بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

دوره مقدماتی php
بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین
بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین نیز شناخته می شود. آیا می دانید کاهش یا افزایش این هورمون در بدن چه عوارضی را به دنبال خواهد داشت؟ چگونه میتوان تشخیص داد که این سطح این هورمون در بدن چقدر است؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام در مورد آزمایش هورمون رشد صحبت خواهیم کرد. هورمون رشد (GH) چیست؟ نقش هورمون رشد …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست ادرار را برای نظارت بر میزان پروتئین و میزان لکوسیت ها در ادرار تجویز خواهد کرد. در پزشکی به این مشکل پروتئینوری گفته می شود، میزان بالای پروتئین در ادرار، اختلال در عملکرد کلیه را نشان می دهد. برای درک کردن این مسئله و وجود پروتئین در ادرار در دوران بارداری این مقاله از بخش زنان و …

در مورد اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که این اختلال در اثر چه عواملی به وجود می آید و چه ارگان هایی از بدن را درگیر می کند؟ علائم اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) را می شناسید؟ آیا میتوان این اختلال را با درمان های خانگی هم معالجه کرد یا فقط با جراحی درمان می شود؟ در این مقاله از بخش دندانپزشکی و  فیزیوتراپی و ارتوپدی دکتر سلام به بررسی اختلالات مفصل فکی گیجگاهی (TMJ) می پردازیم. در این …

درمان‌ های سرطان پوست به نوع سرطان، مرحله، اندازه و محل تومور و چیزهای دیگر بستگی دارد. برای سرطان سلول پایه ‌ای و سرطان سلول سنگفرشی اغلب تراشيدن (کورتاژ) بافت سرطانی و خشکاندن الکتريکی (الکترودسیکیشن) تنها چیزی است که مورد نیاز است. عمل جراحی موس یک گزینه جانبی برای کاهش اثر زخم است. درمان ملانوما نیز شامل جراحی است. بسته به مرحله سرطان، ممکن است درمان ‌های دیگر مانند ایمنی درمانی، درمان هدفمند، شیمی‌ درمانی و پرتودرمانی مورد نیاز باشد. در این مقاله از بخش …

در مورد قرص پریناتال چه می دانید؟ آیا تا به حال از این دارو استفاده کرده اید؟ آیا با عوارض و نحوه مصرف آن آشنایی دارید؟ قطعا اگر در دوران بارداری به سر می برید یا این دوران را گذرانده اید، با این قرص مولتی ویتامین آشنایی دارید. آیا غیر از دوران بارداری هم میتوان این دارو را مصرف کرد؟ در این مقاله از بخش داروهای دکتر سلام به بررسی قرص پریناتال خواهیم پرداخت و در مورد فواید این مولتی ویتامین برای جنین و مادر …بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

یافته‌ های جدید در مورد نقش ویتامین A در میانجی گری رابطه بین باکتری ‌های روده و سیستم ایمنی ممکن است برای ابداع درمان ‌های جدید بیماری های …

دوره مقدماتی php

هورمون رشد (GH) یکی از هورمون های متعددی است که توسط غده هیپوفیز مغز ترشح می شود. همچنین این هورمون به عنوان هورمون رشد انسانی (HGH) یا سموتوتروپین …

تست ادرار معمولاً برای تشخیص عفونت یا چک کردن میزان گلوکز، خون، یا ذرات دیگر در ادرار تجویز می شود. در دوران بارداری در درجه اول پزشک تست …

حمله قلبی چیست؟ حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یکی از عروق معمولا بوسیله لخته خون بسته شود. علائم هشدار دهنده حمله قلبی شامل موارد زیر است: …

آسنترا (ASENTRA) چیست؟ در مورد این دارو چه اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید این دارو برای درمان بیماری های افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد؟ سوال اکثر افراد …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

 

آسپیرین برای درد و آرتروز و همینطور برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مصرف می شود. آسپرین را نباید با معده خالی مصرف کرد، زیرا باعث ناراحتی معده می شود، بنابراین باید آن را همراه با غذا مصرف کرد.

 

 

 

بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

 

 

– اگر شما داروی Prilosec برای درمان بیماری برگشت غذا به مری یا ترش کردن غذا و دیگر داروهای موثر بر اسید معده را مصرف می کنید، باید این داروها را تقریبا 30 دقیقه قبل از وعده غذایی مصرف کنید، زیرا زمانی که شما بوی غذا را احساس می کنید و یا به خوردن غذا فکر می کنید، معده شروع به ترشح اسید می کند و شما باید قبل از ترشح اسید معده، این داروها را مصرف کنید.

 

– داروهای ضد اضطراب و صرع را در شب مصرف کنید، زیرا این داروها موجب خواب آلودگی شما می گردد.

 

– ویتامین ها و مسکن ها را بعد از غذا مصرف کنید، زیرا اگر آنها را با معده خالی مصرف کنید، از معده به سختی می گذرند؛ اما اگر غذا در معده موجود باشد، ناراحتی معده را کم می کند.

 

– سلنیوم، گلوکزآمین و کلونوزپام هرچند که معده را ناراحت نمی کنند، اما باید زمانی که غذا می خورید، مصرف شوند.

 

– هنگامی که داروها را بیشتر از یک بار در روز مصرف می کنید، بهترین راه عبارت است از تقسیم داروها. برای مثال گلوکزآمین دو بار در روز پیشنهاد می شود، بنابراین هر 12 ساعت یک بار آن را مصرف کنید و بهتر است آن را با صبحانه و شام مصرف کنید.

 

– اگر داروی ضدافسردگی باعث خواب آلودگی شما می گردد و علاوه بر آن داروی کلونوزپام را مصرف می کنید، با غذا این داروها را مصرف کنید که موجب درد معده در شما نشود.

 

– اگر داروی ضدافسردگی باعث سرحال شدن و افزودن انرژی در شما می گردد، می توانید این دارو را در صبح و بعد از صبحانه میل کنید.

 

 

– داروی  Sprintec، یک قرص ضدبارداری می باشد و حاوی دو نوع هورمون زنانه برای جلوگیری از تخمک گذاری می باشد. داروهای هورمونی را باید هر روز در یک ساعت مشخص مصرف کنید، زیرا اگر در ساعت معینی نخورید، باعث می شود میزان هورمون در بدن شما کم شود و اثرات دارو نیز کاهش یابد.

 

– داروهای تیروئید بهتر است با یک لیوان آب و 20 دقیقه قبل از مصرف هر گونه ماده غذایی، در صبح مصرف شود.

 

– داروی لووتیروکسین و قرص کلسیم، باید 4 ساعت با هم فاصله داشته باشند، زیرا کلسیم باعث کاهش جذب لووتیروکسین می گردد.

 

– داروی Wellbutrin (درمان کننده اختلال افسردگی فصلی) بهتر است با صبحانه میل شود.

 

– ایبوپروفن باید با غذا و به همراه یک لیوان پر از شیر مصرف شود تا موجب ناراحتی معده نگردد. این دارو را نباید بیشتر از 3200 میلی گرم در روز مصرف کرد.

اگر از آسپیرین استفاده می کنید، از مصرف ایبوپروفن خودداری کنید. اما اگر هر دو دارو را باید مصرف کنید، حتما ایبوپروفن را حداقل 8 ساعت قبل و یا 30 دقیقه بعد از مصرف آسپرین مصرف کنید.

 

– آسپیرین برای درد و آرتروز و همینطور برای جلوگیری از بیماری قلبی و سکته مصرف می شود. آسپرین را نباید با معده خالی مصرف کرد، زیرا باعث ناراحتی معده می شود، بنابراین باید آن را همراه با غذا مصرف کرد.

 

– برخی داروها موجب تهوع و استفراغ می شوند، پس بهتر است این داروها را بعد از غذا مصرف کنید، این داروها شامل داروهای ضد نقرس و داروهای پارکینسون هستند.

 

– برخی داروها موجب التهاب و زخم معده و سوء هاضمه می شوند. این داروها را همراه با بیسکویت و یا ساندویچ و یا یک لیوان شیر مصرف نمایید، این داروها عبارتند از: آسپرین، داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب مثل دیکلوفناک یا ایبوپروفن و داروهای استروئیدی مثل پردنیزولون یا دگزامتازون و غیره.

 

 

بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

– داروهای آنتی اسید را که برای جلوگیری از سوزش سردل، برگشت غذا و یا سوء هاضمه مصرف می شوند، بهتر است بلافاصله بعد و یا در وسط غذا خوردن مصرف کنید.

 

– داروهایی که در دهان و یا گلو اثر دارند، نباید بعد از غذا مصرف شوند. این داروها عبارتند از: دهانشویه ها، درمان کننده برفک دهان و زخم دهان.

 

– برخی داروها برای راحت جذب شدن در خون، نیاز به مواد مغذی در معده و روده دارند، این داروها عبارتند از: داروهای  بیماری ایدز.

 

– داروهای دیابت اگر خوردنی باشند، باید با غذا مصرف شوند تا باعث کاهش قند خون نشوند و از بروز کومای دیابتی جلوگیری گردد.

سلام، ممنون از مطلب خوبتون.

The page you’re looking for doesn’t exist.

پزشک پا یک منبع تخصصی برای پاسخگویی به بیماری های پا است و همواره بهترین راههای درمانی را به بیماران ارائه می دهد.

آرتروز زانو از عوامل شایع ایجاد درد در افراد بالاتر از چهل سال است.آرتروزمفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی پاها است.

پیچ خوردگی مچ پا در واقع کشیدگی و آسیب دیدگی رباط‌های نگه دارنده مچ پاست که در اثر پیچ خوردن مچ پا ایجاد می‌شود.

مهمترین علت درد پاشنه پا، خار پاشنه است. خار پاشنه در اثر رسوب کلسیم در محل اتصال باند پهن کف پا که از پاشنه تا انگشتان پا کشیده شده است، به پاشنه پا ایجاد می‌شود.بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

 

تاثیرات قرص گلوکزامین بر درد مفاصل و غضروف سازی مکانیسم عمل این دارو و عوارض جانبی و دیگر اطلاعاتی که دانستنش برای همه ی افراد دچار درد های مفصلی و مصرف کنندگان داروی گلوکزامین مفید است را در این مقاله بررسی می کنیم.

تاثیر قرص گلوکزامین بر درد مفاصل ، مکانیسم اثر این دارو و عوارض جانبی و دیگر اطلاعات راجع به این دارو را درادامه مطلب بخوانید. هدف ما آشنایی بیشتر شما با داروهایی است که مصرف میکنید و امید است با دانستن مطالب بیشتری در مورد داروهای مصرفی به بهبود خود کمک  کنید و سلامت را به خود و جامعه هدیه دهید.

گلوکزامین (Glucosamine) همانطور که از اسم این ترکیب مشخص است از ترکیب گلوکز ( قند ) و امین  به وجود امده است. این ترکیب در رده درمانی مکمل هاست و اشکال دارویی آن به صورت قرص، پودر و کپسول است. فرمولاسیون های مختلف گلوکزامین سولفات گلوکوزامین و گلوکوزامین هیدروکلراید است که آزمایش شده اند و مکانیسم عمل گلوکزامین روی بافت های مفصلی کشف شده است.

و اما سوال اصلی این است که آیا داروی گلوکزامین در درمان آرتروز و درد مفاصل موثر است یا خیر؟
باید بگوییم گلوکزامین دارویی است که به طور طبیعی در اکثر بافت های بدن یافت می شود و وظیفه ترمیم و تولید غضروف را بر عهده دارد. گلوکزامین از اجزای گلیکوپروتئین، پروتئوگلیکان و گلیکوزآمینوگلیکان و سایر قطعات ساختمانی و بافت های هم بندی محسوب می شود. این ماده ترکیب اصلی ماتریکس سلول های تمام بافت های هم بندی را تشکیل می دهد. این ماده وزن مولکولی بسیار کمی دارد و در روده کوچک غیر یونیزه می شود و به سرعت جذب می شود تمایل زیادی به غضروف دارد و توسط کندرسیت ها در پروتئوگلیکان ها ذخیره میشود.

بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین

تسکین و درمان بیماری‌ های تخریبی مفاصل مانند استئوآرتریت، آرتروز گردن و زانو و دست و …
صدمات و آسیب‌ های غضروفی مفصلی در ورزشکاران
امروزه قرص گلوکزامین در درمان آرتروز و استئواریت مورد استفاده واقع می شود اما باید بدانید که درمان غضروف های آسیب دیده توسط این دارو کمتر از سطح توقع است. در حالت کلی داروی گلوکزامین به دو دسته تقسیم میشود که گلوکزامین سولفات نسبت به گلوکزامین کلراید تاثیرات مثبتی در توقف روند تخریب غضروف ها دارد.

این ماده برای ساخته شدن غضروف، تاندون ها و مایع سینوویال ضروری است. آنزیم کلاژناز باعث تجزیه ی کلاژن ها و آنزیم پروتئولیتیک که باعث تجزیه ی پروتئین هاست و عمل اصلی این ماده مهار این دو آنزیم است تا از تخریب غضروف ها محافظت کند. این ماده تا حدودی نیز خاصیت ضذ التهابی دارد. ولی اصلا مسکن نیست.

از عوارض جانبی این دارو میتوان به ناراحتی های خفیف گوارشی و اسهال اشاره کرد که این علائم با قطع دارو به زودی بهبود می یابند و همچنین مصرف این دارو ممکن است در برخی از بیماران موجب فشار خون شود. مصرف این دارو برای بیماران دیابتی و افرادی که دارو های رقیق کننده خون مصرف میکنند باید با احتیاط باشد.

از آنجایی که قرص گلوکزامین جزء مکمل هاست دارو محسوب نمیشود در نتیجه سازمان های کنترل دارو غذا مانند ساز مان FDA نظارتی بر تولید آن ندارند مطالعات جدید بیان کرده اند که تنها نیمی از این قرص ها حاوی مواد دارویی ذکر شده هستند و تخلف در این باره زیاد است.

آرتروز یا استئوآریت بیماری شایعی است که در تمام مناطق جغرافیایی نیز دیده می شود این بیماری بر خلاف نامی که دارد یک بیماری التهابی نیست و یک بیماری تخریب مفاصل است.
این بیماری منجر به تخریب بافت های غضروفی در مناطق مفاصل دست، ران، زانو، ستون فقرات است. تصاویری از مفاصل در مناطق مختلف که دچار آرتروز شده اند را مشاهده کنید.

با قرص گلوکزامین در درمان درد مفاصل و نحوه ی غضروف سازی این ماده و دیگر اطلاعات دارویی قرص گلوکزامین آشنا شدید امیدواریم هیچگاه دچار چنین درد هایی نشوید و داروسازان به زودی بتوانند داروهایی برای درمان قطعی آرتروز پیدا کنند. برای خواندن مقالات بیشتر از اطلاعات داروهای مختلف میتوانید به بخش اطلاعات دارویی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


پیشنهادات تفریحی برای سفر ماه عسل در آنتالیا



آشنایی با نوشهیر استانبول



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین
بهترین زمان برای مصرف قرص گلوکزامین
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *