بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

دوره مقدماتی php
بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی
بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

مکمل پمپ باعث افزایش قدرت، انگیزه و روحیه ورزشکار به خصوص قبل از مسابقات می شود. مکمل پمپ که به عنوان مکمل های قبل از تمرین نامیده می شوند، مجموعه ای از مواد محرک و آمینو اسید هایی هستند که بعد از مصرف در بدن موجب انرژی و بهبود روحیه مثبت در فرد مصرف کننده می شوند.شما پس از مصرف مکمل پمپ به صورت معجزه آسا و محسوسی شاهد اثرات آن همچون افزایش انرژی و توان عضلات، افزایش تمرکز ذهنی و انگیزه برای ادامه تمرینات ، دم عضلانی و متورم شدن رگها می شوید.
مکمل های پمپ در شاخه مکمل های نیتریک اکساید قرار می گیرند و معمولا توسط ورزشکارانی که برای ادامه تمرینات سنگین ورزشی خود نیازمند این قبیل مکمل ها هستند مصرف می شوند، البته قابل ذکر است با توجه به فرمول و مواد موجود در آن و همچنین جوابدهی بهتر مکمل های پمپ ، بهتر است به صورت مداوم و طولانی مدت استفاده نشوند.


این دسته از مکمل ها غالبا به صورت پودر و قرص و کپسول وارد بازار می شوند .در مورد نمونه هایی که به صورت پودر وارد بازار می شوند باید این مهم را به دقت در نظر داشته باشید که برای حل کردن آن در آب باید ابتدا آب کافی به میزان دست کم ۳۰۰ سی سی در لیوان یا شکر ریخته و سپس مقدار لازم از پودر مکمل پمپاژ را ریخته و آرام محلول را بهم بزنید تا محلولی یک دست فراهم گردد وسپس آن را میل کنید.هم زدن شدید این سری مکمل ها همانند آنچه که در مورد پروتئین ها رخ می دهد اولا ممکن است منجر به ترکیدن ویا دست کم وا رفتن ویا باز شدن درب شیکر گشته و موجب پاشیده شدن مایع به بیرون گردد در ثانی اگر چنین حادثه ایی نیز رخ نداد با عنایت به خروج گاز این مایع از اثرات مکمل کاسته خواهد شد.

مقدار مصرف : یک اسکوپ 15-25 دقیقه قبل تمرین

دوره مقدماتی php

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

یک اسکوپ(مخصوص خود مکمل) را با حداقل 300 میلی لیتر( مقداری بیشتر از یک لیوان) را به آرامی مخلوط کنید.دقت کنید بر خلاف سایر مکمل ها ،پمپ را در شیکر به هم نزنید.با قاشق به آرامی در آب حل کنید. زیرا با بهم زدن در شیکر(مثل قاطی کردن نوشابه) گاز NO آزاد می شود و باعث از بین رفتن اثر مکمل می شود.


افزایش فشار خون

این عارضه نیز از شایعترین عوارض جانبی این دسته از مکمل ها که در مورد برخی از اافراد در شدت های بالا بروز کرده و فرد را زمین گیر می کند در برخی موارد فشار خون برخی از کسانی که از این دسته از مکمل ها استفاده می کنند به حدی بالا میرود که حتی ممکن است این افراد خون دماغ شوند حتما میدانید که افزایش فشار خون سوای اینکه در طولانی مدت ممکن است موجب بروز نارسایی های کلیه و کبد گردد در کوتاه مدت نیز ممکن است به پارگی عروق خون رسان به مغز گردد که به اصطلاح از این عارضه به نام سکته های مغزی یاد می شود و درست به همین دلیل نیز همواره توصیه کرده ام که در کار با مکمل های پمپاژ خون نهایت دقت و احتیاط را باید داشته باشید.

افت قند خون

در برخی موارد رویت شده است که برخی از افراد به محض استفاده از مکمل های پمپاژ خون با افت شدید قند خون و با لرزش دست و تبعات منفی آن رو در رو میشوند این عارضه و این حالت نیز بر خلاف آن چیزی که گاها دیده می شود دال بر قلابی بودن مکمل نبوده وبا مکمل های اصل نیز ممکن است در مورد برخی از افراد رخ بدهد.

افت شدید فشار خون

مکمل های پمپاژ خون غالبا با افزایش محسوس فشار خون همراه هستند ولی با این وجود ممکن است در برخی از افراد در اثر واکنشی که بدنشان به مواد موثر موجود در این سری مکمل ها نشان می دهد با خوردن این سری از مکمل ها با افت فشار خون و تبعات منفی آن رو در رو شوند .ناگفته پیداست بروز اختلال در فشار خون در اثر مصرف این دسته از مکمل ها را الزاما نمی توان به عنوان افزایش فشار خون معنی کرده و از داروهای کاهنده فشارخون برای بهبود استفاده نمود چه بسا که ممکن است فرد با افت فشار خون مواجه شده باشد و ما هم بدون اینکه فشار خون وی را اندازه گرفته باشیم به استناد به اینکه مکمل های پمپاژموجب افزایش فشار خون می شوند بالا بودن فشار خون را برای فرد متصور شده و با دارو اقدام به کاستن از فشار خون وی کنیم و فجایع بعدی رقم بخورد.

بی خوابی

مکمل های پمپ موجب بر هم ریختن ریتم خواب شبانه می شوند و از این رو استفاده از این سری مکمل ها برای کسانی که به هر دلیلی اعم از طبیعی یا غیر طبیعی با اختلال در خواب شبانه مواجه بوده و بدون مصرف این دسته از مکمل ها نیز در خواب شبانه مشکل دارند ابدا توصیه نمی شود چرا که در این صورت مصرف این دسته از این مکمل ها نیز مزید بر علت شده و فرد خواب شبانه قابل قبولی نخواهد داشت و بدن وارد فاز تمرین زدگی و کاتابولیسم خواهد شد.



معمولاً اکثر بدنسازان وقتی اسم مکمل پمپ را می‌‌شنوند از عملکرد آن فقط رگی شدن (برآمده شدن رگ‌ها) بدن به ذهنشان می‌آید. حالا واقعاً پمپ تعداد رگ‌های بدن را افزایش می‌‌دهد؟ جواب خیر است . مکمل پمپ صرفاً رگ‌ها را ضخیم‌تر و همانطور که در بالا اشاره کردیم پمپاژ خون در بدن را افزایش می‌دهد تا رگ‌ها بیشتر نمایان شوند. البته رگ‌ها به شرطی نمایان و برجسته خواهند شد که بدنتان درصد چربی کمی داشته باشد و پوستتان نازک باشد.
اما از دیگر خاصیت‌ مکمل‌های پمپ این است که به دلیل داشتن مقدار زیادی آرژنین، هم در رشد بیشتر عضلات و هم در چربی سوزی (تا حدی کم ) تاثیر دارند. در نتیجه شما می‌‌توانید پیشرفت خوبی با این مکمل‌ها داشته باشید. البته این مکمل تولید انرژی هم در بدن می‌‌کند و باعث می‌شود که شما در زمان تمرین کمتر خسته شوید. برای اینکه بیشتر نتیجه بگیرید بهتر است که این مکمل را همراه مکمل گینر ، آمینو اسید مصرف کنید.



در این رابطه همچنین بخوانید:


فواید بی نظیر مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)


موارد مصرف و عوارض مکمل A-Bomb


فواید بی نظیر مصرف مکمل پروتئین وی (Whey)



گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم

پاسخ به سوالات پزشکی ، مامایی و جنسی شما (توسط پزشک و ماما مجله دلگرم)

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.



مكمل هایی كه به عنوان مكمل های قبل از تمرین و یا در اصطلاح،مكمل های پمپ نامیده می شوند،مجموعه ای از مواد محرك و آمینو اسید هایی هستند كه بعد از مصرف در بدن موجب انرژی و بهبود روحیه مثبت در فرد مصرف كننده میشوند.وقتی این مواد با هم تركیب شده و در یك مكمل خلاصه میشوند معجزه میكنند.تنها پس از چند دقیقه مصرف این قبیل مكمل ها میتوان افزایش توان عضلات،بالا رفتن انگیزه برای ورزش،دم عضلانی و گشاد شدن عروق را در بدن بطور محسوسی شاهد بود.این مكمل برای افرادیكه قصد انجام مسابقات ورزشی دارند و یا برای انجام تمرینات سنگینتر و جدی خود را آماده میكنند،بهترین انتخاب میباشد.برای پاسخ دهی همیشگی بدن به مكمل های پمپ،هیچگاه نباید بطور مداوم از این نوع مكمل ها استفاده كرد.

بهترین روش مصرف این مكمل ها دو یا سه بار در هفته میباشد كه قبل از تمرین باید مصرف شود.

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و مفیدی در مورد مصرف همزمان مکمل‌هایی که نباید با هم مصرف شوند جمع‌آوری شود.

در مورد منع مصرف همزمان مکمل‌ها، دو دسته مکمل وجود دارند: اول مکمل‌هایی که نباید همزمان با هم مصرف شوند زیرا کارایی کامل آنها دچار اختلال می‌شود و دوم مکمل‌هایی را شامل می‌شود که نباید در یک دوره با هم مصرف شوند زیرا احتمال به وجود آمدن برخی عوارض جانبی وجود دارد.

علم می‌گوید بسیاری از مواد هستند که با همدیگر خوب عمل نمی‌کنند (مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینواسیدها که برای جذب بهتر با همدیگر رقابت می‌کنند). اما در این مطلب مجله علم ورزش بر اساس حقایق علمی درباره مواد حیاتی‌تر یا در مورد ترکیبات مکمل‌ها که باید از آن ها دوری کنید، بحث می کند.  برای شروع به مکمل‌های دسته اول می‌پردازیم.

مکمل‌هایی که نباید همزمان با هم مصرف شوند:

۱. کلسیم، روی + منیزیم

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

کلیسم جذب روی و منیزیم را متوقف می‌کند، بنابراین مصرف همزمان آن‌ها باعث تداخل در جذب می‌شود. شاید شما بگوید که ما کلسیم مصرف نمی‌کنیم پس این مطلب به ما چه ربطی دارد؟ اما حقیقت این است همه پروتئین وی، پروتئین سویا و پروتئین شیر موجود در بازار حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم در هر هر وعده مصرف کلسیم دارند و اگر آنها را با شیر مخلوط کنید حدود ۵۰۰ میلی گرم کلسیم به دست می‌اید. پس بهتر است هنگام صرف آخرین وعده پروتئین قبل از خواب از مصرف روی و منیزیم خودداری کنید.

برای حل این موضوع می توانید ۱ الی ۲ ساعت قبل از خواب وعده پروتئینی را صرف کنید یا پروتئین تخم مرغ را جایگزین پروتئین وی کنید. پروتئین تخم مرغ فاقد هرگونه کلسیم است. پس می‌توانید پروتئین تخم مرغ را با خیال راحت با آب یا آب میوه صرف کرده و پس از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرص روی و منیزیم را مصرف کنید.

۲. کراتین + ال گلوتامین

مصرف همزمان کراتین و گلوتامین  به دلیل اینکه به حامل‌ها و ناقل‌های یکسانی در بدن وابسته هستند، درست نیست. زمانی‌ که این دو مکمل با هم مصرف شوند برای وصل شدن با حامل‌ها به رقابت می‌پردازند و یکی برنده شده و دیگری بازنده می‌شوند.

راه حل: شما به سادگی می‌توانید با فاصله زمانی ۲ ساعت این دو مکمل را مصرف کنید. بسیاری از بدنسازها قبل از تمرین و قبل از خواب ال-گلوتامین و کراتین را در صبح و بعد از تمرین مصرف می‌کنند. با این روش به بدن فرصت کافی داده می‌شود تا هر مکمل به طور جداگانه جذب شود.

برای افرادی که بعد از صبحانه تمرین می‌کنند، اگر کراتین را فقط یک بار در روز مصرف می‌کنند باید بعد از تمرین آن را بخورند و در روزهای بدون تمرین بهتر است ۲ الی ۳ ساعت بعد از وعده صبحانه ال-گلوتامین یا ۲ الی ۳ ساعت قبل از آخرین وعده گلوتامین در روز آن را مصرف کنند.

بروزرسانی: تحقیقات قوی در این خصوص وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان با اطمینان از تداخل این دو مکمل گفت.

مطلب مرتبط: مکمل گلوتامین چیست و روش مصرف گلوتامین چگونه است؟

۳. کراتین + کافئین

مصرف همزمان کراتین و کافئین را در یک زمان را متوقف کنید. یک تیم از محققان بلژیکی اثر مصرف همزمان کراتین و کافئین را بررسی کردند. محققان ۹ مرد که به طور منظم ورزش می‌کردند را به خدمت گرفتند اما این افراد در سطح حرفه‌ای ورزش نبودند. هر مرد تحت سه رژیم به صورت هفتگی به صورت اتفاقی قرار گرفتند.

برنامه زمانبندی به صورت زیر بود:

۱. بارگیری کراتین به مدت ۶ روز، مصرف ۰.۵ گرم کراتین مونوهیدرات به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن.

۲. مصرف قرص‌های دارونما به مدت ۶ روز.

۳. بارگیری کراتین به مدت ۶ روز به اضافه مصرف یک دوز کافئین در صبحانه در ۳ روز آخر بارگیری کراتین. دوز کافئین ۵ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن (برای مرد ۷۰ کیلوگرمی به اندازه ۳ فنجان قهوه سنگین یا ۷ فنجان چایی) بود.

سطح کراتین فسفات (cp) عضلات قبل و بعد از هر رژیم اندازه گیری شد. به علاوه، یک سری تست برای اندازه گیری نیروی عضلانی توسط آزمودنی‌ها از طریق تمرین باز کردن زانو انجام شد. وقتی مکمل کراتین مورد استفاده قرار گرفت قدرت عضلات زانو به طور معناداری افزایش یافت اما در مورد مصرف همزمان کراتین و کافئین حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ اگرچه مکمل کراتین-کافئین سطح cp عضلات نسبت به دارونما را افزایش داد، نسبت به مصرف کراتین هیچ افزایش عملکردی در آزمودنی‌ها دیده نشد.

راه حل: بهتر است اگر بعد از صبحانه تمرینات با وزنه انجام می‌دهید، کافئین را در این زمان کلاً فراموش کنید. اگر بعدازظهر تمرین می‌کنید از مصرف کافئین بعد از نهار خودداری کنید. سعی کنید برای کسب بهترین نتیجه ۴ الی ۵ ساعت بین مصرف کراتین و کافئین فاصله بیاندازید. (کافئین نسبت به دیگر محرک‌ها بیشتر در بدن می‌ماند. نصف کافئین یک فنجان که می‌نوشید ساعت‌ها بعد از مصرف در رگ‌های بدن موجود است). پس در فاز بارگیری کراتین مصرف کافئین را به مدت ۴ الی ۵ روز فراموش کنید.

بروزرسانی: تحقیقات در این خصوص اتفاق نظر ندارند، برخی مصرف همزمان را مشکل ساز می‌دانند و برخی دیگر مصرف همزمان این دو را بدون مشکل تلقی می‌کنند، با این حال جانب احتیاط رعایت شود.

۴. ویتامین E و آهن

آهن ویتامین E را از بین می‌برد. پس مصرف همزمان این دو مکمل را متوقف کنید.

۵. مس و روی

دو مواد معدنی دیگر که بهتر است با هم مصرف نشوند مس و روی هستند. زمانی که این دو مکمل با هم مصرف شوند روی با مس رقابت می‌کند. پس این دو ماده معدنی را جدا از هم مصرف کنید.

دسته دوم: مکمل‌هایی که نباید در یک دوره مصرف شوند:

توجه کنید در این قسمت در مورد مکمل‌هایی که اگر با هم مصرف شوند نتیجه خوبی نخواهند داد صحبت نمی‌شود بلکه در مورد مکمل‌هایی صحبت خواهد شد که اگر با هم مصرف شوند سلامتی بدن را به خطر خواهند انداخت.

۱. مصرف همزمان E/C/A + Yohimbe

ECA بیانگر افدرین، کافئین و آسپرین است. این ترکیبات برای کاهش وزن و به عنوان محرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال ۱۹۹۸ در یک مطالعه از افراد چاق و دارای اضافه وزن خواسته شد ضمن مصرف ترکیبی افدرین، کافئین و Yohimbe به فعالیت ورزشی بپردازند. محققان دریافتند اضافه کردن تنها ۱۰ میلی گرم Yohimbe موجب افزایش فشار خون و ضربان قلب و کاهش کارایی قلب در پمپاژ خون می‌شود.

این ترکیب بار اعمال شده بر قلب حین فعالیت یا ورزش را افزایش داد که نهایتاً منجر به حمله قلبی یا سکته شد. اما مصرف افدرین و کافئین به تنهایی همچین عوارضی را در پی نداشت. پس نتیجه آن شد برای حفظ سلامتی از مصرف هر گونه مکمل در بازار که این مواد را همزمان در خود دارند یا هر ترکیبی مثل این مواد خودداری کنید.

۲. مصرف همزمان E/C/A + L-carnitine

زمانی که افدرین یا ECA مصرف می‌کنید، بدن شما به جای ذخیره کالری به عنوان چربی آن را به گرما تبدیل می‌کند. همچنین کافئین به تنهایی سطح آدرنالین خون را بالا می‌برد که نهایتاً منجر به افزایش لیپولیز (شکست چربی‌ها) می‌شود. اما به منظور اینکه بدن این فرایند را شروع کند کافئین تپش قلب را باید بالا ببرد. به این دلیل است افرادی با مشکلات قلبی یا فشار خون نباید محصولات دارای افدرا را مصرف کنند.

همچنین به منظور انتقال اسیدهای چرب از طریق غشاء سلول به میتوکندری‌ها، جایی که به عنوان انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، ال-کارنیتین موجب افزایش تپش قلب می‌شود. بنابراین اگر این مکمل‌ها را در یک دوره مصرف می‌کنید خطر حمله قلبی را در خود افزایش داده‌اید. کاهش چربی بدن خوب است اما از دست دادن سلامتی وحشتناک است. پس بهتر است این مواد را با هم مصرف نکنید.

پیشنهاد مطالعه: سی ال ای چیست؟ مکمل cla چه فواید و عوارضی دارد؟

۳. + L-carnitine Yohimbe

همانطور که قبلاً گفته شد ال-کارنتین ضربان قلب را بالا می‌برد. همچنین Yohimbe اثر عمده‌ای بر سطح نورآدرنالین خون دارد. حدس بزنید این به چه معنی است؟ Yohimbe سیستم عصبی مرکزی را تحریک می کند و این امر موجب افزایش ضربان قلب استراحت می‌شود. بنابراین ما در مورد دو ماده که هر دو اثر زیادی بر ضربان قلب می‌گذارند صحبت کردیم. پس هرگز آنها را با هم در یک دوره مصرف نکنید.

۴. کراتین و چربی سوزها

قبلاً اشاره شد کراتین و کافئین را همزمان مصرف نکنید اما مسئله مهمتری از این وجود دارد. در مورد یکی از اثرات مهمی که کراتین در بدن دارد فکر کنید. کراتین موجب احتباس و نگهداری آب درون سلول عضلات می‌شود. اکنون در مورد یکی از اعمال مهم کافئین فکر کنید. کافئین باعث تکرر ادرار می شود. پس از یک طرف شما مجبور به نوشیدن زیاد آب به دلیل مصرف کراتین هستید اما از طرف دیگر به دلیل مصرف کافئین مجبور به دفع ادرار زیاد در طول روز می باشید. نتیجه نهایی کم آبی بدن و گرفتگی عضلات است.

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

۵. پروهورمون + E/C/A (یا هر نوع محصول چربی سوز)

در این قسمت می‌خواهیم در مورد یکی از خطرناک‌ترین ترکیبات صحبت کنیم. ECA یا هر نوع محصول دارای کافئین، ال-کارنیتین یا Yohimbe تپش و ضربان قلب را بالا می‌برد. در مورد پروهورمون‌ها چطور؟ زمانی که پروهورمون مصرف می‌کنید به دلیل افزایش سطح تستسترون دوست دارید سخت‌تر تمرین کنید. یکی از عوارض جانبی مصرف پروهورمون رفتار پرخاشگرانه و خشونت آمیز است.

عملکرد اولیه پروهورمون‌ها افزایش تستوسترون است. چربی سوزها باعث افزایش ضربان قلب می‌شوند. نتیجه نهایی چه می‌شود؟ مصرف دو یا چندین مکمل که همزمان باعث پر تپشی قلب می شوند. توصیه متخصصان این است که این مکمل‌ها را با هم مصرف نکنید. هیچ وقت دو ماده‌ای که همزمان ضربان قلب را افزایش می‌دهند مصرف نکنید. این گونه مواد بهتر است در دو سیکل یا دوره متفاوت مصرف شوند.

اهداف را مشخص کنید. اگر هدف اول شما چربی سوزی است پس دوره اول چربی سوز مصرف کنید و در دوره دوم به فکر مکمل‌های عضله ساز باشید. اگر هدف شما عضله سازی است پس در دوره اول مکمل عضله ساز و در دوره دوم چربی سوز مصرف کنید. به مکمل‌ها یا منابعی که مدعی هستند همزمان با چربی سوزی، عضله سازی هم در بدن انجام می‌شود باور نکنید. نکته مهم در این زمینه این است که هیچ وقت سلامتی خود را به خطر نیندازید.

بروز رسانی: ۶ مرداد ۱۳۹۷

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: bodybuilding

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

سلام
مصرف همزمان امینو و کراتین باهم تداخل نداره؟

سلام؛ نه دوست عزیز

سلام
کراتین و وی و پمپ بهتره یا کراتین ترکیبی و وی کدومشون؟؟؟؟

سلام، هر کدوم بر اساس شرایط و هدف ورزشکار مصرف میشه دوست عزیز، مقایسه کردن بر اساس هدف شاید مقدور باشه ولی بخوایم بگیم کدوم بهتره، نمیشه چیزی گفت

عملکرد کدومشون بهتره .تا حالا فقط یه بار کراتین خالی مصرف کردم میخواستم از شما بپرسم چی مصرف کنم بهتره واسه حجم و انرژی میخواستم.

علی جان، در کامنت های قبلی هم گفتم، از کراتین بکیر تا پروتئین وی و امثال اینا، مکمل خوبی هستن، منتها هر مکملی حتی اگر چندتا برای حجم باشه، باید دقیق بر اساس وضعیت شما انتخاب بشه، این رو باید مربی تون به شما بگه

به نظر شما کراتین ترکیبی کار پمپ رو انجام میده یا نه

فکر نکنم

همراه با وی و کراتین ترکیبی چه چیز دیگه ای مصرف کنم ؟؟؟؟

از نظر ما چیز دیگه ای لازم نیست، اگر هم بخواید مصرف کنید باید مربی تون بر اساس هدف و وضعیتی که دارید مکمل پیشنهاد بده

سلام خیته نباشید من میتونم وی و کراتین ترکیبی رو با هم مصرف کنم به نظرتون؟؟

سلام، بله مانعی نداره

سلام.
قدم ۱۸۰ وزن ۶۷ هست و مدت کمیه تو خونه ورزشهای غیر هوازی انجام میدم یک گینر سریوس گرفتم .میخوام بدونم برای بالا بردن کیفیت وزن گیری و شاید هم عظله گیری از چ مکمل دیگه استفاده کنم.مثلا کراتین؟

سلام، بله کراتین مناسبه

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن…

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول…

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۶ که توسط وب…

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و…

با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش در هوای سرد هم مشکلات خاص خود را دارد، با این وصف کسانی که در فضای بیرون ورزش می کنند، نمی توانند برنامه ورزشی خود را به خاطر هوای سرد تعطیل کنند. اما هوای بیرون هم واقعاً سرد است! آیا شما می توانید…

هوای این روزها سرده شده و معمولاً ورزشکاران نیز نمی‌توانند به خاطر سرد شدن هوا تمرینات را قطع کنند. مگر در مواردی که ترجیح دهید در باشگاه تمرین کنید. اگر در هوای سرد ورزش کنید به مرور متوجه خواهید شد که احتمال آسیب دیدگی در این هوا بیشتر است….

برای خیلی‌ها شاید مقدور نباشد برای تقویت عضلات و فرم دادن به آن به باشگاه مراجعه کنند، دور بودن باشگاه، خستگی یک روز کاری و عدم تمایل به گیر افتادن در ترافیک و …. خیلی موارد دیگه که مانع از رفتن شما به باشگاه شود، اما اگر همچنان مصمم…

سویا، وی و کازئین از مشهورترین منابع پروتئینی هستند. پروتئین سویا نه تنها ارزان است بلکه گیاهی بوده و ادعا می‌شود برای بیماری‌های قلبی-عروقی مفید است. اما بسیاری از مردان به خاطر یک شایعه رژیم غذایی خود را کاملاً از سویا پاک کرده‌اند. یک شایعه که ادعا می‌کند، پروتئین…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

در بدن انسان حداقل ۶۵۰ عضله‌ی اسکلتی وجود دارد و برخی منابع این عدد را حتی بیشتر از ۷۰۰ می‌دانند، عضلاتی که ممکن است تا الان اسم آن را نشنیده باشید، مانند عضله پسواس ! تعیین دقیق تعداد این عضلات کار سختی است زیرا در آناتومی عضله، متغیرهای زیادی…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

مکمل چیست ؟ مکمل یا نیروزاها به موادی گفته می‌شود که با هدف بهبود عملکرد یا جبران کمبود برخی از مواد غذایی توسط پزشک و یا متخصص ورزشی تجویز می‌شود. از آنجایی که شواهد علمی کافی در خصوص نفع مصرف این مواد وجود ندارد و اکثر افراد انتظار مشاهده تغییرات غیر معمولی از آن‌ها دارند، اکثراً این مواد در مقادیری بیش از نیاز ورزشکار تجویز می‌شوند و هدف از آن‌ها تقویت عملکرد ورزشکار به‌ واسطه آثار شبه دارویی آن‌هاست. با اینکه تعداد تحقیقات انجام‌شده درباره مکمل‌ها و مواد نیروزا نسبتاً زیاد است، در این مطلب از مجله علم‌ ورزش با ما همراه باشید تا با فواید و مضرات مکمل‌ها بیشتر آشنا شوید.

مهم‌ترین دغدغه ورزشکاران بهبود عملکرد ورزشی است، ورزشکاران مرد برای عملکرد حرفه‌ای ابتدا با دریافت مواد غذایی طبیعی از گروه‌های پروتئین و کربوهیدرات تغذیه می‌کنند و در مرحله‌ی بعد با شک و تردید به دنبال قرص‌ها و مکمل‌ها می‌روند. ورزشکاران خانم نیز با استفاده از مولتی‌ویتامین‌ها و نوشیدنی‌های انرژی‌زا سعی در بهبود بخشیدن به عملکرد خود هستند.

اگرچه از نظر قانونی مصرف مکمل‌ها منع نشده و به راحتی تحت عنوان برندها‌ی مختلف یافت می‌شوند اما تشخیص و انتخاب مکمل مناسب امری تخصصی‌ است و باید به موارد احتیاطی و منع مصرف آن‌ها توجه کرد. مکمل‌هایی مثل کراتین و پروتئین وی که جز پرطرفدارترین محصولات هستند در بسیاری از موارد با حداقل استاندارد تنظیم شده‌اند و از نظر سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید نیستند زیرا مواد تشکیل دهنده آن‌ها به‌درستی ذکر نشده‌اند و یا از کافئین به عنوان ماده‌ی اصلی در بسیاری از آن‌ها استفاده شده ‌است.

متغیرهایی نظیر سن، جنسیت، نوع ورزش و هدف، بیماری‌های خاص و سطح مسابقات در انتخاب مکمل بسیار تأثیر گذارند. از طرفی دانستن زمان و مقدار مصرف مکمل‌ها در شرایط مختلف در به حداکثر رساندن آثار آن‌ها امری ضروری است. پزشکان معتقدند کسانی که انرژی مصرفی روزانه خود را از مواد غذایی سالم و گروه‌های غذایی تأمین می‌کنند، حتی اگر ورزش شدید داشته باشند نیز به مکمل‌ها نیازی ندارند و مصرف مکمل‌ها فقط برای ورزشکارانی لازم است که هدف ورزشی متفاوت دارند و به عنوان مثال برای بلند کردن وزنه و بار بیشتر انرژی دریافتی کفایت نمی‌کند در نتیجه مصرف کراتین و پروتئین وی می‌تواند در تسریع بخشیدن به قدرت و سرعت مورد نظر موثر واقع شود.

به طور کلی مکمل‌ها به ۳ دسته تقسیم می‌شوند

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

۱- آن‌هایی که بر تولید و سوخت ‌وساز انرژی تأثیر می‌گذارند مثل کراتین، ال کارنیتین، کافئین و بی کربنات سدیم

۲- آن‌هایی که ممکن‌ است باعث پرورش عضله و توده کم‌چرب شوند مثل پروتئین و اسید‌های آمینه، پیکولینات کروم و بتاهیدروکسی بتامتیل بوتیرات

۳- آن‌هایی که می‌توانند بر سلامت عمومی اثر بگذارند مثل ویتامین‌ها، فولیک اسید و نیاسین

بسیاری از مکمل‌های موجود در بازار فاقد کیفیت مناسب و در نتیجه عدم اثربخشی مطلوب هستند، بسیاری از ورزشکاران با انتخاب اشتباه مکمل‌ها به جزعوارض جانبی دچار افت عملکرد هم می‌شوند. بنابراین توصیه می‌شود فقط از مکمل‌های تأیید شده داخلی یا خارجی و ترجیحاً موجود در داروخانه‌ها استفاده کنید و از مصرف چشم بسته آن‌ها بپرهیزید.

برخی عوارض مصرف مکمل‌ها

چه زمانی به مکمل‌ها نیاز داریم و سن استفاده از آن‌ها چقدر است؟

در تحقیقات انجام شده مصرف مکمل‌ها صرف‌نظر از ورزشکاران حرفه ای، فقط در موارد خاصی لازم است. اگر شما نتوانید وزنه ای با ۶۰ درصد توان بیشینه‌تان را ۵ بار بلند کنید ضعیف هستید و نیاز به مصرف برخی مکمل‌ها تحت نظر پزشک و انجام آزمایشات خواهید داشت.

از آنجایی که دوز مصرفی روی بسته‌بندی مکمل‌ها بیشتر از حد نیاز بدن اکثر افراد است، توصیه اکید پزشکان بر این است که مکمل‌ها فقط توسط افراد بالغ و بزرگسال انجام شود. بسیاری از نوجوانان در صدد دستیابی به عضلات قوی و پرورش اندام هستند و برای  تسریع در نتیجه از ‌هورمون‌ها استفاده می‌کنند.

نوجوانان زیر ۱۸ سال باید بدانند در سنی قرار دارند که ترشح هورمون رشد در بالاترین سطح ممکن قرار دارد، در نتیجه نیازی به مصرف استروئیدها و هورمون رشد ندارند. در صورت استفاده از این داروها در سن رشد ممکن است با عوارض جبران‌ناپذیری روبرو شوند. اگر هدف شما رسیدن به فرم بدنی دلخواه و عضله‌سازی است، مصرف مولتی ویتامین، قرص امگا ۳ و یک پودر پروتئین با کیفیت برای شما کافی خواهد بود و لازم به ذکر است مقدار اضافی پروتئین و مواد دیگر برای بدن لازم نیست. پس برای دستیابی به نتیجه پایدار باید عادات غذایی خود را تغییردهید و نیاز بدن را از منابع طبیعی برطرف کنید.

شما در طول چند سال اولیه بدنسازی تا زمان بزرگسالی نیازی به مصرف مکمل‌هایی مثل کراتین، گلوتامین و هورمون‌ها نخواهید داشت. کراتین اضافی باعث رسوب در کلیه‌ها، مشکلات معده و گرفتگی در عضلات خواهد شد. پیشنهاد ما تمرین زیر نظر مربی متخصص و حرفه‌ای و انجام حرکات ورزشی با دامنه کامل در جهت افزایش تارهای عضلانی پایداراست. متاسفانه اهداف ورزشی و عجله برای رسیدن به بدنی بهتر باعث می‌شود ورزشکاران خود را توجیه کنند و از دوز مصرفی فراتر بروند. توصیه می‌شود برای بالا بردن متابولیسم و سرعت در ورزش از مکمل‌های آرژینین و کافئین برای تنظیم سوخت و ساز بدن در حد نیاز استفاده شود.

افراد بزرگسال که صفحات رشدشان بسته شده، برای انتخاب مکمل‌ها گزینه های متعددی دارند. متأسفانه امروزه در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی مکمل‌ها تحت نظر مربیان غیرحرفه‌ای تجویز می‌شود. اطلاع از این مطلب که هر شخص ویژگی‌ها، متابولیسم و ساختار بدنی متفاوتی دارد ،بسیار حائز اهمیت بوده و در انتخاب نوع، زمان و مصرف مکمل‌ها تأثیر گذاراست.

از آنجایی که هر کدام از مواد نیروزا دارای عملکردی متفاوت در بدن انسان هستند و حتی با بعضی داروها تداخل دارند، مصرف خودسرانه آن‌ها صدمات جبران‌ناپذیری مثل بروز علائم زنانه و ژنیکوماستی (نوک سینه) در مردان، عوارض قلبی عروقی، ریزش موی سر وطاسی، اختلال در ترشح هورمون رشد در نوجوانان و متوقف شدن رشد قدی، نازسایی کبد، آکرومگالی(رشد بیش از حد یک عضو) و حتی مرگ را در پی خواهد داشت.

امروزه مصرف داروهایی مانند انسولین به دلیل در دسترس بودن آن در بین ورزشکاران متداول شده، که باعث پایین آمدن سطح قند خون در حد کما خواهد شد، در نتیجه لازم است مکمل‌ها تحت نظر پزشک داروساز و انجام آزمایش تجویز شود تا علاوه بر نتیجه دهی بهتر عوارض مصرف آن‌ها به حداقل برسد.

تهیه و تدوین با استناد به تحقیقات:اختصاصی elmevarzesh.com

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

من ۱۵ سالمه قدم ۱۸۰ و وزنم ۷۸ میخواستم بدونم استفاده از مکمل ضرری نداره تاثیری بر روند بدنسازیم داره؟، لطفا جواب بدین

سلام، من اگر جای شما باشم، در این سن با توجه به اینکه مکمل اصل به ندرت گیر میاد و ممکنه یه چیز تقلبی مصرف کنید و عوارضی رو دچار بشید، مصرف نمی کنم، میذارم برای ۱۸ سال به بعد، تغذیه تون رو درست کنید، نیازی به مکمل ندارید

من رفتم تازه تو ١٨ سال به نظرتون مصرف پمپ خوبه رزمی کارم

سلام، اگر نظر ما رو بخواید، نه

با سلام.تشکر بابت اطلاعات مفیدی که در اختیارمون گذاشتین.من۳۲سالمه قد۱۵۸ وزن۴۸کیلو و۳ماه ورزش ایزی لاین انجام میدم میخواستم اندامم عضلانی بشه از چه مکملی استفاده کنم؟

سلام، نوع مکمل مصرفی بستگی به هدف، وضعیت بدنی، ژنتیک و حتی تیپ بدنی داره، این رو باید مربی براتون تشخیص بده، یک مکمل پروتئین وی ممکنه نیاز شما رو رفع کنه شاید هم نیاز باشه در کنارش از مکمل های دیگه ای مثل کراتین استفاده کنید

سلام من ۱۸ سالمه قدم ۱۷۸.وزنم ۸۷کیلوتقریبا۷ماهه بدنسازی روشروع کردم میخواستم ببینم کدوم مکمل برای کاهش وزن وعضله شدم بدنم خوبه

سلام، مکملی وجود نداره هم کاهش وزن و هم عضله ساز باشه، می تونید برای عضله سازی مکمل های زیر رو در نظر داشته باشید
https://www.elmevarzesh.com/the-6-best-supplements-to-gain-muscle/

https://www.elmevarzesh.com/4-supplements-for-bulking-season/

سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۷۲و وزنم ۵۷هست دو سال کیوکوشین کار کردم الان هم سه ماه هست که بدنسازی رو شروع کردم با مشکل کمبود وزن‌ روبه رو شدم میخواستم بدونم مکملی هست که هم وزنمو بالا ببره و هم بدنم ماهیچه ای بشه

سلام، لینک زیر رو ببینید
https://www.elmevarzesh.com/best-mass-gainer-on-the-market/

سلام من۱۴ سالمه و یک سالو خورده ای هست که پرورش اندام کار میکنم قدم حدودا ۱۷۵و وزنم۷۵کیلو هست میخوام برای اولین بار مکمل وی رو مصرف بکنم و از نظر اصل بودن هم ۱۰۰درصد مطمعن هستم پیشنهاد شما چیه؟؟؟؟؟؟؟

سلام، مشکلی نیست دوست عزیز

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن…

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول…

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۶ که توسط وب…

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و…

ممکن است شما هم وسایل ورزشی و تجهیزات بدنسازی را بستری برای میکروب‌ها بدانید. به طور کلی هر چه بیشتر در معرض تماس با افراد و … باشید، احتمال اینکه به ویروس یا میکروب مبتلا شوید هم بیشتر است و این برای همه جا صدق می‌کند. مهمترین چیز این…

با فرا رسیدن فصل سرما، ورزش در هوای سرد هم مشکلات خاص خود را دارد، با این وصف کسانی که در فضای بیرون ورزش می کنند، نمی توانند برنامه ورزشی خود را به خاطر هوای سرد تعطیل کنند. اما هوای بیرون هم واقعاً سرد است! آیا شما می توانید…

هوای این روزها سرده شده و معمولاً ورزشکاران نیز نمی‌توانند به خاطر سرد شدن هوا تمرینات را قطع کنند. مگر در مواردی که ترجیح دهید در باشگاه تمرین کنید. اگر در هوای سرد ورزش کنید به مرور متوجه خواهید شد که احتمال آسیب دیدگی در این هوا بیشتر است….

برای خیلی‌ها شاید مقدور نباشد برای تقویت عضلات و فرم دادن به آن به باشگاه مراجعه کنند، دور بودن باشگاه، خستگی یک روز کاری و عدم تمایل به گیر افتادن در ترافیک و …. خیلی موارد دیگه که مانع از رفتن شما به باشگاه شود، اما اگر همچنان مصمم…

سویا، وی و کازئین از مشهورترین منابع پروتئینی هستند. پروتئین سویا نه تنها ارزان است بلکه گیاهی بوده و ادعا می‌شود برای بیماری‌های قلبی-عروقی مفید است. اما بسیاری از مردان به خاطر یک شایعه رژیم غذایی خود را کاملاً از سویا پاک کرده‌اند. یک شایعه که ادعا می‌کند، پروتئین…

بهترین زمان تمرین بدنسازی چه زمانی است؟ این سؤالی است که شاید برای خیلی‌ها مطرح شود و معمولاً هم جواب قطعی ندارد. دلیلش هم این است که نمی‌توان زمان خاصی را به‌عنوان یک زمان -کاملاً ایده آل- برای تمرین انتخاب کرد و عوامل فردی زیادی در این پاسخ دخیل‌اند….

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.




وقتی‌ که بحث مکمل‌ها به میان میاید زمان دقیق مصرف آن مهمترین مساله می‌باشد.شما میتوانید تحقیقات بسیاری را در مورد مکمل ها انجام دهید اما بدون دانستن زمان و چگونگی‌ مصرف آنها در واقع شما فقط پول خود را هدر داده‌اید.زمان بندی مناسب مصرف مکملها برای رشد حداکثری عضلات بسیار حیاتی می‌باشد.

تا کنون چند مرتبه این جملات را از افراد مختلف شنیده‌اید که می‌گویند ” فلان مکمل به هیچ دردی نمی‌خورد، من هیچ سودی از آن نبرد‌م”.آیا می‌خواهید راز آن در چیست؟

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

اکثر بدن سازان حرفه‌ای که به صورت طبیعی کار میکنند نیز از همین مکمل‌ها استفاده میکنند و برای استفاده از آنها نیز دلیل دارند.دلیل آن چیست؟

چون این مکمل‌ها واقعاً موثر هستند.

پس چرا اکثر این بدن سازان حرفه ای‌ از این مکمل‌ها استفاده کرده و تاثیر آن را احساس میکنند در صورتی‌ بسیاری از افراد از عدم تاثیر گذاری این مکمل‌ها حرف میزنند؟جواب ساده می‌باشد.این بدن سازان حرفه‌ای سخت تمرین میکنند، تغذیه مناسب دارند و به اندازه کافی‌ می‌خوابند.مکمل‌ها فقط در جهت تقویت تلاش‌های آنها عمل میکنند.پس نباید از مکمل‌ها انتظار داشت که برای ما جادو کنند.منبع سایت ادکوان اگر به میزان کافی‌ تلاش نکنید مکمل‌ها نیز هیچ سودی برای شما نخواهند داشت.حتی اگر شما بهترین مکمل‌های موجود در جهان را نیز داشته باشید بدون تغذیه و تمرین صحیح هیچ تاثیری روی شما نخواهند گذاشت.

حالا وقت آن است که در مورد موضوع اصلی‌ مقاله صحبت کنیم….زمان مصرف مکمل ها.بر روی اکثر مکمل‌ها میزان مصرف آن قید شده است اما به طور کلی‌ می‌توان گفت که زمان دقیق مصرف آنها در هیچ جا قید نشده است.مکمل‌ها برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و بر اساس نیاز‌های مختلف زمان مصرف آن نیز تغییر خواهد کرد.

در این مقاله تمرکز ما فقط و فقط بر روی عضله‌ سازی می‌باشد.برای رشد حداکثری عضلات خود از زمان بندی پیشنهادی که در ادامه خواهیم گفت استفاده کنید:

 

مکمل‌های قبل از تمرین

برای دست یابی‌ به بهترین نتایج مکمل‌های قبل از تمرین را بلافاصله قبل از تمرین خود مصرف نکنید.اکثر نوشیدنی‌‌های قبل از تمرین حداقل به ۱۵-۳۰ دقیقه زمان برای هضم کامل نیاز دارند.

 

مکمل‌های بعد از تمرین

بر خلاف مکمل‌های قبل از تمرین شما باید مکمل‌های بعد از تمرین را بلافاصله مصرف نمایید.شاید نیاز باشد که شما دو بطری نوشیدنی‌ حاوی مکمل‌های قبل از تمرین و هنگام‌ تمرین و مکمل‌های بعد از تمرین را همراه خود داشته باشید.مکمل‌های بعد از تمرین طوری طراحی شده است که بعد از یک تمرین سخت تمام مواد مورد نیاز بدن را در سریعترین حالت ممکن به آن برساند.

 

کراتین

کراتین یکی‌ از بهترین مکمل‌ها برای دریافت در قبل و بعد از تمرین می‌باشد.مصرف ۳-۵ گرم کراتین قبل از تمرین باعث حفظ منابع فسفات بدن میشود کراتین‌ به شما انرژی بیشتر و قدرت بیشتر برای یک تمرین پر فشار را میدهد.مصرف کراتین بعد از تمرین باعث جایگزینی فسفات‌های تخلیه شده در طول تمرین میشود.

 

گلوتامین

تقریبا ۶۰% از گلوتامین تشکیل شده از امینو اسید‌های آزاد در ماهیچه‌های اسکلتی می‌باشد.تحقیقات نشان داده است که میزان بیشتر گلوتامین باعث کمک در فرایند سنتز پروتئین میشود و میتواند میزان رشد بالقوه عضلات را افزایش دهد.توصیه میشود که ۳-۱۰ گرم از گلوتامین را قبل و بعد از تمرینات مصرف کنید.

پروتئین وی

پروتئین وی یک منبع بسیار با کیفیت و زود هضم می‌باشد که زمان مصرف مناسب آن زمان هایی است که بدن در حالت حداکثری سنتز پروتئین خود قرار دارد.هنگام تمرین، بعد از تمرین و صبح زود که از خواب بر میخیزید بهترین زمان مصرف پروتئین وی می‌باشد.

 

 

واکسی مایز

یک کربوهیدرات زود هضم که به روش ضد کاتابولیسم عمل می‌کند.این مکمل از تجزیه ماهیچه‌ها جلوگیری کرده و بهترین زمان مصرف آن قبل و بعد از تمرین می‌باشد.واکسی مایز یک مکمل محبوب در بدن سازی می‌باشد.

 

مولتی ویتامین

به طور رایج مولتی ویتامین‌ها اول صبح قبل از هر چیز مصرف میگردند.بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین‌ها و مواد معدنی همراه وعده‌های غذایی می‌باشد، فرقی‌ نمیکند کدام وعده باشد.سعی‌ کنید که مولتی ویتامین‌ها را همراه بزرگ‌ترین وعده غذایی خود مصرف کنید.

روغن ماهی‌

به جای اینکه همه دوز مصرفی خود را برای این مکمل یک جا مصرف کنید سعی‌ کنید که در طول روز آن را به چند بخش تقسیم کرده و با هر وعده مقدار مورد نظر را مصرف نمایید.

امینو اسید ها

واژه ” امینو اسیدها ” طیف گسترده ای از مکمل‌ها را تحت پوشش خود قرار میدهد.در این بحث ما در مورد مکمل هایی صحبت می‌کنیم که شامل امینو اسید‌های ضروری میباشند.همانند روغن ماهی‌ شما باید مصرف امینو اسید‌ها را در طول روز به چند بخش تقسیم کنید.همچنین بسیار مهم است که شما هنگام صبح اول از هر چیز دیگر و بعد از تمرین از آمینو اسید‌ها استفاده کنید.

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی

 

امینو اسید‌ها شاخه دار

امینو اسید‌های شاخه دار تامین کننده ۱۵-۳۰% انرژی شما در طول یک تمرین پر فشار را تشکیل میدهند.امینو اسید‌های شاخه دار همچنین در سنتز پروتئین نیز کمک میکنند.بنابراین بهتر است که در قبل، هنگام و بعد از تمرین از این مکمل استفاده کنید.دریافت ۳-۵ گرم قبل و بعد از تمرین باعث جلوگیری از حالت کاتابولیسم در بدن میشود.

 

ویتامین سی

دوز مصرفی ویتامین سی را نیز در طول روز به مقدار‌های کوچک تری تقسیم کنید.

 

چربی‌ سوز ها

اکثر چربی‌ سوز‌ها دو بار در روز مصرف میشوند.اغلب توصیه میشود که دوز اول خود را صبح زود مصرف کنید و دومی‌ را اواخر بعداظهر.چون در چربی‌ سوز‌ها از محرک‌ها استفاده میشود و باعث بی‌ خوابی‌ میشود توصیه میگردد شب و قبل از خواب از آنها استفاده نگردد.

 

زمان بندی مصرف مکمل ها

 

وعده ۱) ساعت ۷ صبح

پروتئین وی

روغن ماهی‌ ۱۰۰۰ میلی‌ گرم

امینو اسید ها

ویتامین سی

مکمل‌های حفظ مفاصل

چربی‌ سوز

 

وعده ۲) ساعت ۹/۳۰ صبح

روغن ماهی‌ ۱۰۰۰ میلی‌ گرم

امینو اسید ها

ویتامین س

 

وعده ۳) ظهر

روغن ماهی‌ ۱۰۰۰ میلی‌ گرم

آمین اسید ها

ویتامین سی

 

وعده ۴) ساعت ۲/۳۰ ظهر

روغن ماهی‌ ۱۰۰۰ میلی‌ گرم

امینو اسید ها

ویتامین سی

چربی‌ سوز ها

 

قبل از تمرین) ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرین

کراتین—> ۳-۵ گرم

گلوتامین—> ۳-۱۰ گرم

امینو اسید‌های شاخه دار—> ۳-۵ گرم

 

هنگام تمرین

پروتئین وی

واکسی مایز

امینو اسید‌های شاخه دار

 

بعد از تمرین) بلافاصله بعد از اتمام تمرین

پروتئین وی

کراتین—> ۳-۵ گرم

گلوتامین—> ۳-۱۰ گرم

واکسی مایز

امینو اسید ها

امینو اسید‌های شاخه دار—> ۳-۵ گرم

 

وعده ۵) ساعت ۵/۳۰ بعداظهر

مولتی‌ ویتامین

روغن ماهی‌ ۱۰۰۰ میلی‌ گرم

امینو اسید ها

ویتامین سی

 

وعده ۶) ساعت ۸ شب

روغن ماهی‌ ۱۰۰۰ میلی‌ گرم

امینو اسید ها

ویتامین سی

 

قبل از خواب) یک ساعت قبل از خواب

مکمل‌های بهبود دهنده وضعیت خواب

مکمل‌های حفظ مفاصل

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

بعد تمرین کرتین و گلوتامین رو باهم مصرف کردن موردی نداره ؟
تو این برنامه زمان تمرین بین ساعت 3 تا 5 قرار گرفته اگه زمان تمرین مثلا ساعت 9 باشه برنامه مکمل چه تغییری میکنه ؟

سلام نه موردی نداره

اما تداخل جذب گلوتامین با کراتین ثابت شدہ ست!

نه بابا این حرفا چیه تازه بعضی از شرکتا دارن مخلوط اینا با هم میزنن
حداقل منبع حرفت بگو ببینیم کجاست ممد جان

من هم شنیده ام، گویا اولین بار دکتر موسوی این رو ثابت کرده.

مرسی بابت سایت خوبتون خیلی خوب

دوستان کراتین و گلوتامینو باهم نخورین تو جذب دچار مشکل میشه

سپاس

ممنون از اطلاعات خوبتون.
فقط میشه بگین چرا این همه از ویتامین c و روغن ماهی استفاده میکنین؟خیلی از دوز مصرفی روزانه،بیشتر میشه.
منتطر پاسخ هستم.ممنون

سلام محمد رضا جان دوز ویتامین سی میتونه تا ۲۰۰۰هم برسه واسه این تو تعداد دفعات مختلف مصرف میکنن که همش جذب شه اگه تو یه وعده زیاد مصرف کنی دفع میشه در استفاده از مکملهایی که به جای استفاده از روغن ماهی ،از روغن کبد ماهی استفاده میکنند باید احتیاط کنید زیرا این نوع حاوی مقادیر بالایی ویتامین A و D هستند که میتوانندمسمومیت زا باشند.در افراد دیابتی ، دریافت امگا ۳ تا حدودی باعث افزایش قند خون میشود و لذا فقط تحت نظر پزشک خود باید اقدام به مصرف این مکمل نمایند.
از آنجایی که روغن ماهی باعث رقیق شدن خون میگردد،توصیه میشود افرادی که داروی ضد لخته خون همچون کومادین یا آسپیرین مصرف میکنند و یا افرادی که دچار اختلالات خونی و خونریزی هستند،فقط تحت نظر پزشک این مکمل را دریافت نمایند موفق باشید

لازم اینم بگم که معمولا کپسولها روغن ماهی ۱ گرمی هستند و مقدار رایج امگا ۳ درآنها معمولا ۱۸۰ میلیگرم EPA و ۱۲۰ میلیگرم DHA است. هر گرم روغن ماهی نیز ۹ کالری انرژی دارد.
هرگز بیشتر از ۳ گرم روغن ماهی از طریق مکملها دریافت نکنید.واسه همین میتونی در دو تا سه وعده مصرف کنی

با سلام خدمت شما
بنده یک سری مکمل خریدم خواستم بپرسم مصرف این مکمل ها ضرری نداره چون زیادن؟
پروتئین. امینو. گلوتامین. مولتی ویتامین. پمپ. ال کارنتین
اگه ضرری داره چه ضررهایی هستند و کدوم از این ها رو بهتره با هم مصرف نکنم که توی جذبشون مشکلی پیش نیاد؟
ممنون

شایان سنت چقد بود
سابقه تمرین
اینا مهمه
سابقه مصرف مکمل
نکنه واسه اولین بار میخای این همه مکمل بخوری فدات شم

سنم ۱۶ قدم ۱۷۳ وزنم ۶۸
حدود ۱ سال بدنسازی کار میکنم قبلا پروتئین و گلوتامین و امینو میخوردم که فهمیدم تقلبی بودن دیگه نصفشو نخوردم
و برای خرید مکمل اصل کجا برم؟ که ۱۰۰% مطمئن باشه.؟
ممنون بابت پاسخ دهی

سلام برادر من تو این سن این همه مکمل میخای بخوری که چی بشه میخای خودتو بکشی پمپ تو این سن کراتین تو زیر ۱۸ توصیه نمیشه چه برسه به اینا به نظر من فقط تغذیه خوب فوقش میتونی یه مکمل پروتئین هم در کنارش مصرف کنی بقیه فعلا بیخیال شو به یه شخصی مراجعه کن که اعتبارشو به پولش نفروشه همین بس

سلام خدمت شما
مثلا چه ضرر هایی دارن این مکمل ها؟
پمپ چه ضرری میرسونه و چرا میگن برای افراد پایین ۱۸ سال بده ولی برای بالا ۱۸ سال بد نیست؟
ممنون

سلام ببین دوست من، توی این سنی که هستی احتیاج نه به پروتئین داری و نه به کراتین و نه چیز دیگه ای، تو الان توی سنی هستی که میزان ترشحات هورمونی بدنت خیلی بیشتر از یک فرد ۲۵ ساله و حتی ۱۸ ساله هست. بدنت خودش به نوعی ماده نیروزای طبیعی ترشح می کنه، شما درست تمرین کن، ۶ وعده غذایی سبک داشته باش و خواب به موقع، اگر پیشرفت نکردی اون موقع هرچی خواستی استفاده کن. به من اعتماد کن، پولت رو هدر نده و کاری نکن که موقع ۱۸ سالگی هم نتونی چیزی مصرف کنی. :لبخند:
دو سال بعد که فهمیدی به این ورزش علاقه داری و داری جدی ادامه میدی، اون موقع خوبه… خیلی زوده، حتی رو گلوتامینی که من می خرم نوشته برای افزاد زیر ۱۸ خوب نیست. ترشحات هورمونی بدنت رو بهم میریزه و اختلالاتی ایجاد میشه، بسی جبران ناپذیر.
تمرینات رو هم طوری انجام نده که مانع رشد طولی شما بشه، از مربی آگاه کمک بگیر.
رژیم درست، خواب درست، تمرین درست. الباقی جز حاشیه محسوب میشن، مکمل هیچوقت معجزه نمی کنه.موفق باشید

سلام شما بزارید بدن کاملا تا پایان ۱۸ سالگی رشدش رو انجام بده و عضلات و استخون بندی شکل اصلیشون رو بگیرن و بعد به صورت جدی و سنگین هم برنامه تمرینی هم مکمل ادامه بدین!!!

سلام طبق مطالعاتی که انجام شده امکان پاره شدن عضله برای افراد زیر ۱۸ سال وجود داره، ( در اثر مصرف کراتین ) . مثل این می مونه که شما داری با تجهیزات کامل ساختمون سازی می کنی و یه سری گروه دیگه بدون هماهنگی قبلی بیان کمک. خب مسلماً همه چیز خراب میشه، بدن زیر ۱۸ سال خودش داره رشد می کنه، تکامل یافته نیست، نباید اختلال ایجاد کرد.

سلام خومت شما و ممنون بابت پاسخ دهی
میخواستم ببینم که تمرینات پا به صورت سنگین باعث متوقف شدن رشد قد میشه یا باعث افزایش میشه؟ و چه حرکاتی برای رشد قد خوبن؟
چه مکمل ها و ویتامین هایی برای رشد قدم بخورم؟ و حداقل تاثیری که میگیرم چقدر است؟
سن ۱۶ قد ۱۷۳
ممنون

شایان جان سعی کن تمرینات پا بصورت سنگین انجام ندی اسکات اینم اصلا نزن تعداد حرکات بین ۱۰تا ۱۵ تکرار در نظر بگیر سعی کن حرکات کششی بیشتر انجام بدی بارفیکس و…
تاثیر بیشتر بسته به ژنتیک افراد داره این که وقتی میانگین قد بابا مامانت کوتاه هست انتظار نباید داشته باشی که قدت بلند تر از اونا بشه

توصیه های غذایی خاصی برای افزایش قد وجود دارد که عبارتند از:
پروتئین:
غذاهای حاوی پروتئین در سلامتی و افزایش قد موثرند.البته علاوه بر پروتئین ها، چربی ها و کربوهیدراتها نیز برای آزادشدن هورمون رشد لازم اند.پروتئین ها منبع خوبی برای آمینواسیدها هستند که برای تولید هورمون رشد لازم است.بسیاری از مردم آمینواسیدها را برای افزایش قد استفاده می کنند.ال-آرژینین آمینواسید شناخته شده ای است که که باعث تولید هورمون رشد(HGH)می شود.اگرچه بدن آمینواسید تولید می کنند ولی بعضی مردم از این مکمل ها استفاده می کنند.

غذاهای حاوی پروتئین بالا شامل گوشت کم چربی،مرغ(بخصوص ماهی سالمون و تون)، ماهی، شیر،شیر سویا،پنیر،تخم مرغ،لوبیاسبز،دانه ها مانند سویا ،تخمه کدو و هندوانه،بادام، بادام زمینی،حبوبات، لوبیاسبز،جو دوسر می باشند.

ویتامین D:
برای رشد و ترمیم استخوانی لازم است.کمبود ویتامین Dباعث استخوانهای شکننده،نازک و بدشکل می شود.بهترین راه برای دریافت ویتامین Dقرار گرفتن روزانه در معرض نور مستقیم خورشید است.البته مصرف مکمل هایی مانند روغن کبد ماهی می تواند ویتامین Dبدن را در آب و هوای ابری و زمستانی افزایش دهد.در کانادا غذاهایی مانند شیر،سرشیر،ماست، تخم مرغ ،مارگارین،نوشیدنی های سویا،برنج،بادام غنی شده باویتامین Dوجود دارد. ویتامین D در بعضی از انواع ماهی مانند ماهی سالمون،ساردین،سفید،هرینگ و هالیپوت و همچنین در گوشت گوزن ماده وجود دارد.درمیوه جات و سبزیجاتی مانند قارچ دارای مقدار کمی ویتامین Dیافت می شود.

کلسیم:
برای رشد و استحکام استخوانی لازم است.کلسیم در محصولات لبنی مانند شیر،پنیر،ماست و تخم مرغ،گیاهان برگ سبز تیره مانند اسفناج،ماهی ساردین، مغزجات یافت می شود.برای جذب کلسیم نیاز به وجود ویتامین Dاست.بعضی غذاها مهار کننده جذب کلسیم اند و بر روی رشد اثر منفی دارند.این غذاها شامل نوشیدنی های حاوی کربوهیدراتهار،نمک،چربی،شکر و قهوه می باشند.داروهای غیر مجاز و سیگار جذب کلسیم را متوقف می کند.

بتا کاروتن و ویتامین A:
برای عملکرد بهتر ارگانهای بدن لازمند.بتاکاروتن تبدیل به ویتامینAمی شود . ویتامین A کلسیم را در استخوانها نگه می دارد و باعث استحکام آن می شود.همچنین برای بهبود بینایی و درخشندگی پوست لازم است.ویتامینA درگیاهانی مانند اسفناج ، براکلی ، شلغم ، چغندر، هویج ، مرغ ، طالبی،سیب زمینی شیرین ، پاپایا، هلو ، کدو ، شیر، گوجه فرنگی ، نخودهاو زردآلو وجود دارد.

ویتامین C:
یکی از ویتامین های اساسی برای رشد ویتامین Cاست و یک جزء مهم در رشد و ترمیم استخوانی است.همچنین در ساخت تاندونها و لیگامانها که بافت اسکلتی را محافظت می کند لازم است.منبع این ویتامین در میوه های تازه از جمله زردآلو،پاپایا،انبه،سیب،موز،توت فرنگی،گوجه فرنگی و مرکبات و در سبزیجات یافت می شود.

ویتامینB1 :
از ویتامین های دیگر لازم برای رشد قد است.این ویتامین در غذاهایی مانند برنج،دانه سویا،لوبیاها وبادام زمینی یافت می شود.ویتامین B1علاوه بررشد قد در عملکرد سیستم عصبی و قلبی عروقی موثر است.

ویتامین B2 :
ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در رشد قد موثر است و در غذاهایی مانند تخم مرغ،شیر،گیاهان برگ سبز تیره و ماهی یافت می شود.آیا دریافت مکمل های غذایی برای افزایش قد توصیه می شود؟ویتامین ها،موادمعدنی،پروتئین ها و کربوهیدراتها موجود در مواد مغذی برای افزایش قد لازمند.البته مکمل هایی وجود دارد که میزان هورمون رشد را بالا می برد. ولی مصرف آن باید طبق نظارت پزشک صورت گیرد. مکمل های افزایش قد در شرایط محیطی مساعد بهتر اثر می کند.مکمل های دارویی و هورمونی نیز هورمون رشد را فعال نمایند. این مکمل ها تا زمانی که فرد در حال رشد است موثر است و وقتی رشد متوقف شد می توانند مضر باشند.پزشکان در بعضی افرادی که کمبود ویتامین Dو کلسیم دارندمکمل های آن را تجویز می نمایند.

مواد معدنی از جمله روی،کلسیم،منیزیم،ید و فلوراید نقش مهمی در افزایش قد دارد.مواد غذایی مانند اسفناج،شلغم،محصولات سویا منبع خوبی برای مواد معدنی می باشد.متخصصان توصیه می کنند که غذاهای حاوی روی به افزایش قد کمک می کند.روی همچنین باعث افزایش عملکرد تیروئید می شود.منابع روی شامل تخم مرغ،ماهی،گوشت گوسفند،صدف خوراکی،تخمه کدو و هندوانه،نخود سبز،بادام زمینی و مخمر می باشد.

ورزش ترشح هورمون رشد رافعال می کند.پس همراه با رژیم غذایی فرد باید ورژشهای کششی مانند شنا،والیبال،بسکتبال و یوگا انجام داد.از مصرف سیگار و تنباکو اجتناب کند.زیرا عملکرد ریه ها را محدود نموده و جذب اکسیژن را کاهش می دهد.نوجوانان باید در معرض هوای تازه باشند.استرس نیز برای رشد مضر است.روزانه ۶بایدتا۸ لیوان آب یا آب سبزیجات تازه یا آب میوه بدون شکر مصرف شود.زیرا باعث جذب بهتر مواد مغذی می شود.

بهترین ویتامین ها برای افزایش قد که توصیه میشه
کلسیم
از آن جایی که ترکیب اصلی استخوان ‌ها را کلسیم تشکیل می ‌دهد دریافت روزانه ی این ماده ی معدنی برای افزایش قد ضروری است. بنابراین، به منظور دریافت کلسیم مورد نیاز باید شیر، ماست، ماهی با استخوان مثل ساردین و سبزیجاتی مانند انواع کلم و البته کنجد و بادام را در برنامه ی غذایی روزانه گنجاند.
نباید فراموش کرد که کوتاهی قد در بچه‌ ها(در صورتی که زمینه ی ژنتیکی وجود نداشته باشد) نشانه ی سوءتغذیه در چند سال گذشته است.
روی
این ماده ی معدنی در رشد و تمایز سلولی نقش بسزایی دارد. کمبود روی موجب کاهش سرعت رشد و کوتاهی قد می ‌شود پس منابع غذایی این ماده ی مغذی را که شامل انواع ماهی ‌ها، نان تهیه شده از آرد گندم کامل، عدس و نخودفرنگی هستند، را در رژیم‌ تان بگنجانید.
مس
مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد. پس از مواد غذایی مانند انواع حبوبات و تخمه آفتابگردان به عنوان منابع این ماده معدنی بیشتر استفاده کنید.
منیزیم
این ماده ی معدنی نیز از اجزای ساختمانی استخوان‌ ها است و کمبود آن باعث اختلال در عملکرد ویتامین D می ‌شود. بنابراین عادت به خوردن نان تهیه شده از آرد گندم کامل، تخمه آفتابگردان و دانه ی کامل برنج و جو به عنوان تامین‌ کننده این ماده ی معدنی توصیه می ‌شود.
مس در به حرکت در آوردن و انتقال آهن از ذخایر به مغز استخوان و سنتز کلاژن و الاستین در بافت همبند دخالت دارد بنابراین کمبود آن رشد غیرطبیعی اسکلت و پوکی استخوان را همراه دارد.
ویتامین A
این ویتامین در رشد و ترمیم استخوانی دخالت دارد و در کودکی و نوجوانی موجب سرعت گرفتن مراحل رشد می ‌شود پس جگر، زرده تخم‌مرغ و پنیر به خصوص پنیر چدار را به عنوان منابع ویتامین A و میوه و سبزیجات رنگی نظیر هویج، فلفل ‌دلمه ‌ای قرمز و نارنجی،‌ کلم بروکلی، گوجه ‌فرنگی، انبه، زردآلو و هلو را به عنوان منابع بتاکاروتن(پیش‌ساز ویتامین A) هر روز میل کنید.
ویتامین K
این ماده ی مغذی در تولید پروتئین ‌هایی که نقش ساختمانی و تنظیمی در استخوان‌ ها بازی می‌ کنند، دخیل است. در ضمن کمبود ویتامین K نقص در فرآیند بازسازی و معدنی ‌شدن استخوان ‌ها را همراه دارد. از این رو، خوردن مواد غذایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، جگر و چای سبز به عنوان تامین‌ کننده‌ های این ویتامین در طول روز توصیه می ‌شود.
ویتامین D
ویتامین D به جذب کلسیم و ذخیره‌ سازی مواد معدنی در استخوان‌ ها کمک می‌ کند و کمبود آن موجب بروز بیماری نرمی استخوان می ‌شود. پس گنجاندن مواد غذایی نظیر ماهی آزاد، ماهی تن، جگر، پنیر و تخم انواع پرندگان برای دریافت به اندازه این ماده مغذی ضروری است. البته نباید فراموش کرد که بودن در معرض آفتاب خود یک روش عالی برای دریافت این ویتامین است.

سلام…اگه بخوام قبل و بعد تمرین کراتین و پروتئین مصرف کنم چجوریه؟…میخوام پروتئین رو با شیر مصرف کنم…لطف کنین زمان بندیش رو بگین(چون کراتین و شیر باهم نباید مصرف شوند)…مثلا اگه ۴۵ دقیقه قبل تمرین کراتین و نیم ساعت قبل تمرین هم پروتئین و بلافاصله بعد تمرین کراتین و نیم تا یک ساعت بعد تمرین پروتئین مصرف کنم خوبـــه؟…
درضمن با توجه به قیمت بالای پروتئین وی میشه پروتئین های دیگه رو تاحدی جایگزین کرد؟مثل پروتئین کازئین ؟

ba salam be dostane azizam man bekham ye dore bar daram chiyaro entekhab konam behtare?!

سلام
من سه ساله بدنسازی فیتنس کار میکنم.
تا الان از هبچ مکملی استفاده نکردم اما با تمرین تحت برنامه فشرده تونستم بدنمو کاملا کات کنم.حالا میخوام حجم بدم بهش.
بهترین مکمل ک عوارض نداشته باشه چیه؟حجمه عضلانی مد نظرمه ن بافته چربی.
سنم ۱۸
قد۱۸۸
وزن ۷۳
ممنون میشم کمک کنید

اول اینکه مکمل اصل پیدا کن دوم اینکه میتونی از پروتئین صد در صد و آمینو اسید و گلوتامین استفاده کنی

سلام ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
میشه به شما سفارش مکمل بدیم

سلام ممنون از اطلاع رسانی خوبتون
میشه به شما سفارش مکمل بدیم

با سلام من ۲۴ سالمه و تازه اولین بارمه میرم باشگاه و الان یه هفته اس ک رفتم ـ الان مکمل استفاده کنم جواب میده و چه مقدار استفاده کنم

نه زوده واست حداقل یه شش ماه تمرین کن بعد به فکر مکمل باش دوست عزیز

سلام من ۲۰سال دارم با وزن ۹۰و قد۱۸۵
میشه راهنمایی کنید که از مکمل ها چی باید بگیرم ممنون

هدفت چیه فقط میخای دوره بری فدات شم

سلام . من دوسال و نیمه بدنسازی میرم و میخوام شروع کنم از مکمل استفاده کنم ؟ چ مکمل هایی برای چربی سوزی و عضله سازی خوبه ؟ با تشکر

اول هدفت مشخص کن بعد بگو چربی سوزی یا عصله سازی فدات شم
اولین گزینه که تو هر دو تا هست پروتئین هست
اگه حجم میخای کراتین
اگه میخای کات کنی پروتئین خالص با آمینو و چربی سوز ها

سلام من میخاستم بدونم توی دوره بارگیری کراتین باید کراتین را قبل یا بعد از صبحانه خورد

با صبحانه بزن بره سخت نگیر چون بهتره با یه وعده شیرینی بخوری که هضمش بهتر شه

سلام برای یک بدنساز مبتدی از چه زمانی شروع استفاده از مکمل درست است؟از نظر علمی.
مکمل ایرانی چطوره؟
حد اقل سن شروع بدنسازی چند ساله؟

با عرض سلام و خسته نباشید.از مطالب مفیدتون سپاسگذارم.بنده ۲۱ سالمه و قدم ۱۷۳وزنمم ۶۶ هست و یک ماهه ب طور مداوم و هرروز با برنامه تمرین میکنم.میخوام ادامه بدم.آیا الان زمان مناسبیست برای شروع مکمل ؟؟؟اگه بله ،چه مکملی و اگه خیر ،لطفا بگین چزمانی برای مکمل بهتر هست.ممنون❤❤❤❤❤

سلام خسته نباشی من یه دوره گرفتم پروتیئن وکراتین چه جوری اینها رومصرف کنم ضمنآ ایراد نداره گلوتامین بعد مصرف اینا بگیرم

سلام خسته نباشید….
ببخشید بعد از یه مدت طولانی(تقریبا ۱۰ سال) دوباره تصمیم گرفتم برم باشگاه! تو این ۱۰ سال بدنم خیلی ضعیف شده( زود خسته میشم موقع انجام کاری) و تقریبا تو تمام قسمتهای بدنم چربی دارم. مخصوصا شکم و پهلو! ولی بقیه قسمتا چندان زیاد نیست! سنم ۲۷ وزنم ۸۱ و قدم ۱۷۷
میخوام باشگاه رو شرو کنم! سابقه استفاده از مکمل هم ندارم! میخواستم ببینم همین اول کاری چه مکملی استفاده کنم که هم چربی سوزی خوب داشته باشم و هم موقع تمرین زیر وزنه کم نیارم و عضله هم مسلما بسازم! اصلا برا من که بعد از ۱۰ سال تازه دارم شرو میکنم ، مصرف مکمل ایرادی که نداره!؟( قبلا ۱ سال کار کردم اونم طبیعی بدون مکمل)
پیشنهاد شما چیه؟
لطفا راهنمایی بفرمایید دیگه حالم از ریخت بدنم داره بهم میخوره! ?

ممنون از مطلب خوبتون

سلام
من ٢۶ سالمه و ده ساله دارم تمرین میکنم
که توی این یک سال اخر پروتیین و امینو و پمپ استفاده کردم
الان بعداز یک سال از اون دوره یه پروتیین وی با امینو ٢٢٢٢ گرفتم. چطوری باید مصرفشون کنم؟؟ و اینکه من الان یمدته بعد دست و پاهام هی گِزگز میشن.
پروتیین و امینو هم از داروخانه گرفتم

با عرض سلام و خسته نباشید
من رزمی و بدنسازی باهم کار میکنم چون هردوشم برام لازم هستن !
من بدنسازی رو صصرفا برای بالابردن وزنم و بزگتر کردن عضلاتم شروع کردم
قرص bcaa . آمینو مکس ۶۸۰۰ . گلوتامین . و پروتین هم خریدم اما هنوز شروع نکردم چون دارم تحقیق میکنم که یکی واقعا راهنمایی درستی بهم بده
من به شدت از کم وزنی رنج میبرم و میخوام این راه رو شروع کنم
( فقط در نظر داشته باشید که یکی دو جلسه از بدنسازی و رزمیم پشت سر هم افتادن

با تشکر از لطفتون

بی صبرانه منتظر راهنماییتونم

سلام من ۴۰ سالمه افتادگی شانه دارم دور کمرم هم چربی داره ۸۱ کیلو هستم ۱۷۶ قدم هس ۳ ماهه دارم تمرین میکنم قبلا هم ورزش می کردم دو و فوتبال به توصیه یه دوست که ۸ ساله بدنسازی کار می کنه ۴ نوع مکمل گرفتم پروتین کوتامین کراتین فقط می ترسم مصرف کنم لطفا راهنمایی بفرمایی

سلام
میفرمایید وقتی بعد از ۳و۴ سال دوباره تمرینو شروع کردم و قبلا دوسالی سابقه داشتم الان مکمل رو شروع کنم یا بازم زوده؟ یکماهی هست شروع کردم دوباره
مکمل ها ایناست :
وی گلد
آمینو انرژی اوپتیمم
ال آرژنین
انیمال استک یونیورسال

مزایای Waximaize

جذب سریعتر در مقایسه با کربوهیدرات های ساده نظیر دکستروز
تامین سریع گلیکوژن ـ این امر برای ورزش‌های دشوار یا صبح بعد از عدم تغذیه به مدت ۸-۱۰ ساعت می‌باشد.
جذب سریع‌تر در مقایسه با مکمل های دیگر

با سلام
ضمن تشکر از سایت خوبتون و پاسخ گویی شما
من ۴۳ سال دارم قد ۱۷۰ حدود ۲ ماه و ۱۰ روز هست بدنسازی کار میکنم. هیچ گونه بیماری ندارم. میخواستم بدونم
۱-خوردن مکمل های whey و کراتین و گلوتامین واسه من خوبه؟
۲-اگر جواب مثبت هست . برنامه خوردن مکمل ها چطوری هست؟
آیا مکمل یا ویتامین دیگه ی هم پیشنهاد دارید؟
با تشکر

می دانیم ساخته شدن عضلات نیاز به پروتئین دارد و پروتئین ها از آمینو اسیدها ساخته شده اند.
سوال، مصرف آمینواسیدها مثل bcaa و غیره در کنار مصرف پروتئینها چگونه تنظیم می شود؟؟ (بالاخره با مصرف آمینواسیدها بایستی مصرف پروتئین کمتر بشود.) تنظیم مقدار مصرف این دو کنار هم چگونه است؟

سلام؛ ممکنه زمان و مقدار مصرف امینو بی سی ای ای همراه با ال ارژنین رو بفرمایید
هر دو قرصهای١٠٠٠ میلی گرمی هستند
متشکرم

سلام. ایا تو روز جمعه که تمرین درکار نیست خوردن مکمل فایده داره یا نه؟

سلام من ۱۵ سالمه و گلوتامین گرفتم میخاستم بدونم چه طور وچه موقع مصرفش کنم

سلام …من اگه بخوام بعد از یه هفته مکمل استفاده کنم چه فرقی داره با این که بعد از چند ماه باشگاه رفتن استفاده کنم؟ چون من قبلا همینجوری استفاده کردم و جواب گرفتم…

عالی بود

سلام.من سالمه و قدم ۱۶۶ و وزنم ۶۸ کیلوست.تست ایمبادی دادم و همه چیم نرماله اما شکم دارم.میخوام بدنسازی رو شروع کنم برای ساخت عضله بازو و سینه.سوالم اینه که آیا من از همون ابتدا باید مکمل بخورم؟آیا حتما علاوه بر باشگاه هر روز باید حتما تمرین دو هم انجام بدم؟برای آب کردن شکمم همون باشگاه کافیه یا باید تمرین دیگه ای هم انجام بدم؟(البته برنامه ی غذایی هم خواهم گرفت.ممنون.بیشتر تاکیدم برای مکمل هاست که از چه زمانی باید استفاده کنم

۲۹ سالمه.توی متن پیامم این جا افتاد

ی
سلام
میخواستم بدونم واسه دوره بارگیری که گفتن ۵گرم قبل صبحانه ۵گرم بعد صبحانه ۵گرم نیم ساعت قبل تمرین و۵گرم بلافاصله بعد تمرین برای من که صبح میرم تمرین مصرفش چگونه است؟میشه ۲۰ گرم کراتینو در دو وعده قبل وبعد تمرین تقصیم کرد ؟
لطفادر mailجواب بدهید

باسلام…
من ۱۸سالم هست قدم تقریبا۱۸۷چندتا مکمل از طرف مربیم بهم معرفی شد گرفتمشون …
پروتئین وی
کراتین
گلوتامینمولتی ویتامین
ویتامینc
وینسترول
چربی سوزcla
به نظرتون خوبه این ترکیب خطری نداره …
ممنون میشم زود پاسخ بدین چون میخوام استفاده کنم هرچه سریعتر

دوست عزیز من فک‌میکنم‌با این سن کم‌شما و اگر احتمالا سابقه بدنسازی نداری مصرف نکنی cla بهتره چون خطرداره و عوارض داره ببین دوست عزیز یه نصیحت وینسترول یه هورمونه از تستسترون گرفته میشه عوارض خیلی زیادی داره کبد رو از کار میندازه که خودش عامل مرگ‌ هست سینه هاتو بزرگ میکنه باعث هزاران مرض دیگه میشه لطفا اگر هم‌خریدی مصرف نکن بندازش دور بهتر از مریض شدنه و بقیه اون مکمل ها خوبه به نظر من مکمل های خوبی هستن وی اب پنیر هست گلوتامین هم‌که امینواسید و ویتامین هم که استفادش مشکلی نداره ولی بازم میگم‌اینارو از داروخونه تهیه کن و اگر هم میخوای مصرف کنی بزار حداقل ۱ سال یا ۹ ماه بگذره از باشگاه رفتنت هیچکس با ۱ ماه باشگاه رفتن ارنولد‌نمیشه مراقب زندگیت باش به حرف افراد سودجو در باشگاه نکن

چرا داداش من دیدم یه نفر با۳ماه شد ارنولد

یه تجربه شخصی واسه دوستان اگر میخواید کراتین مصرف کنید باید یعنی باید روزی ۴ لیتر اب هم بخوری تا کلیت از کار نیفته ولی به نظر من مصرف نکنی بهتره و بهترین پرتیین واسه بدنسازا whey هست البته از داروخونه بخرین و مکمل هایی مثل گلوتامین و بی سی دبل ای هم میتونه کمک خیلی زیادی داشته باشه اما پمپ ها خیر باعث اریتمی قلبی فشار خون سکته و خیلی عوارض بدی داره مصرف نکنید فقط واسه حرفه ها که مسابقه دارن خوبه به نظر من و به هیچ عنوان از گینر استفاده نکنید باعث اضافه وزن میشه و خیلی کالری داره از whey استفاده کنید درسته قیمت بالای داره اما خیلی خوبه و تمرین هوازی بیشتر کنید میتونید به نتیجه دلخواه سریع تر دست یابید من خودم whey gold on از دبی خریدم بعد از ۱ ماه استفاده هم ماهیچه گرفتم هم چربی های بدنم کمی اب شد الانم دوباره از دبی خریدمش به علاوه گلوتامین و بی سی دبل ای مارک ماسل کور جدید اومده خیلی تعریف کردن ازش امیدوارم یه جواب خوب دیگه هم بگیرم از اینا به امید دیدار ??

در مورد گینر چطور حتما باید سه نوبت در روز باشه یا فقط قبل و بعد از تمرین کافیه؟

سلام. گلوتامین و کراتین و bcaa قبل و بعد تمرین میشه باهم قاطی کنم یا نه اگه نه چه کار گنم؟

سلام. گلوتامین و کراتین و bcaa قبل و بعد تمرین میشه باهم خورد یا نه اگه چی کار کنم؟

سلام
میخواستم بدونم بعد تمرین کراتین رو با گینر مصرف کنم
یا اول کراتین و بعد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گینر

سلام
من پروتئین سوپر سایز با کراتین و گلوتامین شرکت اپکس گرفتم چجوری مصرف کنم خوب جواب بده

من ۱۶سالمه قدم هم ۱۷۶هست وزنم هم ۵۵کیلوهه یه دوره کربو پروتعین خوردم یه ماه طول کشید ولی برنامم خیلی سنگین بود و روزی ۳ساعت تمرین میکردم تاثیرش عالی بود با تغذیه درست ۶کیلو اضاف کردمو الان شدم۶۱ به نظرم مکمل بدون کراتین برای یه بار هیچ مشکلی پیش نمیاره

سلام من تقریبا ١٩سالمه.بدنسازی ب صورت مرتب نرفتم.هی ول کردم.الان ی ماه و خورده ای رفتم ک باز بینش وقفه افتاد.مربیم واسه برنامه جدیدم بهم گلوتامین پیشنهاد داده.مشکلی نداره؟زود نیست برای مصرف؟

اینو هم اضافه کنم که من حجم عضلانی میخوام.یک ماه هم تی ار ایکس کار کردم.قبلا هم ورزش کردم ولی دو ماه انجام دادم و سه ماه انجام ندادم.گلوتامین خوبه؟از مکمل چیزهای خوبی نشنیدم.میترسم یک اینکه زود باشه و اینکه حجم الکی بهم بده.مثل یک سری از اقایون ک مثل بادکنک میشن.البته توهین نشه به ورزشکار های واقعی:)

غدا حرف اول رو میزنه در مواردی که مکمل مصرف میکنید.

نه. نترسید. بهیچ عنوان به اون شکل در نمیایید.
برنامه تغذیتون رو استاندارد کنید. انرژی مورد نیاز روزانتون رو از طریق غذا جذب کنید. سپس برید سمت مکملها.

سلام و خسته نباشید
من ۴ ساله بدنسازی کار میکنم که دوساله بصورت حرفه ای این ورزش رو دنبال میکنم
کراتین، گلوتامین، بی سی‌ اا و پروتئین ۱۰۰% دارم و هدفم کات عضلاته
سبک مورد علاقم بادی فیزیک هست و کات عضلاتمم خوبه
ولی میخوام کاملا حرفه ای پیش برم‌ و نتیجه بگیرم
نحوه مصرف این مکمل هارو میخواستم کنار هم بدونم
و اینکه میدونم کراتین برای کات خوب نیس ولی برای عضلات سینه چون نسبتا ضعیف هستم تهیه کردم ولی مرتب مصرف میکنم
یه راهنمایی کلی میخوام ممنون

ببخشیدمکمل پروتیین وی برا خانماخوبه من حدودچهارساله ایروبیک کارمیکنم وزنمم خیلی کم شده الان میخام بدنم جمع بشع گفتن اینوبخورم راهنمایی میکنین

دوستان من یک گینر گرفتم تاریخشو A06B0171G EXP/01/13 این طوری زده تا میخواستم بدونم تا کی وقت داره؟؟

سلام ..بعد از تمرین فاصله بین کراتین و پروتئین وی چقد باید باشه؟همزمان که نمیشه خورد؟ اگه بین کراتین و پروتئین وی باید فاصله باشه کدوم یکی رو اول باید مصرف کرد؟

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد –


پاک کردن دیدگاه


تمامی حقوق مطالب برای “مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی : کلکسیون طراحی — پشتیبانی و اجرا : ایده نو

بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی
بهترین زمان مصرف پمپ در بدنسازی
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *