداری مثبت معمول نیست.

در دوران بارداری زودهنگام (هفته 6-8 دوران بارداری) دلایل دیگری برای لکه بینی یا خونریزی وجود دارد و عبارتند از:

اگر خونریزی یا لخته شدن شدید در دوران بارداری داشتید باید به پزشک خود مراجعه کنید این ممکن است نشانه یک سقط زودرس جنین باشد.

ادرار مکرر، خستگی و حالت تهوع برخی از اولین نشانه های بارداری هستند. پستان های شما ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی که کمی پس از لقاح رخ می دهد، نرم و یا متورم شده باشد.

علایم اولیه همیشه بهترین شاخص برای باردار شدن شما نیستند ؛ برخی از زنان حتی زمانی که باردار نیستند همه این علائم را دارند، و برخی دیگر ممکن است هیچ یک از این نشانه ها را نداشته باشند.

یکی از نشانه های بارداری، پریود نشدن است اگر فکر می کنید که یک پریود را از دست داده اید یا نشانه های غیر معمول دیگری را تجربه کردید – ممکن است زمان انتخاب یک تست بارداری خانگی باشد.

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

چه زمانی وقت گرفتن آزمایش حاملگی است:

متخصصان تست بارداری ادعا می کنند که تست های حاملگی خانگی تا 99 درصد دقیق هستند.تست ها می توانند هورمون بارداری ( hCG )فوری و حتی در میزان خیلی هم تشخیص دهند. این هورمون در هر دو یا سه روز در اوایل بارداری بیشتر می شود.هرچه به شروع دوران قاعدگی طبیعی خود نزدیک تر باشید، شانس کمتری در تست بارداری خواهید داشت ؛

اگر از نتایج مطمئن نیستید ، می توانید تست بارداری خونی بدهید. غلظت hCG قبل از ادرار به خون می رسد، بنابراین تست خونی می تواند زودتر نتیجه مثبت را نشان دهد.

چه زمانی باید با پزشک خود صحبت کنید:

مهم است که هر موقع تشخیص های غیر عادی و یا خونریزی را داشتید به پزشک مراجعه کنید ، با اینکه خونریزی در اوایل بارداری لزوما منفی نیست، اما شما باید هنوز هم یک پزشک را ببینید.اگر یک تست بارداری خانگی مثبتی داشتید، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید آن ها می توانند نتایج تست شما را تایید کرده و درباره گزینه های شما برای تنظیم خانواده بحث و تبادل نظر کنند.

 

سلام
و ممنون از توجهتون

برای
طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من دوره عادت ماهانم هر بار دو ماه و نیم طول میکشه ولی این بار یه ماه دقیق طول کشید، با این که واس بارداری اقدام داشتم از کجا بدونم که این خون مال لانه گزینیه یا مال پریوده؟

اگر حجم خونریزی مانند همیشه بوده یعنی خونریزی روشن، واضح و با حجم زیاد دارید یعنی پریود شده اید، اما اگر خونریزی به صورت لکه بینی ست یعنی لکه های قهوه ای و یا خونریزی اما بسیار اندک و در حد چند لکه خون می تواند لانه گزینی باشد، که در این صورت باید پس از گذشت چند روز آزمایش خون بدهید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«فکر می کنم باردارم!»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2020 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

اکثر زنان برای حداقل یکبار لکه بینی غیر پریودی را تجربه میکنند و برای برخی دیگر لکه بینی امری پیش پا افتاده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تفاوت اصلی بین لکه بینی و قاعدگی در حجم خونی است که از طریق واژن تخلیه می‌شود. خونریزی از طریق واژن در لکه بینی بسیار اندک است و می‌توان از آن چشم پوشی کرد در حالیکه خونریزی در دوران قاعدگی ممکن است سه الی پنج روز طول بکشد.

تفاوت بین لکه بینی و قاعدگی در چیست؟ مقدار خونی که در این دو مورد از بدن خارج می‌شود تفاوت اصلی بین این دوست. در دوران قاعدگی، جریان سنگینی از خون از بدن خارج می‌شود و همانطور که گفتیم ممکن است به طور متوسط بین سه الی پنج روز طول بکشد. لکه بینی ممکن است به عنوان بخشی از چرخه قاعدگی رخ دهد و تخلیه خون در آن به صورت نامنظم و اندک است. با اینحال لکه بینی ممکن است نشان دهنده بارداری یا یک شرایط زمینه‌ای باشد.

قاعدگی بخشی از چرخه قاعدگی است. به طور متوسط، طول چرخه قاعدگی، ۲۸ روز است. برای برخی از افراد، این دوران ممکن است کوتاه‌تر باشد و برای برخی از افراد نیز این دوران ۳۵ روز است. بعد از قاعدگی، دیواره رحم شروع به ضخیم شدن می‌کند و خود را برای بارداری احتمالی آماده می‌سازد. بعد از پایان چرخه قاعدگی و زمانی که بارداری رخ نداد، رحم دیواره خود را با خونریزی می‌ریزد. طول دوره قاعدگی به طور متوسط سه الی پنج روز است. شرایط زیر قبل، در طول و بعد از قاعدگی دیده می‌شود:

درد در ناحیه شکم، نفخ یا گاز شکم، سردرد یا میگرن، تورم در ناحیه سینه، افزایش اشتها برای غذا خوردن، اختلالات عاطفی مانند تحریک پذیری و خستگی.

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

لکه بینی یا لکه بینی واژینال، ممکن است بین دو دوره قاعدگی رخ دهد. خون یا مایعی که از طریق واژن تخلیه می‌شود زیاد نیست و به صورت چند قطره خواهد بود. رنگ خون نیز ممکن است به صورت قهوه‌ای تیره یا صورتی روشن باشد. اگرچه لکه بینی به طور کلی بی خطر است اما بهتر است با یک پزشک متخصص در این مورد مشورت گردد تا شرایط به طور کلی بررسی شود. موارد زیر ممکن است دلیل ایجاد لکه بینی باشد.

لکه بینی ممکن است نشان دهنده بارداری باشد. اگر فردی باردار باشد وجود لکه بینی ممکن است به معنای وجود مشکل در بارداری باشد. اگرچه لکه بینی (اگر کم باشد) برای زنان باردار طبیعی است اما بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. شرایط زیر در دوران بارداری ممکن است نشان دهنده مشکل جدی باشد و باید مورد توجه قرار گیرد:

لکه بینی ممکن است با مصرف برخی از داروها مرتبط باشد. به عنوان مثال مصرف داروهای ضد بارداری در برخی از افراد باعث ایجاد لکه بینی می‌شود. برای افرادی که مصرف این نوع داروها را به تازگی آغاز کرده‌اند، خونریزی بین دوره‌های قاعدگی ممکن است در دو یا سه ماه اول دیده شود. با اینحال، برای افرادی که هم اکنون از این داروها به طور منظم استفاده می‌کنند، مصرف نکردن و قطع مصرف ممکن است باعث خونریزی شود.

تخمک گذاری فرآیندی است که در آن تخمک از تخمدان آزاد می‌شود. تخمک گذاری معمولا از روز ۷ تا ۲۲ چرخه قاعدگی رخ می‌دهد. برخی از زنان ممکن است در اواسط چرخه قاعدگی، لکه بینی را تجربه کنند.

افرادی که تحت استرس‌های عاطفی یا اضطراب شدید هستند ممکن است خونریزی غیر عادی و لکه بینی را تجربه کنند.

سایر دلایلی که ممکن است به خونریزی غیر طبیعی از واژن منجر شود شامل موارد زیر است:

بر اساس مواردی که در این مقاله ذکر کردیم، لکه بینی و قاعدگی دو شرایط متفاوت هستند. تفاوت اصلی بین این دو مورد، مقدار خونی است که از طریق واژن تخلیه می‌شود. لکه بینی ممکن است در هر زمانی از چرخه قاعدگی رخ دهد و به همین خاطر نیز خونریزی غیر طبیعی یا نامنظم در نظر گرفته می‌شود.خونریزی در این شرایط کم است و می‌توان از آن چشم پوشی کرد. اما در دوران قاعدگی، خونریزی شدید است. لکه‌های کمرنگ ( که معمولا به رنگ قهوه ای تیره یا صورتی کمرنگ است) ممکن است در زمان لکه بینی مشاهده شود. در برخی از موارد نیز تنها با پاک کردن واژن با دستمال کاغذی می‌توان متوجه لکه‌ها شد. بر خلاف دوران قاعدگی استفاده از نوار بهداشتی یا تامپون در لکه بینی ضروری نیست. یک دستمال کوچک و تمیز می‌تواند لکه‌ها را به خود جذب کند. اگر لکه بینی بیش از حد بود باید با یک پزشک مشورت شود.

سلام

سلام خسته نباشید
من در دوران عقدم و دخول صورت نگرفته .
بنده بعد از پایان پریود ب فاصله کمتر ۵ روز دوباره خون دیدم و درد های دوران پریود رو هم داشتم و بعد از سال روز افرازات ب شکل خون اب میبینم و از امپول ویتامین k و قرص دوفستون هم استفدا کردم
ممنون میشوم علت شو بدونم.

سلام ببخشید من ی سوالی داشتم من هر۲۴پریودیمه روز۱۴پریودی سونو رفتم هیچ مشکلی گفت نداری دوتا فولیکولم داشتم شب ۱۴نزدیکی داشتم سه شب پشت هم ولی امروز۲۳پریود شدم چرا؟؟؟؟

یک سقطم پارسال داشتم تازه تو سه ماه بودم سقط شد

سلام من عادت ماهیانه که میشم به طور خودکار خونریزی که نه اواخرش لکه بینی قطع نمیشه حتما باید قرص ضد بارداری استفاده کنم تا پاک بشم تازه لک فقط با دستمال داخل واژن فرو کردن خونی میشه وگرنه اثر دیگه ای نداره چطور میشه که اینطوری میشه ممنون میشم جواب بدین

سلام.من دختر ۳۷ ساله ای هستم ک ب مدت ۷ ماه ک دچار لک بینی قبل پریودی شدم و تا ۴ روز هم طول میکشه.میخواستم. علتشو بهم بگین. وراهنماییم کنید؟واقعن عصبیم کرده این مسئله

با سلام ، من حدود پانزدهم ماه پیش بجای اینکه پریود بشم حدود یک هفته لکه بینی قهوه ای داشتم تا پانزدهم این ماه که منتطر دوران قاعدگی بودم ولی پریود نشدم تا الان که ۲۲ ماه ابان هست خیلی نگرانم لطفا پاسخ من را بدهید ممنون میشم البته اضافه کنم که حدود دوهفته پیش نزدیکی داشتم و چون شک داشتم که شاید باردار باشم امشب از بیبی چک استفاده کردم ولی منفی بود نمیدونم چکار کنم من ۳۸ ساله هستم و منتظر بارداری دوم ،

سلام خسته نباشید باشوهرم درماه گذشته روابط زیادی داشتیم وتستسترون روریخته وقرص ضدبارداری هرباراستفاده کردم وپریودنشدم وچندلکه خون دیدم وقط شد وهنوز یکماهه پریودنشدم،چکارکنم که باردارنباشم وپریودشم؟ممنون

سلام وقتتوم بخیر
من ۴روز از تاریخ پریودیم میگذره ولی پریود نشدم! ولی توی این ۴روز مقدار کمی لک قهوه ای خیلی کمرنگ میاد ازم ولی خونریزی نکردم! پریودیم هم منظم… اولین باره اینطوری میشم…متأهل هستم۲۵سالمه… بی بی چک هم بعد از گذشت این ۴روز که پریود نشدم زدم ولی منفی بود! دلیل اینکه لک قهوه‌ای میبینم ولی پریود نمیشم چیه!؟! ممنون میشم راهنماییم کنید! تشکر

سلام. من همیشه وقتی پریود میشدم خیلی دل درد میشدم وخون ریزیم زیاد بود. و
۱۱ ماه قبل پریود شدم ۷ روز فقط لکه بینی داشتم ازمایش بارداری دارم منفی بود و دوباره این ماهم همینجور فقط لکه بینی دارم اصلا درد پریودی ندارم. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

سلام منم مثله شما بودم این ماه
اصلا درد نداشتم و فقد خیلی کم خون ازم میرفت
دلیلش برای شما چی بود؟؟

سلام من بی بی چک استفاده کردم باردار نبودم منفی بود . نزدیگ پریودیم بود ولی نگران شدم قرص اورژانس خوردم تا خون زودتر بیاد بعد یک روز یعنی فرداش خون اومد ولی کم میاد .دلیلش چیه !؟ نگرانم

سلام من بی بی چک استفاده کردم باردار نبودم منفی بود . نزدیک پریودیم بود ولی نگران شدم یک قرص اورژانس خوردم تا زودتر خون بیاد تا قرصو خوردم یعنی فرداش خون اومد ولی کم میاد فقط لکه میاد .دلیلش چیه !؟ نگرانم

میشه کمکم کنید

سلام من و همسرم قصد بچه دار شدن داشتیم یک ماه پیش وقتی ۱۰ روز به زمان پریودیم مونده بود چند بار رابطه داشتیم برای بچه دار شدن اون ماه کلا پریود نشدم الان دو ماهه که پریود نشدم بیبی چکم منفی بود چند روز پیشم لکه ی خون صورتی خیلی کمرنگ دیدم روز بعدشم لکه قهوه ای تیره دیدم میشه بگین دلیلش چیه

سلام من مجردم اما یکی دوبار قبل ازشروع قاعدگیم یکی دولک خون دیدم وبعد ادامه نداشته ودوسه روزبعدش پریودشدم
بیشتراوقات هم تاخیرزیاد دارم
میتونین کمکم کنین

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

تاریخ انتشار: 1396/04/04
تعداد بازدید: 118040
کد مقاله: 323

نمی‌توان با قطعیت گفت خونریزی خفیف یا لکه بینی به معنای آن است که باردار شده‌اید، اما بعضی از خانم‌ها درست بعد از بسته شدن نطفه، خونریزی لانه گزینی را تجربه می‌کنند. در ادامه توضیحاتی ذکر شده که مشخص شود خونریزی مربوط به لانه گزینی، قاعدگی یا چیزهای دیگر است.

 

نمی‌توان با قطعیت گفت خونریزی خفیف یا لکه بینی به معنای آن است که باردار شده‌اید، اما بعضی از خانم‌ها درست بعد از بسته شدن نطفه، خونریزی لانه گزینی را تجربه می‌کنند. در ادامه توضیحاتی ذکر شده که مشخص شود خونریزی مربوط به لانه گزینی، عادت ماهیانه یا چیزهای دیگر است.

وقتی که برای بارداری اقدام می‌نمایید، 2 هفته زمانی که بین تخمک‌گذاری تا جواب مثبت تست بارداری (یا عادت ماهیانه) وجود دارد خیلی بیشتر از 2 هفته به نظر می‌رسد. اغلب خانم‌ها در این حالت نسبت به هر گونه درد و یا ویار حساس می‌شوند و به دنبال آن هستند که بدانند آیا اینها علائم بارداری است.

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

یکی از مهمترین علائم بارداری، خونریزی است. اما آیا اگر لکه بینی خفیف داشته باشید این به معنای بارداری است؟ با اطمینان نمی‌توان به این سوال پاسخ داد اما بسیاری از خانم‌هایی که بارداری سالمی داشته‌اند حدود زمانی که رویان در دیواره رحم خانه می‌کند خونریزی لانه گزینی را مشاهده می‌کنند.

 

خونریزی لانه گزینی چیست؟

در زمانی که تخمک با موفقیت توسط اسپرم بارور می‌شود، رویان شروع به تقسیم و رشد کرده و سیگنال‌هایی به بدن زن به منظور آماده شدن برای بارداری ارسال می‌کند. در این زمان، دیواره رحم، که اندومتریوم نامیده می‌شود شروع به تغییر می‌نماید: دیواره رحم قبلا در چرخه قاعدگی ضخیم‌تر شده است اما باید رشد کند و بالغ‌تر شود تا رویان را برای 9 ماه محافظت کند و تغذیه کند.

حدود 6 تا 12 روز بعد از بارور شدن، رویانی که به سرعت در حال رشد است از لوله های فالوپ به سمت رحم پایین می‌رود. این نقطه آغاز نیاز به تغذیه بیشتر است و اندومتریوم به اندازه کاقی برای حمایت از رویان آماده شده است. در این زمان، رویان خود را به دیواره رحم می‌چسباند و در آنجا برای اولین بار برای غذا و اکسیژن به بدن مادر وابستگی پیدا می‌کند.

 

چه زمانی خونریزی لانه گزینی اتفاق می‌افتد؟

وقتی که رویان در رحم لانه گزینی می‌کند، هر جا که اقامت کند همانجا می‌تواند رگ‌های کوچک خون را پاره کند. اما نگران نباشید! این اتفاق هیچ مشکلی را برای مادر به وجود نمی‌آورد و دیواره رحم دوباره بازیابی خواهد شد. در این حالت، بعضی از خانم‌ها خونریزی خفیفی را تجربه می‌کنند که رنگ آن از صووتی تا قرمز و حتی قهوه‌ای متغیر است. این رخداد که اصطلاحا خونریزی لانه گزینی نامیده می‌شود معمولا قبل از خونریزی ماهیانه و حدود 5 تا  10روز بعد از لقاح مشاهده می‌شود.

 

چگونه می‌توان متوجه شد خونریزی مربوط به لانه گزینی است یا قاعدگی؟

از آنجا که خونریزی لانه گزینی قبل از جواب مثبت تست بارداری اتفاق می‌افتد، مشکل بتوان متوجه شد خونریزی خفیف نشانه اولیه بارداری است یا یک لکه بینی ساده است که سرانجام به شکل قاعدگی به پایان می‌رسد. متاسفانه هیچ روش تست یا علامت قطعی برای این موضوع وجود ندارد.

بهترین راه برای اطمینان از باردار شدن آن است که چند روز صبر کرده و تست بارداری را انجام داد. زمان آخرین رابطه جنسی هم می‌تواند به شما کمک کند: اگر بیش از 2 هفته از ان تاریخ گذشته، بعید است خونریزی مربوط به لانه گزینی باشد و احتمالا به عادت ماهیانه ربط دارد.

حدود یک سوم زنانی که گفته‌اند خونریزی لانه گزینی داشته اند معتقدند این خونریزی با لکه بینی متعارف قبل از پریود متفاوت و رنگ آن کمی تیره‌تر است. بعضی دیگر همراه با لکه بینی انقباض را نیز ذکر کرده‌اند. باقی زنان اعتقاد دارند خونریزی لانه گزینی و خونریزی پریود هیچ تفاوتی با هم ندارد.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

خونریزی خفیف در دوران بارداری، حتی در زمان‌هایی غیر از لانه گزینی اغلب نرمال است. عوامل ایجاد کننده آن عواملی معمولی مثل ناراحتی سرویکس بعد از انجام آزمایش لگنی، رابطه جنسی یا عفونت واژن است. اما از آنجا که گاهی خونریزی بعد از جواب مثبت تست بارداری ممکن است نشانه بارداری خارج رحمی، بارداری مولار (بچه خوره) و یا سقط جنین باشد حتما باید به پزشک اطلاع دهید. نباید نگران باشید. به احتمال خیلی خیلی زیاد اگر خونریزی خفیف باشد و طولانی نشود همه چیز روبراه است.

 

مطالب مرتبط:

درباره ما تماس با ما قوانین سایت تالار گفتگو تالار مشاوره تالار خبر تالار عکس تالار ویدئو بازارچه بانک اطلاعاتی تبلیغات

مطالب اين سایت تنها جنبه آموزشی دارد. بديهی است که شما باید برای بررسی و تشخیص سلامت خود و فرزندان‌تان به پزشکان يا مشاوران مربوطه، مراجعه نمایید. لطفا قبل از استفاده از مطالب و امکانات سایت، قوانين سایت را به دقت مطالعه فرماييد.

خونریزی لانه گزینی, خونریزی لانه گزینی جنین, مقدار خونریزی لانه گزینی, مدت خونریزی لانه گزینی, مشخصات خونریزی لانه گزینی, زمان خونریزی لانه گزینی, خونریزی ناشی از لانه گزینی, مقدار خونریزی در لانه گزینی, خونریزی ناشی از لانه گزینی جنین, خونریزی مربوط به لانه گزینی, 

باروری و باردار شدن در بعضی از خانمها با تاخیر صورت می گیرد. زوجهایی هستند که ماهها برای بارداری تلاش می کنند. بسیاری از خانمها می دانند که یکی از علائم بارداری عقب افتادن دوره قاعدگی است. اما ناامید کننده ترین قسمت ماجرا زمانی است که با به تعویق افتادن دوره قاعدگی این امید در دل آنها زنده می شود که بارداری نزدیک است اما با مشاهده چند لکه خون در لباس زیر این امید آنها به ناامیدی و دلسردی تبدیل می شود. اما بهتر است بدانید در صورتی که تخمک نیز بارور شده باشد احتمال خونریزی و لکه بینی وجود دارد.

خانه » آشنايي با روش هاي تشخیص ،پیشگیری و درمان انواع بيماري » بارداري و زايمان طبیعی ، مراقبت هاي قبل و بعد از بارداري » آشنایی با تفاوت خونریزی قاعدگی و لانه گزینی در بارداری و حاملگی

تاریخ :

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

2015-06-18

توسط :

مسئول سايت

برچسب :

-خونریزی قاعدگی و لانه گزینی سبب گرفتگی, با به تعویق افتادن دوره قاعدگی, خونريزي لانه گزيني جنين, خونريزي مربوط به لانه گزيني, خونريزي ناشي از لانه گزيني, خونريزي ناشي از لانه گزيني جنين, خونریزی ناشی از لانه گزینی تخمک بارور شده, رحم می چسباند خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد, رنگ خون در دوران قاعدگی روشن و پرجنب, زمان خونريزي لانه گزيني, علائم بارداری عقب افتادن دوره قاعدگی است, لکه لانه گزینی می تواند شبیه دوران قاعدگی, لکه های خفیف به این معنا است که شما باردار, مدت خونريزي لانه گزيني, مشخصات خونريزي لانه گزيني, مقدار خونريزي در لانه گزيني, مقدار خونريزي لانه گزيني

باسلام خسته نباشید من یک ماه عادت نشدم الان این ماه لکه قهوایی رنگ دیدم بعد فرداش خون ریزی کردم ولی کم بود سه روز بود که دردی خیلی بدی داشتم تااین که خاله شوهرم بهم موسکن زد رفتم دستشویی یه لکه به انداز کفه دست ازم افتاد یعنی بارداربودم😔😔

سلام من قصد بارداری دارم و الان سه روزه از پریودیم گذشته سینه هام درد میکنه دیشب بی بی چک گذاشتم منفی بود امروز لک قهوه ای دیدم و نگرانم کمکم کنید لطفا

سلام من قصد بارداری دارم سه روز هست پریود نشدم اما روز سوم لک قهوه ای دیدم و کمی زیر دلم درد میکنه و سینه هام سه چهار روزه درد میکنه دیشب بی بی چک گذاشتم منفی بود اما نگرانم لطفا کمکم کنید البته این لکه بینی قبل از پریودی سابقه دارم اما اینبار سه روزه پریود نشدم کمکم کنید

سلام ببخشید من حدود چهارده روز پیش پریود بودم که تموم شود بعدش دوبار باهمسرم رابطه داشتم که مجبورشدم قرص اورژانس مصرف کنم که دوباره بعد ده روز خون ریزی داشتم خیلی کم دوروزم بیشتر طول نکشید که اخرش عین ترشح زرد رنگ که توش لکه های قهوای داشت دیدم احتمال این که باوجود خوردن قرص اورژانس حامله باشم هست؟؟؟یه پسر یک سال وچهار ماهه دارم ممنون

سلام خسته نباشید ،من یکماه پیش عادت ماهانه شدم اما بعد دو روز بهو قطع شد نزدیکی هم نداشتم بعد دو هفته نزدیکی داشتم قرص هم استفاده کردم اما یکماه کامل نه الان بعد ٢٠روز چند روزه بیشتر ۴یا ۵روز هست که مثل روز اول عادت ماهانه لک قهوه ای پر رنگ زیاد وکم دارم میخوام بدونم احتمالش هست حامله باشم .

باسلام من بعد ازپانزده روز لکه بینی باازمایش بتا فهمیدم که حامله ام قبل ازاینکه بدانم حامله ام قرص ال دی خوردم که خونریزیم قط بشه آیا الان قرص وقط کنم جنین سقط نمیشه من بعد ازده سال طبیعی حامله شدم میشه جواب بدید خیلی ظروری ممنون میشم

ایا کسی که پریودش منظم است یعنی ۶م هرماه پریود میشود،امکان دارد باردار باشد؟
در صورتی که مطمئن باشد مایع منی داخل واژن نشده،اما در پیشاب شک دارد،ممنون

سلام خسته نباشید من این ماه دو ونیم روز بیشتر خون ریزی نداشتم و ب صورت ابخون بود بعد از اون تست بارداری انجام دادم مثبت شد و روز ب روز پررنگ تر میشد وقتی از خون دادم جواب منفی شد دلیلش چی میتونه باشه .. من سه ماه پیش هم یه سقط در هفته۴ داشتم میشه راهنماییم کنین

با سلام.. ۳ ماه است ازدواج کردم..پریودم ۳۰ یا ۳۲ روز است..این بار پریودم سر وقت شد.. اما خیلی کم..تا هفت روز… ۳ روز نیامد بعد دوباره کم کم شروع شد تا ۱۵ روز کم و ریاد میشود دکتر رفتم.. سنو کرد گفت چیزی نیست صبر کن خوب میشی…۳ صبر کردم خوب شد.. ام بعد از ۱ هفته شروع شد ..امروز ۶ روز است که خون قرمز روشن میاد… لطفا کمک کنید.. خیلی نگرانم

سلام.من پنج ساله ازدواج کردم.از ابتدا پریودم نامنظم بود.سونوگرافی رفتم گفتن مشکلی نیست.بعد از ازدواج هم به پزشک مراجعه کردم گفتن تنبلی تخمدان داری.آمپول دادن که پریود بشم و قرض کلومیفن استفاده کردم چند دوره پریودهایم منظم بود .بعد از چندماه که پریودهایم منظم بود باز پریود نشدم.الان بعد از یک ماه ونیم پریود شدم ولی لکه بینی هست.خیلی کم و قهوه ای رنگ.آیا ممکن هست باردار باشم.ممنون.بچه هم ندارم .

سلام من این ماه با سه روز تاخیر پریود شدم اما پریودیم هم نوع درداش فرق میکنه هم خونریزیش که خیلی کم بود و مثل همیشه نبود سه روزه هم تموم شد در حالی که همیشه هشت روزه بودم ازمایش بتا دادم دو ونیم بود ممکنه باردار باشم یا بخاطر کم خونی و ضعف بعد از ماه رمضانه؟

سلام خسته نباشیدمن این ماه اقدام داشتم امروزپریودیم بعداز3روزتاخیراومدالبته نمیدونم پریودیه یانه چون دردپریودیای من خیلی دردناک ترازالانه وخونریزی هی میادوهی قطع میشه وبه قهوه ایی تبدیل میشودامکان داردباروارباشم؟

سلام دوستان منم تنبلی تخمدان داشتم کلمفین ومتقورمین میخورم این ماه یه لکه اومدودیگه چیزی نیومدبه نظرتون باردارم؟

سلام توروخدا کمک کنید.. یک هفته هست که پریود نشدم تست کردم باردارم امروز که دقیقا هفت روز عقب انداختم خون ریزی دارم زیاد نیست ولی کمرنگ هم نیست چیکار کنم ایا سقط داره میشه یا حاملگی پوچ هستش؟

سلام،آیا لکه های قهوای که نشانه بارداری هستند با شکم یا کمر درد همراهند؟

سلام ۹ روز مونده به پریودیم ولی هم لک دارم هم درد سینه هم درد پریودی
دلیلش چی میتونه باشه
تو اینرنت سرچ کروم میگه لانه گذاری شاید باشه
تو رو خدا جداب منو بدید من اصلا الان بچه نمیخوام

سلام ب همگی. من دو سال هس ک ازدواج کردم شیش ماه اول جلو گیری طبیعی داشتم ولی تا ب امروز دیگه جلوگیری نکردم و قصدم بارداری بوده. دکتر رفتیم هم خودم هم شوهرم از هر لحاظی سالم بودیم. منتها موندیم چرا نمیشه روز دقیق تخمک گذاری رو هم میدونم همون روز هم اقدام میکنم اما سره ماه ک میشه پریود میشدم. اما سوال اصلیم اینه ک این بار ک خواستم پری بشم خیلی با بقیه پری هام فرق میکرد دو روز جلو تر از وقت پری اومد و خیلی خیلی رنگش قهوه ای بود و خیلی کم میومد و چهار روز ک پریودیم طول میکشیده تو این چهار روز خیلی کم اومد و هر چی هم ک میومد خبلی قهوه ای بود و کم. بی بی چک زدم منفی بود میترسم برم آزمایش ک ایندفعه هم منفی باشه. لطفا اگه کسی شرایط منو داشته بهم کمک کنه. ب نظرتون باردار هستم

خونریزی لانه گزینی یک یانهایت دو روزه..ولی شما ۴ روز بوده حامله نیستی..شما چون مشکلی نداری بنظرم رحمتون سرد هست ک نطفه ک گرم هست رو قبول نمیکنه..از روز ۵ پریودی رازیانه یک قاشق سوپ خوری با یک لیوان آب دم کن بخور مشکلت برطرف میشه..من که جواب گرفتم

سلام
من همیشه دو سه روز پریودیم عقب میفته دوسه ماه قبل این تاخیر بیشترشده بود الان چندماهه اقدام کردم برای بارداری این ماه دوازده روز عقب افتاده بود امروز یکم لکه بینی داشتم خیلی شبیه خونریزی قاعدگیه الان خیلی سردرگمم بنظرتون چیکارکنم؟

سلام بچه ها من یه ماهه اقدام به بارداری کردم بعد پریودی همش سردرد داشتم وپوستم خشک میشد و آکنه زده بودم تا ۵ روز مونده به پریودی لکه خون دیدم و فرداش هم لکه صورتی بود امروز هم از شدت کمر درد و دل درد که ازخخواب بیدار شدم خونریزی داشتم. به نظرتون پریود شدم

تفاوت خون قاعدگی و بارداری

سلام عزیزم گرفتگی عضلات پرپری بیشتر از لانه گزینی بوده متاسفانه باید بگم شما پری شدید

سلام من پریودام ۳۰یا۳۵روزه اس الان ۷روز که عقب انداختم هیچ علاعمی از درد پریودی ندارم فقط دردخفیف در زیر شکم و کمر دارم که به ۵دقیه ام نمیکشه که رفع میشه چندروز پیش لکه قهوه ای خیلی خیلی کم رنگ داشتم تا امروز که اندازه یه نقطه لکه سیاه داشتم علتش چیه ایا باردارم یا نه دوبار بی بی گذاشتم منفی بود ازمایش بتا هم که دادم منفی بود لطفا ج منو بدین

سلام من ۱۹سالمه وسه ماه که ازدواج کردم الان شیش روز که پریودیم تموم شده یه روز بعد از پاک شدنم تا الان لکه بینی دارم کمرمم درد میکنه احساس میکنم دوباره میخوام پریود بشم آیا اینمیتونه نشانه های حاملگی باشه،ممنون

سلام آلی منم مث تو بودم بعدش بی بی چک گرفتم مثبت در اومد تو بعداز چند هفته بی بی چک بگیر

سلام
من همیشه پریودم ۲، ۳ رو عقب می افته، اما ماه قبل تری ۵روز،قبلی ۷ روز عقب افتاد. این ماه ۱۳ روز عقب افتاده. یعنی ۱۳ روز که دل درد و کمر درد پریودی دارم اما پریود نمیشم. هیچ علامت دیگه ای هم ندارم. امروز صبح هم که ۱۳ روز از پریودیم گذشته چند لکه قهوه ای دیدم. یعنی ممکنه که بخام پریود بشم؟ من منتظر بارداری هستم.

سلام من دوره هام ۲۵ یا۲۶ روزس امروز که۲۵ یه کم لکه خونی امد کرمی قهوهای کم رنگو رفت دیگه لکه وخون نمیاد یعنی میشه باردارباشم این ماه من علایم قبلیمو که مثلا جوشای درشت و چرکی و کمردرد شدید و……ندارم تورو خدا ج بدین

فک کنم احتمالش کم باشه

سلام من یک ماه که اقدام کردم الان هشت روزه پریودم عقب افتاده وبعضی وقتامثل پریودترشحم قهوه ای روشن میشه وخیلی جوش زدم امروزم خونریزی دارم ودل دردشدیدمیشه یکی راهنماییم کنه

شاید احتمال باشه خانومی ولی باید یک هفته بعد از اون لکه بینی که دیدی بینی چک استفاده کن ج میده +

من تو دوران عقد هستم باشوهرم رابطه داشتم و از روش طبیعی جلوگیری میکنینیم ولی چند روز پیش که نزدیک پریودمم نبود لکه های قهوه ای حدود۳روز داشتم و درد شدید سینه بی بی چک دوبار استفاده کردم منفی بودبنظرتون من حاملم

  • مدل سایه چشم عروسکی
  • با سلام خسته نباشید من چندتا سوال داشتم
    یک ماه اقدام به حاملگی کردم آخرین دوره قاعدگیم برج۹بود یک هفته از شروع قاعدگیم میگذره دو بار تست انجام دادم خط tکمرنگ بود بعد یک هفته فقط دو روز لخته خون جزعی دارم که شبیه به دوره قاعدگیم میخواستم بدونم الان من باردار هستم تا حالا دوره قاعدگیم اصلا عقب نیوفتاده ؟
    لطفا ک جواب منو بدین خیلی دوست دارم باردار باشم خیلی نگرانم

    سلام خانومی اگه خط تی درچک بیبی کمرنگ بوده حتماباردارید.به نظرم یه آزمایش بتا بدین

    سلام منم همین مشکلاتی رو که تو داشتی داشتم تو اگه الان بی بی چک بزنی بهت منفی میزنه باید یک هفته بعد از این لکه های قهوه ای رنگی که دیدی دوباره بی بی چک رو امتحان کنی دفعه دوم مثبته چون لکه بینی در دوران بارداری به معنی لانه گزینی جنین هس

    سلام عزیزم منم چندبار پری عقب افتاده دارم اما همه با جواب آزمایش منفی بود درضمن بعداز لکه لخته خون دیدن دوباره تست کردی به نظر من بهترین کار بعداز ۱۰روز آزمایش خون بده مطمئن میشی که هستی یا نه انشالله که مامان میشی برای من هم دعا کن باشه عزیزم

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت


    تفاوت خون قاعدگی و بارداری

    تمام توصیه های پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست

    تفاوت خون قاعدگی و بارداری
    تفاوت خون قاعدگی و بارداری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *