تركيب حنا با ماست

دوره مقدماتی php
تركيب حنا با ماست
تركيب حنا با ماست

رنگ کردن مو با حنا آن‌قدر هم راحت نیست !! حنا یک نوع رنگ طبیعی و گیاهی است که مو را به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای درمی‌آورد . شما باید در هنگام رنگ کردن مو با حنا اقداماتی را انجام دهید زیرا حنا روی پوست و وسایل شما رنگ خود را برجای می‌گذارد . البته نکته دیگری که افراد …

تمامی مطالب این سایت ترجمه شده از سایتهای خارجی معتبر مانند : ehow و wikihow بوده ، بنابراین کاملا قابل اعتماد ، انحصاری و جدید است.

ورود

تركيب حنا با ماست

دوره مقدماتی php

نام کاربری یا نشانی ایمیل

رمز

مرا به خاطر بسپار

به گزارش آلامتو ، حنا نه تنها یک رنگ‌دهنده طبیعی مو بلکه یک درمان گیاهی است که در مشکلات شایع، مٶثر واقع می­شود. حنا یک راه آرامش‌بخش برای نرم‌ کردن عمیق و استحکام‌بخشی مو است. استفاده منظم از آن، باعث جلوه و سلامت بافت مو می‌شود.

حنا به نرم کردن و حفاظت از ساقه مو در برابر آسیب کمک می­کند. حنا کراتین مو را سالم نگه می­دارد و میان روغن و رطوبت مو تعادل ایجاد می­کند. این گیاه خاصیت قابض، ضدباکتری و ضدقارچ دارد که به خوبی پوست سر را تمیز کرده و از آن مراقبت می­کند.

حنا راهی ساده و طبیعی برای پنهان کردن موی سفید است. حنا حاوی تانیک‌اسید و گالیک اسید است که آن را برای رنگ دادن به مو مناسب می­کند. این گیاه، عاری از مواد شیمیایی است که تمام رطوبت پوست سر را جذب می‌کنند. در نتیجه، رنگ کردن مو با حنا باعث خشکی و آسیب مو نمی‌شود و در حقیقت مو سالم‌تر و مرطوب‌تر به نظر می­رسد.

حنا به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضدباکتری، خشکی پوست سر را برطرف می‌کند. این گیاه رطوبت از دست رفته را باز می‌گرداند و در نتیجه مشکل شوره سر رفع می‌شود.

تركيب حنا با ماست

اگر از ریزش شوره سر بر لباس‌ها ناراحت هستید و پوست سرتان بسیار خشک شده است، ترکیب حنا و شنبلیله به کنترل مشکل کمک می­کند. بدین منظور، یک قاشق غذاخوری شنبلیله را به مدت یک شب در آب بخیسانید و سپس بصورت یک خمیر ورز دهید. کمی روغن خردل گرم کنید و چند برگ حنا در آن بندازید. زمانی که خنک شد، ذرات درشت را با صافی جدا کنید.

خمیر شنبلیله را به روغن اضافه کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید. قبل از شستن سر نیم ساعت صبر کنید. برای کسب بهترین نتیجه یک‌بار در هفته این‌کار را تکرار کنید.

با برنامه‌های شلوغ و افزایش میزان استرس در زندگی ما، ریزش مو نیز در حال افزایش است. برای رفع این مشکل مواد طبیعی، حنا و روغن خردل قطعاً مفید واقع می‌شود. برای این ترکیب، مقداری روغن خردل و برگ حنا را مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری آبلیمو یا ماست تازه به آن اضافه کنید. این ترکیب را به درستی روی پوست سر ماساژ دهید، 30 دقیقه صبر کنید و سرتان را به خوبی بشویید.

قطعاً موی شما برای کنترل آسیب و مقداری تغذیه به نرم‌کننده عمیق نیاز دارد. بدین منظور، یک شب حنا را در چای تازه دم‌شده سیاه یا چای سبز بخیسانید. می‌توانید کمی روغن اسانس دار یا تخم مرغ زده شده روی موهایتان بزنید و سپس بخش دوم ترکیب را روی سر پیاده کنید. قبل از شستن سر، حتما یک ساعت صبر کنید. این‌کار باعث حجم‌دهی، تقویت بافت و درخشش بیشتر موهای شما می­شود.

حنا با ماست هم برای تجدید حایت مو موثر واقع می‌شود. می‌توانید با یک فنجان پودر حنای خشک و نصف فنجان ماست این ترکیب را تهیه کنید، آن را روی موها بزنید و صبر کنید تا خشک شود. سپس با آب خنک مو را بشویید و از یک شامپوی خیلی ملایم استفاده کنید.

برای ماساژ سر که در رژیم معمولی مراقبت از مویتان مٶثر باشد، حنا و روغن خردل اثربخشی بالایی دارد. کمی روغن خردل بردارید و برگ حنای خشک به آن اضافه کنید. تا زمانی که برگ‌ها شروع به سوختن کنند، ترکیب را بجوشانید، سپس آن را از تور رد کنید تا صاف شود. صبر کنید روغن خنک شود. می‌توانید آن را در ظرفی محفوظ از هوا، نگهداری کنید.

برای پنهان کردن موی سفید به شیوه سالم، حنا بهترین انتخاب است. در ابتدا آب را بجوشانید و دو قاشق غذاخوری آملای خشک و یک قاشق چای‌خوری چای سیاه و دو میخک اضافه کنید. این آب را صاف کنید و برای غلیظ شدن خمیر، حنا را به آن بیفزایید. یک شب یا حداقل دو ساعت صبر کنید سپس حنا را به مو بزنید.

حنا با چای سیاه ترکیب بشع چ رنگی بدست میاد؟

حنا برای مو واقعا عالیه.

سلام. اینکه میگن رنگ موی حنا باعث سرطان خون میشه درسته؟

سلام
من ماسک حنا و ماست رو هم برای پوست صورت و هم برای مو استفاده کردم!خیلی خوبه!

من اسمم حناست و واقعاً شگفت زده شدم از اینهمه فواید حنا برای پوست و مو.
ترکیب ماست و حنا رو هم امتحان کردم و فوق العاده بود.




حنا نام گیاهی دو لپه ای از خانواده حنا می باشد، این گیاه درختچه‌ ای بومی شمال آفریقا، جنوب و غرب آسیا و شمال استرالیا می باشد که با گل های سفید یا صورتی و میوه های کوچک شناخته می شود.

حنا فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص حنا را برای سلامتی، روشن شدن پوست، درمان ریزش مو، تقویت، افزایش رشد و رنگ کردن مو ارائه کرده ایم.

توجه : پیش از مصرف هرگونه ماسک بر روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

ماسک حنا و بابونه برای جوان سازی پوست

تركيب حنا با ماست

1 قاشق چای خوری پودر حنا را با 1 قاشق چای خوری پودر بابونه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست می شود.

ماسک حنا برای سفیدی پوست

یک فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان آب ترکیب کنید و بر روی پوست صورت و بدن بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی که دارد که با پاکسازی پوست صورت و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت

1-2 قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

حنا خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی داشته و به درمان سریع تر زخم های پوستی کمک کرده، همچنین با ایجاد یک لایه ی محافظ بر روی پوست از عفونت زخم جلوگیری می کند.

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می باشد.

حنا یکی از بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می باشد.

ماسک حنا و روغن کنجد

250 میلی لیتر روغن کنجد را در یک ظرف بر روی اجاق بگذارید تا بجوشد، 5 پیمانه پودر حنا به آن اضافه کنید و بگذارید تا 5 دقیقه دیگر بجوشد. این روغن را در ظرفی بریزید و 2 تا 3 بار در هفته مو ها را با آن ماساژ دهید تا تقویت شوند.

حنا حاوی مقادیر بالای آب و مواد مغذی است و به عنوان یک حجم دهنده ی طبیعی مو عمل کرده و باعث براق و درخشان شدن موی سر می شود.

ماسک حنا و ماست برای مو

دو فنجان پودر حنا سبز را با یک فنجان پودر آملا، 1 قاشق چای خوری پودر زنجبیل و یک فنجان ماست ترکیب کنید و بگذارید حداقل 2-3 ساعت به همان حال باشد، این مخلوط را بر روی مو ها بالید و بگذارید 1-2 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

حنا یک درمان طبیعی برای افرادی که از ریزش مو یا طاسی رنج می برند.

ماسک حنا برای ریزش مو

مقداری پودر برگ حنا را با آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو خوب بشویید.

ماسک حنا و عسل

25-30 گرم حنا را با یک فنجان آب جوش و دو قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بگذارید 30 دقیقه بماند سپس این ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 تا 40 دقیقه بر روی مو ها باشد و بعد با آب گرم بشویید.

ترکیب حنا و آب لیمو ترش به دلیل خواص ضد قارچی قوی به درمان شپش سر کمک می کند، همچنین این ترکیب می تواند اتصال شپش به موی سر را از بین ببرد و به این ترتیب به درمان شپش سر کمک کند.

ترکیب حنا و آبلیمو را بر روی مو ها و پوست سر بمالید و بگذارید حداقل 3 ساعت بر روی سر بماند، سپس با آی گرم و شامپو خوب بشویید.

گفته می شود که در روش های سنتی برای تقویت و رنگ کردن مو ها از حنا استفاده می شد، حنا برای رنگ کردن مو ها تاثیری بر روی فولیکول های مو نمی گذارد.

طرز استفاده و ترکیبات حنا برای رنگ موی شرابی

ترکیب حنا، چغندر و قهوه یک ترکیب ایده آل برای این است که مو های تان را شرابی رنگ کنید.

تركيب حنا با ماست

یک فنجان پودر حنا را با 1 قاشق سوپ خوری پودر قهوه و نیم فنجان آب چغندر و مقداری آب ترکیب کنید و بگذارید 2 ساعت به همان حال باقی بماند، ترکیب را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند و سپس با آب خوب بشویید.

رنگ حنا روی مو های سفید

یک فنجان پودر حنا را با یک عدد تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و مخلوط را بر روی مو های خود بمالید، بگذارید 1 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ موی سیاه با حنا و چای سیاه

یک فنجان پودر حنا را را با یک فنجان چای سیاه دم کشیده ترکیب کنید و بگذارید 6 تا 8 بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 30 دقیقه بر روی مو ها بماند، سپس با آب گرم بشویید و پس از دو روز از شامپو استفاده کنید. این ترکیب رنگ مو ها را سیاه می کند.

رنگ مو با حنا و دارچین

ترکیب حنا و دارچین یک راه عالی برای روشن تر شدن رنگ مو هستند، این ترکیب رنگ موی روشن را قهوه ای  روشن و رنگ موی مشکی را قهوه ای تیره می کند.

یک فنجان پودر حنا را با 1/3 فنجان پودر دارچین و نصف فنجان آب جوش ترکیب کنید و بگذارید 13 ساعت بماند، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

رنگ مو با حنا و بابونه

ترکیب حنا و بابونه رنگ طلایی به مو ها می بخشد.

  • گیاه رازیانه و خواصش
  • یک فنجان پودر حنا را با دو تا سه قاشق غذا خوری پودر گل بابونه را با هم ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، بگذارید 2 تا 3 ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

    حنا یک آبرسان قوی برای موی سر می باشد که به عنوان نرم کننده طبیعی برای مو ها عمل می کند.

    ماسک حنا و آب لیمو

    یک فنجان پودر حنا را با نصف فنجان چای تازه، 1 لیوان آب لیمو ترش و 1 قاشق غذاخوری ماست ترکیب کنید و آن را بر روی مو ها بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس با آب گرم خوب بشویید.

    موهای خشک و آسیب دیده خیلی زود دچار موخوره می شوند، حنا می تواند با رطوبت رسانی به مو ها به درمان موخوره کمک کند.

    ماسک حنای بی رنگ برای مو

    یک فنجان پودر حنا را با 2-3 قاشق چای خوری روغن آووکادو و یک عدد تخم مرغ ترکیب کنید و بر روی مو ها بیمالید، بگذارید 2 ساعت بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

    ماسک حنا و شیر نارگیل

    2/3 فنجان پودر حنا را با 1 فنجان شیر نارگیل و 4 قاشق غذا خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید 12 ساعت بماند (روغن نارگیل مانع از ایجاد رنگ مو می شود) سپس این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند و بعد با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

    حنا چربی پوست سر را کنترل کرده و به درمان مو های چرب کمک می کند.

    تركيب حنا با ماست

    ماسک حنا و خاک رس

    مقدار مساوی پودر حنا را با خاک رس ترکیب کنید و بر روی مو ها و پوست سر بمالید، بگذارید یک شب بر روی مو ها بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

    حنا با آب رسانی به مو ها برای درمان مو های خشک و آسیب دیده مفید می باشد.

    ماسک حنا و روغن زیتون

    نصف فنجان روغن زیتون را گرم کنید و یک فنجان حنا را به آن اضافه کنید، این مخلوط را بر روی مو ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید.

    حنا علاوه بر اینکه باعث از بین بردن آلودگی باکتریایی و قارچی ناخن ها می شود به تقویت و افزایش رشد ناخن هم کمک می کند.

    طرز استفاده از حنا برای ناخن

    هر روز یک لیوان آب که در آن برگ های حنا را خیس کرده اید بنوشید تا عفونت ناخن ها را درمان کرده و باعث تقویت ناخن ها شود.

    حنا به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی که دارد می تواند برای درمان سندروم پای ورزشکار استفاده شود.

    علاوه بر این حنا برای درمان داغی کف پا مفید بوده و چون خاصیت نرم کنندگی دارد به درمان پینه کف پا هم کمک می کند.

    در طب سنتی آیورودا، حنا به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد به درمان تب بالا کمک می کند، همچنین حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد با افزایش تعریق می تواند تب بالا را کاهش داده و به درمان گلودرد کمک می کند.

    خواص ضد التهابی موجود در برگ های حنا با افزایش جریان خون سالم در مویرگ ها به درمان سردرد، میگرن و سرگیجه کمک می کند.

    شما می توانید مقداری آب برگ درخت حنا را بر روی پیشانی بمالید تا سردرد، میگرن و سرگیجه درمان شود.

    خواص ضد التهابی روغن حنا به درمان روماتیسم و آرتروز کمک می کند، مقداری روغن حنا را بر روی مفاصل دردناک بمالید تا درد آن ها کاهش پیدا کند.

    روغن حنا به طور مستقیم برای درمان استرس و اضطراب و همچنین درمان بی خوابی موثر می باشد، برای درمان بی خوابی هر شب قبل از خواب روغن حنا را ببویید تا خواب راحت تر و عمیق تری داشته باشید.

    خیساندن پوست یا برگ گیاه حنا در آب و سپس نوشیدن این آب به سم زدایی و پاک سازی کبد و طحال و به طور کلی پاکسازی بدن کمک می کند.

    گفته می شود که حنا برای درمان بیماری های کبد هم مفید می باشد.

    اگر شما آب برگ ها و دانه های حنا را مصرف کنید، استرس بر سیستم قلبی عروقی کاهش پیدا کرده و فشار خون بالا کاهش می یابد.

    روغن حنا برای درمان استرس و اضطراب، پاک سازی و سم زدایی بدن، تقویت موی سر، درمان شوره سر و ریزش موی سر، درمان خستگی و افسردگی، سردرد و میگرن و همچنین درمان اگزما، عفونت های قارچی و سوختگی مفید می باشد.

    ابتدا برگ های تازه حنا را بکوبید تا له شوند. حالا در یک ظرف نیم لیتر روغن نارگیل بریزید و بگذارید به جوش آید، برگ های له شده ی حنا را در آن بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد.

    روغن حنا آماده است، بگذارید سرد شود، سپس در ظرفی بریزید و نگهداری کنید.

    انواع حنا کاملا بی خطر هستند اما حنا سیاه که بیشتر برای تتوی دست و پا استفاده می شود، در برخی افراد باعث ایجاد آلرژی پوستی می شود.

    بهتر است زنان در دوران بارداری و شیردهی از خوردن حنا اجتناب کنند.

    طبیعت گیاه حنا سرد و خشک می باشد.

    حنا به عنوان ماده‌ای آرایشی در مصر باستان، هند و ایران استفاده می شود، در ایران از پودر حنا سبز برای حنا گذاشتن و مراسم حنابندان استفاده می کنند.

    در هند از پودر حنا قرمز برای تتوی موقت با حنا در مراسم عروسی و جشن ها استفاده می شود.

    در ادامه بخوانید : خواص سدر برای پوست و مو

    منابع : organicfacts

    فال حافظ

    متن عاشقانهمتن زیبا

    صفحه اصلیتبلیغاتتماس با مادرباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

    انگیزه – انگیزه های جذاب زندگی

    تركيب حنا با ماست

    انگیزه – حنا یکی از گیاهانی است که در جنوب آسیا بسیار پرطرفدار بوده و بیشتر برای رنگ کردن موی سر استفاده می‌شود. افراد بسیاری هستند که از خواص درمانی حنا از جمله جلوگیری از ریزش مو و بهبود رشد مو بی‌اطلاع هستند. حنا با پروتئین‌های طبیعی مو ترکیب‌ شده و رشد مو را تحریک می‌کند. علاوه بر این، اگر به طور منظم از حنا استفاده شود موها سالم‌تر و محکم‌تر می‌شوند.

    امروزه استفاده از ماسک حنا و ماست برای مو بسیار رایج شده است زیرا ترکیب حنا و ماست دارای رطوبت و پروتئین بوده و موها را نرم و براق می‌کند. این ترکیب همچنین باعث انعطاف‌پذیری مو در برابر شکنندگی و آسیب خواهد شد. اسیدی بودن ماست باعث می‌شود منافذ کوتیکول یا همان بیرونی‌ترین لایه ساقه بسته شده و از آسیب بیشتر به مو جلوگیری شود و در نتیجه مو سریع‌تر رشد کند.

     

    برای تهیه این ماسک عالی به مواد زیر نیاز داریم:

     

    برای تهیه ماسک حنا و ماست لازم است مراحل زیر را انجام دهید:

    رنگ کردن مو با حنا می‌تواند رنگ موی شما را تغییر داده و باعث شود مو تناژ قرمز یا مسی به خود بگیرد. بهتر است برای تهیه ماسک حنا و ماست ابتدا از مقدار کمی حنا استفاده کنید و در صورتی که تغییری در رنگ موهایتان پیش نیامد مقدار حنا را افزایش دهید. اگر رنگ موهایتان خیلی روشن است، توصیه می‌کنیم برای بار اول با ۳۰ دقیقه شروع کنید و رفته‌رفته زمان را بیشتر کنید.

    ماسک حنا همچنین با ترکیباتی دیگری همچون تخم‌مرغ، تخم شنبلیله، روغن کنجد، بابونه، چای سبز، روغن نارگیل و … نیز قابل ترکیب بوده و برای رشد و تقویت مو بسیار مفید هستند.

    مطلب قبلی

    اعمال احیای شب نیمه شعبان و اهمیت آن

    مطلب بعدی

    انواع هپاتیت؛ علت، علائم و راه های پیشگیری و درمان آن‌ها

    پرپشت شدن مو با گیاهان دارویی خارق‌العاده در طب سنتی

    رنگ موی بژ؛ ۱۵ فرمول رنگ عالی به همراه مدل‌های شیک و جدید

    رنگ موی مرجانی با ۱۰ فرمول بی نقص در تناژهای جذاب و دیدنی

    رنگ موی رزگلد؛ معرفی ۸ فرمول رنگ مو در تناژهای مختلف بسیار زیبا

    رنگ موی پوست پیازی؛ ۸ فرمول رنگ در طیف های متنوع و زیبا

    رنگ موی عنابی؛ ۱۰ فرمول رنگ برای رسیدن به تناژهای متنوع

    خوش آمدید! وارد حساب کاربری خود شوید

    رمز عبور خود را بازیابی کنید

    رمز عبور شما از طریق ایمیل ارسال خواهد شد

    حنا یک ماده طبیعی است که برای قرن هاست مورد استفاده زنان قرار می گیرد. بر خلاف رنگ های شیمیایی که در بازار موجود هستند و آسیب های بسیاری به مو وارد می کنند،…

    اگر از سياهي آرنج و زانوي خود خجالت مي كشيد و به دنبال راه چاره اي هستيد با ما در 7 گنج همراه شويد و روش هاي زير را امتحان كنيد…

    رکنا: حنا گیاهی پر خاصیت برای پوست به شمار می رود.

     حنا گیاهی پر از خاصیت و فواید برای پوست و مو می باشد، عده ای از نا برای تقویت موهای خود استفاده می کنند و عده ای هم از ماسک حنا برای سفید شدن پوست خود استفاده می کنند. توسط عده ای از کارشناسان توضیح کاملی درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند داده اند، ما برای شما اطلاعات لازم درباره اینکه آیا حنا پوست را سفید می کند فراهم کرده ایم.

    ماسک حنا جهت سفید شدن پوست

    عده ای از بانوان از ماسک های مختلف برای روشن شدن و سفید شدن پوست استفاده می کنند یکی ازاین ماسک ها ماسک حنا و کلاب است که حنا پوست را سفید می کند، ماسک حنا و گلاب و ماست جهت رفع لکه های ناشی از جای جوشها و یا لکه های حاملگی بسیار موثر است به شرط آنکه حتما به طور مداوم و روتین، طبق عادت با هر بار حمام کردن و یا هفته ای دو بار این کار انجام شود :

     

    تركيب حنا با ماست

    مواد لازم برای هر بار استفاده از این ماسک :

    ماست کم چرب : یک قاشق غذا خوری

    حنای بی رنگ : یک قاشق مربا خوری

    گلا ب : دو سه قطره

    این مواد را با هم مخلوط کرده و قبل از حمام به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت یا بدن خود و جاهایی که جوش می زند بمالید و صبر کنید تا خوب جذب شود که بهتر است برای جذب بهتر اگر فرصت داشتید کمی هم در بخار حمام بمانید تا کاملا جذب پوست شود در غیر این صورت لزومی نیست و می توانید پس از این مدت زمان بشویید.

    اثر بخشی این ماسک زمانی خود را نشان خواهد داد که با هر بار حمام کردن بر روی صورت و بدن گذاشته شود، در صورتی هم که فقط به عنوان ماسک بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد حتما هفته ای دو بار استفاده شود آنوقت شما تاثیر آن را پس از یک ماه استفاده ی مرتب بر روی چهره و بدن خود خواهید دید و خواهید دید که حنا پوست را سفید می کند.

    اگر می‌خواهید موهای سالم و زیبایی داشته باشید، یکی از روش‌های امن دستیابی به آن، استفاده از حنا است. در پاکستان، ایران، یمن، مراکش، هند، خاورمیانه، جنوب شرق آسیا و شمال آفریقا، از زمان‌های دور، مردم از حنا استفاده می‌کردند و در مناطق گرم آب و هوایی، با قرار دادن حنا بر روی دست و پاها سعی می‌کردند، آنها را خنک کنند. در برخی از فرهنگ‌ها نیز در جهیزیه عروس حتماً حنا وجود داشت و شب قبل از عروسی، دستان عروس و گاهی داما د را با حنا طراحی می‌کردند. در برخی آیین‌های مذهبی نیز از حنا استفاده می‌شود. حنا علاوه بر زیبا کردن رنگ مو به عنوان یک گیاه درمانی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و مو را تقویت می‌کند. همچنین ضدقارچ است، شوره سر را کاهش می‌دهد، خشکی پوست را برطرف می‌کند و موجب درخشش و سلامت موها می‌شود.

    رنگ حنا مانند رنگ‌های شیمیایی نیست و تقریباً موها را قرمز رنگ می‌کند و با آن نمی‌توان موها را روشن کرد. رنگ آن بر روی موها به رنگ موها بستگی دارد؛ مثلاً اگر حنا را روی موهای سفید قرار دهید، نارنجی خواهد شد و روی موهای مشکی وقهوه‌ای، کمی تن قرمزی ایجاد خواهد کرد. قرار دادن حنا روی موهای بلوند موها را قرمز خواهد کرد. استفاده از حنا به عنوان رنگ مو، علاوه بر کاهش هزینه بسیار ایمن است و در مقایسه با رنگ موهای شیمیایی بی‌ضرر خواهد بود.

    ویژگی‌های حنا

    در محیط اسپری به رنگ مطلوب خواهد رسید. در محیط گرم و مرطوب رنگدانه‌ها شروع به فعالیت می‌کنند. برای رنگ گرفتن نیاز به زمان دارد. ماندگاری طولانی مدت دارد؛ بنابراین در هنگام استفاده از حنا حتماً دستکش بپوشید، زیرا لکه آن بر روی لباس و یا پرده حمام به سختی پاک خواهد شد.

    بیش از هزاران سال زنان مصری در سه ماه سوم بارداری شکم خود را با حنا طراحی می‌کردند. آنان معتقد بودند که با اینکار زایمانی ایمن خواهند داشت و نوزاد سالم و شادی به دنیا خواهند آورد. طول عمر و ماندگاری حنا بر روی پوست و مو به نوع و شیوه زندگی افراد بستگی دارد؛ مثلاً اگر شغل شما به گونه‌ای است که دائم در استخرهای شنا، سونا و یا حمام هستید، ماندگاری آن کمتر خواهد بود و در مدت زمان کوتاهی از روی بدن محو خواهد شد. به عنوان یک قاعده کلی می‌توان گفت طرح‌های حنا بر روی صورت و گردن، ظرف مدت یک هفته از بین می‌روند؛ زیرا اپیدرم در این مناطق نازک‌تر است. طرح‌های حنا بر روی بازوها بیش از دو هفته دوام خواهند داشت؛ زیرا پوست این مناطق تیره است و کمتر در معرض شستشو قرار دارد. زمانی که به طور طبیعی سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند، حنا نیز از روی پوست محو خواهد شد.

    حنا، خاصیت ضدمیکروبی دارد و مانع از دست رفتن آب بدن می‌شود. همچنین سفت‌‌کننده پوست است و به درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند. از نازک شدن موها نیز پیشگیری کرده و برای درمان آرتروز و جذام مفید است. امروزه در تهیه بسیاری از رنگ‌ موها و شامپوها و محصولات پوستی و رنگ‌های خالکوبی و مرطوب‌کننده‌ها از حنا استفاده می‌شود. علاوه بر خواص درمانی از ۲۱۰۰ سال قبل از میلاد، از حنا برای تزئین و طراحی بدن استفاده می‌کردند. در عصر مغول برای تزئین بدن شاهان و ملکه‌ها، از حنا استفاده می‌شد.

    حنا خاصیت خنک‌کنندگی دارد و عاری از هر نوع ماده شیمیایی است. از جوشانده برگ‌های حنا برای رفع پیله‌دندان استفاده می‌شود، کافی است آن را در دهان قرقره کنید.

    این گیاه برای درمان بیماری‌های سر، چشم و دهان مفید است و ترکیب آن با برگ گردو، سردرد را درمان می‌کند. در هند و چین از برگ‌های حنا، برای درمان یرقان استفاده می‌شود. جوشانده ریشه آن مدر و برای نرم کردن سینه و برونشیت بسیار مفید است. جوش، کورک و جای زخم‌های کهنه را به راحتی می‌توان با حنا درمان کرد و گاهی برای خشونت صدا تجویز می‌شود. ریشه خشک‌شده حنا می‌تواند ناراحتی‌های چشمی را برطرف کند.

    در اندونزی از برگ‌های له‌شده آن برای درمان عفونت ناخن‌ها استفاده می‌شود و برای رفع خارش پوست نیز مفید خواهد بود. در فیلیپین، هم روغن و هم پودر آن برای التیام زخم و رفع خونمردگی به کار می‌رود.

    برخی معتقدند که دم کرده برگ حنا، اضافه وزن را کاهش می‌دهد و ترکیب آن با روغن زیتون و مالیدن آن روی موها، موجب رشد مجدد موهای ریخته می‌شود. جوشانده برگ حنا به بهبود بیماری طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار کمک می‌کند و رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد.

    درختچه این گیاه گرمسیری در مراکش، مصر، تونس، آسیا، هند و ایران می‌روید و معمولاً سالانه می‌توان ۲ الی ۳ مرتبه از آن برداشت کرد. حنا آرام‌بخش و خواب‌آور عمیق است و از ترکیبات آن در داروها استفاده می‌شود.

    خاصیت حنا

    حنا دارای خواص متعددی است: هم‌زمان موها را رنگ‌ می‌کند و به آنها حالت نرمی و درخشندگی می‌بخشد. علاوه بر آن، خاصیت ضدقارچی دارد و میزان شوره سر یا تشکیل پوسته سر را کاهش می‌دهد، پوست سر را نرم می‌کند، کمی از پیچ و تاب موهای مجعد می‌کاهد و به حالت گرفتن موها کمک می‌کند. حنا به عنوان یک منبع طبیعی رنگ، موها را به رنگ قرمز زیبا و طبیعی در می‌آورد و همچون رنگ موهای مصنوعی عمل نمی‌کند. در واقع، ساقه مو را با رنگ قرمز درخشانی می‌پوشاند و با استفاده مکرر این رنگ پررنگ‌تر خواهد شد.

    حنا نمی‌تواند مو را روشن‌تر کند. به علاوه، روی موهای تیره رنگ قرمز یا سایه متمایل به قرمزی ایجاد می‌‌کند. استفاده از حنا روی موهای مشکی یا قهوه‌ای سوخته، مو را به رنگ قهوه‌ای روشن یا مشکی بور در می‌آورد که سایه متمایل به قرمزی نیز در زیر نور آفتاب مشاهده می‌شود. موهای بلوند با استفاده از حنا به رنگ قرمز طبیعی در می‌آیند و اگر روی موهای قرمز رنگ (حنایی رنگ) استفاده شود، رنگ قرمز مو را پررنگ‌تر و قرمز‌تر می‌کند. حنا موهای قهوه‌ای را بسته به تیرگی و روشنی از یک قرمز طبیعی تا روشن یا قهوه‌ای متوسط تغییر رنگ می‌دهد. اگر حنا روی موهای سفید استفاده شود، مو را به رنگ نارنجی، قرمز طبیعی یا قرمز پر رنگ در می‌آورد.

    چگونه از حنا استفاده کنیم؟

    استفاده از حنای طبیعی برای نرمی و رنگ‌آمیزی مو نیازمند صبر و کمی یادگیری است. حنا برای رنگدهی مطلوب، نیاز به محیط اسیدی و محیط‌های گرم و شرجی (مرطوب) دارد و برای آنکه رنگ طبیعی خود را آزاد کند، نیازمند زمان است و باید به آن مدت زمان لازم داده شود.

     

     


    حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

    تركيب حنا با ماست

    رکنا: ماسک کاهو برای رفع خشکی پوست های آسیب دیده تاثیر بی نظیری دارد.

    رکنا: گیاهخواران برای دریافت پروتئین لازم برای حفظ سلامتی شان بهتر است این منابع را بشناس…

    رکنا: برای داشتن پوست دست لطیف توصیه می شود این ماسک های خانگی را تست کنید.

    رکنا:یکی از ماسک هایی که می توان در خانه تهیه کرد و باعث روشن شدن پوست صورت می شود ماسک…

    موضوعات داغ

    با اشتراک در خبرنامه رکنامهمترین و جدیدترین اخبار روز را در ایمیل خود داشته باشید:

    “سنجاق”

    مجری انحصاری تبلیغات رکنا

    سایت اینترنتی رکنا

    کلیه حقوق متعلق به

    سایت اینترنتی رکنا

    است

    تركيب حنا با ماست
    تركيب حنا با ماست
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *