ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

دوره مقدماتی php
ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری
ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

دارچین یکی از پرکاربرد ترین ادویه های موجود است که در غذاهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد، دارچین ادویه محبوب سرآشپزهاست که علاوه بر خوش طعم کردن غذا ها، به بدن در کاهش دادن وزن کمک شایان توجهی می کند. لاغری با دارچین به راحتی اتفاق می افتد.

 

 

آنتی اکسیدان ها و خواص چربی سوزی در چای دارچین آن را بهترین گزینه برای کاهش وزن قرار میدهد حتی چای سبز اسیدی است و بعضی از پزشکان آن را توصیه نمی کنند.گفته می شود که دارچین در تمام قسمت های داخلی بدن تاثیر می گذارد ، عملکرد کبد را تحریک می کند و سموم را از بین می برد و خون را پاک می کند و خون پاک باعث کاهش التهاب سلول های چربی و کاهش وزن می شود. چای دارچین زمانی که عاقلانه مصرف شود برای کاهش وزن و مبارزه با چاقی زمانی مفید خواهد بود بنابراین سوال این است …

 

پاسخ را در ادامه این بخش از نکات مفید برای لاغری با طب سنتی در نمناک می خوانید.ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

چای دارچین را در 3 مرحله آسان می توانید تهیه کنید .

دوره مقدماتی php

 

آب دارچین را در سه مرحله آسان تهیه کنید.

 

روش دوم خیساندن یک شبه است.

 

 

پودر دارچین می تواند شگفتی ساز باشد اگر آن را با دوز مناسب مصرف کنید.

 

یک ترکیب ساده مانند پودر دارچین و آب اسفناج است.

یکی از چیزهایی که باید به یاد داشته باشید این است که شما باید چای و قهوه را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

 

چگونه می توان آب دارچین و عسل را برای کاهش وزن انتخاب کرد؟

این نوشیدنی شگفت انگیز را در 3 مرحله ساده تهیه کنید .

این آب را دو بار در روز بنوشید (هر روز صبح به صورت ناشتا و دو ساعت بعد از شام و قبل از رفتن به رختخواب .)

 

 

برای این نوشیدنی، به آب جوش نیاز نخواهید داشت.

 

در عوض شما می توانید این نوشیدنی را در 2 مرحله آسان انجام دهید.

 

گام 1: چگونگی تهیه شیر دارچینی در خانه.

 

 

گام 2: شیر نوشیدنی را با پودر دارچین یا چوب بپزید.

گام 3: عسل را برای شیرینی اضافه کنید (اگر دچار دیابت هستید اجتناب کنید).

نکته : اگر قبل از خواب شیر مصرف میکنید ،این روش را امتحان کنید.

اگر دچار بیماری های قلبی هستید ، از شیر دوری کنید و به جای شیر ، از آب برای معکوس کردن بیماری های عروق کرونری استفاده کنید .

 

چوب های دارچین را می توان در بسیاری از روش ها به کار برد تا به شما در کاهش وزن کمک کند ، در این بخش از تناسب اندام نمناک برخی از بهترین روش ها برای اضافه کردن چوب دارچین در رژیم غذایی وجود دارد .

در حالی که آشپزی می کنید، به سادگی چوب دارچین را اضافه کنید تا طعم و مزه غذا را افزایش دهد و سلامتی شما را بهبود بخشد.

 

این نوشیدنی را در چند گام ساده درست کنید :

 

 

روش تهیه دارچین و آب میخک .

 

 

علاوه بر این شما می توانید از چوب دارچین به چای پودر آن استفاده کنید .

 

برای تهیه آب دارچین و هل به شکل زیر اقدام کنید:

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

 

خیس کردن یک شبه

 

 

زغال اخته را بجوشانید

 

پیشنهاد می شود از روش خیس کردن شبانه زغال اخته استفاده شود تاثیرات بیشتری دارد.

 

 

روش تهیه نوشیدنی ساده برای کاهش وزن:

 

روش دیگر برای ایجاد نوشیدنی کاهنده وزن دارچین، جوشاندن چوب دارچین برای یک دقیقه و اضافه کردن پودر دارچین است. آن را برای 5 تا 6 دقیقه بعد حرارت دهید ، بگذارید آب خنک شود و دو بار در روز داشته باشید .

 

روش ساده برای درست کردن دارچین و سرکه سیب در زیر آورده شده است :

 

روش جایگزین برای ایجاد این نوشیدنی با جوشیدن چوب دارچین و دانه های Ajwain در کنار هم است .

توصیه می شود این مخلوط را حداقل 3 بار در هفته قبل از خوابیدن مصرف کنید ، به خصوص زمانی که غذای سنگین یا کالری زیاد مصرف کردید .

 

 

برای این که این نوشیدنی را برای کاهش وزن تهیه کنید، به سادگی باید مراحل زیر را دنبال کنید .

کپسول دارچین برای کاهش وزن هم گزینه خوبی است که البته باید با مشورت پزشک متخصص مصرف شود.

وقتی دارچین را زیاد می خورید چه اتفاقی می افتد ؟!

 

طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه بریتانیا، افرادی که در رژیم لاغری خود از دارچین استفاده می کنند، 50% بیشتر از سایر افراد وزن کم می کنند!! این مقاله که در نشریه دنیای بانوان (the woman’world) به چاپ رسیده است، رژیم دارچینی 5 روزه زیر را پیشنهاد میدهد:

برای لاغری و کاهش وزن سریع با استفاده از پودر دارچین توصیه می شود 500 میلی گرم دارچین در وعده صبحانه، 1000 میلی گرم در وعده ناهار و 500 میلی گرم در وعده شام میل کنید و به همین سادگی در عرض 5 روز کاهش وزن را در خود آغاز کرده باشید.

 

آب گرم به خصوص برای از دست دادن وزن مفید است ،زیرا به افزایش دمای بدن ما کمک می کند، که به نوبه خود باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می شود، بنابراین بدن ما می تواند کالری بیشتری را در یک روز مصرف کند ؛ هنگامی که عسل با آب گرم مخلوط شود، در روند کاهش وزن مفید است، زیرا باعث افزایش سوخت و ساز بدن ما و تجمع چربی بدن می شود. هنگامی که چربی تجمع می شود، در فعالیت های مختلف بدن استفاده می شود که می سوزد و منجر به کاهش وزن می شود.ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

سایر مزایای سلامت زنجبیل و عسل با آب گرم و آب شیرین نیز در جلوگیری از سم زدایی از کبد می باشد ؛ گفته می شود که ،عسل قادر به پاک کردن کبد است و اسیدهای آمینه برای حفظ سلامتی بیشتر کمک می کنند بنابراین، هنگامی که سموم از طریق عسل و آب بیرون ریخته می شود، سوخت و ساز بدن ما بیشتر افزایش می یابد و به کاهش وزن کمک می کند. عسل و آب گرم نیز به تجزیه مناسب غذاها در بدن ما کمک می کنند و ترکیب آنها به هنگام مصرف در صبح، بهتر عمل می کند. علاوه بر این، انرژی ما را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی و کبد یا نارسایی کلیه را نیز کاهش می دهد.

 

مهم است که این مخلوط را در زمان مناسب بنوشید ، همانطور که در بالا ذکر شد، نوشیدن آن در صبح باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و باعث می شود ما انرژی بیشتری داشته باشیم. با این حال، مصرف آن قبل از هر وعده غذایی نیز عالی است، زیرا احساس راحتی می کنیم و به همین دلیل تمایل داریم که بخشی از مواد غذایی را که باعث کاهش وزن می شود بخوریم.اگر چه عسل و آب گرم بسیار عالی است، اضافه کردن آب لیمو به مخلوط ،ما را یک قدم در جهت بهبود سلامت نزدیکتر می کند.چای سبز، عسل و دارچین با آب نیز جایگزین های عالی و افزودنی هایی هستند که تنها باعث سلامتی و کاهش وزن ما می شوند.

در حال حاضر ما همه چیز را در مورد چگونگی عسل و آب گرم فقط برای کاهش وزن می دانیم، اما در مورد زنجبیل چطور؟آیا این مفید است که مردم تمایل به آن داشته باشند؟برای پاسخ به این سوال در یک کلمه – بله! حالا، بیایید ببینیم چطور زنجبیل یکی از موثرترین داروهای خانگی است، به ویژه هنگامی که به کاهش وزن و مراقبت از بدن و ذهن ما کمک می کند.

 

زنجبیل به تنظیم کلسترول کمک می کند، ضد التهابی است و برای هضم خوب است ، از طریق مطالعات مختلف روی موش و انسان، به این نتیجه رسیده است که زنجبیل در کاهش تعداد کلسترول بد در بدن ، با کاهش کلسترول خون و لامسه در بدن یکسان است. این، به کاهش وزن و داشتن قلب سالم کمک می کند زیرا کلسترول بالا باعث افزایش تعداد خطرات نارسایی قلب یا مشکلات قلبی می شود. در عین حال، بسیاری از مردم امروزه از سطح کلسترول بالا رنج می برند و از این رو، زنجبیل یک راه حل درخشان است.

 

به عنوان یک ضد التهاب، نه تنها به کاهش التهاب مفصلی کمک می کند و برای افراد مبتلا به آرتریت نیز ضروری است، بلکه عروق خونی را در بدن ما گسترش می دهد و از التهاب رگ های خونی جلوگیری می کند که منجر به افزایش جریان خون در داخل می شود و این نیز به کاهش وزن کمک می کند، رگ های خونی افزایش یافته حرارت بدن که به نوبه خود کمک می کند تا چربی ها بسوزند.

 

یکی از مهمترین مزایایی که باعث کاهش وزن در بهترین حالت ممکن می شود، این است که زنجبیل کالری ندارد ؛ ما را گرم می کند ،زیرا زنجبیل یک مهارکننده طبیعی است که بهترین راه برای از دست دادن وزن است، زیرا شما به مواد غذایی و بیش از حد نوشیدن اشتیاق نخواهید داشت. بهترین خواص در مورد زنجبیل این است که یک غذای بدون کالری است و بنابراین هیچ نوع افزایش وزن را به دنبال ندارد و در طبیعت گرمازا است. گرمازایی، دمای بدن را افزایش می دهد و به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند که، باعث می شود چربی بیشتری از ما سوزانده شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، زنجبیل نیز برای هضم خوب است، زیرا حرکت غذا را یکنواخت تنظیم می کند. هنگامی که تمام سموم و اسیدها از بدن با روش صافی دفع می شود، یکی از دلایل آسان کاهش وزن ارگانیک و طبیعی است.

 

علاوه بر این، زنجبیل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن ما می شود و به درمان سرماخوردگی، سرفه، تهوع، آنفلوآنزا کمک می کند و باعث می شود با کشتن باکتری ها، این بیماری از بین برود. ترکیب زنجبیل و عسل با آب گرم درد عضلانی را کاهش می دهد و فشار خون را تنظیم می کند.

توجه : ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.

یکی از دغدغه های افرادی که اضافه وزن دارند یا به دنبال تناسب اندام هستند نوع رژیم غذایی و خوراکی های چاق کننده است. ادویه ها به عنوان جزو فرعی غذاها مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین شاید کمتر کسی بداند که این ادویه ها باعث لاغری نیز می شوند. در این مقاله شما را با چند روش لاغری با دارچین و زنجبیل آشنا می کنیم.

 

 

یکی از ساده ترین روش های لاغری با دارچین و زنجبیل تهیه و استفاده از قرصی است که شامل ادویه های مختلف است. استفاده از این قرص لاغری به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و باعث کاهش وزن می شود. برای تهیه این قرص لاغری مقدار یک قاشق دارچین، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زردچوبه و یک قاشق زیره سیاه یا سبز را به طور کامل مخلوط کنید. سپس یک قاشق غذا خوری عسل به مخلوط پودر ها اضافه کرده تا به صورت خمیر در آید. سپس تکه های کوچکی از خمیر را جدا کرده و به شکل قرص در آورید تا خشک شود. از این قرص ها در طی روز یک یا دو مرتبه استفاده کنید تا به وزن دلخواه خود برسید.

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

چای زنجبیل برای لاغری بسیار موثر است. استفاده از چای زنجبیل می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه کمک زیادی کند. برای تهیه چای زنجبیل، کافیست به آب در حال جوش مقدار 30 گرم ریشه گیاه زنجبیل اضافه کنید تا با آب به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس اجازه دهید 10 دقیقه نیز دم بکشد و آن را صاف کرده و میل کنید. می توانید عسل و آب لیمو ترش تازه را نیز به آن اضافه کرده و میل کنید.

 

ترکیب سیب و دارچین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن بدن می شود. در این روش یک عدد سیب را با یک لیتر آب، یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک عدد چوب دارچین بجوشانید. بعد از پخته شدن سیب، آن ها را خرد کرده و دوباره به آن پودر دارچین اضافه کرده و در ظرفی که حاوی یک لیتر آب خنک است بریزید و اجازه دهید که چند ساعت در یخچال بماند. از سیب و دارچین می توانید هر روز نیز استفاده کنید فقط نکته ایی که باید به آن توجه داشت این است که برای مصرف هر روز باید آن را تهیه کنید.

 

دارچین باعث کاهش اشتها می شود و وقتی همراه با شیر مصرف شود علاوه بر تقویت بدن به لاغری نیز کمک می کند. پیشنهاد می شود که در یک لیوان شیر مقدار نصف قاشق چای خوری دارچین اضافه کنید و این نوشیدنی را چند ساعت قبل از خواب میل کنید. گفتنی است که میزان مجاز استفاده از این نوشیدنی دو لیوان در طی روز است. محدودیتی برای استفاده از شیر سرد یا گرم وجود ندارد. مصرف شیر و دارچین به زنان شیر ده نیز توصیه می شود زیرا باعث افزایش میزان شیر آنها می شود.

 

یکی از بهترین راه های لاغری، استفاده از مخلوط عسل و دارچین است. نصف قاشق چای خوری دارچین را با یک قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده و از آن به عنوان صبحانه می توان استفاده کرد. برای گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید.

 

 

 

چگونه زنجبیل و دارچین باعث کاهش وزن میشوند. نوشیدن چای زنجبیل تازه و دارچین باعث کاهش وزن می شود زیرا این دو ادویه با هم همکاری می کنند تا:

برای کاهش وزن با زنجبیل و دارچین، پوست دارچین تازه و زنجبیل تازه رنده شده را دم کنید. می توانید پودر دارچین را جایگزین کنید، اما پودر آن ممکن است روغنهای ضروری که در پوست آن موجود است را نداشته باشد.

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

دو قاشق چایخوری زنجبیل را داخل قوری بریزید. بهتر است از زنجبیل معمولی و تازه استفاده کنید که کمی عطر و طعم تلخ و داغتری دارد. زنجبیل رنده شده جهت تهیه چای، بهترین عملکرد را برای کاهش وزن دارد.

 

یک لیتر آب جوش در قوری بریزید. یک یا دو فنجان بنوشید در حالیکه داغ است و بقیه آنرا در بطری بریزید برای بعد. این چای را میتوان سه روز در یخچال نگهداری کرد. چای زنجبیل و دارچین را می توان خنک و با میوه به عنوان یک چاشنی استفاده کرد.

صبح قبل از اینکه رختخوابت را ترک کنی ابتدا ۲۲۵ گرم از این چای را بنوش. در بسیاری از افراد باعث میشود که تقریباً یک کیلو در هفته وزن کم کنند. میتوانید این چای را برای کاهش وزن بیشتر، در طول روز بنوشید.

حتما بخوانید: ۱۲ دستور جدید لاغری با تخم شربتی که پیش از این نمی دانستید

حالا می دانید که دارچین و زنجبیل چقدر قوی هستند، پس تصور آن سخت نیست که چطور یک نوشیدنی که ترکیبی از دو ماده شگفتانگیز است، میتواند اضافه وزن را درمان کند. علاوه بر تنظیم قند خون و افزایش متابولیسم (هر دو از عوامل مهم کاهش وزن سالم)، این نوشیدنی به طور بالقوه گردش خون را افزایش می دهد، رودهی بزرگ را از پسماند اضافی و همچنین سیستم گوارش را از باکتری ها و قارچ های بیماری زا پاک می کند و تاثیر شدیدتری نسبت به روش اول دارد.

مواد لازم

 

طرز تهیه

 

اضافه کردن فلفل قرمز به زنجبیل و دارچین باعث سوختن سریعتر چربیها می شود.

میتوانید چای زنجبیل و دارچین را دم کنید و یا به عنوان ماده اصلی به دیگر غذاهایی که در طول روز مصرف میکنید، اضافه نمایید، یا اینکه پودر آنها را به عنوان چاشنی بکار ببرید. زنجبیل را میتوانید برش دهید و به طور مستقیم به هر غذایی که میخواهید اضافه کنید.

 

حتما بخوانید: خواص و مضرات تخم کتان برای لاغری و بهترین زمان و نحوه مصرف (تحقیقات ۲۰۱۹)

دو قاشق سوپخوری از این چای را به هر نوشیدنی یا چای سرد که دارید اضافه کنید تا کاهش وزن سالمی داشته باشید.

با اضافه کردن این چای به لیمو و چای سیاه داغ، نوشیدنیتان خوشمزه میشود.

زنجبیل و دارچین را میتوان به هر نوشیدنی یا لیموناد اضافه کرد تا به معجونی برای کاهش وزن تبدیل شود.

 

از چای دارچین و زنجبیل یا ادویه آنها، به سوپ یا غذایی که سیبزمینی شیرین، کدو یا هویج دارد، اضافه کنید.

دارچین و زنجبیل برای بهبود طعم شیرین این سبزیجات عالیست.

زنجبیل و دارچین برای طعم سوپ هویج عالیست.

 

 

چای زنجبیل و دارچین یا ادویه آنها را به گوشت گاو و گوشت بره اضافه کنید.

همچنین میتوانید به ابگوشت بره و گاو نیز اضافه کنید، برای اینکه طعم آن کمی تند شود.

حتما بخوانید: جدیدترین خواص و نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای لاغری در کمترین زمان

آیا به یک رژیم خاص برای کاهش وزن نیاز دارم و آیا با مصرف چای دارچین و زنجبیل وزنم کاهش مییابد؟

سلام، من به شدت نیاز به کاهش وزن دارم با استفاده از دارچین، زنجبیل، لیمو و عسل. من غیر فعال شدهام، می خواهم چیز جدیدی را امتحان کنم برای کاهش وزن، بدون نیاز به ورزش.

مقدار بسیار کمی عسل بردارید و به آرامی شیرین کنید. رژیم های مختلف و شیوه زندگیهایی وجود دارد که می تواند به فرد کمک کند تا وزن ناخواسته خود را کم کند. برای اینکه در این کار موفق شوید باید در هفته ازنیم کیلو تا یک کیلو وزن کم کنید. ابتدا ۱۰٪ از وزنتان کم میشود ولی باید توجه کنید که آب بدنتان است؛ بنابراین اگر وزن شما ۲۰۰ پوند باشد، ابتدا به ۲۰ پوند وزنی که کاهش مییابد توجه کنید که آب است. اگر به سرعت آن را از دست بدهی خوب است، اما مطالعات نشان داده اند که وزن را ثابت می کند. در مطالعات اخیر توصیه شده برای کاهش وزن باید کربوهیدراتها را کمتر مصرف کنید. بدون ورزش و با توجه به روزهداری. چند هفته اول روزه گرفتن با ۱۲ یا ۱۶ ساعت شروع می شود. سپس به تا ۲۴ ساعت آنرا ادامه دهید. در نهایت بدنتان به این کار عادت خواهد کرد. می توانید در طول روز چای یا آب گوشت بخورید.

آیا واقعا این ترکیب برای کاهش وزن مفید است؟ در حال حاضر من باید ۱۵ کیلوگرم از وزنم را کم کنم.

من در دوران بارداری ۱۵ کیلوگرم به وزنم اضافه شد. در حال حاضر دچار زانو درد شدید شدم به علت اضافه وزنم… لطفی به من کنید و در این مورد پیشنهاداتی به من بدهید.

اکثر زنان پس از زایمان دچار اضافه وزن میشوند. بهترین راه کاهش وزن در این زمان شیردادن به نوزاد است، چرا که باعث میشود کالری بسوزانند. اگر شیردهی نداشته باشید، می توانید کربوهیدراتها و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. اگر میل شدید به شیرینی دارید، در رژیم غذاییتان شکر طبیعی که در میوهها یافت میشود را جایگزین مواد شیرین کنید. هندوانه و توت فرنگی، انتخاب عالی برای میان وعده های شیرین هستند.

حتما بخوانید: ۶ تا از قوی ترین لاغرکننده های طبیعی-گیاهی که از نظر علمی کاملا ثابت شده اند

آیا زنجبیل را پوست بکنیم یا به همان صورت رنده کنیم؟

آیا زنجبیل را پوست بکنیم یا به همان صورت رنده کنیم؟ چگونه از زنجبیل استفاده می کنید؟ آیا می توانید لیموترش و لیمو را اضافه کنید؟ یک قاشق غذاخوری عسل یا سرکه سیب؟ من امتحان کردم: من قصد دارم آن را برای اولین بار امتحان کنم. از چگونگی عملکرد این دستورالعمل اطلاعی ندارید؟ فکر می کنم عملکرش اینگونه باشد. مشکلی نیست، فقط نمیدانید که مقدار آب و مقدار زنجبیل چقدر باید باشد.

چگونه می توانم از شر چیزهایی که دوست دارم خلاص شوم، لطفا مرا نصیحت کنید؟

پیشنهاداتی برای خلاص شدن از چربیهای دور کمر و شکم. چگونه باید از دارچین و زنجبیل استفاده کرد تا باعث کاهش وزن شود. من این را امتحان کردم: آب زرد زنجبیل، آب لیمو و اکنون دارچین و زنجبیل. فکر میکنم باعث ایجاد تغییراتی شد: ضدافسردگی. زمانی که وزنم کاهش یافت.

از مهم ترین خواص زنجبیل و دارچین که موجب لاغری می شوند می توان به :

توجه کنید اگر بخواهید از دمنوش زنجبیل و دارچین برای لاغری نتیجه بگیرید، بهتر است همراه با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش باشد.

در بیان خواص دارچین هم گفتیم که دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی و ضدویروسی بوده و گلبول های سفید خون را تقویت می کند. بنابراین موجب افزایش قوای ایمنی بدن می شود.

همچنین دارچین و زنجبیل خستگی و خواب آلودگی را کاهش می دهند و برای بدن انرژی بخش هستند.

زنجبیل و دارچین مشکلات دستگاه گوارش مانند درد معده، ریفلاکس، نفخ و یبوست را کاهش می دهند و روده بزرگ و معده را ضدعفونی و پاک سازی می کنند.

زنجبیل و دارچین برای کاهش دردهای آرتروز خیلی کمک می کنند و با مصرف دمنوش آن بصورت مدام به مرور دردها کم  و حتی تمام می شود.

تجربه: مادربزرگم همیشه برای کاهش درد زانو دمنوش زنجبیل و دارچین می خورد و همیشه بعد از آن می گفت درد زانوم خوب شد. شما هم امتحان کنید و تجربتون را برای ما بنویسید.

دارچین کلسترول را کاهش می دهد از لخته شدن خون در رگ ها جلوگیری میکند و زنجبیل گردش خون را منظم می کند. و همه این موارد برای داشتن یک قلب سالم لازم است.

این نکته را در نظر داشته باشید؛ مصرف دارچین و زنجبیل هم مانند همه مواد غذایی دیگر، باید به اندازه باشد. و استفاده بیش از حد آن موجب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. و روزانه بیش از یک فنجان دمنوش زنجبیل و دارچین استفاده نکنید.

توجه: مصرف دارچین و زنجبیل برای افراد باردار و شیرده توصیه نمی شود. چون ممکن است موجب سقط و مشکلات گوارشی در کودک شود. و حتماً برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

 

روش اول: برای مصرف زنجبیل و دارچین می‌توانید؛ نصف قاشق چای‌خوری دارچین با یک چهارم قاشق‌چارخوری زنجبیل را در یک قوری بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضاقه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. برای شیرین کردن این دمنوش می توان از عسل استفاده کرد. چرا که زنجبیل  دارچین با عسل خواص بیشتری خواهند داشت.

روش دوم : یک تیکه یا دو تیکه کوچک از زنجبیل تازه را با نصف قاشق چای خوری دارچین یا (نصف چوب دارچین) را در دو لیوان آب بیندازید و ۱۵ دقیقه آن ها را بجوشانید. جوشاندن دارچین و زنجبیل تازه باعث می شود خواص آن ها بیشتر آزاد شود.

 

 

زنجبیل ریشه‌ای است که طعمی تند و حالتی ترد دارد. خواص زنجبیل برای سلامتی بسیار است. یکی از فواید زنجبیل، توانایی‌اش در کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های دور شکم است. این مقاله را بخوانید تا بیشتر با رابطه‌ی زنجبیل و لاغری آشنا شوید.ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

 

براساس آیورودا (نوعی علم باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای سلامتی و درمان بیماران استفاده می‌شود) مصرف ریشه‌ی زنجبیل می‌تواند به کنترل وزن کمک کند و تحقیقات نیز خواص زنجبیل برای لاغری را تأیید کرده‌اند.

در مطالعه‌ای که نتیجه‌ی آن در سال ۲۰۱۴ در مجله‌ی دانش غذا و کشاورزی به چاپ رسید،‌ دسته‌ای از موش‌ها که اضافه‌وزن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش‌ها به‌مدت ۳۰ روز مکمل جینجرول (ترکیبی که در زنجبیل یافت می‌شود) داده شد و آنها توانستند پس از این مدت وزن‌شان را کاهش بدهند. سطح قند خون و لپتین در این موش‌ها نسبتا کاهش یافته بود. لپتین ترکیبی است که در احساس سیری پس از صرف وعده‌‌ی غذایی مؤثر است و می‌تواند در لاغری نقش مثبتی داشته باشد.

محققان نتیجه گرفتند زنجبیل می‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می‌توان از زنجبیل به‌عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

براساس مطالعات دیگری که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی پزشکی و دارویی اروپا منتشر شد، تأثیر زنجبیل بر لاغری با داروی لاغری ارلیستات برابر بود. همچنین زنجبیل از طریق بالا بردن کلسترول مفید خون (HDL) در کاهش سطح کلسترول خون تأثیر قابل توجهی دارد. با قدرتی که زنجبیل بر احساس سیری و هضم مناسب غذا دارد، نقشش در کاهش وزن تعجب‌آور نیست.

 

زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به‌طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی این امر خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل به بدن‌تان کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد زنجبیل در کنار خاصیت سیرکنندگی خود، خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش سوخت‌وساز و کالری‌سوزی کمک می‌کنند.

International Journal of Obesity متذکر شده است که مصرف غذاهایی که خاصیت گرمازایی دارند،‌ می‌تواند ابزار بالقوه‌ای برای کاهش وزن باشد. این غذاها باعث افزایش مصرف انرژی و اکسیداسیون چربی می‌شوند و در مسیر کاهش وزن مانع کاهش سرعت سوخت‌وساز می‌شوند. در این مطالعه تفاوت صبحانه‌ی حاوی یک نوشیدنی زنجبیل (۲ گرم پودر زنجبیل حل‌شده در آب داغ) با صبحانه‌ای فاقد آن و تأثیرش بر مصرف انرژی و احساس سیری در مردانی که اضافه‌وزن داشتند، مورد بررسی قرار گرفت.

مطالعات حاکی از تأثیر چشمگیر زنجبیل در حرارت‌زایی است و شرکت‌کنندگانی که نوشیدنی حاوی زنجبیل مصرف کرده بودند، کمتر احساس گرسنگی می‌کردند، درنتیجه غذای مصرفی‌شان کاهش یافته بود. این نتایج حاکی از تأثیر بالقوه‌ی زنجبیل در لاغری است.

 

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

 

مصرف زنجبیل نمی‌تواند به سرعت وزن‌تان را کاهش بدهد. تأثیرات مصرف زنجبیل آهسته و تدریجی است. عجول نباشید و کمی صبر کنید تا از اثرات زنجبیل بهره‌مند شوید. گاهی اوقات از دست دادن حتی پانصد گرم در ماه نیز می‌تواند دستاورد بزرگی باشد.

باید به یاد داشته باشید که روند کاهش وزن‌تان علاوه‌بر زنجبیل به موارد دیگری مانند ورزش، تغذیه، استرس و عوامل وراثتی نیز وابسته است. برای بهره‌مندی بهتر از فواید زنجبیل باید سایر روش‌های کاهش وزن را نیز به کار ببندید تا زودتر به نتیجه‌‌ی دلخواه‌تان برسید.

در قدم اول مصرف چربی‌های ناسالم، غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید با سرعت بیشتری وزن‌تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل،‌ زیره، سرکه‌ سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه‌ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

کارهای زیر نیز می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

زنجبیل علاوه‌بر کاهش وزن، به درمان التهاب، کاهش حالت تهوع، بهبود گوارش و نابودی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. همچنین با درست کردن چای زنجبیل می‌توانید بدن خود را سم‌زدایی و با بسیاری از امراض مبارزه کنید.

پودر زنجبیل را می‌توان ماه‌ها نگهداری کرد. بهترین شرایط برای نگهداری پودر زنجبیل قرار دادن آن در ظرف شیشه‌ای سر بسته و در مکانی تاریک و خنک است. ریشه‌ی زنجبیل تازه را می‌توان تا سه هفته در یخچال نگهداری کرد. همچنین می‌توان ریشه‌ی زنجبیل را به‌مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری و در مواقع موردنیاز مصرف کرد.

بیشتر افراد می‌توانند از فواید زنجبیل بهره‌مند شوند، اما زنجبیل گزینه‌ی مناسبی برای همه‌ی افراد نیست. ممکن است زنجبیل با برخی داروها تداخل داشته باشد و تأثیراتی منفی بر سلامت افراد بگذارد.

 

 

 

 

 

 

• لاغری با زنجبیل راحت است چون زنجبیل به تنهایی نیز قابل خوردن است. اگر تندی آن را می‌توانید تحمل کنید تکه نازکی از آن را هر روز بجوید. این کار سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. همچنین انرژی را هم افزایش می‌دهد.ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

• تکه‌ای از زنجبیل را رنده و آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و با نمک میل کنید.

• چای سبز را دم کرده، پس از آن یک قاشق زنجبیل رنده شده به آن اضافه کنید، دو چوب دارچین هم درون قوری بگذارید، همراه با برش‌هایی از پرتقال، بگذارید تا همه با هم نیم ساعتی بر شعله کم بمانند، پس از آن لیوانی از آن نوش جان کنید.

• یک تکه زنجبیل، یک عدد لیموی تازه، آب یک دسته جعفری، یک چوب دارچین، نیم استکان سرکه و سه قاشق عسل را با هم مخلوط کنید و یک ساعت قبل از خواب بنوشید.

 

• چای زنجبیل یکی از بهترین روش‌های لاغری است. می‌توان دو سه فنجان در روز هم از آن نوشید. مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل عبارتند از: ۵ سانتی‌متر زنجبیل با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و دو قاشق غذاخوری عسل.

ابتدا به مدت پنج دقیقه آب را به جوش آورده و زنجبیل را درون آن انداخته و در پوشی روی آن قرار دهید. پس از خنک شدن عسل و لیمو را به آن اضافه کنید.

•  آب گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. اگر می‌خواهید اثربخشی آن بیشتر باشد این نوشیدنی چربی‌سوز را صبح‌هنگام با معده خالی بنوشید.

• یک قاشق پودر زنجبیل را در ۲۵۰ میلی‌لیتر آب که در حال جوشیدن است اضافه کنید و اجازه دهید دو دقیقه در همین حال باز هم بجوشد، پس از آن مقداری عسل و زردچوبه به آن اضافه کرده و میل کنید. سعی کنید این نوشیدنی را گرم بنوشید.

• برش‌های زنجبیل یا پودر آن را در انواع غذاها، سوپ‌ها و سس‌ها بریزید. وقتی می‌خواهید از این گیاه در پخت غذا استفاده کنید بهتر است این چاشنی از ابتدای طبخ غذا به آن اضافه نشود زیرا حرارت زیاد و طولانی خاصیت آن را کم می‌کند. برای همین بهترین زمان افزودن آن به غذا مراحل پایانی آن است.

 

 

 

ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری
ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل برای لاغری

0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخت لونگان x بخوانید...