بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

دوره مقدماتی php
بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز
بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز




خانه

موبایل

دوره مقدماتی php

آیا می دانید بهترین ساعت روز برای جذب ویتامین چه ساعتی است؟یا می دانید بهترین ساعت برای جذب ویتامین های مختلف چه ساعتی در روز است ؟

 

بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

امروزه حتی با داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح تنها درصدی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه تأمین می‌شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم‌های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه‌ای، مصرف مولتی ویتامین‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

 

ضرورت مصرف مولتی ویتامینیک برنامه غذایی صحیح بیشتر نیاز تغذیه‌ای فرد را از بهترین منابع تأمین می‌کند. اما برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها و املاح بسیاری از افراد مولتی ویتامین مصرف می‌کنند. البته باید توجه داشت که مولتی ویتامین‌ها هرگز جایگزین گروه‌های غذایی نیستند و نباید به دلیل استفاده از آن‌ها مصرف مواد غذایی تازه را از برنامه غذایی خود حذف کرد بلکه مکمل‌ها تنها برنامه غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی‌تر می‌کنند.

 

مصرف مکمل نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض استئوپروز (پوکی استخوان).

 

از آنجا که عوارض دریافت ناکافی ویتامین و املاح بسیار بیشتر از عوارض مصرف بیش از حد نیاز آن‌هاست می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف مکمل‌ها کار عاقلانه‌ای است.بدن در ساعت های مختلف روز، فعالیتهای متفاوتی انجام می دهد. بسیاری از افراد خوردن مکمل های غذایی را در ساعتهای مختلف روز پیشنهاد می کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب این مواد مغذی مطابقت داشته باشد.

 

بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند. به این دلیل که کلسیم در شب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین به دلیل اینکه کلسیم می تواند زمانی که در رختخواب هستید به خوابیدن تان کمک کند. برای مثال خوردن یک لیوان شیر را قبل از خواب به خاطر بسپارید. جذب کلسیم دلیل این امر است. منیزیم نیاز است که با کلسیم همراه شود. بسیاری از افراد منیزیم را با کلسیم، با مکمل های شبیه به هم، در موقع خواب مصرف می کنند اگرچه برخی معتقدند که منیزیم در روز بهتر جذب می شود. اگر مکمل کلسیم که شامل منیزیم می شود، هر دو در یک زمان مصرف شود مناسبتر است.

 

بسیاری از ویتامین ها با غذا مصرف می شود، بنابراین مصرف آنها همراه با غذا توصیه می شود. به خاطر داشته باشید که ویتامین ها را با غذا بخورید زیرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشامیدن هستید.

ویتامین های محلول در چربی به چربی نیاز دارند تا جذب شوند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود. این ویتامین ها شامل ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای، و ویتامین کا هستند.

 

ویتامین سی فقط چند ساعت در رگ درحال گردش است. برای کسب نتیجه بهتر ویتامین سی باید هر ۳ ساعت یکبار یا در ۳ وعده غذایی تقسیم شده و مصرف شود.بهترین زمان برای جذب فیبر صبح است. در این لحظه، فیبر در روده وارد شده بدون اینکه غذایی مانع ورود آن شود. فیبر می تواند مانع جذب ویتامین ها شود، زیرا به عنوان یک پوشش برای روده عمل می کند، بنابراین بهتر است قبل از مصرف فیبر ویتامین استفاده نکنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

 

پروبیوتیک ها همراه با غذا و گاهی اوقات قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا جذب می شود.آنزیم های گوارشی جهت تاثیرگذاری بیشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

 

ویتامین های محرک مثل ویتامین سی، نباید قبل از خواب مصرف شوند زیرا شخص را بیدار نگه می دارد. بعضی ها معتقدند که آب مرکبات و ویتامین سی خواب را برهم می زند اما این مورد تایید نشده است.

 

اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی ای را مختص ساعتی از روز قرار دهید. آنها را به اندازه ای که توصیه شده و سر ساعت مصرف کنید.

 

گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز شامتان باعث می شود که موقع غذا خوردن، خوردن آنها را فراموش نکنید. حتی اگر ویتامین ها را سر ساعت نخوردید، اضافه کردن آنها در برنامه غذایی تان در هر ساعتی از روز به سلامتی شما کمک می کند.

بیشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آنها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آنها بکاهد.

 

در بین مکمل های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند به این دلیل که مصرف کلسیم در بدن بیشتر در شب صورت می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می تواند به خوابیدن کمک کند.همچنین ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود.این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.

 

از طرف دیگر همراه کردن قرص کلسیم در صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده با شیر جذب آن را افزایش می دهد بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر شب ها قبل از خواب همراه با قرص کلسیم را فراموش نکنید.

 

در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

 

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.

 

ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

 

 

خوشبختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد.اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود.در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

 

به تازگی لبنیات مثلا ماست حاوی پروبیوتیک ها هم به بازار آمده اند.اضافه کردن پروبیوتیک ها که گروهی از باکتری های مفید برای بدن هستند به این علت در علم تغذیه امروز مهم شمرده می شوند که ثابت شده این مواد می توانند از بدن در مقابل سرطان ها حفاظت کنند.

پروبیوتیک ها هم بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا ۲۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.

 

دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی را مختص ساعتی از روز قرار دهید.آنها را به اندازه ای که توصیه شده است و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز غذا کمک می کند، خوردن آنها را فراموش نکنید.

 

مصرف قرص های مکمل ویتامین ها و املاح در شرایط خاص مثلا در گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود.

 

البته پزشکان تاکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آنها در بدنمان هم بشویم.منبع:edcoan.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




آيا مي دانيد بهترين ساعت روز براي جذب ويتامين چه ساعتي است؟

يا مي دانيد بهترين ساعت براي جذب ويتامين هاي مختلف چه ساعتي در روز است ؟

امروزه حتی با داشتن یک برنامه غذایی کامل و صحیح تنها درصدی از نیازهای تغذیه‌ای روزانه تأمین می‌شود و از طرفی در شرایطی همچون رژیم‌های سخت، کم اشتهایی، اصلاح نیازهای تغذیه‌ای، مصرف مولتی ویتامین‌ها ضرورت پیدا می‌کند.
ضرورت مصرف مولتی ویتامینبهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

 

یک برنامه غذایی صحیح بیشتر نیاز تغذیه‌ای فرد را از بهترین منابع تأمین می‌کند. اما برای اطمینان از دریافت کافی ویتامین‌ها و املاح بسیاری از افراد مولتی ویتامین مصرف می‌کنند. البته باید توجه داشت که مولتی ویتامین‌ها هرگز جایگزین گروه‌های غذایی نیستند و نباید به دلیل استفاده از آن‌ها مصرف مواد غذایی تازه را از برنامه غذایی خود حذف کرد بلکه مکمل‌ها تنها برنامه غذایی را از لحاظ دریافت ویتامین و املاح غنی‌تر می‌کنند.

مصرف مکمل نه تنها موجب تأمین نیازهای تغذیه‌ای تأمین نشده از غذاها می‌شود بلکه در بسیاری موارد موجب پیشگیری یا کاهش عوارض یک بیماری می‌شود. برای مثال مصرف فولیک اسید در کم خونی و یا قرص‌های کلسیم + ویتامین D در پیشگیری یا کاهش عوارض استئوپروز (پوکی استخوان).

از آنجا که عوارض دریافت ناکافی ویتامین و املاح بسیار بیشتر از عوارض مصرف بیش از حد نیاز آن‌هاست می‌توان به این نتیجه رسید که مصرف مکمل‌ها کار عاقلانه‌ای است.

بدن در ساعت هاي مختلف روز، فعاليتهاي متفاوتي انجام مي دهد. بسياري از افراد خوردن مکمل هاي غذايي را در ساعتهاي مختلف روز پيشنهاد مي کنند تا با دستگاه گوارش و هضم و جذب اين مواد مغذي مطابقت داشته باشد.

بسياري خوردن کلسيم را در شب پيشنهاد مي کنند. به اين دليل که کلسيم در شب مورد استفاده قرار مي گيرد و همچنين به دليل اينکه کلسيم مي تواند زماني که در رختخواب هستيد به خوابيدن تان کمک کند. براي مثال خوردن يک ليوان شير را قبل از خواب به خاطر بسپاريد. جذب کلسيم دليل اين امر است. منيزيم نياز است که با کلسيم همراه شود. بسياري از افراد منيزيم را با کلسيم، با مکمل هاي شبيه به هم، در موقع خواب مصرف مي کنند اگرچه برخي معتقدند که منيزيم در روز بهتر جذب مي شود. اگر مکمل کلسيم که شامل منيزيم مي شود، هر دو در يک زمان مصرف شود مناسبتر است.

بسياري از ويتامين ها با غذا مصرف مي شود، بنابراين مصرف آنها همراه با غذا توصيه مي شود. به خاطر داشته باشيد که ويتامين ها را با غذا بخوريد زيرا در آن لحظه شما درحال خوردن و آشاميدن هستيد.

ويتامين هاي محلول در چربي به چربي نياز دارند تا جذب شوند بنابراين آنها بايد هميشه با غذاهايي که چربي دارند مصرف شود. اين ويتامين ها شامل ويتامين آ، ويتامين د، ويتامين اي، و ويتامين کا هستند.

ويتامين سي فقط چند ساعت در رگ درحال گردش است. براي کسب نتيجه بهتر ويتامين سي بايد هر 3 ساعت يکبار يا در 3 وعده غذايي تقسيم شده و مصرف شود.

بهترين زمان براي جذب فيبر صبح است. در اين لحظه، فيبر در روده وارد شده بدون اينکه غذايي مانع ورود آن شود. فيبر مي تواند مانع جذب ويتامين ها شود، زيرا به عنوان يک پوشش براي روده عمل مي کند، بنابراين بهتر است قبل از مصرف فيبر ويتامين استفاده نکنيم. آهن نيز همراه با فيبر به خوبي جذب نمي شود.

پروبيوتيك ها همراه با غذا و گاهي اوقات قبل از غذا مخصوصا 20 دقيقه قبل از غذا جذب مي شود.

آنزيم هاي گوارشي جهت تاثيرگذاري بيشتر، همراه با غذا مصرف شوند.

ويتامين هاي محرک مثل ويتامين سي، نبايد قبل از خواب مصرف شوند زيرا شخص را بيدار نگه مي دارد. بعضي ها معتقدند که آب مرکبات و ويتامين سي خواب را برهم مي زند اما اين مورد تاييد نشده است.

اگر شما مکمل هاي غذايي زياد مصرف مي کنيد، بايستي آنها را در قوطي هاي قرص سر و سامان دهيد و هر قوطي اي را مختص ساعتي از روز قرار دهيد. آنها را به اندازه اي که توصيه شده و سر ساعت مصرف کنيد.

گذاشتن قوطي قرص ها نزديک ميز شامتان باعث مي شود که موقع غذا خوردن، خوردن آنها را فراموش نکنيد. حتي اگر ويتامين ها را سر ساعت نخورديد، اضافه کردن آنها در برنامه غذايي تان در هر ساعتي از روز به سلامتي شما کمک مي کند
یشتر پزشکان و متخصصان تغذیه معتقدند که خوردن ویتامین ها و املاح در زمان هایی می تواند جذب بیشتری داشته باشد یا برعکس همراه کردن آنها با بعضی از خوراکی ها می تواند از اثربخشی آنها بکاهد.

در بین مکمل های خوراکی به زمان مناسب خوردن نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم، مثلا بسیاری خوردن کلسیم را در شب پیشنهاد می کنند به این دلیل که مصرف کلسیم در بدن بیشتر در شب صورت می گیرد و همچنین به دلیل این که کلسیم می تواند به خوابیدن کمک کند.

همچنین ویتامین های محلول در چربی برای جذب به چربی نیاز دارند بنابراین آنها باید همیشه با غذاهایی که چربی دارند مصرف شود.

این ویتامین ها شامل ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، و ویتامین K هستند.

از طرف دیگر همراه کردن قرص کلسیم در صورتی که پزشک برای شما تجویز کرده با شیر جذب آن را افزایش می دهد بنابراین نوشیدن یک لیوان شیر شب ها قبل از خواب همراه با قرص کلسیم را فراموش نکنید.

در مورد مجموعه ای از ویتامین های گروه B مثل B 1 تا B 12 گفته می شود چون ما در حالت عادی این ویتامین ها را که از جمله ویتامین های محلول در آب هستند با غذا دریافت می کنیم پس بهتر است این ویتامین ها هم همزمان با خوردن غذا به خصوص میوه ها و سبزی ها مصرف شوند.

دقت کنید در صورتی که قرص آهن برای شما تجویز شده است از نوشیدن شیر و لبنیات و همچنین قرص کلسیم با آن خودداری کنید چون جذب آهن را کاهش می دهد.

ویتامین C هم از ویتامین های محلول در آب است اما تفاوت آن با دیگر ویتامین ها این است که فقط چند ساعت در خون می ماند و به سرعت از راه کلیه ها دفع می شود به همین علت برای کسب نتیجه بهتر، ویتامین C بهتر است در هر سه وعده غذایی تقسیم و مصرف شود.

خوشبتختانه ویتامین C تنها ویتامینی است که خوردن میزان بیش از نیاز آن دفع می شود و عارضه ای ندارد.

اگر از فیبر خوراکی هم برای رفع یبوست یا کاهش وزن استفاده می کنید، بهترین زمان برای جذب آن صبح است و لازم است که قرص های مکمل ویتامینی و املاح همراه با آن میل نشوند چون فیبر مانع جذب ویتامین ها می شود.

در واقع پودرهای حاوی فیبر به عنوان پوششی برای روده عمل می کنند، بنابراین بهتر است مصرف فیبر را به صبح ها موکول کنیم و ویتامین ها را با وعده دیگری از غذا میل کنیم. آهن نیز همراه با فیبر به خوبی جذب نمی شود.

به تازگی لبنیات مثلا ماست حاوی پروبیوتیک ها هم به بازار آمده اند.

اضافه کردن پروبیوتیک ها که گروهی از باکتری های مفید برای بدن هستند به این علت در علم تغذیه امروز مهم شمرده می شوند که ثابت شده این مواد می توانند از بدن در مقابل سرطان ها حفاظت کنند.

پروبیوتیک ها هم بهتر است همراه با غذا و گاهی قبل از غذا مخصوصا 20 دقیقه قبل از غذا مصرف شوند چون جذب آنها در آن زمان بهتر است.

دقت کنید که ویتامین C نباید قبل از خواب مصرف شوند چون ماده ای محرک است و شخص را بیدار نگاه می دارد.

اگر شما مکمل های غذایی زیاد مصرف می کنید، بایستی آنها را در قوطی های قرص سر و سامان دهید و هر قوطی را مختص ساعتی از روز قرار دهید.

آنها را به اندازه ای که توصیه شده است و سر ساعت مصرف کنید. گذاشتن قوطی قرص ها نزدیک میز غذا کمک می کند، خوردن آنها را فراموش نکنید.

مصرف قرص های مکمل ویتامین ها و املاح در شرایط خاص مثلا در گروهی از سالمندان، برخی از کودکان، مبتلایان به بیماری های مزمن و همچنین کسانی که تحت رژیم های غذایی قرار دارند یا مبتلا به بیماری های گوارشی هستند توصیه می شود.

البته پزشکان تاکید می کنند خوردن نابجا و بدون تجویز ویتامین ها فقط از این جنبه که بخواهیم سلامت بیشتری داشته باشیم صحیح نیست و چه بسا ممکن است متحمل عوارض تجمع آنها در بدنمان هم بشویم.بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

با تشکر فراوان

مطالبتون عالی هستند
متشکرم

در مورد روی توضیح بدین
این عنصر بسیار برای ورزشکاران مفید هستش
ممنون

http://edcoan.ir/archives/12976.htm 
نقش روی در بدن

مطلبتون عالی بود

کدام ویتامین برای شادابی پوست بهتر است

ويتامين A اين ويتامين رنگ پوست را بهبود مي بخشد
ويتامين B اين ويتامين تراوش چربي پوست را تنظيم مي كند
ويتامين C در اليام زخم ها و كبودي ها كمك مي كند. پوست را در برابر تشعشعات UV حفاظت مي كند. و سبب تحريك بدن براي توليد كلاژن شود
ويتامين D اين ويتامين براي تكثير سلول هاي پوست و جذب كلسيم لازم است پوست را مرطوب مي كند.
ويتامين E اين ويتامين پوست را مرطوب و شفاف مي كند، از مضرات راديكال هاي آزاد مي كاهد، به درمان سوختگي، التهاب، بريدگي و سوزش كمك مي كند
ويتامين F اين ويتامين به پوست در ساختن يك سد محافظ براي بدن كمك مي كند، درماني براي جوش و آكنه است و پوست را مرطوب مي كند

راجب ال کارنیتین وزمان مصرف شم توضیح بدید,باتشکرفراروان

سلام ال کانیتین یک اسید آمینه است که در کبد شما ترشح می شود. این اسید به تنظیم سوخت و ساز چربی کمک کرده و کاهش چربی را تسریع می نماید و یکی از اجزاء ضروری در هر یک از برنامه های کاهش وزن می باشد. این اسید همچنین به کاهش تری گلیسرید کمک کرده و کلسترول مفید را افزایش می دهد که نتیجه آن سلامت بیشتر قلب است. منابع غذایی غنی از L-carnitine ( گوشت ماهی، مرغ، گندم، شیر، آوکادو و سویا ) می باشد که بهتر است از آنها استفاده کنیدال کارنيتين جزو داروهاي چربي‏سوز به شمار مي‌رود معمولا با توجه به ميزان کاهش وزن و چگونگي وضعيت اکسيداسيون بدن مشخص مي‏شود مصرف آن ضروري است يا نه و اگر لازم باشد با توجه به ميزان کاهش وزن مي‏توان روزانه 1 يا 2 عدد قرص ال‏کارنيتين مصرف کرد و بهترين زمان مصرف آن در فواصل بين وعده‏هاي غذايي است مثلا اگر قرار است روزانه 2 قرص ال‏کارنيتين مصرف شود بهتر است يک قرص در فاصله زماني بين وعده صبحانه تا ناهار و ديگري بين ناهار تا شام باشد. مصرف داروهاي چربي‏سوز در يک مقطع زماني خاص همراه با رعايت رژيم غذايي و داشتن فعاليت بدني در کاهش وزن بدن موثر هستند در غير اين صورت تاثير مثبتي در کم شدن وزن نخواهند داشت. اگر با داشتن فعاليت بدني و رعايت رژيم غذايي مناسب، بعد از مدت زماني، تغييري در وزنتان ايجاد نشد از مصرف قرص خودداري کنيد. گرچه ال‌کارنيتين نيز جزو مکمل‏هايي است که به‏راحتي مي‏توان آن را بدون نسخه از داروخانه‌ها تهيه کرد اما بهتر است به متخصص مراجعه کنيد تا با توجه به شرايط فردي و سوخت‌وساز بدن دوز و مقدار مناسب آن را برايتان تجويز كند.

سلام کارنیتین یا ال-کارنیتین توسط اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود.وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز وتبدیل غذا به انرژی می باشد. کارنیتین این عمل را از طریق انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره به داخل میتوکندری ‌ها جهت بتااکسیداسیون آن‌ها انجام می دهد. از طرف دیگر مصرف چربی‌ها به عنوان منبع انرژی موجب صرفه جویی در مصرف گلیگوژن عضلات گردیده و با حفظ ذخایر گلیکوژن به تأخیر در بروز خستگی ورزش کار می انجامد.همچنین به‌نظر می‌رسد که وجود ال-کارنیتین برای بهبود کارکرد قلب نیاز است. برای نمونه یک پژوهش نشان داده است میزان کارکرد نابهنجار و تپش غیرعادی قلب بعد از ۴۵ هفته مصرف ۴ گرم ال-کارنیتین در روز در بیماران دیابتی که علاوه بر فشار خون بالا از ناراحتی‌های قلبی و رگی رنج می‌بردند به میزان زیادی کاهش یافته و بهبود پیدا نموده است. مصرف روزانه ال-کارنیتین در ورزشکاران می‌تواند حتی تا ۲۵٪ میزان توانایی و ظرفیت فعالیت بدنی را بالا ببرد. همچنین پژوهش نشان داده است افرادی که از مکمل‌های ال-کارنیتین استفاده می‌نمایند بعد از انجام فعالیت‌های بدنی به میزان کمتری دچار خستگی و کوفتگی می‌شوند. این بررسی همچنان نشان داد که مصرف ال-کارنیتین دو ساعت پیش و پس از دویدن به مسافت ۲۰ کیلومتر موجب بروز خستگی کمتر و بازیابی سریعتر قوای بدنی گردد
معمولا 1000 میلی گرم کارنی تین تجویز می شود اما چناچه همراه با ورزش نباشد ذره ای کارایی نخواهد داشت موفق باشید

فقط میتونم بگم که عالی بود.

سلام و خسته نباشید
ممنون از توضیحات خوبتون. ولی من جوابمو نگرفتم. قرص مولتی دیلی مجموعه ای از ویتامین هاست بالاخره چه زمانی برای مصرف این قرص مناسب است؟

بهتره با حجیم ترین وعده غذایی در طول روز مصرف کنید

سلام
باتشکر از مطالب علمی ومفیدشما
برای فرد دیابتی(وابسته به انسولین)با ۶۲کیلو وزن و۱۷۸قد،چه مکمل هایی (پروتئین وکراتین)برای افزایش توان وحجم عضلات پیشنهادمیکنید؟حدود یک ماه است بدنسازی می روم.وبه صورت حرفه ای بدمینتون کار میکنم.

با سلام
اطلاعات در موردمصرف چه مکمل های برای بیماران دیابتی هنوز ناپخته و ناکامل است و یک نسخه ی مشخص و مطمئن برای مصرف مکمل ها در بیماری دیابت وجود ندارد. پس حتما در این مورد با پزشک معالج تان مشورت کنیداین اولین قدم در گرفتن تصمیم صحیح در مورد استفاده و مصرف مکمل ها در بیماری دیابت می باشد پزشک معالج تان با توجه به شرایط شما می تواند در مورد مزایا و خطرات مصرف مکمل های غذایی با شما مباحثه نماید. همچنین پزشک معالج تان می تواند کنترل کند که مکمل های غذایی تداخل اثری با داروهای مصرفی شما نداشته باشند حتما هر مکملی که قصد مصرف آن را دارید و یا آن را مصرف می نمایید را با پزشک معالج تان در میان بگذارید موفقباشید .

با سلام مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسی.فقط میتونم بگم شما یه نعمتید برای ما ورزشکارا.زیر سایه ی آقا ابی عبدالله الحسین وبا امید به خدا همه به هدفمون برسیم

ویتامین D را چه ساعتی در روز بهتر است ؟

با سلام
ویتامین دی چون محلول در چربی است بایددر بین غذا مصرف کنید و تجویز این ویتامین را به پزشک بسپارید موفق باشید

سلام دختر ۲۴ساله ای هستمکه سالهاست از مشکل لاغری رنج میبرم . هزینه های زیادی کردم .قرصها و مکمل های مختلف …دکتر تغذیه …..هیچکدوم فایده نداشت …خیلی نا امیدم …۱۵۹ قدم و وزنم ۴۲

عزیز شما باید میزان مصرف کربوهیدرات و پروتیین رو خیییلییی بالا ببرید و غذاتونو زیاد کنید حدود ۵ برابر چیزی ک میخورید روز های معمولی من بهت قول میدم یه ماهه افزایش وزن رو داشته باشی ب صورت چشم گیر

باسلام ؛ ۱۰روز است از طریق آزمایش پزشک من متوجه پرکاری تیرویید من شدوداروی متی مازول ۵ میلی گرم یکعدد درروز تجویز کرده. از نظر من مطالب سایت شما جامع تر وکاملتر از سایر سایتها بود.نمیدانم زمان مصرف متی مازول ناشتا یابعد از غذاست.باتشکر فراوان از اطلاعات خوب شما

موارد مصرف و عوارض داروی متی مازول
(نام تجاری: Tapazole)

گروه دارویی: تیوآمید
گروه درمانی: ضد پرکاری تیروئید
شکل دارویی: قرص ۵ میلی گرمی
مصرف در دوران حاملگی: غیر مجاز مگر در شرایط ویژه به صورت حداقل
موارد مصرف: در درمان پرکاری تیروئید , گواتر سمی
میزان مصرف: برای شروع درمان , ۳ تا ۱۰ قرص روزانه می تواند بین ۲ تا ۳ بار در روز تقسیم شود ولی ۱ تا ۳ قرص روزانه برای درمان درازمدت و نگهداری کافی است.
موارد مانع: حساسیت شدید دارویی
عوارض جانبی: عوارض خونی و کبدی , به همراه کهیر , سردرد , ضایعات جلدی , تهوع و استفراغ
توجهات: کنترل وضعیت خونی ضروری است. میزان هورمون تیروئید باید اندازه گیری شود. احتمال بروز مشکلات خونی وجود دارد.
آموزش: در صورت تب همراه گلو درد یا ضایعات پوستی شدید به پزشک اطلاع دهید. دارو باید با غذا میل شود.درد شکم به ویژه در ناحیه کبد با اهمیت تلقی می شود.
شرایط نگهداری: در دمای معمولی نگهداری شود.
این مطلب فقط جنبه اطلاع رسانی دارد.برای تجویز دارو حتما با پزشک مشورت کنیدذ

با سلام خدمت شما
بنده برای رشد قدم مکمل ویتامین دی ۳ را چه مقدار و چه زمانی باید مصرف کنم؟
سنم ۱۶ قدم ۱۷۳

سلام شایان
ویتامین هایی که کمک به افزایش قد می کنند: ۱- کلسیم۲- روی۳- مس۴- منیزیم۵- ویتامین a6- ویتامین k7- ویتامین d
سغی کن این ویتامین را بیشتر در پاییز، زمستان و اوایل بهار مصرف کنید. در فصل تابستان نیازی به مصرف این ویتامین نیست. ویتامین دی چون محلول در چربی است در بین غذا مصرف کنید. و تجویز این ویتامین را به پزشک بسپارید دوز مصرف ویتامین دی
۲۰۰ واحد بین‌المللی در روز برای کودکان و بزرگسالان زیر ۵۰ سال.
۴۰۰ واحد بین‌المللی در روز برای سنین ۵۱ تا ۷۰ .
۶۰۰ واحد بین‌المللی برای ۷۰ سالگی به بالا.موفق باشید

با سلام
چگونه جذب مکمل ویتامین D را افزایش دهید:

۱- مکمل ویتامین D را همراه با کلسیم بخورید.

۲- از مصرف روغن‏های معدنی همراه با مکمل ویتامین ویتامین D خودداری کنید، زیرا با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند.

۳- از مصرف بیش از حدّ داروهای آنتی اسید خودداری کنید، زیرا آنها نیز با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند. اگر دچار ناراحتی معده دائمی هستید، در مورد مصرف داروهای آنتی اسید با پزشک خود مشورت کنید.

۴- داروهای مصرفی خود را بررسی کنید. بعضی از آنها با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند، مثل کورتیزون و سایر داروهای استروئیدی.

۵- هنگام مصرف داروهای دیورتیک (ادرار‏آور) مراقب باشید، زیرا این داروها نسبت ویتامین D به کلسیم را در بدن به هم می‏زنند.

۶- اگر بیماری کبدی، کیسه صفرا یا معدی روده‏ای دارید، مقدار نیاز خود به ویتامین D را مشخص کنید، زیرا این بیماری ها با جذب ویتامین D تداخل می‏کنند.

تذکرات:
ویتامین d
۱- ویتامین D در مواد غذایی مختلفی مانند زرده تخم مرغ، روغن کبد ماهی، کره حیوانی، ماهی های چرب، خامه، شیر و لبنیات غنی شده با ویتامین D و جگر وجود دارد.

۲- سبزیجاتی مثل جعفری، یونچه، دم اسبی و گزنه، دارای ویتامین D هستند.

۳- مقدار دوز مصرفی مکمل ویتامین د، ۴۰۰ واحد بین‏المللی در روز است.

۴- کپسول روغن کبد ماهی، منبع غنی ویتامین D است که می توانید تحت نظر پزشک آن را مصرف کنید.

۵- برای تامین ویتامین D به طور طبیعی، سه بار در هفته و هر بار حداقل به مدت ۱۵ دقیقه در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار بگیرید. برای این کار قبل از ساعت ۱۰ صبح و بعد از ۲ بعداز ظهر بیرون بروید، ولی بین ساعات جلوی آفتاب نروید، چون شدت تابش اشعه‏های خورشید زیاد است.

۶- خورشید زمستان ممکن است قدرت کافی را برای ساخت ویتامین D مورد نیاز نداشته باشد، مخصوصاً اگر در مناطقی از زمین زندگی می‏کنید ( مناطق شمالی) که طول مدت روز در آنجا کوتاه است.

۷- مقادیر بالای مکمل ویتامین D را مصرف نکنید، مگر تحت نظر پزشک، زیرا دریافت مقادیر زیاد ویتامین D، در بدن شرایط سمی (مسمومیت زا) ایجاد می کند و عوارض دارد.

۸- اگر هر نوع سوال یا نگرانی در این باره داشتید، قبل از اینکه هر نوع اقدامی در رابطه با سلامتی یا تغذیه خود انجام دهید، با یک پزشک یا متخصص تغذیه، مشورت کنید. اطلاعات بالا نمی‏تواند جایگزین توصیه‏ها یا درمان‏های پزشکی شود.

سلام شایان ویتامین های E, D, A, K: بهترین زمان مصرف این ویتامین ها همراه با یکی از وعده های غذایی اصلی (ناهار یا شام) است چرا که وجود مقداری چربی در غذا برای جذب این ویتامین ها ضروری است. زیاده روی در مصرف این چهار ویتامین عوارض کوتاه مدت و طولانی مدت فراوانی به همراه دارد.
مصرف خودسرانه ویتامین ها می تواند عوارض خطرناکی به همراه داشته باشد. این خطر در کودکان، بانوان باردار و سالمندان از بقیه افراد بیشتر است. همچنین این خطر در افرادیکه چند نوع مکمل ویتامین را مصرف می کنند افزایش می یابد. بنابراین در مورد مصرف مکمل های ویتامین با فرد متخصص مشاوره کنیددوست من سعی کن زیر نظر پزشک مصرف کنی سرخود هیچ دارویی مصرف نکن .موفق باشید

منابع غذایی ویتامین D

بهترین منبع طبیعی ویتامین D نور خورشید است. تنها ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرارگرفتن در معرض آفتاب بدون کرم ضدآفتاب، برای چند بار در هفته میزان کافی ویتامین D را برای بدن فراهم می‌آورد.

ویتامینD همچنین در مواد غذایی مانند کره،‌ تخم‌ مرغ و روغن کبد ماهی یافت می‌شود. ویتامین D اغلب برای غنی‌‌کردن غذاهایی مانند شیر و غلات صبحانه به کار می‌برد.

برای افزایش قد مهم ترین عاملی که داریم ترشح hgh یا همون سوماتروپین یا همون هورمون رشد خودمون هستش که یک عوامل خارجی روی میزان ترشح این هورمون تاثیر گذار هستند و فرد میتونه با رعایت یک سری مسایل ترشح این هورمون رو در بدنش بالا ببره . ی سری از عوامل هیپوگلیسمی یا قند خون پایین . خواب کافی و به موقع و مصرف یک سری از اسید آمینه ها ب خصوص آرژنین هست به نظر من کسایی ک کوتاه قد هستند مصرف ال آرژنین میتونه براشون تاثیر گذار باشه . با تشکر از اطلاعات مفیدی قرار میدید

سلام و درود خسته نباشید من ۱۶ سالمه و میخواستم بدونم چ ویتامینی مصرف کنم ک وقتی ورزش میکنم باعث بشه کمی زود تر تاثیر بزاره یا ویتامینی باشه باعث بزرگ شدن عضله ها بشه ممنون میشم جواب بدید.
بنده ۱٫۷۸ قدمه با وزن ۵۹ کیلو
تشکر

ویتامین ها سعی کن زیر نظر پزشک کصرف کنی دوست من ولی مولتی ویتامین میتونی موقتی به مدت یک کاه روزی یک دونه بخوری ولی انقد تو بزرگ شدن عضله تاثیر نداره ولی باعث افزایش اشتها میشه

سلام ببخشید یک سوال ، اینکه مثلا بنده برنامه غذایی دارم و غذا های متنوع مصرف میکنم و بدنسازی هم تمرین میکنم ، آیا مصرف مولتی ویتامین لازمه ؟ و اینکه در صورت لزوم ساعات مصرف آن و نحوه خوردن آن چگونه بوده و اگر نیاز به خوردن آن نیست ک هیچ. ضمن اینکه آیا مصرف مولتی تغییرات چشمگیری را ایجاد میکند یا خیر؟ ممنون

سلام خسته نباشید من ۱۷ سال سنمه و علاقه ای به خوردن پودر ندارم و چند ماه بدنسازی کار میکنم میخواستم بدونم واسه ایکنه بدنم پر حجم تر و خوشگلتر بشه میتونم از قرص های عادی مثل مولتی ویتامین و کلسیم و… استفاده کنم؟!
از چه چیزایی میتونم استفاده کنم؟!

مولتی ویتامین بدنت پر نمیکنه احتمال افزایش اشتها با مصرفش هست همین فقط فدات شم سعی کن اونم زیر نظر پزش مصرف کنی سرخود مصرف نکن هر گونه دارو یا مکمل یا ویتامینی رو

سلام .ممنون از مطالبتون
من رزمی کار میکنم.برام فرفولیک،ویتامین ای،فارماتون و کلسیم د تجویز کردن.
بنظرتون بهترین زمان مصرفشون کی هست و اینکه چطور استفاده کنم که تداخل نداشته باشن.
سپاس

برای تشخیص زمان خوردن قرص کلسیم، باید به سه عامل اساسی زیر توجه کنید:

۱- نوع قرص کلسیم
برچسب دارو را نگاه کنید و ببینید مکمل کلسیم از چه نوعی است؟ اگر مکمل دارای سیترات کلسیم است، می توانید آن را همراه غذا و یا به تنهایی مصرف کنید.

اگر مکمل دارای کربنات کلسیم است، بهتر است با غذا میل شود. اسید معده که در حال خوردن غذا تولید می شود به جذب بهتر کربنات کلسیم کمک می کند.

۲- دوز روزانه
بیشترین جذب کلسیم زمانی اتفاق می افتد که به مقدار ۵۰۰ میلی گرم یا کمتر در هر بار مصرف شود. بنابراین اگر باید روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنید، بهتر آن است آن را به دو یا تعداد بیشتر دوز مصرفی تقسیم کرده و همه را یک جا مصرف نکنید.

۳- اگر داروهای دیگری مصرف می کنید
مکمل های کلسیم می توانند با بسیاری از داروهای تجویزی مثل آنتی بیوتیک ها، بیس فسفونات ها و داروهای فشار خون تداخل کنند.

با پزشک خود و یا دکتر داروساز داروخانه در مورد تداخل احتمالی مکمل کلسیم و داروهای دیگری که مصرف می کنید، مشورت کنید.
مکمل کلسیم عمدتا از هفته بیستم بارداری تجویز می‌شود و علت اصلی تجویز آن، پیشگیری از پرفشاری خون در دوران بارداری است
همچنین بهتر است مکمل کلسیم را با مولتی ویتامین و قرص آهن یا غذاهایی که آهن دارند، همزمان مصرف نکنید. مصرف همزمان کلسیم با مکمل های آهن، روی یا منیزیم و یا غذاهایی که سرشار از این عناصر هستند، جذب کلسیم را کاهش داده و یا از جذب آن جلوگیری می کند.

از آنجا که معمولا وعده نهار نسبت به شام و صبحانه دارای آهن بیشتری است توصیه می کنیم قرص کلسیم را شب ها میل کنید و اگر نیاز به مصرف بیش از یک قرص بود، صبحانه زمان مناسبی برای دریافت دوز اضافه است.

قرص های کربنات کلسیم سنگ ساز هستند و برای جذب شدن نیاز به اسید معده دارند، در صورتی که معده شما جراحی شده باشد و یا قرص های آنتی اسید مصرف می کنید، کربنات کلسیم جذب نخواهد شد.

لذا در افرادی که خطر سنگ کلیه دارند و یا اسید معده آن کاهش یافته، بهتر است از سیترات کلسیم استفاده نمایند.

توصیه ما همچنان این است که بهترین راه دریافت عناصر مورد نیاز بدن و از جمله کلسیم، شکل طبیعی آن و داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل است.

اگر در ارتباط با مصرف صحیح مکمل های کلسیمی همچنان سوال و ابهامی دارید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

چرا زنان باردار باید مکمل کلسیم بخورند؟
دکتر سکینه شب بیدار، متخصص تغذیه با بیان این مطلب که قرص های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت، تفاوتی با مکمل‌های خارجی ندارند، گفت:
بارداری و مکمل‌ها
«یک زن باردار باید در روز ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلی گرم لبنیات (چهار واحد لبنیات، هر واحد معادل یک لیوان شیر یا ماست) مصرف کند.

جنین برای تامین نیازهای رشد خود به کلسیم نیاز دارد و اگر این نیاز از طریق غذاها تامین نشود، جنین کلسیم مورد نیاز خود را از استخوان‌های مادر می‌گیرد و در درازمدت مادر دچار پوکی استخوان می شود.

اگر مادری به اندازه کافی لبنیات مصرف کند و نیاز کلسیم خود را از طریق مصرف مواد غذایی تامین کند، ضرورتی برای تجویز مکمل کلسیم نیست.

بیشتر زنان ایرانی به ندرت کلسیم مورد نیاز خود را از گروه‌های غذایی تامین می‌کنند.

مکمل کلسیم عمدتا از هفته بیستم بارداری تجویز می‌شود و علت اصلی تجویز آن، پیشگیری از پرفشاری خون در دوران بارداری است.

مکمل‌های کلسیم سیترات بهتر از کلسیم کربنات است، چرا که به آسانی قابل جذب بوده و نیازی به ترشح اسید معده ندارند و بین وعده‌های غذایی نیز قابل مصرف هستند.

دریافت مکمل‌ها با مقادیر توصیه شده، هیچ مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند.

مکمل‌های کلسیم داخلی به لحاظ کیفیت تفاوتی با مکمل خارجی ندارد و مصرف مکمل خارجی تنها صرف هزینه بیشتر است.»

این قرص ترکیبی از آهن و اسید فولیک می باشد. به نامهای مختلفی مثل فرفولیک، ایروفول، ففول و … در بازار وجود دارد. با توجه به عادت ماهانه در زنان مصرف این قبیل قرصها بصورت یک عدد روزانه هیچ مشکلی در خانمها ایجاد نمی کند. خانمها روزانه ۲ عدد ففول یا فرفولیک در دوره عادت ماهانه و سپس قطع آن تا دوره بعدی عادت مصرف نمایند.

ویتامین ای با نهار فارماتون هم با یه وعده غذایی مثل نهار یا شام کلسیم هم

سلام با تشکر از سایت خوبتون.پزشک مربوطه ام برای باردار شدنم قرص جویدنی ویتامین ای نوشتن گفتن روزی یک عدد ولی نمیدونم کی بخورم ممنون میشم اگه دقیق راهنماییم کنید منتظر پاسختون هستم

ویتامین ای جودیندی نیست چون محلول در چربی هست بهتره با یه وعده غذایی ترجیحا ناهار مصرف کنی

ممنون از راهنماییتون ولی قرصی ک برا من تجویز کردن جویدنی هستش برای همسرمم جویدنی ویتامین سی نوشتن ممنون میشم اگه کسی میتونه راهنماییم کنه

ویتامین سی جویدنی هست ولی تا حالا ویتامین ای جویدنی ندیدم خوب ویتامین ای که شما داری به صورت ژله ای مگه نیست نیازی به جویدن نداره

هشدار در مورد مصرف زیاد قرص های ویتامین E

به گزارش پایگاه اینترنتی بی.بی.سی.نیوز، این مطالعه که در آمریکا و بر روی ‪ ۷۷‬هزار نفر انجام شده است، نشان داد مصرف ‪ ۴۰۰‬میلی‌گرم ویتامین ‪ E‬در روز در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان ریه را ‪ ۲۸‬درصد افزایش می‌دهد و این خطر برای سیگاری‌ها از این میزان نیز بیشتر است.

در این مطالعه درباره خطرات مشابه مصرف زیاد مکمل‌های بتا کاروتن نیز هشدار داده شده است.

یک کارشناس در مجله آمریکایی “مراقبت‌های تنفسی و حیاتی پزشکی” نوشت، مردم باید ویتامین‌های مورد نیاز خود را از طریق مصرف میوه و سبزیجات بدست آورند.

دکتر “تیم بایرز” از دانشگاه کلرادو گفت، یک رژیم غذایی سالم و متعادل به این معناست که مردم همه نوع مواد غذایی و معدنی مفید را که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می‌کند، مصرف کنند.

محققان در این مطالعه مدت چهار سال متوسط مصرف روزانه ویتامین سی‪ C‬و اسید فولیک و مکمل‌های ویتامین ‪ E‬را در افراد ‪ ۵۰‬تا ‪ ۷۶‬ساله بررسی کردند.

در طول مدت این مطالعه ‪ ۵۲۱‬نفر به سرطان ریه مبتلا شدند.

عوامل سیگار، سوابق خانوادگی و سن، همه ارتباط حیرت‌آوری با خطر ابتلا به سرطان داشتند.

همچنین در این مطالعه دیده شد که مصرف ویتامین سی‪ C‬یا اسید فولیک تاثیری در ابتلا به سرطان ریه ندارد اما مصرف ویتامین ‪ E‬در ابتلا به این سرطان موثر است.

محققان از دیدگاههایی جدید، یافته‌های خود را ارزیابی کرده و به این نتیجه رسیدند که ظرف ‪ ۱۰‬سال، به ازای مصرف هر یکصد میلی‌گرم ویتامین ‪ E‬در روز، خطر ابتلا به سرطان ریه ‪ ۷‬درصد دیگر افزایش می‌یابد.

مصرف ویتامین ‪ E‬در میان سیگاری‌ها چشمگیر است اما تنها به آنها محدود نمی‌شود.

گفته می‌شود ویتامین ‪ E‬یک آنتی‌اکسیدان است که از سلول‌ها در برابر مولکول‌هایی به نام رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

اما محققان آمریکایی حدس می‌زنند که ویتامین ‪ E‬در دوزهای بالا می‌تواند بعنوان یک اکسیدکننده نیز عمل کند و باعث اکسیداسیون شود و در نتیجه به سلول‌ها آسیب بزند.

وی افزود، تحقیقات بارها و بارها نشان داده‌است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضمن تامین تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش دهد.

ترک سیگار موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بسیاری سرطان‌ها است.

هیچ رژیم غذایی یا مکمل ویتامینی وجود ندارد که بتواند با اثرات سمی دود سیگار مقابله کند.

در سال ‪ ،۲۰۰۲‬مطالعه روی ‪ ۲۹‬هزار مرد سیگاری در فنلاند نشان داد مصرف بتا کاروتن (که در بدن به ویتامین آ تبدیل می‌شود) خطر ابتلا به سرطان ریه را ‪ ۱۸‬درصد افزایش می‌دهد.

بینهایت سپاس بابت رسیدگی و پاسخگوییتون و راهنماییهای مفیدتون .
من یه سوال دیگه هم داشتم.
برخلاف اینکه ۳ ساله ورزش میکنم و دوساله که روزی ۱۵ دقیقه بدون توفق میدوم،هنوز هنگام دو ضربان قلبم به شدت بالاست.نفس کم میارم و گاهی بعداز دو سردرد میگیرم و رگهای صورتم کاملا پیدا میشه.
شنا به نفس گیریم کمک میکنه؟؟؟

شاید خوب گرم نیمکنی یهو تمرین شروع میکنی مطمنا ضربان قلبت زیاد میشه دیگه یه بار ده دقیقه حرکات گرم کردنی کششی انجام بده بعدش دو برو ببین بازم چنین مشکلی داری یا نه

سلام
مرحله اول شما اول با نرمش بدن را باید گرم کرد وسپس آرام آرام با سرعت کم شروع به دویدن کنیم نفس های عمیق از بینی بکشید و از دهان خارج کنید مرتب این کار تکرار شود به مرور زمان شاهد بهبود در تنفس خود خواهید بود.
مرحله دوم باید معاینه دقیق انجام شود. می تواند از کمبود خون باشد. افراد کم خون باید برنامه و درمانی برای خون سازی برای خود بگذارند و توصیه می شود روزانه آب آهن میل کنند، سیب رنده شده را داخل ترکیب عرق بیدمشک و گلاب ریخته و بخورند. گوشت قرمز و جگر به خصوص جگر شتر نیز مصرف نمایند.
البته می تواند مشکل آسم نیز باشد.
حجامت آلرژی نیز توصیه می گردد. اگر بهبود پیدا نکردید مراجعه نمایید.
موفق باشید

به هنگام دویدن، چطور نفس بکشیم؟
تنفس یکی از فاکتورهای مهم در کارایی فیزیکی و ورزش است. تمرینات تنفسی می‌تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کند.
یادگیری تنفس صحیح به هنگام دویدن باعث می‌شود بتوانیم سریع‌تر و طولانی‌تر بدویم، همچنین نیروی کمتری صرف خواهد شد و درد کمتری ایجاد خواهد شد.

در اینجا توصیه‌هایی برای تنفس بهتر آورده شده است:

۱- با شکم نفس بکشید نه با سینه. شکم شما در هر تنفس به داخل و خارج می‌رود اگر هنگامی که نفس می‌کشید، شکم حرکت نکند، نشانه این است که عمیق نفس نمی‌کشید.

۲- طولانی نفس بکشید. این باعث می‌شود که اکسیژن کافی به بدن وارد شود و از خستگی عضلانی، به خصوص عضلاتی دستگاه تنفسی، جلوگیری شود. این روش باعث بالا رفتن استقامت و رسیدن اکسیژن بیشتر به عضلات می‌شود.

۳- دهان خود را باز نگه دارید. دهان شما بزرگ‌تر از بینی است و نفس کشیدن با دهان باعث می‌شود هوای بیشتری وارد بدن شود. اجازه دهید که هوا هم از دهان و هم از بینی وارد شود.

۴- تنفس خود را تنظیم کنید. سعی کنید تنفس خود را با قدم‌ها‌ی‌تان هماهنگ کنید. برای مثال: هر دو قدم که با پای چپ‌تان برداشتید یک نفس بگیرید و هر دو قدم که با پای راست‌تان بر می دارید بازدم انسجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا منظم تر نفس بکشید.

ریتم‌های مختلف تنفس را امتحان کنید و هر کدام را که مناسب شماست انتخاب کنید. این رتیم به سرعت دویدن نیز بستگی دارد.

۵- از تست صحبت کردن برای بررسی تنفس خود استفاده کنید. اگر بتوانید جملات کامل را ادا کنید. یعنی به اندازه کافی هوا وارد بدن می‌کنید.

به تدریج عملکرد شش‌های خود را بالا ببرید:

۱- بدوید و به طور مداوم سریع راه بروید. دویدن مانند تمام فعالیت‌های فیزیکی دیگر با تمرین بهتر می‌شود. هر چقدر قدرت هوازی خود را بالا ببرید، بهتر و راحت‌تر می‌توانید تنفس کنید.

۲- تمرین تنفس انجام دهید. فراموش نکنید. هر چقدر که برای قوس کردن ماهیچه‌ها و قلبمان تلاش می‌کنیم، باید برای قوی کردن شش‌هایمان نیز تلاش کنیم.

سعی کنید هنگامی که نشسته‌اید یا بر روی کمر دراز کشیده‌اید با شکم نفس بکشید. دست خود را برای شکمتان قرار دهید تا مطمئن شوید در هر تنفس شکم بالا و پایین می‌رود. در هر دم و بازدم تا هشت بشمارید. این کار را هر سه تا پنج دقیقه‌ تکرار کنید.

– شنا کردن به طور مداوم نیز می‌تواند کارایی شش ها را بالا ببرد، تنفس فاکتوری مهم در تمرین شنا است. این کار به شما می‌آموزد تا ریتم تنفس خود را کنترل کنید، به این ترتیب می‌توانید تنفس را با حرکات‌تان هماهنگ کنید.

– سیگار نکشید. سیگار کشیدن شش‌های شما را خراب می‌کند. کسانی که سیگار می‌کشند به هنگام دویدن سخت تر نفس می‌کشند.

– دویدن و یا پیاده روی سریع به شما کمک می‌کند تا از دردها جلوگیری کنید و تنفس خود را تنظیم کنید.

– مطمئن شوید که به اندازه کافی از مایعات استفاده کرده اید.

– قبل و بعد از دویدن حرکات کششی انجام دهید تا کمتر آسیب ببیند.

واقعا ممنون از سایت عالیتون.
جوابها واضح و کامل.تشکر از همگی.
پاینده باشید

سلام .خسته نباشید بابت زحماتتون
من الان ۴ ماه است بدنسازی کار میکنم ۱۰ کیلو وزن اضافه کردم و حجم بدنم دوبرابر شده
کراتین و گلوتامین و مولتی ویتامین میخورم
بنظرتون با قد ۱۷۷ و وزن ۹۵ کیلو رشدم زیاد نبوده آخه جدیدا زانوم اذیت میشه.فشار بهش میاد

سلام بستگی به چگالی عضلانی داره دیگه اگه خشک اومده باشی که احتمالش کمه تو ۴ ماه ۱۰ کیلو عضله خوبه
به نظرم حرکات پایین تنه نداری تو برنامت تمرینات هوازی هم هفته ای دو بار داشته باش

سلام مجدد…
بازم سوال دارم!
من ۳روز درهفته تو باشگاه رزمی کار میکنم و ۳ روز هم سبکتر تو خونه…۱۶۰ قدم ۴۶کیلو وزنم.
تو این ۳سال سعی کردم بدون قرص و دارو و…وزن اضافه کنم ولی موفق نشدم.تو سایت بدنسازی خوندم که افرادی که میخوان وزن اضافه کنن باید دو نداشته باشن !!!!ولی من روزی یک ربع می دوام.
نظر و پیشنهادتون لطفا

شما به بدنت استراحت نمیدی دوست عزیز یا دچار تمرین زدگی شدین سعی کن هفته ای ۴ روز تمرین کنی بعدش رو تغذیت مانور بده با ۱۵ دقیقه دو انقد کالری نمیسوزونی که میشه یه بیسکویت شما بهتره روزی ۶ وعده غذا مصرف کنی و به بدن سعی کن فرصت ریکاوری هم بدی برنامه تمرینیتم عوض کن

ممنون از راهنماییتون.
درمورد دویدن باید بگم یک ربع دو بعلاوه یک ساعت و ربع تمرین دارم.اگر مشکل این باشه میتونم کمش کنم.
درمورد تغذیه:من همین ۳ وعده هم به زور میخورم!فقط بعداز تمرین اشتهام خوبه.

ابللع

البته اگر بخوام از قرص اشتها اور استفاده کنم اشتهام خوبه ولی رو بدنم خیلی زود تاثیر میزاره.
هم جوش میزنم هم به شدت دچار خواب آلودگی میشم

۵ نکته مهم برای افزایش عملکرد ورزشی
تغذیه برای افزایش عملکرد یک ورزشکار نقشی‌ اساسی‌ دارد.چه شما یک مبتدی یا یک بدن ساز با تجربه باشید قدرت، تمرکز، انگیزه و استقامت شما میتواند به وسیله یک تغذیه مناسب بهبود پیدا کند.اما برخی‌ ممکن است بپرسند که تغذیه خوب چه می‌باشد؟ در تغذیه مرسوم بین مردم ایالات متحده معمولا غذا‌های مصرفی سرشار از چربی‌ و فرآوری شده و دارای کالری بسیار زیادی هستند و میزان ارزش غذایی معمولا به اندازه کافی‌ نمی‌باشد.اما به عنوان یک فرد فعال و ورزشکار شما نباید همانند افراد عادی تغذیه داشته باشید و رژیم غذایی شما باید مقادیر کافی‌ انرژی و پروتئین را در اختیار شما قرار دهد.
اگر نمیدانید که از کجا شروع کنید در ادامه با ما همراه باشید و از نکات ارائه شده استفاده ببرید.هر ورزشی نیاز‌های خاص غذایی مخصوص به خود را می‌طلبد.اما با رعایت پنج نکته غذایی زیر شما چه ژیمناستیک کار، دونده، بدن ساز یا فوتبالیست باشید میتوانید پیروزی خود در میدان را رقم بزنید.

۱) با مصرف آنتی اکسیدان‌ها از خود مراقبت کنید

بعد از یک تمرین سخت و پر فشار بدن شما شروع به عرق ریختن و ماهیچه‌های شما نسبت به درد حساس خواهند شد و حتی ممکن است که در بدن شما کمی‌ حالت لرزش نیز به وجود آید.به دلیل اینکه شما میتوانید به شکل قابل توجهی‌ این عوارض جانبی تمرینات سخت را احساس کنید نسبت به آنها نیز توجه خاصی‌ پیدا خواهید کرد.اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در بدن شما چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است؟
در طول یک سوخت و ساز بدن در حالت معمولی‌ از اکسیژن برای تولید انرژی استفاده میشود.در این فرایند بخش اعظمی از اکسیژن به هیدروژن متصل میشود تا تشکیل آب را دهد.اما بخش کوچکی از اکسیژن به طور کامل در این فرایند شرکت نمیکند و باعث تولید دیگر گونه‌های واکنش پذیر با اکسیژن میشوند.
این اراذل کوچک به نام رادیکال‌های آزاد شناخته میشوند.در طول تمرین ماهیچه‌های اسکلتی منبع اصلی‌ رادیکال‌های آزاد هستند و همچنین این ماهیچه‌ها یکی‌ از اهداف آنها نیز میباشند.انجام تمرینات باعث افزایش مصرف اکسیژن میشود و طی‌ این فرایند رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن میتوانند باعث افزایش التهاب درونی‌ شوند که نتیجه این امر کاهش قدرت و دامنه حرکتی‌ در طول انجام تمرینات میشود.
برای جلوگیری از این وضعیت و حفظ عملکرد بالای خود از مواد غذایی سرشار از ویتامین آ، ویتامین سی‌ و ویتامین ا‌‌ی استفاده کنید که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند.همچنین گزارش شده است که بعد از مصرف بتا کاروتن و سلنیوم استرس‌های وارده به بدن از جانب رادیکال‌های آزاد به شکل قابل توجهی‌ کاهش می‌یابد.شما همچنین میتوانید مقادیر مناسب آنتی اکسیدان‌های روزانه خود را از منابع گیاهان با برگ‌های تیره، میوه‌ها و سبزیجات به دست آورید.برخی‌ از بهترین انتخاب‌ها شامل زغال اخته، سیب زمینی‌ شیرین، فلفل قرمز، گوجه فرنگی‌ و کلم بروکلی می‌باشد.همچنین چای سبز حاوی مقادیر فراوان کاتوچین می‌باشد که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد.

۲) کربوهیدرات‌ها را بشناسید

در طول تمرینات با شدت و غیر هوازی کربوهیدرات‌ها اولین منبع مورد علاقه بدن برای تامین انرژی خود می‌باشد.هنگامی که شما در حال تمرینات بدن سازی هستید یا دارید در میدان بازی‌ به سختی تلاش می‌کنید اولین چیزی که می‌خواهید تولید مقادیر سریع و کافی‌ انرژی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌باشد.به همین دلیل مصرف کربوهیدرات‌ها بسیار مهم می‌باشد.نقش اصلی‌ پروتئین ساختن ماهیچه، استخوان، پوست و دیگر بافت‌ها می‌باشد پس اگر شما تنها به پروتئین برای تامین انرژی خود اتکا‌ کنید دیگر سیستم‌ها و بافت‌های بدن دچار اختلال خواهند شد.
اکنون که میدانید مصرف کربوهیدرات‌ها بسیار مهم است باید تفاوت بین کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده را نیز درک کنید.کربوهیدرات‌های ساده نظیر گلوکز و فروکتوز به سرعت توسط بدن تجزیه میشوند و به عنوان انرژی مورد استفاده قرار میگیرند.این کربوهیدرات‌ها در مواد غذایی نظیر میوه ها، سبزیجات و شیر یافت میشوند.همچنین این کربوهیدرات‌ها در محصولات فرآوری شده دارای شکر نظیر آبنبات‌ها و نوشابه‌ها نیز یافت میشود.
از طرفی‌ دیگر کربوهیدرات‌های پیچیده زنجیره‌‌های طولانی‌ از مولکول‌های قند هستند که انرژی را با سرعت کمتر و پایدارتر در اختیار بدن قرار میدهد.به علاوه کربوهیدرات‌های پیچیده میتوانند ویتامین ها، فیبر و مواد معدنی بیشتری را در اختیار بدن قرار دهند.شما میتوانید کربوهیدرات‌های پیچیده را از منابع غذایی نظیر جو دو سر، سبزیجات نشاسته‌ای، پاستا، لوبیا و نان دریافت کنید.
مصرف بیشتر اوقات از کربوهیدرات‌های پیچیده معمولا بهترین گزینه‌ شما می‌باشد.نه تنها این کربوهیدرات‌ها باعث ایجاد نوسانات کمتری در میزان سطح قند خون میشوند همچنین باعث میشوند که به دلیل وجود مقادیر بالای فیبر میزان اشتها را نیز کنترل کنند.۲-۳ ساعت قبل از جلسه تمرینی خود از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنید تا هم سطح انرژی شما افزایش یابد و هم خستگی‌ دیرتر بر شما غالب شود.
اگرچه ممکن است این موضوع متناقض به نظر برسد اما کربوهیدراتی های ساده نیز در بهبود عملکرد شما نقش مهمی‌ را ایفا میکنند.بعد از تمرین ماهیچه‌های شما به شدت خواستار دریافت مواد غذایی هستند.با مصرف کربوهیدرات‌های ساده (مخصوصا گلوکز) نظیر آناناس، سیب زمینی‌ یا آب میوه ۱۰-۳۰ دقیقه بعد از تمرین شما میتوانید سطح انسولین خود را افزایش داده و این امر نیز خود باعث انتقال مواد غذایی به درون ماهیچه‌ها و کبد میشود.

۳) از چربی‌‌ها هراس نداشته باشید

مصرف چربی‌‌های ضروری هم برای افزایش عملکرد ورزشی و هم برای حفظ سلامتی‌ ذهنی‌ و فیزیکی‌ شما بسیار ضروری می‌باشد.چربی‌‌ها به شما انرژی میدهند و باعث جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی، کنترل التهابات بدن و حفظ سلامت پوست و مو میشوند.البته اینها بخشی از مزایای آنها هستند.به طور خلاصه بدن شما برای کارکرد صحیح خود نیاز به چربی‌‌ها دارد.پس حذف چربی‌‌ها از رژیم غذایی یک عمل غیر سالم و میتواند خطرناک باشد.
بدن ما به دو اسید چرب ضروری امگا ۳ و امگا ۶ نیازمند می‌باشد.این اسید‌های چرب واکنش‌های التهابی بدن هنگام تمرینات ورزشی را تنظیم می‌کند.اکثر افراد معمولا از امگا ۶ بیشتر از امگا ۳ استفاده میکنند که این کار نیز عادی و سالم می‌باشد.اما تفاوت بسیار زیاد بین این دو میتواند باعث آسیب رسیدن به بدن شود.بنابراین ایده بدی نمی‌باشد تا با استفاده از مکمل‌های امگا ۳ کمی‌ سطح دریافت امگا ۳ خود را افزایش دهید.شما میتوانید امگا ۳ را در مواد غذایی نظیر بذر کتان، سویا، ماهی‌ کاد، سالمون، ساردین و گردو بیابید.
۴) صبحانه خود را حذف نکنید

هنگامی که صبح از خواب بر میخیزید سطح قند خون شما پایین می‌باشد.به این معنی‌ که بدن شما انرژی قابل دسترس زیادی در اختیار نخواهد داشت.با این وضعیت شما انتظار دارید که چگونه تمرین خود را انجام دهید؟خوردن یک وعده متعادل شامل پروتئین و کربوهیدرات نظیر یک تکه نان کامل گندم و چند عدد تخم مرغ قبل از تمرین میتواند به شما انرژی و تمرکز بیشتری دهد.البته برای انجام این کار شما مجبور هستید که کمی‌ زودتر از خواب برخیزید اما انرژی بالای شما در طول تمرینات کاملا ارزش این وقت را دارد.
سطح کرتیزول شما در صبح بالا می‌باشد.با مصرف صبحانه شما میتوانید از اثرات این هورمون بکاهید.تا زمانی‌ که شما نیاز‌های غذایی بدن را رفع نکنید سطح کرتیزول بدن بالا خواهد ماند.بالا بودن سطح این هورمون در بدن میتواند باعث تجزیه ماهیچه‌ها شود که نتیجه آن کاهش عملکرد ورزشی شما می‌باشد.بالا بودن سطح کرتیزول همچنین باعث افزایش اشتها و افزایش ذخایر چربی‌ در ناحیه شکم میشود.

۵) به مقدار کافی‌ آهن مصرف کنید

آهن بخشی از هموگلوبین یک پروتئین موجود در خون می‌باشد.وظیفه هموگلوبین انتقال اکسیژن به تمام سلول‌های بدن می‌باشد.آهن همچنین بخشی از میوگلوبین یک پروتئین موجود در ماهیچه‌ها می‌باشد که وظیفه پذیرش، ذخیره و آزاد سازی اکسیژن را بر عهده دارد.همچنین آهن برای یک سیستم ایمنی بسیار سالم ضروری می‌باشد.همچنین وجود آهن برای آزاد سازی انرژی از درون سلول‌ها بسیار مهم می‌باشد.گرچه آهن در بدن دارای وظایف بسیار گوناگون و مهمی‌ می‌باشد‌ اما با این حال بسیاری از ورزشکاران از کمبود آن رنج میبرند.این موضوع مخصوصا در بانوان، گیاهخواران و ورزشکاران نوجوان به وفور مشاهده میشود.
آهن یک ماده غذایی ضروری می‌باشد به این معنی‌ که باید حتما از طریق رژیم غذایی به بدن برسد.بهترین منبع آهن پروتئین‌های حیوانی مخصوصا گوشت قرمز می‌باشد.همچنین شما میتوانید آن را از منابع غیر حیوانی نظیر بروکلی، لوبیا، کلم پیچ و مکمل‌ها دریافت کنید.از آنجایی که جذب این مواد غذایی در بدن کار آسانی‌ نمی‌باشد مصرف آنها با غذاهای سرشار از ویتامین سی‌ میتواند به جذب آنها کمک کند.میزان استاندارد تعیین شده برای مردان ۸ میلی‌ گرم در روز و برای زنان و گیاهخواران ۱۸ میلی‌ گرم در روز می‌باشد.اگر در خلال تمرینات خود احساس تنبلی و خستگی‌ می‌کنید میزان مصرف را افزایش دهید زیرا در طول تمرینات شدید آهن میتواند از طریق عرق و سلول‌های قرمز خونی آسیب دیده کاهش پیدا کند.

بینهایت ممنون از توضیحات مفیدتون

سلام لطفا در مورد قرص ایمیدین اطلاعات بدید.

آشنایی کامل با قرص ایمدین به عنوان معجزه جوانسازی پوست
ایمیدین یا ایمدین از قرص های خیلی معروف هستند که این روزها معروف ترین مدل ها و کسانیکه تمایل دارن جوانیشون بیشتر حفظ بشه از این قرص استفاده میکنند

و اما ایمدین چطور باعث جوان سازی می شود؟
محافظت از پوست فقط بصورت کارهای موضعی از قبیل استفاده از کرم های موضعی و روش هایی مثل rf و غیره نیست. بلکه راهی که بتونه از درون ساختار پوست رو ترمیم کنه ، بهترین انتخابه
یکی از انتخاب هایی که این هدف را محقق می کند، قرصی به اسم ایمدین است. چون مراقبت از پوست باید هم بصورت درونی و هم یرونی باشد. همانطور که گفته شد برای مراقبت های بیرونی از پوست کرم ها و لایه بردارهای مختلفی وجود دارد. ولی برای مراقبت های درونی این قرص بهترین انتخاب است.
قرص های ضد پیری ایمدین در هر سنی که باشید پوستتان را از درون مراقبت می کنند. این محصولات درسطحی نزدیک به زیر پوست (از درون) عمل می کنند تا پوستی نرم تر ، لطیف تر و زیباتر بسازند. قرص های ضد پیری ایمدین در لایه های عمیق تر پوست جایی که کرم های موضعی و لوسیون ها قادر به نفوذ در آن نیستند اثر می کنند تا کیفیت کلی ، ساختار و ظاهر پوست را بهبود بخشند. بنابراین قرص های ضد پیری ایمدین را به برنامه زیبا سازی روزانه خود بیفزائید و از اثرات مفید عملکرد درونی آن لذت ببرید.

در هر بسته قرص ایمدین چند قرص وجود دارد و محصول چه کشوری است ؟
بسته های ایمدین بصورت ۶۰ تایی عرضه می شوند. ایمدین محصول کشور دانمارک است. اما تاییدیه وزارت بهداشت ایران را دارد

قیمت قرص ایمدین چقدر است ؟
در حال حاضر یعنی اردیبهشت ۹۴ قیمت هر بسته از این قرص ۱۷۲ هزار تومن است. همانطور که گفته شد هر بسته ایمدین حاوی ۶۰ قرص است که برای یک ماه شما می باشد.

نحوه و زمان مصرف ایمدین به چه صورت است؟
برای برخورداری از اثرات بی نظیر این قرص، می بایست روزانه دو قرص همراه با آب بخورید.

چه مدت بعد از مصرف، اثرات خوب ایمدین ظاهر می شود؟
معمولا سه ماه پس از مصرف بهترین زمان برای اثر بخشی این قرص است

از کجا ایمدین را تهیه کنم؟
این قرص در بسیاری از داروخانه های کشور خرید و فروش می شود

قرص ایمدین تحت عنوان قرص ضد پیری شناخته می شود.بدلیل اینکه یکسری مجموعه عناصری است که گزارش شده پیری را به تعویق می اندازد درآن وجود دارد.در مورد چاقی صورت و چاق شدن بدن قابل استفاده نمی باشد.از عوارض این قرص، عارضه ای به خودی خود وجود ندارد ولی در افرادی که نسبت به دارویی حساسیت یا آلرژی دارند عوارضی دیده شده ولی غیر از حساسیت و آلرژی عوارض خاصی گزارش نشده است.

سلام و درود
من پسری ۱۶ ساله ام که ۶ ساله تکواندو کار میکنم.الان فقط میخاهم بدن خودم رو بسازم.جوری ک تیشرت خورم خوب ب
اش وزنم ۶۵ و قدم ۱۸مررسی از سایت خوووبتون

سلام و درود
من پسری ۱۶ ساله ام که ۶ ساله تکواندو کار میکنم.الان فقط میخاهم بدن خودم رو بسازم.جوری ک تیشرت خورم خوب ب
اش وزنم ۶۵ و قدم۳ ۱۸مررسی از سایت خوووبتون

سلام با رعایت رزیم غذایی و برنامه تمرینی و استراحت میتونی حجیم تر شی سعی کن بری پیش متخصص تغذیه تکواندو میخای بیخیال شی فقط بدنسازی فعلا از سه روز تمرین شروع کن برو باشگاه

سلام سه تا سوال داشتم. برای افزایش رشد مو از چه قرص هایی استفاده کنم؟ برای افزایش قد چطور ؟ سنم ۲۱ هست و برای کمتر خسته شدن و بیشتر بیدار موندن چی مصرف کنم ؟ ممنون میشم جواب بدید

ویتامین های ضروری برای رشد مو را بیان میکنیم
۱٫ ویتامین A
ویتامین A نقش مهمی در رشد مو دارد. مو را سیاه و براق نگه میدارد . ویتامین A حاوی آنتی اکسیدان است که پوست سر را مرطوب نگه میدارد و از خشک شدن مو جلوگیری میکند . ویتامین A به تقویت و ضخیم شدن مو کمک میکند
غذاهای غنی از ویتامین A
سیب زمینی شیرین و هویج
زرده تخم مرغ
شیر
اسفناج
زردآلو خشک
انبه
۲٫ بیوتین یا ویتامین B7
بیوتین ویتامین H نامیده می شود و ویتامینی است که ب اعث رشد مو می شود واز خانواده ویتامین B12 است. . موهای شکننده و سلامت و بافت مو را بهبود می بخشد. بیوتین شناخته شده است برای ضخامت و حجم مو بسیار عالی است. در تولید اسیدهای چرب ، و بسیاری دیگر از فرآیندهای مهم است . اسیدهای آمینه همانطور که می دانیم، نقش مهمی در پروتیئن دارند
با توجه به بسیاری از کارکردهای مهم آن، بیوتین موجب:
افزایش سریع رشد مو میشود
به دست آوردن موهای ضخیم با حجم زیاد
صاف کردن موها.
مواد غذایی غنی از بیوتین:
تخم مرغ
مخمر
گل کلم
تمشک
موز
گردو
بادام
۳٫ ویتامین B12
دارای ویتامین ب زیاد است که برای ریزش مو بسیار ضروری است. این ویتامین در جذب آهن به بدن کمک میکتد و همانطوری که میدانیم علت ریزش مو کمبود آهن دربدن است.
غذاهای حاوی ویتامین B12
تخم مرغ
پنیر
پودر آب پنیر
شیر
ماست
۴٫ ویتامین C
ویتامین C یک ویتامین رشد مو است که برای درمان سفید شدن زودرس مو و خشکی مو موثر است. مصرف روزانه ویتامین سی در بدن از طریق مواد غذایی یا مکمل های لازم است که برای حفظ سلامت مو لازم است
مواد غذایی غنی از ویتامین ث:
لیمو
نارنگی
توت فرنگی
۵ . ویتامین E
این ویتامین برای رشد مو ضروری است تمام مشکلات موهای خشک و خشن را برطرف میکند! موهارا مرطوب و براق میکند. همچنینپوست سر را سالم نگه می دارد و گردش خون را بهتر میکند
غذاهای غنی از ویتامین E
بادام
ماهی
شیر
بادام زمینی
اسفناج پخته شده
دانه آفتابگردان
سبزیجات خشک
۶٫ اسید فولیک
معجزه دیگری از گروه ویتامین B است که به آن “ویتامین های مو” میگویند. این ویتامین نقش مهمی در ضخیم تر کردن مو دارد و از سفیدی زود رس مو جلوگیری میکند
تقریبا هر منبع که ویتامین B داشته باشد اسید فولیک هم دارد. اما ویتامین B کمپلکس د راین زمنیه بسیار مناسب است . همه دانه گندم کامل و غلات و حبوبات د حاوی اسید فولیک هستند بنابراین کربوهیدرات مصرف کنید
نیاز به ویتامین ها برای موهالازم است. اما دو ماده مغذی دیگر وجود دارد کهبه جذب این ویتامین ها کمک میکنند
آنها عبارتند از:
آهن
پروتئین ها
آهن:
محققان دریافته اند که ریزش مو و شکستگی ناشی از کمبود آهن است. مصرف مقدار مناسب آهن روزمره نه تنها سلامت خون را به خوبی تنظیم نموده بلکه باعث رشد مو نیز میشود
مواد غذایی غنی از آهن:
گوشت قرمز
سبزیجات سبز برگ
بوقلمون
لوبیا
میوه های خشک
ب. پروتئین ها
پروتئین ها برای براق مو و قدرتمند کردن ریشه مو ها بسیار ضروری است . بدون این ماده مو کدر و شکننده شده و از بین میرود
غذاهای غنی از پروتئین
جوانه
شیر
گاهی اوقات پیدا کردن منابع طبیعی این ویتامینها سخت است وناچاریم از مکملها استفاده کنیم . مکمل ها همواره در تفاوت زن و مرد به عنوان نیازها و مقادیر متفاوت است. اینها در واقع ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف که به رژیم غذایی اضافه می شوند
ویتامین های قبل ازازیمان:
این مکمل ویتامین فقط مخصوص خانمها است . علاوه بر این دارای دوز اضافی است و سرشاراز آهن و اسید فولیک است. گفته می شود آهن برای اکسیژن رسانی میکند و م انع از ریزش مو میشود
Viviscal
این مکمل حاوی مقدار زیادی از ویتامین C و اسیدهای چرب امگا ۳ است . علاوه بر این، ویتامین معجزه گری است
Nourage
این مکمل ویتامین مو است که فولیکول مو را تقویت میکند
. قبل از شروع هر گونه مکمل های ویتامین متخصص تغذیه خود مشورت کنید

ویتامین های موثر در رشد مو
ویتامین های مو برای مردان،فولیکول های مو را تقویت کرده و عومل ریزش مو را تحت کنترل خود در می آورند و موجب رشد سریعتر آنها خواهند شد.

درضمن، بسیاری از این ویتامین ها، باعث ضخیم تر شدن تارهای مو نیز می شوند.

این ویتامین ها از ترشح dihydrotestosteronدی هیررو تستوسترون ، آندروژنی که مسئول ریزش و کاهش مو در مردان است، جلوگیری می کند.

کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدن نیز می تواند منجر به ریزش موها شود.بنابراین اینکه چگونه می توان ریزش مو ها را کنترل کرده و چه ویتامین هایی برای رشد و تقویت موها مفید و موثر هستند، جزء سوالات بسیار رایج و متداول در میان مردانی است که نگران از دست دادن موهای خود هستند.

Bکمپلکس یکی از بهترین ویتامین ها برای رشد موها به شمار می رود.این ویتامین شامل تیامین( B1)، ریبو فلاوین (B2)، نیاسین (B3)، اسید پانتوتنیک (B5) ،اسید فولیک (B9)، پیریدوکسین (B6)، بیوتین (B7) , و Cyanocobalamin(B12)می باشد.این ویتامین در ترکیب با اسیدهای آمینه، فولیکول های مو را برای تولید موهای جدید تقویت می کند.از این رو مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین B کمپلکس، برای رشد موها بسیار لازم و ضروری است.

ویتامین E، علاوه بر تاثیرات مطلوبی که بر پوست می گذارد، به عنوان یکی از ویتامین های موثر در رشد موها نیز مورد توجه قرار می گیرد.این ویتامین با افزایش گردش خون در پوست سر که منجر به رشد بهتر موها می شود و داشتن موهایی سالم وزیبا بسیار حائز اهمیت می باشد.به علاوه این ویتامین موجب بهبود بافت مو و درخشان تر شدن آن خواهد شد.
تقویت مو در آقایان,رشد و تقویت مو,ویتامین های موثر در رشد مو

ویتامین دیگری که نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ریزش موها بر عهده دارد، ویتامین C میباشد.این ویتامین هم با تحریک گردش خون بهتر در مویرگ های پوست سر، موجب حفظ سلامت آن می شود و داشتن پوست سر سالم و مهیا برای رشد موها، از عوامل مهم تقویت و تسریع رشد موها مححسوب می شود.در ضمن این ویتامین از آسیب های مو نیز جلوگیری می کند.

رتینول که بیشترآنرا با نام ویتامین A می شناسیم، برای ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو و جلوگیری از خشکی آنها بسیار ضروری خواهد بود.

ویتامین A نه تنها موجب افزایش رشد موهای سالم می شود، بلکه به حفظ سلامت پوست، ناخن و چشم ها نیز کمک زیادی می کند.

مصرف کافی ویتامین های مو برای مردان، می تواند باعث کندی روند نازک شدن و طاسی سر در این افراد شود.

برای داشتن موهایی سالم و قوی با تارهای ضخیم ،علاوه بر مصرف این ویتامین ها، داشتن رژیمی سالم، مغذی و متعادل و نوشیدن آب کافی ، بسیار حائز اهمیت می باشد.این برنامه ریزی صحیح، علاوه بر تمامی این مزایا، از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به مو نیز جلوگیری خواهد کرد.

واقعا عالی،فقط یکی بگه دز آمپول ب کمپلکس چقدره و کی استفاده بشه

سلام
ممنون از سایت خوبتون
به این هم توجه کنید کنید که بارفیکس رفتن هم کمک «خیلی زیادی» به بلندتر شدن قد میکنه و هیچکس به این اشاره نکرد

سلام ممنون از پاسخگویی شما یک سوال چند جوابی دارم ممنون میشم جواب بدهید. اگر امکان داشت پاسخرو برای ایمیلم ارسال کنید مرسی.
من این مکمل و ویتامینها رو همراه با سه روز در هقته ورزش به مدت دو ماه باید مصرف کنم لطفا زمان مصرف آنها رو در روز یا روز تمرین برام میفرستید , و اگر امکان داره مقدار مصرفشون رو هم بگید ممنون میشم.
super amino 6000
vitamin c ,d , b12 , b6 ,omega3 , fulic acid , zink , e , calcium, d
الکارنتین
گلوکوزامین

سلام یه سوال داشتم میخواستم بپرسم که برایه ترمیم غضروف ومفاصل چه ویتامینی باید استفادهدبشه؟؟؟

من قرص ویتامین Dمصرف میکنم خواستم بدونم به جز ترمیم استخوان غضروف ومفاصل رو هم ترمیم میکنه؟؟؟

ویتامین ها از مهمترین مواد مورد نیاز بدن هستند و کمبود اونها حیات انسان رو در خطر قرار میده و با توجه به سبک زندگی و تغذیه مردم این دوره و زمانه مصرف مکمل های ویتامین صد در صد ضروری اند .
_
قطعا مصرف بیش از حد مکمل ها مضره ولی مصرف به اندازه به استخاره نیازی نداره :
مصرف ماهانه یه قرص ۵۰۰۰۰ واحدی ویتامین D3
یا مصرف هفته ای یه قرص ۲۵۰۰۰ واحدی ویتامینA میتونه به بهبود زندگی حال حاضر و آینده شما کمک کنه ،
متاسفانه ۸۰ درصد خانم های ما کمبود ویتامین D دارند و به همین دلیل که خانم های ما اینقدر در سنین پایین دچار پوکی استخوان میشن .
البته مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات فراموش نشه که شما میتونید با مصرف این مواد همراه مکمل ها تن سالمی برای ۷۰ سال آینده داشته باشید .
لطفا احساساتی نشید و از امروز عین دیوونه ها ویتامین مصرف کنید ،،،
هر ماه یک قرص ویتامین D3 50000
هر هفته هم یک قرص ویتامین A 25000
مگر اینکه مشکل حاد کبدی داشته باشید

سلام وقت بخیر
من ۳۰ سالمه چند روز پیش ازمایش دادم و متوجه شدم ویتامین d خیلی پایینه ۵ بود البته هیچ علائم و دردی نداشتم همینطور کلسیمم ۹٫۶ بود که خوب بود دکتر برام ویتامین d3 1000 بصورت روزانه و کپسول کلسیم ۱۰۰۰که شامل d3 200 هم هست تجویز کردند که دو روزی یکی بخورم البته از نوع سیترات هستن و کلسیم کمتری داره توی بروشور نوشته دوز کلسیم ۲۵۰ هستش اما نمیدونم چرا زمانی که کپسول کلسیم رو میخورم احوالم بد میشه و دردهایی توی پا و انگشتامو و جای دیگه پیدا میکنم کلا یکم بهم میریزم و درد خفیف زیر چانه م به دکتر مراجعه کردم و گفتم شاید چون توی ازمایش کمبود کلسیم ندارم بهم نمیسازه ولی گفتن من تشخیص میدم بخوری البته در طول روز لبنیات و منابع کلسیم رو هم میخورم ولی میخوام علت درد و ناخوشی رو بدونم؟

باسپاس از زحمات شما بزرگوار و دلسوز

با سلام و تشکر از شما بابت سایت خوبتان

سلام مرسی از مطالبتون
داش من ۱۶ سالمه و بدنسازی کار میکنم میخواستم بدونم چه ویتامین هایی رو مصرف کنم ک عضله هام قوی تر بشوند و زمان و مقدار مصرف رو هم بگید مرسی

سلام خسته نباشید
ببخشید من بخاطر اینکه رو پوست خط نیوفته اکثرا گفتن ویتامین E مناسبه که روزی یکی مصرف شه…حالا از یه طرف میگن مصرفه بیش از حد و یا طولانی مدت عوارض داره میشه بگید باید چند روز یه دوره مصرف کنم؟؟بعد چه مدت میتونم دوره بعدیشو مصرف کنم؟؟بسیار سپاسگذارم

سلام .خیلی تشکرمیکنم از خدمات بسیارخوب شما دوستان .سوالم این بودکه آیا درسن ۲۴ سالگی میشه قدو افزایش داد؟ سن ۲۴ قد۱۵۷. تا چه سنی میشه روی افزایش قد کارکرد!! آیا مکمل یا ورزشی و. جودداره که بشه این کاروکرد. با تشکر

سلام یک سوال داشتم لطفا راهنمای کنید .اشتها کاذب دارم ایا قرص موثری هست که مصرف کنم تا جلوی اشتهای من رو بگیره ؟ با تشکر

من یه ورزشکارم ۱۵ سالمه وزن ۴۵ کیلو میخوام ویتامین دی بخورم ولی نمی دونم چقدر و چه موقع بخورم دنده هام زده بیرون میخوام همراه با ورزش عضله بدست بیارم در ضمن ویتامین دی عوارض داره؟
موهاش میکنم کمکم کنید

باعرض سلام وخداقوت خدمت شما .من یه کشتی گیرم میخواستم بدونم برای بالابردن قدرت بدنی و قدرت نفس گیری چه ویتامین هایی قبل وبعد ازتمرین لازمه استفاده کنم تا بهتر نتیجه بگیرم ….ممنون از این همه وقتی که برای ماورزشکارا میذارید

باعرض سلام من فقط میخواستم بدونم آیا دارویی هست که وزنم کاهش پیداکنه اما ضرری نداشته باشه..ممنون

سپاس از سایت خوبتون.میخواسم نظر شما رو درباره قرص های مخمر آبجو بپرسم و این که میگن باعث افزایش وزن و پرشدن صورت و کم شدن ریزش مو میشه چقدر صحت داره؟

با سلام و تشکر ازسایت خوب و راهنماییهای مفیدتون. من بدنسازی کار میکنم میخواستم بدونم توی یه دوره یک ماهه میتونم در طول روز ویتامین ای ۴۰۰ و فارماتون و هم ویتامین سی ۵۰۰ استفاده کنم . اگر امکانش هست زمان مصرفش رو هم راهنمایی بفرمائید. متشکرم

سلام،،، آقا بهترین زمان مصرف ویتامین B1 چه موقع هست،،، ممنون از راهنمایی شما

من نمیتوانستم از نظراتش مقاومت کنم خیلی خوب نوشته شده! http://realpsychicnow.biz

باسلام …ببخخشید خوردن یک عدد قرص د۳برای بانوان ماهی یک عدد مشکلی پیش نمیاره؟ میشه بگید قرص منیزیم رو چه زمانی باید مصرف کرد؟
و اینکه ایا باید خوردن ویتامینها سرساعت باشد یا نیم ساعت اینطرف اونطرف مشکلی نداره
باتشکر فراوااان

سلام چه ویتامینی برای رشد قد خوبه

سلام خسته نباشید.من قدم ۱۶۳ و وزنم ۷۳ کیلو هستش. ۸ سال ورزش میکردم یک سال گذاشتم کنار. الان دوباره دومیدانی و TRX رو شروع کردم.چون شکم و پهلوم چاق شده مجبورم بیشتر ورزش کنم ولی از طرفی مشکلی که دارم اینه که در روند لاغری سینه هام فوق العاده کوچیک میشه و این خیلی بد و زشته. میخواستم ببینم راهی وجود داره که باعث بشه سایز سینم تغییر نکنه. و اینکه من عادت به رژیم ندارم فقط کم خوری میکنم چون نمیخوام در کنار سینم رژیمم باعث ریزش مو و خراب شدن صورتم بشه

سلام. سلامت باشین.
برای گرفتن اطلاعات تخصصی تر و راهنماییهای بیشتر لطفا در دایرکت اینستاگرام سوالاتتون رو با کارشناسامون مطرح کنید.

و اما پیشنهاد ما بشما.
اول شکمتون رو به داخل جمع کنید(سفت کنید) ببینید این وضعیت رو میپسندید؟ یعنی خوبه که شکم اینجور باشه؟
اگر بله، بدونید که وضعیت بدنیتون همینه. منتها چون ورزش رو ول کردین، عضلات شکم، خودشون رو ول کردن و شل شدن به جلو. شکم و پهلو کار کنید تا عضلات شکم قوی شن و برگردن سر جای خودشون.
و اما برای مشکلی که فرمودین: برای کاهش حجم شکم و پهلو، نباید بدوین. پیاده روی تنها راهیه که بدردتون میخوره. فقط از حجم میانه بدن کم میشه. و در تغذیه روزانتون میوه رو جای بدین. تا صورتتون خیلی لاغر نشه. و البته موضوعی که در مورد صورت و لاغری و … وجود داره اینه که اتوماتیک صورت ورزشکاران حرفه ای، لاغر و استخوانیه. بعلت نوع تمرینات پرفشاری که انجام میدهند.

کم خوری نکنین، سالم خوری کنین. هیچ وعده ای رو حذف نکنین. سبزیجات رو بیشتر مصرف کنین.

ممنون. موفق باشین.

سلام خسته نباشید
من الان چه ساعتی ویتامین ث رو مصرف کنم
من کلا از،هیچ مکملی استفاده نمیکنم

سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز ، من دکتر بهم گفته هورمون آندرژونم چند شماره ای بالاست موهای زاید دارم و ریز مو خیلی خیلی وحشتناک قرص ضد بارداری به مدت ۶ ماه دادن بهم و تنبلی تخمدان دارم اما انگار درمان نشدمو اثر نکرد باشگاه بدنسازی کار میکنم برای حجم سخت چاق میشم خواستم از مکمل برای افزایش حجم استفاده کنم اما شک دارم که هورمون های منو با این وضعیت بدتر نکنه گفتن مکمل پروتیین وی سلتکشن مصرف کنم ، گفتم از شما امکانش هست راهنمایی بخوام .ممنون

سلام. من مکمل کلسیم+ویتامین د رو با شیر مصرف کنم مشکلی داره؟! ممنونم.

سلام..بسیار ممنونم از مطالب مفیدتون
۳۱سالمه.قد۱۵۸،BMI24/4،وزن ۶۰
رژیم گرفتم،ویتامین های Eو Dو Aو B1و Bکمپلکس و کلسیم گرفتم..بهترین زمان مصرفشون رو میخواستم بدونم؟
اکثر سایت ها نوشتن کلسیم شب همراه شیر عالیه
ولی پزشکی که رفتم پیششون گفتن خوردن کلسیم در شب باعث رسوب کلسیم میشه
نمیدونم چه موقع بخورم؟
زینک هم گرفتم برا ریزش موی که دارم ولی گفتن اشتهاآوره،پیشنهاد بیوتین دادن منم بیوتین گرفتم
هم زمان مصرف و هم اینکه کدومش بهتره؟
و اگه لطف کنید میخوام بدونم ویتامین خارجی بهتره یا ایرانی؟
ویتامین C،B1،A،بیوتین ایرانی گرفتم
بقیه خارجی کدومش بهتره..
بسیار ممنونم از شما
ببخشید که کلی سوال شد

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است – آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد –


پاک کردن دیدگاه


تمامی حقوق مطالب برای “مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ”محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

طراحی : کلکسیون طراحی — پشتیبانی و اجرا : ایده نو

گاز گرفتن گونه ، فشردن محکم دندان ها بر روی قسمت داخلی گونه است. اغلب اوقات هنگام خواب اتفاق می افتد و این گاز گرفتن فراتر از یک عادت بد است. گاز گرفتن گونه می‌ تواند نشانه استرس یا اضطراب بیش از حد باشد. زمانی که جویدن و یا گاز گرفتن در یک دوره طولانی انجام می‌ شود، باعث آسیب به دهان و منجر به زخم و جراحت می ‌شود. این عمل تکرار شونده ممکن است نشانه ‌ای از اضطراب باشد که به عنوان رفتار …

شما ممکن است درباره بتاکاروتن، لیکوپن، زاکسانتیین، لوتئین و کانتاگزانتین، مطالبی را شنیده باشید، اما آیا درباره استاگزانتین هم چیزی شنیده اید؟ استاگزانتین به عنوان یکی از قوی ترین کاروتنوئیدها و آنتی اکسیدان ها در طبیعت است که از جنبه های بسیاری برای سلامت مفید است، از کاهش چین و چروک گرفته تا بهبود و افزایش سرعت کارهای روزمره شما. این رنگدانه قدرتمند به انواع خاصی از غذاهای دریایی، رنگ قرمز_ نارنجی می دهد و سلامت بینایی وسلامت مغز و قلب را ارتقاء می بخشد …

طب فشاری نوعی روش درمانی جایگزین است که از روش چین باستان پیروی می کند. هدف آن، کاهش بیماری های مختلف با تلاش بر اصلاح و بهبود گردش خون و نیروی زندگی در بدن انسان می باشد. در این مقاله از بخش پزشکی و زنان و زایمان دکتر سلام، به بررسی طب فشاری می پردازیم. این روش، مشکلات باروری در زنان و مردان را بهبود می بخشد. ناباروری امروزه به دلیل شیوه زندگی ناسالم و استرس زا افزایش یافته است. اگر چه مداخلات پزشکی مختلف …

چشمان به هم چسبیده یا پر آب، یک وضعیت عادی در کودکان است که در ۲۰ درصد از همه کودکان مشاهده می ‌شود. خوشبختانه این وضعیت بدون ‌ضرر است و به خودی خود برطرف می ‌شود. این به شما بستگی دارد که از تمیزی و سالم بودن چشمان کودک خود مطمئن باشید. با این حال، در برخی موارد، علائم مربوط به چشم ‌های پرآب ممکن است نشان دهنده عوارض جدی باشند که باید توسط پزشک متخصص اطفال مورد بررسی قرار بگیرد. این مقاله از بخش …

ترک شکم پس از زایمان در میان زنان رایج است. شما ممکن است ترک های عمیقی که بیشتر در مناطق مستعد تجمع چربی مثل پستان، باسن، بازوها، شکم و ران به وجود می آیند، داشته باشید. آن ‌ها ممکن است به خاطر تغییرات هورمونی یا از دست دادن ناگهانی چربی در این مناطق به وجود بیایند. در این مقاله از بخش پوست و مو و زنان و زایمان دکتر سلام، به شما می‌گوییم که چگونه می ‌توانید از طریق درمان ‌های خانگی و درمان‌ های …بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

برای بسیاری از افراد، گیاه دارواش چیزی جز کریسمس را به ذهن نمی آورد. اما علاوه بر این که به عنوان تزئینات جشن تعطیلات مورد استفاده قرار می …

آیا می دانید تشخیص کوررنگی به چه صورتی انجام می شود؟ با انواع کوررنگی آشنایی دارید؟ افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی توانند رنگ های قرمز، …

در مورد خیریه کودکان فرشته اند چیزی شنیده اید؟ آیا دوست دارید به جمع این خیریه بپیوندید و در کارهای آنها شریک شوید؟ این خیریه در مراسم های …

تخمک گذاری یعنی زمانی که در سیکل ماهانه، بدن تخم یا تخمکی را از تخمدان ها آزاد می کند. این تخمک از طریق لوله فالوپ راه خود را …

در مورد عفونت مجاری ادراری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا میتوان این بیماری را با راهکارهای خانگی و روش های گیاهی درمان کرد؟ دستگاه ادرار شما از چندین بخش …

علائم زایمان چیست؟ غیر قابل پیش بینی بودن زمان زایمان، باعث اضطراب و دلواپسی می شود. آیا چیزی که حس می کنید گرفتگی عضلات …

با دستگاه TENS آشنایی دارید؟ درد زایمان، یک تجربه دردناک و غافلگیر کننده است. خوشبختانه، پزشکی مدرن توانسته چندین راه حل برای مقابله با …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

چگونه میتوان به تقویت انگشتان دست پرداخت؟ آیا میتوان با تمرینات ورزشی ساده، انگشتان قوی تری برای خود ساخت؟ این تمرین‌ های درمانی و …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران,روزنامه,اخبار,خانواده,فال,سرگرمی,آشپزی,شیرنی پزی

186

بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز
بهترین زمان مصرف ویتامین e در روز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *