بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

دوره مقدماتی php
بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ
بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

دوره مقدماتی php

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و …

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این …

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش …

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر …

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های …

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست …

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است: …

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

گلوکوفاژ نام تجاری داروی متفورمین می باشد که برای بیماران دیابتی تجویز می شود. علاوه بر این برای کاهش وزن در افراد چاق نیز کاربرد دارد. در این مقاله با با اطلاعات دارویی قرص گلوکوفاژ و کاربرها و عوارضی که برای بدن دارد آشنا خواهید شد.

قرص متفورمین با نام تجاری گلوکوفاژ در داروخانه ها عرضه می شود و برای درمان دیابت تجویز می شود، اما تحقیقات زیادی نشان داده اند که قرص گلوکوفاژ باعث کاهش وزن می شود، زیرا مصرف این قرص باعث کاهش میل به غذا در افراد غیر دیابتی می شود. گلوکوفاژ یک داروی ضد دیابت از دسته بی گوانید ها است.

انسولین هورونی است که به طور طبیعی از پانکراس ترشح می شود. وظیفه انسولین در بدن کنترل میزان قند خون است. اگر بدن به مقدار کافی انسولین تولید نکند و یا اینکه انسولین تولید شده نتواند موثر واقع شود، به این حالت دیابت شیرین می گویند. برای پیشگیری از پیامدهای ناشی از گلوکز بالا میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت باید کنترل شود. در برخی از افراد با تغییر رژیم غذایی روزانه میزان قند خون کنترل می شود، اما در سایر بیماران علاوه بر تغییر رژیم غذایی داروهایی نظیر گلوکوفاژ مورد نیاز است. گلوکوفاژ به بدن اجازه می دهد که از مقدار پایین انسولین که در دیابت نوع ۲ دیده می شود، به صورت بهینه استفاده کرد.

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

گلوکوفاژ برای درمان دیابت غیر وابسته به انسولین مصرف می شود. قرص گلوکوفاژ به ویژه برای درمان بیماران مبتلا به دیابت غیر وابسته به انسولین که به رژیم غذایی پاسخ نداده اند تجویز می شود. علاوه بر این این دارو برای بیمارانی که اضافه وزن دارند تجویز می شود. گلوکوفاژ طبق نظر پزشک می تواند به تنهایی و یا با همراه سایر داروهای کاهش دهنده فشار خون و یا انسولین تجویز شود.

گلوکوفاژ از طریق کاهش گلوکونئوژنز و افزایش مصرف محیطی گلوکز اثر می کند. از آنجا که تنها در حضور انسولین آندوژن مؤثر می باشد تنها در افرادی مؤثر است که بخشی از سلول های پانکراس آنها سالم باشد. تصور می شود که گلوکوفاژ تعداد و یا قدرت اتصال انسولین به گیرنده های غشاء سلول، به ویژه گیرنده های محیطی را افزایش می دهد.

فراهمی زیستی دارو ۵۰ یا ۶۰ درصد است ولی غذا ، سرعت و میزان جذب دارو را کاهش می دهد. نیمه عمر دارو ۲/۶ ساعت است و بطور عمده به صورت تغییر نیافته از کلیه ها دفع می شود.

قرص گلوکوفاژ در مواردی مانند بیماری های کبدی و کلیوی، بیماری های قلبی، عفونت شدید، استعداد ابتلا به اسیدوز لاکتیک، سوختگی شدید، دهیدراتاسیون، جراحی، تروما، اغمای دیابتی و کتواسیدوز نباید مصرف شود.

دارو به میزان ۵۰۰ میلی گرم هر ۸ ساعت یا ۸۵۰ میلی گرم هر ۱۲ ساعت همراه یا بعد از غذا مصرف می شود. حداکثر مقدار مصرف g/day3-2 در مقادیر منقسم می باشد.

دیگوکسین، مرفین، سایمتیدین، آمیلوراید، بلوک کننده های کانال کلسیم، رانیتیدین، تریامترن، پروکائین آمید، کینین، تری متوپریم و وانکومایسین که توسط انتقال توبولار کلیوی دفع می شوند، ‌غلظت پلاسمایی گلوکوفاژ را افزایش داده و با کلیرانس کلیوی آن تداخل می کنند.

مصرف داروهای شیمیایی معمولا با عوارضی همراه است که این عوارض در برخی از افراد با شدت بیشتری دیده می‌شود. مصرف خود سرانه داروها می تواند باعث تشدید هر چه بیشتر عوارض شود. قرص گلوکوفاژ در ابتدای زمان مصرف ممکن است با مقداری معده درد و عوارض گوارشی همراه باشد. به همین دلیل بهتر است این دارو بعد از غذا مصرف شود. گلوکوفاژ بهترین اثر خود را بر بیمارانی می گذارد که سبزیجات زیاد مصرف می کنند،‌ ضمن اینکه از ورزش و خواب کافی غافل نیستند.

مصرف داروی گلوکوفاژ می تواند باعث سوء هاضمه، کمر درد و پهلو درد،‌ سرفه و گرفتگی صدا،‌ تب و لرز،‌ کاهش اشتها، اسهال تنفس سریع و غیر عمیق،‌ احساس ناخوشی عمومی، درد عضلانی، مشکلات دفع ادارد و سوزش ادرار شود.

همچنین خواب آلودگی، اضطراب، تاری دید احساس تنگی در قفسه سینه،‌ عرق سرد،‌ اغما، گیجی،‌ پوست سرد و رنگ پریده،‌ افسردگی، تنگی نفس، سرگیجه، بالا رفتن ضربان قلب و نبض،‌ احساس گرما،‌ سردرد،‌ احساس گرسنگی،‌ تعریق زیاد،‌ تهوع،‌ عصبی شدن،‌ دیدن کابوس شبانه و قرمزی پوست صورت، گردن و بالاتنه از دیگر عوارض این دارو هستند.

متفورمین می‌تواند عوارض دیگری چون تشنج،‌ کوتاهی تنفس،‌ لرزش بدن، اختلالات رفتاری، اختلال در صحبت کردن،‌ چرت زدن، خستگی و ضعف غیرمعمول‌، حالت خس‌خس سینه، اختلال در تمرکز حواس،‌ کم شدن قدرت بدنی و بی قراری را برای فرد ایجاد کند.

متفورمین به صورت قرص‌های ۵۰۰ میلی‌گرم و ۱۰۰۰ میلی‌گرم تولید و به بازار عرضه می‌شود. این قرص با نام‌های تجاری گلومتزا، ریومت، گلوکوفاژ،‌ گلوکوفاژایکس آر و ‌فورتامت به فروش می ‌رسد.

همان طور که در این مقاله ملاحظه کردید قرص گلوکوفاژ یا متفورمین برای درمان بیماری دیابت تجویز می شود و همچنین علاوه بر این به کاهش وزن در افراد چاق نیز کمک می کند. در صورت تمایل می توانید برای داشتن اطلاعات لازم در زمینه اطلاعات دارویی سایر دارو ها و همچنین کاربرد ها و عوارض آن ها به بخش اطلاعات دارویی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!


متفورمین چیست؟
 متفورمین یک داروی ضددیابت‌‌ از دسته بی‌گوانیدها‌ست.
انسولین هورمونی است که به طور طبیعی از پانکراس ترشح می‌شود. انسولین میزان قند خون را کنترل می‌کند. اگر بدن ما به مقدار کافی انسولین تولید نکند یا انسولین تولید شده نتواند مؤثر واقع شود، به این حالت دیابت شیرین می‌گویند.
به منظور پیشگیری از پیامدهای ناشی از گلوکز بالا، میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت باید کنترل شود. در بعضی افراد با تغییر رژیم غذایی روزانه، میزان قند خون کنترل می شود، اما در سایر بیماران علاوه‌بر تغییر رژیم غذایی، داروهایی نظیر متفورمین مورد نیاز است. متفورمین به بدن اجازه می‌دهد که از مقدار پایین انسولین (که در دیابت نوع 2 مشاهده می‌شود.) به صورت بهینه استفاده کند.
متفورمین می‌تواند به تنهایی، همراه با سایر داروهای کاهنده قند خون و یا همراه با انسولین تجویز شود.  

پیش از مصرف متفورمین
پیش از مصرف متفورمین، در صورت داشتن هریک از شرایط زیر پزشک یا داروساز را مطلع سازید:
مشکلات کبدی و یا کلیوی
دهیدراته هستید یا عفونت شدید دارید.
اخیرا مشکلات شدید قلبی و یا تنفسی داشته‌اید.
اخیرا جهت عکسبرداری، ماده حاجب دریافت کرده‌اید.
سابقه یک مشکل جدی به نام کتواسیدوزدیابتیک دارید. (زمانی‌که بیمار دیابتی احساس تشنگی شدید، تهوع، ضعف، تنگی نفس و کاهش شدید وزن دارد.)
مصرف زیاد الکل
در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارید.
سابقه حساسیت دارویی
مصرف دیگر داروها از جمله داروهای بدون نسخه، گیاهی و مکمل‌ها

متفورمین برای کاهش وزن متفورمین که با نام تجاری گلوکوفاژ در داروخانه ها عرضه میشود، برای درمان دیابت استفاده میشود اما تحقیقات زیادی نشان داده اند که متفورمین باعث کاهش وزن به علت کاهش میل به غذا خوردن در افراد غیر دیابتی می شود. ساخت زیاد انسولین در بدن شما می تواند باعث بروز افزایش وزن شود، به خصوص اگر ذخیره اولیه در شکم تان باشد.

وقتی غذا می خورید، قند خون شما بالا می رود که باعث افزایش ترشح انسولین از پانکراس می شود. انسولین با مکانیسم هایی مثل عملکرد روی مغز باعث ایجاد احساس گرسنگی، ساختن چربی توسط کبد و پرکردن سلول های چربی شکم با چربی می شود.

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

بنابراین، درمان برای این نوع چاقی، اجتناب از خوردن غذاهایی است که باعث افزایش زیاد قند خون میشود و جلوگیری از افزایش زیاد قند خون با تجویز دارو است. از فراورده های شیرینی پزی، پاستاها و هر غذایی که از آرد، آب میوه و هر چیزی که به آن شکر اضافه شود دوری کنید.

میوه ها و ریشه سبزیجات مثل سیب زمینی را فقط با وعده های غذایی میل کنید. بعد از غذا خوردن، قند از روده وارد دستگاه گردش خون می شود و بعد به سرعت وارد کبد شما می شود. سپس کبد برای افزایش میزان قند خون، قند را به داخل دستگاه گردش خون شما ترشح می کند. برای نرمال نگه داشتن سطح قند خون، پانکراس انسولین را به دستگاه گردش خون شما ترشح می کند. انسولین باعث ایجاد احساس گرسنگی همیشگی و تبدیل کالری اضافی به چربی می شود و با تنگ کردن شریان ها باعث بروز حملات قلبی می شود.

شما برای نرمال نگه داشتن سطح قند خون برای جلوگیری از بروز دیابت، صدمات عصبی، حملات قلبی، سکته و صدمات کلیه به انسولین نیاز دارید. گلوکوفاژ ترشح قند را از کبد برای جلوگیری از افزایش زیاد قند خون، کاهش میدهد. بنابراین بدن شما نیاز به تولید کردن انسولین زیاد دارد که باعث ایجاد احساس گرسنگی و ساختن چربی توسط کبد میشود ندارد.گلوکوفاژ، باعث کاهش سطح انسولین، جلوگیری از عوارض جانبی دیابت می شود و می توان توسط افرادی که تمایل دارند وزن خود را کم کنند استفاده شود. 

*هشدار:
هیچ وقت به طور خودسرانه این دارو را مصرف نکنید.
باید متذکر شوم که استفاده از این دارو یا هر داروی دیگری برای لاغر شدن، باید تحت نظر پزشک و با تجویز ایشان باشد تا دچار عوارض جانبی یا مشکل ناشی از مصرف آن دارو نشوید.

آیا متفورمین می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد؟
هر دارویی علاوه بر اثرات سودمند می‌تواند یکسری عوارض ناخواسته به وجود آورد. البته این عوارض در همه افراد ظاهر نمی‌شود و معمولا با گذشت زمان کاهش می‌یابند. در صورتیکه این عوارض شما را آزار می دهد با پزشک یا داروساز مشورت کنید:

برخی عوارض جانبی احتمالی
در صورت بروز عوارض چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

حالت تهوع و احساس ناخوشی

یکی از عوارض شایع می‌باشد که معمولا پس از چند روز بهبود می‌یابد. در صورتیکه ادامه یافت با پزشک مشورت کنید.


اسهال

برای جبران مایعات از دست رفته، مقادیر زیاد مایعات بنوشید. معمولا بعد از مدتی این عارضه برطرف می‌شود، در غیر این صورت به پزشک اطلاع دهید.


طعم بد دهان، کاهش اشتها و درد شکمی

اگر هریک از این عوارض موجب آزار شما شده‌است، پزشک را مطلع سازید.

اگر هریک از عوارض زیر (به ندرت رخ می دهد، اما خطرناک است.) در شما بروز پیدا کرد، فورا با پزشک تماس بگیرید و یا به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید:

نفس‌های تند و بریده‌بریده
احساس ناخوشی
احساس سرگیجه، سرما و گیجی
در صورت بروز هر نوع عارضه دیگر که گمان می‌کنید مربوط به دارو است با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با “نی نی نما” در میان بگذارید …

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

درمان و عوارض داروها

استفاده از روغن گیاهی برای درمان جوش و رفع آکنه بسیار محبوب بوده و اغلب موثرتر از توصیه های دارویی برای درمان جوش صورت و همچنین درمان آکنه است. اگر برای رفع آکنه بدنبال روش های طبیعی و خانگی هستید پیشنهاد می کنم در ادامه با معرفی 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه با زوم لایف همراه باشید.

بهترین روغن های گیاهی برای درمان آکنه عبارتند از:

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

رزمارینیک اسید موجود در روغن رزماری برای خاصیت ضد التهاب بودن ذاتی آن و افزایش سرعت فرایند بهبود، شناخته شده است. اگر بدنبال روشی برای درمان آکنه هستید، پنج قطره از آن را روی قطعه ای پنبه ریخته و سپس آن را به آرامی بر روی آکنه ها بمالید.

این روغن، ترکیبات متفاوت آنتی اکسیدان و ضد التهاب فراوانی داشته و تحقیقات نشان می دهند که روغن دانه ی سرو برای درمان آکنه بسیار مناسب است.

روغن درخت چای متخصص درمان جوش و رفع آکنه است! این روغن یکی از صادرت های کشور استرالیا و حاوی برخی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در جهان بوده و احتمالاً به عنوان مشهور ترین روغن ضد جوش شناخته می شود. با ویژگی های آنتی باکتریال، ضد عفونی کنندگی و ضد التهاب، حتی استفاده از چند قطره ی (رقیق) آن بر روی پوست، تاثیری شگفت انگیز از خود به جای خواهد گذاشت.

روغن پونه ی کوهی، ضدعفونی کننده و آنتی باکتری بوده و با درمان عفونت ها، پوست را بهبود می دهد. هنگامی که سیستم ایمنی بدن التهاب را کاهش می دهد، لایه برداری و رفع انسداد منافذ پوست بسیار آسان تر است.

روغن اسطوخودوس برای افزایش سرعت بهبود پوست بسیار مشهور است؛ به خصوص پوستی که به دلیل خشکی، پوسته پوسته شده است. این نواحی پوست بیشتر مستعد آکنه هستند، اما استفاده ی مداوم از روغن اسطوخودوس به مدت یک الی دو هفته، بسیاری از این برآمدگی ها و التهاب ها را از بین می برد.

ترکیبات فعال موجود در روغن بهار نارنج ، تولید چربی غدد چربی را تنظیم کرده و حتی بر تعدیل هورمون ها در بدن اثر دارد و آن را به راه حلی ایده آل برای درمان آکنه ی مزمن تبدیل می کند.

روغن میوه ی رز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین بوده و به کاهش تورم و قرمزی آکنه و هم چنین زخم های ایجاد شده توسط آن کمک می کند و در نهایت پوست را بهتر نشان می دهد.

روغن مریم گلی، ذاتاً آنتی باکتری است می تواند به درمان آکنه کمک کتد. پس آغشته کردن پنبه به دو یا سه قطره از آن و استفاده بر روی آکنه ها، تاثیری شگفت انگیز ایجاد خواهد کرد. هنگامی که منافذ بسته می شوند، به محلی مناسب برای انباشته شدن باکتری ها و در نتیجه التهاب پوست تبدیل می شوند و روغن مریم گلی از این اتفاق جلوگیری می کند.

آکنه هنگامی اتفاق می افتد که غدد چربی، فولیکول های مو را در پوست به دام می اندازند که ممکن است منجر به التهاب، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید و برآمدگی های کوچکی شود که می توانند نواحی برآمده ی حساس، دردناک و قرمز پوست را تشکیل می دهند.

نه تنها آکنه ناخوشایند است، بلکه ممکن است سال ها ادامه داشته باشد؛ مخصوصا در دوران بلوغ که غده های چربی فعال تر از معمول هستند. گفته می شود که هر کسی ممکن است دچار آن شود، اما درمان هایی ساده و در عین حال موثر وجود دارند که این وضعیت ملتهب پوست را بهبود می بخشند.

با اینکه برای بهبود این التهاب ها، پمادها و داروهای شیمیایی بسیاری تجویز می شوند، اما این روش درمان آکنه، عوارض جانبی ناخواسته ای نیز دارند، درحالیکه به ندرت روغن های گیاهلی این عوارض را دارند. اگر به نوع خاصی از این روغن ها حساسیت ندارید، ترکیبات موثر و فعال، اسیدهای فرار و آنتی اکسیدان های موجود در این روغن ها می توانند از التهاب پوست جلوگیری کرده، چربی بیش از حد پوست و غدد چربی را از بین برده، التیام پوست را تسریع بخشیده و سلامت پوست را بهبود بخشد.

با اینکه هر کدام از این روغن ها متفاوت هستند، اما قواعدی کلی برای استفاده از آن ها وجود دارد. با توجه به شرایط و علائمی که دارید، از روغن های مختلفی استفاده خواهید کرد؛ برای مثال، برخی از این روغن ها برای آبرسانی پوست هستند، در حالیکه برخی دیگر، عفونت ها را کاهش داده و از انسداد منافذ جلوگیری می کنند.

با وجود فواید زیاد این روغن ها برای رفع آکنه، عوارضی نیز وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ مانند حساسیت و ناسازگاری با دیگر داروها.

اگر به گیاهی که روغن گیاهی از آن گرفته شده است حساسیت دارید، انتظار می رود که التهاب موضعی مانند جوش، ورم و قرمزی بیشتری پدید آید.

اگر برای درمان آکنه یا به دلیل دیگری، دارو مصرف می کنید، پیش از استفاده از این روغن های گیاهی بر روی پوست صورت، با پزشکتان مشورت کنید. این روغن ها، به خصوص برای درمان آکنه به ندرت استفاده می شوند؛ اگر این روغن ها را می خورید، خطر ناسازگاری با داروها بیشتر خواهد بود.

آیا مطلب ” 8 روغن گیاهی موثر برای درمان جوش صورت و رفع آکنه ” برای شما مفید بود ؟

بسیاری از مردم از وجود سرطانی با عنوان سرطان دهان هیچ گونه آگاهی‌ای ندارند. این سرطان، هشتمین […]

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بدیهی است که هیچ‌کس دوست ندارد بر روی صورتش جای جوش داشته باشد! خود جوش نسبتا به‌راحتی از بین می‌رود، اما از بین بردن جای جوش گاهی بسیار سخت است. جای جوش معمولی، در مدت یک تا دو ماه از بین خواهد رفت. ممکن است گاهی بر اثر عوامل خاصی، جای جوش خطرناک‌تر شود. راه‌های زیادی برای درمان جوش صورت از طریق مواد طبیعی ضد‌التهاب و حتی ضدباکتری‌ها وجود دارد. این ترکیبات طبیعی کمک زیادی می‌کنند. اما گاهی جای جوش‌ها خیلی لج‌باز می‌شوند و به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند. اما نگران نشوید! از بین بردن آنها غیر ممکن نیست. اگر آلودگی شدید باشد ممکن است برای از بین بردن آن تلاش زیادی صورت گیرد، اما با تلاش مداوم می‌توانید از شر جای جوش‌ها خلاص شوید. برای این کار باید به سراغ مواد طبیعی بروید چون این مواد اثرات جانبی بر جای نمی‌گذارند. مواد طبیعی در ابتدا شروع به روشن کردن محل جوش می‌کنند و به تدریج جای جوش را به‌صورت دائمی از بین می‌برند.

حتما بخوانید:درمان جوش سرسفید با ۱۰ روشی که صورتتان را مثل آینه می‌کندعلت جوش چرکی و روش های طبیعی درمان آنعلت جوش صورت چیست؟

جای جوش اثری است که بعد از آسیب پوستی یا آکنه بر روی پوست باقی می‌ماند. وقتی فولیکول‌ مو یا منافذ پوست با چربی‌های اضافی، سلول‌های مرده یا حتی عوامل خارجی مانند باکتری‌ها پُر می‌شوند، جوش‌ ایجاد می‌شود. سپس این منافذ متورم می‌شوند تا در مناطق جداکننده‌ی فولیکول‌ شکاف ایجاد کنند. اگر این شکاف نزدیک سطح پوست ایجاد شود، جوش کوچک خواهد بود و زود بهبود می‌یابد. جوش، یک‌دستی بافت پوست را بر هم می‌زند و حالتی مانند زخم روی پوست ایجاد می‌کند. اگر این زخم به‌درستی درمان نشود ممکن است باکتری‌های موجود در آن به‌طور کامل از بین نروند و دوباره جوش بزنید.

وقتی جوش به‌وجود می‌آید، تا عمق پوست نفوذ می‌کند و علاوه بر پوست، به بافت‌های زیر آن هم آسیب می‌زند. بعد از اینکه جوش برطرف می‌شود، بدن شروع به تلاش برای اصلاح آسیب‌های حاصل از آن می‌کند. بدن برای این کار، دست به تولید کلاژن می‌زند. کلاژن در اصل ماده‌ای است که از پوست پشتیبانی می‌کند. در صورتی که بدن مقدار بیش از حد کم یا زیاد از این ماده تولید کند شما متوجه ایجاد جای زخم می‌شوید. نوع زخمی که مشاهده می‌کنید بستگی به میزان کلاژنی دارد که بدن شما تولید کرده است.

اگر میزان کلاژنی که بدن شما تولید می‌کند بیش از حد کم باشد، پس از بهبودی پوست، سستی یا فرورفتگی ایجاد می‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ

در برخی موارد وقتی بدن در حال تلاش برای بازسازی پوست و بافت پایه‌ای آن است، کلاژن زیادی تولید می‌کند. در این صورت جای جوش متورم می‌شود. این نوع جوش در افراد رنگین‌پوست مانند نژادهای آفریقایی‌، آسیایی و اسپانیایی رایج‌تر است.

بهترین راه برای نجات پیدا کردن از انواع جای جوش، استفاده از درمان‌های طبیعی است چون این درمان‌ها عوارض جانبی ندارند. در صورتی که از این روش‌ها استفاده کنید می‌توانید در مدتی کوتاه، خودتان را از شر لکه‌های به‌جا مانده از جوش خلاص کنید.

برای درمان جای جوش روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید از بین درمان‌‌های خانگی و طبیعی و کرم‌های تبلیغاتی کدام‌یک برای از بین بردن دائمی جوش‌ها مؤثرتر هستند، بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خواص روشن‌کننده‌ی آب‌لیمو برای پوست شناخته شده است. آب‌لیمو حاوی آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است که یکی از رایج‌ترین مواد تشکیل‌دهنده‌ی کرم‌های برطرف‌کننده‌ی جای جوش به‌حساب می‌آید. این ماده همچنین پوست را ترمیم و جوان‌سازی می‌کند.

آب‌لیموی تازه را با فشردن لیمو ترش بگیرید. اگر پوست‌تان حساس است با کمی آب آن را رقیق کنید. با یک تکه پنبه، آب‌لیمو را روی جای جوش‌ها بمالید. کمی فرصت بدهید تا خشک شود. با آب خنک پوست صورت‌تان را بشویید. هر دو روز یک‌بار این کار را تکرار کنید تا در مدتی کوتاه از تیرگی‌های جای جوش خلاص شوید. بعد از هر بار استفاده از این روش، حتما پوست‌تان را با میزان کافی مرطوب‌کننده رطوبت‌دهی کنید. آب‌لیمو با وجود قدرت زیادی که در از بین بردن تیرگی‌های پوست و جای جوش دارد می‌تواند پوست را به‌شدت خشک کند.

جوش شیرین خاصیت لایه‌برداری دارد. بنابراین می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش به‌کار رود. این ماده با ساییدن بافت نقاط تیره و جای جوش، باعث می‌شود این نقاط به تدریج از بین بروند. اگر مرتب از آن استفاده کنید می‌توانید به‌سرعت جای جوش‌هایتان را از بین ببرید.

برای این کار ابتدا باید خمیری از بی‌کربنات سدیم تهیه کنید. جوش‌ شیرین را در ظرفی بریزید، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر را روی جای جوش قرار بدهید. بگذارید خمیر در طول شب روی جوش بماند و صبح آن را بشویید.

جوش شیرین همچنین باعث درخشندگی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید پوستی جوان و درخشان داشته باشید، می‌توانید در دستور‌العمل بالا، گلاب را جایگزین آب معمولی کنید. با استفاده‌ی مداوم، طی چند روز تا یک هفته از شر جای جوش‌ها خلاص می‌شوید.

عسل درمان خوبی برای آکنه و جوش‌های قرمز و ملتهب است. عسل به علت خاصیت ضدباکتری‌ای که دارد درمان خوبی برای بسیاری از مشکلات پوستی محسوب می‌شود. یکی از این کاربردها از بین بردن نقاط تیره و جای جوش‌های پوستی است. توصیه می‌شود برای درمان جای جوش از عسل خام استفاده کنید. روش استفاده به‌صورت زیر است.کمی عسل خام را مستقیما روی نقطه‌ی جوش قرار بدهید. بگذارید شب تا صبح روی صورت‌تان بماند و صبح آن را با آب تمیز بشویید. این کار را هر روز تکرار کنید تا به‌سرعت و به‌طور دائمی از شر جای جوش‌ها خلاص شوید.

آب سیب‌زمینی یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن نقاط تیره و لکه‌های پوستی است. اگر جای جوش‌ها روی صورت‌تان باقی مانده است یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن سریع و دائم این لکه‌ها، آب سیب‌زمینی است.

یک سیب‌زمینی آب‌دار و تازه را به ورقه‌های نازک بُرش بزنید. آن‌ها را مستقیما روی نقاطی که دارای لکه‌های تیره هستند قرار بدهید. بگذارید بُرش‌های سیب‌زمینی چند دقیقه روی صورت‌تان بماند. صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

می‌توانید تأثیر این روش را با رنده‌کردن سیب‌زمینی و تهیه‌ی ماسک سیب‌زمینی و عسل تقویت کنید. این کار جای جوش‌ها را طی چند هفته کاملا برطرف می‌کند.

در بسیاری از فرهنگ‌ها، آب خیار یکی از موارد پُرطرفدار برای ترمیم و التیام پوست است. خیار غنی از پتاسیم و ویتامین A است. بیشتر افراد برای درمان جای جوش و عارضه‌های پوستی دیگر، برش‌های آن را مستقیما روی پوست خود قرار می‌دهند. خیار همچنین به صاف و شفاف شدن پوست‌تان کمک می‌کند.

آب خیار را با رنده کردن یا لِه کردن آن بگیرید. آب آن را به صورت‌تان بزنید و بگذارید شب تا صبح بماند و صبح صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این روش شاید زمان زیادی ببرد و نتواند یک‌شبه شما را از شر همه‌ی جای جوش‌ها خلاص کند، اما با استفاده‌ی مداوم و روزانه از آن، پوستی صاف و سالم به شما هدیه خواهد داد.

آلوئه‌ورا دارای آنزیم‌ها، مواد مغذی و پلی‌ساکاریدهاست و خاصیت ضدقارچی و ضدباکتری دارد. بلافاصله بعد از به‌وجود آمدن جوش می‌توانید با درمان به‌موقع آن از به‌وجود آمدن جای جوش جلوگیری کنید. آلوئه‌ورا یک ماده‌ی مفید طبیعی برای از بین بردن لک و تیرگی پوست است.

یک برگ تازه و باطراوت آلوئه‌ورا را انتخاب کنید. آن را بفشارید تا ژل آلوئه‌ورا به‌دست آید. به‌آرامی با انگشتان‌تان این ژل را روی نقاط جوش‌دار یا تیره ماساژ بدهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید تا جای جوش‌های شما به روشی طبیعی از بین بروند.

زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های پوستی بسیار مؤثر است. حتی می‌توانید کاربرد آن را گسترش بدهید و کک‌ومک‌ها و خال‌ها را هم با این روش محو کنید. برای استفاده از این روش شگفت‌انگیز، از دستورالعمل زیر استفاده کنید.پودر زردچوبه، شیر و آب‌لیمو را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به‌دست آید. آن را بر روی قسمت‌هایی از پوست که دارای جای جوش یا لکه هستند بمالید. اجازه بدهید کاملا خشک شود و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

به‌صورت روزانه از این درمان خانگی برای از بین بردن تیرگی‌های ناشی از جای جوش استفاده کنید تا نتیجه‌ی بهتری بگیرید. دستورالعمل دیگری به غیر از روش بالا، مخلوط کردن پودر زردچوبه با روغن زیتون است. این روش‌ هم برای از بین بردن جای جوش‌ها بسیار مؤثر است.

بیشتر مردم از تأثیرات شگفت‌انگیز گلیسیرین بی‌اطلاعند. گلیسیرین خاصیت ترمیم‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند اثر به‌جا مانده از هر زخم یا جوشی را از بین ببرد. کافی است حداقل دو بار در روز از ماسک گلیسیرین استفاده کنید تا تمام جای جوش‌ها از بین بروند. خشکی پوست می‌تواند باعث سوزش و لایه‌لایه‌شدن پوست شود. در این حالت سلول‌های مرده‌ی پوست زیاد می‌شوند و با بستن منافذ پوست باعث تشدید مشکل جوش و آکنه خواهند شد. خاصیت اشباع‌کنندگی گلیسیرین به منافذ اجازه‌ی تنفس می‌دهد، رطوبت را حفظ می‌کند و انسداد منافذ را از بین می‌برد. به این معنا که گلیسیرین، یکی از مهم‌ترین دلایل اولیه‌ی ایجاد جوش را (بسته شدن منافذ پوست) از بین می‌برد. این ماده با پُر کردن حفره‌ها و شیارهای کوچک سطح پوست، جلوه‌ای سالم و صاف به پوست می‌دهد. گلیسیرین علاوه بر ویژگی‌های متعددی که دارد می‌تواند با بیماری‌های مسری پوستی مانند آلودگی‌های باکتریایی، التهاب پوست و پسوریازیس مقابله کند.

می‌توانید در این مورد با ساختن ماسک، از گلاب هم برای درمان جای جوش کمک بگیرید. برای ساخت این ماسک دو قاشق چای‌خوری گلاب را با یک قاشق چای‌خوری گلیسیرین مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی ناحیه‌ی جای جوش به‌صورت دایره‌وار ماساژ بدهید. بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بماند و بعد آن را بشویید.

سفیده‌ی تخم‌مرغ خاصیت ترمیم‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد که به بهبود جای جوش روی پوست‌تان کمک می‌کند و آنها را محو خواهد کرد. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها و آمینو اسیدهایی است که با تنگ کردن منافذ پوست از ایجاد جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌کنند.

سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا سفید شود و پُف کند. آن را به‌آرامی با انگشت روی پوست‌تان بمالید و بیشتر بر نقاط تیره و جاهای جوش متمرکز باشید. بعد از خشک شدن سفیده‌ی تخم‌مرغ روی پوست‌تان، یک یا دو دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر پوست‌تان خیلی خشک است بعد از شستن صورت‌تان با آب گرم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

دانه‌ی شنبلیله برای از بین بردن جای جوش بسیار مؤثر است. شنبلیله یا علف یونانی، تاریخچه‌ای طولانی در درمان و ترمیم آسیب‌ها دارد. این ماده به علت برخورداری از آنتی‌ اکسیدان‌های فراوان، تأثیر زیادی برای درمان مشکلات پوستی دارد. هر چند هنوز آزمایشات علمی زیادی برای اثبات قابلیت دانه‌ی شنبلیله جهت درمان مشکلات پیچیده‌ی پوستی لازم است، اما با این حال این ماده از دیرباز روش مؤثری برای درمان التهاب جوش بوده است.برای به‌کار بردن این درمان خانگی، یک ماهی‌تابه‌ی کوچک را روی حرارت ملایم قرار بدهید و دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری دانه‌ی شنبلیله به آن اضافه کنید و همچنان که می‌جوشد آن را بکوبید تا حالت خمیری چسبناک پیدا کند. این خمیر را در مکانی سرد قرار بدهید‌. می‌توانید آن را در یخچال بگذارید. کمی‌ از این خمیر را روی جای جوش‌هایتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. نگذارید این خمیر بیش از ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. می‌توانید آن را با پنبه پاک کنید.

با ترکیبات گیاهی و روش‌های طبیعی نمی‌توان یک‌شبه جای جوش‌ها را از بین برد. راه‌هایی برای از بین بردن سریع و دائمی جای جوش وجود دارد. این روش‌ها فقط در کلینیک و توسط متخصص پوست قابل انجام است و برخلاف روش‌هایی که تاکنون ذکر شد، نمی‌توانید آنها را خودتان در خانه انجام بدهید.

برای این کار از اشعه‌ی متمرکز نور لیزر استفاده می‌شود تا نقاط تیره‌ی به‌جا مانده از جای جوش یا آکنه را از بین ببرد. این عمل در کلینیک انجام می‌شود و جای جوش را بلافاصله از بین می‌برد. عمل لیزر برای درمان جای جوش، ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.با توجه به عمق لکه‌های تیره‌ی به‌جا مانده بر پوست، طی یک تا سه جلسه درمان، جای جوش‌ها کاملا برطرف می‌شوند. در هر صورت، نتیجه‌ی لیزر را بلافاصله می‌توانید ببینید و با مقایسه‌ی عکس‌های قبل و بعد از لیزر می‌توانید به این تغییرات پی ببرید.

اگر جای جوش‌ها زیاد عمیق نباشند می‌توان با روش میکرودرم، بلافاصله آنها را از بین برد. این عمل از طریق تراشیدن لایه‌های پوست، لایه‌هایی که دارای لکه‌های تیره‌ی جای جوش هستند را از بین می‌برد. (این لکه‌ها حاصل از لخته‌ی خونی است که از فشار دادن جوش به‌وجود آمده‌اند) این روش غیر تهاجمی درمان جای جوش، از روش درمان با لیزر کم‌هزینه‌تر است.

ماسک‌های لایه‌بردار شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست استفاده‌ی گسترده‌ای دارند. اگر پوست‌تان دچار چروک یا جای جوش شده است، این ماسک‌ها به شما کمک می‌کنند خودتان را از این نشانه‌های پیری به‌سرعت خلاص کنید.

متخصص پوست با استفاده از مواد شیمیایی، ماسکی آماده می‌کند که لایه‌ای از پوست شما را جدا خواهد کرد. همراه با این لایه، تیرگی‌ها و لکه‌های حاصل از جوش جدا می‌شوند و شما بلافاصله پوستی صاف و درخشان خواهید داشت. ماسک‌های لایه‌بردار از سریع‌ترین روش‌های درمان جای جوش هستند.

شما در خانه می‌توانید از روش‌های مختلفی برای از بین بردن جای جوش استفاده کنید. این روش‌ها می‌تواند شامل استفاده از کرم‌ها، دارو‌ها یا مرهم‌هایی باشد که می‌توانید در آشپزخانه‌تان درست کنید یا از داروخانه تهیه کنید. برای از بین بردن جای جوش به روش طبیعی، می‌توان از میوه‌ی کالاموندین (پرتقال زینتی)، سیر، خمیر دندان، ویتامین‌های C و E و حتی روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده کرد. در ادامه به نحوه‌ی استفاده از این مواد برای از بین بردن جای جوش می‌پردازیم.

اگر به دنبال یک مرطوب کننده‌ی طبیعی پوست هستید که کارهای دیگری هم در کنار رطوبت‌رسانی برای پوست‌تان انجام بدهد، روغن نارگیل بهترین انتخاب شما خواهد بود. روغن نارگیل همچنین کمک شایانی به کاهش لکه‌های تیره‌ی پوست می‌کند. توصیه می‌شود که از روغن نارگیل فرابکر (extra virgin) استفاده کنید.

برای از بین بردن جای جوش، ابتدا مقدار کافی روغن نارگیل را بر روی کف دست‌تان بریزید. همچنان که روغن نرم می‌شود آن را روی پوست صور‌ت‌تان ماساژ بدهید. تمرکز ماساژ بر جای جوش‌ها و نقاط تیره باشد. بگذارید روغن نارگیل یک شب روی پوست‌تان بماند. این کار را تکرار کنید تا لکه‌های تیره و جای جوش‌ها کاملا از بین بروند.

سیر خاصیت ضدقارچی و ضدویروسی دارد. پوست شما از خاصیت‌های سیر برای درمان جای جوش بهره می‌گیرد. برای از بین بردن لکه‌های سیاه و قهوه‌ای به‌جا مانده از جوش‌ها می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

حدود ۵ هبه سیر را کاملا له‌ کنید. با استفاده از کمی پنبه، آب سیر را روی جای جوش‌ها بمالید. بگذارید حدود سی دقیقه بماند و بعد با آب بشویید. اگر سیر مدت زیادی روی پوست بماند می‌تواند پوست را بسوزاند. ممکن است در پوست‌تان احساس خارش یا سوزش کنید. از این درمان برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه استفاده نکنید.

خمیر دندان‌هایی که نعناع دارند می‌توانند باعث سوزش پوست‌تان شوند. اما خمیر دندان نه‌تنها لکه‌های تیره‌ی جای جوش را روشن می‌کند بلکه با کوچک کردن جوش‌ها، روند درمان آنها را نیز تسریع می‌بخشد. با این حال ما توصیه نمی‌کنیم که از خمیر دندان به عنوان یک درمان خانگی برای جوش‌هایتان استفاده کنید چون می‌تواند به‌راحتی پوست را بسوزاند و آسیبی که وارد می‌کند بیشتر از فایده‌های آن است.

روغن زیتون سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چربی است که باعث حفظ سلامتی و نرمی پوست شما می‌شود. بیشتر موارد استفاده‌ی این روغن به خاصیت لایه‌برداری آن برمی‌گردد. برای از بین بردن جای جوش با استفاده از این روش به روغن زیتون خالص، آب گرم، آهک، عسل و دانه‌های شکر نیاز دارید.

ابتدا صورت‌تان را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید. با آب گرم پوست‌تان را مرطوب کنید. همه‌ی مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری نرم به‌دست آید. خمیر را به‌آرامی روی صورت‌تان ماساژ بدهید. هر هفته این عمل را تکرار کنید تا جای جوش‌هایتان از بین بروند. این روش درمانی بی‌خطر است و در زمان بارداری هم می‌توان از آن استفاده کرد. بیشتر افراد به علت تغییرات ناگهانی هورمونی در دوران بارداری دچار جوش می‌شوند.

صورت، پیشانی، دست‌ها و چانه مستعد جوش و آکنه هستند و در صورتی که این جوش‌ها به‌درستی درمان نشوند ممکن است حتی در پشت کمر و قفسه‌ی سینه نیز لکه‌های تیره‌ای روی پوست بر جای بگذارند. بعضی از صابون‌ها که برای روشن کردن پوست به‌کار می‌روند می‌توانند به از بین بردن این لکه‌های تیره کمک کنند.

کرم‌های موضعی برای از بین بردن جای جوش ممکن است کمی گران باشند اما نسبت به درمان‌های طبیعی سریع‌تر عمل می‌کنند. برای انتخاب بهترین کرم برای از بین بردن جای جوش به دنبال ترکیبات زیر در آن باشید:

آیا جای جوش خودش از بین می‌رود؟ اگر جای جوش بماند معمولا از بین رفتن آن آن‌قدر طول می‌کشد که یادتان می‌رود زمانی در آن نقطه جوش زده بود. در هر صورت از بین بردن جای جوش کار آسانی نیست بنابراین در این جا به چند نکته اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند از همان ابتدا از به‌جا ماندن جای جوش جلوگیری کنید. حتما شما هم شنیده‌اید که پیشگیری بهتر از درمان است، پس برای پیشگیری از ایجاد جای جوش، این نکات را رعایت کنید:

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

به کمک یافته‌های علمی، پوست خود را بهتر بشناسید و آن را جوان و جذاب نگه دارید.

17900تومان

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

now = new Date();var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];var script = document.createElement(‘script’);script.type = ‘text/javascript’;var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();head.appendChild(script);

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0]; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async=1; script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ; head.appendChild(script);

مد و زیبایی

فواید پارافین تراپی و نحوه انجام آن در منزل

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

علل ورم صورت و ۶ راهکار موثر برای درمان آن

آخرین مطالب

اسکراب بدن؛ ۱۰ اسکراب طبیعی برای زیبایی و سلامت پوست

آیا استفاده از لغات تخصصی ما را باهو‌ش‌تر نشان می‌دهد؟

انواع داستان سرایی تجاری؛ چطور داستانی قانع‌کننده و جذاب تعریف کنیم؟

کلاستروفوبیا چیست؛ دلایل،‌علائم و راه‌های درمان

ترین های جهان

برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

معروف ترین آشپزهای جهان که در حرفه‌ خود بهترین هستند

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و …

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این …

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش …

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر …

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های …

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست …

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است: …

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .دارو گیاهی برای درمان جای جوش10

بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ
بهترین زمان مصرف قرص گلوکوفاژ
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *